Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 11:45
dicksterk schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:16:
Waarom worden wij telkens met magere versies van veelbelovende producen afgescheept? Blyk zou gratis bellensms/internet aanbieden maar tone het eindelijkin nederland gelacneerd werd was het nei smeer, freedompop werd groots aangekondigd maar is er nooit gekomen. en nu n26, dat vanf 1 februari voor nieuwkomes niets extra's meer te bieden heet ten opzichte van bestande banken.
bunq is toch gratis en als eerste in Nederland beschikbaar? En bovendien wat ik er tot nu toe van lees, echt een héél stuk gebruiksvriendelijker, functioneler en beter te bereiken dan N26. Ohja en niet te vergeten een stuk veiliger. Moet alleen zeggen dat ik geen idee heb hoe toegankelijk het is voor een blide of slechtziende
Ik lees hier elke keer dat een nederlandse bank nodi is, maar waarvoor behalve ideal? belastingdienst e.d. accepteren ook buitenlandse rekeningnummers. Ik denk zelf dat ik mijn sns rekening opzeg, maar voor de zekerheid eerst wel een bunq-rekening aanmaak
iDeal is iets wat ik op zijn minst wekelijks gebruik, daar zou ik niet zonder kunnen. Voor de rest zou ik ook niet weten waarom je persé een Nederlands rekeningnummer zou willen hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door mcDavid op 23-01-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat ik al schreef, sommige bedrijven (of de systemen van die bedrijven) vereisen een Nederlandse rekening voor hun betalingen of incasso's, ook al is die verplichting eigenlijk nergens voor nodig. Meest bekende voorbeeld daarvan: automatisch opwaarderen van de ov-chipkaart.

[ Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 23-01-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is geld terugboeken naar je Nederlandse bankrekening ook gratis?
Of begrijp ik het verkeerd en hoef je er niet prepaid geld op te zetten, maar wordt het live van je lopende rekening afgeboekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
chronoz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:51:
Is geld terugboeken naar je Nederlandse bankrekening ook gratis?
Of begrijp ik het verkeerd en hoef je er niet prepaid geld op te zetten, maar wordt het live van je lopende rekening afgeboekt?
Als ik jou was zou ik eerst even goed de informatie van N26 zelf lezen. Het lijkt nu net alsof je de N26 bankrekening hebt zonder te weten wat je precies hebt afgesloten/aangevraagd.

Eerder is op een bericht van jou al het antwoord op jouw vraag gepost:
Zr40 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:36:
[...]

Ja, het is gewoon een betaalrekening met een debit MasterCard. Zonder saldo kan je niet betalen.
betalingen met de debit MasterCard gaan dus van je N26 betaalrekening af. Daar moet dus voldoende saldo op staan.

Geld overmaken naar IBAN-rekeningen is gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:55
sugarlee89 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:16:
Wow maar 5x pinnen per maand. te weinig. Pin nog zo vaak @ atm
Waarom zovaak geld opnemen?
Doe ik bijna nooit, maximaal 2x per jaar.

Apple | BYD | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sommige mensen vinden betalen met contant geld erg prettig. Ik zelf totaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
En daar is N26 voor :)

Dit zijn de bugs of problemen die ik ervaar met de app:

1. Rekeningnummers opslaan is onmogelijk, wordt ook niet opgeslagen na een goedgekeurde overboeking.

Dit heb ik gemeld en heb op verzoek screenshots gestuurd op 2jan.

2. Scrollen door je rekening 'stokt' steeds. Geen indicatie dat hij meer aan het laden is. Uiteindelijk na nutteloos scrollen krijg ik toch meer te zien (dus was hij toch meer aan het laden??) Maar als ik vervolgens naar boven scroll en weer omlaag wil zit hij weer vast, kan ik weer lang wachten. Geen indicatie.

3. Pattern login werkt een aantal dagen, dxaarna moet je met wachtwoord inloggen. Vervolgens verwacht ik de eerstvolgende keer weer met pattern in te kunnen loggen, mooi niet, die moet ik helemaal opnieuw instellen. Niet elke 2 weken want heb het in 3 weken al 2x moeten doen.

Gewenste feature: offline rekening overzicht. Vooral op reis handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jazco2nd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 01:02:
3. Pattern login werkt een aantal dagen, dxaarna moet je met wachtwoord inloggen. Vervolgens verwacht ik de eerstvolgende keer weer met pattern in te kunnen loggen, mooi niet, die moet ik helemaal opnieuw instellen. Niet elke 2 weken want heb het in 3 weken al 2x moeten doen.
Wat is pattern login? Is dat iets van Android? De iOS versie ondersteunt Touch ID maar daarbij moet je ook na 30 dagen weer het wachtwoord invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Jazco2nd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 01:02:
En daar is N26 voor :)

Dit zijn de bugs of problemen die ik ervaar met de app:

1. Rekeningnummers opslaan is onmogelijk, wordt ook niet opgeslagen na een goedgekeurde overboeking.

Dit heb ik gemeld en heb op verzoek screenshots gestuurd op 2jan.

2. Scrollen door je rekening 'stokt' steeds. Geen indicatie dat hij meer aan het laden is. Uiteindelijk na nutteloos scrollen krijg ik toch meer te zien (dus was hij toch meer aan het laden??) Maar als ik vervolgens naar boven scroll en weer omlaag wil zit hij weer vast, kan ik weer lang wachten. Geen indicatie.

Gewenste feature: offline rekening overzicht. Vooral op reis handig.
Alle 3 genoemde problemen komen op iOS niet voor.
Android probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 11:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gisteren ook ik een rekening geopend bij N26 nadat ik me alle documentatie in me op heb genomen.
N26 Account FREE
Minimum usage requirements1 apply to all customers with primary
delivery address in France, Italy and Spain.
en dan verder:
1 Minimum monthly average of three card payments over a three month time period starting in the second full month
after identity verification, otherwise an account management fee of 8.70 € (2.90 € per month) applies for the three month
period in which the requirement has not been met. If you are younger than 26 years old or have a black account,
minimum usage requirements do not apply.
Er is dus als Nederlander gewoon € 0.00 aan maandelijkse fee; zelfs als het een "slapend account" betreft.

Waar ga ik 'm voor gebruiken?
Ik heb een Pinpas + MasterCard Credit gekoppeld aan een EO rekening; ik wil gewoon een "spare" van beiden "voor op vakantie" en spare voor in dagelijkse leven. Normaliter zou ik dan €100 op de rekening hebben staan; en €500 tijdens vakanties.

