Dit gedoe is sowieso voor mij een (extra) reden in de overweging om de kaart (Platinum) maar geheel op te zeggen. In de afgelopen jaren eigenlijk alleen maar verslechteringen:
- minder MR per uitgegeven euro
-lagere inwissel waarde MR in euro
- schrappen van het diner tegoed dat in meer landen te besteden was als korting op je rekening. Nu een soort Groupon achtig gebeuren met veel beperkingen.
- gestegen maandelijkse bijdrage
- kantelpunt in de acceptatie van de kaart, waar amex eerst aan de weg timmerde en er flink was ingezet op acceptatie lijkt dat al een aantal jaren stil te staan. Nu zelfs retailers die stoppen met acceptatie.
Eigenlijk is het Privium voordeel voor mij het enige dat de kaart de moeite waard maakt. En af en toe een lounge box on the go.
Andere voordelen gebruik ik niet.
Zonder de bonus MR van een referral wordt het onder de streep dan al erg lastig om het financieel te verantwoorden.
- minder MR per uitgegeven euro
-lagere inwissel waarde MR in euro
- schrappen van het diner tegoed dat in meer landen te besteden was als korting op je rekening. Nu een soort Groupon achtig gebeuren met veel beperkingen.
- gestegen maandelijkse bijdrage
- kantelpunt in de acceptatie van de kaart, waar amex eerst aan de weg timmerde en er flink was ingezet op acceptatie lijkt dat al een aantal jaren stil te staan. Nu zelfs retailers die stoppen met acceptatie.
Eigenlijk is het Privium voordeel voor mij het enige dat de kaart de moeite waard maakt. En af en toe een lounge box on the go.
Andere voordelen gebruik ik niet.
Zonder de bonus MR van een referral wordt het onder de streep dan al erg lastig om het financieel te verantwoorden.
:strip_exif()/f/image/8DRv42EvipWgUTAWwcpWRiFR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sN8RBzxVEN49HgxLzPPGGjLe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p68v7EAFkLwisqtpfcA11anb.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/3eCQJgU0r2Lijk9RlesnEKKx.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ifdbbIBVVVdMoXdTO27YBnB0.png?f=user_large)