Datisraar schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:08:
[...]
Klopt. Alleen als je van Bunq of ABN AMRO overmaakt naar N26 staat je geld er binnen een paar seconden op. De overige Nederlandse banken waaronder ING voorlopig nog niet. Ik heb zelf Bunq en heb de top up bij N26 dus niet nodig. En is ook niet gratis zo’n top up.
Ik heb het getest en helaas gaf ABN amro aan "de door u gekozen bank is nu niet beschikbaar" en in de afschrijving staat "wacht op bevestiging". Dus helaas geen transfer binnen seconden dus. Fingers crossed dat het uberhaupt aankomt. Het is nu weekend, wellicht heeft dat er ook mee te maken.
Overigens was de verificatie wel gelukt (gedaan op vrijdagavond erg laat) en zaterdagochtend doorgekomen. En gelijk de card geshipped.
Overigens vind ik het niet kunnen dat diverse functies niet native in de app zitten, maar doorgeschakeld wordt naar een browser window. Je kunt geen wachtrij zien bij de chatfunctie, je MOET persé chatten er zit geen bel knopje in de app (terwijl ze wel een telefoonnummer hebben).
Het rekening delen dinges van Revolut zou ook wel handig zijn. Dark mode (heeft Revolut nog niet) is wel fijn. Wat helemaal raar is is dat Revolut een pincode heeft van 4 cijfers om in de app te komen, terwijl N26 een fatsoenlijk wachtwoord vereist. Helaas is Revolut wel in het Nederlands en N26 niet (dus niet echt geschikt voor mensen die Engels niet zo goed machtig zijn).
Gezien de recente werkomstandigheden van Revolut heb ik besloten om voor N26 te gaan:
https://www.wired.co.uk/a...intech-politics-storonsky
De eerste ervaring met de webcare was niet zo positief (ze hebben niks met mijn case gedaan) maar wellicht is dat exemplarisch. Kon nergens in de app selecteren of ik een Mastercard of Maestro kaart wilde (bij Revolut kun je selecteren Visa of Maestro).
En het ontberen van NFC betalingen is wel jammer. Verder lijkt het alsof beide banken snel snel in elkaar gezet zijn. Revolut heeft een app die bijna 100 mb groter is (voor wat eigenlijk?)
Die crypto meuk doe ik toch allemaal niet, het gaat mij om gewoon online payments. En Revolut heeft pas sinds kort Mastercard 3D secure, N26 had dat al langer. Veel webshops vereisen dat.
Die reis en telefoonverzekering zijn allemaal gimmicks van Revolut. Gaat mij om aankoopverzekering en terugboeken bij fraude / oplichting. Cash pinnen doe ik zelden tot nooit meer.
[
Voor 57% gewijzigd door
W00fer op 21-06-2020 03:35
]