Zijn ze gestopt met Maestro. Hun support geeft aan mij aan dat Maestro kaarten enkel verkrijgbaar zijn in Duitsland zelf?

Werkt hier gewoonjohnpeeters schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:16:
Zijn ze gestopt met Maestro. Hun support geeft aan mij aan dat Maestro kaarten enkel verkrijgbaar zijn in Duitsland zelf?
[afbeelding]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
In mijn app staat er "order" bij. Zou hem kunnen aanvragen als ik dat zou willen.johnpeeters schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:16:
[afbeelding]
Verwijderd
De Maestro-kaart was altijd alleen beschikbaar voor Duitsland, Oostenrijk en Nederland. België dus sowieso al niet.Tomsworld schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:08:
Hier ook meer dan 100 euro geen optie naast de mastercard die ik al heb ( wel belg )
[ Voor 16% gewijzigd door Wally2002 op 11-09-2017 20:08 ]
Dus je kon direct in- en uitchecken met je N26 Mastercard! Dat is cool en handig.icecreamfarmer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:36:
[...]
Ik kan jullie vertellen dat dat feilloos werkte. En tevens goedkoper was dan mijn vriend welke een Oystercard gebruikte
Yep. Overigens wordt het aan het eind van de week gecorrigeerd naar wat voordeliger voor je was.edwin_nl020 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:36:
[...]
Dus je kon direct in- en uitchecken met je N26 Mastercard! Dat is cool en handig.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
[ Voor 25% gewijzigd door AlbertJP op 12-09-2017 11:35 ]
Wat bedoel je met dat corrigeren? Wordt dat niet gedaan op je N26 card?icecreamfarmer schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:56:
[...]
Yep. Overigens wordt het aan het eind van de week gecorrigeerd naar wat voordeliger voor je was.
Het zou tof zijn als ze dat hier ook zouden doen.
Wordt op je rekening gedaan. Eerst wordt er bijvoorbeeld €2 gereserveerd en later gecorrigeerd naar €3 afgeschreven.edwin_nl020 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:03:
[...]
Wat bedoel je met dat corrigeren? Wordt dat niet gedaan op je N26 card?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Waarom zou je daarvoor PayPal gebruiken? PayPal rekent een veel hogere koers dan de N26 Mastercard2d0 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:50:
Aanvraag uitgevoerd. Zit alleen op werk zonder paspoort. Straks thuis maar de laatste stappen afronden.
Ik gebruik zelf paypal welke gekoppeld is aan mijn ING om bijvoorbeeld mijn VPN provider in US dollars te betalen. Kan ik paypal dan koppelen aan N26 en zo besparen op de wisselkoersen?
Ja, je moet dan wel op de paypal website doorgeven dat je geen gebruik maakt van hun wisselkoers. Is toevallig tijdje geleden gepost2d0 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:50:
Aanvraag uitgevoerd. Zit alleen op werk zonder paspoort. Straks thuis maar de laatste stappen afronden.
Ik gebruik zelf paypal welke gekoppeld is aan mijn ING om bijvoorbeeld mijn VPN provider in US dollars te betalen. Kan ik paypal dan koppelen aan N26 en zo besparen op de wisselkoersen?
pizzaiolo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:21:
[...]
[...]
LET WEL, mensen: Gebruik niet de wisselkoers van PayPal, die is nog veel ongunstiger dan die van welke kaart dan ook. Deze staat standaard aan! Verander dit door in te loggen, naar de settings te gaan (tandwieltje) > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betalingen > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties
[ Voor 3% gewijzigd door diedbase op 13-09-2017 22:01 ]
Heeft mijn pas ook. Niets aan te doen.diedbase schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:01:
Vanochtend contactloos betalen geprobeerd in de AH met m'n maestro pas, waarop de terminal vroeg om een taal te kiezen. Las dat hier meer mensen last van hebben; heeft iemand hier al iets op gevonden? Vind dit toch wel irritant en een dealbreaker voor dagelijks gebruik.
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt met 'het'.diedbase schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:19:
Misschien te snel gesproken, net bij de bakker contactloos betaald en kreeg ik de melding niet! zou het aan de terminal kunnen liggen?
Volgens mij zijn de ins 'n outs hier al 28x behandeld (dus zoek ook vooral even), maar een belangrijke is nog dat debit cards soms bij offline payments problemn kunnen opleveren.HhK1907 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:07:
Ik heb ook een abn amro creditcard, en voor zover ik het begrijp is de n26 mastercard voordeliger in het gebruik (lagere fee's), met als enige verschil dat het geen creditcard is, dus dat je er geld op moet zetten om te kunnen gebruiken?
Ben ik dus net op tijd geweestBrent schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:11:
Die was altijd direct beschikbaar bij 100 euro. Het lijkt er dus op dat de Maestro niet meer in NL verkrijgbaar is.
[ Voor 16% gewijzigd door 2d0 op 15-09-2017 21:02 ]
Weet je zeker dat je in de N26 app niet door kon swipen, dus rechts van de MasterCard?2d0 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:45:
Ik heb nu 100 euro op de rekening staan. Mijn mastercard is nog onderweg. Ik zie nog geen optie om de maestro kaart aan te vragen. Moet ik wachten tot de mastercard binnen is en die eerst koppelen?
Gecheckt. Ik zie dat je op het plaatje van de kaart moet swipen. Ik zat op de tekst eronder te swipen. Ik weet alleen niet zeker of de maestro optie er al zat of nu is toegevoegd na mijn aanvraag. Ik vermoed dat de optie er al zat.Wally2002 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:04:
[...]
Weet je zeker dat je in de N26 app niet door kon swipen, dus rechts van de MasterCard?
Het blijft vreemd dat de pricelist nog steeds de gratis maestro noemt, en het via de webinterface wel aan te vragen is.
Zou het een soort ontmoedigingsbeleid kunnen zijn of een bug in de app.... een officiële mededeling van N26 is er niet over te vinden, behalve het ene bericht van een eerstelijns helpdeskmedewerker, maar dat is ook niet altijd betrouwbaar.
Betalen in een winkel zal niet uitmaken, gebruiken van bankautomaten om geld op te nemen wél:2d0 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:24:
Wat is het verschil als ik binnen europa met n26 betaal en niet met ING? De wisselkoersen gaan dan niet op.
ING | N26 |
2% van opgenomen bedrag, minimaal €4,50 | 5 opnames per maand gratis, daarna €2 per opname |
[ Voor 31% gewijzigd door timmie1 op 17-09-2017 15:24 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Is onderdeel van de ID-check:timmie1 schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:22:
Hebben jullie bij registratie ook via een videocall in de app je paspoort en gezicht moeten laten zien? Daarom word nu elke keer als ik de app open gevraagd, maar ik vind het nogal verdacht uitzien.
Bron: https://support.n26.com/read/000001250?locale=enA video call is the fastest and most convenient way to verify your identity. Please log into your N26 app after you have verified your email address, and select "Verify your Identity". After confirming the check list and the terms and conditions of our partner IDnow, a representative will guide you through the steps and will take photos of your passport or national ID. IDnow is available from 8:00am till midnight (CET). Immediately after the identification process is completed, your N26 Mastercard will be ordered, and you will be able to pair your smartphone with your account.
Je overzicht klopt niet. Het lijkt dat je de ING credit card, met de N26 debit mastercard vergelijkt. Met een ING debit card (Maestro pinpas) zijn opnames in EUR landen gewoon gratis. Voor niet EUR landen is het EUR 2.25 + 1% koersopslag voor vreemde valuta. Zie deze link en deze linkShitHappens schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:39:
[...]
Betalen in een winkel zal niet uitmaken, gebruiken van bankautomaten om geld op te nemen wél:
ING N26 2% van opgenomen bedrag, minimaal €4,50 5 opnames per maand gratis, daarna €2 per opname
Wally hartstikke bedankt voor deze reactie. Heb overal gezocht op de website en binnen de app en kon de optie tot bestellen niet vindenWally2002 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:04:
[...]
Weet je zeker dat je in de N26 app niet door kon swipen, dus rechts van de MasterCard?
Het blijft vreemd dat de pricelist nog steeds de gratis maestro noemt, en het via de webinterface wel aan te vragen is.
Zou het een soort ontmoedigingsbeleid kunnen zijn of een bug in de app.... een officiële mededeling van N26 is er niet over te vinden, behalve het ene bericht van een eerstelijns helpdeskmedewerker, maar dat is ook niet altijd betrouwbaar.
Ik kreeg bij N26 gewoon een net mailtje toen ze de kaart hadden verstuurd.2d0 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:25:
Ik wacht ook nog op mijn mastercard en maestro kaart. De tweede is later besteld, dus die duurt nog even. Revolut stuurt een bericht wanneer de kaart is verstuurd. Helaas is het bij N26 afwachten.
Een huidige klant om een invite vragen kan, maar levert niks op voor de nieuwe klant.Invite your friends and you'll get 15€ once they fund their N26 account
If you are logged into the N26 app on your smartphone, just tap the on the paper plane button. You will be directed to your contact list, where you can invite people via SMS or email.
You can also send invitations from the web app. To do that, please click the "Invite your friends" button on the top menu bar.
Nee, referrals zijn niet de bedoeling op Tweakers. Je kunt met een modje overleggen of daar een topic voor kan komen. Hier is sowieso niet handig, want dan gaat iedereen hier zijn links spammendiedbase schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:22:
Is het de bedoeling om hier ook referral links te plaats of juist niet? Er is nog geen apart topic voor onder aanbiedingen en kortingscodes.
Verwijderd
Heeft de ontvangende bank toevallig ook een rekening bij een bank in de SEPA-zone waarop je de euros vanaf N26 kan storten? Ik weet dat sommige 'niet-Europese' banken op die manier euro transacties ontvangen voor klanten met een EUR account bij die banken. Misschien heeft jouw bank ook zo'n oplossing voor jouw EUR-rekening?Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:49:
Ik heb nog een “echte buitenlandse” rekening buiten europa met een IBAN in Euro’s, maar helaas kan N26 hier geen geld naar overmaken. Jammer, N26 ondersteund alleen SEPA blijkbaar. De support heeft aangegeven dat op dit moment alleen transfers naar Euro landen kan.
[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 24-09-2017 22:25 ]
Officieel mag het niet. Alle IBANs moeten overal werken in Europa, dat is ook een van de features van IBAN. Dit wordt helaas niet overal nagestreeft.xabre16v schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:36:
Zijn er hier mensen waarbij het is gelukt om hun hypotheek van N26 te laten afschrijven? Mijn bank weigert, ik vraag me af of een NL rekening voor een hypotheek verplicht is of dat de bank zich gewoon niet aan de regels houdt.
[ Voor 33% gewijzigd door 2d0 op 26-09-2017 16:11 ]
Als je het IBAN invoert op Amazon zullen ze het verschuldigde bedrag incasseren en dat kost een paar dagen.2d0 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:09:
Ik heb een bestelling gedaan bij Amazon.de. Ik had mijn betaling gegevens aangepast naar de N26 IBAN rekening met bijbehorende BIC. Bestelling is goed afgerond, bevestiging mail vanuit amazon ontvangen.
Alleen is er nog niks afgeschreven van mijn N26 rekening. Iemand ervaring hiermee?
Blijkbaar kan het een paar dagen duren las ik in de voorgaande posts. Toch apart, want Amazon.de zou je denken dat is een duitse tak van amazon. Maar mogelijk gaat het toch via het overkoelende amazon.com.
Ik laat wel weten hoe lang het duurt voor het geld is afgeschreven.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Denk ook aan revolut als backup.menzo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:16:
Ik kende n26 al een tijdje van naam maar zag voor normaal gebruik nog niet echt voordelen. Nu toch maar een account aangemaakt, de 0% koersopslag gaat toch wel iets schelen als ik over een tijd een maand in de VS ben.
N26 rekent 0% koersopslag op de Mastercard/Maestro koers. Deze is meestal zo'n 0,3% hoger dan de interbancaire koers die door Revolut gebruikt wordt. Revolut rekent echter in het weekend wel een opslag, waardoor N26 dan weer voordeliger kan uitvallen. Banken zoals ICS rekenen de koersopslag overigens ook bovenop de Mastercard koers, waardoor de opslag eigenlijk 2,3% i.p.v. 2% is. AMEX rekent hun koersopslag (2,5%) wel over de interbancaire koers.menzo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:16:
Ik kende n26 al een tijdje van naam maar zag voor normaal gebruik nog niet echt voordelen. Nu toch maar een account aangemaakt, de 0% koersopslag gaat toch wel iets schelen als ik over een tijd een maand in de VS ben.
[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 03-10-2017 10:39 ]
Overboeking naar Revolut gaat binnen een paar uur.MaffeMaarten schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:16:
Nu maar hopen dat één van de twee kaarten gebruikt kan worden voordat de kortingsperiode voorbij is van het audiobook dat ik (in dollars) wou kopen, anders had ik alsnog beter gewoon m'n ING CC kunnen gebruiken.
Heb je T-Mobile Thuis? (Ex-Vodafone Thuis)Brent schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:01:
Ik heb ADSL van T-mobile en daar was een buitenlands IBAN geen probleem.
Hoe werkt dat?WhAsSsAaA schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:39:
Via airmiles lijk je op buitenlandse betalingen met mastercard ook punten te verdienen. Heb in een weekje Frankrijk wat uitgaven gedaan maar nog geen airmiles ontvangen, iemand anders dat wel al gelukt?
Een ING kaart is natuurlijk Nederlands, dat maakt de kans van slagen wat groter. Ben benieuwd of de n26 Duitse kaart ook prima werktShitHappens schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 01:41:
Ja bij mij wel (gekoppeld aan ING Mastercard), echter werden bijvoorbeeld op 7 juni pas de Miles bijgeschreven van betalingen tussen 9 en 22 mei. Wellicht nog geduld nodig?
[ Voor 63% gewijzigd door xabre16v op 05-10-2017 15:04 ]
Dank voor de tip. De N26 Mastercard zojuist succesvol gekoppeld aan mijn Air Miles!WhAsSsAaA schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:31:
Een ING kaart is natuurlijk Nederlands, dat maakt de kans van slagen wat groter. Ben benieuwd of de n26 Duitse kaart ook prima werkteven geduld hebben dus nog aan mijn zijde
Laatste vraag deelt op in 2 antwoorden:xabre16v schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:32:
Intussen is gelukt om de incasso van T-Mobile Thuis ook aan te passen. Via de website lukt dit nog niet maar wel via de klantenservice. (Telefonisch.)
Valt mij trouwens op de de vraag om de taal te selecteren bij een Maestro betaling alleen voorkomt op een pinautomaat van het type waarbij je de pas links tegen de automaat moet houden
[afbeelding]
Bij het type waarbij je de pas bovenop het display moet houden krijg je de vraag nooit.
[afbeelding]
Ja! Direct bij het aanvragen (via internet) een buitenlandse IBAN opgegeven, ging in 1 keer goed.xabre16v schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:11:
[...]
Heb je T-Mobile Thuis? (Ex-Vodafone Thuis)
[ Voor 192% gewijzigd door Brent op 06-10-2017 10:14 ]
Je drukt op de "+" helemaal onderaan in het midden en dan is het de onderste optie "Überweisung".Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:21:
Ik heb een euro overgemaakt naar mijn IBAN en die wil ik nu weer terug boeken. De enige manier die ik heb kunnen vinden om dat te doen is via de transactie die binnen is gekomen. Als ik het wil doen via de algemene transfer, lijkt het een een andere currency te moeten hebben?
en @Wally2002MichielFRL schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:20:
[...]
Je drukt op de "+" helemaal onderaan in het midden en dan is het de onderste optie "Überweisung".
Dan helemaal onderaan "Kontakt hinzufügen".
Vul je de IBAN met spaties in?Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:33:
[...]
en @Wally2002
right, dat had ik gevonden, maar als ik dat dan invul dan kan ik niet op next drukken? En hij geeft ook niet aan dat er een veld niet is ingevuld...
En als je het IBAN in blokjes van 4 noteert?Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:11:
[...]
Nope, allemaal aan elkaar met kleine letters
Ik heb even wat verschillende dingen geprobeerd en het lijkt er op dat hij moeite heeft met de kleine letters. Wanneer alles aan elkaar vast staat en ik hoofdletters gebruik voor de land en bank code accepteert hij het wel en word de next knop lichtblauw waarna ik een bedrag moet opgeven om over te maken.MichielFRL schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:16:
[...]
En als je het IBAN in blokjes van 4 noteert?
Kan je ook eens proberen het IBAN te kopieren en daarna in de N26 app een overboeking te starten. De app herkent dan dat er een IBAN is geselecteerd en vraagt direct of je daar naar toe wil overboeken.
Hier intussen ook geluktBrent schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:13:
[...]
Ja! Direct bij het aanvragen (via internet) een buitenlandse IBAN opgegeven, ging in 1 keer goed.
Dit soort bugs in de app kun je makkelijk aan een N26 medewerker doorgeven via de chat in internetbankieren. Je probleem was waarschijnlijk het gebruik van kleine letters, want spaties maken geen verschil daar. In het scherm met de samenvatting voordat je een betaalopdracht verstuurt, staan de spaties soms wel fout maar dat heeft -voor mij in ieder geval- geen invloed gehad.Gropah schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:22:
[...]
Ik heb even wat verschillende dingen geprobeerd en het lijkt er op dat hij moeite heeft met de kleine letters. Wanneer alles aan elkaar vast staat en ik hoofdletters gebruik voor de land en bank code accepteert hij het wel en word de next knop lichtblauw waarna ik een bedrag moet opgeven om over te maken.
Dank voor de hulp
Zo juist via de chat ook maar zo'n document aangevraagd bij N26 want de belastingdienst accepteerde het ook niet zomaar. Ik ben benieuwd of het straks wel lukt met dit document, lijkt mij wel.AlbertJP schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:12:
Zojuist een nieuwe ervaring gehad - de Belastingdienst wilde voor het overmaken van toeslagen naar de N26 bewijs zien dat de rekening op mijn naam staat. Het bankafschrift was niet voldoende bewijs omdat men niet kon nagaan of het een echt bankdocument was. Na een telefoontje naar N26 kreeg ik even later een ondertekend document gemaild waar in staat dat ik de houder ben van de rekening waar het om gaat. Heb het vandaag op de post gedaan naar de Belastingdienst, ik ga nog zien wat hier uit komt. N26 heeft het in ieder geval goed opgelost naar mijn idee.
Wel moest ik in het keuzemenu van de telefonische helpdesk de 10-cijferige code van mijn kaart invullen, plus een "pound" teken waarvan ik gelukkig wist dat het het hekje is op de telefoon.
Zondagmiddag besteld. Donderdag in huis. Maestro duurde 1 dag lager.menzo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:28:
Hoeveel werkdagen heeft het bij jullie geduurd voordat de passen binnen zijn?
Mooi dat dat is gelukt, neem aan dat wegenbelasting incasseren dan ook wel gaat lukken.AlbertJP schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:21:
Het is mij in ieder geval wel gelukt met dat document, de zorgtoeslag komt nu maandelijks bij N26 aan.
Oké, ik heb hem op 1 oktober besteld en nog niets binnen. Ik wacht nog deze week af, dan maar eens een bericht.xabre16v schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:28:
[...]
Zondagmiddag besteld. Donderdag in huis. Maestro duurde 1 dag lager.
Grof gezegd, een weekje dus.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Number26 wel, maar N26 toch niet meer?!Leo1010 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:42:
Het is me trouwens opgevallen dat N26, Revolut, Loot.io, Skrill, Curve en Monzo allemaal van dezelfde provider gebruik maken, Wirecard.
Klopt, mijn fout.MichielFRL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:51:
[...]
Number26 wel, maar N26 toch niet meer?!
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Verwijderd
Bedoelen ze hier nu mee dat je maandelijks maar €100 mag storten en dat je daarna 1.5% moet betalen over hetgeen wat je op je rekening stort? Lijkt mij nogal vreemd vandaar mijn vraag.CASH26 deposits (The fees will be debited directly from your N26 account.)
Available within Germany only
Monthly allowance: 100.00 € (Thereafter: 1.5% on additional amount).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq