• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:58
Bunq gaat nu ook een "echte" creditcard uitbrengen, nu in early access.

Ontdek bunq creditcards, digitale passen en Metal Cards

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat dus geen echte creditcard is als ik de FAQ lees:
Wat is een creditcard?

Over het algemeen is een Credit Card een betaalpas om online of in winkels te shoppen (en soms contant geld op te nemen), vaak met een doorlopende kredietlijn.

Bij bunq wordt de Credit Card gevuld met geld dat je al hebt, er is geen kredietlijn of roodstand, terwijl verkopers nog steeds een Mastercard Credit Card zien wanneer dat helpt voor blokkades of borgsommen.
Een pre-paid creditcard dus.... Waarschijnlijk was dat ook de reden waarom je aanhalingstekens gebruikte. }>

[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 24-09-2026 19:27 ]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:58
Jay-B schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:16:
Wat dus geen echte creditcard is als ik de FAQ lees:

[...]

Een pre-paid creditcard dus.... Waarschijnlijk was dat ook de reden waarom je aanhalingstekens gebruikte. }>
Dat is de huidige, bij de nieuwe kan je tot 5000 krediet krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1R89b-toMYwEDQEEsCizVuIjEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vs1kYvvlaLSIDn5OUDfDnEwO.png?f=fotoalbum_large
Voorwaarden

[ Voor 11% gewijzigd door menzo op 24-09-2026 19:48 ]

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37
CyBeR schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:11:
[...]

Een debit card is in goed Nederlands een pinpas. Daarbij wordt bij gebruik direct geld van je rekening afgeschreven.
Pinpas is inderdaad in dagelijkse gebruik een herkenbaarder term. Formeel wordt het wel debetkaart genoemd in het Nederlands. Met e, ipv i, die i zie je alleen in het Engelse woord. In het Nederlands is voor de creditcard dan weer wel de Engelse term gehanteerd maar zonder de spatie.
Correct maar die maand is natuurlijk nog steeds op krediet, dus zodoende is het wel een credit card. Er is tenslotte een krediet aanwezig, zij het kortdurend. Maar in de industrie is dat specifieker bekend als een charge card.
Eens, ik noemde het omda er een lijstje met aandachtspunten wordt gepost om creditcards mee te vergelijken waarbij een punt wordt genoemd dat al lang niet meer aan de orde is.

Praktisch kun je inderdaad alles waar je vanuit krediet betaald een creditcard noemen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wally2002 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:23:
[...]

Pinpas is inderdaad in dagelijkse gebruik een herkenbaarder term. Formeel wordt het wel debetkaart genoemd in het Nederlands. Met e, ipv i, die i zie je alleen in het Engelse woord. In het Nederlands is voor de creditcard dan weer wel de Engelse term gehanteerd maar zonder de spatie.
Ahuh maar jij had het over een debetcard en dat is 'm niet. Debetkaart, debit card.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37
CyBeR schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:27:
[...]

Ahuh maar jij had het over een debetcard en dat is 'm niet. Debetkaart, debit card.
Yep, ik dacht alleen dat je, door de cursief gemaakte ‘i’ , dat je op de i VS e doelde. Zoals je de twee mogelijkheden nu aangeeft klopt het :)

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:05
menzo schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:42:
[...]

Dat is de huidige, bij de nieuwe kan je tot 5000 krediet krijgen.
[Afbeelding]
Voorwaarden
Wat is nuttig aan dit nu Bunq eraan pas te komen ? ING Creditcard kan je ook zelf inleggen daar hebt je minder block bij autoverhuurbedrijf dan Bunq ?

Ik denk autoverhuurbedrijf vertrouwt nog niet bij Bunq of is nu al inmiddels verbeterd ?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ultrafast schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:05:
[...]

Wat is nuttig aan dit nu Bunq eraan pas te komen ? ING Creditcard kan je ook zelf inleggen daar hebt je minder block bij autoverhuurbedrijf dan Bunq ?

Ik denk autoverhuurbedrijf vertrouwt nog niet bij Bunq of is nu al inmiddels verbeterd ?
Ik denk dat dat niet is wat het is.

"Krediet er op zetten" klinkt voor mij niet als geld naar je cc overmaken om de limiet op te rekken (wat bij ing idd kan) maar als tijdelijk aan zetten dat je van een krediet gebruik maakt wat je de maand erop meteen afbetaalt.

Maar heel duidelijk is t idd niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1