• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:10
Tartarus schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:06:
Ik snap de toegevoegde waarde er niet echt van.
Misschien omdat ik bij ABN AMRO zit en dat daarom mijn geld direct wordt bijgeschreven op mijn N26 rekening.
Daarom zal ik ook geen gebruik maken van iDeal top-up.
Er zijn natuurlijk ook gebruikers zonder ABN AMRO ;) Uiteindelijk zal de Europese SEPA Instant Payments standaard hopelijk verplicht worden en dan heeft dit sowieso geen meerwaarde meer.

Tot die tijd kan een iDEAL top-up voor mij interessant zijn, maar alleen als het kosteloos is. Het maximum van 150 euro is wel erg laag.

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-09 08:47
Ik was voorheen best positief over N26 maar de laatste tijd gebeurt er echt 0,0 qua innovatie en productontwikkeling. Cosmetische veranderingen die ze doorvoeren in de app zijn verre van een verbetering. Nu komen ze met deze iDEAL top up mogelijkheid, maar ondertussen heeft Revolut volledige iDEAL integratie.

Het constante geklooi aan de UX bij N26 ben ik onderhand ook beu. De statistics worden iedere ronde weer minder overzichtelijk. De app blijft constant verkeerde categorie toewijzen aan transacties, ook al heb je voor een bepaalde winkel al tig keer de categorie veranderd.

N26 begint echt hopeloos achterop te raken ben ik bang...

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:05
Pff 3%? Als ik bijvoorbeeld kijk bij Adyen, kost iDEAL €0,35 per transactie. Opwaarderen met €20 kost al €0,60 bij N26...

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 22:11
3% top up met Max 150€ ? Dat is wel een teleurstelling en veels te duur. Ik heb een Bunq rekening en blijkbaar de luxe dat een overboeking al Instant Payment is naar N26, maar een gewone overboeking vanaf mijn ING op werkdagen duurt maar een paar uur. Dus heeft het voor mij geen enkele toegevoegde waarde wat N26 ingevoerd heeft.

[Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 12-03-2021 09:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:28
Blijkbaar alleen interessant voor mensen die geen saldo op hun N26 rekening hebben staan, en toch snel een betaling moeten doen? Dan verwacht ik dat 3% voor zo'n kleine groep gebruikers niet kostendekkend zal zijn voor N26, en zie ik dit als een goede service. Je verdient dit weer terug door de betere omrekenkoersen met buitenlandse valuta.

Ik had een beetje gehoopt dat ik nu ideal (en tikkie!) kon gebruiken met de N26, maar helaas. Hopelijk verdwijnt ooit dat nederlandse Ideal, en wordt dat vervangen door iets europees. nu is het vooral een rem op de toegang voor niet-nederlandse banken tot nederlandse rekening-houders.

edit: typo

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:30
raven22 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:32:
[...]

ik ben zzp'er en gebruik hem als zakelijke rekening, bespaar ik toch weer even minimaal 50€ per jaar tov knab, die claimen de goedkoopste zakelijke rekening te hebben......
Hoe zit dat dan met de belasting aangifte? Voor mij pas relevant voor volgend jaar, maar ik ben wel benieuwd. Kun je ergens een export downloaden of houd je dat ergens los bij in een boekhoudtool?

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:02
ik houd het bij in een boekhoud tool, dat zal toch moeten want je moet ook zaken uitrekenen
ik gebruik gratis programma manager.io, werkt perfect en heeft ook de nl btw aangifte ingebouwd

• cloudcosmonaut
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:21
Ik hoop dat de top-up met iDeal een voorbode is voor iDeal ondersteuning.

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Je kan gewoon alle maandafschriften downloaden als PDF.

Overigens heeft N26 ook een gratis zakelijk account.

• Glup
  • Niet online
readefries schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:51:
Ik hoop dat de top-up met iDeal een voorbode is voor iDeal ondersteuning.
De verwachting is toch wel dat over niet al te lange tijd alle Europese banken Instant Payment hebben. Daarmee wordt iDEAL toch overbodig of mis ik iets :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:30
Glup schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:51:

Daar maak ik nu gebruik van ;). Ja via de webapp kwam ik er zojuist ook al achter dat je per maand een afschrift kon downloaden. Was vooral benieuwd hoe anderen dat doen.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• cloudcosmonaut
Glup schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:53:
[...]

De verwachting is toch wel dat over niet al te lange tijd alle Europese banken Instant Payment hebben. Daarmee wordt iDEAL toch overbodig of mis ik iets :?
Dat is een ander verhaal, voor overboeken is het zinloos. Maar betalen bij sommige web winkels kan soms alleen met iDeal

• Glup
  • Niet online
readefries schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Dat is een ander verhaal, voor overboeken is het zinloos. Maar betalen bij sommige web winkels kan soms alleen met iDeal
Maar straks kan je toch ook direct overboeken op die webwinkel in enkele seconden? Sommigen doen dat nu al :)

• cloudcosmonaut
Glup schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:06:
[...]

Maar straks kan je toch ook direct overboeken op die webwinkel in enkele seconden? Sommigen doen dat nu al :)
Oh ja, da's een goeie. Zo had ik t nog niet bedacht

• brijn
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Glup schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:51:

Dat N26 zakelijke account is beperkter dan dat van knab, zodat knab zich met recht de goedkoopste kan noemen.

Bovendien kun je niet een zakelijk en een privé account nemen.

• Glup
  • Niet online
brijn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:29:
Dat N26 zakelijke account is beperkter dan dat van knab, zodat knab zich met recht de goedkoopste kan noemen.
Die redenering kan ik niet volgen. N26 zakelijk is het goedkoopst maar beperkter dan KNAB.
Revolut heeft trouwens ook een gratis zakelijk account :)
Bovendien kun je niet een zakelijk en een privé account nemen.
Wat ontzettend vreemd, klantonvriendelijk en zakelijk onbegrijpelijk. Juist diegenen die bv privé goede ervaringen met N26 hebben opgedaan zullen door het opgebouwde vertrouwen wellicht ook geneigd zijn over te stappen met hun eenmanszaak. Heel merkwaardig 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03:48
Bigf00t schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:49:
Vanaf nu zijn er iDEAL top-ups mogelijk bij N26.

Helaas niet te vroeg juichen, want alleen de eerste top-up is gratis. Daarna rekenen ze een fee van 3% wat natuurlijk totaal onacceptabel is. Hopelijk wordt dit in de toekomst een stuk goedkoper of kosteloos. Anders zal er weinig gebruik van gemaakt worden.

Ik heb het zelf nog niet getest dus ik ben benieuwd of N26 ook een (veel te strenge) naam check doet zoals Revolut. Begin april zal ik mijn gratis top-up eens testen.
Net even getest van zakelijk naar privé en je kunt zelf de tenaamstelling invullen bij het kiezen van een bank. Wat inderdaad een groot pluspunt is vergeleken met Revolut waar mijn top-ups zakelijk naar privé keihard werden geweigerd zonder dat ergens op de website staat waarom dan. (overigens schreef revolut wel het bedrag af, moest enkele dagen wachten tot het werd teruggestort).

Nadeel is inderdaad de 3% fee wat in mijn ogen ook te duur is maar voor mij persoonlijk wel handig kan zijn voor het geval dat. (Ik heb niet altijd geld op de N26 rekening en soms wil ik in het weekend iets kopen met de CC). Wat ik wel hoopgevend vond is dat de betaling als kenmerk gaf N26 Bank inzake N26 GmbH en niet verliep via de ING of een andere naam zoals bij Revolut. Dat geeft hoop dat er mogelijkheden zijn voor verdere implementatie van iDeal dan alleen top-ups.

• Nachtschade
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01-09 14:52
Kan iemand mij helpen?

Ik heb een N26 virtuele kaart. Daarnaast heb ik Google Pay gedownload op mijn Oneplus7t via zo'n .apk site.

Ik heb de N26 kaart in Google Pay geladen. Onder payment default in mijn settings staat 'Banking' en 'use default except when another payment app is open'. Banking default is mijn ING internetbankieren.

Normaal gesproken betaal ik in een winkel met ING via mobiel. Ik wilde nu dus de N26 kaart testen maar het werkte niet. De app reageerde wel en leek 'te laden' nadat ik mijn telefoon bij de pin terminal hield maar gaf vervolgens telkens een foutmelding. Vervolgens de app afgesloten en ING geprobeerd en dat werkte ook niet meer dus uiteindelijk maar met plastic betaald.

Iemand enig idee wat er fout gaat?

• kindle44
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 07-09 13:25
Als die winkel geen MasterCard accepteert, dan lijkt het me logisch dat je met Google Pay + MasterCard niet kon betalen...

• Nachtschade
kindle44 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Als die winkel geen MasterCard accepteert, dan lijkt het me logisch dat je met Google Pay + MasterCard niet kon betalen...
Hmz, ik heb eigenlijk geen idee hoe dat precies zit. Ik dacht dat mobiel betalen gewoon mobiel betalen was. Hoe weet ik of een winkel dit accepteert? Het was gewoon de AH.

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-04 12:30
AH to go's, schiphol en enkele in Amsterdam Centrum accepteren mastercard, bij de meeste normale winkels dus niet, soms zie je een sticker bij de kassa (no mastercard etc)
Ze zijn niet zo vooruitstrevend daar.

• Nachtschade
Okay, wat suf zeg. Ik ging er vanuit dat ik gewoon overal kon betalen met google pay. :(

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:00
Nachtschade schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:51:
Okay, wat suf zeg. Ik ging er vanuit dat ik gewoon overal kon betalen met google pay. :(
Is hier vaker langsgekomen: je bent gelimiteerd tot wat de winkelier voor betaalmiddel accepteert.
Als MasterCard of Visa daar niet onder valt, zal Google Pay ook niet ondersteund worden.
Gelukkig is de acceptatie de laatste tijd wel veel beter dan enkele jaren terug.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:38
Nachtschade schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:51:
Moet je openbank nemen. Die heeft Maestro in combinatie met Google Pay. Kun je in Nederland overal gebruiken ;)

• kindle44
Nuevocasa schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Moet je openbank nemen. Die heeft Maestro in combinatie met Google Pay. Kun je in Nederland overal gebruiken ;)
En ook Maestro van Revolut wordt dan via Google Pay (of fysiek) overal in NL worden geaccepteerd, waaronder door AH ;-) Ik heb daar goede bevestigende ervaring mee.

• Nachtschade
Zijn openbank en Revolut verder vergelijkbaar met N26?

Ik heb een N26 account genomen omdat het een volledig gratis manier was om een virtuele kaart in handen te krijgen waarmee ik webshops kan betalen die geen PayPal en iDeal bieden.

Het eventueel mobiel kunnen betalen via Google Pay is dan een bonus, die blijkbaar dus niet lekker werkt voor N26 en voor die andere twee wel.

Zijn er andere verschillen?

• Glup
  • Niet online
Nachtschade schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:44:
Zijn openbank en Revolut verder vergelijkbaar met N26?

Ik heb een N26 account genomen omdat het een volledig gratis manier was om een virtuele kaart in handen te krijgen waarmee ik webshops kan betalen die geen PayPal en iDeal bieden.

Het eventueel mobiel kunnen betalen via Google Pay is dan een bonus, die blijkbaar dus niet lekker werkt voor N26 en voor die andere twee wel.

Zijn er andere verschillen?
Openbank heeft toch echt heel veel nadelen en de slechtste App die er op de markt is; zelfs slechter dan de sommige slechte van de Nederlandse oude banken. Je kan er veel over lezen bij de gathering over hen.

Revolut is echt een ander verhaal. Dat is waarschijnlijk de meest innovatieve, uitgebreide en grootste challenger (in aantal klanten). Een klein overzichtje van wat zij allemaal bieden vindt je hier: https://www.revolut.com/en-NL/our-pricing-plans

Naast de gratis versie vind ik die relatief goedkope betaalde versie van €2,99 interessant omdat die aankoop-, ticket-, en retour-bescherming biedt. Zij groeien ook als een dolle en zijn nu ergens tussen de 15 en 20 miljoen klanten. Maar ook zaken als pockets waarmee je je vaste lasten kan organiseren zijn echt innovatief, net als de gratis kinderrekeningen en het (beperkt) gratis beleggen (en betaald crypto's en goud/zilver) _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door Glup op 18-03-2021 11:38. Reden: aanvulling & verbetering]

• Nachtschade
kindle44 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:10:
[...]

En ook Maestro van Revolut wordt dan via Google Pay (of fysiek) overal in NL worden geaccepteerd, waaronder door AH ;-) Ik heb daar goede bevestigende ervaring mee.
Ik heb nu Revolut geprobeerd maar op de digitale kaart die ik er daar nu van heb staat net als bij N26 "Mastercard" en niet "Maestro". Dus ik snap het niet. :?

• Glup
  • Niet online
Nachtschade schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:47:
[...]

Ik heb nu Revolut geprobeerd maar op de digitale kaart die ik er daar nu van heb staat net als bij N26 "Mastercard" en niet "Maestro". Dus ik snap het niet. :?
Heb je wel een Revolut Maestro?

• Nachtschade
Glup schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Heb je wel een Revolut Maestro?
Zoals gezegd: er staat Mastercard op, niet Maestro. Dat staat er bij N26 ook op en dat werkt blijkbaar dus niet in de winkels hier.

• Glup
  • Niet online
Nachtschade schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Zoals gezegd: er staat Mastercard op, niet Maestro. Dat staat er bij N26 ook op en dat werkt blijkbaar dus niet in de winkels hier.
Ik weet niet helemaal of ik jou nu helemaal goed snap.

Besef je dat Mastercard en Maestro kaarten (en VISA) verschillende kaarten zijn?
Je kan naast de standaard Mastercard of VISA die je krijgt, voor klanten van Revolut in oa Nederland en Duitsland ook een Maestro kaart bestellen. In de kaarten sectie van de App.

• Nachtschade
Glup schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Ik weet niet helemaal of ik jou nu helemaal goed snap.

Besef je dat Mastercard en Maestro kaarten (en VISA) verschillende kaarten zijn?
Je kan naast de standaard Mastercard of VISA die je krijgt, voor klanten van Revolut in oa Nederland en Duitsland ook een Maestro kaart bestellen. In de kaarten sectie van de App.
Ik kreeg bij N26 een kaart, daarop staat 'Mastercard'. Ik wilde daarmee contactloos betalen via Google Pay. Dat lukte niet. Volgens mensen hier komt dat omdat AH geen 'Mastercard' accepteert. De oplossing zou zijn: neem Revolut want dan krijg je een 'Maestro' kaart ipv een 'Mastercard'. Ik heb de Revolut app dus geïnstalleerd maar de kaart die ik daar heb gekregen is ook een 'Mastercard'.

Als ik een extra kaart in de app maak dan staat er ook gewoon weer 'Mastercard' op. Ik zie geen optie om te kiezen voor 'Maestro'.

• kindle44
@Nachtschade De Maestro kaart is altijd een fysieke kaart en niet een virtuele. Dus als je Maestro in huis hebt, kun je hem koppelen aan Google Pay - en gaan met die banaan!

Bij het bestellen van een nieuwe kaart, selecteer eerst Type - Maestro (in Revolut)

• Nachtschade
kindle44 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:07:
@Nachtschade De Maestro kaart is altijd een fysieke kaart en niet een virtuele. Dus als je Maestro in huis hebt, kun je hem koppelen aan Google Pay - en gaan met die banaan!

Bij het bestellen van een nieuwe kaart, selecteer eerst Type - Maestro (in Revolut)
Okay, nou in dat geval laat maar zitten dan. Ik wil geen fysieke kaart want daar heb ik verder niets aan bovendien kosten die volgens mij altijd geld. 8)7

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@Nachtschade Je kan bij N26 ook een (gratis) Maestro kaart bestellen. Je moet dan 1 overboeking van minimaal 100 euro doen naar je N26 bankrekening. Als die binnen is dan kan je hem in de app bestellen.

Of je die aan Google Pay kan hangen weet ik niet, ik gebruik geen Google Pay.

Als je niet zeker weet of het aan de kassa of je telefoon ligt kan je natuurlijk ook eens proberen om met de fysieke kaart te betalen. Als de kassa dat wel accepteert (en ze accepteren ook Google Pay) dan moet het met je telefoon ook werken.

Als de winkel de fysieke kaart al niet accepteert, dan gaat het via Google Pay ook nooit werken.

Zoals eerder gezegd zijn er genoeg winkels in Nederland waar je niet met een MasterCard kan betalen, maar iedere winkel accepteert wel Maestro (mits je wel kan pinnen natuurlijk).

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 16:41
(N26) de maestro kaart kan je niet koppelen aan Google pay, dat kan alleen met de Mastercard debit-card.
dit werkt ook uitstekend. ik gebruik het met name bij de jumbo/lidl/kruidvat. en het fijne is, je kan er ook gratis mee bijpinnen bij de Lidl.

• Nachtschade
JeroenE schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:16:
@Nachtschade Je kan bij N26 ook een (gratis) Maestro kaart bestellen. Je moet dan 1 overboeking van minimaal 100 euro doen naar je N26 bankrekening. Als die binnen is dan kan je hem in de app bestellen.

Of je die aan Google Pay kan hangen weet ik niet, ik gebruik geen Google Pay.

Als je niet zeker weet of het aan de kassa of je telefoon ligt kan je natuurlijk ook eens proberen om met de fysieke kaart te betalen. Als de kassa dat wel accepteert (en ze accepteren ook Google Pay) dan moet het met je telefoon ook werken.

Als de winkel de fysieke kaart al niet accepteert, dan gaat het via Google Pay ook nooit werken.

Zoals eerder gezegd zijn er genoeg winkels in Nederland waar je niet met een MasterCard kan betalen, maar iedere winkel accepteert wel Maestro (mits je wel kan pinnen natuurlijk).
Okay, maar goed, ik vind het idee van het hebben van een stuk plastic in huis waar iemand zonder pincode mee zou kunnen betalen een beetje eng.

Ik ga dat plastic ding echt nooit van mijn leven gebruiken dus dan zou ik het ergens heel veilig moeten opbergen en hopen dat ik nooit word beroofd of het kwijtraak. Het is niet het einde van de wereld want ik ga er geen mega bedragen op zetten maar het voelt niet echt goed.

• Nachtschade
SolarOrbiter schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:20:
(N26) de maestro kaart kan je niet koppelen aan Google pay, dat kan alleen met de Mastercard debit-card.
dit werkt ook uitstekend. ik gebruik het met name bij de jumbo/lidl/kruidvat. en het fijne is, je kan er ook gratis mee bijpinnen bij de Lidl.
Nou, het werkt dus niet bij de AH dus 'uitstekend' zou ik dat niet willen noemen.

• JeroenE
  • Niet online
@Nachtschade Ik heb ook genoeg pasjes die ik nooit gebruik, helaas. Als je niet veilig genoeg woont om pasjes in een la te hebben liggen (of in je boekenkast, vriezer, matras, of verzin een plek) kan je die pasjes natuurlijk ook ritueel verbranden. Maar bedenk dan wel dat je geen backup meer hebt, geen geld kan opnemen bij een pinautomaat (in ieder geval niet zolang je dat in Nederland nog niet draadloos kan doen) etc.

Dat de AH geen MasterCard accepteert kan je natuurlijk moeilijk aan Google Pay verwijten. Dat is een beetje hetzelfde dat je bij je lokale AH ook niet met Amerikaanse Dollars kan betalen terwijl dat bij de AH op Schiphol wel kan (geen idee of dat echt kan, ik ga er van uit van wel).

• Nachtschade
JeroenE schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:27:
@Nachtschade Ik heb ook genoeg pasjes die ik nooit gebruik, helaas. Als je niet veilig genoeg woont om pasjes in een la te hebben liggen (of in je boekenkast, vriezer, matras, of verzin een plek) kan je die pasjes natuurlijk ook ritueel verbranden. Maar bedenk dan wel dat je geen backup meer hebt, geen geld kan opnemen bij een pinautomaat (in ieder geval niet zolang je dat in Nederland nog niet draadloos kan doen) etc.

Dat de AH geen MasterCard accepteert kan je natuurlijk moeilijk aan Google Pay verwijten. Dat is een beetje hetzelfde dat je bij je lokale AH ook niet met Amerikaanse Dollars kan betalen terwijl dat bij de AH op Schiphol wel kan (geen idee of dat echt kan, ik ga er van uit van wel).
Het verwijt zit hem er dan meer in dat N26 en Revolut geen virtuele Maestro kaart geven ipv een virtuele Mastercard aangezien die eerste overal werkt en die laatste niet. Maar goed het is gratis dus niet echt een verwijt, meer een 'wat suf zeg :/ '.

• kindle44
SolarOrbiter schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:20:
@SolarOrbiter N26 Maestro werkt bij mij WEL via Google Pay bij betalingen in Nederland. Dus ik heb een tegenovergestelde ervaring. :*)

• Glup
  • Niet online
Bij mijn weten bestaan er (in de praktijk?) geen virtuele Maestro kaarten. Wel kan je sommige Maestro kaarten aan Google Pay toevoegen die dan via een (virtuele) Maestro token (?!) de betalingen doorvoert als Maestro betaling.

N26 stelt expliciet dat hun Maestro kaarten niet geschikt zijn of worden gemaakt voor Google Pay. Dus @kindle44 óf dit is recentelijk veranderd of .. je vergist je?

Die Revolut Maestro kaart kost verzendkosten (paar €) en het kan zijn dat je eerst serieus gebruik van je rekening moet maken voordat je die kan aanvragen. Dan kan je die aan Google Pay toevoegen.

Het is onzin te denken dat die Maestro pas in huis hebben gevaar oplevert aangezien je daar niks aan hebt zonder PIN-code of bij online betalingen via 3-D toestemming in je App.

Volgens mij denk je een beetje te moeilijke @Nachtschade , gewoon Revolut rekening gebruiken en wanneer het kan de Maestro pas aanvragen. Of je die in de toekomst als fysieke pas ooit gaat gebruiken zal de toekomst uitwijzen; nu daarover moeilijk doen is onzinnig moeilijk doen en praktisch onhandig ;)

Aanvulling:
Het standpunt van N26:
Where can I use my Maestro card?
ℹ️ Only available for customers with our German, Austrian or Dutch terms & conditions

Let’s get a couple of things out of the way: your Maestro can’t be used for online purchases and it’s not an EC or Girocard (in Germany).

You can't use it for Apple Pay or Google Pay.

But you can use your card in ATMs or shops where the Maestro symbol is displayed. Each ATM transaction using your Maestro is €2 (plus a fee of 1,7% of the amount for foreign currency withdrawals).

You can order your Maestro card directly in the app.

If you’re having issues using your Maestro, first check that your card settings are activated. If nothing is blocked, contact Customer Support via chat and we’ll look into it for you.
Voor de duidelijkheid, er staat dus letterlijk "You can't use it for Apple Pay or Google Pay."

Nog meer aanvulling: https://community.revolut...in-the-netherlands/149047

[Voor 34% gewijzigd door Glup op 18-03-2021 12:47. Reden: aanvulling]

• kindle44
Glup schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:42:

N26 stelt expliciet dat hun Maestro kaarten niet geschikt zijn of worden gemaakt voor Google Pay. Dus @kindle44 óf dit is recentelijk veranderd of .. je vergist je?
Excuus, @Glup en @Nachtschade , het ging om Maestro van Revolut en niet van N26.

• Nachtschade
Glup schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:42:

Het is onzin te denken dat die Maestro pas in huis hebben gevaar oplevert aangezien je daar niks aan hebt zonder PIN-code of bij online betalingen via 3-D toestemming in je App.
Okay, ik dacht dat dat zo werkte bij een creditcard.
Volgens mij denk je een beetje te moeilijke @Nachtschade , gewoon Revolut rekening gebruiken en wanneer het kan de Maestro pas aanvragen. Of je die in de toekomst als fysieke pas ooit gaat gebruiken zal de toekomst uitwijzen; nu daarover moeilijk doen is onzinnig moeilijk doen en praktisch onhandig ;)
Ik ga er zeker geen geld voor betalen. Zoals gezegd; het was een bonus voor me om er met Google Pay mee te kunnen betalen. Het ging me voornamelijk om het kunnen betalen van webshops die geen PayPal of iDeal aanbieden.

• JeroenE
  • Niet online
@Glup je kan betaalkaarten wel gebruiken om contactloze betalingen te doen zonder pincode. Het gaat maar om maximaal 50 euro. Die limiet is voor Nederlandse kaarten, maar voor N26 toevallig hetzelfde.

• Glup
  • Niet online
kindle44 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:56:
[...]

Excuus, @Glup en @Nachtschade , het ging om Maestro van Revolut en niet van N26.
Haha, ja begrijpelijk. Was net aan het denken om voor te stellen deze discussie op het Revolut kanaal voort te zetten aangezien het hier idd niet thuis hoort :+

• Glup
  • Niet online
Nachtschade schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:57:
Okay, ik dacht dat dat zo werkte bij een creditcard.
Zo werkt het met een creditcard (of Mastercard/VISA debit/prepaid) ook niet meer aangezien 3D-secure is ingevoerd en wordt afgedwongen: Wikipedia: 3-D Secure

Die rare CVV/CVC code die op de achterkant staat is dus niet meer nodig. Ik heb trouwens al vaker gemerkt dat die niet eens meer wordt gevraagd dus die wordt sowieso uitgefaseerd.

• Glup
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:57:
@Glup je kan betaalkaarten wel gebruiken om contactloze betalingen te doen zonder pincode. Het gaat maar om maximaal 50 euro. Die limiet is voor Nederlandse kaarten, maar voor N26 toevallig hetzelfde.
Ja heb je helemaal gelijk in. Deze mogelijkheid was ik even vergeten.
In vrijwel alle Apps kan je trouwens de kaart gewoon uitzetten dus dan werkt dat ook niet meer 8)

[Voor 9% gewijzigd door Glup op 18-03-2021 13:11]

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:52
Glup schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Zo werkt het met een creditcard (of Mastercard/VISA debit/prepaid) ook niet meer aangezien 3D-secure is ingevoerd en wordt afgedwongen: Wikipedia: 3-D Secure

Die rare CVV/CVC code die op de achterkant staat is dus niet meer nodig. Ik heb trouwens al vaker gemerkt dat die niet eens meer wordt gevraagd dus die wordt sowieso uitgefaseerd.
CVV/CVC codes zijn nog wel degelijk nodig. Deze wordt (icm kaartnummer en expiration date) gecheckt via authorisatie request richting de issuer van de credit card. 3D-Secure staat daar los van.

3D-Secure gaat via de ACS van een bank (soms bouwen ze die zelf (zoals bij bunq volgens mij) en soms is dat van een 3rd party (zoals bij ICS)) en dat is voor het authentiseren van je transactie.

In sommige gevallen hoef je de authorisatie maar 1x te doen (zoals bij Amazon) en hoef je daarna alleen nog maar te authentiseren voor de betaling. Ook daarvoor zijn soms regels voor uitsluiting (lage bedragen bij bekende merchants bijvoorbeeld), maar dat verschilt waarschijnlijk per bank.

Mijn website

• Nachtschade
kindle44 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:07:

Nog even voor de duidelijkheid:

Jij kunt bij elke pin terminal in elke winkel of andere toko betalen met je Google Pay app waaraan je fysieke revolute Maestro kaart is gekoppeld? Of zijn er ook winkels die juist geen Maestro accepteren?

Zo'n kaart kost 7 Euro nog wat. Zijn dat de totale kosten? Moet je om de zoveel tijd een nieuwe bestellen en betalen of juist niet?

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:45
Nachtschade schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:31:
[...]

Nog even voor de duidelijkheid:

Jij kunt bij elke pin terminal in elke winkel of andere toko betalen met je Google Pay app waaraan je fysieke revolute Maestro kaart is gekoppeld? Of zijn er ook winkels die juist geen Maestro accepteren?

Zo'n kaart kost 7 Euro nog wat. Zijn dat de totale kosten? Moet je om de zoveel tijd een nieuwe bestellen en betalen of juist niet?
Voor Revolut is er een apart topic.

Acceptatie van Maestro is in Nederland uitstekend (het is de standaard). Daarbuiten hangt het ervan af. In een aantal Europese landen is men naar Mastercard overgestapt. Zie ook het Wikipedia-artikel.

• brijn
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Glup schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:00:
[...]

Die redenering kan ik niet volgen. N26 zakelijk is het goedkoopst maar beperkter dan KNAB.
Revolut heeft trouwens ook een gratis zakelijk account
Die beperking is het ontbreken van zakelijke incasso's. Ik krijg daar 1% korting op, waardoor knab voor mij veel goedkoper is dan N26.

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:53
Vandaag tegen een minder leuk dingetje gelopen.

In de app en website kon je vroeger de details van een transactie inzien. Voor wat meer details. Zoals transactie nummer en eventuele tekst cq meldingen. Zoals een opmerking of zelfs een banknummer.
Dmv het openen van de transactie en dan rechtsboven het cloud icoon te klikken.

Nu kun je de generieke informatie zien, als je de transactie opent maar niet meer de details van een transactie. Dus alleen naam, bedrag en tijdstip.

Een oplossing heb ik hiervoor niet gevonden. Weten jullie hoe je de details kan opvragen?

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-08 16:50
De interface is aangepast maar voor mij op Android zijn alle gegevens er nog. Het rekeningnummer staat nu onderaan de pagina i.p.v. bovenaan, maar wel met een knop om het rekeningnummer of de omschrijving te kopiëren.

• JeroenV_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-09 16:35
Misschien een stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden:
als je de n26 app en de rabo wallet app op je telefoon (android) hebt, krijg je dan de keuze waarmee je wilt betalen via nfc?

Ik denk er namelijk aan om een n26 rekening te openen ivm vakantie naar Zweden, dus dan is het wel fijn om geen transactiekosten te moeten betalen, maar gebruik normaal gesproken gewoon de rabo app.
Kan echter nergens vinden wat er gebeurd als je beide apps hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
JeroenV_ schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:07:
Misschien een stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden:
als je de n26 app en de rabo wallet app op je telefoon (android) hebt, krijg je dan de keuze waarmee je wilt betalen via nfc?

Ik denk er namelijk aan om een n26 rekening te openen ivm vakantie naar Zweden, dus dan is het wel fijn om geen transactiekosten te moeten betalen, maar gebruik normaal gesproken gewoon de rabo app.
Kan echter nergens vinden wat er gebeurd als je beide apps hebt.
Android instellingen -> Bluetooth & device connection -> Tap & Pay -> Payment default -> kies jouw default

Bij veel Apps is het zo dat als je die App opent voordat je met NFC betaalt, dit als betaalmethode prevaleert boven de default.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:23
Je kunt zelfs instellen (op Galaxy iig) dat de juist enkel de geopende app wilt gebruiken. Maar neem aan dat je dat dan via GPay wilt afhandelen? De N26 app zelf doet naar mijn weten geen NFC payments.

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02:24
Ik kan het nergens terugvinden, dus het zal waarschijnlijk nog niet kunnen. Maar mijn vraag is of de Maestro kaart aan Apple Pay toe te voegen is? Kan dat tegenwoordig of nog steeds niet?

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:00
GioStyle schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:44:
Ik kan het nergens terugvinden, dus het zal waarschijnlijk nog niet kunnen. Maar mijn vraag is of de Maestro kaart aan Apple Pay toe te voegen is? Kan dat tegenwoordig of nog steeds niet?
Nope, nog steeds niet.

• GioStyle
Thanks. Dan ga ik mijn N26 rekening puur gebruiken om betalingen in niet-Euro's te doen vanwege gunstige koers.

• JeroenV_
ShitHappens schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:22:
Je kunt zelfs instellen (op Galaxy iig) dat de juist enkel de geopende app wilt gebruiken. Maar neem aan dat je dat dan via GPay wilt afhandelen? De N26 app zelf doet naar mijn weten geen NFC payments.
Dan heb ik dat verkeerd gelezen over dat nfc, via gpay betalen zal niet lukken in winkels gok ik.
Dus dan moet ik toch de pas aanvragen begrijp ik nu.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-08 16:50
In Zweden is het geen probleem om een Mastercard te gebruiken voor zover ik weet, dus als het je om de transactiekosten gaat dan lijkt het me dat het wel gaat werken. Terug in Nederland stel je dan weer in dat je met de Rabo-app betaalt op je telefoon.

• JeroenV_
Het gaat me inderdaad om de transactiekosten; vorig jaar denk ik bijna 75E aan transactiekosten betaald, iedere keer tanken en boodschappen, uitjes etc loopt toch aardig op.
Kwam nu dus dat N26 tegen en dat leek wel een mooie oplossing.

• Glup
  • Niet online
Bij Revolut kan je zowel je MAESTRO als Mastercard/VISA debit aan Google Pay koppelen en dus daarmee met Google Pay betalen.

Ik blijf het onbegrijpelijk maken waarom N26 hun MAESTRO niet ook geschikt heeft gemaakt voor Google Pay |:(

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:24
Glup schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:01:
Bij Revolut kan je zowel je MAESTRO als Mastercard/VISA debit aan Google Pay koppelen en dus daarmee met Google Pay betalen.

Ik blijf het onbegrijpelijk maken waarom N26 hun MAESTRO niet ook geschikt heeft gemaakt voor Google Pay |:(
Waarschijnlijk omdat dit het enige land is waar die combo noodzakelijk is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Glup
  • Niet online
Brent schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:03:
[...]

Waarschijnlijk omdat dit het enige land is waar die combo noodzakelijk is.
Ook Duitsland en Oostenrijk. Weet niet of nog meer.

• Brent
Glup schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:04:
[...]

Ook Duitsland en Oostenrijk. Weet niet of nog meer.
Is dat zo? Werkt het daar niet gewoon met een CC koppeling? Volgens mij wel namelijk.

• Brent
Dat zegt niets over betalen per app.

• Glup
  • Niet online
Het lijkt erop alsof wij langs mekaar heen lullen ;)

De combo MAESTRO/MC is zowel in NL, Dld, als Oostenrijk verkrijgbaar.

Voor zover ik weet kan bij N26 alleen de MC in GPay worden toegevoegd.

• Brent
Glup schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:50:
Het lijkt erop alsof wij langs mekaar heen lullen ;)

De combo MAESTRO/MC is zowel in NL, Dld, als Oostenrijk verkrijgbaar.

Voor zover ik weet kan bij N26 alleen de MC in GPay worden toegevoegd.
Wat erop duidt, en dat is mijn eigen beperkte ervaring, dat enkel in Nederland de Gpay-Maestro optie bestaat/gangbaar is.

• Glup
  • Niet online
Brent schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:37:
[...]

Wat erop duidt, en dat is mijn eigen beperkte ervaring, dat enkel in Nederland de Gpay-Maestro optie bestaat/gangbaar is.
Oh dat bedoel je.

Nee, ook in andere landen is GPay-MAESTRO mogelijk. Zie hier bijvoorbeeld voor België.

• Brent
Goed, laten we er Benelux van maken ;) Daarbuiten heb ik het nog nooit gezien iig.

• Glup
  • Niet online
Brent schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:48:
Goed, laten we er Benelux van maken ;) Daarbuiten heb ik het nog nooit gezien iig.
Italië ook bijvoorbeeld 8)
(naast Duitsland, Oostenrijk, NL en België dus)

[Voor 46% gewijzigd door Glup op 14-04-2021 07:54. Reden: aanvulling]

• GioStyle
Is het nog steeds mogelijk om een Maestro pas te bestellen? Ik heb al 100 euro gestort, maar ik zie nergens een optie om de pas te bestellen..

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:45
GioStyle schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:28:
Is het nog steeds mogelijk om een Maestro pas te bestellen? Ik heb al 100 euro gestort, maar ik zie nergens een optie om de pas te bestellen..
In de app de Mastercard opzij swipen (althans zo heb ik het jaren geleden aangevraagd).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GioStyle
Wally2002 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:36:
[...]

In de app de Mastercard opzij swipen (althans zo heb ik het jaren geleden aangevraagd).
Net contact gehad met een medewerker van N26. Ja, het is nog steeds mogelijk, maar het zit echt ontzettend ver weg gestopt. Net de Maestrokaart besteld, deze kaart kost de eerste keer niets, ook al staat er dat er 10 euro in rekening gebracht gaat worden.

[Voor 16% gewijzigd door GioStyle op 13-04-2021 18:57]

• Ynst2003
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 26-08 09:17
ik heb vorige week een N26 Business Smart-account geopend.
Nu heb ik (eigen) geld vanuit de Rabobank over gemaakt naar het IBAN-nr wat er staat op de pagina 'My Account'

na 4 dagen staat het geld er nog steeds niet op.
Rabobank zegt dat het prima verzonden is en geen fouten heeft ontdekt. Geen idee wat er nu precies aan de hand is, misschien dat de eerste transactie per se via creditcard moet via 'Add Money'?

Ik zou graag een medewerker aan de lijn willen hebben (mag in het Engels), maar ik zie op de website alleen mailadressen en chatbots. Hebben ze uberhaupt telefonisten voor de EU of niet?

[Voor 11% gewijzigd door Ynst2003 op 19-04-2021 09:40]

• Bigf00t
Ynst2003 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:38:
Inclusief weekend? Als je het juiste IBAN gebruikt hebt is er weinig reden tot paniek. Geld verdwijnt niet ineens zomaar. MIsschien doen ze even een extra check omdat het een nieuw account is.

Overboekingen komen meestal de volgende werkdag binnen. Vaak zelfs dezelfde middag als je 's morgens de overboeking hebt gedaan.

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:05
Ynst2003 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:38:
ik heb vorige week een N26 Business Smart-account geopend.
Nu heb ik (eigen) geld vanuit de Rabobank over gemaakt naar het IBAN-nr wat er staat op de pagina 'My Account'

[...]
Als aanvulling op BigF00t, ik gok dat je het geld vrijdag(middag) hebt overgemaakt. Dat betekent dat je het op z'n vroegst vandaag (19-04) kan verwachten op je N26 rekening. In het weekend wordt er namelijk geen geld overgezet. Ik zou tot morgen einde dag even wachten en dan contact opnemen met support.

[Voor 3% gewijzigd door LongBowNL op 19-04-2021 10:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ynst2003
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 26-08 09:17
LongBowNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:12:
[...]

Als aanvulling op BigF00t, ik gok dat je het geld vrijdag(middag) hebt overgemaakt. Dat betekent dat je het op z'n vroegst vandaag (19-04) kan verwachten op je N26 rekening. In het weekend wordt er namelijk geen geld overgezet. Ik zou tot morgen einde dag even wachten en dan contact opnemen met support.
vrijdagochtend 08.00u. Het was vooral vreemd omdat Rabobank meldde dat het dezelfde dag (18.00u) op de rekening zou staan (ook bij buitenlandse EU-IBAN-nummers). Ik heb zojuist gecheckt en het staat er op :)

danku. Wel vervelend dat je niemand kunt bellen, ook niet in het Engels.

• Xenir
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22:46
Zie deze link voor transfer tijden. Sowieso kan N26 niets voor je betekenen bij inkomende overschrijvingen, daarvoor moet je bij de zendende bank zijn.

Wat ik begreep is dat er in Nederland een apart instant-transfer systeem is, afgeweken van SEPA. Alle NL banken doen daar aan mee, en ABN AMRO schijnt de enige te zijn die zowel het Europese systeem, als het Nederlandse alternatief ondersteunt.

Ikzelf heb ook (nog) ING en daar is een transfer van / naar N26 ook niet instant. Toevallig laatst eens wat crypto via Binance laten overboeken als euro en dat kwam van een bankrekening uit GB, en dat was via N26 instant binnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Datisraar
Xenir schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:45:
Zie deze link voor transfer tijden. Sowieso kan N26 niets voor je betekenen bij inkomende overschrijvingen, daarvoor moet je bij de zendende bank zijn.

Wat ik begreep is dat er in Nederland een apart instant-transfer systeem is, afgeweken van SEPA. Alle NL banken doen daar aan mee, en ABN AMRO schijnt de enige te zijn die zowel het Europese systeem, als het Nederlandse alternatief ondersteunt.

Ikzelf heb ook (nog) ING en daar is een transfer van / naar N26 ook niet instant. Toevallig laatst eens wat crypto via Binance laten overboeken als euro en dat kwam van een bankrekening uit GB, en dat was via N26 instant binnen.
Ja, het is nog heel divers nog als het gaat om Instant Payment binnen Europa. Vanaf mijn Franse bankrekening komt ook instant binnen op N26. Maar Rabo naar N26 weer niet. Maar.....laten we blij zijn met IP in Nederland. Hier in NL zelf werkt het en is het gratis. In Spanje en Frankrijk moet je extra betalen voor IP. En in Ierland bestaat IP nog niet eens.

[Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 01-05-2021 08:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipsen
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:56
Ik gebruik mijn N26 mastercard inmiddels als vervanging voor mijn creditcard. Heb mijn ('echte', niet-prepaid) creditcard bij ICS dan ook opgezegd.

Zijn er meer die dit zo doen, en hoeveel houden jullie aan als bedrag om betrouwbaar creditcard betalingen mee te kunnen doen?

Mijn ICS creditcard had bijvoorbeeld een bepaalde maandelijkse bestedingslimiet, daarom had ik een bedrag ter hoogte van die bestedingslimiet ook op mijn N26 kaart staan (waarbij ik het aanvul na gedane betalingen).

Op internet zijn alleen wel veel berichten te vinden van N26 die soms zomaar rekeningen sluit en waarbij het geld dat op de rekening stond vervolgens behoorlijk lang 'zweeft' cq. niet beschikbaar is.

Ik vroeg me dan ook af of een lager bedrag van zeg 1000 ook werkbaar is. Heb alleen geen zin in betalingen die geweigerd worden (bvb. bij het betalen van een hotel of huurauto komende zomer).

Iemand ervaringen?

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Flipsen Het ligt er natuurlijk maar net aan wat jij precies aan uitgaven doet. Je kan voor een vakantie ook tijdelijk meer geld op je (al dan niet prepaid of debit) card zetten. Ik bedoel: als je normaal maximaal 100 euro per maand uitgeeft en in je vakantie 1000 dan hoef je natuurlijk ook niet het hele jaar 1500 euro op je rekening te hebben staan.

Ik heb juist voor vakanties en dergelijke wel een credit card. Ik hoor nog vaak verhalen (niet heel specifieke voor N26 trouwens) dat mensen op vakantie een debit card hebben die dan niet wordt geaccepteerd bij autohuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:28
Flipsen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:01:
Ik gebruik mijn N26 mastercard inmiddels als vervanging voor mijn creditcard. Heb mijn ('echte', niet-prepaid) creditcard bij ICS dan ook opgezegd.
Iemand ervaringen?
Mijn ervaring met N26 is zo positief dat ik mijn andere bankrekeningen vrijwel niet meer gebruik. Ik bestel redelijk veel in het buitenland, nooit problemen. (Amazon, kickstarter, paypal etc). (En N26 heeft een veel betere dollar naar euro koers dan Amazon of paypal)
Mijn salaris komt er ook op binnen, dus betalen is nooit een probleem.
Heb er echter nooit een auto/hotel mee gehuurd/betaald.
Je kunt overigens nu het saldo bij N26 heel snel aanvullen via een ideal-betaling, zelf nog nooit gebruikt.

Wel heb ik mijn spaargeld bij openbank.nl staan, dus mocht N26 opeens geblokkeerd zijn dan kan ik daar terecht.

Ik volg een beetje het duitse n26 forum op facebook, zie daar ook berichten over onverwacht afsluiten, het lijkt erop dat dit komt doordat je de rekening dan zakelijk gebruikt terwijl je m als particulier geopend hebt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Jan-Remco schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:30:
Je kunt overigens nu het saldo bij N26 heel snel aanvullen via een ideal-betaling, zelf nog nooit gebruikt.
Als ik kies voor iDEAL top-up dan zijn de kosten:
€0,60 voor €20
€1,50 voor €50
€3,- voor €100
€4,50 voor €150

Dat zijn nogal kosten :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
Glup schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Als ik kies voor iDEAL top-up dan zijn de kosten:
€0,60 voor €20
€1,50 voor €50
€3,- voor €100
€4,50 voor €150

Dat zijn nogal kosten :'(
Wat ? 4,50€ per 150 top up? Gratis bestaat niet, maar dat is van de zotte. Dat doet toch niemand. Een gewone overboeking duurt 1 werkdag en hier en daar via Instant Payment overboeking naar N26 staat het direct op je N26 rekening.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 05-05-2021 14:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Datisraar schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Wat ? 4,50€ per 150 top up? Gratis bestaat niet, maar dat is van de zotte. Dat doet toch niemand. Een gewone overboeking duurt 1 werkdag en hier en daar via Instant Payment overboeking naar N26 staat het direct op je N26 rekening.
Ja, ik dacht: even kijken of zij nog steeds die paar centen rekenen voor iDEAL; kwam ik op deze onzalige bedragen ;(

Kijk zelf maar eens: Add Money > iDEAL > [klik op resp. bedragen en huiver]

Het zijn dit soort addertjes onder het gras die toch wel een groot verschil tussen de verschillende challengers laten zien!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-09 15:58
Ik doe zelf meestal een gewone overboeking: dat is gratis en snel beschikbaar. Ik heb wel een ABN Amro rekening, geloof dat het bij andere banken een paar dagen kan duren. iDEAL zou ik meer als een oplossing zien als je nu geld nodig hebt dan de normale manier om op te waarderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Inviscid schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:28:
Ik doe zelf meestal een gewone overboeking: dat is gratis en snel beschikbaar. Ik heb wel een ABN Amro rekening, geloof dat het bij andere banken een paar dagen kan duren. iDEAL zou ik meer als een oplossing zien als je nu geld nodig hebt dan de normale manier om op te waarderen.
Ja, voordeel van ABNAMRO is dat het idd binnen secondes aankomt :)

Nadeel is dat zij nog steeds geen Google Pay hebben :(

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bigf00t
Bigf00t schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:49:
Vanaf nu zijn er iDEAL top-ups mogelijk bij N26.

Helaas niet te vroeg juichen, want alleen de eerste top-up is gratis. Daarna rekenen ze een fee van 3% wat natuurlijk totaal onacceptabel is. Hopelijk wordt dit in de toekomst een stuk goedkoper of kosteloos. Anders zal er weinig gebruik van gemaakt worden.
In maart schreef ik al over de iDEAL top-ups en zoals ik toen al voorspelde zullen er op deze manier weinig mensen gebruik van maken.

Kunnen ze het over een tijdje er weer uitslopen 'wegens te weinig interesse voor deze dienst' ofzo. Goh hoe zou dat toch komen :+

Uiteindelijk krijgen we hopelijk één Europese Instant Payment standaard. Dan wordt dat hele iDEAL sowieso zo goed als overbodig.

• Datisraar
Bigf00t schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:31:
[...]

In maart schreef ik al over de iDEAL top-ups en zoals ik toen al voorspelde zullen er op deze manier weinig mensen gebruik van maken.

Kunnen ze het over een tijdje er weer uitslopen 'wegens te weinig interesse voor deze dienst' ofzo. Goh hoe zou dat toch komen :+

Uiteindelijk krijgen we hopelijk één Europese Instant Payment standaard. Dan wordt dat hele iDEAL sowieso zo goed als overbodig.
Helemaal eens: 1 Europese Instant Payment voor alle Europese banken. Gaat helaas nog wel even duren voordat alle neuzen dezelfde kant op staan in Europa. Het bestaat nog niet eens overal. Ik heb een rekening bij KBC Ierland, en kent Ierland IP nog niet eens. En gaat er voorlopig ook nog niet komen. Daar moeten ze eerst nog over nadenken of het voor Ierse banken onderling gaat werken, laat staan dat ze meedoen met de Europese IP met andere landen.
Ik schat 2025......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20:47
Afgelopen week een account geopend bij n26 en 10 euro er op gezet om de fysieke mastercard te bestellen. Nu blijft die 10 euro gewoon op mijn account staan, is die nu toch gratis of duurt de verwerking gewoon erg lang bij N26?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Helemaal eens: 1 Europese Instant Payment voor alle Europese banken. Gaat helaas nog wel even duren voordat alle neuzen dezelfde kant op staan in Europa. Het bestaat nog niet eens overal. Ik heb een rekening bij KBC Ierland, en kent Ierland IP nog niet eens. En gaat er voorlopig ook nog niet komen. Daar moeten ze eerst nog over nadenken of het voor Ierse banken onderling gaat werken, laat staan dat ze meedoen met de Europese IP met andere landen.
Ik schat 2025......
Dat is toch TIPS?
Alleen heeft nog niet iedereen het geïmplementeerd.

[Voor 8% gewijzigd door Glup op 08-05-2021 14:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
Glup schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:13:
[...]

Dat is toch TIPS?
Alleen heeft nog niet iedereen het geïmplementeerd.

[Afbeelding]
Ze werken er aan daar......

https://www.irishtimes.com/1.4550384

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 01-09 13:21
Olaf91 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:46:
Afgelopen week een account geopend bij n26 en 10 euro er op gezet om de fysieke mastercard te bestellen. Nu blijft die 10 euro gewoon op mijn account staan, is die nu toch gratis of duurt de verwerking gewoon erg lang bij N26?
Volgens mij is die MC credit card gratis.
Het kost alleen wat als je de Meastro PIN pas wilt bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glup
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20:47
Ja dus inderdaad wel kosten verbonden aan de fysieke kaart, vreemd. Ik wacht het wel af, kaart is onderweg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 01-09 13:21
@Glup@Olaf91 Apart. Ik heb sinds een paar maanden de CC. Nooit voor hoeven betalen, alleen een keer geld op de rekening moeten storten, maar dat kan ik ook gewoon weer uitgeven...
Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee