Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vandaag een van onze secretaresses geholpen met een leuke afboeking (voor de duidelijkheid: ik zit in Groot-Brittannie).

Verschillende groepsleiders inclusief ikzelf hebben een corporate VISA-credit card, vanwege het regelmatige reizen. Vooral onze vertegenwoordiger van het International Office reist heeeeel veel. Vorige maand moest hij in de buurt van Wageningen zijn, had daar al eerder overnacht, en de secretaresse had een verzoek voor een kamer binnen een blokboeking van het congres gedaan. Was echter geen ruimte meer, dus zij had geantwoord "dan zoek ik verder". Staat er deze maand toch een afschrijving op de creditcard van dat specifieke hotel... :D

Ik gebeld (secretaresse vond het toch beter als dat even Nederlandstalig kon worden afgehandeld), blijkt uiteindelijk dat ze daar in de war waren geraakt, iemand was niet op komen dagen voor dat congres, en zijn creditcardgegevens stonden nog opgeslagen van de vorige editie van datzelfde congres. Had een dombo het daar maar op geboekt 8)7 .

De vriendelijke dame gaf aan dat ze het verder zouden uitzoeken, waarop ik aan heb gegeven dat me dat niets interesseerde: een terugboeking naar onze creditcard, het verwijderen van die gegevens uit al hun databases en de rest zoeken ze zelf maar uit, maar gaat ons niets aan. Ze gaf wel aan dat dit inderdaad slordig was en niet de normale gang van zaken. Duh... :X

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:53

-d-

swtimmer schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:10:
[...]

Weet je zeker dat je niet kaartjes + AMEX kaart moet meenemen naar het concert? Zo werkt het geloof ik hier wel in de UK om zodoende geen handel in AMEX kaartjes te krijgen :-)
Ik heb de AMEX tickets voor Coldplay hier in m'n inbox en staat geen vermelding van het AMEX meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Nou de Rabobank heeft dit jaar niet echt een goede beurt gemaakt zeg:

Ik geef al jaren aan dat ik graag mijn afschriften per post wil ontvangen omdat ik dat fijn vind. Helaas werkt de Rabobank hier niet meer aan mee en vinden ze dat de klant ook wel zelf printjes kan maken. Erg irritant omdat ik zo het overzicht van m'n inkomsten en uitgaven kwijt raak.

Nou kreeg ik vandaag ook die nieuwe creditcard in de bus. Het is die "basecard" waar hier wel meer over is gesproken. Ik kon me niet herinneren dat ik hiermee had ingestemd en daarom heb ik maar eens gebeld. Bleek dus dat ook deze kaart weer zo'n automatische doorvoering is. In het begin dacht ik "ach nouja, creditcard is creditcard", maar toen ik net voor de lol keek naar de voorwaarden zag ik dus dat die basecard een ONVERZEKERDE kaart is. Dat vind ik dus echt schandalig.

Dat ze je kaart automatisch omzetten is nog tot daar toe, maar dat je er via een omweg achter moet komen dat je nu onverzekerde aankopen doet vind ik not done. Vond de Rabobank altijd erg fijn, maar ze hebben het nu verpest. Gelukkig is overstappen niet al te moeilijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Anoniem: 157535 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:34:

Ik geef al jaren aan dat ik graag mijn afschriften per post wil ontvangen omdat ik dat fijn vind. Helaas werkt de Rabobank hier niet meer aan mee en vinden ze dat de klant ook wel zelf printjes kan maken. Erg irritant omdat ik zo het overzicht van m'n inkomsten en uitgaven kwijt raak.

Nou kreeg ik vandaag ook die nieuwe creditcard in de bus. Het is die "basecard" waar hier wel meer over is gesproken. Ik kon me niet herinneren dat ik hiermee had ingestemd en daarom heb ik maar eens gebeld. Bleek dus dat ook deze kaart weer zo'n automatische doorvoering is. In het begin dacht ik "ach nouja, creditcard is creditcard", maar toen ik net voor de lol keek naar de voorwaarden zag ik dus dat die basecard een ONVERZEKERDE kaart is. Dat vind ik dus echt schandalig.

Dat ze je kaart automatisch omzetten is nog tot daar toe, maar dat je er via een omweg achter moet komen dat je nu onverzekerde aankopen doet vind ik not done. Vond de Rabobank altijd erg fijn, maar ze hebben het nu verpest. Gelukkig is overstappen niet al te moeilijk :).
Volgens mij is dat toch echt een probleem van jezelf als je je overzicht al kwijt raakt van het niet ontvangen van een overzicht omdat je zelf je printjes moet maken.... :')

En er is niks mis met de voorwaarden van een Basecard... alle credit cards zijn onverzekerd TENZIJ je er apart voor betaald....

Dat het zonder jouw medeweten gewijzigd is, is dan het enige waar je ze vragen over kan stellen

[ Voor 3% gewijzigd door Naboo op 23-12-2011 19:53 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, mijn vrij standaard ING-kaart heeft toch echt een bepaalde mate van verzekering eraan hangen hoor.

http://www.ing.nl/Images/...Creditcard_tcm7-33139.pdf

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naboo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:47:
[...]

Volgens mij is dat toch echt een probleem van jezelf als je je overzicht al kwijt raakt van het niet ontvangen van een overzicht omdat je zelf je printjes moet maken.... :')

En er is niks mis met de voorwaarden van een Basecard... alle credit cards zijn onverzekerd TENZIJ je er apart voor betaald....

Dat het zonder jouw medeweten gewijzigd is, is dan het enige waar je ze vragen over kan stellen
Ik wil niet veel zeggen, maar ik betaalde evenveel voor de verzekerde Rabocard als ik dadelijk zou gaan betalen voor de uitgeklede Basecard. Het is geen gratis kaartje oid. Als het dan zonder overleg van verzekerd naar onverzekerd gaat vind ik dat dit kwalijk is. Bovendien zie ik niet in waarom een creditcard zonder verzekering een prima kaart is? Je hebt die kaart tenslotte zodat je veilig zaken kan doen over de hele wereld op plaatsen waar geen Paypal oid is. Dat is dan ook de reden dat de verzekering er in 90% van de gevallen wel op zit (weet niet waar je de info vandaan haalt dat die er nooit opzit tenzij je meer betaald?). Op het moment dat je die veiligheid niet meer hebt kun je net zo goed een envelopje met geld opsturen.

Dan kun jij zeggen, dan betaal je toch wat bij zodat je wel verzekerd bent? Maar dit gaat dus niet meer, want bij elke rekening vorm hoort nu een bepaalde creditcard. Wil ik een andere kaart, dan moet ik ook een andere rekening aanvragen = dubbele kosten.

Wat betreft het overzicht snap je denk ik zelf wel waar ik op doelde... Het is irritant om zelf printjes te maken en alle inkomsten en uitgaven op en af te tellen. Ik hoop dat je het daar mee eens bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 23-12-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:22
Gebrekkige of helemaal geen communicatie van prijsverhogingen. Klinkt bekend. Exact de rede waarom ik jaren geleden al opgestapt ben bij de Rabobank.

Geldopnamen met een pinpas in een andere valuta dan euro was altijd kosteloos en zonder koersopslagen. Helaas vond de Rabobank en later alle andere banken (behalve de ING met een duur pakket) in Nederland het nodig om daar 2+ euro per keer (!!) voor te vragen. Uiteraard zonder dat te communiceren naar de eindklanten. 17 keer geld pinnen in Slowakije waar op dat moment nog geen euro was is toch niet zo vreemd? Enkele maanden eerder was het immers nog kosteloos. Op een druk moment dus het plaatselijke kantoor binnengestapt om uitleg te vragen en uiteraard mijn eigen 34 euro terug te claimen. Alleen toen ik tijdens een flinke discussie dreigde aangifte te doen van diefstal door mijn niet langer betrouwbare bank, kwam daar de filiaalmanager tevoorschijn. Mijn 34 euro is terug, maar de zelfde week heb ik alsnog mijn rekening opgezegd.

Nu heb ik een betaalrekening bij de ING (goedkoopste optie) en een compleet gratis betaalpakket inclusief creditcard van de Duitse DKB bank. Bevalt me prima, en geldopnamen in andere valuta dan euro werkt met de VISA van de DKB bank vrijwel altijd. Dit in tegenstelling tot de Nederlandse Maestro passen, die door gelimiteerde acceptatie vaak weigeren.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Weet niet hoor, maar ik heb van mijn Rabobank een maand of 3 geleden netjes een brief gehad over de aanstaande wijzigingen betreffende de creditcards. Daarnaast worden er heel veel aankondigingen en berichten op Internetbankieren geplaatst. Je kan verwachten dat bedrijven met elke poep en scheet die ze veranderen naar jou toe komen, maar behalve dat de realiteit leert dat dat niet gebeurt lijkt me ook dat de dienstverlening daar onnodig duur van wordt. Zoveel is het toch niet gevraagd om over zoiets belangrijks als je financiële zaken jezelf even maandelijks o.i.d. op de hoogte te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bomin schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 22:29:
Zoveel is het toch niet gevraagd om over zoiets belangrijks als je financiële zaken jezelf even maandelijks o.i.d. op de hoogte te houden?
Ik vind dat eerlijk gezegd een taak van de bank omdat dat het enigste is wat ik ze vraag. Zij mogen mijn geld tenslotte beheren (waar ze aan verdienen) en voor de overige zaken die ik nodig heb betaal ik extra. Vind het daarom een klein iets dat ze voor hun klanten kunnen doen. Op het moment dat ze ook bij de overige zaken waar ik al extra voor betaal gaan rommelen waardoor ik van verzekerde situaties in onverzekerde situaties kom dan hebben ze mij gewoon teleur gesteld en zie ik niet in wat een dergelijke bank nog voor mij kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Mijn punt is, jij kan het een taak van ze vinden, maar als ze het niet doen dan kun je daar wel lijdzaam op gaan zitten wachten, maar verstandiger is dan om jezelf op de hoogte te houden. Andere optie is inderdaad om naar een andere bank over te stappen die de klanten wat meer aan het handje houdt (ik bedoel het niet zo denigrerend maar kan even niet op een goede term komen), maar dan betaal je daar waarschijnlijk ook meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En dat op de hoogte houden doen ze wel in de vorm van reclame en andere nonsense, maar dingen die er écht toe doen als prijsverhogingen of een voor de klant negatieve verandering in de voorwaarden of productomschrijving worden vaak (bewust?) 'vergeten'. En dat is precies waar ik bij de Rabo zo van baalde.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Al die wijzigingen staan gewoon in je berichtenbox op internetbankieren. Goed, als je dat nooit gebruikt heb je een punt. Maar voor velen zou dat slechts een slap excuus zijn.

Hoe dan ook wordt het wel steeds kariger met het aanbod. Voor steeds meer services zal los betaald moeten worden. Maar welke bank heeft dat niet? ING leuk en aardig, maar hoe gaat dat straks met je bankrekeningnummer als we binnen Europa één systeem krijgen voor rekeningennummers?

Bij de Rabo was ik de gebrekkige CC functionaliteit helemaal zat, dus ik heb mijn rekening teruggeschroefd naar een Direct pakket en de CC bij de Bijenkorf genomen. Die punten die je kan sparen tikken toch behoorlijk aan. Zeker als je bijvoorbeeld een vliegticket of hotels boekt kan het erg hard gaan. Het is onderhand een sport geworden bij aankopen zo veel mogelijk cc te gebruiken ipv pin of ideal (mits voor de CC geen extra kosten worden berekend natuurlijk), zodat je er het meeste voordeel uithaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Deze week voor eerste keer geld opgenomen uit een geld automaat met mijn DKB Visa kaart in Guangzhou , China. Vanwege de kerstmis kon ik de transactie pas vandaag zien en ik krijg bij DKB dus niet de wisselkoers van op de dag dat ik het uit de automaat heb gehaald.

De valuta datum is dus afwijkend van de dag waarop de DKB het ontvangt. Persoonlijk maakt me dat weinig uit want bij andere banken betaal je dus mooi een bepaald percentage omzet over het bedrag en dat is vaak al meer dan 1.75%.

Dus ik vind er fijn dat ik geen wisselkoers opslag hoeft te betalen aan de bank, want vooral met lagere wisselkoers is dat nu wel fijn, want anders had me 2000RMB € 247.81 gekost en nu dus € 243,55 een verschil van € 4,26, dus genoeg reden om die hotels contact te betalen als ik niet vooraf hoef te betalen.

En moet je dan na gaan dat die bij andere creditcards hogere is. Bij de bijenkorf kaart kost het je 1% met maximum van € 1,50 en volgens mij krijg je in vreemde valuta dan nog eens 1.85% wisselkoers opslag erbij, want die 1% is geen wisselkoers opslag, want die zou je in Nederland ook betalen.

Als je trouwens geen positief saldo hebt word er bij de bijenkorf card maar liefst 4% ingehouden over het gehele bedrag, dus stel je zou € 1000 pinnen dan kost je dat 4%, nogal duur als je het op einde van maand netjes terug betaald.

Dus ben wel blij dat ik met de DKB Visa kaart wel een manier heb om die wisselkoers opslag niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn DKB Visa kaart weigerd soms en dat komt allemaal omdat in China de hotels waar ik verbleef belachelijke hoge deposits wouden hebben, ik wou dat allemaal contant voldoen maar daar voor had ik niet genoeg contant geld in mijn beurs voor.

Resultaat ik ga net naar de ATM en wil 600 RM pinnen, krijg ik de melding dat ik onvoelde saldo heb, ik vermoed dat er twee deposits nog niet vrijgeven zijn, een was van 3000RMB en die zou op 8 Januari gecanceld zijn, maja das notabene een zondag en dan werken banken niet en de 2e was een deposit van 1600RMB en die was op 10 Januari gecanceld.

Dat is dan wel een nadeel als je tijdens je reis in meerdere hotels verblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Anoniem: 157535 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:34:

Ik heb ook de basecard aangeboden gekregen. Wel van tevoren aangekondigd, allemaal netjes gegaan. Alleen toen de postbode aankwam met die kaart heb ik hem gewoon niet aangenomen. Mn oude 'goede' kaart doet het vooralsnog nog steeds.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe (backup) CC, maar ik zie hier eigenlijk maar weinig mensen met de bijenkorf CC of een flying blue card.

Beide vind ik wel interessant, de eerste omdat hij goedkoop is en je er punten mee kan sparen en de tweede omdat hij het eerste jaar gratis is, ik 50 korting krijg bij mijn volgende vlucht en een AMEX wellicht hulp biedt indien mijn mastercard het niet doet.

Een ander alternatief is gewoon een CC bij ING, maar zoals ik het zie zijn de bijenkorf en flying blue card toch beter of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
StephaN900 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:10:
...ik 50 korting krijg bij mijn volgende vlucht en..
50 wat? Even opgezocht, 50 euro dus. Kijk eens bij de concurrentie? Zelden heeft KLM of Airfrance betere tarieven dan andere maatschappijen.

Voorbeeld Amsterdam - Singapore vv
KLM: 900 euro rechtstreeks
Airfrance: 845 euro 1 overstap

Singapore Airlines: 550 euro rechtstreeks
China Southern: 480 euro 1 overstap
Emirates: 550 euro 1 overstap

Moeilijk is het niet lijkt me.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Napsju schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:52:
[...]

50 wat? Even opgezocht, 50 euro dus. Kijk eens bij de concurrentie? Zelden heeft KLM of Airfrance betere tarieven dan andere maatschappijen.
Da's niet waar, maar ze kiezen heel goed uit waar en hoe ze concurreren. Blijkbaar achten ze 't in dit geval onverstandig om die prijs te matchen. Maar ik heb voor eind feb een vlucht met KLM/Delta naar de VS voor €500 en daar kom je niet makkelijk onder, non-stop.

Anyway, die €50 korting is leuk maar niet het punt natuurlijk want gewoon een eenmalig sign-upcadeautje. Verder is het 'gewoon' een AMEX kaart maar dan met wat extra voordelen (waarvan een is dat de minimuminkomsteneis lager ligt). Als je al een MC hebt zou ik niet bij de ING nog een MC nemen. Ik weet niet wat de Bijenkorf card precies doet, daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 21-01-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napsju schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:52:
[...]

Voorbeeld Amsterdam - Singapore vv
KLM: 900 euro rechtstreeks
Airfrance: 845 euro 1 overstap

Singapore Airlines: 550 euro rechtstreeks
China Southern: 480 euro 1 overstap
Emirates: 550 euro 1 overstap

Moeilijk is het niet lijkt me.
Qatar airways heeft ook goeie promotie aanbiedingen en is 5 sterren vluchtmaatschappij en KLM heeft er maar 3.

Maar inderdaad ik heb tot nu toe nog steeds goedkoper dan KLM kunnen vinden en sommige KLM vluchten worden niet door KLM uitgevoerd.

Ik heb toevallig voor in Mei bij Qatar airways geboekt retour Guangzhou en dat was € 495 vanaf Frankfurt, KLM was flink duurder.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 21-01-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 13:53

-d-

Ik zou die KLM AMEX alleen nemen als je veel vliegt en veel op de kaart uit geeft. Ik heb 'm zelf wel, maar reis veel voor werk + doe de zakelijke uitgaven om de AMEX waardoor ik wat miles krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
StephaN900 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:10:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe (backup) CC, maar ik zie hier eigenlijk maar weinig mensen met de bijenkorf CC of een flying blue card.

Beide vind ik wel interessant, de eerste omdat hij goedkoop is en je er punten mee kan sparen en de tweede omdat hij het eerste jaar gratis is, ik 50 korting krijg bij mijn volgende vlucht en een AMEX wellicht hulp biedt indien mijn mastercard het niet doet.
Hier een Bijenkorf kaarthouder. Ik heb deze ondertussen een paar maanden in gebruik en hij bevalt prima. Dat sparen van punten tikt toch best lekker aan, zeker als je een grote uitgave doet ermee. En mocht de Bijenkorf toch al 'jouw' warenhuis zijn dan zijn de extraatjes voor klanten natuurlijk ook wel aardig (extra koopavonden, extra kortingen enzo).

Die AMEX kaart is denk ik alleen aan te raden als je echt veel vliegt. Mijn vriendin heeft dat ding (gekoppeld aan d'r Flying Blue frequent flyer account) en dan is het wel aardig. Er zit geloof ik een extra reisverzekering op, je krijgt een goede vergoeding als je koffer te laat wordt bezorgd, etc. De kosten van AMEX zijn altijd vrij hoog. Soms zie je dan ook dat winkeliers niet happig zijn op het processen van AMEX kaarten itt Mastercard of Visa.

Als back-up kaart is AMEX denk ik dus minder geschikt. Neem dan een VISA kaart als je nu al over een MC beschikt. Dat maakt je bestendiger tegen plekken waar je niet met je MC terecht kan (zoals in zuidelijk Europa nog wel eens het geval is). Maar goed.. als ik op vakantie ga heb ik m'n normale pin pas en één creditcard bij. Wat mij betreft genoeg 'back-up' dus. Mocht het echt zo zijn dat m'n passen allebei worden gejat dan kan ik nog altijd terugvallen op m'n bank waar ik 'noodgeld' kan krijgen. En reis ik over het algemeen nooit alleen, dus is er altijd wel wat te regelen.

Als je lid bent van de ANWB kun je ook nog hun creditcard aanvragen. Die kan je echt als back-up inzetten. Je hoeft begint namelijk pas te betalen als je het ding voor het eerst gebruikt (in geval van nood dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:23
Even een korte ervaring met mijn ANWB VISA kaart:

Ik heb deze kaart al sinds november 2006, nooit problemen mee gehad, nooit een onterechte afschrijving. Een keer dacht ik een onterechte afschrijving te hebben maar na een verzoek om uitleg heeft VISA mij kunnen vertellen wie de andere partij was - en het bleek een terechte afschrijving te zijn. Tevreden over de service!

Nu heb ik voor het eerst wel een onterechte afschrijving op mijn afschrift:
  • 7 januari keek ik door mijn afschrift en zag een afboeking van 75 euro, "211010096 AANBIEDING 12M". Ik gok dat iemand met mijn creditcardnummer per ongeluk een jaarabonnement telegraaf ( :X ) heeft afgesloten.
    De procedure om een afschrijving te betwisten was niet eenvoudig te vinden op de website. Uiteindelijk die avond via de 'neem contact op' webpagina een mailtje gestuurd.
  • Twee werkdagen later, 10 januari, kreeg ik bericht terug - een handleiding 'betwiste transactie' met een formulier dat ik moest invullen en terugsturen. Meteen die dag gedaan.
  • De volgende dag een ontvangstbevestiging per mail, en de dag daarop ook nog per post een bevestiging dat het teruggestort zou worden, onder de aanname dat een onderzoek zal uitwijzen dat het een onterechte afschrijving was.
  • ... en als ik nu op mijn transactielijst kijk: 12 januari, 75 euro creditcorrectie.
Ofwel: procedure is ietwat lastig te vinden op de website, maar wordt wel professioneel en goed afgehandeld. Ben nog steeds tevreden over m'n ANWB VISA kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 17:18

Stewie!

Keen must die!

Je moet echt veel geld uitgeven om die AMEX flying blue leuk te maken. Het duurt wel even voordat je een gratis vlucht bij KLM verdient.

Ik heb zelf de groene kaart van AMEX, daar spaar je heel snel punten mee en die membership rewards kan je weer inwisselen voor ipods, TVs, airmiles, keukengedoe, kleren, fietsen, noem het maar op.
Ook heb ik de amex centurion, daarmee spaar je alleen in Nederland sneller punten dan de groene kaart, en die kaart geeft weer recht op upgrades naar deresidential suite in vijf sterren hotels (four seasons), gratis nachten in 5 sterren hotels (mandarin oriental bijvoorbeeld), grote kortingen bij autohuur en gratis upgrades, etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe ben je aan een centurion card gekomen en dan moet je wel heel veel uitgeven om het er weer uit te halen toch?

Nou ja ik ga gewoon voor die bijenkorf card denk ik, zoveel vlieg ik nu ook weer niet met KLM of een van zijn partner airlines.

En zit er nog een verschil tussen bijvoorbeeld de bijenkorf card en de ING card met wisselkoers opslag? Want de meeste van mijn CC uitgaven vinden toch in het buitenland plaats. Ben overigens geen lid van ANWB dus kan helaas niet gebruik maken van hun gratis CC.

[ Voor 104% gewijzigd door StephaN900 op 22-01-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
StephaN900 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:52:
Nou ja ik ga gewoon voor die bijenkorf card denk ik, zoveel vlieg ik nu ook weer niet met KLM of een van zijn partner airlines.
Die Flying Blue miles wordt je pas echt wijzer van als je ontzettend veel vliegt. Mijn vriendin gaat meerdere keren per jaar het vliegtuig in, zowel EU als VS. Nu na een jaar of 3 kan ze eindelijk eens een retour ticket voor ons beiden betalen daarmee, bijvoorbeeld richting NY, of bijvoorbeeld één enkele vlucht één stoel omboeken naar Business Class. Maar goed, voordat je daar dus bent heb je al voor (tien?)duizenden Euro's uitgegeven aan vliegtickets. Veelal alleen interessant dus als je veel zakelijk vliegt.

Daarnaast betaal je nog altijd de luchthavenbelasting, daar ontkom je niet aan. Dus echt 100% gratis is het nooit. Wat al eerder werd geopperd, soms kun je gewoon beter vliegen met een andere maatschappij of vanaf een andere luchthaven en op die manier meer geld in je zak houden dan de drang alsmaar te willen sparen voor je Flying Blue.

Ik dank AMEX overigens wel voor het mooie lederen mapje om m'n paspoort in te doen. Ik had eens veel te veel tijd op Schiphol en ik zag dat ze bij de bekende balie in de Chengen vertrekhal die dingen weggaven aan nieuwe leden. Dus ik dacht, dat wil ik ook. Ik daar naartoe, me opgeven als nieuw lid. Ik blij want ik kreeg een hoesje. Toen een maand later alles weer opgezegd (eerste jaar is gratis). Makkelijk verdient :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

ebia schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:24:
[...]

Die Flying Blue miles wordt je pas echt wijzer van als je ontzettend veel vliegt. Mijn vriendin gaat meerdere keren per jaar het vliegtuig in, zowel EU als VS. Nu na een jaar of 3 kan ze eindelijk eens een retour ticket voor ons beiden betalen daarmee, bijvoorbeeld richting NY, of bijvoorbeeld één enkele vlucht één stoel omboeken naar Business Class. Maar goed, voordat je daar dus bent heb je al voor (tien?)duizenden Euro's uitgegeven aan vliegtickets. Veelal alleen interessant dus als je veel zakelijk vliegt.

Daarnaast betaal je nog altijd de luchthavenbelasting, daar ontkom je niet aan. Dus echt 100% gratis is het nooit. Wat al eerder werd geopperd, soms kun je gewoon beter vliegen met een andere maatschappij of vanaf een andere luchthaven en op die manier meer geld in je zak houden dan de drang alsmaar te willen sparen voor je Flying Blue.
KLM heeft een van de slechtste airmile programmas. Ik raad altijd Delta airlines aan. 6 of 10 maal per jaar gratis upgrade naar business class als platinum of diamond. Met vier retourtjes LA in een kalenderjaar ben je platinum voor plusminus anderhalfjaar. Als je het eenmaal bent, dan blijf je makkelijk platinum omdat ze verschillende bonusses geven.

De luchthavenbelastingen die KLM op award tickets vraagt zijn soms duurder dan een los retourtje. Hoe dat kan geen idee. Merk het vooral bij vluchten naar Stockholm.
StephaN900 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:52:
Hoe ben je aan een centurion card gekomen en dan moet je wel heel veel uitgeven om het er weer uit te halen toch?

centurion is alleen op uitnodiging, maar het helpt altijd als je jouw interesse aangeeft aan de klantenservice. Zie Wikipedia: Centurionkaart

[ Voor 7% gewijzigd door Stewie! op 22-01-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Stewie! schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:05:
[...]
KLM heeft een van de slechtste airmile programmas. Ik raad altijd Delta airlines aan. 6 of 10 maal per jaar gratis upgrade naar business class als platinum of diamond. Met vier retourtjes LA in een kalenderjaar ben je platinum voor plusminus anderhalfjaar. Als je het eenmaal bent, dan blijf je makkelijk platinum omdat ze verschillende bonusses geven.
Klinkt als een goed programma. Maar ik weet niet of het echt bruikbaar is in haar geval. Ze vliegt regelmatig binnen de EU, maar dan naar de kleinere vliegvelden als Lyon of Geneve. Daar kun je met Delta niet komen. Als het naar de VS is is het meestal Boston (waar Delta wel komt). Maar dat is hooguit 2x per jaar. En daar weer bovenop dat ze nu de smaak van de Nederlandse Antillen te pakken heeft en dat weer -uiteraard- met KLM doet (Amsterdam - Atlanta - Bonaire is ook weer zo wat).

Als je op die manier gaat sparen op twee programma's dan denk ik dat je er al helemaal niet meer wijzer van wordt. Dan val je waarschijnlijk bij beiden uit de boot als 'platinum' member en mag je er nog voor gaan betalen ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

KL vluchten kun je naar Delta crediten en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Juist. Delta en KLM werken uitstekend samen. Ik upgrade met mijn Delta coupons ook KLM vluchten gratis naar business class. Werkt super. Je krijgt dan bovendien de 250% airmiles voor die vlucht. Juist door Delta vlieg ik al jaren alleen maar business class of first class. En de coupons zijn ook geldig voor een tweede persoon op dezelfde reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 13:22
Stewie! schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:05:
[...]

centurion is alleen op uitnodiging, maar het helpt altijd als je jouw interesse aangeeft aan de klantenservice. Zie Wikipedia: Centurionkaart
Welke voordelen bied de Centurion kaart jou specifiek, dat het je 2000 euro/jaar waard is? Lijkt me een boel geld .. en als de criteria op Wikipedia kloppen dan ben je een rijk man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
algemene vraag over creditcards, is geen nieuw topic waard: ik kon 'vroeger' (voor het nieuwe pinnen met de chip) gewoon in iedere winkel/supemarkt ook pinnen met mijn creditcard. gewoon een standaard creditcard van de abnamro. Sinds het nieuwe pinnen geven winkeliers en kassadames van de supermarkt aan dat dit niet meer kan.

zijn er meer mensen met deze ervaring? De enige oplossing is dan met de creditcard cash pinnen aan een automaat om dat dan weer uit te geven in een winkel. Dat lijkt me een vreemde omweg..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, ik wist niet eens dat je met een ABN Amro (binnenkort ICS) creditcard kon pinnen in een winkel :S , dat ze bij een geldautomaat wel werken om cash te pinnen (met kosten) wist ik wel.

edit:
https://www.icscards.nl/n...tenservice/klantenservice
U kunt met uw ABN AMRO creditcard vrijwel overal ter wereld contant geld opnemen. Zoek bij de geldautomaat of bij de bank waar u geld wilt opnemen of het Visa of MasterCard-logo staat afgebeeld. Indien dit het geval is kunt u contant geld opnemen met uw ABN AMRO creditcard.

Ook kunt u uw ABN AMRO creditcard vrijwel overal ter wereld in winkels en hotels gebruiken. Kijk ook bij de betreffende winkeliers en hotels of het Visa of MasterCard-logo staat afgebeeld.
Kan niet zo 123 iets vinden over de invloed van het invoeren van het nieuwe pinnen.

edit: "Sinds het nieuwe pinnen geven winkeliers en kassadames van de supermarkt aan dat dit niet meer kan."

Heb je het wel geprobeerd?

[ Voor 70% gewijzigd door Raven op 19-02-2012 10:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
eeh, ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer geprobeerd heb nadat ik die mededeling kreeg van de winkel :p

ik heb gisteren de nieuwe kaart van ICS ontvangen, ik zal bij hen eens de vraag droppen. Het verschil is dat je (ik) met de creditcard de magneetstrip gebruikte, maar inderdaad zou je verwachten dat het met de chip op de card ook moet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:P

Die van mij is (binnenkort) onderweg.

Vond net dit met Google: http://www.vanstripnaarchip.nl/index.php?p=103092
2. Hoe betaal ik met mijn nieuwe creditcard met chip en pincode?

Betaalt u bij een EMV-geschikte betaalautomaat dan moet de chip in plaats van de magneetstrip worden uitgelezen door de creditcard in de betaalautomaat te steken. Daarnaast toetst u een pincode in; een handtekening is niet meer nodig. Deze pincode is niet vanzelfsprekend dezelfde als de pincode van de bankpas.

Als de betaalautomaat nog niet EMV-geschikt is dan betaalt u gewoon zoals u gewend bent: met uw handtekening.
Je zou dan gewoon hetzelfde moeten doen als met de pinpas lijkt het. Pas erin schuiven, de pincode van de creditcard invoeren en that's it.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 19-02-2012 10:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
tja, soms maak je het jezelf gewoon moeilijk blijkbaar :+ . probleem opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Raven schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:26:
Hmm, ik wist niet eens dat je met een ABN Amro (binnenkort ICS) creditcard kon pinnen in een winkel :S , dat ze bij een geldautomaat wel werken om cash te pinnen (met kosten) wist ik wel.
Euh... volgens mij is dat dan niet pinnen maar gewoon betalen met je creditcard... Of zijn die 2 functies gecombineerd op één pasje bij de ABN Amro?
Notehoutelade schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:46:
eeh, ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer geprobeerd heb nadat ik die mededeling kreeg van de winkel :p

ik heb gisteren de nieuwe kaart van ICS ontvangen, ik zal bij hen eens de vraag droppen. Het verschil is dat je (ik) met de creditcard de magneetstrip gebruikte, maar inderdaad zou je verwachten dat het met de chip op de card ook moet werken :)
Wel apart zeg... tegenwoordig krijg je toch ook gewoon een melding als je wilt 'chippinnen' dat of je wilt pinnen of chipknip wilt gebruiken. Creditcard functionaliteit zou hetzelfde kunnen/moeten zijn, tenzij de winkel gewoon besloten heeft creditcards niet meer te accepteren... (of dat wellicht hun automaatje er niet geschikt voor is).

Overigens zijn een hoop creditcards al jaren met chips uitgevoerd... in de Scandinavische landen betaal je al heel lang met je chip van de creditcard (in combinatie met de pin-code)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tenzij ik wat termen door elkaar haal, ik kan mijn creditcard gewoon op dezelfde manier als een bankpas gebruiken om geld op te nemen bij een geldautomaat, heb die itt Notehoutelade niet in winkels geprobeerd. Waarschijnlijk wordt daarbij Maestro gebruikt ipv het pinnen. Dus lijkt erop dat ik de verkeerde term gebruik :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:44
Je kunt nu ook heel gemakkelijk via credit card online bij ABN geld overmaken naar je creditcard. Gisteren eens mijn nieuwe pas geactiviteerd.

Maar eigenlijk wil ik bij ABN een Visa pas, maar dat is alleen voor Fortis klanten mogelijk. Heb nog een Bijenkorf creditcard besteld (12 eu per jaar), want daarmee spaar je nog actief voor korting.

Beetje hetzelfde met kiezen tussen tankstations: BP of Shell. Qua kosten maakt het amper uit, maar voor de spaaracties weldegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
FIFO schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:45:
Maar eigenlijk wil ik bij ABN een Visa pas, maar dat is alleen voor Fortis klanten mogelijk. Heb nog een Bijenkorf creditcard besteld (12 eu per jaar), want daarmee spaar je nog actief voor korting.
Ik heb al jaren geen VISA kaart meer, en eigenlijk mis ik het niet. Ik heb welgeteld één keer meegemaakt in Italië bij een benzinepomp dat ze alleen VISA accepteerden en geen MasterCard. Maarja, dan kun je altijd nog (Meastro) pinnen of gewoon met cash betalen. Vind het iets too much om beide passen te hebben.

(Ooit toen ik direct bij ICS de VISA aanvroeg was er een fraaie aanbieding, eerste jaar gratis + een exclusief wijnpakket. Uiteindelijk bleek dat wijnpakket gewoon een doos te zijn van 6 dezelfde flessen rode koppijnwijn. Bij VISA krijg je wel altijd zo'n blad maandelijks opgestuurd met veel te dure uitjes erin, op zich wel aardig voor op de wc om door heen te bladeren ter inspiratie).

Als het puur voor achter de hand is, en je bent lid van de ANWB, zou je hun VISA card kunnen overwegen. Daar hoef je pas de kaartbijdrage van te betalen als je hem echt gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

FIFO schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:45:
Je kunt nu ook heel gemakkelijk via credit card online bij ABN geld overmaken naar je creditcard.
Wat is daar dan het voordeel van?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
dat kon al langer, geld op de creditcard zetten. heb het op vakantie gebruikt, om kunstmatig een hogere limiet te hebben. Dat had ik tijdens de vakantie eenmalig nodig. Dus toen gewoon 3000 erbij gezet, incl limiet van 2000 had ik 5000.
ik bedoelde met 'pinnen met de creditcard' inderdaad gewoon betalen met de card mbv pincode. in mijn beleving hetzelfde als pinnen :)
ik zal het binnenkort eens bij een winkel proberen met pincode en chip betalen. Dat zal vast werken ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Slasher schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:18:
[...]

Wat is daar dan het voordeel van?
1) hogere uitgave limiet
2) je kan je eigen geld opnemen zonder hoge kosten. Handig in plaatsen waar je maestro pinpas niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
_Christiaan_ schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:10:
[...]

Ik heb ook de basecard aangeboden gekregen. Wel van tevoren aangekondigd, allemaal netjes gegaan. Alleen toen de postbode aankwam met die kaart heb ik hem gewoon niet aangenomen. Mn oude 'goede' kaart doet het vooralsnog nog steeds.
Mijn goede oude kaart lijkt niet meer te werken, die van jou nog wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 17:48
dominicr schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:23:
[...]
Mijn goede oude kaart lijkt niet meer te werken, die van jou nog wel ?
De oude kaart blijft 2 maanden geldig nadat de nieuwe aangemaakt is. Van Christiaan zal dus ook niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ja, maar dan moet je dus wel de vlucht via Delta boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stewie! schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:14:
Ja, maar dan moet je dus wel de vlucht via Delta boeken.
Dat hoeft niet, je kunt bij KLM prima een DL SkyMiles nummer invoeren.

Oh, als je wilt upgraden is dat geloof ik wel zo trouwens ja.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 19-02-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Laatst online: 11:55

ZenTex

Doet maar wat.

Ik heb ook weer een nieuwe creditcard. Mastercard via de Rabobank. De vorige was (semi) geblokkeerd.

Het verhaal: De vorige card was zo'n nieuwe, met chip, zo een waar je dus ook zo'n secure code krijt (PIN).
Dat hele PIN gebeuren heb ik echter nooit nodig gehad, maar was wel zo "slim" om die code te bewaren mocht ik hem vergeten. Uiteindelijk bleek ik die code ook vergeten, en ik wist niet dat te text op dat papiertje vervaagde, dus PIN kwijt. Pas vorig jaar kwam het gebruik van die PIN in zwang bij voornamelijk webshops, later ook bij winkels.
Ik ben als zeeman veel op reis, en a met name veel naar Hong Kong, met het gebruik van die CC had ik nooit veel problemen, af en toe werd mij om de PIN gevraagd, daarop antwoordde ik dat ik geen PIN had. Geen probleem... Meestal.
Maaar midden 2011 kreeg ik ineens problemen met die kaart, onbruikbaar ineens in veel restaurants (Hong Kong), Rabo site gecheckt, geen problemen, tijd voor een nieuwe kaart misschien? Gelukkig heeft mijn vriendin een hele rits creditcards, dus geen probleem. >:)
Totdat ik afgelopen kerst een cadeautje wou afrekenen bij de juwelier. Daar hadden ze blijkbaar problemen met de kaart en ineens werd mij verteld dat ik geen geld genoeg had staan. Dat was uiteindelijk bullshit, limiet was hoog genoeg en cash op betaalrekening was er ook ruim voldoende. Na enekel belltjes met de Rabo/mastercard kwam de aap uit de mouw. Ze weten daar niet hoe met de kaart om te gaan.

Bij het gebruiken van de magneetstrip gaat het op de oude manier, als de chip gebruikt word heeft men de PIN nodig. Blijkbaar weten ze dat niet in HK, toch een hypermoderne stad.
Wat die doos in de juwelier gedaan heeft is dus lukraak iets intypen bij die PIN zonder het te berijpen en had zodoende mijn kaart geblokkeerd. Ik heb daar dus een scène gemaakt omdat ze de boel bij elkaar liepen te liegen (ontoereikend saldo volgens hun), artikel heb ik ook mooi bij hun laten liggen. Ik moest wel want zonder creditcard was dat bedrag onhaalbaar al heb ik het geprobeerd door elke ATM af te lopen.

Nu dus een nieuwe kaart met nieuwe code, die ik me toch maar goed heb ingeprent. Zonder die PIN kan ik weinig meer, vooral qua kopen op afstand.
Ik denk ook dat ik maar een extra CC ga nemen, puur voor noodgevallen.

Vreemd feit (wat ze ook bij mijn lokale rabo niet wisten); Ondanks dat de kaart geblokkeerd was kon ik hem gewoon gebruiken met gebruik van het CC nummer. 3 keer foute pin=blokkade van het chipgedeelte, niet van de hele kaart. :( Dat had die gast van mastercard ook wel eens mogen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De PIN kun je online niet gebruiken-- dat is puur iets voor de chip.

Dat ding heet dan ook gewoon een PIN en niet SecureCode. Dat is namelijk wél een online verificatiemechanisme, maar dat werkt met een wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
ZenTex schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:57:
Nu dus een nieuwe kaart met nieuwe code, die ik me toch maar goed heb ingeprent. Zonder die PIN kan ik weinig meer, vooral qua kopen op afstand.
Ik denk ook dat ik maar een extra CC ga nemen, puur voor noodgevallen.
De pincode van de RaboCard/Rabo BaseCard kan je trouwens wijzigen in een Rabo Geldautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CyBeR schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:01:

Dat ding heet dan ook gewoon een PIN en niet SecureCode. Dat is namelijk wél een online verificatiemechanisme, maar dat werkt met een wachtwoord.
Wordt die al wel gebruikt tegenwoordig? Heb daar vorig jaar ergens (of het jaar daar weer voor) bericht over gehad, maar heb die nog nooit hoeven te gebruiken. :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:23:
[...]

Wordt die al wel gebruikt tegenwoordig? Heb daar vorig jaar ergens (of het jaar daar weer voor) bericht over gehad, maar heb die nog nooit hoeven te gebruiken. :?
Ja die kom ik vrij vaak tegen zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Nu online

Rmg

CyBeR schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:01:

de securecode implementatie van de rabo / mastercard gaat via de random reader dus heb je je PIN nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rmg schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:40:
[...]

de securecode implementatie van de rabo / mastercard gaat via de random reader dus heb je je PIN nodig.
Ah, excuseer. Ik dacht dat die overal hetzelfde werkte, maar blijkbaar niet. Bij de ING is 't een wachtwoord (apart in te stellen van je internetbankierenwachtwoord) en met een soort challenge (iets wat je zelf ingeeft en vervolgens overeen moet komen in het securecode formuliertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CyBeR schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:32:
[...]

Ja die kom ik vrij vaak tegen zelfs.
Hmm, waar dan? Ik gebruik de cc het meest op Amazon, maar die doet daar blijkbaar niet aan.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:00:
[...]

Hmm, waar dan? Ik gebruik de cc het meest op Amazon, maar die doet daar blijkbaar niet aan.
Bijna alle Nederlandse webshops, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar heb ik iDeal voor ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

CyBeR schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:42:
[...]

Dat hoeft niet, je kunt bij KLM prima een DL SkyMiles nummer invoeren.

Oh, als je wilt upgraden is dat geloof ik wel zo trouwens ja.
KLM en Delta belonen je anders. Delta geeft veel meer airmiles dan KLM. Als je een KLM ticket boekt en Delta airmiles spaar krijg je een stuk minder punten dan als je via Delta een KLM vlucht boekt. Delta heeft veel 100% en 50% bonussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stewie! schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:48:
[...]

KLM en Delta belonen je anders. Delta geeft veel meer airmiles dan KLM. Als je een KLM ticket boekt en Delta airmiles spaar krijg je een stuk minder punten dan als je via Delta een KLM vlucht boekt. Delta heeft veel 100% en 50% bonussen.
Ik weet niet precies hoe KLM credit naar Delta, maar Delta vlucht (en boeking) naar KLM crediten levert je bij de goedkopere fares ook gewoon 25% en dergelijke op. (Mijn idee zou dus zijn dat dat andersom soortgelijk werkt.)

Ik heb 't ook zo horen omschrijven: KLM maakt 't moeilijk om miles te sparen, maar makkelijk om ze uit te geven. Delta maakt 't makkelijk om ze te sparen, maar moeilijk om ze uit te geven.

Briljante situatie was vroeger met Continental, wat gewoon 100% credite naar FB.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 20-02-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 07:47
ZenTex schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:57:
Ik heb ook weer een nieuwe creditcard. Mastercard via de Rabobank. De vorige was (semi) geblokkeerd.

...{heel verhaal}...
Datzelfde verhaal is mij meerdere keren overkomen met de SNS Mastercard. Swipen waarbij "kaart niet geaccepteerd", pinblokkade door "domme doos", onbegrijpelijke opnames ('s ochtends Schiphol en 's middags in Ierland) en van dat soort fratsen, waardoor de kaart geblokkeerd wordt. Allemaal wel goed dat de blokkade gelijk gedaan wordt, maar soms heel vervelend.

Ik heb zelfs het telefoonnummer achter op mijn pas al in de telefoon voor geprogrammeerd, voor het geval dat...
Meestal kan de blokkade via de telefoon al opgeheven worden.
CyBeR schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:53:
[...]
...

Ik heb 't ook zo horen omschrijven: KLM maakt 't moeilijk om miles te sparen, maar makkelijk om ze uit te geven. Delta maakt 't makkelijk om ze te sparen, maar moeilijk om ze uit te geven.
Die omschrijving klopt wel aardig :-) Ik heb bewust geen FB AMEX genomen, ondanks m'n Gold-status. Komt nog eens bij dat de AMEX-kaart bijna nergens, waar ik kom, wordt geaccepteerd. Dit in tegenstelling tot Mastercard en VISA.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Arthas schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:00:
[...]

Datzelfde verhaal is mij meerdere keren overkomen met de SNS Mastercard. Swipen waarbij "kaart niet geaccepteerd", pinblokkade door "domme doos", onbegrijpelijke opnames ('s ochtends Schiphol en 's middags in Ierland) en van dat soort fratsen, waardoor de kaart geblokkeerd wordt. Allemaal wel goed dat de blokkade gelijk gedaan wordt, maar soms heel vervelend.
Mijn vriendin heeft dat dus tot twee keer toe gehad bij de Rabobank. Ook lekker om daar tijdens je vakantie achter te komen (met borg op hotels enzo). Bellen mocht niet baten, de kaart was dusdanig geblokkeerd dat de blokkade niet meer op te heffen was (en een nieuwe pas was al naar het huisadres gestuurd). De reden is ook nooit boven water gekomen, dat wisten ze niet te vertellen.

Ze hebben toch je telefoonnummer, waarom bellen ze dan niet even om te checken wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ebia schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:16:
[...]
Ze hebben toch je telefoonnummer, waarom bellen ze dan niet even om te checken wat er aan de hand is?
Dat doen ze ook wel hoor. Ik heb meermaals de ING (cq postbank) aan de lijn gehad na 'vreemde uitgaven'. Dat wil zeggen, toen ik buiten Nederland twee iPhones aan het kopen was. (Beide keren, ook nog.) De eerste keer wilde dat net niet in m'n limiet passen omdat ik eerder ook een treinkaartje had gekocht (2x 498.99 past anders precies in een limiet van 1KEUR, maar dan net niet meer) en de 2e keer had ik m'n limiet dan wel kunstmatig opgehoogd maar vonden ze zo out-of-the-blue toch 2x 629 euro potentieel vreemd :P

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mijn nieuwe, door ICS uitgegeven, cc is er. Waarom moest die eigenlijk vervangen worden? Er staat nog steeds ABN Amro op :P
edit: Ik heb nu blijkbaar een ander cc-nummer, dat wordt een aantal Amazon (plus een aantal andere) sites aanpassen....

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 23-02-2012 13:05 ]

Oscar Wilde

Anoniem: 137282

Raven schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:03:
Mijn nieuwe, door ICS uitgegeven, cc is er. Waarom moest die eigenlijk vervangen worden? Er staat nog steeds ABN Amro op :P
edit: Ik heb nu blijkbaar een ander cc-nummer, dat wordt een aantal Amazon (plus een aantal andere) sites aanpassen....
De ABN AMRO cc's zijn overgenomen door een andere partij met een andere systeem. Daarom worden, met ook de veiligheid van de cc in het achterhoofd, de cc's vervangen met een andere ccnr, exp date en cvv code.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

CyBeR schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:53:
[...]

Ik weet niet precies hoe KLM credit naar Delta, maar Delta vlucht (en boeking) naar KLM crediten levert je bij de goedkopere fares ook gewoon 25% en dergelijke op. (Mijn idee zou dus zijn dat dat andersom soortgelijk werkt.)

Briljante situatie was vroeger met Continental, wat gewoon 100% credite naar FB.
Ik koop bij delta.com het ticket, met Delta code share nummer op KLM metal, en punten laat ik bij Delta in de account ipv bij KLM. KLM heeft vorige jaar alle klanten ontzettend benadeeld met de bijstelling in het programma. Bij Delta heb je ontzettend veel mogelijkheden om punten uit te geven, upgrades kan je als er plek is tot op de minuut voor vertrek nog regelen aan de checkin balie, de upgrade certificaten werken goed bij upgrades voor jou+companion, en via Skybonus (zakelijk airmiles bovenop persoonlijke airmiles) krijg je bij elke 4 retourtjes eentje in economy gratis.
Het klopt dat je altijd even moet zoeken voordat je punten kan uitgeven ... als je Amerikaan bent. Als Europeaan heb je ontzettend veel profijt van de Delta hub Amsterdam en van het feit dat alle KLM (echt 100% van de KLM vluchten) open staat voor het Delta airmiles programma. Ik heb zo meermaals reroutjes Zweden gekocht van Delta punten, terwijl ik heen en terug met KLM vlieg. Altijd beschikbaarheid in/vanuit Europa!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 137282 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:05:
[...]

De ABN AMRO cc's zijn overgenomen door een andere partij met een andere systeem. Daarom worden, met ook de veiligheid van de cc in het achterhoofd, de cc's vervangen met een andere ccnr, exp date en cvv code.
Ah okee. Blijft de vraag waarom er nog steeds ABN Amro op staat en niet ICS :P

Oscar Wilde

Anoniem: 137282

Raven schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:30:
[...]

Ah okee. Blijft de vraag waarom er nog steeds ABN Amro op staat en niet ICS :P
;)

Dat komt omdat ICS grotendeels samenwerkingsverbanden aangaat met andere partijen. Veel van de kaarten die ze uitgeven worden niet een ICS cc genoemd, maar bijv de BijCard (Bijenkorf), ANWB Visa Card, Ohra Visa Card et cetera. Op de voorzijde kan je niet zien dat het een ICS cc is, aan de achterzijde wel.

Specifiek kijkend naar de ABN kaart, zou het denk ik bij heel veel mensen vragen oproepen als er ineens heel groot ICS op de voorzijde van de cc staat ipv ABN Amro ;-). Het is immers een cc die in de overgrote meerderheid van de gevallen in combinatie met een bankpakket wordt uitgegeven. De producten hierin zijn dan op elkaar afgestemd, ABN betaalpas, ABN spaarrekening en een ABN creditcard 8) Trouwens, ook de eigen producten van ICS (World Card, World Card Gold) worden niet met de naam ICS op de markt gebracht..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Voor DKB Visa kaarthouders: Ik lees net in de nieuwe Preis- und Leistungsverzeichnis dat kassabetalingen in SEK en RON nu ook kosteloos zijn. Uiteraard is geld opnemen uit een geldautomaat met de DKB Visa kaart altijd al gratis. Fijne ontwikkeling. Nu USD en GBP nog. :)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

* Doet een klein dansje :D Aha aha * Nu nog die stomme ABN kaart opzeggen... (formuliertje zoeken)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23
Ik merk de laatste tijd als ik de creditcard wil gebruiken dat best wel wat webshops tegenwoordig extra kosten in rekening brengen voor het gebruik van een creditcard. Dat lijkt mij niet correct.

Zo wou ik vandaag op mijn werk een Netgear WNDR4500 bestellen bij 4Launch. Geen identifier bij de hand dus geen Ideal, dan maar creditcard. Ideal komen er 5,- bestelkosten bij, tja prima. Creditcard 14,-!?!?!?! Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat je omdat je je creditcard gebruikt je 9,- extra moet betalen t.o.v. Ideal?

Vervolgens nog wat andere webshops geprobeerd maar ook daar zag ik geregeld dat het gebruik van een creditcard 14,- kost en Ideal 5,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 04-06 21:09
Betalen met een creditcard kan de winkel gewoon een hoop geld kosten.
http://www.welingelichtek...dit-card-is-loeiduur.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35
Wat denk jij waar creditcardbedrijven van leven? Niet alleen van jouw kaartbijdrage, maar van de transactiekosten. 4Launch rekent 3% van de totaalprijs voor creditcardtransacties, dat komt ongeveer overeen met wat ze er zelf aan kwijt kunnen.
Er zijn ook diverse onbemande tankstations waar je niet terecht kunt met een creditcard: "U bent bij een goedkoop tankstation om goedkoop te tanken, en dan passen transactiekosten voor een creditcard niet in het plaatje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de andere kant er zijn ook webshops welke geen kosten rekenen en dan zijn ze kwa prijs soms nog goedkoper.

Even een niet tweakers geraleteerd voorbeeld, maar vliegtickets, koop je ticket via dreizen ofzo of cheaptickets of hoe die sites allemaal heten dan komen er met credit card betaling vaak kosten bij.

Koop je vliegticket direct via de vluchtmaatschappij wat vaak nog goedkoper is ook dan betaal je geen credit card kosten en als je geen credit card hebt kun je vaak niet betalen.

Alleen Airasia weet ik dat ze credit card kosten in rekening brengen en Rynaair ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:15

Klippy

Still Game

Vraagje voor die ABN AMRO -> ICS overstappers.

Klopt het dat je bij ICS niet meteen je limiet aangepast ziet worden?

Bij het oude ABN AMRO overzicht kwamen transacties altijd pas na een paar werkdagen in de lijst erbij, maar aan de linkerkant zag je wel direct na het betalen onder "Openstaande autorisaties" welk bedrag nog niet verwerkt was.

Bij het nieuwe ICS overzicht zie ik dat niet terug, klopt dat?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Zelfde als met de overgang van PaySquare naar ICS. Binnen een paar uur stond de autorisatie als reservering op het overzicht van PaySquare. Bij ICS komt dat pas na een paar dagen. Wel kun je ze bellen bij twijfel. De medewerker kan dan de transactie voor je nagaan. Heb ik twee keer gedaan vanwege de brakke website van AirAsia en Jetstar.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Een credit card maatschappij neemt (tijdelijk) jouw betalingsverplichting over. Op het moment dat je betaald, wordt de winkelier direct betaald en schieten zij het dus voor en heb jij een lening lopen. Over dit bedrag ontvangen zij uiteraard geen rente meer en deze kosten worden niet op jou verhaald, maar op de winkelier. Vandaar ook dat veel winkels deze kosten doorrekenen.

👨‍🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Beste mensen,

Aangezien ik over een maand een half jaar in Australië zit vanwege stage, ben ik op zoek naar een goede creditcard.

Ik heb nu een Rabobank basecard maar die vind ik te karig. 1000 euro limiet is gewoon te weinig als je daar bent. 1500 is het absolute minimum.

Nu ben ik redelijk noob v.w.b. creditcards. Het feit dat ik als student minder dan 1000 euro per maand binnenkrijg helpt ook niet mee. Heeft iemand tips? VISA vs. Mastercard? Wisselkoersen? Rente? etc...

Ik zag bijvoorbeeld de ANWB Visa card, is dat wat?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat moet je met een limiet van meer dan € 1000 als je minder dan € 1000 binnen krijgt? Ik vind de Visa kaart van de DKB het gunstigste, want bij pinnen betaal je geen koersopslag en dat loopt bij andere kaarten al gauw naar 2%.

Nadeel is je limiet is maar € 100, maar dat kan je als voordeel zien want je kunt alleen geld uitgeven dat je hebt. Je krijgt een spaarrente van 2.05% op het positieve saldo en ze hanteren de Visa wisselkoersen en dat zit wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is die 1000 euro niet op basis van je inkomsten? Groote kans dat je bij een andere partij een zelfde bestedingslimiet krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

De uitgaven willen nog weleens fluctueren. Het is lastig te voorspellen waardoor je af en toe instantly geld nodig hebt (voor een ticket bijvoorbeeld in bijzondere gevallen). Het is gewoon wel fijn om een backup te hebben, zeker aangezien je ver van huis bent. Ik denk dat ik hier niet verder op in hoef te gaan.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is je inkomen? Toen ik een wajong uitkering ontving kon ik alleen een credit card met een limiet van € 500 bij de ING krijgen, toen ik begon met werken kon ik plots wel een credit card met een limiet van € 2500 krijgen.

Dat was allemaal bij de ING, maar dat was voor me een andere aanvraag bij een andere credit card verstrekker was afgewezen.

En nu heb ik dus een Visa kaart met een limiet van € 100 :+

Kijk eens hier http://www.creditcardvergelijking.nl/ kun je die kaarten vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 23-04-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Bedankt, daar kom ik wel mee uit de voeten.

Grappig dat de onafhankelijke creditcards eigenlijk beter zijn qua voorwaarden en gebruiksgemak, en soms ook goedkoper dat de kaarten van de bank zelf. Met de creditcards die daarop staan kom ik ineens wel in aanmerking voor een kaart, terwijl mijn eigen bank (waar ik al jaren zit en waar ik al jaren een ruim saldo heb) moeilijk doet.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Laatst online: 08-05-2024
Kan je de limiet niet laten ophogen met een gesprekje in de bank?
Toen ik naar Australie ging, heb ik na een simpel gesprek met mijn kantoorhouder waarin ik uitlegde dat ik graag een hogere limiet wou voor onvoorziene uitgaven in Australie (en dingen zoals borg van een huurwagen, dat kan een hoop geld zijn die geblokkeerd wordt op je cc zonder dat ze effectief afgehouden wordt) een limiet gekregen van €2500 ipv €1000. Zeker als je al lang klant bent bij een bank, willen ze zich wel eens flexibel opstellen had ik de indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Heb ik geprobeerd... Ze keek zelfs mee op mn rekening en zei dat ze wel zou willen, maar dat het bij de BaseCard simpelweg niet kan. Ben al iets van 8 jaar lid daar maar dat helpt blijkbaar niet.

Ik zou eigenlijk over willen stappen op de ABN amro bank, maar ik weet niet of dat allemaal makkelijk te regelen is binnen 1 maand...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb toen eens gevraagd aan de bank ( ING ) van telt me spaarvermogen niet mee, maar het enige wat telt is je maand inkomen.

Blijkbaar kun je met minimumloon en ik was toen 21, dus net iets van € 1000 ofzo wel een limiet van € 2500, dat is nog steeds € 1500 meer dan ik verdien.

Aan de andere kant is ook wel fijn dat banken niet meer zo makkelijk hogere limieten geven, want er zijn genoeg mensen die daar niet mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Ik weet niet wat die basecard je kost, maar is het niet gewoon een kwestie van dat je krijgt waarvoor je betaald? Kaarten met een hoog limiet en extra verzekeringen kosten je gewoon een hogere bijdrage. Die basecard geeft je max 1000 euro ruimte en dat is zoals het product wordt aangeboden.

Het makkelijkste lijkt mij dat je bij de Rabobank of elders een CC aanvraagt met hogere limiet en je huidige BaseCard opzegt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees ook even op website van de Rabobank en inderdaad die Basecard heeft een limiet van € 1000 en nergens kan ik aanwijzingen vinden dat je limiet verhoogt kan worden.

Echter de RaboCard die heeft wel een limiet tot € 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Je kan wel geld storten op je BaseCard door geld over te maken naar het rekeningnummer waarmee ze ook afschrijven. (rekeningnummer met een paar 8en erin). Als omschrijving dien je je kaartnummer te vermelden. Na 2 a 3 werkdagen heb je een hoger limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:48:
Ik lees ook even op website van de Rabobank en inderdaad die Basecard heeft een limiet van € 1000 en nergens kan ik aanwijzingen vinden dat je limiet verhoogt kan worden.

Echter de RaboCard die heeft wel een limiet tot € 2500.
In overleg gaat de RaboCard zelfs tot 10.000, maar dan moet je inkomen dat wel toelaten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik wou dus inderdaad graag upgraden naar een beter betaalpakket bij Rabobank met dito creditcard. Maar daar zijn de maandelijkse inkomsten net te laag voor. Ik heb nog een beetje aangedrongen maar het was echt een harde limiet. Dacht dat het 1500 was. Als student moet je toch wel je best doen om elke maand aan dat inkomen te komen.

Overigens heeft de bank niks gezegd over geld storten op mn Basecard, en ik kan er ook niet direct iets over vinden?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
_Christiaan_ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:00:
Ik wou dus inderdaad graag upgraden naar een beter betaalpakket bij Rabobank met dito creditcard. Maar daar zijn de maandelijkse inkomsten net te laag voor. Ik heb nog een beetje aangedrongen maar het was echt een harde limiet. Dacht dat het 1500 was. Als student moet je toch wel je best doen om elke maand aan dat inkomen te komen.

Overigens heeft de bank niks gezegd over geld storten op mn Basecard, en ik kan er ook niet direct iets over vinden?
Staat ook nergens. Als je belt kan je die info wel krijgen. Maar ik weet niet of alle medewerkers dat weten. Je kan het eventueel navragen bij de Rabo Creditcard Servicedesk. 088-7226777 dacht ik.
Overigens werk ik bij de Rabo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is meestal wel gewoon mogelijk hoor, bij de ING moest ik toen naar een bepaald rekeningnummer geld overschrijven met vermelding van me credit card nummer.

Ik gebruik mijn huidige credit card juist op die manier, maar dat betekend ook dat ik een borg liever cash betaal want een borg op een credit card blijft na het annuleren er toch best nog lang op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dan kun je beter die van de DKB nemen, dan krijg je er bij een positief saldo nog 2,05% rente op ook.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die van de DKB hoor ;), maar die lijkt me niet zo geschikt voor _Christiaan_, want hij wilt een hogere limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Gewoon meer geld er op zetten dan, terugstorten kan altijd nog.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geld storten op je cc gaat op dezelfde manier als de cc-lening afbetalen. Alleen maak je gewoon meer over dan je zou moeten. Het resultaat is een positief saldo op de cc, met als voornaamste voordeel dat je daarmee je limiet wat oprekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hier met ICS net zo. Heb tijdens mijn vakantie in Scandinavie de lening voortijdig afbetaald waarna ik gewoon weer de volle mep kon besteden.

Overigens misschien nog iets interessants:
U ontvangt de creditrente als u op uw Card een positief saldo van meer dan € 500,- heeft. De rente is 2,75% per jaar.

Als je meer dan 500 euro op je kaart hebt staan krijg je 2,75% rente. Het is dat creditcards hier niet zo geaccepteerd worden als in het buitenland, maar anders zou je gewoon alles behalve wat nodig is voor je vaste lasten maandelijks overboeken naar je creditcard en daar rente over trekken. De meeste spaarrekeningen geven lagere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 16:49
_JGC_ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:41:
Overigens misschien nog iets interessants:
U ontvangt de creditrente als u op uw Card een positief saldo van meer dan € 500,- heeft. De rente is 2,75% per jaar.

Als je meer dan 500 euro op je kaart hebt staan krijg je 2,75% rente. Het is dat creditcards hier niet zo geaccepteerd worden als in het buitenland, maar anders zou je gewoon alles behalve wat nodig is voor je vaste lasten maandelijks overboeken naar je creditcard en daar rente over trekken. De meeste spaarrekeningen geven lagere rente.
Dat is zeker interessant om te weten. Dit jaar zal ik naar Mexico/Amerika reizen en daar word AMEX gelukkig wel overal geaccepteerd (alhoewel ik er geen problemen mee heb hier in NL). Denk dat ik mijn reisbudget grotendeels op die kaart zal zetten zodat ik niet tegen mijn limiet zal aanhikken :)

Zou ik dan ook extra airmiles krijgen als je geld bij de kaart zet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die rente is van toepassing op de World card van ICS, kan zijn dat voor AMEX weer andere voorwaarden gesteld worden. Kijk dat eerst wel even na voor je geld op je kaart gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Behalve dat je natuurlijk ook voor die ICS ( Ice Cream Sandwhich? ) credit card betaald. De Visa kaart bij de DKB is helemaal gratis, dus als je toch je budget op de credit card wil zetten is die van de DKB veter geschikt voor en je kunt kosteloos wereldwijd pinnen.

En rente die je krijgt is 2.05% en ook onder de € 500.
Pagina: 1 ... 5 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1