Jazco2nd schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:47:
[...]
Revolut is juist sinds kort een N26 concurrent geworden, ze zijn dus niet meer een betaalmiddel. Het is dus zeker interessant binnenkort om te vergelijken met N26.
[...]
In de app, waar ik naar verwijs, staat het wel duidelijk verwoord. Overigens is sinds ik N26 in de gaten houd, de tekst op de site altijd anders geweest dan de app! Beetje raar.
Overigens heb ik 3x gepind vorige maand buiten EU gebied en is er voor die laatste nu een nieuwe post zichtbaar, "N26". En er staat bij dat er 1.7% is gerekend is. Dit was in een weekend (kon niet anders), dus ik was niet verbaasd.
Vreemd, had gisteren ook in de app gekeken en daar zag ik precies hetzelfde tekst als in de link die ik stuurde. Misschien toch niet goed gekeken.
Maar nu zie ik dit:
"On top of the Mastercard conversion rate, we
reserve the right to apply a 1.7 % surcharge on foreign currency ATM withdrawals for the standard N26 Mastercard."
En iets over ATM Operator fees abroad:
"In certain regions of the world, ATM providers routinely charge these additional fees for cash withdrawals."
"Our customers' experience shows that the overwhelming majority of ATMs don't charge additional fees, but some countries, especially in South East Asia and North America, apply these charges at every ATM."
Maar dat zijn volgens mij weer andere kosten (en dus niet de de 1.7 %).
Er wordt ook verwezen naar een prijslijst, maar daar zie ik ook niet echt duidelijkheid over staan wanneer wel 1.7 % wordt berekend en wanneer niet.
Misschien zit ik weer op de verkeerde plek te kijken, of er staat bij jouw iets anders in de app dan bij mij ;s.