Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie ervaringen met creditcard bedrijven.

Momenteel heb ik al ruim 2 jaar lang een kaart van ING Card (http://www.ingcard.nl). Maar ik begin mij hier steeds vaker aan te ergeren. Zeer trage website die er regelmatig uitlicht en betalingen die pas dagen later op je rekeningoverzicht verschijnen.

Ik ben echter geen frequente gebruiker, dus ik zoek vooral een lowcost company voor "af-en-toe" betalingen. Maar wel realtime online rekeningoverzichten! Mijn bankaccount heb ik bij de Postbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Ik gebruik zelf de ABN en SNS en eigenlijk beide online functioneren goed alleen is de informatie vrij beperkt die ze weergeven. De stand van zaken mbt je CC en de maandelijkse overzichten wat betreft mutaties. Enigste 'irritante' van ABN is dat hun afschrijfdata niet altijd hetzelfde is. Die verspringt soms een paar dagen en soms betalingen in het buitenland komen pas een paar dagen later tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 09:04

scorpie

Supra Addict

Ik maak nu ook al iets van 2 jaar gebruik van de Rabocard van de Rabobank, maar volgens mij kan ik helemaal niet "live" betalingen volgen, ik krijg wel maandelijks een afschrijving maar moet zelf alles bijhouden :X

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:39

Wokschotel

Op 6 wielen

scorpie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:23:
Ik maak nu ook al iets van 2 jaar gebruik van de Rabocard van de Rabobank, maar volgens mij kan ik helemaal niet "live" betalingen volgen, ik krijg wel maandelijks een afschrijving maar moet zelf alles bijhouden :X
Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Is er nu geen enkele creditcard waarbij je gewoon online je bestedingen kan zien?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb ook een Rabocard en ook volgens mij is daar geen direkt overzicht mogelijk.
Mij boeit me dat ook absoluut niet. Ik weet wat ik met mijn creditcard betaal en aan het begin van de maand krijg ik mijn overzicht wel. Is meer dan voldoende.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
n4m3l355 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:20:
Ik gebruik zelf de ABN en SNS en eigenlijk beide online functioneren goed alleen is de informatie vrij beperkt die ze weergeven. De stand van zaken mbt je CC en de maandelijkse overzichten wat betreft mutaties. Enigste 'irritante' van ABN is dat hun afschrijfdata niet altijd hetzelfde is. Die verspringt soms een paar dagen en soms betalingen in het buitenland komen pas een paar dagen later tevoorschijn.
Begrijp ik dat SNS dus wel realtime een afschrijving laat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Maasluip schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:25:
Ik heb ook een Rabocard en ook volgens mij is daar geen direkt overzicht mogelijk.
Mij boeit me dat ook absoluut niet. Ik weet wat ik met mijn creditcard betaal en aan het begin van de maand krijg ik mijn overzicht wel. Is meer dan voldoende.
Ik vind een overzicht wel handig en die van de ABN is redelijk actueel mijns inziens. En je weet een beetje wat je aan het uitgeven bent. Ik reserveer meestal op een aparte rekening de creditcard uitgaves en boek dat terug als de CC afgeschreven wordt.

Dat werkt voor mij prima, voor een ander wellicht niet :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 15:28
De postbank update ieder eind van de dag de CreditCard gegevens. Deze zijn dus ook via postbank.nl inzichtelijk.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 11:54
Sjah, ik zit al 2 jaar bij de postbank, en ben blij dat we sinds vorig jaar een online overzicht hebben! Daarvoor was het maar afwachten wat er op de maandelijkse nota stond.

Bijwerking loopt meestal 2 werkdagen achter. Hangt natuurlijk ook van de winkel/instantie af. Soms int deze wat later.

Maakt overigens toch niet zo heel veel uit? Ik hoef nooit direct te zien wat ik betaald hebt...Uitgaven met de creditcard worden toch niet zoveel gedaan in Nederland. Ik vind het alleen vervelend als je van vakantie terugkomt, en sommige transacties worden pas na 2 weken geboekt. Denk je alles gehad te hebben 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door B-Bandit op 20-01-2009 14:31 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Maasluip schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:25:
same here :) ik gebruik dat ding niet zo vaak,en weet dus heel goed wat ik uitgeef via die kaart :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
mrsar schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:37:
[...]

same here :) ik gebruik dat ding niet zo vaak,en weet dus heel goed wat ik uitgeef via die kaart :)
Ik gebruik hem dan ook niet zo vaak. Maar ik vind het wel fijn om direct even te kunnen controleren of het juiste bedrag e.d. is afgeschreven. En zo af en toe ben ik wel een paar dagen in het buitenland en dan gebruik ik hem vaker. En dan is het handig om 's avonds even op internet te monitoren hoe of wat.

Maar blijkbaar is dat realtime nog niet zo ingeburgerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43

_Arthur

blub

Ricardo87 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:40:
Maar blijkbaar is dat realtime nog niet zo ingeburgerd :/
Ligt niet aan je bank. Maar de toko waar je je betaling doet. Zeker als deze zich in het buitenland bevind zal het enige dagen duren eerdat het bedrag daadwerkelijk van je CreditCard wordt afgeschreven.

Mocht je na een x-aantal dagen toch twijfelen aan het afgeschreven bedrag kan je hier bij je Creditcard maatschapij beroep tegen aantekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
https://www.wirecard.com/wirecard/ ? er vanuit gaande dat je de creditcard alleen voor buitenlandse betalingen gebruikt heb je hier misschien wat aan.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben best tevreden over mijn ABN overzichten, al gebied eerlijkheid mij te zeggen dat ik hier veel te weinig op kijk :X

Het enige vervelende was dat ik een keer vanuit het buitenland mijn limiet wilde verhogen, maar dat konden ze alleen doordeweeks tussen 9 en 5 regelen :? Er stond overigens gewoon een hoop geld op mn betaalrekening.

[ Voor 48% gewijzigd door Papa Roach op 20-01-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
_Arthur schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:44:
[...]

Ligt niet aan je bank. Maar de toko waar je je betaling doet. Zeker als deze zich in het buitenland bevind zal het enige dagen duren eerdat het bedrag daadwerkelijk van je CreditCard wordt afgeschreven.

Mocht je na een x-aantal dagen toch twijfelen aan het afgeschreven bedrag kan je hier bij je Creditcard maatschapij beroep tegen aantekenen.
Hm als ik dat zo lees moet ik denk ik maar gewoon accepteren dat betalingen later verschijnen.
BastiaanN schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:45:
https://www.wirecard.com/wirecard/ ? er vanuit gaande dat je de creditcard alleen voor buitenlandse betalingen gebruikt heb je hier misschien wat aan.
Nee dat is niet handig, vooral in het buitenland betaal ik met een fysieke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07

Qwerty-273

Meukposter

Ricardo87 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:53:
Nee dat is niet handig, vooral in het buitenland betaal ik met een fysieke kaart.
Met wirecard kan je ook gewoon een 'klasieke' kaart aanvragen.
Een klein overzichtje van de 'mogelijkheden' https://www.wirecard.com/wirecard/ShowHelpPage.html#q2

Wel een punjte daarbij is dat Wirecard niet echt een credit kaart is in de vorm van het woord. Je zal eerst namelijk geld op je 'Wirecard' rekening moeten zetten voordat je het kan uitgeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Qwerty-273 op 20-01-2009 15:07 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:49
Wat irritant is is idd een Rabocard... je kunt nergens tussentijds een overzicht zien...

Dit kan wel bv. met een VISA card van de ANWB. Daar kun je online je betalingen zien en ook meteen geld overmaken.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 20-01-2009 15:05 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 09:26
Ik gebruik al enige tijd de Postbank Card en ben er behoorlijk tevreden over. Heb nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet kon betalen en uitgaven zijn bij te houden in een online overzicht als onderdeel van mijnpostbank.nl. Prima geregeld wat mij betreft.
Qwerty-273 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:03:
[...]

Wel een punjte daarbij is dat Wirecard niet echt een credit kaart is in de vorm van het woord. Je zal eerst namelijk geld op je 'Wirecard' rekening moeten zetten voordat je het kan uitgeven.
Een debet kaart dus.

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 20-01-2009 15:20 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
argro schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:18:
Ik gebruik al enige tijd de Postbank Card en ben er behoorlijk tevreden over. Heb nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet kon betalen en uitgaven zijn bij te houden in een online overzicht als onderdeel van mijnpostbank.nl. Prima geregeld wat mij betreft.[...]
Een debet kaart dus.
Bij restaurant Hotel New York in Rotterdam kun je niet betalen met je Postbankcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 16:56
O jawel. Zaterdag nog gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 06:57

Mach

[END]Avengers

Ik gebruik al vele jaren en naar volle tevredenheid een VISA kaart. VISA (oftewel ics) heeft een mooi online systeem waarbij je direct betalingen kunt doen, afschriften en uitgaven kan bekijken. Verder is de service (en het fraude toezicht) meer dan goed te noemen.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:47

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Even de titel aangepast zodat wat duidelijker is waarom het topic gaat :)

Zelf heb ik ook een Visa card via ICS en die heeft inderdaad een overzichtelijke site en is tot op heden altijd bereikbaar geweest. Nadeel is wel dat je er een stuk meer voor betaald dan zeg een ANWB-kaart. Zelf vind ik het geen probleem, de kosten haal je er toch wel uit en het gemak is het me waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
OHRA biedt ook creditcards aan die 17,50 per jaar kosten.

http://www.ohra.nl/creditcards

Volgens de website van VISA is dit ook een creditcard die valt onder het bedrijf International Card Services:
http://www.visa.nl/visavoorjou/ikwileenvisakaart/ics.jsp

Is het dan ook mogelijk om met zo'n OHRA card op het ICS panel in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 09-04 19:54
Ricardo87 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:26:
Begrijp ik dat SNS dus wel realtime een afschrijving laat zien?
Eigenlijk geen idee, ABN kijk ik van tijd tot tijd wel eens na wat ermee gebeurd via hun online site, SNS krijg ik keurig de afschriften van.

Nog een kleine minpunt is imo de veiligheid van de ABN kaart. Internet bankieren gaat samen met de identifier terwijl je CC overzicht een simpele gebruikersnaam/wachtwoord is. Die mochten ze van mij eerlijk gezegd ook wel bij online bankierne plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik heb een VISA card van ICS (International Card Services) en heb daar erg goede ervaringen mee. Even een korte samenvatting van mijn ervaringen die eruit springen tot nu toe (ben wel een heavy user, heb minimaal 3 transacties per maand en dat loopt nog wel eens uit tot 30 transacties):

- Een Playstation 3 besteld met mijn credit card en daarna nog een grote bestelling gedaan, dus twee grote bedragen bij twee aparte bedrijven. ICS belt me een aantal minuten later (in de avond) op of deze transacties wel kloppen omdat er twee forse bedragen vlak achter elkaar met mijn CC is betaald. Dit klopte dus en was er niks aan de hand.

- Ik had bij een bepaald bedrijf een maandelijkse afschrijving op mijn CC. Ik kon deze maandelijkse afschrijving niet stopzetten, want het bedrijf reageerde nergens op. Ik heb ICS gebeld of ik een nieuwe kaart kon krijgen (nieuwe vervaldatum + CVC code) zodat ze geen nieuwe bedragen meer konden afschrijven. Dit was geen enkel probleem en dat bedrijf kon dus niks meer van mijn rekening afboeken.

- In het voorjaar een dure Ray Ban zonnebril gekocht met mijn Visa kaart.. deze ben ik kwijtgeraakt en dus heb ik beroep gedaan op de garantie die ICS biedt bij verlies of diefstal. Ik werd verder geholpen door Fortis ASR waarbij ik een politie aangifte moest opsturen. Dit heb ik gedaan en ik heb het volledige bedrag teruggekregen.

- 2 of 3 maanden geleden heb ik op een bepaalde site een transactie geprobeerd te doen met mijn CC, maar dit ging een paar keer mis. De betaling wilde dus niet lukken. ICS heeft mijn kaart gelijk geblokkeerd en belden dus een aantal minuten later op, om te vragen of ik dit had gedaan. Dit was dus het geval en hebben ze de blokkade er weer af gehaald.

Zoals je kunt lezen ben ik ERG positief. Er was een aantal maanden terug een keer een item op Radar of Kassa dat creditcard maatschappijen weinig doen bij fraude. Ik kan je vertellen dat ICS hier wel erg goed mee bezig is. Je krijgt redelijk realtime een overzicht van je uitgaven. (staat er niet gelijk op zoals bij je bank maar 24 uur later staat het mooi op je overzicht).
Je kunt daarbij ook alle overzichten als PDF downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Realtime zul je nergens tegenkomen. Dit soort dingen gaat namelijk nooit realtime. Beste is dat 't per dag (of eigenlijk nacht) bijgewerkt wordt. En dat is wat de Postbank iig doet bij mijnpostbank: zij krijgen de transactie binnen van mastercard en de volgende dag staat 'ie bij je overzicht.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb ondertussen al weer 4 jaar de beschikking over een Rabocard en ik ben blij dat ik hem heb. Aan het einde van elke maand krijg je een ovezichtje thuisgestuurd en pak en beet 3/4 dagen nadien wordt het geincasseerd van je betaalrekening. Ik heb geen realtime overzicht nodig die je kunt raadplegen online. Ik hou zelf bij wat de aankopen grofweg kosten (merendeel van de tijd koop ik buiten de EU dus wisselkoersen neem ik mee in mijn berekening) Die schatting komt overeen met wat op dat overzicht staat aan 't einde van de maand. Ik heb iig me nog nooit rot geschrokken om het bedrag wat ze binnen no time van mijn rekening plukken. Komt altijd overeen met wat ik zelf berekend heb dus ik vind het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
off-topic: Meen je dat? Ja dat meen je, anders zeg je het niet. ;) Dat is dan gewijzigd. Voorheen kon je daar niet betalen met je Postbankcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bi-zonder schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:51:
[...]

off-topic: Meen je dat? Ja dat meen je, anders zeg je het niet. ;) Dat is dan gewijzigd. Voorheen kon je daar niet betalen met je Postbankcard.
Wanneer je daar in het verleden niet kon betelan met je Postbankcard dan werd de Mastercard in zijn geheel niet geaccepteerd denk ik. Volgens mij wordt er bij de acceptatie van een bepaalde creditcard geen onderscheid gemaakt in het "merk" (Postbank, ING, SNS, Rabobank et cetera) maar in het "type" (Mastercard, Visa et cetera). Het is dus volgens mij bijvoorbeeld niet mogelijk dat je een bepaalde uitgave wel zou kunnen betalen met een Mastercard van de ING maar niet met een Mastercard van de SNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
argro schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:14:
[...]Wanneer je daar in het verleden niet kon betelan met je Postbankcard dan werd de Mastercard in zijn geheel niet geaccepteerd denk ik. Volgens mij wordt er bij de acceptatie van een bepaalde creditcard geen onderscheid gemaakt in het "merk" (Postbank, ING, SNS, Rabobank et cetera) maar in het "type" (Mastercard, Visa et cetera). Het is dus volgens mij bijvoorbeeld niet mogelijk dat je een bepaalde uitgave wel zou kunnen betalen met een Mastercard van de ING maar niet met een Mastercard van de SNS.
Geen idee eerlijk gezegd, weet alleen dat de Postbankcard niet geaccepteerd werd, maar alleen het niet CC-bankpasje van Postbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 22:12
Wokschotel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:25:
Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Is er nu geen enkele creditcard waarbij je gewoon online je bestedingen kan zien?
Ja, bij de meeste kan dat gewoon (zo ook ABN Amro). Dat het soms een paar dagen duurt als je in het buitenland iets bestelt is nogal logisch...niet alles en iedereen werkt met 100% geautomatiseerde systemen! Het is niet zoals bij pinnen dat de transactie meteen onherroepelijk vast ligt!

Sorry, maar als je van de afgelopen 5 dagen nog niet globaal kunt onthouden wat je met je creditcard uitgegeven hebt (en alles wat langer geleden is staat er echt zeker wel op), dan moet je je misschien eens zorgen gaan maken over ofwel je geheugen, ofwel je uitgavenpatroon. (dit laatste niet gericht aan Wokschotel maar in het algemeen aan wie hier over loopt te zeuren)

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 21-01-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Xof schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:45:
[...]
Zoals je kunt lezen ben ik ERG positief. Er was een aantal maanden terug een keer een item op Radar of Kassa dat creditcard maatschappijen weinig doen bij fraude. Ik kan je vertellen dat ICS hier wel erg goed mee bezig is. Je krijgt redelijk realtime een overzicht van je uitgaven. (staat er niet gelijk op zoals bij je bank maar 24 uur later staat het mooi op je overzicht).
Je kunt daarbij ook alle overzichten als PDF downloaden.
Ik heb vergelijkbare ervaringen met ICS :)
Ben zelf ook 'grootverbruiker' met gemiddeld zo'n 20 transacties per maand. De fraudepreventie vind ik ook erg goed, Toen ik in de VS was, werd ik na een aantal onbeantwoorde telefoontjes (logisch, het was voor mij midden in de nacht) bestookt met paniekerige sms'jes.
Je krijgt als ICS-klant ook nog een gratis abonnement op het tijdschrift Villa d'Arte :P
Vanwege de aankoopverzekering betaal ik grotere aankopen het liefst ook met m'n Visacard.

Verder vind ik het erg fijn dat de Visacard in feite een onbegrensde bestedingslimiet heeft, mits je voldoende saldo hebt op de creditcardrekening. Dus als de limiet 2500 euro is en je stort vooraf 1000 euro op je creditcard, kun je toch tot 3500 besteden.

Door al die voordelen gebruik ik de onpraktische Amex-kaart van mijn werk alleen nog maar als veredeld toegangspasje tot de businesslounge op vliegvelden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:24

ikbenwouter

! w t R

Papa Roach schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:46:
Ben best tevreden over mijn ABN overzichten, al gebied eerlijkheid mij te zeggen dat ik hier veel te weinig op kijk :X

Het enige vervelende was dat ik een keer vanuit het buitenland mijn limiet wilde verhogen, maar dat konden ze alleen doordeweeks tussen 9 en 5 regelen :? Er stond overigens gewoon een hoop geld op mn betaalrekening.
Je kunt ook geld overmaken naar je creditcard rekening, zo kun je dus zelfs in de plus staan en zo kan je ook als het ware je limiet verhogen tijdelijk.
n4m3l355 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:32:
Nog een kleine minpunt is imo de veiligheid van de ABN kaart. Internet bankieren gaat samen met de identifier terwijl je CC overzicht een simpele gebruikersnaam/wachtwoord is. Die mochten ze van mij eerlijk gezegd ook wel bij online bankierne plaatsen.
Meer een privacy ding dan veiligheid denk ik? Je kunt toch niks doen als je de login hebt van iemand, alleen zien wat voor uitgaven iemand heeft gedaan. Maar ben het wel met je eens dat ze het wel hadden mogen integreren met internet bankieren.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Hoewel ik altijd tegen het concept ben geweest van creditcards heb ik er vandaag toch maar een aangevraagd. De hoofdreden is dat ik voor mijn opleiding (en werk) veel engelstalige boeken moet aanschaffen. Deze boeken kosten in NL toch al snel een kleine 90 euro per stuk, terwijl ik vorige maand de zelfde boeken heb gekocht voor nog geen 30 euro in Amerika en Engeland. Ik moest toen betalen via paypal, maar dat werd niet op elke website geaccepteerd.

* Anoniem: 54235 is student, netto inkomen ongeveer 1100 euro :)

Ben benieuwd of ik hem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 54235 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:41:
Hoewel ik altijd tegen het concept ben geweest van creditcards heb ik er vandaag toch maar een aangevraagd. De hoofdreden is dat ik voor mijn opleiding (en werk) veel engelstalige boeken moet aanschaffen. Deze boeken kosten in NL toch al snel een kleine 90 euro per stuk, terwijl ik vorige maand de zelfde boeken heb gekocht voor nog geen 30 euro in Amerika en Engeland. Ik moest toen betalen via paypal, maar dat werd niet op elke website geaccepteerd.

* Anoniem: 54235 is student, netto inkomen ongeveer 1100 euro :)

Ben benieuwd of ik hem krijg.
Bij een studentenrekening is dat meestal geen probleem hoor. Voorwaarde is dat de stufi op die rekening binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 19:57

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat vind ik ook nog wel interessant: welke kaart wordt waar geaccepteerd? Ik zit er over te denken om 'n Rabocredit card te nemen, maar wil niet straks in land X staan en te horen krijgen dat ik de "verkeerde" heb... Zit daar nog verschil tussen?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40

sebasd

loopt op espresso

Ardana schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:21:
Dat vind ik ook nog wel interessant: welke kaart wordt waar geaccepteerd? Ik zit er over te denken om 'n Rabocredit card te nemen, maar wil niet straks in land X staan en te horen krijgen dat ik de "verkeerde" heb... Zit daar nog verschil tussen?
Rabocard is een Mastercard, die wordt eigenlijk overal wel geaccepteerd (heb nog nooit ergens problemen gehad). Visa is soms wat lastiger heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

sebasd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:37:
[...]

Rabocard is een Mastercard, die wordt eigenlijk overal wel geaccepteerd (heb nog nooit ergens problemen gehad). Visa is soms wat lastiger heb ik begrepen.
Juist andersom!
* Canaria had eerst een Mastercard en heeft later een Visacard erbij genomen omdat de Mastercard niet overal geaccepteerd werd. Daarna heb ik de Mastercard nooit meer gebruikt, ook niet in het buitenland (VS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
mastercard/visacard worden eigenlijk zo goed als overal geaccepteerd, als je naar verweggistan gaat is het handig even te informeren, maar in de standaard creditcard landen gaat dit eigenlijk altijd wel goed.

Wel is het zo dat bij mijn postbankcard er gerekend wordt met de wisselkoers +1% en bij mijn visa met de wisselkoers +2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Het is idd juist andersom, Mastercard wordt lang niet altijd ondersteund. Dat is ook voor mij een reden geweest om juist VISA te nemen.

@drfrisbee: Ik ken nog steeds winkels die Mastercard niet accepteren, maar een VISA kaart wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Xof op 27-01-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40

sebasd

loopt op espresso

Xof schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:21:
Het is idd juist andersom, Mastercard wordt lang niet altijd ondersteund. Dat is ook voor mij een reden geweest om juist VISA te nemen.

@drfrisbee: Ik ken nog steeds winkels die Mastercard niet accepteren, maar een VISA kaart wel.
Dan heb ik het niet helemaal goed begrepen denk ik :+

Maar dan nog, heb eigenlijk zelf nooit problemen gehad met mijn Rabo Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
MasterCard is wereldwijd de best geaccepteerde creditcard. Alleen al in Nederland kunt u terecht bij meer dan 100.000 adressen. Over de hele wereld kunt u met uw MasterCard op 25 miljoen plaatsen terecht.
http://www.mastercard.com...education/acceptance.html

Visa Europe
Met uw Visa kaart kunt u wereldwijd op meer dan 24 miljoen plaatsen betalen. In Nederland kunt u er bij meer dan 90.000 plaatsen mee betalen.
http://www.visa.nl/

@xof: zie boven, beide kaarten zijn vergelijkbaar en natuurlijk kan het gebeuren dat je toevallig bij winkels komt die de een niet accepteren of de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 09:04

scorpie

Supra Addict

Als je Visa of Mastercard neemt zit je wel safe. American Express en dat soort kaarten worden over het algemeen wat minder geaccepteerd. Als je stelt dat Visa of Mastercard minder worden geaccepteerd omdat je toevallig 1 winkel kent die 1 van beiden niet accepteert, heb je statistiek en/of logica denk ik niet zo goed begrepen ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Welke kaart is nu beter: Amex, MasterCard of VISA? Elk van de kaarten heeft zijn specifieke voor en nadelen:

VISA of MasterCard zijn beide overal geaccepteerd

MasterCard: de meeste banken in Nederland geven de MasterCard uit. In Europa wordt deze kaart bijna overal geaccepteerd. Eigenlijk wordt de MasterCard bijna even vaak geaccepteerd als de VISA. Met een MasterCard kunt u dus voldoende mee uit de voeten.

VISA: deze promoot zichzelf door het de "wereldwijd meest geaccepteerde credit card" te noemen. Als u kiest voor maximale betaalzekerheid dan is een VISA de beste keuze.

American Express is iets minder geaccepteerd

American Express: deze kaart is duurder maar biedt wel meer service. U kunt gratis sparen voor punten of Airmiles. Daarnaast is de kaart relatief exclusief met hoge toelatingseisen.
Bron; http://www.creditcardverg...american-express-of-visa/

Laten we maar stellen dat het geen ruk meer uitmaakt tegenwoordig :P
@Scorpie: ik heb nog nooit gehad dat mijn VISA niet geaccepteerd werd, maar een Mastercard wel.. vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 11:29
In Afrika is Visa veel meer geaccepteerd dan Mastercard. In Douala geen bank of winkel kunnen vinden waar m'n iets met Mastercard wilde doen. Wellicht dan Zuid Afrika en Noord Afrika al beter is.

En over dat on line volgen van transacties; op mijn engelse bankrekening kan ik nog niet eens realtime transacties zien en mooet ik vaak 2-3 dagen wachten voordat ik een bij of afscrijving zie, en UK is toch geen bananenrepubliek dacht ik...maar op geldgebied dus wel. :X

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 12:15
Wokschotel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:25:
[...]

American Express? Goed, de website ziet er heel erg anno 2000 uit, maar het overzicht is goed courant. Ik gebruik'm nu al zo'n acht jaar vol plezier en 'tis een goed bedrijf. De klantenservice is uitstekend en ze letten erg goed op fraude.
American Express en dat soort kaarten worden over het algemeen wat minder geaccepteerd.
Dat zal absoluut waar zijn, maar eerlijk gezegd is online pr0n het enige dat ik nooit met Amex heb af kunnen rekenen ;) Elke andere keer dat ik een credit card heb willen gebruiken kon gewoon met Amex, zelfs in Japan...

[ Voor 31% gewijzigd door Liegebeest op 29-01-2009 07:38 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:08

djidee

Mr. Slungel

september werd mijn aanvraag voor een postbankcard geweigerd... Sta wel elke keer zwart, er komt een bijna modaal inkomen binnen op de rekening en ook de spaar is redelijk gevuld... Was toen puur voor de vakantie bedoeld, dus zin om erachter aan te gaan had ik niet... Wellicht nu toch maar eens opnieuw proberen/bellen omdat ik dit jaar ook weer weg wil, en een CC card is wel handig in het buitenland... En de roodstand mogelijkheid (max 500 trouwens) ff van mijn rekening schoppen, die heb ik toch nooit nodig.. Wellicht helpt het

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228916

Enige vervelende aan de Mastercard ten opzichte van de Visa card is dat de NS geen Mastercard geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 30-05 16:56
Volgens de NS site (jaja) kan je alleen op schiphol betalen met creditcards, en dan alleen met Master Card.

Wat dan ook precies mijn ervaring is.

Hoe het zit met buitenlandse kaarten en bij de balie zit, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228916

darkmage schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:20:
Volgens de NS site (jaja) kan je alleen op schiphol betalen met creditcards, en dan alleen met Master Card.

Wat dan ook precies mijn ervaring is.
Raar mijn ervaring is precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 12:15
Hoe het zit met buitenlandse kaarten en bij de balie zit, weet ik niet.
Dat kan ik je wel zeggen (vrouw is service medewerker bij de NS): dat kan niet. NS accepteert nergens credit cards, buiten misschien Schiphol wat jullie net zeiden. Dat levert 'szomers ook redelijk wat verontwaardigde toeristen op.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28

-d-

Saab schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:33:
In Afrika is Visa veel meer geaccepteerd dan Mastercard. In Douala geen bank of winkel kunnen vinden waar m'n iets met Mastercard wilde doen. Wellicht dan Zuid Afrika en Noord Afrika al beter is.

En over dat on line volgen van transacties; op mijn engelse bankrekening kan ik nog niet eens realtime transacties zien en mooet ik vaak 2-3 dagen wachten voordat ik een bij of afscrijving zie, en UK is toch geen bananenrepubliek dacht ik...maar op geldgebied dus wel. :X
Hangt van het land af. Ik was in Bangui (Centraal Afrikaanse Republiek), en in het hotel accepteerden ze weer alleen AmEx, geen Visa of MC. Altijd checken van te voren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:06
SmartDoDo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:16:

Zelf heb ik ook een Visa card via ICS en die heeft inderdaad een overzichtelijke site en is tot op heden altijd bereikbaar geweest. Nadeel is wel dat je er een stuk meer voor betaald dan zeg een ANWB-kaart. Zelf vind ik het geen probleem, de kosten haal je er toch wel uit en het gemak is het me waard.
De VISA-kaart van de ANWB is ook gewoon van ICS. Zelfs de helpdesk is ICS, alleen leest de medewerker dan het 'ANWB-script' voor. Ik zie dus niet direct een reden om liever meer te betalen door dezelfde kaart rechtstreeks bij ICS aan te vragen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Anakha schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:12:
[...]

De VISA-kaart van de ANWB is ook gewoon van ICS. Zelfs de helpdesk is ICS, alleen leest de medewerker dan het 'ANWB-script' voor. Ik zie dus niet direct een reden om liever meer te betalen door dezelfde kaart rechtstreeks bij ICS aan te vragen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Wellicht zijn de gebruiksvoorwaarden en mogelijkheden toch iets verschillend? In ieder geval ben ik er tevreden over en dan heb ik er geen probleem mee om daarvoor te betalen.

Enige wat mij is tegengevallen aan "de creditcard", zijn de kosten die in rekening worden gebracht als je contant geld gaat pinnen bij de bank. Daar wordt even leuk 4% aan kosten over het opgenomen bedrag voor gerekend en dat noem ik dan wel schofterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SmartDoDo schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:09:
[...]
Enige wat mij is tegengevallen aan "de creditcard", zijn de kosten die in rekening worden gebracht als je contant geld gaat pinnen bij de bank. Daar wordt even leuk 4% aan kosten over het opgenomen bedrag voor gerekend en dat noem ik dan wel schofterig.
Da's niet zo heel vreemd als je erover nadenkt. Als je iets koopt reken je een bepaald bedrag af. Dat bedrag is ook wat er van je cc afgeschreven wordt. Maar dat is niet wat de winkelier krijgt. In het geval van een bankautomaat is de winkelier kwijt en krijg je die kosten dus zelf doorberekend. Uiteraard is 't nogal stom als je 100 euro uit de muur wilt trekken en je krijgt maar 96 euro, dus doen ze 't maar andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Het klopt dat er kosten zijn bij contant geld opnemen, maar die zijn in elk geval bij de Postbankcard beperkt tot maximaal €4,50. Ik ben recent in de situatie geweest in het buitenland mijn pinpas kwijt te zijn, en dan is deze optie toch wel erg handig. Aangezien je ook met een pinpas in een niet-euro land betaalt voor het opnemen van geld, is het niet eens zo absurd veel duurder.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CyBeR schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:12:
[...]

Da's niet zo heel vreemd als je erover nadenkt.
Dat het wat kost, vind ik ook begrijpelijk. Maar neem ICS waar je zo 4% over je op te nemen bedrag betaald. Dus haal € 1000,- uit de muur en ben € 40,- kwijt aan kosten.

Dan is er volgens mij maar 1 goed antwoord: 7(8)7 Dat heeft imo niets meer met het betalen van kosten te maken, maar grof incasseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
Het opnemen van euro’s bij een geldautomaat in eurolanden is gratis. Voor het opnemen van euro’s in de overige landen betaalt u € 1,82 per transactie. Bij het opnemen van vreemde valuta berekent Postbank altijd naast eventuele opnamekosten (€ 1,82) een koersopslag van 0,8 % over het opgenomen bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag. Heeft u een Betaal- of RoyaalPakket? Dan heeft u wereldwijd voordeel, omdat u dan niet de € 1,82 per opname betaalt
link naar postbanksite

Kosten zijn beduidend lager, koersopslag is vergelijkbaar met mastercard. Het is handig als je je kaart kwijt bent, in alle andere gevallen zou ik toch de gewone pas gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SmartDoDo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:56:
[...]
Dat het wat kost, vind ik ook begrijpelijk. Maar neem ICS waar je zo 4% over je op te nemen bedrag betaald. Dus haal € 1000,- uit de muur en ben € 40,- kwijt aan kosten.

Dan is er volgens mij maar 1 goed antwoord: 7(8)7 Dat heeft imo niets meer met het betalen van kosten te maken, maar grof incasseren :)
Ja, dat is hoe creditcardmaatshappijen winst maken ;) Een winkelier zou die 40 euro dus uit z'n marge zien verdwijnen. (Ik ben 't er mee eens dat voor grotere bedragen het al snel excessief wordt overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Xof schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:20:
Laten we maar stellen dat het geen ruk meer uitmaakt tegenwoordig :P
@Scorpie: ik heb nog nooit gehad dat mijn VISA niet geaccepteerd werd, maar een Mastercard wel.. vandaar :)
Zeker niet in scandinavie geweest? :P

In de Noorse supermarkten lusten ze van alle Nederlandse betaalpassen die ik bij me had alleen VISA. Geen Mastercard en geen pinpassen, zoals bijv. in Frankrijk wel kan.

Overigens heb ik ook erg positieve ervaringen met de service van ICS. Een ferry-bedrijf had per abuis de bestelde tickets niet afgeschreven. Toen ik belde om dat te controleren gingen ze dat alsnog doen, maar daardoor zouden die tickets betaald worden in dezelfde maand als ik op vakantie ging - en was de helft van mijn bestedingslimiet al op voor ik goed en wel op pad was.

Situatie uitgelegd aan de klantenservice, betr. medewerker moest even overleggen met z'n superviser, ik werd teruggehaald uit de wachtstand met de mededeling "we hebben uw limiet verhoogd tot [...] hoor, kan normaal niet telefonisch, maar gezien de situatie en omdat u altijd netjes op tijd betaald maken we graag een uitzondering." En dat is toch wel prettig, want het reguliere traject met een formulier opgestuurd krijgen en terugsturen (per post) werd toch een wat lastig verhaal zo'n dag voor vertrek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Mirage schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:29:
De postbank update ieder eind van de dag de CreditCard gegevens. Deze zijn dus ook via postbank.nl inzichtelijk.
Nooit opgevallen, wat een walgelijk nutteloze feature 8)7

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

curry684 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:05:
[...]

Nooit opgevallen, wat een walgelijk nutteloze feature 8)7
Hoezo is dat nou weer nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

CyBeR schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:11:
[...]

Hoezo is dat nou weer nutteloos?
Voor dingen waar ik dagelijks inzicht in wil hebben heb ik een pinpas. Near-realtime inzicht in iets wat ik juist gebruik om op maandbasis af te rekenen is nogal nutteloos - ik zie de afrekening wel bij de afschrijving.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 11:29
De OP rept nou juist over real-time overzichten. Dus dat jij dat 'walgelijk' vind is niet ter zake doende.

Lijkt mij juist handig dat je kunt zien wat er zoal wordt afgeschreven. Aan het einde van de maand kost het mij altijd wat moeite om alles te plaatsen, zeker omdat shop namen niet altijd op het uiteindelijke overzicht terecht komen.

Je zou gewoon kunnen zeggen dat jij dat overbodig vind, ofzo.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Hartelijk dank voor de vele reacties in het topic. Ik heb de afgelopen week diverse tips genoemd in het topic nagezocht maar ik ben toch tot de conclusie gekomen bij ING Card te blijven.

Voor zover ik heb ontdekt heeft alleen ICS een realtime omgeving, de andere bedrijven (waaronder ING Card) doen er 1 tot 2 dagen over om hun overzicht te updaten. Maar het verschil is dat ik bij ING Card slechts 10 euro per jaar betaal, en bij alle andere maatschappijen stukken meer (met als absolute uitschieter ICS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Roelant schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:05:
[...]

In de Noorse supermarkten lusten ze van alle Nederlandse betaalpassen die ik bij me had alleen VISA. Geen Mastercard en geen pinpassen, zoals bijv. in Frankrijk wel kan.

Overigens heb ik ook erg positieve ervaringen met de service van ICS. Een ferry-bedrijf had per abuis de bestelde tickets niet afgeschreven. Toen ik belde om dat te controleren gingen ze dat alsnog doen, maar daardoor zouden die tickets betaald worden in dezelfde maand als ik op vakantie ging - en was de helft van mijn bestedingslimiet al op voor ik goed en wel op pad was.

Situatie uitgelegd aan de klantenservice, betr. medewerker moest even overleggen met z'n superviser, ik werd teruggehaald uit de wachtstand met de mededeling "we hebben uw limiet verhoogd tot [...] hoor, kan normaal niet telefonisch, maar gezien de situatie en omdat u altijd netjes op tijd betaald maken we graag een uitzondering." En dat is toch wel prettig, want het reguliere traject met een formulier opgestuurd krijgen en terugsturen (per post) werd toch een wat lastig verhaal zo'n dag voor vertrek. :P
Ik heb voor de gein eens een recent afschrift erbij gepakt van mijn bezoek aan Noorwegen (Oslo en Stavanger). Nergens werd mijn MasterCard geweigerd, wat voorbeelden van locaties waar ik de MasterCard heb gebruikt (volgens mij rekeningoverzicht):

* Hard Rock Cafe Oslo
* NB Sorensens Dampskipsexpedition restaurant Stavanger
* Rogaland Trafikkselska Stavanger (ferryboot)
* Burger King Stavanger

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet in de supermarkt heb betaald met creditcard, dus misschien dat de supermarkten een uitzondering vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]
Je had toch ook geld kunnen overmaken naar je Visa-rekening? Het tegoed plus je bestedingslimiet is het bedrag dat je dan kunt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Canaria schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:58:
Je had toch ook geld kunnen overmaken naar je Visa-rekening? Het tegoed plus je bestedingslimiet is het bedrag dat je dan kunt uitgeven.
Met die mogelijkheid was ik toen nog niet bekend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 16:07
Wow, grappig om te lezen dat er ook mensen tevreden zijn met de postbank creditcard, die heb ik afgelopen jaar met plezier doorgeknipt. Het overzicht online liep regelmatig achter maar was mee te leven.

Het grote probleem met de postbankcard is de postbank zelf, ik heb 2x achter elkar gehad dat ik mijn limiet had bereikt (ik reis nogal veel) en wilde ik geld van mijn gewone bankrekening naar mijn creditcard storten zodat ik weer verder kon. Aangezien het redelijk eind vd maand was en echt vrij snel op reis moest kon ik niet wachten met handmatig overschrijven.... en voor de zekerheid maar even gebeld met de PB of dit niet ging kruisen met de gewone automatische incasso aangezien bij mij alles op 0 gezet wordt elke maand.

"nee hoor meneer geen probleem".....

Uiteraard ging dit natuurlijk fout en had ik een positief saldo op mijn creditcard en dit wilde ik natuurlijk even snel oplossen aangezien het bedrag boven 0 niet verzekerd was, het ging ook echt om iets van 5-6000 euro maar dat snel oplossen zat er ook niet in. Duurde 2 weken wilde ik het via storting doen en anders was het contant opnemen via pin automaten met een max van 400EUR per dag wat natuurlijk niet opschiet.

De volgende maand ging dit ook weer mis nadat een medewerker me had verzekerd dat het NU echt goed zou gaan... belachelijk.

Uiteindelijk na veel ergernissen AL mijn bankzaken weg getrokken bij de postbank en inmiddels heb ik een goldcard van ABN Amro, dit gaat wel prima maar ABN doet weer erg vreemd met limieten. Ongeacht wat je inkomen is start je met 5000 per maand max wat voor mij niet genoeg was. Zelf kwam ik niet door die organisatie heen om direct tot 10.000 te gaan maar gelukkig via mijn account manager van de ABN lukte dit wel, inmiddels is alles goed geregeld.

Nog een leuk afscheidkadootje van de postbank was dat toen de overstap service in ging na het openen van rekeningen bij de ABN ik bericht automatisch hier bericht van kreeg van de PB waarin niet duidelijk uitgelegd werd wat er met mijn creditcards van de PB zou gebeuren. Voor de zekerheid de dag voordat ik weer op reis moest (naar de US deze keer) om zeker te zijn dat mijn PB kaart zou werken.

"ja hoor, die heeft u niet opgezegd en blijft gewoon werken"

De ochtend van vertrek vallen de ABN kaarten op de mat en dus heb ik die gelijk geactiveerd en ook meegenomen, verder niet meer naar gekeken. Eenmaal in de US aangekomen wilde ik de metro induiken en met mijn PB kaart een kaartje kopen... en mooi geweigerd!! De ABN kaart werkte wel en dus was het geen probleem maar weer een ONGELOVELIJKE blunder van de PB.

Vanuit de US even gebeld met de PB en toen bleek dat dit een handmatige actie was geweest en dat de brief inmiddels naar me opgestuurd was. Uiteraard werd mijn verzoek tot deblokkeren geweigerd... m.a.w. je stikt maar... Zo heb ik nog VEEL meer ergernissen over de PB maar dat is niet gerelateerd aan de credicard service.

Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een AMEX kaart bij van Flying blue.. als er mensen zijn met die kaart hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:39
Mijn vriendin en ik vertrekken eind maart 4 weken naar de VS. We willen daar een auto huren en zijn nu bezig om dat te regelen. We lopen nu alleen ergens tegenaan: de auto moet gehuurd worden op naam van degene die gaat rijden en die persoon moet een creditcard hebben. Nu is het zo dat ik een creditcard heb, maar mijn vriendin moet gaan rijden (ik heb geen rijbewijs).

Dat is dus lastig. De makkelijkste oplossing leek het mij om dan snel nog voor mijn vriendin een creditcard aan te vragen. Bij de Postbank (waar ik ook mijn creditcard heb) gaven ze direct aan dat dit niet mogelijk is: mijn vriendin is net afgestudeerd maar heeft nog geen baan. En van de postbank moet je minimaal 3 maanden achter elkaar 650 euro op je rekening gestort hebben gekregen. Dat kan natuurlijk prima vanaf mijn rekening gebeuren, maar dan hebben we niet genoeg tijd voor we naar de VS gaan.

Heeft iemand een suggestie? Direct bij MasterCard een creditcard aanvragen? Of iets anders? De grap is dat er in principe niet met de kaart betaald gaat worden, het is puur een soort onderpand. Alle creditcardbetalingen in de VS doen we gewoon via mijn creditcard.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
posttoast schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:14:
Mijn vriendin en ik vertrekken eind maart 4 weken naar de VS. We willen daar een auto huren en zijn nu bezig om dat te regelen. We lopen nu alleen ergens tegenaan: de auto moet gehuurd worden op naam van degene die gaat rijden en die persoon moet een creditcard hebben. Nu is het zo dat ik een creditcard heb, maar mijn vriendin moet gaan rijden (ik heb geen rijbewijs).

Dat is dus lastig. De makkelijkste oplossing leek het mij om dan snel nog voor mijn vriendin een creditcard aan te vragen. Bij de Postbank (waar ik ook mijn creditcard heb) gaven ze direct aan dat dit niet mogelijk is: mijn vriendin is net afgestudeerd maar heeft nog geen baan. En van de postbank moet je minimaal 3 maanden achter elkaar 650 euro op je rekening gestort hebben gekregen. Dat kan natuurlijk prima vanaf mijn rekening gebeuren, maar dan hebben we niet genoeg tijd voor we naar de VS gaan.

Heeft iemand een suggestie? Direct bij MasterCard een creditcard aanvragen? Of iets anders? De grap is dat er in principe niet met de kaart betaald gaat worden, het is puur een soort onderpand. Alle creditcardbetalingen in de VS doen we gewoon via mijn creditcard.
Kan je niet van jouw creditcard (tijdelijk) een gezamenlijke (soort van en/of rekening) kaart laten maken? Ik noem maar wat hoor.

Welke maatschappij zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ook Postbank dus. Dat zou ik nog kunnen proberen, wist niet dat er überhaupt gedeelde creditcardrekeningen bestaan. We hebben wel een en/of rekening bij de Postbank, dus misschien helpt dat?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

[...]

Je leest de zin verkeerd ;) (achteraf ook niet heel duidelijk als ik het zo terug lees)
Bedoelde dus hetzelfde als wat jij beschrijft.

@posttoast: Ik weet dat je bij de ICS een tweede kaart aan kan vragen op een andere naam. Dus misschien dat het bij jouw maatschappij ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ardana schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:21:
Tja grote ketens zoals Ikea doen bijv. niet aan Mastercard. Jammer, maar zolang ik nog student ben blijf ik toch liever bij de rabocard. Een ander jammer iets is dat je alleen garantie en verzekering met online bestellen hebt bij de rabo als je op afbetaling aflost ipv dat de kosten gewoon na een maand direct van je betaalrekening komt. Hiervoor zou ik eigenlijk wel naar een Visa achtige kaart willen maar aangezien mijn maandelijks inkomen nogal instabiel is (zomer hoog, winter laag) val ik daarvoor af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
posttoast schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:44:
Ook Postbank dus. Dat zou ik nog kunnen proberen, wist niet dat er überhaupt gedeelde creditcardrekeningen bestaan. We hebben wel een en/of rekening bij de Postbank, dus misschien helpt dat?
Ik heb zelf een ING Card. Als ik zo het aanvraagformulier voor een ING Card erbij pak zie ik dat je een extra kaart kunt krijgen op naam van je partner, maar gekoppeld aan hetzelfde gironummer.

http://www.ingcard.nl/docs/aanvraag%20formulier.pdf

Maar misschien kan ze ook gewoon zelf een creditcard aanvragen daar? Dat Postbank een beetje moeilijk doet hoeft nog niet te betekenen dat andere creditcard aanbieders haar ook weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ricardo87 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:55:
[...]

Ik heb zelf een ING Card. Als ik zo het aanvraagformulier voor een ING Card erbij pak zie ik dat je een extra kaart kunt krijgen op naam van je partner, maar gekoppeld aan hetzelfde gironummer.

http://www.ingcard.nl/docs/aanvraag%20formulier.pdf

Maar misschien kan ze ook gewoon zelf een creditcard aanvragen daar? Dat Postbank een beetje moeilijk doet hoeft nog niet te betekenen dat andere creditcard aanbieders haar ook weigeren.
Ik zal eens even bellen inderdaad. Maarre: aangezien de Postbank en ING volgens mij inmiddels zo'n beetje dezelfde zijn denk ik dat ze bij ING niet meer kans maakt. Ik zou het wel direct bij MasterCard kunnen proberen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
posttoast schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:56:
[...]

Ik zal eens even bellen inderdaad. Maarre: aangezien de Postbank en ING volgens mij inmiddels zo'n beetje dezelfde zijn denk ik dat ze bij ING niet meer kans maakt. Ik zou het wel direct bij MasterCard kunnen proberen.
Mijn ervaring is dat ING Card een apart "bedrijfje" binnen het grote ING is, en eigenlijk helemaal niet zoveel te doen heeft met de ING Bank of de Postbank. Je kan ook een ING Card aanvragen zonder ook maar een bankrekening te hebben bij de ING / Postbank.

En mocht ING Card op niets uitlopen kan je altijd nog 1 van de volgende bankonafhankelijke kaarten proberen:

http://www.mastercard.com...mer_bank_independent.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

pipo de C schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:41:
Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een AMEX kaart bij van Flying blue.. als er mensen zijn met die kaart hoor ik het graag!
Ik heb de corporate versie van die kaart (KLM American Express) via m'n werk en eerlijk gezegd gebruik ik hem zelden. In Amerika voldeed m'n Visa gewoon overal, en online (ook in Amerikaanse online shops) wordt Amex ook heel matig geaccepteerd.
Zo'n KLM-creditcard is leuk als je vaak vliegt, met de corporate card mag je ook nog in de businesslounge zelfs als je economy vliegt, maar zelf zou ik hem nooit hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Het is gelukt. Ik heb net een extra kaart bij de Postbank aangevraagd op mijn naam, dat kon blijkbaar wel. Weer iets geleerd :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Shailesh schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:30:
Sjah, ik zit al 2 jaar bij de postbank, en ben blij dat we sinds vorig jaar een online overzicht hebben! Daarvoor was het maar afwachten wat er op de maandelijkse nota stond.
Waar kan ik dat overzicht vinden? :?

Ik ben dus ook tevreden met de Mastercard van de Postbank. Een keertje was er onterecht geld afgeschreven, dat is keurig weer terug geboekt.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb zelf ook INGcard, 10 euro per jaar vind ik erg netjes. Maandelijks 100% terugbetalen, dus ik betaal nooit rente.
Wel fraude gehad, en dat werd netjes teruggeboekt. Geen idee hoe dat kon gebeuren, er werd met m'n kaart getankt in North Carolina (ik was gewoon in NL)...
Jaren terug heb ik ook al eens fraude gehad (toen was online encryptie nog vrij zwak buiten de VS), ook dat werd teruggeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
pven schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:12:
[...]
Waar kan ik dat overzicht vinden? :?
In "Mijn Postbank" in het hoofdmenu links onder het kopje "betalen" zie je "creditcards" staan.

Fraude heb ik nooit gehad. Wel een keer dat ik iets online wilde bestellen en mijn creditcard bleek geblokkeerd. Toen ik later die dag thuis kwam lag er een brief in de bus van het fraude preventieteam.

Ik had namelijk een betaling bij Dell gedaan van enkele honderden euro's. Postbank wilde uit voorzorg bij mij nagaan of dit een legitieme betaling was. Omdat ze mij telefonisch niet konden bereiken hadden ze uit voorzorg mijn creditcard even op hold gezet, en een brief gestuurd of ik even wilde terugbellen.
Na het noemen van mijn creditcardnummer, geboortedatum, en het bevestigen van het bedrag van de betaling bij Dell, is alles direct weer in orde gemaakt.
Geeft wel aan dat Postbank tijd steekt in fraude preventie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
M a r c o schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:15:
[...]

In "Mijn Postbank" in het hoofdmenu links onder het kopje "betalen" zie je "creditcards" staan.
WTF, dat was me nog nooit opgevallen. Dank! :$
Kwam dat vanuit de Postbank of vanuit Mastercard? Voor zover ik het heb begrepen, doet de Postbank hier zelf niet zo veel mee.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
M a r c o schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:15:
[...]

Ik had namelijk een betaling bij Dell gedaan van enkele honderden euro's. Postbank wilde uit voorzorg bij mij nagaan of dit een legitieme betaling was. Omdat ze mij telefonisch niet konden bereiken hadden ze uit voorzorg mijn creditcard even op hold gezet, en een brief gestuurd of ik even wilde terugbellen.
Na het noemen van mijn creditcardnummer, geboortedatum, en het bevestigen van het bedrag van de betaling bij Dell, is alles direct weer in orde gemaakt.
Fraudepreventie lijkt mij prima, maar bovenstaande gaat mij wel wat ver. Ik zou er niet blij van worden wanneer de Postbank iedere betaling van meer dan enkele honderden euro's on-hold zet. Lijkt mij nogal onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Was van postbank zelf.
Van de afdeling "Creditcard Fraude Preventie"
Dus blijkbaar doen ze er toch wel iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
argro schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:34:
[...]
Fraudepreventie lijkt mij prima, maar bovenstaande gaat mij wel wat ver. Ik zou er niet blij van worden wanneer de Postbank iedere betaling van meer dan enkele honderden euro's on-hold zet. Lijkt mij nogal onhandig.
Ik had hetzelfde met INGcard, net na m'n fraude een nieuwe kaart, paar bestellingen (lage bedragen): mailtje of ik ze wou bellen en dat m'n kaart tijdelijk geblokkeerd was.
Het idiote was dat het nummer in die mail niet terug te vinden was online, m.a.w. het had ook phissing kunnen zijn. Die man vroeg m'n CC-nummer, maar die had ik niet bij de hand, en anders zou ik hem ook echt niet vertellen als ik per email gevraagd wordt te mailen! Oftewel dit is eigenlijk gewoon een security hole...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik kreeg een brief, geen mail.
In die brief stond gewoon een telefoonnummer. Welke duidelijk gewoon van postbank was.
Ik hoefde geen cc nummer op te noemen, maar het "case-nummer" van de brief.
Voor identificatie moest ik alleen mijn eigen geboortedatum opgeven, en het bedrag van de verdachte betaling.
Daarnaast is dit maar 1 keer voorgekomen, en werd mij verteld dat het meer kwam omdat ze met een (deels steeksproef gewijze) actie bezig waren om fraude te voorkomen.

Oftewel het ongemak was zeer gering, en er was niks verdachts aan.
Ik vind het eigenlijk wel een veilig gevoel dat je zo merkt dat ze toch erg oplettend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
Dat ligt aan het patroon van gebruik. Als jij heel vaak grote afschrijvingen doet valt een keer extra niet op. Maar als je die kaart nauwelijks gebruikt of alleen voor kleine bedragen wel. Ze bellen dan even of 't klopt.

Ik heb ze ook al 's aan de lijn gehad toen ik twee iPhones wilde betalen in Italie (kon niet, incl. treinkaartje in Rome ging dat over m'n limiet van 1000 euro heen :P) en ik had ze binnen 5 minuten aan de lijn of 't klopte dat ik net geprobeerd had bijna 1000 euro af te boeken. Toen was 't dus allemaal prima want ik was bereikbaar, maar als dat niet zo is, is het veiliger om de kaart even 'on hold' te zetten. Wat dus iets anders is dan permanent geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-05 19:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
pipo de C schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:41:Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een AMEX kaart bij van Flying blue.. als er mensen zijn met die kaart hoor ik het graag!
Ja, die heb ik (naast een Visa Gold Card en een ABN Amro Mastercard...er wordt er altijd wel eentje geaccepteerd :P)
Best een prettige kaart die Amex...redelijk wat extra's en als je een beetje redelijk geld uitgeeft met het ding lopen die miles behoorlijk op. Daarnaast gebruik ik hem regelmatig als onderhandelingsmiddel :P De retailer moet Amex een behoorlijke fee betalen dus dan zeg ik gewoon dat ik best wil pinnen ipv die kaart te trekken, maar dan moet ik wel extra korting krijgen. Het enige nadeel is dat je bij Amex zelf kunt kiezen welk niveau kaart je wil (gold, platinum etc), maar dat het met die Flying Blue-versie afhankelijk is van je KLM frequent flyer niveau...en ik vlieg niet genoeg om op een hoger level dan Ivory te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

[...]
Nee, dat lijkt me ook lastig.

Wat ik wel goed vind is de fraude preventie van de ABN: Mijn creditcard is (blijkbaar) in de zomer van 2007 gekopieerd in Z-O Azie waarna er opeens eind 2008 vanalles mee gekocht werd op Bondi beach - Australie. Nadat er opeens drie betalingen verricht waren heeft de ABN mijn kaart geblokkeerd en heb ik (na de verklaring ingevuld te hebben) mijn geld terug gekregen.

Blijkbaar ging er toch een belletje rinkelen dat ik in Nederland met mijn pinpas betaalde en opeens in Australie allerlei dure dingen ging kopen.
Daniel schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Ja, die heb ik (naast een Visa Gold Card en een ABN Amro Mastercard...er wordt er altijd wel eentje geaccepteerd :P)
Best een prettige kaart die Amex...redelijk wat extra's en als je een beetje redelijk geld uitgeeft met het ding lopen die miles behoorlijk op. Daarnaast gebruik ik hem regelmatig als onderhandelingsmiddel :P De retailer moet Amex een behoorlijke fee betalen dus dan zeg ik gewoon dat ik best wil pinnen ipv die kaart te trekken, maar dan moet ik wel extra korting krijgen. Het enige nadeel is dat je bij Amex zelf kunt kiezen welk niveau kaart je wil (gold, platinum etc), maar dat het met die Flying Blue-versie afhankelijk is van je KLM frequent flyer niveau...en ik vlieg niet genoeg om op een hoger level dan Ivory te komen.
Lopen je level miles ook op wanneer je met Amex betaalt? Of enkel je award miles?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 14065 op 10-02-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb sinds 2002 de creditcard van de Rabobank, enige voordeel was het kunnen 'pinnen' met je kaart. Maar braaf elk jaar weer bellen wanneer ze realtime transacties zouden laten zien, 'staat in de planning meneer'.

Kaart zit in mijn rabo totaal pakket, wel makkelijk dat alles bij elkaar zit en je niet via weet ik hoeveel bedrijven moet gaan als er niet goed is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Anoniem: 14065 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:37:
Lopen je level miles ook op wanneer je met Amex betaalt? Of enkel je award miles?
Alleen Award miles. Level miles kun je alleen krijgen door daadwerkelijk te vliegen - en die eisen zijn behoorlijk streng. Awardmiles gaan behoorlijk hard omdat er als je boven een bepaalde grens komt met terugwerkende kracht over alle uitgaven over het hele jaar extra miles worden toegekend. Je krijgt sowieso een mile per euro en dat kan oplopen tot het dubbele als je meer dan 15k per jaar over die kaart laat gaan. Ander voordeel van Amex is dat ze niet met een vaste bestedingslimiet werken, maar een flexibele die afhangt van hoeveel je ongeveer met de kaart uitgeeft. Gebruik je hem erg weinig dan is de limiet ook laag, wat eventuele schade in geval van fraude kan beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Laatst online: 12:50
Heeft iemand ervaring met de Visa Greencard (linkje)?

Via creditcardacties.nl kun je voor eenmalig 50 euro de rest van je leven een gratis creditcard gebruiken. Waar zit hier de adder? :P

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Greencard is van LaSer cards, zoek die maar eens op (zo'n beetje elke winkel creditcard is van LaSer/Primeline).

Edit, Laser, niet lasar :P

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 10-02-2009 13:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Irby schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:44:
Via creditcardacties.nl kun je voor eenmalig 50 euro de rest van je leven een gratis creditcard gebruiken. Waar zit hier de adder? :P
Het feit dat je de gebruikelijke verzekering voor verlies & diefstal hier apart moet afsluiten (link) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Betaal je de 85e per jaar er voor of ergens goedkoop kunnen krijgen? Ik zoek een 2de kaart en samen met mijn flying blue kaart vind ik het wel prettig, maar ook wel weer duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb geen idee wat ik betaal, eerlijk gezegd. Zal inderdaad wel die 85 euro zijn. Het eerste jaar is wel gratis. De gewone Amex Blue (25 euro eerste jaar, daarna 50 euro) biedt afaik ongeveer dezelfde mogelijkheden (behalve dan miles sparen per euro) maar is wel wat goedkoper. Bij Flying Blue is krijg je wel weer twee partnerkaarten gratis ipv eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

Daniel schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:52:
Ik heb geen idee wat ik betaal, eerlijk gezegd. Zal inderdaad wel die 85 euro zijn. Het eerste jaar is wel gratis. De gewone Amex Blue (25 euro eerste jaar, daarna 50 euro) biedt afaik ongeveer dezelfde mogelijkheden (behalve dan miles sparen per euro) maar is wel wat goedkoper. Bij Flying Blue is krijg je wel weer twee partnerkaarten gratis ipv eentje.
Die flying blue kaart Amex blijven ze gratis verlengen wanneer je hem aan het eind van het jaar dreigt op te zeggen (mits je hem geregeld gebruikt).

* Anoniem: 14065 is blij met zijn corporate creditcard van http://nl.bcc-corporate.be/index/be-nl/311/

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 07:55
Anoniem: 14065 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:02:
[...]

Die flying blue kaart Amex blijven ze gratis verlengen wanneer je hem aan het eind van het jaar dreigt op te zeggen (mits je hem geregeld gebruikt).

* Anoniem: 14065 is blij met zijn corporate creditcard van http://nl.bcc-corporate.be/index/be-nl/311/
Hmm das wel een goede tip, vind die 90euro ofzo altijd wel zonde van mn flying blue Amex kaart. Mijn rabocard kost maar 3euro per kwartaal, ben nog student volgens de rabo :P
Heb nu ook een Visa corporate, dus alle merken in mijn portomenee, kan ik vrijwel altijd betalen :) Alleen MC of amex is toch niet voldoende heb ik al vaak genoeg gemerkt

>> Signature?

Anoniem: 89184

Ik heb een Rabocard (MasterCard). Ik doe er voornamelijk (grote) aankomen mee over het internet. Ik weet ook dat ik er geld mee kan pinnen bij veel betaalautomaten (er zijn dan wel extra kosten aan verbonden).

Kan ik ook bij de NS betaalautomaten terecht met een Rabocard?
Pagina: 1 2 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1