Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:08
McGarrett schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:44:
[...]

Dus jij gebruikt nu de gratis variant van knab voor voornamelijk iDeal zonder problemen? Ik dacht dat dat niet kon/mocht uit de berichten die ik hier heb gelezen. Dat is waar ik eindelijk ook naar opzoek ben :)
iDeal wel, incasso's niet volgens de voorwaarden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-06 19:45

Woopdedooo

THT: Zie signature

McGarrett schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:52:
Allemaal nog te mager om daar persoonlijk 4,xx voor te betalen. Dan hou ik het nog liever op een NL Bank voor 1,xx ...misschien met wat minder fancy features maar het voldoet voor de dagelijkse bankzaken. Dus hou ik het wel bij de gratis versie van N26 (en andere fintechs) 😉
Ik snap dat als je voornamelijk in de Eurozone bent, de betaalde versie niet zoveel toevoegd. Ik heb ook nog de gratis versie, maar woon al ruim een jaar in niet-Eurozone gebied waarbij het ook nog eens lastig is om een bankrekening te openen (+ vertraging door Covid). Hoewel ik ook nog niet de rede zie om te switchen zou ik het wel gedaan hebben als er geen gratis versie was. Naast het feit dat het me anders veel geld had gekost om staat de Euro gunstig ten opzichte van de munt waarin ik betaal :P

Dus dat het te mager is ligt wat genuanceerder.

... na de zomer

• brijn
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
McGarrett schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:44:
[...]

Dus jij gebruikt nu de gratis variant van knab voor voornamelijk iDeal zonder problemen? Ik dacht dat dat niet kon/mocht uit de berichten die ik hier heb gelezen. Dat is waar ik eindelijk ook naar opzoek ben :)
Ja ik gebruik iDeal regelmatig. Er loopt ook nog een automatische incasso. Die laatste is nog niet zo lang geleden actief geworden. De enige beperking is dat pinnen niet mogelijk is.

[Voor 5% gewijzigd door brijn op 27-11-2020 17:51]

• brijn
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:18:
[...]

iDeal wel, incasso's niet volgens de voorwaarden.
Ik heb één incasso lopen. Knab zegt er niets van, voert hem uit. Waarschijnlijk is het voor knab te moeilijk om onderscheid te maken. Ze noemen het een spaarrekening, maar aan de rekening is ook nog (standaard) een spaarrekening gekoppeld. Hahaha. Softwarematig is knab geen hoogvlieger. Bankieren via de browser op de desktop, gaat soms erg traag en er zijn wat vreemde gedragingen. De app misdraagt zich soms op mijn telefoon, kunnen ze niet oplossen.

[Voor 45% gewijzigd door brijn op 27-11-2020 18:05]

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:22
Woopdedooo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:37:
[...]

Ik snap dat als je voornamelijk in de Eurozone bent, de betaalde versie niet zoveel toevoegd. Ik heb ook nog de gratis versie, maar woon al ruim een jaar in niet-Eurozone gebied waarbij het ook nog eens lastig is om een bankrekening te openen (+ vertraging door Covid). Hoewel ik ook nog niet de rede zie om te switchen zou ik het wel gedaan hebben als er geen gratis versie was. Naast het feit dat het me anders veel geld had gekost om staat de Euro gunstig ten opzichte van de munt waarin ik betaal :P

Dus dat het te mager is ligt wat genuanceerder.
Klopt, wat je zegt. Maar als je in de eurozone woont en niet, of niet veel reist buiten de eurozone (zeker in deze COVID 19 tijden) is 5€ per maand tov de standaard gratis een te groot verschil om te switchen bij N26 lijkt me.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Uiteindelijk is het een persoonlijke afweging of je de extra opties van een duurder pakket kunt gebruiken, en hoeveel geld je daarvoor over hebt en/of je de maandelijkse fee wellicht terugverdiend.

Ik zag een aantal berichten terug wat onduidelijkheid over welk plan welke features heeft.
N26 heeft daarvoor een heel handig overzicht.

• dj_ryow
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-06 12:49
Krijg net een bericht van N26 dat ik binnen 3 dagen moet aantonen waar het geld van mijn NL bankrekening vandaan komt (de rekening waarmee ik geld heb gestort om mijn N26 rekening). Hebben jullie dat ook al eens aan de hand gehad? Is het sturen van een aantal salarisstroken voldoende? Een beetje jammer dit gedoe omwille van een gratis bankrekening wat ik alleen maar een beetje gebruik om te experimenteren/uitproberen.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@dj_ryow Ik heb het nog niet gehad, maar ik maak ook geen enorme bedragen over. Vaak een paar euro, af en toe eens honderd ofzo.

Als je het hebt over meerdere salarisstroken dan gaat het wellicht over best een leuk bedrag?

Ik weet niet wat je aan het experimenteren bent, maar ik kan me voorstellen dat de afdeling fraude&witwassen het niet gelijk geweldig vind als er eerst (ik noem maar wat) 3000 euro wordt gestort en dat binnen 1 dag ook weer bijna allemaal is uitgegeven aan aankopen op internet.

• dj_ryow
JeroenE schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:09:
@dj_ryow Ik heb het nog niet gehad, maar ik maak ook geen enorme bedragen over. Vaak een paar euro, af en toe eens honderd ofzo.

Als je het hebt over meerdere salarisstroken dan gaat het wellicht over best een leuk bedrag?

Ik weet niet wat je aan het experimenteren bent, maar ik kan me voorstellen dat de afdeling fraude&witwassen het niet gelijk geweldig vind als er eerst (ik noem maar wat) 3000 euro wordt gestort en dat binnen 1 dag ook weer bijna allemaal is uitgegeven aan aankopen op internet.
Het gaat wel over een flink bedrag inderdaad wat ik destijds (een jaar geleden ofzo) naar N26 had overgemaakt en vanochtend grotendeels weer terug heb geboekt omdat ik het nu nodig heb. Aangezien het van/naar dezelfde rekening is waar het destijds vandaan kwam en het beide op mijn naam staat had ik niet verwacht dat dat voor problemen zou zorgen. Misschien is het slechts een formaliteit, maar irritant is het wel.

edit: update: een paar salarisstroken was voldoende. ging vlekkeloos :)

[Voor 3% gewijzigd door dj_ryow op 03-12-2020 11:53]

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 21:38
Leuke aanbiedingen onder het trapje explore. Gratis 25gb extra storage voor een jaar bij Dropbox!

