Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Eris
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:46

Eris

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

-

quote:
Audiofoolius schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:09:
Ik ben zelf aan het denken om een credit card (Master Card) aan te schaffen. Vooral om goedkope dvd's/blu rays te kopen via Brits of Duitse webshops. :) Het 'krediet' aspect is voor mij dus niet belangrijk, het zou enkel een online betaalmiddel zijn voor mij. Is het dan aan te raden om zo'n kaart te nemen? Zijn er behalve de aanschafkosten (bij mijn bank ING is dit 25 euro) nog andere (verborgen) kosten bij zo'n kaart?

Moet je trouwens een vaste job of een bepaald minimum inkomen hebben voor een dergelijke kaart?

Alvast bedankt voor de replys!
Een jaarlijkse kaart bijdrage. van dacht ik 12,50 ofzo

Whatpulse Wordpress plugin

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
quote:
Audiofoolius schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:09:
Moet je trouwens een vaste job of een bepaald minimum inkomen hebben voor een dergelijke kaart?
Je moet inderdaad meestal wel een minimum inkomen hebben en je moet soms je werkgevers-gegevens invullen en als je daar nog niet langer dan 6 maanden werkt moet je soms ook de vorige werkgever opgeven.

Bij een studentenrekening moet je studiefinanciering op de gekoppelde rekening binnenkomen.

...

• Audiofoolius
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-11-2011
@eris: bij mijn bank zou dat 25 euro kosten.

@Cadezo: van iemand anders heb ik vernomen dat je voor VISA wel een bepaald inkomen moet hebben, maar bij een standaard MasterCard niet dacht hij. Hij kan zich ook vergissen natuurlijk.

• Stewie!
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:54

Stewie!

Keen must die!

Als je maandelijks een vast salaris ontvangt, of bijvoorbeeld een studiebeurs, dan krijg je die MC direct. Visa is iets strenger, voor AMEX heb je een bepaald minimum loon nodig. Ik geloof 30k/jaar voor de normale kaart en 70k voor de platinum.

Battlefield 4 - Heroes-Quake Live-Nosgoth-TF- FIFA14
Xbox ONE & PS4
Rotterdam-Frankfurt-Sydney-Tokyo-LA-NY-Sao Paulo
Hosting: www.i3d.net
Anti-Cheat: www.gameblocks.com
Flightmap: my.flightmemory.com/stewied

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Mijn ervaring met ICS/Visa is dat ze helemaal nergens naar vragen. Ik heb zo een card aangeboden gekregen via telefoon en er is nooit ergens naar gevraagd. Later kreeg ik zelfs het aanbod om een Gold card te nemen tegen gereduceerd tarief, wat ik heb afgeslagen.

Ik gebruik mijn Visa vnml om dingen in het buitenland te betalen. Uitgestelde betaling is op zich wel handig, maar reken je niet rijk, als de rekening aan het eind van de maand komt is het in een week van je bankrekening af. Als je CC neemt raad ik je aan om ze gewoon te machtigen ineens van je bankrekening af te schrijven, op die manier kom je nml niet bij BKR terecht en krijg je in de toekomst geen problemen met een hypotheek onder NHG.

• Audiofoolius
  • Laatst online: 07-11-2011
Bedankt voor de reacties! Ik heb een speciaal telefoonnummer gevonden voor specifieke vragen over de ING Card (specifieke MasterCard voor ING). Het lijkt me het beste om mijn vragen rechtstreeks aan de bron te vragen.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
freddyathlon schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:38:
Ik heb er zelf ook zo een, zowel een ANWB Visa- als ANWB mastercard.
Ik betaal een bedrag aan rente over het openstaande bedrag.

Dit is een percentage, maar dat verandert verder bij mij niet. Dus gewoon een bedrag berekend.

Correct me if i'm wrong.
quote:
Jazzper schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:40:
ik zie dat ANWB de optie biedt om een MC/VISA ineen te hebben! voor gratis! Moet je wel lid zijn van de ANWB maar dat is 16 euro per jaar

http://www.anwb.nl/webwin...ds,/ANWB-Creditcards.html

ik overweeg deze optie wel. Ziet er goed uit!
Dat ziet er op zich wel interessant uit maar is het niet zo dat het gewoon twee losse kaarten zijn?
Dan is het voordeel al snel weg namelijk. ;)

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

• _JGC_
  • Nu online
Wat is eigenlijk het voordeel van Mastercard boven Visa? Tot nu toe heb ik nog geen plaatsen gezien waar wel Mastercard geaccepteerd wordt maar geen Visa. Ik heb zelf 3 passen die ik overal waar een betaalautomaat staat wel kan gebruiken:
- Visa world card
- Visa Elektron (pinpas Haugesund Sparebank)
- Maestro (pinpas rabobank)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
_JGC_ schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:42:
Wat is eigenlijk het voordeel van Mastercard boven Visa? Tot nu toe heb ik nog geen plaatsen gezien waar wel Mastercard geaccepteerd wordt maar geen Visa. Ik heb zelf 3 passen die ik overal waar een betaalautomaat staat wel kan gebruiken:
- Visa world card
- Visa Elektron (pinpas Haugesund Sparebank)
- Maestro (pinpas rabobank)
Lees het topic maar eens terug, die plaatsen zijn er wel degelijk.
Vroegâh had Visa een flinke voorsprong maar die is onderhand ingehaald, ze zijn nagenoeg gelijkwaardig.
Probleem is echter dat het nog wel eens kan voorkomen dat er maar één geaccepteerd wordt. Een combinatiekaart is dan geniaal, maar dat zal wel niet bestaan. ;)

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:41

Canaria

Ik heb net m'n Visa Panda card laten omzetten naar een World Platinum card. Dat scheelt het eerste jaar niet zo veel in kaartbijdrage, want ik heb ook al de verlengde aankoopverzekering op de Panda card en die is bij Platinum inbegrepen.

De extra kosten zijn lager dan die van een doorlopende reisverzekering en daar ging het me om. En met ICScards heb ik alleen maar goede ervaringen: prima klantenservice en proactieve fraudepreventie.

• enpe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05-04 10:59
Ik heb sindskort een Rabocard en wat ik me afvroeg: wanneer worden de betalingen van je rekening afgeschreven?

• Railgunner
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:16
Bij mij altijd rond de 28e.

AMD Phenom II X4 2.6 | 8 GB | GeForce GTX560 Ti TOP | 840 Pro 256 GB SSD + 1 TB HDD | 23" 1080p LED | G15 + G5 | Win7 Pro x64
Apple iPad (3rd gen.) 16 GB | Apple iPhone 5 16 GB | Epson EH-TW3200 1080p beamer | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• CCE
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-05-2011
*knip spam*

Rukapul wijzigde deze reactie 04-01-2011 14:45 (95%)

• Sefyu
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18:03
Om dit topic even nieuw leven in te blazen:

Ik sta op het punt om een ICS World Card Gold aan te vragen en ik vroeg me af hoe soepel ICS is wat betreft schadeclaims bij de aankoopverzekering. Als ik straks een bril koop met de kaart en iemand maakt 'm (al dan niet per ongeluk) stuk, hoeveel vragen stellen ze dan, en hoe complex is zo'n schadeformulier?

• AJM
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 15:30
quote:
enpe schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:43:
Ik heb sindskort een Rabocard en wat ik me afvroeg: wanneer worden de betalingen van je rekening afgeschreven?
Meestal rond de 28e inderdaad, staat dacht ik ook op het afschrift wat je aan het einde van de maand ontvangt.

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:14
Ik ga binnenkort een paar maanden backpacken en ik weet uit ervaring dat het altijd handig is om naast je pin pas een creditcard bij je te hebben. Ik ben echter pas afgestudeerd en heb nu dus geen inkomen. Kan ik het dan gewoon vergeten wat betreft aanvragen van een creditcard?

• IronMan
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Als je mogelijk wat geld geld apart hebt staan / kunt lenen van je ouders (of anderen) dan kun
je dat ook op een prepaid creditcard zetten (zoals die van Medius).

• Crazyanz
Ik heb een behoorlijk bedrag apart staan dus dat is geen probleem. Zijn die prepaid kaarten net zo wijd geaccepteerd als bv visa en mastercard?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

quote:
Crazyanz schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:46:
Ik heb een behoorlijk bedrag apart staan dus dat is geen probleem. Zijn die prepaid kaarten net zo wijd geaccepteerd als bv visa en mastercard?
Nee, ook al dragen ze hetzelfde logo, vooral in de minder ontwikkelde gebieden niet. Vraag gewoon eens een CC aan, de bank zal je beter kunnen helpen dan wij. :)

Xbox ONE & PS4

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:11

Albantar

Moderator WL Tweakers abonnementen

Moddereter ;)

quote:
Sefyu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:49:

Ik sta op het punt om een ICS World Card Gold aan te vragen en ik vroeg me af hoe soepel ICS is wat betreft schadeclaims bij de aankoopverzekering. Als ik straks een bril koop met de kaart en iemand maakt 'm (al dan niet per ongeluk) stuk, hoeveel vragen stellen ze dan, en hoe complex is zo'n schadeformulier?
Geen idee, maar voor terugboeken doen ze in ieder geval niet moeilijk. Ik zat onbedoeld vast aan één of ander abonnement dat van mijn credit card werd afgeschreven (een domme scam waar ik met beide benen in ben getrapt) en ze hebben de bedragen mooi teruggeboekt, snel afgehandeld. Hun filosofie is "eerst terugboeken en dan uitzoeken", wel zo klantvriendelijk.

Crazyanz, probeer het eens bij ICS Cards. Ik heb daar ook zonder problemen een VISA kunnen krijgen terwijl ik door mijn eigen bank werd afgewezen voor een MasterCard. Sowieso wilde ik geen MasterCard want daarmee kan je lang niet overal terecht! Ik ben op reis geweest in Afrika, en in alle landen waar ik ben geweest (Burkina Faso, Ghana, Togo, Benin, Kameroen) kon ik slechts bij één bank, soms bij slechts één filiaal, geld opnemen met Maestro of MasterCard (In de Franstalige landen was dat Atlantic Banque, in de Engelstalige landen Stanbic Bank). En in Doualà (Kameroen) bleek de enige flappentap in de stad waar je met Maestro / MasterCard geld kon opnemen defect te zijn waardoor we met Western Union geld hebben moeten laten overkomen... Dat terwijl VISA letterlijk overal geaccepteerd wordt.

Albantar wijzigde deze reactie 11-01-2011 13:05 (33%)

It's like this big ball of wibbly wobbly... timey wimey... stuff...

• IronMan
  • Niet online
quote:
Crazyanz schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:46:
Is naar mijn weten een Mastercard ;-)

Gebruik het zelf ook voor als ik wegga,
nooit problemen gehad met een mogelijke
weigering van acceptatie bij betalingen.

• Crazyanz
Ik ga morgen eens langs bij abn amro. Afspraak gemaakt en gewoon even dom spelen en een creditcard aanvragen zie ik wel wat ze er van zeggen. Ik heb nog wel een studenten rekening dus wie weet. Ik las ook nog iets over Visa en dat je dan bv je ouders garant kan laten staan?

edit:

Net even met visa gebeld als je iemand heb die garant voor je wil staan (bv je ouders) kan je ook een credit card aanvragen. Ik ga dus maar voor deze opties.

Crazyanz wijzigde deze reactie 11-01-2011 14:25 (23%)

• Xof
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-04 21:23
quote:
Sefyu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:49:

Geen probleem, was een keer een zonnebril kwijt geraakt.. aangifte bij de politie gedaan van vermissing. Een kopie aangifte naar ICS gestuurd en ik kreeg netjes het aankoop bedrag (- eigen risico van 25 euro) teruggestort. Dit is allemaal heel snel gegaan.
Weet niet hoe het met schade werkt, maar zal ong. hetzelfde gaan.

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

• monnick
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-04 18:39

monnick

[-] m-nus

Ik ben een 20 jarige student en heb een studentenrekening bij de ING. Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn voor het aanvragen van een creditcard (of "virtuele" oplossing), hopelijk kunnen jullie me wat op weg helpen.

De voornaamste reden dat ik een creditcard of iets in die trant wil is omdat ik aankopen wil kunnen doen in de Apple App Store, de Android Marketplace of af en toe een boekje op Amazon. Dit zullen gemiddeld genomen zeer lage uitgaven per maand worden. Momenteel leen ik heel af en toe de creditcard van mijn vader om een aankoop te doen, maar ik wil liever een eigen oplossing.

Een eerste zoektocht heeft mij tot de Studenten Creditcard van de ING geleid. Deze kaart kost ¤12,50 p/j. Misschien is dit een beetje too much voor de hoeveelheid uitgaven die ik per jaar zal doen (heel weinig dus). Worden de uitgaven die je met zo'n studentenkaart doet automatisch afgeschreven van je ING betaalrekening? En zo ja, gebeurt dat direct of aan het eind van de maand? (Ik ben echt een leek op het gebied van creditcards en een snelle zoektocht op de ING site heeft me geen antwoord gegeven op deze vraag).

En dan zijn er natuurlijk nog de virtuele creditcards. Al ben ik een beetje sceptisch over dat principe. Ik lees verhalen over lange transactie-tijden en zo.

Tips anyone? :)

Work to make yourself happy!

• Korvaag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:21

Korvaag

Identity crisis is my job

De enige plaats waar je een creditcard zult kunnen krijgen, is bij je studentenrekening. Je zal namelijk vermoed ik nog geen vast contract hebben met een hoog genoeg loon om ergens anders zo'n kaart te kunnen krijgen.

Virtuele dingen geen ervaring mee, doe mij maar een echte kaart.

Ik heb er trouwens 2 (omdat ik een visa en mastercard wil ivm acceptatie).

Korvaag wijzigde deze reactie 19-03-2011 15:18 (12%)

UNOX: The worst operating system

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

quote:
monnick schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:12:
Een eerste zoektocht heeft mij tot de Studenten Creditcard van de ING geleid. Deze kaart kost ¤12,50 p/j. Misschien is dit een beetje too much voor de hoeveelheid uitgaven die ik per jaar zal doen (heel weinig dus).
Goedkoper ga je 't niet snel vinden hoor. Denk er wel aan dat er ook een verzekeringsaspect bij zit.
quote:
Worden de uitgaven die je met zo'n studentenkaart doet automatisch afgeschreven van je ING betaalrekening? En zo ja, gebeurt dat direct of aan het eind van de maand? (Ik ben echt een leek op het gebied van creditcards en een snelle zoektocht op de ING site heeft me geen antwoord gegeven op deze vraag).
Daar zijn twee mogelijkheden voor. De bank zal je met alle moeite proberen aan te smeren dat je de rekening van je CC in termijnen gaat betalen. Daar verdienen zij namelijk op omdat ze dan rente kunnen heffen over het openstaande bedrag. De andere optie is het gewoon direct af te laten schrijven van je bankrekening. Dat gebeurt, inderdaad, aan het einde van de maand. Dat wil zeggen: je krijgt eerst een afschrift; de daadwerkelijk afboeking gebeurt daarna pas. Op deze manier betaal je niets extra bovenop de jaarlijkse kaartbijdrage-- er wordt geen rente over berekend.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Bij mijn ING studentenrekening en bijbehorende mastercard worden mijn uitgaven elke maand automatisch rond het begin van de maand afgeschreven. Ideaal omdat je hierdoor nooit rente betaald zolang je genoeg saldo hebt. Dus als je vlak daarvoor iets gekocht hebt wordt het nog meegenomen bij de afschrijving en anders pas bij de volgende maandelijkse afschrijving. Ook kan je online gewoon een overzichtje zien wat je betaald hebt met je creditcard. Je kan tevens ook een limiet instellen, ik heb hem op 1000 euro staan (het laagste) om eventuele problemen te beperken. :)

edit:
quote:
CyBeR schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:17:
Daar zijn twee mogelijkheden voor. De bank zal je met alle moeite proberen aan te smeren dat je de rekening van je CC in termijnen gaat betalen. Daar verdienen zij namelijk op omdat ze dan rente kunnen heffen over het openstaande bedrag. De andere optie is het gewoon direct af te laten schrijven van je bankrekening. Dat gebeurt, inderdaad, aan het einde van de maand. Dat wil zeggen: je krijgt eerst een afschrift; de daadwerkelijk afboeking gebeurt daarna pas. Op deze manier betaal je niets extra bovenop de jaarlijkse kaartbijdrage-- er wordt geen rente over berekend.
ING heeft mij nooit gevraagd of ik het in termijnen wou betalen hoor. Was standaard maandelijkse afschrijving en mij is ook nog nooit gevraagd of aangeboden om dat te veranderen. :)

Satch wijzigde deze reactie 19-03-2011 15:21 (43%)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoals hierboven gaat het bij mij met de ABN ook.
Elke maand worden de aankopen automatisch afgeschreven, ook op 1000 limiet trouwens, wilde het laag houden omdat ik op het moment van aanvraag (en atm ook) een wajong had als inkomen. Plus heb toch geen grote uitgaves, meestal geshop op Amazon en als ik weer op vakantie ga naar het hoge noorden een online boeking op de site van StayOkay International.

Over die wajong werd overigens niet moeilijk gedaan, had er een paar maandspecificaties bij gedaan en dat was genoeg als bewijs voor inkomen.

Raven wijzigde deze reactie 19-03-2011 15:39 (71%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

quote:
Satch schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:19:

ING heeft mij nooit gevraagd of ik het in termijnen wou betalen hoor. Was standaard maandelijkse afschrijving en mij is ook nog nooit gevraagd of aangeboden om dat te veranderen. :)
Ze hebben het mij meermaals "aangeboden".

• reemprive
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:38
Ik heb zelf een American Express card, in het verleden was het een weinig geaccepteerde kaart maar tegenwoordig zijn er steeds meer bedrijven die het accepteren. Ik heb ooit voor het bedrijf gewerkt en weet dat je als gebruiker eigenlijk nooit aansprakelijk wordt gesteld voor fraude of diefstal. Voor betalingen op het internet is het dan ook ideaal, ik ken verhalen van mensen die destijds overstapten van Mastercard naar American Express dat de manier waarop fraude of diefstal wordt geïnterpreteerd verschilt aanzienlijk. Enige "nadeel", het is een debetcard geen creditcard. Eind van de maand krijg je een afrekening die binnen 20 dagen moet worden betaald. En een Amex krijg je minder makkelijk dan een Visa/Mastercard.

Origin: Distinctiv3 YT

• IronMan
  • Niet online
Wordt er nu (meer) geld in gehouden dan voorheen?

Heb al sinds 2008 of 2009 Wirecard, nu opeens zie
ik dat er bij een bedrag van ¤10-. een euro wordt
ingehouden.

Klopt dat?

• Qwerty-273
  • Laatst online: 17:13

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Als je kijkt op http://www.mywirecard.com/en/mastercard.html (en dan kiest voor "Details" -> "Fees") dan zie je daar alle kosten.
Bij geld overmaken naar je wirecard kost je dat inderdaad 1 euro (volgens mij sinds lange tijd al).
Betalen als creditcard in Euro's is het gratis, in een andere valuta komt daar nog 1,5% van het te betalen bedrag bij.

Ook trouwens, als je 12 maanden je wirecard niet gebruikt dan kunnen ze administratie kosten rekenen. Van hun FAQ:
quote:
Q: What happens when I no longer actively use mywirecard?
A After 12 months of inactivity, a monthly fee will be charged for the management of the remaining credit balance.

Qwerty-273 wijzigde deze reactie 30-03-2011 12:27 (30%)

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

• Shadowhawk00
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:55
quote:
Satch schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:19:
Je kan tevens ook een limiet instellen, ik heb hem op 1000 euro staan (het laagste) om eventuele problemen te beperken. :)
1000 euro vind ik een vrij groot laagste bedrag, ik heb het zelf op 500euro staan ( rabocard ), was eerst zelfs nog lager. Koop voornamelijk boeken/games/subscrptions en vliegtickets online dus 500euro is voldoende.

• PHiXioN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11
quote:
reemprive schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:46:
Ik heb zelf een American Express card, in het verleden was het een weinig geaccepteerde kaart maar tegenwoordig zijn er steeds meer bedrijven die het accepteren. Ik heb ooit voor het bedrijf gewerkt en weet dat je als gebruiker eigenlijk nooit aansprakelijk wordt gesteld voor fraude of diefstal. Voor betalingen op het internet is het dan ook ideaal, ik ken verhalen van mensen die destijds overstapten van Mastercard naar American Express dat de manier waarop fraude of diefstal wordt geïnterpreteerd verschilt aanzienlijk. Enige "nadeel", het is een debetcard geen creditcard. Eind van de maand krijg je een afrekening die binnen 20 dagen moet worden betaald. En een Amex krijg je minder makkelijk dan een Visa/Mastercard.
Zelf heb ik ook American Express, via het bedrijf was dit de enige optie. Ik moet zeggen dat ik niet erg te spreken ben over AMEX. Niet dat het via het Internet slecht werkt en via het internet je recente transacties bekijken werkt ook prima, maar je merkt gewoon dat in bepaalde landen het nog zeer beperkt wordt geaccepteerd. In Duitsland en Zweden waar ik vaak kom wordt het vaker niet dan wel geaccepteerd, erg jammer. Als dat zou worden opgelost zou ik het een prima kaart vinden, maar nu wil ik er een 2e bij om niet zonder geld te zitten in het buitenland.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:13
quote:
Shadowhawk00 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:58:
[...]

1000 euro vind ik een vrij groot laagste bedrag, ik heb het zelf op 500euro staan ( rabocard ), was eerst zelfs nog lager. Koop voornamelijk boeken/games/subscrptions en vliegtickets online dus 500euro is voldoende.
Met vliegtickets kun je er makkelijk overheen, maar dat hangt natuurlijk van de bestemming en het aantal personen af :)

Verder zul je met een limiet van 500 niet zo makkelijk een auto kunnen huren. Vaak wordt er namelijk een euro of 700 geautoriseerd op je kaart als je de auto ophaalt. Dat zou dan niet kunnen.

• Shadowhawk00
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:55
quote:
t_captain schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:43:
[...]
Met vliegtickets kun je er makkelijk overheen, maar dat hangt natuurlijk van de bestemming en het aantal personen af :)

Verder zul je met een limiet van 500 niet zo makkelijk een auto kunnen huren. Vaak wordt er namelijk een euro of 700 geautoriseerd op je kaart als je de auto ophaalt. Dat zou dan niet kunnen.
Klopt als je wat grotere uitgaven zou willen doen is die limiet een beperking. Maar omdat ik ver onder de standaard limiet zit is dat 1 wandeling langs de bank mocht dat nodig zijn.
Aangezien ik altijd maar 1 ticket nodig heb en voor vakanties het transport daar al geregeld is via reisbureau of ik een taxi neem lukt 500 euro tot nu toe best aardig.

Is wel een stuk veiliger met misbruik omdat er nu maar voor 500euro misbruik gemaakt kan worden en ook al krijg je het terug dat kost toch altijd tijd.

• bsmpower
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:18
quote:
PHiXioN schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:38:
[...]
Zelf heb ik ook American Express, via het bedrijf was dit de enige optie. Ik moet zeggen dat ik niet erg te spreken ben over AMEX. Niet dat het via het Internet slecht werkt en via het internet je recente transacties bekijken werkt ook prima, maar je merkt gewoon dat in bepaalde landen het nog zeer beperkt wordt geaccepteerd. In Duitsland en Zweden waar ik vaak kom wordt het vaker niet dan wel geaccepteerd, erg jammer. Als dat zou worden opgelost zou ik het een prima kaart vinden, maar nu wil ik er een 2e bij om niet zonder geld te zitten in het buitenland.
Ik ben ook niet erg te spreken over (zakelijke) American Express creditcard. Toch al een paar keer meegemaakt dat deze niet wordt ondersteund (vooral bij webshops). Ik begrijp dat AE een hoog percentage vraagt per afrekening waardoor veel winkeliers AE niet accepteren. De helpdesk van AE is echter wel van een hoog niveau. Ik ben die paar keer dat ik heb gebeld met ze, nog nooit zo vriendelijk behandeld!

Ik heb sinds kort dan ook een Visa kaart (ICS) erbij genomen en hier betaal ik al mijn privé aankopen mee. Erg goede ondersteuning wereldwijd! Mijn vader maakt ook al jaren gebruik van Visa en heeft naar mijn weten nooit problemen gehad.

bsmpower wijzigde deze reactie 30-03-2011 14:19 (5%)

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

Mr Hassan Al Shafaque

Ik ben sinds kort ook eigenaar van een credit card, vanwege komende zomervakantie. Maar ik vroeg me nu af of ik eigenlijk bij Nederlandse supermarkten 'm ook kan gebruiken? Ik heb even google doorgespeurd, maar heb niets kunnen vinden daarover (alleen berichten van 2007 waar sommige supermarkten starten met tests). En hoe zit het bij grote bouwmarkten/woonwarenhuizen?

N00dlesoup for only 1,49¤

• IronMan
  • Niet online
quote:
Qwerty-273 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:25:

Bij geld overmaken naar je wirecard kost je dat inderdaad 1 euro (volgens mij sinds lange tijd al).
Betalen als creditcard in Euro's is het gratis, in een andere valuta komt daar nog 1,5% van het te betalen bedrag bij.

[...]
Heb 'm een tijdje niet gebruikt, maar meestal ook eigenlijk alleen hoge bedragen, dank
weet ik dat ook weer.

• Sefyu
quote:
Neodymium schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:00:
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een credit card, vanwege komende zomervakantie. Maar ik vroeg me nu af of ik eigenlijk bij Nederlandse supermarkten 'm ook kan gebruiken? Ik heb even google doorgespeurd, maar heb niets kunnen vinden daarover (alleen berichten van 2007 waar sommige supermarkten starten met tests). En hoe zit het bij grote bouwmarkten/woonwarenhuizen?
Even bij de kassa kijken of je een Visa/MasterCard-logo ziet. Anders gewoon even vragen of creditcards geaccepteerd worden.

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:39
quote:
Praktisch nooit afaik, misschien dat de wat toeristischere plekken in nederland wat credit card vriendelijker zijn, maar supermarkten ed accepteren bijna altijd alleen pin.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Moderator WL/SF/AK

Clonehunter par excellence

quote:
Vaak niet. Er zijn namelijk kosten aan creditcard betalingen verbonden (2-3%) en het kost de winkel dan geld, of ze moeten het doorberekenen. Nederland is gewoon geen creditcard land.

Blackberry Torch 9810 kopen? Zie V&A: http://bit.ly/1g9R2ZG

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

Mr Hassan Al Shafaque

Hmmm, inderdaad, de Jumbo gisterenavond zei ook: we accepteren alleen bankpassen, danwel Nederlandse danwel Buitenlandse, maar een creditcard nee nee...

Jammer dat er nergens een lijstje op internet te vinden is waar staat welke ketens het nu accepteren. Het lijkt me dat alleen de grote webwinkels er geen probleem van maken.

• Railgunner
De grotere electronicaketens accepteren (Saturn, MediaMarkt en dergelijke) iig wel creditcards, maar dat is gezien de prijzen van de producten ook logischer dan een supermarkt.

AMD Phenom II X4 2.6 | 8 GB | GeForce GTX560 Ti TOP | 840 Pro 256 GB SSD + 1 TB HDD | 23" 1080p LED | G15 + G5 | Win7 Pro x64
Apple iPad (3rd gen.) 16 GB | Apple iPhone 5 16 GB | Epson EH-TW3200 1080p beamer | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Muthas
  • Niet online
Bij Dirk, Bas, etc. kan het in ieder geval wel, kosten zijn 50 eurocent.

• Canaria
  • Laatst online: 20:41

Canaria

Bouwmarkten accepteren wel creditcards. Gamma heeft zelfs zijn eigen creditcard (een Visa met Gamma-branding).

• monnick
  • Laatst online: 23-04 18:39

monnick

[-] m-nus

Ik zit te twijfelen om een prepaid Wirecard accountje af te sluiten om aankopen te doen in de App store. Dat gaat toch neem ik aan goed? Of heeft iemand een andere goede tip om gewoon simpel af en toe kleine aankopen (apps) te doen.

Work to make yourself happy!

• phoenix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-04 22:57
iTunes giftcard?

• ebia
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-04 16:31
Gisteren ik en vriendin naar de (Rabo)bank. We willen namelijk een creditcard (eigenlijk 2) op onze gezamenlijke rekening voor de aanstaande zomervakantie in de VS. Maar nee, we moesten maar terugkomen met een arbeidscontract of salarisstrook ARRGHGH!!!

Hier wordt ik best moe van. Ik begrijp dat ze iets willen zien, maar kijk dan gewoon naar de inkomsten op mijn privé rekening (bij dezelfde bank, vriendin idem dito). Maar dat was niet mogelijk.
Aangeven dat alles direct geïncasseerd mocht worden (dus in feite geen kredietfaciliteit...) maakte geen verschil in procedure. Ook voor het argument dat ik er direct geld -op- wilde zetten liepen ze niet warm...

Zucht... het gaat om 2500 euro voor 2 mensen samen. Daar wordt ik nou droevig van :(

Het Scheertopic

• Sander
  • Laatst online: 20:07
quote:
ebia schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:36:
Gisteren ik en vriendin naar de (Rabo)bank. We willen namelijk een creditcard (eigenlijk 2) op onze gezamenlijke rekening voor de aanstaande zomervakantie in de VS. Maar nee, we moesten maar terugkomen met een arbeidscontract of salarisstrook ARRGHGH!!!

Hier wordt ik best moe van. Ik begrijp dat ze iets willen zien, maar kijk dan gewoon naar de inkomsten op mijn privé rekening (bij dezelfde bank, vriendin idem dito). Maar dat was niet mogelijk.
Aangeven dat alles direct geïncasseerd mocht worden (dus in feite geen kredietfaciliteit...) maakte geen verschil in procedure. Ook voor het argument dat ik er direct geld -op- wilde zetten liepen ze niet warm...

Zucht... het gaat om 2500 euro voor 2 mensen samen. Daar wordt ik nou droevig van :(
Gewoon via ICS, of ANWB direct een VISA/Mastercard aanvragen inclusief partnerkaart. Wordt nergens naar gevraagd en limiet mag je ook zelf opgeven. Banken doen zo intens zielig terwijl je bij directe aanvraag tot 5.000 limiet zonder enig probleem toegezegd krijgt.

• Sefyu
Toen ik via ICS een kaart wilde aanvragen kreeg ik anders wel een brief gestuurd waarin gevraagd werd om een contract en salarisstrookje.
Bij ABN heb ík 'm via internet aangevraagd en een week of 2 later zonder verdere vragen thuisgestuurd gekregen.

• ebia
quote:
Sander schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:02:
[...]
Gewoon via ICS, of ANWB direct een VISA/Mastercard aanvragen inclusief partnerkaart.
Dat kost allemaal aanzienlijk meer Euro's dan bij de Rabo waar ik dat gewoon in een pakket kan laten opnemen. En ook echt handiger wordt het er niet van bij meerdere toko's.

Het probleem is eigenlijk dat we sporadisch tijd hebben om naar de bank te gaan tijdens kantooruren en dat de kans nog kleiner is dat ik en mijn vriendin allebei kunnen op hetzelfde moment (ik ga er gemakshalve vanuit dat 2 mensen moeten tekenen voor de wijziging).

Het Scheertopic

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je hoeft afaik echt niet samen langs de bank te gaan, hoor. Ik zie op de Rabobank website gewoon een formuliertje staan dat je kunt invullen om je betaalpakket uit te breiden met een creditcard.

Hercules - Dionysos - Thor - Apollo
Rail Away!

• Markie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:17

Markie

Voorheen BBE

quote:
Sander schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:02:
[...]

Gewoon via ICS, of ANWB direct een VISA/Mastercard aanvragen inclusief partnerkaart. Wordt nergens naar gevraagd en limiet mag je ook zelf opgeven. Banken doen zo intens zielig terwijl je bij directe aanvraag tot 5.000 limiet zonder enig probleem toegezegd krijgt.
Zoals Sevyu ook al schrijft, vraagt ICS ook om een salarisspecificatie (of aanslag inkomstenbelasting). Als richtlijn houden ze een netto-inkomen van e1150,- per maand aan.
Bron: m'n eigen aanvraag van maart dit jaar, bij ANWB-VISA.
quote:
ebia schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:36:
We willen namelijk een creditcard (eigenlijk 2) op onze gezamenlijke rekening voor de aanstaande zomervakantie in de VS.
Grappig, precies dezelfde reden waarom ik ook een creditcard heb aangevraagd. Puur uit noodzaak omdat je anders de VS niet inkomt.

Markie wijzigde deze reactie 08-05-2011 10:05 (29%)

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

• ebia
quote:
Mad Marty schreef op zondag 08 mei 2011 @ 08:59:
Je hoeft afaik echt niet samen langs de bank te gaan, hoor. Ik zie op de Rabobank website gewoon een formuliertje staan dat je kunt invullen om je betaalpakket uit te breiden met een creditcard.
Rabobank kennende vul je dat formulier in waarna je vrolijk wordt teruggebeld om alsnog een afspraak te maken om langs kan komen. Want ik neem aan dat ze hoe dan ook die inkomensgegevens willen hebben. Het gaat ze volgens mij alleen om wat voor een soort contract je hebt of de duur ervan, want daar vroegen ze om. Ik vroeg nog of een salarisstrook ook goed was, maar dat was alleen het geval als de duur/type contract erop stond vermeld.
quote:
Markie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:00:
[...]

Grappig, precies dezelfde reden waarom ik ook een creditcard heb aangevraagd. Puur uit noodzaak omdat je anders de VS niet inkomt.
Tsja... wij hebben allebei onze eigen cc (mijn vriendin ook nog een een Amex van KLM omdat ze veel vliegt), dus echt heel noodzakelijk is het niet om er nog één bij te hebben. Maar het leek ons handiger omdat we anders achteraf van alles moeten verrekenen met elkaar in plaats van alles direct van onze gezamenlijke rekening te doen.

Ik ga denk ik toch nog één poging wagen in de hoop dat ik alleen mag tekenen voor de wijziging... zo niet, dan maar geen extra cc. Online wijzigen lukt iig niet (het had zo mooi kunnen zijn):

http://i54.tinypic.com/fa37yx.jpg

ebia wijzigde deze reactie 08-05-2011 11:59 (3%)

Het Scheertopic

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 19:02

psy

Kennis is macht

quote:
ebia schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:52:
[...]

Dat kost allemaal aanzienlijk meer Euro's dan bij de Rabo waar ik dat gewoon in een pakket kan laten opnemen. En ook echt handiger wordt het er niet van bij meerdere toko's.
Rabobank is niet echt goedkoper. Goedkoopste kaart is de gewone creditcard van 3,95 per kwartaal bovenop de gewone kosten totaal 8,35 per kwartaal. Hun Totaalpakket bevat idd standaard een creditcard maar dan betaal je al zeker 40 euro p/jaar.
ICS is met hun classic mastercard helemaal niet duur hoor:
https://www.yourmastercar...Cards/MasterCard-Classic/
17,50 per jaar en dan krijg je tenminste fatsoenlijke service van de uitgever van de kaart zelf in plaats van die waardeloze service bij de Rabobank (wat betreft hun creditcards). ICS is (naast AMEX wat wel duurder is) qua service uitstekend.

• ebia
quote:
psy schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:22:
[...]
Rabobank is niet echt goedkoper. Goedkoopste kaart is de gewone creditcard van 3,95 per kwartaal bovenop de gewone kosten totaal 8,35 per kwartaal. Hun Totaalpakket bevat idd standaard een creditcard maar dan betaal je al zeker 40 euro p/jaar.
ICS is met hun classic mastercard helemaal niet duur hoor:
https://www.yourmastercar...Cards/MasterCard-Classic/
17,50 per jaar en dan krijg je tenminste fatsoenlijke service van de uitgever van de kaart zelf in plaats van die waardeloze service bij de Rabobank (wat betreft hun creditcards). ICS is (naast AMEX wat wel duurder is) qua service uitstekend.
Let wel dat ik in mijn vriendin allebei een kaart willen hebben...
Bij ICS Mastercard kost dat totaal 32,50 per jaar.

Directpakket 17,60 per jaar is wat ik nu heb (cc nemen is geen optie, want die gaan slechts tot 1000 euro)
Totaalpakket met extra kaart (tot 2500, wat wel ok is) kost totaal 52,60. Verschil 35 euro.

Ik ga niet voor een knaak per jaar lopen hannesen als je begrijpt wat ik bedoel.

Het Scheertopic

• NoxiuZ
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-04 22:45
Ik heb voor 3 euro ook een CC aangevraagd bij de rabo, ging erg makkelijk. Leuk zon pasje met gouden letters, maar wat kan je er eigenlijk mee? En hoe betaal je ermee? Heb het genomen om het te proberen voor zon prijsje, anders lever ik hem weer in na mijn studie.

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11

• Miss_80
  • Laatst online: 15:15
quote:
NoxiuZ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:38:
Ik heb voor 3 euro ook een CC aangevraagd bij de rabo, ging erg makkelijk. Leuk zon pasje met gouden letters, maar wat kan je er eigenlijk mee? En hoe betaal je ermee? Heb het genomen om het te proberen voor zon prijsje, anders lever ik hem weer in na mijn studie.
Met name voor aankopen over het internet is een creditcard nodig. Niet elke site ondersteunt PayPal. Daarnaast heeft in ieder geval Visa (ICS) een extra garantie voor de eerste 30 dagen. Als bijvoorbeeld de televisie die je hebt gekocht wordt gejat (en volgens mij is hij ook verzekerd als je hem bijvoorbeeld zelf uit je handen laat vallen onderweg naar de auto). Betalen in parkeergarages gaat vaak veel sneller doordat je bij binnenkomst al in de paal stopt en bij de uitgang weer. je hoeft dus niet in de rij te gaan voor een kaartje. Zo kan ik nog wel een aantal voordelen bedenken. Ik heb er zelf 2 en gebruik ze regelmatig.

• Priepels
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-05-2011
*knip spam*

Rukapul wijzigde deze reactie 14-05-2011 20:59 (99%)

• pruiter
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-04 09:42
quote:
ebia schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:09:
[...]

Let wel dat ik in mijn vriendin allebei een kaart willen hebben...
Bij ICS Mastercard kost dat totaal 32,50 per jaar.

Directpakket 17,60 per jaar is wat ik nu heb (cc nemen is geen optie, want die gaan slechts tot 1000 euro)
Totaalpakket met extra kaart (tot 2500, wat wel ok is) kost totaal 52,60. Verschil 35 euro.

Ik ga niet voor een knaak per jaar lopen hannesen als je begrijpt wat ik bedoel.
Volgens mij verschilt het per Rabobank regio. Ik kom gewoon het lokale hoofdkantoor bellen, zeggen dat ik mijn pakket om wilde zetten. Kreeg het verzoek kopie loonstrookje op te sturen en daarna was het geregeld. Misschien heeft het er mee te maken dat ik al eens heb aangegeven dat ik er niet op zit te wachten dat ik voor elke scheet naar het kantoor moet komen.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

Mr Hassan Al Shafaque

quote:
pruiter schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:26:
[...]

Volgens mij verschilt het per Rabobank regio. Ik kom gewoon het lokale hoofdkantoor bellen, zeggen dat ik mijn pakket om wilde zetten. Kreeg het verzoek kopie loonstrookje op te sturen en daarna was het geregeld. Misschien heeft het er mee te maken dat ik al eens heb aangegeven dat ik er niet op zit te wachten dat ik voor elke scheet naar het kantoor moet komen.
Mocht je genoeg inkomen hebben (weet eigenlijk niet eens hoeveel), dan kan je met gemak je limiet verhogen. Vaak vraagt men dan wel om een bewijs zoals een loonstrook, of een kopie van je "werknemersovereenkomst"e.d...

Maar makkelijker is om de limiet tijdelijk te laten verhogen. Door gewoon geld op je cc te zetten! Heb je dus een limiet van 2500 EUR en je stort er (via de bank) nog eens 2500 EUR op. Dan kun je voor 5.000 EUR besteden. Het is wel altijd even zoeken hoe je die overschrijving moet doen...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

Paarse Layout \o/

quote:
Neodymium schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:22:
[...]

Mocht je genoeg inkomen hebben (weet eigenlijk niet eens hoeveel), dan kan je met gemak je limiet verhogen. Vaak vraagt men dan wel om een bewijs zoals een loonstrook, of een kopie van je "werknemersovereenkomst"e.d...

Maar makkelijker is om de limiet tijdelijk te laten verhogen. Door gewoon geld op je cc te zetten! Heb je dus een limiet van 2500 EUR en je stort er (via de bank) nog eens 2500 EUR op. Dan kun je voor 5.000 EUR besteden. Het is wel altijd even zoeken hoe je die overschrijving moet doen...
Gewoonlijk via dezelfde rekening als waarmee je, als je dat doet, af zou lossen. Gewoon meer overmaken (ovv je cc nummer) dan je schuldig bent.

Die truuk gebruik ik ook meestal trouwens als ik meer nodig heb dan m'n limiet van 1KEUR. Werkt prima, maar je moet 't wel een paar dagen vantevoren doen natuurlijk.

CyBeR wijzigde deze reactie 13-05-2011 11:49 (9%)

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:02

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb een klein vraagje. Aangezien het over de Rabobank studentenpakket-creditcard gaat, denk ik dat er meer met het probleem zitten.

11 augustus kreeg ik een brief: "je rabo studentenpakket verandert". Het komt erop neer:
  • Bestedingslimiet gaat omlaag van ¤1500 naar ¤1000
  • Papieren rekeningafschrift verdwijnt en komt digitaal in de plaats
  • Aankoopsverzekering, vluchtvertragingsverzekering en bagagevertragingsverzekering vervallen
  • Prijs blijft hetzelfde, ¤3,50 per kwartaal
  • quote:
    Je hoeft niets te doen. Twee maanden na de verzenddatum van deze brief gaan de aanpassingen in en ontvang je de nieuwe Rabo BaseCard. (...) De oude 'bijzondere voorwaarden voor Rabo Studentenrekening 2009' worden vervangen door de nieuwe 'Bijzondere voorwaarden voor het Rabo Studentenpakket 2010'.
  • quote:
    Ben je het niet eens met de veranderingen dan is het mogelijk om de rekening kosteloos op te zeggen. Dit moet je dan wel binnen twee maanden doen. Reageer je niet voor die tijd dan gaan wij ervan uit dat je akkoord bent met de veranderingen.
Nu ga ik hier natuurlijk flink over bitchen. De kaart wordt veel schraler, met name wat betreft de verzekeringen. Ik zou het kunnen accepteren als de kaart goedkoper wordt, maar dat is niet zo.

Nu is mijn vraag: mag Rabobank zomaar mijn oude kaart cancellen, terwijl hij nog 5 jaar geldig is? Mogen ze überhaupt zonder mijn handtekening mijn huidige kaart veranderen?

NOSIG

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De kaart kan zeker opgezegd worden, de expiratiedatum staat los van jouw overeenkomst met de bank. Het is alleen erg raar dat ze de verandering zo snel doorvoeren.

Xbox ONE & PS4

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik vind het ook zeer merkwaardig. Ik ga erop staan dat ze mijn creditcard hetzelfde houden, en indien ze dat niet doen stap ik over naar ABN waar nog wel alles inbegrepen is. Ik heb slechts enkele automatische incasso's dus het is voor mij zeer weinig moeite om over te stappen.

Dat ga ik ze maandag uiteraard ook even haarfijn uitleggen.

NOSIG

• Sander
  • Laatst online: 20:07
quote:
Markie schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:00:
[...]

Zoals Sevyu ook al schrijft, vraagt ICS ook om een salarisspecificatie (of aanslag inkomstenbelasting). Als richtlijn houden ze een netto-inkomen van e1150,- per maand aan.
Bron: m'n eigen aanvraag van maart dit jaar, bij ANWB-VISA.

[...]

Heb al 3 jaar een VISA en ICS heeft nooit gevraagd om een vorm van salarisspecs. Sterker nog ik heb laatst naast visa + mastercard van mezelf nog een partnerkaart aangevraagd allemaal met 2500,- limiet. Niks gevraagd en gelijk geaccepteerd. Ze gaan bij ICS pas moeilijk doen als je uitgesteld wilt gaan betalen, maar dat is voor mij niet de reden van de CC's.

Bij ABN met ruzie weggegaan juist vanwege de CC. Ik had limiet van 1250,- en wilde naar 2500 (en liefst 5000). Kreeg ik na heel proces een brief dat ik naar 1450,- mocht. Direct accountmanager gebeld en alles laten opzeggen. Stonden meerdere tegenrekeningen waar genoeg op stond (ook al gedurende meerdere jaren) en de bestaande CC was altijd direct voldaan, ook als hij tegen limiet aan zat.

En veel mensen vragen zich af wat je met zulke hoge CC limieten moet, maar ik kom met 2500,- per kaart toch regelmatig aan de limiet van 1 van de 2 kaarten. Boek regelmatig vliegtickets en hotels (zakelijk) die ik achteraf declareer en ook vakanties, internetaankopen etc gaat alles met CC. Met name huurauto's is echt killing, dan gooien ze gelijk $1000,- deposit (afhankelijk van maatschappij) op je kaart, die er pas weer af gaat als je hem inlevert. Met een limiet van 1250,- (en zelfs 2500,-) kom je dan al snel in de problemen.

Sander wijzigde deze reactie 20-08-2011 21:51 (32%)

• Alpha89
  • Laatst online: 18:06

Alpha89

Ben de Rabobank echt schijt zat. Ik heb een Rabo StudentenPakket inc. RaboCard. Dit kost mij 3 euro 50 per kwartaal. Krijg ik vorige week doodleuk een brief dat mijn pakket aangepast wordt "zodat het beter aansluit bij de wensen van de klant"... Gevolg:

RaboCard wordt vervangen door een BaseCard.
Geen 1500 maar 1000 euro limiet.
Niet meer gespreid terug betalen.
Geen aankoopverzekering meer.

Vooral die laatse doet veel pijn. Ik bestel nogal eens wat in het buitenland en dan is het wel fijn als je daar op terug kan vallen.

Ik heb dus een klacht ingediend en hier werd wel vrij volt op gereageerd. Maar aangezien ik de enige was die een klacht had ingediend gingen ze er niks aan doen (wat niet waar is, aangezien maten van mij ook een klacht hebben ingediend). Ze hadden ook geen persoonlijke oplossing voor mij. Ik mocht of binnen twee maanden oprotten of 40 euro per jaar gaan betalen voor een Rabo TotaalPakket...

Wat een .... bank... En dan te bedenken dat ik al sinds mijn geboorte mijn bankzaken daar regel en het nodige aan verzekeringen en rekeningen afneem daar....

Ojah het mooiste ik blijf wel 3,50 betalen! Hip hoi!

Tijd voor een bank die wel goeie ideeën heeft...

Edit: lol, merk dat ik niet de enige ben...

Alpha89 wijzigde deze reactie 20-08-2011 23:13 (4%)

• Railgunner
Tja, ¤ 3,50 per kwartaal is natuurlijk ook een schijntje. Kijk maar eens wat je als niet-student voor een CC kwijt bent.

• Alpha89

Alpha89

quote:
RAILGUNNER schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:20:
Tja, ¤ 3,50 per kwartaal is natuurlijk ook een schijntje. Kijk maar eens wat je als niet-student voor een CC kwijt bent.
Een cc zit vaak in het pakket. Het totaalpakket wat ik noemde is inclusief 1 gratis cc.

Bij andere pakketen betaal je 3,95 euro geloof ik. Dus dat is maar 40 cent korting. Dus dat valt wel allemaal mee!

Alpha89 wijzigde deze reactie 20-08-2011 23:23 (7%)

• fsfikke
  • Laatst online: 20:16

fsfikke

Davaĭ Bepa!

Ik heb ook die RaboCard via het studentenpakket en vind de nieuwe voorwaarden ook erg matig. Veel minder voor hetzelfde geld.
Ik heb ook een Visa bij ICS, dat kost me iets van ¤30 p/j met aankoopverzekering en ¤2500 limiet. En online overzicht van de transacties, iets wat de Rabobank nog niet lukt anno 2011.
¤1000 op een creditcard is natuurlijk niets. Ik heb al regelmatig problemen met het limiet van die Visa :/

fsfikke wijzigde deze reactie 20-08-2011 23:26 (15%)

DUT Racing

• Alpha89

Alpha89

Dan wil ik de Studenten vanharte adviseren het klachtenformulier in te vullen.

Hier te downloaden:
http://www.rabobank.nl/pa...act/rabo_klachtenservice/

Ik heb hem digitaal ingevuld en vervolgens gewoon verscheept richting het email adres van mijn bank (kun je hier vinden: http://www.rabobank.nl/particulieren/servicemenu/naaruwbank/ ).

Hoe meer mensen klagen hoe beter! Ik kreeg als reactie terug dat ik de enige was... Maar dat geloof ik nog steeds niet...

• Joni
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

Joni

quote:
fsfikke schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:24:
Ik heb ook die RaboCard via het studentenpakket en vind de nieuwe voorwaarden ook erg matig. Veel minder voor hetzelfde geld.
Ik heb ook een Visa bij ICS, dat kost me iets van ¤30 p/j met aankoopverzekering en ¤2500 limiet. En online overzicht van de transacties, iets wat de Rabobank nog niet lukt anno 2011.
¤1000 op een creditcard is natuurlijk niets. Ik heb al regelmatig problemen met het limiet van die Visa :/
Je kan de limiet verhogen door geld over te maken naar ICS. :)
Ik kreeg die brief trouwens ook, maar ben vanwege het online transactieoverzicht ook al overgestapt naar ICS en heb die Rabo Card alleen nog als back-up.

Joni wijzigde deze reactie 20-08-2011 23:36 (9%)

• fsfikke
  • Laatst online: 20:16

fsfikke

Davaĭ Bepa!

Ja maar ik heb liever iets structureels, ik zie het niet altijd van te voren aankomen. Zal ze een keer bellen daarover.

DUT Racing

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

quote:
Alpha89 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:32:
Dan wil ik de Studenten vanharte adviseren het klachtenformulier in te vullen.

Hier te downloaden:
http://www.rabobank.nl/pa...act/rabo_klachtenservice/

Ik heb hem digitaal ingevuld en vervolgens gewoon verscheept richting het email adres van mijn bank (kun je hier vinden: http://www.rabobank.nl/particulieren/servicemenu/naaruwbank/ ).

Hoe meer mensen klagen hoe beter! Ik kreeg als reactie terug dat ik de enige was... Maar dat geloof ik nog steeds niet...
Prima, dit ga ik gebruiken nadat ik mijn rabobank heb gebeld. Ik verwacht namelijk niet dat ze voor mij met een oplossing gaan komen.

NOSIG

• dr snuggles
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Een alternatief voor de normale creditcard is een digitale credidcard. Heeft iemand daar ervaringen mee? Bijvoorbeed Visa prepaid kaart. Hiermee betaal je dan wel weer 3~5 % extra.

In Spanje hebben sommige banken een mooie service waarbij je tijdelijke creditcard nummers kunt aanmaken en een bedrag daarop kan storten wat bijvoorbeeld een maand geldig is. Geweldig oplossing om veilig te kunnen betalen.

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met Creditcards en de BKR? Wanneer worden deze wel- en wanneer niet bij het BKR geregistreerd?

iPad te koop!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Niet: als het saldo volledig van jouw bankrekening af wordt geschreven, elke maand
Wel: als je niet het volledige saldo af laat schrijven.

Gaat er dus niet om of jij iets overmaakt of niet, alleen of jij hebt getekend dat de bank altijd het geld direct en volledig mag afschrijven van jouw betaalrekening.

Xbox ONE & PS4

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:45
Het kan ook nog allemaal gratis. Heb al een aantal maanden de Duitse DKB visa kaart. Ideaal, en ook nog eens transactiekostenloos en koersopslagloos geld opnemen in niet euro landen. Geen enkele Nederlandse bank doet dit nog. Triodos was de laatste. Bovendien ook nog eens 2,05% rente bij een positief saldo op de VISA.

http://www.dkb.de/privatkunden/dkb_cash/index.html

http://hosting11.imagecross.com/image-hosting-64/3608IMG_0427.jpg

VISA kaart geldopname bij geldautomaat: wereldwijd gratis.
VISA kaart betaling in euro-landen: gratis
VISA kaart betaling buiten euro landen: 1,75% kosten

Maestro / VPay geldopname bij geldautomaat: 1,0%, minimaal ¤ 10,00 kosten (Doe dit nooit... )
Maestro / VPay betaling in euro-landen: gratis
Maestro / VPay betaling buiten euro landen: 1,0%, minimaal ¤ 0,77 / maximaal ¤ 3,83

Lekker!

• Alpha89

Alpha89

Voor de studenten met de Rabo StudentenPakket perikelen:
quote:
Geachte heer Alpha89,

Wij hebben uw e-mail ontvangen, waarvoor onze dank.

Ik kan u meedelen dat er inderdaad meerdere mensen hun ongenoegen hebben geuit bij lokale banken als ook bij Rabobank Nederland.
Alle klachten worden doorgegeven aan Rabobank Nederland. Zodat deze een beeld kunnen krijgen over wat er leeft bij onze klanten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw heeft recht op privacy

Verkoop- en Serviceadviseur Particulieren

• Alcmaria
  • Laatst online: 17:22
quote:
Napsju schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:41:
Het kan ook nog allemaal gratis. Heb al een aantal maanden de Duitse DKB visa kaart. Ideaal, en ook nog eens transactiekostenloos en koersopslagloos geld opnemen in niet euro landen. Geen enkele Nederlandse bank doet dit nog. Triodos was de laatste. Bovendien ook nog eens 2,05% rente bij een positief saldo op de VISA.

Maestro / VPay geldopname bij geldautomaat: 1,0%, minimaal ¤ 10,00 kosten (Doe dit nooit... )
Maestro / VPay betaling buiten euro landen: 1,0%, minimaal ¤ 0,77 / maximaal ¤ 3,83
1.75% kosten voor betalingen niet in EURO valuta kunnen aardig oplopen.. zou in mijn geval betekenen dat ik ongeveer 35 euro per maand kwijt ben aan kosten.. maar goed het ligt er natuurlijk ook aan hoe je je kaart gebruikt.
Verder is het interessant wat een bank doet bij Betwistingen van transacties, zijn ze makkelijk bereikbaar, ben je verzekerd tegen verlies en diefstal? wat doen ze aan fraudepreventie...hebben ze een nederlands sprekende clientenservice. enzovoort enzovoort.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Alcmaria .. welke kaart gebruik je niet en welke valuta kosten geeft die je nu?

Xbox ONE & PS4

• Alcmaria
Ik heb nu een ICS Visa World en een ICS Mastercard Gold, kosten voor normale transacties..(niet zijnde ATM's) brengen geen extra kosten met zich mee..(buiten de markup's en de valuta omrekening waar ze wat centjes pakken maar dat doen alle issuers van CC's)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Op mijn Centurion vind ik de kosten van buitenlandse betalingen nog vrij hoog:

Bijvoorbeeld:
165.00 Amerikaanse dollar
02 jul 11
Wisselkoers 1.4501
Wisselkoers commissie bedrag ¤ 2,62

Dus 1,7% is nog redelijk goed!

Xbox ONE & PS4

• Alcmaria
Ja.. als je zo rekent wel.. ergens ging ik er vanuit dat Napsje en zijn Duitse kaart de 1.7% bovenop de wisselkoers zet. Maar dat was idd een aanname...

Want idd is betalen in een niet euro valuta altijd onderhevig aan allerlei soorten fees.

• EQJim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:31
quote:
Stewie! schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:31:
Op mijn Centurion vind ik de kosten van buitenlandse betalingen nog vrij hoog:
Je maakt een grap? Je vergelijkt de duurste en meest exclusieve kaart op aarde met een eenvoudig kaartje? Centurion card

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Duur dingetje, ¤2000 per jaar. Maar dan krijg je ook wel wat zo te zien. Geen plastic money meer, maar titanium.

Anyway, van de duurste kaart ter wereld naar de billigste kaart, de Rabo studentenkaart: Ik heb mijn bezwaar ingediend per e-mail en gevraagd of ze gaarne de voorwaarden hetzelfde willen houden of een ander mooi aanbodje te doen, en zo niet dan ben ik weg daar.

NOSIG

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik heb het formulier wat Alpha89 aanhaalde ook maar ingevuld en per email doorgestuurd naar mijn plaatselijke Rabobank. Eens zien wat ze gaan antwoorden. Op zichzelf heb ik geen moeite met de verlaging van de bestedigingslimiet. Maar het laten vervallen van de aankoopverzekering, daar heb ik wel moeite mee. Dat ik er tot dusver nooit een beroep op heb hoeven doen wil nog niet zeggen dat ie dus kan komen te vervallen omdat tig van de studenten er nooit een beroep op doet. Vind juist zoiets als een aankoopverzekering iets wat een creditcard onderscheidt van andere betaalmethodes. En als men dan wel hetzelfde bedrag blijft vragen geeft dat voor mij genoeg reden om iig dat formulier ingevuld en al toe te sturen.

Vond die beslissing van de Rabobank om zo van de een op het andere moment ergens in 2009 geld te gaan incasseren opdat ik als klant geld kom storten al absurd. Een beetje voor de meest elementaire taak die een bank heeft gaan betalen zeker? Sindsdien stort ik dus ook nooit meer geld maar zorg ik er wel voor dat ik het over verloop van tijd opmaak aan uitgaves. Enfin, hier hetzelfde. Als ze niet met een een beetje fatsoenlijk antwoord kunnen komen ben ik ook weg. Ookal heb ik vanaf mijn 8e tot nu altijd naar tevredenheid mijn bankzaken geregeld via de Rabo. Misschien tijd om maar eens naar de Triodos of ASN bank over te stappen.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

quote:
EQJim schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:50:
[...]

Je maakt een grap? Je vergelijkt de duurste en meest exclusieve kaart op aarde met een eenvoudig kaartje? Centurion card
Ja, ik vind dat de Centurion een lagere kostenpercentage moet rekenen bij betalingen andere valuta.
Bij de Amerikaanse Centurion zijn die kosten 0,0%, waarin in Nederland dan niet?
Verder een erg fijne kaart.

Fotootje:
http://stewie.biz/wp-content/uploads/2011/07/centurion4801.jpg
quote:
_Christiaan_ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:53:
Geen plastic money meer, maar titanium.
Ja, en ze hebben het erg netjes afgewerkt!

Xbox ONE & PS4

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Nice, heb je dat gewoon voor de heb? Of haal je de ¤2000 per jaar er daadwerkelijk uit (kan me zo voorstellen dat je het er wel uit haalt als je veel met Delta vliegt)

NOSIG

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De hotel en luchtvaartprogramma's zijn wel fijn, jammer genoeg is Delta of KLM niet in het Nederlandse Centurion programma. Zie de Nederlandse wiki over deze kaart: Wikipedia: Centurionkaart

Xbox ONE & PS4

• EQJim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:31
Haha, die zag ik niet aankomen, mijn excuses. Ik dacht, die l*lt maar wat. Vind het wel raar dat de transactiekosten zo hoog zijn, vind ik niet op zijn plaats bij zo een prijzige kaart.

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Ik had afgelopen maandag een brief opgestuurd naar mijn lokale Rabobank i.v.m. wijzigingen van het studentenpakket. Zojuist gebeld door een medewerker: ze wilden graag een afspraak maken om het een en ander 'uit te leggen', dus heb nu over 2 weken een afspraak...

...

• Diqiu-Long
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
quote:
Napsju schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:41:

[afbeelding]

Ha die credit card heb ik ook, ik heb toen ik dat betaalpakket van de DKB kreeg direct mijn ING Betaalpakket gedowngrade.

Dus dat scheelt weer wat aan bankkosten en helaas inderdaad geen hoog limiet maar ik stort er gewoon geld op wanneer ik op reis ga of wat ga kopen.

Ohja die 1,75% is alleen bij betalen in niet euro, dus stel je koopt in dollars dan betaal je 1.75% over de omzet en zo hoog is dat echt niet, want bij mijn Mastercard van ING betaald ik 1,35% en dan moest ik nog betaalpakket hebben voor die credit card.

Meeste creditcards hebben dus een hogere valuta toeslag en bij de DKB is dat alleen bij contactloze betalingen, dus als je het geld uit betaalautomaat haalt kost het je 0% vandaar ben ik ook verplan als ik bijvoorbeeld hotels geboekt heb en niet vooruit hoef te betalen het resterend bedrag gewoon contact te voldoen.

Dus zoveel mogelijk uit geldautomaat halen als de valuta niet de euro is.

Diqiu-Long wijzigde deze reactie 28-08-2011 19:23 (20%)

Mijn weblog | Klassiek-scheerforum.nl | Tk: Alpa Aftershave en Adam Aftershave Balsem

• ebia
Ondertussen ben ik dus in de VS, zonder extra CC van de gezamenlijke rekening. We hadden dus allebei onze Mastercards vrij en de AMEX van mijn vriendin. Wat is gebeurt? Vlak voor de vakantie kreeg mijn vriendin een nieuwe Mastercard opgestuurd bijbehorende aan haar totaalrekening pakket. Omdat we nu de eerste transactie niet in NL hebben gedaan werkt die kaart niet! Zucht zucht...

Ook omdat je online geen overzicht kan krijgen van je betalingen (had nu wel makkelijk geweest, gisteren een outlet overvallen) ga ik zodra ik thuis ben de CC van mijn rabo pakket opzeggen. Ik zat te denken aan de Bijenkorf kaart? 12,50 per jaar, 1% koersopslag bij >Euro betalingen, Bijenkorf specials, een spaarsysteem waarbij elke uitgegeven euro resulteerd in punten, aankoop/bagage/vluchtvetraging verzekeringen, etc. En online het overzicht. Lijkt me wel in orde dacht ik zo... iemand ervaring?

Het Scheertopic

• Bi-zonder
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
quote:
ebia schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:46:Ik zat te denken aan de Bijenkorf kaart? 12,50 per jaar, 1% koersopslag bij >Euro betalingen, Bijenkorf specials, een spaarsysteem waarbij elke uitgegeven euro resulteerd in punten, aankoop/bagage/vluchtvetraging verzekeringen, etc. En online het overzicht. Lijkt me wel in orde dacht ik zo... iemand ervaring?
. Je mag rekening houden bij aanvraag hypotheek, dat de eis komt deze kaart op te zeggen. Van heel veel mensen gehoord. Veel mensen zeggen deze kaart dan ook (tijdelijk) op, als ze hypotheekaanvraag doen.

Haast je langzaam,...het leven is zo voorbij....

• ZeRoC00L
  • Niet online

ZeRoC00L

UrbanTerror

quote:
Stewie! schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:54:
De hotel en luchtvaartprogramma's zijn wel fijn, jammer genoeg is Delta of KLM niet in het Nederlandse Centurion programma. Zie de Nederlandse wiki over deze kaart: Wikipedia: Centurionkaart
doe je niet slecht:
quote:
De uitnodiging wordt alleen verstuurd aan houders van een American Express Platinum kaart met de hoogste kreditwaardigheid, een persoonlijk jaarlijks inkomen van meer dan 180.000 euro, een jaarlijks bestedingspatroon van meer dan 500.000 euro en een vlekkeloos betalingsverleden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• LauPro
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 15:19

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb recent de ICS World Card aangevraagd. Hij is wat duurder maar de services zijn veel beter had ik gelezen in de reviews.

Als zelfstandig ondernemer geen problemen met de aanvraag gehad, absoluut een plus.

Het enige gekke is dat ik bij het aanvragen had uitgelegd dat ik minimaal een maand in het buitenland zou zijn. Ik heb een week voor mijn vertrek de kaart ontvangen alleen die week erop toen ik in het buitenland was hebben ze een brief gestuurd ivm wettelijke identificatie omdat de rekeningnaam anders was waarmee ik geld op mijn kaart had gestort (ik gebruik hem alleen 'pre-paid').

In deze brief stond een termijn die af liep 3 dagen voor het einde van mijn vakantie :F . Bij thuiskomst bij het doorlopen van de post kwam ik hier achter en had ook juist de brief geopend waarin stond dat de kaart geblokkeerd was. Meteen gebeld en uitgelegd, ze hadden er niet echt een duidelijk weerwoord op 'dat is nu eenmaal de procedure en dit is wettelijk verplicht ivm witwassen blabla', ZEG DAT DAN EVEN VAN TEVOREN muts.

Voor hetzelfde geld kon ik weer met een flappentap aan de gang gaan en daar had ik dit keer geen zin in. Bovendien in het pinnen in het buitenland met mijn bank (sns) relatief duur.

En het leuke is: ze wilde alleen maar een kopie van de bankpas hebben 8)7 . Als ik aan het witwassen zou zijn dan kan ik toch ook aan een kopie bankpas komen...

Maar qua betalen geen issues gehad. Wel wat vage restaurantjes die hem weigerde, maar volgens mij snapte ze dan niet dat ik soms de PIN moet gebruiken. Ik heb wel een schurfthekel aan die PIN, het leuke van een CC vind ik nou juist dat je even kan krabbelen en klaar en niet meteen weer op een terminal moet duiken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

quote:
Cadezo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:17:
Ik had afgelopen maandag een brief opgestuurd naar mijn lokale Rabobank i.v.m. wijzigingen van het studentenpakket. Zojuist gebeld door een medewerker: ze wilden graag een afspraak maken om het een en ander 'uit te leggen', dus heb nu over 2 weken een afspraak...
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte. Ik heb nog niks gehoord van mijn mailtje. Misschien moet ik het ook maar op de ouderwetse manier proberen...

NOSIG

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:10
quote:
Bi-zonder schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:33:
[...]
. Je mag rekening houden bij aanvraag hypotheek, dat de eis komt deze kaart op te zeggen. Van heel veel mensen gehoord. Veel mensen zeggen deze kaart dan ook (tijdelijk) op, als ze hypotheekaanvraag doen.
Waarschijnlijk omdat er gebruik gemaakt wordt van gespreid terugbetalen en de gehele bestedingslimiet daardoor meetelt bij BKR. Bij door jouw genoemde personen waarschijnlijk net bepalend voor wel/geen hypotheek.

Zelf 2 maanden terug mijn ING-kaart omgezet naar 1x per maand geheel aflossen ipv gespreid betalen en kreeg een keurig briefje van ING dat men een afmelding van de kaart bij BKR zou doen. Lijkt me dat dit voor andere kaarten vergelijkbaar werkt.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste