• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Whatson schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:32:
Zonder CVV is wel heel zeldzaam lijkt mij. ;)
Amazon is een grote partij die geen CVV vraagt.

Daarnaast is het mogelijk voor de acceptant om bij een ongeldige CVV toch door te gaan met de transactie. (bron)

[ Voor 109% gewijzigd door Zr40 op 22-12-2016 13:45 ]

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:14:
[...]

Je hebt over alle tarieven helemaal gelijk.
Maar ik vraag me ook sterk af of je werkelijk buiten de EU evenveel of meer geld krijgt als je met ING buiten de EU opneemt tov N26. N26 claimt namelijk betere conversietarieven te hanteren. Op zijn beurt claimt Revolut dat zelfs als je meer dan €200 buiten de EU opneemt, je beter af bent dan alle andere banken omdat hun conversie het gunstigst is (de enige partij die Interbank rate gebruikt). Op hun forum staat een interessant voorbeeld hierover... maar ja wij van wc eend...

Dit kan je maar op 1 manier achterhalen: testen!
Ik ga dus zeker op reis op 1 dag met zowel ING, N26 als Revolut een bedrag pinnen :) Mocht iemand anders dit kunnen doen ben ik erg benieuwd naar het cash bedrag dat je ontving en de afschrijving die je in de apps ziet.
Volgens mij moet mijn berekening en vergelijking met ING idd kloppen. N26 linkt ook gewoon naar dezelfde MasterCard Currency Converter. Alleen zie ik hier niet duidelijk bij staan van welke dag ze de wisselkoers gebruiken. Bij ING staat duidelijk dat ze de wisselkoersen van de voorgaande dag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

hoe werkt die video chat precies? Op mijn ipad klik ik erop, maar er gebeurd niets? Zou dat komen omdat het kerstvavond is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Spreekt in principe voor zich, maar als het druk is kan het waarschijnlijk even duren voordat je aan de beurt bent. Houdt je paspoort iig gereed en ze kunnen trouwens je front en back cam bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:48
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:41:
hoe werkt die video chat precies? Op mijn ipad klik ik erop, maar er gebeurd niets? Zou dat komen omdat het kerstvavond is?
Verwacht ik wel. Duitsers werken niet op kerstavond.

4.880wp zonnepanelen | Unifi | Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:01
xileS schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:48:
[...]

Volgens mij moet mijn berekening en vergelijking met ING idd kloppen. N26 linkt ook gewoon naar dezelfde MasterCard Currency Converter. Alleen zie ik hier niet duidelijk bij staan van welke dag ze de wisselkoers gebruiken. Bij ING staat duidelijk dat ze de wisselkoersen van de voorgaande dag gebruiken.
Ik denk ook dat je gelijk hebt mbt N26 vs ING, ben alleen benieuwd hoe het in de praktijk uitpakt met Revolut >€200. Dat laat ik over een maandje weten ;)

Ondertussen heeft N26 "Savings & Investments" toegevoegd. Een groot leeg scherm met (soms) een Android plusje rechtsonderin waar je nog niks mee kan. Maar online lees ik dit:

https://www.behance.net/g...cept-for-N26-Saving-Plans
Belangrijkste deel:
Briefing:
# CASE: THE SAVING ACCOUNTS PROJECT
We will offer 4 savings account plans, each of which present different level of risk. For all of them, users can access their money at any time. People can create multiple saving accounts. The 4 options are:
1) A deposit account with a fix interest rate
2) A portfolio investment with 40% in stocks & shares
3) A portfolio investment with 60% in stocks & shares
4) A portfolio investment with 80% in stocks & shares
There are different criteria to assess the risk a user is willing to take versus the returns he wants for it.

I like it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-04 14:27
Whatson schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:17:
[...]

Bin: 535584

Card Brand: MasterCard
Issuing Bank: N26 Bank GMBH
Card Type: Debit
Card Level: Standard
Iso Country Name: Germany
Iso Country A2: DE
Iso Country A3: DEU
Iso Country Number: 276

Dus wel een Duitse kaart...
Het issuing land kan specifieker vastgelegd worden op basis van meer digits. Een bepaald gedeelte van de range (zeg 535584XX) kunnen dus andere issuing countries zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:40
In Frankrijk werd mijn N26 Mastercard echt overal geweigerd, terwijl de kaart in NL wel werkte.
Mogelijk is dit de oplossing:
In Frankreich, Irland und einigen anderen Ländern gibt es Lesegeräte an Kassen, die die PIN der Karten vom Chip auslesen. Bei den Number26-Karten ist die PIN jedoch online im Mastercard-Netzwerk hinterlegt. Deshalb können Kunden in einigen Ländern nicht sofort mit den Karten bezahlen.
Sie müssen in solchen Fällen zunächst Geld an einem Automaten abheben.
Dieser liest die PIN online und schreibt sie auf den Chip
.
Bron: http://www.finanztip.de/girokonto/number26-girokonto/#c38695

Gelukkig kon ik als alternatief wel de N26 Maestro gebruiken:
- op een tolweg (SANEF)
- bij een onbemande benzinepomp (Carrefour)
- bij kaartautomaat van de Metro in Parijs
- enz.

[ Voor 10% gewijzigd door U123456 op 26-12-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
U123456 schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:01:
In Frankrijk werd mijn N26 Mastercard echt overal geweigerd, terwijl de kaart in NL wel werkte.
Mogelijk is dit de oplossing:
[...]
Bron: http://www.finanztip.de/girokonto/number26-girokonto/#c38695

Gelukkig kon ik als alternatief wel de N26 Maestro gebruiken:
- op een tolweg (SANEF)
- bij een onbemande benzinepomp (Carrefour)
- bij kaartautomaat van de Metro in Parijs
- enz.
Toevallig mijn MasterCard gebruikt voor de Metro in Parijs, was geen probleem.

Maar wat daar staat is niet helemaal waar, je moet je kaart 1x gebruiken in een automaat die wel met internet is verbonden en dan zal de automaat de pincode op de kaart updaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Whatson op 26-12-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je zou toch denken dat de terminals in Nederland dat wel zouden zijn. Hoe controleren die anders de pincode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ook volgens N26 moet je soms echt eerst langs de geldautomaat:
When you set the PIN for your N26 Mastercard or Maestro card, it is stored securely in the Mastercard network as your online PIN. However, in some countries, such as France, Ireland, Greece and Slovakia, merchants predominantly use card terminals that rely on an offline PIN. These machines will verify the PIN code against a secure element on your card’s chip, not against the Mastercard network. That is why your PIN code is not accepted at these terminals.

In order for your card to work at these terminals, you first need to synchronize your online PIN to the secure element on your card’s chip. You can do this easily by withdrawing money at an ATM with your card. ATMs will always verify your PIN code online, and they will write your online PIN to the secure element on your chip. Once you have successfully withdrawn money from an ATM, your PIN will be accepted at offline PIN terminals as well.
Bron: https://support.n26.com/read/000001254?locale=en

[ Voor 102% gewijzigd door U123456 op 28-12-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Whatson schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:35:
[...]

Toevallig mijn MasterCard gebruikt voor de Metro in Parijs, was geen probleem.

Maar wat daar staat is niet helemaal waar, je moet je kaart 1x gebruiken in een automaat die wel met internet is verbonden en dan zal de automaat de pincode op de kaart updaten.
Kreeg trouwens direct een notificatie, dus was met internet verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartbit
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-04 13:35
Presentatie over de banking app van N26 Shut Up and Take My Money! The Red Pill of N26 Security waarin Vincent Haupert laat zien hoe onveilig die app was omdat het geen gebruik maakte van Certificate pinning.

De presentatie was live te zien en komt binnenkort online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vandaag in het buitenland een paar keer gebruikt gemaakt van mijn N26 MasterCard, werkt prima. Maar wat ik een beetje vreemd/onwennig vind is dat je je CC moet geven (bv bij Starbucks) en dat ze het gewoon alleen maar 1 x langs het scherm swypen. En dan heb je betaald, verder geen pincode ofzo nodig. Weet niet hoe veilig dit is, maar snel is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Veilig is het natuurlijk niet, want een magneetstrip kan zonder meer gekopieerd worden. Alleen ligt de aansprakelijkheid bij misbruik hiervan bij de acceptant ipv de bank, wanneer de acceptant kiest voor het swipen van de magneetstrip die hoort bij een kaart waarvan de chip werkt.

Dit viel mij in 2013 in het buitenland ook al op. Ik kon destijds met mijn normale Rabo bankpas betalen met magneetstrip zonder pincode, terwijl heel Nederland al een paar jaar overgestapt was op de chip. Betalen met magneetstrip was toen al praktisch uitgestorven.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 27-12-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:47:
Vandaag in het buitenland een paar keer gebruikt gemaakt van mijn N26 MasterCard, werkt prima. Maar wat ik een beetje vreemd/onwennig vind is dat je je CC moet geven (bv bij Starbucks) en dat ze het gewoon alleen maar 1 x langs het scherm swypen. En dan heb je betaald, verder geen pincode ofzo nodig. Weet niet hoe veilig dit is, maar snel is het wel.
Ook geen handtekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:44
De cassiere swiped jouw kaart? Is heel normaal in het buitenland. Twee weken geleden nog veelvuldig gebruikt in Japan, waar 90% swipe betalingen zonder pin/handtekening was.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Helemaal niks xD. Dacht ook, OK dat ging makkelijk...
Napsju schreef op woensdag 28 december 2016 @ 00:12:
De cassiere swiped jouw kaart? Is heel normaal in het buitenland. Twee weken geleden nog veelvuldig gebruikt in Japan, waar 90% swipe betalingen zonder pin/handtekening was.
In 1 x geraden waar ik ben ;p, lijkt idd normaal te zijn dan. Vroeg mij al af waar de pin automaat was en of het überhaupt mogelijk was om met pin of creditcard te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Met de N26 Debit Mastercard betaald bij onbemande Tango pomp. Dat werkt dus ook! Het ongebruikte deel van de reservering van € 125,- werd na het tanken vrijwel direct teruggeboekt op het N26 account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik had eerder in Het 'Welke bank?' topic N26 genoemd zien worden, nu kwam ik het weer tegen: (en ik was niet de eerste smartbit in "Discussie over & Ervaringen met N26")

Shut Up and Take My Money!
FinTechs increasingly cut the ground from under long-established banks’ feet. With a "Mobile First" strategy, many set their sights on bringing all financial tasks—checking the account balance, making transactions, arranging investments, and ordering an overdraft—on your smartphone. In a business area that was once entirely committed to security, Fintechs make a hip design and outstanding user experience their one and only priority. Even though this strategy is rewarded by rapidly increasing customer numbers, it also reveals a flawed understanding of security. With the example of the pan-European banking startup N26 (formerly Number26), we succeeded independently from the used device to leak customer data, manipulate transactions, and to entirely take over accounts to ultimately issue arbitrary transactions—even without credit.

Men was er nog niet klaar voor?

[ Voor 67% gewijzigd door begintmeta op 28-12-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:43:
Ik had eerder in Het 'Welke bank?' topic N26 genoemd zien worden, nu kwam ik het weer tegen: (en ik was niet de eerste smartbit in "Discussie over & Ervaringen met N26")

Shut Up and Take My Money!
FinTechs increasingly cut the ground from under long-established banks’ feet. With a "Mobile First" strategy, many set their sights on bringing all financial tasks—checking the account balance, making transactions, arranging investments, and ordering an overdraft—on your smartphone. In a business area that was once entirely committed to security, Fintechs make a hip design and outstanding user experience their one and only priority. Even though this strategy is rewarded by rapidly increasing customer numbers, it also reveals a flawed understanding of security. With the example of the pan-European banking startup N26 (formerly Number26), we succeeded independently from the used device to leak customer data, manipulate transactions, and to entirely take over accounts to ultimately issue arbitrary transactions—even without credit.

Men was er nog niet klaar voor?
Kan natuurlijk altijd gebeuren. N26 Bank valt nu onder toezicht van de ECB dus geloof maar dat ze alles goed op orde hebben.
Filmpje helemaal gekeken en man wat een amateurisme... raar dat ECB gewoon een bank licentie heeft afgegeven voor dit... Als hij kwaad had gewild had hij mooi die hele bank om zeep kunnen helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 29-12-2016 01:08 ]

• U123456
Goed dat er hackers bestaan! Gaten lijken nu gedicht:
All vulnerabilities have been disclosed responsibly to N26 on September 25, 2016.
As of December 13, to the best of our knowledge, all vulnerabilities that we have reported to N26 are closed. Therefore, we are confident that the 33c3 talk will not do damage to any N26 customer.
We want to emphasize and commend the responsive and friendly contact with N26.
Bron: https://www1.informatik.uni-erlangen.de/content/n26

[ Voor 83% gewijzigd door U123456 op 04-01-2017 11:16 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het waren weliswaar erg slordige fouten, maar dit geeft wel aan dat ze serieus met meldingen omgaan en de gemelde problemen ook daadwerkelijk oplossen. En ze hebben sindsdien ook een bug bounty beleid.

Ik vermoed zelf dat de beschikbaarheid van N26 in Nederland en de rest van Europa was vertraagd dankzij deze bugs. Van de in het filmpje genoemde problemen stond (als ik de tijdlijn correct gededuceerd heb) alleen het ontbreken van certificate pinning nog open bij de launch op 6 december; dit was op 13 december toegevoegd in een app update.

[ Voor 49% gewijzigd door Zr40 op 29-12-2016 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:56
Haha niet dat ze een keus hadden. Als iemand meldt dat'ie een shitload aan exploits gevonden heeft en die op de CCC gaat presenteren, heb je 2 keuzes: Als een malle patchen; of gelijk maar een faillisementscurator bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Probleem:

Ik heb nu 2 weken de MasterCard. Heb 1x ermee betaald. Daarna zeker 9 ATM geprobeerd, gewoon in NL. Ik krijg altijd de melding dat ik de daglimiet heb bereikt en/of niet genoeg saldo heb. Ik heb dus nog geen enkele keer geld kunnen opnemen :(

Het is erg verstopt in de app, echte Support. Wel gevonden en een bericht gestuurd en ik wacht al een week op een reactie.

4 weken geleden had ik 2 vragen gesteld via de mail, nooit reactie gehad..

Revolut werd binnen 4 maanden een teleurstelling, N26 gaat nu ook snel die kant op voor mij :(

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 30-12-2016 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jazco2nd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:27:
Probleem:

Ik heb nu 2 weken de MasterCard. Heb 1x ermee betaald. Daarna zeker 9 ATM geprobeerd, gewoon in NL. Ik krijg altijd de melding dat ik de daglimiet heb bereikt en/of niet genoeg saldo heb. Ik heb dus nog geen enkele keer geld kunnen opnemen :(
Staat ATM withdrawals wel ingeschakeld en is de Daily Withdrawal Limit hoog genoeg ingesteld?

Ik ga het zelf niet proberen. Contant geld heb ik nergens voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik had iig geen problemen met geld opnemen in het buitenland in een andere valuta.

Voor kaart betalingen heb ik nog nooit een pincode hoeven in te voeren (wat blijkbaar normaal is in Japan). Heb voor het eerst een pincode moeten intoetsen bij een cash opname.

/edit
Vandaag voor het eerst voor een betaling een pincode moeten intoetsen in een restaurant. Misschien moet het vanaf een bepaald bedrag (net als contactloos pinnen)? Of het verschilt per systeem dat ze hier gebruiken.

[ Voor 82% gewijzigd door xileS op 30-12-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Zr40 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:35:
[...]

Staat ATM withdrawals wel ingeschakeld en is de Daily Withdrawal Limit hoog genoeg ingesteld?

Ik ga het zelf niet proberen. Contant geld heb ik nergens voor nodig :P
Alles staat aan en de limieten staan op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:06:
[...]

Alles staat aan en de limieten staan op max.
Heeft N26 geen minimum van 50€? Dat je minimaal 50€ moet opnemen? Weet niet hoeveel geld je op je account hebt en hoeveel je precies wilde opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Whatson schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:58:
[...]

Heeft N26 geen minimum van 50€? Dat je minimaal 50€ moet opnemen? Weet niet hoeveel geld je op je account hebt en hoeveel je precies wilde opnemen?
Paar honderd.
Heb inmiddels de klantenservice gesproken, er is een probleem met alle N26 MasterCards, MasterCard zelf heeft hier limieten op zitten. N26 heeft het verzoek ingediend deze op te heffen, dit is niet uitgevoerd.

Als je belt, kunnen ze het direct voor jouw pas fixen en kan je gelijk pinnen.

2 uren na dat gesprek kon ik echter nog steeds niks. Morgen probeer ik het weer..

Edit: diezelfde avond een email van de klantenservice gehad (zelfde persoon die ik aan de lijn had) met uitleg dat ik pas de volgende dag na 14.30 weer geld zou kunnen opnemen. Dat klopte! Probleem opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 01-01-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Sinds een week of twee nu thuis, wil 'm gaan gebruiken voor al mijn 'zakgeld' dingen. Lunch op werk, koffie op 't station, broodje bij de Spar.

Nu wil fingerprint bij mijn OP3 niet werken, heeft iemand anders toevallig ook een OP3 die daar ook problemen mee heeft?

Daarnaast doet de NFC het niet bij de AH to Go, bij andere winkels werkt die(na de aller eerste keer gewoon pinnen) wel gewoon goed. NFC bij AH to Go blijft dus problemen geven, iemand hier ervaring mee? Hij geeft aan dat ik moet proberen met chippinnen in plaatst van NFC, dit werkt dan wel gewoon met mijn zelfbedachte pincode.

Overigens wel fijn dat mijn ING > N26 gepland op vrijdag ook op vrijdag 10u30 geld op mijn N26 heeft staan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Gebruiken mensen hier ook N26 voor salarisstortingen en hypotheek? Loop je tegen problemen aan bij een Duits IBAN bij NL bedrijven/overheidsinstanties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:29
True schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:31:
Daarnaast doet de NFC het niet bij de AH to Go, bij andere winkels werkt die(na de aller eerste keer gewoon pinnen) wel gewoon goed. NFC bij AH to Go blijft dus problemen geven, iemand hier ervaring mee? Hij geeft aan dat ik moet proberen met chippinnen in plaatst van NFC, dit werkt dan wel gewoon met mijn zelfbedachte pincode.
Heb je dit met de Maestro of Mastercard geprobeerd? Als het een AH to Go op een station is, dan werkt de Mastercard namelijk ook en daarmee kon ik een NFC betaling doen. De Maestro kaart heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd bij de AH to Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Nickk93 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:40:
[...]

Heb je dit met de Maestro of Mastercard geprobeerd? Als het een AH to Go op een station is, dan werkt de Mastercard namelijk ook en daarmee kon ik een NFC betaling doen. De Maestro kaart heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd bij de AH to Go
Mastercard heb ik. Pinnen werkt dus wel, NFC niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hmmm net die CCC conference over N26 gekeken... Was eerst nog vaag van plan een rekening te openen voor de gratis MasterCard, maar denk dat ik er toch maar van af zie... Zulke ignorance, krijg je toch het ongemakkelijke gevoel van dat het slechts het topje van de ijsberg is wat die Haupert blootgelegd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:44:
Hmmm net die CCC conference over N26 gekeken... Was eerst nog vaag van plan een rekening te openen voor de gratis MasterCard, maar denk dat ik er toch maar van af zie... Zulke ignorance, krijg je toch het ongemakkelijke gevoel van dat het slechts het topje van de ijsberg is wat die Haupert blootgelegd heeft...
Nou ja, hij heeft nu wel alles uitgeprobeerd wat hij kon bedenken. En in NL kun je niet roodstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Whatson op 03-01-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik vind het redelijk schokkend wat één persoon, zonder inzage in de code, zomaar kan bedenken. Dit maakt ook direct duidelijk dat ze nooit een audit hebben laten uitvoeren of wat dan ook. Best wel bizar.

[ Voor 36% gewijzigd door mcDavid op 04-01-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:12
Fuff schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:05:
Gebruiken mensen hier ook N26 voor salarisstortingen en hypotheek? Loop je tegen problemen aan bij een Duits IBAN bij NL bedrijven/overheidsinstanties?
Zou gewoon moeten kunnen. Het enige is dat ze N26 als bank moeten toevoegen aan hun systeem als Duitse bank. Heb bij ons bedrijf SEPA ingericht. Kan me niet voorstellen dat andere systemen het niet zouden kunnen aangezien het een Europese standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
mcDavid schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:44:
Off-topic: Hier nog een stukje van de ijsberg.
Ook met Vincent Haupert, dec. 2015 over de veiligheidsproblemen met PushTAN van een aantal andere Duitse banken (Sparkasse, VR-Bank, DKB, ING-DiBa)
Link: unsicherheit von app basierten tan verfahren im onlinebanking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nickk93 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:40:
[...]

Ik heb nog nooit bij geen enkele AH in Amsterdam een CC kunnen gebruiken. Dus bij een To Go zou ik nieteens de moeite wagen. AH doet gewoon niet aan CC's, zelfs niet de AH achter de Dam waar 9 op de 10 mensen toeristen zijn.
Fuff schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:05:
Heb net Amex gebeld om de incasso via N26 te laten lopen: onmogelijk, het moet een IBAN zijn die met NL begint.

De app begint mij steeds meer tegen te vallen. Ik wil nu een aantal reknr's in N26 zetten zodat ik ze niet hoef op te zoeken later, als ik werkelijk iets moet overmaken. Dat kan dus niet (ook niet op de website), er is sowieso totaal geen 'adressenboek' wat je kan beheren. Je kan wel een nieuwe IBAN toevoegen, maar dan moet je direct een overboeking doen anders wordt het niet opgeslagen :'( Bij de ING kan dit gewoon wel, op de website dan. Geen idee hoe het met de app zit.
N26 app vind ik in elk geval niet speciaal. Het enige bijzondere zijn de categorieen en statistieken. Vooral leukigheden. Prijs (gratis) is echt nog steeds de enige reden dat ik ze gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 20:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Jazco2nd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:17:
[...]
Ik heb nog nooit bij geen enkele AH in Amsterdam een CC kunnen gebruiken. Dus bij een To Go zou ik nieteens de moeite wagen. AH doet gewoon niet aan CC's, zelfs niet de AH achter de Dam waar 9 op de 10 mensen toeristen zijn.
Volgens mij AH op Schiphol wel, maar dat gaat ondertussen off-topic.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:17:
[...]

[...]

Heb net Amex gebeld om de incasso via N26 te laten lopen: onmogelijk, het moet een IBAN zijn die met NL begint.

De app begint mij steeds meer tegen te vallen. Ik wil nu een aantal reknr's in N26 zetten zodat ik ze niet hoef op te zoeken later, als ik werkelijk iets moet overmaken. Dat kan dus niet (ook niet op de website), er is sowieso totaal geen 'adressenboek' wat je kan beheren. Je kan wel een nieuwe IBAN toevoegen, maar dan moet je direct een overboeking doen anders wordt het niet opgeslagen :'( Bij de ING kan dit gewoon wel, op de website dan. Geen idee hoe het met de app zit.
N26 app vind ik in elk geval niet speciaal. Het enige bijzondere zijn de categorieen en statistieken. Vooral leukigheden. Prijs (gratis) is echt nog steeds de enige reden dat ik ze gebruik.
Ja die incasso's is wel een mogelijk probleem. Plus een gezamenlijke rekening openen kan (nog) niet, dat is voor ons ook wel belangrijk. Dan lijkt bunq beter passen voor onze situatie. MasterCard van N26 houd ik wel aan, denk ik.

Dat van die rekeningnummers, dat is bij de Rabo volgens mij ook, je moet eerst geld overmaken voordat ze je aan je adresboek kan toevoegen. Misschien inmiddels al niet meer, maar je zou verwachten dat het niet hoeft inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-04 22:23
offtopic:
Uit eigen ervaring weet ik dat AH2go creditcardbetalingen accepteert, zowel met de chip als contactloos.

Weet iemand of je daadwerkelijk geld moet pinnen met je creditcard om de pincode in de chip te laten zetten? Of zou je pincode intoetsen en vervolgens de geldopname afbreken voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Tommert38 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:58:
offtopic:
Uit eigen ervaring weet ik dat AH2go creditcardbetalingen accepteert, zowel met de chip als contactloos.

Weet iemand of je daadwerkelijk geld moet pinnen met je creditcard om de pincode in de chip te laten zetten? Of zou je pincode intoetsen en vervolgens de geldopname afbreken voldoende zijn?
Bij de betaalautomaat van Hema op Rotterdam CS kon ik gewoon betalen met de MasterCard met zelf ingestelde pincode. Geen idee of dit nu dan ook op de kaart is veranderd. Kan nu iig wel contactloos betalen met de kaart. (ook met Maestro, ook daar voor het eerst gebruikt). Bij Revolut (MasterCard) moest ik wel eerst een bedrag pinnen bij een ATM voordat het werkte (ABN AMRO).

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 04-01-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Fuff schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:47:
[...]

Ja die incasso's is wel een mogelijk probleem. Plus een gezamenlijke rekening openen kan (nog) niet, dat is voor ons ook wel belangrijk. Dan lijkt bunq beter passen voor onze situatie. MasterCard van N26 houd ik wel aan, denk ik.

Dat van die rekeningnummers, dat is bij de Rabo volgens mij ook, je moet eerst geld overmaken voordat ze je aan je adresboek kan toevoegen. Misschien inmiddels al niet meer, maar je zou verwachten dat het niet hoeft inderdaad.
Het is inderdaad zo dat alleen nadat je een betaling "confirmed", N26 de rekening opslaat. Het zou vervolgens zelfs mogelijk zijn de historie van af en bijschrijvingen per contact te zien. Klinkt goed maar in werkelijkheid is er mogelijk een bug in de app: Heb 3 betalingen gedaan, geen van ze zijn opgeslagen als recipient.
De enige recipient die ik zie is van de allereerste overboeking (naar mezelf) maand geleden.

Over Bunq: die biedt ook helemaal geen gezamenlijke rekeningen. Een gezamenlijke rekening is een rekening op 2 namen (en/of) waarbij beide personen evenveel rechten hebben. Bij Bunq staat de gedeelde rekening alleen op 1 naam en die persoon is de enige die de limieten kan beheren..
Bunq Support vertelde in november nog dat het 1 van de meest gevraagde features is en binnen 6-8 weken mogelijk zou zijn.
Ik heb Bunq voorlopig alleen voor Ideal, mogelijk in de toekomst voor een gedeelde en/of rekening voor de huislasten. N26 voor de rest.

[ Voor 21% gewijzigd door Jazco2nd op 06-01-2017 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Als een transactie in de app een blauw/groen bolletje heeft, betekend een reservering neem ik aan? Want ik zie 2 bedragen die nogal op elkaar lijken onder elkaar (scheelt 10 euro cent), die precies hetzelfde original amount hebben in Yen. Beide hebben een andere naam, maar ik kan mij maar 1 ervan herinneren (en had geloof ik destijds ook maar 1 push melding gekregen) en vind het heel toevallig dat ze beide precies hetzelfde original amount hebben. 1 ervan heeft dus nog een bolletje (reservering) en de andere niet. Dus misschien vervalt die nog? Anders vind ik het een beetje vreemd (lijkt dan dat ik dubbel betaald heb. Ik weet nog dat de betaling via een iPad ging, met zo'n klein dingetje in de headphone plug. Scande bij deze transactie geloof ik de chip.
Bij de meeste transacties in Japan gebruiken ze de magneet strip (vaak zonder pincode). Moest mijn kaart altijd neerleggen in een klein bakje waar ze geld in overhandigen, dus mijn kaart lag dan vaak altijd voor een tijdje goed zichtbaar. Lijkt mij erg fraude gevoelig. Een paar nrs onthouden is niet zo moeilijk (of een foto maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 06:27:
[...]

Het is inderdaad zo dat alleen nadat je een betaling "confirmed", N26 de rekening opslaat. Het zou vervolgens zelfs mogelijk zijn de historie van af en bijschrijvingen per contact te zien. Klinkt goed maar in werkelijkheid is er mogelijk een bug in de app: Heb 3 betalingen gedaan, geen van ze zijn opgeslagen als recipient.
De enige recipient die ik zie is van de allereerste overboeking (naar mezelf) maand geleden.

Over Bunq: die biedt ook helemaal geen gezamenlijke rekeningen. Een gezamenlijke rekening is een rekening op 2 namen (en/of) waarbij beide personen evenveel rechten hebben. Bij Bunq staat de gedeelde rekening alleen op 1 naam en die persoon is de enige die de limieten kan beheren..
Bunq Support vertelde in november nog dat het 1 van de meest gevraagde features is en binnen 6-8 weken mogelijk zou zijn.
Ik heb Bunq voorlopig alleen voor Ideal, mogelijk in de toekomst voor een gedeelde en/of rekening voor de huislasten. N26 voor de rest.
Thanks voor de toelichting, nu eens zien hoe snel ze die bug verhelpen. Waarom zouden ze een rekening alleen toelaten als je hier een overboeking naar hebt gedaan, is dat een veiligheidsaspect?

Wat betreft Bunq, excuses, je hebt helemaal gelijk. Een en/of rekening bieden ze (nog) niet aan, alleen de connect waarmee je beide kan betalen. Ik ben benieuwd of het openen van een en/of rekening bij Bunq dan ook gratis wordt, of dat ze hetzelfde systeem hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Fuff schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:50:Thanks voor de toelichting, nu eens zien hoe snel ze die bug verhelpen. Waarom zouden ze een rekening alleen toelaten als je hier een overboeking naar hebt gedaan, is dat een veiligheidsaspect?
Stukje veiligheid? Ook wanneer je bijvoorbeeld probeert om een niet bestaande IBAN te gebruiken dan krijg je een popup dat het nummer niet klopt. Een heel adresboek importeren met IBAN's die niet (meer) kloppen kan dus niet. Bij andere banken soms wel.
Bij mij staan de gebruikte IBAN's van geslaagde betalingen er overigens wel allemaal in.

[ Voor 2% gewijzigd door U123456 op 06-01-2017 20:09 . Reden: verduidelijking bij niet bestaande iban - schuine letters ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
U123456 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:40:
[...]
Stukje veiligheid? Wanneer je probeert om een niet bestaande IBAN te gebruiken dan krijg je een popup dat het nummer niet klopt. Een heel adresboek importeren met IBAN's die niet (meer) kloppen kan dus niet. Bij andere banken soms wel.
Bij mij staan de gebruikte IBAN's van geslaagde betalingen er overigens wel allemaal in.
Hm, maar ook als je een correct IBAN nummer invoert, handmatig, dan ook niet, je moet eerst een bedrag over hebben geboekt, bijzonder.

Ach, nu weekend vieren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 06:47:
Als een transactie in de app een blauw/groen bolletje heeft, betekend een reservering neem ik aan? Want ik zie 2 bedragen die nogal op elkaar lijken onder elkaar (scheelt 10 euro cent), die precies hetzelfde original amount hebben in Yen. Beide hebben een andere naam, maar ik kan mij maar 1 ervan herinneren (en had geloof ik destijds ook maar 1 push melding gekregen) en vind het heel toevallig dat ze beide precies hetzelfde original amount hebben. 1 ervan heeft dus nog een bolletje (reservering) en de andere niet. Dus misschien vervalt die nog? Anders vind ik het een beetje vreemd (lijkt dan dat ik dubbel betaald heb. Ik weet nog dat de betaling via een iPad ging, met zo'n klein dingetje in de headphone plug. Scande bij deze transactie geloof ik de chip.
Bij de meeste transacties in Japan gebruiken ze de magneet strip (vaak zonder pincode). Moest mijn kaart altijd neerleggen in een klein bakje waar ze geld in overhandigen, dus mijn kaart lag dan vaak altijd voor een tijdje goed zichtbaar. Lijkt mij erg fraude gevoelig. Een paar nrs onthouden is niet zo moeilijk (of een foto maken).
Ik zie nu meerdere transacties ineens dubbel staan. Ik neem aan dat het dan idd reserveringen zijn en nog gecorrigeerd gaan worden?

Zie vreemd genoeg dat ik 2 bedragen (bij de Starbucks en
Seven-Eleven) terug heb gekregen. Ze zijn gemarkeerd als miscellaneous.

Vind het een beetje onoverzichtelijk worden nu, bij ics zie ik wel gewoon duidelijke transacties (altijd als 1 regel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
xileS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 03:34:
[...]

Ik zie nu meerdere transacties ineens dubbel staan. Ik neem aan dat het dan idd reserveringen zijn en nog gecorrigeerd gaan worden?

Zie vreemd genoeg dat ik 2 bedragen (bij de Starbucks en
Seven-Eleven) terug heb gekregen. Ze zijn gemarkeerd als miscellaneous.

Vind het een beetje onoverzichtelijk worden nu, bij ics zie ik wel gewoon duidelijke transacties (altijd als 1 regel)
Een reservering is niet hetzelfde als de afschrijving. Kan een ander bedrag zijn en soms (vooral hotels) schrijven af (bedrag X) en laten de reservering (bedrag Y) nog maanden staan. Lijkt me juist heel slecht van ICS dat ze dit niet duidelijk apart aangeven. Je kan dan in problemen komen bij grote betalingen of borg bij autohuur. Ik heb in het verleden regelmatig hotels moeten bellen om te eisen dat de reservering onmiddellijk werd verwijderd.

Een reservering is doodnormaal en elke CC site en app die ik ooit heb gebruikt laat dat gewoon apart zien. Ze mogen wel een apart tabje ofzo of op z'n minst een reserveringen totaal laten zien. Maar ik was al niet zo onder de indruk meer van de app.. irritantste nog wel dat mijn adressenboek leeg blijft. Heb inmiddels verzoek voor screenshot gehad. Misschien ben ik de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vind het in de bijenkorfcard app anders wel heel duidelijk. Er staat gewoon letterlijk in het geel gereserveerd eronder. En als het bedrag definitief is, wordt het naar het juiste bedrag aangepast. Of als de borg/reservering vervalt, dan verdwijnt die.

In mijn N26 app heb ik nu helemaal geen overzicht. Zie veel dingen nu dubbel staan, waardoor het lijkt dat ik ze dubbel betaald heb. Hopelijk is dat niet het geval. Nu zie ik ook 4 + bedragen, waardoor het lijkt dat ik het geld van die transacties terug heb gehad (en dus niet meer heb betaald). Deze transacties zie ik namelijk niet dubbel. Alleen een afschrijving (wel nog met een blauw bolletje) en nu een bijschrijving. Voor mij is het wel erg onoverzichtelijk iig. Het valt mij ook op, dat het wel lang duurt tot de betalingen definitief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
xileS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:36:
In mijn N26 app heb ik nu helemaal geen overzicht. Zie veel dingen nu dubbel staan, waardoor het lijkt dat ik ze dubbel betaald heb. Hopelijk is dat niet het geval. Nu zie ik ook 4 + bedragen, waardoor het lijkt dat ik het geld van die transacties terug heb gehad (en dus niet meer heb betaald). Deze transacties zie ik namelijk niet dubbel. Alleen een afschrijving (wel nog met een blauw bolletje) en nu een bijschrijving. Voor mij is het wel erg onoverzichtelijk iig. Het valt mij ook op, dat het wel lang duurt tot de betalingen definitief zijn.
Je ziet nu dingen die je anders niet zag omdat N26 sneller is en veel meer laat zien over een transactie.

Voorbeeld: Donatie gedaan aan project Tijn (Serious Request) via MasterCard. Is 22 december gereserveerd door het Rode Kruis, 1 januari is de reservering ongedaan gemaakt en 4 januari is de daadwerkelijke afboeking gedaan. N26 zal hier geen invloed op hebben, het zijn acties van de payment provider van het Rode Kruis.

Voorbeeld: Bij Bunq meegemaakt. Ik pin in de winkel, transactie geslaagd en dus een pushmelding op mijn telefoon en de betaalautomaat geeft aan transactie mislukt. Een uur of 2 later is de transactie uit de Bunq app verdwenen. Na contact met Bunq blijkt dat een transactie voor de bank gelukt is zodra de bank de transactie accoord geeft, echter heeft de betaalautomaat het laatste woord en kan dus als nog de transactie afkeuren. Vervolgens kan het 2 uur duren voordat de bank dat dan verwerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:44
xileS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:36:
Idem hier. Ik heb bij Amazon Japan 1 enkele bestelling gedaan, en heb tussen 21 december en 5 januari VIJF af / bijschrijvingen op N26. Dat moet echt anders! Helaas ben ik nog altijd in afwachting van de N26 klantenservice. :( Inmiddels klopt het totale saldo wel weer, maar dat heeft ook een week mogen duren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OPPI9vuQMYY1tth3tUwppSXp/full.png

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bij jou is het nog redelijk overzichtelijk omdat het 1 betaling is ;p. Maar ik heb zowat de hele vakantie mee betaald en alles staat dus door elkaar op verschillende datums en sommige transacties hebben opeens een andere bedrijfsnaam om nog verwarrender te maken.

Zie nu dat je ook op woorden kan zoeken om een overzicht onder elkaar te krijgen. Hier bv een overzicht van Starbucks:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2zyy9hu.png
Lijkt dus dat ik 2x iets gratis heb gehad, maar uiteindelijk zal alles wel kloppen. Maar het duurt wel erg lang en is dus erg onoverzichtelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 08-01-2017 14:58 . Reden: screenshot kleiner gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Raden jullie deze kaart meer aan dan bijvoorbeeld de https://www.yourmastercard.nl/ met 1e jaar gratis en €25 tegoed?

Acties bij ICS kon ik sowieso geen gebruik meer van maken, kaart is net verlopen. Zou ik nog een jaar voor moeten wachten.

Ik ben net weer terug in Nederland en heb nog geen credit card. Ik heb wel de American Express Gold aangevraagd, maar die wordt vaak niet geaccepteerd.

[ Voor 18% gewijzigd door chronoz op 10-01-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 15:29
Als je bij abn bankiert dan krijg je nu geld toe. En kijk eens naar nn.nl ok gratis eerste jaar. https://www.nn.nl/Particulier/CreditCard.htm
Als je perse mastercard wil google dan euroclix mastercard ook eerste jaar gratis.

[ Voor 22% gewijzigd door saharoen op 10-01-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672303

Ik ben een beetje huiverig geworden voor N26. Ik heb de eerste € 100 succesvol kunnen besteden omdat ik graag de Maestro kaart wilde aanvragen. Echter door alle negatieve reacties, zoals op Facebook en het feit dat ik al bijna een maand wacht op een reactie van hun klantenservice laat ik N26 nu even voor wat het is. Geeft niet echt vertrouwen. Straks is er echt wat aan de hand en is er totaal geen adequate followup aan de kant van N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het probleem met openbare reacties is dat mensen die geen problemen ervaren meestal stil zijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er weinig problemen zijn met de klantenservice.

Ik heb zelf de klantenservice van N26 nog niet nodig gehad. De bankrekening en de Maestro kaart werken prima, de MasterCard heb ik nog niet gebruikt. Die ga ik pas gebruiken voor niet-euro betalingen wanneer mijn saldo bij Revolut op is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-04 13:57
Ook ik heb de N26 kaarten aangevraagd, lijkt me een interessant concept zeker nu de Mastercard nog gratis is. De combinatie van een gratis Mastercard en geen koersopslagen bij PIN betalingen vind ik erg interessant. Nu eens kijken hoe het bevalt!

Klantenservice van mijn reguliere NL bank heb ik nog nooit nodig gehad, in dat licht verwacht ik hier ook geen problemen mee bij N26.

Heeft iemand ervaring met "offline betalingen" met de N26 Mastercard? Ik vraag me af of ik deze bijvoorbeeld in het vliegtuig kan gebruiken aangezien het een Debitcard is.

[ Voor 19% gewijzigd door Sideways op 11-01-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sideways schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:00:
Heeft iemand ervaring met "offline betalingen" met de N26 Mastercard? Ik vraag me af of ik deze bijvoorbeeld in het vliegtuig kan gebruiken aangezien het een Debitcard is.
Waarschijnlijk werkt dat niet, net als bij alle andere kaarten zonder kredietfunctie. Als je het wil proberen, neem dan voor de zekerheid ook een andere kaart mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Anoniem: 672303 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:18:
Ik ben een beetje huiverig geworden voor N26. Ik heb de eerste € 100 succesvol kunnen besteden omdat ik graag de Maestro kaart wilde aanvragen. Echter door alle negatieve reacties, zoals op Facebook en het feit dat ik al bijna een maand wacht op een reactie van hun klantenservice laat ik N26 nu even voor wat het is. Geeft niet echt vertrouwen. Straks is er echt wat aan de hand en is er totaal geen adequate followup aan de kant van N26.
Je kunt gewoon je vraag stellen via Twitter, binnen een uur antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zag eerst geen toegevoegde waarde om ook de Maestro kaart te bestellen (aangezien ik ook al een ING pinpas heb), maar ik zag geloof nog op genoeg plekken dat Maestro in het buitenland met andere valuta wordt geaccepteerd.

Zullen betalingen met Maestro in een andere valuta wel duidelijker zijn in het overzicht? Dus wel als 1 transactie en niet op zo'n onoverzichtelijke manier hoe ik het nu heb. Ik ben namelijk al bijna een week terug, maar ik zie nog steeds elke dag transacties verschijnen. Aangezien mijn saldo ook elke dag veranderd (zonder N26 nog te gebruiken), weet ik niet eens wat ik totaal uitgegeven heb bv.

Als het verschil uitmaakt, kies ik voortaan in het buitenland als 1e optie om de Maestro kaart eerst te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb me aangemeld, maar moet ik nu altijd geld overboeken naar mijn N26, voordat ik betalingen kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rumnqual.png
Activering op iPhone 7 met iOS 10.1.1 loopt niet echt lekker.

[ Voor 35% gewijzigd door chronoz op 12-01-2017 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

chronoz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:23:
Ik heb me aangemeld, maar moet ik nu altijd geld overboeken naar mijn N26, voordat ik betalingen kan doen?
Ja, het is gewoon een betaalrekening met een debit MasterCard. Zonder saldo kan je niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
De N26 Mastercard vandaag binnengekregen. Op de begeleidende "brief" staat dat de kaart overal te gebruiken is waar Mastercard wordt geaccepteerd, als ik vlieg maar eens testen.

Leuk om de NFC chip en "antenne" te zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:44

Zenix

BOE!

Verificatie lukte bij mij niet, ze konden geen foto maken terwijl app wel alle permissies had? Iemand dit ook eens gehad? Videochat meneer zei ga dichter bij router staan, komt waarschijnlijk daardoor vaak. Maar ik had perfecte connectie met 433Mbit via AC met 100Mbit glasvezel die niemand gebruikte.

[ Voor 42% gewijzigd door Zenix op 14-01-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heb ook negatieve ervaringen met de klantenservice gehad, komt vooral doordat het moment dat N26 beschikbaar werd in NL en andere landen, bestaande klanten ook massaal moesten worden omgezet naar hun eigen banksysteem.

Het feit dat N26 de enige fintech startup is die nu onafhankelijk is geworden van het banksysteem waar zo'n beetje alle andere (ook oudere) startups mee werken geeft vertrouwen.

Nu krijg ik wel sneller reactie maar niet de service die ik verwacht van zo een startup. Dat doet Bunq veel beter maar als Bunq straks ineens in heleboel landen live gaat of alle oude klanten moet migreren zal het ook wel puinhoop worden.

Ik heb de Maestro echt alleen voor NL. In andere landen is pinnen ongebruikelijk en gaat alles via creditcard, met of zonder krediet functie.

Hier in Australië betaal ik alles met de NFC chip op de MasterCard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De migratie van N26 was nodig omdat ze gebruik maakten van het banksysteem van Wirecard en over gingen op hun eigen systeem. Bestaande klanten kregen dus een nieuw IBAN. Je noemt bunq, maar dat zal bij bunq nooit hoeven gebeuren, omdat hun banksysteem niet afhankelijk is van een andere bank.

[ Voor 47% gewijzigd door Zr40 op 15-01-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Sideways schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:53:
De N26 Mastercard vandaag binnengekregen. Op de begeleidende "brief" staat dat de kaart overal te gebruiken is waar Mastercard wordt geaccepteerd, als ik vlieg maar eens testen.

Leuk om de NFC chip en "antenne" te zien zitten.
Niet vergeten nadat je je pin instelt je een keer je saldo moet checken/geld opnemen bij een bankautomaat om je pincode te updaten naar je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
True schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Niet vergeten nadat je je pin instelt je een keer je saldo moet checken/geld opnemen bij een bankautomaat om je pincode te updaten naar je kaart.
Bovenstaand heb ik niet gedaan maar wel betaald bij een winkel, dit ging zonder probleem.

De Maestrokaart inmiddels ook binnen, deze zal ik deze week wel een keer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Sideways schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Bovenstaand heb ik niet gedaan maar wel betaald bij een winkel, dit ging zonder probleem.

De Maestrokaart inmiddels ook binnen, deze zal ik deze week wel een keer gebruiken.
Dat komt omdat die live is in dan direct online checkt.
Zie hier: https://support.n26.com/read/000001254?locale=en 'Pincode is not working' onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:55

icecreamfarmer

en het is

Sideways schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Hoe vraag je die aan?
Ik heb nu ook alles binnen en zal eens geld overboeken binnenkort.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

icecreamfarmer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:07:
[...]

Hoe vraag je die aan?
Ik heb nu ook alles binnen en zal eens geld overboeken binnenkort.
Wanneer je minimaal € 100 aan saldo hebt, ga in de app naar Settings > Cards en swipe de MasterCard naar links. Dan verschijnt de knop om de Maestro kaart aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zr40 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Wanneer je minimaal € 100 aan saldo hebt, ga in de app naar Settings > Cards en swipe de MasterCard naar links. Dan verschijnt de knop om de Maestro kaart aan te vragen.
Wat is het voordeel van de meastro kaart eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je kan er mee betalen in Nederland (en elders waar Maestro geaccepteerd wordt en MasterCard niet). De gewone pinpas in Nederland is een Maestro kaart.

[ Voor 34% gewijzigd door Zr40 op 16-01-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:32
Vraagje, Ik heb zowel mijn debit card als mijn pinpas binnen. Beide werken prima. Getest met pinnen uit een automaat (debit card) en betalen in een winkel (maestro card).

Gisteren een betaling gedaan met de debit card voor een internet aankoop, maar zojuist ontvang ik onderstaand bericht:

Bedankt voor uw bestelling. Uw betaling kan niet vrij worden gegeven door Mastercard, hierdoor hebben we de betaling moeten annuleren.

De winkel kon niet met 100% zekerheid de reden voor afkeur aangeven, maar vermoede het volgende probleem:

Aankoop bij een Nederlandse webwinkel, met een Amerikaanse kaart (hoezo Amerikaans?) vanuit een Frans IP adres (proxy op het werk). Het plaatje klopt niet, dus wordt de transactie afgekeurd. Klinkt logisch, is het dat ook volgens jullie en hoe komen ze bij een Amerikaanse kaart?

Geld staat in de app overigens wel als afgeboekt, maar dat zal nog wel gecorrigeerd moeten worden. Zal het vanavond thuis nogmaals proberen (scheelt een Frans ip adres), kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
lithoijen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:23:
Vraagje, Ik heb zowel mijn debit card als mijn pinpas binnen. Beide werken prima. Getest met pinnen uit een automaat (debit card) en betalen in een winkel (maestro card).

Gisteren een betaling gedaan met de debit card voor een internet aankoop, maar zojuist ontvang ik onderstaand bericht:

Bedankt voor uw bestelling. Uw betaling kan niet vrij worden gegeven door Mastercard, hierdoor hebben we de betaling moeten annuleren.

De winkel kon niet met 100% zekerheid de reden voor afkeur aangeven, maar vermoede het volgende probleem:

Aankoop bij een Nederlandse webwinkel, met een Amerikaanse kaart (hoezo Amerikaans?) vanuit een Frans IP adres (proxy op het werk). Het plaatje klopt niet, dus wordt de transactie afgekeurd. Klinkt logisch, is het dat ook volgens jullie en hoe komen ze bij een Amerikaanse kaart?

Geld staat in de app overigens wel als afgeboekt, maar dat zal nog wel gecorrigeerd moeten worden. Zal het vanavond thuis nogmaals proberen (scheelt een Frans ip adres), kijken of dat helpt.
Omdat het blok met MasterCard nummers eerst Amerikaans was. Nu is het Nederlands, maar winkels moeten wel hun database updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

lithoijen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:23:
De webshop gebruikt een verouderde BIN lijst. Volgens https://www.bincodes.com/bin-checker/ zijn kaarten die met 535584 beginnen een MasterCard uit Amerika en volgens https://www.binlist.net/ is het zelfs een Visa 8)7. https://www.bindb.com/bin-database.html heeft het wel juist...

Maar sowieso is het gebruik van een BIN lijst foutief volgens iemand met connecties bij MasterCard:
BINs [535584 and 535590] are not currently issued in the US but you should not be doing lookups by BIN6. You need to be looking at an account range level.

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 19-01-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Even voor de duidelijkheid, als ik het goed heb begrepen is de beslissing niet afkomstig van de webwinkel, maar van mastercard die het bedrag niet vrijgeeft. Kan dit, of klopt het verhaal van de webshop niet?

Overigens is het wel begrijpelijk door het Franse IP adres (proxy werk) en het feit (kom ik net achter) dat het opgegeven aflever adres niet het adres is waar ik mijn N26 account op heb staan, misschien dat dat ook nog meespeelt. Ik ga er achter komen, ik heb de bestelling net opnieuw gedaan, maar nu zonder proxy en met een factuuradres gelijk aan mijn gegevens in N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nee, het verhaal van de webshop klopt niet. De webshop maakte een risico-inschatting op basis van de gegevens die zij hebben en besloten niet aan jou te verkopen.

Als je géén push notification gekregen hebt op de N26 app, dan hebben ze geen transactie geprobeerd uit te voeren. De app laat namelijk ook geweigerde transacties zien.

[ Voor 34% gewijzigd door Zr40 op 19-01-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik heb wel een push notificatie gekregen :-), maar daarna ook een mail dat de betaling niet werd vrijgegeven. Geld is dan ook nog niet terug op mijn rekening.

Update over poging 2: Zonder Frans ip adres en met een factuur adres passend bij mijn N26 acount is het proces wel vlekkeloos doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Net de mijn nieuwe kaarten getest en bij de kapper en de meastro kaart deed het goed al werkte de nfc functie niet. Daarna bij zo'n mobiele ing atm geld proberen te pinnen maar beide kaarten gaven een storing. Automaat gaf als melding dat ik contact met de bank moest opnemen.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19
Voor contactloos betalen geldt dat je eerst een transactie zonder NFC gedaan moet hebben (met pin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Wally2002 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:05:
Voor contactloos betalen geldt dat je eerst een transactie zonder NFC gedaan moet hebben (met pin).
En geld uit de muur trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19
Daar heb ik geen ervaring mee.
Werkte passen van andere banken wel op deze automaat? Andere automaat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vroeg em af: moet de maestro kaart ook voor 31 januari aangevraagd zijn om gratis te zijn, of geldt dit alleen voor de mastercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Wat ik ook nog graag wil weten is wanneer de rekkening bruikbar is. moet je dan wachten tot de mastercard is geactiveerd? of krijg je je iban numer al eerder? en kan je (alls je er geld o stort) dan ook al betalen aan andere iban bankrekeningen voordat de mastercard aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
dicksterk schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:29:
Ik vroeg em af: moet de maestro kaart ook voor 31 januari aangevraagd zijn om gratis te zijn, of geldt dit alleen voor de mastercard?
Maestro is dacht ik altijd gratis bij N26, maar alleen in Duitsland, Oostenrijk en Nederland aan te vragen.
dicksterk schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:46:
Wat ik ook nog graag wil weten is wanneer de rekkening bruikbar is. moet je dan wachten tot de mastercard is geactiveerd? of krijg je je iban numer al eerder? en kan je (alls je er geld o stort) dan ook al betalen aan andere iban bankrekeningen voordat de mastercard aankomt?
Je kunt hem na verificatie meteen gaan gebruiken. IBAN wordt meteen aangemaakt. (Staat ook niet op je MasterCard / Maestro kaart)

[ Voor 53% gewijzigd door Whatson op 22-01-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Whatson schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:58:
[...]

Je kunt hem na verificatie meteen gaan gebruiken. IBAN wordt meteen aangemaakt. (Staat ook niet op je MasterCard / Maestro kaart)
De IBAN staat wel vermeld op beide kaarten, achterop boven de magneetstrip.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 22-01-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:19:
[...]

De IBAN staat wel vermeld op beide kaarten, achterop boven de magneetstrip.
fair enough, maar niet zoals bij NL Maestro kaarten, prominent op de voorkant

Heeft dat Maestro kaart nummer ook nog een functie?

[ Voor 9% gewijzigd door Whatson op 22-01-2017 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
[b]Whatson schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:48:
Heeft dat Maestro kaart nummer ook nog een functie?
Zekers!
Je kan met het Meastro kaart nummer veelal online aankopen doen, net zoals met het MasterCard nummer. In NL gebruiken we helaas iDEAL ipv Maestro voor online betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

MichielFRL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 07:24:
[...]
In NL gebruiken we helaas iDEAL ipv Maestro voor online betalingen.
Voor binnenlandse betalingen ben ik het niet met je eens. iDEAL is veel veiliger, en afhankelijk van je bank zelfs sneller dan het overtypen van je kaartgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Wally2002 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:51:
Daar heb ik geen ervaring mee.
Werkte passen van andere banken wel op deze automaat? Andere automaat geprobeerd?
Dag later bij een andere automaat geprobeerd en toen werkte het wel.
Weet iemand trouwens of je een limiet kan instellen voor draadloos zonder pin betalen?

Ik vind dat prima voor kopjes koffie maar niet dat ze heel mijn rekening leeg kunnen pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij losse betalingen boven € 25 moet je altijd de pin intoetsen. Wat de limiet is bij meerdere kleine betalingen weet ik niet, maar wanneer dit gebeurt zou dit op moeten vallen omdat je per betaling een push notification krijgt en dan kan je meteen de pas blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik was nog vriendelijk over de klantenservice van N26 maar ze hebben de afgelopen tijd mij zulke enorm idiote "corporate" reacties gestuurd dat ik nu wel klaar ben met hun. Zal later wat voorbeelden posten. Erg jammer. ING opzeggen doe ik voorlopig zeker niet. Tegenvaller zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jazco2nd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:49:
ING opzeggen doe ik voorlopig zeker niet.
Anders ook niet, want als Nederlander heb je in de praktijk een Nederlandse bankrekening nodig. Soms kan je ergens alleen met iDEAL betalen, of is een Nederlands rekeningnummer verplicht. Het zou anders moeten kunnen, inderdaad, maar er is net dat ene bedrijf of instantie waar geen alternatief voor bestaat waarvoor je een Nederlandse rekening moet hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Zr40 op 23-01-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wow maar 5x pinnen per maand. te weinig. Pin nog zo vaak @ atm

[ Voor 5% gewijzigd door sugarlee89 op 23-01-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dan zit je bij N26 verkeerd. Ze zijn juist gericht op zoveel mogelijk cashless bankieren :)

Misschien een optie voor jou om een wat groter bedrag per keer op te nemen?

[ Voor 29% gewijzigd door Zr40 op 23-01-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik snap eigenlijk niets meer van het concept van N26. Ik heb me vandaag aangemeld en de registratie geverifiëerd, wat overigens erg ingewikkeld was want ik ben blind. Je blijkt je pasportnummer e moetne voorlezen maar omdat ik dat nie tkon moest ik dat eerst ergens opschrijven, dan eer opnieuw bellen en dan de hele proceudre weer opnieuw doorlopen en dan ook zlf het nummer voorlezen. Ik snap niet wat daar minder fraudegevoelig aan is dn dat iemand mij de cijfes voorzegt maar ok, het is gelukt. Maar ik heb me nu aangemeld omdat de mastercard nu nog gratis is. maar wat is vanaf 1 februari de waarde van n26 voor een mainstream Nederlanse klant, geen tweaker dus of iemadn die van nieue dingen proberen houdt. ik zie alleen mar nadelen ten opzichte van nederlandse banken:
- maandelijkste kosten mastercard hoger dan de goedkoopste bankrekeningen van ing
- geen nederlandse interface
- geen nederlandse medewerkers bij aanmeld-procedue
- altijd opletten welk soort pintransacties je met wele kaart doet, pinnen bij atm met maesro is duur en meot met mastercard om het goekoop te houden
Waar verwacht dit bedrijf z'n groeimodel uit te haeln voor de nederlandse markt? Het grote voordeel was dat het een gratis bankrekening was maar dat is dus vanaf 1 februari weg. Waarom worden wij telkens met magere versies van veelbelovende producen afgescheept? Blyk zou gratis bellensms/internet aanbieden maar tone het eindelijkin nederland gelacneerd werd was het nei smeer, freedompop werd groots aangekondigd maar is er nooit gekomen. en nu n26, dat vanf 1 februari voor nieuwkomes niets extra's meer te bieden heet ten opzichte van bestande banken.
Ik lees hier elke keer dat een nederlandse bank nodi is, maar waarvoor behalve ideal? belastingdienst e.d. accepteren ook buitenlandse rekeningnummers. Ik denk zelf dat ik mijn sns rekening opzeg, maar voor de zekerheid eerst wel een bunq-rekening aanmaak
Pagina: 1 ... 3 ... 51 Laatste