• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:02

_Arthur

blub

Anoniem: 89184 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:43:
Kan ik ook bij de NS betaalautomaten terecht met een Rabocard?
Alleen op Schiphol heb ik begrepen.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ricardo87 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Ik heb voor de gein eens een recent afschrift erbij gepakt van mijn bezoek aan Noorwegen (Oslo en Stavanger). Nergens werd mijn MasterCard geweigerd, wat voorbeelden van locaties waar ik de MasterCard heb gebruikt (volgens mij rekeningoverzicht):

* Hard Rock Cafe Oslo
* NB Sorensens Dampskipsexpedition restaurant Stavanger
* Rogaland Trafikkselska Stavanger (ferryboot)
* Burger King Stavanger

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet in de supermarkt heb betaald met creditcard, dus misschien dat de supermarkten een uitzondering vormen.
Mastercard werkt bij mij ook gewoon in de supermarkt @ Stavanger. Tanken ook etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 22:13
Een vriend van mij vertelde dat je bij een VISA-kaart (ANWB) rente betaald over het betaalde bedrag tot de datum dat het van je rekening afgeschreven wordt. Dit in tegenstelling tot Mastercard.

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10

freddyathlon

McLaren Mercedes

daanNL schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:51:
Een vriend van mij vertelde dat je bij een VISA-kaart (ANWB) rente betaald over het betaalde bedrag tot de datum dat het van je rekening afgeschreven wordt. Dit in tegenstelling tot Mastercard.

Ik heb er zelf ook zo een, zowel een ANWB Visa- als ANWB mastercard.
Ik betaal een bedrag aan rente over het openstaande bedrag.

Dit is een percentage, maar dat verandert verder bij mij niet. Dus gewoon een bedrag berekend.

Correct me if i'm wrong.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:53
Nasty, dat wist ik niet van Visa. Then again *peinst* dat wist ik wel...

Gelukkig heb ik de ING Visa er alleen bij gehaald voor die gevallen waarbij AmEx niet werkt. AmEx rekent geen rente, dus dat scheelt.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:00

Stewie!

Keen must die!

posttoast schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:14:
Mijn vriendin en ik vertrekken eind maart 4 weken naar de VS. We willen daar een auto huren en zijn nu bezig om dat te regelen. We lopen nu alleen ergens tegenaan: de auto moet gehuurd worden op naam van degene die gaat rijden en die persoon moet een creditcard hebben. Nu is het zo dat ik een creditcard heb, maar mijn vriendin moet gaan rijden (ik heb geen rijbewijs).

Dat is dus lastig. De makkelijkste oplossing leek het mij om dan snel nog voor mijn vriendin een creditcard aan te vragen. Bij de Postbank (waar ik ook mijn creditcard heb) gaven ze direct aan dat dit niet mogelijk is: mijn vriendin is net afgestudeerd maar heeft nog geen baan. En van de postbank moet je minimaal 3 maanden achter elkaar 650 euro op je rekening gestort hebben gekregen. Dat kan natuurlijk prima vanaf mijn rekening gebeuren, maar dan hebben we niet genoeg tijd voor we naar de VS gaan.

Heeft iemand een suggestie? Direct bij MasterCard een creditcard aanvragen? Of iets anders? De grap is dat er in principe niet met de kaart betaald gaat worden, het is puur een soort onderpand. Alle creditcardbetalingen in de VS doen we gewoon via mijn creditcard.
Als het een normaal autoverhuur bedrijf is accepteren ze elke CC met geldige legitimatie.
Als je een premium CC hebt (AMEX gold / platinum / ti) dan is de 2e bestuurder ook nog gratis. Heb je die niet: soms vragen ze er geld voor, soms ook niet. Je kan altijd vragen, die mensen aan de balie kunnen veel gratis weggeven ;)
Laatst bij Hertz vroegen ze niet eens om de naam van de andere persoon. Een "significant other" mocht er gratis bij.
pipo de C schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:41:
Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een AMEX kaart bij van Flying blue.. als er mensen zijn met die kaart hoor ik het graag!
Sinds ik met twee PB MCs een keer vast heb gestaan omdat er zogenaamd geen limiet vrij was heb ik direct een AMEX genomen. Geen spijt van gekregen. Zorg dat je MR punten spaart en hun telefoonnummer hebt. Ze zijn flexibel kwa limiet. Als je op vakantie/reis bent en wat extra ruimte nodig hebt dan volstaat een telefoontje mits goede trackrecord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

daanNL schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:51:

Nee, als je de Visa-rekening op tijd betaalt, wordt er geen rente in rekening gebracht. De rente gaat pas in als je niet het openstaande bedrag hebt overgemaakt / laten incasseren voor de uiterste betaaldatum.

Je krijgt de rekening rond de vijfde van de maand met daarop alle uitgaven van de vorige maand en moet dan uiterlijk rond de 25e betalen. Je hebt dus een renteloos krediet van ongeveer een maand.

(dit geldt voor de Visa cards die door ICS Cards worden uitgegeven, volgens mij valt de ANWB-kaart daar ook onder)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RemcoDelft schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:06:
Ik heb zelf ook INGcard, 10 euro per jaar vind ik erg netjes. Maandelijks 100% terugbetalen, dus ik betaal nooit rente.
Hmmm het is uit met de pret: ING stuurde me een brief dat ze 2 keer zo duur worden, en dat ze dat voor mij doen en ik minder rente ga betalen 8)7

M'n vriendin is geen Postbankklant, en "doorverkocht" aan ICS, waar ze wel gewoon een tientje blijft betalen. Maar die site vind ik niet echt overtuigend:
Winkeliers en bedrijven betalen aan de creditcardmaatschappijen of aan de banken een bepaald bedrag voor het accepteren van creditcards. In sommige landen (waaronder Nederland) is het hun toegestaan om de kosten die zij maken (deels) door te berekenen aan de klant.
Als ze personeel aannemen dat zulke fouten maakt, laat dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RemcoDelft schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:40:
[...]

Als ze personeel aannemen dat zulke fouten maakt, laat dan maar...
:?
Dat klopt gewoon hoor (derde naamval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Canaria schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:23:
[...]

:?
Dat klopt gewoon hoor (derde naamval).
"Hun" is bezittelijk. Er had gewoon "ze" moeten staan. Maar je toont al aan dat meer mensen er moeite mee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 31 mei 2009 @ 08:53:
"Hun" is bezittelijk. Er had gewoon "ze" moeten staan. Maar je toont al aan dat meer mensen er moeite mee hebben...
Kijk eens naar taaladvies.net of Onze Taal hierover. Kennelijk hebben die er dan ook moeite mee. :P .

[ Voor 5% gewijzigd door asmi op 31-05-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[edit] zie boven

[ Voor 93% gewijzigd door Canaria op 31-05-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:36

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook bezig met een creditcard aanvraag (voor huurauto vd zomer).

Eerst via internet bij de Rabobank aangevraagd, werd niet geaccepteerd vanwege een negatief saldo op en/of rekening (de aanvraag was voor mijn eigen rekening, niet de en/of!!). Omdat ik dat allemaal onzin vond maar eens gebeld voor een afspraak met een adviseur om te laten zien dat ik geen tokkie ben die diep de schulden in gaat met een CC. Die "adviseur" bleek een net afgestudeerde te zijn (athans, zo kwam ze over) en moest mij teleurstellen omdat mijn inkomen (netto 1550 per maand) niet in evenwicht was met mijn vaste lasten (huurwoning van 500 euro/maand waarvan de helft dus voor mijn rekening is, rest van vriendin). MAAR gelukkig kon ik het wel aanvragen op onze gezamelijke en/of rekening, aangezien we als tweeverdieners wel de lasten op kunnen brengen.. (waar het eerst niet op de prive rekening kon vanwege de en/of rekening, snap je het nog??) Hiervoor heb ik wel weer een nieuwe afspraak moeten plannen met vriendinnetje erbij en ik begin zo langzamerhand een beetje het vermoeden te krijgen dat ze me helemaal geen CC willen verschaffen om wat voor reden dan ook.

Voor de zekerheid ook maar bij de ANWB een Visa Card aangevraagd, hiervoor is dus weer een vast dienstverband vereist, terwijl ik een jaarcontract contract heb (werk er net 3 maanden). Maar ik ga toch de boel aanvragen bij de ANWB en dan zien we wel.

Mocht het bij de ANWB niet lukken dan gaat er een brief richting de Rabobank met een vriendelijk verzoek mij een goede reden te geven waarom een CC niet mogelijk is, ondanks voldoende spaarsaldo, baan op hbo niveau, en lage maandlasten. En uiteraard vraag ik er dan ook meteen bij waarom ze net-afgestudeeerde studentjes als adviseur aannemen, wellicht om de bankencrisis te overleven?? Doet me beetje denken aan de AH met hun beleid om 18-jarige mensen eruit te gooien om die te duur zijn.

:).

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 02-06-2009 20:36 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Tjee wat een problemen om een CC te krijgen!
Je kan ook de flying blue proberen (amex), zij letten vooral op het inkomen, kan zijn dat je met 1550 netto net te weinig verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Sport_Life schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:31:
Ik ben ook bezig met een creditcard aanvraag (voor huurauto vd zomer).

Eerst via internet bij de Rabobank aangevraagd, werd niet geaccepteerd vanwege een negatief saldo op en/of rekening (de aanvraag was voor mijn eigen rekening, niet de en/of!!). Omdat ik dat allemaal onzin vond maar eens gebeld voor een afspraak met een adviseur om te laten zien dat ik geen tokkie ben die diep de schulden in gaat met een CC. Die "adviseur" bleek een net afgestudeerde te zijn (athans, zo kwam ze over) en moest mij teleurstellen omdat mijn inkomen (netto 1550 per maand) niet in evenwicht was met mijn vaste lasten (huurwoning van 500 euro/maand waarvan de helft dus voor mijn rekening is, rest van vriendin). MAAR gelukkig kon ik het wel aanvragen op onze gezamelijke en/of rekening, aangezien we als tweeverdieners wel de lasten op kunnen brengen.. (waar het eerst niet op de prive rekening kon vanwege de en/of rekening, snap je het nog??) Hiervoor heb ik wel weer een nieuwe afspraak moeten plannen met vriendinnetje erbij en ik begin zo langzamerhand een beetje het vermoeden te krijgen dat ze me helemaal geen CC willen verschaffen om wat voor reden dan ook.

Voor de zekerheid ook maar bij de ANWB een Visa Card aangevraagd, hiervoor is dus weer een vast dienstverband vereist, terwijl ik een jaarcontract contract heb (werk er net 3 maanden). Maar ik ga toch de boel aanvragen bij de ANWB en dan zien we wel.

Mocht het bij de ANWB niet lukken dan gaat er een brief richting de Rabobank met een vriendelijk verzoek mij een goede reden te geven waarom een CC niet mogelijk is, ondanks voldoende spaarsaldo, baan op hbo niveau, en lage maandlasten. En uiteraard vraag ik er dan ook meteen bij waarom ze net-afgestudeeerde studentjes als adviseur aannemen, wellicht om de bankencrisis te overleven?? Doet me beetje denken aan de AH met hun beleid om 18-jarige mensen eruit te gooien om die te duur zijn.

:).
Hm, ik sta er van te kijken dat ze zo "moeilijk" doen. Wellicht met de crisis te maken inderdaad. Ongeveer twee jaar geleden heb ik moeiteloos een creditcard op mijn studentenrekening (rabobank) gekregen terwijl ik rood stond en alleen maar studiefinanciering als inkomstenbron had.

Misschien kan je nog "onderhandelen" bij de instanties om de bestedingslimiet te verlagen ? Waarschijnlijk heb je voor een huurauto geen 2500,- (geloof ik standaard bij veel banken?) bestedingslimiet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door daanNL op 02-06-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

daanNL schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:38:
[...]
Hm, ik sta er van te kijken dat ze zo "moeilijk" doen. Wellicht met de crisis te maken inderdaad. Ongeveer twee jaar geleden heb ik moeiteloos een creditcard op mijn studentenrekening (rabobank) gekregen terwijl ik rood stond en alleen maar studiefinanciering als inkomstenbron had.
Mijn vermoeden is dat het personeel vanuit "boven" meekrijgt om zeer selectief te zijn in de uitgifte van creditcards. Helaas slaagt de adviseur die ik had er niet in om de juiste selectieprocedure toe te passen, want dit slaat natuurlijk nergens op. Mochten ze het dus uiteindelijk echt niet willen geven, dan zal ik een brief schrijven aan een van de mensen boven die "adviseurs" om aan te tonen dat die adviseurs nogal de plank misslaan in mijn specifieke geval. Probleem is alleen dat ik niet lang kan wachten met de CC, want de vakantie komt er ook zo aan...
Misschien kan je nog "onderhandelen" bij de instanties om de bestedingslimiet te verlagen ? Waarschijnlijk heb je voor een huurauto geen 2500,- (geloof ik standaard bij veel banken?) bestedingslimiet nodig.
Dat zou nog wel een mogelijkheid zijn, maar volgens mij hanteren de meeste cc aanbieders een limiet van minimaal 2500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Sport_Life schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:45:
[...]

Dat zou nog wel een mogelijkheid zijn, maar volgens mij hanteren de meeste cc aanbieders een limiet van minimaal 2500 euro.
500 en 1000 euro zijn ook gangbaar.
Voor een huurauto: ze reserveren normaal huurprijs + 250 indien je de juiste verzekeringen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Hoe werkt het bij visa in geval van fraude, door hoeveel hoepels moet je springen om dat rechtgezet te krijgen?

Mijn abn/mastercard ervaring is niet positief.:
Op zaterdag brief met statement: Kaart geblokkeerd, we zouden graag transacties verifieren, neem contact op (ma-vr, 9-17). Bel je maandag, is er 'storing in het systeem', of je morgen terug wil bellen...
Na terugbellen de volgende dag vallen er een paar dagen later 4 a4'tjes met vragen zoals 'is uw pincode bij anderen bekend', 'zouden anderen uw pincode gezien kunnen hebben', 'heeft u uw kaart uitgeleend', 'is de kaart nog in uw bezit' etc, en een formulier waarop aan te geven welke transacties wel/niet van mij waren. Tevens zag men graag een paspoort kopie bijgevoegd in de retourenvelop, en ieder a4'tje voorzien van handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
_fm schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:44:
Hoe werkt het bij visa in geval van fraude, door hoeveel hoepels moet je springen om dat rechtgezet te krijgen?

Mijn abn/mastercard ervaring is niet positief.:
Die van mij bij de Rabobank is juist wel positief. 's Ochtends gebeld of ik een transactie wilde verifieren. Bleek dus niet mijn transactie te zijn, dus CC definitief geblokkeerd. Drie dagen later een nieuwe kaart in de bus. Goede service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

Klippy

Still Game

Sport_Life schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:45:
[...]

Mijn vermoeden is dat het personeel vanuit "boven" meekrijgt om zeer selectief te zijn in de uitgifte van creditcards. Helaas slaagt de adviseur die ik had er niet in om de juiste selectieprocedure toe te passen, want dit slaat natuurlijk nergens op. Mochten ze het dus uiteindelijk echt niet willen geven, dan zal ik een brief schrijven aan een van de mensen boven die "adviseurs" om aan te tonen dat die adviseurs nogal de plank misslaan in mijn specifieke geval. Probleem is alleen dat ik niet lang kan wachten met de CC, want de vakantie komt er ook zo aan...

[...]

Wil je eigenlijk een creditcard met gespreide betaling?
Want volgens mij is dat in jou geval een beetje het probleem. Ik heb zelf een ABN AMRO Mastercard met 1250 Euro limiet waarvan het bedrag gewoon de volgende maand wordt afgeschreven. Is ook nog veel voordeliger want je hebt geen rentekosten, mijn limiet kan trouwens nog omhoog, maar zoveel geef ik toch nooit uit.
1000 Euro limiet kan je al krijgen vanaf 1000 Euro netto maandsalaris. Kan me bijna niet voorstellen dat ze dat principe nergens anders kennen. Al is het op deze manier niet echt rendabel voor de bank, want je bent alleen de jaarbijdrage kwijt, dus waarschijnlijk kan dit alleen bij je eigen bank.

Ik gebruik die kaart dan ook hoofdzakelijk voor internetaankopen en dat bevalt prima.
Vorig jaar tijdens de vakantie helemaal tot de limiet gebruikt ook, onder andere voor een huurauto en een hoop klein grut zoals tanken (VS, daar kan je vaak niet eens tanken zonder CC).

Nu ik dan toch bezig ben:
Overige ervaringen met ABN AMRO zijn gewoon erg goed hier.
Rekeningoverzicht werkt live. De betalingen zie je meteen van je limiet afgaan en binnen 3-4 dagen staan ze netjes op het overzicht.
Die termijn is volgens mij afhankelijk van waar je de kaart gebruikt en gewoon de manier waarop creditcards werken.
Zodra jij je pas door zo'n gleuf haalt of op internet een betaling wil doen wordt alleen gekeken of het saldo toerijkend is en dan pas wordt het bedrag eraf gehaald.
Pas daarna wordt die betaling eens verwerkt door de betaler (als hij het geld wil hebben) en komt het op je overzicht. Veel webshops duwen één keer per X aantal dagen gewoon een batch met alle transacties erdoor, omdat dan waarschijnlijk de kosten veel lager zijn dan voor elke transactie afzonderlijk. Hoe lang het duurt ligt er dus maar aan. Vaak zie ik dat bedrijfjes waar je een bedrag extra moet betalen voor creditcards er bijna meteen bij staan, maar soms, en vooral bij middelgrote bedrijven (die te weinig betalingen doen voor elke dag een batch, maar toch geen kosten willen rekenen), duurt het 2 weken.
Althans dat lijkt mij. Zo kon ik in in de VS een auto ophalen bij Hertz waarbij het bedrag meteen vastgehouden werd en 3 weken lang in m'n authorisaties heeft gezworven en pas na het inleveren van de auto werd het bedrag echt afgeschreven.
Zo neemt ook bijna elk hotel/motel daar je creditcard, vraagt authorisatie voor 100 dollar en na het uitchecken verdwijnen die weer als je kamer in orde is.

Verder niet veel bijzonderheden gehad, wel vriendelijk geholpen toen ik een voor mij onbekende transactie gemeld had, de dag daarna een formulier in de bus voor terugboeking, maar inmiddels had ik het bedrag via een andere manier al kunnen laten crediteren dus dat was niet nodig.

Geen klachten hier dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Klippy op 02-06-2009 22:25 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

_fm schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:44:
Nee dat wordt allemaal heel makkelijk en snel geregeld. Je wordt gebeld als er iets raars gebeurd op je rekening en binnen enkele dagen heb je dan weer een nieuwe pas. Verzekering dingen worden ook altijd goed en snel afgehandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Klippy schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:20:
[...]
zoals tanken (VS, daar kan je vaak niet eens tanken zonder CC).
Natuurlijk wel, en je krijgt zelfs korting als je met cash betaald. Loop het tankstation in, betaal vooruit en dan wordt de pomp aangezet tot precies dat bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

DaMorpheus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:37:
[...]

Natuurlijk wel, en je krijgt zelfs korting als je met cash betaald. Loop het tankstation in, betaal vooruit en dan wordt de pomp aangezet tot precies dat bedrag :)
Ik zei vaak :P
Heb vaker contant afgerekend, bijna 6000km gereden, dus elke dag wel een tankstation van binnen gezien en meestal wip je dan toch wel binnen voor wat drinken/eten.
Maar als je 's avonds in het midden van route 66 een afgelegen pomp tegenkomt met een oranje benzinelampje ben je blij met je CC ;)
Al was dat gewoon slecht gepland.
Maar over het algemeen kom je er met cash altijd wel, alleen is plastic vaak net wat handiger als je een volle tank wil. En die ging niet veel kilometers mee, 45 liter met een 3 liter V6 schiet niet op, dus die wil je zo vol mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:02

-d-

DaMorpheus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:38:
Tjee wat een problemen om een CC te krijgen!
Je kan ook de flying blue proberen (amex), zij letten vooral op het inkomen, kan zijn dat je met 1550 netto net te weinig verdient.
Volgens mij is dat te weining voor een Amex- minimuminkomen is geloof ik best hoog voor hun kaarten. Volgens mij staat het benodigde minimuminkomen wel op hun site. edit: Minimum 25K bruto - dacht dat het hoger was - valt dus reuze mee.
Bovendien toch handiger om in ieder geval een Visa en een Mastercard te hebben, Amex wordt toch niet overal geaccepteerd (doe ik nu ook - hoofdkaart is Amex, en ABN Mastercard voor wanneer ze geen Amex accepteren).

Zit er overigens wel over te denken om mijn Amex op te zeggen, vind 85 Euro bijdrage per jaar best veel voor een kaart die niet overal wordt geaccepteerd. Ben wel erg te spreken over de klantenservice van Amex. Erg netjes en correct, geen wachttijden, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door -d- op 03-06-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Als je een goede klant bent, en ze belt dat je op gaat zeggen, dan is de kans groot dat je hem nog een jaartje gratis mag aanhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 16:27

Gast1981

room with a moose!

RemcoDelft schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:40:
[...]
Hmmm het is uit met de pret: ING stuurde me een brief dat ze 2 keer zo duur worden, en dat ze dat voor mij doen en ik minder rente ga betalen 8)7
Ik kan me geen brief herinneren, maar wel laatst 20,00 € extra afgeschreven van de CC inderdaad...
Daardoor dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kan me niet herinneren dat de CC bij ing ooit 10 euro was.
Of was het een studenten creditcard? die was inderdaad goedkoper.

Als je trouwens een betaalrekening bij ING hebt kun je beter het "betaalpakket" nemen in plaats van het "basispakket". CC is daarbij inbegrepen. Dan ben je 30 euro totaal kwijt voor alles.
dat is goedkoper dan een basispakket + losse creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik probeer een studenten cc (voor online aankopen) aan te vragen via de ING site, maar het scherm blijft wit als ik op aanvragen klik. Geprobeerd op verschillende pc's en verschillende dagen. Misschien willen ze niet dat ik er een aanvraag. :P

Zitten er veel risico's aan een cc als je hem enkel gebruikt om online eens wat te kopen uit het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 16:27

Gast1981

room with a moose!

Misschien komt het doordat ik van Postbank naar ING gemigreerd ben...
Vast ergens tussen de linies wat miscommunicatie.

Voor wat betreft die pakketten, dat zal ik zeker eens nakijken!! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 13:17

Mx. Alba

hen/die/zij

* Mx. Alba wil graag een VISA card hebben omdat dat zo ongeveer de enige manier is om in West-Afrika flappen te tappen. (In Burkina Faso, Ghana, Togo en Bénin konden we maar bij één enkele bank terecht met een Maestro of Mastercard en dat is best kut vooral als net die ene flappentap stuk is.) Die ANWB kaart ziet er wel interessant uit maar dan moet ik eerst lid worden van de ANWB :/ Zijn er nog meer "losse" (dus niet aan een bank verbonden) VISA-kaart-verstrekkers?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mx. Alba schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:22:
* Mx. Alba wil graag een VISA card hebben omdat dat zo ongeveer de enige manier is om in West-Afrika flappen te tappen. (In Burkina Faso, Ghana, Togo en Bénin konden we maar bij één enkele bank terecht met een Maestro of Mastercard en dat is best kut vooral als net die ene flappentap stuk is.) Die ANWB kaart ziet er wel interessant uit maar dan moet ik eerst lid worden van de ANWB :/ Zijn er nog meer "losse" (dus niet aan een bank verbonden) VISA-kaart-verstrekkers?
Ja, http://www.icscards.nl/nlicportal/nlic/portal/visa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40
Daniel schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:52:
Ik heb geen idee wat ik betaal, eerlijk gezegd. Zal inderdaad wel die 85 euro zijn. Het eerste jaar is wel gratis. De gewone Amex Blue (25 euro eerste jaar, daarna 50 euro) biedt afaik ongeveer dezelfde mogelijkheden (behalve dan miles sparen per euro) maar is wel wat goedkoper. Bij Flying Blue is krijg je wel weer twee partnerkaarten gratis ipv eentje.
Ik ben gebeld door Amex of ik niet een Amex Flying Blue kaart wilde, maar de 85 euro per jaar vond ik toch wat te duur. Als het nou de helft of zo was, had ik het wel gedaan.
En om nou te gaan adverteren dan mijn vriendin dan ook meteen Flying Blue Gold member zou zijn, had niet zoveel zin omdat ik toch al iemand in de lounges mee mag nemen...
Daarnaast kom ik als starter nog net niet aan hun inkomenslimiet ;)

Ik heb nu een Rabo Mastercard en dat werkt ook prima.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
1 juni heb ik een VISA kaart aangevraagd bij ICS. Kreeg direct een mail dat ik binnen drie werkdagen van ze zou horen. Nu vier werkdagen later heb ik nog niks vernomen.

Nu heb ik opzich nog geen haast (ga pas over vier weken op vakantie), maar wel jammer dat ze hun eerste belofte niet nakomen.

Lees hier overigens verder alleen maar positieve verhalen over ICS, dus ik wacht in goede moed af :)

[ Voor 0% gewijzigd door daanNL op 05-06-2009 23:09 . Reden: datum-foutje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ja dat krijg je als je hem pas voor 1 juli aanvraagt ;)

Ze zijn in het algemeen iig vrij snel en anders kun je ze altijd bellen. Ze zijn altijd heel behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb 14 jaar lang een Visa card van ICS en heb nooit problemen mee gehad. Klanten service altijd snel, zelfs zat ik een keer in Asia en door nood moest mijn limiet tijdelijk verhoogd worden, even gebeld en dat was per direkt uitgevoerd.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag gesprek gehad met een teammanager van de rabobank, en hij kon ook niet begrijpen waarom de creditcard door 3 van zijn collega's was afgewezen. Nu is het dus allemaal wel gelukt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

oe fijn topic! Ik heb ruim 5 jaar geleden in mijn studententijd een akkefietje met T-mobile gehad en daardoor een BKR reg. Werk ondertussen al weer jaren en vorig jaar met hypotheek krijgen was het al lastig (die reg liep afgelopen maart af namelijk, fucked up ding door niet opletten van mij 5 jaar geleden, drama!). Hypo is goedgekomen (brief geschreven) en nu ben ik dus ook weer 'unlocked' om een CC aan te vragen. Zit zelf bij ING dus dat is eerste kandidaat, hoewel loon niet op die rekening binnenkomt. Taxeren ze dat echt zo streng tegenwoordig? Eerst maar eens inlezen of ik VISA of MC wil.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Jazzper schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:37:
Eerst maar eens inlezen of ik VISA of MC wil.
Waar ga je de kaart voor gebruiken?

In Europa kan je overal terecht met je Europas en heb je eigenlijk geen credit card nodig. De meeste hotels en autoverhuurbedrijven in Europa accepteren zowel VISA als MasterCard. Ook online worden vrijwel altijd beide kaarten geaccepteerd.

Van plan om ooit eens naar Afrika te reizen? Neem dan VISA. Mijn ervaring in 5 West-Afrikaanse landen is dat MasterCard niet of nauwelijks geaccepteerd wordt:

Burkina Faso, Togo, Bénin: alleen bij de hoofdfilialen van Banque Atlantique in Ouagadougou, Bobo-Dioulasso, Lomé en Cotonou.
Ghana: alleen bij twee pinautomaten van Stanbic Bank in Accra (de losse pinautomaat in Accra Mall (niet die buiten) en die bij het bankfiliaal onder de Silver Tower)
Kameroen: totaal onmogelijk om in Douala geld te pinnen met een MasterCard... Men heeft ons vanuit Europa met Western Union geld moeten sturen.

Dat terwijl VISA bij nagenoeg alle PIN-automaten geaccepteerd wordt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

WireCard _O_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

voornamelijk voor online shoppen en sporadisch binnen/buitenland.
Wat houd ik dan nog? :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Volgens mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit. VISA zal iets bekender zijn/beter geaccepteerd worden, maar ik heb nog nooit gehad dat mijn mastercard niet geaccepteerd werd.

Online kan je hem zeker gebruiken, in Europa ook, verder in de VS ook nooit een probleem gehad en Zuid-Afrika ook niet.
Verder hem ik hem niet in veel landen gebruikt, maar echt veel verschil zal er niet zijn denk ik zo.

Gewoon kijken met wie je de beste deal kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Van de week een brief ontvangen van ICS betreffende mijn aanvraag voor een VISA kaart. Hierin geven zij aan dat voor een standaard "WORLD-card" (bestedingslimiet €2.500,-) een minimaal inkomen van €1.150,- bruto uit een vast dienstverband wordt gehandeerd.

Aangezien ik dit niet op de site terug kon vinden leek het me interessante info voor mensen die een kaart overwegen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zie dat ANWB de optie biedt om een MC/VISA ineen te hebben! voor gratis! Moet je wel lid zijn van de ANWB maar dat is 16 euro per jaar

http://www.anwb.nl/webwin...ds,/ANWB-Creditcards.html

ik overweeg deze optie wel. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Jazzper schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:40:
ik zie dat ANWB de optie biedt om een MC/VISA ineen te hebben! voor gratis! Moet je wel lid zijn van de ANWB maar dat is 16 euro per jaar

http://www.anwb.nl/webwin...ds,/ANWB-Creditcards.html

ik overweeg deze optie wel. Ziet er goed uit!
Je doelt op de €25,- actie ?
Zoals ik het lees moet je gewoon een jaarlijkse bijdrage betalen en is de kaart gratis tot het eerste gebruik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312046

Deze week in Tsjechië op verschillende manieren betaald.De koersen:
visa creditcard 1 euro 24,84 cz kronen
rabobank 1 euro 25,19 cz kronen (exclusief 2euro ksten per opname)
DSB 1 euro 25,54 cz kronen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet zeggen, na enige maanden gebruik, na mijn click nd buy te hebben gekoppeld aan mijn Wirecard, mijn PAYPAL te hebben gekoppeld, mijn Amazon én Gmail-checkout te hebben gekoppeld ik uitermate tevreden ben over de dienst(en) die Wirecard mij biedt met prepaid-creditcard-use.

Wellicht wel duur(der) op jaarbasis dan een ordinaire Visa/Mastercard, maar goed ik kan niet met een normale creditcard overweg, dus ik vind het wel goed zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 286128 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:52:
Moet zeggen, na enige maanden gebruik, na mijn click nd buy te hebben gekoppeld aan mijn Wirecard, mijn PAYPAL te hebben gekoppeld, mijn Amazon én Gmail-checkout te hebben gekoppeld ik uitermate tevreden ben over de dienst(en) die Wirecard mij biedt met prepaid-creditcard-use.

Wellicht wel duur(der) op jaarbasis dan een ordinaire Visa/Mastercard, maar goed ik kan niet met een normale creditcard overweg, dus ik vind het wel goed zo :).
Je kunt aan PayPal ook gewoon aan een bankrekening koppelen hoor, hoef je dat niet via de WireCard te doen. Dan schrijft PayPal gewoon via automatische incasso geld van je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:33:
Je kunt aan PayPal ook gewoon aan een bankrekening koppelen hoor, hoef je dat niet via de WireCard te doen. Dan schrijft PayPal gewoon via automatische incasso geld van je rekening.
Ben ik een beetje huiverig op, ja ik weet dat het totaal niet on-safe is, maar toch. Wat ik meen ik hierboven al een keer zei ben ik eens flink opgelicht door iemand / mensen middels een gekoppelde CC en bankrekening aan mijn vorige PP. Ik doe dat écht nooit meer, lekker zo'n prepaid-CC, als het op is is het op, lekker makkelijk.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Anoniem: 286128 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:11:
[...]

Ben ik een beetje huiverig op, ja ik weet dat het totaal niet on-safe is, maar toch. Wat ik meen ik hierboven al een keer zei ben ik eens flink opgelicht door iemand / mensen middels een gekoppelde CC en bankrekening aan mijn vorige PP. Ik doe dat écht nooit meer, lekker zo'n prepaid-CC, als het op is is het op, lekker makkelijk.

;)
Zit zelf ook even te kijken naar zo'n wirecard, nav het topic Paypal account gekraakt, wat nu? . Liefst haal ik direct mijn koppeling tussen Paypal en mijn lopende rekening weg, en zet ik er een prepaid kaart tussen.

Kun je iets meer vertellen over die wirecard, wat ik begrijp van de website is het dus gratis om aan te schaffen en te gebruiken, tenzij je naar een 'foreign' currency gaat? Zou je misschien een indicatie kunnen geven wat jij zo ongeveer kwijt bent aan Wirecard gekoppeld aan Paypal?

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pkopf schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:09:
[...]

Kun je iets meer vertellen over die wirecard, wat ik begrijp van de website is het dus gratis om aan te schaffen en te gebruiken, tenzij je naar een 'foreign' currency gaat? Zou je misschien een indicatie kunnen geven wat jij zo ongeveer kwijt bent aan Wirecard gekoppeld aan Paypal?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik TOTAAL niet weet wat de kosten tot nu toe zijn, heb het nu sinds 2 maanden, het is niet boeiend deze info, dus ik maak er wel gewoon een screenshotje van:

Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/9371/wirecard.png

Heb wat kleine dingen getest, o.a. vanaf eBay, en andere websites, en dus steeds kleine bedragen (9€, 9€, 11€ en 59€) overgemaakt vanaf mijn bankrekening (rabobank) naar mijn Wirecard-rekening. Dit werkt allemaal perfect, dus aankomende maand gewoon lekker wat geld erop zetten, lekker safe. Overigens grappig, want ik weet niet of het dus zó is, maar ik zag dus ook al dat er stond dat je bij foreign rates extra moe(s)t lappen, dacht even slim te zijn en in Paypal gewoon met euro's naar die gast over te maken (dat volstaat qua waarde aan het aantal pounds) maar goed, ik zie dat Wirecard helemaal geen verschil maakt en/of extra kosten rekent, want mijn CROOKEDTONGUES-aankoop was ook gewoon op een engelse site en werd betaald met pounds. Heb al een mail gestuurd naar Wirecard, maar er schijnen dus geen kosten bij te komen.

Vreemd? Ik weet het niet. Maar goed, mijn Amazon-account, Gmail-checkout én Paypal zijn nu gekoppeld aan Wirecard en niets meer dan lof over dit systeem, en ja zeker om de reden die jij net noemt (met referentie aan dat topic). Ik ben als des doods dat het mij weer overkomt.

Overigens moet alvorens je je Wire(master)card geactiveerd krijgt eerst 11€ overmaken, vanaf je bankrekening. En wil je een classic (hard)card, dus gewoon een pasje in je portemonnee dan moet je wel 25€ per jaar lappen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Thanks! Klinkt goed, ga vanmiddag thuis maar eens aan het registreren denk ik.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Even mijn ervaringen met creditcards tot nu toe:

Eerst een ING Card Classic gehad, leuk ding, maar mijn uitgaven gingen een beetje de foute kant op (niet hun schuld natuurlijk). Maar wel telkens totdat je vlakbij je limiet zit een brief sturen met "Wil je je limiet verhogen? Zet hier een kruisje". Dit ook tot tweemaal toe gaan en zonder problemen verkregen. Het is natuurlijk niet verboden, maar ik kan me voorstellen dat dit niet echt uitdaagt om je schulden terug te betalen. Maar goed, even inhoudelijk verder: De site voor de betalingen vond ik maar brak, verder heb ik nooit iets van ze verder nodig gehad dus tot zover prima kaart (en toentertijd ook niet duur).

Hierna een ICS Visa kaart gehad. Het eerste jaar was gratis en kreeg er een uitgebreid wijnpakket bij. Uiteindelijk bleek het wijnpakket een doos te zijn met 6 stuks van dezelfde (smerige) wijn. Maar goed, met Visa nooit problemen gehad verder, behalve dat ik hun online rekeningomgeving ook maar een drama vond om mee te werken. Continue raakte ik weer wat codes kwijt, maar gelukkig konden ze die me na een telefoontje wel altijd per direct opsturen. Ook kan je bij Visa zelf je pincode kiezen voordat de pas wordt geleverd.

Omdat ik én een losse betaalrekening én losse creditcard te duur vond ben ik uiteindelijk maar in z'n geheel overgestapt naar de Rabobank. Bij de Rabobank krijg je in het totaalpakket ook een Mastercard erbij. Jammer genoeg kan je niet online je uitgaven terugvinden op de kaart, hier ontvang je nog een papieren afschrift van (terwijl ik daar zo'n hekel aan heb). Ook zag ik (terwijl anders was afgesproken) dat ze elke maand standaard € 50,- incasseren en dat je (mits je alles wil afbetalen) je dit met de hand moet overschrijven. Zeker omdat je online geen toegang het overzicht houdt vind ik dat maar vervelend. Dus net maar even gebeld met de Rabobank om dat incassolimiet maar eens op te hogen naar iets realistischer, 500 euro ofzo. Maar wat blijkt: Dit kan dus niet! :S

Erg jammer, want dat soort zaken waren bij de ING en de ICS absoluut geen probleem. En ik ben ook uit kostenoverweging naar de Rabobank gegaan, dus om nu weer een extra creditcard elders aan te vragen vind ik ook zo wat. Naja niks aan te doen, bij de Rabo kun je gelukkig wel je pincode wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
ebia schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:36:
Even mijn ervaringen met creditcards tot nu toe:

[...]
Ook zag ik (terwijl anders was afgesproken) dat ze elke maand standaard € 50,- incasseren en dat je (mits je alles wil afbetalen) je dit met de hand moet overschrijven. Zeker omdat je online geen toegang het overzicht houdt vind ik dat maar vervelend. Dus net maar even gebeld met de Rabobank om dat incassolimiet maar eens op te hogen naar iets realistischer, 500 euro ofzo. Maar wat blijkt: Dit kan dus niet! :S
Je kan toch alles tegelijk laten incasseren of wil je dat niet? Dat heb ik in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

@Ebia: Je kunt niet de schuld op een creditcard maatschappij gaan schuiven dat een online systeem niet deugd omdat jij je codes bent kwijt geraakt? Is gewoon een loginnaam en een wachtwoord.

En het systeem is ondertussen (nu sinds een jaar) ook helemaal omgegooid er is een compleet nieuw systeem gebouwd om het overzicht weer te geven. Ben zelf niet zo heel blij met de fancy factor, maarja het doet wat het moet doen.. het weergeven van mijn uitgaven en saldo.
En zo duur is Visa niet, misschien wel als je het niet zo vaak gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Xof schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:57:
@Ebia: Je kunt niet de schuld op een creditcard maatschappij gaan schuiven dat een online systeem niet deugd omdat jij je codes bent kwijt geraakt? Is gewoon een loginnaam en een wachtwoord.

En het systeem is ondertussen (nu sinds een jaar) ook helemaal omgegooid er is een compleet nieuw systeem gebouwd om het overzicht weer te geven. Ben zelf niet zo heel blij met de fancy factor, maarja het doet wat het moet doen.. het weergeven van mijn uitgaven en saldo.
En zo duur is Visa niet, misschien wel als je het niet zo vaak gebruikt.
Tja of het is duur omdat zoals je leest hij liever niet aflost. Ik kan me voorstellen dat dat kassa is voor iedere CC maatschappij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

swtimmer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:16:
[...]

Tja of het is duur omdat zoals je leest hij liever niet aflost. Ik kan me voorstellen dat dat kassa is voor iedere CC maatschappij!
Ja maar dat is dus met elke credit card, je moet altijd 'aflossen'. Zelfs met een credit card bij de bank, als iemand daar niet mee overweg kan moet hij/zij gewoon geen credit card nemen. Je weet gewoon dat je elke maand je credit card rekening moet betalen. En als je er voor zorgt dat je dit ook elke maand doet zonder dit bedrag door te schuiven naar de volgende maand dan zijn de kosten á 40-50 euro in het jaar wel te doen.

En de verlies/diefstal garantie is ook erg fijn, daar wil ik wel 50e in het jaar voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Xof schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:27:
[...]

Ja maar dat is dus met elke credit card, je moet altijd 'aflossen'. Zelfs met een credit card bij de bank, als iemand daar niet mee overweg kan moet hij/zij gewoon geen credit card nemen. Je weet gewoon dat je elke maand je credit card rekening moet betalen. En als je er voor zorgt dat je dit ook elke maand doet zonder dit bedrag door te schuiven naar de volgende maand dan zijn de kosten á 40-50 euro in het jaar wel te doen.

En de verlies/diefstal garantie is ook erg fijn, daar wil ik wel 50e in het jaar voor betalen.
Ik vind zelf een CC ook niet duur hoor!

Ik ben student en ben dus gebonden aan mijn banks cc, die van de rabo dus. Helaas bieden die geen verzekering aan (alleen als je op aflossing koopt, dat wil ik niet, ik zie een cc als verlengde van mijn normale betaalpas). Eenmaal een vast inkomen switch ik waarschijnlijk naar Visa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Heb zelf een Visa via ICS. Zou al tijden een creditcard via de bank regelen, maar werd uiteindelijk gebeld door een telemarketeer die namens ICS belde. Eerste jaar gratis, kreeg er ook nog een Basic card bij als tankpas, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Kwestie van geen tankstations in de buurt die dat ding accepteren, en dan houdt het gewoon op.
Ik gebruik de creditcard vnml in het buitenland, maar ook gewoon als ik dingen op internet bestel als daar geen extra kosten aan vastzitten. Ik laat ICS gewoon elke keer het hele bedrag incasseren via automatische incasso, vind ik wel zo prettig. Ik gebruik dat ding meer dan mijn pinpas.
Een tijd geleden werd mij gevraagd of ik niet een gold card wilde hebben met meer bestedingslimiet. Aangezien dat een stuk hoger ligt dan mijn inkomen begin ik daar niet aan. Ik zie het nut er niet van in, en als ik meer wil besteden met die creditcard stort ik er eerst wel geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

_JGC_ schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:37:
Heb zelf een Visa via ICS. Zou al tijden een creditcard via de bank regelen, maar werd uiteindelijk gebeld door een telemarketeer die namens ICS belde. Eerste jaar gratis, kreeg er ook nog een Basic card bij als tankpas, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Kwestie van geen tankstations in de buurt die dat ding accepteren, en dan houdt het gewoon op.
Ik gebruik de creditcard vnml in het buitenland, maar ook gewoon als ik dingen op internet bestel als daar geen extra kosten aan vastzitten. Ik laat ICS gewoon elke keer het hele bedrag incasseren via automatische incasso, vind ik wel zo prettig. Ik gebruik dat ding meer dan mijn pinpas.
Een tijd geleden werd mij gevraagd of ik niet een gold card wilde hebben met meer bestedingslimiet. Aangezien dat een stuk hoger ligt dan mijn inkomen begin ik daar niet aan. Ik zie het nut er niet van in, en als ik meer wil besteden met die creditcard stort ik er eerst wel geld op.
Ik heb zelf wel een Platinum card.. Ik wilde een doorlopende reisverzekering afsluiten en die bleek standaard bij de Platinum card te zitten. Er zitten dus wel meer voordelen aan de 'hogere' kaarten.
De Gold heeft zo te zien ook iets meer verzekeringen dan de normale World Card, dus daarvoor zou het nog een optie kunnen zijn. Voor bestedingslimiet hoef je het niet te doen idd (ivm zelf storten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:45
* Wormaap heeft sinds kort ook een ICS Gold Card.
Mijn reden om voor de Gold Card te gaan was de vervanging binnen 5 dagen bij verlies, wereldwijd. Volgens mij kun je ook nog bij de bank geld afhalen op je kaart, als je de fysieke pas kwijt bent, om die tijd te overbruggen. Daarnaast natuurlijk de extra verzekeringen en hogere limiet (die ik waarschijnlijk nooit zal gebruiken :P)

Voordeel van de hogere limiet vind ik het 'veilige' gevoel. Als ik om wat voor reden dan ook in het buitenland vastzit, of anderszins een goede reden heb om meteen geld nodig te hebben, dan heb ik 5000 euro om mezelf van te redden, waarbij ik me later druk kan maken om de afbetaling.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die hogere limiet maak ik me niet druk om:
- Rabopas
- Creditcard
- Noorse pinpas

Altijd wel eentje die saldo heeft hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

De Amex Gold card heeft als optie een zeer uitgebreide reis/annuleringsverzekering. Kost dan wel 170 euro, maar zo'n losse verzekering is snel duurder. AMEX service is daarnaast echt perfect en je hebt geen limiet. Enige nadeel is de wat hogere inkomensgrens.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

psy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:18:
Enige nadeel is de wat hogere inkomensgrens.
Dat is toch geen nadeel als je hem eenmaal hebt?
Een groter nadeel vind ik dat Amex bij online bestellingen niet overal wordt geaccepteerd.

Ik had wel iets vaags met Visa afgelopen maand. Ze hebben zonder het te vragen m'n limiet verhoogd. Pas afgelopen week kreeg ik een brief daarover, ze dachten dat ik het wel op prijs zou stellen gezien m'n uitgavenpatroon. Op basis van één dure maand.

Nouja, het is dat ICScards vorige maand een iPod nano naar me heeft opgestuurd (gewonnen op de site :P ) en dat ik voor de rest heel tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Even een opmerking Wirecard, ook daar kan je gezeik mee krijgen: ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen die geld overmaken naar hun Wirecard-rekening, wat vervolgens nooit op je rekening verschijnt. Vervolgens kan je daar flink achter aan gaan bellen, mag je uiteindelijk een kopie van je id en bankafschrift aangetekend naar Duitsland sturen, en wordt alles dan als het goed is terug gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb nu een jaar of drie de ING Classic Card, tegenwoordig een ING Creditcard (geloof ik). Ben er wel tevreden over, ding doet wat het moet doen en heb er nooit problemen mee gehad. Gebruik em veel vaker dan ik vooraf dacht trouwens, vooral internetaankopen en bij tripjes in het buitenland. En geeft mij ook wel een veilig gevoel in het buitenland (toen ik 600km van huis was, m'n pinpas niet werkte en ik geen contant geld had maar wel een benzinetank gevuld had, was ik best blij met m'n cc ;)).

Enige minpuntje vond ik de overgang bij ING (paar maand terug?). Toen kreeg je een nieuwe creditcard, maar die zou ergens in een bepaalde week ingaan. Welke dag konden ze niet zeggen en verschilde ook per dienst. Dat is gewoon kut als je abonnementen hebt lopen via je cc die automatisch afgeboekt worden. Geef dan een dag aan waarop ze het omzetten, dan had ik die dag dat soort zaken in orde gemaakt en niet zelf dagelijks gekeken of die diensten mijn nieuwe nummer al zouden accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Cadezo schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:54:
[...]

Je kan toch alles tegelijk laten incasseren of wil je dat niet? Dat heb ik in ieder geval wel.
Oh. Ja opzich vindt ik dat eigenlijk ook prima, maar de dame aan de lijn suggereerde dit niet dus wist niet dat het kon. Maar ik ga maandag weer eens bellen om dat om te laten zetten dan, want ik vind het nu maar lastig telkens het 'resterende' openstaande bedrag met de hand te moeten overboeken.
Xof schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:57:
Euhm, oh ja, dat was het. Mijn 'veilige' wachtwoord met een liggend streepje erin werd niet geaccepteerd als geldig wachtwoord. Sorry, maar dan ga ik iets verzinnen wat ik continue blijf vergeten. En in zekere zin geef ik hun daar wel de schuld van ja, het is zo 1988 om speciale karakters in wachtwoord niet te accepteren namelijk.

Visa kost geloof ik 40 euro per jaar. Daar heb ik nu mijn complete Rabobank pakket voor. Dus ik vond die 'extra' 40 euro daar bovenop iets te gortig worden, that's all.
swtimmer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:16:
Nee, alleen toen ik die ING card had (toen ze net begonnen, 5 jaar terug ofzo) deed ik dat. Met al mijn kaarten daarna niet meer (iets met een ezel enzo). Voor wat betreft rente maakt het me dan ook niet uit, ik had het puur over de jaarlijkse bijdrage -zoals ik hierboven al aangaf-.

Die aankoopverzekering is natuurlijk wel wat voor te zeggen. Maar vaak zijn bepaalde zaken ook op een inboedel of wa-verzekering te claimen in voorkomende gevallen, dus of ik dat echt als een voordeel moet bestempelen weet ik niet. Ik gebruik het ding zelf voornamelijk om vliegtuigtickets en hotels mee te boeken, zaken die doorgaans toch niet vallen onder zo'n aankoopverzekering.

-Edit-

Na nu nog eens de voorwaarden van de Rabocard te hebben bestudeerd blijkt gewoon dat je voor dat ding omgerekend zo'n 29,40 per jaar betaald. En dit zonder online afschrift, zonder zelf in te geven terugbetalingsbedrag en zonder 'aankoopverzekering'. Hmm, volgens mij ga ik toch eens wat beters zoeken :)

-Gevonden-

ANWB Visa card. Gratis tot eerste gebruik, daarna 11,50 per jaar. ICS dus eigen termijnbedrag mogelijk. Incluis aankoopverzekering (25 euro eigen risico) op roerende zaken en een 'online afschrift', okay for what it's worth. Binnenkort maar even regelen :>

[ Voor 11% gewijzigd door ebia op 01-08-2009 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Canaria schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:57:
[...]

Dat is toch geen nadeel als je hem eenmaal hebt?
Een groter nadeel vind ik dat Amex bij online bestellingen niet overal wordt geaccepteerd.
Dat maakt hem niet voor iedereen haalbaar, dat bedoel ik. Verder is het altijd slim om zowiezo nog een andere kaart te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 01-08-2009 11:17 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Ik heb net een heel drama achter de rug met ING voor de aanvraag van een CC. Niet vanwege betaalproblemen hoor, no worries. :P

We hebben een nieuwe en/of rekening bij ING moeten openen vanwege de gekoppelde rentekorting op de nieuwe hypotheek. Als je bij hun het Royaalpakket neemt ben je het voordeligste uit omdat de partnerkaarten hierbij inclusief zijn (betaalpas en cc). Maar ze proberen je er op 2 manieren in te luizen:
1. Drie maanden salaris op de betrokken rekening gestort hebben, dan pas maken ze de CC aan. Dit kost zomaar vier maanden dus. Deze eis staat nergens in hun voorwaarden en na driftig mail en belverkeer had ik "opeens" drie dagen later mijn cc. Op het retourgezonden contract was nadat we het contract hadden ondertekend nog wel even de partnerkaart doorgehaald zonder onze toestemming. Lekker actie van die lui. Toen ik ze meldde dat ze wel de volledige pakketkosten al in rekening brachten voor een blijkbaar incompleet product draaiden ze eindelijk een beetje bij.
2. Je kan niet kiezen voor een afschrijving in 1x. We hebben handmatig op het contract aangegeven dat we in 1x willen betalen en niet in de o zo makkelijke termijnen met 13% rente! Ik heb er nog geen grote bedragen op gebruikt, dus ik weet nu niet of ze gespreid betalen hebben aan- of uitgezet. Van de week bij het kantoor hier in Almere geweest maar daar konden ze niet zien hoe de afrekening plaats vindt...Personeel staat je wel schaapachtig aan te kijken als je in 1x wil inlossen elke maand.

Toen wij bij de ABN de rekening hebben geopend jaren geleden, hadden we in 2 weken alles in huis, pasjes, pincodes, the works. Bij ING moet ik nu weer los een partnercard aanvragen, terwijl het onderdeel van het pakket is!

Oftewel, als het niet hoeft zou ik geen ING nemen. Je kan geen pincodes o.i.d. wijzigen, wat bij andere banken wel kan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op de site van de ING staat dat je een briefje kan sturen als je gespreid betalen wil stopzetten. Dat heb ik ook gedaan, bevestiging ontvangen en nu wordt alles in 1 keer afgeschreven.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, maar dan moet je eerst gespreid betalen hebben, wordt ie geregistreerd bij BKR, dan weer omzetten en dan moet ie weer uit het BKR. Dit proces kan zomaar maanden duren bij ING (vooral dat laatste). Dan gaat een andere afdeling van ING (de hypotheek) zeiken dat er een lening geregistreerd staat.

Het is zoveel makkelijker om dat in 1x goed te doen, maar dat schijnt er bij hun niet in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tsja, het mag dan wel ING heten, maar het is en blijft Postbank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb een CC van de ING, ben student dus heb zo'n studentending..
Nu ben ik van plan om m'n eerste CC aankoop te doen: CLB in "Nokia N900 RX-51 Smartphone Internet tablet"

De simpele vraag is, wanneer wordt 't geld van m'n rekening afgeschreven en gebeurd dit in 1x?
Lijkt een simpele vraag, maar de medewerkster van de ING die ik hierover gesproken heb begreep er volgens mij niks van en begon te blaten dat ik het in 36 maanden zou afbetalen.. Gaat maar op een 'klein' bedrag, 600,- / staat op m'n rekening en ik wil dat het gewoon in 1x wordt afgeschreven, zonder extra kosten... Iemand? O-)

EDIT: Net overheen gelezen: Uitgaven in één keer van je Studentenrekening afgeschreven
Hmm dat zou chill zijn.. ook gaat hier geen rente mee gemoeid neem ik aan?

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 15-09-2009 14:22 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Mijn ervaring met dezelfde creditcard (studentenrekening bij Postbank/ING) is dat het openstaande bedrag in zijn geheel wordt afgeschreven. Dat gebeurt maandelijks. Ik vermoed dat de afschrijfdatum voor iedereen verschillend is, dus dat je ergens tussen nul en vier weken hebt voor het bedrag (inderdaad zonder rente) wordt afgeschreven.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee dankje! En kan dat geld eventueel ook weer zo teruggestort worden door Nokia op die rekening?
Lichtelijk offtopic gaat het nu, maar bij een telefoon van 600,- krijg je volgens Nokia ook nog is 600,- accesoires.
Dit is in verschillende emails toegezegd, maar mocht het toch niet zo zijn, wil ik wel m'n centen terug... :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De enige bijboeking die ik ooit op die creditcard gehad heb kwam van ING zelf, dus ik weet dat het technisch mogelijk is, maar of elke willekeurige organisatie dat kan doen, dat kan ik je niet vertellen :). Nokia kan je in ieder geval altijd geld overmaken op de bankrekening waar je creditcard aan is gekoppeld, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nog een keer gebeld, nu wel een bekwame man aan de lijn...
Wordt waarschijnlijk rond de eerste van de maand afgeschreven in 1x en CC is gelijk geactiveerd.

Nu nog de vraag, ga ik ervoor of niet.. dank odysseus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik heb een CC bij ING (geen studentenrekening)

Als ik uitgaven doe met mijn cc, krijg ik eind van de maand een overzicht van het saldo op de 25e van die maand.
Daarvan wordt 45 euro standaard automatisch afgeschreven.
Als ik meer wil aflossen, moet ik dit zelf doen. Dit kan binnen 2 weken na het ontvangen van het overzicht renteloos.
je moet dan gewoon bedrag x overmaken op een rekeningnummer tnv ING Creditcards, met in het commentaarveld je CC nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dank, chill! Dan ga ik ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

M a r c o schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:43:
je moet dan gewoon bedrag x overmaken op een rekeningnummer tnv ING Creditcards, met in het commentaarveld je CC nummer.
Dat commentaarveld vul ik nooit in, en toch zie ik binnen 2 dagen de boeking bij m'n CC mutaties staan. De CC is ook gewoon gekoppeld aan m'n ING rekening, dus ik neem aan dat ze het op die manier zien. Het hoeft waarschijnljik alleen als je vanaf andere rekening wilt afbetalen.
odysseus schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:41:
De enige bijboeking die ik ooit op die creditcard gehad heb kwam van ING zelf, dus ik weet dat het technisch mogelijk is, maar of elke willekeurige organisatie dat kan doen, dat kan ik je niet vertellen :).
Ik kan je vertellen dat ik inmiddels al 2x een terugstorting heb gehad van Paypal en nog een keer van een ander bedrijf, dat gaat dus prima :). Ik heb trouwens ook geen studentenrekening (maar eentje met gespreid betalen), dus dat krijg ik niet op m'n rekening erbij, maar ik ga er vanuit dat zo'n studentenkaart wel direct terugstort naar je rekening bij de volgende afrekening.

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 15-09-2009 16:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Senor Sjon schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:12:
Klopt, maar dan moet je eerst gespreid betalen hebben, wordt ie geregistreerd bij BKR, dan weer omzetten en dan moet ie weer uit het BKR. Dit proces kan zomaar maanden duren bij ING (vooral dat laatste). Dan gaat een andere afdeling van ING (de hypotheek) zeiken dat er een lening geregistreerd staat.

Het is zoveel makkelijker om dat in 1x goed te doen, maar dat schijnt er bij hun niet in te gaan.
Even een update. Ondanks alle aanduidingen was het CC verhaal gespreid betalen geworden. De baliemedewerkers bij een regiokantoor kunnen dit niet zien of aanpassen, dat kan alleen telefonisch. Dit dus gelijk gedaan. Bij het aanvragen/verkrijgen van de partnerkaart gaat de hele riedel weer opnieuw lopen, dus doen wij dit pas na passeren van ons nieuwe huis...

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 18:19

Lifestyle71

De Jos

Ik kreeg geeneens een creditcar bij de ING, met als reden "uw saldo is aan het eind van de maand steeds bijna nul". Op de vraag of ze ook keken naar hoeveel geld er iedere maand naar de spaarrekening ging, kwam het antwoord: "Daar kijken wij niet naar". Nou, dan ben ik al klaar met zo'n bank.

Dus gewoon via mastercard rechtstreeks aangevraagd, en nog geen week later de kaart in huis.

Ik ben overigens 2,5 jaar geleden bij de ABN Amro weg gegaan, en VANDAAG krijg ik een schrijven dat ze nieuwe voorwaarden hebben voor het internetbankieren, en dat ik lange tijd niet meer ingelogd was geweest.
WTF ?! Ik heb ze opgebeld, en daar bleek ook dat mijn oude creditcard nog actief was.
Maar mij vrouw moest hem opzeggen, want volgens de gegevens van ABN staat ie op naam van mijn vrouw.
Ik heb echter toendertijd zelf de kaart aangevraagd, op mijn eigen naam gezet, en gekoppeld aan mijn eigen rekening. En nu menen zij dat ik een formulier ga invullen omdat ABN een fout heeft gemaakt. Mooi niet dus. Morgenvroeg ga ik naar de bank, en mogen ze het oplossen. Krijg ik dit niet voor elkaar, dan verknip ik de creditcard voor hun neus, en eis een bewijs van inlevering. Ik ben het spuugzat met die ABN-Amro.

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Wees blij dat je van de ING zo een specifieke reden kreeg :+ Maar ja ik werd ook niet blij van de manier waarop zij met je omgaan inzake creditcards.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tja, banken zijn gewoon zeer zielig met Creditcards. Ik had een ABN Mastercard, altijd prima geweest, maar wilde graag hoger limiet ivm vakantie. Nooit schuld op de kaart gehad, altijd alles direct 1 op 1 laten afschrijven aan einde van de maand. Ook meer dan voldoende saldo op de spaarrekening. Niks aan de hand lijkt me? Wilde het limiet van 1250 naar 2500. Kreeg 3 weken na het verzoek een brief terug, limiet ging van 1250 naar 1550. Heb ze vervolgens maar gebeld dat ze em op mochten zeggen en toen een ANWB VISA aangevraagd met 2500e limiet, direct geregeld geen probleem.

Voor mijn vriendin eigenlijk min of meer hetzelfde, die had een studentenrekening bij Rabobank, met creditcard. Omdat ze geen stufi meer krijgt ben je dus geen student meer (ondanks dat je ingeschreven staat bij een instelling EN een OV jaarkaart hebt). Toen we dus bij de bank kwamen om wat dingen te regelen en ook haar creditcard limiet te verhogen kreeg ze de mededeling dat ze eigenlijk geen creditcard meer mocht hebben want ze was geen student meer en ze had niet voldoende inkomsten (volgens bank) voor een creditcard. Oftewel: Uiteindelijk ben ik erg boos geworden en heeft de medewerker gezegd dat ze "het niet gezien hadden".

Ik snap niet waarom banken zo belachelijk doen als het bij de maatschappijen direct eigenlijk TE makkelijk gaat...

• _JGC_
Ik ben destijds benaderd door ICS en heb toen een VISA kaart gekregen, eerste jaar gratis. Het is wel iets duurder dan bij de bank in je totaalpakket, maar dat boeit me gewoon niet. Ik heb nooit gezeik met VISA, heb een bestedingslimiet van 2500. Betalingen heb ik gewoon gemachtigd om ineens van mijn bankrekening af te schrijven. Behalve dat ik dus geen rente hoef te betalen voor creditcardgebruik, heeft dit ook nog als voordeel dat je geen BKR-inschrijving krijgt die nadelig is bij het aanvragen van een hypotheek onder NHG.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

* Mx. Alba heeft ook een Panda-kaart van ICS. Werkt gewoon zoals een creditcard moet werken. Wat wil je nog meer?

• CLB
  • Niet online

CLB

Heb 'n CC van de ING, zo'n studentending..
Afgelopen week ding gekocht van 120,- maar dat moet dan toch bij mijn CC-gegevens komen te staan?
Momenteel staat er nog niks bij, dus vraag me af of alles goed is gegaan, orderbevestiging heb ik ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
heb zelf ok CC van ING en dat online zien van bij/afschrijvingen duurt meestal wel even. dat is echt irritant.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kwestie van dagen? Weken? Is nu 9 dagen geleden.. Denk zelf dat 't niet helemaal goed is gegaan..
Ook omdat ik geen bevestiging heb. Maarja om 't dan gelijk nog maar 'n keer te bestellen gaat me ook wat ver. Mailen met het bedrijf heb ik gedaan, maar is 'n weirde toko in HongKong dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 27-05 20:03

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik kan wel begrip opbrengen dat banken moeilijk doen i.v.m kredietkaarten, zij lever die diensten zelf niet. Wees maar zeker da als jij niet betaald, dat de bank dan mooi mag betalen en dat willen ze voorkomen.

Zelf overweeg ik al enkele maanden om een kredietkaart te nemen i.v.m betaling over het internet.
Iemand ervaring met Dexia (Belgie) en Mastercard? Kzou vermoedelijk MasterCard Red nemen met een limiet van €500. Om eerlijk te zijn ben ik zelfs een beetje wantrouwig tegenover kredietkaarten.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Afschrijvingen verschilt nogal. Ik heb destijds een motel in Noorwegen betaald met creditcard, heeft ruim 2 weken geduurd voordat het afgeschreven was van mijn bestedingslimiet. Niet elke afnemer boekt meteen het geld af blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:31:
Afschrijvingen verschilt nogal. Ik heb destijds een motel in Noorwegen betaald met creditcard, heeft ruim 2 weken geduurd voordat het afgeschreven was van mijn bestedingslimiet. Niet elke afnemer boekt meteen het geld af blijkbaar.
Ook in Nederland gebeurt dat relgematig. Bol.com schrijft bij mij geregeld ook pas 4-7 dagen later het bedrag af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:14

The Legend

*Plop*

Misschien nog een nuttige tip; mijn vriendin heeft een Visa CC (via ICS) voornamelijk voor gebruik op vakantie (in Afrika is Visa nog meer geaccepteerd dan andere merken, laat staan je pinpas). Nadeel van veel CC's is dat je dik betaalt als je geld opneemt. Voordeel van de Visa card is dat je er geld op kan storten, je krijgt dan zelfs rente :P Door in de plus te staan op je CC kost het opnemen van geld niet een bepaald % maar een vast bedrag (ik meen 1,5 euro per opname). Hierdoor wordt het gebruik van een CC aantrekkelijker dan een normale pinpas met daarnaast de voordelen van een CC zoals garantie op aankopen en de ruimere acceptatie.

[edit]

Lees hier boven nog wat over acceptatie problemen. Denk dat het wel terecht is dat je niet zomaar een CC kan krijgen. Vooral een Visa kaart zal een gemiddelde student niet kunnen krijgen zonder ouders die garant willen staan. Een MasterCard bij een studentenrekening lukt altijd wel. Ik studeer fulltime en verdien daarnaast ongeveer 1000 euro per maand netto. Dat was niet voldoende voor een Visa kaart iig.

[ Voor 24% gewijzigd door The Legend op 27-11-2009 23:56 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

_JGC_ schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:31:
Je kan een pre-boeking doen en de transactie doorboeken. Dat eerste gebeurd vaak om de boeking vast te leggen (soort van reservering op het geld) en om te kijken of er wel krediet is (hotel bij inchecken, autoverhuur), de doorboeking gebeurd in batches om kosten te besparen.

Van de ene kant is het prima, hoe later de doorboeking des te later verschijnt het op je afschrift en zo kan je soms profiteren van betaling na 2 maanden ipv 1 maand. Gaat het om grotere bedragen dan kan het ook nogal storend zijn: als jij een maandelijkse limiet hebt en elke maand hieromheen plant met de uitgaven, dan kan door deze vertraging in doorboeken maand A op 50% van het limiet komen en maand B na 5 dagen al op 100% van het limiet.

Niet zo erg bij maandelijkse uitgaven van tientjes, maar als je 5 cijfers maandelijks via Amex uitgeeft is planning van belang.
IStealYourGun schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:58:
Om eerlijk te zijn ben ik zelfs een beetje wantrouwig tegenover kredietkaarten.
Als eindgebruiker ben je volledig beschermt, dus geen nood. Ik raad overigens AMEX aan omdat zij nog iets fijner zijn in de bescherming van de kaarthouder. Voorbeelden:
  • Product besteld in Australie a €5000, via paypal betaald met amex. De verkoper leverde niet, claim bij Paypal werd in voordeel verkoper gesloten zonder dat Paypal de claim had gelezen (ging om een fraude account bij Ebay, onder tracktrace info stond "blabla"). Amex boekte het bedrag na een telefoontje van een minuut alweer terug op de kaart.
  • Per ongeluk parkeergeld betaald in Rotterdam op een dag dat parkeren gratis was - kleingeld maar Amex boekt het terug
  • Amerikaanse leverancier leverde niet - amex boekte geld terug
Vooral als je zaken gaat doen met winkels die je nog niet kent of waarvan je een vermoeden hebt dat ze misschien niet kunnen leveren is een credit card zeer handig. Je hebt altijd jouw eigen geld in eigen hand, ook na het starten van de transactie. Veel veiliger dan iDeal of bankoverboeking, daar kan je nooit je geld terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The Legend schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:50:

Lees hier boven nog wat over acceptatie problemen. Denk dat het wel terecht is dat je niet zomaar een CC kan krijgen. Vooral een Visa kaart zal een gemiddelde student niet kunnen krijgen zonder ouders die garant willen staan. Een MasterCard bij een studentenrekening lukt altijd wel. Ik studeer fulltime en verdien daarnaast ongeveer 1000 euro per maand netto. Dat was niet voldoende voor een Visa kaart iig.
Dat is dus hetgeen mij zo verbaasd... De gemiddelde student kan er bij zijn studentenpakket zonder problemen 1 krijgen. Zodra je geen stufi meer krijgt mag je em niet meer hebben (en je kan dan dus nog wel studeren). Als je dan 1 telefoontje naar visa/mastercard doet heb je gelijk een kaart met 2500e limiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bij mij is nergens naar gevraagd toen ik een creditcard aangeboden kreeg. Geen eisen voor acceptatie, gewoon zo een creditcard gekregen. Na een jaar gewoon elke keer op tijd mijn rekeningen betalen kreeg ik een aanbod voor een Gold card met 5K bestedingslimiet, welke ik geweigerd heb.
Ik heb het idee dat het de CC maatschappijen gewoon niks kan schelen. Je bank heeft een financiele verantwoordelijkheid, als die ziet dat jij niet genoeg inkomsten hebt voor een bestedingslimiet, doen ze dat niet. Dat zie je ook met hypotheken, sommige mensen gaan bij alle banken langs, net zolang tot ze eentje vinden die ze wel die veel te hoge lening geeft, om vervolgens een jaar later als het misgaat een kort geding aan te spannen omdat de lening niet verantwoord was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 23:02

-d-

Stewie! schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:47:
[...]

Als eindgebruiker ben je volledig beschermt, dus geen nood. Ik raad overigens AMEX aan omdat zij nog iets fijner zijn in de bescherming van de kaarthouder. Voorbeelden:
+1 voor AMEX, erg fijne kaart - en de service is geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 27-05 20:03

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Mijn bank bied geen AMEX aan en wil bij voorkeur toch een kaart via mijn bank.
Mijn kaart is nu besteld, een Mastercard, is toch maar voor af en toe een aankoop langs het iNet te doen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:53
Hier ook AmEx en de zelfde ervaringen qua service. Sterker nog, nu ik die kaart al bijna tien jaar heb doen ze ook niet moeilijk als ik een keertje de maandafrekening vergeet. Na onze verhuizing zijn twee acceptgiro's nooit aangekomen en ik vergat zelf ook de boel bij te houden. Krijg ik laatst een telefoontje met de vriendelijke vraag of ik op de hoogte was van mijn betalingsachterstand. Geen geschreeuw van "dokken ouwe, we krijgen geld van je!", maar juist uitgaand van mijn onschuld. Omdat ik al lang lid ben hadden ze m'n kaart niet geblokkeerd en kwamen we er samen lekker snel uit.

M'n aanvraag voor de ING Visa heb ik trouwens verscheurd. In deze tijden is één credit card genoeg en dan ga ik liever voor het bedrijf waar ik al tien jaar zaken mee doen. Dat sommige webshops geen AmEx accepteren neem ik dan maar voor lief; dan maar geen import-porno :p

Ik heb in het buitenland nooit problemen gehad met de acceptatie van AmEx. Misschien één keer een winkel die het niet wilde, maar daar kon PIN of cash gewoon.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326033

Ik ben zelf aan het denken om een credit card (Master Card) aan te schaffen. Vooral om goedkope dvd's/blu rays te kopen via Brits of Duitse webshops. :) Het 'krediet' aspect is voor mij dus niet belangrijk, het zou enkel een online betaalmiddel zijn voor mij. Is het dan aan te raden om zo'n kaart te nemen? Zijn er behalve de aanschafkosten (bij mijn bank ING is dit 25 euro) nog andere (verborgen) kosten bij zo'n kaart?

Moet je trouwens een vaste job of een bepaald minimum inkomen hebben voor een dergelijke kaart?

Alvast bedankt voor de replys!
Pagina: 1 2 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1