MxD schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:16:
Vorige week woensdag via Ebay iets gekocht via de N26 mastercard. Als controle heeft ebay 1 dollar afgeschreven (€0.85) en weer bijgeschreven. De afschrijving was gelijk definitief. De bijschrijving is nog steeds "processing" en de wisselkoers kan nog veranderen. Dat duurt wel erg lang vind ik, meer dan een week. Bij het informatie teken staat dat het maximaal 4 dagen kan duren, die zijn al lang voorbij (ook als er alleen in werkdagen gerekend worden). Slechte zaak dat het zolang duurt.
Erg apart dat de afschrijving gelijk definitief is dat maar de bijschrijving na een week nog steeds voorlopig (processing) is.
Heb ook iets via eBay gekocht in USD. Houd de koers al een tijd in de gaten voor een wat grotere uitgave (3100 dollar). Heb widget enzo op telefoon, google het bedrag regelmatig. Afgelopen woensdag ben ik er toch maar voor gegaan, had gehoopt op nog een Noord-Koreaanse raketlancering of gekke Trump-actie

, maar helaas
Deed de aankoop om iets over 23:00, dat is 3 uur nadat MasterCard's nieuwe wisselkoers bekend is (via deze link
https://www.mastercard.us...ort/convert-currency.html)
Had gerekend op 2600 euro dat was zo'n beetje het bedrag als je 3100 googlede. Tot mijn verbazing kreeg ik een notificatie met een bedrag van 2580 euro, volgens de koers van voor 20:00 uur dus
Ik kreeg na een tijd wel te zien "The exchange rate is subject to change while your transaction is not yet settled."
Maar dit heeft volgens mij helemaal niets te maken met de verwerking, want die ene dollar die PayPal twee weken geleden bij mij heeft afgeschreven staat ook nog altijd met een groen bolletje en dezelfde tekst in het overzicht.
Ik hoop dus
en ga ervan uit dat het bedrag niet omhoog gaat (mijn zending is al lang verzonden overigens). Maar heb sowieso 45 euro bespaard met de N26 MasterCard doordat ik anders mijn ING MasterCard moest gebruiken met 1,75% koersopslag à €45. Dat is ook de reden waarom ik deze MasterCard heb aangevraagd, dit viel mij op na aankopen in yen en ponden, dat na een paar dagen de transactie zo 10 euro meer was.
EDIT: 5 dagen later is het bedrag ineens € 2621... te vroeg gejuicht dus. En dat terwijl de koers nu lager is (weer 2600). 40 euro meer dan gehoopt. Beetje waardeloos 
ING doe ik niet weg, voor aankopen in euro's maakt het niet veel uit en bovendien verzekerd. En helaas doet N26 het niet overal
LET WEL, mensen: Gebruik niet de wisselkoers van PayPal, die is nog veel ongunstiger dan die van welke kaart dan ook. Deze staat standaard aan! Verander dit door in te loggen, naar de settings te gaan (tandwieltje) > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betalingen > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties
Gebruik om dezelfde reden ook niet je bankrekening hiervoor, want dan wordt het bedrag in euro's afgeschreven tegen diezelfde PayPal-koers. (Dit is voor velen van ons waarschijnlijk al bekend, maar zet het er toch maar bij)
Als je PayPal gebruikt samen met je N26 MasterCard dan heb je én een gunstige koers én aankoopbescherming
Hulde N26
[
Voor 5% gewijzigd door
pizzaiolo op 04-09-2017 21:35
]