Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01:09
Weet iemand of je al met ING instant SEPA kan doen naar je N26/buitenlandse IBAN?

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:53
Jazco2nd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:48:
Weet iemand of je al met ING instant SEPA kan doen naar je N26/buitenlandse IBAN?
Nee heb dit gisteren nog gedaan duurt 2/3 uur (als het voor 15:00 verstuurd is)

• 1superheld
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
De Rabobank kan dit ook nog niet instant, lijkt erop alsof de grote Nederlandse banken nog geen instant sepa ondersteunen.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 12:22
Zojuist een mail ontvangen; er zijn nu 200k Nederlandse klanten bij N26.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 12:34
1superheld schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:59:
De Rabobank kan dit ook nog niet instant, lijkt erop alsof de grote Nederlandse banken nog geen instant sepa ondersteunen.
De meeste Nederlandse banken hebben hun eigen NL systeem onderling en nog geen Instant Payment naar buitenlandse banken. Uitzonderingen zijn Bunq en ABN AMRO. Daar lukt het regelmatig met Instant Payment naar enkele Europese banken. Dus bijvoorbeeld van Bunq naar N26 is Instant.

[Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 06-11-2020 17:19]

• 1superheld
  • Nu online
Datisraar schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:18:
[...]

De meeste Nederlandse banken hebben hun eigen NL systeem onderling en nog geen Instant Payment naar buitenlandse banken. Uitzonderingen zijn Bunq en ABN AMRO. Daar lukt het regelmatig met Instant Payment naar enkele Europese banken. Dus bijvoorbeeld van Bunq naar N26 is Instant.
Dus Bunq en de ABN ondersteunen Sepa instant payments en de rest niet, Duidelijk!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
1superheld schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:33:
[...]
Dus Bunq en de ABN ondersteunen Sepa instant payments en de rest niet, Duidelijk!
Die stelling zou ik zo niet willen onderschrijven. Dit overzicht van de Betaalvereniging is altijd handig.

Daarnaast zijn wel hier en daar wat specialités, ik meen bijvoorbeeld dat KNAB het wel eens uitzet tegen het weekend aan (om fraude tegen te gaan) en op het moment werkt Instant ABN -> DKB Bank ook niet (vanaf Revolut naar DKB gaat wel Instant).

• Iemt
N26 heeft dit in de app gemeld, vraag me af hoeveel klanten Bunq en Revolut zouden hebben in NL

Nu nog iDeal aanbieden :)

[Voor 66% gewijzigd door Iemt op 06-11-2020 20:35]

• Datisraar
1superheld schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:33:
[...]

Nuance inderdaad: Bunq en ABN ondersteunen EUROPESE Sepa instant, mits andere Europese banken dat ook doen, en de rest van de Nederlandse banken hebben helemaal nog geen instant met banken naar buitenland. Dus bijvoorbeeld wel Bunq naar het Franse BNPPARIBAS instant, maar Rabo is niet instant naar die Franse bank.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@Datisraar Bovendien is er niet maar 1 Europees systeem, er zijn verschillende transactieverwerkers. Dus daar kan ook nog een verschil in zitten en dan werkt het onderling ook niet.

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Iemt schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:20:
N26 heeft dit in de app gemeld, vraag me af hoeveel klanten Bunq en Revolut zouden hebben in NL

[Afbeelding]

Nu nog iDeal aanbieden :)
Ik vraag mij altijd af hoeveel daar van echte actieve gebruikers zijn in plaats van slapende rekeningen.

• Manitibawolf21
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 11-12-2020

Manitibawolf21

One Team One Power

*knip* Referral

Ik gebruik n26 dagelijks een mooie toevoeging op je betaalrekening en een creditcard zonder in de schulden te raken top service ook

[Voor 60% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2020 18:55]

The Wolf Pack of Team RCL

• Froggy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:59
Omdat N26 standaard een Mastercard levert en deze in Nederland niet altijd geaccepteerd wordt heb ik een Maestro kaart aangevraagd. Ook met het idee om zodoende eindelijk een bruikbare vorm van ApplePay tot mijn beschikking te hebben. Voor dagelijks gebruik maak ik van een SNS-rekening welke dat nog steeds niet ondersteunt helaas. Maar helaas biedt N26 geen ApplePay in combinatie met de Maestro kaart.
Om de kaart toch even te proberen had ik wat geld opgenomen: 2€ transactiekosten. Die Maestro heeft dus niet echt toegevoegde waarde.

iRacing

• DarkSEDA
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
Je kan met de Maestro kaart normaal pinnen.Dus voor de dagelijkse boodschappen prima te gebruiken. Geld opnemen kost inderdaad 2 € maar daar heb de Masercard voor, daarme is geld opnemen gratis binnen de eurozone.

• Tartarus
DarkSEDA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:44:
Je kan met de Maestro kaart normaal pinnen.Dus voor de dagelijkse boodschappen prima te gebruiken. Geld opnemen kost inderdaad 2 € maar daar heb de Masercard voor, daarme is geld opnemen gratis binnen de eurozone.
Moet je het wel goed zeggen. Per maand mag je maar 3 of 5 keer gratis geld opnemen. Verschilt per account.

[Voor 3% gewijzigd door Tartarus op 08-11-2020 00:10]

• Tartarus
Froggy schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:04:
Omdat N26 standaard een Mastercard levert en deze in Nederland niet altijd geaccepteerd wordt heb ik een Maestro kaart aangevraagd. Ook met het idee om zodoende eindelijk een bruikbare vorm van ApplePay tot mijn beschikking te hebben. Voor dagelijks gebruik maak ik van een SNS-rekening welke dat nog steeds niet ondersteunt helaas. Maar helaas biedt N26 geen ApplePay in combinatie met de Maestro kaart.
Om de kaart toch even te proberen had ik wat geld opgenomen: 2€ transactiekosten. Die Maestro heeft dus niet echt toegevoegde waarde.
Er zijn nu ook enkele supermarkten die MasterCard ondersteunen. De Vomar en AH nog niet, maar Lidl, Aldi en DekaMarkt wel bijvoorbeeld.
Kleinere toko’s en dergelijke nog niet, maar wie weet, voor je het weet gaan die het misschien ook ondersteunen.

• no1san
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-01 21:28
Hi,
ik heb niet alles terug gelezen.
iemand ervaring met geweigerde SEPA transfers naar N26?

Mijn eigen overboeking naar N26 komt retour met deze melding:
Om een technische of administratieve reden kunnen we deze overboeking niet verwerken. Controleer de gegevens en maak de opdracht opnieuw aan. Blijf je deze melding zien? Neem dan contact met ons op.

N26 geeft aan:
Routine compliance checks are taking place on the account. We are obliged to conduct these checks on accounts and transactions. Customer Service has no other information for you at this time.

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
no1san schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:54:
N26 geeft aan:
Routine compliance checks are taking place on the account.
Lijkt me vrij duidelijk toch? Totdat dit is afgerond zul je geen overboekingen kunnen doen.

• no1san
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-01 21:28
Nou, mijn overboeking van N26 naar een andere rekening gaat wel goed.
Dus de impact is voor mij helemaal niet duidelijk/.

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Hebben anderen ook het probleem dat alleen de N26 Mastercard kan worden geactiveerd en niet de Maestro?

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:19
Net als bij Apple Pay is ook bij Google Pay alleen de MasterCard van N26 te activeren voor gebruik in fysieke winkels. Helaas dus geen Maestro.

• Helga
  • Niet online
Klopt, N26 heeft alleen ondersteuning vorr de Mastercard in Google Pay, in andere landen al jaren zo. Erg jammer want zelfs in het thuisland van N26 is Maestro ook een stuk gebruikelijker.

Heb hier al eens via de chat op aangedrongen om ook Maestro te ondersteunen maar helaas.

Als je Maestro wil met Google Pay ben je aangewezen op Openbank of Revolut.

• Glup
  • Niet online
Xabre schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:56:
Als je Maestro wil met Google Pay ben je aangewezen op Openbank.
Of Revolut want daar heb ik zojuist mij Maestro kunnen activeren :)

• Helga
  • Niet online
Hey, how can I help you?

Marco · 11:02
Can you tell me when Maestro will be supported with Google Pay? For now, I can only add the Mastercard to Google Pay, but here in The Netherlands, Maestro is much more used and accepted in shops then Mastercard.

You · 11:02
I can definitely clarify that for you. The maestro card can not be connected to Google pay, as it is not supported for online transactions.

Marco · 11:03
No, I mean in physical stores, not online.

You · 11:04
Yes, I understand. But you can only connect the Mastercard to Google pay. The maestro can only be used with the physical card.

Marco · 11:05
Ok... that is unfortunately

You · 11:05
I am sorry about that. I understand that the Maestro is very strongly used in the Netherlands. Wish I could help you further with this request.

Marco · 11:06
Ok thanks, have a great day.

• Glup
  • Niet online
Xabre schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:08:
You · 11:02
I can definitely clarify that for you. The maestro card can not be connected to Google pay, as it is not supported for online transactions.
😂😂😂
Overigens kan je wel degelijk Maestro cards aan Google Pay koppelen; ik heb dat van Revolut en Openbank bijvoorbeeld. Ook betalingen mee gedaan dus het werkt!

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13:02
Iemand die mij kan vertellen waar je dan google play insteld? Zou bij card settings moeten staan? Zie nergens een optie. Heb laatste update.

• Glup
  • Niet online
Ashundi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:14:
Iemand die mij kan vertellen waar je dan google play insteld? Zou bij card settings moeten staan? Zie nergens een optie. Heb laatste update.
Actions > Card settings > Open in Google Pay (staat direct onder Card Lock card/Card details/Reset PIN).

• Helga
  • Niet online
Glup schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:12:
[...]

😂😂😂
Overigens kan je wel degelijk Maestro cards aan Google Pay koppelen; ik heb dat van Revolut en Openbank bijvoorbeeld. Ook betalingen mee gedaan dus het werkt!
Ja, ik ook met Openbank.

Overigens als je na het toevoegen via de N26 app naar https://pay.google.com gaat zie je de kaart hier niet staan. Tenzij je hem eerder al via de Google Pay app hebt toegevoegd.

Bij Openbank zie je hier op die webpagina zowel de Maestro als Mastercard.

[Voor 29% gewijzigd door Helga op 17-11-2020 11:17]

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13:02
Glup schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:16:
[...]

Actions > Card settings > Open in Google Pay (staat direct onder Card Lock card/Card details/Reset PIN).
Ja precies, daar staat het bij mij dus niet bij |:(

• Glup
  • Niet online
Xabre schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:16:
[...]
Overigens als je na het toevoegen via de N26 app naar https://pay.google.com gaat zie je de kaart hier niet staan. Tenzij je hem eerder al via de Google Pay app hebt toegevoegd.
Klopt, was mij ook opgevallen. Kan overigens ook met profielen te maken hebben waar je er meerdere van kan hebben met ook verschillende mogelijkheden. Zo heb ik naast mijn Nederlandse Google Pay profiel (sideload) ook 2 Amerikaanse (waarom 2 is ook mij nooit duidelijk geworden).

Sowieso viel mij op dat het activeren op pay.google.com niet betekende dat dit automatisch ook werkte op de App Google Pay. Opeens ging Google Pay trouwens wel automatisch updaten dus mogelijk nu wel. Wat mij trouwens ook deed vermoeden dat de Google Pay App op termijn wel degelijk naar Nederland komt.

• Glup
  • Niet online
Ashundi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:21:
[...]
Ja precies, daar staat het bij mij dus niet bij |:(
App geupdated?
Kan ook zijn dat niet iedereen tegelijkertijd die mogelijkheid krijgt. Misschien eventjes geduld |:(

• NY_Giant
Glup schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:12:
[...]

😂😂😂
Maestro-kaarten aan Google Pay koppelen is ook geen enkel probleem. Het gaat er puur om dat N26 die optie niet voor de Maestro-kaart geactiveerd heeft. In België en Duitsland is Google Pay met Maestro de normaalste zaak van de wereld. En in Nederland kan het nu dus ook met Revolut, bunq en Openbank.

• 1superheld
  • Nu online
Net een mailtje gekregen dat Google Pay beschikbaar is in Nederland voor N26 klanten :P

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:50
1superheld schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:22:
Net een mailtje gekregen dat Google Pay beschikbaar is in Nederland voor N26 klanten :P
Ahh super. Ik kan eindelijk weer draadloos betalen met mn mobiel. Ik heb Abn als main bank, maar die zijn gestopt met NFC met je mobiel op Android.

Ik gebruikte de N26 alleen als ik op reis ging naar landen waar je geen euro hebt. Koers was itt mijn abn ics creaditcard voordeliger. Maar nu kan ik het ook gebruiken om dagelijkse boodschappen mee te doen.

Ik heb nu via n26 app Google pay aangezet en dit is geverifieerd. Ging via N26 naar een Google Pay website om te bevestigen. Iemand enig idee of ik nog de google pay app moet downloaden om het daadwerkelijk werkend te krijgen aan een betaal-terminal? Of is het gewoon tegen de terminal houden? De Google Pay app is vooralsnog niet beschikbaar in de Nederlandse PlayStore. Je kan 'm eventueel sideloaden, maar vind dat wel tricky voor een betaal-app.

• Glup
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:57:
[...]
Iemand enig idee of ik nog de google pay app moet downloaden om het daadwerkelijk werkend te krijgen aan een betaal-terminal? Of is het gewoon tegen de terminal houden? De Google Pay app is vooralsnog niet beschikbaar in de Nederlandse PlayStore. Je kan 'm eventueel sideloaden, maar vind dat wel tricky voor een betaal-app.
Nee, kennelijk is Google Pay voor de meeste Androids nu ingebouwd bij instellingen > google > account services > google pay

Je kan wel proberen google pay VS te downloaden: https://play.google.com/s...lletnfcrel&hl=en_GB&gl=US

Om te betalen ontgrendel je je telefoon en houdt die bij de NFC lezer (je hoeft geen App oid te openen), verder niks :)

• SolarOrbiter
Glup schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:03:
[...]

Nee, kennelijk is Google Pay voor de meeste Androids nu ingebouwd bij instellingen > google > account services > google pay
idd, daar zat het bij mij ook 'verstopt'.
Ik zal vanmiddag wat geld overmaken en van de week gaan uit poberen. >:)

• Jan-Remco
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-01 15:21
Hmm, ik heb in N26 app de google pay aangezet, maar kon er gisteren niet mee betalen bij de AH.
Ik heb ook Openbank, maar daar nog niet ontdekt hoe ik dat aanzet.

Als ik nu naar instellingen-google-accountservices-google pay ga, zie ik een icoon voor mijn N26 card, met de melding dat ik de card tegen lezer moet houden. Doe ik dat, krijg ik een melding dat deze card niet geschikt is. (en ik heb beide cards gebruikt)

• Helga
  • Niet online
AH slikt alleen Maestro en geen Mastercard. In Nederland heb je gewoon Maestro nodig, AH staat niet alleen met beperkte acceptatie.

• 1superheld
  • Nu online
Jan-Remco schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:25:
Hmm, ik heb in N26 app de google pay aangezet, maar kon er gisteren niet mee betalen bij de AH.
Ik heb ook Openbank, maar daar nog niet ontdekt hoe ik dat aanzet.

Als ik nu naar instellingen-google-accountservices-google pay ga, zie ik een icoon voor mijn N26 card, met de melding dat ik de card tegen lezer moet houden. Doe ik dat, krijg ik een melding dat deze card niet geschikt is. (en ik heb beide cards gebruikt)
Omdat openbank niet supported is in Nederland. (https://support.google.co...5?hl=en&ref_topic=7351519), en inderdaad maestro blijft in Nederland wel de standaard...

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Is het bij de verschillende snoep en koffieautomaten mogelijk om met de N26 kaart en/of de Google Pay optie te betalen?

Erg gelukkig ben ik niet met de PSD2 regeling want zo weet Google (of Apple) precies wat je koopt en wanneer. Echter heeft Vodafone destijds de boel opgeblazen met hun wallet, daarna ABN Amro met hun wallet app en nu moet het allemaal persé via de Google Pay optie.

Liever had ik gewoon in de N26 app een knopje om te betalen via NFC, of Samsung Pay optie. Maarja Samsung Pay komt hier niet van de grond af.

[Voor 110% gewijzigd door W00fer op 18-11-2020 20:00]

• Helga
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:40:
Is het bij de verschillende snoep en koffieautomaten mogelijk om met de N26 kaart en/of de Google Pay optie te betalen?

Erg gelukkig ben ik niet met de PSD2 regeling want zo weet Google (of Apple) precies wat je koopt en wanneer. Echter heeft Vodafone destijds de boel opgeblazen met hun wallet, daarna ABN Amro met hun wallet app en nu moet het allemaal persé via de Google Pay optie.

Liever had ik gewoon in de N26 app een knopje om te betalen via NFC, of Samsung Pay optie. Maarja Samsung Pay komt hier niet van de grond af.
Als je soep- en koffieautomaten Mastercard accepteren wel.

• Glup
  • Niet online
1superheld schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:30:
[...]

Omdat openbank niet supported is in Nederland. (https://support.google.co...5?hl=en&ref_topic=7351519), en inderdaad maestro blijft in Nederland wel de standaard...
OpenBank geeft Spaanse kaarten uit, niet Nederlandse (of het moet ondertussen zijn veranderd ;) ), die sinds het actief worden van OpenBank in Nederland direct met Google Pay (als je dat had) kon worden gekoppeld en gebruikt.

[Voor 14% gewijzigd door Glup op 19-11-2020 07:35]

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Nu online
Klopt het dat een banktransfer van N26 naar ABN Amro niet instant is? Andersom namelijk wel en heb 1.000 euro verstuurd maar is nog niet binnen op m'n ABN.

• Tartarus
ZXRY schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:59:
Klopt het dat een banktransfer van N26 naar ABN Amro niet instant is? Andersom namelijk wel en heb 1.000 euro verstuurd maar is nog niet binnen op m'n ABN.
Voor 11 uur verstuurd is rond 12 op rekening,
Voor 15 uur verstuurd is rond 17-18 uur op de rekening
En alles daarna volgende werkdag voor 12 uur.

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-01 00:21
ZXRY schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:59:
N26 ondersteunt alleen inkomende instant payments

• Yzord
  • Laatst online: 18-01 21:44
Heb mijn huis verkocht en wil het geld op een N26 rekening parkeren. Is dit slim om te doen? En accepteert een notaris wel een DE rekening?

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:25
Als je binnen nu en drie maanden bij het geld wilt kunnen, zou ik het niet doen.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:12
Yzord schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:12:
Heb mijn huis verkocht en wil het geld op een N26 rekening parkeren. Is dit slim om te doen? En accepteert een notaris wel een DE rekening?
Als die notaris de DE-rekening niet zou accepteren houdt hij zich niet aan de wet. Er mag immers geen onderscheidt gemaakt worden naar buitenlandse IBAN-nrs (EU-verordening).

Wat wel een punt kan zijn is dat N26, afhankelijk van de hoogte van het bedrag, het niet vertrouwd en je rekening gaat onderzoeken en bewijsstukken wil zien waar het geld vandaan komt. Dan zou je een tijd niet bij je rekening kunnen.

• Datisraar
De notaris zal je DE rekening wel accepteren. Waarom niet?
Wat anderen echter ook aangeven, ik zou het niet doen. De kans dat N26 je rekening blokkeert lijkt mij te groot, omdat ze de herkomst willen onderzoeken. En kan je tijdelijk niet bij je geld.

[Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 22-11-2020 11:54]

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:09
Ik zou n26 toch even overslaan. Ja ik heb ook een n26 rekening, maar je leest wel verhalen van mensen die een rekening blokkade gehad hebben na een "verdachte" transactie. En dan kan jij fijn gaan chatten via de app om je centen vrij te krijgen.

Als je het ergens wilt stallen buiten de grote NL banken om, zou ik persoonlijk kiezen voor Openbank, die hebben ook een beleggingsgedeelte etc, en tenminste een fijne Nederlands sprekende telefonische helpdesk.

Maar zelf zou ik het gewoon op een NL rekening laten storten, wel zo fijn gevoel als het om geld van een huis gaat..

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Yzord
Datisraar schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:53:
[...]

De notaris zal je DE rekening wel accepteren. Waarom niet?
Wat anderen echter ook aangeven, ik zou het niet doen. De kans dat N26 je rekening blokkeert lijkt mij te groot, omdat ze de herkomst willen onderzoeken. En kan je tijdelijk niet bij je geld.
Ja daar was ik al bang voor al zien ze toch ook wel dat het geld van een notaris afkomt? Zo verdacht is dat toch niet? Ja of je moet met een corrupte notaris te maken hebben haha.

• Yzord
Dacuuu schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:44:
[...]
Als je het ergens wilt stallen buiten de grote NL banken om, zou ik persoonlijk kiezen voor Openbank, die hebben ook een beleggingsgedeelte etc, en tenminste een fijne Nederlands sprekende telefonische helpdesk.

Maar zelf zou ik het gewoon op een NL rekening laten storten, wel zo fijn gevoel als het om geld van een huis gaat..
Hmm, dat van Openbank wist ik nog niet. Kijk, het gaat mij er om dat ik mijn geld een beetje kan spreiden in deze tijden. Al lijkt het er allemaal op dat de markten aantrekken, ergens vertrouw ik de gehele economische markt nu niet en vrees ik dat er toch wel wat banken om gaan vallen in de toekomst. Dus ik wil niet alles op een bank hebben staan.

Als ik het van mijn ABN naar N26 overmaak (100k), wordt het dan ook vastgehouden? Mijn ABN is al bekend bij N26 namelijk.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:13
Ik zou het op een spaarrekening zetten want N26 rekent een 'deposit fee' (negatieve rente?) van 0,5% boven 50.000: https://docs.n26.com/lega...3account-pricelist-en.pdf bovenaan pagina 2.

[Voor 35% gewijzigd door AlbertJP op 22-11-2020 14:21]

• Dacuuu
Yzord schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:56:
[...]

Hmm, dat van Openbank wist ik nog niet. Kijk, het gaat mij er om dat ik mijn geld een beetje kan spreiden in deze tijden. Al lijkt het er allemaal op dat de markten aantrekken, ergens vertrouw ik de gehele economische markt nu niet en vrees ik dat er toch wel wat banken om gaan vallen in de toekomst. Dus ik wil niet alles op een bank hebben staan.

Als ik het van mijn ABN naar N26 overmaak (100k), wordt het dan ook vastgehouden? Mijn ABN is al bekend bij N26 namelijk.
Dan zou ik gewoon naar de banklicenties kijken, en het dan stallen bij diverse Nederlandse banken.

• Datisraar
Dacuuu schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:12:
[...]

Dan zou ik gewoon naar de banklicenties kijken, en het dan stallen bij diverse Nederlandse banken.
Voorop gesteld dat ik het luxe probleem niet ken, maar 100.000 € stallen bij een van de fintechs als N26, Revolut of Vivid zou ik toch als allerlaatste doen. Moet je gaan appen (bellen kan niet met N26) als je rekening tijdelijk geblokkeerd wordt voor onderzoek door N26. Ook al komt het van een respectabele notaris, het gaat om het grote overboekings bedrag waar de alarmcentrale bij N26 afgaat. En mocht een ABN AMRO omvallen dan gaan er in Europa nog veel meer omvallen. Maar spreiding is nooit verkeerd natuurlijk met de garantie fondsen bij banken tot 100.00€. Gewoon inderdaad spreiden over meerdere Nederlandse banken dat bedrag. N26 is leuk als boodschappen rekening (zoals ik doe) voor een paar honderd euro op de rekening, of als vakantie rekening, maar niet voor grote bedragen overboekingen waar je beste Engels of Duits moet aanwenden in een chat als er problemen zijn. En zo te lezen kost het nog negatieve rente om veel geld te stallen bij N26.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 22-11-2020 17:56]

• McGarrett
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
Ik zou het risico niet lopen om zo’n groot bedrag te stallen bij een fintech bedrijf. Gewoon spreiden over diversen NL banken. En zou allereerst kijken naar speciale spaarrekening die nog een beetje rente opleveren.
Just my 2c...

• SolarOrbiter
idd, sluit me aan bij de rest. spreiden over NLse banken. dan neem je die paar euro per jaar die je kosten gaat maken voor lief. Dat is 1 papatje minder per jaar ;)

• Glup
  • Niet online
Er is een reden dat banken vaak stoffig, muf en archaïsch over kwamen en komen. Dat zit niet voor niets in de cultuur, het was zelfs een positieve eigenschap, omdat degelijk en betrouwbaar misschien wel één van de belangrijkste eigenschappen van een bank behoort te zijn met zoiets belangrijks als je vermogen en financiële handel en wandel waar je 24/7 op moet kunnen vertrouwen omdat je anders misschien wel onherstelbare schade kan lijden.

Natuurlijk hebben banken daardoor decennia lang te lang hierop geleund door niet te vernieuwen en is dat één van de redenen dat wij zo enthousiast over FinTechs zijn die niet voor niet Challenger banks heten want zij dagen banken op hun zwakke punten uit. Tegelijkertijd is het verstandig dat die FinTechs zich als cowboys begeven op een toch al voor hun doen zeer bewegelijke (bank) markt. Niemand zal verbaast zijn als na de volgende crisis een groot deel van die FinTechs niet meer bestaan. Natuurlijk is je geld tot €100.000 verzekerd, maar reken er niet persé op dat dit met een eenvoudig telefoontje valt te regelen als het fout loopt. Het zou mij bv niet verbazen dat je meerdere malen dagen in de rij zou moeten staan bij bv een Spaanse bank ter plekke, in een afwikkeling van jaren. Om van het risico van het opbreken van de Euro maar te zwijgen bij bijvoorbeeld een bankencrisis waarbij je je moet afvragen of je Spaanse Euros niet opeens 40% gedevalueerd zijn na opsplitising.

Ik wil hier niet doemdenken of zwartmaken, maar zoals hierboven is geopperd zijn FinTechs niet de eerste keuze om overtallig geld veilig te stallen en zou ik eerst maar eens wachten of zij nog bestaan na de volgende financiële crisis en winstgevend zijn!

Dat gezegd hebbende en als je er toch voor kiest, dan is Openbank gezien het een dochter van een van de grootste Europese banken is (Santander) die ook nog eens tientallen jaren ervaring heeft in 'moeilijke' markten zoals Zuid-Amerika en toch weet te overleven en daarbij ook nog eens een positieve rente op je spaargeld betaald, zeker het overwegen waard:
Exclusief voor nieuwe klanten: 2% rente gedurende 6 maanden over de eerste € 5.000 en 0,2% over de rest. Na 6 maanden spaar je zonder limiet met 0,2% rente!
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

• Siask
  • Nu online
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat N26 bij de eerste windvlaag omvalt, laat staan andere FinTechs. Deze bedrijven kunnen veel sneller downsizen dan welke andere financiële organisatie ook en ze hebben over het algemeen een behoorlijke risico-mijdend portolio zonder problematische kredieten, zowel aan consumenten als aan de zakelijke zijde.

Verder wijs ik nog op 2014/49/EU en dan met name artikel 8:
1. Depositogarantiestelsels zorgen ervoor dat het terugbetaalbare bedrag beschikbaar is binnen een termijn van zeven werkdagen, te rekenen vanaf de datum van de in artikel 2, lid 1, punt 8 ), onder a), bedoelde vaststelling door een relevante administratieve autoriteiten of van de in artikel 2, lid 1, punt 8 ), onder b ), bedoelde uitspraak door een rechterlijke instantie.

2. De lidstaten kunnen gedurende een overgangsperiode tot en met 31 december 2023 echter de volgende terugbetalingstermijnen vaststellen:

a) tot en met 31 december 2018: maximaal 20 werkdagen;
b ) vanaf 1 januari 2019 tot en met 31 december 2020: maximaal 15 werkdagen;
c) vanaf 1 januari 2021 tot en met 31 december 2023: maximaal 10 werkdagen.
Laten we ons maar tot de feiten beperken en niet speculeren.

• Glup
  • Niet online
Siask schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:25:
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat N26 bij de eerste windvlaag omvalt, aat staan andere FinTechs.

Laten we ons maar tot de feiten beperken in plaats van te speculeren.
Ik ben daar ook helemaal niet van overtuigd. Noch zeg ik dat.

Als we ons tot de feiten beperken dat is het een feit dat vrijwel alle FinTechs nog geen winst draaien en dat hun verdienmodel onder vuur ligt in verschillende artikelen op FinTech websites. Tegelijkertijd kunnen zij helemaal niet gemakkelijk downsizen omdat zij al zo slank als een den zijn. Dat is juist hun voordeel: (relatief) weinig kosten en (relatief) makkelijk schaalbaar. Ik zie hun toekomst echt niet heel negatief, maar gezien de risico's mag best behoorlijk kritisch worden gekeken.

Wat betreft artikel 8:
De lidstaten moeten ervoor zorgen dat hun depositogarantiestelsels over degelijke governancepraktijken beschikken en een jaarverslag over hun activiteiten opstellen.
Dus?

• Siask
  • Nu online
Glup schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:35:
[...]

Wat betreft artikel 8:

[...]

Dus?
Dat is overweging 8, artikel 8 heet 'Terugbetaling', met de tekst die ik aanhaalde (zo te zien is een directe link niet mogelijk).

[Voor 33% gewijzigd door Siask op 23-11-2020 10:50]

• Siask
  • Nu online
Overigens ben ik niet onder de indruk van het winst-argument voor wat betreft de levensvatbaarheid van de FinTechs. Zolang de aandeelhouders niet ongeduldig worden, wordt er geen winst gemaakt maar terrein veroverd.

Bij Revolut zie je dat langzaam de kraan iets wordt dicht gedraaid. Prima, hun goed recht. Misschien kun je nog even een paar artikelen linken, da's wel interessant, het meeste dat ik mij herinneren kan komt van die rupsje-nooit-genoeg-alles-moet-gratis sites.

Nogmaals, veel meer ben ik geneigd om te kijken naar de kwaliteit van de kredietportfolio's (voor zover überhaupt aanwezig), en zoals eerder genoemd denk ik niet dat de FinTechs daar overmatige risico's lopen. Dat betekent als het kernbedrijf op zichzelf niet meer interessant is, de meeste grootbanken zonder problemen een FinTech kunnen opslokken, en dat is ook een prima exit-strategie. Zelfs de levensvatbare delen van Wirecard worden gewoon voortgezet.

• Glup
  • Niet online
Ja in art. 8 wordt inderdaad gesteld dat er moet worden terugbetaald en een termijn. Nergens staat waar of hoe en gezien het Spanje betreft waar het betalingsverkeer nog op het niveau jaren '80 ligt (zie dat verschil tussen saldo en beschikbaar) mag je op problemen rekenen, zeker gezien er dan zal worden gesteld "het zijn uitzonderlijke situaties blabla" ;)

Of wij onder de indruk moeten zijn van die winstgevendheid valt te betwisten en het is geen wet van Meden en Perzen dat het daarom fout gaat, zeker in tech waar groei in het begin belangrijker is dan winst maken, maar het is zeker een factor om in de gaten te houden en rekening mee te houden bij beslissingen zoals het parkeren van je spaargeld, zeker als het bijvoorbeeld als je spaargeld zou zijn (wat ik niet zeg maar het zou kunnen..).

Revolut heeft aangekondigd dat zij voor het einde van 2020 winstgevend willen zijn dus is het logisch en terecht dat zij op kosten gaan letten. Gegeven het feit dat zij de grootste zijn en nog steeds nieuwe markten veroveren en hard groeien icm winstgevendheid lijken zij in ieder geval aan de goede zijde van de kanshebbers te staan, maar in ieder geval ik vind het vooralsnog veel te speculatief om al mijn hebben en houwen te parkeren.

Ik heb geprobeerd te zoeken welke artikelen het waren maar ik kan het zo snel niet meer vinden. Het waren allen Engelstalige FinTech websites en het was niet de mening van vrekkige rupsjes, maar van CEO's die zelf uitleg gaven en in een enkel geval zelfs een CEO van een Britse bekende FinTech (niet Revolut maar een van die andere) die zelf aangaf dat hij vraagtekens stelde bij hun verdienmodel en of een abonnementsmodel hen zou kunnen redden (ja dat zei hij!). FinTechs hebben in ieder geval bijna allemaal een te verwaarlozen kredietportfolio dus daar zit ook geen risico in. Wat betreft dat opslokken lijkt dat logisch totdat je bedenkt dat in een tijd van bijvoorbeeld extreme banken crisis misschien wel weinig banken de tijd en middelen zullen hebben om dit soort voor hen oninteressante banken met ook nog eens een ander platform, over te nemen. Het kán, maar misschien ook niet.

Gegeven het feit dat wij erover kunnen discussiëren en niemand de absolute waarheid dus zekerheid kan garanderen, geeft aan dat er risico is ;)

Dat delen van Wirecard zijn overgenomen in deze tijd verbaasd mij niets maar dit is voor banken ook niet een volatiele tijd.

Ik sluit in ieder geval een grote bankencrisis en zelfs het opbreken van de Eurozone niet uit. Vergeet niet dat tot niet zo lang geleden vrijwel iedereen ervan overtuigd was dat banken niet failliet konden gaan (en dat pensioenen gegarandeerd waren). Ondertussen weten we beter, door schade en schande wijzer. Geheel andere situatie maar toch spaargeld: Icesafe.

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Steeds weer dat Icesave verhaal. Op het gebied van depositogarantiestelsels is veel veranderd en binnen de EU zou je binnen 7 dagen je centen terug moeten hebben. Als communicatie in het Engels of Duits dan teveel 'gedoe' is dan kun je inderdaad beter in Nederland blijven met je spaargeld. Maar dat heeft weinig met extra risico te maken in vergelijking met NL.

• Siask
  • Nu online
Glup schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:49:
Ja in art. 8 wordt inderdaad gesteld dat er moet worden terugbetaald en een termijn. Nergens staat waar of hoe en gezien het Spanje betreft waar het betalingsverkeer nog op het niveau jaren '80 ligt (zie dat verschil tussen saldo en beschikbaar) mag je op problemen rekenen, zeker gezien er dan zal worden gesteld "het zijn uitzonderlijke situaties blabla" ;)
Het Spaanse depositogarantiestelsel heeft hier een website, waarop klip en klaar de termijnen en de procedure benoemd worden. Let dan vooral op het vetgedrukte bij mijn laatste link.

• Mandera
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:06
Ik gebruik N26 nu bijna 3 jaar als primaire rekening en heb echt 0 issues gehad in die tijd. Enige leuke extra die ik mis is Apple Pay via Maestro zodat ik die hier ook wat vaker kan gebruiken.

Ook incasso's e.d. lopen allemaal strak op een paar starre firma's na die weigering buitenlandse IBANs te accepteren. Voor die twee of drie partijen heb ik nog een Moneyou Go on the side.

Voor ik naar N26 ging genoeg discussie en frustratie gehad bij de Rabobank. Daar wil ik niks meer mee te maken hebben.

Iemand hier trouwens een hyptoheek aan een N26 rekening gekoppeld? Want dat zit er bij mij ook aan te komen. Ben benieuwd. :)

• Glup
  • Niet online
@biggie0344 Is er iets mis met het voorbeeld van Icesafe om aan te geven dat het mis kan gaan met (spaar)banken? Er zijn vele andere voorbeelden hoor: Wikipedia: List of bank failures in the United States (2008–present)
Het lijstje van de Eurozone moet nog gemaakt worden bovendien moet de grote golf hier nog komen aangezien vele banken met subsidies overeind zijn gehouden maar of dat werkelijk gebeurd weet niemand (zeker).
Ja er is veel ten goede veranderd maar dat garandeert niet dat er niks meer fout kan gaan wat eigenlijk sowieso een zekerheid is: ooit zal het wel weer ergens fout gaan. Daarmee moeten we niet als verlamde konijnen die in de koplamp kijken bevriezen maar denken dat niks meer fout kan gaan omdat de regels zo zijn verbeterd is ook weer het andere uiterste. Niet dat ik zeg dat jij dat zegt maar toch.

@Siask Ja het staat er duidelijk maar uiteindelijk is het maar inkt op papier als het kaartenhuis in elkaar stort, terwijl vele economen zeggen dat het voor elkaar garant staan van de Europese banken het systeemrisico juist groter heeft gemaakt. Ik weet het niet maar neem nou het kennelijk taboe voorbeeld Icesafe. Die ging ook pas terug betalen toen de Britten een antiterrorismewet gingen misbruiken om IJslandse bezittingen te confisceren zolang zij niet zouden terugbetalen. Neem nou eens een niet eens geheel onwaarschijnlijk voorbeeld dat de Eurozone splijt in een Neuro en een Zeuro. In het weekend waarin het dan waarschijnlijk gebeurd kan ook wel eens de wetgeving met die garanties zijn veranderd.

Ik wil niet de hele tijd doemscenario's opdissen maar ik krijg bijna de indruk dat hier de gedachte bestaat dat het nu niet meer mis kan gaan in de Eurozone. Dat is gewoon niet waar :)

• JeroenE
  • Niet online
@Siask @Glup Die termijn van 7 dagen (of langer gedurende de overgangstermijn) begint ook pas te lopen wanneer:
a) de betrokken administratieve autoriteiten hebben vastgesteld dat, naar hun oordeel, de kredietinstelling, om redenen die rechtstreeks verband houden met haar financiële positie, momenteel niet in staat lijkt te zijn de deposito’s terug te betalen en daartoe ook op afzienbare termijn niet in staat lijkt te zijn, of

b) een rechterlijke instantie, om redenen welke rechtstreeks verband houden met de financiële positie van de kredietinstelling, een uitspraak heeft gedaan die leidt tot schorsing van de rechten van deposanten om vorderingen in te stellen jegens deze kredietinstelling;
Dus daar zit ook nog wel wat speling in. Indien de "administratieve autoriteiten" dit langzaam (of niet) vaststellen gebeurt er dus weinig. Je kan wel een rechtszaak aanspannen, maar dat is natuurlijk ook niet gelijk geregeld (of gratis).

• brijn
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Ik heb N26 in de eerste plaats genomen vanwege de debit mastercard. Soms is een cc-betaling de enige optie, vandaar. Deze kaart is buiten Nederland nog nooit geweigerd hoewel het geen echte cc is.

Nu lopen vrijwel al mijn prive betalingen inclusief incasso's via N26.
Een probleem met de app is opgelost.

Daarnaast heb ik voor iDeal nog een gratis KNAB privérekening. Ik twijfel er nog over om mijn zakelijke KNAB voor N26 zakelijk te verruilen. KNAB wil steeds meer van je weten, doet zeer moeilijk, wel vriendelijk😁, bij (her)identificatie en heractivering (app). Zowel desktop als mobiele software zijn nog steeds buggy. Daarentegen heeft de N26 app niet minder dan 8 trackers!

• Jb!
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Hier N26 genomen voor betalingen in andere valuta (iets gunstigere koersen door de samenwerking met Transferwise).

Ik heb nu een paar grotere betalingen gedaan (enkele honderden euros), maar slechts een keer hoeven bevestigen in de app. Bij een aantal reserveringen betaal ik later, maar de verkoper heeft mijn gegevens om automatisch af te schrijven. Ik neem aan dat er dan geen extra bevestiging meer nodig is, klopt dat ook?

In een ander geval heb ik slechts een aanbetaling gedaan en wordt verwacht dat ik bij aankomst betaal. Ik heb dan geen internet, dus via de app bevestigen lukt dan niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Is die app bevestiging slechts relevant voor online aankopen?

“Time is the friend of the wonderful company, the enemy of the mediocre” — Warren Buffett

• brijn
  • Niet online
Jb! schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:27:
Hier N26 genomen voor betalingen in andere valuta (iets gunstigere koersen door de samenwerking met Transferwise).
De gunstige tarieven bij cc-betaling in het buitenland was ook voor mij de reden om N26 te nemen. Vanuit Nederland gebruik ik echter Transferwise los van N26. Ik neem aan dat de tarieven van N26 iets hoger zijn, klopt dat?

Is er bij N26 een limiet voor betalingen in andere valuta? Kan het niet vinden, maar herinner mij zoiets te hebben gelezen. Ik maak bedragen tot zo'n €2500 in een andere valuta over.

Als die machtiging via de cc is gedaan neem ik aan dat je verder niets hoeft te doen. Zo heb ik een keer airbnb betaald, die schrijven pas een dag (of twee?) na aankomst af.
Heb je op de plaats van bestemming helemaal geen internet mogelijkheid, via een prepaid kaartje bijvoorbeeld?

[Voor 10% gewijzigd door brijn op 23-11-2020 16:03]

• Jb!
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

brijn schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:00:
[...]

De gunstige tarieven bij cc-betaling in het buitenland was ook voor mij de reden om N26 te nemen. Vanuit Nederland gebruik ik echter Transferwise los van N26. Ik neem aan dat de tarieven van N26 iets hoger zijn, klopt dat?

Is er bij N26 een limiet voor betalingen in andere valuta? Kan het niet vinden, maar herinner mij zoiets te hebben gelezen. Ik maak bedragen tot zo'n €2500 in een andere valuta over.
Volgens mij is de harde limiet 20 duizend per maand, 2500 voor ATM en 5000 (maar die moet je zelf bijstellen in de app; standaard was het ook 2500) per 'rolling 24 uur'. Meer info hier. In de app staat dat je de limiet tot 20 duizend kan verhogen, maar of dat werkt weet ik niet zeker.
Heb je op de plaats van bestemming helemaal geen internet mogelijkheid, via een prepaid kaartje bijvoorbeeld?
Eventueel wel, maar dan moet ik die van tevoren al kopen en dan zou het puur zijn om de transactie te bevestigen. Het gaat namelijk om een quarantaine hotel voor twee weken (en als ik eenmaal ingecheckt ben is er natuurlijk gewoon wifi en mag ik toch niet meer weg :P ).

Ben dus vooral benieuwd of iemand het zeker weet (bevestigen lijkt voornamelijk MasterCard 3D secure te zijn wat zover ik begrijp ook afhankelijk is van de verkoper). Als ik tegen die tijd nog twijfel maak ik het denk ik thuis al over met Transferwise.

“Time is the friend of the wonderful company, the enemy of the mediocre” — Warren Buffett

• Wally2002
Jb! schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:27:

Ik heb nu een paar grotere betalingen gedaan (enkele honderden euros), maar slechts een keer hoeven bevestigen in de app. Bij een aantal reserveringen betaal ik later, maar de verkoper heeft mijn gegevens om automatisch af te schrijven. Ik neem aan dat er dan geen extra bevestiging meer nodig is, klopt dat ook?

In een ander geval heb ik slechts een aanbetaling gedaan en wordt verwacht dat ik bij aankomst betaal. Ik heb dan geen internet, dus via de app bevestigen lukt dan niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Is die app bevestiging slechts relevant voor online aankopen?
De bevestiging in de app (Mastercard 3D Secure) is inderdaad voor online betalingen. Ter plekke zul je neem ik aan gewoon met je kaart betalen.

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:43
https://n26.com/en-eu/blo...mart-new-premium-accounts
Introducing N26 Smart and Business Smart—helping you spend and save with confidence

Say hello to our latest premium bank account subscriptions, packed with our most iconic features. Discover crowd-favorite tools that help you spend and save with confidence.
Ik weet niet wat ik van deze nieuwe N26 Smart moet vinden. €4,90 per maand voor een gekleurde kaart, 2 extra geldopnames, 8 extra sub-spaces en het recht om telefonisch contact op te nemen met de support.
https://n26.com/en-eu/plans

• NY_Giant
Blijkbaar krijgen N26 You en Metal in de toekomst een andere naam en lijkt het gratis plan in de richting van digitale kaarten te gaan: https://techcrunch.com/20...plan-for-e4-90-per-month/.

• Dacuuu
NY_Giant schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:51:
Blijkbaar krijgen N26 You en Metal in de toekomst een andere naam en lijkt het gratis plan in de richting van digitale kaarten te gaan: https://techcrunch.com/20...plan-for-e4-90-per-month/.
Naar een digitale kaart terwijl andere fintechs 'premium" alu kaartjes gratis uitdeelt. En €4,xx vind ik nog duur vergeleken wat je bij de rabobank krijgt voor €2,50.

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:43
Het is bij de Rabobank zelfs minder voor een CC. €1,40 per maand is het verschil tussen Rabo DirectPakket en Rabo BasisPakket (incl. CC tot €1000). Het grootste plus punt van N26 blijft natuurlijk dat je geen extra kosten hebt bij betalingen in andere valuta. Bij de Rabo krijg je 2% koersopslag bij elke transactie. Dus als je gemiddeld maandelijks €150 euro in vreemde valuta uitgeeft, ben je al snel beter uit bij N26.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14:04
Uit deze link:
As for the free N26 Standard account, the company wants to focus on digital cards. Some users are going to switch to the N26 Smart plan to keep some of the features that they’ve been using with a free account.
Dus binnenkort versobering en minder functies bij het gratis N26 Standard account?

[Voor 14% gewijzigd door U123456 op 24-11-2020 12:58]

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Xabre schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:11:
[...]

Als je soep- en koffieautomaten Mastercard accepteren wel.
Ja duh. Maar doen ze dat ook?

• Datisraar
U123456 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:
Uit deze link:

[...]
Dus binnenkort versobering en minder functies bij het gratis N26 Standard account?
Onlangs kondigde de bank aan dat het aantal klanten in Nederland in het laatste jaar is verdubbeld naar 200.000 gebruikers en dat de bank inmiddels winstgevend is in Nederland, mede vanwege de grote vraag naar premium-bankrekeningen en dus abonnementsbankieren. En voor 4,90€ per maand zijn ze eindelijk telefonisch bereikbaar.

[Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 24-11-2020 19:30]

• Wally2002
Op zich vind ik de introductie van een goedkoper plan tussen het gratis standard plan en 'You' in wel een logische zet.
Wat hier denk ik ook meespeelt is dat door covid er veel minder gereisd wordt en je dus niet zo veel aan de reisverzekeringen e.d. hebt.

De telefonische support is uiteraard wel prettig als er wat aan de hand is. De andere voordelen zoals die subspaces, afronden om te sparen, optionele tweede kaart en 2 extra geldopnames is vooral een persoonlijke afweging of je dat nodig hebt.

Deze stap is gezien de berichtgeving vermoedelijk wel een voorbode van versobering van het gratis plan (in navolging van Revolut).

• Tartarus
Ik blijf rustig afwachten tot er bekend is wat er allemaal wegvalt bij de gratis account, vooraleer ik overstap op een betaalde variant.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:55
Zie persoonlijk niet meer echt de meerwaarde van N26 sinds Vivid actief is. Afgezien van de maestro pas. Dat zou het nog een leuke boodschappen rekening maken als Vivid stopt met de cashback voor de supermarkten.

• Iemt
N26 is nog zoekende naar een verdienmodel en goed product aan te bieden. Hoewel ze groeien zijn er erg veel “gratis” klanten die de rekenjng misschien nauwelijks gebruiken. Door te versoberen(mede door covid) en meer mensen proberen te laten betalen voor je product weet je dat ze de rekening actiever zullen gebruiken.

Zelf hoop ik dat ze dan nu eindelijk met iDeal komen of NL IBANs. Het is nog altijd een gedoe valt me op als je iets wil laten afschrijven van een DE rekening al word het beter

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
Iemt schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:04:
N26 is nog zoekende naar een verdienmodel en goed product aan te bieden. Hoewel ze groeien zijn er erg veel “gratis” klanten die de rekenjng misschien nauwelijks gebruiken. Door te versoberen(mede door covid) en meer mensen proberen te laten betalen voor je product weet je dat ze de rekening actiever zullen gebruiken.

Zelf hoop ik dat ze dan nu eindelijk met iDeal komen of NL IBANs. Het is nog altijd een gedoe valt me op als je iets wil laten afschrijven van een DE rekening al word het beter
Deze moet je me toch even uitleggen, want als men de rekening al niet/nauwelijks gebruiken dan zal dat bij een versobering toch niet veranderen? En wanneer ze moeten gaan betalen dan zeggen ze hem gewoon op, want ze gebruiken hem toch niet?

• Iemt
Freakster86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:14:
[...]

Deze moet je me toch even uitleggen, want als men de rekening al niet/nauwelijks gebruiken dan zal dat bij een versobering toch niet veranderen? En wanneer ze moeten gaan betalen dan zeggen ze hem gewoon op, want ze gebruiken hem toch niet?
Precies, maar je houd een deel dat dan niks heeft aan de rekening en wel die overstap maakt naar Smart en gaat betalen, en ik neem aan dat je als betalende klant wel je product gebruikt.

Maar het is een theorie, geen idee hoe ze bij N26 kijken.

• brijn
  • Niet online
Als je de rekening, zoals ik, gebruik voor automatische incasso's en af en toe een kleine pinbetaling, dan gebruik ik de rekening, maar verdient N26 niets aan mij.

Ik heb de rekening in het verleden geopend vanwege de gunstige tarieven van de debit cc. Ik gebruik die in een land waar Maestro passen behalve voor opnames niet zijn te gebruiken. Gebruik die cc nauwelijks meer, ben sinds februari 2017 niet in het buitenland geweest.

N26 moet het hebben van mensen die upgraden.

• Silvos
  • Registratie: november 2005
Dacuuu schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:54:
[...]

Naar een digitale kaart terwijl andere fintechs 'premium" alu kaartjes gratis uitdeelt. En €4,xx vind ik nog duur vergeleken wat je bij de rabobank krijgt voor €2,50.
Ben het hier wel mee eens. Een paar jaar geleden was N26 voor mijn gevoel echt redelijk innovatief. Wat degelijkere/stabielere uitwerking dan Revolut en een tijdlang een van de weinige fintech's met een Maestro (ondanks dat Creditcard acceptatie toeneemt vind ik dat binnen NL toch wel heel handig, omdat een Maestro eigenlijk altijd wordt geaccepteerd).

Wat ik persoonlijk vooral mis is de mogelijkheid om zakelijk en prive te combineren. Dat zou voor mij als freelancer ideaal zijn, maar je kunt nog steeds alleen OF een business account OF een persoonlijk account nemen. Daarnaast vind ik een gemiste kans aan het nieuwe Smart abonnement dat er geen aankoopverzekering/garantie in zit, een beetje zoals paypal heeft. Natuurlijk kun je wel een chargeback aanvragen maar dat is nogal een gedoe.

Die andere verzekeringen zoals bagage/reizen/autoverhuur zou je dan in het duurdere pakket kunnen stoppen wat dan meer op reizigers is gericht. Maar een aankoopverzekering/uitgebreide garantie op online aankopen is toch wel erg handig voor een basisrekening met creditcard en zou mij in ieder geval mede overtuigen om voor die 5 euro per maand te gaan. Nu zijn het toch meer gimmicks waar je voor betaald.

Voor nu vind ik N26 nog steeds het prettigste werken van de gratis techbanken. Maar met de komst van Vivid, de mogelijke integratie van iDeal bij Revolut en de actieve marketing van Openbank zou N26 het wel eens moeilijk kunnen gaan krijgen. Zeker als ze het basispakket nu gaan uitkleden.
Iemt schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:04:

iDeal gaat er denk ik niet komen, daarvoor is Nederland een te kleine markt. Revolut krijgt hierin op de korte termijn een voordeel omdat ze dit wel gaan doen maar op de lange termijn zijn instant sepa transfers de toekomst. Je hebt straks simpelweg geen iDeal meer nodig als je instant een bankoverschrijving kunt doen. Je krijgt dan in plaats van een iDeal verzoek een soort universeel betaalverzoek met vooraf ingevuld informatie, dat maak je met een enkele klik over. Bank van webshop checkt of het bedrag binnen is en de bestelling wordt gelijk verwerkt. Het mooie daarvan is dat het met alle banken/landen in Europa werkt dus je zit niet meer vast aan iDeal als klant. Voor ondernemers zijn SEPA overschrijvingen goedkoper dan iDeal accepteren.

In het verlengde daarvan lijkt me ook dat NL IBAN's er niet gaan komen. Sowieso zou N26 dan een vergunning moeten krijgen van de Nederlandsche bank, waarom zouden ze die moeite doen als het product in principe prima werkt? Daarnaast neemt de acceptatie voor buitenlandse IBAN's alleen maar toe.

Wat ik nog wel zie gebeuren is dat de Europese regelgeving op den duur gaan aanpassen omwildgroei van allerlei banknummers te voorkomen en bijvoorbeeld N26 (en andere buitenlandse banken) de mogelijkheid zouden geven om een Duits nummer uit te geven met een Nederlandse prefix. Of dat er een introductie komt van een soort overkoepelend bankrekeningnummer met een EU prefix. Echter dat lijkt me niet iets wat op korte termijn besloten zal worden.

• McGarrett
  • Niet online
Uiteindelijk volgen ze allemaal het voorbeeld van Bunq en is er straks geen gratis variant meer. Geen enkele bank ook niet de fintechs zullen op lange termijn gratis accounts aanbieden. Het zijn altijd alleen maar lokkertjes zoveel mogelijk klanten werven en dan iedereen dwingen om te kiezen voor een betaalde versie. Het is bekend business model die veelvuldig wordt toegepast door dit soort bedrijven, bedacht in Wallstreet.

• brijn
  • Niet online
McGarrett schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:33:
Uiteindelijk volgen ze allemaal het voorbeeld van Bunq en is er straks geen gratis variant meer. Geen enkele bank ook niet de fintechs zullen op lange termijn gratis accounts aanbieden. Het zijn altijd alleen maar lokkertjes zoveel mogelijk klanten werven en dan iedereen dwingen om te kiezen voor een betaalde versie. Het is bekend business model die veelvuldig wordt toegepast door dit soort bedrijven, bedacht in Wallstreet.
Andersom gebeurt ook. Toen ik mijn privérekening bij KNAB wilde opzeggen, werd de gratis variant zonder pinbetalingen aangeboden. Die heb ik nog steeds, vooral vanwege iDeal.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14:04
In de N26 app onder Explore > Partner offers > Dropbox (extra) 25GB free (voor 1 jaar).
You en Metal klanten krijgen 200GB. Aanbieding geldig tot 23 Nov 2021, code is 1 maal per klant te gebruiken.

edit: zo te zien ook 200GB bij N26 Smart: https://mobile.twitter.co...31192888135475202/photo/1

Ook onder Partner offers wat kortingen op o.a. Hello Fresh.

[Voor 31% gewijzigd door U123456 op 26-11-2020 21:15]

• Datisraar
Maar het belangrijkste verschil tussen de gratis N26 rekening en de nieuwe N26 Smart voor 4,90€ per maand, is dat je Max 5 x kan pinnen ipv 3 x per maand, en dat je kan bellen ipv chatten. Waarom moet dat dan 5€ per maand gaan kosten?
Sinds deze zomer heb ik helemaal niet meer gepind en doe alles digitaal. Ik heb nu zoals de meeste Nederlanders bij N26, de gratis bankrekening. Iemand die wél gaat overstappen ?

[Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 26-11-2020 20:26]

• McGarrett
  • Niet online
brijn schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:11:
[...]

Andersom gebeurt ook. Toen ik mijn privérekening bij KNAB wilde opzeggen, werd de gratis variant zonder pinbetalingen aangeboden. Die heb ik nog steeds, vooral vanwege iDeal.
Dus jij gebruikt nu de gratis variant van knab voor voornamelijk iDeal zonder problemen? Ik dacht dat dat niet kon/mocht uit de berichten die ik hier heb gelezen. Dat is waar ik eindelijk ook naar opzoek ben :)

• JeroenE
  • Niet online
@Datisraar En je hebt 10 Spaces, er komt iets dat iedere betaling naar boven wordt afgerond en dan in een Space wordt gezet. Soort automatisch sparen, bunq heeft dat ook (al lang).
Oh, en je kan uit meer kleuren kiezen voor je betaalkaart meen ik.

Voor mij allemaal geen reden om er voor te gaan betalen.

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 10:17

Woopdedooo

THT: Zie signature

@JeroenE en je kan die spaces met iemand delen.

... na de zomer

• JeroenE
  • Niet online
@Woopdedooo Hm, op de site van N26 vind ik dat eerlijk gezegd niet terug. Bij de Shared Spaces staat dat het voor You, Metal en Business You is. Op de Smart pagina staat wel een stukje over de Spaces, maar niet dat je ze kan delen. In het stukje over Spaces op de You pagina staat wel dat je ze kan delen.

• Woopdedooo

Woopdedooo

@JeroenE in de app onder explore you smart staat een kopje met shared spaces en “share your spaces with up to 10 friends”.

[Voor 5% gewijzigd door Woopdedooo op 27-11-2020 10:16]

... na de zomer

• JeroenE
  • Niet online
@Woopdedooo Bij You kan het wel, maar het ging over Smart.

Maar je heb gelijk, in de app staat bij Explore en dan Smart ook dat het kan.

Wie heeft al Smart en kan het een proberen? 8)

Edit: Volgens de chatbot kan het inderdaad ook met N26 Smart.

[Voor 14% gewijzigd door JeroenE op 27-11-2020 10:14]

• Woopdedooo

Woopdedooo

Ik had het ook over smart ;)

Vreemd dat het niet op de site wordt gemeld.

Ah sorry zie dat ik inderdaad you had getypt.

[Voor 70% gewijzigd door Woopdedooo op 27-11-2020 10:16]

... na de zomer

• McGarrett
  • Niet online
Allemaal nog te mager om daar persoonlijk 4,xx voor te betalen. Dan hou ik het nog liever op een NL Bank voor 1,xx ...misschien met wat minder fancy features maar het voldoet voor de dagelijkse bankzaken. Dus hou ik het wel bij de gratis versie van N26 (en andere fintechs) 😉
Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True