Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:00
Nee, alleen zijn er straks meer gratis geldopnames voor mensen die N26 als hun hoofdrekening gebruiken. Als uit je uitgavenpatroon blijkt dat het je hoofdrekening is krijg je 5 geldopnames in plaats van 3 geldopnames.

Stimuleert mensen hooguit om N26 meer te gebruiken, je bent niet onmiddelijk geld kwijt. EDIT: het geldt zelfs alleen voor opnames in euro's dus als je N26 voor reizen buiten de eurozone gebruikt (meest waarschijnlijke scenario voor gebruikers in NL) maakt het niet eens uit.

De prijslijst is al een tijdje terug bijgewerkt en geeft het duidelijk aan: https://docs.n26.com/lega...3account-pricelist-en.pdf

[Voor 37% gewijzigd door AlbertJP op 01-06-2020 14:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@AlbertJP Ik moet zeggen dat ik het stukej over geld opnemen met je Mastercard juist onduidelijk vind.

Als eerste regel schrijven ze het opnemen op basis van een fair use policy wordt gedaan. Wat bedoelen ze daar in hemelsnaam mee? Daarna wordt er in de rechterkolom geschreven dat je 5 keer gratis mag en daarna 2 euro per keer.

Verderop wordt per type abonnement een ander getal genoemd. Bij klanten zonder primaire bankrekening wordt er 3 gezegd (bij andere 5 of zelfs 8).

Maar welke regel geld er nu als je een klant bent zonder primaire bankrekening? Die lage van 3 of die algemene van 5? Of is het wellicht zelfs 5 algemeen plus nog 3 extra?

In voetnoot 2 hebben ze het over extra kosten die van toepassing kunnen zijn die de geldautomaat in rekening brengt. N26 basic is uitgesloten. Uitgesloten van wat? Van die extra kosten? En wat is N26 basic nu weer precies?

In ieder geval vind ik het allemaal maar vaag en eerder verwarrend dan verhelderend. Had bijvoorbeeld beschreven dat geld opnemen 2 euro kost maar dat je per maand een aantal opnames gratis krijgt. Dan kan je daarna per soort abonnement/rekening opgeven hoeveel je dan gratis krijgt. Als je het zo opschrijft is het nog eens korter ook omdat je niet overal hoeft te herhalen dat je voor meer opnames moet betalen etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
JeroenE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:07:
@AlbertJP Ik moet zeggen dat ik het stukej over geld opnemen met je Mastercard juist onduidelijk vind.

Als eerste regel schrijven ze het opnemen op basis van een fair use policy wordt gedaan. Wat bedoelen ze daar in hemelsnaam mee? Daarna wordt er in de rechterkolom geschreven dat je 5 keer gratis mag en daarna 2 euro per keer.

Verderop wordt per type abonnement een ander getal genoemd. Bij klanten zonder primaire bankrekening wordt er 3 gezegd (bij andere 5 of zelfs 8).

Maar welke regel geld er nu als je een klant bent zonder primaire bankrekening? Die lage van 3 of die algemene van 5? Of is het wellicht zelfs 5 algemeen plus nog 3 extra?

In voetnoot 2 hebben ze het over extra kosten die van toepassing kunnen zijn die de geldautomaat in rekening brengt. N26 basic is uitgesloten. Uitgesloten van wat? Van die extra kosten? En wat is N26 basic nu weer precies?

In ieder geval vind ik het allemaal maar vaag en eerder verwarrend dan verhelderend. Had bijvoorbeeld beschreven dat geld opnemen 2 euro kost maar dat je per maand een aantal opnames gratis krijgt. Dan kan je daarna per soort abonnement/rekening opgeven hoeveel je dan gratis krijgt. Als je het zo opschrijft is het nog eens korter ook omdat je niet overal hoeft te herhalen dat je voor meer opnames moet betalen etc.
Staat netjes in de app.
Open de app, ga naar je profiel, (rechtsboven) en klik op ATM usage.
Daar zie je hoeveel gratis opnames je totaal hebt en hoeveel verbruikt deze maand.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:21
Ik gebruik N26 als main account sinds enkele tijd, en ben redelijk tevreden. Een maand of 2 geleden was ik aan het uitzoeken hoe familie / nabestaanden in contact kunnen komen met N26 in het geval dat dat nodig zou zijn en ik kwam erachter dat dit onontgonnen gebied is. De meeste traditionele banken hebben een telefoonnummer voor dergelijke situaties, maar bij N26 helemaal niets. Ik heb toen een lange chatsessie gehad met iemand van customer service, maar die kon uiteraard ook niets vinden.

Ik heb toen de volgende mail gestuurd naar ideas@n26.com, maar geen enkele reactie helaas.

Support article required on what happens when account holder deceases

Dear N26 team,

I am using my account as main current account and I was looking for the information how my relatives would be able to get access to my account should anything happen to me.

I would like my relatives to be able to find this easily and get things sorted out quickly, as they probably have other things to worry about.

This applies both for case of death, but also if should I be incapable in any other way (ie. in a coma).

The mortgage payments etc., are transferred from this account, so it would be quite important to get this organised quickly and not make it a tedious process.

Thanks, eggda

Ik wil toch graag antwoord, maar op de hele N26 site is geen e-mail adres te vinden. Iemand hier als eens zoiets bij de hand gehad en die me aan een gemonitored e-mail adres kan helpen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Tartarus schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:28:
Daar zie je hoeveel gratis opnames je totaal hebt en hoeveel verbruikt deze maand.
Prima, maar dat is nog geen reden om je algemene voorwaarden zo verwarrend op te schrijven.
eggda schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:21:
Ik wil toch graag antwoord, maar op de hele N26 site is geen e-mail adres te vinden. Iemand hier als eens zoiets bij de hand gehad en die me aan een gemonitored e-mail adres kan helpen?
Heb je de adressen van de imprint pagina al eens geprobeerd? Die link staat helemaal rechtsonderaan de hoofdpagina. Volgens mij is het in Duitsland verplicht zulke contactgevens op je website te hebben staan, maar op de Engelse versie staan ze dus ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eggda
JeroenE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:10:
Heb je de adressen van de imprint pagina al eens geprobeerd? Die link staat helemaal rechtsonderaan de hoofdpagina. Volgens mij is het in Duitsland verplicht zulke contactgevens op je website te hebben staan, maar op de Engelse versie staan ze dus ook.
Die geeft in elk geval een ontvangstbestiging - thanks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Een maand of 2 geleden was ik aan het uitzoeken hoe familie / nabestaanden in contact kunnen komen met N26 in het geval dat dat nodig zou zijn en ik kwam erachter dat dit onontgonnen gebied is. De meeste traditionele banken hebben een telefoonnummer voor dergelijke situaties, maar bij N26 helemaal niets
Dit verschilt ook per land hoe men er mee omgaat. In NL is het door de consumenten bond redelijk uiteengezet hoe de (traditionele) banken er binnen NL mee om gaan.
https://www.consumentenbo...ankrekening-en-overlijden

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Torn-City

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:00

3 als het niet je primaire bankrekening is, 5 als het wel zo is. Dit was voor Duitse klanten al bijna vanaf het begin het geval, nu ook voor ons.

Bij FUP neem ik aan dat daarmee hetzelfde wordt bedoeld als met internetproviders, die je contract mogen beëindigen als je 24/7 je hele verbinding voltrekt. Dus tegen mensen die tientallen opnames per maand doen of zo iets.
N26 basic is een beperkte versie voor mensen die niet aan de voorwaarden voldoen om een normale rekening te openen. Is vrijwel niets over te vinden op internet, ik meen dat ik het hier of op reddit ben tegengekomen maar ik kan het niet terugvinden.

• JeroenE
  • Niet online
AlbertJP schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:25:
Bij FUP neem ik aan dat daarmee hetzelfde wordt bedoeld als met internetproviders, die je contract mogen beëindigen als je 24/7 je hele verbinding voltrekt. Dus tegen mensen die tientallen opnames per maand doen of zo iets.
Maar als je tientallen opnames doet moet je ook tientallen euro's extra betalen.Ik vind het onzinnig om een (fors) bedrag per extra opname te rekenen en dan ook nog eens een FUP te hanteren. Dat is dubbelop!
N26 basic is een beperkte versie voor mensen die niet aan de voorwaarden voldoen om een normale rekening te openen. Is vrijwel niets over te vinden op internet, ik meen dat ik het hier of op reddit ben tegengekomen maar ik kan het niet terugvinden.
Het staat ook niet in het overzicht van de mogelijke bankvarianten die ze aanbieden (in datzelfde document), dus het is apart dat er wel een voetnoot over is.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:14
JeroenE schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:30:
[...]
Maar als je tientallen opnames doet moet je ook tientallen euro's extra betalen.Ik vind het onzinnig om een (fors) bedrag per extra opname te rekenen en dan ook nog eens een FUP te hanteren. Dat is dubbelop!
Het is een gratis product dus dat er voor opnames boven een x aantal keer per maand moet worden betaald is op zich wel acceptabel, maar ben het wel eens met je dat die FUP wel haaks lijkt te staan op het genoemde aantal gratis opnamen per maand.

Als ik deze blogpost van N26 lees moet je volgens mij het woord FUP niet te letterlijk nemen en bedoelen ze simpelweg hiermee dat voor de meeste gebruikers een beperkt aantal gratis opnamen per maand voldoende (fair) is (3, en 5 als je het als betaalrekening gebruikt). Ze moesten blijkbaar veranderingen doorvoeren (om het businessmodel rendabel te houden lijkt mij).

Als ze de letterlijke betekenis zouden hanteren zouden ze geen exacte aantallen kunnen noemen want dan kijken ze steeds naar het gemiddelde aantal keer dat hun klanten per maand opnemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Wally2002 Die blogpost lijkt inderdaad te gaan over het veranderen van een fair use policy naar x aantal gratis en dan betaald.

Maar dat is niet wat er in hun algemene voorwaarden staat. En eerlijk gezegd vind ik niet dat je blogposts moet gaan zoeken om uit te vinden wat een bedrijf nu eigenlijk precies bedoeld. Die kunnen namelijk aangepast worden, verdwijnen en noem maar op.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:14
@JeroenE ik ben het helemaal met je eens hoor, dit moet gewoon goed in de voorwaarden staan. En die voorwaarden zijn in principe ook het enige juridisch relevante document.
Uiteindelijk staat het m.i. wel duidelijk in de voorwaarden qua aantallen, daar valt volgens mij geen speld tussen te krijgen.
Het punt is dus het gebruik van de term FUP die m.i. dus ongelukkig gekozen is door N26. Het wordt verder ook niet in de voorwaarden gedefineerd.
Als je die blogpost leest lijkt N26 te bedoelen dat ze onder de noemer 'Fair use policy' op een gegeven moment dus die limieten zijn gaan hanteren (en dus niet veranderd zijn van FUP > x aantal).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Wally2002 Nou, ik vind die aantallen dus ook niet heel duidelijk. Het begint in het algemeen met 5 en daarna worden er per type abonnement aantallen genoemd. Waar is dat algemene aantal dan voor?

Het lijkt allemaal een beetje gehaast en nog halverwege de verandering, in plaats van de definitieve versie.

Maar goed, ik neem zelden geld op bij een geldautomaat dus wat dat betreft maakt het mij ook niet uit als ik een keer van 5 naar 3 verander.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-06 17:08
ZXRY schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:06:
Met updateversie 3.44 (op iOS), die vandaag is gelanceerd, is het mogelijk om geld op je N26 rekening te zetten d.m.v. Apple Pay. De eerste top up is gratis, daarna zal het blijkbaar geld kosten maar hoeveel precies heb ik nog niet kunnen vinden.
Dit viel mij ook op inderdaad maar heb jij de tarieven ook kunnen vinden?

Via N26 > Actions > Transfer Money > "Add Money" kan ik dus kiezen uit:

- Banktransfer (gratis)
- Debit card transfer (3%)
- Apple Pay (3%)
- Request from friends (gratis)

Zoals ik het lees zijn dit de kosten.

1. How to top up my account?

2. How to top up by card, Apple Pay, and Google Pay
Cost: Whilst this is the fastest and easiest way to instantly add funds in your N26 account, for us, processing these instant top-up transactions is more expensive than other account funding methods we offer.

For both methods, the first deposit is always free but extra deposits are charged a fee of 3% of the deposit amount. By charging a card or digital wallet, your money is not sent to N26 instantly, and the fee covers additional costs associated with funding accounts before the money is received so that it is instantly available for your use.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20:44
Odeklontje schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:14:
[...]

Dit viel mij ook op inderdaad maar heb jij de tarieven ook kunnen vinden?

Via N26 > Actions > Transfer Money > "Add Money" kan ik dus kiezen uit:

- Banktransfer (gratis)
- Debit card transfer (3%)
- Apple Pay (3%)
- Request from friends (gratis)

Zoals ik het lees zijn dit de kosten.

1. How to top up my account?

2. How to top up by card, Apple Pay, and Google Pay

[...]
Denk dat dat de kosten zijn. Heb het zelf nog niet gebruikt, vanaf mijn ABN rekening staat een overgemaakt bedrag naar N26 er meteen op dus Apple Pay top-up is voor mij overbodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-06 17:08
ZXRY schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:27:
[...]

Denk dat dat de kosten zijn. Heb het zelf nog niet gebruikt, vanaf mijn ABN rekening staat een overgemaakt bedrag naar N26 er meteen op dus Apple Pay top-up is voor mij overbodig.
Helaas is ING niet zo snel :(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
Aangezien er in de app nog best wat missende logo's zijn, had ik aan N26 de vraag gesteld of het mogelijk is om deze als user ergens toe te kunnen voegen zodat deze (na review) aan de app toegevoegd kunnen worden. Zeker Action en PostNL zouden er naar mening al wel in moeten staan (zie onderstaand screenshot) maar bijvoorbeeld ook een grote speler zoals PayPal heeft nog geen afbeelding.

Helaas (nog) niet mogelijk, maar ik had wel erg snel een reactie terug d:)b
Hey Marc 👋🏻 thanks for reaching out!

At this moment there is no way to submit any missing logos in the app. This is a great idea though!

We are aware that not all logos are appearing as they should and are working on improving this. Therefore we kindly ask for your patience and understanding :) Best, Wesley

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bigf00t
Dark mode in de laatste update! (iOS en Android)

En nog wat dingetjes, zoals een IBAN scanner:
3.46 (9 jun. 2020)
This update makes it even easier for you to make payments. Thanks to the integrated IBAN scanner, you no longer have to copy and paste IBANs – just scan them using your smartphone's camera. Additionally, you can now manage how visible you are to other N26 users when receiving or sending funds via MoneyBeam. Just activate your visibility so that you're easily found via your email address or phone number. Enjoy your new update!

[Voor 5% gewijzigd door Bigf00t op 09-06-2020 22:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Nu online
Odeklontje schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:55:
[...]

Helaas is ING niet zo snel :(
Klopt. Alleen als je van Bunq of ABN AMRO overmaakt naar N26 staat je geld er binnen een paar seconden op. De overige Nederlandse banken waaronder ING voorlopig nog niet. Ik heb zelf Bunq en heb de top up bij N26 dus niet nodig. En is ook niet gratis zo’n top up.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19:20
Datisraar schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:08:
[...]

Klopt. Alleen als je van Bunq of ABN AMRO overmaakt naar N26 staat je geld er binnen een paar seconden op. De overige Nederlandse banken waaronder ING voorlopig nog niet. Ik heb zelf Bunq en heb de top up bij N26 dus niet nodig. En is ook niet gratis zo’n top up.
Is een optie om via Transferwise Instant geld over te boeken naar je N26 rekening. Betaal je wel 63cent per keer voor maar afhankelijk van het bedrag wat je overboekt is dat wel/niet de moeite waard. Doe je het via CC betaal je meer.

• Iemt
Ik gebruik N26 als main account sinds enkele tijd, en ben redelijk tevreden. Een maand of 2 geleden was ik aan het uitzoeken hoe familie / nabestaanden in contact kunnen komen met N26 in het geval dat dat nodig zou zijn en ik kwam erachter dat dit onontgonnen gebied is. De meeste traditionele banken hebben een telefoonnummer voor dergelijke situaties, maar bij N26 helemaal niets. Ik heb toen een lange chatsessie gehad met iemand van customer service, maar die kon uiteraard ook niets vinden.

Ik heb toen de volgende mail gestuurd naar ideas@n26.com, maar geen enkele reactie helaas.

Support article required on what happens when account holder deceases

Dear N26 team,

I am using my account as main current account and I was looking for the information how my relatives would be able to get access to my account should anything happen to me.

I would like my relatives to be able to find this easily and get things sorted out quickly, as they probably have other things to worry about.

This applies both for case of death, but also if should I be incapable in any other way (ie. in a coma).

The mortgage payments etc., are transferred from this account, so it would be quite important to get this organised quickly and not make it a tedious process.

Thanks, eggda

Kun je beter naar het Support@N26.com mailadres sturen, maar als dit slecht geregeld is hou ik mijn geldzaken toch liever bij een NL bank (en dat ik dan zelf stort op N26). Het lijkt me geen fijn gevoel dat je nabestaanden er niet bij kunnen.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 04-07 10:58
Misschien wat off-topic maar bij deze een vraag. Over een paar maanden ben ik van plan een aankoop te doen van een nieuwe Mountainbike. Deze is alleen verkrijgbaar bij een Engelse sport(web)shop.

Ik ben nu het budget aan het verzamelen op mijn N26 rekening. Wat is qua betaalwijze nu wijsheid qua aankoopbescherming en wisselkoers:

Kiezen voor debit card ( N26 MasterCard) of PayPal waar ik mijn N26 account ook aan toegevoegd heb?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:40
FJP84 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:18:
Misschien wat off-topic maar bij deze een vraag. Over een paar maanden ben ik van plan een aankoop te doen van een nieuwe Mountainbike. Deze is alleen verkrijgbaar bij een Engelse sport(web)shop.

Ik ben nu het budget aan het verzamelen op mijn N26 rekening. Wat is qua betaalwijze nu wijsheid qua aankoopbescherming en wisselkoers:

Kiezen voor debit card ( N26 MasterCard) of PayPal waar ik mijn N26 account ook aan toegevoegd heb?
Aankopen via Paypal maar kiezen om de wisselkoers van N26 te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
ZiSE schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:23:
[...]

Aankopen via Paypal maar kiezen om de wisselkoers van N26 te gebruiken.
Dank voor de tip. Hoe doe ik dat? Kan dat vooraf ingesteld worden of bij betaling?

Er is overigens ook een directe PayPal checkout optie i.p.v. reguliere checkout met betaalwijze PayPal. Wat is exact het verschil en zal ik hier ook N26 en daarvan de wisselkoers kunnen kiezen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 15:43
FJP84 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 06:39:
[...]

Dank voor de tip. Hoe doe ik dat? Kan dat vooraf ingesteld worden of bij betaling?

Er is overigens ook een directe PayPal checkout optie i.p.v. reguliere checkout met betaalwijze PayPal. Wat is exact het verschil en zal ik hier ook N26 en daarvan de wisselkoers kunnen kiezen?
He moet dit bij PayPal instellen dat de wisselkoers van je creditcard wordt gebruikt.
Al is dit tegenwoordig wel moeilijker geworden want eerst kon je het instellen in je account.
Nu alleen als je iets aankoopt in het betaalscherm .

1. Click Other Conversion Options on the Review Your Payment page.
2. Choose Bill me in the currency listed on the seller’s invoice. Select this option to ensure that your credit card is charged in the currency you want.

When you choose this option, you won’t know which foreign exchange rate has been applied to the transaction until you receive your card statement. Your card issuer will determine the foreign exchange rate to apply to the transaction.

• Iemt
N26 lanceert een nieuwe Business pakket

N26 Business Metal, zelfde voordelen als de Metal abonnement voor particulieren maar wel met 0,5%cashback (ipv 0,1).

Vind het zelf jammer dat ze geen NL IBAN aanbieden en Apple Pay voor Maestro maar goed, hopelijk komt dat in de toekomst nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
Iemt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:33:Vind het zelf jammer dat ze geen NL IBAN aanbieden en Apple Pay voor Maestro maar goed, hopelijk komt dat in de toekomst nog.
Ik denk dat dit er beide niet gaat komen, die markt is veel te klein en een bankvergunning krijg je in Nederland niet zomaar. Voor een NL IBAN kun je bijvoorbeeld Moneyou Go of KNAB basis erbij nemen en dan kun je ook meteen iDEAL gebruiken. Apple Pay via Maestro kan volgens mij via Openbank, maarja dan heb je weer geen NL IBAN. Dus je komt al snel op een combinatie van 2 (gratis) banken uit.

Ik betaal bijna alles met Mastercard (Apple Pay) en ik loop in de praktijk eigenlijk tegen weinig beperkingen aan, op een paar eigenwijze supermarkten na ;) In het geval van interessante aanbiedingen haal ik voor die paar uitzonderingen mijn Maestro pas wel even tevoorschijn.

• Iemt
Bigf00t schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat dit er beide niet gaat komen, die markt is veel te klein en een bankvergunning krijg je in Nederland niet zomaar. Voor een NL IBAN kun je bijvoorbeeld Moneyou Go of KNAB basis erbij nemen en dan kun je ook meteen iDEAL gebruiken. Apple Pay via Maestro kan volgens mij via Openbank, maarja dan heb je weer geen NL IBAN. Dus je komt al snel op een combinatie van 2 (gratis) banken uit.

Ik betaal bijna alles met Mastercard (Apple Pay) en ik loop in de praktijk eigenlijk tegen weinig beperkingen aan, op een paar eigenwijze supermarkten na ;) In het geval van interessante aanbiedingen haal ik voor die paar uitzonderingen mijn Maestro pas wel even tevoorschijn.
Aangezien ze wel een Spaans IBAN aanbieden denk ik dat de deur toch op een kier staat. Ook kunnen alleen NL klanten nog een Maestro kaart aanvragen, dus wellicht dat de markt toch groeiend is.

Ik zit zelf te wachten op een EU IBAN als 1 formaat voor alle Euro landen, dan zal er wellicht minder IBAN discriminatie mogelijk zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
Iemt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:26:
Aangezien ze wel een Spaans IBAN aanbieden denk ik dat de deur toch op een kier staat. Ook kunnen alleen NL klanten nog een Maestro kaart aanvragen, dus wellicht dat de markt toch groeiend is.

Ik zit zelf te wachten op een EU IBAN als 1 formaat voor alle Euro landen, dan zal er wellicht minder IBAN discriminatie mogelijk zijn.
Alle eventuele ontwikkelingen zijn interessant en juich ik alleen maar toe :)

IBAN discriminatie heb ik tot nu toe nog niet echt last van gehad, maar gevoelsmatig vind ik het toch nog wel prettiger om bijvoorbeeld bij mij werkgever een NL IBAN te gebruiken. Ook voor het gebruik van iDEAL kun je helaas (nog) niet anders. Misschien dat ik hier in de toekomst anders over ga denken als zich dit wat verder ontwikkelt.

Voor mij is het voorlopig een combinatie van N26 als betaalrekening en Rabobank + Moneyou voor mijn salaris en vaste lasten. Zodra Moneyou nog wat missende functies toegevoegd heeft stap ik volledig over en gaat Rabobank de deur uit. En dan maar weer afwachten hoelang het allemaal gratis blijft :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Datisraar schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:08:
[...]

Ik heb het getest en helaas gaf ABN amro aan "de door u gekozen bank is nu niet beschikbaar" en in de afschrijving staat "wacht op bevestiging". Dus helaas geen transfer binnen seconden dus. Fingers crossed dat het uberhaupt aankomt. Het is nu weekend, wellicht heeft dat er ook mee te maken.

Overigens was de verificatie wel gelukt (gedaan op vrijdagavond erg laat) en zaterdagochtend doorgekomen. En gelijk de card geshipped.

Overigens vind ik het niet kunnen dat diverse functies niet native in de app zitten, maar doorgeschakeld wordt naar een browser window. Je kunt geen wachtrij zien bij de chatfunctie, je MOET persé chatten er zit geen bel knopje in de app (terwijl ze wel een telefoonnummer hebben).

Het rekening delen dinges van Revolut zou ook wel handig zijn. Dark mode (heeft Revolut nog niet) is wel fijn. Wat helemaal raar is is dat Revolut een pincode heeft van 4 cijfers om in de app te komen, terwijl N26 een fatsoenlijk wachtwoord vereist. Helaas is Revolut wel in het Nederlands en N26 niet (dus niet echt geschikt voor mensen die Engels niet zo goed machtig zijn).

Gezien de recente werkomstandigheden van Revolut heb ik besloten om voor N26 te gaan:
https://www.wired.co.uk/a...intech-politics-storonsky

De eerste ervaring met de webcare was niet zo positief (ze hebben niks met mijn case gedaan) maar wellicht is dat exemplarisch. Kon nergens in de app selecteren of ik een Mastercard of Maestro kaart wilde (bij Revolut kun je selecteren Visa of Maestro).

En het ontberen van NFC betalingen is wel jammer. Verder lijkt het alsof beide banken snel snel in elkaar gezet zijn. Revolut heeft een app die bijna 100 mb groter is (voor wat eigenlijk?)

Die crypto meuk doe ik toch allemaal niet, het gaat mij om gewoon online payments. En Revolut heeft pas sinds kort Mastercard 3D secure, N26 had dat al langer. Veel webshops vereisen dat.

Die reis en telefoonverzekering zijn allemaal gimmicks van Revolut. Gaat mij om aankoopverzekering en terugboeken bij fraude / oplichting. Cash pinnen doe ik zelden tot nooit meer.

[Voor 57% gewijzigd door W00fer op 21-06-2020 03:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
W00fer schreef op zondag 21 juni 2020 @ 03:26:
Kon nergens in de app selecteren of ik een Mastercard of Maestro kaart wilde
Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voor ik heb ontdekt hoe dit werkt. Je adres moet in Nederland zijn (of Duitsland of Oostenrijk). Vervolgens moet je 1 betaling van minimaal 100 euro ontvangen vanuit dat land. Dan pas kan je de Maestro betaalkaart bestellen.

Ik had op een gegeven moment wel gevonden dat er 100 euro over geboekt moest zijn, maar het moet dus ook 1 betaling van minimaal 100 euro zijn. Ik had eerst een 5 euro oid overgemaakt om te verifiëren en daarna een keer 95 euro (om totaal aan 100 te komen) maar dat werkt dus niet zo.

• W00fer
  • Niet online
JeroenE schreef op zondag 21 juni 2020 @ 06:18:
[...]
Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voor ik heb ontdekt hoe dit werkt. Je adres moet in Nederland zijn (of Duitsland of Oostenrijk). Vervolgens moet je 1 betaling van minimaal 100 euro ontvangen vanuit dat land. Dan pas kan je de Maestro betaalkaart bestellen.

Ik had op een gegeven moment wel gevonden dat er 100 euro over geboekt moest zijn, maar het moet dus ook 1 betaling van minimaal 100 euro zijn. Ik had eerst een 5 euro oid overgemaakt om te verifiëren en daarna een keer 95 euro (om totaal aan 100 te komen) maar dat werkt dus niet zo.
Inmiddels ben ik er ook achter maar niet via de site van N26 zelf. Hun FAQ loopt behoorlijk achter qua stappen op de app, die inmiddels anders is opgebouwd. Enkele menu's zitten op een andere plek. De handleiding is dus verouderd. Voor een bedrijf met tientallen zo niet honderden medewerkers behoorlijk bizar.

Inmiddels is het geld binnen maar de kaart nog niet. En je kunt je Mastercard nummer niet in de app zelf zien als de kaart nog niet binnen is. In de pc web interface wel, maar een aantal cijfers zijn daar afgeschermd en voorzien van een sterretje.

Overigens vreemd dat je op het saldo moet klikken. Dan pas wordt het geblurred. Er is nergens een functie om van binnenkomende betalingen de afzender direct in het interne adresboek op te slaan.

Je kunt geen QR code scannen dus je moet handmatig die IBAN overtikken met kans op fouten OF mensen uit je telefoonboek syncen. Wat ik niet ga doen want die internetbedrijven weten al veel teveel. Die mogen mijn volledige telefoonboek niet hebben ivm geheime telefoonnummers.

Nog irritanter is dat je geen printouts kunt maken in PDF van je saldo. De vroegere bankafschriften op papier zijn achterhaald maar een pdf kopie of een jaaroverzicht was handig geweest. Die had ik dan encrypted ergens op een NAS ofzo kunnen zetten.
Nu moet ik hen maar op hun blauwe ogen geloven dat alles klopt.

Qua functionaliteit en opties kun je geen buitenlandse overboekingen limiteren. Of een max per dag instellen. Bij de Nederlandse banken kun je zeggen max 250€ per dag pinnen. Bij N26 kan diegene gewoon je rekening in 1 keer leeg tappen.

Salaris ga ik er dus niet op laten storten. Het zal voor kleine bedragen blijven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Nu online

Koenvh

Hier tekenen: ______

Je kunt gewoon je Balance statement als PDF downloaden, net zoals elke andere bank. Ook kun je onder je kaartinstellingen een limiet instellen. Dat gaat niet als je kaart er nog niet is.

[Voor 23% gewijzigd door Koenvh op 22-06-2020 03:05]

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bigf00t
W00fer schreef op maandag 22 juni 2020 @ 01:57:
Je kunt geen QR code scannen dus je moet handmatig die IBAN overtikken met kans op fouten
In de laatste update zit een IBAN scanner. Ook veel overige zaken die je roept kunnen gewoon. Misschien gewoon eerst eens een weekje proberen en de app leren kennen? :)

Edit: IBAN scanner zit blijkbaar alleen nog maar in iOS :?

[Voor 13% gewijzigd door Bigf00t op 22-06-2020 21:45]

• piforce
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20:05
Mijn ervaringen zijn wat minder met n26.
Een aantal betaling via creditcard lukte het veriferen niet met de app op mijn android telefoon.
Heb het een aantal weken gebruikt voordat ik plots werd geblokkeerd. Geen idee waarom.
Wat ik kwalijker vind is dat ik er zelf achter moest komen. Ik wou een betaling doen maar deze kreeg ik niet geverifeerd. Oplossing app deinstallen en opnieuw installeren. Bij opnieuw installeren kreeg ik heel kort een popup: account blocked. Support kan me niet helpen en sluit telkens de chat. Dit alles was begin mei.
Op 10 juni kreeg ik een mail van de backoffice dat mijn account opgeheven wordt. Wegens schending paragraaf 19.3. Geen idee wat ik fout heb gedaan maar ik kan niet mijn geld overmaken. Vervolg instructies zouden volgen hoe mijn tegoeden over te maken. Nog steeds geen reactie/vervolg instructie gehad. Support kan me niet helpen en beëindigt telkens de chat. Al meerdere emails verzonden maar nog steeds geen reactie. Telefoonnummer heb ik niet kunnen vinden dus belcontact nog niet gehad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iemt
piforce schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:13:
Een aantal betaling via creditcard lukte het veriferen niet met de app op mijn android telefoon.
Heb het een aantal weken gebruikt voordat ik plots werd geblokkeerd. Geen idee waarom.
Wat ik kwalijker vind is dat ik er zelf achter moest komen. Ik wou een betaling doen maar deze kreeg ik niet geverifeerd. Oplossing app deinstallen en opnieuw installeren. Bij opnieuw installeren kreeg ik heel kort een popup: account blocked. Support kan me niet helpen en sluit telkens de chat. Dit alles was begin mei.
Op 10 juni kreeg ik een mail van de backoffice dat mijn account opgeheven wordt. Wegens schending paragraaf 19.3. Geen idee wat ik fout heb gedaan maar ik kan niet mijn geld overmaken. Vervolg instructies zouden volgen hoe mijn tegoeden over te maken. Nog steeds geen reactie/vervolg instructie gehad. Support kan me niet helpen en beëindigt telkens de chat. Al meerdere emails verzonden maar nog steeds geen reactie. Telefoonnummer heb ik niet kunnen vinden dus belcontact nog niet gehad.
Dit is wat er in 19.3 staat:
(3) Termination for Reasonable Cause without Notice
Termination of the business relationship as a whole or of particular business relations without notice is permitted if there is reasonable cause which makes it unacceptable to the Bank to continue the business relations, also after having given consideration to the legitimate concerns of the Customer. Reasonable cause is given in particular
if the Customer has made incorrect statements as to the Customer’s financial status, provided such statements were of significant importance for the Bank’s decision concerning the granting of credit or other operations involving risks for the Bank (e.g. the delivery of a payment card), or
if a substantial deterioration in the Customer’s financial status or in the value of security occurs or threatens to occur, jeopardizing the repayment of a loan or the discharge of any other obligation towards the Bank even if security provided therefor is realised, or
if the Customer fails to comply, within the required period of time allowed by the Bank, with the obligation to provide or increase security according to No. 13 (2) of these Business Conditions or to the provisions of some other agreement.

If reasonable cause is given due to the breach of a contractual obligation, termination shall only be permitted after expiry, without result, of a reasonable period of time fixed for corrective action by the Customer or after a warning to the Customer has proved unsuccessful, unless this proviso can be dispensed with owing to the special features of a particular case (Section 323 (2) and (3) of the German Civil Code).
Mocht je je openlijk negatief uitspreken over N26 op Social Media dan willen ze nog wel eens je account sluiten. Ook als zij vinden dat je niet past in hun klantenbestand werken ze je weg.

Daarom houd ik zelf mijn geld bij een grootbank en stuur niet te veel geld naar fintech banken, mocht het fout gaan dan valt de schade mee

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Zulke berichten ook gelezen over andere fintech banken, het blijft het allemaal net niet voor mij. Mijn hoofdbank is gewoon een grote Nederlandse jongen, daarnaast de Europese fintech bankjes voor de lolz..

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Bigf00t schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:07:
In de laatste update zit een IBAN scanner.
Waar zit die dan eigenlijk? Ik zie hem in mijn app nergens staan.

Ik begrijp ook niet precies welke QR code @W00fer zou willen scannen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zijn IBAN met een QR probeert door te geven.

• W00fer
  • Niet online
Eenzelfde soort verhalen lees je bij mensen die crypto gekocht hebben. Eigenlijk zou de AFM eens moeten kijken naar dergelijke praktijken.

• W00fer
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:02:
[...]

Ik begrijp ook niet precies welke QR code @W00fer zou willen scannen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zijn IBAN met een QR probeert door te geven.
Reuze benieuwd idd

• JeroenE
  • Niet online
Misschien kan je ondertussen uitleggen welke QR code jij dan zou willen scannen?

Dat transacties met cryptomunten niet door iedereen geaccepteerd worden snap ik wel. Je bent als bank ook verantwoordelijk om witwassen, fraude en terrorisme tegen te gaan. Bij een aan- of verkoop van cryptomunten is het niet duidelijk wie de andere partij is en is de controle dus veel lastiger. Makkelijkste manier is om het dan zo veel mogelijk te weren, dan loop je daar als bank ook geen risico mee. Zal vast ook nog wel meespelen dat het natuurlijk concurrentie van hun eigen businessmodel is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eggda
[...]
"Add new recipient" en dan staat er naast de IBAN een cameraatje

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZXRY
Iemt schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:54:
Mocht je je openlijk negatief uitspreken over N26 op Social Media dan willen ze nog wel eens je account sluiten. Ook als zij vinden dat je niet past in hun klantenbestand werken ze je weg.

Daarom houd ik zelf mijn geld bij een grootbank en stuur niet te veel geld naar fintech banken, mocht het fout gaan dan valt de schade mee
Dat is wel echt bizar. Ik ben best tevreden met N26, namelijk dat ik online spullen kan bestellen waar normaal een 'echte' credit card voor nodig is en vanwege de goede wisselkoers maar ik zou ook never een buitenlandse fintech als hoofdrekening gebruiken. Wellicht in de toekomst maar in huidige staat zie ik het puur als handige rekeningen voor ernaast.

• JeroenE
  • Niet online
@eggda Ik heb een Android toestel met app versie 3.46.1. Ik ga naar Actions, dan Send Money en kies voor Bank Transfer. vervolgens klik op het icoontje rechtsonderin met een poppetje en een plus. Je komt dan bij "New Recipient" maar daar staat geen cameraatje in het scherm als icoontje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• piforce
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20:05
Iemt schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Dit is wat er in 19.3 staat:

[...]

Blijft gek want ik heb geen crypto en ook geen social media.

• eggda
@JeroenE Ik heb dezelfde app versie, maar dan op iOS. Geen idee of het ook in de Android app zit....

• JeroenE
  • Niet online
eggda schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:36:
@JeroenE Ik heb dezelfde app versie, maar dan op iOS. Geen idee of het ook in de Android app zit....
Ik zou niet weten waar; altijd fijn van die apps die andere functionaliteiten hebben op een Apple dan op andere telefoons |:(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
ZXRY schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Dat is wel echt bizar. Ik ben best tevreden met N26, namelijk dat ik online spullen kan bestellen waar normaal een 'echte' credit card voor nodig is en vanwege de goede wisselkoers maar ik zou ook never een buitenlandse fintech als hoofdrekening gebruiken. Wellicht in de toekomst maar in huidige staat zie ik het puur als handige rekeningen voor ernaast.
Eens, ik heb Rabo als hoofdbank en N26, Openbank, Bcn10, Aion bank voor ‘erbij’. Ik vind het ook leuk om andere banken in Europa uit te proberen en voor je het weet heb je meer dan 5 Europese bankrekeningen. Als er problemen zijn met een rekening wil ik wel lokaal kunnen handelen en ook gewoon Nederlands kunnen bellen en/of e-mailen. Rabo is ook behoorlijk opgeschaald qua functionaliteit dus Fin tech banken zijn leuk, maar ik zou zelf niet zo gauw mijn hele salaris op een buitenlandse bank willen hebben. Stel dat N26 je rekening ooit dicht zou gooien of er zijn problemen, dan moet ik naar ze gaan appen ‘wo ist mein Geld gebleben’ of ‘where is mein money’?

[Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 22-06-2020 18:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
[...]
Action > Send Money > Bank Transfer > Add new recipient.

Ik gebruik de iOS app, maar volgens mij zou Android normaal gesproken redelijk gelijk moeten lopen? Dark mode hebben ze in ieder geval wel in beide versies toegevoegd. Anders is het wel een beetje verwarrend als iOS gebruikers al wel eerder functionaliteiten hebben, of andersom. In dat geval riep ik misschien iets te snel als iOS gebruiker, maar dan verwacht ik dat het er sowieso ook snel aan komt voor Android. Handige toevoeging d:)b

Zo ziet het er in iOS uit:

• W00fer
  • Niet online
Die zit er nog niet in op Android. Plus hoe nauwkeurig is het?

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Nu online

Koenvh

Hier tekenen: ______

Datisraar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:24:
[...]

Eens, ik heb Rabo als hoofdbank en N26, Openbank, Bcn10, Aion bank voor ‘erbij’. Ik vind het ook leuk om andere banken in Europa uit te proberen en voor je het weet heb je meer dan 5 Europese bankrekeningen. Als er problemen zijn met een rekening wil ik wel lokaal kunnen handelen en ook gewoon Nederlands kunnen bellen en/of e-mailen. Rabo is ook behoorlijk opgeschaald qua functionaliteit dus Fin tech banken zijn leuk, maar ik zou zelf niet zo gauw mijn hele salaris op een buitenlandse bank willen hebben. Stel dat N26 je rekening ooit dicht zou gooien of er zijn problemen, dan moet ik naar ze gaan appen ‘wo ist mein Geld gebleben’ of ‘where is mein money’?
Je kunt ook bellen (nummer staat op je bankkaart). Maar we zijn in Nederland ook redelijk verwend met onze goede banken die ook over het algemeen goede apps e.d. hebben, en dat voor weinig geld. Al die voordelen die N26 noemt zijn hier ongeveer standaard.

Zakelijk is 't helaas een ander verhaal. Het scheelt me makkelijk €100/jaar, want Nederlandse zakelijke rekeningen zijn verrassend duur. Volgens mij is knab het goedkoopste met €72 per jaar, maar dan moet je ook nog €25 per jaar betalen voor een creditcard, en een klein bedrag per transactie. Dat in tegenstelling tot N26 waar je zelfs cashback krijgt (niet veel, maar 't is iets), dan is de keuze voor mij snel gemaakt :P In België kan 't ook goedkoper (€30-40/jaar bij KBC/BNP Parisbas geloof ik).

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• ZXRY
W00fer schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:22:
Die zit er nog niet in op Android. Plus hoe nauwkeurig is het?
Ik heb het voor je getest met ING, ABN en Openbank bankpasjes en bij alle drie had hij de IBAN binnen een seconde en helemaal goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
Hoi,

Ik ga Bunq vaarwel zeggen en naast 2x een ING en/of rekening voor vaste lasten.en gezamenlijke variabele uitgaven heb ik op persoonlijk vlak N26 en MoneYou.

Ik ben nu aan het kijken welke van de twee laatste genoemde mijn primaire persoonlijke betaalrekening gaat worden. Op dit moment ligt de voorkeur bij N26 vanwege de meer volwassen app.

Dus ik vroeg me af wie heeft hier N26 ook.verkozen boven MoneYou als primair account (of vice versa) en waarom?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
FJP84 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:14:
Ik ben nu aan het kijken welke van de twee laatste genoemde mijn primaire persoonlijke betaalrekening gaat worden. Op dit moment ligt de voorkeur bij N26 vanwege de meer volwassen app.

Dus ik vroeg me af wie heeft hier N26 ook.verkozen boven MoneYou als primair account (of vice versa) en waarom?
Ik gebruik ze op dit moment beide en eigenlijk is het niet te vergelijken, want N26 is qua development zeker heel wat stappen verder.

N26 werkt voor mij super en heeft alles bijna alles wat ik van een bank app verwacht (alleen de logo's moeten ze nog even fixen en Instant payments voor uitgaande betalingen zou ook fijn zijn).

Moneyou is erg beperkt maar heeft als pluspunten dan weer wel een NL IBAN (dus te gebruiken in combinatie met Tikkie voor je betaalverzoeken) en iDEAL betalingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
Bigf00t schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:34:
[...]

Ik gebruik ze op dit moment beide en eigenlijk is het niet te vergelijken, want N26 is qua development zeker heel wat stappen verder.

N26 werkt voor mij super en heeft alles bijna alles wat ik van een bank app verwacht (alleen de logo's moeten ze nog even fixen en Instant payments voor uitgaande betalingen zou ook fijn zijn).

Moneyou is erg beperkt maar heeft als pluspunten dan weer wel een NL IBAN (dus te gebruiken in combinatie met Tikkie voor je betaalverzoeken) en iDEAL betalingen.
Dank ik blijf bij mijn plan. N26 primair en MoneYou voor Ideal. Was even wat terughoudend toen ik het gebeuren van die afgesloten accounts hier boven las. Ik ben ook aan het sparen voor wat grotere uitgaven in de nabije toekomst en dan staat er opzich best wel wat geld de N26 rekening. Moet er niet aan denken daar niet bij te kunnen na een mislukte betaling.

Nog een vraag over betaalverzoeken:
Als ik geld van iemand krijg kan ik uiteraard mijn N26 details delen. Maar zijn er nog andere handigere manieren icm N26? Zelf denk ik aan paypal.me. Geld dat ik daar ontvang kan ik dan naar mijn N26 rekening zetten. Ander alternatief is natuurlijk Tikkie icm MoneYou.

[Voor 13% gewijzigd door FJP84 op 28-06-2020 09:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:34
FJP84 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:14:
Hoi,

Ik ga Bunq vaarwel zeggen en naast 2x een ING en/of rekening voor vaste lasten.en gezamenlijke variabele uitgaven heb ik op persoonlijk vlak N26 en MoneYou.

Hier exact hetzelfde idee! Ik neig inderdaad ook naar N26 als primaire bank en dan MoneYou (of een iets anders Nederlands) aanhouden voor de betaalverzoeken en iDeal. Ik ben nu nog een beetje aan het spelen met N26, maar het komt op mij over als een mooie degelijke app (en geen instafeed en een bomen counter 8)7 ). Het enige nadeel vond ik de Rules van N26. Ik dacht dat ik hier If then rules kon instellen, maar dit blijkt niet meer te zijn dan een terugkerende betaling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigf00t
FJP84 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:22:
Ik ben ook aan het sparen voor wat grotere uitgaven in de nabije toekomst en dan staat er opzich best wel wat geld de N26 rekening.
Misschien een optie om de wat grotere bedragen die je niet direct nodig hebt op een spaarrekening te stallen? Zo spreid je het risico ook weer een beetje en wellicht pak je er nog een paar tientjes rente op.

Zie Het spaartopic - Deel 3 of dit overzicht (natuurlijk wel gewoon via de bank zelf afsluiten ipv die vergelijkingssite ;)).
FJP84 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:22:
Als ik geld van iemand krijg kan ik uiteraard mijn N26 details delen. Maar zijn er nog andere handigere manieren icm N26? Zelf denk ik aan paypal.me. Geld dat ik daar ontvang kan ik dan naar mijn N26 rekening zetten. Ander alternatief is natuurlijk Tikkie icm MoneYou.
Hier ben ik in het begin ook even mee aan het stoeien geweest. Hoe ik het nu doe: Ik reken bijvoorbeeld een etentje met vrienden af met N26 (dit is mijn betaalrekening). Hierna krijg ik de betalingen via Tikkie binnen op mijn Moneyou rekening (eigenlijk mijn vaste lasten rekening). De ontvangen bedragen stuur ik dan weer door naar mijn N26 rekening inclusief omschrijving. Hierdoor blijft het eigenlijk best overzichtelijk, mede door de categorieën en hashtags in N26.

Klinkt misschien een beetje omslachtig maar in de praktijk valt dit eigenlijk best mee voor die paar keer dat zo'n situatie voorkomt. iDEAL betaalverzoeken zijn in Nederland redelijk ingeburgerd en hierdoor houd je het ook eenvoudig voor de normale gebruikers die waarschijnlijk iets minder actief met banken zijn :)

PayPal.Me is een mooi systeem maar degene die de betaling doet moet hiervoor wel een PayPal account hebben. In bepaalde landen is dit wat bekender en meer gebruikt, maar Nederland blijft toch wel een iDEAL land.

Wat dat betreft was bunq.me wel een mooi systeem waar je kon kiezen uit iDEAL en SOFORT. Als banken een samenwerking zouden starten met een betaalprovider kun je eigenlijk elke optie per land aanbieden, zoals je bijvoorbeeld bij AliExpress ziet met PPRO. Hopelijk iets wat we in de toekomst gaan zien, maar die transactiekosten zullen ze dan wel ergens moeten terugverdienen. Anders kunnen ze dit nooit gratis aanbieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Hier ook een combo van N26 en Moneyou. Moneyou puur en alleen voor die enkele iDeal betaling of als er ergens persé een NL rekeningnummer gebruikt moet worden. (Zoals betaal verzoeken via Marktplaats.) Heb N26 als primaire rekening voor alles, dagelijkse boodschappen, vaste lasten, salaris, etc. Voorwaarde voor mij is dat de bank zowel een fysieke Maestro als MasterCard biedt, Maestro is gewoon een must in Nederland, heb geen zin om bij de Albert Heijn niet te kunnen betalen of er over te moeten nadenken of een winkel wel MasterCard accepteerd.

De push notificaties van N26 vind ik het fijnst, zo hoef ik niet steeds op m'n rekening te kijken en weet ik toch wat er in en uit gaat. Heb wel Openbank overwogen vanwege Google Pay met de Maestro kaart maar deze missen dan weer de push notificaties. Mocht Openbank met push notificaties komen dan ga ik mogelijk wel overstappen alhoewel de app van hun een gedrocht schijnt te zijn.

[Voor 71% gewijzigd door Xabre op 28-06-2020 13:10]

Google Stadia: xabre16v

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FJP84
Net even wat uitgezocht: bij de NS kan ik vrij eenvoudig N26 verifiëren door zelf 1 cent onder te maken naar een rekeningnummer van hun. OVCP werd me te veel gedoe. Een formulier uitprinten, invullen en opsturen met ook nog een kopie bankafschrift. Dus daar maar gekozen voor MoneYou. Verificatie direct via Ideal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Xabre schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:28:
De push notificaties van N26 vind ik het fijnst, zo hoef ik niet steeds op m'n rekening te kijken en weet ik toch wat er in en uit gaat. Heb wel Openbank overwogen vanwege Google Pay met de Maestro kaart maar deze missen dan weer de push notificaties. Mocht Openbank met push notificaties komen dan ga ik mogelijk wel overstappen alhoewel de app van hun een gedrocht schijnt te zijn.
Inmiddels heeft Openbank push notificaties: U123456 in "Openbank.NL"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
Ik heb het een ander zitten lezen en Google Pay via APK Mirror geïnstalleerd. N26 MasterCard toegevoegd, maar zoals verwacht wordt betalen in winkels niet ondersteund.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om heden ten dage via Curve Google Pay mogelijk te maken met N26 voor mobiel betalen in winkels?

Ik ben dan voornemens om mijn ING creditcard en N26 Debit card te linken aan Curve. Scheelt ook weer wat passen in de portemonnee. Ik wacht sowieso de ontwikkelingen met Curve en Wirecard even af.

Als mijn idee niet mogelijk is ga ik OpenBank eens een kans geven om te kijken hoe het bevalt icm Google Pay.

[Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 28-06-2020 21:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Iemt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:26:
[...]
Aangezien ze wel een Spaans IBAN aanbieden denk ik dat de deur toch op een kier staat.
N26 schijnt ongeveer 400.000 klanten te hebben in Spanje, daar zou ik iets meer moeite voor doen dan die 10.000 die we al eens eerder geschat hebben voor de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 15:43
Siask schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:28:
[...]

N26 schijnt ongeveer 400.000 klanten te hebben in Spanje, daar zou ik iets meer moeite voor doen dan die 10.000 die we al eens eerder geschat hebben voor de Nederlandse markt.
Tja aan de andere kant is het ook een beetje kip/ei verhaal. Als ze wel NL IBAN zouden hebben hadden ze nu misschien wel meer nederlandse klanten.

• Iemt
Ashundi schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:57:
[...]

Tja aan de andere kant is het ook een beetje kip/ei verhaal. Als ze wel NL IBAN zouden hebben hadden ze nu misschien wel meer nederlandse klanten.
Denk dat een hoop klanten van andere fintechs graag overstappen. N26 bied wel een gratis product aan naast de betaalde, en gratis is gratis . Geen Bunq taferelen waar je bij elke update maar moet zien wat er met de tarieven kan gebeuren.

Verder bied een NL IBAN meer gemak in acceptatie voor het hebben van alleen N26 als rekening.

[Voor 8% gewijzigd door Iemt op 29-06-2020 06:29]

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:12
Ik ben happy met N26, maar kan helaas naast mijn ZZP Business rekening niet ook nog een prive rekening openen.

• Downloads
Xabre schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:28:
Hier ook een combo van N26 en Moneyou. Moneyou puur en alleen voor die enkele iDeal betaling of als er ergens persé een NL rekeningnummer gebruikt moet worden. (Zoals betaal verzoeken via Marktplaats.) Heb N26 als primaire rekening voor alles, dagelijkse boodschappen, vaste lasten, salaris, etc. Voorwaarde voor mij is dat de bank zowel een fysieke Maestro als MasterCard biedt, Maestro is gewoon een must in Nederland, heb geen zin om bij de Albert Heijn niet te kunnen betalen of er over te moeten nadenken of een winkel wel MasterCard accepteerd.

Mag ik vragen of jij ook aan budgetteren doet? Ik vraag mij namelijk af of het mogelijk is om bijvoorbeeld een incasso direct uit een N26 'Space' te laten afschrijven? Hoe heb jij dit ingesteld N26? Ik had het zelfde idee om er inderdaad een Nederlandse IBAN voor het gemak ernaast te houden.

• Downloads
Even voor de overstappers onder ons, je kunt als Nederlander een extra Maestro pass aanvragen, en je kunt hier Apple Pay aankoppelen!

Vandaag even de support nodig gehad, goede ervaring geweest (dit vond ik bij bunq echter ook altijd uitstekend (ervaring wel 2 jaar oud)), duurt tussen de berichten door 2 a 3 minuten tot er geantwoord op, maar er werd goed meegedacht, en de support medewerker bleef even wachten tot het probleem helemaal verholpen was.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Downloads schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:00:
Even voor de overstappers onder ons, je kunt als Nederlander een extra Maestro pass aanvragen, en je kunt hier Apple Pay aankoppelen!

Vandaag even de support nodig gehad, goede ervaring geweest (dit vond ik bij bunq echter ook altijd uitstekend (ervaring wel 2 jaar oud)), duurt tussen de berichten door 2 a 3 minuten tot er geantwoord op, maar er werd goed meegedacht, en de support medewerker bleef even wachten tot het probleem helemaal verholpen was.
Hoe dan? Heb al sinds het begin een N26 Maestro pas en die kan je gewoonweg niet koppelen aan Apple Pay.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
Weet je zeker dat het de maestro kaart was. Hier krijg ik nog steeds de melding van Apple Pay dat de kaart verstrekker, Apple Pay voor deze kaart niet ondersteund.

Mastercard werkt al een tijdje.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Iemt
Apple Pay werkt alleen met Mastercard, Maestro word niet ondersteund!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
@Downloads
Ben je ons aan het trollen? of is het echt gelukt met de maestro card. Gezien we geen reactie meer krijgen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downloads
Ho, kalm kom op zeg. Ik kijk niet elke minuut op Tweakers.
Jullie hadden gelijk, ik kan de Maestro toch niet toevoegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
Jongens, we zijn inmiddels met 100.000 Nederlanders die een N26 rekening hebben, maar ondanks onze wensen tot nader order geen Maestro met Apple Pay, geen IDeal en geen NL IBAN. Met 5 miljoen klanten wereldwijd is Nederland gewoon te klein voor N26!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iemt
Datisraar schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:36:
Jongens, we zijn inmiddels met 100.000 Nederlanders die een N26 rekening hebben, maar ondanks onze wensen tot nader order geen Maestro met Apple Pay, geen IDeal en geen NL IBAN. Met 5 miljoen klanten wereldwijd is Nederland gewoon te klein voor N26!
Ik zie het zelf anders

Als N26 een NL IBAN kan aanbieden en iDeal dan kun je heel wat klanten van Bunq en Moneyou Go binnenhalen. Ali is namelijk een tikkende tijdbom waarbij niemand weet wat hij je morgen gaat voorschotelen(en als het je niet bevalt rot je op), en bij Moneyou is het maar de vraag of er nog veel verbeteringen gaan komen dit jaar. Van de Fintech banken zullen ze het grootste klantenbestand hebben in Nederland verwacht ik.

En het aantrekkelijke is dat N26 gratis is (tenzij je You of Metal afsluit) en als enige bank kan aanhouden(Moneyou moet je nog altijd een tegenrekening hebben), hierdoor zullen ook de grootbanken klanten zien weggaan.

Persoonlijk denk ik dat als ze zich op de NL markt richten ze heel groot kunnen worden hier omdat ze uniek zijn met hun gratis rekening en Mastercard.

[Voor 5% gewijzigd door Iemt op 03-07-2020 19:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
Iemt schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Ik zie het zelf anders

Als N26 een NL IBAN kan aanbieden en iDeal dan kun je heel wat klanten van Bunq en Moneyou Go binnenhalen. Ali is namelijk een tikkende tijdbom waarbij niemand weet wat hij je morgen gaat voorschotelen(en als het je niet bevalt rot je op), en bij Moneyou is het maar de vraag of er nog veel verbeteringen gaan komen dit jaar. Van de Fintech banken zullen ze het grootste klantenbestand hebben in Nederland verwacht ik.

En het aantrekkelijkste is dat N26 gratis is (tenzij je You of Metal afsluit) en als enige bank kan aanhouden(Moneyou moet je nog altijd een tegenrekening hebben), hierdoor zullen ook de grootbanken klanten zien weggaan.

Persoonlijk denk ik dat als ze zich op de NL markt richten ze heel groot kunnen worden hier omdat ze uniek zijn met hun gratis rekening en Mastercard.
Dat is waar. Maar dan is het wel aan de beleid beslissers bij N26 wat hun groei strategie voor Nederland wordt de komende jaren. Zijn we belangrijk of niet? Als je kijkt naar de eveneens gratis bank mogelijkheid bij Openbank, betaal ik al 3,5 maand met mijn Apple Watch en Maestro. Is wel zo hygiënisch en veilig (geen pincode) maar ook een beleids keuze van deze ook buitenlandse bank. En Openbank heeft nog geen 100.000 Nederlandse klanten.

• Iemt
Datisraar schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:56:
[...]

Dat is waar. Maar dan is het wel aan de beleid beslissers bij N26 wat hun groei strategie voor Nederland wordt de komende jaren. Zijn we belangrijk of niet? Als je kijkt naar de eveneens gratis bank mogelijkheid bij Openbank, betaal ik al 3,5 maand met mijn Apple Watch en Maestro. Is wel zo hygiënisch en veilig (geen pincode) maar ook een beleids keuze van deze ook buitenlandse bank. En Openbank heeft nog geen 100.000 Nederlandse klanten.
Kunnen meerdere redenen voor zijn. Ze hebben bij Openbank kunnen zien hoe Bunq, Moneyou Go, N26 en Revolut het hebben aangepakt en om die reden kiezen voor Maestro zodat er veel betaald word met die rekening.
Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True