Wow! Je vult bij de vraag om je voornaam je initialen in en dan noem je N26 amateurs?jomas schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:01:
Wat bleek toen, ik had bij het account aanmaken als voornaam mijn 3 voorletters gebruikt. Dit kan je later niet meer veranderen. En dat krijg je dus pas als laatste te horen. Wat een amateurs.
Bij het invullen van mijn paspoort gegevens tijdens de verificatie van mijn identiteit, heb ik uiteraard de voornaam uit het paspoort gebruikt.ivanwmc schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:51:
[...]
Wow! Je vult bij de vraag om je voornaam je initialen in en dan noem je N26 amateurs?
Maar bij het aanmaken van het account (de eerste stap) heb ik inderdaad mijn initialen gebruikt als naam. Is dit zo raar?
[ Voor 21% gewijzigd door jomas op 05-08-2020 20:07 ]
Ja dat is raar.jomas schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:58:
[...]
Bij het invullen van mijn paspoort gegevens tijdens de verificatie van mijn identiteit, heb ik uiteraard de voornaam uit het paspoort gebruikt.
Maar bij het aanmaken van het account (de eerste stap) heb ik inderdaad mijn initialen gebruikt als naam. Is dit zo raar?
Bij officiële zaken zoals bankrekeningen en dergelijke ga je niet met initialen of nicknames werken.
Juist om het zekere voor het onzekere te nemen doe je alles zo officieel mogelijk en kijk je later wel of je het een en ander naar gelang kan aanpassen.
Af en toe is een beetje zelfreflectie niet verkeerd
Dan nog zou een simpele melding zoiets als "uw naam komt niet overeen met de registratienaam, pas dit aan" het probleem opgelost hebben. Maar als je eenmaal in het verificatie proces zit kan dit niet meer.Tartarus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:20:
[...]
Ja dat is raar.
Bij officiële zaken zoals bankrekeningen en dergelijke ga je niet met initialen of nicknames werken.
Juist om het zekere voor het onzekere te nemen doe je alles zo officieel mogelijk en kijk je later wel of je het een en ander naar gelang kan aanpassen.
Af en toe is een beetje zelfreflectie niet verkeerd
Echter nu is alles inclusief registratienaam goed ingevuld en werkt het nog steeds niet. En via de chat kom ik ook niet verder.
Het betreft hier een fintech bank die nogal gevoelig is voor witwaspraktijken en regelmatig mensen uit de georganiseerde misdaad aantrekt.jomas schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:35:
[...]
Dan nog zou een simpele melding zoiets als "uw naam komt niet overeen met de registratienaam, pas dit aan" het probleem opgelost hebben. Maar als je eenmaal in het verificatie proces zit kan dit niet meer.
Echter nu is alles inclusief registratienaam goed ingevuld en werkt het nog steeds niet. En via de chat kom ik ook niet verder.
Daarom snap ik de zero-tolerance beleid wel.
Voor verdere vragen hoor je gewoon echt bij de N26 support te zijn omdat wij hier verder niets voor je kunnen betekenen.
Ik wil voor mijn ZZP activiteiten overstappen van ING naar N26 business.. (doe er momenteel niet veel mee, en scheelt 120 euro per jaar, voor alleen stallen van een paar duizend euro)
Account is aangemaakt en bij tax ID heb ik mijn BTW identificatie nummer opgegeven, voor de dubbelcheck, dit is correct toch?
tevens staat het account op mijn naam ipv op naam van de zaak (zoals bij ING het geval is, iemand een idee of dit aan te passen is? gevonden; ongeacht het soort account staat hij dus op je eigen naam.. beetje jammer wel
Account is aangemaakt en bij tax ID heb ik mijn BTW identificatie nummer opgegeven, voor de dubbelcheck, dit is correct toch?
tevens staat het account op mijn naam ipv op naam van de zaak (zoals bij ING het geval is, iemand een idee of dit aan te passen is? gevonden; ongeacht het soort account staat hij dus op je eigen naam.. beetje jammer wel
[ Voor 23% gewijzigd door mschol op 07-08-2020 17:04 ]
Het is daarom ook geen echte bank vervanger voor ZZPers vind ik, het moment dat je bijvoorbeeld Mollie wilt gebruiken voor payouts; kan dat al niet omdat een zakelijke rekening op de naam van je "zaak" dient te staan. Voorbeeldjemschol schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:38:
Ik wil voor mijn ZZP activiteiten overstappen van ING naar N26 business.. (doe er momenteel niet veel mee, en scheelt 120 euro per jaar, voor alleen stallen van een paar duizend euro)
Je kan een kijkje nemen bij Knab Zakelijk (eerste jaar 3/pm, daarna 6/pm, 1000 gratis transacties) of ASN Zakelijk (6,50/pm, geen transactiekosten). Scheelt wel weer wat me ING waarbij je ook nog eens per transactie betaald.
PS: De app van Knab is dan beduidend beter dan die van ASN.
Ik heb 't gevraagd, en het is wel extra werk om N26 en Mollie werkend te krijgen, maar het kan wel. Zolang het een zakelijke N26-rekening is mag het.Tamerciaga schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Het is daarom ook geen echte bank vervanger voor ZZPers vind ik, het moment dat je bijvoorbeeld Mollie wilt gebruiken voor payouts; kan dat al niet omdat een zakelijke rekening op de naam van je "zaak" dient te staan. Voorbeeldje
De zakelijke rekening van N26 accepteren wij. Wel vragen wij bewijs door een screenshot te maken van de N26 bankomgeving waar staat aangegeven dat het om een zakelijke rekening gaat. Dit is omdat wij bij het maken van de verificatie betaling wij niet direct zien dat het een zakelijke rekening betreft. Het maakt niet uit dat het een Duits Rekeningnummer is, het is namelijk een IBAN nummer.
[ Voor 28% gewijzigd door Koenvh op 09-08-2020 23:26 ]
🠕 This side up
Hm, dat is dan sinds kort? Nice!Koenvh schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:25:
[...]
Ik heb 't gevraagd, en het is wel extra werk om N26 en Mollie werkend te krijgen, maar het kan wel. Zolang het een zakelijke N26-rekening is mag het.
[...]
Bij werkt het ook prima met de gratis ZZP rekening van N26. Moest wel even een emailtje met uitleg sturen en een screenshot van N26 omgeving waar duidelijk business staat.
Is het inmiddels mogelijk om bij N26 zowel een persoonlijke als een zakelijke rekening tegelijk te hebben?
Ik had zojuist wat vinylplaten willen kopen en voerde, dit weet ik 100% zeker, perongeluk de verkeerde CVC code in. Desondanks is het geld toch nog van mijn N26 rekening verdwenen. De transactie op de website is natuurlijk niet gelukt. Ik probeerde het toen opnieuw op de website met dezelfde (verkeerde) CVC code en het lukte toen niet meer. Logisch want ik had geen geld op die rekening staan.
Natuurlijk heb ik gelijk contact opgenomen met de support van N26 want dit is te absurd en kon het eigelijk niet eens geloven dat dit kon. Het leek eerst of de medewerker mij eerst niet wilde geloven omdat de eerste betaling ''gelukt'' was. Ik verteld hem het verhaaltje hier boven en stuurde een screenshot van de errorcode van de website. Hij wist me te vertellen dat het geld 12 dagen vaststaat en dat het na 12 dagen automatisch teruggestort wordt. Uiteindelijk heeft hij verteld dat hij dit doorspeelt naar de technische afdeling van N26 en dat ik op de hoogte zal worden gehouden.
Dit lijkt (is) me een serieuze security kwestie! Het is gewoon hetzelfde als iemand zijn of haar bankpas hebben en gewoon 000 invoeren en de betaling lukt gewoon.
Natuurlijk heb ik gelijk contact opgenomen met de support van N26 want dit is te absurd en kon het eigelijk niet eens geloven dat dit kon. Het leek eerst of de medewerker mij eerst niet wilde geloven omdat de eerste betaling ''gelukt'' was. Ik verteld hem het verhaaltje hier boven en stuurde een screenshot van de errorcode van de website. Hij wist me te vertellen dat het geld 12 dagen vaststaat en dat het na 12 dagen automatisch teruggestort wordt. Uiteindelijk heeft hij verteld dat hij dit doorspeelt naar de technische afdeling van N26 en dat ik op de hoogte zal worden gehouden.
Dit lijkt (is) me een serieuze security kwestie! Het is gewoon hetzelfde als iemand zijn of haar bankpas hebben en gewoon 000 invoeren en de betaling lukt gewoon.
@Lindox Hoezo? Hoe weet jij zo zeker dat de merchant dat geld ook echt (tijdelijk) krijgt?
Lekker!
De cvc code is niet verplicht bij een online betaling. Dus misschien hebben ze het geld voor de zekerheid gereserveerd voor als de winkel het toch afschrijft.
@menzo @Napsju N26 houdt het geld (on hold) en later krijgt de verkoper het geld. Inmiddels heb ik mijn geld terug en het klopt zeker dat je inderdaad niet altijd cvc code moet betalen bij elke betaling. Soms moet je gewoon verifiëren via de app of iets dergelijks maar het was gewoon vreemd dat ondanks ik de verkeerde code heb ingevoerd N26 had geld nog steeds afschrijft. Ik heb dit niet eerder meegemaakt.
Weet iemand een manier om contact geld op je N26 rekening te storten? Ik heb allerlei spullen verkocht van mij ex-autohobby en heb nu een bult cash liggen. Naast N26 heb ik nog een ASN rekening maar ook bij ASN kan je niet storten. Het lijkt er haast op dat je een ING, Rabobank of ABN rekening moet openen om nog contanten te kunnen storten.
Volgens mij is dit, klik, de enige optie voor cash -> n26.xabre16v schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:20:
Weet iemand een manier om contact geld op je N26 rekening te storten? Ik heb allerlei spullen verkocht van mij ex-autohobby en heb nu een bult cash liggen. Naast N26 heb ik nog een ASN rekening maar ook bij ASN kan je niet storten. Het lijkt er haast op dat je een ING, Rabobank of ABN rekening moet openen om nog contanten te kunnen storten.
Net op de chat even gevraagd maar CASH26 is er alleen voor Duitse en Oostenrijkse klanten.Perkouw schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:22:
[...]
Volgens mij is dit, klik, de enige optie voor cash -> n26.
Is er alleen of is alleen mogelijk in .. ?xabre16v schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
is er alleen voor Duitse en Oostenrijkse klanten.
Haha staat er inderdaad bij op de betreffende pagina die ik linkte, hahaxabre16v schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Net op de chat even gevraagd maar CASH26 is er alleen voor Duitse en Oostenrijkse klanten.
@xabre16v Je kan bij het GWK volgens mij ook geld storten, maar dat kost minimaal 9,50 (en afhankelijk van het bedrag zelfs meer). Als er een vestiging in de buurt zit kan je het beste eerst bellen denk ik, op hun website is het net alsof dat alleen kan als je bij de SNS zit, maar volgens mij is dat niet zo. of misschien ondertussen wel?
Je kan er natuurlijk ook een pot verf overheen gooien, laten drogen en naar De Nederlandse Bank gaan maar niet in in een Audi en ook nog fluoriserende verf gebruiken
[ Voor 3% gewijzigd door YuYa op 12-08-2020 16:06 ]
Met andere woorden: gewoon voor 1,70€ per maand bij een van de grootbanken een rekening erbij nemen en afstorten met die hap 😉!xabre16v schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:20:
Bij de ABN heb je geloof ik geen rekening nodig op geld te storten.
https://www.abnamro.nl/nl...d-opnemen-en-storten.html
https://www.abnamro.nl/nl...d-opnemen-en-storten.html
Dat denk ik ook, kan ASN de deur uit.Datisraar schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:06:
[...]
Met andere woorden: gewoon voor 1,70€ per maand bij een van de grootbanken een rekening erbij nemen en afstorten met die hap 😉!
Ik heb zelf ook af en toe contanten. Als je bij N26 en/of Revolut zit is het gewoon handig om een grootbank met geldafstort erbij te hebben, heb je ‘both of best worlds’.
[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 12-08-2020 17:28 ]
Mijn ouders hebben nog wel eens contant geld nodig. Geen grote bedragen, maar wel altijd wat. Wanneer ik eens snel contant geld wil ‘opnemen’ heb of geld wil ‘storten’, geef ik hun het geld of pak ik het geld van hun en doe een bankoverschrijving heen of terug vanaf mijn rekening.xabre16v schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:20:
Zij blij, ik blij 😊. Scheelt voor ons beiden ook tijd en een ritje naar een geldautomaat.
Bij N26 navraag gedaan of er plannen zijn voor een IDEAL top-up, nu Revolut het aanbiedt. Gezien het antwoord lijken hier voorlopig nog geen plannen voor.
[Twitter: https://twitter.com/N26_Support/status/1293616745819840515]
Even snel vertaald voor degene die het Duits misschien wat minder goed begrijpen
[Twitter: https://twitter.com/N26_Support/status/1293616745819840515]
Even snel vertaald voor degene die het Duits misschien wat minder goed begrijpen
Op dit moment bieden wij deze mogelijkheid niet aan. Mochten we dit in de toekomst aanbieden, dan zullen we dit via onze social media kanalen aankondigen.
wat is het nut van een ideal top-up? je kunt toch gewoon geld overmaken, gaat bijna net zo snel
Je zegt al, overboeken gaat BIJNA net zo snel maar kan een paar uur door de weeks, tot 1 werkdag duren. Bij een top up staat er geld direct op je rekening, 24/7 en dus ook in het weekend, want dan is er geen normaal bankverkeer. En Instant Payment overboekingen werken nog niet in alle situaties.raven22 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:47:
wat is het nut van een ideal top-up? je kunt toch gewoon geld overmaken, gaat bijna net zo snel
Waarschijnlijk maak je gebruik van ABN AMRO of bunq? De rest van de Nederlandse banken heeft nog geen EBA Clearing (RT1 Instant Payments) ondersteuning, waar N26 bij aangesloten is (enkel voor inkomende betalingen).raven22 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:47:
Zie ook https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/.
Een overboeking vanaf bijvoorbeeld een ING rekening duurt vaak toch wel een werkdag en in het weekend en bepaalde feestdagen staat alles stil.
Daarom is een iDEAL top-up voor Nederlandse gebruikers best wel welkom. Of gewoon allemaal eens dezelfde Instant Payments standaard gaan hanteren
Dat laatste zal in het loop van dit jaar gebeuren, alhoewel ik nog geen concrete datum ben tegengekomen.Bigf00t schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:16:
Daarom is een iDEAL top-up voor Nederlandse gebruikers best wel welkom. Of gewoon allemaal eens dezelfde Instant Payments standaard gaan hanteren
Dat was ooit voor mij reden om na paar jaar helemaal op Revolut over te stappen: instant top up via creditcard. Gratis en onbeperkt. Dat was toch echt een beperking bij N26.
Ik gebruik dan de goedkoopste ICS MasterCard (EuroClix). Die is kredietloos, wordt maandelijks afgelost maar omdat ik geen verassingen wil los ik deze meestal dezelfde week handmatig af na wat top ups via een iDeal betaling in de ICS omgeving.
(Die kaart is gekoppeld aan indertijd Bunq, nu MoneYou en omdat MoneYou ook crap is (oa geen zoekfunctie, app soms trage stront) binnenkort ING-zonder-pas voor €1.35).
Ik gebruik dan de goedkoopste ICS MasterCard (EuroClix). Die is kredietloos, wordt maandelijks afgelost maar omdat ik geen verassingen wil los ik deze meestal dezelfde week handmatig af na wat top ups via een iDeal betaling in de ICS omgeving.
(Die kaart is gekoppeld aan indertijd Bunq, nu MoneYou en omdat MoneYou ook crap is (oa geen zoekfunctie, app soms trage stront) binnenkort ING-zonder-pas voor €1.35).
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 12-08-2020 23:11 ]
Het meest opvallende is nog dat ABN AMRO, ING, Rabobank 'selected members' zijn van EBA (Euro Banking Association). Waarom moet RT1 dan eigenlijk zo lang duren? Gaat dit om kosten of ingewikkelde implementatie? De lijst met RT1 Participants is nog niet erg lang, terwijl de meeste Europese banken wel gebruik maken van SEPA wat ook via EBA Clearing loopt.Wally2002 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:08:
Dat laatste zal in het loop van dit jaar gebeuren, alhoewel ik nog geen concrete datum ben tegengekomen.
Is het voor de Nederlandse banken misschien financieel gunstiger als andere banken zich juist bij equensWorldline aansluiten? Als je kijkt naar de shareholders van Equens misschien wel; ABN AMRO 18.4%, ING 15.4%, Rabobank 15.2%
Ik vraag me wel af of een iDEAL top-up of koppeling met equensWorldline voor N26 rendabel is met de huidige aantallen Nederlandse klanten. Misschien dus meer iets wat juist aan de kant van de Nederlandse banken moet gebeuren.
De verschillende transactieverwerkers voor Instant Payments maakt het er allemaal niet makkelijker op denk ik, ook al is het allemaal volgens Europese standaarden.
Meer info hier: https://www.betaalverenig...stant-payments/in-europa/Wanneer een bank Instant Payments volgens deze standaard heeft ingevoerd, betekent dat niet dat daarmee alle klanten van alle andere banken die ook Instant Payments hebben ingevoerd, bereikbaar zijn. Sommige banken buiten Nederland sluiten slechts een deel van hun klanten aan op Instant Payments, bijvoorbeeld alleen hun zakelijke klanten.
Instant Payments lopen via een zogeheten transactieverwerker. Binnen de EU zijn er veel verschillende transactieverwerkers. Een deel daarvan ondersteunt Instant Payments. Alleen wanneer twee banken voor Instant Payments zijn aangesloten op dezelfde transactieverwerker, kunnen deze banken onderling Instant Payments uitwisselen.
Ik vraag mij af of dat hele iDeal en vergelijkbare methoden in andere landen niet een zinloze achterhoedegevecht is daar over niet al te lange tijd sowieso alle banken instant payment van enkele seconden hebben dus de toegevoegde waarde dan nihil is geworden.
Ja, wel apart als ik dat zo lees. In die lijst waar jij naar verwijst, werkt mijn FRANSE BNP Parisbas bank die daar in voorkomt feilloos met Revolut, over en weer als het om Instant Payment gaat. Maar inderdaad mijn NEDERLANDSE Rabo is nog niet op de Europese Instant Payment aangesloten en duurt een overboeking naar Revolut 1 kleine werkdag. Dus in Europa groeit de lijst met Europese banken, maar hier in Nederland alleen ABN AMRO en Bunq die ook op het Europese IP circuit zijn aangesloten. Wel verwarrend allemaal, maar zullen we nog geduld moeten hebben zeker voordat alles in Europa IP is.Bigf00t schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:48:
[...]
Het meest opvallende is nog dat ABN AMRO, ING, Rabobank 'selected members' zijn van EBA (Euro Banking Association). Waarom moet RT1 dan eigenlijk zo lang duren? Gaat dit om kosten of ingewikkelde implementatie? De lijst met RT1 Participants is nog niet erg lang, terwijl de meeste Europese banken wel gebruik maken van SEPA wat ook via EBA Clearing loopt.
Is het voor de Nederlandse banken misschien financieel gunstiger als andere banken zich juist bij equensWorldline aansluiten? Als je kijkt naar de shareholders van Equens misschien wel; ABN AMRO 18.4%, ING 15.4%, Rabobank 15.2%
Ik vraag me wel af of een iDEAL top-up of koppeling met equensWorldline voor N26 rendabel is met de huidige aantallen Nederlandse klanten. Misschien dus meer iets wat juist aan de kant van de Nederlandse banken moet gebeuren.
De verschillende transactieverwerkers voor Instant Payments maakt het er allemaal niet makkelijker op denk ik, ook al is het allemaal volgens Europese standaarden.
[...]
Meer info hier: https://www.betaalverenig...stant-payments/in-europa/
[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 13-08-2020 09:09 ]
Er is zo'n SEPA QR standaard. Weet niet wie dat nu al ondersteund (in Nederland natuurlijk niemand), maar dat lijkt me op alle gebieden een verbetering tov iDeal.YuYa schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:53:
Ik vraag mij af of dat hele iDeal en vergelijkbare methoden in andere landen niet een zinloze achterhoedegevecht is daar over niet al te lange tijd sowieso alle banken instant payment van enkele seconden hebben dus de toegevoegde waarde dan nihil is geworden.
Overigens, in feite is online betalen al een opgelost iets in het buitenland: CC
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Precies, online probeer ik vaker met CC te betalen. Er is geen toeslag meer bij betaling via CC en bovendien heb je met CC een dispute-mogelijkheid. Of die effectief is weet ik niet, heb het gelukkig nog niet nodig gehad. Maar dat je het op zijn minst kunt proberen is al iets. Dat is er bij iDeal niet, weg is weg.Brent schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Overigens, in feite is online betalen al een opgelost iets in het buitenland: CC
Als een webshop geen CC betaling aanbiedt kijk ik nog even verder.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Als ik geld overmaak naar N26 staat het er direct op, maar als ik terugstort duurt het een dag. Is dit normaal? En zo ja, is dit iets wat verbeterd zal worden of een blijvende "feature"?
N26 ondersteunt vooralsnog alleen inkomende instant payments. Dus dat klopt...wian schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:32:
Als ik geld overmaak naar N26 staat het er direct op, maar als ik terugstort duurt het een dag. Is dit normaal? En zo ja, is dit iets wat verbeterd zal worden of een blijvende "feature"?
Ergens veranderd er wel wat hoor. Toevallig deze ochtend vlak voor 12.00uur van Rabo overgemaakt naar Revolut en om 15.23uur was het op mijn Revolut. Overigens gaf de Rabo App aan dat het voor 15.00 erop zou staan dus dat is dan wel weer een beetje slordig maar de overschrijvingstijd is in ieder geval flink verkort (tijdens kantoorurenDatisraar schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:05:
[...]
Maar inderdaad mijn NEDERLANDSE Rabo is nog niet op de Europese Instant Payment aangesloten en duurt een overboeking naar Revolut 1 kleine werkdag.
Iemand een idee hoe het met N26 zal gaan nu er wat werknemers perikelen spelen. In Duitsland heb je vaak een sterke 'workers council' (beetje OR idee maar dan krachtiger in de meeste gevallen) bij bedrijven, en de eerste opzet bij N26 wordt behoorlijk tegengewerkt.
Zie https://financefwd.com/de/n26-wahlen/ en https://www.worker26.com/
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Tja meer dan speculeren lijkt me in dit stadia niet echt mogelijk. De tijd zal het leren of het consequenties heeft en zo ja welke.
Dat is eigenlijk altijd al zo geweest bij banken zonder instant payment.YuYa schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:58:
[...]
Ergens veranderd er wel wat hoor. Toevallig deze ochtend vlak voor 12.00uur van Rabo overgemaakt naar Revolut en om 15.23uur was het op mijn Revolut. Overigens gaf de Rabo App aan dat het voor 15.00 erop zou staan dus dat is dan wel weer een beetje slordig maar de overschrijvingstijd is in ieder geval flink verkort (tijdens kantooruren).
Voorheen tussen ABN en N26 draaide de batch tussen 9 en 11 en daarna nog eens 14 en 16 uur.
Geen reden al hoop ik om mijn geld van een van mijn spaces (spaardoel dat bijna bereikt is een eind september uitgegeven gaat worden) over te hevelen naar een andere reguliere bankQwerty-273 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:37:
Iemand een idee hoe het met N26 zal gaan nu er wat werknemers perikelen spelen. In Duitsland heb je vaak een sterke 'workers council' (beetje OR idee maar dan krachtiger in de meeste gevallen) bij bedrijven, en de eerste opzet bij N26 wordt behoorlijk tegengewerkt.
@PerkouwPerkouw schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:02:
Tja meer dan speculeren lijkt me in dit stadia niet echt mogelijk. De tijd zal het leren of het consequenties heeft en zo ja welke.
Huh moderator, .........sinds wanneer reageer jij inhoudelijk op berichten hier op tweakers? Wij mogen toch alleen over het gebruik/ervaringen etc van N26 berichten? Nu reageer je op de problemen die er tussen werknemers en werkgever N26 zijn over een OR 🤔. Is een wat licht ‘politiek’ getinte reactie lijkt me.
[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 17-08-2020 22:53 ]
Dit soort ontwikkelingen lijkt me juist bij uitstek geschikt om in dit topic te plaatsen en op te reageren, gaat over (de toekomst van) N26 en is precies ook onderdeel van de titel 'discussie over'.Datisraar schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:49:
[...]
@Perkouw
Huh moderator, .........sinds wanneer reageer jij inhoudelijk op berichten hier op tweakers? Wij mogen toch alleen over het gebruik/ervaringen etc van N26 berichten? Nu reageer je op de problemen die er tussen werknemers en werkgever N26 zijn over een OR 🤔. Is een wat licht ‘politiek’ getinte reactie lijkt me.
Mijn Duits is niet supergoed maar uit de berichtgeving maak ik op dat het management een wettelijk toegestane bijeenkomst en stemming voor een 'union' wil tegenhouden en daarbij gelukt is om de initiatiefnemers te verbieden hier bij te zijn. Inmiddels lijkt er via een derde partij toch de bijeenkomst te hebben plaatsgevonden..?
Aanleiding schijnt een enorm wantrouwen te zijn tussen werknemers en het management dat vooral met het welzijn van de medewerkers te maken heeft. Volgens mij hebben we daar eerder ook berichten over gelezen.
Wat nu de eventuele gevolgen zijn voor N26 is mij niet duidelijk. Het management lijkt, als ik het goed begrijp, tegen een vakbond te zijn omdat dat symbool staat voor traag en hiërarchisch en de ontwikkeling van medewerkers, interne samenwerking en integriteit in de weg staat.
Anoniem: 886251
https://www.banken.nl/nie...richting-ondernemingsraadWally2002 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:45:
[...]
Dit soort ontwikkelingen lijkt me juist bij uitstek geschikt om in dit topic te plaatsen en op te reageren, gaat over (de toekomst van) N26 en is precies ook onderdeel van de titel 'discussie over'.
Mijn Duits is niet supergoed maar uit de berichtgeving maak ik op dat het management een wettelijk toegestane bijeenkomst en stemming voor een 'union' wil tegenhouden en daarbij gelukt is om de initiatiefnemers te verbieden hier bij te zijn. Inmiddels lijkt er via een derde partij toch de bijeenkomst te hebben plaatsgevonden..?
Aanleiding schijnt een enorm wantrouwen te zijn tussen werknemers en het management dat vooral met het welzijn van de medewerkers te maken heeft. Volgens mij hebben we daar eerder ook berichten over gelezen.
Wat nu de eventuele gevolgen zijn voor N26 is mij niet duidelijk. Het management lijkt, als ik het goed begrijp, tegen een vakbond te zijn omdat dat symbool staat voor traag en hiërarchisch en de ontwikkeling van medewerkers, interne samenwerking en integriteit in de weg staat.
Nederlandse artikel.
Het is inderdaad interessant want het bepaalt ook de koers van de bank vind ik.
Even een update:
Inmiddels werkt uitbetaling ook gewoon met mijn Nederlandse (ING) rekening.U123456 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:49:
Ik doe mee aan het Duitse spaarsysteem Payback. Onlangs ontdekte ik dat je via www.payback.de/bargeld (na inloggen) het tegoed kan laten uitbetalen i.p.v. korting op spullen die ik toch niet nodig heb. Met een Duitse N26 IBAN lukte dat prima, terwijl mijn Nederlandse IBAN werd geweigerd.
Voor een Engelstalige discussie waar ook wat N26 personeel reageert: https://news.ycombinator.com/item?id=24155507
Op dit moment N26 als primaire persoonlijke betaalrekening en dat gaat prima. Pinnen werkt en overmaken links en rechts ook. Fijne app ook.
Nu heb ik eindelijk het budget (space) bij elkaar heb voor een mooie nieuwe fiets die ik online ga bestellen. NL winkel en valuta in Euro. Ik ben zonder aanwijsbare reden toch
nog aan het bedenken of ik direct betaal met de Debit MasterCard of via PayPal gelinkt aan deze MasterCard of Via ING CC (al dan niet via PayPal).
Voor de zekerheid dan toch de vraag. Iemand ervaring met betalingen tussen 1k-1.5k direct van de N26 Debit MasterCard? Ik maak me waarschijnlijk echt druk om niks
Nu heb ik eindelijk het budget (space) bij elkaar heb voor een mooie nieuwe fiets die ik online ga bestellen. NL winkel en valuta in Euro. Ik ben zonder aanwijsbare reden toch
nog aan het bedenken of ik direct betaal met de Debit MasterCard of via PayPal gelinkt aan deze MasterCard of Via ING CC (al dan niet via PayPal).
Voor de zekerheid dan toch de vraag. Iemand ervaring met betalingen tussen 1k-1.5k direct van de N26 Debit MasterCard? Ik maak me waarschijnlijk echt druk om niks

Anoniem: 567735
En als je je Payback op een valse naam en een vals (as in: niet-bestaand) adres geregistreerd hebt, werkt die uitbetaling naar een buitenlandse rekening ook. Naar een Duitse rekening wordt dat wat lastiger namelijk, want dan kan de naam van de Payback-rekening gekoppeld worden met die van de bankrekening. Aldus een kennisU123456 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:51:
Even een update:
[...]
Inmiddels werkt uitbetaling ook gewoon met mijn Nederlandse (ING) rekening.
Als jij al wat betalingsverkeer met N26 gehad hebt en ook de kaart (kaarten) regelmatig gebruikt, zie ik geen probleem. N26 verdient meer bij grote betalingen, dus ze hebben er zelf ook alle belang bij.FJP84 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:31:
Voor de zekerheid dan toch de vraag. Iemand ervaring met betalingen tussen 1k-1.5k direct van de N26 Debit MasterCard? Ik maak me waarschijnlijk echt druk om niks.
1.75k is geloof ik mijn grootste betaling, ging helemaal goedFJP84 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:31:
Op dit moment N26 als primaire persoonlijke betaalrekening en dat gaat prima. Pinnen werkt en overmaken links en rechts ook. Fijne app ook.
Betaling met debit Mater Card werd niet geaccepteerd. Dus maar voor reguliere creditcard gekozen.Brent schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
1.75k is geloof ik mijn grootste betaling, ging helemaal goed
Anoniem: 201953
Mijn grootste betaling van ongeveer €2k2 was voor twee 'omgekeerde' vliegtickets, in dollars. Dat ging vlekkeloos.Voor de zekerheid dan toch de vraag. Iemand ervaring met betalingen tussen 1k-1.5k direct van de N26 Debit MasterCard? Ik maak me waarschijnlijk echt druk om niks
Weet je welke partij de betaling heeft geweigerd? de winkel/payment provider, of N26 zelf.FJP84 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:55:
[...]
Betaling met debit Mater Card werd niet geaccepteerd. Dus maar voor reguliere creditcard gekozen.
Hoeft niet perse aan N26 zelf te liggen, kan de winkel zijn die om bepaalde redenen deze betaling niet vertrouwd. Kan er ermee te maken hebben dat je kaart nr bij hun als Duitse kaart terugkomt, terwijl het om een NL klant gaat.
Nee Zie net opeens dat het compleet dom van mijnWally2002 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:16:
[...]
Weet je welke partij de betaling heeft geweigerd? de winkel/payment provider, of N26 zelf.
Hoeft niet perse aan N26 zelf te liggen, kan de winkel zijn die om bepaalde redenen deze betaling niet vertrouwd. Kan er ermee te maken hebben dat je kaart nr bij hun als Duitse kaart terugkomt, terwijl het om een NL klant gaat.
kant is geweest. Heb doodleuk het nummer van de meastro pas zitten te proberen...... Vond het al zo'n raar nummerformaat voor MasterCard

[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 28-08-2020 19:35 ]
Hier even een goed bericht over N26.
2 jaar geleden een rekening geprobeerd aan te maken. Boos afgehaakt door de bizarre verificatie procedure. Kwam gewoon niet door de selfies en verificatie screens heen,etc. Drama in de app.
Nu vorige week 2e poging gewaagd. Aanmelden en verificatie in 1x doorlopen en geaccordeerd. Binnen 1 week ook de debit card ontvangen.
Ze hebben dus toch stappen gemaakt, Ben er blij mee.
2 jaar geleden een rekening geprobeerd aan te maken. Boos afgehaakt door de bizarre verificatie procedure. Kwam gewoon niet door de selfies en verificatie screens heen,etc. Drama in de app.
Nu vorige week 2e poging gewaagd. Aanmelden en verificatie in 1x doorlopen en geaccordeerd. Binnen 1 week ook de debit card ontvangen.
Ze hebben dus toch stappen gemaakt, Ben er blij mee.
Apart, ik heb mij 3 jaar geleden aangemeld en herken dit absoluut niet, ging allemaal vlot. Gebruik het reeds ook 3 jaar als hoofdrekening.
In het begin deden ze de verificatie via een live video verbinding met een agent in Duitsland. Die heb ik zelf ook nog gehad. Later is dat volgens mij aangepast naar een proces met selfie en foto van je ID.
Haha, ja ik heb die begintijd bij N26 ook meegemaakt, dat is waar. Ik moest in het Engels en die Duitse medewerker (‘don’t mention the war’) in zijn beste Engels elkaar duidelijk maken dat ik een rekening wenste te openen. Het lukte allemaal niet en die gast werd sjagerijnig. En ik ook, was boos en heb toen zelf die video verbinding verbroken, roepende ‘donnerwetter’! Achteraf kon ik er wel om lachen.......
@atomix9
Nu 2 jaar later, misschien heb je een nieuwe phone met andere camera gekocht of inmiddels een vernieuwd/ander id-bewijs gebruikt voor aanmelden en verificatie?
Ik had 2 a 3 jaar terug problemen met mn paspoort bij hun (n26), was weer een oudere versie ofzo, terwijl het nog gewoon een paar jaar geldig was.
Mooi dat het nu wel ging bij jou. Bij mij toen met een andere id alsnog gelukt. Was toen met een live persoon via videobellen, waarbij je je hoofd moest draaien, id naast je hoofd moest houden enz. Dus niet net zo lekker simpel als bij Revolut in die tijd, d.m.v. alleen selfie en scan id-bewijs.
Nu 2 jaar later, misschien heb je een nieuwe phone met andere camera gekocht of inmiddels een vernieuwd/ander id-bewijs gebruikt voor aanmelden en verificatie?
Ik had 2 a 3 jaar terug problemen met mn paspoort bij hun (n26), was weer een oudere versie ofzo, terwijl het nog gewoon een paar jaar geldig was.
Mooi dat het nu wel ging bij jou. Bij mij toen met een andere id alsnog gelukt. Was toen met een live persoon via videobellen, waarbij je je hoofd moest draaien, id naast je hoofd moest houden enz. Dus niet net zo lekker simpel als bij Revolut in die tijd, d.m.v. alleen selfie en scan id-bewijs.
[ Voor 21% gewijzigd door michael4500 op 02-09-2020 11:24 ]
kan je of krijg je een jaaroverzicht in het begon van het nieuwe jaar over het vorige jaar
die krijg ik altijd bij de ing voor de belastingen maar kan er op de site en in de app bij n26 niets over vinden (of ik zoek niet goed)
die krijg ik altijd bij de ing voor de belastingen maar kan er op de site en in de app bij n26 niets over vinden (of ik zoek niet goed)
N26 groeit hard in Nederland lees ik vandaag op NRC.nl naar 150.000 Nederlandse klanten! Dat is best wel veel voor een buitenlandse bank in Nederland. Mooie mijlpaal, om hier te delen. Nog even en dan zijn ze hier groter dan Bunq 😉.
[ Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 04-09-2020 15:18 ]
Is maar goed ook.Datisraar schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:15:
N26 groeit hard in Nederland lees ik vandaag op NRC.nl naar 150.000 Nederlandse klanten! Dat is best wel veel voor een buitenlandse bank in Nederland. Mooie mijlpaal, om hier te delen. Nog even en dan zijn ze hier groter dan Bunq 😉.
N26 verdient veel meer aandacht dan dat ze nu krijgen.
Ik heb de bunq travel card ook, maar dat vind ik echt een verschrikkelijke app om te gebruiken en is er ook eigenlijk meer voor ‘het erbij hebben’.
Vraagje, nu Moneyou ermee ophoud moet ik opzoek naar een “gratis” alternatief voor me incasso’s zelf heb een paar maanden gelijken (ongeveer tegelijkertijd als Moneyou) een rekening geopend bij N26.
Mijn vraag, zij er hier mensen die ervaringen hebben met incasso’s en N26? Met name incasso’s van bijv. Eneco, Ziggo e.d. Is het mogelijk N26 daarvoor te gebruiken? Of iemand nog andere tips?!
Mijn vraag, zij er hier mensen die ervaringen hebben met incasso’s en N26? Met name incasso’s van bijv. Eneco, Ziggo e.d. Is het mogelijk N26 daarvoor te gebruiken? Of iemand nog andere tips?!
N26 als primaire rekening hier, heb alle incasso’s kunnen overzetten van m’n oude ING rekening. In een paar gevallen even vijf minuten aan de telefoon moeten hangen (bv. de belastingdienst), maar in de meeste gevallen kan je online probleemloos een DE IBAN invoeren op de portalen van de betreffende diensten.
Okay bedankt for the info ik ga het proberen...liptonicee schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:38:
N26 als primaire rekening hier, heb alle incasso’s kunnen overzetten van m’n oude ING rekening. In een paar gevallen even vijf minuten aan de telefoon moeten hangen (bv. de belastingdienst), maar in de meeste gevallen kan je online probleemloos een DE IBAN invoeren op de portalen van de betreffende diensten.
Kort vraagje aan de gebruikers. Kun je bij n26 ook een smal limiet instellen. Met andere woorden Max 750/1000 euro vóór alle doeleinden?
Je kunt dagelijkse limieten instellen voor betalingen en geldopnames.Patavorene schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:57:
Kort vraagje aan de gebruikers. Kun je bij n26 ook een smal limiet instellen. Met andere woorden Max 750/1000 euro vóór alle doeleinden?
22 juni schreef ik dat ik al lange tijd niet bij mijn geld van n26 kon. Communicatie vanuit hun kant ronduit waardeloos. We hebben uw mail gehad we sturen het door naar de laag boven ons.
Na vele mailtjes aangezien het telefoon nummer het niet deed vandaag is eindelijk mijn openstaande saldo dat nog bij n26 stond overgemaakt naar een andere eigen rekening. Heeft dus betekend dat ik van maart tm september niet bij dat geld heb kunnen komen. Weet nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan maar ben opgelucht dat ik eindelijk weer mijn geld terug heb.
voor zover mijn update.
Na vele mailtjes aangezien het telefoon nummer het niet deed vandaag is eindelijk mijn openstaande saldo dat nog bij n26 stond overgemaakt naar een andere eigen rekening. Heeft dus betekend dat ik van maart tm september niet bij dat geld heb kunnen komen. Weet nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan maar ben opgelucht dat ik eindelijk weer mijn geld terug heb.
voor zover mijn update.
Dit soort verhalen zijn er te over bij de N26's en Revolut's van deze wereld. Vandaar dat ik ook max paar honderd euro, dan wel tijdens vakantie iets meer er max op heb staan. De klantenservice van de oude NL banken kan men veel over klagen, maar ik heb het idee dat dit toch op een veel hoger niveau staat. ABN Amro heeft op zijn donder gehad ivm fraude bestrijding en zijn eea aan het intensieveren. Ondanks dat hoor je niets van geblokkeerde ABN/ING/Rabo accounts dus mbt verdachte transacties gaan deze oude grootbanken er een stuk beter mee om.piforce schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:50:
22 juni schreef ik dat ik al lange tijd niet bij mijn geld van n26 kon. Communicatie vanuit hun kant ronduit waardeloos. We hebben uw mail gehad we sturen het door naar de laag boven ons.
voor zover mijn update.
[ Voor 0% gewijzigd door glatuin op 15-09-2020 17:21 . Reden: Typo ]
Zo denk ik er ook over. N26 en Revolut is leuk voor ‘erbij’ en als vakantie rekening of zo. Maar voor mij zou het geen hoofdbank worden. En zeker je salaris daar niet op storten. Inderdaad, hooguit 100 of 200€ opzetten. En in de vakantie iets meer.
Het is op zich jammer dat wel. N26 (en Revolut mischien nog ietsje meer) zijn super innovatief vergeleken met de oude banken. Ook duur. Ik heb 2 gold cards van yourmastercard.nl voor 32.50 per jaar en dat is stuk goedkoper dan de n26 you kaart. Verder heb je dan een echte CC en geen debit kaart. Ik kijk uit naar hoe het is over paar jaar.Datisraar schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:34:
Zo denk ik er ook over. N26 en Revolut is leuk voor ‘erbij’ en als vakantie rekening of zo. Maar voor mij zou het geen hoofdbank worden. En zeker je salaris daar niet op storten. Inderdaad, hooguit 100 of 200€ opzetten. En in de vakantie iets meer.
ICS is een prima partij, alleen de apps die ze beheren voor hun (white label) kaartenglatuin schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:24:
[...]
Het is op zich jammer dat wel. N26 (en Revolut mischien nog ietsje meer) zijn super innovatief vergeleken met de oude banken. Ook duur. Ik heb 2 gold cards van yourmastercard.nl voor 32.50 per jaar en dat is stuk goedkoper dan de n26 you kaart. Verder heb je dan een echte CC en geen debit kaart. Ik kijk uit naar hoe het is over paar jaar.

Haha dat is niet zo gek hoor. ICS is een dochter van ABN AMRO en die blinkt niet uit met innovatie.Vinnienerd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:14:
[...]
ICS is een prima partij, alleen de apps die ze beheren voor hun (white label) kaartenje ziet overduidelijk aan de layout dat ze niet worden geupdate voor nieuwe iPhone modellen. En het voelt archaïsch aan. Hoe kan dat terwijl je zo'n grote kaartissuer bent?
Net de eerste keer dat m'n N26 pasjes werden geweigerd, zowel de MasterCard als de Maestro, notabene bij de Mont Blanc tunnel. Gelukkig nog een V-Pay pasje van ASN Bank, die deed het wel.
In de app kreeg ik wel meldingen dat m'n payments declined waren. Geen daglimiet of buitenlandse betaling uit staan. Wel irritant voor een travel bank.
In de app kreeg ik wel meldingen dat m'n payments declined waren. Geen daglimiet of buitenlandse betaling uit staan. Wel irritant voor een travel bank.
[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 19-09-2020 15:22 ]
Dat valt eigenlijk nog wel mee aangezien Tikkie, Bux en MoneYou ook van ABN Amro zijn.glatuin schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:54:
[...]
Haha dat is niet zo gek hoor. ICS is een dochter van ABN AMRO en die blinkt niet uit met innovatie.
De hoofdbank zelf alleen niet zo.
Ook in 2020 is het dus handig om 2 of meer banken te hebben en niet van 1 bankinstelling afhankelijk te zijn. Verstandig om altijd een Nederlandse rekening aan te houden naast zo'n Fin tech bank.xabre16v schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:21:
Net de eerste keer dat m'n N26 pasjes werden geweigerd, zowel de MasterCard als de Maestro, notabene bij de Mont Blanc tunnel. Gelukkig nog een V-Pay pasje van ASN Bank, die deed het wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 19-09-2020 17:42 ]
Helaas is het nodig ja, V-Pay deed het overigens bij sommige Franse benzinestations niet, daar dus de N26 MasterCard gebruikt. Het is ook altijd wat.Datisraar schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:40:
[...]
Ook in 2020 is het dus handig om 2 of meer banken te hebben en niet van 1 bankinstelling afhankelijk te zijn .
Heb je bij N26 nog gechat wat de reden was? Een Nederlandse creditcard met krediet, van Visa of Mastercard is wel een must in Europa. Misschien een tip voor een volgende keer?xabre16v schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:42:
[...]
Helaas is het nodig ja, V-Pay deed het overigens bij sommige Franse benzinestations niet, daar dus de N26 MasterCard gebruikt. Het is ook altijd wat.
Op vakantie bijna altijd paar briefjes cash mee. Werkt bijna altijd.Datisraar schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:40:
[...]
Ook in 2020 is het dus handig om 2 of meer banken te hebben en niet van 1 bankinstelling afhankelijk te zijn. Verstandig om altijd een Nederlandse rekening aan te houden naast zo'n Fin tech bank.
Tot * Dacuuu een keer een verlaten tolpoortje tegen kwam in Bosnië boven op een berg, ze accepteerden alleen de Bosnische mark in cash, wat ik op dat moment niet had. Gelukkig nog wel wat Kroatische kuna bij me, toen die beambte echt door had dat we niks anders hadden was een handje kuna's ook goed.
Ja net een chatsessie achter de rug. N26 gaf als reden dat de cassier op de POS terminal mogelijk als kaart type creditcard heeft geselecteerd, gezien de nummers op de kaart zoals bij een echte creditcard, een met krediet dus. Ik moest de kaart bij de casher ook afgeven, was geen automaat. Eerst dacht ik wat een onzin maar later dacht ik, bij een Italiaanse onbemande pomp moet ik ook eerst zelf het kaart type ingeven alvoors ik kon tanken dus mogelijk heeft de cashier een fout gemaakt.Datisraar schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:47:
[...]
Heb je bij N26 nog gechat wat de reden was? Een Nederlandse creditcard met krediet, van Visa of Mastercard is wel een must in Europa. Misschien een tip voor een volgende keer?
Anoniem: 201953
Hebben jullie de indruk dat debit mastercard of visa kaarten in Europa vaker worden geweigerd dan elders?
Ik reis niet in Europa, gebruik er wel eens een in Nederland. Dat gaat wel eens mis, terwijl een vliegticket, zowel naar als van Azië ('omgekeerde' ticket in dollars ipv euro's) geen problemen opleverde. Ook betalingen in winkels en supermarkten gingen er probleemloos.
Ik reis niet in Europa, gebruik er wel eens een in Nederland. Dat gaat wel eens mis, terwijl een vliegticket, zowel naar als van Azië ('omgekeerde' ticket in dollars ipv euro's) geen problemen opleverde. Ook betalingen in winkels en supermarkten gingen er probleemloos.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 201953 op 21-09-2020 20:26 ]
In Nederland heb ik er vooralsnog geen last van ondervonden. Overal waar je met CC kan betalen, werkt mijn N26 card ook.Anoniem: 201953 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:25:
Hebben jullie de indruk dat debit mastercard of visa kaarten in Europa vaker worden geweigerd dan elders?
Ook in het buitenland heb ik hem een aantal keer zonder problemen gebruikt.
@Anoniem: 201953 Klinkt eerder als een Nederlandse winkel die alleen Maestro ondersteunt en geen MasterCard of Visa. Of kan je in die winkel wel met een credit card van MasterCard betalen?
Een debitcard, zoals N26, wordt juist veel meer geaccepteerd. Juist de prepaid kaarten worden meer geweigerd. (Bij N26 is het direct gekoppeld aan een IBAN, zoals een betaalpas, je kan een beetje het rood in, net zoals een gewone betaalrekening, een creditcard is een los staand product met overeenkomst / krediet check en een prepaid kaart heeft dat niet en kan ook niet het rood (meer) in en kon anoniem worden gebruikt)
In NL zit vooral het probleem dat credit/debit/prepaidcards, ongeacht welke, vrij weinig worden ondersteund en minder breed gedragen worden zoals in de rest van de wereld.
In NL zit vooral het probleem dat credit/debit/prepaidcards, ongeacht welke, vrij weinig worden ondersteund en minder breed gedragen worden zoals in de rest van de wereld.
- De schema's VISA en MasterCard worden in NL heel vaak geassocieerd met een creditcard, maar binnen die schema's worden ook debit- en prepaidcards uitgegeven en in principe kun je dus met je debetcard overal terecht waar VISA of Mastercard wordt geaccepteerd (logo op sticker bij ingang/kassa). Met als veelgenoemde uitzondering autohuur en hotel, waar vaak een creditcard wordt gevraagd.
- PIN was het oorspronkelijke debitcardschema en is in 2012 opgevolgd door Maestro (daarvoor een hele tijd cobranded met Maestro) , en later ook V-Pay. Alhoewel dat merken van respectievelijk Mastercard en VISA zijn staat dit verder los van die schema's. pinnen is dus synoniem voor betalen met een betaalpas (debetcard) maar in de NL praktijk dus vaak alleen Maestro en V-Pay. Zo heb ik eens meegemaakt dat een caissière bij AH bleef volharden richting een toerist dat ze debitcards accepteerden, en de klant een debit Mastercard had...
- In veel landen wordt het Maestro schema verlaten voor debit Mastercard of VISA debit.
- PIN was het oorspronkelijke debitcardschema en is in 2012 opgevolgd door Maestro (daarvoor een hele tijd cobranded met Maestro) , en later ook V-Pay. Alhoewel dat merken van respectievelijk Mastercard en VISA zijn staat dit verder los van die schema's. pinnen is dus synoniem voor betalen met een betaalpas (debetcard) maar in de NL praktijk dus vaak alleen Maestro en V-Pay. Zo heb ik eens meegemaakt dat een caissière bij AH bleef volharden richting een toerist dat ze debitcards accepteerden, en de klant een debit Mastercard had...
- In veel landen wordt het Maestro schema verlaten voor debit Mastercard of VISA debit.
Ik ben na jaren weer even N26 gaan testen. Wat een enorme tegenvaller zeg.
Heb het tussen 2015 en half 2017 gebruikt als standaard bank voor alle pasbetalingen (alle pinbetalingen in NL, cc daarbuiten en ook alle online betalingen die via cc konden).
De app had toen veel bugs. Scrollen door je overzicht ging niet lekker. Als je een betaling opende van paar weken geleden en je wilde terug naar je overzicht, schoot je direct weer naar vandaag. Super onhandig.
Erger nog: geen enkel onderscheid tussen authorisations/reserveringen en werkelijke betalingen. Dit kan tot heel vervelende situaties leiden. Vrijwel elke traditionele en moderne bank geeft je hier wel inzicht in.
De app is nu duidelijk compleet vernieuwd. In 2016/2017 was de grootste wijziging na een jaar: een ander achtergrond plaatje op het login scherm
En dat was meestal een seizoensding: dus een sneeuw achtergrond in de winter.. wat nergens op slaat als je in landen woont waar je maar 2 seizoenen hebt of de seizoenen zijn omgedraaid, zoals Australië waar N26 toen ook 1 reclamecampagne had.
Ok ze lanceerden toen ook in de VS en deden dat in samenwerking met Apple door een enorme marketing campagne te lanceren, met Apple Pay support. Maar de (Android) app was nog steeds erg buggy en met dezelfde problemen.
Bugs die ik melde werden niet opgelost. Zo voel je je totaal niet betrokken bij de kleine startup die het was.
Dat nu authorisaties nog steeds niet herkenbaar zijn vind ik echt bizar. Top up via cc is nu wel mogelijk maar gelimiteerd. Gelukkig is er een vorm van instant sepa. Domme NL banken die daar niet aan meedoen en hun eigen standaard willen gebruiken. Dan moet je dus wel ABN gebruiken icm N26.
Over Revolut kan je veel zeggen. Hun app is sinds juni onoverzichtelijk geworden en er zit teveel upsell in, vooral voor dingen die het gros van de gebruikers totaal niet kunnen gebruiken/niet willen (Junior account voor een kind wordt je mee doodgegooid, moet je er wel 1 hebben). Maar de basics werken gewoon verschrikkelijk goed en als het om afschrijvingen gaat heb je volledige transparantie. Daarnaast is top-up via iDeal mogelijk, instant.
Er is helaas nog geen perfecte app. Maar ik had gehoopt dat N26 nu wel wat verder zou zijn.
Heb het tussen 2015 en half 2017 gebruikt als standaard bank voor alle pasbetalingen (alle pinbetalingen in NL, cc daarbuiten en ook alle online betalingen die via cc konden).
De app had toen veel bugs. Scrollen door je overzicht ging niet lekker. Als je een betaling opende van paar weken geleden en je wilde terug naar je overzicht, schoot je direct weer naar vandaag. Super onhandig.
Erger nog: geen enkel onderscheid tussen authorisations/reserveringen en werkelijke betalingen. Dit kan tot heel vervelende situaties leiden. Vrijwel elke traditionele en moderne bank geeft je hier wel inzicht in.
De app is nu duidelijk compleet vernieuwd. In 2016/2017 was de grootste wijziging na een jaar: een ander achtergrond plaatje op het login scherm

En dat was meestal een seizoensding: dus een sneeuw achtergrond in de winter.. wat nergens op slaat als je in landen woont waar je maar 2 seizoenen hebt of de seizoenen zijn omgedraaid, zoals Australië waar N26 toen ook 1 reclamecampagne had.
Ok ze lanceerden toen ook in de VS en deden dat in samenwerking met Apple door een enorme marketing campagne te lanceren, met Apple Pay support. Maar de (Android) app was nog steeds erg buggy en met dezelfde problemen.
Bugs die ik melde werden niet opgelost. Zo voel je je totaal niet betrokken bij de kleine startup die het was.
Dat nu authorisaties nog steeds niet herkenbaar zijn vind ik echt bizar. Top up via cc is nu wel mogelijk maar gelimiteerd. Gelukkig is er een vorm van instant sepa. Domme NL banken die daar niet aan meedoen en hun eigen standaard willen gebruiken. Dan moet je dus wel ABN gebruiken icm N26.
Over Revolut kan je veel zeggen. Hun app is sinds juni onoverzichtelijk geworden en er zit teveel upsell in, vooral voor dingen die het gros van de gebruikers totaal niet kunnen gebruiken/niet willen (Junior account voor een kind wordt je mee doodgegooid, moet je er wel 1 hebben). Maar de basics werken gewoon verschrikkelijk goed en als het om afschrijvingen gaat heb je volledige transparantie. Daarnaast is top-up via iDeal mogelijk, instant.
Er is helaas nog geen perfecte app. Maar ik had gehoopt dat N26 nu wel wat verder zou zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 27-09-2020 18:30 ]
Nu ook negatieve rente bij N26, echter alleen voor ‘nieuwe’ klanten:
https://docs.n26.com/lega...3account-pricelist-en.pdfDeposit Fee for balances more than 50.000 EUR 0.5 % per year
Deposit fee only applies to customers who opened a bank account on or after 19.10.2020.
ICS verhoogt de tarieven flink:
Het tarief voor de jaarbijdrage van uw Mastercard Classic wordt verhoogd met € 6,- per jaar. Voor een Hoofd Card gaat het tarief van € 20,- naar € 26,-.
Zijn er goedkopere alternatieven?
Het tarief voor de jaarbijdrage van uw Mastercard Classic wordt verhoogd met € 6,- per jaar. Voor een Hoofd Card gaat het tarief van € 20,- naar € 26,-.
Anoniem: 886251
Helaas niet, sinds Qander is gestopt met het uitgeven van VISA kaarten heb je nu alleen ICS en Amex.raven22 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:09:
(Even los van ING en Rabo)
De Nederlandse markt is hierdoor erg klein wat betreft creditcards, maar ook begrijpelijk want de creditcard is hier niet bepaald ingeburgerd.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 22-10-2020 19:31 ]
Als je lid bent bij de Anwb: de Visa classic creditcard voor 16€. Dat is het enige alternatief dat goedkoper is.raven22 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:09:
En anders bij N26 een gratis debit MasterCard.
[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 29-10-2020 12:33 ]
Hebben meer mensen een mail gehad van N26, dat je tax ID information moet invullen in de app?
Een paar jaar geleden ja, enkele maanden na het aanmaken van het account.atomix9 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:27:
Hebben meer mensen een mail gehad van N26, dat je tax ID information moet invullen in de app?
Heb idd nog niet heel lang de N26 account. Dus dan zal het kloppen