🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
In de app naar de instelling gaan en dan op de bovenste optie drukken, 'Account Type'. Daar staat standaard N26 en kan je kiezen voor N26 Black.
Je kunt ook je kaarten naar links swipen, dan komt er een N26 Black kaart tevoorschijnPajaras schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:01:
[...]
In de app naar de instelling gaan en dan op de bovenste optie drukken, 'Account Type'. Daar staat standaard N26 en kan je kiezen voor N26 Black.
Hier ook niks. Dan toch alleen voor NL kaarten?WhAsSsAaA schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:32:
Zijn er bij iemand al wel airmiles bijgeschreven door mastercard uitgaven? Hier lijkt een weekje Frankrijk niet gezorgd te hebben voor punten. Bevind me nu tussen het kastje en de muur van de contact centers van airmiles, mastercard én n26. Als iemand anders al wel punten gespaard heeft duik ik er verder in, anders geef ik het op...
https://techcrunch.com/20...-spain-italy-and-finland/
Is de periode van 2 weken al verstreken nadat de buitenlandse uitgaven zijn gedaan? Airmiles worden 1x per twee weken bijgeschreven.U123456 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:29:
[...]
Hier ook niks. Dan toch alleen voor NL kaarten?
N26 BLACK IS COMING TO 9 MORE COUNTRIES
We launched N26 Black last year with one thing in mind: creating the perfect product for travelers to let them explore the world while leaving their worries at home. N26 Black is the perfect bank account for frequent travelers and comes with myriad benefits that pay for themselves over time.
Since the initial launch, we've had thousands for customers sign up already. Which is why we decided to expand Black membership to the Netherlands, Belgium, Luxembourg, Portugal, Lithuania, Latvia, Estonia, Sweden, and Finland.
Your Black card with worldwide travel insurance
Black comes as a sleek, redesigned matte card that is made to catch looks at the checkout. It's also packed with a bunch of benefits. N26 Black features comprehensive insurance coverage from Allianz Global Assistance Europe,* which protects you from unforeseen costs. From luggage delays to ATM mugging protection and medical costs, N26 Black lets you leave your worries at home while abroad.
Also, there are no foreign transaction fees with Black and we don't charge on foreign currency withdrawals. Your money goes further with Black.
Whole Account Coverage
On top of to some amazing travel benefits, N26 Black also protects some of your biggest purchases. N26 Black gives you an extended warranty on qualifying goods if they refuse to work correctly. As we like to say, it takes the second guessing out of "buy now."
How do you get an N26 Black card?
Just sign up on our homepage at www.n26.com. Existing customers can upgrade at any time directly in the app. Open your control center and select My Cards. Tap and hold your current card and swipe to the left. Select order under the N26 Black card. Congrats! It's on its way.
We hope you enjoy the extra benefits that N26 Black brings. And as always, if you have any ideas or suggestions on how we can make things better shoot us an email at ideas@n26.com
Als ik het goed lees is het nog geen aflever garantie van internetaankopen zoals een ''gewone'' ICS creditcard. Dan zie ik niet echt voordelen van N26 black ten opzichte van een ICS creditcard, jullie?oohh schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:23:
N26 Black is nu officieel beschikbaar in negen nieuwe landen, waaronder Nederland:
N26 BLACK IS COMING TO 9 MORE COUNTRIES
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 15-11-2017 10:52 ]
Exactxabre16v schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:24:
Ik ook niet. Ik zie het eigenlijk meer als gewoon een doorlopende reisverzekering voor €5,90 per maand.
En, is het nog steeds een debit kaart of niet? Als het een echte CC is, heeft dat op zich ook al voordelen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Gewoon een debit kaart als ik het goed lees.Brent schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:31:
Er staat wel iets over extra garantie op aankopen. Is geen aflevergarantie, maar wel iets wat de standaardkaart niet biedt.
En, is het nog steeds een debit kaart of niet? Als het een echte CC is, heeft dat op zich ook al voordelen.
- Extended warranty of up to one additional year for qualified purchases
En dit:
- Whole Account Coverage
Coverage applies to both direct card purchases and all payment methods associated with your N26 Black account. If you buy an espresso machine and pay by invoice or bank transfer, you’re covered. If you buy your airline tickets with PayPal linked to your N26 account, you’re covered.
Alleen wat houdt die coverage precies in?
Overigens, zijn er mensen die (deels of volledig) zijn overgestapt op N26 voor al hun dagelijkse bankzaken? Ik ben zeer te spreken over het concept en de app, maar vond het irritant om bij iedere contactloze betaling steeds mijn taal te moeten kiezen. Desondanks wil ik mijn bankzaken wat beter organiseren. Momenteel is mijn situatie als volgt:
Iemand suggesties hoe dit beter/makkelijker/goedkoper te doen? Momenteel ben ik nog student dus vandaar de CC bij ing, maar over een jaar ben ik afgestudeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door diedbase op 15-11-2017 13:41 ]
Ik heb zo'n beetje alles verplaatst naar N26, behalve de hypotheek, die weigeren te incasseren van N26. Daarvoor heb ik alleen nog Bunq. Spaargeld bij Consorsbank. Voor alle dagelijkse zaken N26.
