Bij mij brak mijn N26 pas toen ik hem in mijn handen had in de winkel om te betalen. Ik wou contactloos betalen
Dan doe je toch echt iets verkeerd, als hij contactloos breektVerwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:00:
Bij mij brak mijn N26 pas toen ik hem in mijn handen had in de winkel om te betalen. Ik wou contactloos betalen

Verwijderd
Maar dat is echt zonder te zeveren dat je die met je vingers zonder moeite kan breken naar mate de kaart veroudert.
Probeer het eens uit
Je betaalt wel 6 voor een nieuwe. Probeer die dan eens te plooien
Probeer het eens uit
Precies, je moet de code die onder je naam staat (bij de Maestro: op de achterkant) invullen in de app om te activeren.FJP84 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:35:
Beetje domme vraag misschien mijnerzijds, maar ik kan mijn Master Debitcard toch pas activeren als ik hem binnen heb toch. Lijkt me niet handig om een actieve card in transit te hebben 😉
Daarnaast zie je dit jaar alleen de stand van 01-01-2017, dus mocht je de N26 in 2017 hebben aangevraagd dan zie je hem pas volgende jaar in het overzicht mits je een correcte bsn-nummer hebt ingevuld.i7x schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:02:
[...]
Hoe kun je zien welke rekeningen er allemaal bekend zijn bij hun?
Bij mij verdwijnen de plaatjes die ik upload bij mijn betalingen na een paar dagen. Hebben anderen daar ook last van?
@Verwijderd Ik heb net een uitnodiging gekregen voor de Transferwise debitcard. Maar het lijkt mij dat N26 voordeliger is om in andere valuta te betalen aangezien je alleen de exchange rate hoeft te betalen en bij TW een fee + exchange rate. Dit klopt toch wat ik zeg, he?
... na de zomer
Verwijderd
@Uffje Klopt. In het algemeen zijn de fees bij TransferWise hoger, ook om overschrijvingen te doen naar andere rekeningen.
Let wel, de eerste 200GBP per maand of equivalent kan je gratis afhalen, terwijl dit bij een gratis N26 MasterCard 1.7% bedraagt.
Je kan de twee mooi combineren om geen fees te betalen. Ze vullen elkaar perfect aan. N26 Black vind ik net te duur.
Let wel, de eerste 200GBP per maand of equivalent kan je gratis afhalen, terwijl dit bij een gratis N26 MasterCard 1.7% bedraagt.
Je kan de twee mooi combineren om geen fees te betalen. Ze vullen elkaar perfect aan. N26 Black vind ik net te duur.
Ah oke dat is inderdaad wel handig om te weten. Ik zie voor mijzelf ook op dit moment geen reden om Black te nemen. Zo'n verzekering is iets dat ik nooit hiervoor gehad heb dus ik mis het ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:58:
@Uffje Klopt. In het algemeen zijn de fees bij TransferWise hoger, ook om overschrijvingen te doen naar andere rekeningen.
Is er trouwens nog iemand die altijd met maestro pint en dan dat berichtje van 2 euro kosten ziet en denkt:

Ik neem zelden geld op en als ik het dan doe denk ik er niet bij na dat ik het andere pasje moet pakken.
[ Voor 8% gewijzigd door Woopdedooo op 10-03-2018 19:42 ]
... na de zomer
Verwijderd
Ik vind cash of contant geld verleden tijd. 
N26 mensen, let wel, soms zullen handelaars je proberen extra kosten aan te rekenen voor gebruik van je N26 MasterCard. Let wel, dat de kosten voor gebruik van een debit MasterCard identiek aan een Bancontact/Maestro kaart zijn.
Is mij al vaak voorgevallen, voor debit kaarten is dit 0.2% maximaal. Voor kredietkaarten is dit 0.3%.
Zo had ik in Amsterdam twee warme chocolademelkjes besteld aan 7 EUR, maar rekenden ze mij 1.5 EUR aan transactiekosten.
N26 mensen, let wel, soms zullen handelaars je proberen extra kosten aan te rekenen voor gebruik van je N26 MasterCard. Let wel, dat de kosten voor gebruik van een debit MasterCard identiek aan een Bancontact/Maestro kaart zijn.
Is mij al vaak voorgevallen, voor debit kaarten is dit 0.2% maximaal. Voor kredietkaarten is dit 0.3%.
Zo had ik in Amsterdam twee warme chocolademelkjes besteld aan 7 EUR, maar rekenden ze mij 1.5 EUR aan transactiekosten.
Ik ben dit verhaal al vaker tegengekomen, maar het klopt toch niet.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 05:08:
Ik vind cash of contant geld verleden tijd.
Voor Maestro wordt in Nederland geen percentage gerekend maar Eem vast bedrag. Voor MasterCard acceptatie wordt in de contracten geen onderscheid gemaakt tussen credit- en debitcards.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Bij Maestro en Mastercard Debit wordt in NL 0,02 EUR per transactie gerekend, bij Mastercard Credit 0,3%.
In Belgie Maestro 0,2% met een max van 0,05 EUR. Mastercard Debit 0,2% en Mastercard Credit 0,3%.
Links:
https://www.mastercard.com/us/wce/PDF/Netherlands.pdf
https://www.mastercard.com/us/wce/PDF/Belgium.pdf
In Belgie Maestro 0,2% met een max van 0,05 EUR. Mastercard Debit 0,2% en Mastercard Credit 0,3%.
Links:
https://www.mastercard.com/us/wce/PDF/Netherlands.pdf
https://www.mastercard.com/us/wce/PDF/Belgium.pdf
Zijn dat alle fees die de merchant voor z'n kiezen krijgt of is er naast MasterCard / Maestro nog een provider (bv van de betaalapparatuur)?
Dit zijn puur de fees die Mastercard vraagt voor zichzelf, de issuing bank en de acquiering bank. Dus zonder de kosten van koop of huur van een betaalterminal. Maar goed, is verder off-topic.Wally2002 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:20:
Zijn dat alle fees die de merchant voor z'n kiezen krijgt of is er naast MasterCard / Maestro nog een provider (bv van de betaalapparatuur)?
[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 11-03-2018 10:42 ]
Creditcard betaling zijn voor de winkeliers in NL best wel duur, dus ik snap ook dat niet iedereen ze accepteert of extra kosten voor rekent. Wordt al gauw een paar % van het betaalde bedrag ingehouden. Terwijl dit met maestro of vpay altijd maar een klein vast bedrag is (een paar cent geloof ik).
Heeft iemand recentelijk zijn MasterCard ontvangen?
Ik heb vorige week maandag de MasterCard aangevraagd en vorige week dinsdag de Maestro-kaart. De Maestro-kaart heb ik afgelopen zaterdag ontvangen maar de MasterCard laat nog op zich wachten.
Ik heb vorige week maandag de MasterCard aangevraagd en vorige week dinsdag de Maestro-kaart. De Maestro-kaart heb ik afgelopen zaterdag ontvangen maar de MasterCard laat nog op zich wachten.
Ik heb ze laatst na 2 weken ontvangen. samen in de brievenbus. dus het kan nog even duren.neejij schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:04:
Heeft iemand recentelijk zijn MasterCard ontvangen?
[ Voor 3% gewijzigd door Noreia op 14-03-2018 01:26 ]
Zat bij mij enkele dagen tussen in aanvraag. Maar ruim een week in bezorging.
Maar zoals ik het bij jou lees, heb je de later aangevraagde Maestro-kaart reeds ontvangen. Je kunt een berichtje sturen naar de servicedesk met vraag wanneer het verzonden is.
Maar zoals ik het bij jou lees, heb je de later aangevraagde Maestro-kaart reeds ontvangen. Je kunt een berichtje sturen naar de servicedesk met vraag wanneer het verzonden is.
Beide pasjes zijn binnen!
Net als test even geld opgenomen met beide pasjes.
Ik kreeg helaas wel het taalkeuze menu.
Ik had al gelezen dat de voorkeurstaal van de pas door N26 verkeerd was geprogrammeerd. (hex i.p.v. ascii)
Blijkbaar is dat nog niet opgelost. Het schijnt voornamelijk bij de terminals voor te komen waar je de pas aan de zijkant moet houden.
Moeten jullie bij het contactloos betalen een taal kiezen?
Uitleg:
https://www.reddit.com/r/...qph/card_language_issues/
Ik had al gelezen dat de voorkeurstaal van de pas door N26 verkeerd was geprogrammeerd. (hex i.p.v. ascii)
Blijkbaar is dat nog niet opgelost. Het schijnt voornamelijk bij de terminals voor te komen waar je de pas aan de zijkant moet houden.
Uitleg:
[ Voor 9% gewijzigd door neejij op 15-03-2018 19:35 ]
Nee ik krijg die vraag nooit, maar in het buitenland eigenlijk ook nooit. Of ligt dat aan de terminal van de winkelier?
Bij cash opnemen buiten Nederland krijg ik de taalkeuze wel altijd, in Nederland nooit.
Bij cash opnemen buiten Nederland krijg ik de taalkeuze wel altijd, in Nederland nooit.
Geen geld opnemen met de Maestro pas, dar kost geld.neejij schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:25:
Beide pasjes zijn binnen!
Uitleg:
Bij de MasterKarte moet ik altijd een taal kiezen bij contactdoos betalen in een winkel (dat is bij Revolut niet anders).
Dat ligt zeker aan de terminal van de winkelier (zoals @neejij ook zelf aangaf). Er is voldoende vrijheid in de EMV-standaard voor wat betreft taalkeuze (prompt of default).DouweGNL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:43:
Nee ik krijg die vraag nooit, maar in het buitenland eigenlijk ook nooit. Of ligt dat aan de terminal van de winkelier?
En daarnaast aan wanneer je je N26-kaart hebt ontvangen. Begin 2017 hadden ze een andere issuer die wel correcte kaarten produceerde. Maakt het er niet duidelijker op, maar vziw. deelt N26 sinds ~mei 2017 aan Nederlanders enkel brakke kaarten uit.
Dat zegt wmb. niet zoveel, tenzij je me ook heel stellig kunt vertellen dat Revolut wél een (correcte) Language Preference zet en het alsnog niet werkt.MichielFRL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:05:
(dat is bij Revolut niet anders).
Ik zou nog steeds graag m'n N26-kaart met 'moderne' pushnotifications gebruiken, maar dat werkt alleen als hij contactloos ook bruikbaar is...
Zijn er meer mensen die niet elke keer een push bericht krijgen na een betaling? Van de laatste 10 betalingen heb ik drie keer geen push bericht ontvangen. Geeft me toch een minder gevoel over de app en de veiligheid
[ Voor 6% gewijzigd door Noreia op 16-03-2018 10:17 ]
Ik ontvang de pushberichten van automatische incasso's de laatste tijd laat maar die van pinbetalingen heb ik wel gewoon gekregen.
Tot nu toe 6 betalingen gedaan, 1e keer kaart ingevoerd, daarna contactloos. Alle betalingen direct een push-notificatie.
Ik krijg ze de laatste tijd ook 3 dagen later. Echt exact 3 dagen later.AlbertJP schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:03:
Ik ontvang de pushberichten van automatische incasso's de laatste tijd laat maar die van pinbetalingen heb ik wel gewoon gekregen.
Ook bekent bij N26...
Hey eggda!
Thanks for getting back to us.
We present some technical issues with the push notifications. Please try to uninstall and install the app again. If this problem continues, please contact us again. However I let you know that we present this technical issue now.
If you have further questions, please don't hesitate to get back in touch with us. You can also find answers to most of your questions in our support center at https://n26.com/support/
Have a great day,
Adalberto
N26 Customer Service
Hey eggda!
Thanks for getting back to us.
We present some technical issues with the push notifications. Please try to uninstall and install the app again. If this problem continues, please contact us again. However I let you know that we present this technical issue now.
If you have further questions, please don't hesitate to get back in touch with us. You can also find answers to most of your questions in our support center at https://n26.com/support/
Have a great day,
Adalberto
N26 Customer Service
Ik heb ook een account bij N26 genomen. Ik heb de gratis versie met de gratis kaart. Nu heb ik best al wat lunchgelegenheden bezocht waar de pas niet geaccepteerd werd. Ik had gehoopt helemaal over te kunnen maar dat gaat niet lukken als ik de kaart overal kan gebruiken. Er staat genoeg geld op..
Hebben jullie nog tips?
Hebben jullie nog tips?
Maestro pas aanvragen (acceptatie van MasterKarte is beperkt in NL)jan groen schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:13:
Ik heb ook een account bij N26 genomen. Ik heb de gratis versie met de gratis kaart. Nu heb ik best al wat lunchgelegenheden bezocht waar de pas niet geaccepteerd werd. Ik had gehoopt helemaal over te kunnen maar dat gaat niet lukken als ik de kaart overal kan gebruiken. Er staat genoeg geld op..
Hebben jullie nog tips?
Wat bedoel je toch elke keer met MasterKarte? Mastercard is gewoon een bedrijfsnaam. Zeg dan liever Kreditkarte, als het zo nodig in het Duits moet.
Toevallig geprobeerd dat contactloos te doen, zonder dat je ooit een transactie met PIN gedaan hebt? Je moet namelijk eerst een chip+PIN transactie doen voor contactloos werkt.jan groen schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:13:
Hebben jullie nog tips?
Want het zal vast niet zo zijn dat ál deze plekken geen Mastercard accepteren. Ondanks dat de Mastercard acceptatie vrij beperkt is in NL, zou je het bij restaurants ed wel mogen verwachten.
In Duitsland, daar waar N26 vandaan komt en Duits, de taal die de N26 app “spreekt” zeggen ze MasterKarte.Tommert38 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:46:
Wat bedoel je toch elke keer met MasterKarte? Mastercard is gewoon een bedrijfsnaam. Zeg dan liever Kreditkarte, als het zo nodig in het Duits moet.
Het is geen kreditkarte maar een debitkarte.
Ik zie die naam anders niet staan op andere plekken dan dit forum. Ook in het Duits wordt het Mastercard genoemd omdat dat een merknaam is, dus ik snap je punt niet. (Uiteraard begrijp ik wel welke kaart je bedoelt.)
Precies wat ik zie. Ik ga het binnenkort maar eens aan N26 vragen.xabre16v schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:18:
[...]
Ik krijg ze de laatste tijd ook 3 dagen later. Echt exact 3 dagen later.
Dan nog is dit een Nederlands form en is 't beter dus om gewoon de hier gangbare termen te gebruiken.MichielFRL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:56:
[...]
In Duitsland, daar waar N26 vandaan komt en Duits, de taal die de N26 app “spreekt” zeggen ze MasterKarte.
Het is geen kreditkarte maar een debitkarte.
(Daarnaast kom ik die term echt nergens tegen op de Duitse site/in de app, enkel Mastercard of Maestro Karte (wat weer klopt, omdat Maestro daar de merknaam is))
Conclusie: er zijn slechts 2 typen kaarten, namelijk Maestro debetkaart en Mastercard debetkaart, waarbij laatstgenoemde in 3 varianten te verkrijgen is.
Vraagje: als ik N26 aan PayPal wil koppelen dan moet ik 'Rekening' kiezen toch en niet 'Creditcard' ook al is het een Mastercard.
Of juist andersom/maakt niet uit?
Als je met je mastercard wil betalen, moet je creditcard selecteren. Je kan denk ik ook je bankrekening koppelen waarbij het met automatische incasso wordt afgeschreven, maar de mastercard is waarschijnlijk handiger.FJP84 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:47:
Vraagje: als ik N26 aan PayPal wil koppelen dan moet ik 'Rekening' kiezen toch en niet 'Creditcard' ook al is het een Mastercard.
Dank,peggman schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:08:
[...]
Als je met je mastercard wil betalen, moet je creditcard selecteren. Je kan denk ik ook je bankrekening koppelen waarbij het met automatische incasso wordt afgeschreven, maar de mastercard is waarschijnlijk handiger.
Ik vroeg nog een ding af. Ik wil op Aliexpress een aankoop doen met de N26 debitcard, alleen besefte ik me dat de aankoop dan niet beschermd is zoals bij mijn huidige creditcard of paypal. Mits ik hem koppel aan Alipay. Klopt dit?
Ik kreeg vandaag weer geen push bericht maar zag dat ze er bij het verlaten van de app expres op wijzen, klik je op uitloggen dan wordt de push gedeactiveerd. volgende keer let ik beter op wat de de app tegen mij zegt hehe
[ Voor 68% gewijzigd door Noreia op 17-03-2018 22:04 ]
Als je via de kaart betaalt kun je (als je oplet bij het betalen) de N26 wisselkoers nemen voor buitenlandse betalingen. Via rekening dan gaat het per automatische incasso en die wordt alleen in € ondersteund dus PayPal rekent het dan altijd om volgens de eigen wisselkoers die zo'n 3% hoger is.FJP84 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:47:
Gekoppeld. Alles direct geregeld! DankAlbertJP schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:10:
[...]
Als je via de kaart betaalt kun je (als je oplet bij het betalen) de N26 wisselkoers nemen voor buitenlandse betalingen. Via rekening dan gaat het per automatische incasso en die wordt alleen in € ondersteund dus PayPal rekent het dan altijd om volgens de eigen wisselkoers die zo'n 3% hoger is.
Klopt, je hebt geen standaard aankoopbescherming met de N26 kaart. Je hebt wel het standaard Aliexpress dispute systeem, wat zover ik gehoord heb, best oke is.FJP84 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:03:
[...]
Dank,
Ik vroeg nog een ding af. Ik wil op Aliexpress een aankoop doen met de N26 debitcard, alleen besefte ik me dat de aankoop dan niet beschermd is zoals bij mijn huidige creditcard of paypal. Mits ik hem koppel aan Alipay. Klopt dit?
Je moet hiervoor wel een instelling omzetten die diep in paypal verborgen is.AlbertJP schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:10:
[...]
Als je via de kaart betaalt kun je (als je oplet bij het betalen) de N26 wisselkoers nemen voor buitenlandse betalingen. Via rekening dan gaat het per automatische incasso en die wordt alleen in € ondersteund dus PayPal rekent het dan altijd om volgens de eigen wisselkoers die zo'n 3% hoger is.
Instellingen > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betaling beheren (linksonder) > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties (bij de desbetreffende kaart)
Klopt. Das het nadeel maar ook een nadeel van AliExpress, ik koop liever ergens waar je met Paypal kan betalen.FJP84 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:03:
[...]
Dank,
Hoe zit dat eigenlijk nou precies met N26 Black. Ik heb Black, en weet dat ik voor een hoop verzekerd ben, maar verzekerd zijn bij aanschaf via webshops heb ik eigenlijk niks feitelijks over gelezen.xabre16v schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:37:
[...]
Klopt. Das het nadeel maar ook een nadeel van AliExpress, ik koop liever ergens waar je met Paypal kan betalen.
Zou toch ergens in de voorwaarden moeten staan? Of wellicht zelfs aparte polis voor gekregen?
Ze zeggen op de site:
Ze zeggen op de site:
Waarbij ik aanneem dat het dan (vooral) om webshop aankopen gaatPurchase Protection
Cover for items purchased with your N26 Black account, when stolen or damaged as a result.
Had van het weekend problemen met een afschrijving voor Amazon Prime via mijn N26 rekening. Tot twee keer toe "declined". Op Twitter las ik dat iemand anders dit probleem ook had gehad, en toen payments abroad had aangezet en dat het toen wel werkte.
Toch vreemd dat je m.b.v. je N26 Mastercard alles kan kopen wat los en vast zit via Amazon, maar als je een Prime abonnement wilt afsluiten het ineens wordt gezien als een transactie in het buitenland.
Hebben anderen hier ook last van gehad? Eventueel ook met andere bedrijven.
Toch vreemd dat je m.b.v. je N26 Mastercard alles kan kopen wat los en vast zit via Amazon, maar als je een Prime abonnement wilt afsluiten het ineens wordt gezien als een transactie in het buitenland.

Hebben anderen hier ook last van gehad? Eventueel ook met andere bedrijven.
[ Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 19-03-2018 13:16 ]
Online payments en payments abroad moeten aanstaan om bij Amazon te kunnen betalen.
[ Voor 65% gewijzigd door U123456 op 24-11-2019 15:58 ]
Ik denk dat dit gewoon aan Amazon ligt
Ik heb verschillende bestellingen gedaan met N26 en zie soms Amazon EU staan als naam en soms Amazon DE of UK, dus Amazon lijkt sowieso meerdere methoden te hanteren.
Nee, ik heb payments abroad altijd uitstaan en ik heb altijd zonder problemen aankopen kunnen doen bij Amazon (zowel DE als UK) of andere buitenlandse online retailers. Alleen het afsluiten van Amazon Prime abonnement levert problemen op.U123456 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:53:
Online payments en payments abroad moeten bij Amazon dus zo staan:
[afbeelding]
Payments abroad zou ook alleen van toepassing moeten zijn op pin-betalingen en geldopnames buiten Nederland. Niet op online aankopen met je N26 MasterCard.
Precies, en dan heb je ook nog Amazon Marketplace. Geen van allen ooit een probleem opgeleverd.AlbertJP schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:54:
Ik denk dat dit gewoon aan Amazon ligtIk heb verschillende bestellingen gedaan met N26 en zie soms Amazon EU staan als naam en soms Amazon DE of UK, dus Amazon lijkt sowieso meerdere methoden te hanteren.
Ik heb inmiddels contact gehad met N26 en de klantenservice wist mij te vertellen dat het een "technical issue" was. Mijn gevoel is dat de klantenservice maar wat zegt. Ach, ik zie het wel wat er gebeurd als ze volgende maand weer abonnementsgeld proberen af te schrijven.
[ Voor 8% gewijzigd door Tigerblood op 19-03-2018 14:38 ]
Wordt een Prime lidmaatschap toevallig door Amazon US afgeschreven en is op die manier 'buiten Europa' en dus abroad?
Heeft niks met binnen of buiten Europa te maken. Als je net de grens overwipt naar België en je probeert daar te pinnen en je hebt "payments abroad" instelling niet geactiveerd, dan sta je voor joker bij de kassa. Trust me, ik kan het wetenAlbertJP schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:43:
Wordt een Prime lidmaatschap toevallig door Amazon US afgeschreven en is op die manier 'buiten Europa' en dus abroad?
Even samenvatten:
N26: pinnen staat aan in je basisland / optioneel rest van de wereld, inclusief overige landen Europa
Veel andere banken: pinnen staat aan in ‘Europa’ / optioneel rest van de wereld
Is N26 daarmee de eerste bank waarbij je de betaalpas qua gebruik echt kan beperken tot alleen Nederland?
N26: pinnen staat aan in je basisland / optioneel rest van de wereld, inclusief overige landen Europa
Is N26 daarmee de eerste bank waarbij je de betaalpas qua gebruik echt kan beperken tot alleen Nederland?
Als dat nieuw is, dan sowieso niet. Bij bunq kun je vanaf het begin al precies selecteren welke landen je voor welke pas ontgrendeld wilt hebben. En als je het land waar je staat vergeten bent krijg je daar een pushmelding van zodat je het alsnog kunt ontgrendelen en nog een keer kunt proberen (of de pas kunt blokkeren als je het niet zelf was natuurlijk)U123456 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:27:
Even samenvatten:
Bunq dus ook. Weer iets geleerd.mcDavid schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:37:
[...]
Als dat nieuw is, dan sowieso niet. Bij bunq kun je vanaf het begin al precies selecteren welke landen je voor welke pas ontgrendeld wilt hebben. En als je het land waar je staat vergeten bent krijg je daar een pushmelding van zodat je het alsnog kunt ontgrendelen en nog een keer kunt proberen (of de pas kunt blokkeren als je het niet zelf was natuurlijk)
Maar grootbanken, zoals ING, RABO of ABN-AMRO, hebben zulke functies zeker niet.
Per land aanzetten is eigenlijk het beste.
[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 19-03-2018 18:44 ]
Vraag over de N26 Android App.
Ik kon in het overzicht niet meer terug scrollen naar mijn eerste transactie (8mrt). Als ik zoek op het bedrag zie ik het wel. Is dit normaal of is er een functie zoals zoals 'tonen oudere transacties'?
Ik kon in het overzicht niet meer terug scrollen naar mijn eerste transactie (8mrt). Als ik zoek op het bedrag zie ik het wel. Is dit normaal of is er een functie zoals zoals 'tonen oudere transacties'?
Sinds enige weken heb ik een N26 bankrekening. Nu wil ik van mijn N26-bankrekening mijn primaire lopende rekening maken. Het weekend en vandaag heb ik geprobeerd om automatische incasso's bij bedrijven te veranderen. Bij de meeste bedrijven lukt dit wel, behalve bij Ben en ICS. Ook heb ik geprobeerd de tegenrekening bij 2 verschillende banken (Moneyyou en Nationale Nederlanden) te veranderen in het N26-bankrekeningnummer, maar die weigeren dat. Hebben jullie hier ook ervaring mee? Ik heb vanavond een bericht naar DNB gestuurd. Hebben jullie hier ervaring mee. Krijg je een reactie terug of blijft het bij de melding?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
O ja N26 komt dit jaar 100% (zoals zij dat noemen met een en/of rekening
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hoe kom je aan deze informatie? Ik weet dat ze hier vorig jaar al mee bezig waren, maar heb er daarna niks meer over gehoord of gelezen.smily01 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:25:
Nu zijn het maar 2 gevallen, maar eerder in dit topic is inderdaad te lezen dat DNB ermee bezig ging/terugkoppelde:smily01 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:25:
Krijg je een reactie terug of blijft het bij de melding?
ferdw in "Discussie over & Ervaringen met N26"
https://n26.com/160-milli...round-and-850k-customers/
"We can’t wait to show you what's coming next. And we promise that the best is yet to come."
N26 krijgt 160 miljoen aan investering van Tencent en Allianz. Dat is wel mooi
"We can’t wait to show you what's coming next. And we promise that the best is yet to come."
N26 krijgt 160 miljoen aan investering van Tencent en Allianz. Dat is wel mooi
Allianz Nederland accepteert ook geen buitenlandse IBAN's zie ik. Ben ook bezig alles om te zetten. Leuk dat ik voor een paar euro inboedelverzekering per maand een rekening bij Bunq mag gaan openen.
American Express idem dito.
American Express idem dito.
[ Voor 7% gewijzigd door Mandera op 20-03-2018 12:11 ]
@Mandera Ja dat is helaas nog het geval maar het worden wel steeds minder bedrijven. Bij mij zijn het OV-chipkaart (automatisch opladen) en Woningnet regio Utrecht (maar €9/jaar...) die moeilijk doen, en een tijdschrift met een trage ledenadministratie die nog niets van zich hebben laten horen. Ik heb als student een gratis Rabo-rekening, zo nu en dan sta ik daar rood door de incasso's en dan vul ik het saldo weer aan tot 0. Als ik dat snel genoeg doe kost het geen rente.
Ik heb voorheen een inboedelverzekering via Risk Verzekeringen gehad en heb daar nu nog een WA-verzekering; zij deden totaal niet moeilijk. Gewoon even contactformulier invullen, kreeg geen reactie daarop maar de premie wordt wel bij N26 geincasseerd.
Ik heb voorheen een inboedelverzekering via Risk Verzekeringen gehad en heb daar nu nog een WA-verzekering; zij deden totaal niet moeilijk. Gewoon even contactformulier invullen, kreeg geen reactie daarop maar de premie wordt wel bij N26 geincasseerd.
[ Voor 14% gewijzigd door AlbertJP op 20-03-2018 13:22 ]
Allianz Nederland weigert IBAN’s van o.a. N26, terwijl ‘digital investment unit’ Allianz X juist geld in N26 steekt! Heel bijzonder ....
Verder viel mij dit nog op:
Link: https://techcrunch.com/20...from-tencent-and-allianz/The company has attracted 850,000 customers and raised $215 million in total.
This year (2018) alone, N26 plans to process $16 billion (€13 billion) in transaction volume.
British competitor Revolut currently processes $1.5 billion per month.
There are now 380 people working for N26.
The company plans to hire more people, which should speed up product updates.
And here are two things you can expect this year.
First, N26 is working on shared accounts so that you can use your N26 account with your significant other. Second, you can expect some multi-currency features after the U.K. launch.
[ Voor 71% gewijzigd door U123456 op 20-03-2018 14:26 ]
@smily01
Dat is iban discriminatie. Graag aanmelden bij DNB.
https://www.betaalverenig...dpunt-iban-discriminatie/
Dat is iban discriminatie. Graag aanmelden bij DNB.
https://www.betaalverenig...dpunt-iban-discriminatie/
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb vanmorgen een e-mail gestuurd naar de DNB met alle informatie die ze nodig hebben.
Schoot mij ook te binnen, heel de Mastercard Black verzekering van N26 leunt toch op Allianz?U123456 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:56:
Allianz Nederland weigert IBAN’s van o.a. N26, terwijl ‘digital investment unit’ Allianz X juist geld in N26 steekt! Heel bijzonder ....
[...]
Link: https://techcrunch.com/20...from-tencent-and-allianz/
Elke land zijn eigen beleid zo te zien. Standaardisatie wat is dat.

Ik zie net dat bunq apple pay met de Maestro aanbiedt. Is dit ook mogelijk met de N26 Maestro?
... na de zomer
Nee, want Apple heeft Apple Pay officieel nog niet naar Nederland gebracht. Eigenlijk zou bunq het ook niet mogen aanbieden op Nederlandse kaarten. Nog even afwachten dusUffje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:26:
Ik zie net dat bunq apple pay met de Maestro aanbiedt. Is dit ook mogelijk met de N26 Maestro?
Ik weet dat ze niet in Nederland mogen aanbieden, maar ze hebben wel in andere landen de Maestro card geactiveerd.oohh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:07:
[...]
Nee, want Apple heeft Apple Pay officieel nog niet naar Nederland gebracht. Eigenlijk zou bunq het ook niet mogen aanbieden op Nederlandse kaarten. Nog even afwachten dus
Hier een linkje waar in het staat uitgelegd
https://www.iculture.nl/uitleg/apple-pay/faq/
... na de zomer
Klopt, maar in andere landen met Apple Pay werkt (volgens mij) de Maestro niet. Alleen de MasterCard van N26 werkt met Apple Pay.Uffje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:13:
[...]
Ik weet dat ze niet in Nederland mogen aanbieden, maar ze hebben wel in andere landen de Maestro card geactiveerd.
Hier een linkje waar in het staat uitgelegd
https://www.iculture.nl/uitleg/apple-pay/faq/
Ik heb een debiat master card van N26 hoe voeg je die toe in apple pay ?oohh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Klopt, maar in andere landen met Apple Pay werkt (volgens mij) de Maestro niet. Alleen de MasterCard van N26 werkt met Apple Pay.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Deze werkt nog niet in Nederland, omdat Apple Pay nog niet officieel in Nederland is gelanceerd.Tomsworld schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:43:
[...]
Ik heb een debiat master card van N26 hoe voeg je die toe in apple pay ?
In Italië werkt AP wel met Maestro, maar inderdaad niet de N26 Maestro.oohh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Klopt, maar in andere landen met Apple Pay werkt (volgens mij) de Maestro niet. Alleen de MasterCard van N26 werkt met Apple Pay.
... na de zomer
Nog even over de IBAN-discriminatie: de grootste dwarsliggers lijken toch de financiële instellingen te zijn. Dus banken, verzekeringsmaatschappijen, creditcardmaatschappijen.
Nu lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring:
deze instellingen willen een NL bankrekeningnummer zien (en jou evt daarmee een verificatiebetaling willen laten doen) omdat hierdoor een afgeleide verificatie gedaan kan worden. Je hebt je ooit al eens bij je bank moeten verifiëren met ID, en als je dus aantoont dat jij de houder bent van die bankrekening is via die weg voor desbetreffende instellingen voldoende zekerheid dat jij het echt bent.
Die zekerheid hebben ze (of althans: denken ze) niet te hebben bij buitenlandse IBAN's.
Ik ben dan ook reuze benieuwd wat DNB gaat melden, en of hiervoor dus uitzonderingen mogelijk zijn in de wetgeving.
Nu lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring:
deze instellingen willen een NL bankrekeningnummer zien (en jou evt daarmee een verificatiebetaling willen laten doen) omdat hierdoor een afgeleide verificatie gedaan kan worden. Je hebt je ooit al eens bij je bank moeten verifiëren met ID, en als je dus aantoont dat jij de houder bent van die bankrekening is via die weg voor desbetreffende instellingen voldoende zekerheid dat jij het echt bent.
Die zekerheid hebben ze (of althans: denken ze) niet te hebben bij buitenlandse IBAN's.
Ik ben dan ook reuze benieuwd wat DNB gaat melden, en of hiervoor dus uitzonderingen mogelijk zijn in de wetgeving.
Helaas heeft het meldpunt mij gemeld dat dit inderdaad een legitieme reden is niet NL IBANs te weigeren, al snap ik het toch niet helemaal, een niet-NL IBAN staat ook gewoon op naam.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
@Brent Het gaat erom dat er (blijkbaar) een risico is dat iemand die kwaad wil een bankrekening opent op iemand anders zijn naam (die daar niets vanaf weet). Bij NL bankrekeningen is er blijkbaar voldoende waarborg dat degene die de rekening opent ook daadwerkelijk degene is op wiens naam hij komt te staan.
Het gaat overigens wel in tegen het hele principe van IBAN en de Europese markt.
Ik ben ook benieuwd of de NL wetgeving alleen maar voorschrijft dat klanten geverifieerd moeten worden, of dat ook voorgeschreven wordt hoe (en specifiek via afgeleide ID).
M.i. kunnen instellingen ook op een andere manier jouw indentiteit verifiëren. Het probleem zal wel zijn dat de branche daar totaal niet op ingericht is.
Je zou eigenlijk een proefproces moeten beginnen, want je wordt nu gedwongen om een NL bankrekening te hebben terwijl het een EU markt is.
Het gaat overigens wel in tegen het hele principe van IBAN en de Europese markt.
Ik ben ook benieuwd of de NL wetgeving alleen maar voorschrijft dat klanten geverifieerd moeten worden, of dat ook voorgeschreven wordt hoe (en specifiek via afgeleide ID).
M.i. kunnen instellingen ook op een andere manier jouw indentiteit verifiëren. Het probleem zal wel zijn dat de branche daar totaal niet op ingericht is.
Je zou eigenlijk een proefproces moeten beginnen, want je wordt nu gedwongen om een NL bankrekening te hebben terwijl het een EU markt is.
Ik zie alleen niet hoe dit anders is met buitenlandse bankrekening. Het identificeren gebeurd door de tenaamstelling te controleren, toch? Die is er bij elke IBAN.
Het weigeren van niet-NL IBAN's echt wel een probleem hoor in de wereld waarin we anno 2018 leven. Ik wil dit best tot de bodem laten uitzoeken met een proefproces. Maar ik vrees dat dat veel geld gaat kosten, hoe pak ik dat het best aan?Wally2002 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:33:
@Brent Het gaat erom dat er (blijkbaar) een risico is dat iemand die kwaad wil een bankrekening opent op iemand anders zijn naam (die daar niets vanaf weet). Bij NL bankrekeningen is er blijkbaar voldoende waarborg dat degene die de rekening opent ook daadwerkelijk degene is op wiens naam hij komt te staan.
Ik lees hier toch echt veel dat mensen volledig op N26 willen overstappen en hun huidige rekening bij een Nederlandse bank opzeggen.
Mijn rekening bij ING (die ik nog heb van de tijd dat het nog Postbank was) kost 4,35 per kwartaal zie ik. Lijkt mij de moeite niet echt waard om volledig over te stappen. Gebruik zelf de N26 kaarten voor betalingen in andere valuta's, wat soms wel aardig kan schelen. Een echte creditcard heb ik van Bijenkorf/ICS (waar ik nog beetje punten mee spaar).
Lees dat er nogal wat bedrijven zijn die geen buitenlandse IBAN's accepteren en iDEAL betalingen gaat natuurlijk ook niet. Lijkt mij nogal omslachtig en veel moeite om bijvoorbeeld mijn ING rekening op te zeggen voor die 4,35 euro per kwartaal.
Mijn rekening bij ING (die ik nog heb van de tijd dat het nog Postbank was) kost 4,35 per kwartaal zie ik. Lijkt mij de moeite niet echt waard om volledig over te stappen. Gebruik zelf de N26 kaarten voor betalingen in andere valuta's, wat soms wel aardig kan schelen. Een echte creditcard heb ik van Bijenkorf/ICS (waar ik nog beetje punten mee spaar).
Lees dat er nogal wat bedrijven zijn die geen buitenlandse IBAN's accepteren en iDEAL betalingen gaat natuurlijk ook niet. Lijkt mij nogal omslachtig en veel moeite om bijvoorbeeld mijn ING rekening op te zeggen voor die 4,35 euro per kwartaal.
Sommigen hebben een gratis Knab of Bunq rekening om iDeal te behouden.
Jawel, maar als ik in een ander EU land makkelijk een rekening kan openen op naam van Brent, zonder goede check of ik inderdaad wel Brent bent, heb ik op dat moment een rekening met jouw tenaamstelling. Daarmee zou ik dan bijvoorbeeld weer in NL een financiele dienst kunnen aanvragen, waarna ik daar misbruik van maak, en er vervolgens bij jou wordt aangeklopt omdat ik jouw naam heb gebruikt.Brent schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:36:
Ik zie alleen niet hoe dit anders is met buitenlandse bankrekening. Het identificeren gebeurd door de tenaamstelling te controleren, toch? Die is er bij elke IBAN.
Als de verificatie/identificatie bij alle EU banken die IBAN's uitgeven op het niveau van NL banken zou zijn, zou er m.i. geen probleem moeten zijn. Maar omdat men nu expliciet NL IBAN's vereist geeft dit aan dat er daadwerkelijk verschillen zijn.
Wellicht zijn er nog andere redenen, maar dit lijkt mij toch de meest voor de hand liggende.
Het lijkt me dat er eerst nog wat research nodig is. Wat is nu precies de huidige wet- en regelgeving, zitten hier nu wel of niet tegenstrijdigheden in. Zijn er in de EU wetgeving uitzonderingen voorzien, of wijkt NL hier specifiek af? Schiet het middel (afgeleide ID via een NL IBAN) z'n doel niet voorbij.Mandera schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:08:
[...]
Het weigeren van niet-NL IBAN's echt wel een probleem hoor in de wereld waarin we anno 2018 leven. Ik wil dit best tot de bodem laten uitzoeken met een proefproces. Maar ik vrees dat dat veel geld gaat kosten, hoe pak ik dat het best aan?
Wellicht dat @Arnoud Engelfriet hier iets over kan zeggen.
edit: de IBAN discriminatie discussie is uiteraard niet specifiek over N26, wellicht is een nieuw topic hierover handiger.
[ Voor 8% gewijzigd door Wally2002 op 22-03-2018 14:46 ]
We hebben het hier over de EU, niet Zimbabwe. EU wetgeving verplicht identificatie voor een bankrekening ivm belasting. Een rekening openen is elders (in de EU!) vaak lastiger dan hier.Wally2002 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:39:
[...]
Jawel, maar als ik in een ander EU land makkelijk een rekening kan openen op naam van Brent,
Sommige instellingen nemen het op in hun algemene voorwaarden (b.v. Leaseplanbank en Qander). In dat geval is het dan take it or leave it. Om aan te vechten dat de algemene voorwaarden in strijd zijn met andere regels, is niet iets wat ik ga doen. Wellicht dat je dit wel met iemand van het meldpunt van DNB kan bespreken.Mandera schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:08:
Het weigeren van niet-NL IBAN's echt wel een probleem hoor in de wereld waarin we anno 2018 leven. Ik wil dit best tot de bodem laten uitzoeken met een proefproces. Maar ik vrees dat dat veel geld gaat kosten, hoe pak ik dat het best aan?
Algemene Voorwaarden moeten wel rechtsgeldig zijn. Je kunt alles in je voorwaarden zetten maar als het ongegrond is veegt men het net zo snel weer van tafel.eggda schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:29:
[...]
Sommige instellingen nemen het op in hun algemene voorwaarden (b.v. Leaseplanbank en Qander). In dat geval is het dan take it or leave it. Om aan te vechten dat de algemene voorwaarden in strijd zijn met andere regels, is niet iets wat ik ga doen. Wellicht dat je dit wel met iemand van het meldpunt van DNB kan bespreken.
Ik wil hier wel eens met Arnoud over spreken.
ok, de afgeleide identificatie is namelijk de enige reden die ik zie dat men een specifiek NL IBAN wil zien.Brent schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:52:
[...]
We hebben het hier over de EU, niet Zimbabwe. EU wetgeving verplicht identificatie voor een bankrekening ivm belasting. Een rekening openen is elders (in de EU!) vaak lastiger dan hier.
Als de kwaliteit van de ID plicht overal in EU gelijk is en NL niet het beste jongetje van de klas wilt zijn, dan zou er dan geen enkele reden meer zijn om een niet-NL IBAN te weigeren.
Laat ik het anders zeggen, als een bankrekening in de Eurozone ergens zou kunnen met minder controle dan in NL, dan overtreed die bank een aantal verdragen. De bank draagt identificatieplicht ivm belastingontduiking, en dat is allemaal behoorlijk strak geregeld binnen de EU, en zeker binnen de Eurozone. Het is dus een kul argument.Wally2002 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:18:
[...]
ok, de afgeleide identificatie is namelijk de enige reden die ik zie dat men een specifiek NL IBAN wil zien.
Als de kwaliteit van de ID plicht overal in EU gelijk is en NL niet het beste jongetje van de klas wilt zijn, dan zou er dan geen enkele reden meer zijn om een niet-NL IBAN te weigeren.
Ik wil bij N26 mijn legal address veranderen in verband met een verhuizing. Hiervoor moet je eerst een afrekening van je huur, gas/water/licht o.i.d. opsturen. Maar het appartement waar ik naartoe verhuis staat niet op mijn naam. Bij de andere banken waar ik het adres heb veranderd ging dit zonder al teveel moeite. Waarom moet het zo moeilijk
Het is idd heel idioot. Omdat het zoveel moeite kost doe ik het gewoon helemaal niet. Zoek het maar lekker uit.oohh schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:31:
Ik wil bij N26 mijn legal address veranderen in verband met een verhuizing. Hiervoor moet je eerst een afrekening van je huur, gas/water/licht o.i.d. opsturen. Maar het appartement waar ik naartoe verhuis staat niet op mijn naam. Bij de andere banken waar ik het adres heb veranderd ging dit zonder al teveel moeite. Waarom moet het zo moeilijk
- Arnoud Engelfriet
- Registratie: Augustus 2002
- Laatst online: 15-09 09:58
ICT-jurist / Specialist internetrecht
:strip_icc():strip_exif()/u/63255/crop62861790abf81_cropped.jpg?f=community)
Zoals ik het begrijp, is het verplicht om een betaling te accepteren vanaf een rekening met IBAN (artikel 9 van EU Verordening 260/12 https://eur-lex.europa.eu...=CELEX:32012R0260&from=EN).Wally2002 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:45:
[...]
Het lijkt me dat er eerst nog wat research nodig is. Wat is nu precies de huidige wet- en regelgeving, zitten hier nu wel of niet tegenstrijdigheden in. Zijn er in de EU wetgeving uitzonderingen voorzien, of wijkt NL hier specifiek af? Schiet het middel (afgeleide ID via een NL IBAN) z'n doel niet voorbij.
Wellicht dat @Arnoud Engelfriet hier iets over kan zeggen.
Echter, het gaat hier niet om een betaling die wordt geweigerd maar een identificatieprocedure met een symbolische betaling. Daar geldt deze Verordening niet voor, dus dat lijkt te mogen. Ze zouden wel daarna moeten accepteren dat je wisselt van rekening en vanaf dat moment met de N26 rekening betaalt, mits je de IBAN daarvan doorgeeft.
Support al een berichtje gestuurd? Wellicht hebben ze een andere oplossing als je de situatie uitlegt.oohh schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:31:
Uiteraard even gechat met de klantenservice, maar deze konden niks betekenen. Dan moet ik maar kijken of ik gewoon zelf wat kan fabriceren.JeffG schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:49:
[...]
Support al een berichtje gestuurd? Wellicht hebben ze een andere oplossing als je de situatie uitlegt.
Er staat dat elk bewijs gaat werken, bewijs van registratie bij de gemeente misschien?oohh schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:39:
[...]
Uiteraard even gechat met de klantenservice, maar deze konden niks betekenen. Dan moet ik maar kijken of ik gewoon zelf wat kan fabriceren.
Mede omdat het me wat meer inspanning kost is N26 bij mij ook de laatste instelling waar ik mijn nieuwe adres nog door moet geven (en ik ben al bijna vier maanden verhuisd). Bij ING en Bunq heb ik het volgens mij zelfs via de app kunnen regelen.Jazco2nd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:43:
[...]
Het is idd heel idioot. Omdat het zoveel moeite kost doe ik het gewoon helemaal niet. Zoek het maar lekker uit.
Krijg je nooit post of pdf's van de Belastingdienst met je nieuwe adres erop? Ik wel 
Kun je ook gebruiken voor je adreswijziging bij n26 lijkt mij
Kun je ook gebruiken voor je adreswijziging bij n26 lijkt mij
[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 24-03-2018 12:38 ]
N26 kan een ondertekend document opsturen dat je de houder van de rekening bent, ik heb dat ook gebruikt voor bijv. de Belastingdienst. Heb je al geprobeerd daarmee aan te tonen dat je houder van de rekening bent?Brent schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:35:
Helaas heeft het meldpunt mij gemeld dat dit inderdaad een legitieme reden is niet NL IBANs te weigeren, al snap ik het toch niet helemaal, een niet-NL IBAN staat ook gewoon op naam.
Helaas zijn die controles altijd geautomatiseerd, en helpdesk typen mogen natuurlijk daar niet op ingrijpen. In praktijk is het op te lossen door een NL IBAN te ritselen.
Heeft hier al iemand de maestro pas gebruikt bij een onlinebetaling? In dit geval een vliegticket bij travelgenio. Ik krijg steeds een error en nu vraag ik mij af of dit aan de meastro ligt of aan travelgenio.met maestro is het ticket namelijk veel goedkoper ik heb nog nooit online met maestro betaald omdat dit bij ing niet mogelijk is. (de pas heeft geen 16 digit number)
Heb 't geprobeerd bij 1dayfly, maar die pakte 'm niet.
Hmm interessant. Ben benieuwd of anderen ook deze ervaring hebben want dan lijkt dit toch een structureel probleem.