Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:35
Whatson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:05:
Blijkbaar hebben sommige klanten een email gehad of ze geïnteresseerd zijn om van black naar black metal over te stappen; een metalen kaart van 18 gram
Een Amex Platinum weegt ook 18 gram: YouTube: Amex Platinum METAL CARD
Een gewone (N26) card weegt meestal zo'n 5 gram.
Maar waarom zou ik als klant trouwens zoiets willen hebben?

edit: N26 Maestro = 4 gram, ING Betaalpas = 5 gram, ICS Mastercard = 5 gram.
(N26 Mastercard even niet bij de hand)

[ Voor 23% gewijzigd door U123456 op 02-08-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
U123456 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:41:
[...]
Een Amex Platinum weegt ook 18 gram: YouTube: Amex Platinum METAL CARD
Een gewone (N26) card weegt meestal zo'n 5 gram.
Maar waarom zou ik als klant trouwens zoiets willen hebben?
Die plastic slijten zo hard als je hem veel gebruikt :)

Maar zonder gekheid: is van oudsher voor vermogende klanten bestemd, extra premium gevoel.

https://www.ing.nl/privat...imited-edition/index.html
45€ per jaar, alleen op uitnodiging van ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
De verificatie is niet gelukt. Mijn id kaart zou niet voldoende gecheckt kunnen worden.

Je krijgt bij n26 dus gratis een debit MasterCard en kunt gratis een Maestro kaart aanvragen waarmee je in Nederland kan betalen. Is Ideal dan ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:18
TereZz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:13:
De verificatie is niet gelukt. Mijn id kaart zou niet voldoende gecheckt kunnen worden.

Je krijgt bij n26 dus gratis een debit MasterCard en kunt gratis een Maestro kaart aanvragen waarmee je in Nederland kan betalen. Is Ideal dan ook mogelijk?
Geen iDeal, rest klopt.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Is die Maestro er nog steeds? Voor nieuwe klanten?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Heb je er al 100 euro op je rekening gezet?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Ik bedoel voor mensen die nu die rekening openen. Op de N26 website staat de Maestro er niet meer bij als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik zie ook nergens Maestro staan, alleen Mastercard.

Betalingen worden dan moeilijk in NL voor kleine bedragen als boodschappen enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 20:40
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:25:
Ik zie ook nergens Maestro staan, alleen Mastercard.

Betalingen worden dan moeilijk in NL voor kleine bedragen als boodschappen enz.
Price List applicable to users who register with an address in Belgium, Estonia, Finland, Greece, Ireland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Portugal, Slovakia, Slovenia (List of Prices and Services) (Version 1.4, date: 27/03/2017)
Receiving an additional Maestro card
Only for customers with shipping address in the Netherlands
Je moet wel minimaal 100 euro op je rekening hebben gezet.

Anyway, na de heisa rond bunq hoop ik dat bij N26 niet hetzelfde gaat gebeuren. Alles is nu nog gratis, maar voor hoe lang nog? Er moet toch geld verdiend worden :9

[ Voor 10% gewijzigd door oohh op 02-08-2017 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Tijdens mijn zoektocht naar verschillende opties voor een zakelijk bankrekening ben ik dit topic tegen gekomen, ik heb zoveel mogelijk informatie proberen op te zoeken over de prijzen van N26 maar ik kom er niet helemaal uit :o.

Ik ben van plan een zakelijke rekening te gebruiken voor het ontvangen van betalingen van mijn klanten.
Mijn klanten kunnen facturen betalen via iDEAL of bankoverschrijving (volledige koppeling met Mollie en administratiesoftware).
Verder heb ik eigenlijk geen baat bij een creditcard of andere extra opties (zoals geld opnemen bij een geldautomaat, betalen in het buitenland of online aankopen doen met iDEAL). Aan het einde van elk kwartaal maak ik de winst netjes over naar mijn privé bankrekening (Rabobank). Het is dus puur overschrijven van de ene naar de andere bank zodat zakelijke- en privétransacties netjes gescheiden blijven.
Is de rekening is dit scenario helemaal gratis? Zo ja, wat is de "catch" van deze gratis bankrekening aangezien je ook niet voor de overschrijvingen hoeft te betalen :o?

Het lijkt allemaal een beetje te mooi om waar te zijn voor mijn gevoel, iemand die daar meer over kan vertellen? Zie ik iets over het hoofd :9?

Bekijk ook eens mijn productreviews!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

oohh schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:31:
[...]
Anyway, na de heisa rond bunq hoop ik dat bij N26 niet hetzelfde gaat gebeuren. Alles is nu nog gratis, maar voor hoe lang nog? Er moet toch geld verdiend worden :9
Op zich terechte angst - ik denk dat hun hoofd focus nu is om zo snel mogelijk marktaandeel te veroveren. Het typische silicon valley business model. Daarmee kunnen ze een aantrekkelijke overnamekandidaat worden, of IPO'en.

Maar als ik het goed begrijp verdienen ze nu aan cashback op Mastercard transacties (als bank deel je deels in de provisie die merchants betalen). Daarnaast willen ze ook investments aanbieden, leningen, etc. In Duitsland wordt dit al deels aangeboden. En uiteraard de premium optie.

Ofwel, ze willen een uitgebreider pakket aan gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
YorrickNL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:32:Is de rekening is dit scenario helemaal gratis? Zo ja, wat is de "catch" van deze gratis bankrekening aangezien je ook niet voor de overschrijvingen hoeft te betalen :o?
Er is geen catch. Wel hebben N26 bankrekeningen een Duits IBAN nummer en vallen niet onder het toezicht van DNB. Verder nog wat nadelen, zoals het ontbreken van iDeal.
Voordeel:
0,1% cashback will be credited on all purchases with the N26 Business Mastercard each quarter.
Zie verder https://n26.com/eu/business-account/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Laatste vraag eer ik N26 pasje ga aanvragen, wordt de debet mastercard van N26 ook geaccepteerd bij alle grote webshops van NL? ( Coolblue, Bol enz)?

Aangezien het een buitenlandse iban nummer is.

[ Voor 14% gewijzigd door alwaysleft op 02-08-2017 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:05:
Laatste vraag eer ik N26 pasje ga aanvragen, wordt de debet mastercard van N26 ook geaccepteerd bij alle grote webshops van NL? ( Coolblue, Bol enz)?

Ja Mastercard wordt gewoon geaccepteerd als reguliere Mastercard. Nog nooit probleem mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
oohh schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:31:
Lijkt me niet dat je je ergens zorgen om hoeft te maken. Betaalde betaalrekeningen zijn toch iets Nederlands. In alle landen om ons heen zie je gratis betaalrekeningen. De ene bank met nog betere voorwaarden dan de andere. Ik gebruik al een jaar of 8 de Duitse DKB. Volledig kosteloos en ik heb in de ruim 80 landen waar ik er mee betaald heb nog nooit transactiekosten of koersopslagen betaald. Uitzondering zijn dan de kosten die de eigenaar van de ATM soms in rekening brengt. Voorheen kon je zelfs die kosten terugvragen, maar daar zijn ze mee gestopt.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Napsju schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Lijkt me niet dat je je ergens zorgen om hoeft te maken. Betaalde betaalrekeningen zijn toch iets Nederlands. In alle landen om ons heen zie je gratis betaalrekeningen. De ene bank met nog betere voorwaarden dan de andere. Ik gebruik al een jaar of 8 de Duitse DKB. Volledig kosteloos en ik heb in de ruim 80 landen waar ik er mee betaald heb nog nooit transactiekosten of koersopslagen betaald. Uitzondering zijn dan de kosten die de eigenaar van de ATM soms in rekening brengt. Voorheen kon je zelfs die kosten terugvragen, maar daar zijn ze mee gestopt.
Jup, N26 heeft in Duitsland o.a. concurrentie van https://fidor.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Whatson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Jup, N26 heeft in Duitsland o.a. concurrentie van https://fidor.de
Open een ING rekening in {Italie,Frankrijk,Polen,Spanje,Luxemburg} met een CC en je betaalt 0,0, en vaak krijg je nog 50-150 euro toe bij openen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Zo. Naast Bunq premium 3 maandjes om te proberen ook een N26 account aan laten maken en volgende week heb ik de Mastercard.

Ging ontzettend makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Brent schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Open een ING rekening in {Italie,Frankrijk,Polen,Spanje,Luxemburg} met een CC en je betaalt 0,0, en vaak krijg je nog 50-150 euro toe bij openen ;)
Is dit een concurrent van N26? Als ik snel kijk op de Franse ING Direct en ik de voorwaarden juist interpreteer moet je in Frankrijk wonen? Kun je als NL überhaupt een rekening openen bij ING in het buitenland/binnen EU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Wally2002 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:54:
[...]

Is dit een concurrent van N26? Als ik snel kijk op de Franse ING Direct en ik de voorwaarden juist interpreteer moet je in Frankrijk wonen? Kun je als NL überhaupt een rekening openen bij ING in het buitenland/binnen EU?
ING Lu en Pl staan wel buitenlandse klanten toe, Lu alleen vanuit omliggende landen. Geen directe concurrent dus, maar het punt was: alleen in NL rekent ING kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik snap niet goed welke account ik moet kiezen ?

Personal of business kom voor beide in aanmerking maar blijkbaar kan je geen 2 accounts hebben. Beetje raar uitgelegd.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:05:

N26 geeft een MasterCard uit die zich identificeert als Nederlands (nummer uit een Nederlandse reeks)
Wally2002 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:54:
[...]

Het is bijna onmogelijk om een Frankrijk een rekening te openen, zelfs al woon je daar.

[ Voor 34% gewijzigd door Whatson op 02-08-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Whatson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

N26 geeft een MasterCard uit die zich identificeert als Nederlands (nummer uit een Nederlandse reeks)
Mijn BIN code geeft anders aan dat het een Duitse kaart is (535584)

Bij de Maestro geeft hij aan dat het een kaart uit de UK is (671180).

Beide kaarten zijn dan weer wel geregistreerd onder N26 GmbH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:
[...]

Mijn BIN code geeft anders aan dat het een Duitse kaart is (535584)

Bij de Maestro geeft hij aan dat het een kaart uit de UK is (671180).

Beide kaarten zijn dan weer wel geregistreerd onder N26 GmbH
Dan klopt je BIN database niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2AEaWHal.png

[ Voor 7% gewijzigd door Whatson op 03-08-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nou, vandaag 100 euro gestort op mijn N26 account. Benieuwd wanneer het erop staat zodat ik Meastro kaart kan aanvragen.

Tot nu toe erg indrukwekkend deze gratis service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
Waarschijnlijk vanmiddag al.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Beter :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 13:28
Kun je met N26 ook rekeningen delen (a la bunq connect)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

En Tikkie werkt helaas alleen met NL IBAN nummers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Helaas alleen met iDingen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Edit.

[ Voor 109% gewijzigd door alwaysleft op 03-08-2017 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Ter bevestiging: mijn vd heeft gister een N26 geopend en direct 100e overgemaakt, en kon vandaag de Maestro gewoon aanvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
2 vraagjes nog.

Krijg binnen 2 weken dus ook de Maestro kaart, wat kost geld afhalen met maestro kaart?
Ik zag Mastercard geld afhalen is 5 keer per maand gratis, maar nergens is bijna mastercard afhaalpunt.

2de gewoon betalingen doen met Maestro kaart is dat niet ala Bunq 4 cent per keer? Dus gratis? En zit daar een limiet op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
alwaysleft schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:14:
2 vraagjes nog.

Krijg binnen 2 weken dus ook de Maestro kaart, wat kost geld afhalen met maestro kaart?
Ik zag Mastercard geld afhalen is 5 keer per maand gratis, maar nergens is bijna mastercard afhaalpunt.

2de gewoon betalingen doen met Maestro kaart is dat niet ala Bunq 4 cent per keer? Dus gratis? En zit daar een limiet op?
De Maestro moet je alleen gebruiken om te pinnen in winkels, voor de rest gebruik je altijd de MasterKarte, dus ook voor ATM opnames.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

alwaysleft schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:14:
2 vraagjes nog.

1e vraag - Geld uit de automaat (ATM) halen met de Maestro kaart kost 2 euro per keer. In niet-euro valuta komt daar nog 1.7% bovenop.

Alleen met de Mastercard is het 5x per maand gratis, daarna ook 2 euro. In buitenlandse valuta betaal je alleen 1.7%. Zie de PDF prijslijst op de site van N26.

Mastercard wordt in vrijwel elke ATM ondersteund, ook in Nederland.

2e vraag - Betalingen doen, met Mastercard of Maestro is gratis. In buitenlandse valuta ook geen opslag. Andere banken rekenen altijd een mark-up, zo betaal je 1,5% met je Rabobank Mastercard en 2% met je Bijenkorf Mastercard,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bedankt @MichielFRL en @Nss voor de uitgebreide antwoorden. Super!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
Nss schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

1e vraag - Geld uit de automaat (ATM) halen met de Maestro kaart kost 2 euro per keer. In niet-euro valuta komt daar nog 1.7% bovenop.

Alleen met de Mastercard is het 5x per maand gratis, daarna ook 2 euro. In buitenlandse valuta betaal je alleen 1.7%. Zie de PDF prijslijst op de site van N26.

Mastercard wordt in vrijwel elke ATM ondersteund, ook in Nederland.

2e vraag - Betalingen doen, met Mastercard of Maestro is gratis. In buitenlandse valuta ook geen opslag. Andere banken rekenen altijd een mark-up, zo betaal je 1,5% met je Rabobank Mastercard en 2% met je Bijenkorf Mastercard,
Die 1.7% (Mastercard) is er niet altijd. In Australië had ik het op doordeweekse dagen niet. In Zuidoost Azië altijd, ongeacht de dag van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ik moet zeggen, ben echt onder de indruk van N26. Voor mij zou Bunq Free in samenwerking met N26 de ideale combi zijn.

Tijd om de ING vaarwel te zeggen, even afwachten hoe die combi gaat bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:01

DouweGNL

Ik ben tof.

alwaysleft schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:34:
Ik moet zeggen, ben echt onder de indruk van N26. Voor mij zou Bunq Free in samenwerking met N26 de ideale combi zijn.

Zou gebruik ik het nu eigenlijk ook (alleen dan nu nog met Bunq more, maar pas is eigenlijk niet noodzakelijk). N26 voor al mijn dagelijkse betalingen, Bunq voor de automatische incasso's (lukt ook wel met N26, maar levert een stuk minder gedoe op dan je Nederlandse abonnementen laten afschrijven van een Duitse IBAN) en iDeal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Bedrijven/instanties die buitenlandse IBAN's weigeren houden zich niet aan de wet.
Mocht je het tegenkomen sowieso even melden bij DNB (zie IBAN-discriminatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 13:28
alwaysleft schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:34:

Dit is waar ik ook over na aan het denken ben. Wat mij echter nog tegenhoudt is dat er niet een snelle manier is om geld bij te storten op de N26 rekening. Ik vind het fijn om niet te veel geld op de betaalrekening te hebben, soms is het dus voor mij noodzakelijk om snel wat bij te kunnen storten. Ik heb het eens getest en het duurde bij mij toch een hele dag voordat er extra geld bij werd geschreven.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nickname27 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Dit is waar ik ook over na aan het denken ben. Wat mij echter nog tegenhoudt is dat er niet een snelle manier is om geld bij te storten op de N26 rekening. Ik vind het fijn om niet te veel geld op de betaalrekening te hebben, soms is het dus voor mij noodzakelijk om snel wat bij te kunnen storten. Ik heb het eens getest en het duurde bij mij toch een hele dag voordat er extra geld bij werd geschreven.

Genoeg geld op de N26 rekening zetten. En als je in de avond overmaakt doordeweeks staat het de volgende ochtend al erop hoor.

Ik zou de combi doen, alhoewel ik wel denk dat het gratis Bunq gebeuren niet lang zal blijven. Voorgevoel door alle recente ontwikkelingen. De combi bevalt nu prima!

[ Voor 11% gewijzigd door alwaysleft op 04-08-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:01

DouweGNL

Ik ben tof.

Wally2002 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:49:
Bedrijven/instanties die buitenlandse IBAN's weigeren houden zich niet aan de wet.
Mocht je het tegenkomen sowieso even melden bij DNB (zie IBAN-discriminatie).
Het is niet zozeer dat het niet werkt, maar meer het extra gedoe wat je er van hebt. Als voorbeeld Vodafone, daar is het geen probleem om een Duits IBAN te gebruiken, maar je moet er even voor langs in de winkel. Tele2, kan wel, maar je moet er over bellen (kan niet online). Daarom is t meer voor t gemak dat ik nu Bunq nog een gratis variant heeft dat ik alle incasso’s gewoon lekker daar doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TereZz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:13:

Kun je uitleggen waarom je id-kaart niet voldoende gecheckt kon worden? Ze noemen zelf in de faq slechte lichtomstandigheden/slechte cam. Ik moet zelf nog die videocall houden van 't weekend, en ik krijg wel eens opmerkingen over de foto op mijn ID als ik bv pakketjes ophaal (ben 15kg lichter), dus ben bang dat ze het daarop laten afketsen. Want zonder die verificatie via een videocall loop je vast afaik, tenzij je naar Duitsland gaat en een postkantoor binnenstapt :+

Heb de "extra" betaalrekening die ik had al mooi opgezegd (ASN betaalrekening). Geen zin meer in extra kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 04-08-2017 15:07 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
2Dutch schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Kun je uitleggen waarom je id-kaart niet voldoende gecheckt kon worden? Ze noemen zelf in de faq slechte lichtomstandigheden/slechte cam. Ik moet zelf nog die videocall houden van 't weekend, en ik krijg wel eens opmerkingen over de foto op mijn ID als ik bv pakketjes ophaal (ben 15kg lichter), dus ben bang dat ze het daarop laten afketsen. Want zonder die verificatie via een videocall loop je vast afaik, tenzij je naar Duitsland gaat en een postkantoor binnenstapt :+
In een paspoort zit een een of ander patroon dat ze willen zien. Als je een ander ID hebt (geen rijbewijs denk ik) kun je die bij de hand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Brent schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:44:
In een paspoort zit een een of ander patroon dat ze willen zien. Als je een ander ID hebt (geen rijbewijs denk ik) kun je die bij de hand houden.
Heb alleen een ID-kaart en daar zit ook een soort van hologram op, maar vraag me af of je die via een fooncam een beetje duidelijk kunt bekijken. Komt ook nog bij dat mijn roepnaam niet op mijn ID-kaart staat. Hmm, het gaat een uitdaging worden :+ Alleen paspoort en ID-kaart zijn geaccepteerd zag ik.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Nickname27 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Ik vind het erg meevallen. Als ik 's ochtends rond 8'en van Rabobank overmaak, staat het in de middag (weet niet precies hoe laat, rond 3'en?) op mijn rekening. Wel alleen doordeweeks.

Het enige echt grote nadeel is de klantenservice van N26. Ik hoop er nog maar 1 keer een vraag gesteld, maar duurt erg lang. Via Twitter schijnt het wel sneller te gaan, maar doe ik niet aan :). Als je een keer gedoe hebt met een verkeerde Mastercard afschrijving is dat wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:38
Andere roepnaam als op je ID kaart was bij mij geen probleem. Moest er wel een telefoontje aan wagen, maar dat kwam omdat ik mijn roepnaam had ingevuld ipv mijn officiële voornaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Nss schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:57:
[...]

Ik vind het erg meevallen. Als ik 's ochtends rond 8'en van Rabobank overmaak, staat het in de middag (weet niet precies hoe laat, rond 3'en?) op mijn rekening. Wel alleen doordeweeks.

Het enige echt grote nadeel is de klantenservice van N26. Ik hoop er nog maar 1 keer een vraag gesteld, maar duurt erg lang. Via Twitter schijnt het wel sneller te gaan, maar doe ik niet aan :). Als je een keer gedoe hebt met een verkeerde Mastercard afschrijving is dat wel vervelend.
Heb ze iets via Twitter moeten vragen vanmorgen, vanmiddag al reactie :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
2Dutch schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Heb de "extra" betaalrekening die ik had al mooi opgezegd (ASN betaalrekening). Geen zin meer in extra kosten.
Bij mij ging de id check ook wat stroef, maar meer omdat de man die ik had die het proces deed niet goed Engels kon en erg nors was. Nog eens met een leuke dame gedaan, en ging heel snel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterxl
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Het is mij gelukt, goede procedure, hoop wel dat alles veilig is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

pieterxl schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:48:
Het is mij gelukt, goede procedure, hoop wel dat alles veilig is!
Kan altijd een risico zijn, maar bij banken staat vertrouwen eenzaam op nummer 1. Daarnaast, de wijze waar ik de rekening voor gebruik - elke maand een x bedrag overmaken en daarmee dagelijkse betalingen doen, loop ik sowieso weinig risico.

Daarnaast hebben ze inmiddels meer dan 300k gebruikers, serieuze schaal (maar ook aantrekkelijk doelwit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
YorrickNL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:32:
Zo ja, wat is de "catch" van deze gratis bankrekening aangezien je ook niet voor de overschrijvingen hoeft te betalen
Niet zozeer een catch, maar je boekhoudpakket zal de CSV export van N26 niet kunnen importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nss schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:43:
[...]

Kan altijd een risico zijn, maar bij banken staat vertrouwen eenzaam op nummer 1. Daarnaast, de wijze waar ik de rekening voor gebruik - elke maand een x bedrag overmaken en daarmee dagelijkse betalingen doen, loop ik sowieso weinig risico.

Daarnaast hebben ze inmiddels meer dan 300k gebruikers, serieuze schaal (maar ook aantrekkelijk doelwit).
300.000 gebruikers is al best netjes, alleen als je het vergelijkt met de ING in Nederland ( paar miljoen) dan valt het vies tegen. Had meer gebruikers verwacht voor N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
alwaysleft schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:59:
[...]

300.000 gebruikers is al best netjes, alleen als je het vergelijkt met de ING in Nederland ( paar miljoen) dan valt het vies tegen. Had meer gebruikers verwacht van N26.
N26 is Duits en Duitsers zijn erg conservatief als het op bankieren aankomt.
Dat in gedachten houdende, denk ik dat N26 niet ontevreden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
MichielFRL schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

N26 is Duits en Duitsers zijn erg conservatief als het op bankieren aankomt.
Dat in gedachten houdende, denk ik dat N26 niet ontevreden is.
Maar N26 zit in heel wat landen in Europa. Alleen ja, de doelgroep zijn mensen die het durven te bestellen, en wij NL'ers zijn vrij behouden op dat vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
alwaysleft schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Maar N26 zit in heel wat landen in Europa. Alleen ja, de doelgroep zijn mensen die het durven te bestellen, en wij NL'ers zijn vrij behouden op dat vlak.
Je moet ook niet vergeten dat N26 in Nederland geen reclame maakt. Tot nu toe doen ze dat, volgens mij, alleen in Duitsland. Al zal het aankondigen van Apple Pay in verschillende landen wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Ik vind 300k+ anders best veel voor een startup. Het is inderdaad niks vergeleken met de grootbanken, maar Bunq bijvoorbeeld zal alleen maar van dit soort getallen kunnen dromen (zeker gezien het debacle van deze week).

Het lijkt me een goede massa om hiermee door te breken naar grotere getallen. In een artikel van maart van Techcrunch werd gesteld dat er op dat moment 1000 klanten per dag bijkwamen. Als dat zo gebleven is, zou dat betekenen dat ze nu rond de 400k moeten zitten. En over een jaar verdubbeld zijn. Is speculeren uiteraard, maar we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Voorlopig lijken ze nog te draaien op externe financiering. Totdat de bank self-sustaining is zou ik het toch in de groep startups indelen.

Maar zeker, het growth hacken lijkt ze aardig af te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Helemaal eens. Ik bedoelde ook veel als startup, niet dat de 300k teveel is om als startup te classificeren.

Anyway, ben benieuwd welke kant ze zich ontwikkelen en wat voor features erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijntb
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-08 10:19
Excuus: verkeerde forum.

[ Voor 88% gewijzigd door pepijntb op 05-08-2017 14:10 . Reden: Verkeerde forum ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowido
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04-2023
Bij mij lukt het verifiëren via de video call niet echt. Ik heb het nu twee keer geprobeerd, maar beide agents hebben me verteld dat mijn kaart te oud is. Het gaat hier om een Model 010 (aangevraagd in 2014, model is oorspronkelijk uit 2011).

Na bellen met N26 blijkt dat ze deze kaart niet accepteren, dus de enige optie voor mij om een account te openen zou zijn om een nieuwe ID-kaart of een paspoort aan te vragen, wat dus behoorlijk wat kost. Beetje jammer, want het leek me wel een coole bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
jowido schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:07:
Bij mij lukt het verifiëren via de video call niet echt. Ik heb het nu twee keer geprobeerd, maar beide agents hebben me verteld dat mijn kaart te oud is. Het gaat hier om een Model 010 (aangevraagd in 2014, model is oorspronkelijk uit 2011).

Na bellen met N26 blijkt dat ze deze kaart niet accepteren, dus de enige optie voor mij om een account te openen zou zijn om een nieuwe ID-kaart of een paspoort aan te vragen, wat dus behoorlijk wat kost. Beetje jammer, want het leek me wel een coole bank.
Apart. Met ouder paspoort was geen enkel probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 22:18
jowido schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:07:

Je kan het dan bij een duits postkantoor verifiëren. Gelijk wat boodschappen doen en tanken, en je hebt het er waarschijnlijk al uit (afhankelijk van je woonplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hoe lang duurt het gemiddeld eer je je Mastercard binnen krijgt? Want wacht nu een weekje ongeveer. Bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
TereZz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:08:
Je kan het dan bij een duits postkantoor verifiëren. Gelijk wat boodschappen doen en tanken, en je hebt het er waarschijnlijk al uit (afhankelijk van je woonplaats)
The Post Ident service offered by Deutsche Post allows you to verify your identity at your local post office. In order to start the process, please log into your N26 app and choose Post Ident as your identification method.

We will send you an email with a coupon that you can print. Please bring this coupon, along with your passport or national ID, to your nearest post office. Please note that this service is only supported in branches of Deutsche Post, parcel points and agency shops might not be able to offer this service.

Once your Post Ident has been submitted, your N26 Mastercard will be ordered, and you will be able to pair your smartphone with your account.
Bron: https://support.n26.com/read/000001250?locale=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 11:12
alwaysleft schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:41:
Hoe lang duurt het gemiddeld eer je je Mastercard binnen krijgt? Want wacht nu een weekje ongeveer. Bij jullie?
Wel in al in april, maar maandag eind van de middag aangevraagd en vrijdagochtend in de bus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Sirhc_95 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:02:
[...]

Wel in al in april, maar maandag eind van de middag aangevraagd en vrijdagochtend in de bus ;)
Dan denk ik dat ik hem morgen binnen heb ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:11:
[...]

Heb je een link?
Ik ga Zaterdag naar Londen.

Gevonden:

[...]

HMM.
Ik kan jullie vertellen dat dat feilloos werkte. En tevens goedkoper was dan mijn vriend welke een Oystercard gebruikte :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Positieve noot. Vorige week donderdag is iemand lid via mij geworden, 10 euro stond er vandaag bijgeschreven op mijn rekening. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowido
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04-2023
TereZz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb zo'n coupon in de mail gekregen, zal als ik in de buurt ben wel eens naar Duitsland gaan.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Net ook een account aangemaakt en door de identificatie heen gelopen (via PC). Wel grappig, kende dat concept nog niet. Kreeg gelukkig iemand te zijn die bijna perfect Engels sprak (betrapte 'm wel op "Handy" in plaats van "mobile phone" :p )
Echter lijk ik nu toch tegen 't probleem aan te stuiten dat de laatste stap, activeren van het account, per sé moet lopen via de iOS of Android app. Laat ik nou net een Windows Phone hebben, 2 Android emulators op PC geprobeerd maar de Android versie daarop is te laag om de app te kunnen installeren. Morgen maar eens verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
alwaysleft schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:35:
[...]

Bij mij ging de id check ook wat stroef, maar meer omdat de man die ik had die het proces deed niet goed Engels kon en erg nors was. Nog eens met een leuke dame gedaan, en ging heel snel _/-\o_
Hier de zelfde ervaring... 1e validatiepoging mislukt, ik kon die man bijna niet verstaan, en hij kon mij niet duidelijk maken wat hij wilde... Bij een 2e poging een jongedame die wel verstaanbaar engels sprak, en zeer duidelijk en vriendelijk was.

Pasje is ondertussen ook binnen.... nu maar eens wat geld erop storten en kijken of het allemaal een beetje bruikbaar is in het dagelijks leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Zojuist voor het eerst betaald met mijn nieuwe N26 Maestro-pas.

Betalen via NFC lukte helaas niet, maar ik hoop dat dit komt omdat ik eerst eenmaal met de chip moeten hebben betaald. Ik zal het komende keer weer proberen.

Bij het betalen met de chip vroeg hij helaas wel om mijn taalkeuze. Ik heb hier in dit topic al eerder over gelezen, maar weet niet goed wat hier de oplossing voor is. Is er iemand dit dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Klopt, beide kaarten moeten om te activeren de eerste keer met een gewone chipbetaling gebruikt worden, daarna kunnen ze alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Jk_W schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:12:
Zojuist voor het eerst betaald met mijn nieuwe N26 Maestro-pas.

Betalen via NFC lukte helaas niet, maar ik hoop dat dit komt omdat ik eerst eenmaal met de chip moeten hebben betaald. Ik zal het komende keer weer proberen.

Bij het betalen met de chip vroeg hij helaas wel om mijn taalkeuze. Ik heb hier in dit topic al eerder over gelezen, maar weet niet goed wat hier de oplossing voor is. Is er iemand dit dit weet?
Ik kreeg ook de taalkeuze. Ga vandaag weer pinnen. Ben benieuwd of ik het dan weer krijg.
Iemand die eventueel weet of het na 1 keer weggaat die taalkeuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:20
Nee die blijft, heb een support mailtje gestuurd erover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
In het verleden was er ook gedoe over taalkeuze, een tweaker heeft de kaart toen via NFC uitgelezen, er bleek een verkeerde code op de chip geprogrammeerd te zijn (voldeed niet aan de standaard) waardoor POS-automaten dit niet herkenden en dan standaard met een taalkeuzescherm kwamen.

Laat even weten wat N26 hierover meldt, het lijkt een terugkerend probleem te zijn.

Verder nog een tip: neem sowieso een keer geld op uit een ATM, dan wordt je pincode weggeschreven op de chip. Sommige betaalautomaten (met name buitenland o.a. Frankrijk, Zweden) vereisen dit en weigeren anders de betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wally2002 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:00:
In het verleden was er ook gedoe over taalkeuze, een tweaker heeft de kaart toen via NFC uitgelezen, er bleek een verkeerde code op de chip geprogrammeerd te zijn (voldeed niet aan de standaard) waardoor POS-automaten dit niet herkenden en dan standaard met een taalkeuzescherm kwamen.

Laat even weten wat N26 hierover meldt, het lijkt een terugkerend probleem te zijn.

Verder nog een tip: neem sowieso een keer geld op uit een ATM, dan wordt je pincode weggeschreven op de chip. Sommige betaalautomaten (met name buitenland o.a. Frankrijk, Zweden) vereisen dit en weigeren anders de betaling.
Och, zo een big deal is het ook niet. Die 2 seconde extra, maar vroeg het me me af. Ja, geld afhalen is 2 euro las ik net met meastro card :(

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 11-08-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

alwaysleft schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Och, zo een big deal is het ook niet. Die 2 seconde extra, maar vroeg het me me af. Heb met mastercard nog niks kunnen pinnen. Hoe vaak mag je met Maestro geld afhalen kosteloos per maand? Weet mastercard is 5 keer kosteloos per maand.
0 maal volgens mij. Voor zover ik weet kost elke cash-actie met Maestro geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Jk_W schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

0 maal volgens mij. Voor zover ik weet kost elke cash-actie met Maestro geld.
Ja, 2 euro per keer Maestro las ik net. Maar iets betalen is gewoon met Maestro kosteloos ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:20
Best een snelle reactie:

Hey Sander,

Thanks for getting in touch!

As we are an international bank it can happen with some cards that such a message appears, there is nothing much to do about it because it is set up also for our foreign customers.

I hope I have answered your question, but if you have any others, please do not hesitate to contact us. You can also always check out our support center to find answers right away: https://support.n26.com/

Have a great day,

Leila

Jammer dat ze hem dus niet naar het adres/land van de klant "bakken"

[ Voor 6% gewijzigd door Sandermm op 11-08-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Sandermm schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:00:
Best een snelle reactie:

Hey Sander,

Thanks for getting in touch!

As we are an international bank it can happen with some cards that such a message appears, there is nothing much to do about it because it is set up also for our foreign customers.

I hope I have answered your question, but if you have any others, please do not hesitate to contact us. You can also always check out our support center to find answers right away: https://support.n26.com/

Have a great day,

Leila

Jammer dat ze hem dus niet naar het adres/land van de klant "bakken"
Dat deden ze eerst wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik kreeg iets soortgelijks:
Hey, the card is set up this way. Some terminals will default to English, others will ask you to chose a language. Unfortunately, you do not have the option to permanently select an option. Best, Sebastian
En dat terwijl op Reddit iemand duidelijk de fout op de kaart heeft aangetoond: https://www.reddit.com/r/...qph/card_language_issues/

Jammer. Hopelijk beseffen ze het zich binnenkort...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:08
Jk_W schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:40:
En dat terwijl op Reddit iemand duidelijk de fout op de kaart heeft aangetoond: https://www.reddit.com/r/...qph/card_language_issues/

Jammer. Hopelijk beseffen ze het zich binnenkort...
Dat ben ik.

Ik ben ook nog steeds teleurgesteld dat het uberhaupt nooit terecht is gekomen bij iemand met enige clue. Altijd hetzelfde onzinantwoord, ook hierboven weer.

Zou me niet verbazen als het in alle andere landen gewoon 'goed' staat, waardoor alleen NL het haasje is.

En ondertussen blijven ze maar kaarten uitspugen met dezelfde brakke settings. Ik heb zelfs nog (enigszins brutaal) de kaartfabrikant gemailed (die waarschijnlijk ook alle personalisation doet), maar kreeg ook daar geen respons.

Er prijkt nog een meneer van QA op de website, misschien dat die nog enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Hoe gaan jullie om met het gebrek aan iDEAL? Of doe je gewoon alles met de Mastercard?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwaysleft
cerberusss schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:41:
Hoe gaan jullie om met het gebrek aan iDEAL? Of doe je gewoon alles met de Mastercard?
Bunq free rekening openen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1F4A9
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-06 13:07
Bij mij geven ze toe taalkeuzeprobleem wel toe.
Thanks for getting in touch.

Please accept my apologies for the inconveniences caused by this issue. It is something that we are already aware of and the developers are currently working on a fix. However, I would like to thank you raising this with us.

Please rest assured that we are working on resolving this problem and hope to have this issue fixed soon.

I would also like to thank you for your patience and cooperation in this matter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 22:08
Gisteren ook maar eens een rekening geopend. Zal voornamelijk nog als erbij worden gebruikt. Even kijken hoe het bevalt en of het misschien een waardige vervanger is.

Wat me wel opviel is hoe vlot het allemaal verliep. Het was zondagavond 9 uur. Ik had verwacht dat ik pas vandaag mezelf kon verifieren. Was redelijk druk bij de phone verificatie maar uiteindelijk zonder problemen gelukt. Je wandelt zo door de verificatie heen. Leuk om te zien hoe simpel het kan zijn.

Gisterenavond al een bedrag overgemaakt en vanochtend meteen een push bericht dat er een bedrag gestort was! Heerlijk als het allemaal zo soepel gaat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Aksnes schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:58:
Gisteren ook maar eens een rekening geopend. Zal voornamelijk nog als erbij worden gebruikt. Even kijken hoe het bevalt en of het misschien een waardige vervanger is.

Wat me wel opviel is hoe vlot het allemaal verliep. Het was zondagavond 9 uur. Ik had verwacht dat ik pas vandaag mezelf kon verifieren. Was redelijk druk bij de phone verificatie maar uiteindelijk zonder problemen gelukt. Je wandelt zo door de verificatie heen. Leuk om te zien hoe simpel het kan zijn.

Gisterenavond al een bedrag overgemaakt en vanochtend meteen een push bericht dat er een bedrag gestort was! Heerlijk als het allemaal zo soepel gaat! _/-\o_
Ja, "ouderwets" bankieren is de rest ja als je dit gewend bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:51:
Heb alleen een ID-kaart en daar zit ook een soort van hologram op, maar vraag me af of je die via een fooncam een beetje duidelijk kunt bekijken. Komt ook nog bij dat mijn roepnaam niet op mijn ID-kaart staat. Hmm, het gaat een uitdaging worden :+ Alleen paspoort en ID-kaart zijn geaccepteerd zag ik.
Failed maar niet door dunnere snoet :P

Had net ff mijn haartjes gekamd en die videocall gestart. Begon goed maar bij mijn ID begon ze over dat ie niet genoeg distinguishable marks had. Maar het ding is wel goedgekeurd door N26.

-edit-
Toch even via een webchat n26 gevraagd hoe dat zit: de dame vond het uitermate vreemd en snapte totaal niet waarom het niet gewoon netjes werd geaccepteerd. Enige advies is het nog een keer te proberen. Heb d'r aangegeven dat ik niet de enige ben waarbij het niet soepel gaat en of ze dat zou willen doorspelen als feedback en dat wilde ze zeker doen en uitgebreide excuses voor het gedoe :P Eerste ervaring met N26 is goed, met hun ID-bedrijf niet :+

[ Voor 29% gewijzigd door 2Dutch op 16-08-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Afgelopen week een iets mindere ervaring weer.
Niet direct oorzaak door N26 maar toch.

Bestelling gedaan bij Nederlandse webwinkel, betaald met creditcard, afgeschreven, dus ik dacht prima gelukt. Krijg ik aan het eind van de dag pas de melding dat het geld teruggestort is op de kaart en de melding van de webwinkel dat de betalen niet gelukt is i.v.m. melding van multisafepay doordat het een buitenlandse kaart betreft en een Nederlands afleveradres, ja dat klopt dus wel maar op deze manier geen bestelling kunnen doen dus bij deze webwinkel met de kaart |:(

• Wally2002
Gooi de eerste getallen van je debit mastercard eens door binlist.net.

Als het goed is worden N26 Mastercards, verstrekt aan houders met een NL adres, gewoon geregistreerd als NL kaart. Overigens zullen de eerste zes getallen waarschijnlijk wel terugkomen als DE, het 7e en 8e getal zijn dan weer een subset voor NL.

De payment provider van de webshop (multisafepay) heeft wellicht verouderde BIN lijsten, of kijkt alleen naar de eerste zes cijfers.
Als 'service' naar de merchant hebben ze deze transactie gesignaleerd en leggen ze de keuze neer bij de webshop om de transactie definitief te accepteren. Daarmee leggen ze ook het risico neer bij de webshop die daar blijkbaar geen zin in heeft.

Je kunt het verhaal voorleggen aan de webwinkel, wellicht willen die alsnog de bestelling accepteren.
En anders gewoon ergens anders shoppen.

Het is natuurlijk wel wat anders als de kaart inderdaad als DE kaart geregistreerd blijkt te staan, dat kun je N26 wel aanrekenen.

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-07 15:37
Heren,

Ik heb eergisteren de Mastercard van N26 aangevraagd. Hoelang duurde dit bij jullie voordat deze in de brievenbus lag? (Ik vertrek over 2 weken naar vakantie namelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 08:57
aarzelaar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:23:
Heren,

Ik heb eergisteren de Mastercard van N26 aangevraagd. Hoelang duurde dit bij jullie voordat deze in de brievenbus lag? (Ik vertrek over 2 weken naar vakantie namelijk)
Bij mij duurde het een weekje. Bij anderen in dit topic zag ik dat ze aan het begin van de week een kaart aanvroegen en deze op vrijdag al hadden.
Ik durf te zeggen dat je hem binnen 2 weken wel in huis hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
aarzelaar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:23:
Heren,

6 werkdagen in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
Zie dat er weer veel mensen hier aan N26 beginnen.
Wees echt voorzichtig voordat je helemaal overstapt of de combi N26 (voor pas betalingen) en Bunq (voor afschrijvingen en Ideal) kiest.

Zie ook mijn post hier.

Daarnaast is dit ook echt superirritant. Getankt voor ongeveer €25. Er wordt €125 "afgeschreven". Ik heb al best lang N26 dus ik weet dat dit een reservering is. Maar de N26 app is de enige in de wereld die reserveringen niet markeert. Zelfs de hopeloos verouderde Amex app doet dat. De N26 app is sowieso sinds eind 2015 vrijwel niet verandert. Meest ingrijpende aanpassing was een ander achtergrondafbeelding bij het inloggen. |:(

Maar als je dit dus niet weet, dat het een reservering is, dan sta je wel op je achterpoten dat een tankstation zo'n bedrag afschrijft. (ze doen dus alleen een reservering, om er zeker van de betaling te zijn, aangezien het prepaid tanken is).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aXV8mVT.png
Het vervelende is, dit was gisteren. Uit ervaring weet ik dat dit zo 2 maanden kan duren. Kan je dus je geld niet aan andere dingen besteden (en.. rente!).

In NL gaat het meestal snel, dezelfde dag is de reservering ongedaan gemaakt en het juiste bedrag afgeschreven. Dit is voor het eerst dat het in NL langer dan 1 dag duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 22:08
Zojuist mijn pasje binnen gehad. Leuk ding zo doorzichtig. Dan zie je nog eens wat er allemaal in zit.

Morgen eens even uit gaan proberen. Kijken of ze het talen probleempje al opgelost hebben. Ik heb ondertussen wel besloten mijn ING CC eruit te doen. Die aantal keren per jaar dat ik hem gebruikte.. Nu kan deze het mooi overnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Wally2002 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:17:
Gooi de eerste getallen van je debit mastercard eens door binlist.net.

Als het goed is worden N26 Mastercards, verstrekt aan houders met een NL adres, gewoon geregistreerd als NL kaart. Overigens zullen de eerste zes getallen waarschijnlijk wel terugkomen als DE, het 7e en 8e getal zijn dan weer een subset voor NL.
- Met de eerste 6 getallen is het een US kaart
- Met de eerste 8 getallen is het een Duitse kaart

De Maestro wordt pas herkend bij het 8e getal en is een NL kaart.
Jazco2nd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:38:
In NL gaat het meestal snel, dezelfde dag is de reservering ongedaan gemaakt en het juiste bedrag afgeschreven. Dit is voor het eerst dat het in NL langer dan 1 dag duurt.
Heb dit bij Tamoil gehad terwijl ik met de bunq Maestro betaalde. Reservering bleef er meer dan 24 uur op staan.

In de N26 app zou je een reservering moeten herkennen aan een lichtgroen bolletje.

[ Voor 28% gewijzigd door MichielFRL op 18-08-2017 17:04 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 51 Laatste