Zit te twijfelen over N26 Black, omdat ik sowieso eens per jaar een losse reisverzekering afsluit. Dan is Black misschien handiger.
Hiervoor had ik overigens ook ASN, idd de app is irritant en de Digipass al helemaal, daarvoor zat ik bij de Postbank waar je altijd TAN's per sms kreeg, dat was ideaal, nooit een los kastje. Met N26 gelukkig ook geen los kastje.
[ Voor 16% gewijzigd door xabre16v op 15-11-2017 11:59 ]
Ik heb nu een periodieke overschrijving afgesproken met mijn hypotheekverstrekker in plaats van een automatisch incassoxabre16v schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:55:
behalve de hypotheek
N26 Black klinkt nog niet heel aantrekkelijk voor mij. Ik reis niet heel regelmatig, maar wellicht is het inderdaad wel handig/betaalbaar als doorlopende reisverzekering (ik zou het niet weten zo uit mijn hoofd, ben niet bekend met die prijzen).
Grote nadeel van N26 is toch wel het gebrek aan iDeal ondersteuning. Vraag me af of dit nog zal komen ooit. iDeal gebruik ik namelijk wel heel vaak en vaak moet je extra betalen als je met Mastercard betaald.
Nu ik er zo over nadenk denk ik dat ik ASN er inderdaad uit ga doen. Eventueel dan Bunq free erbij, misschien maar eens in verdiepen. Begreep dat er een aantal maanden terug veel ophef was vanwege de tarieven die opeens exorbitant gestegen waren. ING hou ik voorlopig aan, ben daar erg tevreden over.xabre16v schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:55:
Je kan het alleen nog wat goedkoper doen door je ASN en ING betaalrekening op te zeggen en je vaste lasten te verplaatsen maar een Bunq free rekening, gratis. Verder kan je eventueel nog een spaarrekening openen bij de Duitse Consorsbank, geeft meer rente dan MoneYou.
Ik heb zo'n beetje alles verplaatst naar N26, behalve de hypotheek, die weigeren te incasseren van N26. Daarvoor heb ik alleen nog Bunq. Spaargeld bij Consorsbank. Voor alle dagelijkse zaken N26.
Zit te twijfelen over N26 Black, omdat ik sowieso eens per jaar een losse reisverzekering afsluit. Dan is Black misschien handiger.
Hiervoor had ik overigens ook ASN, idd de app is irritant en de Digipass al helemaal, daarvoor zat ik bij de Postbank waar je altijd TAN's per sms kreeg, dat was ideaal, nooit een los kastje. Met N26 gelukkig ook geen los kastje.
Wat betreft het sparen hoop ik dat N26 Savings ook snel voor Nederland beschikbaar wordt, kijken wat dat oplevert. Op termijn zou ik wel ook voor mijn beleggingsrekening ook naar degiro kunnen gaan, maar dat laat ik voor nu even buiten beschouwing.
Heb je naast N26 nog een andere CC als backup?
iDeal gaat er echt nooit komen. Twee dingen in Nederland waar je bijna niet aan ontkomt, iDeal en Maestro.redrohX schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:37:
Hoe ik het zelf momenteel doe is:
***members only***
N26 Black klinkt nog niet heel aantrekkelijk voor mij. Ik reis niet heel regelmatig, maar wellicht is het inderdaad wel handig/betaalbaar als doorlopende reisverzekering (ik zou het niet weten zo uit mijn hoofd, ben niet bekend met die prijzen).
Grote nadeel van N26 is toch wel het gebrek aan iDeal ondersteuning. Vraag me af of dit nog zal komen ooit. iDeal gebruik ik namelijk wel heel vaak en vaak moet je extra betalen als je met Mastercard betaald.
Vpay doet het in praktijk overal waar maestro het ook doet. Vandaar dat zo'n VISA-VPay combopas de eenhoorn is waarnaar ik op zoek ben (ik heb nog niet van Mastercard/Maestro combopassen gehoord, en overigens geen van beiden ooit aangeboden zien worden).xabre16v schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:14:
[...]
iDeal gaat er echt nooit komen. Twee dingen in Nederland waar je bijna niet aan ontkomt, iDeal en Maestro.
iDeal is idd irritant, wel is het zo dat behoorlijk veel webshops PayPal ook ondersteunen.
Mastercard/Maestro op één pas bestaat wel, alleen nog niet in Nederland. Onder andere Fidor en voorheen ook Deutsche Telekom met hun MyWallet card, waar ze inmiddels mee gestopt zijn. Er zullen er vast meer van, maar dit zijn de enige waar ik weet van heb.Brent schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:59:
[...]
Vpay doet het in praktijk overal waar maestro het ook doet. Vandaar dat zo'n VISA-VPay combopas de eenhoorn is waarnaar ik op zoek ben (ik heb nog niet van Mastercard/Maestro combopassen gehoord, en overigens geen van beiden ooit aangeboden zien worden).
iDeal is idd irritant, wel is het zo dat behoorlijk veel webshops PayPal ook ondersteunen.
