• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op zich is het ook helemaal niet vreemd dat iemand anders dan de persoon die de kamer gebruikt, betaalt. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook als een bedrijf een overnachting voor een medewerker betaalt.

Waar men aan de balie meestal een credit card voor wil zien is voor bijvoorbeeld de minibar en andere kosten die gemaakt worden tijdens het verblijf. Daar moet je dan iets voor regelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
CyBeR schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:21:
Op zich is het ook helemaal niet vreemd dat iemand anders dan de persoon die de kamer gebruikt, betaalt. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook als een bedrijf een overnachting voor een medewerker betaalt.
Als een andere persoon de rekening betaald verwachten ze ook daar dat de naam op de kaart klopt met degene die 'm gebruikt. Corporate kaart werkt natuurlijk anders.....maar ook daar staat vaak nog een naam van een persoon op.

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
tweakfdr schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:56:
Op zich wil ik mijn card wel uitlenen alleen als er controle komt op naam die op de kaart staat dan is er een afwijking in de voorletter.
Niet slim..... je zal dan ook je pincode moeten afgeven en dat is gewoon niet toegestaan conform je kaartvoorwaarden. Gebeurt er iets verder met je kaart dan ben je serieus de klos.

En het kan werken omdat er met pin tegenwoordig wat minder streng naar de andere gegevens wordt gekeken. Maar reken er niet op.

Vraag een nevenkaart voor je dochter aan (vanuit jouw account) of regel het op een andere manier.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TweakGP schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:25:
[...]

Als een andere persoon de rekening betaald verwachten ze ook daar dat de naam op de kaart klopt met degene die 'm gebruikt. Corporate kaart werkt natuurlijk anders.....maar ook daar staat vaak nog een naam van een persoon op.
Corporate kaarten staan idd op naam van een persoon + bedrijf, en als de persoon die bij de kaart hoort incheckt dan hoort dat idd bij elkaar.

Maar ik heb geen corporate kaart, en als mijn baas voor mij een hotelkamer boekt dan staat mijn naam op de boeking (want ik ben de gast) en zijn naam op de credit card. Nogmaals dit is een prima normale situatie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
tweakfdr schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:56:
Mijn 17 jarige dochter gaat binnenkort naar Londen en heeft een creditcard nodig voor het hotel waar ze heen gaan. Helaas kan ze geen eigen creditcard nemen bij de banken, je moet 18 zijn (ook al verdiend ze genoeg). Nu heeft mijn bank ASN een contract met ICS en ik kan hier een tweede kaart aanvragen waarvoor ik verantwoordlijk ben. Prima, alleen hier moet je ook minimaal 18 jaar zijn dus dit gaat ook niet.

Op zich wil ik mijn card wel uitlenen alleen als er controle komt op naam die op de kaart staat dan is er een afwijking in de voorletter.

Hoe gaan jullie hiermee om?
In praktijk werkt een debitcard ook gewoon (alleen moet je wel genoeg saldo hebben voor borg). Ik weet niet bij welke bank ze zit en of ze al een Mastercard/Visa Debit heeft? Bij sommige banken kan je ze geloof ik gratis aanvragen. Zie topic op Tweakers (Mastercard stopt met Maestro). Anders kan je bij 1 van de Neobanken vast ook wel een Mastercard/Visa regelen.

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57

florholvoet

aka F0x.be

hollandje schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:16:
[...]
dat zijn wel ongekende aanmeldbonussen. Ik ga denk ik maar wat vrienden uitnodigen want als ik zelf alleen al 120.000 punten krijg per aanvraag kan ik net zo goed hun lidmaatschap voor een half jaar betalen en de punten gebruiken. Al krijg je €0,01 per punt met een redemption heb je een half jaartje gold er zo uit :o

Begint zo wel echt een soort MLM te worden. De benefits versoberen constant en de enige manier zoals deze kaart het nog enigzins waard blijft is door klanten te werven voor amex. Ik speel het spelletje wel mee :+
In België doen ze er nog een schepje bovenop. 250k bonus voor nieuwe Platinum kaarthouders via referral. JEETJE

En de spend requirement van 4000 euro in de eerste 3 maanden is weg. In plaats daarvan moet je de kaart langer dan een jaar aanhouden en hem elke maand minstens één keer gebruiken. Dit is op zich wel gunstiger voor de meeste nieuwe kaarthouders. Enkel een nadeel voor de mensen die er hit&runs mee deden.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1