Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Chasin schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:00:
Is het ook mogelijk om Paypal te koppelen aan de N26?
Zou makkelijk zijn als je direct iets wilt betalen met de N26 als je niet genoeg saldo erop heb staan.
Kan op 2 manieren:
- N26 betaalrekening koppelen aan Paypal > Paypal belast je N26 betaalrekening
- N26 Mastercard koppelen aan Paypal > Paypal belast je Mastercard > N26 belast je betaalrekening

Bij de eerste manier kan je 3 euro boete per poging oplopen wegens onvoldoende saldo bij incasso, bij de tweede manier via de Mastercard heb je daar geen last van.
Let er wel op dat je bij de laatste manier kiest voor “billing in seller’s currency” of zoiets.
Als je koopt in USD dan ook in USD afrekenen en N26 de omrekening naar EUR laten doen ipv Paypal.

Edit: het lijkt erop dat Paypal de mogelijkheid om zelf te kiezen in welke valuta je de transactie afrond heeft laten vervallen. Tijdens het afrekenen (bijvoorbeeld bij eBay) is deze keuze er soms nog wel.

[Voor 50% gewijzigd door U123456 op 20-01-2020 12:08]

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15:22
Domino's doet ook aan offline transacties, van de week eten besteld en dit is vandaag pas afgeschreven van de kaart.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:47
Iemt schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:57:
Domino's doet ook aan offline transacties, van de week eten besteld en dit is vandaag pas afgeschreven van de kaart.
In de winkel?

• Iemt
Online, heb mijn kaartgegevens ingevuld maar er werd niks afgescrhreven pas na drie dagen(vandaag)

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:47
Iemt schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:50:
[...]

Online, heb mijn kaartgegevens ingevuld maar er werd niks afgescrhreven pas na drie dagen(vandaag)
Dat is geen offline transactie. N26 heeft waarschijnlijk de transactie pas heel vandaag laten zien, maar offline transacties kunnen per definitie alleen gedaan worden met card present (de kaart heeft een code die dat toelaat). Anders zou je met kaartnummer maar zonder saldo transacties kunnen doen. Geen online merchant die dat risico zou willen nemen. Bij offline transacties (met card present) is dit wel mogelijk (in bijv. vliegtuigen e.d.).

• Iemt
Vinnienerd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:55:
[...]

Dat is geen offline transactie. N26 heeft waarschijnlijk de transactie pas heel vandaag laten zien, maar offline transacties kunnen per definitie alleen gedaan worden met card present (de kaart heeft een code die dat toelaat). Anders zou je met kaartnummer maar zonder saldo transacties kunnen doen. Geen online merchant die dat risico zou willen nemen. Bij offline transacties (met card present) is dit wel mogelijk (in bijv. vliegtuigen e.d.).
Dat wist ik niet, bedankt!

• ReageerMeneer
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 17-01 18:51
Apple Pay met N26 valt helaas nog behoorlijk tegen. Rekening geopend omdat mijn eigen bank geen Apple Pay ondersteunt. Apple Pay kan echter alleen gelinkt worden aan de Mastercard en niet aan de Maestrocard. Bij de eerste 7 pogingen werd op slechts twee plaatsen (bios en restaurant) de betaling geaccepteerd. Op andere locaties (zoals Spar, café, ander restaurant) werd de betaling geweigerd. Maestro only.
... kan dus nog niet mijn pasje thuislaten en op mijn Apple Watch vertrouwen...

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:11
Dus je bedoelt N26-MasterCard in Nederland is slecht....wel de juiste benaming gebruiken aub.
Helaas moet Nederland weer afwijken van de standaard met z’n maestro.

[Voor 28% gewijzigd door internet4me op 17-01-2020 19:02]

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:56
ReageerMeneer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:39:
Apple Pay met N26 valt helaas nog behoorlijk tegen. Rekening geopend omdat mijn eigen bank geen Apple Pay ondersteunt. Apple Pay kan echter alleen gelinkt worden aan de Mastercard en niet aan de Maestrocard. Bij de eerste 7 pogingen werd op slechts twee plaatsen (bios en restaurant) de betaling geaccepteerd. Op andere locaties (zoals Spar, café, ander restaurant) werd de betaling geweigerd. Maestro only.
Inderdaad, je betaalt via Apple Pay met de gekoppelde kaart, en niet met Apple Pay.
In Nederland is het helaas vooral Maestro dat uitsluitend geaccepteerd wordt, en voor N26 blijkbaar niet de moeite waard om de Maestrokaart naar Apple Pay te brengen (te kleine doelgroep waarschijnlijk).

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06:14
Dat MasterCard niet overal geaccepteerd werd, is ondertussen wel algemeen bekend.
Ook zie je duidelijk dat je MasterCard wordt getoond wanneer je dubbelklikt op je iPhone of Apple Watch.
Dus het is je van tevoren al bekend om je verwachtingen redelijkerwijs aan te passen.
Dat jij nu doordat je je verwachtingen niet hebt aangepast ineens last hebt daarvan, is noch aan N26 te wijten, noch aan N26.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 08:17
Wally2002 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:57:
[...]

Inderdaad, je betaalt via Apple Pay met de gekoppelde kaart, en niet met Apple Pay.
In Nederland is het helaas vooral Maestro dat uitsluitend geaccepteerd wordt, en voor N26 blijkbaar niet de moeite waard om de Maestrokaart naar Apple Pay te brengen (te kleine doelgroep waarschijnlijk).
Klopt, in Nederland zijn er zo’n 10.000 N26 klanten en is helaas te weinig voor een inmiddels miljoenen klanten bedrijf bij N26. We zijn te klein en daarom wordt dat lastig. Veel Nederlanders vinden sowieso overstappen niet interessant. Dus gaat N26 wel groeien de komende jaren hier, maar in Nederland wordt het geen ING of Rabo en gaan men niet in grote getallen overstappen. En dan er is nog concurrentie van Monese, revolut, TransferWise, Bunq etc. En er komen in Europa nog meer van dit soort Neo banken. Goed, dan heb je ook wat te kiezen. N26 is een van de steeds groter groep worden Fin tech banken maar N26 vindt Duitsland, Oostenrijk, Engeland en USA veel belangrijker om te groeien dan andere landen. We zijn maar een klein landje.

• Iemt
Datisraar schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:34:
[...]

Klopt, in Nederland zijn er zo’n 10.000 N26 klanten en is helaas te weinig voor een inmiddels miljoenen klanten bedrijf bij N26. We zijn te klein en daarom wordt dat lastig. Veel Nederlanders vinden sowieso overstappen niet interessant. Dus gaat N26 wel groeien de komende jaren hier, maar in Nederland wordt het geen ING of Rabo en gaan men niet in grote getallen overstappen. En dan er is nog concurrentie van Monese, revolut, TransferWise, Bunq etc. En er komen in Europa nog meer van dit soort Neo banken. Goed, dan heb je ook wat te kiezen. N26 is een van de steeds groter groep worden Fin tech banken maar N26 vindt Duitsland, Oostenrijk, Engeland en USA veel belangrijker om te groeien dan andere landen. We zijn maar een klein landje.
Vergeet niet dat in Nederland Bunq en Moneyou het beter doen vanwege de bekendheid en de iDeal support. Had N26 iDeal support dan zou het er warm lopen van klanten.

