Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:30
Wenzel schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:19:
Ik wil een N26 (gratis) rekening gaan openen.
Kan mij iemand vertellen of je de Mastercard automatisch toegestuurd krijgt? Ook al die nu nog gratis is, ik hoef hem namelijk niet te hebben.
Misschien heb je de kaart wel nodig. In contact met de klantenservice werd er namelijk om een cijferreeks gevraagd die op je Mastercard staat. Tenminste dat was 2 jaar terug nog zo. Eventueel na ontvangst de kaart in de app blokkeren?

[Voor 7% gewijzigd door U123456 op 23-02-2020 19:40]

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:52
@Tartarus en @U123456 dank voor je reactie.
Ik heb al zoveel kaarten, daarom hoef het eigenlijk niet. Is het trouwens blijvend dat de Mastercard gratis is?

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:16
U123456 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:34:
[...]
Misschien heb je de kaart wel nodig. In contact met de klantenservice werd er namelijk om een cijferreeks gevraagd die op je Mastercard staat. Tenminste dat was 2 jaar terug nog zo. Eventueel na ontvangst de kaart in de app blokkeren?
Ik heb gisteren de support gesproken om mijn telefoonnummer te wijzigen en ik had inderdaad de cijferreeks op de pas nodig.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 02:10
Wenzel schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:19:
@Tartarus en @U123456 dank voor je reactie.
Ik heb al zoveel kaarten, daarom hoef het eigenlijk niet. Is het trouwens blijvend dat de Mastercard gratis is?
Geen idee. Nu ze nog een groeiend bank zijn, zullen ze wel moeten, denk ik. Het kan zijn dat als de hype voorbij is, nieuwe klanten wel moeten betalen voor een MasterCard.

Ik neem mijn N26 MasterCard niet meer met me mee. Daar heb ik Apple Pay voor. Enkel de Maestro kaart zit nog in mijn portemonnee.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:16
Tartarus schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:37:
[...]

Geen idee. Nu ze nog een groeiend bank zijn, zullen ze wel moeten, denk ik. Het kan zijn dat als de hype voorbij is, nieuwe klanten wel moeten betalen voor een MasterCard.

Ik neem mijn N26 MasterCard niet meer met me mee. Daar heb ik Apple Pay voor. Enkel de Maestro kaart zit nog in mijn portemonnee.
Het was mooi geweest als N26 ook Apple Pay voor maestro aan zou bieden. Dit is eigenlijk de reden waarom ik nu vooral Revolut gebruik. Dat terwijl N26 de betere klantenservice heeft.

Oh, en makkelijker top-ups doen zou ook fijn zijn. Al kunnen de Nederlandse banken ook gewoon eens Europese Instant Payments doen. Dat is mijn wensenlijstje wel zo beetje. :)

• Tartarus
Dennisweb schreef op zondag 23 februari 2020 @ 22:47:
[...]
Het was mooi geweest als N26 ook Apple Pay voor maestro aan zou bieden. Dit is eigenlijk de reden waarom ik nu vooral Revolut gebruik. Dat terwijl N26 de betere klantenservice heeft.
Ik kan nagenoeg overal wel met N26 Apple Pay betalen. Die enkele keren dat MasterCard niet wordt geaccepteerd is op één hand te tellen. Daar gebruik ik dan Apple Pay icm ABN AMRO voor.
Oh, en makkelijker top-ups doen zou ook fijn zijn. Al kunnen de Nederlandse banken ook gewoon eens Europese Instant Payments doen. Dat is mijn wensenlijstje wel zo beetje. :)
Nah, Nederlandse banken zijn altijd al een beetje een buitenbeentje geweest in de bankwereld. Eerst hebben ze Maestro door onze strot geduwd, toen iDeal en nu weer dit met instant payments.
Het is jammer, dat wel.

• Nuevocasa
  • Laatst online: 00:25
Tartarus schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:36:
[...]

Ik kan nagenoeg overal wel met N26 Apple Pay betalen. Die enkele keren dat MasterCard niet wordt geaccepteerd is op één hand te tellen. Daar gebruik ik dan Apple Pay icm ABN AMRO voor.

[...]

Nah, Nederlandse banken zijn altijd al een beetje een buitenbeentje geweest in de bankwereld. Eerst hebben ze Maestro door onze strot geduwd, toen iDeal en nu weer dit met instant payments.
Het is jammer, dat wel.
De Nederlandse banken liepen voorop ten opzichte van de meeste Europese banken. De SEPA regels waren bijvoorbeeld in veel gevallen een achteruitgang voor Nederland, maar voor de meeste andere Europese landen een vooruitgang. Nederland had ook een van de meest efficiënte en goedkoopste banksystemen van de wereld.

Mijn Maestro kaart werkt ook prima. Vorig jaar kon ik bijvoorbeeld in Zuid Afrika altijd contactloos betalen met Maestro, daarentegen werkte mijn CC niet overal en moest ik toch pinnen met mijn Maestro kaart.

Heb trouwens vorige week mijn N26 opgezegd. Had beide kaarten en nooit gebruikt en heb nu openbank voor Google pay. Day werkt trouwens top. Zit daarnaast bij KNAB, die komen er voorlopig helaas niet mee.

Succes verder in dit topic!

• Wenzel
  • Laatst online: 21:52
Voor degene die de gratis N26 Business heeft:

Voor de kosten wil ik overstappen van KNAB zakelijk naar gratis N26 Business. De zakelijke N26 rekening kan niet op bedrijfsnaam / handelsnaam, maar moet persoonlijk op naam van de eigenaar.

Betekent het dan dat de belastingdienst de ontvangen gegevens van N26 zet in mijn vooringevulde belastingaangifte in Box3?

Of hoe werkt het eigenlijk bij de belastingen..

• Vette73
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-05 11:00
Wenzel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:14:
Voor degene die de gratis N26 Business heeft:

Voor de kosten wil ik overstappen van KNAB zakelijk naar gratis N26 Business. De zakelijke N26 rekening kan niet op bedrijfsnaam / handelsnaam, maar moet persoonlijk op naam van de eigenaar.

Betekent het dan dat de belastingdienst de ontvangen gegevens van N26 zet in mijn vooringevulde belastingaangifte in Box3?

Of hoe werkt het eigenlijk bij de belastingen..
Zakelijk geld hoort niet bij box3 van jou prive, dat staat los van de naam op de rekening.
Daarnaast kan je zelf bij de aagifte, als dat zakelijke geld al bij box3 benoemd wordt, zelf de gegevens aanpassen en dat bedrag verwijderen.

Ik heb zelf al een priverekening bij N26 (en ook een zakelijke rekening bij KNAB), maar ik wil niet afhankelijk zijn van een bank, dus blijf ik zakelijk maar bij KNAB......

• Dutchy007
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:57
Iemand een idee hoe ik een Maestro pas kan aanvragen? Volgens de FAQ (https://support.n26.com/e...-to-order-my-maestro-card) moet je eerst minimaal aan €100 getransfered krijgen naar je kaart... wat ik dus heb. En daarna moet je in de Card Settings naar links swipen totdat je je Maestro kaart ziet.... nou ik swipe mijzelf een ongeluk, maar ik zie of kan niets.
Zie ik iets over het hoofd?

(Ik kan natuurlijk ook chatten met ze, maar wellicht mis ik iets }:O )

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:20
Je moet swipen op de voorbeeld-Mastercard om de andere kaart te zien.

