• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:21
Wally2002 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 02:03:
[...]

Waarom denk je dat het creditcards zijn? Men heeft het over de term “bankpas”. Aannemelijk is het, net als het vergelijkbare aanbod van pakketten bij revolut, een Debit kaart.

Overigens lijkt mij de prijsstelling van de verschillende pakketten vergelijkbaar met het aanbod van Revolut dus kan best interessant zijn, maar hoogstwaarschijnlijk dus geen creditcard.
Als je zoekt naar creditcards, dan krijg je bij nagenoeg iedere website ook deze debit-kaarten te zien. Waarbij het eerder regel dan uitzondering is dat je deze niet kunt uitsluiten in het overzicht en dat het vaak ook niet in een oogopslag duidelijk is of het gaat om een creditcard of om een debit card.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Wally2002 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 06:45:
In de voorwaarden van het lidmaatschap staat dat dit geheel los staat van enig krediet of andere goedkeuring voor gespreid betalen. Dat wordt via andere producten geregeld.

Het lijkt me niet dat er dan een volwaardige creditcard kan worden uitgegeven, als tegelijkertijd er geen sprake is van een kredietovereenkomst.

Maar misschien heeft Klarna een slimme truc bedacht. Feit is wel dat de informatie vanuit Klarna hierover niet duidelijk is.
Krijg je er een bankrekening bij, dan zal het een debit card zijn.
Ik verwacht dus dat het een charge card zal zijn, en dat je evt. straks je betalingen kan spreiden in 3 termijnen. Een beetje zoals je bij Amex kunt doen met klm-vluchten dus ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:40
Blijkbaar zijn de american express transfers van punten naar je british airways account nu instant. Ik maakte de punten over en direct stonden ze op mijn british airways account, erg chill. Hetgene wat misschien wel een waarschuwing is ook voor andere, mijn qatar en british waren unlinked omdat ik

1. avios is recentelijk geupdate waardoor mijn 2de naam een probleem werd
2. omdat ik een ander email had bij british dan bij qatar kon ik mijn accounts niet meer linken

Ik zal dus voor de zekerheid even checken als jullie ook misschien in hetzelfde schuitje zitten

Uiteindelijk mijn 200.000 american express punten kunnen gebruiken om een 160.000 avios vlucht te boeken voor 2 personen met Qatar Business naar Japan in Mei. Uiteindelijk kom ik uit op een waarde van 3.2 cent per amex punt. Ik heb nog nooit zo'n hoge waarde weten te krijgen dus ik ben tevree :)

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
hollandje schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:00:
Blijkbaar zijn de american express transfers van punten naar je british airways account nu instant. Ik maakte de punten over en direct stonden ze op mijn british airways account, erg chill. Hetgene wat misschien wel een waarschuwing is ook voor andere, mijn qatar en british waren unlinked omdat ik

1. avios is recentelijk geupdate waardoor mijn 2de naam een probleem werd
2. omdat ik een ander email had bij british dan bij qatar kon ik mijn accounts niet meer linken

Ik zal dus voor de zekerheid even checken als jullie ook misschien in hetzelfde schuitje zitten

Uiteindelijk mijn 200.000 american express punten kunnen gebruiken om een 160.000 avios vlucht te boeken voor 2 personen met Qatar Business naar Japan in Mei. Uiteindelijk kom ik uit op een waarde van 3.2 cent per amex punt. Ik heb nog nooit zo'n hoge waarde weten te krijgen dus ik ben tevree :)
Nice, goed bezig qua redemption value. Dat is mij nog niet gelukt, maar helaas ook niet zo flexibel qua datums.

Ik kwam er ook zojuist achter toen ik Avios naar Finnair wilde boeken (dat gaat via BA). Eerst moest mijn achternaam bij BA aangepast worden. Toen bleek dat Amex mijn voornaam + één van de 2 middle names hanteerde en moest ik ook dat toe laten voegen bij BA. Maar goed, toen dat gefixed was stond het er wel instant op zowel bij BA als direct daarna bij het doorschuiven naar Finnair :+

Ik kwam op iets meer dan 2 cent per MR uit.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 02:03:
[...]

Waarom denk je dat het creditcards zijn? Men heeft het over de term “bankpas”. Aannemelijk is het, net als het vergelijkbare aanbod van pakketten bij revolut, een Debit kaart.

Overigens lijkt mij de prijsstelling van de verschillende pakketten vergelijkbaar met het aanbod van Revolut dus kan best interessant zijn, maar hoogstwaarschijnlijk dus geen creditcard.
Ik denk juist niet dat het creditcards zijn, omdat het nergens staat. Doorsnee consument heeft denk ik niet eens een idee dat het geen creditcard is, want ze zien Visa.
Wally2002 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 06:45:
Feit is wel dat de informatie vanuit Klarna hierover niet duidelijk is.
Dat viel mij dus vooral op. Ik zag ook niet staan dat je een iban hebt, dus een debit card kan je het dus ook niet noemen.

• Wally2002
  • Laatst online: 17:54
xileS schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 23:26:
[...]

Ik denk juist niet dat het creditcards zijn, omdat het nergens staat. Doorsnee consument heeft denk ik niet eens een idee dat het geen creditcard is, want ze zien Visa.

[...]

Dat viel mij dus vooral op. Ik zag ook niet staan dat je een iban hebt, dus een debit card kan je het dus ook niet noemen.
Het is allemaal wat diffuus geworden helaas doordat alles nu onder 1 naam hangt van het kaartschema.
Het is feitelijk ook alleen relevant daar waar een bedrijf perse een creditcard wilt zien voor borg.
Door het ontbreken van een duidelijke verwijzing naar/het benoemen van een creditcard, vooral in de voorwaarden voor het ‘lidmaatschap’ denk ik inderdaad ook dat deze kaart als debit uitgegeven wordt, ook al biedt Klarna mogelijkheden om in termijnen terug te betalen.

Dat er geen IBAN is lijkt me niet perse een vereiste vanuit de wetgeving, ik zit er niet heel goed in maar er kan ook sprake zijn van een elektronisch geldinstelling waar je op andere manieren je tegoed opwaardeert (via bv een incasso of iDeal opwaardering). Vergelijk PayPal daar heb je ook geen IBAN.

Ik overweeg nu zelf of ik mij ga aanmelden bij Klarna om eea uit te proberen.

• Rubbergrover1
Wally2002 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 03:10:
[...]

Het is allemaal wat diffuus geworden helaas doordat alles nu onder 1 naam hangt van het kaartschema.
Het is feitelijk ook alleen relevant daar waar een bedrijf perse een creditcard wilt zien voor borg.
Maar dat is voor een hoop mensen nu juist ook een belangrijke reden, of vaak zelfs de enige reden, waarom ze naast een gewone betaalrekening ook een creditcard willen.

• Wally2002
  • Laatst online: 17:54
Rubbergrover1 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 05:53:
[...]

Maar dat is voor een hoop mensen nu juist ook een belangrijke reden, of vaak zelfs de enige reden, waarom ze naast een gewone betaalrekening ook een creditcard willen.
Yep, en daardoor ligt het mijns inziens voor de hand dat de Klarna betaalpas geen ‘echte’ creditcard is, omdat ze dit anders wel nadrukkelijk hadden gecommuniceerd. Dat zie je ICS bijvoorbeeld sinds kort ook doen.

• xileS
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 05:53:
[...]

"Verzekering voor autohuur
Blijf beschermd met tot €10.000 wereldwijde dekking voor huurauto's bij schade of diefstal wanneer je ervoor kiest om optionele huurverzekering af te wijzen."

Ook dit is wellicht weer een beetje gek voor een niet creditcard, aangezien veel autohuurbedrijven specifiek een creditcards vereisen. Het kan ook nog dat de kaart herkend/uitgegeven wordt als een creditcard, maar het eigenlijk niet is. Dit zag ik namelijk ook in mijn digitale gratis Bunq kaart, het is gewoon een debit kaart (want moet tegoed op storten), maar er staat toch echt credit op de (digitale) pas.

Klarna gebruik ik zelf verder niet, maar ik ken het als een betaalmiddel waarbij mensen op rekening kunnen kopen met bv gespreid betalen. Dus ik had best logisch gevonden als ze met een creditcard kwamen ipv een debit/prepaid kaart.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xileS schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 07:11:
[...]

Blijf beschermd met tot €10.000 wereldwijde dekking voor huurauto's bij schade of diefstal wanneer je ervoor kiest om optionele huurverzekering af te wijzen."
Is dat heel slecht vertaald of een debiele verzekering? Dus je moet zonder volcasco/CDW huren (waardoor je voor de volledige waarde van de auto verantwoordelijk bent) en krijgt dan max €10k? Welke auto kan je dan nog huren :D

Logischer lijkt dat dit een eigen risico verzekering is, maar dat staat er nu niet.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 21-01-2026 07:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Rubbergrover1
fsfikke schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 07:54:
[...]

Is dat heel slecht vertaald of een debiele verzekering? Dus je moet zonder volcasco/CDW huren (waardoor je voor de volledige waarde van de auto verantwoordelijk bent) en krijgt dan max €10k? Welke auto kan je dan nog huren :D

Logischer lijkt dat dit een eigen risico verzekering is, maar dat staat er nu niet.
Het gaat hier om optionele verzekeringen. Ik vermoed dat in de meeste gevallen het verplicht is om een verzekering met een bepaalde minimale dekking te hebben, maar dat dit gepaard kan gaan met een groot eigen risico waar je je dus optioneel tegen kunt verzekeren.

• Rubbergrover1
xileS schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 07:11:
[...]

Ook dit is wellicht weer een beetje gek voor een niet creditcard, aangezien veel autohuurbedrijven specifiek een creditcards vereisen.
Maar dat geldt lang niet overal. Als ik voor het verhuizen van iets groots een busje huur bij de verhuurder om de hoek, dan heb ik daar echt geen creditcard voor nodig. Die extra dekking kan dus voor een gewone betaalpas wel handig zijn. (Zeker voor bv studenten met een klein budget wel handig.)

Maar als ik op vakantie naar Amerika ga, dan heb ik bij veel verhuurders toch echt wel een echte creditcard nodig. Het beperkt je wel sterk in de keus als je bij het regelen van een auto eerst moet uitzoeken of je daar wel zonder creditcard terecht kunt. Dat kan betekenen dat je 'jouw' gewenste autotype niet kunt huren of dat je (heel veel) duurder uit bent.
Het kan ook nog dat de kaart herkend/uitgegeven wordt als een creditcard, maar het eigenlijk niet is. Dit zag ik namelijk ook in mijn digitale gratis Bunq kaart, het is gewoon een debit kaart (want moet tegoed op storten), maar er staat toch echt credit op de (digitale) pas.
Dat zou ook kunnen natuurlijk. Maar bij veel van deze (vaak gratis) kaarten gaat het wel om debet/prepaid kaarten.
Klarna gebruik ik zelf verder niet, maar ik ken het als een betaalmiddel waarbij mensen op rekening kunnen kopen met bv gespreid betalen. Dus ik had best logisch gevonden als ze met een creditcard kwamen ipv een debit/prepaid kaart.
Ik denk dat het verdienmodel van hun eigen kopen-op-rekening systeem veel lucratiever is dan een creditcard. En, vooral ook, met veel mindere rompslomp vanwege regelgeving gepaard gaat. Dat ze zichzelf in de vingers zouden snijden als ze een echte creditcard zouden uitgeven.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rubbergrover1 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:11:
[...]

Het gaat hier om optionele verzekeringen. Ik vermoed dat in de meeste gevallen het verplicht is om een verzekering met een bepaalde minimale dekking te hebben, maar dat dit gepaard kan gaan met een groot eigen risico waar je je dus optioneel tegen kunt verzekeren.
De enige verplichting is een WA verzekering, net als bij je eigen auto. Het doel van een huurwagenverzekering op je CC is normaal dat je de verzekering van de verhuurder niet nodig hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcgKiAraPWaP8U4KGzwTNAq5Aww=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uRDiS6DRs7KoMZdNdXxdi3Ed.png?f=user_large

In Nederland zal het niet veel voorkomen, maar in sommige landen is dat een stuk voordeliger.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:20

Pieroman

/me

fsfikke schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:18:
[...]

De enige verplichting is een WA verzekering, net als bij je eigen auto. Het doel van een huurwagenverzekering op je CC is normaal dat je de verzekering van de verhuurder niet nodig hebt:
[Afbeelding]

In Nederland zal het niet veel voorkomen, maar in sommige landen is dat een stuk voordeliger.
Hier zie je dus ook meteen het probleem van de Klarna dekking. Van het infodocument:
Bescherming Eigen Risico Huurauto
Wij betalen uw eigenrisicokosten voor huurauto's voor maximaal 30 dagen autohuur
waarvoor u aansprakelijk wordt gesteld om te betalen indien uw voor uw reis gehuurde
huurauto wordt gestolen of beschadigd. Vergoeding van het eigen risico of de eigen risico- of
aansprakelijkheidsverzekering van de autoverhuurmaatschappij tijdens de reis tot een
maximum van € 10.000,00.
In jouw voorbeeld bij Sixt ben je zonder extra bescherming aansprakelijk voor de volledige waarde van de auto. Ongeacht de auto zal dat die 10k wel overstijgen. Je hebt dan al minimaal de basic module nodig wat het nut van een creditcarddekking vaak weer tegengaat.
Kijk je naar bijv. Amex Platinum dan is er een bedrag van 75k gedekt.
Pagina: 1 ... 98 99 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1