Ik heb een VISA card van ICS (
International Card Services) en heb daar erg goede ervaringen mee. Even een korte samenvatting van mijn ervaringen die eruit springen tot nu toe (ben wel een heavy user, heb minimaal 3 transacties per maand en dat loopt nog wel eens uit tot 30 transacties):
- Een Playstation 3 besteld met mijn credit card en daarna nog een grote bestelling gedaan, dus twee grote bedragen bij twee aparte bedrijven. ICS belt me een aantal minuten later (in de avond) op of deze transacties wel kloppen omdat er twee forse bedragen vlak achter elkaar met mijn CC is betaald. Dit klopte dus en was er niks aan de hand.
- Ik had bij een bepaald bedrijf een maandelijkse afschrijving op mijn CC. Ik kon deze maandelijkse afschrijving niet stopzetten, want het bedrijf reageerde nergens op. Ik heb ICS gebeld of ik een nieuwe kaart kon krijgen (nieuwe vervaldatum + CVC code) zodat ze geen nieuwe bedragen meer konden afschrijven. Dit was geen enkel probleem en dat bedrijf kon dus niks meer van mijn rekening afboeken.
- In het voorjaar een dure Ray Ban zonnebril gekocht met mijn Visa kaart.. deze ben ik kwijtgeraakt en dus heb ik beroep gedaan op de garantie die ICS biedt bij verlies of diefstal. Ik werd verder geholpen door Fortis ASR waarbij ik een politie aangifte moest opsturen. Dit heb ik gedaan en ik heb het volledige bedrag teruggekregen.
- 2 of 3 maanden geleden heb ik op een bepaalde site een transactie geprobeerd te doen met mijn CC, maar dit ging een paar keer mis. De betaling wilde dus niet lukken. ICS heeft mijn kaart gelijk geblokkeerd en belden dus een aantal minuten later op, om te vragen of ik dit had gedaan. Dit was dus het geval en hebben ze de blokkade er weer af gehaald.
Zoals je kunt lezen ben ik ERG positief. Er was een aantal maanden terug een keer een item op Radar of Kassa dat creditcard maatschappijen weinig doen bij fraude. Ik kan je vertellen dat ICS hier wel erg goed mee bezig is. Je krijgt redelijk realtime een overzicht van je uitgaven. (staat er niet gelijk op zoals bij je bank maar 24 uur later staat het mooi op je overzicht).
Je kunt daarbij ook alle overzichten als PDF downloaden.