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 03:38

Koenvh

Hier tekenen: ______

Dutchy007 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:24:
Iemand een idee hoe ik een Maestro pas kan aanvragen? Volgens de FAQ (https://support.n26.com/e...-to-order-my-maestro-card) moet je eerst minimaal aan €100 getransfered krijgen naar je kaart... wat ik dus heb. En daarna moet je in de Card Settings naar links swipen totdat je je Maestro kaart ziet.... nou ik swipe mijzelf een ongeluk, maar ik zie of kan niets.
Zie ik iets over het hoofd?

(Ik kan natuurlijk ook chatten met ze, maar wellicht mis ik iets }:O )
Probeer 't ook eens online (via app.n26.com).

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 22:44
Kan het ook nog dat je N26 net nieuw hebt en pas sinds kort er €100 op hebt staan?
Misschien moet je dan nog even 1 á 2 dagen wachten voordat die optie geactiveerd is ofzo iets.

• Dutchy007
Ashundi schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:09:
Kan het ook nog dat je N26 net nieuw hebt en pas sinds kort er €100 op hebt staan?
Misschien moet je dan nog even 1 á 2 dagen wachten voordat die optie geactiveerd is ofzo iets.
Toch even met ze gechat! Blijkt dat ik inderdaad €100 op mijn rekening had, echter was €20 afkomstig van een directe betaling middels hun 'beta' opwaardeermiddel. Dit geldt dus niet als een NL betaling.
Ondertussen heb ik mijn Maestro besteld. Bedankt!

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 07:29
Mijn kaart is ook gewoon meteen opgestuurd, zonder dat er ook maar een cent op gezet heb. Heb hem ook gewoon kunnen activeren met 10 euro op de rekening, en alles werkt.

Ik heb hem op de 20e aangevraagd.

Is er een Nederlandse bank die directe betalingen heeft naar N26?

[Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 01-03-2020 16:19]

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 03-06 19:24
WEBGAMING schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:31:
Mijn kaart is ook gewoon meteen opgestuurd, zonder dat er ook maar een cent op gezet heb. Heb hem ook gewoon kunnen activeren met 10 euro op de rekening, en alles werkt.

Ik heb hem op de 20e aangevraagd.

Is er een Nederlandse bank die directe betalingen heeft naar N26?
Nee, voorlopig nog niet. De Nederlandse banken hebben hun eigen Nederlandse Instant Payment. Bunq en ABN AMRO hebben (ook) het Europese IP systeem maar nog geen IP aansluiting met N26. Maar als je ochtend boekt staat het meestal smiddags al op je andere rekening, en anders de volgende ochtend.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
degroot schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 00:26:
[...]

Raar , ik kan juist WEL met mijn N26 Mastercard via Google Pay betalen bij de Spar. Eigenlijk overal ( tankstations , winkels etc ) behalve bij van die cola/parkeerautomaten die een NFC reader hebben.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik krijg bij het toevoegen van de MasterCard een melding dat er niet mee in winkels betaald kan worden.

Google Stadia: xabre16v

• Haijo
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik heb met mijn domme hoofd N26 you besteld ipv N26 standaard. Toen ik daar achterkwam heb ik het geannuleerd via de app. Echter, het blijkt nu dat ik de automatic renewal heb geannuleerd en niet de dienst zelf. Ik vind dat het vrij misleiding in de app staat maar ik kan het mij niet helemaal meer herinneren hoe het eruit ziet. Zou iemand een screenshot kunnen maken van de annuleren optie in de app?

En denken jullie dat ik nog kans maak op mijn geld terug?

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:22
Haijo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:50:
Ik heb met mijn domme hoofd N26 you besteld ipv N26 standaard. Toen ik daar achterkwam heb ik het geannuleerd via de app. Echter, het blijkt nu dat ik de automatic renewal heb geannuleerd en niet de dienst zelf. Ik vind dat het vrij misleiding in de app staat maar ik kan het mij niet helemaal meer herinneren hoe het eruit ziet. Zou iemand een screenshot kunnen maken van de annuleren optie in de app?

Je hebt 14 dagen bedenktijd. Ik had ook perongeluk you afgesloten, binnen 14 dagen dus de helpdesk contacten, die regelde het voor mij.

En denken jullie dat ik nog kans maak op mijn geld terug?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• U123456
Haijo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:50:
Ik heb met mijn domme hoofd N26 you besteld ipv N26 standaard. Toen ik daar achterkwam heb ik het geannuleerd via de app. Echter, het blijkt nu dat ik de automatic renewal heb geannuleerd en niet de dienst zelf.
Binnen de 14 dagen bedenktijd kan de klantenservice (via chat) dit voor je in orde maken.

[Voor 23% gewijzigd door U123456 op 09-03-2020 16:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haijo
Die 14 dagen heb ik dus gemist omdat ik dacht dat ik het via de app had gedaan...

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:22
Haijo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:22:
Die 14 dagen heb ik dus gemist omdat ik dacht dat ik het via de app had gedaan...
Tja dan zit je er aan vast.. 1 jaar denk ik?
Ik ben normaal erg pienter met zulke dingen, maar bij n26 schoot het er tussendoor. Of staat you standaard aangevinkt ofzo?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Haijo
Ik weet nog wel dat het vrij onduidelijk was inderdaad. Daarom vroeg ik ook om een screenshot.

• Tartarus
Zojuist heb ik geld overgemaakt van ABN naar N26 en het stond er gelijk op.
Instant payments tussen ABN en N26 is nu een feit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutchy007
Ik had wel een dingetje twee weken geleden met het overmaken van geld naar mijn N26 rekening. Over een tijdspanne van 3 dagen heb ik 3 keer geld overgemaakt (2 maal een paar tientjes en eenmaal €200). De paar tientjes stonden er hooguit de volgende ochtend keurig op. Echter de €200 bleef maar weg. Na een week toch maar chatten met N26... ja er is niets binnengekomen!
Dan maar bellen met de Rabobank; Ja het is toch echt verstuurd!

Uiteindelijk heeft een Rabobank een onderzoek gestart (wat nb. mij €0 tot €100 kán kosten, wtf?) en stond het missende bedrag alsnog op mijn N26 rekening. Erg vaag...
EDIT: Vandaag heb ik bericht gekregen van de Rabobank. Blijkbaar zijn een aantal transacties die dag niet goed doorgekomen. #SchuldVanDeRabobank :+

Verder erg tevreden met N26, zeker met betalingen in het buitenland in een andere valuta.
Tartarus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:22:
Zojuist heb ik geld overgemaakt van ABN naar N26 en het stond er gelijk op.
Helaasch bij de Rabobank nog niet...

[Voor 23% gewijzigd door Dutchy007 op 20-03-2020 23:16]

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:28
Tartarus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:22:
Werk inderdaad prima met ABN en bunq. Helaas alleen inkomend, uitgaand werkt het niet.
[b]Dutchy007 in "Discussie over & Ervaringen met N26"
Helaasch bij de Rabobank nog niet...
De Rabobank doet toch alleen NL-SEPA Instant? Dat gaat natuurlijk nooit werken naar een Duitse bank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:22
Nieuwe voorwaarden wat betreft het opnemen van geld;
You won’t notice much of a difference, but here’s a brief summary:

Metal customers will now benefit from 8 free ATM withdrawals per month.

N26 You customers will continue to enjoy 5 free ATM withdrawals per month.

Customers with a standard N26 account, and who don’t use it as their primary account, will have 3 free ATM withdrawals per month.Those who use this account as their primary account will continue to have 5 free withdrawals, and can always access our CASH26 network of 14,550 European retailers.

To be more environmentally-conscious, we’ve revised our card replacement fees to encourage customers to only order them when needed. Replacing an N26 Standard, N26 Business, N26 You or N26 Business You card will now cost €10, or €30 with express delivery. Metal card replacement remains unchanged.

What does this mean for you?

If N26 is your primary account, you can still enjoy 5 free ATM withdrawals per month. As a reminder, this means that you get your salary paid directly into your N26 account, or you receive at least one payment of €1,000 or more for at least 2 consecutive months.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | V&A Advertenties | AlpenCams

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 03-06 07:13
Ik heb een refund gehad van mijn hotel in Oostenrijk wat is geannuleerd vanwege de huidige situatie wbt Corona. Nu heb ik de betaling met mijn rabo CC gedaan, echter omdat deze limiet niet hoog genoeg leek te zijn heb ik het geld op mijn N26 rekening gezet voor de restant betaling en mijn CC in booking naar N26 gezet. De refund is dus op mijn N26 rekening gekomen (geen probleem wat mij betreft)

Nu wil N26 extra informatie van mij hebben, die ik eigenlijk niet wil geven omdat ik dit onzin vind en ik niet eens officiële facturen/refund heb van booking

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit nu te denken om over te stappen naar Revolut, ik hou er niet van als banken dit gaan vragen. Dit eisen binnen 3 dagen en zeggen "Everything is safe"
Dear
We’re writing to you because we need to request some additional information on the following refund transaction from the account ending in xxx:
xxx xx-03-2020 1.xxx,00€
To help us verify the transactions we ask for you to please answer the following questions:
What is your relationship with the originator of the transfers?
What types of transfers are these?
What is the purpose of the transfers?
In addition, we need you to please send us the following documentation within the next three (3) business days:
1. Identification: Please provide a copy of a valid government issued photo ID, such as a driver’s license/state ID or Passport.
2. Receipts to provide proof of original purchase
3. Receipts to provide proof of returns
You can send us scans, pictures or screenshots, as long as the original content of the document is easily readable. We’ll keep all the provided information confidential, so everything is safe.
Why are we asking you for this? We’re required to run routine checks on transactions to ensure we’re meeting our legal requirements.
Please attach the requested documents in your reply to this email.
Thanks in advance for your support.
Regards,
xxx
N26 Banking Operations
N26 Bank GmbH | Managing Directors: Markus Gunter, Richard Groeneveld
Klosterstraße 62 | 10179 Berlin | Germany
HRB ID: 170602B (Berlin District Court Charlottenburg) | VAT ID: DE 30/595/7096.
Dit is zichtbaar in de N26 app onder Messages from N26. Ik gebruik N26 overigens al een aantal jaar voor heel wat maandelijkse betalingen

[Voor 52% gewijzigd door GrooV op 22-03-2020 16:22]

• U123456
GrooV schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:13:
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit nu te denken om over te stappen naar Revolut, ik hou er niet van als banken dit gaan vragen.
Met overstappen van N26 naar Revolut schiet je dan niks op. Zij stellen misschien nog wel vaker vragen. Revolut is ook nog steeds geen echte bank met dito garantiestelsel, maar slechts een e-money bedrijf.

[Voor 10% gewijzigd door U123456 op 22-03-2020 16:39]

• MxD
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03-04 09:20
@GrooV Heb je nog beschikking over je geld? Dan zou ik het naar je Nederlandse rekening boeken. Vervolgens een replay sturen dat je dit bericht niet vertrouwd en dat je die info niet geeft. Laat ze je rekening dan maar blokkeren. Er staat toch niets meer op. Als ik dat bericht zou krijgen, zou ik het echt niet leuk vinden. En 1000-2000 euro teruggestort krijgen is niet echt een witwas bedrag, lijkt me?

• GrooV
MxD schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:04:
@GrooV Heb je nog beschikking over je geld? Dan zou ik het naar je Nederlandse rekening boeken. Vervolgens een replay sturen dat je dit bericht niet vertrouwd en dat je die info niet geeft. Laat ze je rekening dan maar blokkeren. Er staat toch niets meer op. Als ik dat bericht zou krijgen, zou ik het echt niet leuk vinden. En 1000-2000 euro teruggestort krijgen is niet echt een witwas bedrag, lijkt me?
Heb het al terug gestort naar mijn Rabo rekening alleen is dat niet realtime. Het is wel afgeschreven van mijn N26 account.

Heb vrijdag al een bericht terug gestuurd dat ik er niet van gediend ben dat mijn bank dit soort vragen stelt. Ook heb ik mijn ID al geverifieerd toen ik de rekening opende dus daar wil ik ook niet aan mee werken.

Heb de meeste abonnementen al overgezet naar Revolut en maak iedere maand gewoon ongeveer dat bedrag over, dan is het verlies bij Revolut minimaal mocht er iets gebeuren.

edit: Revolut heeft tegenwoordig een licence: https://blog.revolut.com/we-got-a-banking-licence/ .Mocht er een brexit komen dat worden EU klanten overgezet naar de EU entiteit

[Voor 7% gewijzigd door GrooV op 22-03-2020 20:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:51
Ik heb een refund gehad van mijn hotel in Oostenrijk wat is geannuleerd vanwege de huidige situatie wbt Corona. Nu heb ik de betaling met mijn rabo CC gedaan, echter omdat deze limiet niet hoog genoeg leek te zijn heb ik het geld op mijn N26 rekening gezet voor de restant betaling en mijn CC in booking naar N26 gezet. De refund is dus op mijn N26 rekening gekomen.

Nu wil N26 extra informatie van mij hebben
Wat is het probleem als je het wel hier in een openbaar forum post, om dan vergelijkbare informatie met je bank te delen.... 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AlbertJP
Datisraar schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:36:
[...]

Net uitgetest bij bunq: helaas, ook via bunq naar N26 is nog niet direct /instant.
Goed nieuws: van Bunq naar N26 gaat nu instant.

Edit: ik zie dat @Siask mij een paar dagen voor was

[Voor 21% gewijzigd door AlbertJP op 23-03-2020 12:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

ik hou er niet van als banken dit gaan vragen
Hiermee impliceer je een beetje dat het nieuwsgierigheid en/of inbreuk op je privacy is van N26. Maar zo te zien is het puur AML/KYC anti-money-laundering/know-your-customer, of een steekproef in dat kader, of wat dan ook.

Renault Zoe Q90

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Ik probeerde een betaling (van ongeveer €450) te doen bij Media Markt, en dan staat er, na het accepteren van de betaling in de N26 app, op de website van Media Markt:
De transactie is geweigerd door de betaalinstantie!
Genoeg saldo. Genoeg limiet. Hebben meer mensen last van deze specifieke winkel icm N26?

Dit is de derde keer in een jaar dat een belangrijke aankoop (in dit geval wilde ik voor 23:30 bestellen om iets de volgende dag in huis te hebben) niet goed gaat, maar de eerste keer dat de betaling op deze manier geweigerd wordt.

De eerste twee keer was er een probleem met het verifiëren van een betaling in de N26 app.

Een keer een pinstoring of aangekondigd onderhoud moet kunnen. Maar tot nu toe heb ik nog niet genoeg vertrouwen in N26 om mijn "echte" bank, die in 15 jaar nog nooit een betaling heeft geweigerd, op te zeggen en van N26 Business naar N26 Business Black over te stappen.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Koenvh

Koenvh

@Redsandro https://klantenservice.me...il/a_id/7320/~/creditcard
Kan ik ook met een zakelijke en/of buitenlandse creditcard betalen?
Nee, in de webshop is het niet mogelijk om met een zakelijke of buitenlandse creditcard te betalen. Wij verzoeken je een andere betaalmethode te gebruiken. Voor zakelijke bestellingen kun je ook contact opnemen met onze afdeling business to business: zakelijk@mediamarkt.nl of 010-2076323.
Ik neem aan dat je N26 Business hebt? Zo te zien ondersteund MediaMarkt dat niet, waarschijnlijk vanwege de kosten.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:30
N26 aan Paypal koppelen en met Paypal betalen?

Lekker!

• Redsandro
  • Niet online
Koenvh schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 02:24:
@Redsandro https://klantenservice.me...il/a_id/7320/~/creditcard

[...]

Ik neem aan dat je N26 Business hebt? Zo te zien ondersteund MediaMarkt dat niet, waarschijnlijk vanwege de kosten.
Bedankt voor de link! Ik wist niet eens dat er onderscheid werd gemaakt tussen de landen waarin credit cards zijn uitgegeven. Ik heb inderdaad N26 Business, maar ik lees dat een "buitenlandse" credit cards sowieso niet werken bij MediaMarkt. Jammer. Als dit blijkbaar in sommige winkels het geval is, dan kan je toch per definitie niet overstappen op een zakelijk account uit een ander land, in dit geval Duitsland?
Napsju schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:59:
N26 aan Paypal koppelen en met Paypal betalen?
Ik probeer Paypal uit te faseren, maar het is een interessant idee. Vooralsnog betaal ik nu gewoon met mijn Nederlandse CC en heb ik weer een reden om (voorlopig) niet volledig over te stappen op N26.

• Koenvh

Koenvh

Redsandro schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Bedankt voor de link! Ik wist niet eens dat er onderscheid werd gemaakt tussen de landen waarin credit cards zijn uitgegeven. Ik heb inderdaad N26 Business, maar ik lees dat een "buitenlandse" credit cards sowieso niet werken bij MediaMarkt. Jammer. Als dit blijkbaar in sommige winkels het geval is, dan kan je toch per definitie niet overstappen op een zakelijk account uit een ander land, in dit geval Duitsland?
Ligt eraan, het zal altijd in verhouding extra moeite kosten om een buitenlandse rekening in Nederland te gebruiken, gewoon omdat 't minder populair is. Ik heb een online internetbedrijf, en doe eigenlijk geen fysieke aankopen in Nederland, dus dan vormt 't absoluut geen obstakel (en is het juist handig om geen Nederlandse rekening en aparte credit card nodig te hebben).

https://europa.eu/youreur...s/index_en.htm#shortcut-1
Traders in the EU are not allowed to charge you extra for using your credit or debit card. The only exceptions to this rule are American Express/Diners Club cards and business or corporate credit cards, where your employer is billed instead of you.
Volgens mij is N26 Business een "corporate card" (althans, waarom zou je anders 0,1% cashback krijgen bij Business, maar niet bij de normale variant?), dus mogen ze hogere kosten vragen, iets waar Media Markt niet op zit te wachten :) Zelfde geldt voor kaarten van buiten de EU; die vallen hier ook niet onder (waarom MM echter alle buitenlandse kaarten weert weet ik niet). Ik weet dus ook niet of het wel met een Nederlandse AmEx kaart zou lukken. Heb je het ook geprobeerd met je N26 Maestro-kaart eigenlijk?

[Voor 12% gewijzigd door Koenvh op 26-03-2020 14:59]

• Redsandro
  • Niet online
Koenvh schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:52:
[...]

Heb je het ook geprobeerd met je N26 Maestro-kaart eigenlijk?
Goede vraag. Ik neem aan dat je bedoelt om deze te gebruiken als credit card? Dat zou inderdaad technisch gezien moeten kunnen, daarom staat er ook een nummer op.

Echter toen ik N26 nog maar net had, heb ik het een aantal keer geprobeerd (bij andere winkels, simpele non-business dingen zoals een pizza bestellen) en het werkte eigenlijk nooit. Dus sindsdien ben ik de theoretische mogelijkheid een beetje (bewust) vergeten.

• Koenvh

Koenvh

Redsandro schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Goede vraag. Ik neem aan dat je bedoelt om deze te gebruiken als credit card? Dat zou inderdaad technisch gezien moeten kunnen, daarom staat er ook een nummer op.

Echter toen ik N26 nog maar net had, heb ik het een aantal keer geprobeerd (bij andere winkels, simpele non-business dingen zoals een pizza bestellen) en het werkte eigenlijk nooit. Dus sindsdien ben ik de theoretische mogelijkheid een beetje (bewust) vergeten.
Inderdaad. Vaak weten winkels zelf niet eens dat ze Maestro-kaarten ondersteunen voor online aankopen (vooral in Nederland, aangezien we hier dat nummer niet op de kaart drukken om een of andere reden), maar de meeste processors ondersteunen het wel. Althans, vaak staat er "credit cards" en iets als VISA/Mastercard/American Express, maar ondersteunen ze ook debit cards en JCB/Discover/UnionPay. Weet niet of dat bij de MediaMarkt ook zo is natuurlijk. Als ze alleen kijken naar de kosten, dan zou de Maestro-kaart wel eens kunnen werken (de kosten liggen namelijk vaak lager dan de Mastercard).

Maar ik heb nog niet geprobeerd een pizza te bestellen (maar krijg nu wel zin in pizza :9)

[Voor 10% gewijzigd door Koenvh op 26-03-2020 15:33]

• U123456
Redsandro schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:13:
[...]

En online gebruik is nog steeds niet mogelijk met N26 Maestro:
Let’s get a couple of things out of the way: your Maestro can’t be used for online purchases and it’s not an EC or Girocard (in Germany).
Link: https://support.n26.com/e...can-i-use-my-maestro-card

• Koenvh

Koenvh

U123456 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:56:
[...]
En online gebruik is nog steeds niet mogelijk met N26 Maestro:
[...]
Link: https://support.n26.com/e...can-i-use-my-maestro-card
Aha. Dacht dat dat ondertussen wel kon, maar blijkbaar nog niet.

• Vette73
Zoals ik eerder schreef ben ik sinds eind vorig jaar prive volledig over naar N26 (alleen zakelijk heb ik nog een rekening bij KNAB).
Tot nu toe gaat dat goed en kan ik alles doen wat ik wil, maar nu heb ik mijn eerste 'serieuze' probleem.

Van de belastingdienst krijg ik voor het eerst geld terug!
Dus, eerst, een paar weken na die aanslag, een brief ontvangen van de BD dat ze geen rekeninnummer van mij hebben en of ik online een rekening wil doorgeven.
Dat is heel eenvoudig, dus snel mijn N26 nummer doorgegeven.
Nu zijn we weer een paar weken verder en krijg ik weer post: Ze kunnen niet vaststellen of die rekening ook op mijn naam staat :? En zolang zij dat niet zeker weten gaan ze niet aan mij betalen........
Dat ik al ruim een jaar mijn IB en MRB van die rekening betaal is blijkbaar geen bewijs.

Om te bewijzen dat die rekening op mijn naam staat willen een een van de volgende documenten:
- Kopie van een bankafschrijft
- Een schermafdruk van een digitaal bankafschrift
- Kopie van de bevestiging van de bank voor de aanvraag van uw rekeningnummer

En dan staat er nog bij dat "dit bewijs niet ouder mag zijn dan twee maanden. De tenaamstelling van het rekeningnummer, het rekeningnummer en de datum moeten goed leesbaar op de kopie staan. Een kopie van een bankpas wordt niet geaccepteerd.

Daarnaast willen ze ook een kopie van een legitimatiebewijs.

Nu, dat wordt interessant. Een bankafschrift heb ik niet en een bevestiging van de aanvraag ook niet (en als ik die al had was die ouder dan twee maanden.
Ik heb zitten zoeken, maar een digitaal afschrift kan ik ook niet vinden (in ieder geval niet iets waar mijn naam, het rekeningnummer en een datum op staan).

Ik zit er hard over te denken om ze een brief te sturen waarin ik schrijf dat ze dat geld mogen houden en dat ik de komende twee jaar de MRB van mijn auto's niet betaal en aftrek van wat ik nog tegoed heb van ze.

[Voor 4% gewijzigd door Vette73 op 29-03-2020 18:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-06 15:51
In die app (en website ook dacht ik) kun je gewoon een afschrift als pdf exporteren. Dat volstaat volgens mij.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Vette73 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:43:
[...]

Ik zit er hard over te denken om ze een brief te sturen waarin ik schrijf dat ze dat geld mogen houden en dat ik de komende twee jaar de MRB van mijn auto's niet betaal en aftrek van wat ik nog tegoed heb van ze.
Dat zou ik zeker doen, laat ook even weten hoe het is gegaan d:)b

Zonder gekheid, in de tijd dat je dit bericht plaats had je waarschijnlijk het "probleem" al op kunnen lossen door een bankafschrift op te sturen, of contact op te nemen met N26 voor een ondertekend document waarin staat dat jij de eigenaar bent.

[Voor 11% gewijzigd door Koenvh op 29-03-2020 20:32]

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 03-06 16:39
Koenvh schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Zonder gekheid, in de tijd dat je dit bericht plaats had je waarschijnlijk het "probleem" al op kunnen lossen door een bankafschrift op te sturen, of contact op te nemen met N26 voor een ondertekend document waarin staat dat jij de eigenaar bent.
N26 werkt hier zelfs graag aan mee om de klanten te helpen, en natuurlijk klant te houden :P .

• Vette73
Koenvh schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Ik kom hier nog wel op terug. De brief met het verzoek het openstaande bedrag te verrekenen met de IB-aanslag 2019 die ik nog moet betalen is al de deur uit.

[Voor 43% gewijzigd door Vette73 op 30-03-2020 11:31]

• AlbertJP
Wat @Koenvh zegt klopt, je kunt een getekend document van de klantenservice krijgen en dat is voldoende voor de Belastingdienst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mozzy
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Vette73 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:43:
...

Om te bewijzen dat die rekening op mijn naam staat willen een een van de volgende documenten:
- Kopie van een bankafschrijft
- Een schermafdruk van een digitaal bankafschrift
- Kopie van de bevestiging van de bank voor de aanvraag van uw rekeningnummer
...
En wat is dan het probleem, want je kan dit afschrift gewoon downloaden in de app. Menu met de drie streepjes (rechts bovenin naast de zoekfunctie) en vervolgens Balance statements. Alles staat erop; je naam, adres, bankrekeningnummer, datum, etc...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
Even een reactie op mijn vorige bericht: GrooV in "Discussie over & Ervaringen met N26"

Ik had aan N26 gestuurd dat ik het hier niet mee eens was en wilde weten waarom ze dit vroegen.

Sturen ze terug:
Thank you very much for your cooperation.

During our investigation and with your provider feedback we could not find anything wrong with the mentioned transaction.

No further action is required
Valt mee dus maar blijf het raar vinden, ook heb ik niks van de gevraagde informatie opgestuurd dus welke feedback ze dan bedoelen weet ik ook niet. Misschien een aardige support medewerker die het ticket heeft gesloten :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stane
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 07:16
GrooV schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:45:
Even een reactie op mijn vorige bericht: GrooV in "Discussie over & Ervaringen met N26"

Ik had aan N26 gestuurd dat ik het hier niet mee eens was en wilde weten waarom ze dit vroegen.

Sturen ze terug:

[...]

Valt mee dus maar blijf het raar vinden, ook heb ik niks van de gevraagde informatie opgestuurd dus welke feedback ze dan bedoelen weet ik ook niet. Misschien een aardige support medewerker die het ticket heeft gesloten :)
Je moet er even vanuit gaan dat N26 een gratis bank is en daarom veel fraudeurs aantrekt. Het is inderdaad vervelend dat ze jouw transactie als frauduleus aanzagen, maar in principe vind ik het niet apart. Zij voelen een gigantische druk vanuit de Duitse overheid om fraude aan te pakken. Dit is daar een beetje het gevolg van.

Voor hun is dit ook een wijze les. Het lijkt me inderdaad niet klantvriendelijk om meteen een kopie van je identiteitsbewijs te vragen, maar hopelijk hebben ze dat zelf ook ingezien.

• nathalia
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 19:14
Ik lees zojuist op https://techpulse.be/nieu...-om-instant-te-bankieren/ dat N26 vanaf heden wel Google Pay ondersteunt!

Iemand het al geprobeerd? Ik heb zelf een gratis rekening bij OpenBank, maar als Google Pay het nu doet bij N26 dan vraag ik daar ook een rekening aan.

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01:17
nathalia schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:15:
Ik lees zojuist op https://techpulse.be/nieu...-om-instant-te-bankieren/ dat N26 vanaf heden wel Google Pay ondersteunt!

Iemand het al geprobeerd? Ik heb zelf een gratis rekening bij OpenBank, maar als Google Pay het nu doet bij N26 dan vraag ik daar ook een rekening aan.
Net geprobeerd, maar ik zie nergens waar ik die digitale kaart aan zou moeten kunnen maken en ik kan mijn bestaande maestro niet adden.

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 14:05
nathalia schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:15:

Dat werkte al langer hé... Maar dan met de pre-paid mastercard variant, niet de maestro functie (die heb ik zelfs niet)
Had eerst een android (met google pay) en nu een iphone (wallet) en beiden werken correct (op plaatsen waar mastercard betalingen toegestaan zijn)

xbox: pvanst1p

• nathalia
piripi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:54:
[...]

Dat werkte al langer hé... Maar dan met de pre-paid mastercard variant, niet de maestro functie
Ik bedoelde juist dat het nu wellicht ook zou werken met de Maestro card. Met de Mastercard werkt het inderdaad, maar kan je alleen betalen bij tankstations, winkels, etc. Echter, als je hem bijv. bij een drankenautomaat of frisdrankautomaat houdt, dan doet die het niet. Een Maestro card met Google Pay functie zou overal werken.

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 00:40

Woopdedooo

THT: Zie signature

nathalia schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:01:
[...]

Ik bedoelde juist dat het nu wellicht ook zou werken met de Maestro card. Met de Mastercard werkt het inderdaad, maar kan je alleen betalen bij tankstations, winkels, etc. Echter, als je hem bijv. bij een drankenautomaat of frisdrankautomaat houdt, dan doet die het niet. Een Maestro card met Google Pay functie zou overal werken.
Volgens mij hebben ze alleen de mogelijkheid toegevoegd om nu de kaart in de wallet te zetten voor dat het in de brievenbus ligt.

Ik kan er trouwens niet aanwennen dat ze die transactie knop in een niets zeggende tap hebben geplaatst.

[Voor 8% gewijzigd door Woopdedooo op 07-04-2020 11:39]

... na de zomer

• GrooV
Maestro werkt ook niet met Apple Pay, neem aan dat ze dit bewust uitgezet hebben (kosten? )

• nathalia
Bij de gratis rekening van Openbank werkt de Maestro pas wel gewoon in Google Pay en Apple Pay. Ik zie dus niet in waarom N26 dit ook niet zou kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

nathalia schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:35:
Bij de gratis rekening van Openbank werkt de Maestro pas wel gewoon in Google Pay en Apple Pay. Ik zie dus niet in waarom N26 dit ook niet zou kunnen.
Waarschijnlijk kosten - N26 levert een Maestro-kaart alleen in Nederland, Duitsland en Oostenrijk, en het staat ook niet groots op de website vermeld, dus waarschijnlijk bieden ze het alleen aan omdat het niet anders kan (of omdat anders mensen weg zouden lopen, een betaalpas waarmee je niet kunt betalen in de winkel is niet zo praktisch), niet omdat ze het zo graag willen.

• Datisraar
Hoi. Ik heb vandaag een N26 rekening geopend. Vanaf mijn Bunq rekening gelijk 1€ overgemaakt en stond binnen 2 seconden op de nieuwe rekening via Instant Payment. Andersom is dat niet het geval en zal het een normale overboeking zijn. Wat zijn jullie ervaring met andere Nederlandse banken en N26? Gaat dat ook zo?

• siddler
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-06 19:51
Datisraar schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:52:
Hoi. Ik heb vandaag een N26 rekening geopend. Vanaf mijn Bunq rekening gelijk 1€ overgemaakt en stond binnen 2 seconden op de nieuwe rekening via Instant Payment. Andersom is dat niet het geval en zal het een normale overboeking zijn. Wat zijn jullie ervaring met andere Nederlandse banken en N26? Gaat dat ook zo?
Toevallig van de week geprobeerd met de Rabobank, maar dat duurde helaas 1 (werk)dag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 00:22
Datisraar schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:52:
N26 ondersteunt vooralsnog alleen ontvangst van de Europese variant van SEPA instant payments. Dus vanuit bunq naar N26 gaat inderdaad instant. De andere kant op blijft voorlopig nog een reguliere SEPA overschijving.

Bron: N26

Aangezien naast bunq alleen ABN AMRO Europese SEPA instant payments ondersteunt, zal het met alleen ABN AMRO hetzelfde werken. Met de andere Nederlandse banken blijft het heen en terug een reguliere SEPA overschrijving.

[Voor 15% gewijzigd door ivanwmc op 19-04-2020 02:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
ivanwmc schreef op zondag 19 april 2020 @ 01:58:
[...]

N26 ondersteunt vooralsnog alleen ontvangst van de Europese variant van SEPA instant payments. Dus vanuit bunq naar N26 gaat inderdaad instant. De andere kant op blijft voorlopig nog een reguliere SEPA overschijving.

Bron: N26

Aangezien naast bunq alleen ABN AMRO Europese SEPA instant payments ondersteunt, zal het met alleen ABN AMRO hetzelfde werken. Met de andere Nederlandse banken blijft het heen en terug een reguliere SEPA overschrijving.
Okay, duidelijk, thx ! Ik zag trouwens in de N26 app dat je je rekening ook nog kunt voeden, met een storting middels een andere debit Visa of Mastercard. Een soort beta versie in Android, maar nog niet uitgeprobeerd. De eerste keer is gratis, tot Max 150€ storting volgens de app.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 19-04-2020 11:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivanwmc
Datisraar schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:09:
Okay, duidelijk, thx ! Ik zag trouwens in de N26 app dat je je rekening ook nog kunt voeden, met een storting middels een andere debit Visa of Mastercard. Een soort beta versie in Android, maar nog niet uitgeprobeerd. De eerste keer is gratis, tot Max 150€ storting volgens de app.
Klopt; in iOS ook. Hopelijk wordt dat binnenkort als feature, ook voor het gratis lidmaatschap, beschikbaar. En dan het liefst, zoals bij Revolut, helemaal gratis.

• handoff
  • Registratie: april 2016
Verwachten jullie op korte termijn iDeal-ondersteuning? Ik heb nu N26 en Revolut, maar ik gebruik N26 eigenlijk nooit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 03-06 13:57

DouweGNL

Ik ben tof.

Ik niet, eigenlijk. Teveel een soort niche voor N26 (en Revolut idem) terwijl ze alle andere gangbare internationale standaarden voor overboeken wel ondersteunen. Ik verwacht eerder dat iDeal minder groot zal worden (al is dat ook een beetje hoop met N26 als primaire rekening 😉)

• ivanwmc
handoff schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:06:
Verwachten jullie op korte termijn iDeal-ondersteuning? Ik heb nu N26 en Revolut, maar ik gebruik N26 eigenlijk nooit.
Nee.

iDEAL is, net als Chipknip, een systeem van Currence, opgezet door en voor alleen Nederlandse banken. Eerlijk gezegd zal het iDEAL waarschijnlijk vergaan zoals Chipknip door de invoering van SEPA instant payments.

Voor nu doet bunq het het slimst door zowel iDEAL als EBA Clearing SEPA instant payments te bieden. De eerste is nog essentieel voor de Nederlandse markt en de andere voor de rest van Europa.

[Voor 15% gewijzigd door ivanwmc op 19-04-2020 17:34]

• handoff
DouweGNL schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:21:
Ik niet, eigenlijk. Teveel een soort niche voor N26 (en Revolut idem) terwijl ze alle andere gangbare internationale standaarden voor overboeken wel ondersteunen. Ik verwacht eerder dat iDeal minder groot zal worden (al is dat ook een beetje hoop met N26 als primaire rekening 😉)
Ik vraag me ook af wat het voordeel nou is van iDeal voor de klant. Kunnen traditionele banken niet een virtuele prepaidcreditcard aanbieden? Het is heel omslachtig en iDeal is puur voor Nederland bedoeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

handoff schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:31:
[...]

Ik vraag me ook af wat het voordeel nou is van iDeal voor de klant. Kunnen traditionele banken niet een virtuele prepaidcreditcard aanbieden? Het is heel omslachtig en iDeal is puur voor Nederland bedoeld.
Betalen via de eigen bankomgeving - de verkoper geeft door via iDEAL welk bedrag moet worden afgeschreven en waarvoor, en dat kan de klant controleren. Dat in tegenstelling tot websites waar je je debitkaartnummer invoert, en maar moet hopen dat de verkoper het juiste bedrag afschrijft, en het zo opslaat dat je kaartnummer en CVC niet uitlekt. Gebeurt dat wel, dan mag je daar achteraan gaan. Natuurlijk is 3D Secure en MasterCard ID Check een gedeeltelijke oplossing, maar die vooral gericht op zekerheid voor de verkoper, en niet voor de koper.

• handoff
Koenvh schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:33:
[...]
Ban
Betalen via de eigen bankomgeving - de verkoper geeft door via iDEAL welk bedrag moet worden afgeschreven en waarvoor, en dat kan de klant controleren. Dat in tegenstelling tot websites waar je je debitkaartnummer invoert, en maar moet hopen dat de verkoper het juiste bedrag afschrijft, en het zo opslaat dat je kaartnummer en CVC niet uitlekt. Gebeurt dat wel, dan mag je daar achteraan gaan. Natuurlijk is 3D Secure en MasterCard ID Check een gedeeltelijke oplossing, maar die vooral gericht op zekerheid voor de verkoper, en niet voor de koper.
Wel jammer dat iDeal niet een uniform systeem is om in de eigen bankomgeving te betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
handoff schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:06:
Nee, ik denk dat de kans bij N26 zeer klein is. We zijn met 100.000 Nederlanders op 5 miljoen klanten bij N26 en daarom met te weinig, en het is inderdaad iets echt Nederlands. Ik heb ook nog rekeningen in februari geopend bij de Spaanse Open bank en een rekening bij de Belgische Aion. Vriendelijk werd mijn verzoek genoteerd voor introductie van IDeal, maar ik zal er niet veel meer daarover horen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
handoff schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:31:
[...]

