• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:02
Mijne heeft het niet

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
MichielFRL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:10:
[...]

Isseusd staat er op mijn MasterKarte :)
Die van mij ook :)

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik was vrijwel helemaal overgestapt, maar klopt het dat je geen betalingskenmerk van een acceptgiro kunt invoeren? Dit is in mijn ogen wel het enige wat ik ga missen en zal ik er toch een bunqrekening naast moeten nemen.

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:58
miikit schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:50:
Ik was vrijwel helemaal overgestapt, maar klopt het dat je geen betalingskenmerk van een acceptgiro kunt invoeren? Dit is in mijn ogen wel het enige wat ik ga missen en zal ik er toch een bunqrekening naast moeten nemen.
Je kan gewoon een betalingskenmerk toevoegen en net zo als bij bunq is er teen aparte optie voor een acceptgiro betaling.
16 cijfers invoeren en klaar.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
MichielFRL schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:12:
[...]

Je kan gewoon een betalingskenmerk toevoegen en net zo als bij bunq is er teen aparte optie voor een acceptgiro betaling.
16 cijfers invoeren en klaar.
Super dankjewel voor het snelle antwoord! Het gaat om een flink bedrag en wist niet zeker of ik de 16 cijferige code in de omschrijving kon zetten.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voor de 16 cijferige code is idd geen optie. Had laatst wel een acceptgiro maar heb het bedrag gewoon overgemaakt op het rekeningnummer wat op acceptgiro stond en het 16 cijferige nummer in de omschrijving gezet.. zal wel goed zijn. Is in elk geval aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Ja, dat heb ik ook gedaan, code invullen zonder spaties of plusteken en dat was goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Eerste kerstdag een bestelling gedaan bij een webshop welke werkt met MultiSafepay als PaymentProvider. Bestelling bleef hangen omdat het een Amerikaanse creditcard zou zijn. MultiSafepay gebeld en aangegeven dat hun BIN-lijst niet actueel is. Ze hebben het handmatig gecontroleerd en toegegeven dat de door hun gebruikte lijst niet actueel is. En dan te bedenken dat ik een MasterKarte heb van het eerste uur, dus met de “issuesd” typo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Pas mijn N26 Mastercard weer gebruikt in Japan, maar merk na een aantal dagen altijd dat dingen dubbel worden afgeschreven. Vorige keer had ik dit ook en het duurde volgens mij ruim een week dat de dubbele "kosten" weer apart bijgeschreven worden. 1 betaling wordt dus soms weergeven als 3 transacties in de app (1 met blauw bolletje).

Nu zie ik dus ook een saldo in de app, wat veel minder is dan het werkelijk moet zijn (door de reserveringen denk ik). Als ik naar beneden scroll zie ik ook min bedragen als saldo, bv op 1 januari (leuk voor de belastingaangifte ;p).

Vind dit nog steeds erg verwarrend en onoverzichtelijk, maar vorige keer klopte het uiteindelijk wel allemaal. Dus denk dat de saldo na een aantal weken weer klopt. Aangezien het een debit kaart is, zou je niet in de min kunnen staan. Dus ik vraag mij af als ik langer zou blijven of ik überhaupt nog betaling had kunnen doen zonder bij te storten. Want als je bv 1000 euro erop had staan en meer dan 500 euro zou hebben uitgegeven, dan had de saldo "op" kunnen zijn na een aantal dagen. Ik kan ook nergens een andere saldo zien dus ik denk dat de balance wat je ziet in de app leidend is? Dus dan zou je ongeveer het dubbele erop moeten storten wat je van plan bent uit te geven.

Ik heb ook een aantal cash opnames gegaan. In eerste instantie lijken ze gratis, maar een aantal dagen tot een week later zie je aparte afschriften van N26 Bank van 1,7 % fee voor buitenlandse ATM opname (waar ik al op gerekend had). Voorheen werd dat in 1 transactie berekend geloof ik.

Die dubbele "kosten" enzo zijn niet echt overzichtelijk en ben ik alleen nog in Japan tegen gekomen (binnen EU niet gezien), het is dat het wel goedkoper is doordat ze geen fee berekenen voor kaart betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01
@xileS heb je over de dubbele afschrijvingen al contact gehad met N26 en zo ja hebben ze dit serieus opgepakt?
Komt het door de manier waarop merchants in Japen een transactie inschieten, of zit de fout bij N26?
Dit zijn toch wel serieuze zaken, het kan toch niet de bedoeling zijn dat je veel meer tegoed moet aanhouden door dit soort fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@Wally2002 nee geen contact gehad hierover met N26, maar ik ben alweer bijna in Nederland en zal de kaart voorlopig even niet meer nodig hebben. Ik hou even in de gaten wanneer de saldo weer klopt. Vorige keer duurde dit ook even.

Het zou best kunnen dat ik alsnog verder de kaart kon gebruiken, ook al had ik de reserveringen niet terug? Dit heb ik niet getest.

Gezien de vele afschriften zal dit ook even een karweitje zijn om alles te controleren, niet echt overzichtelijk dus.

Dit heb ik alleen in Japan meegemaakt, dus het zal idd aan hun methode van innen liggen. Soms was alleen een pincode voldoende, maar soms moest ik nog een handtekening zetten. Soms zelfs helemaal niks (kaart swipen was voldoende).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 23:15
@xileS
In Japan doet men meestal aan authorization requests (https://support.n26.com/read/000001285?locale=en).
Deze worden meestal na 10 dagen teruggeboekt.
Hier heb je last van met alle debit cards, los van of deze van N26 is of niet. Met creditcards gebeurd hetzelfde, alleen zie je ze niet terug in de transactielijst. Bij creditcards gaan deze niet zichtbaar van het credit limiet af en worden ook later weer teruggeboekt. Bij debit cards heb je er echter meer last van, vooral bij grote bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@JeffG thanks voor de link. Hmm dit stukje "The requested amount is temporarily authorized and debited but will not actually be charged.", zou dan betekenen dat ik wel gewoon mijn volle tegoed kan benutten. Alleen beetje lastig dat ik deze nergens terug kan vinden. Alsnog heb ik het vermoeden dat je niet meer kan betalen wat je aan saldo hebt wat in de app staat.

Krijg zojuist mijn eerst (online)transactie van 25 december gecrediteerd. Rest zal dan weer langzaam volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffG
@xileS Nee, je kan door die authorization transactions tijdelijk je tegoed niet meer benutten tot ze terug geboekt worden. Als je hierdoor in de min komt, kan je tijdelijk je kaart niet gebruiken. Tot je een bedrag boekt zodat je weer boven de nul komt.
Ik heb hierover contact gehad met N26 en ze raden daarom ook aan om voor grote bedragen een creditcard te gebruiken.
Hetzelfde probleem zul je krijgen bij de debit cards van Bunq of Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@JeffG bedankt voor de verduidelijking. Kan ik voor de volgende keer beter rekening mee houden.

Op de dag zelf heb ik nooit in de min gestaan, maar als ik nu terug blader zie ik wel - saldos op sommige dagen. Neem aan dat dit geen rente kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
@xileS Je hoeft er inderdaad geen rente over te betalen. Het is immers enkel een autorisatie request, je ziet deze ook niet terug in de downloadbare maandelijkse statements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
xileS schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:48:
Ik heb ook een aantal cash opnames gegaan. In eerste instantie lijken ze gratis, maar een aantal dagen tot een week later zie je aparte afschriften van N26 Bank van 1,7 % fee voor buitenlandse ATM opname (waar ik al op gerekend had). Voorheen werd dat in 1 transactie berekend geloof ik.
De 1.7% fee werd al apart afgerekend. Als ik terugkijk bij mijn N26 transacties gebeurde het in april ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
AlbertJP schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:49:
[...]

De 1.7% fee werd al apart afgerekend. Als ik terugkijk bij mijn N26 transacties gebeurde het in april ook al.
Vorig jaar was dit niet. En heb zelfs een keer gratis geld opgenomen geloof ik (Deense kronen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Ja de voorwaarden zijn een keer aangepast, in het verleden werd dit bedrag niet altijd in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
In september vorig jaar viel mij het al op dat koersopslag van ATM transactie op Bonaire (USD) apart werd afgeboekt. In mijn geval 4 dagen later.

[ Voor 41% gewijzigd door U123456 op 05-01-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JeffG schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:15:
@xileS Je hoeft er inderdaad geen rente over te betalen. Het is immers enkel een autorisatie request, je ziet deze ook niet terug in de downloadbare maandelijkse statements.
Had geen idee dat je ook maandelijkse statements kon downloaden bij statistics, zonet bekeken en daar staat een veel hogere balance bij januari (nog niet defenitief dus zal nog wel lager worden). Dat is toch een stuk overzichtelijker dan in de app zelf (datums verschillen wel).

Heb zojuist mijn beide kaarten locked, aangezien ik ze voorlopig niet nodig heb. Neem aan dat dit geen invloed heeft op de terugboekeningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 23:06
Misschien handig om te weten voor sommigen: per 7 februari 2018 kost een vervangende pas nog maar €6 i.p.v. €10. Scheelt toch weer een paar euro als je niet per direct een vervangende pas nodig hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eles
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik zie dat er nogal nogal wat mensen plotseling hun account zijn kwijtgeraakt. De reden: verstoten tegen een of andere paragraaf 19.3 in de 'terms and conditions'. Nu kan ik die hele 19.3 niet vinden? 8)7 Fijn zeg, als je blijkbaar niet alle terms & conditions hebt. Ik twijfel nu toch of ik niet gewoon moet opzeggen voordat ik geld kwijt ben.

Gevonden. Staat in een of ander ''Changes'' document.

[ Voor 8% gewijzigd door Eles op 08-01-2018 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-06 22:27
Eles schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:48:
Ik zie dat er nogal nogal wat mensen plotseling hun account zijn kwijtgeraakt. De reden: verstoten tegen een of andere paragraaf 19.3 in de 'terms and conditions'. Nu kan ik die hele 19.3 niet vinden? 8)7 Fijn zeg, als je blijkbaar niet alle terms & conditions hebt. Ik twijfel nu toch of ik niet gewoon moet opzeggen voordat ik geld kwijt ben.

Gevonden. Staat in een of ander ''Changes'' document.
Waar zie je dat er mensen hun account zijn kwijtgeraakt? de 19.3 heb ik gevonden, staat alleen maar in "wij mogen je account opzeggen als je liegt tegen ons, of als je niet goed met account veiligheid omgaat". Iets in die strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eles
Ik zie het hier en daar op review sites. Hier bijvoorbeeld. Wat ik eruit kan opmaken is dat in ieder geval één persoon die Bitcoins gekocht had, daarna afgesloten werd? Ik begrijp alleen niet waarom Bitcoins kopen zo erg is, en waarom dat zou verstoten tegen die paragraaf 19.3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 10:10
Vrijwel al mijn Crypto transacties gaan over N26. Afgelopen maanden toch al een hoop betalingen gemaakt en gekregen van exchanges. Nog geen enkel melding of probleem gehad. Maar ik doe het dan ook met kleine bedragen. Ik vermoed dat het om vrij grote bedragen ging en daarbij het vermoede is ontstaan van witwassen?

Een andere reden kan ik namelijk niet bedenken om je account te vergrendelen of af te sluiten na een transactie aan een Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Zojuist een aantal reviews gelezen waar @Eles naar gelinkt heeft.
Het blijft lastig om op basis van zo'n site in te schatten of er inderdaad sprake is van 'nogal wat mensen' waarvan hun account gesloten is en de term 'nogal wat' is ook voor interpretatie vatbaar.

Zelf schat ik in dat het reuze meevalt, het aantal berichten over gesloten accounts de afgelopen maanden lijkt op 1 hand te tellen.

Er spelen volgens mij meerdere zaken waardoor er uiteindelijk negatieve feedback gegeven wordt.

Het begint met bericht van sluiting met verwijzing naar de voorwaarden. Wat ik uit de feedback opmaak wordt er aan accounthouders gevraagd om met nadere stukken aan te tonen. dit loopt bij N26 via een apart team en de eerste frustratie ontstaat als men aanvullende stukken heeft aangeleverd maar daar geen reactie op krijgt.
Men gaat vervolgens klagen bij de customer service, maar de eerstelijns kunnen/mogen helemaal niets daarmee. omdat het bij een apart team ondergebracht is verwijst men vaak naar de mail.
Dit geeft ook weer frustratie.

Het speciale team zal vermoedelijk een achterstand hebben op de e-mails e.d. waardoor het lang duurt voordat geld teruggeboekt is.

Verder maak ik uit de beschikbare reviews op dat N26, onder verwijzing naar (nationale, lees DE) wetgeving, zegt niet verplicht te zijn om mededelingen te doen over de redenen van de gesloten rekening.

Helaas blijft het onduidelijk wanneer transacties als verdacht aangemerkt worden, mogelijkerwijs hanteert N26 hierbij een strikter beleid (om verschillende redenen bijvoorbeeld lopende onderzoeken/onder vergrootglas liggen van toezichthouder) en/of is de Duitse wetgeving hierover erg strikt.

Overigens valt wel op dat in z'n algemeenheid de customer service niet heel hoog scoort, maar dat is volgens mij in dit topic eerder ook al eens besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-06 14:50
Heeft iemand de black N26 Mastercard al in ontvangst mogen nemen? Zo ja; wat is je ervaring? :)

[ Voor 5% gewijzigd door SebasThiaan op 08-01-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
SebasThiaan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:57:
Heeft iemand de black N26 Mastercard al in ontvangst mogen nemen? Zo ja; wat is je ervaring? :)
ik!

ervaring is vrijwel het zelfde als met de gewone mastercard, behalve dat ik heb kunnen genieten van geen transactie kosten van het geld opnemen cash op vakantie, en niet alleen bij pin betalingen aan de kassa, wat natuurlijk altijd centen bespaard.

verzekeringen zijn ook een uitkomst, heb namelijk geen reisverzekering afgesloten (sinds die ingebrepen zit bij n26 black) en dat heeft me ook weer wat centen bespaard.

ik denk uiteindelijk dat als je veel aankopen doet via buitenlands geld of op vakantie gaat, het een goede uitkomst is, voor binnen nederland heeft het alleen als voordeel dat je aankopen extra verzekerd zijn!

voor mij zelf was het wel een uitkomst (reis dus veel)
xileS schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:48:
Pas mijn N26 Mastercard weer gebruikt in Japan, maar merk na een aantal dagen altijd dat dingen dubbel worden afgeschreven. Vorige keer had ik dit ook en het duurde volgens mij ruim een week dat de dubbele "kosten" weer apart bijgeschreven worden. 1 betaling wordt dus soms weergeven als 3 transacties in de app (1 met blauw bolletje).

Nu zie ik dus ook een saldo in de app, wat veel minder is dan het werkelijk moet zijn (door de reserveringen denk ik). Als ik naar beneden scroll zie ik ook min bedragen als saldo, bv op 1 januari (leuk voor de belastingaangifte ;p).

Vind dit nog steeds erg verwarrend en onoverzichtelijk, maar vorige keer klopte het uiteindelijk wel allemaal. Dus denk dat de saldo na een aantal weken weer klopt. Aangezien het een debit kaart is, zou je niet in de min kunnen staan. Dus ik vraag mij af als ik langer zou blijven of ik überhaupt nog betaling had kunnen doen zonder bij te storten. Want als je bv 1000 euro erop had staan en meer dan 500 euro zou hebben uitgegeven, dan had de saldo "op" kunnen zijn na een aantal dagen. Ik kan ook nergens een andere saldo zien dus ik denk dat de balance wat je ziet in de app leidend is? Dus dan zou je ongeveer het dubbele erop moeten storten wat je van plan bent uit te geven.

Die dubbele "kosten" enzo zijn niet echt overzichtelijk en ben ik alleen nog in Japan tegen gekomen (binnen EU niet gezien), het is dat het wel goedkoper is doordat ze geen fee berekenen voor kaart betalingen.
je hebt neem ik aan niet n26 black? zo niet dan zijn geld opnames in het buitenland met 1.7% fee van n26, dit staat gewoon aangegeven op hun prijslijst netjes, dus wat je zegt klopt niet, het is alleen zonder fee wanneer je aan de kassa betaald met de standaard kaart, alleen n26 black is OOK geldopnames cash zonder fee.

zie ook: https://n26.com/eu/pricing/

staat onder het kopje " Mastercard ATM withdrawels / in foreign currency "

ben al meerdere keren ook in het buitenland geweest en de kaart gebruikt (niet in europa) en bij mij werd er niet dubbele transacties plaatsgevonden, enigste verschil met jou is dat ik n26 black heb, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.

[ Voor 58% gewijzigd door vooviro op 13-01-2018 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dennisjehz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 03:01:
[...]

ik!

ervaring is vrijwel het zelfde als met de gewone mastercard, behalve dat ik heb kunnen genieten van geen transactie kosten van het geld opnemen cash op vakantie, en niet alleen bij pin betalingen aan de kassa, wat natuurlijk altijd centen bespaard.

verzekeringen zijn ook een uitkomst, heb namelijk geen reisverzekering afgesloten (sinds die ingebrepen zit bij n26 black) en dat heeft me ook weer wat centen bespaard.

ik denk uiteindelijk dat als je veel aankopen doet via buitenlands geld of op vakantie gaat, het een goede uitkomst is, voor binnen nederland heeft het alleen als voordeel dat je aankopen extra verzekerd zijn!

voor mij zelf was het wel een uitkomst (reis dus veel)

[...]

je hebt neem ik aan niet n26 black? zo niet dan zijn geld opnames in het buitenland met 1.7% fee van n26, dit staat gewoon aangegeven op hun prijslijst netjes, dus wat je zegt klopt niet, het is alleen zonder fee wanneer je aan de kassa betaald met de standaard kaart, alleen n26 black is OOK geldopnames cash zonder fee.

zie ook: https://n26.com/eu/pricing/

staat onder het kopje " Mastercard ATM withdrawels / in foreign currency "

ben al meerdere keren ook in het buitenland geweest en de kaart gebruikt (niet in europa) en bij mij werd er niet dubbele transacties plaatsgevonden, enigste verschil met jou is dat ik n26 black heb, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Heb idd geen Black, maar wat klopt er niet wat ik gezegd heb? Ik weet van de 1,7% kosten, maar ze worden werden niet gelijk berekend, dit gebeurde pas na een paar dagen tot een week.

Voor mij is dit nieuw, want volgens mij werden de kosten vroeger niet als een aparte transactie afgeschreven. Ook heb ik weleens meegemaakt dat er niet altijd 1,7% werd gerekend (heb dus weleens zonder extra kosten geld opgenomen). Maar dat is nu waarschijnlijk wel altijd 1,7% voor de normale kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
xileS schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 03:16:
[...]

Heb idd geen Black, maar wat klopt er niet wat ik gezegd heb? Ik weet van de 1,7% kosten, maar ze worden werden niet gelijk berekend, dit gebeurde pas na een paar dagen tot een week.

Voor mij is dit nieuw, want volgens mij werden de kosten vroeger niet als een aparte transactie afgeschreven. Ook heb ik weleens meegemaakt dat er niet altijd 1,7% werd gerekend (heb dus weleens zonder extra kosten geld opgenomen). Maar dat is nu waarschijnlijk wel altijd 1,7% voor de normale kaart.
je gaf aan dat het niet duidelijk aangegeven was die 1.7% in hun prijslijst, het staat er best duidelijk, tevens is de fee apart een paar dagen later omdat die transactie die je gedaan hebt eerst verwerkt moet worden, en pas daarover wordt de 1.7% berekend, dit komt omdat er tussen transactie / verwerking koers verschil kan zitten.

hoop dat wat duidelijk is zo.

[ Voor 15% gewijzigd door vooviro op 13-01-2018 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dennisjehz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 03:19:
[...]

je gaf aan dat het niet duidelijk aangegeven was die 1.7% in hun prijslijst, het staat er best duidelijk, tevens is de fee apart een paar dagen later omdat die transactie die je gedaan hebt eerst verwerkt moet worden, en pas daarover wordt de 1.7% berekend, dit komt omdat er tussen transactie / verwerking koers verschil kan zitten.

hoop dat wat duidelijk is zo.
Nee hoor, vond het juist wel duidelijk en ik had al gerekend op de 1,7% kosten (misschien niet duidelijk geformuleerd). Vorige keer rekende ik ook hier op, maar heb het dus ook 1 x niet hoeven te betalen.

Ik weet dat het verwerkt moet worden, maar toen ik pas deze kaart had werd het gelijk in 1 transactie gereserveerd en nu dus apart. Uiteindelijk is dat natuurlijk hetzelfde, maar dit viel mij op. Omdat nu niet gelijk in de reservering te zien was, leek het dus een week even dat het gratis was.

Over de dubbele afschrijvingen komt door de manier hoe ze in Japan incasseren, daar had JeffG al een mooie uitleg voor.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 13-01-2018 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
xileS schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 03:31:
[...]

Nee hoor, vond het juist wel duidelijk en ik had al gerekend op de 1,7% kosten (misschien niet duidelijk geformuleerd). Vorige keer rekende ik ook hier op, maar heb het dus ook 1 x niet hoeven te betalen.

Ik weet dat het verwerkt moet worden, maar toen ik pas deze kaart had werd het gelijk in 1 transactie gereserveerd en nu dus apart. Uiteindelijk is dat natuurlijk hetzelfde, maar dit viel mij op. Omdat nu niet gelijk in de reservering te zien was, leek het dus een week even dat het gratis was.

Over de dubbele afschrijvingen komt door de manier hoe ze in Japan incasseren, daar had JeffG al een mooie uitleg voor.
Duidelijk, land waar ik geweest ben en vaak naar toe ga is zuid Korea, en gebeurd het dus niet van dubbele afschrijvingen, bedrag wordt ook niet direct incasseert en alleen reseveert van de credit card en moet verwerkt worden maar komt niks dubbel.

Dit heb ik tevens ook als ik via internet bestel in andere valuta bijvoorbeeld aliexpress er staat dan dat blauwe bolletje bij als verwerking maar geen dubbele bedragen.

Vraag me dan echt af hoe systeem in Japan werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door vooviro op 13-01-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Klopt dat is idd hoe het normaal werkt, maar helaas niet overal zo.

Ik zou zeggen, snel naar Japan (echt een leuk land trouwens, totaal anders dan andere Aziatische landen) dan kan je het ook meemaken.

Als voorbereiding, zo zien de afschriften er uit, maar dan door elkaar (door grote datum verschillen): Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/riu484cxt/Screenshot_20180113-115924.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
xileS schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:05:
Klopt dat is idd hoe het normaal werkt, maar helaas niet overal zo.

Ik zou zeggen, snel naar Japan (echt een leuk land trouwens, totaal anders dan andere Aziatische landen) dan kan je het ook meemaken.

Als voorbereiding, zo zien de afschriften er uit, maar dan door elkaar (door grote datum verschillen): [afbeelding]
Haha, sta er niet op te wachten om dubbele transacties te hebben...

Plus bezoek zuid Korea veel om mijn vriendin haar familie te bezoeken, Japan staat niet echt op het lijstje van landen te bezoeken... volgende land wat betreft vakantie gaat waarschijnlijk Australië worden.

Edit: foto toegevoegd hoe dat eruit ziet met aliexpress ... zo ziet het er tevens ook uit in zuid Korea als ik iets betaald heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YrYm1UCn7CaUk2Sd5XDSN7YX/thumb.png

[ Voor 15% gewijzigd door vooviro op 13-01-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1028203

Jongens,

Hoe maak je in hemelsnaam geld over met n26 naar een Iban in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Niet anders dan met een ander IBAN nummer. Bij N26 maakt het land niet uit.

In de app: plusteken en dan 'transfers', dan een contactpersoon kiezen toevoegen met naam & IBAN.
Op de website: klik 'transfers' aan de linkerkant en je komt direct op het formulier om geld over te maken.

(NB ik heb Android, ik weet niet hoe de iOS app eruit ziet)

[ Voor 9% gewijzigd door AlbertJP op 14-01-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Wat ik wel vreemd en vervelend vind is dat sommige banken niet naar een buitenlandserekening overmaken. ABN is hier een voorbeeld van. Iemand enig idee waarom dit is?

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het is een veel gebruikte beveiliging om het standaard niet te kunnen. Maar het kan ook bij ABN wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
In de app heb je een functie om foto te maken van een bonnetje, per transactie. Leek mij handig, dus een aantal x gedaan. Zit sinds pas op een andere telefoon en blijkbaar worden die foto's niet bewaard op je account (kan namelijk niks meer terug zien). Waarschijnlijk alleen op je telefoon dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is mij eindelijk gelukt om klant te worden bij N26, mede door de nieuwe manier van autoriseren (foto maken van bankpas én selfie).

Nu vraag ik mij af: wordt die Mastercard die naar mij verstuurd wordt, geregistreerd bij BKR in Tiel? Het is niet echt een creditcard, volgens mij is er geen krediet aan gekoppeld.

Of zit ik fout?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 886251

THE_BASE schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:45:
Het is mij eindelijk gelukt om klant te worden bij N26, mede door de nieuwe manier van autoriseren (foto maken van bankpas én selfie).

Nu vraag ik mij af: wordt die Mastercard die naar mij verstuurd wordt, geregistreerd bij BKR in Tiel? Het is niet echt een creditcard, volgens mij is er geen krediet aan gekoppeld.

Of zit ik fout?
BKR werkt met Nederlandse kredietinstellingen. Dat houd in dat dit voor N26 niet geld (Duits bedrijf), en het is een debit pas(soort van prepaid) dus je leent geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Laatst online: 21-06 21:07

Of zit ik fout?
Creditcard met gespreid betalen (en dus ook rente) = BKR check + registratie
Creditcard met maandelijkse aflossing = BKR check
Creditdebitcard zoals bunq/N26 = Helemaal niets.

[ Voor 43% gewijzigd door Devaqto op 17-01-2018 20:05 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 02:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Karizma schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:05:
[...]

Creditcard met gespreid betalen (en dus ook rente) = BKR check + registratie
Creditcard met maandelijkse aflossing = BKR check
Creditdebitcard zoals bunq/N26 = Helemaal niets.
De kaart van N26 is gewoon een MasterCard debit card. Een creditdebitcard bestaat niet.

En als toevoeging:
Buitenlandse credit card met gespreid betalen (en dus ook rente) = Geen BKR registratie, maar waarschijnlijk wel een buitenlandse registratie, zoals bij Equifax bijvoorbeeld. Deze zijn echter voor Nederland niet toegankelijk of relevant.

Je kunt prima 10 buitenlandse credit cards hebben zonder dat NL/BKR dat ooit te weten komt.

[ Voor 5% gewijzigd door i7x op 18-01-2018 08:03 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
i7x schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:01:
[...]

De kaart van N26 is gewoon een MasterCard debit card. Een creditdebitcard bestaat niet.

En als toevoeging:
Buitenlandse credit card met gespreid betalen (en dus ook rente) = Geen BKR registratie, maar waarschijnlijk wel een buitenlandse registratie, zoals bij Equifax bijvoorbeeld. Deze zijn echter voor Nederland niet toegankelijk of relevant.

Je kunt prima 10 buitenlandse credit cards hebben zonder dat NL/BKR dat ooit te weten komt.
Dat klopt, dat staat ook op het kaartje. Maar omdat het nogal onduidelijk is voor de meeste verwoord ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

i7x schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:01:
[...]

En als toevoeging:

Er bestaat we degeijk een credit debit card, dit zijn zegmaar de gewone debit passen.
Revolut heeft bijvoorbeeld Prepaid debit.

Voor de rest niks met BKR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 19:24
Bij het categoriseren van 'credit cards' is het handig te onderscheiden of men naar het netwerk of het (af)betaalsysteem verwijst. De N26 mastercards zijn debitkaarten op het creditcard netwerk ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Anoniem: 886251 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Er bestaat we degeijk een credit debit card, dit zijn zegmaar de gewone debit passen.
Revolut heeft bijvoorbeeld Prepaid debit.

Voor de rest niks met BKR
Creditdebitcard is een term die niet bestaat. Ik heb zelf ook een Revolut-kaart en da's gewoon een debit pas, zoals je zelf overigens ook al zegt, geen creditdebitpas.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eles
Ik ben dat N26 nu een paar dagen aan het proberen. Ik heb beide kaarten intussen en heb er een beetje geld op gezet en ben gaan betalen. Ging allemaal vlekkeloos. Vandaag kreeg ik plotseling de melding 'you have exceeded your daily limit'. Nu heb ik in die app gekeken en ik had mijn daily limit helemaal niet overschreden. Wel in totaal over alle dagen die daily limit, maar er staat toch echt 'daily'. Dus dat kan nooit over een hele maand gaan. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik onder de 100 Euro ben gedoken op de 'Current Balance'. Iemand enig idee?
Geen idee of ik kan betalen nog. Vanavond eens proberen. Maar die melding snap ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:10
Eles schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:22:
Ik ben dat N26 nu een paar dagen aan het proberen. Ik heb beide kaarten intussen en heb er een beetje geld op gezet en ben gaan betalen. Ging allemaal vlekkeloos. Vandaag kreeg ik plotseling de melding 'you have exceeded your daily limit'. Nu heb ik in die app gekeken en ik had mijn daily limit helemaal niet overschreden. Wel in totaal over alle dagen die daily limit, maar er staat toch echt 'daily'. Dus dat kan nooit over een hele maand gaan. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik onder de 100 Euro ben gedoken op de 'Current Balance'. Iemand enig idee?
Geen idee of ik kan betalen nog. Vanavond eens proberen. Maar die melding snap ik toch niet.
Is dat niet gewoon het limiet van contactloos betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eles
oohh schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Is dat niet gewoon het limiet van contactloos betalen?
Kun je dat apart instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Eles schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:45:
[...]

Kun je dat apart instellen dan?
Nee, dat doet de bank voor jou.

Ik bedenk mij net wel dat je zelf ook een limiet voor betalingen kunt instellen. Je moet dan naar Control Center → Card Settings → Limits (scroll naar onder)

Heb hier ooit problemen mee gehad toen ik op vakantie in een hotel moest betalen en het niet werkte omdat ik het standaard daglimiet had overschreden.

[ Voor 18% gewijzigd door oohh op 18-01-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eles
oohh schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:50:
[...]

Nee, dat doet de bank voor jou.

Ik bedenk mij net wel dat je zelf ook een limiet voor betalingen kunt instellen. Je moet dan naar Control Center → Card Settings → Limits (scroll naar onder)

Heb hier ooit problemen mee gehad toen ik op vakantie in een hotel moest betalen en het niet werkte omdat ik het standaard daglimiet had overschreden.
Ja, maar die limiet die ik had ingesteld was helemaal niet gehaald. Vreemd. Ben vanavond net meer weg geweest en heb het niet geprobeerd. Morgen eens pinnen/betalen. Kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 12:51
Afgelopen woensdag geprobeerd de borg voor een huurauto te voldoen met N26 Mastercard bij Centauro bij Valencia Airport.

Nou daar wilden ze er niet aan, dat het net zo kon werken als een creditcard.
De beste dame wilde het niet eens proberen. Het was een debitcard en ze accepteren alleen creditcards voor het blokken van de borg. :/

Meer mensen met dezelfde ervaring voldoen van borg met N26?

[ Voor 6% gewijzigd door esaxum op 19-01-2018 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Voor user error kun je je helaas niet indekken ;) Die vrouw was waarschijnlijk net zo verward als Nederlanders over creditcard netwerk<>afbetaling. Ik gok dat er zoveel Noorderlingen met hun Maestro proberen te borgen dat ze het zekere voor het onzekere nam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
Dat is geen technisch probleem, gewoon beleid bij autoverhuurders en is al vaker in dit topic voorgekomen. Als een bedrijf achteraf besluit geld af te schrijven heb je bij een credit card een grotere kans dat dat lukt omdat die minder gauw te weinig saldo hebben.

In Spanje zelf zitten alle kaarten ook op hetzelfde netwerk, ik geloof Visa en de debit kaarten daarvan accepteren ze waarschijnlijk evenmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 12:51
AlbertJP schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:47:
Dat is geen technisch probleem, gewoon beleid bij autoverhuurders en is al vaker in dit topic voorgekomen. Als een bedrijf achteraf besluit geld af te schrijven heb je bij een credit card een grotere kans dat dat lukt omdat die minder gauw te weinig saldo hebben.
Uiteindelijk is het bij Goldcar wel gelukt.

Er is een bedrag voor borg afgeschreven.
Die krijgen we uiteindelijk weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Hoe lang duurt bij anderen het overboeken van een Nederlandse bankrekening naar N26? Ik vind het vrij wisselend. Vaak staat het pas de volgende werkdag er op, maar vandaag kreeg ik toevallig binnen 3 uur een pushbericht dat het bedrag was gestort. Is dit recentelijk dusdanig verbeterd of is er simpelweg geen pijl op te trekken?

[ Voor 20% gewijzigd door Tigerblood op 19-01-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Tigerblood schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:27:
Hoe lang duurt bij anderen het overboeken van een Nederlandse bankrekening naar N26? Ik vind het vrij wisselend. Vaak staat het pas de volgende werkdag er op, maar vandaag kreeg ik toevallig binnen 3 uur een pushbericht dat het bedrag was gestort. Is dit recentelijk dusdanig verbeterd of is er simpelweg geen pijl op te trekken?
Op welk tijdstip doe je de overboekingen?
Voor 14:00 is eigenlijk altijd dezelfde dag bijgeschreven.

Helaas heeft N26 nog geen SEPA Instant Transfer, dan had je het binnen een paar seconden overgeboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

MichielFRL schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:32:
[...]

Op welk tijdstip doe je de overboekingen?
Voor 14:00 is eigenlijk altijd dezelfde dag bijgeschreven.

Helaas heeft N26 nog geen SEPA Instant Transfer, dan had je het binnen een paar seconden overgeboekt.
Iemand enig idee of N26 hiermee bezig is?

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
De blog en Facebookpagina zijn meestal de beste indicator en daar staat nog niets.

Overigens verschilt het per bank hoe lang het duurt voor geld is bijgeschreven. Vanaf ABN en ING is het er vaak al de volgende ochtend rond half 9; vanaf Rabo, ASN en Triodos komt het meestal tussen 10 en 11 binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:56
Uffje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:55:
[...]

Iemand enig idee of N26 hiermee bezig is?
Ja, het is een EU schema waar, volgens mij, elke bank in de EU zich aan moet gaan houden. Maar verwacht het niet dit jaar... dat duurt allemaal wat langer. In de EU is het 10 seconden en binnen NL willen ze het binnen 5 seconden kunnen doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exenator
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 22:25
N26 heeft de verificatie van nieuwe accounts aangepast. Waar je eerst nog een omslachtig proces van videobellen moest ondergaan, volstaat het uploaden van een foto van ID-kaart en selfie nu.

Mijn ID-kaart (2013) werd nog geweigerd tijdens het videobellen omdat deze te oud zou zijn. Via de nieuwe manier ben ik zojuist klant geworden! :)

Edit:
Ah ja, @THE_BASE meldde dit al (dank @Tommert38). Ik werd getriggerd door de e-mail van N26: "Picture this: finish signing up with N26".

[ Voor 19% gewijzigd door Exenator op 23-01-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
@THE_BASE meldde dit vorige week al, zo'n 20 posts terug.

Of zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd, vandaag komt de Mastercard binnen, dan even 100 euro storten om direct een Maestro aan te vragen.