---------------
Tartarus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:37:
Kwam al eens voorbij hier. Heb er gelijk gebruik van gemaakt.
Excuses niet eerder gezien!

[Voor 61% gewijzigd door Ashundi op 05-12-2020 13:46]

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:30
Zijn er al mensen die gebruik maken van N26 Smart?

Verdient dat afronden van bestedingen naar boven zichzelf uiteindelijk maandelijks terug of zit er toch ergens een addertje onder de gras?
Ashundi schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:20:
Leuke aanbiedingen onder het trapje explore. Gratis 25gb extra storage voor een jaar bij Dropbox!
Kwam al eens voorbij hier. Heb er gelijk gebruik van gemaakt.

[Voor 26% gewijzigd door Tartarus op 05-12-2020 13:40]

• Creative
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-06 13:55
Ik zit te kijken naar N26 en Revolut. Ik zie dat Revolut al druk bezig is met Ideal. Staat dit voor N26 ook op de planning?

• Sandermm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:52
Creative schreef op zondag 6 december 2020 @ 01:34:
Ik zit te kijken naar N26 en Revolut. Ik zie dat Revolut al druk bezig is met Ideal. Staat dit voor N26 ook op de planning?
Weinig tot nul kans op. iDeal is alleen voor de Nederlandse markt en voegt weinig toe als je ook met een MasterCard kunt betalen.

Anoniem: 886251

Sandermm schreef op zondag 6 december 2020 @ 02:10:
[...]

Weinig tot nul kans op. iDeal is alleen voor de Nederlandse markt en voegt weinig toe als je ook met een MasterCard kunt betalen.
Denk dat dit vooral afhangt ook of het aanslaat bij Revolut. Als er opeens een sterke toename is van klanten bij Revolut zou N26 het wel eens kunnen overwegen.

• JeroenE
  • Niet online
Tartarus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:37:
Verdient dat afronden van bestedingen naar boven zichzelf uiteindelijk maandelijks terug of zit er toch ergens een addertje onder de gras?
Wat bedoel je precies? het is gewoon je eigen geld dus je verdient hier verder niets mee.

Je kan dit ook zelf doen natuurlijk. Dat is wel heel veel werk als je het per transactie doet, maar je kan ook een keertje tellen hoeveel transacties je in een maand doet. Bijvoorbeeld dat zijn er 25. Als je dan bedenkt dat je gemiddeld 50 cent afrond dan zou je 1 keer per maand 12,50 naar een Space kunnen overmaken en dan heb je hetzelfde effect.

Wat wel een leuk effect is (vind ik dan) als het automatisch gaat is dat je het dan zo kan regelen dat je altijd hele euro's op je bankrekening hebt staan. Je saldo is dus geen 23,58 of 23,14 maar 23,00. Beetje Hema idee, maar wel lekker duidelijk. Zo werkt het in ieder geval bij bunq (behalve als je in vreemde valuta betaald), ik neem aan dat het bij N26 hetzelfde gaat.

• Tartarus
JeroenE schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:05:
[...]
Wat bedoel je precies? het is gewoon je eigen geld dus je verdient hier verder niets mee.

Je kan dit ook zelf doen natuurlijk. Dat is wel heel veel werk als je het per transactie doet, maar je kan ook een keertje tellen hoeveel transacties je in een maand doet. Bijvoorbeeld dat zijn er 25. Als je dan bedenkt dat je gemiddeld 50 cent afrond dan zou je 1 keer per maand 12,50 naar een Space kunnen overmaken en dan heb je hetzelfde effect.

Wat wel een leuk effect is (vind ik dan) als het automatisch gaat is dat je het dan zo kan regelen dat je altijd hele euro's op je bankrekening hebt staan. Je saldo is dus geen 23,58 of 23,14 maar 23,00. Beetje Hema idee, maar wel lekker duidelijk. Zo werkt het in ieder geval bij bunq (behalve als je in vreemde valuta betaald), ik neem aan dat het bij N26 hetzelfde gaat.
Duidelijk. Ik zat dus aan een soort van cashback dingetje te denken zoals ze dat in de VS ook hebben, alleen dan net iets anders.

• JeroenE
  • Niet online
Tartarus schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:41:
Duidelijk. Ik zat dus aan een soort van cashback dingetje te denken zoals ze dat in de VS ook hebben, alleen dan net iets anders.
Aha, op die manier. Dat is het dus niet, het is een "ongemerkt spaar je toch een leuk bedrag"-dingetje.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:06
Ik dacht even snel Google Pay te activeren, maar er komen flink wat voorwaarden voor mijn neus die ik eerst maar eens goed ga lezen. Meer mensen hier die Google Pay hebben geactiveerd met N26 MasterCard?

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
FJP84 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:56:
Ik dacht even snel Google Pay te activeren, maar er komen flink wat voorwaarden voor mijn neus die ik eerst maar eens goed ga lezen. Meer mensen hier die Google Pay hebben geactiveerd met N26 MasterCard?
Ja hier en werkt gewoon prima :)
Moet bekennen dat ik nooit die algemene voorwaarden van wat dan ook lees, simpelweg omdat het vaak te juridisch is en bovendien artikelen op het moment disaster nét anders wordt uitgelegd dank vrijwel iedereen dacht. Ik laat die strijd over aan de overheden en hoop dan voor het beste :+

• FJP84
Glup schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:47:
[...]

Ja hier en werkt gewoon prima :)
Moet bekennen dat ik nooit die algemene voorwaarden van wat dan ook lees, simpelweg omdat het vaak te juridisch is en bovendien artikelen op het moment disaster nét anders wordt uitgelegd dank vrijwel iedereen dacht. Ik laat die strijd over aan de overheden en hoop dan voor het beste :+
Top. Zojuist gekoppeld. Nu is het gewoon een kwestie van ge-unlockte telefoon bij pinapparaat houden en voila? Hoe werkt het als ik meerdere passen in Google Pay heb? Standaard gewoon default of krijg ik dan een keuzescherm?

• Glup
  • Niet online
FJP84 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:34:
[...]
Nu is het gewoon een kwestie van ge-unlockte telefoon bij pinapparaat houden en voila?
Yep
Hoe werkt het als ik meerdere passen in Google Pay heb? Standaard gewoon default of krijg ik dan een keuzescherm?
Je kan in Google Pay zelf de default kiezen :)

• FJP84
Glup schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:08:
[...]

Yep

[...]

Je kan in Google Pay zelf de default kiezen :)
Google pay bij de plaatselijke dorps AH werkte niet, komt waarschijnlijk omdat Mastercard niet wordt ondersteund. Klopt dat?

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:55
dj_ryow schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:43:
Krijg net een bericht van N26 dat ik binnen 3 dagen moet aantonen waar het geld van mijn NL bankrekening vandaan komt (de rekening waarmee ik geld heb gestort om mijn N26 rekening). Hebben jullie dat ook al eens aan de hand gehad? Is het sturen van een aantal salarisstroken voldoende? Een beetje jammer dit gedoe omwille van een gratis bankrekening wat ik alleen maar een beetje gebruik om te experimenteren/uitproberen.
Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61833882

en

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61972406

• Wally2002
FJP84 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:27:
[...]

Google pay bij de plaatselijke dorps AH werkte niet, komt waarschijnlijk omdat Mastercard niet wordt ondersteund. Klopt dat?
Ja, het kaartschema is hier bepalend. Geldt trouwens ook voor Apple Pay.
Helaas wordt de maestro kaart door N26 niet ondersteund in Apple Pay , geldt denk ik ook voor Google?

• FJP84
Wally2002 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:39:
[...]

Ja, het kaartschema is hier bepalend. Geldt trouwens ook voor Apple Pay.
Helaas wordt de maestro kaart door N26 niet ondersteund in Apple Pay , geldt denk ik ook voor Google?
Inderdaad geldt ook voor Google

• dj_ryow
Zou kunnen dat dingen eerst automatisch geflagged worden en dat er pas een mens naar gaat kijken nadat je een reactie geeft. In jouw geval bleek er niks nodig, bij mij waren ze snel tevreden dus ook prima.

• MxD
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-02 17:44
Met alle nieuwe gratis banken heb ik nog niet de behoefte gehad om naast m'n Nederlandse grootbank en n26 een derde rekening te openen. Wat ik nodig heb is bij n26 (vooralsnog) gratis: geld opnemen zonder bijkomende kosten, geen wisselkoers toeslag en een gratis debitcard. Volgens mij heeft geen enkele andere fintech bank dat!?? Het enige dat ik mis is een gratis en/of rekening met automatische incasso mogelijkheid. Knab valt daarom af,helaas.

[Voor 4% gewijzigd door MxD op 19-12-2020 18:04]

• miossiom
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 17-06 00:18
MxD schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:57:
Met alle nieuwe gratis banken heb ik nog niet de behoefte gehad om naast m'n Nederlandse grootbank en n26 een derde rekening te openen. Wat ik nodig heb is bij n26 (vooralsnog) gratis: geld opnemen zonder bijkomende kosten, geen wisselkoers toeslag en een gratis debitcard. Volgens mij heeft geen enkele andere fintech bank dat!?? Het enige dat ik mis is een gratis en/of rekening met incasso mogelijkheid. Knab valt daarom af,helaas.
Bedoel je automatische incasso? Want dat kan gewoon met N26.

• MxD
miossiom schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:51:
[...]

Bedoel je automatische incasso? Want dat kan gewoon met N26.
Klopt, automatische incasso, ik heb m'n bericht aangepast. Dan kan Bij n26 alleen ze hebben geen gratis en/of rekening. Het gaat me om automatische incasso van een en/of rekening.

• brijn
  • Niet online
Curve? 'Fair exchange rate'. Het is geen rekening op zichzelf, het maakt gebruik van visa of mastercard, bijvoorbeeld die van N26.
Ik heb een Curve card, maar gebruik voor betaling in andere valuta Transferwise, weet daarom niet hoe 'Fair' de exchange rate is. Transferwise heeft trouwens geen wisselkoers toeslag en een lage fee.

• MxD
brijn schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:39:
[...]

Curve? 'Fair exchange rate'. Het is geen rekening op zichzelf, het maakt gebruik van visa of mastercard, bijvoorbeeld die van N26.
Ik heb een Curve card, maar gebruik voor betaling in andere valuta Transferwise, weet daarom niet hoe 'Fair' de exchange rate is. Transferwise heeft trouwens geen wisselkoers toeslag en een lage fee.
Thanks, Curve kende ik nog niet. De eerste 500 euro lijken zonder wisselkoers opslag te gaan. Daarna 2%. Hoewel het op de website niet erg duidelijk staat imho.

Viel me op dat N26 niet meer adverteert met Extended Warranty/Purchase Insurance. Zouden ze dit geschrapt hebben?

Antwoord van Support
Volgens Support zijn de enige verzekeringen die worden aangeboden bij You en Metal vermeld op dit overzicht
https://n26.com/en-eu/plans
Wat betreft de chargebacks is er niks veranderd.

Revolut is dan toch gunstiger en goedkoper met een aankoopverzekering en iDeal :P

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 26-12-2020 11:34. Reden: Antwoord van Support]

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:51
FDR_ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:19:
Ik heb vorige week besloten mijn account stop te zetten. Formulier downloaden, printen, invullen, scannen en verzenden.
Inmiddels kan opzeggen bij N26 ‘gewoon’ online.
Meer info: https://support.n26.com/e...a/how-to-close-my-account

• filthy rich
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:09
Ik ben op zoek naar een 'gratis' alternatief voor een gezamenlijke rekening. Dus dat twee mensen met dezelfde rekening kunnen betalen.

Nu vraag ik mij af of dit met n26 mogelijk is in de volgende vorm: 1 persoon betaalt met de telefoon (apple pay oid), de andere persoon betaald met de bankpas

• JeroenE
  • Niet online
@filthy rich Volgens mij kan dat wel (net als bij iedere bank waar je met een telefoon kan betalen en je ook een fysieke bankpas hebt), maar het is niet toegestaan om je betaalmiddelen aan een ander te verstrekken.

Je hebt ook kans dat er fraude detectie afgaat als je partner net boodschappen afrekent en jij 30 seconden later in een winkel in een andere plaats een leuke nieuwe gadget (of andersom natuurlijk).

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-06 19:45

Woopdedooo

THT: Zie signature

@filthy rich en dat de mastercard op apple pay in Nederland niet overal werkt.

... na de zomer

Het enige gezamenlijke bij N26 zijn de Spaces (spaarpotjes) maar dat is het ook wel.

• Glup
  • Niet online
filthy rich schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:43:
Ik ben op zoek naar een 'gratis' alternatief voor een gezamenlijke rekening. Dus dat twee mensen met dezelfde rekening kunnen betalen.

Nu vraag ik mij af of dit met n26 mogelijk is in de volgende vorm: 1 persoon betaalt met de telefoon (apple pay oid), de andere persoon betaald met de bankpas
Als het je slechts om een gratis gezamelijk account gaat dan is bnc10 misschien wat voor je :)

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:24
Glup schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Als het je slechts om een gratis gezamelijk account gaat dan is bnc10 misschien wat voor je :)
Offtopic: die biedt geen Maestro pas aan, toch?

• McGarrett
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
filthy rich schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:43:

Bij N26 ben je aan het verkeerde adres. Check Vivid Money https://vivid.money/en-eu/pockets/
Daar kan je pockets delen, enige kostbare probleem is de metal card, een extra card kost namelijk 20 euro.
Voor de rest hebben de pockets veel overeenkomst met het Bunq principe.

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:24
McGarrett schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Bij N26 ben je aan het verkeerde adres. Check Vivid Money https://vivid.money/en-eu/pockets/
Daar kan je pockets delen, enige kostbare probleem is de metal card, een extra card kost namelijk 20 euro.
Offtopic: Vivid biedt ook geen Maestro pas aan.

McGarrett schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Als beide kaarten op jouw naam staan en je geeft een aan je partner kan ik mij moeilijk voorstellen dat de bank er geen moeite mee heeft als die je betrapt.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:21
Gisteren heeft N26 opeens mijn maandeljjkse afschrijving voor Amazon Prime gedeclined.
Na wat heen en weer gestuiter tussen beide support chats erkende N26 dat ze een storing hebben.
Deze maand Prime maar met iDeal betaald, en hopen dat het tegen volgende maand weer normaal werkt.

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-06 14:14
frickY schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:51:
Gisteren heeft N26 opeens mijn maandeljjkse afschrijving voor Amazon Prime gedeclined.
Na wat heen en weer gestuiter tussen beide support chats erkende N26 dat ze een storing hebben.
Deze maand Prime maar met iDeal betaald, en hopen dat het tegen volgende maand weer normaal werkt.
PayPal geeft aan dat mijn N26 MasterCard debit kaart is geblokkeerd omdat de "identiteit niet geverifieerd kan worden", maar ik heb er wel een betaling mee gedaan.

Iemand deze ervaring ook gehad?
Deze betaling liep wel "vreemd" overigens, omdat de N26 app eerst aangaf "Your payment with MasterCard has been declined" en daarna direct "Your payment with MasterCard has been successfully processed". Dus ik bij N26 navraag gedaan, blijkt dat PP eerst een "creditcard" transactie doet, daarna een "debitcard" transactie. Zou dit de reden zijn van blokkade bij PP?

Update 18-01-2021: Via de chat geeft N26 aan dat er "onlangs" een wijziging geweest is bij MasterCard met het PSD2 security protocol, vreemd want ik kan hier nergens iets op vinden dat onlangs aangepast. Ze gaan het aanpassen/fixen, maar wanneer het opgelost is kunnen ze niet zeggen :/

[Voor 13% gewijzigd door Soundwork op 18-01-2021 18:02]

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18:37
Iemand ervaringen met het 'Business Standard' van N26? Wil dit gaan gebruiken als ZZP'er, en omdat het gratis (student) is lijkt het me een goede optie om mee te beginnen.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-06 16:07
ik ben ook zzp'er en gebruik het ook, werkt prima, gene ideal maar dat is goed op te lossen door hun mastercard en koppelen van een paypal rekening

• Glup
  • Niet online
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iDeal niet ook bij Revolut Business wordt geïntroduceerd op termijn. Het is nog vrij nieuw dus wordt het natuurlijk eerst geïntroduceerd bij de privé rekeningen maar de kosten van het daarna introduceren bij de zakelijke klanten zijn natuurlijk klein terwijl dit voor klanten in NL essentieel kan zijn dus hoge aantrekkingskracht.

Kan trouwens nergens vinden of Revolut Business ook Maestro aanbiedt. Weet jij dat @raven22 ?

Sorry, vergissing.

• Soundwork
Glup schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:44:
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iDeal niet ook bij Revolut Business wordt geïntroduceerd op termijn. Het is nog vrij nieuw dus wordt het natuurlijk eerst geïntroduceerd bij de privé rekeningen maar de kosten van het daarna introduceren bij de zakelijke klanten zijn natuurlijk klein terwijl dit voor klanten in NL essentieel kan zijn dus hoge aantrekkingskracht.

Kan trouwens nergens vinden of Revolut Business ook Maestro aanbiedt. Weet jij dat @raven22 ?
Kan je deze vraag niet beter in het Revolut topic plaatsen?
Revolut (prepaid creditcard incl IBAN en Premium)

• Glup
  • Niet online
@Soundwork Haha, ja ik zie het nu. Vergissing van mijn kant, haalde even Revolut en N26 door elkaar ;)
Sorry. Zal het even doorstrepen!

[Voor 10% gewijzigd door Glup op 23-01-2021 12:11]

• Datisraar
Glup schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:10:
@Soundwork Haha, ja ik zie het nu. Vergissing van mijn kant, haalde even Revolut en N26 door elkaar ;)
Sorry. Zal het even doorstrepen!
Haha, geeft niet. Revolut en N26 lijken ook erg veel op elkaar 😉.

• Manitibawolf21
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 25-05 18:58

Manitibawolf21

One Team One Power

N26 al een half jaar in gebruik op dit moment geen problemen bekent alles werkt na wat wij willen. En daardoor ook erg tevreden over deze dienst

The Wolf Pack of Team RCL

• trainz2009
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-06 15:29
Hi,

Vraagje. Ik ben op zoek naar een bank waar ik met mijn Android toestel mobiel kan betalen, en waarbij het mij geen extra geld kost. Zit nu bij Knab, die hebben geen mobiel betalen.

Kan ik bij N26 mobiel betalen? Zag wel dat ze Android Pay ondersteunen, maar werkt dat gewoon met betalen bij Nederlande winkels?

Groetjes

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:26
trainz2009 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:02:
Hi,

Vraagje. Ik ben op zoek naar een bank waar ik met mijn Android toestel mobiel kan betalen, en waarbij het mij geen extra geld kost. Zit nu bij Knab, die hebben geen mobiel betalen.

Kan ik bij N26 mobiel betalen? Zag wel dat ze Android Pay ondersteunen, maar werkt dat gewoon met betalen bij Nederlande winkels?

Groetjes
Naast Knab heb ik tegenwoordig openbank voor Google pay. Werkt prima.

• Glup
  • Niet online
trainz2009 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:02:
Hi,

Groetjes
N26 werkt met Google Pay (Android Pay bestaat niet meer). Het werkt bij Nederlandse winkels die MasterCard accepteren. N26 geeft (oa) ingezetenen van NL de mogelijkheid om ook een Maestro pas te krijgen maar die hebben zij niet geschikt gemaakt voor Google Pay (dat op zich Maestro passen kan toevoegen zoals bv die van Openbank).

Revolut heeft MC, VISA én Maestro welke laatste wél geschikt is voor Google Pay. Ook werkt Revolut met iDEAL.

Beiden N26 en Revolut zijn gratis.

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Heeft N26 nog voordelen als ik een welkomstcode gebruik?

• Tartarus
PLAE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:10:
Krijg jij en degene die je die code heeft gegeven niet een bepaald X bedrag op jullie rekeningen?

Ik zou dat als voordeel zien.

• Datisraar
PLAE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:10:
Ja, zoveel mogelijk familie en vrienden lid maken van N26 en hup cashen! Dan krijg je ook steeds een beloning met een code die je in je eigen N26 app kan vinden.

[Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 02-02-2021 18:13]

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-06 21:25
Via de Transferwise website, omdat ik het op de N26-blog niet kan vinden: https://transferwise.com/gb/blog/iban-not-accepted-reporting

N26 en een aantal andere fintechs nemen samen actie tegen IBAN-discriminatie, en dit kan nu gemeld worden op acceptmyiban.org.

[Voor 9% gewijzigd door AlbertJP op 09-02-2021 18:50]

• Wally2002
AlbertJP schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:50:
Via de Transferwise website, omdat ik het op de N26-blog niet kan vinden: https://transferwise.com/gb/blog/iban-not-accepted-reporting

N26 en een aantal andere fintechs nemen samen actie tegen IBAN-discriminatie, en dit kan nu gemeld worden op acceptmyiban.org.
Goed dat er aandacht voor is.

Die website acceptmyiban.org is trouwens opgezet door Transferwise. Raisin wordt ook genoemd maar de andere fintechs zijn niet (direct) bij die site betrokken.

je data kan geanonimiseerd gebruikt worden om het issue uit te leggen aan publiek, media en politiek.
Ik zou zelf de voorkeur geven om dit soort kwesties te melden bij de bevoegde instanties ipv een commerciële partij.

• Datisraar
Merken jullie dat overboekingen tussen Nederlandse banken en N26 steeds sneller gaan? Vanaf Bunq is het Instant Payment naar N26 binnen 10 seconden, maar ING gisterenavond wat overgemaakt en vanochtend 09.00 uur al binnen bij N26. Zou er zoiets als semi-Instant Payment in Europa bestaan ? 🤔

• Tartarus
Datisraar schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:48:
Merken jullie dat overboekingen tussen Nederlandse banken en N26 steeds sneller gaan? Vanaf Bunq is het Instant Payment naar N26 binnen 10 seconden, maar ING gisterenavond wat overgemaakt en vanochtend 09.00 uur al binnen bij N26. Zou er zoiets als semi-Instant Payment in Europa bestaan ? 🤔
Nee, er wordt per dag 2 keer geboekt tussen twee banken. Een keer in de ochtend en een keer in de middag. Bij instant payment is dat uiteraard instant ja.

• Glup
  • Niet online
De EU zou eigenlijk een datum moeten prikken wanneer SEPA Instant Payments door alle banken moeten zijn ingevoerd.

En ook één SEPA Instant Payment standaard zodat zij allemaal met elkaar werken, als dat kan.

• Datisraar
Glup schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:44:
De EU zou eigenlijk een datum moeten prikken wanneer SEPA Instant Payments door alle banken moeten zijn ingevoerd.

En ook één SEPA Instant Payment standaard zodat zij allemaal met elkaar werken, als dat kan.
En dan ook nog eens graag gratis Europese banken! In Nederland is IP gratis, maar in andere EU landen betaal je tussen de 0,50€ - tot 2€ (In Frankrijk en Spanje) per overboeking.

• Glup
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:52:
[...]

En dan ook nog eens graag gratis Europese banken! In Nederland is IP gratis, maar in andere EU landen betaal je tussen de 0,50€ - tot 2€ (In Frankrijk en Spanje) per overboeking.
Ja ik vroeg mij tijdens het typen af of ik dat ook zou zeggen maar besloot dat de vrije marktwerking daarin afdoende is. Regels en standaarden alleen als het nodig is want zo weinig mogelijk marktverstoring. En gratis bestaat natuurlijk nooit echt >:)

• Datisraar
Glup schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Ja ik vroeg mij tijdens het typen af of ik dat ook zou zeggen maar besloot dat de vrije marktwerking daarin afdoende is. Regels en standaarden alleen als het nodig is want zo weinig mogelijk marktverstoring. En gratis bestaat natuurlijk nooit echt >:)
Dat gratis niet bestaat heb ik gemerkt. Mijn Franse bankrekening kost 8€ per maand en betaal extra 1€ per Instant Payment overboeking. Rabo is het pakket 1,70€ per maand en gratis Instant Payment. Lang leve Europa.

• Brent
Datisraar schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Dat gratis niet bestaat heb ik gemerkt. Mijn Franse bankrekening kost 8€ per maand en betaal extra 1€ per Instant Payment overboeking. Rabo is het pakket 1,70€ per maand en gratis Instant Payment. Lang leve Europa.
Stap over naar ing.fr ;)

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:11
Glup schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Maar de vrije markt bestaat natuurlijk ook niet echt. In een echt vrije, zeg maar libertaire markt worden machtige marktpartijen per definitie steeds machtiger, en 'too big to fail', en de marktmacht wordt geconcentreerd bij een elite die op een gegeven moment zelf de regels en standaarden vaststelt. Maar goed, we raken off-topic.

• Datisraar
Dank voor de suggestie, maar ik zit bewust daar bij die andere bank om andere redenen dan IP. Maar het is maar om aan te geven hoe Europa kwam kosten en integratie onderling anno 2021 voorstaat als het gaat om Instant Payment.

• Brent
Datisraar schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:22:
[...]

Dank voor de suggestie, maar ik zit bewust daar bij die andere bank om andere redenen dan IP. Maar het is maar om aan te geven hoe Europa kwam kosten en integratie onderling anno 2021 voorstaat als het gaat om Instant Payment.
Er is geloof ik wel wat meer keuze: https://www.moneyvox.fr/t.../banques-moins-cheres.php

• Glup
  • Niet online
evdakker schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:22:
[...]
Maar de vrije markt bestaat natuurlijk ook niet echt. In een echt vrije, zeg maar libertaire markt worden machtige marktpartijen per definitie steeds machtiger, en 'too big to fail', en de marktmacht wordt geconcentreerd bij een elite die op een gegeven moment zelf de regels en standaarden vaststelt. Maar goed, we raken off-topic.
Daarom hebben wij een overheid die de excessen stopt en voorkomt. De vrije markt is niet perfect maar het socialistische alternatief is de weg naar de communistische hel dus ook geen keuze.

Het is als democratie: de minst slechte keuze :+

Maargoed, idd off-topic dus hier laat ik het bij :)

• Glup
  • Niet online
Nou ik kijk er net naar en als je je inkomsten >= 1200 daar laat storten dan is het gratis, terwijl hier in NL de prijzen alleen maar worden verhoogd :(

Ben toch wel benieuwd wat 'de markt' gaat doen als eindelijk die IBAN discriminatie is afgelopen >:)

• Datisraar
Glup schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:43:
[...]

Nou ik kijk er net naar en als je je inkomsten >= 1200 daar laat storten dan is het gratis, terwijl hier in NL de prijzen alleen maar worden verhoogd :(

Ben toch wel benieuwd wat 'de markt' gaat doen als eindelijk die IBAN discriminatie is afgelopen >:)
Of je stapt over naar KBC bank in Ierland. Gratis bankrekening daar als je per maand 2000€ overmaakt.

• Glup
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:52:
[...]

Of je stapt over naar KBC bank in Ierland. Gratis bankrekening daar als je per maand 2000€ overmaakt.
Vergeet de IBAN discriminatie in Fr niet!

• Brent
Glup schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:43:
[...]

Ik was tevreden ING klant in .fr en .lu, maar in .nl zeker niet. Ik ga een beetje betalen zeg 8)7

• Soundwork
Datisraar schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:48:
Had nog navraag gedaan bij N26 aangaande SEPA instant payments omdat mij opviel dat de overboekingen vanaf NL rekeningen naar N26 binnen 10 seconden verliepen maar andersom niet. Ze bevestigden dit, geen SEPA instant payments van N26 naar de NL banken. Ze werken er wel aan, maar konden nog niet zeggen wanneer ze dit invoeren.

• Datisraar
Soundwork schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Had nog navraag gedaan bij N26 aangaande SEPA instant payments omdat mij opviel dat de overboekingen vanaf NL rekeningen naar N26 binnen 10 seconden verliepen maar andersom niet. Ze bevestigden dit, geen SEPA instant payments van N26 naar de NL banken. Ze werken er wel aan, maar konden nog niet zeggen wanneer ze dit invoeren.
Okay.
Ik heb vanochtend een testboeking gedaan om 09.06 uur van N26 naar mijn Bunq, en het is zojuist al bijgeboekt. Toch nog sneller dan verwacht.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-06 21:25
Er is wel een verschil in snelheid tussen banken bij het verwerken van gewone SEPA-transacties - fintechs geven ze vaak al eerder op de dag op het bankafschrift weer dan traditionele banken - maar met 'instant' heeft het weinig te maken: https://n26.com/en-eu/instant-payments (zie de veelgestelde vragen helemaal onderaan.)

[Voor 8% gewijzigd door AlbertJP op 12-02-2021 13:42]

• Datisraar
Geen IP dus vanaf N26 naar Nederlandse banken maar onderling is de gewone Sepa overboeking naar Nederland zeer snel na een paar uur, als je dat vergelijkt met andere Europese banken. Bij Franse of Spaanse banken duurt een gewone Sepa overboeking tot echt max. 2 werkdagen.

• HSG
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21:51
Ik heb een tijdje N26 in gebruik. Wat ik nog steeds erg jammer vind is dat zij nog geen Nederlandstalige app hebben gemaakt en de helpdesk komt steeds met hetzelfde riedeltje dat zij het in 5 talen hebben.

• Datisraar
HSG schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 00:36:
Ik heb een tijdje N26 in gebruik. Wat ik nog steeds erg jammer vind is dat zij nog geen Nederlandstalige app hebben gemaakt en de helpdesk komt steeds met hetzelfde riedeltje dat zij het in 5 talen hebben.
Ja zeker jammer. Het kan dus wél, kijk maar in de app van Revolut, Nederlandstalig! Aangezien in Nederland ongeveer evenveel Nederlandse Revolut als N26 klanten erbij komen, zou je zeggen dat N26 dit ook moet doen. Maar Revolut denkt aan een hardere groei strategie in NL; app in het Nederlands en aanbieden van IDeal.

• HSG
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21:51
Datisraar schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:40:
[...]

Ja zeker jammer. Het kan dus wél, kijk maar in de app van Revolut, Nederlandstalig! Aangezien in Nederland ongeveer evenveel Nederlandse Revolut als N26 klanten erbij komen, zou je zeggen dat N26 dit ook moet doen. Maar Revolut denkt aan een hardere groei strategie in NL; app in het Nederlands en aanbieden van IDeal.
Openbank is ook Nederlandstalig en heeft een Nederlandstalige helpdesk. Maar vertel eens iets meer over Revolut. :) Als dat interessant is misschien dat ik dat overweeg.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:51
HSG schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:09:
Maar vertel eens iets meer over Revolut. :)
Kijk eens in het Revolut-topic: Revolut (prepaid creditcard incl IBAN en Premium) :)

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Is een Nederlandstalige app als Tweaker en fintech gebruiker echt een must? Persoonlijk vind ik het juist prettig om alle apps in het Engels te gebruiken. Natuurlijk respecteer ik ieder zijn voorkeur, maar ik had er eigenlijk nooit over nagedacht dat dit een minpunt zou kunnen zijn om wel/niet voor een bepaalde fintech te kiezen :)

Ik heb N26 en Revolut nu een aantal maanden naast elkaar gebruikt, maar ik ben inmiddels toch weer grotendeels terug naar N26 omdat de app naar mijn mening een stuk fijner werkt en minder gezeur qua security meldingen/vragen en automatische blokkeringen (niet echt fijn als je in een volle supermarkt staat).

• Nieknikey
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20:43
Waar gebruiken jullie N26 eigenlijk voor? Ik ben al een jaar of 3 lid maar gebruik het eigenlijk voornamelijk voor betalingen waar een mastercard voor nodig is (debit), dat is niet zo veel. Meeste loopt bij mij nog via Paypal maar ik overweeg alles daar weg te halen ivm de slechte bereikbaarheid van paypal als je problemen hent.

• Datisraar
Ik gebruik(te) de variant van N26 als vakantie rekening en nu alleen als boodschappen rekening. Via Instant Payment overboekingen staat er binnen 5 seconden geld op, dus de rekening is snel aangevuld. En ik heb N26 inderdaad ook mede vanwege de debit MasterCard. Ik betaal zoveel mogelijk met Apple Pay bij pinnen, dus die doorzichtige pas blijft opgeborgen.
Overigens heb ik, denk ik net als de meeste rekening houders de gratis variant van N26. Heb zelf geen behoefte aan een betaalde N26 variant. Maar misschien anderen hier op Tweakers wel? 🤔

[Voor 21% gewijzigd door Datisraar op 13-02-2021 13:09]

• raven22
Nieknikey schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:41:
Waar gebruiken jullie N26 eigenlijk voor? Ik ben al een jaar of 3 lid maar gebruik het eigenlijk voornamelijk voor betalingen waar een mastercard voor nodig is (debit), dat is niet zo veel. Meeste loopt bij mij nog via Paypal maar ik overweeg alles daar weg te halen ivm de slechte bereikbaarheid van paypal als je problemen hent.
ik ben zzp'er en gebruik hem als zakelijke rekening, bespaar ik toch weer even minimaal 50€ per jaar tov knab, die claimen de goedkoopste zakelijke rekening te hebben......

• Glup
  • Niet online
Ja ik erger mij ook elke keer weer als ik die leugen op de radio hoor! :(

[Voor 17% gewijzigd door Glup op 13-02-2021 14:09]

• Tartarus
Ik gebruik het voor dagelijkse uitgaven. Per maand maak ik een budget over vanuit ABN AMRO naar N26 en gebruik dat geld voor boodschappen, uitjes (pre-Corona) en kleine uitgaven die niet in een andere vaste budget categorie vallen.

Ik ben heel tevreden met N26.

• Glup
  • Niet online
Ik gebruik het voor betalen met Google Pay. Al die fintechs heb ik vooralsnog eigenlijk nog steeds om te verkennen hoe het werkt, of de kosten niet opeens omhoog gaan (gedwongen abonnement zoals met bunq), hoe bruikbaar het als serieuze vervanging van de oude bank is, en hoe houdbaar het model is (winst).

Het duurt denk ik nog wel een paar jaar voordat ik serieus geheel overschakel op één van hen en de oude ditch vanwege kosten. Maar het komt wel steeds dichterbij. Laatst kreeg ik €11 terug uit UK vanwege niet leveren. Dat storten zij terug in £. Dat kwam op mijn Rabo die €7 euro inhield voor 'kosten'. De liefde is niet gegroeid met de Rabo kan ik zeggen. Wel fors gedaald :(

• Bigf00t
Waar gebruiken jullie N26 eigenlijk voor?
Als hoofdrekening heb ik een ING rekening voor mijn salaris en de vaste lasten. N26 is mijn betaalrekening en vul ik elke maand aan tot een bepaald bedrag. Op deze manier heb ik een goed overzicht van mijn maandelijkse uitgaven.

Het enige wat in de praktijk wel eens lastig is, zijn de iDEAL beperkingen bij het ontvangen van betaalverzoeken. Hiervoor heb een tijdje Revolut uitgeprobeerd, maar aangezien Tikkie nu niet meer werkt geeft dit me op dit moment weinig voordelen. Mogelijk veranderd dit in de toekomst weer. Bij de meeste webshops kan ik met Mastercard of Visa betalen dus daar mis ik iDEAL niet.

De Nederlandse markt (iDEAL + Nederlandse Instant Payments standaard) maakt het wel lastig om de perfecte fintech te vinden. Ik hoop dat er snel een verplichte EU standaard komt en het Nederlandse banken kartel hier niet meer omheen kan.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:40
Eigenlijk voornamelijk de niet-Euro betalingen. Bijvoorbeeld aankopen bij amazon.co.uk en die dan "gewoon" in GBP betalen. Is goedkoper dan Amazon's eigen currency conversion, of de vreemde valuta kosten die ING rekent op m'n credit MasterCard. Zelfde ook met Patreon pledges, deze gaan in USD en kunnen zo zonder meerkosten worden betaald.
Voor vakanties buiten de eurozone zet ik er daarom ook wat geld op om daar uit te kunnen geven.
En ook een beetje als back-up om toch nog bij wat geld te kunnen komen, mocht ING een grote storing hebben oid :p

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21:43
Meestal voor betalingen op AliExpress (dollar prijs is goedkoper :) ) en andere ecommerce sites in niet-euro's. Ook een reden is voor Google Pay, wat de meeste Nederlandse banken nog steeds niet hebben m.u.v. Bunq en Openbank.

• brijn
  • Niet online
Ik heb N26 in eerste instantie genomen vanwege de mastercard met gunstige tarieven in het buitenland. Ook als back-up in het buitenland.
Daar ontdekte ik dat het goedkoper en gemakkelijker is om met een cc te betalen dan eerst geld uit een automaat te halen (Maestro-passen werken daar niet, behalve in atm's). Gebruik hem nu voor privéuitgaven (Maestro en Mastercard).
Heb daarnaast een gratis Knab-rekening voor Ideal-betalingen.

[Voor 36% gewijzigd door brijn op 13-02-2021 19:26]

• brijn
  • Niet online
raven22 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:32:
[...]

ik ben zzp'er en gebruik hem als zakelijke rekening, bespaar ik toch weer even minimaal 50€ per jaar tov knab, die claimen de goedkoopste zakelijke rekening te hebben......
Zijn zakelijke (=onheroepelijke) automatische incasso's mogelijk?

• raven22
brijn schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:29:
[...]

geen idee, gebruik ik nooit

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:48
brijn schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:29:
[...]

Ik heb dit een tijdje terug gevraagd aan de N26 servicedesk, die zeiden toen dat dat niet mogelijk is. Toch heb ik het geprobeerd en ik heb 2 zakelijke incassomachtigingen ingevuld met mijn N26 rekeningnummer, deze zijn probleemloos verwerkt en het werkt perfect. Elke maand krijg je notificatie dat bedrag X is collected en als je niet genoeg saldo hebt krijg je zelfs een notificatie dat er een incasso aankomt. Enige nadeel is de 3 euro fee die N26 in rekening brengt als een incasso mislukt.

Detail is daarbij wel dat ik de incassomachtigingen niet heb doorgestuurd naar N26. Heel officieel schijnt het te moeten dat je de incassomachtigingen eerst naar je eigen bank stuurt ter goedkeuring, anders zouden ze niet geldig zijn. In de praktijk vroeg slechts 1 partij hier naar van alle partijen waarmee ik zakelijke incasso's doe en heb ik uitgelegd dat ik niet denk dat ik dat bij N26 op de juiste plek krijg. Uiteindelijk hebben die daar geen probleem van gemaakt.

• Datisraar
Even ter info snelheid overboekingen: tussen N26 en andere Duitse rekeningen zoals Fin tech bank Vivid (hier ook in NL verkrijgbaar) lekker snel. 2 uurtjes tijdens werkdagen, over en weer! Dan wordt een top up van je N26 rekening met een andere debit of creditcard minder nodig. Kost ook nog eens 3% per opwaardering.

[Voor 25% gewijzigd door Datisraar op 17-02-2021 09:28]

• Bigf00t
Vanaf nu zijn er iDEAL top-ups mogelijk bij N26.

Helaas niet te vroeg juichen, want alleen de eerste top-up is gratis. Daarna rekenen ze een fee van 3% wat natuurlijk totaal onacceptabel is. Hopelijk wordt dit in de toekomst een stuk goedkoper of kosteloos. Anders zal er weinig gebruik van gemaakt worden.

Ik heb het zelf nog niet getest dus ik ben benieuwd of N26 ook een (veel te strenge) naam check doet zoals Revolut. Begin april zal ik mijn gratis top-up eens testen.

• Tartarus
Ik snap de toegevoegde waarde er niet echt van.
Misschien omdat ik bij ABN AMRO zit en dat daarom mijn geld direct wordt bijgeschreven op mijn N26 rekening.
Daarom zal ik ook geen gebruik maken van iDeal top-up.
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True