Niet iedereen in Nederland heeft een debet of creditcard. IDeal geeft in Nederland ook meer zekerheid voor iedereen. Je weet wat je betaalt en wordt het direct van je rekening afgeschreven. Kan je later ook niet over het betaalde bedrag redetwisten. En IDeal zal vast goedkoper zijn dan betaling met cards bij verkopers. Maar vooral dus dat het een Nederlands iets is, zullen de Europese Fin techs niet zo gauw aan beginnen. BUNQ daar in tegen biedt naast IDeal, wel de Duitse Sofort betalingen aan. Het kan dus wél.

[Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 19-04-2020 19:30]

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 00:40

Woopdedooo

THT: Zie signature

Datisraar schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:26:
[...]

Niet iedereen in Nederland heeft een debet of creditcard. IDeal geeft in Nederland ook meer zekerheid voor iedereen. Je weet wat je betaalt en wordt het direct van je rekening afgeschreven. Kan je later ook niet over het betaalde bedrag redetwisten. En IDeal zal vast goedkoper zijn dan betaling met cards bij verkopers. Maar vooral dus dat het een Nederlands iets is, zullen de Europese Fin techs niet zo gauw aan beginnen. BUNQ daar in tegen biedt naast IDeal, wel de Duitse Sofort betalingen aan. Het kan dus wél.
Maestro is een debetkaart.

Wat voor zekerheid biedt ideal?

... na de zomer

Acties:
  • +5Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Datisraar schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:26:
IDeal geeft in Nederland ook meer zekerheid voor iedereen
Ik heb nog nooit ervaren, bij welke online betaalmethode dan ook, dat ik twijfel had over het bedrag dat ik betaalde. Dus wat mij betreft geeft iDEAL alleen maar zekerheid aan de verkoper, want die heeft het bedrag direct op z'n rekening. Voor de consument is het super mega fucking onvriendelijk. En ik ben niet de enige die zo denkt, want vrijwel elke andere online betaalmethode heeft de optie om een betaling te betwisten. Behalve iDEAL.

Renault Zoe Q90

• Datisraar
TucanoItaly schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:46:
[...]

Ik heb nog nooit ervaren, bij welke online betaalmethode dan ook, dat ik twijfel had over het bedrag dat ik betaalde. Dus wat mij betreft geeft iDEAL alleen maar zekerheid aan de verkoper, want die heeft het bedrag direct op z'n rekening. Voor de consument is het super mega fucking onvriendelijk. En ik ben niet de enige die zo denkt, want vrijwel elke andere online betaalmethode heeft de optie om een betaling te betwisten. Behalve iDEAL.
iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
Betalen met iDEAL kan meteen, je hoeft je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. iDEAL is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor je ingevuld en je wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling. Je houdt constant controle en overzicht op je betaling, de iDEAL betaling wordt meteen verwerkt en zichtbaar in je rekeningoverzicht.
Je naam en rekeningnummer worden pas verstrekt nadat je de betaling hebt goedgekeurd. Anders dan bij creditcard-betalingen houd je zo zelf controle over de verstrekking van deze persoonlijke gegevens.
En als je zelf geen creditcard hebt of de verkoper biedt alleen overmaken of Ideal is het een noodzakelijk kwaad voor een koper of besteller.

[Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 20-04-2020 10:30]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Datisraar Je hebt die bullshit rechtstreeks gecopy-paste van internet. Edit: ik stop de discussie.

[Voor 54% gewijzigd door TucanoItaly op 20-04-2020 11:58]

Renault Zoe Q90

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
Kunnen we die hele iDeal en N26/Revolut/whatever discussie niet gewoon stoppen? Dit gaat er voor 99% zeker nooit komen als je alleen al naar de kosten kijkt van iDEAL om issuer te worden.

Ik zie niet snel gebeuren dat N26 dit terug gaat verdienen, tenzij ze de directe aanval op bunq op de NL markt willen inzetten, echter zullen ze dan ook iDIN moeten gaan ondersteunen.

Om nog maar te zwijgen over de benodigde Currence clearing die N26 nu niet zal hebben.

Fintech banken zoals N26 en Revolut zouden juist dit moeten gebruiken zodat er eindelijk een fatsoenlijke Europese standaard komt. Sofort komt in de buurt maar die heeft geen directe clearing, iets wat je met iDEAL of deels met een CC wel hebt.

[Voor 6% gewijzigd door GrooV op 20-04-2020 12:46]

• Datisraar
TucanoItaly schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:56:
@Datisraar Je hebt die bullshit rechtstreeks gecopy-paste van internet. Edit: ik stop de discussie.
Ben ik met je eens. Einde discussie, N26 gaat dit toch niet invoeren, dus de voor- en nadelen van Ideal gaan we verder hier niet bespreken.

• Datisraar
Okay, vanaf N26 gaan overboekingen naar Nederlandse bankrekening ook wel snel. Vanochtend om 10.00 uur een overboeking gedaan en net om half een al bij Bunq binnen! 😊

Heeft iemand al een top up gedaan op N26 met een andere debet Card? Zo ja, ging dat goed/snel?

• GrooV
Datisraar schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:54:
Okay, vanaf N26 gaan overboekingen naar Nederlandse bankrekening ook wel snel. Vanochtend om 10.00 uur een overboeking gedaan en net om half een al bij Bunq binnen! 😊
Klopt, bunq & N26 hebben beiden SEPA instant credit transfers. Naast bunq is ABN de enige andere bank die dit heeft. De rest gebruikt de Nederlandse variant: Instant payments
Datisraar schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:54:
Heeft iemand al een top up gedaan op N26 met een andere debet Card? Zo ja, ging dat goed/snel?
Dat is nog een beta feature en dat kan maar 1x

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:10
Datisraar schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:50:
[...]

Ben ik met je eens. Einde discussie, N26 gaat dit toch niet invoeren, dus de voor- en nadelen van Ideal gaan we verder hier niet bespreken.
Vreemd, ik heb ook vanochtend voor 10 uur geld overgemaakt van N26 naar bunq, maar het is nog steeds niet binnen.
GrooV schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:04:
[...]

Klopt, bunq & N26 hebben beiden SEPA instant credit transfers. Naast bunq is ABN de enige andere bank die dit heeft. De rest gebruikt de Nederlandse variant: Instant payments

[...]

Dat is nog een beta feature en dat kan maar 1x
N26 heeft alleen inkomend SEPA Instant Payments.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
Tamerciaga schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:30:
[...]

Vreemd, ik heb ook vanochtend voor 10 uur geld overgemaakt van N26 naar bunq, maar het is nog steeds niet binnen.

[...]

N26 heeft alleen inkomend SEPA Instant Payments.
SEPA instant payments bestaan niet. Het is of Instant payments van de NL banken gebaseerd op SEPA of SEPA Instant credit transfer (SCT Inst). ABN Amro ondersteund beide, bunq alleen SCT Inst en de rest alleen Instant Payments tussen NL banken.

N26 ondersteund dus wel SCT Inst maar kiest er voor dit maar 1 richting te doen

Ze lijken op elkaar maar zijn op dit moment niet compatibel

• Tamerciaga
GrooV schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:07:
[...]

SEPA instant payments bestaan niet. Het is of Instant payments van de NL banken gebaseerd op SEPA of SEPA Instant credit transfer (SCT Inst). ABN Amro ondersteund beide, bunq alleen SCT Inst en de rest alleen Instant Payments tussen NL banken.

N26 ondersteund dus wel SCT Inst maar kiest er voor dit maar 1 richting te doen

Ze lijken op elkaar maar zijn op dit moment niet compatibel
Ja klopt, jij hebt gelijk. Het is SEPA Instant Credit Transfer en Instant Payments, twee aparte systemen. Zie ook dit topic: Het grote gratis bankentopic
Die termen maken het niet makkelijk, zal zorgen dat het topic ook geupdatet wordt.

En ja, N26 doet SCT alleen inkomend. Wel vreemd waarom ze dat niet uitgaand doen, zal wel een financieel trukje zijn, banken blijven banken natuurlijk :9

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 01-06 15:27
Met updateversie 3.44 (op iOS), die vandaag is gelanceerd, is het mogelijk om geld op je N26 rekening te zetten d.m.v. Apple Pay. De eerste top up is gratis, daarna zal het blijkbaar geld kosten maar hoeveel precies heb ik nog niet kunnen vinden.

• DouweGNL
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 03-06 13:57

DouweGNL

Ik ben tof.

Wel beetje matig dat het niet met Maestro kan. Vallen alsnog alle Nederlandse banken er buiten 🤨

Edit: werkt sowieso niet. Geprobeerd met Revolut, Monese én TransferWise via Apple Pay en allemaal card declined. Erg bèta wel dus 😉

[Voor 41% gewijzigd door DouweGNL op 28-04-2020 22:21]

• Redsandro
  • Niet online
IIRC ondersteunen Bunq, Knab en de ABN AMRO Europese SEPA Instant Transfers. Later dit jaar zouden andere banken moeten volgen.

Als je één van die banken hebt, heb je geen Apple Pay nodig om instant up te toppen. Bunq en Knab hebben ook een (beperkte) gratis rekening. Alleen Bunq heb ik getest, en de betaling staat inderdaad meteen op N26.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tamerciaga
Ik heb ooit mijn N26 kaart gebruikt bij een Apple ID van een van mijn familieleden, kan helaas niet achterhalen bij wie. Dus ik dacht ik vraag N26 wel even om toekomstige betalingen (0,99 per maand) te deauthoriseren. Moet kunnen toch?

Antwoord van N26: Dat kan helaas niet, je moet een nieuwe debitcard aanvragen 8)7

Ik dacht dat ik met de chat van Rabobank verbonden was ofzo...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tartarus
Tamerciaga schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:14:
Ik heb ooit mijn N26 kaart gebruikt bij een Apple ID van een van mijn familieleden, kan helaas niet achterhalen bij wie. Dus ik dacht ik vraag N26 wel even om toekomstige betalingen (0,99 per maand) te deauthoriseren. Moet kunnen toch?

Antwoord van N26: Dat kan helaas niet, je moet een nieuwe debitcard aanvragen 8)7

Ik dacht dat ik met de chat van Rabobank verbonden was ofzo...
Als je op de betreffende afschrijving klikt kan je een refund aanvragen en toekomstige afschrijvingen blokkeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tamerciaga
Tartarus schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:22:
[...]

Als je op de betreffende afschrijving klikt kan je een refund aanvragen en toekomstige afschrijvingen blokkeren.
Dat heb ik gedaan en dit was de conclusie :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 07:39
Word lid van de mobiele bank met meer dan 5 miljoen klanten
✓ Gratis bankrekening
✓ Gratis betalingen in elke valuta
✓ Gratis contactloze N26-Mastercard
✓ Gratis extra N26-Maestrokaart
Ik heb een credit card nodig voor google pay, klopt het nou dat ik deze dus gratis via n26 kan krijgen? En dat dit dus ook bij een volgende hypotheek aanvraag niet uitmaakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xabre
  • Niet online
N26 heeft geen creditcard dus voor een hypotheek geen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-05 23:50
Vraagje voor de ervarener N26'er onder ons : Ik probeer nu al een uur een SOFORT betaling te doen waarna ik doorgestuurd wordt naar Klarna met een inlogpagina. Daar log ik netjes met mn N26 account in en dan krijg ik telkens de melding "Uw bank is momenteel niet bereikbaar". Komt dit vaker voor of is er iets mis aan mijn kant? Ik kom er (ook na googlen maar niet achter wat deze storing/error veroorzaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01:17
President schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 06:50:
[...]

Ik heb een credit card nodig voor google pay, klopt het nou dat ik deze dus gratis via n26 kan krijgen? En dat dit dus ook bij een volgende hypotheek aanvraag niet uitmaakt?
Het is niet supported, voor google pay kun je beter ff kijken naar openbank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
Maaark schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Het is niet supported, voor google pay kun je beter ff kijken naar openbank
Tenzij je in 1 van de volgende landen woont:
Google Pay is only available in the United Kingdom, Denmark, Finland, France, Belgium, Germany, Ireland, Italy, Norway, Poland, Slovakia, Spain, Switzerland and Sweden.
https://n26.com/en-eu/google-pay

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iemt
Jaarsma schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:26:
Vraagje voor de ervarener N26'er onder ons : Ik probeer nu al een uur een SOFORT betaling te doen waarna ik doorgestuurd wordt naar Klarna met een inlogpagina. Daar log ik netjes met mn N26 account in en dan krijg ik telkens de melding "Uw bank is momenteel niet bereikbaar". Komt dit vaker voor of is er iets mis aan mijn kant? Ik kom er (ook na googlen maar niet achter wat deze storing/error veroorzaakt.
3/5x heb ik hier last van, en Support weet niet waar het door komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-05 23:50
Iemt schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:48:
[...]

3/5x heb ik hier last van, en Support weet niet waar het door komt.
Heb je de support van N26 of die van Klarna/Sofort benaderd? Ik heb pas vrij kort een N26 rekening maar moet bekennen dat ik wel verwacht dat als ze geen ideal aanbieden dat Sofortbetalingen dan wel werken :/ (eventuele trucs om dit tijdelijk op te lossen zijn ook welkom uiteraard)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iemt
Jaarsma schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:08:
[...]

Heb je de support van N26 of die van Klarna/Sofort benaderd? Ik heb pas vrij kort een N26 rekening maar moet bekennen dat ik wel verwacht dat als ze geen ideal aanbieden dat Sofortbetalingen dan wel werken :/ (eventuele trucs om dit tijdelijk op te lossen zijn ook welkom uiteraard)
N26, maar die geeft aan dat het aan Klarna ligt die soms N26 niet herkent als NL bank maar als Duitse. Maar dat weten ze zelf niet zeker, en ik gebruik Sofort niet veel

[Voor 6% gewijzigd door Iemt op 15-05-2020 16:23]

• Xabre
  • Niet online
Bij Sofort altijd Duits kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik gebruik m'n N26 account al een tijdje zo goed als niet meer, maar kreeg vandaag opeens onderstaande mailtje:
Yes! You’re now a Primary Account User
Starting 2020-05-31 you’ll have 5 free ATM withdrawals per month in Germany.

It’s pretty easy to stay a primary account user. Just do one of the following:
Receive your salary, pension payments, student allowance or government benefits for at least 2 consecutive months into your N26 account.
Receive payments of at least €1.000 per month for at least 2 consecutive months into your N26 account.
We also want to remind you that you still have unlimited free CASH26 withdrawals so you can avoid fees until next month.

REWE, Penny, real, Ludwig, Barbarino, Eckert, Budni, mobilcom debitel, ON Express and Adam’s are all CASH26 partners, and you can see whichever one is closest to you on the Cash Map at any time.
Is dit zo een actie van Bunq waarbij je opeens overgezet wordt naar een abo wat geld kost?

DUT Racing

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True