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14:02

Koenvh

Hier tekenen: ______

[...]

Da's ook een beetje een kip-ei-verhaal natuurlijk. Ze vinden Nederland niet zo belangrijk omdat ze hier niet zo veel klanten hebben, en ze hebben hier niet zo veel klanten omdat ze Nederland niet zo belangrijk vinden. Daarnaast hebben we in Nederland sowieso al een heel aantal goede, betaalbare banken met ook een goede (mobiele) onlineomgeving. Behalve de doorzichtige betaalkaart zie ik ook geen echt goede reden om mensen (particulieren) N26 aan te raden boven bijvoorbeeld Moneyou, vooral omdat Moneyou ook iDEAL ondersteunt.

Ik zit bij N26 als ZZP'er met m'n zakelijke rekening, vooral omdat ze geen transactiekosten rekenen en vrij gunstige wisselkoersen aanhouden. Eigenlijk gaan alle betalingen toch al online en vaak internationaal, en daar is die Debit Mastercard juist wel handig.

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Raar , ik kan juist WEL met mijn N26 Mastercard via Google Pay betalen bij de Spar. Eigenlijk overal ( tankstations , winkels etc ) behalve bij van die cola/parkeerautomaten die een NFC reader hebben.

www.degroot-it.nl

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:17
Dat hangt ervan af welke Spar. De Spar op de universiteit in Utrecht accepteert de kaart inderdaad wel.

• emdeejee
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14:21
AlbertJP schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 00:49:
Dat hangt ervan af welke Spar. De Spar op de universiteit in Utrecht accepteert de kaart inderdaad wel.
Dat lijkt me tevens de belangrijkste Spar! Frikandelbroodjes en koffie.

Weet iemand iets over Samsung Pay?
Ik heb namelijk een S-serie telefoon en een Galaxy Watch, maar volgens mij is dit (nog) niet beschikbaar in Nederland, toch?

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:53
offtopic:
Spar winkels zijn vaak zelfstandigen/franchisenemers, die zelf contracten moeten afsluiten voor het betalingsverkeer. Voor de Spar University locaties hebben we toen bewust gekozen om ook Visa en Mastercard te accepteren - Utrecht deed het sowieso al - wegens de internationale studenten. Eentje middenin een dorp is weer een ander verhaal, en kost het alleen maar teveel extra, dus vandaar dat er weinig consistentie in zit.

• Vette73
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-04 18:25
Is eigenlijk een PayPal probleem, maar ik heb nu mijn N26 MC gekoppeld aan mijn PayPal account en ik probeer nu de instellingen zo aan te passen dat de valutaconversie niet meer door PayPal gedaan wordt.
Echter, ik kan die mogelijkheid nergens vinden........

Instellingen --> Betalingen geeft mij een menu met 4 mogelijkheden:
- Je automatische betalingen beheren --> Weergeven
- Terugbetalingen en geschillen op eBay (aan) --> Wijzigen
- Online aankopen --> Wijzigen
- Aankopen in Winkels --> Wijzigen

In alle 4 die menu's kan ik uiteindelijk alleen mijn MC selecteren en zijn er geen verdere/diepere menu's waar ik in kan stellen dat niet PayPal maar N26 de valutaconversie moet doen......

Is dat iets dat recent gewijzigd is en nu niet meer mogelijk is? Of zie ik toch nog iets over het hoofd?

• AlbertJP
Ik kan het inderdaad ook niet vinden, heb je al geprobeerd een (kleine) betaling te doen en te kijken of je dan nog een keuze hebt?

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:39
@Vette73 @AlbertJP PayPal heeft die optie eruit gesloopt, in de zin dat je er via je PayPal account niet meer kunt komen. Voorheen kon dat via "automatische betalingen beheren" maar die pagina gaat nu ergens anders heen.

Maar niet getreurd! ;) Heb destijds na een flinke zoektocht de directe link gevonden. Log in bij PayPal en klik daarna op deze link: https://www.paypal.com/bg...nt-pull-funding&buyer_hub

:( PayPal lijkt ook deze link om zeep te hebben geholpen. https://www.paypal-commun...rsion-option/td-p/1769313 Lijkt dus een bewuste actie. Een koerswijziging waarbij het niet meer mogelijk is om te kiezen welke conversie er wordt gehanteerd. Bij Ebay en sommige andere handelaren kun je het nog wel 'handmatig' bij het afrekenen de conversie wijzigen.

[Voor 31% gewijzigd door Freakster86 op 20-01-2020 11:19]

• Iemt
N26 bestaat inmiddels vijf jaar en heeft 5 miljoen klanten over 26 markten. Dat doen ze best goed.

[Voor 200% gewijzigd door Iemt op 23-01-2020 10:55]

• Vette73
Iemt schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:01:
N26 bestaat inmiddels vijf jaar en heeft 5 miljoen klanten over 26 markten. Dat doen ze best goed.
Ik ben benieuwd hoeveel van die 5 milj. klanten direct weer wegfladderen wanneer N26 besluit diensten niet langer gratis aan te bieden.

• Iemt
Vette73 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Ik ben benieuwd hoeveel van die 5 milj. klanten direct weer wegfladderen wanneer N26 besluit diensten niet langer gratis aan te bieden.
Hangt af van het productaanbod in de landen. N26 is wel groot genoeg om de Free accounts gratis te houden.

Zouden ze in Be Bancontact aanbieden en in NL iDeal en er dan max €20 per jaar voor vragen, dan kan het nog altijd een goede concurrent zijn van de traditionele banken mede dankzij de lage kosten voor gebruik in buitenland.

[Voor 23% gewijzigd door Iemt op 23-01-2020 12:48]

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Wel opvallend, maandag gratis debitkaart aangevraagd. Gekozen voor langzame verzending. Snelle kost 25 euro en zou 2 tot 3 dagen duren (als ik het goed heb), langzame tot 2 weken. Komt hij nu net binnen, dus net zo snel.

I got a bad feeling about this.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Vette73 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:31:
[...]

wanneer N26 besluit diensten niet langer gratis aan te bieden.
Is daar enig zicht op dan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Vette73
ArthurMorgan schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:26:
Wel opvallend, maandag gratis debitkaart aangevraagd. Gekozen voor langzame verzending. Snelle kost 25 euro en zou 2 tot 3 dagen duren (als ik het goed heb), langzame tot 2 weken. Komt hij nu net binnen, dus net zo snel.
Ik dacht precies hetzelfde toen ik begin dec. mijn Maestro card aangevraagd had. Die was er ook heel snel terwijl ik voor langzame verzending had gekozen.
Brent schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:29:
[...]

Is daar enig zicht op dan?
Niet dat ik weet, maar ik heb het vermoeden dat het feit dat het gratis is wel een grote aantrekkingskracht uitoefent.
Verder zijn er van die 5 milj. natuurlijk een heleboel die de N26 als 'tweede rekening' hebben, naast een rekening bij een andere bank.

Ik vraag mij af hoeveel Nederlanders er nu, net als ik, alleen nog maar een rekening hebben bij N26 en dus geen (niet gratis) rekening bij een andere bank erbij.

• Iemt
Vette73 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:46:

Ik vraag mij af hoeveel Nederlanders er nu, net als ik, alleen nog maar een rekening hebben bij N26 en dus geen (niet gratis) rekening bij een andere bank erbij.
Ik ben sinds korte tijd volledig over. Alles gaat via N26, houd wel mijn NL bank aan voor iDeal als ik niet anders kan en Amex.

Weet wel dat N26 weinig klanten heeft hier en dat dat komt door geen Ideal en NL iban aan te bieden. Daardoor “winnen” Bunq en Moneyou Go het van N26.

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14:19
Iemt schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:49:
[...]

Ik ben sinds korte tijd volledig over. Alles gaat via N26, houd wel mijn NL bank aan voor iDeal als ik niet anders kan en Amex.

Weet wel dat N26 weinig klanten heeft hier en dat dat komt door geen Ideal en NL iban aan te bieden. Daardoor “winnen” Bunq en Moneyou Go het van N26.
Niet echt een eerlijke vergelijking, N26 is Duits en die andere banken die je noemt zijn Nederlands.

• Iemt
Tamerciaga schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Niet echt een eerlijke vergelijking, N26 is Duits en die andere banken die je noemt zijn Nederlands.
Heb ook niet gezegd dat het eerlijk is, maar wel verklaart waarom N26 achterloopt in NL.

• U123456
  • Nu online
Klopt, in Nederland zijn er zo’n 10.000 N26 klanten en is helaas te weinig voor een inmiddels miljoenen klanten bedrijf bij N26. We zijn te klein en daarom wordt dat lastig.
Het zijn er ondertussen ruim 100.000.
De virtuele bank N26 is de 5 miljoen gebruikers gepasseerd, vijf jaar nadat de bank de mobile-only bankrekening introduceerde op 26 januari 2015.

Deze aankondiging volgt na een periode van 'ongekende groei', waarin het klantenbestand van N26 binnen één jaar tijd wereldwijd ruimschoots verdubbelde en er meer klanten bijkwamen dan alle voorgaande jaren gecombineerd.

In Nederland heeft N26 inmiddels meer dan 100.000 klanten, na een toename van 178 procent in 2019.

N26 heeft afgelopen jaar ook veel geïnvesteerd in het team, en heeft nu een personeelsbestand van 1500 medewerkers met 80 nationaliteiten op 5 locaties wereldwijd.
Link: https://www.banknieuws.in...jlpaal-van-5-miljoen.html

• Datisraar
Bedankt voor de update! Dan is dat best nog behoorlijk wat inmiddels in NL. Het mooie is dat er nu een hoop neo en/of Fin techbanken zijn in 2020. Hadden we een aantal jaren geleden niet gedacht toch? En er komen nog meer Fin tech banken aan de komende tijd, let maar op. Heb je wat kiezen als consument, en dat is alleen maar goed.

• Pekinees
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 07-04 17:52
Ik lees diverse horrorverhalen over N26. Als je je mobiel kwijtraakt zit je mogelijk in grote problemen. Nergens staat op de site wat je in dat geval exact moet doen: ja, er staat dat je je mobiel moet ontkoppelen, maar dat kun je nu juist niet omdat je sinds oktober 2019 (vanwege EU regels, dank je EU) geen toegang meer hebt tot de website zonder validatie met je mobiel. Lijkt mij een deal breaker. Je wilt dit risico toch niet lopen? Iemand ervaring hiermee?

Zie onderstaande link voor de verhalen. Kijk ook eens op Trustpilot.
Ondernemer raakt €80.000 bijna kwijt. Kan rekeningen niet meer betalen. https://www.thestartupfou...tomer-stolen-80000-euros/
Of deze: https://www.reddit.com/r/...sed_account_now_n26_have/
Ook een leuke:
https://www.reddit.com/r/...6_europe_account_lockout/

• Iemt
Pekinees schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:50:
Ik lees diverse horrorverhalen over N26. Als je je mobiel kwijtraakt zit je mogelijk in grote problemen. Nergens staat op de site wat je in dat geval exact moet doen: ja, er staat dat je je mobiel moet ontkoppelen, maar dat kun je nu juist niet omdat je sinds oktober 2019 (vanwege EU regels, dank je EU) geen toegang meer hebt tot de website zonder validatie met je mobiel. Lijkt mij een deal breaker. Je wilt dit risico toch niet lopen? Iemand ervaring hiermee?

Ondernemer raakt €80.000 bijna kwijt. Kan rekeningen niet meer betalen. https://www.thestartupfou...tomer-stolen-80000-euros/
Ook een leuke:
Zover ik weet kun je ze ook via social media berichten of een mail sturen. En dan blokkeren ze alles.

Ik dek mezelf hiervoor in door de app op meerdere devices te zetten ( telefoon en ipad) mocht dit dan gebeuren heb ik nog een “alternatief”.

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:38
Ik heb zelf het probleem gehad dat ik de sms code niet kreeg om mijn telefoon te pairen. Ik ben toen prima geholpen over de telefoon. Dus ik heb er geen probleem mee.

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06:55
Iemt schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:24:
[...]

Zover ik weet kun je ze ook via social media berichten of een mail sturen. En dan blokkeren ze alles.

Ik dek mezelf hiervoor in door de app op meerdere devices te zetten ( telefoon en ipad) mocht dit dan gebeuren heb ik nog een “alternatief”.
Is ook geen alternatief, heb de app op een tweede toestel gezet maar als je wilt inloggen heb je nog steeds altijd het eerste toestel nodig. Daarop moet je namelijk de inlog goedkeuren. Zonder kom je er niet in.
Als je je mobiel kwijt bent moet je hopen op goede hulp van de bank want je komt niet meer in je account.
Daarom beter niet te veel geld op je account hebben staan en als enige rekening zou ik hem helemaal niet gebruiken.

• Iemt
Ashundi schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:08:
[...]

Is ook geen alternatief, heb de app op een tweede toestel gezet maar als je wilt inloggen heb je nog steeds altijd het eerste toestel nodig. Daarop moet je namelijk de inlog goedkeuren. Zonder kom je er niet in.
Als je je mobiel kwijt bent moet je hopen op goede hulp van de bank want je komt niet meer in je account.
Daarom beter niet te veel geld op je account hebben staan en als enige rekening zou ik hem helemaal niet gebruiken.
Heb je de app ook gedownload van N26 op je tweede toestel? Ik heb hier geen moeite me gehad met mijn iPad tot nu toe.

Mocht je een chat willen starten met N26 en niet via Social Media of Mail contact willen zoeken.

https://support.n26.com/e.../other/how-to-contact-n26

Onderaan de pagina staat de Open Chat knop

[Voor 18% gewijzigd door Iemt op 27-01-2020 12:36]

• Ashundi
Iemt schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Heb je de app ook gedownload van N26 op je tweede toestel? Ik heb hier geen moeite me gehad met mijn iPad tot nu toe.

Mocht je een chat willen starten met N26 en niet via Social Media of Mail contact willen zoeken.

Ja klopt die had ik zojuist geïnstalleerd om uit te proberen. Op Android werkt het dus niet. Maar ik denk dat ze het op Apple ook zullen veranderen want dat is hun nieuwe beleid. Je kunt maar een toestel geverifieerd hebben en bij andere of op het web heb je twee-stap verificatie nodig.

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14:27
Ashundi schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:08:
[...]

