Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnpeeters
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-02-2024
Zijn ze gestopt met Maestro. Hun support geeft aan mij aan dat Maestro kaarten enkel verkrijgbaar zijn in Duitsland zelf?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fej9Wv/2017_09_11_15_14_29_Postvak_In_Zoho_Mail_Zoho_Mail_john_neerdael_nl_Pale_Moon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
johnpeeters schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:16:
Zijn ze gestopt met Maestro. Hun support geeft aan mij aan dat Maestro kaarten enkel verkrijgbaar zijn in Duitsland zelf?

[afbeelding]
Werkt hier gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:27
In de prijslijst staat hij nog wel. Heb je er €100 op staan? Dan verschijnt de optie vanzelf naast de mastercard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Hier ook meer dan 100 euro geen optie naast de mastercard die ik al heb ( wel belg )

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

johnpeeters schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:16:

[afbeelding]
In mijn app staat er "order" bij. Zou hem kunnen aanvragen als ik dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Maestro en geen N26 Black in NL zo gaan ze wel klanten kwijtraken denk ik.

Waarschijnlijk is N26 al break even gaan draaien dus boeit t ze niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:01
Tomsworld schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:08:
Hier ook meer dan 100 euro geen optie naast de mastercard die ik al heb ( wel belg )
De Maestro-kaart was altijd alleen beschikbaar voor Duitsland, Oostenrijk en Nederland. België dus sowieso al niet.

In de prijslijst wordt hij nog steeds genoemd als kosteloze optie voor NL.

[ Voor 16% gewijzigd door Wally2002 op 11-09-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:40
Ik heb de maestro card op 6 september nog aan kunnen vragen (na het storten van 100E). Hoop niet voor nieuwe klanten dat ze die optie weg doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:26
Ik denk dat we gewoon over kunnen gaan tot de orde van de dag,

De klantenservice van N26 is het grootste nadeel van een verder prima product. Zie ook de welles-nietes omtrent de taalinstellingen: ze hebben bij de klantenservice geen enkel idee wat ze eigenlijk aanbieden. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 23:13
icecreamfarmer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Ik kan jullie vertellen dat dat feilloos werkte. En tevens goedkoper was dan mijn vriend welke een Oystercard gebruikte :?
Dus je kon direct in- en uitchecken met je N26 Mastercard! Dat is cool en handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

edwin_nl020 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:36:
[...]

Dus je kon direct in- en uitchecken met je N26 Mastercard! Dat is cool en handig.
Yep. Overigens wordt het aan het eind van de week gecorrigeerd naar wat voordeliger voor je was.

Het zou tof zijn als ze dat hier ook zouden doen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
In het OV hier zie je tegenwoordig ook Pinnen-Mag bordjes. Werkt dat hetzelfde?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Nee, dan betaal je je papieren kaartje met pin i.p.v. contant. Nog altijd duurder dan de OV-chipkaart. Je kunt met je N26-pas hier niet in- en uitchecken zoals in Londen.

[ Voor 25% gewijzigd door AlbertJP op 12-09-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 23:13
icecreamfarmer schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:56:
[...]

Yep. Overigens wordt het aan het eind van de week gecorrigeerd naar wat voordeliger voor je was.

Het zou tof zijn als ze dat hier ook zouden doen.
Wat bedoel je met dat corrigeren? Wordt dat niet gedaan op je N26 card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

edwin_nl020 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:03:
[...]

Wat bedoel je met dat corrigeren? Wordt dat niet gedaan op je N26 card?
Wordt op je rekening gedaan. Eerst wordt er bijvoorbeeld €2 gereserveerd en later gecorrigeerd naar €3 afgeschreven.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• 2d0
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:15

2d0

Aanvraag uitgevoerd. Zit alleen op werk zonder paspoort. Straks thuis maar de laatste stappen afronden.

Ik gebruik zelf paypal welke gekoppeld is aan mijn ING om bijvoorbeeld mijn VPN provider in US dollars te betalen. Kan ik paypal dan koppelen aan N26 en zo besparen op de wisselkoersen?

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:18
2d0 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:50:
Aanvraag uitgevoerd. Zit alleen op werk zonder paspoort. Straks thuis maar de laatste stappen afronden.

Ik gebruik zelf paypal welke gekoppeld is aan mijn ING om bijvoorbeeld mijn VPN provider in US dollars te betalen. Kan ik paypal dan koppelen aan N26 en zo besparen op de wisselkoersen?
Waarom zou je daarvoor PayPal gebruiken? PayPal rekent een veel hogere koers dan de N26 Mastercard :)

• Msjl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 05:39
2d0 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:50:

Ja, je moet dan wel op de paypal website doorgeven dat je geen gebruik maakt van hun wisselkoers. Is toevallig tijdje geleden gepost
pizzaiolo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:21:
[...]
[...]

LET WEL, mensen: Gebruik niet de wisselkoers van PayPal, die is nog veel ongunstiger dan die van welke kaart dan ook. Deze staat standaard aan! Verander dit door in te loggen, naar de settings te gaan (tandwieltje) > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betalingen > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties

• diedbase
Vanochtend contactloos betalen geprobeerd in de AH met m'n maestro pas, waarop de terminal vroeg om een taal te kiezen. Las dat hier meer mensen last van hebben; heeft iemand hier al iets op gevonden? Vind dit toch wel irritant en een dealbreaker voor dagelijks gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door diedbase op 13-09-2017 22:01 ]

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:55
diedbase schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:01:
Vanochtend contactloos betalen geprobeerd in de AH met m'n maestro pas, waarop de terminal vroeg om een taal te kiezen. Las dat hier meer mensen last van hebben; heeft iemand hier al iets op gevonden? Vind dit toch wel irritant en een dealbreaker voor dagelijks gebruik.
Heeft mijn pas ook. Niets aan te doen.

• diedbase
Misschien te snel gesproken, net bij de bakker contactloos betaald en kreeg ik de melding niet! zou het aan de terminal kunnen liggen?

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:01
Ik heb ook een abn amro creditcard, en voor zover ik het begrijp is de n26 mastercard voordeliger in het gebruik (lagere fee's), met als enige verschil dat het geen creditcard is, dus dat je er geld op moet zetten om te kunnen gebruiken?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• Wally2002
@HhK1907 de vraag stellen is hem eigenlijk al beantwoorden. N26 is een debit MasterCard, dus overal waar MasterCard geaccepteerd wordt te gebruiken waarbij uitgaven vanuit je tegoed op je N26 rekening gaan i.p.v. voorgeschoten worden door de bank/creditcardmaatschappij.
In hoeverre fee's lager zijn is een kwestie van vergelijken, N26 rekent de MasterCard-wisselkoers zonder opslag voor de meeste valuta, terwijl de meeste creditcards wel een wisselkoersopslag rekenen.
Overigens kunnen er nog wel meer verschillen zijn tussen een volwaardige creditcard en de N26 MasterCard zoals verzekeringen (aankoop en/of reis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
diedbase schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:19:
Misschien te snel gesproken, net bij de bakker contactloos betaald en kreeg ik de melding niet! zou het aan de terminal kunnen liggen?
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt met 'het'.

Zie EMV Book 4 pagina 87.

De samenvatting is dat de standaard een Language Preference-attribuut op de kaart specificeert, die terminals mogen gebruiken. Dat hebben ze natuurlijk niet voor niets bedacht, dus de meeste terminals zullen die gewoon gebruiken.

Tenzij ze maar een taal hebben, maar dat lijkt me sterk in Nederland

Wat er vervolgens gebeurt als dat attribuut niet leesbaar is (zoals bij N26) is ook niet echt geregeld. Gewoon een keuzemenu tonen is natuurlijk de meest logische optie. De praktijk lijkt te zijn dat dat ook meestal gebeurt.
HhK1907 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:07:
Ik heb ook een abn amro creditcard, en voor zover ik het begrijp is de n26 mastercard voordeliger in het gebruik (lagere fee's), met als enige verschil dat het geen creditcard is, dus dat je er geld op moet zetten om te kunnen gebruiken?
Volgens mij zijn de ins 'n outs hier al 28x behandeld (dus zoek ook vooral even), maar een belangrijke is nog dat debit cards soms bij offline payments problemn kunnen opleveren.

• 2d0

2d0

Vandaag mijn id verificatie afgerond. Alsnog de helpdesk gebeld, want ik had in mijn bevestigingsmail die ik gisteren had ontvangen gelezen dat als je nu je id verificatie doet je de gratis mastercard krijgt. Dat nu is ruim genomen, want dat kan ook pas de dag er na. De gratis mastercard wordt dus nog aangeboden.
Tevens gelijk geinformeerd over black voor nederland, maar daar is nog niks concreets over. Je moet de site in de gaten houden is het advies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
@2d0 het ging juist om de Maestro-kaart die wel/niet meer gratis wordt aangeboden, bij een saldo van tenminste 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2d0

2d0

Ik heb nu 100 euro op de rekening staan. Mijn mastercard is nog onderweg. Ik zie nog geen optie om de maestro kaart aan te vragen. Moet ik wachten tot de mastercard binnen is en die eerst koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Die was altijd direct beschikbaar bij 100 euro. Het lijkt er dus op dat de Maestro niet meer in NL verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Brent schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:11:
Die was altijd direct beschikbaar bij 100 euro. Het lijkt er dus op dat de Maestro niet meer in NL verkrijgbaar is.
Ben ik dus net op tijd geweest :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2d0

2d0

Toch gelukt. Via de help in de app en dan zoeken op maestro. Daarna kreeg ik een inlogpagina voor de website login. Daar kan je bij cards de maestro pas aanvragen.
Ik zat te zoeken in de settings van de telefoon app. Daar staat geen cards bij.
Kaart is onderweg.

Kan ik na de aanvraag van de 100 euro wat afboeken of moet dat blijven staan tot de kaart binnen is?

[ Voor 16% gewijzigd door 2d0 op 15-09-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:01

DouweGNL

Ik ben tof.

Kun je in principe gelijk weer weghalen 😊

• 2d0

2d0

Wat is het verschil als ik binnen europa met n26 betaal en niet met ING? De wisselkoersen gaan dan niet op.

• Wally2002
@2d0 Binnen Europa en zelfs binnen de EU zijn er landen die niet de euro hebben, dus je bedoeld neem ik aan buitenlandse betalingen in landen waar ze de euro hebben. Dan is er verder geen verschil wat betreft de transacties. Mogelijk dat je bankproduct bij ING wel geld kost ongeacht gebruik, N26 is gratis.

• Wally2002
2d0 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:45:
Ik heb nu 100 euro op de rekening staan. Mijn mastercard is nog onderweg. Ik zie nog geen optie om de maestro kaart aan te vragen. Moet ik wachten tot de mastercard binnen is en die eerst koppelen?
Weet je zeker dat je in de N26 app niet door kon swipen, dus rechts van de MasterCard?

Het blijft vreemd dat de pricelist nog steeds de gratis maestro noemt, en het via de webinterface wel aan te vragen is.
Zou het een soort ontmoedigingsbeleid kunnen zijn of een bug in de app.... een officiële mededeling van N26 is er niet over te vinden, behalve het ene bericht van een eerstelijns helpdeskmedewerker, maar dat is ook niet altijd betrouwbaar.

• 2d0

2d0

Wally2002 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:04:
[...]

Weet je zeker dat je in de N26 app niet door kon swipen, dus rechts van de MasterCard?

Het blijft vreemd dat de pricelist nog steeds de gratis maestro noemt, en het via de webinterface wel aan te vragen is.
Zou het een soort ontmoedigingsbeleid kunnen zijn of een bug in de app.... een officiële mededeling van N26 is er niet over te vinden, behalve het ene bericht van een eerstelijns helpdeskmedewerker, maar dat is ook niet altijd betrouwbaar.
Gecheckt. Ik zie dat je op het plaatje van de kaart moet swipen. Ik zat op de tekst eronder te swipen. Ik weet alleen niet zeker of de maestro optie er al zat of nu is toegevoegd na mijn aanvraag. Ik vermoed dat de optie er al zat.

En binnen de EU bedoelde ik binnen de landen met de euro. Mijn excuses voor de verwarring en dank voor de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:40
2d0 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:24:
Wat is het verschil als ik binnen europa met n26 betaal en niet met ING? De wisselkoersen gaan dan niet op.
Betalen in een winkel zal niet uitmaken, gebruiken van bankautomaten om geld op te nemen wél:
INGN26
2% van opgenomen bedrag, minimaal €4,505 opnames per maand gratis, daarna €2 per opname

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
@ShitHappens @2d0 genoemde 5 gratis opnames gelden voor de Mastercard en alleen voor opnames in euro. Vreemde valuta komt daar 1,7% bij. (tenzij je een Black account hebt).

De Maestro-kaart kost het je sowieso 2 euro per opname, plus 1,7% voor vreemde valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Hebben jullie bij registratie ook via een videocall in de app je paspoort en gezicht moeten laten zien? Daarom word nu elke keer als ik de app open gevraagd, maar ik vind het nogal verdacht uitzien.

[ Voor 31% gewijzigd door timmie1 op 17-09-2017 15:24 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Ik zou zeggen, zoek eens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:38
timmie1 schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:22:
Hebben jullie bij registratie ook via een videocall in de app je paspoort en gezicht moeten laten zien? Daarom word nu elke keer als ik de app open gevraagd, maar ik vind het nogal verdacht uitzien.
Is onderdeel van de ID-check:
A video call is the fastest and most convenient way to verify your identity. Please log into your N26 app after you have verified your email address, and select "Verify your Identity". After confirming the check list and the terms and conditions of our partner IDnow, a representative will guide you through the steps and will take photos of your passport or national ID. IDnow is available from 8:00am till midnight (CET). Immediately after the identification process is completed, your N26 Mastercard will be ordered, and you will be able to pair your smartphone with your account.
Bron: https://support.n26.com/read/000001250?locale=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

ShitHappens schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:39:
[...]

Betalen in een winkel zal niet uitmaken, gebruiken van bankautomaten om geld op te nemen wél:
INGN26
2% van opgenomen bedrag, minimaal €4,505 opnames per maand gratis, daarna €2 per opname
Je overzicht klopt niet. Het lijkt dat je de ING credit card, met de N26 debit mastercard vergelijkt. Met een ING debit card (Maestro pinpas) zijn opnames in EUR landen gewoon gratis. Voor niet EUR landen is het EUR 2.25 + 1% koersopslag voor vreemde valuta. Zie deze link en deze link

Bij geldopnames met een ING credit card klopt de EUR 4,50, maar er is een 1.7% koersopslag en alleen bij niet EUR geldopnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Laatst online: 19-09 13:27
Wally2002 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:04:
[...]

Wally hartstikke bedankt voor deze reactie. Heb overal gezocht op de website en binnen de app en kon de optie tot bestellen niet vinden :+

Overigens vond ik het controleren van identiteit een heel gedoe, het goed krijgen van het licht en foto maken van paspoort en eigen gezicht begon na een paar minuten op slapstick te lijken. Uiteindelijk wel gelukt. Ben erg benieuwd wanneer ik de pas binnen heb en kan beginnen met spenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2d0

2d0

Ik wacht ook nog op mijn mastercard en maestro kaart. De tweede is later besteld, dus die duurt nog even. Revolut stuurt een bericht wanneer de kaart is verstuurd. Helaas is het bij N26 afwachten.

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

2d0 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:25:
Ik wacht ook nog op mijn mastercard en maestro kaart. De tweede is later besteld, dus die duurt nog even. Revolut stuurt een bericht wanneer de kaart is verstuurd. Helaas is het bij N26 afwachten.
Ik kreeg bij N26 gewoon een net mailtje toen ze de kaart hadden verstuurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlbertJP
Aan de vacatures op de site te zien heeft N26 plannen om uit te breiden naar de VS: https://n26.com/jobs/801326/?gh_jid=801326

• 2d0

2d0

Mastercard is gisteren binnen gekomen. 15de bestelt, dus met 4 werkdagen best snel.

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:48
Geldoverboeken gaat redelijk snel. Gistermiddag rond 3'en vanaf een rabo vanochtend half 11 ontvangen op N26.

Pasje nog niet ontvangen.(werkdag 3 vandaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
Is het de bedoeling om hier ook referral links te plaats of juist niet? Er is nog geen apart topic voor onder aanbiedingen en kortingscodes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Iedereen die bankiert bij N26 kan invites maken:
Invite your friends and you'll get 15€ once they fund their N26 account
If you are logged into the N26 app on your smartphone, just tap the on the paper plane button. You will be directed to your contact list, where you can invite people via SMS or email.
You can also send invitations from the web app. To do that, please click the "Invite your friends" button on the top menu bar.
Een huidige klant om een invite vragen kan, maar levert niks op voor de nieuwe klant.
Het is dus eigenlijk meer een soort bedankje dat je in je omgeving over N26 hebt verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:18
diedbase schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:22:
Is het de bedoeling om hier ook referral links te plaats of juist niet? Er is nog geen apart topic voor onder aanbiedingen en kortingscodes.
Nee, referrals zijn niet de bedoeling op Tweakers. Je kunt met een modje overleggen of daar een topic voor kan komen. Hier is sowieso niet handig, want dan gaat iedereen hier zijn links spammen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een “echte buitenlandse” rekening buiten europa met een IBAN in Euro’s, maar helaas kan N26 hier geen geld naar overmaken. Jammer, N26 ondersteund alleen SEPA blijkbaar. De support heeft aangegeven dat op dit moment alleen transfers naar Euro landen kan.

Ik heb wel eens met ING geld overgemaakt, maar die zet het om naar de lokale valuta en rekent iets van 9€. Het lukt niet om in euro”s geld over te maken. Ondanks dat ik aangeef dat het een euro rekening is.

Zijn er nog meer mensen met ervaring met buitenlandse rekeningen en N26 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:49:
Ik heb nog een “echte buitenlandse” rekening buiten europa met een IBAN in Euro’s, maar helaas kan N26 hier geen geld naar overmaken. Jammer, N26 ondersteund alleen SEPA blijkbaar. De support heeft aangegeven dat op dit moment alleen transfers naar Euro landen kan.
Heeft de ontvangende bank toevallig ook een rekening bij een bank in de SEPA-zone waarop je de euros vanaf N26 kan storten? Ik weet dat sommige 'niet-Europese' banken op die manier euro transacties ontvangen voor klanten met een EUR account bij die banken. Misschien heeft jouw bank ook zo'n oplossing voor jouw EUR-rekening?

[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 24-09-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee, ik vraag het even na. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zijn er hier mensen waarbij het is gelukt om hun hypotheek van N26 te laten afschrijven? Mijn bank weigert, ik vraag me af of een NL rekening voor een hypotheek verplicht is of dat de bank zich gewoon niet aan de regels houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@xabre16v zelf geen ervaring mee. Wellicht gelden er uitzonderingen voor financiële instellingen.
Ik zou een mailtje sturen aan het meldpunt IBAN discriminatie van DNB. Zie hier voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:50
xabre16v schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:36:
Zijn er hier mensen waarbij het is gelukt om hun hypotheek van N26 te laten afschrijven? Mijn bank weigert, ik vraag me af of een NL rekening voor een hypotheek verplicht is of dat de bank zich gewoon niet aan de regels houdt.
Officieel mag het niet. Alle IBANs moeten overal werken in Europa, dat is ook een van de features van IBAN. Dit wordt helaas niet overal nagestreeft.

En zoals hierboven wordt verteld, meld deze discriminatie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2d0

2d0

Ik heb een bestelling gedaan bij Amazon.de. Ik had mijn betaling gegevens aangepast naar de N26 IBAN rekening met bijbehorende BIC. Bestelling is goed afgerond, bevestiging mail vanuit amazon ontvangen.
Alleen is er nog niks afgeschreven van mijn N26 rekening. Iemand ervaring hiermee?

Blijkbaar kan het een paar dagen duren las ik in de voorgaande posts. Toch apart, want Amazon.de zou je denken dat is een duitse tak van amazon. Maar mogelijk gaat het toch via het overkoelende amazon.com.
Ik laat wel weten hoe lang het duurt voor het geld is afgeschreven.

[ Voor 33% gewijzigd door 2d0 op 26-09-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:34
2d0 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:09:
Ik heb een bestelling gedaan bij Amazon.de. Ik had mijn betaling gegevens aangepast naar de N26 IBAN rekening met bijbehorende BIC. Bestelling is goed afgerond, bevestiging mail vanuit amazon ontvangen.
Alleen is er nog niks afgeschreven van mijn N26 rekening. Iemand ervaring hiermee?

Blijkbaar kan het een paar dagen duren las ik in de voorgaande posts. Toch apart, want Amazon.de zou je denken dat is een duitse tak van amazon. Maar mogelijk gaat het toch via het overkoelende amazon.com.
Ik laat wel weten hoe lang het duurt voor het geld is afgeschreven.
Als je het IBAN invoert op Amazon zullen ze het verschuldigde bedrag incasseren en dat kost een paar dagen.
Betaal je met de N26 MasterKarte zal je zien dat Amazon pas de betaling boekt op het moment dat het product gepickt is. Wel zo netjes eigenlijk.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• AlbertJP
Inderdaad, afschrijvingen worden een paar dagen van tevoren al doorgegeven aan je bank en bijvoorbeeld Rabobank laat ze dan al zien in de geplande transacties in de app; N26 doet dat op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
Ik kende n26 al een tijdje van naam maar zag voor normaal gebruik nog niet echt voordelen. Nu toch maar een account aangemaakt, de 0% koersopslag gaat toch wel iets schelen als ik over een tijd een maand in de VS ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2d0

2d0

menzo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:16:
Ik kende n26 al een tijdje van naam maar zag voor normaal gebruik nog niet echt voordelen. Nu toch maar een account aangemaakt, de 0% koersopslag gaat toch wel iets schelen als ik over een tijd een maand in de VS ben.
Denk ook aan revolut als backup.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
menzo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:16:
N26 rekent 0% koersopslag op de Mastercard/Maestro koers. Deze is meestal zo'n 0,3% hoger dan de interbancaire koers die door Revolut gebruikt wordt. Revolut rekent echter in het weekend wel een opslag, waardoor N26 dan weer voordeliger kan uitvallen. Banken zoals ICS rekenen de koersopslag overigens ook bovenop de Mastercard koers, waardoor de opslag eigenlijk 2,3% i.p.v. 2% is. AMEX rekent hun koersopslag (2,5%) wel over de interbancaire koers.

[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 03-10-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 09:44
Gister account aangemaakt. Ik dacht aan de screenshots te zien dat je je MC ook "virtueel" kon zien, naast je fysieke kaart zeg maar, maar dat bleek niet (meteen) zo te zijn. Ik ga er nu vanuit dat dat pas kan na het activeren van je fysieke kaart, dus maar rustig wachten op de post.

Ook maar een revolut aangemaakt voor de volledigheid, die heeft wel zo'n virtuele kaart, maar daar is mijn initiële storting nog niet binnen, dus mag ik nog geen kaart aanvragen.

Nu maar hopen dat één van de twee kaarten gebruikt kan worden voordat de kortingsperiode voorbij is van het audiobook dat ik (in dollars) wou kopen, anders had ik alsnog beter gewoon m'n ING CC kunnen gebruiken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
MaffeMaarten schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:16:
Nu maar hopen dat één van de twee kaarten gebruikt kan worden voordat de kortingsperiode voorbij is van het audiobook dat ik (in dollars) wou kopen, anders had ik alsnog beter gewoon m'n ING CC kunnen gebruiken. :P
Overboeking naar Revolut gaat binnen een paar uur.
Zou dus geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Handig, als je geen saldo op je Bunq rekening hebt staan en je wilt iets betalen met iDeal kan je, zoals eerder gemeld in dit topic, een SOFORT requet doen vanuit Bunq om geld vanaf je N26 rekening over te schrijven. Dit is er dan meteen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Brent schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:01:
Ik heb ADSL van T-mobile en daar was een buitenlands IBAN geen probleem.
Heb je T-Mobile Thuis? (Ex-Vodafone Thuis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Via airmiles lijk je op buitenlandse betalingen met mastercard ook punten te verdienen. Heb in een weekje Frankrijk wat uitgaven gedaan maar nog geen airmiles ontvangen, iemand anders dat wel al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ja bij mij wel (gekoppeld aan ING Mastercard), echter werden bijvoorbeeld op 7 juni pas de Miles bijgeschreven van betalingen tussen 9 en 22 mei. Wellicht nog geduld nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
WhAsSsAaA schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:39:
Via airmiles lijk je op buitenlandse betalingen met mastercard ook punten te verdienen. Heb in een weekje Frankrijk wat uitgaven gedaan maar nog geen airmiles ontvangen, iemand anders dat wel al gelukt?
Hoe werkt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
Inloggen op https://www.airmiles.nl/mijn/kaart-koppelen - daar zie je 't zo staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ShitHappens schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 01:41:
Ja bij mij wel (gekoppeld aan ING Mastercard), echter werden bijvoorbeeld op 7 juni pas de Miles bijgeschreven van betalingen tussen 9 en 22 mei. Wellicht nog geduld nodig?
Een ING kaart is natuurlijk Nederlands, dat maakt de kans van slagen wat groter. Ben benieuwd of de n26 Duitse kaart ook prima werkt :) even geduld hebben dus nog aan mijn zijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Intussen is gelukt om de incasso van T-Mobile Thuis ook aan te passen. Via de website lukt dit nog niet maar wel via de klantenservice. (Telefonisch.)

Valt mij trouwens op de de vraag om de taal te selecteren bij een Maestro betaling alleen voorkomt op een pinautomaat van het type waarbij je de pas links tegen de automaat moet houden

Afbeeldingslocatie: https://images.vice.com/motherboard/content-images/contentimage/15610/1411726411801692.jpeg

Bij het type waarbij je de pas bovenop het display moet houden krijg je de vraag nooit.

Afbeeldingslocatie: https://pindirect.nl/wp-content/upload_folders/pindirect.nl/2016/06/Vx520-vaste-pinautomaat.png

[ Voor 63% gewijzigd door xabre16v op 05-10-2017 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
WhAsSsAaA schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:31:
Een ING kaart is natuurlijk Nederlands, dat maakt de kans van slagen wat groter. Ben benieuwd of de n26 Duitse kaart ook prima werkt :) even geduld hebben dus nog aan mijn zijde
Dank voor de tip. De N26 Mastercard zojuist succesvol gekoppeld aan mijn Air Miles!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
xabre16v schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:32:
Intussen is gelukt om de incasso van T-Mobile Thuis ook aan te passen. Via de website lukt dit nog niet maar wel via de klantenservice. (Telefonisch.)

Valt mij trouwens op de de vraag om de taal te selecteren bij een Maestro betaling alleen voorkomt op een pinautomaat van het type waarbij je de pas links tegen de automaat moet houden

[afbeelding]

Bij het type waarbij je de pas bovenop het display moet houden krijg je de vraag nooit.

[afbeelding]
Laatste vraag deelt op in 2 antwoorden:
- Diverse passen bevatten een ongeldige instelling voor de voorkeurstaal, dus automaat snapt t niet
- Eerste automaat is van Atos, tweede van CCV. Beiden gaan anders om met de taal: Eerste geeft voorrang aan de taal op de pas, tweede de lokale taal tenzij de pas wat anders zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
xabre16v schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:11:
[...]