Ik ben mij geheel bewust dat mijn MasterCard Credit allerlei mooie oplossing heeft op vakantie (zoals vervangende card en noodgeld) maar dat is niet zo adhoc als een andere card uit je portomonee trekken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet kapot ben van de verificatie van gegevens via een videochat met IDnow. De eerste 2x kreeg ik dame via de videochat (Android 4.4.2 @ NoteII) waarvan de eerste dame mijn backcam al aan had gezet voordat ze het vermelde. Beiden keren kregen zijn mijn ID niet gefocust.
3e x via PC geprobeerd met Webcam en dat ging correct. Hoop toch niet dat dit de/een standaard gaat worden; want dit is gewoon weer een open deur voor één of andere SCAM (mensen wordt een gewoonte aangeleerd om aan een wildvreemde achter aan webcam Identiteitsgegevens door te spelen).

Ik zal mijn ervaringen alhier bijhouden. Huidige status: MasterCard is onderweg. €100 is overgemaakt om een Meastro erbij aan te vragen.

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:18
Even ter herinnering: vandaag laatste dag voor gratis Mastercard Debit bij aanmelding bij N26.
Morgen (1 februari 2017) niet meer.
Standard Mastercard
Optional: €2,90 / month (WAIVED for customers who complete identity verification before 1 Feb 2017)

[ Voor 36% gewijzigd door U123456 op 31-01-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:25
Kan iemand mij vertellen waar op de site deze optie staat?
Ik heb vorige week succesvol de verificatie afgerond maar kan nergens de creditcard aanvraag vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik kreeg automatisch de MasterCard toegestuurd na verificatie. Wat zie je op de website bij Card, of in de app bij Settings > Card Settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Destrega schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:22:
Kan iemand mij vertellen waar op de site deze optie staat?
Ik heb vorige week succesvol de verificatie afgerond maar kan nergens de creditcard aanvraag vinden.
Je hebt de App daarvoor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
Oke, ik ging er vanuit dat de initiële verificatie alleen voor je IBAN was en dat je daarna 100 euro over moest maken en nog een handeling moest uitvoeren om de creditcard aan te vragen.

Bij card settings in de app zie ik wel een afbeelding van een Debit mastercard die nog niet geactiveerd is. Dit lijkt dus goed te gaan. Maar hoe zit het dan met de andere kaart?

[ Voor 6% gewijzigd door Destrega op 31-01-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De MasterCard is dus al onderweg naar jou. Wanneer je hem ontvangt, even activeren en klaar :) Natuurlijk kan je er alleen mee betalen als je saldo hebt.

Voor de Maestro kaart heb je inderdaad een saldo van minimaal € 100 nodig om deze überhaupt te kunnen bestellen. Dat kost verder niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 31-01-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vraag me echt af: vanaf vandaag kost de mastercard dus 2,90 per maand voor nieuwe klanten die zich aanmelden. Voor wie zou het zinvol zijn om zich nu nog aan te melden bij n26? Zonder gratis mastercard verliest deze bankrekening toch elk doel in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is nog steeds nuttig als je principieel niet (of zo min mogelijk) wil betalen voor bankdiensten. N26 met de Maestro kaart + bunq voor een NL IBAN en iDeal is gratis voor alle basisfunctionaliteit die je nodig hebt. En eventueel Knab (of een andere bank waar je kan sparen zonder betaalpakket) voor een spaarrekening.

Als dat niet voor jou geldt, dan heeft het inderdaad geen meerwaarde met de tarieven voor nieuwe klanten. Een Nederlandse bankrekening met creditcard (van de bank of van ICS) is goedkoper.

edit: de deadline voor de gratis N26 MasterCard is verzet naar 1 april 2017 volgens https://n26.com/eu/pricing/.

[ Voor 61% gewijzigd door Zr40 op 01-02-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Dat ze de deadline hebben verzet maakt n26 natuurlijk weer aantrekkelijk voor nieuwkomers. Zelf was ik voor 1 februari al ingestapt, heb zelfs m'n mastercard al geactiveerd. Overigens: met die maesrrocard van n26 kan je niet gratis pinnen bij een atm dus dan nog zou eennederlands bankpakket vaak goedkoper zijn als de mastercard er neit meer gratis bij zat. Ik vind dat n26 hard moet gaan werken aan meer redenen om n26 te kiezen als nederlander:
- nederlandse taalondersteuning
- ideal-ondersteuning
- spaarrekeningen, en liefst ook doorlopend krediet(zonder bkr-toetsing zou dit een ideale trekpleister zij voor nederlandse klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

dicksterk schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:24:
en liefst ook doorlopend krediet(zonder bkr-toetsing zou dit een ideale trekpleister zij voor nederlandse klanten)
Krediet zonder toetsing en registratie zal er zeker niet komen. En dat moet je ook niet willen. Iemand die door schulden niet door de BKR toetsing heen komt moet zeker niet méér gaan lenen!

Misschien kunnen ze het wel op de manier doen zoals Knab roodstand aanbiedt, maar dat is feitelijk geen krediet. Je kan bij Knab rood staan tot maximaal de hoogte van je spaargeld, dus je leent alleen je eigen geld. Als krediet is dat redelijk zinloos, maar het is wel handig als je vergeet vooraf de betaalrekening te vullen.

Overigens biedt N26 voor Duitse klanten wel roodstand aan, met Schufa-toetsing. Dat is de Duitse BKR.

[ Voor 25% gewijzigd door Zr40 op 01-02-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
dicksterk schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:24:
Overigens: met die maesrrocard van n26 kan je niet gratis pinnen bij een atm
Met de Mastercard kun je 5x per maand 'gratis' geld trekken (in euro), dus ongeveer eens per week.
Cash geld met de Maestro kan wel bij winkels die aan extra geld erbij pinnen doen, zoals o.a. Action en sommige supermarkten.

[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 01-02-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleven82
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-03-2020
Ik heb een saldo van EUR 100,- maar ik zie nergens de optie staan om een Maestro te bestellen, niet in de webbased versie en ook niet in de app (iOS), ook niet als ik de Mastercard naar links swipe zoals ik eerder las.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Woon je misschien niet in Nederland? De N26 Maestro kaart is alleen beschikbaar in een paar landen: Nederland, Duitsland en Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleven82
Ja, ik woon in Nederland(Utrecht). Dat maakt het vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Misschienn kan je het n26 support vraen? Als de maestrocard niet meer wordt geleverd ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleven82
Kan ik mij voorstellen ;-). Ik heb een paar dagen geleden een mail naar support gestuurd. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Eleven82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:18:
Kan ik mij voorstellen ;-). Ik heb een paar dagen geleden een mail naar support gestuurd. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb hezelfde hier; maar heb ook nog geen MasterCard die ik heb kunnen activeren. Denk dat het na activatie daarvan weer wel beschikbaar wordt.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik had destijds na aanmelding en ontvangst van mijn overgeboekte € 100 de Maestro kaart meteen kunnen bestellen, zonder te wachten op de MasterCard. Waarom het nu blijkbaar anders is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Misschien hebben ze de maestrokaart voor nederland afgeschaft? kan het ook nergens meer vinden op e website namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleven82
@zr40, hoe vroeg je die Maestro aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@eleven82: als ik bij support kijk kan je zowel via mail als chat contact opnemen. ik kan niet chatten want ik ben blind, maar misschien kan jij dat wel. ik neem aan dat chat veel sneller reactie geeft dan mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Eleven82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:58:
@zr40, hoe vroeg je die Maestro aan?
Via de app. Settings > Card settings > MasterCard naar links swipen. Maar het zou ook via de website moeten kunnen (dat heb ik zelf niet geprobeerd).

Afbeeldingslocatie: http://a2.mzstatic.com/us/r30/Purple111/v4/95/37/a1/9537a161-7760-6dbf-76bf-d904cda3cb6f/screen696x696.jpeg

Het is de blauwe kaart waar je op deze afbeelding net de rand van ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

dicksterk schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:48:
Misschien hebben ze de maestrokaart voor nederland afgeschaft? kan het ook nergens meer vinden op e website namelijk.
Staat er nog steeds:
Receiving a Maestro card
Only for customers with primary delivery address in Austria, Germany and the Netherlands3 FREE
en:
3Minimum €100 account balance required to order the additional Maestro card.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
Bedankt Zr40 :) Ik heb hem nu ook aangevraagd.
De hele rand is bij mij vrijwel niet zichtbaar in de app, zonder je opmerking had ik hem nooit gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Net mijn MasterCard uit de brievenbus gevist; geactiveerd en kan nog niet naar Maestro swipen; dus het ligt niet aan wel/niet geactiveerd zijn van de MasterCard.

Chat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Hey Richard, how can I help you?
I'm from the Netherlands; and would like to order my separate Meastro card.
You can order ir from your app
Go to my cards and scroll right/left
2:41 PM
Yeah I know from other Clients; but isn't working in my account.
2:42 PM
When did you activate your card?
2:43 PM
this afternoon After 1300H
The system needs some time but you will be able to do it. Start to use your Mastercard and the option will pop up
Thank you!

[ Voor 60% gewijzigd door Richard op 02-02-2017 14:46 . Reden: Chatsessie toegevoegd ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleven82
Dank Richard, dit verklaart een hoop. De systemen moeten even 'wennen', bijzonder voor een real-time bank, maar ik snap het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Eleven82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:54:
Dank Richard, dit verklaart een hoop. De systemen moeten even 'wennen', bijzonder voor een real-time bank, maar ik snap het wel ;)
Ik heb ook maar meteen gebruik gemaakt van de MasterCard; zodat ze in ieder geval weten dat ik de rekening ga gebruiken. Nog voordat het geld en pasje terug uit de muur kwamen; kreeg ik al een pushnotification dat er geld afgehaald was; dus dat is echt wel méér dan realtime!

Staat nu dus nog maar €90 op mijn rekening; en ik weet dus niet of dat juist weer "bijt" met het wel/niet selekteerbaar krijgen van een Maestro :P

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleven82
Cool, die bank is bijna 'paranormaal' ;) dat is heel erg real-time.

Ben benieuwd, ik kijk morgenochtend gelijk even of die selecteerbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@richard: ik denk dat dat idd niet kan, omdat er op het moment van aanvraag 100 ero op je rekening moet staan. Ik zou zeggen, om het uit te sluiten, maak ff 11 euro over dan zit je precies een euro boven 100 misschien dat dat ook nog wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleven82
Het is mij zojuist gelukt de Maestro te bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@eleven82: hoe is het uiteindelijk gelukt, had je eerst iets verkeerd gedan, of werkte het nu gewoon ineens wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleven82
@dicksterk, ik kreeg vanmiddag mijn mastercard binnen en gelijk geactiveerd, toen kon ik nog geen Maestro bestellen, terwijl ik wel €100,- op de rekening had staan.

Ik vermoed dat het even de tijd nodig had (een uur of 3 a 4) voordat dit mogelijk werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb nu dus €90 op mijn rekening staan en de Maestro is nu wel swipebaar in de App.

Zit dus inderdaad wat vertraging in; en het is dus niet specifiek nodig om eerst je MasterCard echt te gaan gebruiken (zie Eleven82). Hij moet iig wel geactiveerd zijn.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 881385

Heb de Mastercard binnen. Ging allemaal vrij vlot, ook de registratie en identificatie.

Ik deed het voor de Mastercard, ik wil geen creditcard, maar wel de gemakken er van. Uiteraard heb je in sommige gevallen wel een CC nodig (autohuur).
Er zijn verhuurders die een debitcard accepteren, maar dan alleen van een 'major bank' en met name genoemd geen Maestro debitcard.

Met de Mastercard van N26 zou dat dus wel moeten kunnen. Vind het toch riskant om te proberen, zou vervelend zijn mocht hij ter plekke toch niet geaccepteerd worden.

Ik had vandaag de Mastercard ontvangen en maakte direct 400 euro over. Was omstreeks 14.30 uur, via de ING overgemaakt, geld staat er nu al op. Dik in orde wat dat betreft.

Ik ga maandag naar Schotland en ben benieuwd hoe de acceptatie gaat verlopen.

Ik heb een auto gehuurd via een bedrijf dat ook Maestro debit cards accepteert, de enige die ik kon vinden en helaas zat er wel een behoorlijk hoger prijskaartje aan vast, ivm verplichte afkoop van het eigen risico. Ik kan daar eens informeren of ze de Mastercard geaccepteerd hadden eventueel.

Het grote voordeel gaat hem er volgende week hopelijk in zitten dat de Mastercard zonder opslag te gebruiken is bij betalingen. En volgens mij zijn ook de ATM opnames gratis de eerste 5 keer.

Ik zal proberen een update te geven nav mijn ervaringen volgende week.

Edit: zie net dat ATM opnames in buitenlandse valuta 1,7% kost. Voorkomen dat ik contant geld opneem, alhoewel 1,7% behoorlijk redelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 881385 op 03-02-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:32
Ik zit er aan te denken (ook) een N26-rekening te openen. De gratis Mastercard spreekt me toch wel erg aan. Ben zelf een student en kan via mijn huidige bank ook een creditcard aanvragen, alhoewel dat een paar euro per maand kost. N26 is gratis en ik kan het gebruiken als een soort van PayPal, waarbij ik geld erop stort en vervolgens dingen koop (online of in het buitenland), die ik normaal met iDeal niet kan aanschaffen. Heb me er best wel in verdiept, en het is wel een nadeel dat er geen verzekering op zit. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 14:29
stane schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:41:
Ik zit er aan te denken (ook) een N26-rekening te openen. De gratis Mastercard spreekt me toch wel erg aan.
Dan ben je volgens mij te laat. Na 31 januari gaat het geld kosten...

Edit: ze hebben verlengd tot april!

[ Voor 6% gewijzigd door Titusvh op 03-02-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
stane schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:41:
Ik zit er aan te denken (ook) een N26-rekening te openen. De gratis Mastercard spreekt me toch wel erg aan. N26 is gratis en ik kan het gebruiken als een soort van PayPal, waarbij ik geld erop stort en vervolgens dingen koop (online of in het buitenland), die ik normaal met iDeal niet kan aanschaffen. Heb me er best wel in verdiept, en het is wel een nadeel dat er geen verzekering op zit. Iemand ervaringen hiermee?
Met iDeal heb je nu toch ook geen verzekering? Wat dat betreft is er geen verschil. Ervaringen met de verzekeringen van creditcards zijn in 'Ervaringen met creditcards' terug te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Zojuist bij Sneaker District online geprobeerd te betalen met de MasterKarte van N26, maar deze werd geweigerd (Mollie Payments). Daarna voor PayPal betaling afboeken op de MasterKarte gekozen en dat werkt wel. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 16:27
Kun je N26 ook via tablet aanvragen/gebruiken/CC aanvragen? Dus zonder sim erin (sim in een andere non Android/iOS phone)?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Brent schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:22:
Kun je N26 ook via tablet aanvragen/gebruiken/CC aanvragen? Dus zonder sim erin (sim in een andere non Android/iOS phone)?
Ja, gaat prima. Wel moet de tablet voldoen aan de vereisten. Let er ook op dat om overboekingen goed te keuren je wel de tablet nodig hebt.

edit: Zo is mij het in ieder geval gelukt. Ook met het activeren van de Maestro en Mastercard. N26 App werkte niet op mijn Android phone, dus Ipad2 (Wifi) erbij gepakt.

[ Voor 27% gewijzigd door U123456 op 06-02-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
U123456 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:10:
[...]
Ja, gaat prima. Wel moet de tablet voldoen aan de vereisten. Let er ook op dat om overboekingen goed te keuren je wel de tablet nodig hebt.
Sure, maar hier staat weer dat Meastro/CC activeren alleen kan op een paired phone, wat zou kunnen betekenen dat tablets niet werken. Gek genoeg staat hier ook weer een andere Android versie vermeld, 4.3 ipv 4.4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 856469

Zojuist mijn eerste reis gemaakt maar Kaapverdie met de N26 kaarten. Gebruik van de Mastercard was toch problematisch, ofwel, werkte niet bij restaurants waar Mastercard wel geaccepteerd werd! Ik moest elke keer naar een ATM zoeken in de buurt om met diezelfde Mastercard geld te pinnen, wat gelukkig wel werkte.
Met de N26 Maestro (daar waar Maestro geaccepteerd werd) lukte het wel weer om te betalen in winkels.

Iemand enig idee? Blijkbaar wordt er verschil gemaakt tussen de Mastercards & een verschil tussen betalen en ATM geldopname. (Ik had in mijn APP beide op 'allow payments' staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Anoniem: 856469 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:20:

Iemand enig idee? Blijkbaar wordt er verschil gemaakt tussen de Mastercards & een verschil tussen betalen en ATM geldopname. (Ik had in mijn APP beide op 'allow payments' staan)
Er wordt gewoon een verschil gemaakt tussen MasterCard CreditCards en MasterCard DebitCards.

Als je een MasterCard CreditCard had geprobeerd; zou dat gewoon werken <-- aanname.

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Zojuist mijn eerste reis gemaakt maar Kaapverdie met de N26 kaarten. Gebruik van de Mastercard was toch problematisch, ofwel, werkte niet bij restaurants waar Mastercard wel geaccepteerd werd! Ik moest elke keer naar een ATM zoeken in de buurt om met diezelfde Mastercard geld te pinnen, wat gelukkig wel werkte.
Met de N26 Maestro (daar waar Maestro geaccepteerd werd) lukte het wel weer om te betalen in winkels.

Dat zie je vaak, zo heb ik weleens problemen in Belgie met Rabobank pinpas bij Carrefour, dat ik niet kan pinnen. Pak ik mijn ING pas, werkt het probleemloos. Toevallig zit ING ook in Belgie, Rabobank niet. Er wordt nogal selectief gedaan denk ik stiekem bij Banken.

Heb voor vakantie altijd een CC bij ICS. Geen gedoe, rechtstreeks bij de maatschappij. Geen tussenpartijen, is er wat kun je ze direct contacteren. Daar nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 21:22
TheodoorDG schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:03:
Ik gebruik de debit Mastercard van N26 nu al meer dan een jaar en heb nog nooit meegemaakt dat de kaart niet geaccepteerd word. Ik heb er gewoon hotelboekingen, in-flight, op verschillende cruiseschepen en bij tankstations mee betaald. Een auto huren heb ik niet buiten Nederland gedaan dus daar heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij geven ook veel grote banken in Europa standaard debit Mastercards uit dus kan me niet voorstellen dat ze al die mensen uitsluiten. Zolang je genoeg geld op je kaart hebt zodat ze een borg kunnen reserveren zie ik het probleem ook niet. Misschien is dit vooral een beperking in de V.S.?
hoe worden de betalingen van je mastercard verrekend? komt hier rente bij? wordt dit automatisch van je rekening afgeschreven?

(ik lees vandaag voor het eerst over N26 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

SolarOrbiter schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:51:
[...]

hoe worden de betalingen van je mastercard verrekend? komt hier rente bij? wordt dit automatisch van je rekening afgeschreven?

(ik lees vandaag voor het eerst over N26 )
Wikipedia: Debit card

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
was te snel. na inlezen van de hele topic :-D , kwam ik op pagina 13 tegen dat dit van je N26 bankrekening wordt afgeschreven en dat je voldoende tegoed hierop moet hebben.
ik heb zojuist de app gedonwload en ga beginnen met invullen van mijn gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net terug uit Schotland. De Mastercard heeft overal prima gewerkt!

Winkels, tankstation, autoverhuurder, restaurants, nergens geweigerd.

De autoverhuurder accepteerde hem echter, zoals al eerder gezegd, alleen omdat deze een speciale (duurdere) regeling had voor debit cards.
Ik kon er niet betalen met een prepaid Visa, wel met de N26 Mastercard. Eigenlijk stom, in principe zijn beide kaarten gelijk...

Nergens een opslag voor betalingen en de wisselkoers was vrij gunstig. Zo werd 241 GBP 280 euro, geen addertje onder het gras daar.

Zojuist ook de Maestro getest, die had ik in Schotland niet. Opvallend dat je bij onbemande tankstations 125 euro op je rekening moet hebben, omdat dat gereserveerd wordt. Bij CC ben ik dat gewend, maar Maestro?

Verder niets dan lof wat mij betreft. Contactloos betalen werkte ook prima, om de zoveel tijd verplicht je pincode ingeven, maar dat is hier ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Anoniem: 881385 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:11:
Zojuist ook de Maestro getest, die had ik in Schotland niet. Opvallend dat je bij onbemande tankstations 125 euro op je rekening moet hebben, omdat dat gereserveerd wordt. Bij CC ben ik dat gewend, maar Maestro?
Gebeurt bij je NL pinpas ook als je gaat tanken bij een onbemand tankstation.
De Bunq app laat het gewoon zien dat een reservering is van €125 en zodra je klaar bent met tanken wordt het daadwerkelijke bedrag afgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MichielFRL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:36:
[...]

De Bunq app laat het gewoon zien dat een reservering is van €125 en zodra je klaar bent met tanken wordt het daadwerkelijke bedrag afgeboekt.
Waag ik toch te betwijfelen. Ik heb geen roodstand op 1 van mijn rekeningen en slechts 25 euro als saldo. Kon gewoon tanken bij onbemand station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het zou ook afhankelijk kunnen zijn van het specifieke tankstation. Het onbemande station dat ik tegenwoordig bezoek plaatst geen reservering wanneer ik betaal met een creditcard. Bij een ander station gebeurde dit wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 13-02-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zr40 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:03:
Het zou ook afhankelijk kunnen zijn van het specifieke tankstation. Het onbemande station dat ik tegenwoordig bezoek plaatst geen reservering wanneer ik betaal met een creditcard. Bij een ander station gebeurde dit wel.
Denk echt dat het (ook) aan de kaart ligt die gebruikt wordt.
Ik heb bij hetzelfde tankstation de N26 Maestro en de ING Maestro gebruikt. De N26 werd geweigerd ivm een reservering die niet gemaakt kon worden, van 125 euro. De ING Maestro waar ca 25 euro op stond werd wel geaccepteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Kan je rood staan op je ING rekening? Want dan is je bestedingsruimte waarschijnlijk groot genoeg voor de reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dat zal het zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
inmiddels 100 euro op de N26 account gezet. kreeg een notificatie binnen dat het was gestort, ging snel. meteen de maestro kaart besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 11:45
Anoniem: 881385 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Denk echt dat het (ook) aan de kaart ligt die gebruikt wordt.
Ik heb bij hetzelfde tankstation de N26 Maestro en de ING Maestro gebruikt. De N26 werd geweigerd ivm een reservering die niet gemaakt kon worden, van 125 euro. De ING Maestro waar ca 25 euro op stond werd wel geaccepteerd...
Dat kan wel kloppen. Als je in het buitenland tankt moet je altijd dat minimale reserveringsbedrag hebben, en (mocht je tank zo groot zijn) slaat de pomp ook af als je dat bedrag bereikt hebt. Andersom zal dat dus wel het zelfde werken.

In NL met een NL rekening geldt dat minimum niet. Volgens mij wordt van binnenlandse rekeningen gewoon het volledige saldo gereserveerd, want de pomp slaat wel af als je je max saldo bereikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Laatst online: 09:35
Vraagje: om de pin code ook op de chip van kaart te zetten moet ik dus eerst naar een ATM. Moet ik perse cash pinnen of kan ik ook gewoon op saldo info drukken zodat mijn nieuwe pin code op kaart gezet wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

michaelw1998 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:40:
Vraagje: om de pin code ook op de chip van kaart te zetten moet ik dus eerst naar een ATM. Moet ik perse cash pinnen of kan ik ook gewoon op saldo info drukken zodat mijn nieuwe pin code op kaart gezet wordt?
Je hoeft helemaal niets te doen. Als je straks @ een random winkel je eerste betaling gaat uitvoeren is de pincode op de chip aangepast tijdens die transactie.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Volgens de support van n26 moet je een withdrawal doen:
In order for your card to work at these terminals, you first need to synchronize your online PIN to the secure element on your card’s chip. You can do this easily by withdrawing money at an ATM with your card. ATMs will always verify your PIN code online, and they will write your online PIN to the secure element on your chip. Once you have successfully withdrawn money from an ATM, your PIN will be accepted at offline PIN terminals as well.
https://support.n26.com/read/000001254?locale=en

Dit heeft er volgens mij mee te maken dat de ATM de pincode pas verifieert bij de daadwerkelijke transactie: https://security.stackexc...hy-do-atms-accept-any-pin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 856469

MichielFRL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:36:
[...]

Nu heb ik gisteren ook bij een onbemand tankstation getankt. Nu kijk ik toevallig naar mijn afrekeningen, tot mijn schrik is er 125 euro afgeboekt, zonder de bijboeking of correctie! Lijkt er dus op dat die terugboeking fout is gegaan! Heb geen bonnetje..... Houd dit dus in de gaten!
Ik wacht het nog heel even af (misschien wordt dit nog gecorrigeerd). Zal dan melding maken bij servicedesk (trage reactie), maar ben dan wel mijn vertrouwen kwijt......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Anoniem: 856469 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:02:
[...]

Nu heb ik gisteren ook bij een onbemand tankstation getankt. Nu kijk ik toevallig naar mijn afrekeningen, tot mijn schrik is er 125 euro afgeboekt, zonder de bijboeking of correctie! Lijkt er dus op dat die terugboeking fout is gegaan! Heb geen bonnetje..... Houd dit dus in de gaten!
Ik wacht het nog heel even af (misschien wordt dit nog gecorrigeerd). Zal dan melding maken bij servicedesk (trage reactie), maar ben dan wel mijn vertrouwen kwijt......
Ongebruikte reserveringen verdwijnen vanzelf, maar dit kan alleen versneld worden door de acceptant (het betaalsysteem van het tankstation in dit geval). Bij andere credit cards (en ook gewone Nederlandse pinpassen!) gebeurt precies hetzelfde, alleen is het bij N26 extra zichtbaar gemaakt.

Staat er een blauw bolletje bij de afboeking? Dan is het alleen een reservering.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 14-02-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Wat ik me tevens afvraagt: Mocht je kaart ooit gestolen zijn, of kwijt zijn, en iemand doet er dus een betaling mee, kan je dan een 'chargeback' vragen zoals dat (voor zover ik begrepen heb) ook bij andere maatschappijen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

TheodoorDG schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:09:
Volgens de support van n26 moet je een withdrawal doen:

[...]

https://support.n26.com/read/000001254?locale=en

Dit heeft er volgens mij mee te maken dat de ATM de pincode pas verifieert bij de daadwerkelijke transactie: https://security.stackexc...hy-do-atms-accept-any-pin
Volgens mijn persoonlijke ervaring niet.

Meastro uit de brievenbus gepakt op donderdag; geactiveerd en pincode gekozen via de App. Zaterdag bij MediaMarkt een betaling mee gedaan.

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Ongebruikte reserveringen verdwijnen vanzelf, maar dit kan alleen versneld worden door de acceptant (het betaalsysteem van het tankstation in dit geval). Bij andere credit cards (en ook gewone Nederlandse pinpassen!) gebeurt precies hetzelfde, alleen is het bij N26 extra zichtbaar gemaakt.

Staat er een blauw bolletje bij de afboeking? Dan is het alleen een reservering.
Blauwe bolletjes horen te verdwijnen? Want bij mij staan ze er nog steeds vanaf eind december. Ik weet niet hoe lang die zichtbaar horen te blijven, maar ik zie dat ze ondertussen wel gecorrigeerd zijn. Veel is tijdens mijn vakantie dubbel afgeschreven (hierdoor is er ook minder geld beschikbaar om uit te geven) en daarna is er telkens een betaling terug geboekt. Dus vaak 3 transacties per betaling (wat ik nog steeds erg onoverzichtelijk vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Richard schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:31:
[...]

Volgens mijn persoonlijke ervaring niet.

Meastro uit de brievenbus gepakt op donderdag; geactiveerd en pincode gekozen via de App. Zaterdag bij MediaMarkt een betaling mee gedaan.
Lees even de link, het gaat er dus om dat niet alle terminals een online verificatie doen van de pincode. Voor diegene die dat niet doen is het dus belangrijk dat de pincode op de kaart is gesynchroniseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Anoniem: 856469 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:02:
[...]

Heel vervelend als dit gebeurt. De bank kan er niks aan doen, is een probleem bij de acceptant. Had het laatst met de gewone pinpas van Bunq en na ruim een werkdag was het gecorrigeerd.

Google er maar eens op. In Frankrijk is het nogal standaard om een reservering pas laat terug te boeken en sommige onbemande tankstations boeken €300 af als reservering. Motorrijders welke naar zuid Frankrijk rijden zijn opeens dagen €1.000 bestedingsruimte kwijt omdat er elke keer €300 gereserveerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:19
Wat betreft die Tankstation discussie, dat is niet N62 specifiek. Ik zat vroeger altijd bij de Abn Amro bank en daar kon ik (zonder rood te staan) gewoon tanken met weinig saldo, apart genoeg altijd tot maximaal -10.00 euro. Dus stond er 1 euro op mijn rekening kon ik 11 euro tanken ongeveer. Stond er 40 euro op de rekening kon ik 50 euro tanken enzovoorts.

Toen ik onder andere Bunq en Knab heb gebruikt liep ik inderdaad tegen het probleem aan dat sommige (niet alle) onbemande tankstations een reservering in rekening brachten van 125 euro. Dit is me laatst ook weer een paar keer gebeurd bij Bunq. Ik heb de Knab klantenservice hier wel eens over gebeld waarom dat bij Knab wel zo was en bij Abn amro niet en dit scheen te maken te hebben met een afspraak of interne koppeling tussen de bank en de tankstation keten, ik heb ook wel eens zonder problemen getankt bij Knab met een saldo lager dan 125 euro maar daar later ook wel weer eens problemen mee gehad.

Wat betreft N62, ik kwam er vandaag in een andere topic achter dat dit bestond en ik heb het gelijk aangevraagd en vooralsnog ben ik redelijk enthousiast. Ik vind de app wat intuïtiever werken en overzichtelijker dan de Bunq app en de prijsstelling (zeker nu je nog een gratis creditcard krijgt) is gewoon zeer scherp. Het kost in wezen gewoon niks op contant geld opnames na maar daar krijg je er bij de creditcard 5 per maand gratis van. Maar ook al zou de creditcard 2,90 euro per maand kosten is het in mijn ogen nog steeds de moeite waard vergeleken met Bunq MITS je regelmatig credit card betalingen doet (online) en/of wel eens contant geld opneemt.

3vcard bestaat niet meer, DB card werkt opzich prima maar de online omgeving en de app laten te wensen over en het 3v alternatief de Pay2d card is omslachtig in aanvraag en best prijzig in gebruik om dat met name extra kosten worden gerekend voor opwaarderen.

Het enige nadeel tov van Bunq en wat dat betreft alle andere banken is dat Bunq een hele handige optie heeft om via Ideal op te waarderen zodat je gelijk over de saldi beschikt en je tussen Nederlandse banken meestal wel binnen 1 werkdag over je geld beschikt, dat duurt in dit geval een dagje langer gok ik.

Ik ben voorzichtig enthousiast over deze service eens kijken hoe het in de praktijk bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Silvos schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:52:

Het enige nadeel tov van Bunq en wat dat betreft alle andere banken is dat Bunq een hele handige optie heeft om via Ideal op te waarderen zodat je gelijk over de saldi beschikt en je tussen Nederlandse banken meestal wel binnen 1 werkdag over je geld beschikt, dat duurt in dit geval een dagje langer gok ik.
Overboeking van Knab of Bunq is altijd dezelfde dag bijgeschreven op N26 (mits voor 14:00 overgeboekt of zo, net zo als binnen NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
Ik heb altijd binnen 10 uren mijn geld op N26 staan, zelfs van een ASN spaarrekening.
Ik hoop dat N26 hun app blijft ontwikkelen. Wat ik echt mis (gek want geen enkele bank heeft het) is net zoals email werkt: betalingen doen en je overzicht (inbox) bekijken van de laatste 1-3 maanden terwijl je offline bent. En als je internet hebt, worden de betalingen verzonden.

Dat erbij en N26 is weer koning.
Support blijft compleet ruk. Krijg nooit updates, moet er zelf om vragen en dan weten ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 09:07

Ik ben voorzichtig enthousiast over deze service eens kijken hoe het in de praktijk bevalt.
In mijn ervaring is het geld (voor 12 uur overgemaakt dan) op dezelfde dag nog op mijn N26 rekening! (overgemaakt van ABN naar N26, alhoewel ik heb vandaag van ING naar N26 overgemaakt en het geld is er nog niet om 15:16 toch een melding gekregen dat ik het heb ontvangen. Die notificaties zijn wel heel erg prettig :P)

[ Voor 7% gewijzigd door karimmm op 15-02-2017 15:38 ]

Anoniem: 886251

Zelf heb ik de N26 ook al een tijdje had ook een Bunq echter heb ik ook een ING die ik hoe dan ook behoud omdat ik erns in de zoveel ook stort en met bunq kan dit niet. Dus een N26 icm een ing rekening is primaa. Al mijn geld boek ik naar me N26 en gebruik de Maestro bijna altijd, verder de creditcard al gebruikt doet het prima.

Echter mis ik een paar dingen:

Zelf had ik echt liever gehad dat N26 een Visa card uitgaf met V-Pay ondersteuning(zoals ICS heeft op gold en plat uit me hoofd)
Zo kun je met 1 pas je creditcard en pin betalingen verrichten scheelt zo een pas. En als er ook nog een verzekering opzat zijn alle pin transacties verxekerd.

Een aankoopverzekering op de kaart (evt vo paar euro per maand) zou alle betalingen safe maken.

De Black card is zeeeeker welkom in NL, de verzekeringen erop en World Elite status maken m interessant.
(Weet niet exact wat de world elite status in hous wn of het priority pas oplevert etc maar t klinkt exclusief)

En krediet op de kaart zou heel gunstig zijn. Door max 250E te lenen in de vorm van roodstaan zouden de mastercards credit kunnen worden en heb je het gemak van een echte cc
:)

Vind overigens de uitwerking en het idee heel leuk (vooral de realtine notification)

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-05 02:54
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 00:59:
Zelf heb ik de N26 ook al een tijdje had ook een Bunq echter heb ik ook een ING die ik hoe dan ook behoud omdat ik erns in de zoveel ook stort en met bunq kan dit niet. Dus een N26 icm een ing rekening is primaa. Al mijn geld boek ik naar me N26 en gebruik de Maestro bijna altijd, verder de creditcard al gebruikt doet het prima.

Echter mis ik een paar dingen:

Zelf had ik echt liever gehad dat N26 een Visa card uitgaf met V-Pay ondersteuning(zoals ICS heeft op gold en plat uit me hoofd)
Zo kun je met 1 pas je creditcard en pin betalingen verrichten scheelt zo een pas. En als er ook nog een verzekering opzat zijn alle pin transacties verxekerd.

Een aankoopverzekering op de kaart (evt vo paar euro per maand) zou alle betalingen safe maken.

De Black card is zeeeeker welkom in NL, de verzekeringen erop en World Elite status maken m interessant.
(Weet niet exact wat de world elite status in hous wn of het priority pas oplevert etc maar t klinkt exclusief)

En krediet op de kaart zou heel gunstig zijn. Door max 250E te lenen in de vorm van roodstaan zouden de mastercards credit kunnen worden en heb je het gemak van een echte cc
:)

Vind overigens de uitwerking en het idee heel leuk (vooral de realtine notification)
Zijn inderdaad goede aanvullende opties. Een krediet vraag ik echter af of dit bij N26 ooit zal kunnen. Met name de regels waaraan banken moeten voldoen om een krediet aan te bieden denk ik dat het voor de komende jaren onmogelijk is. En dan heb ik het nog niet eens over de extra kosten wat betreft debiteuren beheer, fraude, klant acceptatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:06
Toen ik onder andere Bunq en Knab heb gebruikt liep ik inderdaad tegen het probleem aan dat sommige (niet alle) onbemande tankstations een reservering in rekening brachten van 125 euro. Dit is me laatst ook weer een paar keer gebeurd bij Bunq. Ik heb de Knab klantenservice hier wel eens over gebeld waarom dat bij Knab wel zo was en bij Abn amro niet en dit scheen te maken te hebben met een afspraak of interne koppeling tussen de bank en de tankstation keten,
Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Een onbemande tank werkt namelijk meestal als volgt:

- Tankstation (werkt vaak met IFSF protocol) vraagt reservering aan voor €125 bij je bank
- Bank stuurt een antwoord terug. Als ze het aankunnen (zoals bijv. de ABN AMRO), kunnen ze je beschikbare saldo meesturen ipv die €125 goed- of afkeuren, zodat je wel kunt tanken als je minder beschikbaar hebt
- Aan het eind van de tankbeurt stuurt het tankstation het getankte bedrag. Zodra de bank dit ontvangt (wat bij bijv. ABN AMRO, maar ook bij Rabo, Triodos, ING, etc direct is), vervangen ze de reservering van het originele bedrag voor het uiteindelijke bedrag.

En er zijn echt geen afspraken tussen de ABN AMRO tussen de banken en de tankstation (althans, als die er wel zijn, heeft dat geen effect op de reservering).

Ik vermoed dat het te maken heeft met de implementatie bij Knab, Bunq en/of N26 of de implementatie bij de processor die zij gekozen hebben.

Trouwens, als ze gebruik maken van Maestro of MasterCard, dan zullen ze toch ook over het netwerk van MasterCard gaan en in het CIS protocol (protocol van MC), is een onbemande tankbeurt ook zoals hierboven beschreven. Je krijgt dus als issuer/bank aan het einde een boekingsbericht met het uiteindelijke bedrag.

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 11:42
Bij bunq werkt het trouwens ook zo: als je saldo >125 euro is, wordt 125 gereserveerd. Als je saldo <125 is, wordt dat gereserveerd en stopt de pomp ook netjes bij dat bedrag. Zodra je klaar bent wordt het resterende bedrag direct vrijgegeven. Ik tank altijd met mijn bunq pas en heb nog nooit gehad dat daar een vertraging in zat.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:13
Iemand al ervaring met N26 in USA?

[ Voor 5% gewijzigd door saharoen op 16-02-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
saharoen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:22:
Iemand al ervaring met N26 in USA?
Nog niet. Volgende maand ga ik de N26 creditcard wel gebruiken in de VS. Ik zal mijn ervaringen hier delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 14:29
Ik kan geen contacten selecteren of invoeren om een betaalverzoek te doen. Lege lijst.
Na weken antwoord van N26 support. App had mogelijk geen permissie contacten te benaderen. Ontkoppelen, app verwijderen en weer installeren.
Overigens stond die permissie wel degelijk aan. Toch de aanwijzingen opgevolgd, maar geen soelaas. Dus nu weer een paar weken wachten op antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Titusvh schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:33:
Ik kan geen contacten selecteren of invoeren om een betaalverzoek te doen. Lege lijst.
Na weken antwoord van N26 support. App had mogelijk geen permissie contacten te benaderen. Ontkoppelen, app verwijderen en weer installeren.
Overigens stond die permissie wel degelijk aan. Toch de aanwijzingen opgevolgd, maar geen soelaas. Dus nu weer een paar weken wachten op antwoord...
Mocht je Twitter hebben kun je tweeten naar @N26_support, meestal wel antwoord binnen 24u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
oohh schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:12:
[...]

Nog niet. Volgende maand ga ik de N26 creditcard wel gebruiken in de VS. Ik zal mijn ervaringen hier delen :)
Misschien een open deur: het zijn N26 DEBITcards, zowel de Maestro als de Mastercard.
Een creditcard is het echt niet, al is daar wat aan te doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 17-02-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als iemand in Nederland 'credit card' zegt dan bedoelt hij een niet-Maestro betaalkaart. Er is wel een verschil, maar in de praktijk maakt het alleen uit bij reserveringen groter dan je saldo en bij betalingen via een offline betaalterminal.

Er bestaat dus een onderscheid tussen drie soorten betaalkaarten:

- Kaart zonder kredietfunctie met een rekening waar je niet rood mag staan. De N26 MasterCard is dat.
- Kaart zonder kredietfunctie met een rekening waar je wél rood mag staan. Voorbeeld: N26 in Duitsland, en de Maestro pinpas van je Nederlandse bank als je daar rood mag staan.
- Kaart met kredietfunctie, oftewel de klassieke credit card.

'Kredietfunctie' houdt in dat de acceptant vrijwel zeker kan zijn dat de transactie niet door een te laag saldo geweigerd zal worden. De offline betaalterminal kan niet zien wat je saldo is. Het voorkomt dat je betaalt met een kaart zonder saldo.

[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 17-02-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Zr40 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:08:
Als iemand in Nederland 'credit card' zegt dan bedoelt hij een niet-Maestro betaalkaart. Er is wel een verschil, maar in de praktijk maakt het alleen uit bij reserveringen groter dan je saldo en bij betalingen via een offline betaalterminal.

Er bestaat dus een onderscheid tussen drie soorten betaalkaarten:

- Kaart zonder kredietfunctie met een rekening waar je niet rood mag staan. De N26 MasterCard is dat.
- Kaart zonder kredietfunctie met een rekening waar je wél rood mag staan. Voorbeeld: N26 in Duitsland, en de Maestro pinpas van je Nederlandse bank als je daar rood mag staan.
- Kaart met kredietfunctie, oftewel de klassieke credit card.

'Kredietfunctie' houdt in dat de acceptant vrijwel zeker kan zijn dat de transactie niet door een te laag saldo geweigerd zal worden. De offline betaalterminal kan niet zien wat je saldo is. Het voorkomt dat je betaalt met een kaart zonder saldo.
Zelfs dit is incompleet, wat een Visa Debit is iets heel anders dan een Visa Electron. Bovendien biedt VISA de laatste jaren een kaart aan die op het 'Maestro-netwerk' zit, V-Pay.

16-cijfers waar je mee kan betalen: CC(-netwerk). Ook een CC kan in feite een DC zijn, zo werkt het standaard in Frankrijk bijvoorbeeld. Tegelijkertijd ziet Easyjet mijn VISA Debit als VISA, als Debit wordt ie niet geaccepteerd. Veel subvarianten dus, waaronder MasterCard Debit. Belangrijkste verschil: netwerkverbinding nodig tijdens transactie of niet. Zonee, meestal wordt dat dan een 'echte' CC genoemd.

Geen 16-cijfers: dan 'Maestro-netwerk', maar dus ook V-Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Heb vandaag geprobeerd te tanken bij een sakko. Twee keer mislukt (zowel maestro als Mastercard) . Kreeg een melding op de N26 App, dat de tankstation 125 euro probeerde te reserveren en dat dit niet lukte. Had maar 100 euro op mijn account staan. Logische foutmeldingen in mijn beleving. Ik denk dat ik 500 euro ga storten. En een tijdje hiermee ga tanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
U123456 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:44:
[...]
Misschien een open deur: het zijn N26 DEBITcards, zowel de Maestro als de Mastercard.
Een creditcard is het echt niet, al is daar wat aan te doen :)
Ik weet dat het niet hetzelfde is. Ik bedoelde, zoals @Zr40 al aangaf, de niet-Maestro kaart. Maar het is goed dat je aangeeft dat het geen echte creditcard is :)

Waarom zou je zoveel moeite doen om het woord debit weg te halen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimitrivisser
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 08:06
Zr40 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:13:
Je kan het natuurlijk altijd proberen. Als je op tijd reserveert en de debit MasterCard wordt toch niet geaccepteerd, dan heb je nog genoeg tijd om een echte creditcard aan te vragen.

Wat vaak niet werkt met een kaart zonder kredietfunctie is offline betalingen. Bijvoorbeeld catering in een vliegtuig.
Wat ook niet werkt met een debit Mastercard is betalen bij tolpoortjes in Frankrijk en Spanje. Betalingen met een debit Mastercard zijn alleen mogelijk als de terminal waar je betaalt je saldo op de kaart kan checken. Schijnbaar is dat met tolpoortjes niet mogelijk. En hoog in de lucht lukt het ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
dimitrivisser schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:28:
[...]

Wat ook niet werkt met een debit Mastercard is betalen bij tolpoortjes in Frankrijk en Spanje. Betalingen met een debit Mastercard zijn alleen mogelijk als de terminal waar je betaalt je saldo op de kaart kan checken. Schijnbaar is dat met tolpoortjes niet mogelijk. En hoog in de lucht lukt het ook niet ;)
Toch jammer dat zo'n "offline" poortjes uiteindelijk toch je saldo afschrijven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitrivisser
Debit Mastercards werken alleen als de terminal waar je betaald je saldo op de kaart kan controleren. Hiervoor is een internet of andere verbinding nodig zodat verbinding kan worden gemaakt met jouw bank. Sommige restaurants kunnen dat niet. Tolpoortjes in Frankrijk en Spanje ook niet. Catering in het vliegtuig ook niet. Dan werken enkel echte creditcards.
ATM's kunnen dit altijd wel controleren dus zullen wel werken. Als je dus voldoende saldo hebt :P

Als je het Maestro logo ziet dan wordt die check altijd uitgevoerd, dat is onderdeel van het systeem. Je kunt niet pinnen of betalen zonder voldoende saldo, daar is het hele systeem op gebaseerd. Vandaar dat betalen met een Maestro kaart wel altijd werkt op plaatsen waar Maestro wordt geaccepteerd. Tenzij er een storing ofzo is of communicatie met jouw bank niet werkt. Het kan dan handig zijn om Maestro kaarten te hebben van meer dan 1 bank. Soms werkt de ene bank niet en de andere bank wel. Wat 5 minuten later weer anders kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitrivisser
michaelw1998 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:35:
[...]
Toch jammer dat zo'n "offline" poortjes uiteindelijk toch je saldo afschrijven O-)
Ik heb een paar jaar geleden een flink probleem gehad in Spanje toen ik tol moest betalen. Had enkel 2 prepaid creditcards bij me en 1 Maestro kaart. Tolpoortjes hadden enkel het Mastercard logo, geen Maestro. Betalen met de creditcards lukte niet, en had niet voldoende cash bij me... Uiteindelijk mocht ik door zonder te betalen.

Later nog een keer geprobeerd om met prepaid Mastercards te betalen maar lukte weer niet. Toen was ik voorbereid en had wel cash meegenomen.

Maar toch vervelend als je erop rekent dat het werkt. Er is overigens ook niets afgeschreven later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb de ervaringen in dit topic een beetje zitten scannen, maar ik kan niet zeggen dat ik overtuigd ben geraakt om naast Bunq en de Rabobank nu ook een rekening te openen bij N26. Ik ga het wel in de gaten houden de komende weken. :P

Het gedoe met een debitcard hoef ik ook niet. Dan gebruik ik liever mijn creditcard.

[ Voor 15% gewijzigd door gday op 20-02-2017 16:04 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Weet iemand of onderstaande nog van toepassing is bij de verlenging van de huidige actie t/m 1 april?
Minimum monthly average of three card payments over a three month time period starting in the second full month after identity verification, otherwise an account management fee of 8.70 € (2.90 € per month) applies for the three month period in which the requirement has not been met. If you are younger than 26 years old or have a black account, minimum usage requirements do not apply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Jansenn schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:57:
Weet iemand of onderstaande nog van toepassing is bij de verlenging van de huidige actie t/m 1 april?

[...]
Zou dat voor beide kaarten apart gelden?

Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste