Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:59:
[...]

Bedoelen ze hier nu mee dat je maandelijks maar €100 mag storten en dat je daarna 1.5% moet betalen over hetgeen wat je op je rekening stort? Lijkt mij nogal vreemd vandaar mijn vraag.
Klopt. N26 heeft zelf geen kantoren/atms en maken gebruik van het systeem dat je cash afstorten via de kassa bij een supermarkt. Dit kost natuurlijk geld. Toen het nog Number26 was mocht je onbeperkt storten en daar is extreem veel misbruik van gemaakt. Er zijn toen ook klanten geroyeerd.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Bij de meeste "gewone" banken in Nederland mag je toch ook maar 7x per jaar gratis storten. Bij n26 is het nog minder omdat ze er best veel kosten aan hebben. N26 is natuurlijk ook wel een bank voor de generatie die nooit meer cash gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ik heb een vraag over het gebruik van de Mastercard debit kaart voor online bestellen.

Ik heb hem zonder problemen kunnen gebruiken bij een NL webshop die mij doorstuurde naar betalingsverwerker Buckaroo. Ik kreeg ook keurig een 3D secure pushnotificatie van de N26 app om de transactie te verifiëren.

Nu heb ik de kaart toegevoegd als creditcard bij Amazon DE. Hij werd correct herkend als Mastercard, maar ik hoefde bij het betalen geen CVC code in te vullen en kreeg ook geen 3D secure melding bij het afrekenen. Is dit normaal bij Amazon? De transactie is ook nog niet zichtbaar in de N26 app.

[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 16-10-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:36
Dat is normaal, ook zonder CVC kan je met een creditcard betalen. Amazon loopt dan extra risico maar dat is een keuze die zij maken. De transactie wordt pas gedaan op het moment van verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
Het irritante van CCs is dat al die checks optioneel zijn. Met slechts die 16 cijfers kun je in principe alles. De shop kan CVC/3DS checks doen (zou het moeten doen) maar hoeft het niet. En Amazon is helaas niet bepaald een vooruitstrevende webshop, dus nope.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Pajaras schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:22:
Dat is normaal, ook zonder CVC kan je met een creditcard betalen. Amazon loopt dan extra risico maar dat is een keuze die zij maken. De transactie wordt pas gedaan op het moment van verzenden.
Brent schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:23:
Het irritante van CCs is dat al die checks optioneel zijn. Met slechts die 16 cijfers kun je in principe alles. De shop kan CVC/3DS checks doen (zou het moeten doen) maar hoeft het niet. En Amazon is helaas niet bepaald een vooruitstrevende webshop, dus nope.
OK, duidelijk. Ook niet echt handig dat Amazon niet meteen die transactie er doorheen jast. Nu kun je als N26 klant niet gelijk weer online payments uitzetten op je cards |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:06
Brent schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:23:
Niet vooruitstrevend? Beetje flauw. Het is duidelijk dat ze groot genoeg zijn om dat risico zelf te nemen. Fraude met credit/debitcards komt immers vrijwel altijd voor rekening van de merchant.

Ik vermoed ook dat ze voldoende additionele checks hebben om fraude al eerder te detecteren.
Tigerblood schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:35:
OK, duidelijk. Ook niet echt handig dat Amazon niet meteen die transactie er doorheen jast. Nu kun je als N26 klant niet gelijk weer online payments uitzetten op je cards |:(
Tja. Logisch als de overgrote meerderheid van de betaalkaarten die ze accepteren op krediet werken. Dan wil je het juist zo laat mogelijk afgeschreven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Thralas schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:33:
[...]

Niet vooruitstrevend? Beetje flauw. Het is duidelijk dat ze groot genoeg zijn om dat risico zelf te nemen. Fraude met credit/debitcards komt immers vrijwel altijd voor rekening van de merchant.
Veiligheidsfeatures niet gebruiken == niet vooruitstrevend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:30
Het is juist hartstikke slim van Amazon, immers geen gedoe met invoeren van veiligheidscodes en -checks e.d. maar gewoon '1 druk op de knop' aankopen doen. Ze zullen heus wel de risico's afwegen tegenover de voordelen, en die zijn er zeer waarschijnlijk wel doordat er meer omgezet wordt door het laagdrempelig shoppen. door een "ingewikkeld" bestel- en betaalproces haken er ook klanten af.

Beetje vergelijkbaar met contactloos betalen, doordat de betaalhandeling zo eenvoudig en makkelijk is wordt door consumenten makkelijker geld uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Als je in de VS met een MasterCard/Visa gaat zwaaien zal je merken dat je bij kleinere bedragen bijna nooit een pincode of handtekening moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Thralas schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:33:
[...]

Tja. Logisch als de overgrote meerderheid van de betaalkaarten die ze accepteren op krediet werken. Dan wil je het juist zo laat mogelijk afgeschreven hebben.
De logica van deze opmerking ontgaat me eerlijk gezegd volledig. Je hebt toch juist een credit card omdat je zo pas aan het einde van de maand of gespreid hoeft te betalen? Dus dan maakt het toch niet uit als de transactie direct wordt verwerkt. Je krijgt de rekening pas aan het eind van de maand gepresenteerd.

Bij N26 gaat het om een debit card dus het zou wel handig zijn als Amazon transacties meteen verwerkt. Voor debit cards meteen duidelijkheid, voor credit cards geen enkel nadeel.

[ Voor 12% gewijzigd door Tigerblood op 16-10-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:06
Tigerblood schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:11:
De logica van deze opmerking ontgaat me eerlijk gezegd volledig. Je hebt toch juist een credit card omdat je zo pas aan het einde van de maand of gespreid hoeft te betalen? Dus dan maakt het toch niet uit als de transactie direct wordt verwerkt. Je krijgt de rekening pas aan het eind van de maand gepresenteerd.
Als een item toch out-of-stock blijkt, of de levering anderszins niet leverbaar blijkt is de klant z'n geld 'voor niets' een tijd kwijtgeweest. En effectief claim je ook langer een hap uit de bestedingslimiet van je klant -
als winkels ergens niet bij gebaat zijn dan is het verminderde 'koopkracht'. Misschien zelfs een stukje psychologie, 'eerlijk oversteken' is ongetwijfeld prettiger dan vooruitbetalen...

Een vinkje met 'meteen afschrijven graag' zou wel aardig zijn, maar gezien het aandeel debitcardbetalingen waarschijnlijk niet heel interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 16-10-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Tigerblood schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:11:
[...]
Bij N26 gaat het om een debit card dus het zou wel handig zijn als Amazon transacties meteen verwerkt. Voor debit cards meteen duidelijkheid, voor credit cards geen enkel nadeel.
bij amazon.co.uk was mijn bestelling er meteen vanaf. Wellicht dat het per regio verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Gropah schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:04:
[...]

bij amazon.co.uk was mijn bestelling er meteen vanaf. Wellicht dat het per regio verschilt?
Was het je eerste bestelling bij Amazon(.co.uk)? Dan kan het zijn dat ze je creditcard controleren door direct af te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Amazon doet bij het toevoegen van een nieuwe creditkaart een controlereservering van 1 euro die uiteraard ook weer vrijgegeven wordt.
Daarnaast zal Amazon bij bestellingen wel een reservering plaatsen op de kaart, maar de daadwerkelijke doorbelasting wordt pas in gang gezet op het moment van verzenden.

Tenslotte merk ik bij mijn ICS MasterCard bij diverse online aankopen maar ook in winkels dat reserveringen vaak al de volgende dag doorbelast zijn en dus als daadwerkelijke afschrijving zichtbaar zijn.

M.b.t. de N26 debit MasterCard: het voordeel is dat deze (bijna) overal werkt waar ook de MC creditcard wordt geaccepteerd, juist doordat het van het MC netwerk gebruik maakt. Dan is het m.i. logisch dat het onderliggende proces net zo werkt als bij de creditcard. Het enige verschil is bij de bank/issuer, daar wordt een transactie gecheckt en doorbelast aan de hand van je saldo en niet aan de hand van een bestedingsruimte.

Ik kan nog niet helemaal volgen wat hier nu nog de bezwaren tegen een debit Mastercard zijn, het is juist een goede combi van twee werelden: acceptatie als MC, maar niet ongemerkt geld uitgeven dat je niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Gropah schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:04:
[...]

Misschien, geen idee. Je zou verwachten dat Amazon Duitsland een stuk sneller kan afboeken van een rekening bij een Duitse bank (N26).

Misschien was het gewoon toeval. Vanmorgen kreeg ik 2 alerts van de N26 app voor 2 afschrijvingen van Amazon. Waarom ze het totaalbedrag dan weer opsplitsen in twee bedragen die niets te maken hebben met prijzen van de afzonderlijke goederen, geen idee 8)7

Ook heb ik geen reservering gezien van 1 euro dus dat verhaal blijkt niet te kloppen, althans niet voor Amazon Duitsland.

[ Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 17-10-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

oohh schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Was het je eerste bestelling bij Amazon(.co.uk)? Dan kan het zijn dat ze je creditcard controleren door direct af te schrijven.
Was inderdaad mijn eerste bestelling bij amazon (sort of the reason waarom ik een creditcard (en dus n26 account) heb genomen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
App update vandaag (iOS)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2mw5992.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Tigerblood schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Misschien, geen idee. Je zou verwachten dat Amazon Duitsland een stuk sneller kan afboeken van een rekening bij een Duitse bank (N26).

Misschien was het gewoon toeval. Vanmorgen kreeg ik 2 alerts van de N26 app voor 2 afschrijvingen van Amazon. Waarom ze het totaalbedrag dan weer opsplitsen in twee bedragen die niets te maken hebben met prijzen van de afzonderlijke goederen, geen idee 8)7

Ook heb ik geen reservering gezien van 1 euro dus dat verhaal blijkt niet te kloppen, althans niet voor Amazon Duitsland.
het gaat denk ik nu wel richting off-topic omdat het vooral om de manier gaat hoe Amazon met creditcardbetalingen om gaat i.p.v. N26, want de door jouw beschreven zaken spelen ook bij bestellingen met een niet-N26 Mastercard.

Het land maakt niet echt uit voor de snelheid van transacties binnen het MasterCard-netwerk. De reservering wordt vrijwel instant gedaan. De daadwerkelijke doorbelasting zou wel een dag kunnen schelen maar dat heeft wellicht eerder te maken met het daadwerkelijke tijdstip van verzenden want dat is ook het moment dat Amazon de transactie als definitief doorgeeft.

Verder zie je soms dat een bestelling van meerdere artikelen gesplitst wordt in meerdere aparte transacties, waarbij verzendkosten ook verdeeld worden (een andere verklaring van afwijkingen van bedragen is de NL BTW die Amazon moet rekenen ipv Duitse BTW).
Mijn vermoeden is dat Amazon een bestelling opsplitst ivm het logistieke/verzendproces. Het kan zijn dat artikelen vanuit verschillende magazijnen komen, en/of men verzend de producten apart omdat dit beter uitkomt met de beschikbare verzendverpakkingen.

Verder zou het idd kunnen kloppen dat in het geval van een eerste bestelling de transactie zelf gelijk de verificatie is voor de juiste creditcardgegevens. De 1 euro speelt als je direct een kaart toevoegt, zonder een bestelling te plaatsen.

Zelf heb ik bij meerdere Amazon-landen besteld (DE, UK, FR, IT, ES) en overal werkt het proces hetzelfde, alleen de taal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichielFRL schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

Klopt. N26 heeft zelf geen kantoren/atms en maken gebruik van het systeem dat je cash afstorten via de kassa bij een supermarkt. Dit kost natuurlijk geld. Toen het nog Number26 was mocht je onbeperkt storten en daar is extreem veel misbruik van gemaakt. Er zijn toen ook klanten geroyeerd.
Ik bedoelde meer dat je geld vanaf je Nederlandse bankrekening overmaakt op je N26 rekening. Dus alles digitaal. Moet je daar dan voor betalen na de eerste 100 euro van de maand? Of geldt dat alleen voor contanten. Er staat alleen "deposits".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 23:29
Alleen cash kost geld(volgens mij kan dat niet in Nederland, alleen via GWK zoals bij bunq).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:59:
Bedoelen ze hier nu mee dat je maandelijks maar €100 mag storten en dat je daarna 1.5% moet betalen over hetgeen wat je op je rekening stort?
Gaat alleen over kasstortingen, niet om overboekingen naar je N26 rekening. Deze functie (CASH26) werkt alleen bij bepaalde Duitse winkelketens. Overigens niet alleen voor storten, maar ook voor onbeperkt cash opnemen zonder kosten: https://next.n26.com/en-de/cash26
Kennelijk alleen voor Duitse klanten van N26, want de CASH26 functie is niet te vinden onder het plusje in mijn app?

[ Voor 17% gewijzigd door U123456 op 18-10-2017 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
U123456 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:39:
[...]
Gaat alleen over kasstortingen, niet om overboekingen naar je N26 rekening. Deze functie (CASH26) werkt alleen bij bepaalde Duitse winkelketens. Overigens niet alleen voor storten, maar ook voor onbeperkt cash opnemen zonder kosten: https://next.n26.com/en-de/cash26
Kennelijk alleen voor Duitse klanten van N26, want de CASH26 functie is niet te vinden onder het plusje in mijn app?
Als je op het locatie-icoontje drukt rechtsboven in de app naast het vergrootglas voor zoeken krijg je een map. Als je dan in de legenda rechtsonder filtert op partners, en je zoomt in op een willekeurige grote Duitse stad zie je die azuurblauwe pins. Tik er vervolgens eentje aan en en je krijgt onderaan 2 knoppen: deposit en withdraw. Dus het werkt ook voor Nederlandse N26 klanten, alleen die Cash26 partners zitten uitsluitend in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hmm, had net iets geks... Bestelde iets en toen kreeg ik een 3DSecure melding, maar kon zogauw m'n telefoon niet vinden. Omdat er geen annuleren-knop was, maar gewoon op 'Back' gedrukt, en na even verversen was de transactie geslaagd. Klinkt als een gaatje in de beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
In een Duitstalige N26 Facebookgroep zag ik net dat de Franse klantenservice heeft bevestigd dat N26 volgende week in Frankrijk Apple Pay aan gaat zetten. Ik ben benieuwd of het hier dan ook te gebruiken zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Brent schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:07:
Hmm, had net iets geks... Bestelde iets en toen kreeg ik een 3DSecure melding, maar kon zogauw m'n telefoon niet vinden. Omdat er geen annuleren-knop was, maar gewoon op 'Back' gedrukt, en na even verversen was de transactie geslaagd. Klinkt als een gaatje in de beveiliging?
ik zou het aan de klantenservice melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brooky
  • Laatst online: 22:40
oohh schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:12:
In een Duitstalige N26 Facebookgroep zag ik net dat de Franse klantenservice heeft bevestigd dat N26 volgende week in Frankrijk Apple Pay aan gaat zetten. Ik ben benieuwd of het hier dan ook te gebruiken zal zijn :)
Sinds vandaag is Apple Pay beschikbaar in Frankrijk voor N26 klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brooky
  • Laatst online: 22:40
Overigens: Ik kreeg vorige week een mail van N26 met de boodschap "We miss you". Door minimaal € 50 te storten voor 27-10, kreeg ik €5 van N26 erbij voor 03-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Brooky schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Sinds vandaag is Apple Pay beschikbaar in Frankrijk voor N26 klanten.
Zie ook: https://n26.com/n26-apple-pay-live/
Not in France? Don’t worry, we’ll be launching in other European countries soon.
Ik hoop Nederland ook :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mooi, nu nog Android Pay :P

Ook weer een ervaring rijker met de belastingsdienst. Het innen van wegenbelasting moet je weer apart doorgeven via de belastingtelefoon-auto.. ik dacht dat ze voor alles hetzelfde rekeningnummer wel gebruikte maar dat is dus niet zo. Het heeft een doorlooptijd van 3 weken dus geduld. Maar goed, dit gaat dit ook prima via N26. Zit alleen nog met de een verzekering, telco en hypotheker die moeilijk doen over een Duitse IBAN. Meldingen naar DNB reeds gedaan maar das alleen maar ter inventarisatie.

[ Voor 7% gewijzigd door xabre16v op 24-10-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Vandaag weer beetje met de N26 pas lopen wapperen.

Wat ik echt bloedirritant vind is dat als je de uitgavecategorie van een afboeking veranderd, deze vaak een dag later doodleuk weer terug is gesprongen naar de oorspronkelijk gekozen categorie. N26 en/of de app lijkt ook niet echt een learning functie te hebben. Corrigeer je eenmaal Kruidvat van Shopping naar Healthcare & Drug Stores, de volgende keer dat je pint bij de Kruidvat wordt het doodleuk weer onder de categorie Shopping ingedeeld |:(

Wat ik wel grappig vond is dat ik volgens N26 bij AH to Go Delft heb geshopt, terwijl ik toch echt niet op Delft CS stond maar op een heel ander station. Weet iemand of N26 Delft aangeeft voor ieder station in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Da's inderdaad heel irritant. Heb ik ook last van. Wat ik ook storend vind is dat ik geen notificatie ontvang als er een incasso heeft plaats gevonden. Notificatie voor direct debits staat wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
xabre16v schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:09:
Da's inderdaad heel irritant. Heb ik ook last van. Wat ik ook storend vind is dat ik geen notificatie ontvang als er een incasso heeft plaats gevonden. Notificatie voor direct debits staat wel aan.
Ik las ergens anders dat dit een bekend probleem is. Helaas laat de oplossing lang op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
xabre16v schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:17:
Zit alleen nog met de een verzekering, telco en hypotheker die moeilijk doen over een Duitse IBAN. Meldingen naar DNB reeds gedaan maar das alleen maar ter inventarisatie.
Dank voor de update.
Geeft DNB aan dat ze meldingen alleen ter inventarisatie gebruiken, en dus niet actief achter 'overtreders' aangaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Niet expliciet aanpakken, maar als ik dit zo lees meer om een beeld te krijgen van de omvang, eventueel te bemiddelen enz.: https://nuv.nl/is-uw-beta...j-van-iban-discriminatie/

Heb overigens de meldingen die ik heb gedaan voorzien van bewijs, waar ze ook om vroegen, dus bijvoorbeeld een kopie van de mail van de weigering van een bedrijf.

[ Voor 30% gewijzigd door xabre16v op 26-10-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Laatst online: 14-09 11:01
xabre16v schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:28:
Heb overigens de meldingen die ik heb gedaan voorzien van bewijs, waar ze ook om vroegen, dus bijvoorbeeld een kopie van de mail van de weigering van een bedrijf.
Wie vroeg om bewijs: DNB na melding? Ik heb ook een aantal probleem gevallen: ASR Bank, Leaseplanbank en Qander - weigeren om DE IBAN te accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Klopt, DNB vroeg hier om :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:49:
N26 gebruik is fijn, totdat er fraude word gepleegd met je kaart.
Meerdere afscheijvingen die ik niet herken. Kaart geblokkeerd etc, ben nu al bijna 2 maanden verder en blijf maar formulieren krijgen die ik moet invullen en terugsturen. Dit was bij Amex heel simpel, en bij ING vulde ik slechts 1formulier in en gingen ze aan de slag.
Mag ik vragen hoe dit uiteindelijk is afgelopen? Ik ben afgelopen week namelijk ook slachtoffer geworden van frauduleuze aankopen op mijn N26 debit card.

Geen idee hoe de criminelen achter mijn creditcard gegevens zijn gekomen :? Ik gebruik de kaart sporadisch en het was al weer weken (ca 8 schat ik) dat ik hem gebruikt heb. Ik heb de kaart niet gebruikt in twijfelachtige betaal terminals, ben voorzichtig met onbeveiligde (wifi) netwerken, gebruik een pincode en een N26 wachtwoord die ik nergens anders gebruik en heb de kaart nooit onbeheerd achter gelaten. Ik verdenk nu booking.com/een Oekrains (goed aangeschreven) hotel, maar eigenlijk alleen omdat Oekraïne :X

Tijdens een reis naar de VS zag ik in het hotel (ik had alleen daar een internet connectie) in de app dat er tweemaal een bedrag was afgeboekt. Natuurlijk is de klantenservice dan niet bereikbaar (alleen tijdens kantoor uren). Ik dien nu 8 dagen te wachten, omdat N26 dan pas met zekerheid kan zeggen dat de bedragen echt zijn afgeschreven ipv alleen gereserveerd. In de app lijkt het erop dat het tweede (kleine) uitgave inderdaad slecht een reservering is, maar dat de eerste (flink grotere) uitgave definitief te zijn (bolletje is weg).

Ik ga dus de service van N26 in levende lijve meemaken, zat ik eigenlijk niet op te wachten, maar het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lithoijen schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:39:
[...]

Mag ik vragen hoe dit uiteindelijk is afgelopen? Ik ben afgelopen week namelijk ook slachtoffer geworden van frauduleuze aankopen op mijn N26 debit card.

Geen idee hoe de criminelen achter mijn creditcard gegevens zijn gekomen :? Ik gebruik de kaart sporadisch en het was al weer weken (ca 8 schat ik) dat ik hem gebruikt heb. Ik heb de kaart niet gebruikt in twijfelachtige betaal terminals, ben voorzichtig met onbeveiligde (wifi) netwerken, gebruik een pincode en een N26 wachtwoord die ik nergens anders gebruik en heb de kaart nooit onbeheerd achter gelaten. Ik verdenk nu booking.com/een Oekrains (goed aangeschreven) hotel, maar eigenlijk alleen omdat Oekraïne :X

Tijdens een reis naar de VS zag ik in het hotel (ik had alleen daar een internet connectie) in de app dat er tweemaal een bedrag was afgeboekt. Natuurlijk is de klantenservice dan niet bereikbaar (alleen tijdens kantoor uren). Ik dien nu 8 dagen te wachten, omdat N26 dan pas met zekerheid kan zeggen dat de bedragen echt zijn afgeschreven ipv alleen gereserveerd. In de app lijkt het erop dat het tweede (kleine) uitgave inderdaad slecht een reservering is, maar dat de eerste (flink grotere) uitgave definitief te zijn (bolletje is weg).

Ik ga dus de service van N26 in levende lijve meemaken, zat ik eigenlijk niet op te wachten, maar het is niet anders.
Ik gaf het uiteindelijk op omdat ik van kastje naar muur werd gesturd en telkens een ander document kreeg om in te vullen. Mede omdat het een niet zo hoog bedrag was liet ik het gaan omdat het me te lang duurde en telkens was er weer wat anders nodig.

Dat was tevens ook mijn laatste ervaring bij N26 want stapte direct over op Revolut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
@Verwijderd Bedankt voor de info, al hoopte ik op een ander antwoord. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lithoijen schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:34:
@Verwijderd Bedankt voor de info, al hoopte ik op een ander antwoord. We gaan het meemaken.
Het kan zijn dat ik pech had of net de medewerker had die lui was en geen zin had moeite te doen.

Ik wens je in elk geval succes, er zijn andere banken/CC Aanbieders waar een dispute/chargeback makkelijker gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:31:
[...]

Ik gaf het uiteindelijk op omdat ik van kastje naar muur werd gesturd en telkens een ander document kreeg om in te vullen. Mede omdat het een niet zo hoog bedrag was liet ik het gaan omdat het me te lang duurde en telkens was er weer wat anders nodig.

Dat was tevens ook mijn laatste ervaring bij N26 want stapte direct over op Revolut
lithoijen schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:39:
[...]

Hebben jullie de kaart niet standaard op geblokkeerd staan? Als ik hem wil gebruiken haal ik hem van de blokkade af en zodra hij gebruikt is gaat de blokkade er weer op.

Trouwens wel slecht dat je zoveel formulieren moet invullen, het lijkt me dat n26 wel kan achterhalen of er fraude is gepleegd.

@lithoijen Succes en laat ff weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 12:24
bij mij staat het niet standaard op blokkade, daarentegen gebruik ik het alleen wanneer ik op reis/vakantie ga buiten de EU. Dan stort ik er een bedrag van 500 euro op, en zodra ik terug ben, stort ik het (resterende) geld terug naar mijn bankrekening,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
Bij mij werkt het ook zo, maar aangezien ik (werkgerelateerd) in de VS zat had ik de debit kaart gedeblokkeerd en zo ingesteld (is trouwens de standaard instelling volgens mij) dat hij bruikbaar was buiten de EU.

Ik ben benieuwd hoe de afhandeling van dit alles gaat zijn, maar ik zal mijn ervaringen zover relevant hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 21:22
Ik heb al een flinke poos een bankrekening bij N26 met Mastercard én Maestro-kaart. Ik heb hem ooit genomen omdat het mij handig leek voor in het buitenland (voor als ik in Oost-Europa op vakantie was) en heb hem daar ook wel eens voor gebruikt in Bulgarije.

N26 is een bank met veel potentie, maar ik heb daarnaast nog steeds mijn Rabo Studentenpakket-rekening. Deze pas is minder fancy, maar het werkt en alles wordt daar op gestort qua loon en alle andere dingen. De app van N26 is een stuk beter, maar toch is de Rabobank-app tegenwoordig niet slecht meer.

Ik wil N26 wat meer gebruiken. De pasjes zitten nu in mijn portemonnee te 'stoffen'. Daarom zou ik graag willen weten hoe jullie N26 in het dagelijkse leven gebruiken, maar ook vooral welke toepassingen nou echt voordeel hebben bij N26. Het Rabobank Studentenpakket is immers voor mij gewoon gratis, dus er moet wel iets zijn wat mij over de streep kan trekken.

Ook combinaties met andere banken zijn welkom. Met welke spaarrekening gebruiken jullie N26, enz.

[ Voor 5% gewijzigd door stane op 31-10-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Ik heb een spaarrekening bij ASN, het toevoegen van een Duitse tegenrekening is daar geen probleem. Salaris laat ik op N26 storten en daar betaal ik vrijwel alles mee. Op de Rabo-rekening worden zo nu en dan nog kleine bedragen gestort of afgeschreven en verder gebruik ik die rekening soms nog om een iDeal-betaling te doen.

Het grootste voordeel is wat mij betreft bij internationaal betalen. In Kenia en Zweden heb ik de Mastercard al gebruikt en zonder koersopslag betaald, verder betaal ik wel regelmatig online in ponden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@stane Volgens mij is de vraag stellen hem ook gelijk al deels beantwoorden. N26 heeft een bankvergunning en valt onder depositogarantiestelsel (in DE). Het is dus een 'echte' bank en kun je dus goed vergelijken met andere bekende (groot)banken.

Wat positief opvalt zijn: gratis, geen koersopslag vreemde valuta, mooie app met instant notificaties, gratis debit Mastercard en gratis Maestro-kaart. Minpunten kunnen zijn: DE IBAN die niet overal (of pas na moeite) geaccepteerd wordt, geen fysieke bankfilialen, minder terzake deskundige medewerkers (gezien ervaringen die hier gepost worden), moeizame opvolging van (mogelijke) fraude, (vooralsnog) geen rood-stand en geen spaarekeningen, en evt taalbariere.

Als je al een creditcard hebt waarmee je bijvoorbeeld ook spaart (Bijenkorfcard) dan biedt de N26-mastercard kaart voor eurobetalingen geen voordeel.
Zelf gebruik ik hem in principe alleen voor vreemde valuta (online en op vakantie).

Ik houd zelf twee betaalrekeningen, bij verschillende banken, aan, waarbij de hoofd/belangrijkste rekening bij Rabo is en de 'backup' N26 is (was ASN maar opgezegd). Dit is vooral een stukje zekerheid bij storingen of gedoe bij 1 van de banken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
stane schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:28:Het Rabobank Studentenpakket is immers voor mij gewoon gratis, dus er moet wel iets zijn wat mij over de streep kan trekken.
Alleen al de reden om niet meer bij de Rabobank te bankieren is voldoende om over te stappen naar N26.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Leuk. Sim-only provider Simpel accepteert ineens Duitse IBAN's, 'ineens' is dit aangepast nadat ik enkele weken geleden contact met DNB hierover heb gehad en bewijs van weigering Duitse IBAN's moest sturen. :) Toeval of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Enkel Duitse of gewoon alle IBANs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Brent schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:59:
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb alleen N26 als buitenlandse IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:22:
minder terzake deskundige medewerkers (gezien ervaringen die hier gepost worden)
Dat kan ik beamen. Die chatmedewerkers kunnen zelfzelf nog net in leven houden heb ik het idee :P
Tweemaal een chat; vraag 1: ik had per ongeluk een incasso gestorneerd, of ik dit nog kon annuleren... medewerker had geen idee dat dit kon via de app.. was totaal nieuw voor hem. Andere medewerker voor vraag 2: ik krijg geen push notificaties bij incasso's: we hebben geen idee.. u moet misschien de app maar even opnieuw installeren :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MxD schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

[...]

Hebben jullie de kaart niet standaard op geblokkeerd staan? Als ik hem wil gebruiken haal ik hem van de blokkade af en zodra hij gebruikt is gaat de blokkade er weer op.

Trouwens wel slecht dat je zoveel formulieren moet invullen, het lijkt me dat n26 wel kan achterhalen of er fraude is gepleegd.

@lithoijen Succes en laat ff weten hoe het afloopt.
Ik heb het vaak ook standaard geblokkeerd staan, aangezien ik deze pas vaak alleen gebruik voor aankopen in niet Euro bedragen. Als pas geblokkeerd staat kan er uiteraard niks afgeschreven worden, maar hoe zit het eigenlijk met retourbedragen? Als je bijvoorbeeld iets geretourneerd hebt, kunnen ze neem ik aan wel het bedrag gewoon erbij schrijven toch (ook al staat pas op geblokkeerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb de pas ook geblokkeerd staan maar wilde hem net unlocken voor een betaling maar dit lukt niet.. krijg alleen een pop up met "error". Meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Yup, hier kan ik hem momenteel niet locken, gisteren lukte dat nog wel.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
@N26_Support:
Our payment processor has had intermittent interruptions today and you may have had trouble using your card. This is being fixed now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Damnit... sta hier in een parkeergarage en betalen met Maestro lukt nu ook al niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
xabre16v schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:00:
2: ik krijg geen push notificaties bij incasso's: we hebben geen idee.. u moet misschien de app maar even opnieuw installeren :z
Ik krijg die notificaties sinds deze week opeens wel, voorheen werkten die bij mij ook niet en ik geloof dat dit vaker in dit topic is langsgekomen. Blijkbaar is de bug opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door AlbertJP op 03-11-2017 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
AlbertJP schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 03:21:
[...]

Ik krijg die notificaties sinds deze week opeens wel, voorheen werkten die bij mij ook niet en ik geloof dat dit vaker in dit topic is langsgekomen. Blijkbaar is de bug opgelost.
Ah dat zou mooi zijn. Mijn laatste incasso was vorige week vrijdag. Ben benieuwd dan. :)
Toch maar even een Revolut account aangemaakt en kaartje besteld juist voor dit soort situaties, paar tientjes erop voor noodgevallen.

[ Voor 25% gewijzigd door xabre16v op 03-11-2017 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
[b][message=53063257,noline]
Ik ben benieuwd hoe de afhandeling van dit alles gaat zijn, maar ik zal mijn ervaringen zover relevant hier delen.
Hier alvast een update:
Na het misbruik van mijn kaart heb ik deze via de chat laten blokkeren en is direct een vervangende kaart opgestuurd. Dit process verliep soepel, met de kanttekening dat dit alleen tijdens kantooruren mogelijk is (minder praktisch als je in een andere tijdzone zit)

Vervolgens diende ik een week te wachten (alle frauduleuze transacties dienen eerst definitief te zijn) voordat ik gevraagd werd een dispute form in te vullen. Dit formulier (alleen Engelstalig, geen Nederlands) bleek wat mij betreft verbazingwekkend eenvoudig te zijn. Er werd alleen gevraagd naar een paar basisgegevens, ik hoef voorlopig dus nog geen waslijst aan (on relevante)gegevens aan te leveren. Volgens de support zou het verwerken van dit formulier ca een weekje duren.

Ben benieuwd of dit het hele proces is, zo ja dan valt het me 100% mee. Zo nee dan wacht ik in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Bedankt voor de terugkoppeling. Staat de dispute form op de website of kreeg je hem direct via de mail/chat.

*kan de dispute form namelijk niet vinden bij N26. De dispute procedure lijkt namelijk alleen via telefoon/chat te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik kreeg de link per mail toegestuurd, mocht er behoefte aan zijn dan wil ik de link hier wel plaatsen. Het lijkt me overigens niet heel handig om een dergelijk proces in te gaan zonder eerst contact te zoeken met N26 via een normaal kanaal (chat, mail of telefonisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je geld storten op je N26 rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:09:
gewoon, overmaken vanaf iedere andere bankrekening. Dus bijv. ook je salaris is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:09:
Is dit een serieuze vraag? Gewoon overmaken van je huidige NL rekening naar je nieuwe N26 rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Inmiddels heeft de Consumentenbond ook de N26 bankrekening 'ontdekt':
- https://www.consumentenbo...kening/n26-betaalrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
U123456 schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:02:
Inmiddels heeft de Consumentenbond ook de N26 bankrekening 'ontdekt':
Niet alleen 'ontdekt' maar gelijk een correct en compleet overzicht van de kenmerken, voor- en nadelen van N26 vanuit de NL context.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Proef op de som met Paypal. Met N26 Mastercard gekoppeld aan Paypel €30,59 mogen aftikken. Zonder N26 Mastercard maar direct van de rekening afschrijven met Paypal-koers mag je €31,95 aftikken.

Behoorlijke koersopslag steekt Paypal dus in ze zak. Engelse pond naar euro trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door xabre16v op 06-11-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Brent schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:59:
Valt me op dat vooral banken en verzekeraars moeilijk doen. Inmiddels verzekeraar AON Direct wel zover gekregen na ze Europese SEPA wetgeving hierover gemaild te hebben waar het eerst niet kon. Nu ineens wel.. gewoon doordrammen dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Als je het topic een beetje had doorgelezen, had je kunnen weten dat de PayPal wisselkoers bijzonder ongunstig is.
pizzaiolo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:21:
[...]

LET WEL, mensen: Gebruik niet de wisselkoers van PayPal, die is nog veel ongunstiger dan die van welke kaart dan ook. Deze staat standaard aan! Verander dit door in te loggen, naar de settings te gaan (tandwieltje) > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betalingen > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties

Gebruik om dezelfde reden ook niet je bankrekening hiervoor, want dan wordt het bedrag in euro's afgeschreven tegen diezelfde PayPal-koers. (Dit is voor velen van ons waarschijnlijk al bekend, maar zet het er toch maar bij)

Als je PayPal gebruikt samen met je N26 MasterCard dan heb je én een gunstige koers én aankoopbescherming :*)

Hulde N26 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Tommert38 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:21:
Als je het topic een beetje had doorgelezen, had je kunnen weten dat de PayPal wisselkoers bijzonder ongunstig is.

[...]
Klopt, dit wist ik ook heus wel maar ik post dit meer voor anderen zodat ze weten hoe erg ongunstig deze is. Praktijk voorbeeldje zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Voor Amazon geldt hetzelfde, daar wordt 3% meer gevraagd als je hen laat omrekenen. Lijkt daar bij PayPal nog meer te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door AlbertJP op 07-11-2017 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 15:46
Wally2002 schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:43:
[...]

Niet alleen 'ontdekt' maar gelijk een correct en compleet overzicht van de kenmerken, voor- en nadelen van N26 vanuit de NL context.
Niks correct. De N26 MasterCard is een DEBIT maar GEEN PREPAID MasterCard. Groot verschil. Dit valt direct op als je hem vaak afwisselend gebruikt met de oorspronkelijke Revolut Prepaid MasterCard.

Verschillende diensten accepteren probleemloos een debit MasterCard zoals die van N26 maar geen prepaid MasterCard.

Consumentenbond een correct artikel schrijven over digitale oplossingen is volgens mij heel lang niet gebeurd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lithoijen
Ondertussen is de afhandeling van de credit (debit) fraude (geheel naar wens) afgehandeld

Hey Lithoijen,

A refund has been initiated into your account and you should see this arrive in the coming days.

Have a great day,

Dit proces liep verrassend soepel. Ik hoefde maar 1 simpel formuliertje in te vullen en op te sturen en wat geduld uit te oefenen. Ik ben positief verbaast over de afhandeling! Erg goede service voor een gratis dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Jazco2nd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:27:
[...]

Niks correct. De N26 MasterCard is een DEBIT maar GEEN PREPAID MasterCard. Groot verschil. Dit valt direct op als je hem vaak afwisselend gebruikt met de oorspronkelijke Revolut Prepaid MasterCard.

Verschillende diensten accepteren probleemloos een debit MasterCard zoals die van N26 maar geen prepaid MasterCard.

Consumentenbond een correct artikel schrijven over digitale oplossingen is volgens mij heel lang niet gebeurd.
Dank voor deze correctie, is inderdaad een zeer belangrijk punt.
Ik was al verbaasd dat de consumentenbond een correct artikel had geplaatst... ;)
Maar afgezien van deze fout kloppen de overige punten volgens mij wel en is het een handig artikel om naar te linken als er in dit topic vragen voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 07:49
Jazco2nd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:27:
[...]

Heb je hier onderbouwing van? Zo ver ik weet werken beide kaarten hetzelfde, alleen een andere benaming/marketing. Je moet alleen voldoende saldo op beide types hebben om bepaalde reserveringen te laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Karizma schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:17:
[...]

Heb je hier onderbouwing van? Zo ver ik weet werken beide kaarten hetzelfde, alleen een andere benaming/marketing. Je moet alleen voldoende saldo op beide types hebben om bepaalde reserveringen te laten uitvoeren.
Ze werken anders.
De N26 debit is direct gekoppeld aan een IBAN. Je kan de creditcard zelf dus niet opladen. Het IBAN saldo is direct beschikbaar via de debit kaart.

Een prepaid kaart is niet gekoppeld aan een IBAN of ander soortig bankrekening. Die moet je echt opladen. Er zitten meer limieten aan en geeft blijkbaar minder zekerheid (aan incassanten) want de acceptatie is een stuk lager.

In Azie en Australie werd mijn prepaid creditcard geweigerd bij verschillende diensten en autoverhuur, debit werd overal geaccepteerd.
Grab, zeg maar de Uber van ZO-Azie (je kan daar niet zonder Grab, is zowel normale taxi, Uber taxi als scooter taxi) kan je bijvoorbeeld geen Prepaid kaart aan koppelen. Daarom heeft Grab ook de mogelijkheid om cash te betalen geintroduceerd. Een Debit kaart kan je juist wel eraan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Karizma schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:17:
[...]

Op de site van N26:
Your N26 Mastercard is a debit card, which means it has higher acceptance than a prepaid card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 09:39
Natuurljik staat op de site van mastercard:
Use Mastercard prepaid cards wherever Mastercard debit is accepted
Maar goed, dat dat in praktijk niet zo is geloof ik ook wel.

Prepaid-cards kunnen anoniem zijn, en debit cards niet (zover ik weet). Daardoor neemt een verhuurder meer risico bij een prepaid-kaart. Hoewel ze allebei "leeg" kunnen zijn op het moment dat ie z'n gecrashte auto wilt komen verhalen, bij een debit-kaart heeft ie in ieder geval persoonsgegevens. Zoiets zal het wel zijn.

Verder kan ik op dit vlak toch ook niet boos worden op de Consumentenbond, ze proberen het alleen op een wat simpelere manier uit te leggen. Ze zeggen niet "dit is een MasterCard Prepaid CardTM" Ze zeggen "dit is een prepaid kaart, en hier is een linkje naar wat we daarmee bedoelen en wat de voor- en nadelen zijn".

Heb je wel eens een nieuwsbericht gelezen over een onderwerp waar je zelf toevallig expert in bent? Dingen worden altijd zo toegankelijk mogelijk opgeschreven. En daar worden altijd nuances gemist die voor sommige mensen toch wel belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Ik gebruik mijn N26 pas eigenlijk alleen online als credit card..maar wou hem vandaag gebruiken maar werd bij zowel de Ah als de ALDI geweigerd als ongeldige kaart, zowel NFC als insteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:52
Montaner schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:59:
Ik gebruik mijn N26 pas eigenlijk alleen online als credit card..maar wou hem vandaag gebruiken maar werd bij zowel de Ah als de ALDI geweigerd als ongeldige kaart, zowel NFC als insteken.
De "creditcard" is een mastercard. Die is in Nederland heel weinig geaccepteerd. Als je er meer dan 100 euro opzet kun je een Maestro aanvragen. Daarmee kun je wel overal betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Aksnes schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:06:
[...]

De "creditcard" is een mastercard. Die is in Nederland heel weinig geaccepteerd. Als je er meer dan 100 euro opzet kun je een Maestro aanvragen. Daarmee kun je wel overal betalen.
Dank..besteld. Nog een kaart erbij.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
AH accepteert geen Mastercards. Aldi blijkbaar ook niet. Jumbo wel, Lidl ook. :)

[ Voor 6% gewijzigd door xabre16v op 12-11-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Laatst online: 14-09 11:01
Is er een manier waarop je de geplande incasso's kan zien in de app of in de webinterface? Ik begrijp dat een mislukte incasso 3 euro kost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nee, die is er niet. Kost alleen €3 als je onvoldoende saldo hebt.

"Notification​ ​of​ ​valid​ ​refusal​ ​of​ ​direct​ ​debit​ ​due​ ​to​ ​insufficient funds"

[ Voor 86% gewijzigd door xabre16v op 12-11-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Letten jullie op dat je je MasterCard minimaal 9x gebruikt elke 3 maanden, anders ga je vanaf januari administratiekosten betalen.

Staat in de FAQ van Pricing:
What are the minimum usage requirements to keep the N26 bank account free?
The N26 bank account is free as long as you make at least nine card purchases every three months. You could do three every month, nine all at once or however you want to do it. Otherwise an account management fee of 8,70€ (2,90€ per month) applies for the three month period in which the requirement has not been met. This doesn’t apply if you’re younger than 26, or if you’re an N26 Black member. Card payments include buying a meal, ordering something online, paying for a taxi – everything except ATM withdrawals. We'll start looking on the first day of the second month after you've verified your ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Jazco2nd schreef op zondag 12 november 2017 @ 23:38:
Letten jullie op dat je je MasterCard minimaal 9x gebruikt elke 3 maanden, anders ga je vanaf januari administratiekosten betalen.

Staat in de FAQ van Pricing
Niet voor Nederlandse klanten? Ik zie de bovenstaande tekst namelijk alleen bij de Franse prijslijst.
Link FR: https://n26.com/fr/pricing/
Link Rest of EU: https://n26.com/eu/pricing/

[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 13-11-2017 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
U123456 schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:41:
[...]
Niet voor Nederlandse klanten? Ik zie de bovenstaande tekst namelijk alleen bij de Franse prijslijst.
Link FR: https://n26.com/fr/pricing/
Link Rest of EU: https://n26.com/eu/pricing/
Geldt (vooralsnog?) alleen voor Franse en Spaanse klanten.
FAQ-artikel

De vraag is natuurlijk of dit met regelgeving te maken heeft of het verdienmodel van N26. In het laatste geval best kans dat dit op termijn wel in NL gaat gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2hot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09-2024
Nou leuk dan. Ik heb dit nog niet eerder gezien en de kaart net aangevraagd. Dat wordt meteen doorknippen als dat zo gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Wally2002 schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:30:
[...]

Geldt (vooralsnog?) alleen voor Franse en Spaanse klanten.
FAQ-artikel

De vraag is natuurlijk of dit met regelgeving te maken heeft of het verdienmodel van N26. In het laatste geval best kans dat dit op termijn wel in NL gaat gelden.
Aha goed punt, het geldt dus alleen nog in specifieke markten.

Maar het verdienmodel van N26 was juist een voor consumenten gratis platform waar 3e partijen hun financiele producten kunnen aanbieden. De 3e partijen financieren het dus. Veel beter model dan Bunq of startups die het van kredietverstrekking (de makkelijkste weg) moeten hebben.

Maar:
- de N26 app is sinds eind 2015 niet verbeterd, grootste wijzigingen zijn een andere achtergrond op het loginscherm en ondersteuning voor Mastercard SecureCode. En dat terwijl er heeel veel ruimte voor verbetering is.
- Allianz is met N26 Black de enige 3rd party aanbieder, al ruim een jaar.

Ondertussen blijven ze verassend hard groeien in aantal users..

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 13-11-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@Jazco2nd in deze fase moeten ze het toch vooral hebben van de fees die ze per Mastercard-transactie binnenkrijgen? Strategie die ze nu volgen is m.i. een zo groot mogelijk klantbestand opbouwen.
Dat gaat vrij gemakkelijk omdat ze een gratis bankproduct bieden en daarmee een goed alternatief voor de gevestigde orde.
Vervolgens ligt op termijn de salamitactiek voor de hand, door sommige gratis zaken steeds iets uit te kleden of fees in rekening te brengen.

De uitbouw van 'gekoppelde' diensten door derden blijft inderdaad achter.

Welke verbeteringen zie jij voor je in de app? De enige die ik nu kan bedenken is het zichtbaar maken van direct debits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Jazco2nd schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:03:
[...]
- de N26 app is sinds eind 2015 niet verbeterd, grootste wijzigingen zijn een andere achtergrond op het loginscherm en ondersteuning voor Mastercard SecureCode. En dat terwijl er heeel veel ruimte voor verbetering is.
Er zijn best wel wat bugs opgelost. De app crasht niet meer, goedkeuren van overboekingen werkt soepeler, en sinds kort werken ook pushmeldingen voor automatische incasso's. Maar verder ben ik het wel met je eens, ik had verwacht dat er wel nieuwe features zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Wally2002 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:16:
@Jazco2nd in deze fase moeten ze het toch vooral hebben van de fees die ze per Mastercard-transactie binnenkrijgen? Strategie die ze nu volgen is m.i. een zo groot mogelijk klantbestand opbouwen.
Dat gaat vrij gemakkelijk omdat ze een gratis bankproduct bieden en daarmee een goed alternatief voor de gevestigde orde.
Vervolgens ligt op termijn de salamitactiek voor de hand, door sommige gratis zaken steeds iets uit te kleden of fees in rekening te brengen.

De uitbouw van 'gekoppelde' diensten door derden blijft inderdaad achter.

Welke verbeteringen zie jij voor je in de app? De enige die ik nu kan bedenken is het zichtbaar maken van direct debits.
Ik heb volgens mij in dit topic ooit een flinke lijst gepost, daarvan staat alles nog open. Overigens ook een jaar geleden contact gehad met Support, die zeiden "binnen 2 releases" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Jazco2nd schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:42:
[...]

Ik heb volgens mij in dit topic ooit een flinke lijst gepost, daarvan staat alles nog open. Overigens ook een jaar geleden contact gehad met Support, die zeiden "binnen 2 releases" 8)7
Ik kan hem in dit topic niet zo snel terugvinden, kwam wel wat posts tegen over bugs, maar dat ging over de Android-versie. Heb zelf IOS dus mogelijk verklaard dat het verschil in 'user experience'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ansich vind ik 9 aankopen per 3 maanden geen slecht model. Ik sta sowieso al 3x per week bij de Jumbo dus da's geen probleem. Geld moet ergens vandaan komen. Trouwens volgens mij stond het ook in de prijslijst, "WAIVED for customers who sign up now" ... dus kan je wel raden dat het eens gaat veranderen. Then again, alleen voor Frankrijk en Spanje, voor nu ;)

[ Voor 8% gewijzigd door xabre16v op 13-11-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Mochten de voorwaarden in de toekomst te slecht worden:
HOW TO CLOSE YOUR N26 ACCOUNT
- https://support.n26.com/read/000001282?locale=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Was N26 Black altijd al beschikbaar in Nederland of sindskort? Ik zie in de app onder cards ineens de black card staan als optie om te kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:36
xabre16v schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:08:
Was N26 Black altijd al beschikbaar in Nederland of sindskort? Ik zie in de app onder cards ineens de black card staan als optie om te kunnen aanvragen.
Nee, dit kon een tijdje geleden nog niet. Ik kan er nu ook voor kiezen inderdaad, wel early access :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
U123456 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:57:
[...]
Dank voor de tip. De N26 Mastercard zojuist succesvol gekoppeld aan mijn Air Miles!
Zijn er bij iemand al wel airmiles bijgeschreven door mastercard uitgaven? Hier lijkt een weekje Frankrijk niet gezorgd te hebben voor punten. Bevind me nu tussen het kastje en de muur van de contact centers van airmiles, mastercard én n26. Als iemand anders al wel punten gespaard heeft duik ik er verder in, anders geef ik het op...
Pagina: 1 ... 11 ... 51 Laatste