Heb het eigenlijk hetzelfde, alles N26 op een paar Nederlandse bedrijven die moeilijk deden met incasso's vanaf een Duits IBAN (in mijn geval Tele2 en Vodafone bijvoorbeeld). Voor die incasso's gebruik ik ook Bunq Free.xabre16v schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:55:
Bunq Free heb ik ook een klein beetje voor iDeal, voor die 2x per jaar dat ik het nodig heb, waar mogelijk probeer ik dat te omzeilen omdat ongeveer elke andere betaalmethode fijner werkt
Heb overigens wel nog de creditcard (Visa) van mijn oude bank (ABN), omdat ik die wel fijn vind als backup en omdat ik graag auto's huur op vakantie. Dit is een gewone ICS kaart die ik na opzegging van mijn ABN rekening gewoon kon behouden, kost me nu €17,50 per jaar.
Ik heb liever dat we in Nederland gewoon overstappen op MasterCard / Visa, hou toch op met al die losse systemenNickk93 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:25:
[...]
Mastercard/Maestro op één pas bestaat wel, alleen nog niet in Nederland. Onder andere Fidor en voorheen ook Deutsche Telekom met hun MyWallet card, waar ze inmiddels mee gestopt zijn. Er zullen er vast meer van, maar dit zijn de enige waar ik weet van heb.
Verwijderd
Zie alleen wel in dat artikel dat de kaart helemaal zwart is en niet zwart/doorzichtig?
Ik blijf trouw aan Revolut
Ik zie echter hierboven een aantal users die nog een 'legacy' bankrekening aanhouden vanwege lastige bedrijven.
Nu lijken het vooral(?) ook financiële instellingen te betreffen (hypotheken).
Heeft iemand nog iets teruggehoord van het meldpunt en zijn er mogelijkerwijs nog uitzonderingen?
Andere (b.v. Robeco) zeggen onterchte betalingen niet terug te kunnen halen van een buitenlandse IBAN (duh- dan stel je vast dat deze rekening legitiem is, zoals bv degiro doet, waar je eerst 0.01 moet overmaken).
Ik heb verschillende meldingen gedaan, maar niets gehoord
Vooral (hypotheek)banken en verzekeraars doen moeilijk! Terwijl je zou verwachten dat die juist op de hoogte zouden moeten zijn van de nieuwe regels. Niets is minder waar helaas.Wally2002 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:27:
Zoals hier al een paar keer eerder is langsgekomen mogen bedrijven geen buitenlandse IBAN's weigeren.
Ik zie echter hierboven een aantal users die nog een 'legacy' bankrekening aanhouden vanwege lastige bedrijven.
Nu lijken het vooral(?) ook financiële instellingen te betreffen (hypotheken).
Heeft iemand nog iets teruggehoord van het meldpunt en zijn er mogelijkerwijs nog uitzonderingen?
ANWB Autoverzekering, klantenservice gemaild om rekening te wijzigen, Duits rekeningnummer geen probleem, mail de IBAN en BIC maar. Prima dacht ik. Paar weken later telefoon.. sorry meneer we mogen van de financiële afdeling alleen incasseren van een NL IBAN, we kunnen wel buitenlandse IBAN's invoeren maar het mag niet van de afdeling financiën.

Kort daarna opgezegd i.v.m. winterschorsing van de auto, kreeg nog een acceptgiro van de verrekening waar al wel de N26 IBAN opstond.
Krijg de indruk dat het technisch geen probleem is maar dat ze om een andere reden moeilijk doen.
[ Voor 10% gewijzigd door xabre16v op 15-11-2017 20:59 ]
Technisch zal het inderdaad allemaal niet zo'n probleem zijn, maar de vraag is of er nog een uitzondering op de EU regelgeving is voor met name financiële dienstverlening.
'eggda schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:37:
Wat sommige bedrijven doen is het opnemen in hun algemene voorwaarden (b.v. Qander) - voor een VISA kaart, als je daar je gelijk wil halen, ben je nog wel even bezig.
Andere (b.v. Robeco) zeggen onterchte betalingen niet terug te kunnen halen van een buitenlandse IBAN (duh- dan stel je vast dat deze rekening legitiem is, zoals bv degiro doet, waar je eerst 0.01 moet overmaken).
Ik heb verschillende meldingen gedaan, maar niets gehoord
Haha niet terug kunnen halen van een buitenlandse IBAN? Alle IBANs binnen het SEPA gebied moeten voldoen aan dezelfde eisen. Grote onzin dus.
Heb voor ons bedrijf met de overgang naar SEPA, zowel CT(betalen)en DD(incasseren) in ons systeem ingericht. Elk normaal financieel systeem kan alle Sepa IBANs aan. Een buitenlandse bank, in dit geval N26 moeten ze met hun bankkey alleen maar toevoegen als 'duitse' bank in hun financieel systeem. Daar zit het sjabloon van de opbouw van een duitse IBAN dan aan gekoppeld. Stelt echt niets voor! Incasso's en betalingen gaan verder gewoon exact hetzelfde als van/ naar een Nederlandse IBAN.
De praktijk is weerbarstig, met name wegens het hoge aantal icters die niet weten wat ze doen
Zelfs de ABN AMRO doet raar met de BIC voor N26. Op je kaart en in de app staat duidelijk dat de BIC NTSBDEB1XXX is. Kijk je vervolgens bij ABN Amro in je transacties, hebben ze XXX eraf gehakt. Waarom? Joost mag het wetenBrent schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:24:
Mijn verhuurder beweerde dat hun ABN pakket geen Europese incasso's deed, alleen Nederlandse. Op mijn werk (3-4k werknemers) hebben ze eigen software en ook die parst het IBAN veld ipv dit vrij te laten. Een buitenlands bedrijf denkt dat alle IBAN nrs hetzelfde aantal tekens heeft als in dat land.
De praktijk is weerbarstig, met name wegens het hoge aantal icters die niet weten wat ze doen

De XXX betekend dat het het de hoofdbank is, maar ik gok dat N26 maar een bank heeft, dus dan maaken de laatst tekens niet echt uit.
The last 3 characters ("DDD") specify the institution's branch. This section is an optional. A 'XXX' refers to a primary office. Can be letters and digits.
- https://docs.n26.com/lega...ount-pricelist-latest.pdf
Voor 5,90€/maand in Nederland, zie https://n26.com/n26-black-coming-9-countries/dicksterk schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:37:
zojuist mail ontvangen: n26 black vanaf nu in nederland beschikbar.
Zijn er prijsveranderingen? Zover ik kan zien niet...
[ Voor 8% gewijzigd door Jansenn op 16-11-2017 20:58 ]
In o.a. Duitsland en Oostenrijk, hebben banken vaak een filiaalnummer in de IBAN én BIC staan, dus daar is het de gewoonte die XXX wel te vermelden.Tigerblood schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:54:
Zelfs de ABN AMRO doet raar met de BIC voor N26. Op je kaart en in de app staat duidelijk dat de BIC NTSBDEB1XXX is. Kijk je vervolgens bij ABN Amro in je transacties, hebben ze XXX eraf gehakt. Waarom? Joost mag het weten
Als je overboekt van een Nederlandse bank naar N26, dan zie je de BIC van die bank zonder XXX verschijnen. Hetzelfde gebeurt bij een automatische incasso van een Nederlands bedrijf Als je het andersom doet, van N26 naar een Nederlandse bank, dan staat er wel XXX achter in de app, dus bijvoorbeeld ABNL2AXXX als ik naar iemand met ABN Amro overmaak.
Waar zie je die BIC dan in de app?AlbertJP schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:57:
Als je overboekt van een Nederlandse bank naar N26, dan zie je de BIC van die bank zonder XXX verschijnen. Hetzelfde gebeurt bij een automatische incasso van een Nederlands bedrijf Als je het andersom doet, van N26 naar een Nederlandse bank, dan staat er wel XXX achter in de app, dus bijvoorbeeld ABNL2AXXX als ik naar iemand met ABN Amro overmaak.
Bij N26 gebruik je bij een overboeking alleen het IBAN, bij bunq is het niet anders. Alleen Revolut is altijd zo vervelend om de BIC te vragen.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
BIC van N26: swipe naar rechts vanaf de linkerrand van je scherm. Voila.MichielFRL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:31:
[...]
Waar zie je die BIC dan in de app?
Bij N26 gebruik je bij een overboeking alleen het IBAN, bij bunq is het niet anders. Alleen Revolut is altijd zo vervelend om de BIC te vragen.
BIC van rekeningen waarnaar je een overboeking hebt gedaan staan vermeld onder details van een overboeking. Tik op een transactie en scroll naar beneden en je ziet het staan onder Contact information.
Ik zou het graag als volwaardig pakket gebruiken, maar ik maak me wat zorgen.
Inderdaad geen prijsveranderingen.Jansenn schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:44:
[...]
Zijn er prijsveranderingen? Zover ik kan zien niet...
Verwijderd
het Duitse Mycard2go bied een Visa Prepaid met V-Pay ondersteuning. Als EU inwoner kun je hier gewoon een "rekening" openen. Heb het zelf niet gedaan want heb er niet heel veel aan.Brent schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:59:
[...]
Vpay doet het in praktijk overal waar maestro het ook doet. Vandaar dat zo'n VISA-VPay combopas de eenhoorn is waarnaar ik op zoek ben (ik heb nog niet van Mastercard/Maestro combopassen gehoord, en overigens geen van beiden ooit aangeboden zien worden).
Volgens mij is Mycard2go geen rekening in de zin dat je er ook een IBAN bij krijgt maar gewoon alleen een VISA inclusief V-pay.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:23:
[...]
het Duitse Mycard2go bied een Visa Prepaid met V-Pay ondersteuning. Als EU inwoner kun je hier gewoon een "rekening" openen. Heb het zelf niet gedaan want heb er niet heel veel aan.
Verwijderd
Volgens mij zit er alleen een IBAN op om op te laden net als Pay2d weet ik eigenlijk niet.xabre16v schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:39:
[...]
Volgens mij is Mycard2go geen rekening in de zin dat je er ook een IBAN bij krijgt maar gewoon alleen een VISA inclusief V-pay.
[ Voor 5% gewijzigd door Sandermm op 19-11-2017 23:59 ]
In de zorgverzekeringswet is vastgelegd hoe o.a. onze zorg betaald wordt.dicksterk schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:14:
Daarmee bedoel ik dus dat als verzekeraar a een vergunning heeft in duitsland, dat deze dan in heel europa verzekeringen zou mogen aanbieden? Zo niet: waarom mag het dan voor reisverzekeringen wel maar voor ziektekostenverzekeringen niet?
Het grootste gedeelte van de financiering van de zorgverzekeringswet komt uit de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet. Voor iedereen die in loondienst is bij een Nederlandse werkgever geldt dat het een werkgeversbijdrage is en mensen met een uitkering betalen de zorgverzekeringswet premie zelf (wordt ingehouden door de uitkerende instantie op de uitkering vanuit netto loon). De rest betalen we via de premie aan de zorgverzekeraars. Financiering gebeurt dus volgens het principe van de sterkste schouders......
N26 mag vast wel een zorgverzekering beginnen in NL, maar dan wel volgens de Nederlandse zorgverzekeringswet.
Daarbij komt nog dat je wettelijk verplicht bent je te verzekeren als je je in NL inschrijft. Met een expat polis kom je dus in de problemen.
Alhoewel die verplichte winkelnering hier redelijk uniek is, is dit praktische punt idd showstopper, zelfs voor een experimentje. De boetes gaan binnenregenen als je niet een Nederlandse zorgverzekering hebt, en ik geloof dat zorgverzekeraars je niet eens kunnen uitschrijven zonder dat ze of a) je nieuwe verzekeraar kennen of b) je een bewijs van uitschrijving laat zien.MichielFRL schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:57:
[...]
Daarbij komt nog dat je wettelijk verplicht bent je te verzekeren als je je in NL inschrijft. Met een expat polis kom je dus in de problemen.
Ik ben zojuist lid geworden bij N26. Kan ik mijn saldo pas 'opwaarderen' zodra ik mijn MasterCard heb ontvangen?
Zodra ik op het plusje klik zie ik namelijk alleen de opties: Request, MoneyBeam & Transfers. Ik zie CASH26 niet terugkomen, zoals men op de site vermeld.
Groetjes
In Duitsland zou dat moeten werken. Met een Nederlandse account niet lijkt mij https://next.n26.com/en-de/cash26ditispaul schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:49:
Hallo,
Ik ben zojuist lid geworden bij N26. Kan ik mijn saldo pas 'opwaarderen' zodra ik mijn MasterCard heb ontvangen?
Zodra ik op het plusje klik zie ik namelijk alleen de opties: Request, MoneyBeam & Transfers. Ik zie CASH26 niet terugkomen, zoals men op de site vermeld.
Groetjes
Je kan gewoon geld overboeken op je DE-IBANditispaul schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:49:
Hallo,
Groetjes
Verwijderd
Alles lijkt nu wat beter te draaien en ik dacht, ik geef ze nog eens een nieuwe kans. Goed om te weten dat je nooit meer opnieuw klant kan worden bij N26 als je je rekening hebt gesloten. Ze geven aan dat ze vanwege veiligheidsredenen geen dubbelingen in hun systeem willen. Klinkt wat achterhaald, want als er eenmaal een bestaand profiel is, dan lijkt het mij niet ondenkbaar dat je (eventueel na een nieuwe verificatie) dat profiel opnieuw in gebruik kan nemen. Of profielen kan samenvoegen.
Ik dacht ik meld het hier even.. Mocht je ooit denken.. Dit is nu niets voor mij, maar misschien in de toekomst...
Verwijderd
Idem hier, met de komt van Black kon dit best een goed product zijn. Maar nu blijf ik er wel weg bij ook als ze in de toekomst wat veranderenVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:36:
Ik ben ooit in het begin van N26, althans in Nederland, klant geweest. Ik heb toen slechte ervaringen gehad met hun support team. Contactformulieren waar niet op gereageerd werd etc. Ik heb toen mijn rekening gesloten omdat ik het vertrouwen miste.
Alles lijkt nu wat beter te draaien en ik dacht, ik geef ze nog eens een nieuwe kans. Goed om te weten dat je nooit meer opnieuw klant kan worden bij N26 als je je rekening hebt gesloten. Ze geven aan dat ze vanwege veiligheidsredenen geen dubbelingen in hun systeem willen. Klinkt wat achterhaald, want als er eenmaal een bestaand profiel is, dan lijkt het mij niet ondenkbaar dat je (eventueel na een nieuwe verificatie) dat profiel opnieuw in gebruik kan nemen. Of profielen kan samenvoegen.
Ik dacht ik meld het hier even.. Mocht je ooit denken.. Dit is nu niets voor mij, maar misschien in de toekomst...
Verwijderd
Same here. Wilde Black ook proberen, maar helaas. Moet wel zeggen dat het wat Twitterberichten kostte (met 3 verschillende agents) voordat ik uiteindelijk deze uitkomst had. Informatie was heel inconsistent. Eerst werd er gezegd dat je opnieuw klant kon worden via het standaard verificatieproces, maar dat lukt niet (contact customer support). Uiteindelijk kreeg ik:Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:48:
[...]
Idem hier, met de komt van Black kon dit best een goed product zijn. Maar nu blijf ik er wel weg bij ook als ze in de toekomst wat veranderen
"We're sorry for the confusion. We allow users from the Wirecard era to open a closed account. As yours was created following the migration, we can't open a new one".
Oh well..
Uit de voorwaarden:WhAsSsAaA schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:32: Zijn er bij iemand al wel airmiles bijgeschreven door mastercard uitgaven? Bevind me nu tussen het kastje en de muur van de contact centers van airmiles, mastercard én n26
Link: https://www.airmiles.nl/mastercard-algemene-voorwaardenAir Miles worden alleen toegekend aan Mastercards die in Nederland zijn uitgegeven en gekoppeld zijn aan een Nederlandse betaalrekening.
Alleen vandaag of al eerder? Dit is voor mij de eerste weigering sinds ik de kaarten heb (6 maanden).Tanto4 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:19:
Ik heb hetzelfde probleem, customer support wist van niets. Heb nu al 2x eerder gehad dat de maestro niet werkte, maar na een paar uur weer wel, steeds weet de customer support van niets.
Lijkt inderdaad een n26 storing te zijn.
De laatste keer was 2 november in de ochtend. Het werkte bij mij toen ook niet, en ook niet bij een vriend van me met N26 (in 2 verschillende steden).Brent schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:25:
[...]
Alleen vandaag of al eerder? Dit is voor mij de eerste weigering sinds ik de kaarten heb (6 maanden).
Dus helaas, voor mij ligt de betrouwbaarheid laag en heb dus standaard een backup bankpas bij me.
Verwijderd
Mijn backup is een Revolut MasterCard. Die werkt bijna overal, maar niet bij de Jumbo. 3 keer raden waar ik vanmorgen stond.. Gelukkig een pinautomaat in de buurt.
Verwijderd
Ik zou niet weten waarom CASH26 niet zou werken; je moet natuurlijk wel fysiek in Duitsland zijn.redrohX schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:59:
[...]
In Duitsland zou dat moeten werken. Met een Nederlandse account niet lijkt mij https://next.n26.com/en-de/cash26
In bijna een jaar tijd, is dit de eerste storing die ik heb....
Twee november was er ook een storing, toen las ik op de Twitter van Revolut dat ook zij eruit lagen. Denk dat ze van een zelfde achterliggende dienst gebruik maken. Grote kans dat als je Revolut als backup hebt die ook niet werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:15:
Vanmorgen storing. Zojuist nog eens geprobeerd en nog steeds storing.
Mijn backup is een Revolut MasterCard. Die werkt bijna overal, maar niet bij de Jumbo. 3 keer raden waar ik vanmorgen stond.. Gelukkig een pinautomaat in de buurt.
Goed (hoewel vanzelfsprekend) dat ze het probleem erkennen. Maestro kaart werkte vanochtend ook weer bij mij.internet4me schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:45:
Vanmorgen vroeg een reactie gehad van N26. Ze geven aan dat er een storing was bij N26 met maestro kaarten. Probleem is/was opgelost.
De telefonische helpdesk had aan mij beloofd om me via email op de hoogte te houden, maar ik heb niks ontvangen vandaag. Lekkere customer service hoor...internet4me schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:45:
Vanmorgen vroeg een reactie gehad van N26. Ze geven aan dat er een storing was bij N26 met maestro kaarten. Probleem is/was opgelost.

N26 klinkt ook erg interessant. Ik betaal eigenlijk alleen maar met PayPal of Creditcard en nauwelijks met Ideal.
Ik ga dit topic nog helemaal doorspitten, maar klopt het dat N26 maar 1 rekening mogelijk maakt en niet zoals Bunq meerdere rekeningen, die allen met 1 pas te gebruiken zijn? Dat vind ik een prettige feature van Bunq. Wellicht is N26 naast Bunq helemaal mooie combi. Eens kijken welke ik dan aan PayPal zou koppelen...
Iemand ervaring met deze combi als volledig alternatief op klassieke grote banken?
Op dit moment gebruik ik de zelfde constructie als dat je van plan bent.FJP84 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:31:
Interessant topic. Ik kwam N26 tegen toen ik wat meer aan het napluizen was over Bunq. Ik ben voornemens om compleet over te stappen van ING naar Bunq, maar ik twijfel toch na al het gedoe met dat premium pakket. Al kan ik als early adopter zo lijkt nog steeds gebruik maken van de voorwaarden voorafgaand aan Premium (de €1,00/m variant). De vraag is of dit nog steeds zo is als mijn bankpas over en paar jaar verloopt....
N26 klinkt ook erg interessant. Ik betaal eigenlijk alleen maar met PayPal of Creditcard en nauwelijks met Ideal.
Ik ga dit topic nog helemaal doorspitten, maar klopt het dat N26 maar 1 rekening mogelijk maakt en niet zoals Bunq meerdere rekeningen, die allen met 1 pas te gebruiken zijn? Dat vind ik een prettige feature van Bunq. Wellicht is N26 naast Bunq helemaal mooie combi. Eens kijken welke ik dan aan PayPal zou koppelen...
Iemand ervaring met deze combi als volledig alternatief op klassieke grote banken?
Ik heb een gratis bunq rekening waarbij ik alle incasso betaal omdat Nederlandse bedrijven nog moeilijk willen doen soms met een buitenlandse IBAN, zodra ik een incasso binnengekomen zie bij bunq boek ik het bedrag van mijn n26 naar bunq en betaal de incasso (bunq heb je 5 dagen de tijd om de incasso te weigeren of accepteren voordat die door het systeem is)
N26 gebruik ik voor dagelijkse aankopen, dit in combinatie met n26 black is voor mij ideaal als reiziger en iemand die veel online aankopen doet door de verzekeringen die n26 black aanbied.
Dus tldr
Bunq voor incasso
N26 voor dagelijkse aankopen online en winkel (in het echt)
Alleen heb ik op 24 november weer een terugbetaling van dezelfde webshop (na een PayPal claim). Ik zie op PayPal gewoon dezelfde N26 cc staan, waarop de terugbetaling is gedaan. Het is nu bijna een week later, maar vreemd genoeg zie ik het bedrag nog niet op N26 staan. Kan het zijn dat het soms langer duurt?
Ik heb het gevoel dat nadat ik dit post, opeens straks op mijn rekening verschijnt xD
/edit
Idd, vandaag staat het wel op de N26 rekening met als datum 24 november (gisteren stond het er nog niet op). Dus het kan idd een week duren, voordat terugbetaling zichtbaar is. Helaas geeft N26 geen melding bij terugbetaling, maar alleen bij betalingen.
[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 01-12-2017 19:07 ]
Edit: zie net staan dat het een voorlopige koers is en het 4 dagen kan duren voordat een definitieve koers is bepaald. Ben benieuwd
[ Voor 35% gewijzigd door diedbase op 30-11-2017 20:36 ]
meestal scheelt dat niet veel, euro / dollar etc.. schommelen niet zo veel in een dag tijd, dus op zijn hoogst een centje meer ofzo.diedbase schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:19:
Gisteren met mijn N26 mastercard een betaling gedaan voor mijn VPN abonnement in US dollar, de koers die ik kreeg was zelfs nog gunstiger dan die van XE op dat moment
Edit: zie net staan dat het een voorlopige koers is en het 4 dagen kan duren voordat een definitieve koers is bepaald. Ben benieuwd
plus wat ermee bedoelt wordt is de verwerkingsdag zijn koers wordt gepakt.
Het verhaal krijgt nog een staartje. Gisteren werd ik via de mail geïnformeerd dat de verkopende partij het niet met de charge back eens is (lijkt me logisch). Daarom werd mij verzocht om extra informatie te verschaffen dmv. een extra formulier. Dit direct gedaan (waren geen spannende zaken). Ben benieuwd hoe het verder verloopt, ook aangezien ik het geld al lang terug heb.lithoijen schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:22:
Ondertussen is de afhandeling van de credit (debit) fraude (geheel naar wens) afgehandeld
Hey Lithoijen,
A refund has been initiated into your account and you should see this arrive in the coming days.
Have a great day,
Dit proces liep verrassend soepel. Ik hoefde maar 1 simpel formuliertje in te vullen en op te sturen en wat geduld uit te oefenen. Ik ben positief verbaast over de afhandeling! Erg goede service voor een gratis dienst.
https://n26.com/introducing-n26-metal/menzo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:22:
N26 zit iets te teasen voor morgen.
https://twitter.com/n26/status/937984963332452354
Dat is wel echt vet. De normale cards zijn al super mooi in vergelijking met huidige concurrentie, deze metalen zijn wel stylish.
Idee is wel gaaf gedaan.
Verwijderd
In een kaarthouder zit ie perfect, het idee is zeker mooi. Normaal gesproken moet je of een Centurion/Visa Infinite of Mastercard Black hebben. Echter zijn al deze kaarten alleen op uitnodiging te verkrijgen dus onbereikbaar voor 98% van de bevolkingsambalbaj schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:30:
Leuk om los in je broekzak te steken, maar met drie keer het gewicht van een normale kaart geen aanrader in je portemonnee.
Idee is wel gaaf gedaan.
Heel vet! Helaas nog niet in Nederland, en als ik het goed begrijp is dit een tier boven Black? Dus duurder?Karizma schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:52:
[...]
Dat is wel echt vet. De normale cards zijn al super mooi in vergelijking met huidige concurrentie, deze metalen zijn wel stylish.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de informatie met betrekking tot IBAN discriminatie. Graag wil ik nadrukkelijk laten weten dat er bij Brand New Day géén sprake is hiervan. Het gebruiken van een buitenlandse IBAN is bij ons namelijk niet toegestaan vanwege veiligheidsredenen. Wij hebben, samen met onze toezichthouders, besloten een bank met een laag risico te zijn. En bij dit beleidsplan passen buitenlandse IBAN's helaas niet.

Het wordt daar dus wel opgepakt, melden heeft dan ook zeker zin. meldpuntibandiscriminatie@dnb.nlDankjewel Tele2 ben ik mee in gesprek. Heb je van Centraal Beheer aub een screen shot of email dat ze je buitenlandse IBAn weigeren?
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Hier ook: Ik vind dat je gelijk hebt eggda. Heb je contactpersoon bij brandnewday en/of een screen shot van je polis en IBAN-weigering?ferdw schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:44:
Het wordt daar dus wel opgepakt, melden heeft dan ook zeker zin. meldpuntibandiscriminatie@dnb.nl
haha wat een onzin. SEPA moet worden gezien als één land en daarmee zijn SEPA betalingen gelijk aan binnenlandse betalingen. Voor elke IBAN binnen het SEPA gebied gelden de zelfde regels.eggda schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:53:
Acceptatie van een DE IBAN valt me nog niet mee en bedrijven komen met rare redenaties:
Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de informatie met betrekking tot IBAN discriminatie. Graag wil ik nadrukkelijk laten weten dat er bij Brand New Day géén sprake is hiervan. Het gebruiken van een buitenlandse IBAN is bij ons namelijk niet toegestaan vanwege veiligheidsredenen. Wij hebben, samen met onze toezichthouders, besloten een bank met een laag risico te zijn. En bij dit beleidsplan passen buitenlandse IBAN's helaas niet.
Maandje of 2 terug dezelfde mail gehad met €100 storten, kreeg netjes op de beloofde datum €5 er op gestort.stane schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:45:
Zojuist een mailtje gehad. Account is al enige tijd inactief geweest, dus als ik voor een bepaalde datum 50 euro stort, krijg ik 5 euro cadeau van N26. Meer mensen met dit mailtje? Kwam wel in mijn spambox terecht.
Ook gedaan. € 5 is netjes gestort.stane schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:45:
Zojuist een mailtje gehad. Account is al enige tijd inactief geweest, dus als ik voor een bepaalde datum 50 euro stort, krijg ik 5 euro cadeau van N26. Meer mensen met dit mailtje? Kwam wel in mijn spambox terecht.
Ik had dit probleem met bestellen bij een broodjeszaak in België. Dat ging een aantal keer prima en daarna werd mijn transactie ook steeds geweigerd nog voor ik de kans had gekregen om de 3D Secure verificatie te doen.Olslov schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:14:
Ik gebruik sinds kort ook N26. De Mastercard & Maestro kaart werken prima in winkels & restaurants. Alleen een online aankoop is me nog niet gelukt. Op Steam & www.instant-gaming.com kreeg ik de melding declined in de app. Online payment staat gewoon aan de app. Iemand dit ook gehad?
Uiteindelijk is het me wel gelukt door vlak voor het betalen even de kaart te blokkeren of online payments uit te zetten (weet niet meer welke) en daarna weer aan te zetten.
Heb hierover contact gehad met CS, maar die konden niet zien dat er überhaupt transacties op mijn kaart waren geweigerd, dus dit loste ook niet heel veel op helaas
Ik heb online payments uit en daarna weer aan gezet. Daarna een online betaling (AliExpress) gedaan. Nu werkte het wel hopelijk werkt het nu overalNickk93 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:26:
[...]
Ik had dit probleem met bestellen bij een broodjeszaak in België. Dat ging een aantal keer prima en daarna werd mijn transactie ook steeds geweigerd nog voor ik de kans had gekregen om de 3D Secure verificatie te doen.
Uiteindelijk is het me wel gelukt door vlak voor het betalen even de kaart te blokkeren of online payments uit te zetten (weet niet meer welke) en daarna weer aan te zetten.
Heb hierover contact gehad met CS, maar die konden niet zien dat er überhaupt transacties op mijn kaart waren geweigerd, dus dit loste ook niet heel veel op helaas
Heb momenteel nog een gratis ING studentenrekening, maar zie daar weinig toegevoegde waarde in afgezien van de creditcards en IDEAL. Het laatste is ook op te lossen met Bunq natuurlijk.
Mochten mensen nog van de van de friend referral actie gebruik willen maken dan hoor ik het graag.
Ze maken er nu wel een bende van bij N26, ik heb zojuist mijn charge back ontvangen, let wel dit voor de tweede maal.lithoijen schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:12:
[...]
Het verhaal krijgt nog een staartje. Gisteren werd ik via de mail geïnformeerd dat de verkopende partij het niet met de charge back eens is (lijkt me logisch). Daarom werd mij verzocht om extra informatie te verschaffen dmv. een extra formulier. Dit direct gedaan (waren geen spannende zaken). Ben benieuwd hoe het verder verloopt, ook aangezien ik het geld al lang terug heb.
Ik heb het maar direct gemeld in de chat. Volgens N26 ligt the fout bij mastercard. Ben toch wel verrast dat zulke fouten worden gemaakt. Gaat toch om een redelijk bedrag, ca €450.
Ik heb al antwoord, het blijkt dat de verkoper vlug nog een tweede keer de afschrijving heeft proberen te doen. Vandaar de dubbelen chargeback. Ze zijn daar dus wakkerder dan ik
[ Voor 10% gewijzigd door lithoijen op 19-12-2017 10:15 ]
Er is zelfs een supportpagina voor: IS THE NEW N26 MASTERCARD REALLY “ISSUESD BY N26 BANK”?
Ik zag het in ieder geval pas op mijn Mastercard nádat ik het filmpje had bekeken.
[ Voor 14% gewijzigd door oohh op 21-12-2017 19:55 ]
Isseusd staat er op mijn MasterKarte
Hier ook! En volgens N26 moet je hier over opscheppen

If your card has this typo on the back, make sure to humblebrag about it to your N26 friends every once in a while. It is proof that you were one of the very first to join us at N26 Bank, before it was even cool.