Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:20
Met Revolut lukte het tanken in Maleisië niet overal. De rest (hotels, restaurants, supermarkten etc.) wel.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Anoniem: 677341 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:13:
[...]

Hoe is je ervaring met dat categorieënsysteem. Herkent het goed het type betaling?
Ik vind het een leuke extra maar als je goed je uitgaven wil bijhouden zou ik het toch echt handmatig doen in een extern softwareprogramma. Een bank kan gewoon nooit zien aan iedere transactie welke categorie die heeft.
U123456 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:54:
[...]
Ook bij onbemande pompen, zoals Tinq, Tango, enz? Lukte dat?
Ja hoor. Onbemande pompen maken altijd een reservering op je kaart van het maximale bedrag wat je kunt tanken. Dit is meestal iets van 125 tot 150 euro. Je hebt een dag later dat bedrag weer terug op je rekening. Aangezien je met N26 ook gewoon rood kunt staan (overdraft) is dat geen enkel probleem. Overdraft wordt automatisch voor iedere rekening berekend en als je je regelmatig inkomsten op je account hebt krijg je een bedrag van 2000 euro wat je in de min kunt staan.

Voorbeeld onbemand tanken bij N26

[ Voor 13% gewijzigd door TheodoorDG op 08-12-2016 21:52 . Reden: Update resolutie plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:26
TheodoorDG schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:48:[...]
Ja hoor. Onbemande pompen maken altijd een reservering op je kaart van het maximale bedrag (meestal 125 of 150 euro) wat je kunt tanken. Je hebt een dag later dat bedrag weer terug op je rekening. Aangezien je met N26 ook gewoon rood (tot 2000 euro) kunt staan is dat geen enkel probleem.
Dat is mooi, want Revolut doet het echt niet bij bijvoorbeeld Tinq. Credit Mastercards wel.

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 09-12-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
U123456 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:52:
[...]
Dat is mooi, want Revolut doet het echt niet bij bijvoorbeeld Tinq.
Ik heb geen ervaring bij Tinq. Ik kan dus niet de garantie geven dat N26 daar wel werkt. Had je wel meer dan 150 euro op je rekening staan toen je dat probeerde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

TheodoorDG schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:48:
Aangezien je met N26 ook gewoon rood kunt staan (overdraft) is dat geen enkel probleem.
Rood staan is alleen beschikbaar als je in Duitsland woont. Dus niet voor de meesten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
TheodoorDG schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:55:Ik heb geen ervaring bij Tinq. Ik kan dus niet de garantie geven dat N26 daar wel werkt. Had je wel meer dan 150 euro op je rekening staan toen je dat probeerde?
Ja hoor, genoeg. Ga het uitproberen als mijn N26 Mastercard binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:55:
[...]

Rood staan is alleen beschikbaar als je in Duitsland woont. Dus niet voor de meesten hier.
Goed om te weten, ik heb inmiddels mijn woonadres bij N26 gewijzigd in een Nederlands adres maar heb mijn overdraft limiet gehouden. Mijn legal adres staat nog wel op mijn adres in Duitsland.
U123456 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:58:
[...]
Ja hoor, genoeg. Ga het uitproberen als mijn N26 Mastercard binnen is.
Het kan ook nog zijn dat alleen mijn N26 Maestro kaart heeft gewerkt. Ik gebruik in Nederland meestal automatisch mijn N26 Maestro kaart omdat er toch nog vaak winkels zijn die geen Mastercard accepteren. In Duitsland heb ik dit weinig meegemaakt, wel zijn er daar nog steeds een paar winkels die helemaal geen passen accepteren die niet aan het Duitse Girocard/EC-Karte systeem hangen.

Update: Volgens de TINQ website wordt Mastercard niet geaccepteerd, alleen Maestro: https://www.tinq.nl/veelgestelde-vragen#v_6_5

[ Voor 47% gewijzigd door TheodoorDG op 08-12-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
TheodoorDG schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:59:Update: Volgens de TINQ website wordt Mastercard niet geaccepteerd, alleen Maestro: https://www.tinq.nl/veelgestelde-vragen#v_6_5
Staat ook niet op de pomp aangegeven. Maar toch werkt bijv. Bijenkorf Mastercard wel bij de Tinq waar ik vaak kom. We gaan het zien als de N26 Mastercard er is!

Even los daarvan:
Vandaag een overschrijving gedaan van N26 naar Revolut. Is gelukt terwijl ik geen geschikte smartphone heb voor N26 en dus de app niet kon installeren. Met de iPhone app op een Ipad2 met iOS9 gaat het ook wel.

De 'transfer' keur je goed in de app met de 4-cijferige transfercode die je tijdens het aanmaken van het N26 account hebt gekozen. Verificatie heb ik ook via die iPad gedaan.
Nu even afwachten hoe snel het bedrag bij Revolut opduikt.

[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 09-12-2016 11:54 . Reden: verduidelijking gebruik app bij goedkeuren overschrijving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

U123456 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:18:
[...]
Staat ook niet op de pomp aangegeven. Maar toch werkt de bijv. Bijenkorf Mastercard wel bij de Tinq waar ik vaak kom. Wie gaan het zien als de N26 Mastercard er is!
De Bijenkorf MasterCard is dan ook een MasterCard mét kredietfunctie. Maar als Revolut (kaart zonder kredietfunctie) daar werkt, eventueel met voldoende saldo voor de reservering, dan zou de N26 MasterCard daar ook moeten werken :)
Vandaag een overschrijving gedaan van N26 naar Revolut. Is gelukt terwijl ik geen geschikte smartphone heb voor N26 en dus de app niet kon installeren. Met de iPhone app op een Ipad2 met iOS9 gaat het ook.
Dus je hebt niet per se een smartphone nodig, alleen een apparaat met een geschikte iOS of Android versie. Maar je zegt dat je in principe alles ook zonder app kan doen?
Nu even afwachten hoe snel het bedrag bij Revolut opduikt.
Heb zelf nog geen ervaring met versturen vanuit N26, maar Revolut verwerkt bijschrijvingen doordeweeks in de avond.

[ Voor 29% gewijzigd door Zr40 op 09-12-2016 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Zr40 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:24:
[...]

Dus je hebt niet per se een smartphone nodig, alleen een apparaat met een geschikte iOS of Android versie.
Daar lijkt het wel op wanneer je N26 iPhone app mag gebruiken op een iPad.
Wat ik bedoelde is dat ik een iPad gebruikt heb ipv een Smartphone.
De app zal je namelijk ALTIJD nodig hebben om een overboeking goed te keuren.

Om dat te bevestigen heb ik zojuist een overboeking proberen te doen vanuit online bankieren en dat lukte NIET zonder akkoord te geven in de N26 app op mijn iPad.

[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 09-12-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677341

Zijn er mensen actief op dit forum die N26 gebruiken als hoofdrekening (dus geen ING/RABO/ABN)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:01
Anoniem: 677341 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:11:
Zijn er mensen actief op dit forum die N26 gebruiken als hoofdrekening (dus geen ING/RABO/ABN)?
Tenzij die mensen nooit wat online kopen lijkt me dat heel sterk. Je hebt Ideal gewoon nodig in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:36
Anoniem: 677341 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:11:
N26 en Bunq 8)

4.880wp zonnepanelen | Unifi | Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Jazco2nd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:40:
Tenzij die mensen nooit wat online kopen lijkt me dat heel sterk. Je hebt Ideal gewoon nodig in NL.
Vanuit jouw perspectief bekeken misschien. Ik heb het even nagekeken, maar mijn laatste iDEAL betaling is echt meer dan een jaar geleden, en ik bestel toch meerdere malen per week iets online. Meestal Amazon, soms uit China en heel soms uit Nederland. Als een Nederlandse winkel waar ik bestellen wil, geen creditcards neemt, dan bestel ik gewoon niet of ergens anders.

Het enige dat mij nog aan een Nederlandse bank bindt, is de huisbankierkorting op een hypotheek en de bijbehorende verplichting je salaris op die rekening te laten storten. De rest loopt allemaal al grotendeels via DKB, en nu eens kijken wat N26 toevoegt. Jammer dat je bij N26 niet een doorlopend krediet kunt hebben zonder BKR-registratie, dat gaat bij de DKB prima (de DKB neemt nu geen klanten uit niet-Duitstalige landen meer aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Zr40 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:24:
[...]
Heb zelf nog geen ervaring met versturen vanuit N26, maar Revolut verwerkt bijschrijvingen doordeweeks in de avond.
Mijn overboeking was inderdaad binnen 1 dag van N26 -> Revolut.

[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 10-12-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik was van plan om een Revolut kaart aan te vragen voor voor betalingen in andere koersen. Momenteel heb ik een bijenkorfcard, maar die hanteert geloof ik een koersopslag van 2%. Dat weegt dan niet op tegen de kleine vergoeding in punten dat je krijgt.

Ik zoek dus een (prepaid)creditcard die ik bv kan gebruiken voor vakantie buiten Europa. Of online betalingen in een andere koers. Als ik het goed begrijp is zo'n N26 kaart ook gewoon te gebruiken als een prepaid creditcard, maar wat zijn dan de voor en nadelen ten opzichte van Revolut? Ik zag dat het beide Mastercards zijn, dus de acceptatie zal wel goed zijn. Maar zijn ze beide in bv even veel landen te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
xileS schreef op zondag 11 december 2016 @ 02:03:
Ik was van plan om een Revolut kaart aan te vragen voor voor betalingen in andere koersen. Momenteel heb ik een bijenkorfcard, maar die hanteert geloof ik een koersopslag van 2%. Dat weegt dan niet op tegen de kleine vergoeding in punten dat je krijgt.

Ik zoek dus een (prepaid)creditcard die ik bv kan gebruiken voor vakantie buiten Europa. Of online betalingen in een andere koers. Als ik het goed begrijp is zo'n N26 kaart ook gewoon te gebruiken als een prepaid creditcard, maar wat zijn dan de voor en nadelen ten opzichte van Revolut? Ik zag dat het beide Mastercards zijn, dus de acceptatie zal wel goed zijn. Maar zijn ze beide in bv even veel landen te gebruiken?
Als je alleen een "multicurrency" CC wil zonder opslagkosten, is Revolut je oplossing. Je hebt direct een virtuele cc en vraagt met 1 klik de fysieke aan.
N26 is een complete bankrekening, Revolut niet (je krijgt geen rekeningnr en het is ook niet gekoppeld aan een rekening). N26 moet aan allerlei wet- en regelgeving voldoen omdat het een bankrekening is. Sign up is niet moeilijk maar wel stuk uitgebreider dan Revolut.

Ik zie N26 dan ook niet als een directe concurrent van Revolut.

Ben nog niet helemaal uit wat N26 uniek maakt in de wereld:
1.App only banking? Maar er zijn meer app-only banking oplossingen, wellicht nog niet zo ver ontwikkeld en/of niet beschikbaar in onze regio.
2. Gratis banking? Dat is nu wel bijzonder. Maar nog niet zo lang geleden had je dat ook bij de Duitse banken zoals DKB.
3. Geen koersopslag kosten voor je CC in het buitenland. Maar op dat gebied is Revolut al koning, fijn dat ze niet meer de enige zijn maar het maakt N26 in elk geval niet uniek.

Bunq poogt wat dat betreft 'banking' anders te formuleren met hun on-the-fly rekeningen en sharen van rekeningen, realtime toewijzen van een rekening aan je pasje. Doordat je elke auto-incasso moet goedkeuren zijn ze wat mij betreft doorgeslagen en het is ook (1 van de hoofd-) redenen dat ik Bunq nog nauwelijks gebruik, dus ik ben ook kritisch over Bunq. Maar bij hun is voor mij duidelijker wat ze uniek maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Voordeel van N26 is wat ik begrepen dat ze een garantiestelsel hebben als de bank failliet gaat, volgens mij heeft Revolut dat niet zover ik weet.

Op de N26 Play store pagina zag ik dit staan: Send money in 19 currencies (USD, GBP, CAD, SEK, INR, AUD, HUF, CHF, PLN, BGN, DKK, GEL, NOK, RON, CZK, AED, CNY, NZD, UAH) with the real exchange rate, powered by TransferWise

Dus ik dacht even dat ze niet alle currencies ondersteunden, maar als ik op hun site kijk zie ik weer staan: "Can I use the Mastercard worldwide?
Yes - everywhere that accepts Mastercard will accept the N26 Mastercard. You can use it at over 36 million locations worldwide with no additional fees."

Dus hierin zal dan ook geen verschil zitten denk ik dan.

Ik heb zelf met beide nog geen ervaring en om nou beide aan te vragen vind ik ook een beetje too much. Maar gezien de garantiestelsel, kan ik denk ik beter voor N26 Mastercard gaan, maar ik weet niet hoe het zit qua gemak/snelheid met het opwaarderen van de kaarten. Bij Revolut kost het geloof ik geld om de kaart met een andere Creditcard op te waarderen en bij N26 is het geloof ik alleen mogelijk dmv een bankoverschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-04 22:23
Kun je slechts 1 of meerdere Maestro cards aanvragen? Als simpele boodschappenrekening waar toch niet meer dan €200 op staat zou het fijn zijn als mijn vriendin ook een eigen pas heeft, ook al staat op die passen waarschijnlijk mijn naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
xileS schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:48:
Voordeel van N26 is wat ik begrepen dat ze een garantiestelsel hebben als de bank failliet gaat, volgens mij heeft Revolut dat niet zover ik weet.

Op de N26 Play store pagina zag ik dit staan: Send money in 19 currencies (USD, GBP, CAD, SEK, INR, AUD, HUF, CHF, PLN, BGN, DKK, GEL, NOK, RON, CZK, AED, CNY, NZD, UAH) with the real exchange rate, powered by TransferWise

Dus ik dacht even dat ze niet alle currencies ondersteunden, maar als ik op hun site kijk zie ik weer staan: "Can I use the Mastercard worldwide?
Yes - everywhere that accepts Mastercard will accept the N26 Mastercard. You can use it at over 36 million locations worldwide with no additional fees."

Dus hierin zal dan ook geen verschil zitten denk ik dan.

Ik heb zelf met beide nog geen ervaring en om nou beide aan te vragen vind ik ook een beetje too much. Maar gezien de garantiestelsel, kan ik denk ik beter voor N26 Mastercard gaan, maar ik weet niet hoe het zit qua gemak/snelheid met het opwaarderen van de kaarten. Bij Revolut kost het geloof ik geld om de kaart met een andere Creditcard op te waarderen en bij N26 is het geloof ik alleen mogelijk dmv een bankoverschrijving.
Revolut is geen bank, dus dat voordeel is niet van toepassing. Het garantiestelsel geldt alleen voor rekeningen. Bij Revolut krijg je geen rekening dus is sowieso geen garantiestelsel-dekking mogelijk. Ik kan me goed voorstellen dat het bedrag wat op je N26 debit Mastercard staat, niet gedekt is door het deposito-garantiestelsel. Alleen het bedrag wat op je N26 rekening staat. Wat dat betreft dus geen verschil met Revolut.
Los daarvan, heeft Mastercard wellicht wel een soort dekking voor al hun debit kaarten wanneer je pas gestolen wordt.

Ik gebruik nu een poosje Revolut en vind het extreem handig. Hét voordeel tov N26 is wel dat je precies ziet wat je aankoop gaat kosten (vooraf en achteraf) in de lokale en eigen currency. Het is (dankzij de app) echt een multi-currency CreditCard. Dat is de kracht van Revolut.
Opwaarderen kan gratis door gewoon een overboeking te doen. Als je dat correct uitvoert staat het er de volgende dag op.

Dan de valuta's: Revolut zou geen toeslag hebben op de meeste van de 120 currencies. Alleen in weekenden, om verschillen/risico's te dekken, hebben ze per currency een opslag die varieert van 0.5 tot 1.5%. Volgens onderstaand artikel lost N26 dat anders op, die heeft een minder variabele conversie en vangt daardoor het risico op. Daardoor is het advies van dat artikel om doordeweeks Revolut te gebruiken en weekends N26 :)

https://metabubble.net/pa...han-any-other-mastercard/
De test die deze schrijver doet is helaas enorm beperkt. Maar het legt wel goed uit wat het verschil is (of was, beide systemen zijn nog in ontwikkeling natuurlijk) tussen de berekeningen die N26 en Revolut maken.

Maar heb je Revolut nodig?
Als je eenmaal kiest om over te stappen van je huidige bank op N26, biedt de Revolut kaart voor de meesten niet veel extra's denk ik. Dan ben je met N26 klaar.
Maar als je de app van Revolut graag gebruikt om je uitgaven in verschillende valuta beter te begrijpen, heb je er wel wat aan. Bovendien kan je ook gewoon de app gebruiken zonder fysieke kaart (je hebt dan alleen een virtuele kaart).

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 12-12-2016 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jazco2nd schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:49:
[...]
Revolut is geen bank, dus dat voordeel is niet van toepassing. Het garantiestelsel geldt alleen voor rekeningen. Bij Revolut krijg je geen rekening dus is sowieso geen garantiestelsel-dekking mogelijk. Ik kan me goed voorstellen dat het bedrag wat op je N26 debit Mastercard staat, niet gedekt is door het deposito-garantiestelsel. Alleen het bedrag wat op je N26 rekening staat. Wat dat betreft dus geen verschil met Revolut.
Los daarvan, heeft Mastercard wellicht wel een soort dekking voor al hun debit kaarten wanneer je pas gestolen wordt.
Dit klopt niet helemaal. De N26 MasterCard is alleen een betaalmiddel. Je kan geen geld op de N26 MasterCard zetten, alleen op de achterliggende N26 rekening. Als je vervolgens met de kaart betaalt gaat het rechtstreeks van de rekening af. Het werkt in dat opzicht net zoals een pinpas.

Verder is het depositogarantiestelsel niet uitsluitend voor bankrekeningen, het heeft betrekking op alle tegoeden die je bij de betreffende instelling hebt staan. Als de instelling een bankvergunning heeft dan is het depositogarantiestelsel van toepassing. Revolut heeft geen bankvergunning, N26 wel. ICS trouwens ook, dus als je vooraf geld stort op een ICS creditcard dan wordt deze ook gedekt door het depositogarantiestelsel.

Het depositogarantiestelsel heeft sowieso geen betrekking op diefstal. Wordt je pas gestolen, dan moet je die zo snel mogelijk blokkeren. Ook Nederlandse banken vergoeden geen schade door diefstal die is ontstaan voordat je de pas geblokkeerd hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 12-12-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Zr40 schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:58:
[...]

Dit klopt niet helemaal. De N26 MasterCard is alleen een betaalmiddel. Je kan geen geld op de N26 MasterCard zetten, alleen op de achterliggende N26 rekening. Als je vervolgens met de kaart betaalt gaat het rechtstreeks van de rekening af. Het werkt in dat opzicht net zoals een pinpas.

Verder is het depositogarantiestelsel niet uitsluitend voor bankrekeningen, het heeft betrekking op alle tegoeden die je bij de betreffende instelling hebt staan. Als de instelling een bankvergunning heeft dan is het depositogarantiestelsel van toepassing. Revolut heeft geen bankvergunning, N26 wel. ICS trouwens ook, dus als je vooraf geld stort op een ICS creditcard dan wordt deze ook gedekt door het depositogarantiestelsel.

Het depositogarantiestelsel heeft sowieso geen betrekking op diefstal. Wordt je pas gestolen, dan moet je die zo snel mogelijk blokkeren. Ook Nederlandse banken vergoeden geen schade door diefstal die is ontstaan voordat je de pas geblokkeerd hebt.
Aha dat wist ik niet! Duidelijk weer een voordeel van N26. Maar waarvoor is N26 black dan? Want ze adverteren dat je daarmee je Mastercard verzekert. Wellicht is dat de aankoopverzekering.
Ik heb de N26 Mastercard nog niet binnen :( begreep van Support dat het wat langer zal duren dan normaal ivm enorm veel aanvragen in korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Jazco2nd schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:05:
Maar waarvoor is N26 black dan? Want ze adverteren dat je daarmee je Mastercard verzekert. Wellicht is dat de aankoopverzekering.
Met N26 Black krijg je o.a. een aantal verzekeringen (zoals reis-, verlengde garantie- en mobiele telefoon-verzekering) en kostenvrij ATM geldopnames. Dit is niet alleen van toepassing op de Mastercard, maar ook op de hele bankrekening. Dus ook bijv. Paypal koppeling. Is op dit moment niet in NL / BE beschikbaar:
Available now in Austria, France, Germany, Ireland, Italy and Spain.
Link: https://n26.com/eu/black/

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 12-12-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is (onder andere) een verzekering voor de aankopen die je hebt gedaan met de kaart, niet voor de kaart zelf. Eigenlijk dezelfde soort verzekeringen als dat je met een normale (niet gratis) creditcard vaak standaard krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk als er fraude met je kaart wordt gepleegd? Wordt dat wel vergoed (bij N26/Revolut)? Ik heb dit namelijk wel een keer meegemaakt met mijn Bijenkorfkaart en dat werd gelukkig allemaal vergoed door ICS.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 12-12-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

If you have been the victim of fraud, please contact our Customer Service so that we can help you to recover your money.
Het is nog te vroeg om te kunnen zeggen hoe dat in de praktijk verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Laatst online: 20-04 20:09
Interessant concept.

Ik ben nu ook bezig met mijn aanmelding, merk wel dat ik bij online shopping geregeld in aanraking kom met betaalproblemen omdat ik zelf geen creditcard heb en dit als optie wordt aangeboden.

Ik neem dus aan dat ik met de N26 Debit card en het vooraf saldo toevoegen aan de rekening dan wel betalingen uit kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:34
Hier ook aangevraagd. Voor de Mastercard staat intussen 14 dagen levertijd wegens drukte. Videochat is best grappig en snel. Wel even bijzonder om zo voor de camera te staan, maar enfin er is geen andere keus ben ik bang:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wou net aanvragen, maar kreeg in de Android app met geen mogelijkheid mijn thuisadres juist ingevuld, dus heb maar mijn werkadres ingevuld. Volgens mij doen ze daar niet moeilijk over? ICS deed daar namelijk wel moeilijk over.

En rijbewijs is blijkbaar niet geldig. Ik heb mijn paspoort nu niet bij me, dus dat wordt later nog even videobellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-11-2024
Vraag me af of de gepensioneerde Nederlanders die in het buitenland wonen ook van N26 kunnen genieten en profiteren. Voor velen houdt het op om hun inkomsten in Nederland onder te brengen bij de reguliere banken en zij zullen moeten uitkijken naar andere mogelijkheden.

Bij N26 kan salaris en pensioen gestort worden in euro valuta prima maar dan? Hoe krijgt die pensionado zijn geld getransporteerd naar zijn lokale bank waar hij woont en verblijft? Ik noem Kaapverdie gemakshalve maar even omdat veel Kaapverdiaanse - Nederlanders daar mee te maken krijgen.

Of moeten zij juist hun inkomsten direkt op een lokale bank storten in CV en van daaruit een keuze maken voor Revolut of N26 voor als zij als toerist in eigen land gezellig willen shoppen en pinnen.

Mijn vraag is dan ook..welke kaart zou in dit geval het handigst zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:16
atlas1302 schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:04:
Vraag me af of de gepensioneerde Nederlanders die in het buitenland wonen ook van N26 kunnen genieten en profiteren. Voor velen houdt het op om hun inkomsten in Nederland onder te brengen bij de reguliere banken en zij zullen moeten uitkijken naar andere mogelijkheden.

Bij N26 kan salaris en pensioen gestort worden in euro valuta prima maar dan? Hoe krijgt die pensionado zijn geld getransporteerd naar zijn lokale bank waar hij woont en verblijft? Ik noem Kaapverdie gemakshalve maar even omdat veel Kaapverdiaanse - Nederlanders daar mee te maken krijgen.

Of moeten zij juist hun inkomsten direkt op een lokale bank storten in CV en van daaruit een keuze maken voor Revolut of N26 voor als zij als toerist in eigen land gezellig willen shoppen en pinnen.

Mijn vraag is dan ook..welke kaart zou in dit geval het handigst zijn!
Deze bank is internationaal, in de zin dat de Euro internationaal is: eindelijk is er enige vooruitgang om de eurozone ook vanuit het perspectief van de burger te verenigen (waarom zou er met 1 munt toch banken per land verschillen?).

Buiten de munteenheidszone is het voordeel natuurlijk beperkt: je moet ergens in de keten euros naar $munteenheid omzetten, en wil je heel waarschijnlijk ook een bank die thuis is op die markt (en dat zijn eurobanken niet natuurlijk).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Revolut doet al aardig zijn best om de curency voor veel landen uit te breiden, morgen zullen we zien wat met wat voor nieuws zij komen. Het zou mooi zijn als de escudo (portugees) erkend wordt als curency bij revolut en nog mooier bij N26 maar dat zal voorlopig nog toekomst zijn.

Ik neem ze allebei in ieder geval mee in de zak, altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
atlas1302 schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:28:
Revolut doet al aardig zijn best om de curency voor veel landen uit te breiden, morgen zullen we zien wat met wat voor nieuws zij komen. Het zou mooi zijn als de escudo (portugees) erkend wordt als curency bij revolut en nog mooier bij N26 maar dat zal voorlopig nog toekomst zijn.

Ik neem ze allebei in ieder geval mee in de zak, altijd handig.
Komt revolut morgen met nieuws? De afgelopen tijd hebben ze alleen de hoeveelheid vreemde valuta wat je kosteloos mocht opnemen in cash verlaagd. Dus ik hoop dat ze met iets interessants komen. Want 200Eur p/m vrij stelt niet zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
wann0wfhc schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:31:
Interessant concept.

Ik ben nu ook bezig met mijn aanmelding, merk wel dat ik bij online shopping geregeld in aanraking kom met betaalproblemen omdat ik zelf geen creditcard heb en dit als optie wordt aangeboden.

Ik neem dus aan dat ik met de N26 Debit card en het vooraf saldo toevoegen aan de rekening dan wel betalingen uit kan voeren.
Ja, dat kan je gerust aan nemen gaat perfect en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Laatst online: 20-04 20:09
atlas1302 schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:47:
[...]

Ja, dat kan je gerust aan nemen gaat perfect en gratis.
Top :) De video chat ter verificatie was inderdaad wel grappig. De Duitse dame beschikte niet echt over een goede Engelse woordenschat maar we zijn er uit gekomen. Nu afwachten tot de kaart komt, ik had in de mail nog steeds 2 tot 4 dagen staan maar als er echt een run op is dan zal het wel inderdaad wel langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

In mijn mails (van 6 december en 7 december voor respectievelijk de MasterCard en de Maestro kaart) staat 'within the next 2 weeks'. In de app stond inderdaad 2-4 dagen maar die zijn inmiddels al even voorbij :)

Vandaag bezorgt PostNL weer post dus het zou zomaar vandaag bezorgd kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 14:13

cky

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om mijn betalingsverkeer efficiënter in te regelen.

Dit is wel een kanshebber! Om in ieder geval mijn creditcard te vervangen. Mijn complete rekening kan nog niet vervangen worden door het ontbreken van een spaarrekening. En een aantal diensten gaat toch nog via IDEAL (OV chipkaart, online boodschappen)

Even voor de duidelijkheid. Als ik de de gratis versie neem en er maandelijks op stort hem alleen voor online aankopen gebruik heb ik verder geen kosten?

Of eventueel voor de black, alleen is die reisverzekering en echte vervanger voor mijn lopende reisverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

cky schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:50:
Even voor de duidelijkheid. Als ik de de gratis versie neem en er maandelijks op stort hem alleen voor online aankopen gebruik heb ik verder geen kosten?
Ja, ook als je er niet maandelijks op stort is de rekening gratis. Alleen bepaalde handelingen kosten geld (met name contant geld opnemen als je dit vaak, in een andere valuta, of met de Maestro kaart doet), check de prijslijst.
Of eventueel voor de black, alleen is die reisverzekering en echte vervanger voor mijn lopende reisverzekering?
Black is (nog?) niet beschikbaar in Nederland. En mogelijk is de dekking van je gewone reisverzekering uitgebreider (of anders) dan die van N26 Black.

[ Voor 14% gewijzigd door Zr40 op 13-12-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:55

icecreamfarmer

en het is

Als ik eerlijk ben is N26 behoorlijk uitgekleed sinds vorig jaar. Voor mij voegt het voor de huidige tarieven niets meer toe aan de Rabobank.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dan moet je ook zeggen dat je regelmatig geldopnamen in niet-euro landen uitvoert. Voor verreweg de meeste Tweakers komt dit niet of nauwelijks voor en is het gebruik van N26 gratis (mits aangemeld voor de deadline van 31 januari).

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 13-12-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb het ook alleen maar aangevraagd voor de creditcardfunctie, die geen koersopslag rekent. Kan vast van pas komen in het buitenland of bestellingen uit buitenland. Voor normale bankzaken blijf ik voorlopig nog wel bij ING.

Trouwens voor de mensen die nog een videochat verificatie moeten doen. De persoon kan je voor en achtercamera met flits bedienen. Opeens switchte ze van mijn frontcam naar mijn rearcam, was wel even schrikken xD. Dus zorg maar alvast dat je kamer opgeruimd is. In een opgeruimd hoekje staan had blijkbaar geen zin :').

Wat betreft de levertijd: You should receive it within the next 2 weeks at your current shipping address. Stond er bij mij in de mail. Hopelijk nog voor kerst binnen.

[ Voor 13% gewijzigd door xileS op 13-12-2016 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:59
Maestro kaart ontvangen. Mastercard nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
Hier vandaag ook de Maestro ontvangen, Mastercard ook nog niet. Terwijl ik de Maestro-kaart een dag of 3 later heb aangevraagd.
Overigens gaat het activeren van de kaart erg gemakkelijk: 10-cijferige token-nr van de achterkant van de kaart overnemen in de app en een pincode instellen.

• xileS
  • Niet online
Ik heb alleen (nog) een creditcard aangevraagd. Hoop deze wel voor de kerst binnen te hebben. Ik zie niet echt een toegevoegde waarde van de Maestro kaart als je al een normale Nederlandse bankrekening hebt. Pinnen in Nederland ga ik dan gewoon met mijn ING pas doen. En buiten Europa wordt de Mastercard denk ik meer geaccepteerd dan de Maestro kaart toch? Anders kan de voordeel zijn dat N26 geloof ik ook op de Maestro geen koersopslag hanteert. Voor een Nederlandse pinpas wordt er volgens mij wel altijd een kleine koersopslag gehanteerd.

• Wally2002
Ik vind het zelf wel een prettig idee om een alternatief te hebben om bij je eigen geld te kunnen, mocht er wat mis zijn met de mastercard-kaart of het Mastercard netwerk.
Daarnaast is het een mooie backup voor het geval er problemen/storingen zijn bij je Nederlandse bankrekening.

Let er wel op dat geld opnemen (ATMs wereldwijd) met de Maestro-kaart geld kost, 2 euro per transactie voor opname van EUR, andere valuta komt daar nog een opslag van 1,7% bij.
Je kunt voor geldopname beter de Mastercard trekken, daarmee kun je 5x geld in EUR opnemen per maand zonder kosten, daarna 2 euro per transactie. Geldopname in andere valuta is de opslag van 1,7% van toepassing.

(cashless) betalingen bij betaalautomaten in winkels e.d. zijn met beide kaarten gratis tegen de werkelijke wisselkoers (zonder opslag).

Of en zo ja welke koersopslag door NL banken voor transacties in andere valuta wordt gerekend kun je checken in hun voorwaarden. Ik durf nit te zeggen of er altijd een opslag wordt gehanteerd maar vaak wel.

• PlayBox
Er moet eerst een normale pinbetaling gedaan worden, voordat nfc op de maestro pas werkt.

• Jazco2nd
Wally2002 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:06:
Let er wel op dat geld opnemen (ATMs wereldwijd) met de Maestro-kaart geld kost, 2 euro per transactie voor opname van EUR, andere valuta komt daar nog een opslag van 1,7% bij.
Je kunt voor geldopname beter de Mastercard trekken, daarmee kun je 5x geld in EUR opnemen per maand zonder kosten, daarna 2 euro per transactie. Geldopname in andere valuta is de opslag van 1,7% van toepassing.

(cashless) betalingen bij betaalautomaten in winkels e.d. zijn met beide kaarten gratis tegen de werkelijke wisselkoers (zonder opslag).

Of en zo ja welke koersopslag door NL banken voor transacties in andere valuta wordt gerekend kun je checken in hun voorwaarden. Ik durf nit te zeggen of er altijd een opslag wordt gehanteerd maar vaak wel.
Dat klopt niet.
Je hoeft helemaal niet in hun voorwaarden te duiken. Via de app > Support Center > Cards > Fees. Het is vrij duidelijk: de FUP waar jij het over hebt geldt alleen voor users die in Duitsland staan geregistreerd EN alleen voor geldopnames in Duitsland.
In het buitenland maar binnen Eurogebied is het ook voor in Duitsland geregistreerde users gratis pinnen zonder FUP.

Buiten Eurolanden, als je dus andere valuta opneemt hebben ze het recht een markup van max 1.7% te heffen.

Die 2 euro is dus voor Nederlanders helemaal niet van toepassing, nergens in de wereld. Ook niet als je Duitsland bezoekt.

Ik heb dit jaar pas 2x geld opgenomen in NL, omdat ik ergens niet kon pinnen. Doe het dus vooral in het buitenland. Denk dat ik dus precies de doelgroep van N26 ben. De FUP is voor Duitsers ingevoerd omdat veel mensen meer dan 15x per maand geld opnamen. Zelfs op reis doe ik dat niet. Blijf dan lekker bij je traditionele bank zou ik zeggen. Ik kan me voorstellen dat ze in andere landen ook een FUP invoeren als er veel geld wordt opgenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 15-12-2016 11:59 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nee, het klopt wel. Het Support Center artikel is nog niet bijgewerkt met de tarieven voor niet-Duitse klanten.

Geldopnamen met de Maestro kaart kosten € 2 per keer (+ 1,7% bij niet-euro), geldopnamen met de MasterCard zijn gratis de eerste vijf per maand, mits in euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Klopt! Staat in de prijslijst onder het kopje Withdrawals / Deposits:
Mastercard withdrawals at ATMs in EUR
Customers with primary delivery address outside Germany:
5 free ATM withdrawals per calendar month, 2.00 € per additional withdrawal

Mastercard withdrawals at ATMs in other currencies:
For Business and Current Account 1.7% of amount drawn
https://docs.n26.com/lega.../n26-016-pricelist-en.pdf

Dus voor Mastercard in vreemde valuta: altijd alleen de 1.7% koersopslag.

[ Voor 95% gewijzigd door U123456 op 15-12-2016 12:23 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

En de Maestro kaart:
Maestro card withdrawals at ATMs worldwide in EUR
2.00 € per withdrawal

Maestro card withdrawals at ATMs worldwide in other currencies
2.00 € per withdrawal + 1.7% of amount drawn
Dus als het even kan, gebruik de MasterCard, en niet de Maestro kaart, als je geld moet opnemen. Dat scheelt weer 2 euro :)

[ Voor 55% gewijzigd door Zr40 op 15-12-2016 12:27 ]

• atlas1302
Dan heeft die Maestro kaart toch niet veel zin, of wat is de toegevoegde waarde er dan van? En wat is het max. wat je per keer met de Mastercard kan opnemen? Bij Revolut is dat 200 euro per maand.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Met de Maestro kaart kan je in Nederlandse winkels betalen. MasterCard wordt vrij weinig geaccepteerd hier.

Gewoon betalen kost met beide kaarten niets; bovenstaande kosten gelden alleen voor de contante geldopnames.

Voor zover ik weet zit er geen maximum aan de hoeveelheid geld dat je per keer kan opnemen, alleen op het aantal opnames per maand.

[ Voor 89% gewijzigd door Zr40 op 15-12-2016 12:31 ]

• xileS
  • Niet online
Precies ik zie ook geen voordeel van de Maestro kaart, als je al bij een Nederlandse bank zit. Bij ING kost geld opnemen buiten Europa bv € 2,25 (binnen Europa gratis), met 1% koersopslag voor vreemde valuta. Dus voor het geval als ik geld moet opnemen is dat vaak nog altijd voordeliger met mijn ING pinpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het heeft ook geen voordeel ten opzichte van pinbetalingen met je huidige bank, maar het geeft een extra mogelijkheid die je zonder de kaart niet zou hebben: pinnen vanaf de N26 rekening. Ikzelf ga de kaart gebruiken wanneer mijn bank een pinstoring heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 15-12-2016 12:58 ]

• xileS
  • Niet online
Dat is idd wel een voordeel, dat je een pas als reserve hebt voor het geval als er een storing is. Zo vaak heb ik hier gelukkig nog niet last van gehad en ik vind zoveel pasjes in mijn portemonnee wel een nadeel (en het zit ook al vol).

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:18
Ik zie dat hier mensen een maestro kaart hebben aangevraagd. Kan dat ook met een Nederlands adres?
En hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ja, de optie is alleen zichtbaar als je minimaal € 100 op de rekening hebt staan maar zit dan nog steeds redelijk verstopt. Ga naar settings -> Card settings en swipe de MasterCard naar links om de optie tevoorschijn te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:29
Ik heb me meteen op 6 december aangemeld en op 7 december 's avonds de legitimatie gedaan.

Ik heb vandaag de MasterCard ontvangen, dat heeft bij mij dus ongeveer anderhalve week geduurd. De Maestro kaart moet ik nog aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlayBox
Ik heb ook vandaag mijn Mastercard ontvangen. 7 december legitimatie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Vandaag ook MasterCard ontvangen, 6 december aangevraagd. Koppelen aan App, pincode kiezen in app en je kunt hem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dan zal die bij mij nu ook wel in de brievenbus liggen :)

Edit: beide kaarten zijn binnen. Morgen de Maestro kaart eens uitproberen in de supermarkt :)

[ Voor 48% gewijzigd door Zr40 op 16-12-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ik had ook post vandaag. Heb de kaarten in online bankieren op de website geactiveerd en van een PIN voorzien. Geen App of telefoon voor nodig gehad. Geinig trouwens die doorzichtige pasjes. :)

[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 16-12-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
Ik heb vanmiddag rond 12 uur een overboeking van de ING naar N26 gedaan en deze en was rond 15:15 binnen bij N26, dus lijkt tot nu toe net zo snel te gaan als een overboeking naar een Nederlandse bank. Daarna heb ik ook maar meteen een Maestro kaart aangevraagd.

Ik heb ook nog een Luxemburgse ING rekening, daarmee duurde het laatst wel wat langer. Woensdagavond overgeboekt en pas op vrijdagmiddag werd het geld op mijn N26 rekening bijgeschreven.

Als ik nog ervaringen met SNS/Rabo heb, zal ik dat hier laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Vandaag ook de Mastercard ontvangen (verificatie via app op 7 december gedaan).

Tevens vandaag voor het eerst de Maestro kaart gebruikt voor een betaling. De betaling leek iets langer te duren dan normaal, maar dat kan toeval zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamafais
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoi,

Ik probeer ook een account aan te vragen bij N26.
Alleen begrijp ik niet wat ik bij Tax Information moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mamafais schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:02:
Hoi,

Vakje is niet verplicht, dus je kan denk ik prima niks invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Mamafais schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:02:
Hoi,

Je BSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:34
Maandag 12-12 CC aangevraagd, vandaag 17-12 ontvangen. Ze hebben de verwerking, het aanmaken en verzending van de CC goed op orde zo blijkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nu ik de kosten (voor ATM en betalen buiten Eurogebied) beter begrijp, heeft Revolut dus wel heel duidelijk bestaansrecht naast N26:

N26 Mastercard niet-euro:
ATM: 1,7% max
Betalen: gratis

Revolut Mastercard niet-euro:
"ATM gratis max €200/mnd daarna 2%
Betalen gratis max €5000/mnd,daarna 0.5%

Voor ATM is Revolut dus de eerste €200 het beste, wil je daarna in dezelfde maand meer geld opnemen: N26. Voor betalen zijn ze aan elkaar gewaagd.
Voor op reis buiten Eurogebied: beide meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
objectief2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:10:
Maandag 12-12 CC aangevraagd, vandaag 17-12 ontvangen. Ze hebben de verwerking, het aanmaken en verzending van de CC goed op orde zo blijkt:)
Aah, misschien is die van mij ook al binnen dan (op zaak adres laten bezorgen). Hoop iig voor kerst. Heb last minute vakantie buiten Europa geboekt :). Ik had ook op 12-12 in de avond verificatie gedaan.
Jazco2nd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:45:
Nu ik de kosten (voor ATM en betalen buiten Eurogebied) beter begrijp, heeft Revolut dus wel heel duidelijk bestaansrecht naast N26:

N26 Mastercard niet-euro:
ATM: 1,7% max
Betalen: gratis

Revolut Mastercard niet-euro:
"ATM gratis max €200/mnd daarna 2%
Betalen gratis max €5000/mnd,daarna 0.5%

Voor ATM is Revolut dus de eerste €200 het beste, wil je daarna in dezelfde maand meer geld opnemen: N26. Voor betalen zijn ze aan elkaar gewaagd.
Voor op reis buiten Eurogebied: beide meenemen!
Die gratis max 200 euro geld opnemen is wel verwaarloosbaar. Geld opnemen is met ING pinpas 1%, dus denk dat ik dan sowieso geen geld ga opnemen met een n26 (of een andere creditcard). /edit kost per opname ook nog 2,25 bij ING, dus hangt er vanaf hoeveel je wilt opnemen.

Maar er zit dus een Max besteding zonder kosten op een Revolut kaart? N26 geloof ik niet toch? Dan lijkt mij N26 toch meer voordelen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 17-12-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
xileS schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:37:
Die gratis max 200 euro geld opnemen is wel verwaarloosbaar. Geld opnemen is met ING pinpas 1%, dus denk dat ik dan sowieso geen geld ga opnemen met een n26 (of een andere creditcard). /edit kost per opname ook nog 2,25 bij ING, dus hangt er vanaf hoeveel je wilt opnemen.

Maar er zit dus een Max besteding zonder kosten op een Revolut kaart? N26 geloof ik niet toch? Dan lijkt mij N26 toch meer voordelen hebben.
Afhankelijk van waar je heen reist en hoe je reist, kan je met €200 al een eindje komen. En als je met zn 2 reist en je hebt allebei Revolut is het dus €400 cash. Kan je in Vietnam of Indonesie bijvoorbeeld al een heel eind komen.
Een max van €5000 voor betalingen zit je ook niet gauw aan, afhankelijk van je bestemming en wat je daar gaat doen. Maar voor betalingen zou ik sowieso gewoon N26 gebruiken, hoef je niet na te denken over de limiet en ook niet over opwaarderen van je kaart (wat bij Revolut noodzakelijk is).
N26 heeft in zijn geheel zeker weten meer voordelen. Ik zeg alleen maar dat Revolut daar best een aanvulling op kan zijn voor geld opnemen als je echt zo goedkoop mogelijk wil zijn.

Geld opnemen is met de ING pinpas harstikke duur:
ATM €2,25 + 1,5%
Betalen 1% en max €1000
Dus die kan je beter thuislaten :)

En de ING Mastercard:
ATM €4,50 + 1,5% OF ('bankkantoor') 3% (min. €4,50) + 1,5%
Betalen 1,5% opslag

Dus ING Mastercard gebruik je niet meer bij ATMs buiten Eurogebied!
En voor betalingen alleen als backup als N26 faalt (als de betaalterminal geen online verbinding heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:19
Ik heb vandaag mijn N26 Mastercard ontvangen, ding ziet er erg fancy uit! :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:40:
[...]

Afhankelijk van waar je heen reist en hoe je reist, kan je met €200 al een eindje komen. En als je met zn 2 reist en je hebt allebei Revolut is het dus €400 cash. Kan je in Vietnam of Indonesie bijvoorbeeld al een heel eind komen.
Een max van €5000 voor betalingen zit je ook niet gauw aan, afhankelijk van je bestemming en wat je daar gaat doen. Maar voor betalingen zou ik sowieso gewoon N26 gebruiken, hoef je niet na te denken over de limiet en ook niet over opwaarderen van je kaart (wat bij Revolut noodzakelijk is).
N26 heeft in zijn geheel zeker weten meer voordelen. Ik zeg alleen maar dat Revolut daar best een aanvulling op kan zijn voor geld opnemen als je echt zo goedkoop mogelijk wil zijn.

Geld opnemen is met de ING pinpas harstikke duur:
ATM €2,25 + 1,5%
Betalen 1% en max €1000
Dus die kan je beter thuislaten :)

En de ING Mastercard:
ATM €4,50 + 1,5% OF ('bankkantoor') 3% (min. €4,50) + 1,5%
Betalen 1,5% opslag

Dus ING Mastercard gebruik je niet meer bij ATMs buiten Eurogebied!
En voor betalingen alleen als backup als N26 faalt (als de betaalterminal geen online verbinding heeft).
Ja uiteraard heeft Revolut zijn voordelen, maar die krijg ik denk ik sowieso niet meer op tijd binnen. En om gewoon voor N26 te kiezen en niet steeds hoeven te letten op de verschillende regels, zit je denk ik wel goed. Je zegt dat je niet hoeft na te denken over het opwaarderen van de kaart, maar ik neem aan dat je wel genoeg saldo op de rekening van N26 heb moeten staan. Want volgens mij is rood staan niet echt een optie (of dat zal natuurlijk ook weer geld kosten). Als cash opname bij ING is het geloof ik 1% + €2,25 hoor en dus geen 1,5%. Als je zegt dat bij N26 1,7% is voor cash opname is dat idd voordeliger bij N26 voor een bedrag van 200, maar ik laat mijn ING pas sowieso niet thuis ;p. Een backup hebben in het buitenland kan altijd handig zijn. Maar als je met ING pas 400 gaat opnemen is dat al voordeliger dan N26, dus zo duur is ING nog niet. Hier een overzicht voor pinkosten buitenland van andere Nederlandse banken.
Als Mastercard heb ik nog een bijenkorf kaart, maar voor cash opname is die al helemaal duur zag ik net even snel. Voor normale betalingen is dat 2%.

/edit
mijn op 12-12 bestelde Mastercard is idd ook ontvangen :)

Misschien een beetje offtopic, maar ik kwam dit bericht tegen dat je nooit moet pinnen op het vliegveld. Ik heb zelf nog geen ervaring met geld opnemen op het vliegveld, maar als ik bv in Japan op het vliegveld bij een automaat Yen's wil opnemen komt met de N26 Mastercard toch alleen de 1,7 % koersopslag op de Mastercard wisselkoers toch (ING gebruikt ook de MasterCard wisselkoers zo te zien)? Of het moet denk ik duidelijk aangegeven worden dat er meer kosten in rekening worden gebracht.

[ Voor 14% gewijzigd door xileS op 18-12-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Ik zie bij ICS toch echt 4% opnamekosten staan.
Voordeliger is om flink saldo te storten, dan zijn de opnamekosten 1% met een maximum van €1,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MichielFRL schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:44:
Ik zie bij ICS toch echt 4% opnamekosten staan.
Voordeliger is om flink saldo te storten, dan zijn de opnamekosten 1% met een maximum van €1,50.
Dat zou best kunnen, maar ik had het trouwens over een normale ING bank pinpas. Mijn Bijenkorf Mastercard is wel van ICS, maar wat je zegt met flink saldo storten en opnamekosten van 1 % met een max van 1,50e is helemaal niet voordelig als je rekening houdt met de koersopslag van 2% (wat volgens mij ook nog berekend moet worden). Dus een ICS kaart zou nooit mijn 1e keuze zijn voor een cash opname.

Maar een bedrag van bv 500 euro cash opnemen met een normale ING bank pinpas buiten de EU is volgens mij nog steeds voordeliger dan 500 cash met N26 opnemen. Opnames kleiner dan 300 sowieso wel voordeliger met N26 en voor cashloze betalingen al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Heeft iemand al contactloos kunnen betalen met de Maestro kaart? Ik heb nu al een paar keer met chip betaald, vandaag bij de Albert Heijn geprobeerd contactloos te betalen maar de terminal weigerde dat. Moest met de chip (of met magneetstrip, wist niet eens dat dat nog actief was in Nederland :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:35
Zr40 schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:22:
Heeft iemand al contactloos kunnen betalen met de Maestro kaart? Ik heb nu al een paar keer met chip betaald, vandaag bij de Albert Heijn geprobeerd contactloos te betalen maar de terminal weigerde dat. Moest met de chip (of met magneetstrip, wist niet eens dat dat nog actief was in Nederland :P)
Af en toe vraagt de Yomani pinterminal om een magneetstrip, als het niet lukt om contactloos te betalen. Maar volgens mij werkt het helemaal niet meer. Tenminste, ik heb nooit iemand meer met een magneetstrip zien betalen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het grappige is dat het wel lukte om iets te communiceren, want de terminal gaf de melding in het Engels. Met chip blijft ie gewoon Nederlandse meldingen geven :P

[ Voor 36% gewijzigd door Zr40 op 19-12-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
Zr40 schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:22:
PlayBox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:26:
Er moet eerst een normale pinbetaling gedaan worden, voordat nfc op de maestro pas werkt.
Ik betaal nu gewoon contactloos met de maestro kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zoals gezegd heb ik al een paar pinbetalingen gedaan voordat ik NFC probeerde.

[ Voor 14% gewijzigd door Zr40 op 20-12-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
Zr40 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:57:
Zoals gezegd heb ik al een paar pinbetalingen gedaan voordat ik NFC probeerde.
NFC deed het dag erna. Misschien heeft het tijd nodig om te activeren ofzo? Probeer het nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-04 13:01
Hoi allemaal,

Hier al sinds het allereerste begin een user van Number26 nu geswitched naar de N26 Black (Woon/Werk in DU). Erg tevreden met de service tot nu al is het nu erg druk bij de support afdeling en duurt het erg lang voor je antwoord krijgt op je vragen. Ik heb zelf ook wat problemen aanvankelijk gehad met de NFC maar het lijkt dat je een paar normale betalingen doen voor de NFC werkt. Nu werkt het zonder enig probleem!

Ook de reisverzekering op de N26 Black is erg prettig; betaal je bijvoorbeeld skipassen met de CC dan ben je automatisch verzekerd (inc. partner). Nu vroeg ik me af of iemand hier weet of je alle 'perks' van de World Elite card ook krijgt zoals bijvoorbeeld de Priority Pass en concierge service?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mauritio schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:26:
Nu vroeg ik me af of iemand hier weet of je alle 'perks' van de World Elite card ook krijgt zoals bijvoorbeeld de Priority Pass en concierge service?
Nee, je hebt alleen de voordelen die op https://n26.com/black/ genoemd zijn. Het heeft verder geen verband met andere credit cards die ook 'black' heten of een bepaalde status hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-04 13:01
Zr40 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:40:
[...]

Nee, je hebt alleen de voordelen die op https://n26.com/black/ genoemd zijn. Het heeft verder geen verband met andere credit cards die ook 'black' heten of een bepaalde status hebben.
Daar verschillen de ideeën dus over omdat het wel degelijk een World Elite kaart is (Ook op de achterkant v/d CC staat dit heel duidelijk vermeld) . En met dus de bijbehorende voordelen. Probleem is dat het nergens echt beschreven staat en N26 het nog niet heeft bevestigd/ontkend. Hierover ben ik dus ook in contact de klantenservice.

Op het 'forum':
"Eine Frage zur Mastercard im N26 Black-Konto. Handelt es sich hierbei wirklich um eine World Elite Mastercard? Diese hätte ja noch deutlich mehr Leistungen (Priority Pass, Convierge Service usw.). Warum findet man diese Leistungen nirgendwo beschrieben?"

Beantwoord door een N26 Mod:
"Hey Ben, es handelt sich hierbei wirklich um eine World Elite, beachte jedoch bitte, dass sich die Vorteile von Land zu Land stark unterscheiden. Grüße, Dani von N26"

Dit zou moeten betekenen dat je dus wel de World Elite benefits, in mijn geval Duitsland, wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mauritio schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:47:
[...]

Daar verschillen de ideeën dus over omdat het wel degelijk een World Elite kaart is (Ook op de achterkant v/d CC staat dit heel duidelijk vermeld) .
Ah, dat was mij nog niet opgevallen. Hier is het niet beschikbaar en had het daarom ook niet aandachtig bekeken. :) Als het er op staat zou je wel denken dat je het hebt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Probeerde net iets online te betalen met N26, werd gebounced omdat ze geen MasterCard SecureCode ondersteunen. (Of omdat de kaart geissued is in Duitsland, en ik op het Nederlandse deel van de website ermee wilde betalen)...

Edit: het gaat om Uniqlo, die vereisen dat de kaart is geissued in het land waar je besteld 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Whatson op 20-12-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
xileS schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:02:
[...]

Dat zou best kunnen, maar ik had het trouwens over een normale ING bank pinpas. Mijn Bijenkorf Mastercard is wel van ICS, maar wat je zegt met flink saldo storten en opnamekosten van 1 % met een max van 1,50e is helemaal niet voordelig als je rekening houdt met de koersopslag van 2% (wat volgens mij ook nog berekend moet worden). Dus een ICS kaart zou nooit mijn 1e keuze zijn voor een cash opname.

Maar een bedrag van bv 500 euro cash opnemen met een normale ING bank pinpas buiten de EU is volgens mij nog steeds voordeliger dan 500 cash met N26 opnemen. Opnames kleiner dan 300 sowieso wel voordeliger met N26 en voor cashloze betalingen al helemaal.
Je hebt over alle tarieven helemaal gelijk.
Maar ik vraag me ook sterk af of je werkelijk buiten de EU evenveel of meer geld krijgt als je met ING buiten de EU opneemt tov N26. N26 claimt namelijk betere conversietarieven te hanteren. Op zijn beurt claimt Revolut dat zelfs als je meer dan €200 buiten de EU opneemt, je beter af bent dan alle andere banken omdat hun conversie het gunstigst is (de enige partij die Interbank rate gebruikt). Op hun forum staat een interessant voorbeeld hierover... maar ja wij van wc eend...

Dit kan je maar op 1 manier achterhalen: testen!
Ik ga dus zeker op reis op 1 dag met zowel ING, N26 als Revolut een bedrag pinnen :) Mocht iemand anders dit kunnen doen ben ik erg benieuwd naar het cash bedrag dat je ontving en de afschrijving die je in de apps ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:14:
[...]

Maar ik vraag me ook sterk af of je werkelijk buiten de EU evenveel of meer geld krijgt als je met ING buiten de EU opneemt tov N26. N26 claimt namelijk betere conversietarieven te hanteren. Op zijn beurt claimt Revolut dat zelfs als je meer dan €200 buiten de EU opneemt, je beter af bent dan alle andere banken omdat hun conversie het gunstigst is (de enige partij die Interbank rate gebruikt). Op hun forum staat een interessant voorbeeld hierover... maar ja wij van wc eend...

Ik ga dus zeker op reis op 1 dag met zowel ING, N26 als Revolut een bedrag pinnen :) Mocht iemand anders dit kunnen doen ben ik erg benieuwd naar het cash bedrag dat je ontving en de afschrijving die je in de apps ziet.
Interessant, houd er wel rekening mee dat het ook nog verschil maakt of je in het weekend pint of een doordeweekse dag (ivm de koersopslag van Revolut in het weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:14:
[...]

Hoe het tarief bij een ING pinpas wordt berekend staat vrij duidelijk op hun site:
Doet u een geldopname in vreemde valuta? Dan wordt de wisselkoers per transactie verhoogd met 1% (koersopslag) en betaalt u € 2,25 per geldopname.

Het bedrag dat u besteedt in vreemde valuta wordt naar de euro omgerekend. Hiervoor wordt de wisselkoers gebruikt van de voorgaande dag waarop u de transactie heeft gedaan. De ING gebruikt de wisselkoersen van MasterCard. (De koersen van MasterCard zijn exclusief de 1% koersopslag).
Dus je zou al precies via die site kunnen uitrekenen wat je krijgt voor welk bedrag en dag. Hoe dat met N26 zit weet ik eigenlijk niet, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat ze ook gewoon de wisselkoersen van MasterCard gebruiken. Vandaar mijn gedachten dat ik goedkoper met de ING pas uit ben vanaf een geldopname vanaf ongeveer 325 euro, maar als ze niet hetzelfde wisselkoers hanteren is het lastig vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickk93
Whatson schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:41:
Probeerde net iets online te betalen met N26, werd gebounced omdat ze geen MasterCard SecureCode ondersteunen. (Of omdat de kaart geissued is in Duitsland, en ik op het Nederlandse deel van de website ermee wilde betalen)...

Edit: het gaat om Uniqlo, die vereisen dat de kaart is geissued in het land waar je besteld 8)7
In de FAQ van N26 staat dat de kaart geissued zou zijn in het land van het afleveradres:

The N26 Mastercard is issued as local in the country of your shipping address, so you will not experience acceptance restrictions based on your location.

Volgens mij wordt dit bepaald aan de hand van het BIN nummer (de eerste 6 cijfers van je kaartnummer). Dat zou bij Nederlandse kaarten 535584 moeten zijn.

Nu is het zo dat deze reeks kaartnummers pas sinds twee a drie weken wordt uitgegeven. Voorheen was deze reeks, voor zover ik kan vinden, in gebruik door een Amerikaanse bank.

Acceptanten maken gebruik van lijsten waarin bij elk BIN nummer de bank, het land en het type kaart (debit, credit of prepaid) staat. Het schijnt vaker voor te komen dat er verouderde lijsten gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Nickk93 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:45:
In de FAQ van N26 staat dat de kaart geissued zou zijn in het land van het afleveradres:

Dat zou bij Nederlandse kaarten 535584 moeten zijn.

Nu is het zo dat deze reeks kaartnummers pas sinds twee a drie weken wordt uitgegeven. Voorheen was deze reeks, voor zover ik kan vinden, in gebruik door een Amerikaanse bank.

Acceptanten maken gebruik van lijsten waarin bij elk BIN nummer de bank, het land en het type kaart (debit, credit of prepaid) staat. Het schijnt vaker voor te komen dat er verouderde lijsten gebruikt worden.
Ik krijg inderdaad zeer verschillende resultaten uit onderstaande BIN databases:
- http://www.findbinnumbers.com.au/535584
- https://www.bincodes.com/bin-checker/
- https://www.bindb.com/bin-database.html

Alleen de laatste heeft op dit moment gegevens van N26.

[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 21-12-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
U123456 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:34:
[...]
Ik krijg inderdaad zeer verschillende resultaten uit onderstaande BIN databases:
- http://www.findbinnumbers.com.au/535584
- https://www.bincodes.com/bin-checker/
- https://www.bindb.com/bin-database.html

Alleen de laatste heeft op dit moment gegevens van N26.
Bin: 535584

Card Brand: MasterCard
Issuing Bank: N26 Bank GMBH
Card Type: Debit
Card Level: Standard
Iso Country Name: Germany
Iso Country A2: DE
Iso Country A3: DEU
Iso Country Number: 276

Dus wel een Duitse kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Whatson schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:41:
Probeerde net iets online te betalen met N26, werd gebounced omdat ze geen MasterCard SecureCode ondersteunen.

Nog geen Mastercard SecureCode bij N26, zie Twitter
Es gibt immer mehr Händler die nur Karten mit Securecode akzeptieren... wann kommt das Feature?

Hey Alex, diesbezüglich liegen keinerlei Informationen vor, reiche deinen Wunsch gerne über die App ein. Grüße, Dani von N26
Uniqlo accepteert ook Paypal. Je kunt misschien de N26 Mastercard koppelen aan Paypal?
What currency do you accept?
All payments via this website are made in Euros (€ EUR). The pricing of products will be shown on the product pages.
Can I use PayPal?
You are able to pay for orders on our website using your PayPal account.
Info: http://www.uniqlo.com/eu/...ment.html#faq-payment-q06

[ Voor 107% gewijzigd door U123456 op 21-12-2016 10:45 ]

• U123456
Positief verrast over de verwerkingssnelheid van N26.
Een overboeking vanaf ING vanmorgen om 7 uur was om 10 uur al zichtbaar bij N26.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
U123456 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:32:
[...]
Uniqlo accepteert ook Paypal. Je kunt misschien de N26 Mastercard koppelen aan Paypal?
[...]

Info: http://www.uniqlo.com/eu/...ment.html#faq-payment-q06
Maar goed, wil gewoon direct met MasterCard kunnen betalen...

Wat wel een nadeel is van die nieuwe doorzichtige MasterCard: de CVV code kun je van de voorkant zien :X

Dit is de spiegeling van een foto die ik online vond van de kaart:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wO58gnil.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Whatson op 22-12-2016 13:10 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier is het inderdaad ook zichtbaar, maar ik vind het niet extra gevaarlijk. De achterkant van een betaalkaart is namelijk gewoon zichtbaar wanneer je deze bij een betaalterminal gebruikt. Daarnaast bestaan er credit cards waarbij de CVV zelfs op de voorkant afgedrukt is en dat wordt niet onveilig geacht.

Scherm je in het openbaar ook het kaartnummer af? Daar kan je namelijk veel meer mee, zelfs zonder CVV ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 22-12-2016 13:25 ]

• Whatson
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:19:
Hier is het inderdaad ook zichtbaar, maar ik vind het niet extra gevaarlijk. De achterkant van een betaalkaart is namelijk gewoon zichtbaar wanneer je deze bij een betaalterminal gebruikt. Daarnaast bestaan er credit cards waarbij de CVV zelfs op de voorkant afgedrukt is en dat wordt niet onveilig geacht.

Scherm je in het openbaar ook het kaartnummer af? Daar kan je namelijk veel meer mee, zelfs zonder CVV ;)
N26 heeft geen SecureCode, dus met kaartnummer en CVV kun je online betalingen uitvoeren. Als iemand 1 foto weet te maken van je kaart onder de juiste hoek hebben ze meteen kaartnummer een cvv te pakken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Whatson schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:54:
[...]
Wat wel een nadeel is van die nieuwe doorzichtige MasterCard: de CVV code kun je van de voorkant zien :X
Bij Amex staat die (het equivalent ervan) altijd gewoon op de voorkant. Hoezo is dat een issue?
De voorkant van een pas is niet meer zichtbaar dan de achterkant hoor.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Whatson schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:27:
[...]

N26 heeft geen SecureCode, dus met kaartnummer en CVV kun je online betalingen uitvoeren. Als iemand 1 foto weet te maken van je kaart onder de juiste hoek hebben ze meteen kaartnummer een cvv te pakken ;)
Nee hoor, zelfs bij een kaart met SecureCode is het mogelijk om betalingen te doen zonder SecureCode te gebruiken. Ik kom dit vaak genoeg tegen met mijn ICS kaart.

Zelfs de CVV is niet verplicht. Het aantal acceptanten waarbij dit toegestaan is wordt wel steeds minder, maar ze bestaan nog steeds.

[ Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 22-12-2016 13:32 ]

• Whatson
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:29:
[...]

Nee hoor, zelfs bij een kaart met SecureCode is het zonder SecureCode mogelijk om online betalingen te doen. Ik kom dit vaak genoeg tegen met mijn ICS kaart.

Zelfs de CVV is niet verplicht. Het aantal acceptanten waarbij dit toegestaan is wordt wel steeds minder, maar ze bestaan nog steeds.
Zonder CVV is wel heel zeldzaam lijkt mij. ;)
Pagina: 1 2 ... 51 Laatste