Staat gewoon uitgelegd in de link in de mail (al dan niet onder de noemer BSN, maar TIN).
Ik had het al ingevuld nadat ik een Mastercard had besteld, maar ik heb idd ook die mail gekregen. Toen ik de App opende zag ik ook gelijk in het scherm mijn ingevulde BSN nr en Nederland als land. Neem aan dat het dan al prima is.
Anoniem: 931849
Ik probeer al dagen een N26 credit card aan te vragen, maar mijn mobiele nummer wordt niet gepakt door het systeem.
Zo vul ik dat in +310647....... Het lukt maar niet. Wie kan mij vertellen wat ik fout doe ?
Bedankt alvast !!
Zo vul ik dat in +310647....... Het lukt maar niet. Wie kan mij vertellen wat ik fout doe ?
Bedankt alvast !!
Bij het omzetten van een nationaal nummer naar internationaal formaat moet je de nul vooraan weglaten.Anoniem: 931849 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:58:
+31647... dus.
Inmiddels ben ik m'n betaalverkeer aan het overzetten naar N26, veel incasso's zijn al over. Het wijzigen naar een buitenlands IBAN-nummer gaat meestal goed maar de meeste systemen zijn er nog niet op ingericht. Bij Vodafone bijvoorbeeld moet ik bellen naar de klantenservice, daar ging iets mis bij het invoeren waardoor ze het intern moeten doorsturen.
Ik kwam er ook achter dat je een SOFORT-betaling kan doen van N26 naar bunq, zo zou je dus met een extra stap alsnog iDEAL betalingen kunnen doen zonder een saldo aan te houden op een Nederlandse bank. Wat me verder is opgevallen:
Ik kwam er ook achter dat je een SOFORT-betaling kan doen van N26 naar bunq, zo zou je dus met een extra stap alsnog iDEAL betalingen kunnen doen zonder een saldo aan te houden op een Nederlandse bank. Wat me verder is opgevallen:
- Nederlandse spaarrekening koppelen is mij nog nergens gelukt, op zoek naar eentje waar het wel kan. Volgens DNB mag dit, want spaarrekeningen zouden buiten de Europese betaalmarkt vallen. Inmiddels gelukt bij een van de labels van de Volksbank.
- De app/site toont alleen de winkelnaam bij transacties, geen plaatsnamen. Je kan wel zoeken op plaatsnamen
- Pushnotificaties zijn razendsnel, vaak nog voor de betaalautomaat de transactie voltooid!
- De debitcard ondersteund geen 3D Secure, betalingen lijken daardoor soms te mislukken
[ Voor 35% gewijzigd door Facepalm op 21-06-2017 18:52 ]
Andersom werkt het ook. Alle grote Nederlandse banken ondersteunen namelijk SOFORT. Je kunt op een willekeurige Duitse site die SOFORT ondersteunt, gewoon je inloggegevens van je Nederlandse bank invoeren en je wordt direct naar je eigen bankomgeving geleid.Pajaras schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:25:
ASN Bank (ideaalsparen) koppelen is geen probleem.Pajaras schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:25:
- Nederlandse spaarrekening koppelen is mij nog nergens gelukt, op zoek naar eentje waar het wel kan. Volgens DNB mag dit, want spaarrekeningen zouden buiten de Europese betaalmarkt vallen.
Ik was 1 van de grootste fans van N26 vorig jaar en gaandeweg werd ik steeds negatiever.
Ik ben het nog steeds volledig eens met dit.
Maar nu, juni 2017, vind ik het onvoorstelbaar dat N26 sinds eind 2015 vrijwel 0,0 ontwikkeling heeft laten zien aan hun app. Het enige wat ik me kan herinneren van de afgelopen 12 maanden is dat ze het exporteren naar PDF hebben toegevoegd.
Het is gratis en ik heb besloten dat ik N26 aanhoud puur alleen voor betalingen met de pinpas (NL) of creditcard. Ondanks dat ik het eigenlijk 1 van de slechtste apps vind als het gaat om duidelijkheid bij creditcard authorisaties. Ik was vorig jaar nog in de veronderstelling dat "blauwe bolletjes" gelijk staan aan autorisaties. Dat is dus helemaal niet zo. Ook als er geen blauw bolletje is, kan het een autorisatie zijn. Dit geeft elke CC app die ik ooit heb gebruikt (zelfs de halfgare Amex app) duidelijk aan. N26 niet.
Voor alle overschrijvingen, incasso's etc stap ik definitief over op Bunq.
Sowieso vind ik de N26 app te beperkt als het gaat om incasso's. Sinds je bij Bunq incasso's kan goedkeuren (zo had het altijd al moeten zijn, sinds online bankieren begon!) en een limiet op kan zetten, was ik eigenlijk al overtuigd en klaar om ING op te zeggen.
Bunq dus voor de vaste lasten (incasso's). Ideal betalingen en voor als vrienden/familie iets moeten overmaken (ze weten vaak niet hoe dat moet naar een niet-NL IBAN, wat N26 heeft).
De mooie Bunq pinpas gebruik ik niet (heb het 1 maand getest en was duurder uit dan de maandelijkse kosten voor betaalrekening bij ING).
Ik hoop nog steeds dat er iets flink gaat veranderen bij het management van N26 en ze gauw weer hun app onder handen nemen. Maar voor nu voldoet het. En het is immers gratis. Dat (plus dat ze niet investeren in oorlogen en olie) is de hoofdreden dat ik het nog gebruik.
Ik ben het nog steeds volledig eens met dit.
Maar nu, juni 2017, vind ik het onvoorstelbaar dat N26 sinds eind 2015 vrijwel 0,0 ontwikkeling heeft laten zien aan hun app. Het enige wat ik me kan herinneren van de afgelopen 12 maanden is dat ze het exporteren naar PDF hebben toegevoegd.
Het is gratis en ik heb besloten dat ik N26 aanhoud puur alleen voor betalingen met de pinpas (NL) of creditcard. Ondanks dat ik het eigenlijk 1 van de slechtste apps vind als het gaat om duidelijkheid bij creditcard authorisaties. Ik was vorig jaar nog in de veronderstelling dat "blauwe bolletjes" gelijk staan aan autorisaties. Dat is dus helemaal niet zo. Ook als er geen blauw bolletje is, kan het een autorisatie zijn. Dit geeft elke CC app die ik ooit heb gebruikt (zelfs de halfgare Amex app) duidelijk aan. N26 niet.
Voor alle overschrijvingen, incasso's etc stap ik definitief over op Bunq.
Sowieso vind ik de N26 app te beperkt als het gaat om incasso's. Sinds je bij Bunq incasso's kan goedkeuren (zo had het altijd al moeten zijn, sinds online bankieren begon!) en een limiet op kan zetten, was ik eigenlijk al overtuigd en klaar om ING op te zeggen.
Bunq dus voor de vaste lasten (incasso's). Ideal betalingen en voor als vrienden/familie iets moeten overmaken (ze weten vaak niet hoe dat moet naar een niet-NL IBAN, wat N26 heeft).
De mooie Bunq pinpas gebruik ik niet (heb het 1 maand getest en was duurder uit dan de maandelijkse kosten voor betaalrekening bij ING).
Ik hoop nog steeds dat er iets flink gaat veranderen bij het management van N26 en ze gauw weer hun app onder handen nemen. Maar voor nu voldoet het. En het is immers gratis. Dat (plus dat ze niet investeren in oorlogen en olie) is de hoofdreden dat ik het nog gebruik.
Als globetrotter lijkt me deze prepaid Mastercard van N26 perfect voor betalingen in het buitenland. Nu gebruik ik een prepaid Mastercard van Neteller maar zij rekenen voor betalingen in vreemde valuta 3.99% koersopslag. Dus als ik het goed begrijp betaal ik met N26 geen koersopslag bij betalingen in vreemde valuta in winkels en online ?
Klinkt haast te mooi om waar te zijn
Anoniem: 935029
Ik heb dit probleem ook. Ben het op dit moment aan het aankaarten in de N26 Chat functie. In eerste instantie geloofde de "agent" mij niet en gaf hij de schuld aan de configuratie van de PIN terminal in de winkel. Na wat aandringen is hij nu toch maar even overleggen met een "senior".Pajaras schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:46:
[...]
Met deze app: Google Play: CardTest. Kan het nu helaas niet meer terughalen omdat m'n huidige telefoon geen NFC heeft.
Wellicht zinvol als anderen met dit probleem ook melding maken.
EDIT: de taal in de kaart zou op Engels moeten staan en volgens hen zijn er geen kaarten zonder die instelling uitgegeven. Wel beloofd hij er een oogje op te houden indien er meer meldingen komen en het zonodig op te nemen met de card-issuer.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 935029 op 22-06-2017 15:14 ]
Is het ook. In Australië en Nieuw Zeeland betaalde ik doordeweeks (Europese tijd) geen 1.7% opslag voor betalingen of ATM.MVC schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:02:
Als globetrotter lijkt me deze prepaid Mastercard van N26 perfect voor betalingen in het buitenland. Nu gebruik ik een prepaid Mastercard van Neteller maar zij rekenen voor betalingen in vreemde valuta 3.99% koersopslag. Dus als ik het goed begrijp betaal ik met N26 geen koersopslag bij betalingen in vreemde valuta in winkels en online ?
In vrijwel alle landen in Zuidoost Azië betaalde ik altijd 1.7% opslag bij ATM.
Met Revolut kan je gratis elke maand het equivalent van €200 opnemen bij ATMs wereldwijd. Daar heb ik dus ook gretig gebruik van gemaakt in Zuidoost Azië, pas als dat op was ging ik N26 gebruiken (max 5 keer ATM, daarna betaal je sowieso €2).
Daarnaast laat Revolut je wel netjes zien wanneer het om een autorisatie gaat en wanneer het een daadwerkelijke betaling is. Dat ga je missen op reis bij N26.
Op de website van N26 lees ik toch echt dat betalen met de Mastercard gratis is (dus ook zonder opslag):
Is there a foreign exchange fee for Mastercard purchases?
No. N26 Mastercard purchases in any foreign currency are completely fee-free, meaning there is no markup to the exchange rate that the card network sets. This is a great deal compared to other German banks and we're proud to offer you a card which has no foreign exchange fees on purchases.
Dit houdt dus in dat zolang ik betaal met de Mastercard, ik geen extra kosten maak volgens mij.
Daarnaast kan ik 5x per maand gratis geld opnemen in euro's (landen). Daarna voor 2,- inderdaad.
In andere valuta kost het 1,7%, maar door te betalen met de Mastercard kan je dit dus enorm beperken. Ik ben gewend om met de creditcard te betalen voor benzine, eten, etc en in veel landen kan dit ook goed.
Volgens mij is dit antwoord op je vraag en hopelijk heb ik gelijk...
No. N26 Mastercard purchases in any foreign currency are completely fee-free, meaning there is no markup to the exchange rate that the card network sets. This is a great deal compared to other German banks and we're proud to offer you a card which has no foreign exchange fees on purchases.
Dit houdt dus in dat zolang ik betaal met de Mastercard, ik geen extra kosten maak volgens mij.
Daarnaast kan ik 5x per maand gratis geld opnemen in euro's (landen). Daarna voor 2,- inderdaad.
In andere valuta kost het 1,7%, maar door te betalen met de Mastercard kan je dit dus enorm beperken. Ik ben gewend om met de creditcard te betalen voor benzine, eten, etc en in veel landen kan dit ook goed.
Volgens mij is dit antwoord op je vraag en hopelijk heb ik gelijk...
Niet helemaal. N26 gaat uit van de Mastercard koers en niet van de interbancaire koers, zoals bij Revolut.Willion01 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:48:
Op de website van N26 lees ik toch echt dat betalen met de Mastercard gratis is (dus ook zonder opslag):
No. N26 Mastercard purchases in any foreign currency are completely fee-free, meaning there is no markup to the exchange rate that the card network sets.
Zelf merkte ik onlangs in de UK dat ik op vrijdag met N26 zo'n 0.3% duurder uit was dan de pinbetalingen die ik diezelfde dag gedaan had met de Revolut Card (0,0%). In het weekend daarna was Revolut duurder dan N26, vanwege hun weekendopslag:
Eventueel kun je in de Revolut app alvast op vrijdag EUR omwisselen in GBP, USD, CHF of PLN zonder weekendopslag. Je zet de koers dan vast. Werkt alleen in die munteenheden.At the weekend (Friday 23:59 - Sunday 23:59) we apply a small mark up on the spot rate as the Forex markets are closed. We take the rate from Friday 23:59 and apply a 0.5% mark up on major currencies and 1.0% on other currencies to protect the company from potential losses due to a large fluctuation in the rate. For illiquid currencies like Russian Ruble and Thai Baht, there is 1.5% mark up on weekend.
In veel landen is N26 in het weekend dus vaak goedkoper dan Revolut. Echter: omdat N26, net als de meeste debet en creditcards, pas na het weekend de definitieve koers aan de betaling 'hangt', kan het zijn dat het bedrag van de transactie achteraf in jouw nadeel gewijzigd wordt. Ik vraag mij af hoe N26 dat gaat doen wanneer je op maandag geen saldo meer op je N26 account hebt staan ...
Ik heb 14 dagen later nog niets teruggehoord. Navraag (weer via Twiiter) resulteert enkel in 'We have not received a feedback yet.'Anoniem: 935029 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:09:
Wellicht zinvol als anderen met dit probleem ook melding maken.

Snap niet helemaal wat ik daarmee aanmoet. Volgens mij gaat er iets mis als je niet met een (minimale) inhoudelijke reactie kunt komen binnen 14 dagen. Helemaal als je een hippe startup bent met slechts een handjevol medewerkers.
Hmm, jij hebt dus wel een inhoudelijk antwoord, maar ze zitten er 100% naast.EDIT: de taal in de kaart zou op Engels moeten staan en volgens hen zijn er geen kaarten zonder die instelling uitgegeven.

EDIT: de chat ook geprobeerd, ik kom niet verder dan een ellenlang welles-nietes-spelletje waarbij support vooral beweert dat het een bewuste keuze was om altijd een taal te laten kiezen, wat sowieso niet klopt gebaseerd op de ervaringen van anderen hier en hoe EMV zou moeten werken.
De support agent had het reeds aan 'level 2' voorgelegd, en biedt me ook geen opties om de technische details naar iemand te forwarden naar iemand die het wel zou moeten snappen.
Ik ben weer eens ernstig teleurgesteld

[ Voor 27% gewijzigd door Thralas op 23-06-2017 11:44 ]
Daar kunnen we maar op 1 manier achterkomen, tijdens de vakantie eens proberen...U123456 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:09:
. Ik vraag mij af hoe N26 dat gaat doen wanneer je op maandag geen saldo meer op je N26 account hebt staan ...
Ik heb een Revolut account aangemaakt en pasje aangevraagd, dank voor je toelichting.
Nu dus doordeweeks met Revolut betalen, in het weekend met N26, geld opnemen met Rabobank in de Eurozone en met Revolut eerst en N26 daarna buiten de eurozone.
Maakt het wel echt een studie zo
Kun je dit toelichten ?Jazco2nd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:24:
[...]
Daarnaast laat Revolut je wel netjes zien wanneer het om een autorisatie gaat en wanneer het een daadwerkelijke betaling is. Dat ga je missen op reis bij N26.
Inmiddels ben ik er ernstig over aan het denken om voor N26 Black te gaan mede gezien de Allianz reisverzekering die is inbegrepen. Momenteel heb ik al een doorlopende reisverzekering bij Allianz waarvoor ik meer dan 100 euro p/j betaal.
Oops ik zie nu dat Black niet beschikbaar is voor ons Nederlanders. Hopelijk later
Hmm, moeten we dan met z'n allen een nieuwe pas aanvragen zodra er 3D Secure is? Of is dat geen extra 'chip' in de pas?oohh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:48:
N26 heeft een artikel gemaakt over de meest aangevraagde features:
[afbeelding]
En dan het belangrijke: N26 is dus ook bezig met het ontwikkelen van sommige requests. Naast Apple Pay is men bezig met het ontwikkelen van een gedeelde rekening en 3D Secure.
Nee, dat is gewoon een softwarematige beveiligingmichaelw1998 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:06:
[...]
Hmm, moeten we dan met z'n allen een nieuwe pas aanvragen zodra er 3D Secure is? Of is dat geen extra 'chip' in de pas?
Laat maar komen in dat geval! Kom het vaak genoeg tegen en dat is wel jammer omdat het vooral is waarom ik de kaart heb: online aankopen.oohh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:08:
[...]
Nee, dat is gewoon een softwarematige beveiliging
Zelfs als het een bewuste keuze is doet dat niks af aan onze klacht. Het zou ze sieren om hun keuze te heroverwegen, de keuze bij nieuwe kaarten aan de klant over te laten, of op z'n minst de indruk te wekken dat ze iets met de klacht doen. Nu komen ze erg ongeïnteresseerd en enigszins arrogant over, wat volgens mij onnodig is.Thralas schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:23:
[...]
EDIT: de chat ook geprobeerd, ik kom niet verder dan een ellenlang welles-nietes-spelletje waarbij support vooral beweert dat het een bewuste keuze was om altijd een taal te laten kiezen, wat sowieso niet klopt gebaseerd op de ervaringen van anderen hier en hoe EMV zou moeten werken.
[...]
Ik ben weer eens ernstig teleurgesteld
Anoniem: 886251
Ben zelf na kort gebruik helemaal overgestapt op Revolut, juist omdat hun "premium" aanbod beter aansluit bij mijn wensen. Vooral omdat ze hun debit passen in de toekomst als credit willen laten herkennen. Hierdoor zou ik op termijn mijn huidige CC's kunnen opzeggen en alleen Revolut gebruiken. Na volgende week worden de eerste full premium cards ook geshipped.
N26 is best vaag over informatie,communicatie en Chargebacks is een te groot gedoe bij ze.
N26 is best vaag over informatie,communicatie en Chargebacks is een te groot gedoe bij ze.
Kun je met revolut ook geld terugboeken naar je bankrekening?Anoniem: 886251 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:46:
Ben zelf na kort gebruik helemaal overgestapt op Revolut, juist omdat hun "premium" aanbod beter aansluit bij mijn wensen. Vooral omdat ze hun debit passen in de toekomst als credit willen laten herkennen. Hierdoor zou ik op termijn mijn huidige CC's kunnen opzeggen en alleen Revolut gebruiken. Na volgende week worden de eerste full premium cards ook geshipped.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Net als bij N26 kan het, duurt alleen wat langer.icecreamfarmer schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:46:Kun je met revolut ook geld terugboeken naar je bankrekening?
Link: https://revolut.com/faq/#...-money-to-my-bank-account
[ Voor 20% gewijzigd door U123456 op 26-06-2017 12:05 ]
Gratis rekening bij Knab/bunq.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik begin helaas een beetje gefrustreerd te raken met N26. Naast eerder genoemde "taal" probleem ervaar ik nu ook het volgende:
- Ik maak een transfer aan in de mobiele app of op de website.
- Deze moet ik vervolgens op mijn "paired" telefoon bevestigen. Momenteel is dat mijn Android telefoon. So far, so good.
- Ik open de app op mijn Android telefoon.
- Het gebruikelijke "Confirm" schermpje verschijnt niet. Wel zie ik de transactie staan met drie stippen ervoor en "Confirm Transfer" eronder.
- Klik ik daar eenmalig op, gebeurt er niks. Klik ik er herhaaldelijk en op hoog tempo op, krijg ik een foutmelding: "badRequest.tanAlreadySent". Het klikken doet kennelijk toch iets, maar de transfer blijft onbevestigd.
- Om het nog gekker te maken ontvang ik confirmation verzoeken op mijn reeds weken geleden ge-unpairde iPhone.
- Even snel een confirm doen op de iPhone is er ook niet bij, want dan moet ik eerst mijn Android phone unpairen. (Overigens, zodra ik inlog op de iPhone app verschijnt de het Confirm schermpje wel, ondanks dat die telefoon NIET gepairt is! Maar goed, op Confirm klikken geeft dan dus een "je moet eerst pairen" foutmelding.)
Nu kan ik natuurlijk de Android telefoon unpairen en de iPhone re-pairen. Maar eigenlijk wil ik dat niet. Bovendien heb ik dan geen oplossing op de lange termijn als de iPhone heb weggedaan of niet bij me heb.
Enfin. Mijn indruk van N26 gaat er zo niet op vooruit.
- Ik maak een transfer aan in de mobiele app of op de website.
- Deze moet ik vervolgens op mijn "paired" telefoon bevestigen. Momenteel is dat mijn Android telefoon. So far, so good.
- Ik open de app op mijn Android telefoon.
- Het gebruikelijke "Confirm" schermpje verschijnt niet. Wel zie ik de transactie staan met drie stippen ervoor en "Confirm Transfer" eronder.
- Klik ik daar eenmalig op, gebeurt er niks. Klik ik er herhaaldelijk en op hoog tempo op, krijg ik een foutmelding: "badRequest.tanAlreadySent". Het klikken doet kennelijk toch iets, maar de transfer blijft onbevestigd.
- Om het nog gekker te maken ontvang ik confirmation verzoeken op mijn reeds weken geleden ge-unpairde iPhone.
- Even snel een confirm doen op de iPhone is er ook niet bij, want dan moet ik eerst mijn Android phone unpairen. (Overigens, zodra ik inlog op de iPhone app verschijnt de het Confirm schermpje wel, ondanks dat die telefoon NIET gepairt is! Maar goed, op Confirm klikken geeft dan dus een "je moet eerst pairen" foutmelding.)
Nu kan ik natuurlijk de Android telefoon unpairen en de iPhone re-pairen. Maar eigenlijk wil ik dat niet. Bovendien heb ik dan geen oplossing op de lange termijn als de iPhone heb weggedaan of niet bij me heb.
Enfin. Mijn indruk van N26 gaat er zo niet op vooruit.
Het confirmproces kost mij ook wat moeite maar door de app te sluiten op Android (naar de zijkant schuiven bij de openstaande apps) en dan weer te openen kan ik het wel bevestigen.
Sinds de update van twee weken geleden werkt de app wel veel vloeiender dan deze eerst deed, ook ervaar ik geen crashes meer die ik soms bij het openen had, dus wat mij betreft zit er wel vooruitgang in.
edit: ook de zoekfunctie is mooier geworden, als je zoekt op transacties of een van de "hashtags" aanklikt dan krijg je ook het aantal transacties, de periode en het totaalbedrag te zien dat daarbij hoort.
Sinds de update van twee weken geleden werkt de app wel veel vloeiender dan deze eerst deed, ook ervaar ik geen crashes meer die ik soms bij het openen had, dus wat mij betreft zit er wel vooruitgang in.
edit: ook de zoekfunctie is mooier geworden, als je zoekt op transacties of een van de "hashtags" aanklikt dan krijg je ook het aantal transacties, de periode en het totaalbedrag te zien dat daarbij hoort.
[ Voor 21% gewijzigd door AlbertJP op 28-06-2017 20:00 ]
Twee werkdagen als e Premium bent.U123456 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:58:
[...]
Net als bij N26 kan het, duurt alleen wat langer.
Link: https://revolut.com/faq/#...-money-to-my-bank-account
Dit willen ze versnellen maar dat komt later.
Ook vind ik revolut handiger omdat ik deze als volwaardige mastercard kan gebruiken vanaf volgende week. En ze op termijn de debit passen als volwaardge credit cards willen laten werken.(hoe en wat geen jdee)
Wat zijn de maximumbedragen die je met de debitcard en maestropas van n26 kan pinnen bij een nederlandse atm per dag? kan je bijvorbeeld bij dezelfde atm meerdere malen 250/500 euro pinnen of zit je echt vast aan 250 per dag bijvoorbeeld?
Wat ik dus met name wil weten is:
Ik lees op de n26 site dat ik met mijn mastercard maximaal 2500 euor per dag kan opnemen. Stel(dan heb ik het limiet dus op 2500 gezet) ik loop naar en nederlandse atm, kan ik dan gewoon 2500 intoetsen en kmt het er dan in 1 keer uit? Of moet ik 10 keer 250 pinnen, of een ander bedrag? en kan dat dan ook daadwerkelik, of kan ik per atm maar 1 keer 250 per dag opneemn en zou ik de rest van de 2500 bij andere atms moeten opnemen?
Ik lees op de n26 site dat ik met mijn mastercard maximaal 2500 euor per dag kan opnemen. Stel(dan heb ik het limiet dus op 2500 gezet) ik loop naar en nederlandse atm, kan ik dan gewoon 2500 intoetsen en kmt het er dan in 1 keer uit? Of moet ik 10 keer 250 pinnen, of een ander bedrag? en kan dat dan ook daadwerkelik, of kan ik per atm maar 1 keer 250 per dag opneemn en zou ik de rest van de 2500 bij andere atms moeten opnemen?
@dicksterk
Waar haal je die 250 euro vandaan?
Het gaat hier om de voorwaarden die N26 stelt m.b.t. ATM withdrawals. Nu zijn de voorwaarden nogal verstopt op de N26 site (die 2.500 euro max/dag kan ik niet zo snel vinden) maar als er nergens een maximum per keer genoemd wordt dan kun je gewoon 2.500 euro uit een ATM trekken, of die nu in NL staat of ergens anders.
Die 250 euro maximum per dag is wel een bekende voorwaarde vanuit de Nederlandse banken die eigen ATM's hebben voor opnames bij ATM's in NL die niet van je eigen bank zijn maar dat zijn dus voorwaarden die bij de bankproducten van de betreffende NL banken horen.
Daar heb je als N26 klant niets mee te maken.
Als je geld uit de muur wilt halen zul je juist zo weinig mogelijk transacties willen doen, met de DMC-kaart (Debit MasterCard) heb je 5 gratis geldopnames per maand, daarna betaal je 2 euro. Met de Maestro-kaart betaal je sowieso 2 euro per geldopname.
Waar haal je die 250 euro vandaan?
Het gaat hier om de voorwaarden die N26 stelt m.b.t. ATM withdrawals. Nu zijn de voorwaarden nogal verstopt op de N26 site (die 2.500 euro max/dag kan ik niet zo snel vinden) maar als er nergens een maximum per keer genoemd wordt dan kun je gewoon 2.500 euro uit een ATM trekken, of die nu in NL staat of ergens anders.
Die 250 euro maximum per dag is wel een bekende voorwaarde vanuit de Nederlandse banken die eigen ATM's hebben voor opnames bij ATM's in NL die niet van je eigen bank zijn maar dat zijn dus voorwaarden die bij de bankproducten van de betreffende NL banken horen.
Daar heb je als N26 klant niets mee te maken.
Als je geld uit de muur wilt halen zul je juist zo weinig mogelijk transacties willen doen, met de DMC-kaart (Debit MasterCard) heb je 5 gratis geldopnames per maand, daarna betaal je 2 euro. Met de Maestro-kaart betaal je sowieso 2 euro per geldopname.
Die 250 euro daar liep ik tegenaan toen ik geld van m'n bunq rekening wilde pinnen. IK mocht maar 250 opnemen, omdat de atm van de bank war ik toen was blijkbaar de voorwaarde had dat enkele de eigen pas meer mag opnemen en elke gastbank maximaal 250 mag opnemen, toen ik meer invoerde kreeg in tenminse die melding. Maar als ik het goed begrijp hoort dat dus niet en zou ik gewoon 2500 mogen opnemen in 1 keer(dat vind ik door op google n26 limits in te voeren).
Als die 250 euro een limiet van de atm zelf is, dan gaat een andere limiet op je pasje je niet helpen lijkt me?
Ik had een gekke vraag betreffende N26,
- Allereerst een probleem in de app, ik heb tot nu toe alleen pinbetalingen gedaan, maar nu wilde ik een overschrijving doen dus ik klik op + rechtsonderin, transfers dan zegt hij choose recipient, maar er stond nog niemand in dus ik klik op + rechtsonderin en ik typ naam en rekeningnummer in maar de knop next blijft grijs, ik kan niet verder. Ik heb de app diverse malen opnieuw opgestart en geupdate naar de laatste versie, verschillende rekeningnummers en namen geprobeerd maar een recipient toevoegen lukt niet. Iemand een oplossing?
- Allereerst een probleem in de app, ik heb tot nu toe alleen pinbetalingen gedaan, maar nu wilde ik een overschrijving doen dus ik klik op + rechtsonderin, transfers dan zegt hij choose recipient, maar er stond nog niemand in dus ik klik op + rechtsonderin en ik typ naam en rekeningnummer in maar de knop next blijft grijs, ik kan niet verder. Ik heb de app diverse malen opnieuw opgestart en geupdate naar de laatste versie, verschillende rekeningnummers en namen geprobeerd maar een recipient toevoegen lukt niet. Iemand een oplossing?
@dicksterk ik krijg het idee dat er twee limieten zijn: de limiet die je bank stelt voor ATM opnames (voor N26 dus 2.500 euro), en een limiet vanuit de ATM (of eigenlijk de bank die achter de ATM zit).
Wellicht dat andere ATM's wel een hogere limiet voor 'vreemde' passen hanteren.
Dit is volledig juist, zo kun je met bijvoorbeeld een Bunq pas bij de Rabobank maximaal (ik meen 350 euro) per keer opnemen en maximaal 1 keer per dag terwijl je de opnamelimiet in je Bunq app wel hoger kan zetten.Wally2002 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:24:
@dicksterk ik krijg het idee dat er twee limieten zijn: de limiet die je bank stelt voor ATM opnames (voor N26 dus 2.500 euro), en een limiet vanuit de ATM (of eigenlijk de bank die achter de ATM zit).
Klopt. Met mijn ING pas krijg ik bij de Rabo max 250 euro. Met mijn DKB Visa is 500 euro geen probleem. Weet niet welk limiet er is.
Lekker!
Is er iemadn die hier wel ervaring mee heeft: welke bank in Nederland hanteert gewoon het limiet dat n26 stelt en zou me dus toestaan het volledige daglimiet te pinnen, desnoods in 2 of 3 pintransaciteis achteer elkaar(zelfde dag).
Nee, ik denk dat niet veel mensen dat zouden willen. Aan veiligheid schiet je er denk ik ook niet heel veel mee op. Met een gestolen kaart kun je maar beperkt contactloos betalen zonder pincode, bij hoge bedragen vraagt de terminal alsnog om een pincode. Ook zijn steeds meer plaatsen waar je alleen nog maar contactloos kunt betalen.MVC schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:12:
Is er een optie om contactloos betalen met de N26 MasterCard uit te schakelen?
Misschien probeer je de iban in te voeren met kleine letters in plaats van hoofdletters?Silvos schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:11:
Ik had een gekke vraag betreffende N26,
Wanneer ik via de N26 website inlog komt ik dit tegen:MVC schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:12:
Is er een optie om contactloos betalen met de N26 MasterCard uit te schakelen?
Vinkje weg = gebruik geldautomaten en contactloos betalen UIT? Zelf nog niet getest.> CARD > ACCOUNT WIDE LIMITS SETTINGS > Cash Withdrawals
Available to withdraw money on ATM's worldwide as well as NFC payments
Geen verschil tussen de banken in NL. Gastgebruik is gastgebruik.dicksterk schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:00:
Is er iemadn die hier wel ervaring mee heeft: welke bank in Nederland hanteert gewoon het limiet dat n26 stelt en zou me dus toestaan het volledige daglimiet te pinnen, desnoods in 2 of 3 pintransaciteis achteer elkaar(zelfde dag).
Lekker!
N26 rolt Apple Pay steeds verder uit. Naast Italië nu ook Spanje.
https://n26.com/we-will-b...to-spain-later-this-year/
Ben benieuwd wanneer wij het in Nederland kunnen gebruiken.
https://n26.com/we-will-b...to-spain-later-this-year/
Ben benieuwd wanneer wij het in Nederland kunnen gebruiken.
Zijn hier toevallig mensen die N26 wilde gebuiken op het vliegveld van Nice en/of bij koffieautomaten in Frankrijk langs de snelweg?
Op het apparaat zag je duidelijk het draadloos symbool + MasterCard logo. Snap eerlijk gezegd niet waarom de kaart overal werd geweigerd ondanks dat er genoeg geld op stond..
Op het apparaat zag je duidelijk het draadloos symbool + MasterCard logo. Snap eerlijk gezegd niet waarom de kaart overal werd geweigerd ondanks dat er genoeg geld op stond..
In Frankrijk vind je, met name langs de snelweg, nogal wat apparatuur die alleen credit cards ondersteunen (geen internet verbinding nodig). Hier werkt een Mastercard Debit (zoals van N26) dan niet (Maestro ook niet).
Eerst even langs een ATM gaan en geld opnemen kan helpen.
Zie
https://support.n26.com/read/000001254?locale=en
Zie
https://support.n26.com/read/000001254?locale=en
Anoniem: 888777
Gastgebruik kent ook gewoon een limiet (zowel in aantal transacties als in bedrag) die kan verschillen per bank en waar per pas ook nog eens van kan worden afgeweken (als de pasuitgever dat ondersteunt). De uitgever bepaalt het in principe..... de huidige manier van met gastgebruik omgaan is vooral een kwestie van afspraken.Napsju schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:42:
[...]
Geen verschil tussen de banken in NL. Gastgebruik is gastgebruik.
Maar binnenkort is het ook helemaal niet meer relevant als de 3 grootbanken hun automaten in een gezamenlijk bedrijf gaan onderbrengen.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 08-07-2017 19:17 ]
Inmiddels ook mijn Maestro card ontvangen en begonnen aan de overstap naar N26. Zijn er meer mensen die tegen het probleem lopen dat het IBAN nummer van N26 niet wordt geaccepteerd ? Voorbeeld: Telfort
Dat buitenlandse IBANs problemen opleveren (bij automatische incassos) is inderdaad een probleem. Vaak (altijd) wil het bedrijf daar niets aan doen verder. Ik bied altijd aan een handmatig een terugkerende overschrijving in te stellen, dan verlies ik ook geen controle
Of dat wordt geaccepteerd hangt er echter vanaf.
Hier wat leesvoer:In Nederland is hiervoor het meldpunt IBAN-discriminatie ingericht. Dit meldpunt zal informatie over het weigeren van buitenlandse IBAN’s verzamelen. Daarnaast zal zij bedrijven, instellingen en organisaties informeren over de verplichting tot het accepteren van IBAN’s uit alle EU-lidstaten.
- https://www.overopiban.nl...cepteerd-wat-kan-ik-doen/
- https://www.betaalverenig...land/veelgestelde-vragen/
[ Voor 123% gewijzigd door U123456 op 11-07-2017 16:08 ]
Dat heet IBAN discriminatie en is verboden.MVC schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:04:
Inmiddels ook mijn Maestro card ontvangen en begonnen aan de overstap naar N26. Zijn er meer mensen die tegen het probleem lopen dat het IBAN nummer van N26 niet wordt geaccepteerd ? Voorbeeld: Telfort
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Hoe kan het dan dat zowel Telfort als KPN hiermee weg komen ? Er zit dus niets anders op dan mijn huwelijk met Telfort te verbreken...MichielFRL schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:02:
[...]
Dat heet IBAN discriminatie en is verboden.
[ Voor 18% gewijzigd door MVC op 11-07-2017 17:49 ]
Dat moge zo zijn, er zit een verschil tussen gelijk hebben en het krijgen. Als zo'n systeem gewoon geen nummers langer dan een NL Iban accepteert bijvoorbeeld is er weinig dat je per direct kunt regelen. Bij de grote energieaanbieders moest ik het ook via een rekening regelen, want Iban begon niet met 'NL'.MichielFRL schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:02:
[...]
Dat heet IBAN discriminatie en is verboden.
Bovendien meen ik dat telecomoperators voor abbonementen je IBAN als verificatie gebruiken (dus op die manier kunnen ze een NL IBAN 'verplichten').
In de dagelijkse praktijk kun je er dus vanuit gaan dat het niet werkt
[ Voor 30% gewijzigd door Brent op 11-07-2017 18:15 ]
Dat zou dus betekenen dat ik ook bij andere Telcos niet terecht kan met mijn N26 nummer. Klinkt alsof ik toch maar bij Rabobank moet blijven danBrent schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:14:
[...]
Bovendien meen ik dat telecomoperators voor abbonementen je IBAN als verificatie gebruiken (dus op die manier kunnen ze een NL IBAN 'verplichten').
In de dagelijkse praktijk kun je er dus vanuit gaan dat het niet werkt
https://forum.t-mobile.nl...even-bij-emigreren-279165
Hier staat dat het dus wel moet kunnen(bij T-Mobile). Waarschijnlijk extra controle via een telefoontje naar KS.
Hier staat dat het dus wel moet kunnen(bij T-Mobile). Waarschijnlijk extra controle via een telefoontje naar KS.
Jammer dan ook bij T-mobile is het niet mogelijk om een abonnement af te sluiten met een buitenlands IBAN nummer. Ondanks de mooie voorwaarden van N26 blijkt het helaas dus geen perfect alternatief voor een Nederlandse bankrekening.Sandermm schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:18:
https://forum.t-mobile.nl...even-bij-emigreren-279165
Frictieloos is het niet, maar je kunt natuurlijk ook zoeken naar een aanbieder die wel buitenlandse IBANs snapt, of je op rekening laat betalen.
Is dat dan de schuld van N26 of de discriminatie vanuit de bedrijven? Gewoon melding maken bij deze bedrijven dat zij de wet overtreden en ze melden bij de DNBMVC schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:06:
[...]
Jammer dan ook bij T-mobile is het niet mogelijk om een abonnement af te sluiten met een buitenlands IBAN nummer. Ondanks de mooie voorwaarden van N26 blijkt het helaas dus geen perfect alternatief voor een Nederlandse bankrekening.
Melding bij DNB is overigens primair bedoelt om een beeld te krijgen van hoe ver de invoering vordert, en niet zozeer om concreet jouw geval verder helpen. Reken dus niet op magische oplossing via die weg 
Er zijn zat andere telefonie operatoren, ook op t-mobile netwerk als het je daar om gaat. Gewoon even mailtjes sturen.
Er zijn zat andere telefonie operatoren, ook op t-mobile netwerk als het je daar om gaat. Gewoon even mailtjes sturen.
Inmiddels melding gemaakt bij N26 en het meldpunt van de Nederlandse Bank. Echter twijfel ik ook of DNB actie gaat ondernemen, Op internet vind ik meerdere klachten over KPN/Telfort ivm de weigering van een buitenlands IBAN nummer. Sommige van deze klachten dateren al uit 2015, het lijkt er dus niet op dat DNB de providers aanpakt of aan kan pakken. Misschien dat een melding richting de EU wat oplevert, bedrijven in SEPA landen zouden namelijk IBAN nrs uit alle SEPA landen moeten accepteren. Dit besluit is vastgelegd in Art. 9 van verordering Nr 260/2012.
Is er misschien iemand die wel succesvol zijn N26 IBAN heeft kunnen koppelen bij zijn mobiele en of vaste provider ?
Is er misschien iemand die wel succesvol zijn N26 IBAN heeft kunnen koppelen bij zijn mobiele en of vaste provider ?
Ik heb ADSL van T-mobile en daar was een buitenlands IBAN geen probleem.
Ik suggereer toch ook niet dat het de fout is van N26 ?Sandermm schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:25:
[...]
Is dat dan de schuld van N26 of de discriminatie vanuit de bedrijven? Gewoon melding maken bij deze bedrijven dat zij de wet overtreden en ze melden bij de DNB
Dan ga ik er vanuit dat je een bestaande klant was met een Nederlandse IBAN en deze later hebt gewijzigd naar het N26 nummer ?Brent schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:01:
Ik heb ADSL van T-mobile en daar was een buitenlands IBAN geen probleem.
[ Voor 31% gewijzigd door MVC op 12-07-2017 15:37 ]
Nee, was nieuwe klant.MVC schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:44:
[...]
Dan ga ik er vanuit dat je een bestaande klant was met een Nederlandse IBAN en deze later hebt gewijzigd naar het N26 nummer ?
Sterk! Ik heb ze vandaag gebeld en ze vertelde me dat nieuwe klanten een NL Iban nummer moeten hebben. Wat wel zou moeten lukken is een nieuw abonnement afsluiten met een NL IBAN en dit later wijzigen naar een buitenlands nummer. Raar...
Ik heb het wel over ADSL, geen mobiel, jij ook? Omdat daar een bepaalde mate van identificatiecontrole wettelijk verplicht is, wordt dat soms/vaak opgelost met je IBAN. Voor vast is de adresverificatie ingebouwd
Ziggo maakt er geen enkel probleem van bij mijn internetabonnement, ik kon gewoon via de site mijn rekeningnummer wijzigen in de N26 IBAN. Ziggo biedt nu ook mobiel, wellicht is dat een mogelijkheid.MVC schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:55:
Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad, alle bedrijven die grote bedragen bij me afschrijven (huur, verzekering, e.d.) accepteerden gewoon een N26 IBAN in een webformulier. Heb bij 1 werkgever wat moeilijk moeten doen voor het salaris, van een ander bedrijf een keer een mailtje gehad om mijn BIC code te geven, en iemand die me belde voor de BIC code om een afschrijving te kunnen doen. Die code heb ik niet moeilijk om gedaan, ook al moeten bedrijven in principe zonder kunnen. Een ander onschadelijk incident was een loonstrook waar een langere IBAN niet helemaal op het papier paste en de D van DE er af viel.
[ Voor 42% gewijzigd door AlbertJP op 13-07-2017 12:22 ]
Het kan inderdaad zo zijn dat je eerst 1x geld van een atm moet opnemen om dit probleem te verhelpen.Brent schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:49:
In Frankrijk vind je, met name langs de snelweg, nogal wat apparatuur die alleen credit cards ondersteunen (geen internet verbinding nodig). Hier werkt een Mastercard Debit (zoals van N26) dan niet (Maestro ook niet).
[ Voor 10% gewijzigd door Karenz op 16-07-2017 13:36 ]
Een tijdje geleden deed ik hier de suggestie dat er een eigen ervaringen/discussietopic vor Revolut moest komen. Enkele leden gaven toen aan dat dit pas zin had als revolut daadwerkelijk was begonnen met aanbieden van europese iban-rekeningen. Dat moment si nu aangebroken, lees de facebookpagina van revolut maar. Zelf ben ik niet goed in het aanmaken van zo'n topic. Wie voelt zich geroepen?
Revolut mag zeker een eigen topic krijgen.
Gaat hier wel om Litouwse IBAN nummers, geeft net als de Duitse van N26 wel wat probleempjes in de praktijk.
Gaat hier wel om Litouwse IBAN nummers, geeft net als de Duitse van N26 wel wat probleempjes in de praktijk.
Revolut (incl IBAN en Premium)
Hier kunnen we het alleen over Revolut hebben daar waar ze nu ook IBANS en premium jaarten leveren
Hier kunnen we het alleen over Revolut hebben daar waar ze nu ook IBANS en premium jaarten leveren
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 17-07-2017 23:51 ]
En natuurlijk gaat N26 later dit jaar ook Apple Pay aanbieden in Frankrijk. Was te verwachten
Het valt me op dat de Nederlandse overheid opvallend tolerant is als het gaat om overtredinen van europese regelgeving. Zo gaan nummerporteringen vaak nog niet zo snel als de europese telecomwet verplicht stelt, zijn er nog genoeg 0900nummers waar een klantenservice achter zit die meer geld rekenen dan het normale tarief voor vaste nummers(ookal mag dat niet meer per 1 juli) en ook bij de iban-discriminatie, is er enkel een meldpunt dat klachten in kaart brengt.
Als het een Nederlandse regel was geweest gold er nu allang een dwangsom-beleid richting bedrijven die nog niet waren gemigreerd naar een systeem dat buitenlandse iban-nummers ondersteunt. We zijn dus als klanten die buiten de landsgrenzen durven te kijken gewoon de dupe van een lax overheidsbeleid.
Als het een Nederlandse regel was geweest gold er nu allang een dwangsom-beleid richting bedrijven die nog niet waren gemigreerd naar een systeem dat buitenlandse iban-nummers ondersteunt. We zijn dus als klanten die buiten de landsgrenzen durven te kijken gewoon de dupe van een lax overheidsbeleid.
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Mastercard of Maestro card voor als contactloos betaalmiddel voor Transport for London?
Iemand al gebruik gemaakt van de invite systeem? Ik zie namelijk iedereen bij pending staan, maar van 1 persoon weet ik dat die al zijn pasjes binnen heeft en een betaling heeft gedaan. Waarschijnlijk duurt het even voordat het verwerkt is, of er gaat iets niet helemaal goed.
Of er wordt een ander e-mailadres gebruiktxileS schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:05:
Iemand al gebruik gemaakt van de invite systeem? Ik zie namelijk iedereen bij pending staan, maar van 1 persoon weet ik dat die al zijn pasjes binnen heeft en een betaling heeft gedaan. Waarschijnlijk duurt het even voordat het verwerkt is, of er gaat iets niet helemaal goed.
@MichielFRL heb invite via 06 nr gestuurd zo te zien, dus dan maakt email niet uit lijkt mij. 06 lijkt wel overeen te komen en hij ziet mij wel gewoon als contact in de app, maar ik hem niet.
Heb je een link?edwin_nl020 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:11:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Mastercard of Maestro card voor als contactloos betaalmiddel voor Transport for London?
Ik ga Zaterdag naar Londen.
Gevonden:
HMM.MasterCard
Nearly all MasterCard and Maestro contactless payment cards issued outside the UK are accepted.
Some cards issued in the USA, Canada and the Netherlands are not accepted. If your card is rejected on our services, please contact your card issuer.
[ Voor 33% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-07-2017 15:16 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
En dit is de link: https://tfl.gov.uk/fares-...contactless-payment-cards
Zou dus met N26 moeten werken.
Zou dus met N26 moeten werken.
[ Voor 54% gewijzigd door U123456 op 27-07-2017 17:46 ]
Ik heb 2x referral fee ontvangen. Nadat ze aangemeld waren, 1cent overgemaakt en direct de 15euro bijgeschreven gekregen. Zonder die 1ct krijg je het ook, maar dan moet je wachten op de eerst transactiexileS schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:05:

In jouw geval lijkt er inderdaad iets mis!
@Nss jij hebt hun 1 cent overgemaakt? Dat zou ik dan nog kunnen proberen, alleen heb ik zijn iban dus niet de app staan. Even vragen dan.
De referral fee wordt overgemaakt zodra er een transactie gedaan wordt. Die 1ct is puur om te versnellen, maar je zou verwachten dat ze inmiddels wel een transactie gedaan hebben?
Wat de Iban betreft, ik zie in mijn N26 app al mijn contacten die een N26 rekening hebben (maar je gaf al aan dat jij dat niet hebt)
Wat de Iban betreft, ik zie in mijn N26 app al mijn contacten die een N26 rekening hebben (maar je gaf al aan dat jij dat niet hebt)
Dit kun je wel zien door op het + teken te drukken en dan Moneybeam te selecteren. De contacten die al N26 hebben, staan dan bovenaan.Nss schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:10:
Helaas m'n Maestro kaart kwijt. Iemand al eerder een vervangende kaart aangevraagd? Ben benieuwd hoeveel het kost, kan alleen namelijk vinden dat express delivery €25 kost!
Bron: https://docs.n26.com/lega...ount-pricelist-latest.pdfOrdering a Replacement Card (Mastercard/Maestro)
The fee will only be charged if the issuing of a replacement card results from circumstances for which you bear responsibility and under which we are not legally obliged to supply a replacement card. The fee will be debited from your N26 account immediately.
10.00 € (standard delivery)
Standard delivery: approx. 3-5 business days
Knab betaalrekening waarmee je ook werkelijk kan betalen is niet gratis.Brent schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:58:
Gratis rekening bij Knab/bunq.
Wordt niet meer geadverteerd, maar je kunt elke rekening terugzetten naar wat vroeger de gratis variant heette. Je kunt dan overmaken en ontvangen, en iDeal betalingen doen.Titusvh schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:58:
[...]
Knab betaalrekening waarmee je ook werkelijk kan betalen is niet gratis.
Vreemd, ik heb jaren de gratis variant gehad. Kon alleen overmaken naar vaste tegenrekening of spaarrekening. Die betaalrekening diende alleen als buffer tussen je rekeningen bij andere banken en de spaarrekeningen bij Knab (je kon niet direct naar een spaarrekening overmaken, ergo als je bij Knab wilde sparen kreeg je de beperkte betaalrekening er verplicht bij).Brent schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:10:
[...]
Wordt niet meer geadverteerd, maar je kunt elke rekening terugzetten naar wat vroeger de gratis variant heette. Je kunt dan overmaken en ontvangen, en iDeal betalingen doen.
Hét was dus wel een betaalrekening maar je kon er verder niks mee. Geen betalingen anders dan tegenrekenjjng, geen iDEAL.
Blijkbaar had jij dan een nog oudere variant?
(Dit is dan wel een aantrekkelijke optie aangezien Knab ook één van de knappere rentepercentages aanbiedt bij sparen)
Edit:
Nu moet je inderdaad een betaald betaalpakket nemen als je wil sparen bij Knab. Blijkbaar kan je volgens jou die dan terug laten zetten naar gratis. Maar volgens mij is dat dan toch zo'n kreupele betaalrekening... Waarom zou ik een gratis rekening met (vooraf door Knab aangegeven) beperkingen hebben gekregen en de rest van de wereld niet...
Maar goed, los van dit is bunq er dan altijd nog.
[ Voor 23% gewijzigd door Titusvh op 29-07-2017 20:40 ]
Heb de rekening in december geopend. Direct terug gezet naar gratis variant. Werkt prima. Spaar + betaalrekening. Enige dat verboten is, is het voor automatische incassos gebruiken (al werkt het wel
).
Wij hebben Knab gratis en in incasso’s is geen probleem, alleen pinnen atm of winkel kan/mag niet.Brent schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:31:
Heb de rekening in december geopend. Direct terug gezet naar gratis variant. Werkt prima. Spaar + betaalrekening. Enige dat verboten is, is het voor automatische incassos gebruiken (al werkt het wel).
De voorwaarden verbieden het echter. Hoelang gebruik je het al met incassos?MichielFRL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:26:
[...]
Wij hebben Knab gratis en in incasso’s is geen probleem, alleen pinnen atm of winkel kan/mag niet.
Al jaren.Brent schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:29:
[...]
De voorwaarden verbieden het echter. Hoelang gebruik je het al met incassos?
We hebben de rekening geopend toen je nog kon kiezen uit gratis of betaald.
Mijn Maestro kaart voor N26 werkt prima, zonder problemen. Nu heeft een vriend van me sinds kort ook de Maestro pas, maar elke keer als hij een transactie bij een pinapparaat wil doen (contactloos of niet), wordt om de taal gevraagd. Vooral bij contactloos irritant. Kennelijk staat deze pas als buitenlandse pas gemarkeerd (wat het feitelijk ook is). Iemand anders zelfde 'probleem'? Overigens heeft deze pas het nieuwe Maestro logo, terwijl mijn pas het oudo logo heeft.
Lees even terug in het topic, eerder is hier ook al melding over gemaakt. Iemand hier heeft via NFC de kaart uitgelezen en kwam tot de ontdekking dat de voorkeurstaal niet op de juiste manier was aangegeven in de chip.
Thanks, dat is stom van me, had ik even moeten checken. Lijkt dus probleem met nieuwe passen.
Lees ik het goed? MasterCards zijn weer tijdelijk gratis!
Volgens mij zijn ze nog steeds gratis hoor. De fee wordt 'gewaived' voor 'early customers' en die tekst staat er al een tijdje op.
Blijkbaar hebben sommige klanten een email gehad of ze geïnteresseerd zijn om van black naar black metal over te stappen; een metalen kaart van 18 gram. Prijzen variëren van 8.99 tot 12.99.
https://twitter.com/FayollePierre/status/890219794280189952
https://twitter.com/FayollePierre/status/890219794280189952

[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 02-08-2017 11:06 ]