Heb je T-Mobile Thuis? (Ex-Vodafone Thuis)
Ja! Direct bij het aanvragen (via internet) een buitenlandse IBAN opgegeven, ging in 1 keer goed.

[ Voor 192% gewijzigd door Brent op 06-10-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb net een N26 account geopend voor de creditcard. Ik wou er voornamelijk gebruik van maken door er af en toe geld op te zetten wanneer ik aankopen doe bij een toko die alleen creditcard ondersteund. Nu zit ik wat boekingen te doen om de app een beetje door te krijgen en te kijken of het ook daadwerkelijk handig voor mij is. Ik heb een euro overgemaakt naar mijn IBAN en die wil ik nu weer terug boeken. De enige manier die ik heb kunnen vinden om dat te doen is via de transactie die binnen is gekomen. Als ik het wil doen via de algemene transfer, lijkt het een een andere currency te moeten hebben?

Als ik de velden invul, maar currency leeg laat (had eerst niet eens door dat het een verplicht veld was, het leek al ingevuld op EUR) dan kan ik niet op next klikken, maar zodra ik de currency verander krijg ik een exchange calculator om te laten zien hoeveel de andere persoon op zijn bank krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb pas iets online gekocht met de N26 Mastercard, maar heb het geretourneerd. De retour is gisteren al verwerkt, maar ik zie nog helemaal geen melding in de N26 app. Heb er al vaker besteld en met andere Mastercard staat het er nog dezelfde dag op. Kan het zijn dat het met N26 langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:21:
Ik heb een euro overgemaakt naar mijn IBAN en die wil ik nu weer terug boeken. De enige manier die ik heb kunnen vinden om dat te doen is via de transactie die binnen is gekomen. Als ik het wil doen via de algemene transfer, lijkt het een een andere currency te moeten hebben?
Je drukt op de "+" helemaal onderaan in het midden en dan is het de onderste optie "Überweisung".
Dan helemaal onderaan "Kontakt hinzufügen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@Gropah in het Engels is het 'transfer' en dan 'add new recipient'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

MichielFRL schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:20:
[...]

Je drukt op de "+" helemaal onderaan in het midden en dan is het de onderste optie "Überweisung".
Dan helemaal onderaan "Kontakt hinzufügen".
en @Wally2002

right, dat had ik gevonden, maar als ik dat dan invul dan kan ik niet op next drukken? En hij geeft ook niet aan dat er een veld niet is ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

en @Wally2002

right, dat had ik gevonden, maar als ik dat dan invul dan kan ik niet op next drukken? En hij geeft ook niet aan dat er een veld niet is ingevuld...
Vul je de IBAN met spaties in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

MichielFRL schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:08:
[...]

Vul je de IBAN met spaties in?
Nope, allemaal aan elkaar met kleine letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:11:
[...]

Nope, allemaal aan elkaar met kleine letters
En als je het IBAN in blokjes van 4 noteert?
Kan je ook eens proberen het IBAN te kopieren en daarna in de N26 app een overboeking te starten. De app herkent dan dat er een IBAN is geselecteerd en vraagt direct of je daar naar toe wil overboeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

MichielFRL schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:16:
[...]

En als je het IBAN in blokjes van 4 noteert?
Kan je ook eens proberen het IBAN te kopieren en daarna in de N26 app een overboeking te starten. De app herkent dan dat er een IBAN is geselecteerd en vraagt direct of je daar naar toe wil overboeken.
Ik heb even wat verschillende dingen geprobeerd en het lijkt er op dat hij moeite heeft met de kleine letters. Wanneer alles aan elkaar vast staat en ik hoofdletters gebruik voor de land en bank code accepteert hij het wel en word de next knop lichtblauw waarna ik een bedrag moet opgeven om over te maken.

Dank voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:13:
[...]

Ja! Direct bij het aanvragen (via internet) een buitenlandse IBAN opgegeven, ging in 1 keer goed.
Hier intussen ook gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:22:
[...]

Ik heb even wat verschillende dingen geprobeerd en het lijkt er op dat hij moeite heeft met de kleine letters. Wanneer alles aan elkaar vast staat en ik hoofdletters gebruik voor de land en bank code accepteert hij het wel en word de next knop lichtblauw waarna ik een bedrag moet opgeven om over te maken.

Dank voor de hulp :)
Dit soort bugs in de app kun je makkelijk aan een N26 medewerker doorgeven via de chat in internetbankieren. Je probleem was waarschijnlijk het gebruik van kleine letters, want spaties maken geen verschil daar. In het scherm met de samenvatting voordat je een betaalopdracht verstuurt, staan de spaties soms wel fout maar dat heeft -voor mij in ieder geval- geen invloed gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
AlbertJP schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:12:
Zojuist een nieuwe ervaring gehad - de Belastingdienst wilde voor het overmaken van toeslagen naar de N26 bewijs zien dat de rekening op mijn naam staat. Het bankafschrift was niet voldoende bewijs omdat men niet kon nagaan of het een echt bankdocument was. Na een telefoontje naar N26 kreeg ik even later een ondertekend document gemaild waar in staat dat ik de houder ben van de rekening waar het om gaat. Heb het vandaag op de post gedaan naar de Belastingdienst, ik ga nog zien wat hier uit komt. N26 heeft het in ieder geval goed opgelost naar mijn idee.

Wel moest ik in het keuzemenu van de telefonische helpdesk de 10-cijferige code van mijn kaart invullen, plus een "pound" teken waarvan ik gelukkig wist dat het het hekje is op de telefoon.
Zo juist via de chat ook maar zo'n document aangevraagd bij N26 want de belastingdienst accepteerde het ook niet zomaar. Ik ben benieuwd of het straks wel lukt met dit document, lijkt mij wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Het is mij in ieder geval wel gelukt met dat document, de zorgtoeslag komt nu maandelijks bij N26 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Hoeveel werkdagen heeft het bij jullie geduurd voordat de passen binnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Lees even de laatste pagina's door, dit is al vaker gevraagd en beantwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
menzo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:28:
Hoeveel werkdagen heeft het bij jullie geduurd voordat de passen binnen zijn?
Zondagmiddag besteld. Donderdag in huis. Maestro duurde 1 dag lager.

Grof gezegd, een weekje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
AlbertJP schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:21:
Het is mij in ieder geval wel gelukt met dat document, de zorgtoeslag komt nu maandelijks bij N26 aan.
Mooi dat dat is gelukt, neem aan dat wegenbelasting incasseren dan ook wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
xabre16v schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:28:
[...]

Zondagmiddag besteld. Donderdag in huis. Maestro duurde 1 dag lager.

Grof gezegd, een weekje dus.
Oké, ik heb hem op 1 oktober besteld en nog niets binnen. Ik wacht nog deze week af, dan maar eens een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Het is me trouwens opgevallen dat N26, Revolut, Loot.io, Skrill, Curve en Monzo allemaal van dezelfde provider gebruik maken, Wirecard.

Die hebben trouwens ook weer hun eigen app genaamd Boon maar de reviews daarover zijn niet geweldig maar het lijkt wel de enige van dit soort apps die NFC ingebouwd heeft.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Leo1010 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:42:
Het is me trouwens opgevallen dat N26, Revolut, Loot.io, Skrill, Curve en Monzo allemaal van dezelfde provider gebruik maken, Wirecard.
Number26 wel, maar N26 toch niet meer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
MichielFRL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:51:
[...]

Number26 wel, maar N26 toch niet meer?!
Klopt, mijn fout.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik heb net mijn eerste dollar transactie gemaakt met N26. Volgens XE.com heb ik wel 0.065% aan koersopslag betaald tegenover de mid-market rate. Een stuk beter dan de 1%+ die je bij de ING moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gisteren ook aangemeld.
Had dit topic toen nog niet gezien dus de id check via live chat was wel even schrikken :D

Ben Nederlandse en sinds kort wonend in België, zo'n extra mastercard lijkt me voorlopig wel handig aangezien mijn inkomsten via Rabo in NL lopen, heb dus nog geen cc via de bankrekening in België.

Jammer dat de Maestro alleen in NL mogelijk is, hier voorlopig dus betalen met bankcontact en volgende week ook met de N26 mastercard. Ben benieuwd :)
Het gaat me voornamelijk om online aankopen, zou dus goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CASH26​ ​deposits (The fees will be debited directly from your N26 account.)
Available within Germany only

Monthly​ ​allowance:​ ​100.00​ ​€ (Thereafter: 1.5% on additional amount).
Bedoelen ze hier nu mee dat je maandelijks maar €100 mag storten en dat je daarna 1.5% moet betalen over hetgeen wat je op je rekening stort? Lijkt mij nogal vreemd vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dat staat er inderdaad.

Lijkt me dat ze dan een goede reden hebben om dat te ontmoedigen. Misschien vanwege aanvullende eisen tbv. fraude/witwassen, ik kan anders ook niet bedenken waarom een bank je geld niet wil hebben.
Pagina: 1 ... 10 ... 51 Laatste