• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09:55
Klarna bied sinds September 2025 een eigen VISA betaalpas aan met een Zweeds IBAN (geld is gedekt onder het Zweedse garantiestelsel tot 1.150.000 SEK). Je kan naast geld storten op je rekening en betalingen verrichten met je pas ook je aankopen achteraf of gespreid betalen (zoals Klarna ook aanbied bij verschillende webshops). Verzekeringen die bij vanaf het Plus abonnementen horen worden door Xcover aangeboden.

Klarna bied de volgende abonnementen:
Core (€1,99 per maand)
Core voordelen
Plus (€7,99 per maand)
Plus voordelen
Premium (€17,99 per maand)
Premium voordelen
Max (€44,99 per maand)
Max voordelen
Overzicht lidmaatschapsvoordelen
Verschillen tussen de abonnementen en voordelen

Hiermee concurreert Klarna met onder andere N26 en Revolut (reisverzekering, geen fx kosten, aankoopbescherming, lounge access en gratis partner abonnementen). Ook interessant is de prijsbescherming vanaf het Plus abonnement wat je aankoop dekt mocht deze binnen 30 dagen dalen (onbekend wat de spelregels en voorwaarden hiervoor zijn en hoe vaak je hier gebruik van mag maken).

Het is dus geen Credit/Charge card maar een betaalpas waarbij Klarna haar eigen achteraf/gespreid betalen ook aanbied:
Wat is de Klarna Card?
De Klarna Card is een flexibele betaaloptie waarmee je direct vanuit je Klarna-saldo kunt betalen zoals met een bankpas, of later kunt betalen, online of in-store. Zo heb je meer controle over je financiën.

Is de Klarna Card een creditcard?
Nee, de Klarna Card is een bankpas, geen creditcard.

[ Voor 33% gewijzigd door Youtl op 21-01-2026 12:20 ]

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 15:07
Ik heb de Klarna app in gebruik, alleen voor het storen van kortingspasjes, supermarktpasjes, Piggy achtige kaartjes. Nu kreeg ik vandaag een bericht van Klarna dat ze blijkbaar ook in de creditcard wereld actief zijn. Ze hebben diverse abonnementen, waaronder een Max abo incli reis verz. annulering (70%) , onbeperkt lounge toegang en nog wat andere zaken. Nu is mijn vraag : heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb momenteel nog de mastercard Black, maar die wordt de laatste jaren steeds een beetje verder uitgekleed en ook duurder. (Klarna MAX is nog duurder maar heeft wellicht meer te bieden).

Is er iemand die deze dienst al gebruikt?

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 01-02-2026 10:29 . Reden: verplaatst uit ander topic ]

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:49
Ik zie hier best wat onduidelijkheid over die Klarna pas. Misschien was het een week geleden anders, maar de werking staat toch vrij duidelijk omschreven op de website?
Een bankpas, maar dan beter
Stort geld op je Klarna-saldo en ervaar razendsnelle betalingen—online en in de winkel. Geen kosten of kredietcheck om je aan te melden. Gewoon de bankpas waar je op zat te wachten.

Vraag je de bankpas aan, dan krijg je automatisch toegang tot je Klarna-saldo², je rekening van Klarna. Voeg geld toe, krijg inzicht in je uitgaven en shop slimmer—het komt allemaal samen in je bankpas.
Overigens lijkt de Plus kaart me wel wat. 0,5% cashback en 7,99 per maand. Bij 20k spend per jaar heb je de kaart er wel uit.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

evleerdam schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:52:
Ik zie hier best wat onduidelijkheid over die Klarna pas. Misschien was het een week geleden anders, maar de werking staat toch vrij duidelijk omschreven op de website?
De onduidelijkheid is dat er niet bij staat wat voor soort kaart het is, Alleen dat het een Visa-kaart is. Maar Visa Debit of is het een Visa Credit card? Dat maakt uit maar ze zeggen het er niet bij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:49
CyBeR schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 22:28:
[...]

De onduidelijkheid is dat er niet bij staat wat voor soort kaart het is, Alleen dat het een Visa-kaart is. Maar Visa Debit of is het een Visa Credit card? Dat maakt uit maar ze zeggen het er niet bij.
Er staat dat het een bankpas is die overal wordt geaccepteerd, waar Visa wordt geaccepteerd. Er staat niet dat het een Visa kaart is. Er staat ook niet dat het een credit card is. De website zegt:
Hij staat standaard op Betaal nu vanaf je Klarna-saldo zoals een gewone bankpas. Schakel over naar Betaal later wanneer je meer flexibiliteit nodig hebt.² Allemaal met dezelfde bankpas.
Dus ja, Visa Debit. Je moet eerst geld overmaken naar Klarna (naar je eigen rekening), dan kan je pas betalen. En zoals we Klarna kennen, kan je dan wel weer later of gespreid betalen..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

evleerdam schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 23:34:
[...]

Er staat dat het een bankpas is die overal wordt geaccepteerd, waar Visa wordt geaccepteerd. Er staat niet dat het een Visa kaart is.
Maar het is wel een Visa-kaart. Dat staat er op.

Het punt is echter dat "een bankpas die overal wordt geaccepteerd, waar Visa wordt geaccepteerd" niet rijmt met Visa Debit want er zijn, zoals ook al aangegeven, situaties waar alleen Credit cards worden geaccepteerd en Visa Debit dus niet.

En omdat Klarna er niet bij zegt wat het precies is (hoewel wij inderdaad aannemen dat het een debit card is), is dat dus onduidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 31-01-2026 23:48 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 23:47:
[...]

Het punt is echter dat "een bankpas die overal wordt geaccepteerd, waar Visa wordt geaccepteerd" niet rijmt met Visa Debit want er zijn, zoals ook al aangegeven, situaties waar alleen Credit cards worden geaccepteerd en Visa Debit dus niet.
Andersom is ook nog mogelijk. Waar visa debit wordt geaccepteerd maar Credit niet.

• Youtl
Klarna stelt in ieder geval dat het geen creditcard is, daarmee hou je eigenlijk alleen debit en prepaid over. En omdat ze zelf spreken van een bankpas word debit de meest logische.

• xileS
  • Niet online
Youtl schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:58:
Klarna stelt in ieder geval dat het geen creditcard is, daarmee hou je eigenlijk alleen debit en prepaid over. En omdat ze zelf spreken van een bankpas word debit de meest logische.
xileS in "Ervaringen met creditcards"

Klinkt idd als een Debit of prepaid pas, maar dat vind ik ook van de digitale Bunq kaart. Alleen wordt die toch herkend als een Creditcard.

Zullen het denk ik pas echt weten als iemand er ervaring mee heeft.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik vind het eigenlijk een slechte zaak als dit soort achteraf gespreid betalen gemeengoed wordt.
Het zijn altijd de mensen die wat minder te makken hebben die uiteindelijk zo in de schuldenval trappen.
Het hele business model van Klarna is gebouwd op uitmelken van schulden die mensen niet op tijd betalen, waar ze ook openlijk bij investors over pochen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Youtl
xileS schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:23:
[...]

xileS in "Ervaringen met creditcards"

Klinkt idd als een Debit of prepaid pas, maar dat vind ik ook van de digitale Bunq kaart. Alleen wordt die toch herkend als een Creditcard.

Zullen het denk ik pas echt weten als iemand er ervaring mee heeft.
https://investors.klarna....nnectingthedotsinfin.tech

Klarna zelf houd het op Debit, opzich kan je met een debit kaart ook autos huren en gebruiken voor borgstelling. Er zal alleen voldoende geld op de kaart/rekening moeten staan.

• xileS
  • Niet online
Youtl schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:30:
[...]

https://investors.klarna....nnectingthedotsinfin.tech

Klarna zelf houd het op Debit, opzich kan je met een debit kaart ook autos huren en gebruiken voor borgstelling. Er zal alleen voldoende geld op de kaart/rekening moeten staan.
Debit is idd het meest logisch. Bunq is daar gewoon gek in denk ik, dat hun Debit card uitgegeven wordt als een Digital Credit Card (zal wel een verdienmodel zijn).

Met Debit kaart is het vaak idd gewoon mogelijk om borg te betalen voor een huurauto (uit nieuwsgierigheid 1x getest), maar ik lees ook genoeg verhalen dat er ook partijen zijn die specifiek op letten of het om een CreditCard gaat. En vaak staat het ook in het contract dat je borg met een creditcard dient te voldoen.

• KeineAngst
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:21
Ik ben nog geen Klarnagebruiker, maar zo’n Klarnakaart lijkt me interessant als ik ook mijn American Express kaart koppel aan mijn Klarnaccount. Klopt het dat ik dan bij een aankoop én cashback krijg van Klarna én tevens Amex punten spaar omdat Klarna (net als PayPal) de betaling die ik verricht weer rechtstreeks van mijn Amexkaart incasseert?

• Youtl
KeineAngst schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:55:
Ik ben nog geen Klarnagebruiker, maar zo’n Klarnakaart lijkt me interessant als ik ook mijn American Express kaart koppel aan mijn Klarnaccount. Klopt het dat ik dan bij een aankoop én cashback krijg van Klarna én tevens Amex punten spaar omdat Klarna (net als PayPal) de betaling die ik verricht weer rechtstreeks van mijn Amexkaart incasseert?
American Express word niet geaccepteerd bij Klarna voor zover ik weet.
Pagina: 1