Zie dat er weer veel mensen hier aan N26 beginnen.
Wees echt voorzichtig voordat je helemaal overstapt of de combi N26 (voor pas betalingen) en Bunq (voor afschrijvingen en Ideal) kiest.
Zie ook mijn post hier.
Daarnaast is dit ook echt superirritant. Getankt voor ongeveer €25. Er wordt €125 "afgeschreven". Ik heb al best lang N26 dus ik weet dat dit een reservering is. Maar de N26 app is de enige in de wereld die reserveringen niet markeert. Zelfs de hopeloos verouderde Amex app doet dat. De N26 app is sowieso sinds eind 2015 vrijwel niet verandert. Meest ingrijpende aanpassing was een ander achtergrondafbeelding bij het inloggen.
Maar als je dit dus niet weet, dat het een reservering is, dan sta je wel op je achterpoten dat een tankstation zo'n bedrag afschrijft. (ze doen dus alleen een reservering, om er zeker van de betaling te zijn, aangezien het prepaid tanken is).

Het vervelende is, dit was gisteren. Uit ervaring weet ik dat dit zo 2 maanden kan duren. Kan je dus je geld niet aan andere dingen besteden (en.. rente!).
In NL gaat het meestal snel, dezelfde dag is de reservering ongedaan gemaakt en het juiste bedrag afgeschreven. Dit is voor het eerst dat het in NL langer dan 1 dag duurt.