Zoals ik eerder schreef ben ik sinds eind vorig jaar prive volledig over naar N26 (alleen zakelijk heb ik nog een rekening bij KNAB).
Tot nu toe gaat dat goed en kan ik alles doen wat ik wil, maar nu heb ik mijn eerste 'serieuze' probleem.
Van de belastingdienst krijg ik voor het eerst geld terug!
Dus, eerst, een paar weken na die aanslag, een brief ontvangen van de BD dat ze geen rekeninnummer van mij hebben en of ik online een rekening wil doorgeven.
Dat is heel eenvoudig, dus snel mijn N26 nummer doorgegeven.
Nu zijn we weer een paar weken verder en krijg ik weer post: Ze kunnen niet vaststellen of die rekening ook op mijn naam staat

En zolang zij dat niet zeker weten gaan ze niet aan mij betalen........
Dat ik al ruim een jaar mijn IB en MRB van die rekening betaal is blijkbaar geen bewijs.
Om te bewijzen dat die rekening op mijn naam staat willen een een van de volgende documenten:
- Kopie van een bankafschrijft
- Een schermafdruk van een digitaal bankafschrift
- Kopie van de bevestiging van de bank voor de aanvraag van uw rekeningnummer
En dan staat er nog bij dat "dit bewijs niet ouder mag zijn dan twee maanden. De tenaamstelling van het rekeningnummer, het rekeningnummer
en de datum moeten goed leesbaar op de kopie staan. Een kopie van een bankpas wordt niet geaccepteerd.
Daarnaast willen ze ook een kopie van een legitimatiebewijs.
Nu, dat wordt interessant. Een bankafschrift heb ik niet en een bevestiging van de aanvraag ook niet (en als ik die al had was die ouder dan twee maanden.
Ik heb zitten zoeken, maar een digitaal afschrift kan ik ook niet vinden (in ieder geval niet iets waar mijn naam, het rekeningnummer en een datum op staan).
Ik zit er hard over te denken om ze een brief te sturen waarin ik schrijf dat ze dat geld mogen houden en dat ik de komende twee jaar de MRB van mijn auto's niet betaal en aftrek van wat ik nog tegoed heb van ze.
[
Voor 4% gewijzigd door
Vette73 op 29-03-2020 18:47
]