Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Het betreft een MasterCard debit card, dus hoe kun je dan geregistreerd worden bij een kredietbeoordelaar? Je hebt geen line of credit met een debit card. De enige reden waarom N26 je zou moeten aanmelden bij zo'n instantie als je overdraft bij hun hebt, wat op dit moment niet mogelijk is voor Nederlandse klanten. Ik zie geen andere manier waarop jij "outstanding claims" (zoals de voorwaarden die in de quote worden vermeld omschrijft) kunt hebben ten gunste van N26.

[ Voor 19% gewijzigd door Tigerblood op 02-02-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karizma schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:03:
[...]

Schufa werkt wel samen met BKR, voor de Buitenland Toets zo te zien. Ze kunnen onderling informatie uitwisselen.

https://www.bkr.nl/global.../bkr-buitenland-toets.pdf

Ik ga er vanuit dat ik er geen last van zou hebben dat ik een N26 rekening heb.
Zelfs al werken ze met het BKR, deze zal niks toevoegen aan jouw "profiel" omdat zij dit simpelweg niet mogen. Zij beheren uitsluitend het CKI.En tot het Centraal Krediet Informatiesysteem heeft een buitenlandse kredietverstrekker geen toegang tot. zelfs als je 10K leent van N26 en niet op tijd betaald heeft het BKR er niks mee te maken. Dat het in de SCHUFA boeken staat is wellicht het geval, maar of dat iets is waar je je zorgen om moet maken laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 12:37
Tigerblood schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:09:
Het betreft een MasterCard debit card, dus hoe kun je dan geregistreerd worden bij een kredietbeoordelaar? Je hebt geen line of credit met een debit card. De enige reden waarom N26 je zou moeten aanmelden bij zo'n instantie als je overdraft bij hun hebt, wat op dit moment niet mogelijk is voor Nederlandse klanten. Ik zie geen andere manier waarop jij "outstanding claims" (zoals de voorwaarden die in de quote worden vermeld omschrijft) kunt hebben ten gunste van N26.
Inderdaad, wellicht is het geen registratie maar gewoon een check die ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Karizma schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:03:
[...]

Schufa werkt wel samen met BKR, voor de Buitenland Toets zo te zien. Ze kunnen onderling informatie uitwisselen.

https://www.bkr.nl/global.../bkr-buitenland-toets.pdf

Ik ga er vanuit dat ik er geen last van zou hebben dat ik een N26 rekening heb.
Nou, aangezien er tegenwoordig ook jacht gemaakt wordt op buitenlands vermogen cq. schulden zou ik dat maar niet te hard roepen. Deze methode is in Nederland veel gebruikt. België vind het (nog) te controversieel maar het zou zomaar kunnen dat mocht jij een uitkering hier krijgen en je hebt nog een grote schuld openstaan elders (of vermogen) dat men daarachter komt.

https://www.vrt.be/vrtnws...ands-vermogen-leefloners/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
- post kan weg -

[ Voor 96% gewijzigd door AlbertJP op 02-02-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Karizma schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:27:
[...]

Inderdaad, wellicht is het geen registratie maar gewoon een check die ze doen.
Schufa is al wel eens naar voren gekomen in dit topic omdat het in de algemene voorwaarden staat, het lijkt er op dat N26 het recht heeft om jou na te trekken bij Schufa mocht dat nodig zijn. In de support-artikelen over kredieten staat daar expliciet bij "This does not affect your Schufa score". Vrij onschuldig naar mijn idee.

En verder, als ik eerdere posts in dit topic mag geloven weet de Belastingdienst gewoon dat je een rekening hebt in Duitsland, dus veel valt er al niet te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 11:16
n.a.v. dit topic vorige week zaterdag een rekening geopend en de Mastercard aangevraagd. Begin deze week 100 euro overgemaakt en de Maestro aangevraagd. Zijn vandaag alle twee binnengekomen. Eerste pluspunten hebben ze dus binnen bij mij. :-)

De aankomende weken ga ik proberen al mijn bankzaken via N26 te doen, ben benieuwd wat de ervaringen daarmee zullen zijn en dan doel ik met name op automatische incasso's van Nederlandse bedrijven van een Duitse IBAN. We gaan het zien!

Zou mooi zijn als ik op termijn helemaal over kan want over de Rabobank ben ik eigenlijk niet meer zo tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
Ik ben net weer weg bij N26 helaas, ik ben het vertrouwen in ze een beetje kwijt. Ook lijken ze zich niet echt op Nederlands te richten gezien alle nieuwe functies hier niet beschikbaar zijn. Jammer, want die app met notificaties is echt wel heel fijn.

Wel een nieuwe gratis Duitse rekening gevonden die met de webcam vanuit Nederland te openen is, Fidor Bank. Ze hebben zelfs Maestro en Mastercard op dezelfde pas. Wel alleen beschikbaar in het Duits, identificatie kan wel in het Engels als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:26
Ik heb n26 een maand gebruikt in de VS. Het werkt prima, ik heb maat een paar keer een andere pas moeten pakken.

Wat soms wat stroef ging is tanken, ik heb regelmatig bij de kassa moeten betalen ipv in de pomp. Dit schijnt wel meer een buitenlandse pas dan n26 probleem te zijn. Je moet soms ook een US zipcode invullen (10001 werkte meestal wel).

De andere keren dat de pas is afgewezen is denk ik omdat de pas om een pin vroeg. Amerikanen willen graag handtekening, en de pas pas declined de transactie als ze voor handtekening gaan als pin mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Facepalm schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:54:
Ik ben net weer weg bij N26 helaas, ik ben het vertrouwen in ze een beetje kwijt. Ook lijken ze zich niet echt op Nederlands te richten gezien alle nieuwe functies hier niet beschikbaar zijn. Jammer, want die app met notificaties is echt wel heel fijn.

Wel een nieuwe gratis Duitse rekening gevonden die met de webcam vanuit Nederland te openen is, Fidor Bank. Ze hebben zelfs Maestro en Mastercard op dezelfde pas. Wel alleen beschikbaar in het Duits, identificatie kan wel in het Engels als je wilt.
Kun je aangeven welke nieuwe functies jij mist die wel beschikbaar zijn in bijvoorbeeld Duitsland? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:46
Facepalm schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:54:
Heb je die combo bankpas ontvangen?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
Mandera schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:25:
[...]

Kun je aangeven welke nieuwe functies jij mist die wel beschikbaar zijn in bijvoorbeeld Duitsland? :)
Met name sparen en af en toe contant geld kunnen storten met Cash26. Is natuurlijk niet de belangrijkste reden dat ik weg ben, maar het geeft wel aan waar de prioriteiten liggen bij N26.

Beslissing is vooral op gevoel genomen eigenlijk. Was vooral omdat ik de slechte klantenservice en dat ze op de een of andere dag zomaar de voorwaarden ingrijpend veranderen beu was.
MichielFRL schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Heb je die combo bankpas ontvangen?
Ik heb me net aangemeld gisteren, zo ver was ik nog niet :) Is wel goed gegaan, identiteit is bevestigd en m'n IBAN werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Facepalm op 09-02-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@Facepalm Welke plotselinge verandering van voorwaarden doel je op?

Zelf ben ik nog steeds tevreden met het product maar inderdaad heeft de NL markt geen prioriteit bij N26. Je zou denken dat een spaarfunctie zonder al te veel problemen ook in NL uitgerold kan worden.
Wat ik vooral mis is iDeal, dit is de nummer 1 reden dan ik nog een legacy bankrekening heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Ben ook benieuwd op elke voorwaarden je doelt.
IDeal is superhsndig en daarom heb ik nog een bunq free rekening,
Ik denk dat nu PSD2 (nieuwe Europese betaaldet) vanaf april zal gelden en daarin ook staat dat er geen extra kosten zoals cr3dit Card opslag mogen doorberekend. Dat kan betekenen dat veel meer aanbieders ook credit Card zullen gaan ondersteunen en iDeal minder belangrijk wordt.

Sparen en Apple pay zou ik persoonlijk graag zien, en een wallet zoals revolut waar je alvast wat dollars of ponden in kan zetten bij een goede koers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Facepalm schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Met name sparen en af en toe contant geld kunnen storten met Cash26. Is natuurlijk niet de belangrijkste reden dat ik weg ben, maar het geeft wel aan waar de prioriteiten liggen bij N26.
Die onderbouwing begrijp ik zeker, ik zoek ook nog een antwoord op het spaar vraagstuk. Maar ik denk dat ik meer van plan ben om het prive vermogen wat ik nu heb te gaan beleggen op termijn. Ik heb een eigen zaak en bouw daar veel sneller buffer op op dit moment op de zakelijke spaarrekening. Eigenlijk heb ik mijn prive spaargeld niet nodig op dit moment.

Ik woon zelf niet zo ver van Duitsland af dus als ik eens ooit geld wil storten kan ik even de grens over snorren maar ik snap dat die vlieger niet echt opgaat als je bijvoorbeeld in het westen woont.

iDeal is wel een dingetje, al ben ik al heel blij met de Maestro kaart die je hier gewoon in de supermarkt kunt gebruiken, anders was heel N26 nutteloos voor mij. Ik hoop dat ze snel de hoge kosten voor Mastercard betalingen in Nederland schrappen zodat ik geen Bunq rekening hoef te openen maar zeg nooit nooit voor the time being. :o

Ik heb overigens wat gelezen over sparen bij Consorbank (ook Duits). Gratis spaarrekening met 1% rente? Moet het fijne er nog eens van uitzoeken maar dat kan ook nog iets zijn voor de luie rentenier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
JoebarRC schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:16:

Ik denk dat nu PSD2 (nieuwe Europese betaaldet) vanaf april zal gelden en daarin ook staat dat er geen extra kosten zoals cr3dit Card opslag mogen doorberekend. Dat kan betekenen dat veel meer aanbieders ook credit Card zullen gaan ondersteunen en iDeal minder belangrijk wordt.
Dat is nog maar de vraag. Er blijven gewoon kosten bestaan bij de creditcardschema's maar die mogen niet meer doorbelast worden naar de klant. iDeal kent erg lage transactiekosten. Het zal dus een afweging zijn of ondernemers door het niet accepteren van creditcards veel omzet verliezen vs de relatief hoge kosten van creditcardtransacties die ergens van betaald moeten worden door de merchant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Evengoed, for better or worse is CC zo'n beetje overal geaccepteerd, online en offline, behalve NL. Het is dus te verwachten dat vroeger of later onze custom systeempjes verdwijnen ter faveure van dat wat overal ter wereld als standaard geldt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:29
Laten jullie je salaris ook storten rechtstreeks op N26 of hebben jullie nog een Nederlandse bank achter de hand?

Ik heb al maanden een N26 account en heb sinds vandaag een Maestro pas aangevraagd, maar om de een of andere reden blijf ik een beetje huiverig om volledig over te stappen.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
SgtElPotato schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:32:
Laten jullie je salaris ook storten rechtstreeks op N26 of hebben jullie nog een Nederlandse bank achter de hand?

Ik heb al maanden een N26 account en heb sinds vandaag een Maestro pas aangevraagd, maar om de een of andere reden blijf ik een beetje huiverig om volledig over te stappen.

Als je tevreden bent en alles kunt doen wat je met je oude bank ook kunt zou ik niet weten wat je tegen kan houden. Ik zou eerder checken of alle instanties die incasseren vanaf je NL rekening dit ook vanaf een DE IBAN willen doen. Lijkt mij belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
Wally2002 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:15:
@Facepalm Welke plotselinge verandering van voorwaarden doel je op?
Een paar maanden geleden heeft N26 plotseling alle rekeningen aangemeld bij Schufa, het Duitse kredietwaardigheidsbureau. Dit zonder enige communicatie vooraf en bij het openen van mijn rekening ben ik daar geloof ik niet akkoord mee gegaan.

Nogmaals niks ernstigs, maar het geeft mij gewoon geen vertrouwen in deze bank die naar mijn idee maar gewoon doet wat ze wil. In mijn achterhoofd heb ik ook nog het plotseling sluiten van vele rekeningen omdat die mensen volgens N26 teveel contant geld hadden gepind, 2 jaar geleden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Mandera schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:38:
[...]Ik zou eerder checken of alle instanties die incasseren vanaf je NL rekening dit ook vanaf een DE IBAN willen doen. Lijkt mij belangrijk.
Dat zijn ze wettelijk verplicht en anders melding maken van IBAN discriminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
MichielFRL schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Leek mij ook, las hier elders in het topic ervaringen van iemand die een Bunq rekening heeft voor bijvoorbeeld een hypotheek te betalen omdat de bank/verstreker niet van een Duits IBAN wilde afschrijven.

Slaat imho echt nergens op maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
MichielFRL schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Leek mij ook, las hier elders in het topic ervaringen van iemand die een Bunq rekening heeft voor bijvoorbeeld een hypotheek te betalen omdat de bank/verstreker niet van een Duits IBAN wilde afschrijven.

Slaat imho echt nergens op maar goed.

Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53253999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Facepalm schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:49:
[...]

Een paar maanden geleden heeft N26 plotseling alle rekeningen aangemeld bij Schufa, het Duitse kredietwaardigheidsbureau. Dit zonder enige communicatie vooraf en bij het openen van mijn rekening ben ik daar geloof ik niet akkoord mee gegaan.
Wat mij betreft wordt dit Schufa-verhaal zwaar overdreven. Het enige wat is veranderd is dat volgens de algemene voorwaarden N26 het recht heeft om mensen na te trekken bij Schufa, hier werd zonder veel bewijs door een paar forumgebruikers van gemaakt dat Schufa ineens alles van je weet. Als je geen krediet hebt, valt er namelijk helemaal niets te registreren.

Mensen natrekken bij een kredietbeoordelaar voordat er diensten worden afgenomen gebeurt ook in Nederland aan de lopende band door bijvoorbeeld energieleveranciers en verzekeraars en dat zorgt ook niet voor een registratie want dat zijn geen kredieten. Veel van dat soort bedrijven hebben een overeenkomst met een private kredietbeoordelaar i.p.v. alleen het BKR.

Ik heb persoonlijk wel eens moeite gehad met een energiecontract omdat die private kredietbeoordelaar mij per vergissing verkeerd beoordeeld had, maar die fout was met 1 telefoontje naar dat bedrijf opgelost. Het drukt je wel met de neus op de feiten hoe gebruikelijk het is om een persoon bij de kredietbeoordelaar na te trekken en wat dat betreft vind ik de acties van N26 helemaal niet vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 19:52
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:20:
[...]

In een kaarthouder zit ie perfect, het idee is zeker mooi. Normaal gesproken moet je of een Centurion/Visa Infinite of Mastercard Black hebben. Echter zijn al deze kaarten alleen op uitnodiging te verkrijgen dus onbereikbaar voor 98% van de bevolking
MasterCard Black is zo te krijgen zonder uitnodiging, heb er zelf eentje. Een matte afwerking ipv glans en wel een mooi design. Wel grappig als je je kaart afgeeft bij bijvoorbeeld een hotel of tijdens een vlucht, men ziet deze kaart blijkbaar niet vaak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Facepalm schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:54:Wel een nieuwe gratis Duitse rekening gevonden die met de webcam vanuit Nederland te openen is, Fidor Bank. Ze hebben zelfs Maestro en Mastercard op dezelfde pas. Wel alleen beschikbaar in het Duits, identificatie kan wel in het Engels als je wilt.
Ben benieuwd naar je ervaringen met Fidor, eventueel een nieuwe topic hiervoor openen. :)
Ben nu zelf een half jaartje over op N26.. volledig, behalve hypotheek, die doen moeilijk maar heb geen klachten tot nu toe.

[ Voor 12% gewijzigd door xabre16v op 10-02-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsiejjj92 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:18:
[...]

MasterCard Black is zo te krijgen zonder uitnodiging, heb er zelf eentje. Een matte afwerking ipv glans en wel een mooi design. Wel grappig als je je kaart afgeeft bij bijvoorbeeld een hotel of tijdens een vlucht, men ziet deze kaart blijkbaar niet vaak :)
Je bedoelt zeker d Mastercard Black van ICS?
Die is niet op uitnodiging klopt, andere kaarten wel.

Maar de echte Black Luxury is op uitnodiging te krijgen
Zelfde voor Visa Infinite

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2018 15:46 ]

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 20:15
Ik heb een vraag over de Meastro debit card. Hoe hebben jullie die aangevraagd? Moet je daarvoor niet in Duitsland wonen. Ik zie hier namelijk niets over op de website van N26. Ik weet dat ik EUR 100 op de rekening moet hebben staan.

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

smily01 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:41:
Ik heb een vraag over de Meastro debit card. Hoe hebben jullie die aangevraagd? Moet je daarvoor niet in Duitsland wonen. Ik zie hier namelijk niets over op de website van N26. Ik weet dat ik EUR 100 op de rekening moet hebben staan.
De Maestrokaart is voor Duitsland, maar ook Nederland en nog (een paar?) landen waar die populair is. Gewoon 100 EUR storten en dan verschijnt er ergens in de app de optie om er een aan te vragen. Zo gebeurt; heb het zelf ook gedaan.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 20:15
dank je voor je antwoord!

• lasche
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05-2024
Bij het 'my cards' menuutje zit naast een knop om jouw mastercard te activeren ook een knop om een maestro kaart aan te vragen (als je aan de voorwaarden voldoet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
is hier volgens mij wel vaker langs gekomen, je moet even de mastercard opzij swipen zodat de Maestro-kaart tevoorschijn komt in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

SgtElPotato schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:32:

Ik laat m’n salaris op N26 storten en gaat zonder problemen. Ook m’n studiefinanciering endergelijken wordt netjes gestort. M’n lenzen zorgverzekering etc gaan betaal ik maandelijks. Ik heb m’n nederlandse rekening al een eeuwigheid niet gebruikt en wil die ook opzeggen.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Ben nu zelf een weekje N26 Maestro aan het gebruiken voor mijn dagelijkse dingen, tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad. Werkt allemaal super fijn tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Zou heel mooi zijn als je ooit iDeal implementeren voor opladen/requests. Daar zouden ze een PSP voor kunnen gebruiken. Ik zie het niet voor me dat Currence een Duitse bank toevoegd aan iDeal :P

[ Voor 44% gewijzigd door Devaqto op 19-02-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Volgens dicksterk in "Discussie over & Ervaringen met N26" hoeft dat geen probleem te zijn, maar op https://mag.n26.com/ideas-at-n26-39a930b661f3 lees je dat ook specifiek Duitse betaalmethoden voorlopig niet toegevoegd worden, dus dat kan nog wel even duren.

Sofort werkt inmiddels met N26, is een internationaal (maar met name Duits) iDeal-achtig systeem waar ook wat NL banken bij zijn aangesloten. Opladen zou daarmee kunnen, ik zou zeggen dien het idee in bij ideas@n26.com.

[ Voor 49% gewijzigd door AlbertJP op 19-02-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was serieus van plan N26 te gaan gebruiken en op zoek naar reviews kwam ik op dit draadje terecht. Bij nader inzien blijf ik toch maar even bij mijn oude vertrouwde ING rekening en mijn VISA card. Ik sta altijd met plezier open voor nieuwe zaken maar afgaande op de reviews hier zie ik toch teveel obstakels. Blijft voor mij dus de vraag open, WAAROM zou je overstappen? De creditcard is nu nog gratis maar dit zal waarschijnlijk veranderen.... Problemen met incasso’s door het DE IBAN, veel vage afschrijvingen en correcties zoals ik hier lees en niet te vergeten het niet kunnen gebruiken van IDeal.

De Mastercard Black leek mij wel cool om de toegang tot de VIP lounges maar of ik al die mogelijke problemen hiervoor in ruil wil krijgen.... Mis ik een goede reden om wel over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@Verwijderd Ja, geen wisselkoersopslag voor vreemde valuta. In dit draadje meerdere keren genoemd. Volledig overstappen zit er voor mij niet in vanwege ontbreken iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:55: Mis ik een goede reden om wel over te stappen?
  • Mastercard Black heeft verschillende verzekeringen inbegrepen op je aankopen, met hogere maximalen dan ik nu heb bij Rabobank voor een lager bedrag per maand;
  • De Mastercard van N26 is geen creditcard maar een debitcard van Mastercard, boekingen worden net als een pintransactie vrijwel direct afgeschreven ipv 1x per maand;
  • Voor iDeal kun je eventueel een gratis Bunq rekening nemen, maar in mijn optiek kun je er bij de grotere winkels wel omheen met bijvoorbeeld acteraf betalen of Mastercard betaling (bol.com bijvoorbeeld rekent hier niks voor);
  • Geen vervelende/lompe kastjes meer om codes te genereren voor iDeal of inloggen;
  • N26 gebruikt Transferwise voor valutaconversie ipv eigen (hoge) fee's.
Klantenservice heb ik zelf nog niet getest. Die van de Rabobank ben ik meerdere malen mee in aanraking geweest en dat was helaas vaak niet zo best.

[ Voor 3% gewijzigd door Mandera op 20-02-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Door de hele gunstige wisselkoersen bespaar je al heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
xabre16v schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:43:
Door de hele gunstige wisselkoersen bespaar je al heel snel.
De vraag is natuurlijk voor hoelang dit zo blijft. Op dit moment kun je gratis al zoveel krijgen bij N26, dat ik het idee ga krijgen dat ze straks moeten gaan cashen om (meer) winst te gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
Het businessmodel van N26 bestaat vooral uit het aanbieden van producten van partners in dezelfde app waar je ook je bankzaken regelt, wat dat betreft is het niet nodig om geld te verdienen op geldwisselen. Voor NL is dit aanbod nog wat beperkt; internationaal overmaken via TransferWise is de enige partnerdienst die je als Nederlander direct in de app kunt gebruiken.

@Verwijderd de vage afschrijvingen en correcties kom je niet zo vaak tegen. Ging vooral om iemand die zijn kaart meenam naar Japan - wat daar gebeurde speelt in andere landen helemaal niet - en een paar bedrijven die 1€, 1$ of 1£ reserveren en direct terugstorten om je betaalgegevens te controleren.

[ Voor 6% gewijzigd door AlbertJP op 20-02-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Of in landen als de VS waar alles op creditcards is ingesteld. Reserveringen en na dato aanpassingen aan de afschrijving zijn daar veel normaler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Karizma schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:45:
[...]

De vraag is natuurlijk voor hoelang dit zo blijft. Op dit moment kun je gratis al zoveel krijgen bij N26, dat ik het idee ga krijgen dat ze straks moeten gaan cashen om (meer) winst te gaan maken.
Het verdienmodel zit hem ook in de MasterCard transacties. Daar verdiend niet alleen MC aan maar ook N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Wally2002 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:41:
[...]

Het verdienmodel zit hem ook in de MasterCard transacties. Daar verdiend niet alleen MC aan maar ook N26.
Ja dat is duidelijk, maar ik betwijfel of dat genoeg is. Grote kans dat ze straks net zoals bunq ineens omslaan. Ik gebruik het nu af en toe voor MasterCard transacties, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:23
Wally2002 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:41:
Exacte cijfers weet ik even niet, maar het werkt ongeveer zo:
Van de vergoeding voor een transactie krijgt Mastercard het grootste deel.
De rest gaat naar de acquirer bank (bank van de winkel) en issuer (bank van de klant).
Het percentage dat gaat naar de issuer is echter hoger dan van de acquier, omdat ze geld verliezen als de klant in gebreke blijft bij zijn creditcardbetaling.
Van dat laatste hebben Bunq en N26, die Debit Mastercards uitgeven, natuurlijk geen last.

• biggie0344
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02-2022
Even een kort vraagje..

Ik gebruik nu n26 voor zo een jaar en ben er super blij mee.
Ik zag zojuist pas dat ze een N26 maestro card hebben :p (ja ik weet het een jaar lid en nu pas kijken)...
Maar ze hebben ook een N26 Black.
Is die N26 Black een credit card of gewoon een debit card on steroids?

Ik merk ook dat veel webshops mijn N26 debitcard niet accepteren voor online betalingen, bijv Pathe (wou bios kaartjes kopen maar helaas).

Voor de rest prima bank, heb ook telefonisch contact met ze opgenomen en geen enkel probleem, goeie klantenservice en prijzen zijn ook geweldig.

Verwijderd

Karizma schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:43:
[...]
Grote kans dat ze straks net zoals bunq ineens omslaan.
Dat denk ik juist niet. bunq beperkt zichzelf erg in het bankieren (niks uitlenen maar overtollige middelen bij de ECB stallen, iedere avond) en moet zich bedruipen van een handjevol betalende klanten, wat koerstoeslag op hun kaarten en natuurlijk het legertje mensen dat een oude pas heeft en per product betaalt en/of een kleine fee per maand.

N26 doet echter zoveel meer: je kunt een rekening-courant krediet krijgen, het is een marktplaats voor leningen en verzekeringen, je kunt een premium kaart afnemen. OK, als je in Nederland woont kan niet alles, maar het is veel bredere basis.

Voeg daarbij nog eens dat N26 gewoon cijfers bekend maakt over het aantal klanten en bunq dit niet meer doet, dan weet ik wel waar ik meer vertrouwen in heb.
biggie0344 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:41:

Ik merk ook dat veel webshops mijn N26 debitcard niet accepteren voor online betalingen, bijv Pathe (wou bios kaartjes kopen maar helaas).
Nee, is gewoon een debit card. En voor wat betreft het niet accepteren bij Pathe... dat ligt denk eerder er aan dat je kaart niet in Nederland is uitgegeven maar in Duitsland. Zijn wel meer bedrijven die daar moeilijk over doen.

• menzo
biggie0344 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:41:
Even een kort vraagje..

Ik gebruik nu n26 voor zo een jaar en ben er super blij mee.
Ik zag zojuist pas dat ze een N26 maestro card hebben :p (ja ik weet het een jaar lid en nu pas kijken)...

Voor de rest prima bank, heb ook telefonisch contact met ze opgenomen en geen enkel probleem, goeie klantenservice en prijzen zijn ook geweldig.
Hij werkt wel weer prima bij de automaten in de bioscoop zelf. Je had niet online betalingen uit staan?

• biggie0344
menzo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Hij werkt wel weer prima bij de automaten in de bioscoop zelf. Je had niet online betalingen uit staan?
Nee ik doe veel online betalen alleen Pathe en mediamarkt (of coolblue, ik weet even niet zeker welke) accepteert mijn kaart niet maar andere webshops weer wel. Ik denk dat het bij de payment provider licht.

• MichielFRL
Vandaag getankt bij een onbemand tankstation met de N26 MasterKarte en in de app staan nu 2 transacties die verband met elkaar houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YIJRZNX5f0CQRfg8FzBFcznu/full.jpg

Weet iemand of het nog 1 transactie wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

biggie0344 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:01:
[...]

Nee ik doe veel online betalen alleen Pathe en mediamarkt (of coolblue, ik weet even niet zeker welke) accepteert mijn kaart niet maar andere webshops weer wel. Ik denk dat het bij de payment provider licht.
Zoals ik al noemde, sommige acceptanten nemen helemaal geen buitenlandse kaarten aan, of pas na extra verificatie. Bij sommige Nederlandse winkels kan ik namelijk ook met mijn (echte) buitenlandse creditcards niet betalen, die accepteren ze gewoon niet.

Van een kleinere shop heb ik eens begrepen dat ze een fraude-inschatting krijgen, en dat het dan aan hen zelf is om te bepalen of ze wel of niet willen accepteren (het was toen met een telefoontje verder ook klaar, maar normaal gesproken is een bestelling uit Nederland met een Duitse kaart verdacht).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2018 21:19 ]

• biggie0344
MichielFRL schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:15:
Vandaag getankt bij een onbemand tankstation met de N26 MasterKarte en in de app staan nu 2 transacties die verband met elkaar houden.

[afbeelding]

Weet iemand of het nog 1 transactie wordt?
Zo doen heel veel onbemande tankstations.
Ze trekken er eerst 125euro eraf.
Dan ga je tanken.
Bedrag wat je hebt getankt gaat van die 125euro af en ze storten het verschil terug. Dat kan je ook duidelijk zien.
Daarom is dit normaal, ik tank ook zo en krijg dan ook precies hetzelfde te zien.

• MichielFRL
biggie0344 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Zo doen heel veel onbemande tankstations.
Ze trekken er eerst 125euro eraf.
Dan ga je tanken.
Bedrag wat je hebt getankt gaat van die 125euro af en ze storten het verschil terug. Dat kan je ook duidelijk zien.
Daarom is dit normaal, ik tank ook zo en krijg dan ook precies hetzelfde te zien.
Bij de ICS MasterCard is dat niet zichtbaar, daar wordt alleen het daadwerkelijk betaalde bedrag weergegeven op het transactie overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggie0344
Vreemd. Ik krijg het zelfde hoe jij het ook ziet.
2 transacties, een transactie is negatief en wanneer ik getankt hebt eentje positief.

Edit: ik heb eentje van 2 weken geleden bekeken en blijkt dat ze samenvoegd worden dus 1 transactie blijft er over.
Dus het is afwachten voor je.

[ Voor 35% gewijzigd door biggie0344 op 22-02-2018 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja, klopt, dit is normaal. Later wordt dit weer verrekend tot 1 transactie. Dit lijkt raar maar eigenlijk is het zoals het echt gaat, nog voordat je een druppel benzine hebt ben je al 125 euro lichter, alleen bij andere kaarten laten ze dit niet zien.

[ Voor 11% gewijzigd door xabre16v op 23-02-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
In de VS kon ik goed zien dat sommige tankstations 100 dollar afschrijven en andere maar 8cent als reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Weet iemand of, en zo ja wanneer ongeveer, de spaarrekening ook voor nl beschikbaar komt? In DE bieden ze via een partner een mooie rente.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
MichielFRL schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:15:
Is gewoon een gevolg van het feit dat N26 alle transacties real time weergeeft in plaats van te wachten tot ze verwerkt zijn.
biggie0344 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:01:
Mediamarkt accepteert de kaart aan de fysieke kassa in ieder geval wel. Krijg wel op de kassabon als verificatie mijn naam geprint (zoals die in de kaart staat) wanneer ik met MasterCard betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

Weet iemand of je de N26 mastercard kan gebruiken in de App Store als credid card, want ik mag het niet zien als een pre-paid credit card of juist wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:00
Xelation schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:22:
Weet iemand of je de N26 mastercard kan gebruiken in de App Store als credid card, want ik mag het niet zien als een pre-paid credit card of juist wel?
De MasterCard werkt prima in de App Store :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

Top! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanthana
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 12:55
Heeft iemand ervaring met Fidor bank? Het is een duitse online bank, valt ook onder bankgarantie. Als ik hun website bekijk ziet het er interessant uit, maar ik zie toch verschillen tussen de UK en DE vorm.

op fidorbank.uk zie ik spaarrentes staan van 0.90% per 3 maanden, terwijl fidorbank.de 0,15% voor 3 maanden geeft?
Verder lijk je bij .DE meer te kunnen? (edelmetalen kopen)

Misschien maar 2 accounts aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Geen idee. Beetje onduidelijk bij Fidor. Krijg je bij Fidor een DE of GB IBAN? of afhankelijk waar je het hebt afgesloten?

Verder bieden ze een alles-in-1 kaart aan met MasterCard en Meastro pas in 1. Deze kost niks.

Echter bieden ze ook een debit MasterCard aan, deze is €15 per jaar. Is dit alles-in-1 pas dan een echter creditcard ofzo?

UK biedt alleen een MasterCard aan, geen Maestro.

Misschien voelt iemand zich geroepen om een apart Fidor topic te maken? :) Nu gaan we wel erg off-topic.

edit: die alles-in- 1 kaart is een echte creditcard gecombineerd met een Maestro pas, hiervoor moet je dus wel kredietwaardig zijn als ik het zo lees maar is verder gratis.. de debit mastercard kan je aanvragen als je dat niet bent en dat kost dus een x bedrag per jaar.
Probeer net de app te installeren maar deze is niet beschikbaar in uw land.. :'( (alleen DE, UK en FR dus)

Best interessant. Scheelt weer een pas.

[ Voor 46% gewijzigd door xabre16v op 28-02-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanthana
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 12:55
UK heeft kennelijk geen IBAN, DE wel.
Jammer, want de UK heeft wel een interessante rate voor bonds.
Fidor Bank Savings Bonds
12 months 1.20% p.a.*

Beter dan wat je in Nederland op je rekening krijgt.

Die app is niet per-se nodig toch om bij hun een rekening aan te houden?

aparte topic lijkt me wel interessant, om het hier on-topic te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Kanthana op 28-02-2018 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
Net even gekeken wat de Belastingdienst weet over mijn bankrekeningen. Mijn N26 rekening staat daar dan weer niet bij, terwijl ik dat eigenlijk wel had verwacht. Voegen we ‘m zelf maar toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

oohh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:01:
Net even gekeken wat de Belastingdienst weet over mijn bankrekeningen. Mijn N26 rekening staat daar dan weer niet bij, terwijl ik dat eigenlijk wel had verwacht. Voegen we ‘m zelf maar toe :)
Hoe kun je zien welke rekeningen er allemaal bekend zijn bij hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
i7x schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:02:
[...]

Hoe kun je zien welke rekeningen er allemaal bekend zijn bij hun?
Als je je inkomstenbelasting 2017 opent, laat de Belastingdienst zien wat zij vooraf hebben kunnen invullen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
Kijk net even op de Fidor Bank site (UK):

Transfers to the EEA: £2.49

(https://www.fidorbank.uk/personal-banking/smart-account)

Laat maar zitten denk ik dan.

[ Voor 22% gewijzigd door Mandera op 01-03-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Toevallig moet ik een reisverzekering afsluiten voor een weekje vakantie, maar het blijkt dat een tijdelijke reisverzekering tegenwoordig veel duurder is in vergelijking met een doorlopende verzekering.

Nu klinkt N26 Black wel interessant dankzij de reisverzekering, kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Hoe is de ervaring met Allianz? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Je moet denk ik gewoon bijna alles met n26 betalen om hem te laten gelden net als de Amex reisverzekering.

Ik heb zelf persoonlijk een losstaande Allianz reisverzekering, en heb daar prima ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@Karizma De voorwaarden van de verzekering kun je uiteraard gewoon zelf nagaan bij N26. Dan kun je bepalen of de dekking en eventuele beperkende voorwaarden (zoals mogelijkerwijs het verplicht gebruiken van je kaart voor de reis, verblijf etc) interessant genoeg is. Ik heb zelf geen Black en ken de voorwaarden niet.

Wel zie ik dat de constructie vergelijkbaar is zoals bijvoorbeeld American Express het ook doet: zij hebben een groepspolis met betreffende verzekeraar, dus jij als klant van N26 bent niet rechtstreeks verzekerd bij Allianz.
Dat hoeft verder geen probleem te zijn, maar in bijvoorbeeld het creditcard draadje hier op GoT is er iemand die met de Amex verzekering juist slechte ervaringen heeft gehad. Nu is dat volgens mij niet Allianz, en N=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:06
oohh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:01:
Waarom zou je dat zelf toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
xabre16v schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:46:
Geen idee. Beetje onduidelijk bij Fidor. Krijg je bij Fidor een DE of GB IBAN? of afhankelijk waar je het hebt afgesloten?
Kan je bij Fidor.de gewoon je Nederlandse nummer voor internetbankieren gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
dirk_mec schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 04:26:
[...]

Waarom zou je dat zelf toevoegen?
Waarom zou je dat niet zelf toevoegen en bewust frauderen met kans op extreem hoge boetes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
dirk_mec schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 04:33:
[...]

Kan je bij Fidor.de gewoon je Nederlandse nummer voor internetbankieren gebruiken?
Nederlands nummer? Bij een Duitse bank krijg je een Duits IBAN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Sorry, ik bedoelde Nederlandse telefoonnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facepalm
dirk_mec schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 04:33:
[...]

Ja, ik krijg mijn TAN-codes gewoon op mijn Nederlandse nummer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Nou, ik zit met een probleem. Net aan willen melden bij N26, bij het kiezen van het account klikt ik op de normale N26 MasterCard, maar tot mijn verbazing begon de spinner te draaien in de knop N26Black.

In de app is de volgende stap accountverificatie, maar ik weet nu niet of dat slim is om te doen. Er staat dat daarna de card wordt verzonden. Ik weet alleen niet welke card.

Als ik dit nu niet afrond moet ik als ik het goed begrijp €2,90 betalen terwijl ik voor de gratis variant wilde gaan (naast Bunq)

Dit is wat er in mijn mail stond:
"We’re also upgrading you to a free Mastercard (which would normally cost €2,90 a month in your country). But only if you complete identity verification now"

Wat is nu de beste vervolgstap? Maandag maar support bellen en de hele boel annuleren? Of zijn er nog alternatieven? Bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door FJP84 op 04-03-2018 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
Als je die mail krijgt heb je de gewone, niet de Black, aangevraagd.

De normale MasterCard moest €2,90/maand gaan kosten maar dat is steeds uitgesteld en geldt voor de mensen die nu klant worden nog niet. Er is al een tijdje ook geen ingangsdatum meer op de site te zien. Als je nu doorgaat krijg je gewoon de gratis kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
AlbertJP schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:27:
Als je die mail krijgt heb je de gewone, niet de Black, aangevraagd.

De normale MasterCard moest €2,90/maand gaan kosten maar dat is steeds uitgesteld en geldt voor de mensen die nu klant worden nog niet. Er is al een tijdje ook geen ingangsdatum meer op de site te zien. Als je nu doorgaat krijg je gewoon de gratis kaart.
Tnx! Logisch ook wel achteraf. Direct na het lezen van je reactie de identificatie afgerond. Nu 1 werkdag wachten. Ik hoop dat ik niet te lang gewacht heb met het afronden van de identificatie, maar goed kan binnen 14d altijd nog annuleren.

Laatst de financiën wat gestructureerd.
ING en/of: alle (gezamenlijke) vaste inkomsten en lasten en Creditcard.
Bunq (early bird): Voor boodschappen (gedeeld), privé rekening en tijdelijke/aparte rekeningen voor events. Handig met pas switch.
N26: Eerst om te proberen en te bekijken hoe dit bevalt/ontwikkelt t.o.v Bunq. Vooral nu ook voor gratis debit master card, wat primair betaalmiddel moet worden voor online aankopen (al dan niet i.c.m paypal, alipay en play store). Eens kijken ook hoe dat bevalt ipv uitgesteld op Creditcard. Dan hoef ik niet naar Bunq premium.

De eigen persoonlijke ING rekening kan straks in ieder geval gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
FJP84 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:08:
[...]

Tnx! Logisch ook wel achteraf. Direct na het lezen van je reactie de identificatie afgerond. Nu 1 werkdag wachten. Ik hoop dat ik niet te lang gewacht heb met het afronden van de identificatie, maar goed kan binnen 14d altijd nog annuleren.

Laatst de financiën wat gestructureerd.
ING en/of: alle (gezamenlijke) vaste inkomsten en lasten en Creditcard.
Bunq (early bird): Voor boodschappen (gedeeld), privé rekening en tijdelijke/aparte rekeningen voor events. Handig met pas switch.
N26: Eerst om te proberen en te bekijken hoe dit bevalt/ontwikkelt t.o.v Bunq. Vooral nu ook voor gratis debit master card, wat primair betaalmiddel moet worden voor online aankopen (al dan niet i.c.m paypal, alipay en play store). Eens kijken ook hoe dat bevalt ipv uitgesteld op Creditcard. Dan hoef ik niet naar Bunq premium.

De eigen persoonlijke ING rekening kan straks in ieder geval gesloten worden.
Ik heb ook pas een dag later de verificatie gedaan. 100€ overgemaakt en zowel de mastercard als maestro besteld. Hoop dat het deze week aankomt. Tot nu toe tevreden over de interface en hoe snel alles werkt. En dat de kaart nog gratis te krijgen is natuurlijk :+

edit: Ik denk er trouwens ook aan om een bunq vrij te nemen en daarnaast een mastercard black. lijkt me een goede combi samen met bunq en n26. ik reis veel dus dat zou elkaar goed aanvullen

[ Voor 7% gewijzigd door Noreia op 05-03-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan Fidor Bank wel combineren met Transferwise om de EEA fee te omzeilen.

On topic, ik heb mijn kaart 14 dagen geleden besteld. Al verscheidene malen contact opgenomen met support. En ze beginnen vrij onbeleefd en onprofessioneel over te komen. Ik zou toch op zijn minst verwachten dat ze correct Engels schrijven of niet antwoorden in 1 woord.

That being said, ik ben officieel beta tester van Transferwise zijn debit kaart en nog eens bij Revolut een gratis kaart. Kwestie van een back-up te hebben.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
@Verwijderd Je hebt veel banken met een debit kaart geprobeerd, weet jij toevallig of een van die banken ook te gebruiken is voor mensen zonder smartphone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Dit topic gaat over N26, niet Fidor. Als dat discussie behoeft dan hoort dat in een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Vanochtend geld overgemaakt in de ING app naar mijn N26 rekening en ik kreeg net de melding in de N26 app dat het er al op stond! Niet verkeerd, voorheen stond het er altijd de volgende dag pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:18:
Je kan Fidor Bank wel combineren met Transferwise om de EEA fee te omzeilen.

On topic, ik heb mijn kaart 14 dagen geleden besteld. Al verscheidene malen contact opgenomen met support. En ze beginnen vrij onbeleefd en onprofessioneel over te komen. Ik zou toch op zijn minst verwachten dat ze correct Engels schrijven of niet antwoorden in 1 woord.

That being said, ik ben officieel beta tester van Transferwise zijn debit kaart en nog eens bij Revolut een gratis kaart. Kwestie van een back-up te hebben.
ik heb mijn mastercard ook twee weken geleden besteld en nog niet ontvangen. En de maestro een week geleden. ook nog niets. ik hoop toch dat het niet meer lang duurt. Wat was de gemiddelde tijd voordat het kwam bij de mensen hier?

[ Voor 4% gewijzigd door Noreia op 07-03-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Noreia schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:57:
[...]

ik heb mijn mastercard ook twee weken geleden besteld en nog niet ontvangen. En de maestro een week geleden. ook nog niets. ik hoop toch dat het niet meer lang duurt. Wat was de gemiddelde tijd voordat het kwam bij de mensen hier?
Ik gok dat het gemiddeld een weekje duurt. Neem anders even contact op met de klantenservice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst 2 dagen, en nu 15 dagen. Maar de laatste was vernietigd aan hun kant dus kon ik hem niet activeren. Als ik enkel 1 dag meer geduld had :'(

Kan dus wel wat duren.

Ik heb een MasterCard van Revolut en TransferWise bij besteld als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlbertJP schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:02:
@Verwijderd Je hebt veel banken met een debit kaart geprobeerd, weet jij toevallig of een van die banken ook te gebruiken is voor mensen zonder smartphone?
Vrijwel zijn ze allemaal smartphone:
- N26
- Transferwise (niet zeker over hun bank licentie)
- Revolut (let wel heeft nog geen banklicentie)

N26 vraagt soms je transactie te bevestigen op je smartphone bij bepaalde online betalingen. Bij TransferWise en Revolut ben ik dit nog aan het testen.

Voor andere banken of credit unions in Amerika moet je al veel geluk hebben om binnen te geraken. Veel hebben geen ondersteuning voor adressen in buitenland ofwel zijn ze sceptisch of je hun echt wel nodig hebt.

Mobiele banken hebben voor en nadelen. We leven nu wel eenmaal in een stressvolle maatschappij. Ik heb niet echt de tijd om naar mijn bank te stappen binnen de kantooruren. Liever alles online of via telefoon regelen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Beetje domme vraag misschien mijnerzijds, maar ik kan mijn Master Debitcard toch pas activeren als ik hem binnen heb toch. Lijkt me niet handig om een actieve card in transit te hebben 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 06:35:
[...]

Vrijwel zijn ze allemaal smartphone:
- N26
- Transferwise (niet zeker over hun bank licentie)
- Revolut (let wel heeft nog geen banklicentie)

N26 vraagt soms je transactie te bevestigen op je smartphone bij bepaalde online betalingen. Bij TransferWise en Revolut ben ik dit nog aan het testen.

Voor andere banken of credit unions in Amerika moet je al veel geluk hebben om binnen te geraken. Veel hebben geen ondersteuning voor adressen in buitenland ofwel zijn ze sceptisch of je hun echt wel nodig hebt.

Mobiele banken hebben voor en nadelen. We leven nu wel eenmaal in een stressvolle maatschappij. Ik heb niet echt de tijd om naar mijn bank te stappen binnen de kantooruren. Liever alles online of via telefoon regelen denk ik dan.
Op dat punt heb je gelijk ben zelf ook wel aan het kijken naar eventuele backup. Nadeel is dat ieder bedrijf denkt dat ze opeens een Fintech bank zijn en je moet goed kijken naar de kleine lettertjes en of je geld wel veilig is.

Paar tips nog.

- Fidor.de : Ze promoten met een alles in een card ( Master / Maestro ) maar die krijg je niet gelijk. Eerst moet je drie maanden kredit waardig zijn en dan gaan ze pas kijken. tot die tijd krijg je een digitale mastercard voor free.
App en site is allemaal in het Duits by the way
- Transferwise, app werkt snel, Borderline account werkt perfect ( je krijgt ook een USD en een GBP IBAN account, handig voor mensen die geld willen storten in deze currency naar je rekening ) en de mastercard is snel geregeld ( is wel knalgroen btw ) let op, ze berekenen een kleine fee als je geld stort overboekt vanaf aan een borderline account naar een SEPA Euro account

Zit ook te kijken naar Monese, app ziet er slik uit en ze vallen onder UK bank garantie ( Revolut dus nog niet )

Sinds N26 op de markt is, is alles voor de klant wel beter geworden, veel meer keuze en mogelijkheden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fidor wil ik best wel eens te kijken. Monese was enkel in GBP dacht ik?

Ik ben wel ook op zoek naar een lopende rekening in Euro met interesten op, al denk ik dat dat iets te veeleisend is van onze maatschappij.

Ik denk dat TransferWise eerder bedoeld is voor geld te versturen naar een andere rekening van de ene naar de andere. Verder zien hun bankkaarten er ook wel degelijk uit. Eerste 200 GBP afhalen is vrij van fees buiten de beta testing fase. Bij N26 betaal je direct een fee van 1.7-2% dacht ik.

N26 Black lijkt me ook niet direct de moeite. Als je alles uittelt is het veel goedkoper gewoon met de standaard account te werken en de fees rechtstreeks te betalen als je ze tegenkomt. Die N26 Metal zou ik wel willen, maar is een beetje snobbish om 15 EUR per maand te betalen voor een metalen kaart.

N26 zal me enkel kunnen overtuigen voor maandelijks te betalen als ze alle andere fees weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 05:34:
Ik heb een MasterCard van Revolut en TransferWise bij besteld als backup.
Hoe heb je die van TransferWise bestelt dan? Ik las dat die op uitnodiging gingen.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:vragen/antwoorden over Transferwise, etc. zijn hier offtopic. Dat alternatieven aangehaald worden ter vergelijk is afhankelijk van de omstandigheden ontopic, maar vragen horen in een apart topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 09-03-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn oude N26 proberen plooien, en hij brak vrijwel meteen mij de minstte plooiing. Ik heb hem in enorme kleine stukjes kunnen breken hierdoor.

Mijn nieuwe kaart die is aangekomen heb ik dan ook terug hetzelfde geprobeerd, en deze plooide vrijwel helemaal 180 graden zonder te breken, terwijl de andere al brak bij 20-30 graden plooien.

Ik heb een vermoeden dat ofwel de productiekwaliteit verschilt ofwel dat hij zeer snel verduurt. Ik heb de nieuwe kaart echt niet kunnen breken. Ik heb een andere oude debit kaart genomen, maar kon ik ook niet breken van een andere bank.

Zijn er andere vrijwilligers die eventueel willen proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:46:
Ik heb net mijn oude N26 proberen plooien, en hij brak vrijwel meteen mij de minstte plooiing. Ik heb hem in enorme kleine stukjes kunnen breken hierdoor.

Mijn nieuwe kaart die is aangekomen heb ik dan ook terug hetzelfde geprobeerd, en deze plooide vrijwel helemaal 180 graden zonder te breken, terwijl de andere al brak bij 20-30 graden plooien.

Ik heb een vermoeden dat ofwel de productiekwaliteit verschilt ofwel dat hij zeer snel verduurt. Ik heb de nieuwe kaart echt niet kunnen breken. Ik heb een andere oude debit kaart genomen, maar kon ik ook niet breken van een andere bank.

Zijn er andere vrijwilligers die eventueel willen proberen?
Uhm, waarom wil je je kaart buigen?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder vermeld had, vind ik het vrij vreemd dat ik op zulke korte tijd twee kaarten heb gebroken van N26 in mijn portefeuille terwijl ik dit nog nooit eerder heb gehad met andere banken. Er steken welliswaar 4-5 andere bankkaarten in op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Ik heb nog nooit een pas in mijn leven gebroken. Misschien is het ook een idee om netjes met je spulletjes om te gaan i.p.v. het op kwaliteit van passen steken. Zoals hierboven al gevraagd: waarom wil je een pas buigen?

Dit proberen klinkt mij even zinvol als die "will it blend" video's van jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 04:20:
Zoals ik al eerder vermeld had, vind ik het vrij vreemd dat ik op zulke korte tijd twee kaarten heb gebroken van N26 in mijn portefeuille terwijl ik dit nog nooit eerder heb gehad met andere banken. Er steken welliswaar 4-5 andere bankkaarten in op dit moment.
Secrid wallet gebruiken, dan kunnen je pasjes niet meer breken
https://goo.gl/images/dItIfo

Pagina: 1 ... 14 ... 51 Laatste