Dit herken ik niet. Ik heb onlangs een nieuwe mobiel gekocht en daar de N26 app op geïnstalleerd. Bij het inloggen kon ik kiezen om goedkeuring te geven op mijn oude mobiel of een sms-code te ontvangen op mijn nieuwe mobiel waarmee ik vervolgens kon inloggen. Ik begrijp de posts dan ook niet, ik heb mijn oude mobiel hierbij niet nodig gehad.

Wel is het zo dat toen ik mijn nieuwe mobiel wilde gebruiken als primaire toestel voor N26, ik mijn oude toestel nodig had.

• brijn
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Iemt schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Ik heb geen goede ervaringen met support via chat. Voor zover ik weet hanteren ze geen case of ticket nummers. Daardoor weet de medewerker niets over het verleden van jouw probleem.

Ik probeer al weken finger print login weer werkend te krijgen. Ik heb alles geprobeerd, tot een factory reset aan toe. Andere apps hebben het probleem niet. N26 reageert of niet of met nietszeggende adviezen, omdat ze niet weten dat ik alles al heb geprobeerd. Ik ben er wel een beetje klaar mee.

• Ashundi
Krekatos schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:27:
[...]

Dit herken ik niet. Ik heb onlangs een nieuwe mobiel gekocht en daar de N26 app op geïnstalleerd. Bij het inloggen kon ik kiezen om goedkeuring te geven op mijn oude mobiel of een sms-code te ontvangen op mijn nieuwe mobiel waarmee ik vervolgens kon inloggen. Ik begrijp de posts dan ook niet, ik heb mijn oude mobiel hierbij niet nodig gehad.

Wel is het zo dat toen ik mijn nieuwe mobiel wilde gebruiken als primaire toestel voor N26, ik mijn oude toestel nodig had.
Het gaat niet om het instellen van een nieuw toestel maar om in je account te komen in een tweede toestel als back-up.
Zonder dat je het eerste nodig hebt.
En als je het juiste simkaart niet hebt kan je ook geen sms ontvangen. Zoals wanneer je telefoon is gestolen.
Pas als je een nieuwe simkaart hebt kun je dan weer inloggen met sms. Kan dus uiteindelijk wel weer maar niet snel.
brijn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:54:
[...]

Ik probeer al weken finger print login weer werkend te krijgen. Ik heb alles geprobeerd, tot een factory reset aan toe. Andere apps hebben het probleem niet. N26 reageert of niet of met nietszeggende adviezen, omdat ze niet weten dat ik alles al heb geprobeerd. Ik ben er wel een beetje klaar mee.
Misschien een beetje overtollig, weet je vast al en heb je al geprobeerd.
Maar fingerprint login werkt in de app maar voor een maand. Hierna moet je het weer opnieuw instellen.
Settings > app settings > fingerprint.

[Voor 24% gewijzigd door Ashundi op 27-01-2020 18:03]

• brijn
  • Niet online
Ashundi schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:57:
[...]

Het gaat niet om het instellen van een nieuw toestel maar om in je account te komen in een tweede toestel als back-up.
En als je het juiste simkaart niet hebt kan je ook geen sms ontvangen. Zoals wanneer je telefoon is gestolen.
Pas als je een nieuwe simkaart hebt kun je dan weer inloggen met sms. Kan dus uiteindelijk wel weer maar niet snel.

[...]

Misschien een beetje overtollig, weet je vast al en heb je al geprobeerd.
Maar fingerprint login werkt in de app maar voor een maand. Hierna moet je het weer opnieuw instellen.
Settings > app settings > fingerprint.
Bij dat laatste ging het fout. Waarschijnlijk is het probleem in de november update ontstaan. Ik moest het opnieuw instellen. De app bevestigt dat finger print weer werkend is, maar bij het inloggen ontbreekt de optie. Aangezien zelfs een factory reset niets heeft opgeleverd, moet het een bug in de app zijn. De apps van ING, KNAB, TransferWise, Paypal en meer hebben geen enkel probleem met finger print logins, alleen N26.
Ik heb N26 gevraagd om de versie van voor november naar mij te sturen. Willen ze niet doen. Ze zeggen er wel aan te werken. Toch vreemd dat een FinTech slechter presteert op softwaregebied dan een willekeurige 'oude' bank.

Ze werken ook samen met TransferWise. Als ze de ontwikkelaars van TransferWise nu even om steun zouden vragen. Zal wel teveel gevraagd zijn. Het zijn Duitsers, zullen wel niets van de Britten willen leren :( .

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14:27
[...]

Dan begrijp ik het niet helemaal. Ik heb een nieuwe mobiel en een nieuwe simkaart, log in op mijn nieuwe mobiel en kreeg een sms met inlogcode. Mijn oude mobiel en oude simkaart heb ik hier niet bij hoeven gebruiken. Wat wel een risico is dus.

• Ashundi
Krekatos schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:34:
[...]

Dan begrijp ik het niet helemaal. Ik heb een nieuwe mobiel en een nieuwe simkaart, log in op mijn nieuwe mobiel en kreeg een sms met inlogcode. Mijn oude mobiel en oude simkaart heb ik hier niet bij hoeven gebruiken. Wat wel een risico is dus.
Aha ik heb zelf toen ik het uitprobeerde niet op sms geklikt, leek mij dat ik dan gewoon een sms zou ontvangen op mijn mobiel. Maar dat je dan een sms kan ontvangen op een totaal ander nummer dan op je account staat opgeslagen is dan wel erg fraudegevoelig ja :o

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:23
Gegeven de bron zou ik wel graag een uitspraak van N26 zelf hierover willen zien.

Reuters stelt namelijk op 23 januari jl.:
He declined to share financials or give a market breakdown, but said growth at N26 was strongest in Germany, France and Austria, while Italy and Spain had a chance to achieve a similar rate of expansion.
(emphasis mine)

Het lijkt me daarom sterk dat Reuters géén gegevens per land krijgen kan bij een rechtstreeks gesprek/presco, terwijl "Banknieuws.info" het wel zou hebben.

• U123456
  • Nu online
Siask schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:44:
[...]

Gegeven de bron zou ik wel graag een uitspraak van N26 zelf hierover willen zien.

Reuters stelt namelijk op 23 januari jl.:

[...]

(emphasis mine)

Het lijkt me daarom sterk dat Reuters géén gegevens per land krijgen kan bij een rechtstreeks gesprek/presco, terwijl "Banknieuws.info" het wel zou hebben.
Goed punt!
Het lijkt erop dat Banknieuws.info het uit het FD heeft:
In Nederland heeft de bank inmiddels meer dan 100.000 gebruikers, zegt een woordvoerder, een toename van 178% in 2019. Nederlandse klanten gebruikten N26 voor circa 180.000 transacties gemiddeld per maand, vult ze aan. Het gemiddelde transactiebedrag was €110,88.
Link: https://fd.nl/ondernemen/...klanten-tot-vijf-miljoen#

• Koenvh

Koenvh

Pekinees schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:50:

Ook een leuke:
Op de achterkant van de bankkaart staat ook een telefoonnummer. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten hoe ik tegenwoordig in m'n ING-rekening zou moeten komen zonder mobiel.

• Kodess
  • Nu online
Ashundi schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:38:
[...]

Aha ik heb zelf toen ik het uitprobeerde niet op sms geklikt, leek mij dat ik dan gewoon een sms zou ontvangen op mijn mobiel. Maar dat je dan een sms kan ontvangen op een totaal ander nummer dan op je account staat opgeslagen is dan wel erg fraudegevoelig ja :o
Ik heb toevallig 2 telefoons, net weer geprobeerd. Ik druk op verstuur sms. Hij geeft aan dat de sms naar mijn gekoppelde telefoonnummer. Ik kan niet kiezen voor het versturen naar een ander nummer. Wel kan ik klikken op neem contact op met Customer Support.

Dus, mobiel kwijt betekent dat je je nummer moet laten overzetten zodat je weer bij je rekening kan.

• Iemt
Ze zijn wel erg ambitieus bij N26, doordat er geen tijdsindicatie word gegeven is het onduidelijk binnen hoeveel jaar ze dit wensen te halen

https://n26.com/en-eu/blog/5-million-announcement

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12:27
Kreeg vandaag een mailtje dat Google Pay beschikbaar zou zijn. Ik open de app, ook daar meteen een melding met een Activate knop. Ik klikken, app opent de Card Settings.. Niks over Google Pay.

Tweetje gestuurd, inderdaad bij Card Settings Google Pay aanzetten. Niets te zien.

Wat blijkt? Nederland doet niet mee. Waarom sturen ze me dan die mail en maken ze me lekker voor Google Pay in de app als ze het toch niet aanbieden?

Had ik eindelijk eens een reden om het meer te gebruiken dan 1 maandelijkse CC betaling..

• Tartarus
Iemt schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:28:
Ze zijn wel erg ambitieus bij N26, doordat er geen tijdsindicatie word gegeven is het onduidelijk binnen hoeveel jaar ze dit wensen te halen

https://n26.com/en-eu/blog/5-million-announcement
Ze hebben het al gehaald. Het is niet hun wens maar hun werkelijkheid dus.

• Iemt
Tartarus schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 06:05:
[...]

Ze hebben het al gehaald. Het is niet hun wens maar hun werkelijkheid dus.
100m klanten is hun wens voor de toekomst, 5m heben ze al gehaald

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:13

nlboy

Alles kitz?

Helaas, maar ik heb vandaag mijn N26 account opgezegd. Ik heb naast N26 ook Revolut (voor andere valuta) en MoneyouGo (voor iDeal).

De drie redenen:
1. Af en toe is het vervelend dat het overschrijven erg lang duurt. Als ik iets wil bestellen (in andere valuta) en er staat niet genoeg geld op, dan moet ik eerst wachten totdat het geld is bijgeschreven. Bij Revolut vind ik het een dikke plus dat je geld kan overschrijven vanaf een Creditcard en dat het meteen er op staat.
2. Ik ben een paar keer genaaid met de € 3,- boete als je niet genoeg geld op je account hebt staan. Dit had ik met Uber dat 3x een ritje niet kon worden afgeschreven vanwege weinig saldo. Maar als je een fooi geeft dan is dat een aparte transactie, dus ik kreeg een boete van € 3,- voor een fooi van € 2,-
3. De lay-out vind ik achteruit gaan. Het is elke keer goed zoeken hoe je bijvoorbeeld geld moet overmaken.

Het enige voordeel wat ik nu kan bedenken is dat je een Duits IBAN nummer hebt en dat het onder de depositogarantiestelsel valt. En een heel vet doorzichtig pasje. ;-)

• Kodess
  • Nu online
nlboy schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:52:
Helaas, maar ik heb vandaag mijn N26 account opgezegd. Ik heb naast N26 ook Revolut (voor andere valuta) en MoneyouGo (voor iDeal).

De drie redenen:
1. Af en toe is het vervelend dat het overschrijven erg lang duurt. Als ik iets wil bestellen (in andere valuta) en er staat niet genoeg geld op, dan moet ik eerst wachten totdat het geld is bijgeschreven. Bij Revolut vind ik het een dikke plus dat je geld kan overschrijven vanaf een Creditcard en dat het meteen er op staat.
2. Ik ben een paar keer genaaid met de € 3,- boete als je niet genoeg geld op je account hebt staan. Dit had ik met Uber dat 3x een ritje niet kon worden afgeschreven vanwege weinig saldo. Maar als je een fooi geeft dan is dat een aparte transactie, dus ik kreeg een boete van € 3,- voor een fooi van € 2,-
3. De lay-out vind ik achteruit gaan. Het is elke keer goed zoeken hoe je bijvoorbeeld geld moet overmaken.

Het enige voordeel wat ik nu kan bedenken is dat je een Duits IBAN nummer hebt en dat het onder de depositogarantiestelsel valt. En een heel vet doorzichtig pasje. ;-)
En het voordeel dat je geen exchange fees hebt. Die je bij Revolut wel hebt (wel alleen in het weekend maar toch irritant)

• AlbertJP
Ik gebruik Uber door de Mastercard te koppelen i.p.v. automatische incasso, dan heb je geen kosten zoals deze. Dat heeft verder nog als voordeel dat N26 het bedrag omrekent als je in het buitenland betaalt. De €3 is alleen voor SEPA-incasso's, niet voor kaartbetalingen.

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:13

nlboy

Alles kitz?

Kodess schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:00:
[...]

En het voordeel dat je geen exchange fees hebt. Die je bij Revolut wel hebt (wel alleen in het weekend maar toch irritant)
Ow dit heb ik even gemist, dat is wel een groot voordeel dan. Want voornamelijk in het weekend ga ik online shoppen. :/
AlbertJP schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:08:
[...]

Ik gebruik Uber door de Mastercard te koppelen i.p.v. automatische incasso, dan heb je geen kosten zoals deze. Dat heeft verder nog als voordeel dat N26 het bedrag omrekent als je in het buitenland betaalt. De €3 is alleen voor SEPA-incasso's, niet voor kaartbetalingen.
Ooow ik dacht ook via MasterCard, maar op zich logisch want bij betaling via MasterCard wordt er eerst gekeken of er voldoende saldo is.

Dank beide... nu weet ik niet of ik mijn account moet opzeggen. O-)

[Voor 45% gewijzigd door nlboy op 31-01-2020 11:18]

• Iemt

De drie redenen:

Ik vind N26 zelf juist fijn en gemakkelijk werken. Overschrijven duurt best lang van en naar een NL bank, maar Ik laat zowat alles op N26 storten wel zo simpel en het overzicht met Spaces helpt hieraan bij. Dingen bestellen kan ik dan ook meteen want me salaris etc word er op bijgeschreven.

De €3,- boete geld inderdaad alleen voor SEPA incasso's die mislukken, maar zelfs dan krijg je een e-mail dat je tot 18:00 diezelfde dag de tijd hebt om het aan te vullen.

Revolut ben ik zelf mee gestopt want geen bankgarantie, maar tov N26 is het echt een bank voor erbij terwijl N26 wel als volledige bankrekening te gebruiken is.

Ik gebruik nu al een tijdje N26 als hoofdbank en heb er nog een NL bank naast voor Amex en eventueel iDeal betalingen mocht ik er echt niet uit komen.

PS: Met een creditcard je Revolut account opwaarderen is makkelijk en snel, maar je gegevens worden wel opgeslagen bij ze.

[Voor 7% gewijzigd door Iemt op 31-01-2020 11:29]

• AlbertJP
Iemt schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:27:
[...]
De €3,- boete geld inderdaad alleen voor SEPA incasso's die mislukken, maar zelfs dan krijg je een e-mail dat je tot 18:00 diezelfde dag de tijd hebt om het aan te vullen.
Heb hier recent contact met support over gehad: deze e-mails worden niet meer gestuurd.

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 26-03 19:21
[...]

Dat is dus ook precies de reden waarom ik nooit naar N26, Revolut, o.i.d. zou switchen als hoofdrekening. Daar heb ik te weinig vertrouwen in hun support voor. Eigenlijk niet zozeer de kwaliteit van hun support, maar meer hoe lang je een probleem kan hebben wanneer je telefoon wordt gestolen. En het feit dat ze zomaar rekeningen blokkeren, aangezien de anti-witwasafdelingen bij fintechs niet geweldig zijn. In dat geval kan het ook een paar dagen duren voordat je weer toegang hebt.

Het is ook helemaal niet gek, het is een gratis rekening met een hoop features, en zeker leuk als extra rekening. Maar verre van een vervanger voor een Nederlandse rekening voor mij.

• U123456
  • Nu online
nlboy schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:16:
[...]

Ow dit heb ik even gemist, dat is wel een groot voordeel dan. Want voornamelijk in het weekend ga ik online shoppen. :/

[...]

Ooow ik dacht ook via MasterCard, maar op zich logisch want bij betaling via MasterCard wordt er eerst gekeken of er voldoende saldo is.

Dank beide... nu weet ik niet of ik mijn account moet opzeggen. O-)
Toch maar even aan N26 klantenservice vragen of ze je opheffingsverzoek kunnen terugdraaien?
Of was je nog niet zo ver met opzeggen :)

• JoebarRC
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14:50
nlboy schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:16:
[...]

Valt wel mee te werken, gewoon een wallet aanmaken met de currency die je nodig hebt. Kan je altijd shoppen.

Ik denk ook N26 af te sluiten, gebruik het gewoon niet en een zeer groot nadeel vind ik dat je niet de exchange rate van het moment krijgt. Er wordt een soort van reservering gemaakt van bv de USD - EUR koers en pas dagen later wordt het afgeboekt maar dan wel tegen de DAN geldende koers. Heb ik een aantal malen geld mee verloren.
Gebeurd bij Revolut nooit, altijd directe omrekening maar ik hou altijd gewoon een dollar wallet aan en kijk regelmatig wat de koers is en vul aan.

[Voor 12% gewijzigd door JoebarRC op 31-01-2020 15:40]

• brijn
  • Niet online
AlbertJP schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:37:
[...]

Heb hier recent contact met support over gehad: deze e-mails worden niet meer gestuurd.
Dat heb ik ook ervaren: 6 euro boete in totaal.
Nu ik het wat langer gebruik vind ik, op de cc fees na, n26 niet zo aantrekkelijk meer. De lay-out is ook niet denderend.
De helpdesk is niet erg behulpzaam. Ze kunnen fingerprint login niet weer werkend krijgen, of omdat ze er simpelweg geen verklaring voor hebben of omdat ze geen moeite willen doen. Het is een FinTech, maar hun technische vaardigheden zijn minder dan die van bijvoorbeeld ING, KNAB, TransferWise en PayPal.

• Datisraar
Ja, dat bij die incasso boetes heb ik ook gehad. Zwaar irritant bij N26 en dat is de reden waarom ik ook mijn rekening daar inmiddels heb opgezegd. Je moest voor 18.00 uur aanvullen en dat lukt smiddags dus niet als je dat in de app ziet om een incasso boete te ontlopen. Discussie gehad met N26 maar 'nein'. En ik ga niet op een buitenlandse bank veel geld zetten. 100.000 Nederlanders hebben inmiddels een rekening, en ik dacht dat ik de enige was die juist in de loop der tijd steeds minder enthousiast werd over deze Fin tech. N26 is hooguit leuk als vakantie rekening als je buiten Euro landen bent met de gunstige koers. Maar eigenlijk is het dat ook eigenlijk. De belangrijkste reden is dus een gratis rekening en gratis debit MasterCard. Maar nogmaals, hooguit voor vakanties. Maar voor die ene keer in de een of twee jaar
dat ik buiten de eurozone ben komt niet vaak voor, dus de rekening hier hoef ik niet aan te houden. Anderen zijn misschien laaiend enthousiast over N26, maar ik niet meer. Het was interessant om het uitgeprobeerd te hebben.

[Voor 18% gewijzigd door Datisraar op 01-02-2020 10:18]

• Koenvh

Koenvh

@Datisraar N26 is ook leuk als ZZP'er bent en bepaalde organisaties je verplichten een zakelijke rekening te hebben (zoals je bijvoorbeeld nodig hebt om iDEAL te ondersteunen), want de zakelijke rekening van N26 is gratis en heeft geen transactiekosten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de ING, Rabobank of ABN AMRO.

Voor die Mastercard en gunstige koersen e.d. zou ik eerder Transferwise Borderless aan mensen aanraden. Die kun je tenminste direct opladen met iDEAL of kredietkaart, wat voor incidenteel gebruik veel handiger is.

• Datisraar
Koenvh schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:41:
@Datisraar N26 is ook leuk als ZZP'er bent en bepaalde organisaties je verplichten een zakelijke rekening te hebben (zoals je bijvoorbeeld nodig hebt om iDEAL te ondersteunen), want de zakelijke rekening van N26 is gratis en heeft geen transactiekosten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de ING, Rabobank of ABN AMRO.

Voor die Mastercard en gunstige koersen e.d. zou ik eerder Transferwise Borderless aan mensen aanraden. Die kun je tenminste direct opladen met iDEAL of kredietkaart, wat voor incidenteel gebruik veel handiger is.
Okay, goed om te horen voor zzp’ers. Zeker als je kan besparen op de kosten als ondernemer.
Voor mij als particulier lijkt TransferWise buiten de eurozone dan inderdaad beter als vakantierekening omdat je ook direct je rekening kan voeden met een kredietkaart van visa of MasterCard, wat N26 niet heeft. En TransferWise heeft ook nog eens Instant Payment overboekingen met oa ABN amro en Bunq.

[Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 01-02-2020 22:56]

• Koenvh

Koenvh

Datisraar schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:51:
[...]

Okay, goed om te horen voor zzp’ers. Zeker als je kan besparen op de kosten als ondernemer.
Ja, het scheelt nogal. ING, ABN en Rabo vragen allemaal rond de €10/maand, en rond de €0,10 per transactie. In tegenstelling tot N26, waar dat allebei gewoon gratis is, en je ook nog eens 0,1% cashback krijgt op alle aankopen met de Mastercard. TransferWise, Revolut en Holvi bieden ook gratis zakelijke rekeningen, maar aangezien die niet onder het depositogarantiestelsel vallen ben ik daar iets huiveriger voor (en TransferWise vraagt €0,65 voor afschrijvingen, wat nog best wel wat geld is). Overigens vind ik het wel nog steeds vreemd dat je niet zowel een particuliere N26-rekening als een zakelijke N26-rekening kunt hebben.
Voor mij als particulier lijkt TransferWise buiten de eurozone dan inderdaad beter als vakantierekening omdat je ook direct je rekening kan voeden met een kredietkaart van visa of MasterCard, wat N26 niet heeft. En TransferWise heeft ook nog eens Instant Payment overboekingen met oa ABN amro en Bunq.
Klopt. En qua kosten maakt 't ook nog niet eens uit, dus dan blijft alleen het depositogarantiestelsel als reden over om voor N26 (en de fancy doorzichtige kaart natuurlijk, al vind ik dat groen ook wel wat hebben). Ik heb als particulier in ieder geval een TransferWise-account. Zakelijk (nog) niet.

• SndR.7
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 02-04 19:54
Ik kreeg een email van N26 dat ik mijn BTW nr moet invullen in de app, maar heb ik helemaal niet. Is dit een algemeen mailtje bedoeld voor ondernemers?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:35
SndR.7 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:45:
Ik kreeg een email van N26 dat ik mijn BTW nr moet invullen in de app, maar heb ik helemaal niet. Is dit een algemeen mailtje bedoeld voor ondernemers?
Volgens mij krijgt iedereen met N26 in Nederland ooit die e-mail. Het belastingnummer is gewoon je BSN.

• Iemt
Brent schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:46:
[...]

Behalve SANEF zijn alle stations niet genetwerkt. Dat wil zeggen dat kaarten die niet op krediet werken (Maestro, maar dus ook de N26 Mastercard) niet geaccepteerd worden.
Geld dit nog steeds voor de tolpoortjes in Frankrijk?

Want offline transacties zouden moeten werken met N26

[Voor 0% gewijzigd door Iemt op 03-02-2020 20:46. Reden: Typo]

• AlbertJP
Zoals ik het lees was het probleem dan ook niet N26 maar de machine die ingesteld was/is om offline-betalingen te weigeren op kaarten zonder krediet.

(Overigens, jij hebt toch geen offline-betalingen kunnen doen met je kaart in de Thalys of is dat al opgelost?)

• Iemt
AlbertJP schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:21:
Zoals ik het lees was het probleem dan ook niet N26 maar de machine die ingesteld was/is om offline-betalingen te weigeren op kaarten zonder krediet.

(Overigens, jij hebt toch geen offline-betalingen kunnen doen met je kaart in de Thalys of is dat al opgelost?)
Klopt, maar ik ben al lange tijd niet meer met de Thalys geweest. Vandaar dat ik ook benieuwd was. Als het niet kan moet ik Curve kaart meenemen of mijn Visa Gold als backup

• beekjo
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 28-03 20:28
hoe kan ik een incasso terugboeken?
ik krijg alleen deze opties

https://ibb.co/rkSkD9q[/img]

[Voor 3% gewijzigd door beekjo op 05-02-2020 14:14]

• Iemt
beekjo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:13:

Dits ook geen incasso, vandaar. Dan staat er een optie voor terugboeken

Als het een incasso is krijg je namelijk refund knop te zien

[Voor 10% gewijzigd door Iemt op 05-02-2020 14:43]

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14:26

Woopdedooo

THT: Zie signature

beekjo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:13:

Heb je het sowieso niet al terug? Er staat -1 en vervolgens op dezelfde dag een gerelateerd bedrag van 1 euro dat binnenkomt.

... na de zomer

• beekjo
ja ik heb het terug

• U123456
  • Nu online
Brexit nieuws van N26. Het zou gaan om ruim 200.000 klanten.
Closure of UK bank
With the UK having left the EU at the end of January, we will in due course no longer be able to operate in the UK with our European banking licence. As such we can no longer open new N26 accounts and will be closing existing accounts on 15 April 2020. We have prepared a list of FAQs which you can find below in order to answer any questions you might have. We are sorry to be leaving and we understand this will be disappointing for our customers.
Link: https://n26.com/en-gb

• Iemt
U123456 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:35:
Brexit nieuws van N26. Het zou gaan om ruim 200.000 klanten.
[...]
Link: https://n26.com/en-gb
Interessant dat ze in de transitieperiode al weggaan, indien het VK een deal treft om onderdeel te blijven van de EER dan kan N26 gewoon diensten blijven aanbieden. Dit lijkt me eerder een concurrentie issue daar waar het VK erg veel aanbieders heeft.

Aanvullend: als N26 zo simpel denkt over het stoppen met diensten aan bieden in een land, dan is het de vraag hoe betrouwbaar ze zullen zijn in de toekomst.

[Voor 11% gewijzigd door Iemt op 13-02-2020 14:20]

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15:28
Het schijnt dat ze nu wel Instant Payments supporten, heeft iemand dit al uitgeprobeerd? https://support.n26.com/e...ow-long-do-transfers-take

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Iemt schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:15:
[...]

Interessant dat ze in de transitieperiode al weggaan, indien het VK een deal treft om onderdeel te blijven van de EER dan kan N26 gewoon diensten blijven aanbieden. Dit lijkt me eerder een concurrentie issue daar waar het VK erg veel aanbieders heeft.

Aanvullend: als N26 zo simpel denkt over het stoppen met diensten aan bieden in een land, dan is het de vraag hoe betrouwbaar ze zullen zijn in de toekomst.
Dit vond ik ook wel apart, ook gezien Bunq wel blijft in het VK. Inderdaad concurrentie dingetje.

Google Stadia: xabre16v

• Siask
Iemt schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:15:
[...]

Het VK krijgt geen deal. Het zal (onder de huidige regering) geen onderdeel willen worden van de EER omdat ze zich dan aan regels uit Brussel moeten houden, en passporting is door Barnier uitgesloten.

Onder andere heeft hij dit gezegd:
Certain people in the U.K. should not kid themselves about this: there will not be general, ongoing open-ended equivalence in financial services. We will keep control of these tools, and we will retain the free hand to take our own decisions.
Op basis van wederkerigheid kun je er dan dus vanuit gaan dat Europese instellingen ook geen automatische toegang hebben tot de financiële markt in het VK. Het zou dus het inrichten van een extra vestiging speciaal voor het VK zijn.

Als je kijkt bij de reacties onder dit bericht van N26, dan zie je dat de rekeninghouders vooral (EU-)expats zijn, met name uit Zuid-Europa. Je kunt je afvragen of die na de definitieve Brexit nog lang in het VK zullen blijven, en of dit nu de meest kansrijke groep is om voor te bankieren.

De aantrekkelijke klanten lijken op dit moment vooral bij Monzo en Monese te zitten, en daar valt waarschijnlijk niet tegen op te concurreren.

Een goed moment dus om je terug te trekken uit het VK.

• Calamor
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:26
*knip* Referrals delen en/of ernaar vragen is niet de bedoeling op Tweakers.

[Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 14-02-2020 14:29]

• ZXRY
J0kerNL schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:10:
Het schijnt dat ze nu wel Instant Payments supporten, heeft iemand dit al uitgeprobeerd? https://support.n26.com/e...ow-long-do-transfers-take
In de ING app staat nog steeds dat het bij de ontvanger 'Binnen 1 werkdag' zal zijn. En niet 'Direct' zoals staat bij het overmaken naar een Nederlandse rekening.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:25
ZXRY schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:49:
[...]

In de ING app staat nog steeds dat het bij de ontvanger 'Binnen 1 werkdag' zal zijn. En niet 'Direct' zoals staat bij het overmaken naar een Nederlandse rekening.
De enige bank in Nederland waar je dit mee kan testen is bunq. Die zit net als N26 op het Europese systeem. Alle andere banken in Nederland zitten op het Nederlandse systeem en kunnen dus (nog) niet over weg met Europese Instant Payments.

• Datisraar
Dennisweb schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:06:
[...]

De enige bank in Nederland waar je dit mee kan testen is bunq. Die zit net als N26 op het Europese systeem. Alle andere banken in Nederland zitten op het Nederlandse systeem en kunnen dus (nog) niet over weg met Europese Instant Payments.
Net uitgetest bij bunq: helaas, ook via bunq naar N26 is nog niet direct /instant.

• Siask
Dennisweb schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:06:
[...]
De enige bank in Nederland waar je dit mee kan testen is bunq.
Nee hoor, ABNAMRO zit ook al vanaf ongeveer het begin op de Europese SEPA Instant. Ping-pongen tussen ABNAMRO, bunq en DKB (inkomend) gaat binnen seconden.

[Voor 20% gewijzigd door Siask op 14-02-2020 16:12]

• Dennisweb
Siask schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:12:
[...]

Nee hoor, ABNAMRO zit ook al vanaf ongeveer het begin op de Europese SEPA Instant. Ping-pongen tussen ABNAMRO, bunq en DKB (inkomend) gaat binnen seconden.
Daar heb je gelijk in. Ik was ABN even vergeten. Ping-pongen zou ik niet doen. Ik weet niet hoe lief de banken dat vinden. ;)

(Ja, ik ben echt bijna paranoia over hoe een transactie verdacht kan lijken. Ik heb niks te verbergen, maar 't lijkt me geen fijn idee als iemand opeens vraagtekens bij jouw handelen zet.)

• ZXRY
Dennisweb schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:09:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik was ABN even vergeten. Ping-pongen zou ik niet doen. Ik weet niet hoe lief de banken dat vinden. ;)

(Ja, ik ben echt bijna paranoia over hoe een transactie verdacht kan lijken. Ik heb niks te verbergen, maar 't lijkt me geen fijn idee als iemand opeens vraagtekens bij jouw handelen zet.)
Lijkt mij niet dat transacties van bijv. een paar euro, tussen rekeningen die allemaal op jouw naam staan, verdacht lijken?

• Dennisweb
ZXRY schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:02:
[...]

Lijkt mij niet dat transacties van bijv. een paar euro, tussen rekeningen die allemaal op jouw naam staan, verdacht lijken?
Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd. N26 en bunq zijn beide fintechs en die lijken wat strakker afgesteld. Ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat.

De laatste keer dat ik met dergelijke zaken te maken heb gehad was vorig jaar, nadat ik KPN en PayPal bevestigd had met een paar cent. Toen duurde het een paar uur, maar ik ben er wel voorzichter op geworden. Ik heb wel bunq, N26 en Revolut, maar ik gebruik 't niet ten volste om deze reden. Dat ligt aan mij. Paranoia, as I said..

• L200pickup
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21-02 20:40
Ik zat rond te kijken voor reviews van N26 en zag volgens mij bij Trustpilot diverse meldingen van mensen die dachten een gratis account af te sluiten maar vervolgens vast zitten aan een in verhouding duur maand bedrag.
Zijn er hier mensen die ook zulke ervaringen hebben?

• Iemt
L200pickup schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:33:
Ik zat rond te kijken voor reviews van N26 en zag volgens mij bij Trustpilot diverse meldingen van mensen die dachten een gratis account af te sluiten maar vervolgens vast zitten aan een in verhouding duur maand bedrag.
Als je upgrade naar You of Metal en dit niet annuleert binnen 14 dagen zit je indd vast voor een jaar.

• U123456
  • Nu online
Nog wat: bij aanmelden moet je wel de juiste link gebruiken.
Voor het N26 Standard account (Gratis) is dat: https://n26.com/en-eu/bank-account

• ZXRY
Dennisweb schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:34:
[...]

Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd. N26 en bunq zijn beide fintechs en die lijken wat strakker afgesteld. Ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat.

De laatste keer dat ik met dergelijke zaken te maken heb gehad was vorig jaar, nadat ik KPN en PayPal bevestigd had met een paar cent. Toen duurde het een paar uur, maar ik ben er wel voorzichter op geworden. Ik heb wel bunq, N26 en Revolut, maar ik gebruik 't niet ten volste om deze reden. Dat ligt aan mij. Paranoia, as I said..
Nee ik snap het hoor. En inderdaad, fin tech banken bevriezen vrij snel rekeningen. Dit omdat hun anti-witwasafdelingen volgens mij niet altijd helemaal geweldig zijn, wat ook enigszins te begrijpen is voor een fintech.

Echter zijn de boetes die ze kunnen krijgen bij het niet nastreven fors, dus nemen ze het zekere voor het onzekere. Bij een grote bank zoals ING zal dit minder snel gebeuren, die hebben veel meer budget om een grote afdeling op te zetten (niet dat ING een schoon geweten heeft wat betreft witwassen verder.) Wanneer je bijv. een salarisstrook laat zien zullen ze je rekening wel weer vrijgeven, maar vervelend is het wel.
Nee, die mensen hebben dan zeer waarschijnlijk zonder na te denken een betaalde versie afgesloten en balen daar nu van. Bij de standaard versie betaal je zeker geen maandelijkse kosten voor het aanhouden van de rekening.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Nou, ik had zoiets. Ik ben echt wel helder als het om abbo's en geld gaat, maar ik ging voor een gratis n26 account, maar na een week kwam ik er achter dat ik een you account had afgesloten. Gelukkig zat ik binnen de 14 dagen, en is mijn account na een chat met de helpdesk overgezet naar een gratis account.

Wellicht heb ik verkeerd geklikt met afsluiten, maar ik check eigenlijk alles 3x dubbel bij het afsluiten van belangrijke dingen..

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Dennisweb
Nee. Ik heb al een paar maanden het gratis account en nooit een factuur van N26 gezien.

• beekjo
kan ik met de kaart in een hotel in italie betalen?

• Iemt
beekjo schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:18:
kan ik met de kaart in een hotel in italie betalen?
In theorie wel als je er genoeg geld op hebt staan voor de borg, maar hotels eisen soms creditcards hiervoor met reliëfdruk.

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:38
N26 kaarten hebben gewoon reliëfletters.

• Iemt
menzo schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:33:
N26 kaarten hebben gewoon reliëfletters.
De You en Metal niet..

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:51
J0kerNL schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:10:
Zo zegt bunq ook instant payments te supporten. Komt omdat er verschillende ''instant payments'' binnen de EU zijn.

NL versie: https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/
EU versie: https://www.ebaclearing.e...ant-payments/participants

ABN AMRO doet bijv aan beide versies mee. ING niet.

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:27
Ik wil een N26 (gratis) rekening gaan openen.
Kan mij iemand vertellen of je de Mastercard automatisch toegestuurd krijgt? Ook al die nu nog gratis is, ik hoef hem namelijk niet te hebben.

• Tartarus
Wenzel schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:19:
Ik wil een N26 (gratis) rekening gaan openen.
Kan mij iemand vertellen of je de Mastercard automatisch toegestuurd krijgt? Ook al die nu nog gratis is, ik hoef hem namelijk niet te hebben.
Toen ik mijn rekening daar opende, 2 jaar geleden, lag de MasterCard Debit binnen een week al in de brievenbus, zonder dat ik het moest aanvragen.

Is er een reden waarom je het niet wil hebben? Het is geen kredietkaart ofzo, namelijk, maar puur een betaalpas, zoals je dat ook van Maestro kaarten gewend bent. :)
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True