Voorlopig gebruiken mijn partner en ik het om 'huishoudgeld' op te storten, zodat de zaken los van elkaar gaan. Als het allemaal prettig werkt kunnen we onze tweede rekening bij ING wel opzeggen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
De Maestro wordt sinds september niet meer geleverd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Brent schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:51:
De Maestro wordt sinds september niet meer geleverd volgens mij.
Graag een bron, in de huidige pricelist wordt hij nog steeds genoemd en ook in de pricelist versie 1.6 (vanaf 7 februari 2018 geldig, zit in zelfde PDF) staat hij genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1032253

Ik heb 2 weken geleden kant geworden bij N26 en heb gewoon een Maestro aan kunnen vervangen nadat ik €100 had gestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Voor inwoners van Duitsland, Oostenrijk en Nederland is Maestro gewoon leverbaar bij N26:
- prijslijst NL: https://docs.n26.com/lega...ount-pricelist-latest.pdf (pdf)
- prijslijst DE / AT: https://docs.n26.com/lega...ount-pricelist-latest.pdf (pdf)
Inwoners van andere landen kunnen alleen een Mastercard aanvragen.

[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 23-01-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVulture
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
U123456 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:41:
Voor inwoners van Duitsland, Oostenrijk en Nederland is Maestro gewoon leverbaar bij N26:
- prijslijst NL: https://docs.n26.com/lega...ount-pricelist-latest.pdf (pdf)
- prijslijst DE / AT: https://docs.n26.com/lega...ount-pricelist-latest.pdf (pdf)
Inwoners van andere landen kunnen alleen een Mastercard aanvragen.
Is het ooit in België wel beschikbaar geweest? Ik heb namelijk net geld gestort om Maestro aan te vragen en nu lees ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
TheVulture schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:06:
Is het ooit in België wel beschikbaar geweest? Ik heb namelijk net geld gestort om Maestro aan te vragen
Maestro is bij N26 nooit voor Belgen beschikbaar geweest, alleen in DE, AT, NL.
Zie oude posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:23
Geen probleem hoor, vorige week maandag N26 account aangevraagd, 100 euro erop en MasterCard / Maestro aangevraagd. Gisteren beide binnen gekomen, vandaag met de maestro betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zou ook wel ontzettend stom zijn om geen Maestro meer aan te bieden. Met alleen Mastercard is het gewoon klote in NL.. alleen al alle Albert Heijns en veel Jumbo's kan je er niet mee betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Heeft iemand enig idee of Android Pay bij N26 dit jaar nog naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat een dramatische klantenservice heeft N26. De support via e-mail duurt dagen (als ze al antwoorden) en de support via Twitter is net een krakende grammofoonplaat die elke keer hetzelfde herhaald waar je niets aan hebt. Ze weten het niet, het duurt lang enz..
Lang verhaal kort: ze accepteren geen ID kaart die deels afgeschermd is met de bekende ID covers tegen identiteitsfraude.

Afbeeldingslocatie: https://static-media.webwinkel.anwb.nl/media/catalog/product/cache/1/image/375x500/1ac472b2e3bed24f4b7f75082897d970/8/7/8/7/1/8/4/0/8/6/8787184086595_Image1jpg.jpeg

Je zou zeggen: op die ID cover staat dat alleen financiële instellingen om je volledige ID mogen vragen. MAAR N26 valt onder Duitse wetgeving en is dus een buitenlands bedrijf. Wie zegt mij dat mijn volledige ID niet voor handelsdoeleinden gebruikt wordt?

[ Voor 9% gewijzigd door W00fer op 29-01-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
W00fer schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:46:
Wat een dramatische klantenservice heeft N26. De support via e-mail duurt dagen (als ze al antwoorden) en de support via Twitter is net een krakende grammofoonplaat die elke keer hetzelfde herhaald waar je niets aan hebt. Ze weten het niet, het duurt lang enz..
Lang verhaal kort: ze accepteren geen ID kaart die deels afgeschermd is met de bekende ID covers tegen identiteitsfraude.

[afbeelding]

Je zou zeggen: op die ID cover staat dat alleen financiële instellingen om je volledige ID mogen vragen. MAAR N26 valt onder Duitse wetgeving en is dus een buitenlands bedrijf. Wie zegt mij dat mijn volledige ID niet voor handelsdoeleinden gebruikt wordt?
Als zelfs op de cover staat dat alleen financiële instellingen je volledige ID mogen vragen, dan vraag ik mij af waarom je er zo’n punt van maakt; waarom wil je klant worden als je N26 niet vertrouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL

[afbeelding]

N26 wil je BSN hebben omdat de Nederlandse Belastingdienst die weer van N26 wil hebben.
Wat je nu doet roept alleen maar wantrouwen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Wie zegt mij dat mijn volledige ID niet voor handelsdoeleinden gebruikt wordt?
De voorwaarden die N26 volgens mij op de website heeft staan. Vervelend is dat je de daadwerkelijk wettig toegepaste versie misschien pas krijgt na aanmelding (je op een immer veranderen website beroepen gaat lastig). Daarentegen doet geen enkele bank dat anders, dus niet specifiek minpunt voor N26, maar zeker vervelend.

Banken zijn verplicht jou te identificeren. Een bankrekening openen zonder je te identificeren kan wettelijk gezien niet binnen de EU, en ook in de meeste plaatsen daarbuiten niet. Je zou het evt in de Bahamas kunnen proberen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
oohh schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:07:
[...]

Als zelfs op de cover staat dat alleen financiële instellingen je volledige ID mogen vragen, dan vraag ik mij af waarom je er zo’n punt van maakt; waarom wil je klant worden als je N26 niet vertrouwt?
Onder Nederlands recht ja. Dat is wat anders dan dat een buitenlandse partij om je ID vraagt. Dit omdat de AVG (nieuwe EU wetgeving rondom privacy) nog niet van kracht is, per 25 mei 2018 is dat pas voor alle Europese lidstaten. Deze strengere regelgeving geeft de eindgebruiker meer mogelijkheden.

Ik denk dat het niet voor niets is dat N26 de video conferentie authentificatie geschrapt heeft (via het bedrijf IDnow). N26 support had mij voor de kerst al aangegeven dat ze de daarmee gemaakte videobeelden voor onbepaalde tijd konden opslaan op hun servers. Dit was voor mij onacceptabel. De huidige ID verificatie is niet veel beter.

Je mag immers geen ID kaart aanleveren die onklaar is gemaakt voor kopiëren

Bijvoorbeeld zo

Afbeeldingslocatie: http://meldpuntmodelfotografie.eu/wp-content/uploads/2017/09/voorbeeld-paspoort-300x209.jpg

Of via de KopieID app

Op Tweakers was er destijds ook een draadje over dat je bij ASN Bank wél een onklaar gemaakte kopie mocht inleveren, als de geboorteplaats, geboortedatum en andere gegevens maar zichtbaar waren.

Cyb in "ASNBank vraagt om kopie identiteitsbewijs via email"

De ID verficiatie van N26 gebeurt NIET door henzelf maar door SafeNED, een Engelse partij. Zij hanteren de volgende regels

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EhgFmBN.jpg

Wat in de voorwaarden van N26 staat is dat Duitse klanten niet eens hun ID kunnen opsturen via de app, omdat dat volgens Duitse wetgeving helemaal niet mag. Je mag daar alleen in persoon verifiëren bij een postkantoor. Je kunt dus op je vingers natellen dat als de Duitser zelf het al niet mag, waarom zouden buitenlanders het dan wel moeten?
Before starting the verification of your identity, we’ll ask you which identity document you’d like to use. Based on this information and your country of residency, we’ll offer you the fastest and most suitable method of completing the verification. You can verify your identity directly within the N26 app either through Video Verification with our partner IDnow or through Photo Verification with our partner SafeNed. Photo Verification with our partner SafeNed is not available for customer with German residence. Additionally, in Germany you can verify your identity by visiting a local post office with our partner Deutsche Post AG.
---

Voor de mensen die dachten dat er geen soort BKR registratie was, jawel dus:
8. Consent to credit assessment from SCHUFA HOLDING AG
You hereby consent to N26 Bank GmbH transmitting data about your application, conclusion and termination of this account to SCHUFA Holding AG, Kormoranweg 5, D-65201 Wiesbaden. Irrespective thereof N26 Bank GmbH may also transmit information concerning our outstanding claims against you to SCHUFA. This is permissible according to the German Data Protection Act (Section 28a, Subsection 1, Sentence 1) if I you have not paid the due amount irrespective of the fact it has fallen due for payment; the forwarding is necessary to safeguard legitimate interests of N26 or third parties and the claim is enforceable or you have expressly acknowledged the claim or after the claim fell due for payment you received at least two written reminders, N26 informed you in good time, at the earliest, however, by way of the first reminder, of the pending forwarding after four weeks at least, and you have not contested the claim, or the contractual relationship underlying the claim may be terminated without notice by N26 on the basis of payment arrears, and if N26 has informed you of the pending forwarding.
MichielFRL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:13:
[...]

N26 wil je BSN hebben omdat de Nederlandse Belastingdienst die weer van N26 wil hebben.
Wat je nu doet roept alleen maar wantrouwen op.
Heb je daar bewijs voor dat de Belastingdienst dat wil hebben?
Brent schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:31:
[...]

De voorwaarden die N26 volgens mij op de website heeft staan. Vervelend is dat je de daadwerkelijk wettig toegepaste versie misschien pas krijgt na aanmelding (je op een immer veranderen website beroepen gaat lastig). Daarentegen doet geen enkele bank dat anders, dus niet specifiek minpunt voor N26, maar zeker vervelend.

Banken zijn verplicht jou te identificeren. Een bankrekening openen zonder je te identificeren kan wettelijk gezien niet binnen de EU, en ook in de meeste plaatsen daarbuiten niet. Je zou het evt in de Bahamas kunnen proberen ;)
Ik heb het niet over NIET identificiceren, ik heb het over VEILIG identificeren. Niet voor niets moeten Duitse klanten van N26 langs een postkantoor.

[ Voor 13% gewijzigd door W00fer op 29-01-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
W00fer schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:34:
[...]

Ik heb het niet over NIET identificiceren, ik heb het over VEILIG identificeren. Niet voor niets moeten Duitse klanten van N26 langs een postkantoor.
Toen ik m'n rekening opende stond het me vrij met een barcode naar het dichtbijzijnde Duitse postkantoor te gaan. Is dat veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
W00fer schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:34:
Wat in de voorwaarden van N26 staat is dat Duitse klanten niet eens hun ID kunnen opsturen via de app, omdat dat volgens Duitse wetgeving helemaal niet mag. Je mag daar alleen in persoon verifiëren bij een postkantoor.
Alleen verificatie via SafeNed is niet beschikbaar voor Duitse klanten:
Before starting the verification of your identity, we’ll ask you which identity document you’d like to use. Based on this information and your country of residency, we’ll offer you the fastest and most suitable method of completing the verification.

You can verify your identity directly within the N26 app either through Video Verification with our partner IDnow or through Photo Verification with our partner SafeNed.

Photo Verification with our partner SafeNed is not available for customer with German residence.

Additionally, in Germany you can verify your identity by visiting a local post office with our partner Deutsche Post AG.
Als buitenlander kun je er dus nog steeds voor kiezen om naar een Duits postkantoor te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommert38
Zo te zien is dat nog steeds mogelijk. Mensen die het gemak van online identificeren ondergeschikt vinden aan hun privacy kunnen dus bij een Deutsche Post in Duitsland terecht, maar ook daar zullen ze alle gevoelige gegevens verzamelen. N26 heeft het hoe dan ook nodig.
For natural persons following data has to be collected from every N26 customer:
  • Name (last name as well as all first names, if technically displayable);
  • Place of birth;
  • Date of birth;
  • Nationality;
  • Address; and
  • Type, number, expiry date and issuing authority of the identity document used for identifying the customer
En als je dan toch naar Duitsland gaat, vermijd dan de auto (ze scannen immers je kenteken bij de grens). Koop dan liever een anoniem treinkaartje dat je cash afrekent. Je gezicht moet je dan nog wel afwenden van alle camera's in de stations en de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:48
Olslov schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:14:
Ik gebruik sinds kort ook N26. De Mastercard & Maestro kaart werken prima in winkels & restaurants.
Bij de zelfscan bij de AH werkte mijn mastercardpas niet is dat normaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 11:29

DouweGNL

Ik ben tof.

dirk_mec schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:47:
[...]
Bij de zelfscan bij de AH werkte mijn mastercardpas niet is dat normaal?
Albert Heijn accepteert geen MasterCard, dus ja. De N26 Maestro werkt prima bij AH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:23
Is de travel Assurance van de black vergelijkbaar met een los af te sluiten reisverzekering ?. Ik zie voornamelijk dingen staan zoals aankoopverzekering, lost bagage, medisch en dat moet allemaal wel betaald zijn met de n26, maar wat mis je ten opzichte van een ‘normale’ reisverzekering met wereledekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Tommert38 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:04:
Zo te zien is dat nog steeds mogelijk. Mensen die het gemak van online identificeren ondergeschikt vinden aan hun privacy kunnen dus bij een Deutsche Post in Duitsland terecht, maar ook daar zullen ze alle gevoelige gegevens verzamelen. N26 heeft het hoe dan ook nodig.

[...]

En als je dan toch naar Duitsland gaat, vermijd dan de auto (ze scannen immers je kenteken bij de grens). Koop dan liever een anoniem treinkaartje dat je cash afrekent. Je gezicht moet je dan nog wel afwenden van alle camera's in de stations en de stad.
Nee dat is alleen voor Duitse klanten.
Brent schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:53:
[...]

Toen ik m'n rekening opende stond het me vrij met een barcode naar het dichtbijzijnde Duitse postkantoor te gaan. Is dat veranderd?
Ik heb geen barcode gezien, alleen een ID photo mogelijkheid.

[ Voor 17% gewijzigd door W00fer op 31-01-2018 02:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
In het support artikel staat:
Applicable to:
  • All Regions (additional requirements for France)
[...]
Photo Verification with our partner SafeNed is not available for customer with German residence. Additionally, in Germany you can verify your identity by visiting a local post office with our partner Deutsche Post AG.

[...]
Postal Verification
The Post Ident service offered by Deutsche Post allows you to verify your identity at your local post office. In order to start the process, please log into your N26 app and choose Post Ident as your identification method.

We will send you an email with a coupon that you can print. Please bring this coupon, along with your passport or national ID, to your nearest post office.
Ze zeggen dus dat je in Duitsland bij Deutsche Post je kunt identificeren, niet dat je alleen als inwoner van Duitsland dit kunt doen. Dat zeggen ze wel expliciet over Photo Verification. Ook het feit dat ze het niet over een Duits paspoort of ID-kaart hebben, wijst erop dat je je als niet-Duitser ook zo kunt identificeren. Het kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden, dus misschien even aan de webcare vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Ik doe mee aan het Duitse spaarsysteem Payback. Onlangs ontdekte ik dat je via www.payback.de/bargeld (na inloggen) het tegoed kan laten uitbetalen i.p.v. korting op spullen die ik toch niet nodig heb. Met een Duitse N26 IBAN lukte dat prima, terwijl mijn Nederlandse IBAN werd geweigerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
W00fer schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 02:46:
[...]

Ik heb geen barcode gezien, alleen een ID photo mogelijkheid.
Dat bedoel ik. Met een A4'tje met daarop wat barcodes kon je naar een postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
U123456 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:49:
Ik doe mee aan het Duitse spaarsysteem Payback. Onlangs ontdekte ik dat je via www.payback.de/bargeld (na inloggen) het tegoed kan laten uitbetalen i.p.v. korting op spullen die ik toch niet nodig heb. Met een Duitse N26 IBAN lukte dat prima, terwijl mijn Nederlandse IBAN werd geweigerd. :)
Interessant systeem. Ziet er uit als een soort Duitse variant van Airmiles. Heeft het zin om hiervan lid te worden als je niet dicht bij de Duitse grens woont? Ik koop wel vaak in Duitsland, vooral bij Amazon e.d, maar ben zelf fysiek weinig in Duitsland te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
oohh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:06:
[...]

Interessant systeem. Ziet er uit als een soort Duitse variant van Airmiles. Heeft het zin om hiervan lid te worden als je niet dicht bij de Duitse grens woont? Ik koop wel vaak in Duitsland, vooral bij Amazon e.d, maar ben zelf fysiek weinig in Duitsland te vinden :)
Amazon doet niet meer mee aan Payback. Veel andere webshops wel, zoals eBay, Zalando, enz.
Dit naast de fysieke Payback partner winkels in Duitsland.

Acceptatie van N26 kaarten is trouwens in fysieke Duitse winkels nog altijd slechter dan van de Girocard pinpas van de Sparkasse, zie hier een voorbeeld. Dus heb je om te betalen soms gewoon weer cash nodig, terwijl je een Duitse (N26) kaart in handen hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:24
U123456 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:17:
[...]
Amazon doet niet meer mee aan Payback. Veel andere webshops wel, zoals eBay, Zalando, enz.
Dit naast de fysieke Payback partner winkels in Duitsland.

Acceptatie van N26 kaarten is trouwens in fysieke Duitse winkels nog altijd slechter dan van de Girocard pinpas van de Sparkasse, zie hier een voorbeeld. Dus heb je om te betalen soms gewoon weer cash nodig, terwijl je een Duitse (N26) kaart in handen hebt!
Dat ligt niet aan N26 maar aan Duitsland. Daar is cash betalen heel gewoon en hebben veel winkels helemaal geen hardware om zelfs een kaart te accepteren. Sparkasse hebben ze vaak wel een apparaatje voor (wat echt puur en alleen met Sparkasse werkt).
Je kan dus met geen enkele Mastercard/Visa/Maestro in Duitsland betalen zoals je dat in NL gewend bent. In Hamburg heb ik zelfs 2 restaurants gevonden (hele nette) die geen enkele kaart accepteren 8)7

En wat een rare discussie hierboven. Elke bank in de EU moet aan regels voldoen die zeggen dat ze je volledig moeten identificeren. "buitenlands bedrijf" is helemaal geen entiteit in die regelgeving. Het is gewoon een bank dus moeten ze zich aan de specifieke regels voor banken (die een bankvergunning hebben voor jouw land) houden. Punt. Het kost startups als N26 (en Bunq) klauwen met geld om aan deze regels te voldoen. Dus ze doen het niet om geld te verdienen met jouw IDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Jazco2nd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:09:
[...]
Je kan dus met geen enkele Mastercard/Visa/Maestro in Duitsland betalen zoals je dat in NL gewend bent. In Hamburg heb ik zelfs 2 restaurants gevonden (hele nette) die geen enkele kaart accepteren 8)7
Ik heb anders nog nooit problemen gehad langs de wegen (ook de kleinere) en in Berlijn met m'n Maestro of Mastercards.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 21:36
Brent schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Ik heb anders nog nooit problemen gehad langs de wegen (ook de kleinere) en in Berlijn met m'n Maestro of Mastercards.
Heb je geluk gehad. Zelfs met tanken wel eens problemen gehad in Duitsland. Heb ook meegemaakt dat ze nog pinkosten rekenden in een winkel 8)7 en bij een Ijssalon kon je pas pinnen vanaf €10 8)7
Soms is het nog net de jaren 80-90 in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 13-06 21:13

Nss

The Dude Abides

DouweGNL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:59:
[...]

Albert Heijn accepteert geen MasterCard, dus ja. De N26 Maestro werkt prima bij AH.
Klopt over het algemeen, maar enkele AH accepteren wel Mastercard zoals achter de Dam in Amsterdam. Mijn N26 mastercard werkt daar dus prima.

Daarnaast accepteren alle AH to Go’s ook Mastercard/Visa.

[ Voor 5% gewijzigd door Nss op 02-02-2018 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nuevocasa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Heb je geluk gehad. Zelfs met tanken wel eens problemen gehad in Duitsland. Heb ook meegemaakt dat ze nog pinkosten rekenden in een winkel 8)7 en bij een Ijssalon kon je pas pinnen vanaf €10 8)7
Soms is het nog net de jaren 80-90 in Duitsland.
Klopt, moest laatst 10 cent bij betalen in Duitsland om te kunnen pinnen bij kleine aankoop van 1 euro :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
alwaysleft schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:41:
[...]

Klopt, moest laatst 10 cent bij betalen in Duitsland om te kunnen pinnen bij kleine aankoop van 1 euro :o
Dat heb je zelf hier in Amsterdam. Als je kaart er niet uitziet als van ING/ABN, kieperen ze er zo 50 cent toeristenbelasting creditcardheffing bij. Zelfs als je het Maestro logo laat zien...

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 02-02-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
@W00fer in hoeverre geldt die 'soort' BKR registratie dan? Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ben er ook niet blij mee eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Karizma schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:34:
@W00fer in hoeverre geldt die 'soort' BKR registratie dan? Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ben er ook niet blij mee eerlijk gezegd.
Die is er helemaal niet. In Duitsland bestaat wel een soortgelijk systeem waar je ongetwijfeld in terecht komt, maar dat staat compleet los van het bkr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
i7x schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Die is er helemaal niet. In Duitsland bestaat wel een soortgelijk systeem waar je ongetwijfeld in terecht komt, maar dat staat compleet los van het bkr.
Schufa werkt wel samen met BKR, voor de Buitenland Toets zo te zien. Ze kunnen onderling informatie uitwisselen.

https://www.bkr.nl/global.../bkr-buitenland-toets.pdf

Ik ga er vanuit dat ik er geen last van zou hebben dat ik een N26 rekening heb.
Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste