Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
CyBeR schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:49:
[...]

Gewoonlijk via dezelfde rekening als waarmee je, als je dat doet, af zou lossen. Gewoon meer overmaken (ovv je cc nummer) dan je schuldig bent.

Die truuk gebruik ik ook meestal trouwens als ik meer nodig heb dan m'n limiet van 1KEUR. Werkt prima, maar je moet 't wel een paar dagen vantevoren doen natuurlijk.
Dat deed ik ook, totdat een ING-medewerker me tussen neus en lippen door vertelde dat alles boven je normale limiet niet verzekerd is bij fraude! En ik heb al 2 keer meegemaakt dat m'n creditcard tot z'n limiet gefraudeerd is, ondanks dat ik er heel zuinig op ben! De laatste keer was er zelfs benzine mee gekocht, oftewel ze hebben de pas fysiek nagemaakt om te kunnen tanken.
Om deze reden heb ik mijn limiet dus verhoogd. Ironisch, want juist voor het geval van fraude wou ik een zo laag mogelijke limiet om de schade te beperken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Bijenkorf cc met mijn familie gedeeld en het bevalt me zo wel. Goede controle over de uitgaves, leuk puntensysteem en je wordt snel "diamond" member. Zeker soms leuke acties en die punten; even lekkere tompouce scoren en genieten maar. Zeker soms goede acties.

De aanleiding om deze kaart te nemen was eigenlijk mijn glazen tafel die bij de Bijenkorf in de aanbieding was met eerst 10% korting dmv deze cc en toen nog even 15% erboven op waardoor ik al een besparing met die cc had van 110 euro en met de andere kortingen en nog restantenkorting bijna 50% scheelde. Tja dan is die 12,50 per jaar niets wat je betaalt voor deze kaart.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-08 22:20
CyBeR schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:49:
[...]

Gewoonlijk via dezelfde rekening als waarmee je, als je dat doet, af zou lossen. Gewoon meer overmaken (ovv je cc nummer) dan je schuldig bent.

Die truuk gebruik ik ook meestal trouwens als ik meer nodig heb dan m'n limiet van 1KEUR. Werkt prima, maar je moet 't wel een paar dagen vantevoren doen natuurlijk.
Zoals ik dit lees kan je geld op een credit card storten zodat je een hoger bedrag per creditcard te besteden hebt dan wat je limiet is. Dit werkt bij elke creditcard?

Bij de rabobank heb je namelijk een kaart met 1000 euro limiet. Nu zal ik zelden een aankoop doen van 1000 euro met de creditcard. Maar als het eens voorkomt dat er een hoger bedrag nodig is is dat natuurlijk altijd fijn.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44
ZpAz schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:38:
[...]

Zoals ik dit lees kan je geld op een credit card storten zodat je een hoger bedrag per creditcard te besteden hebt dan wat je limiet is. Dit werkt bij elke creditcard?

Bij de rabobank heb je namelijk een kaart met 1000 euro limiet. Nu zal ik zelden een aankoop doen van 1000 euro met de creditcard. Maar als het eens voorkomt dat er een hoger bedrag nodig is is dat natuurlijk altijd fijn.
Volgens mij bij allemaal.
Als je een auto huurt zit je vaak al aan € 500/€600 borg. Dat gaat af van je limiet dus blijft er weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

xtra schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Als je een auto huurt zit je vaak al aan € 500/€600 borg. Dat gaat af van je limiet dus blijft er weinig over.
Klopt! Zelfde bij tanken, heb je ook 100€/120€ borg. (Bij die automatische dan). Het slimste is om dus 2 creditcards te gebruiken!! Ben zelf ook in Frankrijk voor lul komen te staan bij het tankstation. Ik dacht dat ik pas 700€ had uitgegegeven (limiet 1000€). Bleek dat ik diezelfde dag al een keer eerder had getankt (borg 100€), en die dag ervoor ook tweemaal (borg 200€). Ik had gewoon moeten wachten tot na het weekend, zodat de borg werd vrijgegeven...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Voor de mensen die een online overzicht zoeken; ik heb al jaren de ICS Mastercard. Mooi onlineoverzicht en de nodige verzekeringen erbij voor volgens mij 17.50 per jaar met een limiet van gemakkelijk 5000 euro. (Dit kun je steeds ophogen. Ik ben in de jaren gestegen van 1000 naar 4000 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:30

Stewie!

Keen must die!

xtra schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Hotelkamers hebben ook een flinke borg vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RemcoDelft schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:33:
[...]

Dat deed ik ook, totdat een ING-medewerker me tussen neus en lippen door vertelde dat alles boven je normale limiet niet verzekerd is bij fraude! En ik heb al 2 keer meegemaakt dat m'n creditcard tot z'n limiet gefraudeerd is, ondanks dat ik er heel zuinig op ben! De laatste keer was er zelfs benzine mee gekocht, oftewel ze hebben de pas fysiek nagemaakt om te kunnen tanken.
Om deze reden heb ik mijn limiet dus verhoogd. Ironisch, want juist voor het geval van fraude wou ik een zo laag mogelijke limiet om de schade te beperken...
Je moet ook niet standaard extra geld erop hebben staan, maar alleen als je weet dat je 't nodig gaat hebben. Bijvoorbeeld, als je een aankoop wilt doen op CC van meer dan je limiet. Dat kun je meestal vantevoren wel aan zien komen, dus zet je eerder dan dat er wat extra geld op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 17:05

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Stewie! schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

yup,weet alleen nog in vegas dat ik bij the venetian sliep en volgens mij ook iets van 300-500 dollar aan borg op de kaart bij mog zetten :P mijn max heeft nooit onder de 2500 gezeten,daar red ik het niet mee als ik in de VS zit voor werk :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stewie! schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Klopt, maar je kunt die borg ook contant voldoen, vooral als je toch bij meerdere hotels in moet checken, dan zou ik wel de laatste waar je verblijft met credit card doen, want doe je ze allemaal dan kun je flink deel van je geld niet besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Gewoon hogere limiet of spreiden per kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32
ebia schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:46:
Ook omdat je online geen overzicht kan krijgen van je betalingen (had nu wel makkelijk geweest, gisteren een outlet overvallen) ga ik zodra ik thuis ben de CC van mijn rabo pakket opzeggen.
Rabo heeft al aangegeven dat het nog in 2011 mogelijk gaat worden om je transacties online in te zien. Wat mij betreft rijkelijk laat, maar het is een mooie feature waardoor ik mijn Rabocard niet zal opzeggen (ik zat een tijdje te twijfelen om een andere kaart te nemen, juist voor het online overzicht).

[ Voor 5% gewijzigd door Railgunner op 31-08-2011 10:44 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had ook een klachtenformulier opgestuurd. Ontving vandaag dit antwoord:

"De aankoopverzekering zit standaard bij een Rabocard en Mastercard en dus niet bij een Basecard. Er is bewust voor gekozen om de card die mogelijk is bij een Studentenpakket om te zetten naar een Basecard. Het feit dat het bedrag van € 1500,- naar € 1000,- is verlaagd is een risico overweging geweest. Het Studentenpakket is gelijk getrokken aan het Directpakket, waarin ook de Basecard is opgenomen."

Dus er is geen mogelijkheid om de basecard meer te upgraden naar een Rabocard met bijbehorende aankoopverzekering? :? Welk nut heeft een creditcard dan nog zo zonder aankoopverzekering :X Ja, in het buitenland gemakkelijker betalen, pas achteraf wordt het bedrag geincasseerd e.d. Maar enfin, weten jullie tenminste wat ik als antwoord ontving. Mijn klacht ging namelijk in op het vervallen van de aankoopverzekering, een van de USP van een creditcard in het algemeen naar mijn idee. Met de oplossing deze te behouden. Dat kan dus, als je maar een Rabocard i.p.v. Basecard neemt. Maar laat me raden: als je met een studentenpakket zit bij de Rabo kan dat niet :z

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Neem je een normale rekening ipv een studentenrekening?

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 19:37

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ontving als antwoord:

Goedemorgen Mijnheer _christiaan_ <insert spelfout :') )>,

Ik heb uw klacht tav van de wijziging van de voorwaarden van het Rabo Studentenpakket inmiddels voorgelegd aan Rabobank Nederland.
Zodra ik een reactie heb ontvangen, dan informeer ik u.

Met vriendelijke groet,

NOSIG

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Joni schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:34:
[...]

Je kan de limiet verhogen door geld over te maken naar ICS. :)
Gister heb ik ICS eens gebeld over het verhogen van m'n limiet. Dat moest ik via de website doen. Dus dat formuliertje online ingevuld, blijkt vandaag mijn kaart opeens geblokkeerd te zijn 8)7 :(
En aan de telefoon kunnen ze me niet helpen, ik moet morgen tijdens kantooruren maar weer terugbellen.

Erg slechte service van ICS :(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:15
ebia schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:46:
Ondertussen ben ik dus in de VS, zonder extra CC van de gezamenlijke rekening. We hadden dus allebei onze Mastercards vrij en de AMEX van mijn vriendin. Wat is gebeurt? Vlak voor de vakantie kreeg mijn vriendin een nieuwe Mastercard opgestuurd bijbehorende aan haar totaalrekening pakket. Omdat we nu de eerste transactie niet in NL hebben gedaan werkt die kaart niet! Zucht zucht...
Soortgelijk issue gehad met mijn Visa-card (Belgisch via werkgever) in Schotland, en daarvoor in Canada..... Oplossing was nadat ik gebeld had met de helpdesk: geldopname proberen, dus pincode intikken en daarna mag die afgebroken worden. Resultaat is wel dat die geactiveerd is. Met een Mastercard zal het op soortgelijke wijze werken (zelf nog niet bij de hand gehad met de MasterCard).

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 17:05

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dat soort dingen stonden bij mij altijd duidelijk uitgelegd in de meegestuurde brief.....

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:47

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Kun je die kaarten niet makkelijk online of telefonisch activeren?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Reactie van Rabobank op de verschraling van de studenten creditcard (wat nu de basecard heet):
Ik wil graag nog even terug komen op uw klacht over de aanpassing in uw studentenpakket. Navraag bij Rabobank Nederland levert het volgende antwoord op.

De nieuwe productkenmerken zijn gebaseerd op onze ervaringen en onderzoeken en daar is uitgekomen dat studenten op de manier willen bankieren, zoals het nieuwe StudentenPakket nu in de markt is gezet.

Er is dus een keuze gemaakt om de RaboCard te vervangen door een BaseCard.
Aangezien het een ander soort creditcard is behoren er ook andere voorwaarden en faciliteiten bij en in dit geval is dat voor sommige klanten nadelig. De ervaring leert dat de aankoopverzekering niet een argument is om voor een creditcard te kiezen bij de studentenrekening. en daarom is er in het kader van efficiency gekozen om de RaboCard te vervangen voor een BaseCard. Daarbij hebben klanten die persé gebruik willen maken van de aankoopverzekering en/of een hogere cardlimiet nog het alternatief, mits zij aan de productvoorwaarden voldoen, om te kiezen voor een (betaald) pakket met een RaboCard en bijbehorende aankoopverzekering. Hier betaalt de klant dan ook voor.

Er is dus niet gekozen voor een prijsverhoging maar voor een faciliteitenverlaging. Het beleid dat de Rabobank hanteert is, dat elk product of elke dienst zoveel mogelijk kostendekkend dient te zijn. Overigens zijn de kosten van het particuliere betalingsverkeer voor de bank nog steeds hoger dan de opbrengsten.

De termijn van twee maanden is door Juridische Zaken onderzocht en goed bevonden. Het argument dat er op de card een andere datum wordt genoemd heeft te maken met het feit dat een card altijd 5 jaar na uitgifte vervalt. De technieken en beveiligingen worden namelijk steeds verder verbeterd/aangescherpt en daarom ontvangt u als klant standaard na 5 jaar een nieuwe card. Ten tijde van uitgifte was er uiteraard nog niet bekend dat de cards vervangen zouden worden.

Wij vragen uw begrip voor de aanpassing in het studentenpakket die ons in staat stelt u ook in de toekomst optimaal te blijven bedienen met een goed en efficiënt betalingsverkeer.
toon volledige bericht
Let op deze woorden: in het kader van efficiency gekozen om de RaboCard te vervangen voor een BaseCard

==in het kader van het verhogen van de winst... Nu heb ik liever dat ze dit gewoon zeggen. I.p.v. de verschraling verbloemen met die brief.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-08 13:04
Reden te meer om een rekening bij de Duitse DKB (www.dkb.de) te nemen. Bevalt me prima en is volledig kosteloos. Ook geldopnamen buiten de eurozone zijn met de Visa kaart kosteloos.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zeg ik ook vaker en vervolgens doen die mensen er niks mee..... of krijg ik te horen van ow als ze geen groot bestedings limiet hebben dan is het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:16

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

_Christiaan_ schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:33:
Let op deze woorden: in het kader van efficiency gekozen om de RaboCard te vervangen voor een BaseCard

==in het kader van het verhogen van de winst... Nu heb ik liever dat ze dit gewoon zeggen. I.p.v. de verschraling verbloemen met die brief.
Maar wat kost zo'n studentenrekening + RaboCard normaal? Ik met mijn normale rekening moet gewoon jaarlijks voor mijn Rabocard betalen, ik vind ik het dan wel zo 'eerlijk/netjes' dat ze dit dus gelijk trekken (enkel niet door verhoging van de kosten, maar verlaging van de features op de kaart).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Napsju schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:58:
Reden te meer om een rekening bij de Duitse DKB (www.dkb.de) te nemen. Bevalt me prima en is volledig kosteloos. Ook geldopnamen buiten de eurozone zijn met de Visa kaart kosteloos.
Waar verdienen die DKB flippo's hun geld dan aan? Een priverekening met VISA-card en partnerkaart kost helemaal niets. Ik word daar een beetje huiverig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben ook hypotheken, leningen en op iedere transactie op buitenlandse valuta rekenen ze 1.75% over de omzet ( Niet wanneer je het pint ). Dus geloof maar ze verdienen genoeg, je kunt immers ook rood bij ze staan.

Jij bent waarschijnlijk huiverig omdat je hier in Nederland voor zulke producten gewoon moet betalen en niet zo'n beetje want je betaald voor een vergelijkbaar pakket bij de ING al ruim € 33 per jaar en dan moet je bij pinnen in buitenland nog steeds 1.35% omzet betalen op de wisselkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Binnenkort naar USA dus ook maar een (extra) CC aangevraagd. Zonder al teveel moeite ligt er nu een CC voor mijn neus met 10k krediet, hoezo crisis??? :? :D. Verwacht niet zoveel kwijt te zijn daar, maar wel handig om wat achter de hand te hebben voor noodgevallen! :).
Oh ja ook maar ff snel in NL een transactie doen :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:24:
Ze hebben ook hypotheken, leningen en op iedere transactie op buitenlandse valuta rekenen ze 1.75% over de omzet ( Niet wanneer je het pint ). Dus geloof maar ze verdienen genoeg, je kunt immers ook rood bij ze staan.

Jij bent waarschijnlijk huiverig omdat je hier in Nederland voor zulke producten gewoon moet betalen en niet zo'n beetje want je betaald voor een vergelijkbaar pakket bij de ING al ruim € 33 per jaar en dan moet je bij pinnen in buitenland nog steeds 1.35% omzet betalen op de wisselkoers.
Ze zijn ook niet de enige, de Netbank.de en de Comdirectbank.de hebben ongeveer de zelfde pakketten en voorwaarden. Toch sprak de DKB mij het meeste aan. Zeker ook gezien het feit dat DKB een dochteronderneming van BayernLB is. Een gezonde bank met 12.000 werknemers.

Wikipedia: BayernLB – Wikipedia
Wikipedia: Deutsche Kreditbank – Wikipedia

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sempy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:33:
Waarschijnlijk omdat er gebruik gemaakt wordt van gespreid terugbetalen en de gehele bestedingslimiet daardoor meetelt bij BKR. Bij door jouw genoemde personen waarschijnlijk net bepalend voor wel/geen hypotheek.

Zelf 2 maanden terug mijn ING-kaart omgezet naar 1x per maand geheel aflossen ipv gespreid betalen en kreeg een keurig briefje van ING dat men een afmelding van de kaart bij BKR zou doen. Lijkt me dat dit voor andere kaarten vergelijkbaar werkt.
Dat zal kloppen. Ik kreeg indertijd voor m'n hypotheek ook de vraag of ik credit cards had en hoe de betaling dan geregeld was. Ik betaal gewoon elke maand het hele bedrag en dat was geen probleem.
Het wordt dan (volgens de bankmedewerker) niet als een credit card maar als een debit card gezien en daar gelden andere regels voor.
RAILGUNNER schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:43:
Rabo heeft al aangegeven dat het nog in 2011 mogelijk gaat worden om je transacties online in te zien. Wat mij betreft rijkelijk laat, maar het is een mooie feature waardoor ik mijn Rabocard niet zal opzeggen (ik zat een tijdje te twijfelen om een andere kaart te nemen, juist voor het online overzicht).
Ik heb twee credit cards, Rabocard en Amex, en juist vanwege dat online overzicht gebruik ik vrijwel altijd de Amex als ik de keus heb. Vooral op vakantie, als ik bijna alles per CC betaal, verlies ik het overzicht over de uitgaven wel eens en dan is een tussenstand wel fijn. Misschien dat ik de Mastercard weer wat meer gebruik als ik de transacties online kan bekijken.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Over het geblokkeerd zijn van de Rabo cc van mijn vriendin: Ze wilden de reden niet geven (alhoewel het aannemelijk is dat dit komt door eerste keer gebruik buiten NL), en konden hem vrijgeven na een scan (!?) van de kaart en haar paspoort. Ja, ik kan er op vakantie ook een foto van maken, maar toch, rare gang van zaken.

Enfin, hier in Huize Ebia worden deze week nog 2 totaalpakketten omgezet in directpakketten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hier in de UK zijn ze nogal fel met beveiliging tegen fraude, ik ben al meermalen door de HSBC gebeld na wat gebruik van de creditcard, ter controle. Nu ben ik net twee weken in Canada geweest, daar de creditcard gebruikt (hotels, eten etc), en nu weer terug in de UK. De collega's belden speciaal hun bank bij vertrek op om de bank in te seinen over hun buitenlandgebruik, ik heb daar niet zo'n zin in (ben te vaak in het buitenland, zo blijf ik bezig).

Maar goed, eerder deze week bleek ik niet met Paypal of creditcard te kunnen betalen, want men had de kaart geblokkeerd en me een brief gestuurd die pas vandaag aankwam. Telefoontje later (24/7) is de kaart weer vrijgegeven, maar blij ben ik er niet mee. Alhoewel het goed bedoeld is...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:38
RAILGUNNER schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:43:
[...]
Ah, dat is mooi. Ik zat net te overwegen om een andere CC te nemen omdat ik het wel erg onhandig vond dat het bij Rabo (als een van de weinigen?) nog steeds niet mogelijk is om je transacties online in te zien. Die paar maandjes kan ik nog wel wachten.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Napsju schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:58:
Nice, maar is dat mogelijk als je in Nederland woont? Ook een beetje onhandig aangezien alles in het Duits is :? En kan je ook enkel de creditcard van hun nemen en dan koppelen aan een Nederlandse rekening?

Van de site word ik niet veel wijzer... Mijn Duits is niet opperbest.

NOSIG

Verwijderd

Ja dat is ook mogelijk als je in Nederland woont. Het gaat voor mensen die bij grens wonen het makkelijkste en als je niet bij grens woont kun je naar de notaris en daar krijg je een vergoeding van DKB van, je kunt uiteraard ook een uitstapje naar Duitsland maken en dan direct een Duits postkantoor opzoeken.

Nee zo onhandig is het niet, gewoon Google translate gebruiken en zo vaak zal je niet in contact moeten treden met de bank dus het gaat gewoon prima, ik spreek zelf ook bijna geen Duits.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:38
Heb zelf een ICS MasterCard. Bevalt wel goed op zich. Heb ook nog een Bijenkorf card, maar die gebruik ik niet voor credit card aankopen. Ook niet meer in de Bijenkorf trouwens, dus vandaar waarschijnlijk dat ik niet meer iedere maand uitgenodigd wordt voor "exclusieve koopavonden". :P

Alleen jammer dat het online overzicht niet real-time is. Bij USA cards kun je wel real time zien wat er aan (tijdelijke) lasten op je CC zitten begrijp ik.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Atomsk schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:36:
Alleen jammer dat het online overzicht niet real-time is. Bij USA cards kun je wel real time zien wat er aan (tijdelijke) lasten op je CC zitten begrijp ik.
Is het niet zo dat transacties altijd wat vertraging hebben (een dag of 2 soms) omdat deze veelal pas later door de winkelier ingeboekt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

ebia schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:42:
[...]

Is het niet zo dat transacties altijd wat vertraging hebben (een dag of 2 soms) omdat deze veelal pas later door de winkelier ingeboekt worden?
Ja klopt, maar de CC maatschappijen leren maar niet dat ze die voorboeking ook eens moeten laten zien. Is juist erg handig omdat het vaak wel invloed heeft op je bestedingsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:42:
[...]

Ja klopt en dat kan nadelig of voordelig zijn want de wisselkoers kan lager of hoger uit vallen in die dagen.

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 11:56

gizmo9003

Go For It!

Even een vraagje. Ik vertrek binnenkort naar de VS samen met mijn vriendin.
Nu hebben we 3 creditcards, twee daarvan van de ABN, via onze gezamenlijke rekening en nog een extra van de ANWB.

Op de ANWB site kan ik vinden dat pintransacties maximaal €1.50 kosten, maar ook: transacties buitenlandse valuta: 2%. Dat kan natuurlijk oplopen. Op de site van ABN vind ik hier niet zo snel iets over terug.

Wat is nu eigenlijk verstandiger:
- Alle kosten die we maken direct van de credit-card af laten schrijven (eten, aankopen e.d.)
- Een wat groter geldbedrag opnemen via pin, en dan alles cash betalen

Mij lijkt het eerste, ook in verband met verzekering e.d. Maar kosten alle transacties die ik maak, bijvoorbeeld door eten te betalen via de cc, ook geld?

tjah..

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gizmo9003 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:08:
- Alle kosten die we maken direct van de credit-card af laten schrijven (eten, aankopen e.d.)

Mij lijkt het eerste, ook in verband met verzekering e.d. Maar kosten alle transacties die ik maak, bijvoorbeeld door eten te betalen via de cc, ook geld?
Contant geld opnemen (pinnen) met CC is relatief duur omdat je dan zelf de transactiekosten betaalt. Maar gewoon betalen met CC is weer goedkoper omdat de winkelier/hotelier de transactiekosten betaalt (behalve in Nederland waar veel winkeliers die transactiekosten aan de klant doorberekenen).

Contant geld pinnen doe je het beste met een gewone pinpas met Maestro logo. Wel blijven opletten want sommige pinautomaten in het buitenland laten je toch transactie kosten betalen. Daarom pin ik altijd bij banken (met maestrologo) en nooit in hotels/supermarkten etc. Dat kunnen namelijk "vrije" automaten zijn waaraan het hotel wat verdient middels transactiekosten.

• ebia
Ik kom net terug uit de VS en ik kan vertellen dat vrijwel alle banken daar (ik ben er slechts één automaat tegengekomen die het niet had) 2 a 3 dollar in rekening brengen voor je geld pinnen met je Meastro pasje. En nee, dit waren niet alleen van die kleine ATM's maar ook gewoon bij het bankkantoor zelf. Blijkbaar moet de kredietcrisis ergens aan worden terugverdient.

Anyway, cash pinnen en uitgeven blijft goedkoper dan de koersopslag betalen van je bank voor je non-Euro cc transactie. Toch ontkom je er niet aan je cc te gebruiken (zeker niet in de VS) voor zaken als de borg op je auto en in het hotel.

Er zijn overigens ook een aantal winkels die mij de 'service' boden het bedrag in mijn eigen valuta (dus Euro) te voldoen, maar wel obv 3% koersopslag. In zo'n geval loont het dus wel om gewoon in Dollars af te rekenen die de cc-mij weer omrekent naar Euro's.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ebia schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:57:
Ik kom net terug uit de VS en ik kan vertellen dat vrijwel alle banken daar (ik ben er slechts één automaat tegengekomen die het niet had) 2 a 3 dollar in rekening brengen voor je geld pinnen met je Meastro pasje.
Canada ook, zoals ik twee weken terug merkte. Zowel voor mijn Britse als Nederlandse pasje. Maakte zelfs niet uit dat ik mijn Britse pas bij HSBC heb en bij HSBC pinde.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gizmo9003 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:08:
Even een vraagje. Ik vertrek binnenkort naar de VS samen met mijn vriendin.
Nu hebben we 3 creditcards, twee daarvan van de ABN, via onze gezamenlijke rekening en nog een extra van de ANWB.

Op de ANWB site kan ik vinden dat pintransacties maximaal €1.50 kosten, maar ook: transacties buitenlandse valuta: 2%. Dat kan natuurlijk oplopen. Op de site van ABN vind ik hier niet zo snel iets over terug.

Wanneer is binnenkort? Ik zelf heb vanwege het gratis pinnen met Visa kaart van DKB voor die kaart gekozen. Mijne heeft 1.75% op de wisselkoers maar dat geld dus niet bij pinnen dus daarom zal ik zo weinig met de credit card betalen en als het even gaat gewoon in euro's betalen.

Overigens ik heb je informatie over je ABN credit card gevonden.

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Met Credit Card of Gold Card
(geldt tevens voor geldopname aan balie)
4% met een minimum
van € 4,50 per
transactie + 1,95%
valutakoersmarge

Dus als je gewoon betaal en niet pint ben je alleen de 1.95% kwijt bij die ABN kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:56:
[...]

Wanneer is binnenkort? Ik zelf heb vanwege het gratis pinnen met Visa kaart van DKB voor die kaart gekozen. Mijne heeft 1.75% op de wisselkoers maar dat geld dus niet bij pinnen dus daarom zal ik zo weinig met de credit card betalen en als het even gaat gewoon in euro's betalen.
Uit de voorwaarden:
bargeldloser Einsatz
innerhalb Euro-Land .................................................... kostenfrei
außerhalb Euro-Land ................................... 1,75% vom Umsatz
Die 1,75% betaal je dus over het hele bedrag, niet over de wisselkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:34:
[...]

Uit de voorwaarden:

[...]

Die 1,75% betaal je dus over het hele bedrag, niet over de wisselkoers.
Dat is gewoon hetzelfde hoor, alleen ze noemen het anders. Hier in Nederland noemen ze het valuta koers marge, maar in in Duits heet dat blijkbaar omzet.

Komt zich echt op zelfde neer, of je nou 1.75% op de wisselkoers in houdt of je doet op het totaal bedrag, dat je precies hetzelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dubbelpost.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:48:
[...]

Dat is gewoon hetzelfde hoor, alleen ze noemen het anders. Hier in Nederland noemen ze het valuta koers marge, maar in in Duits blijkbaar omzet.

Komt zich echt op zelfde neer, of je nou 1.75% op de wisselkoers in houdt of je doet op het totaal bedrag, dat je precies hetzelfde.
Goeiemorgen! 8)7 :P

Bij ICS betaal je bij de Gold card trouwens maar 1% koersopslag ipv de 2% bij de World Card. Dat is wel interessant als je veel in het buitenland betaald. Ook heb je standaard een limiet van €5000 en een jaar lang een aankoopverzekering, daar betaal ik op dit moment nog extra voor. Nu de Rabocard steeds ongunstiger wordt zal ik m'n ICS kaart maar eens upgraden.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 18-09-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal 0% als ik het pin en ik hoef niks voor de credit card te betalen, dus dat ik 1.75% inplaats 1.35% die ik bij me mastercard had bij ING maakt dus niet zoveel uit want als ik in buitenland ben dan pin ik wel uit de muur.

Overigens probeer ik gewoon in euro's te betalen, bij airasia kan ik vliegtickets ook in euro's betalen en dat scheelt dan toch want als ik kijk wat wisselkoers is met die 1.75% dan valt het hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:59:
Ik betaal 0% als ik het pin en ik hoef niks voor de credit card te betalen, dus dat ik 1.75% inplaats 1.35% die ik bij me mastercard had bij ING maakt dus niet zoveel uit want als ik in buitenland ben dan pin ik wel uit de muur.

Overigens probeer ik gewoon in euro's te betalen, bij airasia kan ik vliegtickets ook in euro's betalen en dat scheelt dan toch want als ik kijk wat wisselkoers is met die 1.75% dan valt het hoger uit.
Klopt, daarvoor is het een hele interessante kaart. Zal hem ook maar eens aanvragen.
Maar voor online betalingen maakt het natuurlijk wel aardig wat uit, en die doe ik vrij vaak in vreemde valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de DKB Visa kaart de laatste tijd actief en naar mijn idee is hij in iedere geval niet duurder dan andere credit cards, zoals gezegd veel credit cards hanter 2% koers opslag bij de DKB is dit 1.75%.

Aangezien er voor meeste credit cards ook nog betaald moet worden is 1.75% valuta koersopslag wel redelijk want alle andere visa kaarten hebben 2% met uitzondering van de World Card Gold.

Overigens wou ik nog mijn ervaring delen over het over schrijven van geld naar de DKB Visa kaart, veel mensen denken namelijk dat deze credit card niet zo handig is want je krijgt maar een limiet van € 100, echter in alle gevallen heb ik vanaf NL bank naar DKB binnen 48 uur geld op de kaart kunnen zetten en daarbij krijg je ook nog 2.05% rente als je dat vergelijkt met die betaal en spaar rekeningen van sinds kort dan is die 2.05% echt wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Kom ook net uit Florida en idd elke automaat minimaal 2 dollar, meestal 3, en in de hele toeristische gebieden 5 dollar per geldopname met je pinpas.

Heb veel met CC betaald, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-08 11:10
Heeft iemand ervaring met de reis verzekering en medische verwijs diensten van de ICS World Card Platinum?
Ben wel benieuwd hoe zulk soort diensten in de praktijk uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Misschien iemand die doordeweeks wel ervaring heeft met de Platinum kaart? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Vandread schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:51:
Heeft iemand ervaring met de reis verzekering en medische verwijs diensten van de ICS World Card Platinum?
Ben wel benieuwd hoe zulk soort diensten in de praktijk uitpakken.
Zo te zien 'gewoon' een reisverzekering welke is ondergebracht bij ASR. Lijkt me dus verder in orde, maar voor details zul je gewoon de polis moeten doorlezen. Als ik op Independer kijk naar de reisverzekering van ASR krijgt deze een 8.4 voor de polisvoorwaarden, dus als ze 1 op 1 dezelfde voorwaarden hanteren zit dat wel snor.

De vraag is in hoeverre je niet dubbelop verzekerd raakt door zoiets (bijv. pechhulp voertuig) en of het het geld wel waard is. Want 154,- per jaar is niet niks, je kunt ook voor de helft van het geld klaar zijn met een losse creditcard en een losse reisverzekering. Annuleringsverzekering (voor zover je die wilt hebben) zit er standaard ook niet bij, dat kost -vanaf- 249,- per jaar extra, iets wat elders waarschijnlijk ook wel goedkoper is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Je zoekt naar ervaringen voor die specifieke kaart? Is dat anders dan andere VISA kaarten?

Ik heb slechte ervaringen met de lifestyle service van AMEX. Volgens mij is die voor alle AMEX kaarten hetzelfde. Aardige mensen maar ze bellen niet altijd terug en ze doen er weken over om simpele dingen te regelen (denk aan bloemen bezorgen, auto huur). De reisservice is wel fijn: upgrades regelen ze netjes, maar de prijzen zijn hoger dan de internet prijzen en beschikbaarheid is niet optimaal. Uiteindelijk heb ik alles zelf online geboekt en met het hotel de wensen zelf geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandread
Bedankt voor de comments.
Het gaat mij om vlotte en probleemloze service, voor medische redenen, als dat te lang duurt is het ongeschikt.
Wellicht heb ik het nooit nodig, maar als het nodig is wil ik niet half de pijp uit hoeven te gaan voordat er iets gebeurd.
Ben aan het oriënteren, dus polisvoorwaarden zijn leuk, maar ervaringen zijn beter :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 18-10-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Vandread schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:20:
Bedankt voor de comments.
Het gaat mij om vlotte en probleemloze service, voor medische redenen, als dat te lang duurt is het ongeschikt.
Wellicht heb ik het nooit nodig, maar als het nodig is wil ik niet half de pijp uit hoeven te gaan voordat er iets gebeurd.
Ben aan het oriënteren, dus polisvoorwaarden zijn leuk, maar ervaringen zijn beter :)
Dan kun je je denk ik gewoon beter het beste oriënteren op een echte reisverzekering, en niet op iets wat toevallig bij je creditcard is inbegrepen.

Ik weet niet precies wat je zoekt in zo'n verzekering of in zo'n verwijsservice, maar vrijwel alle reisverzekeringen komen met een noodnummer wat je van overal ter wereld kunt bellen bij problemen. Afgelopen vakantie moest ik ook vanwege een ontsteking medische hulp hebben. Dit was verder niet enorm spoedeisend ofzo, en heb gewoon aan de eigenaar van het hotel gevraagd waar ik moest zijn. Hij zei "don't go to the hospital, that will cost you thousands of dollars. Go to the urgent care down the road." (Was in de VS). Zo gezegd zo gedaan, voor een kleine 80 euro was ik weer op de been (letterlijk). Uiteindelijk allemaal betaald door de standaard zorgverzekering (zonder extra dekking), dus de reisverzekering is er niet eens aan te pas gekomen... Zo kan het dus ook lopen, maar ik weet niet precies waar jouw behoeften liggen. Had je wel zo'n thousands of dollars ziekenhuisbezoek moeten hebben dan is het denk ik het belangrijkste dat je een dekking hebt voor medische kosten op je reisverzekeringspolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat laatste dus, als er iets is hang ik aan een infuus :)
Ben al lekker zoet met kijken, vergelijken en uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:33:
Ik gebruik de DKB Visa kaart de laatste tijd actief en naar mijn idee is hij in iedere geval niet duurder dan andere credit cards, zoals gezegd veel credit cards hanter 2% koers opslag bij de DKB is dit 1.75%.

Aangezien er voor meeste credit cards ook nog betaald moet worden is 1.75% valuta koersopslag wel redelijk want alle andere visa kaarten hebben 2% met uitzondering van de World Card Gold.

Overigens wou ik nog mijn ervaring delen over het over schrijven van geld naar de DKB Visa kaart, veel mensen denken namelijk dat deze credit card niet zo handig is want je krijgt maar een limiet van € 100, echter in alle gevallen heb ik vanaf NL bank naar DKB binnen 48 uur geld op de kaart kunnen zetten en daarbij krijg je ook nog 2.05% rente als je dat vergelijkt met die betaal en spaar rekeningen van sinds kort dan is die 2.05% echt wel veel.
Ik heb ook maar even een DKB rekening geopend. Ze belde me direct 4 werkdagen later op, om 08.40 's ochtends!! Met mijn (nog) slaperige kop maar geprobeerd wat antwoorden te geven. Eerste vraag verstond ik niets van en heb ik maar google gezegd, tweede vraag ging dacht ik over wat je er mee wilde doen. Inkaufen was geloof ik het juiste antwoorde :P Iemand die mij kan vertellen welke vragen nu werden gesteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Laat even weten hoe de VPAY kaart er uit ziet en of die een beetje werkt in NL. Ik denk er over om de DKB Maestro kaart te vervangen voor de VPAY kaart. Mijn pasje van de ING heeft namelijk al Maestro.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Napsju schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:14:
Wil je misschien laten weten hoe de VPAY kaart er uit ziet en of die een beetje werkt in NL?? Dat zou mij namelijk enorm helpen, ik denk er over om de DKB Maestro kaart te vervangen voor de VPAY kaart. Mijn pasje van de ING heeft namelijk al Maestro.
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Amen.

[ Voor 100% gewijzigd door Napsju op 08-11-2011 20:31 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, ik kreeg gisteren een brief van de ABN Amro dat de creditcardovereenkomsten van hun (waar er 1 van/met mij tussen zit) overgedragen worden naar ICS. Volgens de bijgevoegde folder verandert er voor mij niets, behalve dat ik dan begin volgend jaar een andere creditcard krijg en dus dan niet meer bij de ABN moet zijn voor vragen, online transactieoverzicht e.d.

Geen idee wat ik hier van moet denken, is dit een positief iets of juist niet? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 18-11-2011 09:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Seraphin

Meep?

Raven schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:00:
Hmm, ik kreeg gisteren een brief van de ABN Amro dat de creditcardovereenkomsten van hun (waar er 1 van/met mij tussen zit) overgedragen worden naar ICS. Volgens de bijgevoegde folder verandert er voor mij niets, behalve dat ik dan begin volgend jaar een andere creditcard krijg en dus dan niet meer bij de ABN moet zijn voor vragen, online transactieoverzicht e.d.

Geen idee wat ik hier van moet denken, is dit een positief iets of juist niet? :?
Maakt allemaal geen donder uit imo.
Je huidige kaart is ook niets meer dan een Mastercard waar een ABN AMRO logo overheen is geplakt. ;)

Enige wat ik me kan bedenken is dat het heel misschien invloed heeft op de totale kosten. B.v. voor mensen met een Young Professional betaalpakket waren de jaarlijkse kosten voor de credit card laag / gratis. Geen idee of dat kan veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Seraphin op 18-11-2011 09:55 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ICS verzorgt al voor een groot aantal klanten de creditcard afhandeling, bijvoorbeeld de ANWB VISA kaart gaat ook via hun.

* MegaTronics ziet op zijn werk genoeg ICS spul langskomen.

Zelf al jaren lang een tevreden gebruiker van de Rabocard.

[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 18-11-2011 17:41 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Klippy

Still Game

Seraphin schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:54:
[...]

Maakt allemaal geen donder uit imo.
Je huidige kaart is ook niets meer dan een Mastercard waar een ABN AMRO logo overheen is geplakt. ;)

Enige wat ik me kan bedenken is dat het heel misschien invloed heeft op de totale kosten. B.v. voor mensen met een Young Professional betaalpakket waren de jaarlijkse kosten voor de credit card laag / gratis. Geen idee of dat kan veranderen.
De kosten veranderen niet, ook niet voor een YP pakket.
Ik had die brief al zeker 3 weken geleden ontvangen, maar het maakt inderdaad geen donder uit :P

Al gaat wel de online omgeving veranderen zag ik. Dat is denk ik wel positief want het huidige online overzicht is vrij beperkt en ik vind dat de transacties best laat verschijnen. Een real-time overzicht zou wel handig zijn. Maar ik weet niet of ICS dat heeft.

Vraag me wel af hoe het gaat met de telefonische service. Ik bel zelden naar de bank, maar volgens mij kreeg je voor creditcardvragen iemand van ABN AMRO Creditcards aan de lijn (keer ongewenste afschrijvingen gehad en heel goed geholpen). Ik neem aan dat die helpdesk dan ook naar ICS gaat, dus dan is de vraag hoe de service blijft.
Maar zorgen maak ik me daar verder niet over, als je meer online kan heb je de telefoon toch niet nodig hoop ik.

Voor de mensen die nog geen folder hadden:
http://www.abnamro.nl/nl/...Migratie/introductie.html

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier positieve ervaringen met ICS.
Vooral het feit dat je in kan stellen dat je een smsje krijgt bij een uitgave is erg prettig.
Uitgaven verschijnen circa 1 a 2 dagen later in je online overzicht, dus niet "realtime".

Verder bij de platinum card een doorlopende, werelddekkende reisverzekering voor jezelf + partner.
Scheelt snel ca € 80 per jaar.

Kortom, tot nu toe erg tevreden.

Mijn Rabocard is sinds het gebruik van een ICS-card onder het stof verdwenen, vergeleken met ICS loopt Rabo hopeloos achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Als ik dan een probleem heb volgend jaar met mijn ABN/ICS kaart, kan ik dan nog naar de bank lopen om te vragen hoe of wat of ben ik echt aangewezen op ICS?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Heb ook een brief van de ABN gekregen dat de creditcard services worden overgedragen aan ICS.

Ondanks dat de folder schreeuwt dat er niets veranderd voor klanten valt mij één punt op: momenteel worden creditcard uitgaven via automatische incasso van mijn betaalrekening afgeschreven. Zodra ICS de handel overneemt dien je zelf (binnen 21 dagen) een betaling aan ICS te verrichten van je creditcard uitgaven.

Automatische incasso bevalt mij prima, weet iemand of automatische incasso van creditcard uitgaven bij ICS ook mogelijk is?

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet je dat zeker? Dat is bij mij namelijk ook, elke maand wordt het openstaande bedrag van mijn bankrekening gehaald. In de folder staat bij "wat verandert niet" het volgende:
Uw betaalwijze wijzigt niet. Uw betaling wordt voortaan automatisch geïncasseerd door ICS en niet meer door ABN AMRO.

Volgens mij geld dat wat jij bedoelt alleen op het zelf betalingen overboeken, als je dus geen automatische incasso gebruikt bedoel ik. Voorheen moest dat binnen 2 weken, straks 21 dagen.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 19-11-2011 11:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Dat is inderdaad wat verwarrend, onder "wat verandert" staat namelijk:

Heeft u een ABN AMRO credit card met 100% automatische incasso? Wanneer ICS het openstaande saldo niet binnen 21 dagen heeft ontvangen brengt ICS een boete in rekening....

Men kan hiermee natuurlijk ook bedoelen dat indien de incasso niet slaagt en men binnen 21 dagen geen betaling heeft ontvangen er een boete volgt.

Anyway, automatische incasso is ook mogelijk bij ICS lees ik in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 16:30

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:48:
Nog even een opmerking, bij de ICS World Card is het:
Artikel 14. Vreemde valuta en transactiekosten
14.2. Voor een opname van contant geld brengen wij kosten in rekening. Als de opname volledig uit een
eventueel positief saldo gedaan kan worden, brengen wij 1% van het opgenomen bedrag in rekening,
met een maximum van € 1,50. Als er meer dan het positieve saldo wordt opgenomen, dan brengen wij
over het meerdere 4% van het opgenomen bedrag in rekening.
Dat wil dus zeggen dat als je het geld van tevoren op je kaart stort (wat ik altijd doe), je maar 1% betaalt over het transactiebedrag, heb je geen saldo op je kaart en ga je lenen dan is het 4%!

[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 19-11-2011 11:44 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

r5d schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:31:
Dat is inderdaad wat verwarrend, onder "wat verandert" staat namelijk:

Heeft u een ABN AMRO credit card met 100% automatische incasso? Wanneer ICS het openstaande saldo niet binnen 21 dagen heeft ontvangen brengt ICS een boete in rekening....

Men kan hiermee natuurlijk ook bedoelen dat indien de incasso niet slaagt en men binnen 21 dagen geen betaling heeft ontvangen er een boete volgt.

Anyway, automatische incasso is ook mogelijk bij ICS lees ik in de FAQ.
Ah okee, ik zie dat nu ook staan inderdaad. Lekker verwarrend....

Link werkt trouwens niet:
Fout opgetreden
Gebruik het menu om verder te gaan. Er is een technische storing of uw sessie is verlopen. Onze excuses voor het ongemak. Klik in de menubalk op 'Home' en log eventueel opnieuw in.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 19-11-2011 12:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Raven schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:13:
[...]

Ah okee, ik zie dat nu ook staan inderdaad. Lekker verwarrend....

Link werkt trouwens niet:
URI's op de ICS website zijn niet echt cool. Copy/paste uit de FAQ op ics.nl:
Kan ik ICS machtigen mijn maandelijkse betalingen automatisch af te schrijven van mijn bankrekening?

Ja, dat kan. Uw betaalwijze wijzigt u gemakkelijk online in MijnICS. Hiervoor dient u ingelogd te zijn. Kies in het blok 'Wijzigen' voor 'Betaalwijze'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
Ik ben klant bij ICS en betaal al jaren via automatische incasso. Dit verloopt dus zonder problemen. (voor mij)
Je betaalt trouwens ook altijd 4% over opnames uit een pinautomaat (in NL dat ik zeker weet), maar dat doe ik alleen in nood en dan heb ik ook geen saldo erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ilantir schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:12:
Je betaalt trouwens ook altijd 4% over opnames uit een pinautomaat
Duur zeg, en in buitenland zeker ook he? Zou daar dan ook nog een vulata wisselkoers opslag erbij komen dan? Met mijn Visa kaart van de DKB bank betaal ik niks, ik pin gewoon bij pin automaat en betaal geen wisselkoers opslag of pinkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Napsju schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:14:
Laat even weten hoe de VPAY kaart er uit ziet en of die een beetje werkt in NL. Ik denk er over om de DKB Maestro kaart te vervangen voor de VPAY kaart. Mijn pasje van de ING heeft namelijk al Maestro.
Heb 'm binnen. Ziet eruit als een saaie bankpas met VPAY in de rechterhoek. Binnenkort maar eens gebruiken om te kijken of de lokale JUMBO 'm accepteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:11

The Legend

*Plop*

Ilantir schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:12:
Ik ben klant bij ICS en betaal al jaren via automatische incasso. Dit verloopt dus zonder problemen. (voor mij)
Je betaalt trouwens ook altijd 4% over opnames uit een pinautomaat (in NL dat ik zeker weet), maar dat doe ik alleen in nood en dan heb ik ook geen saldo erop staan.
Als je geld stort op je kaart betaal je maximaal 1,5 euro per transactie. Handig voor op vakantie.

Spuit 11 zie ik ^^

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 21-11-2011 22:54 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
Vandaar de 'maar' :) ik ben voorlopig alleen op plekken geweest waar de Maestro het ook prima deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

Er zijn enorm veel verschillende creditcards in omloop. Tot verkort beschikte ik al jaren over 3 cards:
- Een company card van American Express (gekoppeld aan mijn prive rekening maar verstrekt door mijn bedrijf)
- Een ABN AMRO card (zit bij mijn YP rekening inbegrepen) (mastercard)
- Een Bijenkorf card diamond (mastercard via ICS)

De AMEX card bevalt totaal niet. Hoge kosten per jaar, je moet zelf bijbetalen voor een soort airmiles spaarprogramma en de kaart wordt bijna nergens geaccepteerd vanwegen de hoge transactiekosten voor de verkoper. Bij hotels en (dure) restaurants is het geen probleem, maar daarbuiten... grote tegenvaller en dikke afrader.

De ABN AMRO card zit toevallig bij mijn rekening, maar omdat ik deze niet gebruik en toch is aangemeld bij BKR heb ik deze maar doorgeknipt en teruggestuurd. De meeste kaarten die in omloop hebben niet echt iets bijzonders en onderscheiden zich niet bijzonder t.o.v. andere cards en lijken bijzonder veel op deze constructie.

De laatste in het rijtje is de Bijenkorf card. Voor mijn werk schiet ik bijzonder veel kosten voor met deze kaart (o.a. hotelkosten) en wat is er dan mooier om daarvoor beloond te worden in de vorm van tegoed dat te besteden is bij de Bijenkorf. De kaart is in feite zowel een vaste-klanten-kaart als een doodnormale creditcard. Bij uitsluitend gebruik binnen de bijenkorf is de kaart gratis, en zodra je deze buiten de Bijenkorf gebruikt gaat de kaart 12,50 per jaar kosten. De kosten van de kaart heb je er meestal in no-time uit omdat alle betalingen, zowel binnen als buiten de bijenkorf beloond worden met Bijenkorf tegoed. Binnen de Bijenkorf spaar je 2,5% en voor alle betalingen buiten de bijenkorf 1,25%. Dit lijkt weinig, maar je hoeft er niets extra's voor te doen. Dankzij voorgeschoten hotelkosten heb ik al enkele honderden euro's aan bijenkorf tegoed ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

http://www.rabobank.nl/pa...dbetalingen_online_inzien

Als je een RaboCard hebt (een Mastercard via de Rabobank) schijn je tegenwoordig online de transacties te kunnen zien. Weliswaar met een dag vertraging, maar dat is al beter dan aan het eind van de maand verrast te worden dat je toch wat meer had uitgegeven dan verwacht. :)
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik vind het wel een handige toevoeging waar veel mensen lang op hebben gewacht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:48:
Als je een RaboCard hebt (een Mastercard via de Rabobank) schijn je tegenwoordig online de transacties te kunnen zien.
Ik heb 't gelijk uitgeprobeerd en 't werkt inderdaad. Handig. Het gebrek aan een online overzicht was voor mij het grootste nadeel van de Rabocard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Dat overzicht heb je ook met je postbank/ING card (ook Mastercard).

[ Voor 3% gewijzigd door ATS op 07-12-2011 17:13 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Stephane schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:13:
Er zijn enorm veel verschillende creditcards in omloop. Tot verkort beschikte ik al jaren over 3 cards:
- Een company card van American Express (gekoppeld aan mijn prive rekening maar verstrekt door mijn bedrijf)
- Een ABN AMRO card (zit bij mijn YP rekening inbegrepen) (mastercard)
- Een Bijenkorf card diamond (mastercard via ICS)

De AMEX card bevalt totaal niet. Hoge kosten per jaar, je moet zelf bijbetalen voor een soort airmiles spaarprogramma en de kaart wordt bijna nergens geaccepteerd vanwegen de hoge transactiekosten voor de verkoper. Bij hotels en (dure) restaurants is het geen probleem, maar daarbuiten... grote tegenvaller en dikke afrader.
AMEX wordt inderdaad helaas minder vaak geaccepteerd dat is zo. AMEX heeft wel een uitstekende service (mijn ervaring dan he) en geen limiet. Je komt daardoor nooit voor verassingen te staan (wat bv wel kan gebeuren met een beperkte Mastercard en er bv een paar keer een "reservering" wordt gezet op je CC).

Verder kan ik hun Gold kaart niet echt duur noemen, ja het kost 170 euro maar je hebt daarvoor wel een goede reisverzekering en ook nog eens een annuleringsverzekering. Als je gaat kijken wat je dat kost bij andere aanbieders, dan ben je al snel nog meer kwijt. Bij independer net snel even gekeken en ik kom grofweg minimaal uit op 15 euro per maand. Maar je betaalt al snel méér dan dat.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Elke AMEX heeft een limiet. Zelfs de Centurion.

[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 07-12-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

_Christiaan_ schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:37:
Ik heb een klein vraagje. Aangezien het over de Rabobank studentenpakket-creditcard gaat, denk ik dat er meer met het probleem zitten.

11 augustus kreeg ik een brief: "je rabo studentenpakket verandert". Het komt erop neer:
  • Bestedingslimiet gaat omlaag van €1500 naar €1000
  • Papieren rekeningafschrift verdwijnt en komt digitaal in de plaats
  • Aankoopsverzekering, vluchtvertragingsverzekering en bagagevertragingsverzekering vervallen
  • Prijs blijft hetzelfde, €3,50 per kwartaal
  • [...]
  • [...]
Nu ga ik hier natuurlijk flink over bitchen. De kaart wordt veel schraler, met name wat betreft de verzekeringen. Ik zou het kunnen accepteren als de kaart goedkoper wordt, maar dat is niet zo.

Nu is mijn vraag: mag Rabobank zomaar mijn oude kaart cancellen, terwijl hij nog 5 jaar geldig is? Mogen ze überhaupt zonder mijn handtekening mijn huidige kaart veranderen?
toon volledige bericht
Kleine update... Ik heb de postbode begin november aan de deur gehad met de nieuwe creditcard, en ik heb het geweigerd en laten liggen bij het Postkantoor (langer dan de 3 weken). Niks gehoord van de Rabobank en mn oude creditcard is nog steeds actief. Ik ben benieuwd of hij actief blijft :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, tot de verloopdatum waarschijnlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:46:
[...]
Kleine update... Ik heb de postbode begin november aan de deur gehad met de nieuwe creditcard, en ik heb het geweigerd en laten liggen bij het Postkantoor (langer dan de 3 weken). Niks gehoord van de Rabobank en mn oude creditcard is nog steeds actief. Ik ben benieuwd of hij actief blijft :P
Ik heb de nieuwe Rabo Basecard wel gewoon aangenomen, maar inderdaad mijn 'oude' Rabocard is gewoon nog actief. Blijf deze ook gewoon gebruiken totdat hij een keertje niet meer werkt...

Enige nadeeltje: in het online creditcardoverzicht op Rabo Internetbankieren staat alleen m'n Basecard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Aha, dan ligt het dus niet aan het feit dat ik de nieuwe creditcard niet heb aangenomen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 10:34
Cadezo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:57:
[...]

Ik heb de nieuwe Rabo Basecard wel gewoon aangenomen, maar inderdaad mijn 'oude' Rabocard is gewoon nog actief. Blijf deze ook gewoon gebruiken totdat hij een keertje niet meer werkt...

Enige nadeeltje: in het online creditcardoverzicht op Rabo Internetbankieren staat alleen m'n Basecard...
Ze hebben niet hetzelfde nummer?

Vroeger kreeg ik altijd een vervangende creditcard met een ander nummer.
Laatste vervanging (had wonderbaarlijk genoeg 5 jaar overleefd) was gewoon hetzelfde met nieuwe vervaldatum en CVC.

PS: Sinds wanneer heeft Rabo een creditcardoverzicht??!! (Faalhazen). Tenzij je kaartnummers bedoeld...

PPS: Zou ermee uitkijken als je een vervangende kaart hebt gekregen. Paar jaar terug serieus probleem mee gehad: oude kaart nog niet verlopen, maar wel non-actief na een paar maanden omdat ik een nieuwe had gekregen. Was in het buitenland, maakte het nog lastiger.

[ Voor 15% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 07-12-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Sinds de nieuwe basecard.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Wow, inderdaad.
Is redelijk recent!

Persoonlijk een paar keer over geklaagd, helpt kennelijk toch.
Bij het rekeningafschrift van december staat dan waarschijnlijk vermeld dat papier voor CC in 2012 afgeschaft wordt. (Net als vorig jaar voor de normale rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
MyrddinLXXIIX schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:04:
[...]
Ze hebben niet hetzelfde nummer?

PPS: Zou ermee uitkijken als je een vervangende kaart hebt gekregen. Paar jaar terug serieus probleem mee gehad: oude kaart nog niet verlopen, maar wel non-actief na een paar maanden omdat ik een nieuwe had gekregen. Was in het buitenland, maakte het nog lastiger.
Dit is geen vervangende kaart (die hebben inderdaad hetzelfde nummer, deze dus niet), maar een nieuwe kaart van een ander type (Rabo Basecard vs. Rabocard).
Eigenlijk zelfs pas sinds afgelopen dinsdag...
MyrddinLXXIIX schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:14:
[...]
Bij het rekeningafschrift van december staat dan waarschijnlijk vermeld dat papier voor CC in 2012 afgeschaft wordt. (Net als vorig jaar voor de normale rekening).
Volgens Rabobank op Twitter is dat nog niet bekend... Het overzicht heeft overigens één dag vertraging.

[ Voor 32% gewijzigd door Cadezo op 08-12-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
[b]
Eigenlijk zelfs pas sinds afgelopen dinsdag...
Aangenaam verrast door deze ontwikkeling!
Mogelijk kan ik nu declaraties indienen terwijl ik niet thuis ben.

Ga nog steeds shoppen voor een 2e creditcard trouwens.
Met 2500 op de rabocard koop ik geen 2 vliegtickets in een noodgeval.
Moet een visacard bijkomen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 29-07 11:30

Neoz

Neoz & Hobbes

Rare vraag wellicht, zijn er hier misschien American Express kaarthouders, die NIEt naar Coldplay willen maar wel kaartjes willen/kunnen bestellen voor mij ? Concert is 06-09-2012 maar voorverkoop voor Amex pashouders begint maandag. Ik ben bang dat vrijdag helemaal niks gaat worden namelijk dus zoek een uitweg .... :)

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Neoz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:34:
Rare vraag wellicht, zijn er hier misschien American Express kaarthouders, die NIEt naar Coldplay willen maar wel kaartjes willen/kunnen bestellen voor mij ? Concert is 06-09-2012 maar voorverkoop voor Amex pashouders begint maandag. Ik ben bang dat vrijdag helemaal niks gaat worden namelijk dus zoek een uitweg .... :)
Weet je zeker dat je niet kaartjes + AMEX kaart moet meenemen naar het concert? Zo werkt het geloof ik hier wel in de UK om zodoende geen handel in AMEX kaartjes te krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 29-07 11:30

Neoz

Neoz & Hobbes

Dat weet ik niet zeker, maar kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Ik zal dat eens uitzoeken.

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

swtimmer schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:10:
[...]

Weet je zeker dat je niet kaartjes + AMEX kaart moet meenemen naar het concert? Zo werkt het geloof ik hier wel in de UK om zodoende geen handel in AMEX kaartjes te krijgen :-)
Als AMEX houder mag je maar maximaal 2 of 4 kaartjes bestellen, zo blokkeren ze de handel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Stewie! schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:20:
[...]

Als AMEX houder mag je maar maximaal 2 of 4 kaartjes bestellen, zo blokkeren ze de handel al.
Ja, maar ik heb toen ik hier een keer er gebruik van maakte (was geen concert maar wel een voorstelling) moest ik dus wel mijn AMEX kaart laten zien en waren die 2/4 kaartjes dus voor mij + vrienden zeg maar. Zat toen flinke korting op dus vond het niet heel gek, vandaar ook dat ik aanraad het even na te zoeken/lezen wat de voorwaarden zijn. Wie weet zijn die niet zo streng voor dit event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Ook ik gebruik momenteel de 2 kaarten van de rabobank door elkaar, ik zou toch maar eens die kaart ophalen als ik jou was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Nog even terugkomend op de omzetting Rabocard naar Basecard, het blijkt dat de Rabocard nog 60 dagen na de omzetting geldig blijft. Ik heb mijn Basecard de laatste week van oktober ontvangen, dus dat zou betekenen dat mijn Rabocard de eerste week van januari ongeldig wordt... ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 4 ... 94 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1