Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-02 04:12
Uffje schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:42:
@degroot @Vette73 Interessant, in Nederland heb ik juist altijd mijn Maestro gebruikt en de keren dat ik het met Mastercard wilde proberen mislukte het. Kan dit te maken hebben met stedelijke vs. non stedelijk gebied?
Het heeft te maken met de keuze van de winkelier om Mastercard wel of niet te accepteren. Die kans is inderdaad wel groter in stedelijk gebied en in gebieden waar toeristen komen.

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14:43

Woopdedooo

THT: Zie signature

Wally2002 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:09:
[...]

Het heeft te maken met de keuze van de winkelier om Mastercard wel of niet te accepteren. Die kans is inderdaad wel groter in stedelijk gebied en in gebieden waar toeristen komen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit echt probeerde te betalen met MC, behalve als ik het zeker wist. Vooral toen de Maestro nog blauw was, heb het doorzichtige pasje altijd aantrekkelijker gevonden.

Ik ben wel veel in Maastricht geweest, wellicht had ik het daar actiever kunnen gebruiken.

... na de zomer

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Datisraar schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:21:
De N26 card is een debit card en geen echte creditcard. Ik heb een keer een bestelling via internet gedaan met visa kaart. Had het geannuleerd en kreeg me geld niet terug. Via visa weer wel. Dat zou met de N26 nooit gebeurd zijn. Dus houd ik mijn Visa creditcard.
Die krijg je gewoon terug na 2 weken met N26.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 14:21
Dat is niet helemaal waar. Een echte Visa card geeft toch wat betere bescherming bij aankoop en niet leveren en je geld terug krijgen. Succes als je dat met een pre paid Card van N26 wil proberen.

• Datisraar
En bij n26 mag je helaas niet rood staan of krediet opnemen. Dan is een Visa credit card wel fijn. Dus zou ik bij mijn n26 rekening, mijn Nederlandse visa creditcard card nooit opzeggen.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14:29
Datisraar schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:25:
Dat is niet helemaal waar. Een echte Visa card geeft toch wat betere bescherming bij aankoop en niet leveren en je geld terug krijgen. Succes als je dat met een pre paid Card van N26 wil proberen.
Onzin, N26 bied in tegenstelling tit andere aanbieders wel de Chargeback mogelijkheid aan, en als je een Black/Metal abonnement neemt krijg ne ook een aankoop en reisverzekering van Allianz.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Als ik dit mag geloven straks dus een aardige concurrent voor N26 :) https://www.santander.com...r.com&utm_campaign=buffer

https://www.openbank.nl/

Xabre wijzigde deze reactie 06-12-2019 23:42 (4%)

Google Stadia: xabre16v

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Iemt schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:49:
[...]

Onzin, N26 bied in tegenstelling tit andere aanbieders wel de Chargeback mogelijkheid aan, en als je een Black/Metal abonnement neemt krijg ne ook een aankoop en reisverzekering van Allianz.
Chargeback is niet hetzelfde als aankoopbescherming! Visa en MC hebben allebei een vrij riante policy wbt frauduleuze transacties die dus onder chargeback valt. Deze geldt voor alle banken/issuers.

• Iemt
Vinnienerd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:36:
[...]

Chargeback is niet hetzelfde als aankoopbescherming! Visa en MC hebben allebei een vrij riante policy wbt frauduleuze transacties die dus onder chargeback valt. Deze geldt voor alle banken/issuers.
Ik reageerde op het niet leveren stukje, daar valt de chargeback namelijk onder..

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:21
Ziet er wel interessant uit. Ik heb me voor de nieuwsbrief ingeschreven.

• Datisraar
Is er al bekend wanneer je bankrekening bij openbank kan openen? Op de site momenteel alleen in Duitsland, maar volgens persbericht later in Nederland.

Oh, ik zie het al je kan je op de Nederlandse site aanmelden op de wachtlijst voor deze Spaans-Duitse bank. Hopenlijk wel alles in het Nederlands, want bij N26 moet je altijd in het Engels chatten.

Gebruik de volgende keer a.u.b. even de edit knop i.p.v. dubbelposten.

Perkouw wijzigde deze reactie 08-12-2019 13:33 (49%)

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20-02 17:18
Ben benieuwd, heb me ook aangemeld, hopelijk dat ze wel Google Pay aanbieden _/-\o_

Edit: ik zie dat ze vooralsnog dat er op de site de Openbank Wallet staat.

J0kerNL wijzigde deze reactie 08-12-2019 14:44 (6%)

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:06
Wat voor toegevoegde waarde heeft het om Openbank hier in dit draadje te bespreken?
Heeft toch niets met N26 te maken? :?

• Datisraar
Ja en Nee. N26 is een van de neo Fin Tech banken, en binnenkort komt een Spaans-Duitse internetbank erbij voor ons als Nederlanders. Op deze site staan over regelmatig reacties van N26 v Revolut, N26 v Bunq etc. En binnenkort N26 v Openbank. En of je N26 heel fijn vindt of misschien juist niet, een vergelijk blijkt interessant!

• Woopdedooo

Woopdedooo

@Datisraar Wellicht is dit topic daar meer geschikt voor.

... na de zomer

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-02 16:38

• Xabre
  • Niet online
Viel mij net op dat in je overzicht nu de logo's van bedrijven staan, Amazon, Lidl, Hornbach, etc.

• Vette73
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 31-01 09:32
Opzegbrief voor mijn oude NL-rekening is verstuurd.
Over een paar dagen heb ik alleen nog mijn N26 rekening voor privé en Knab voor zakelijk.

Ben benieuwd of, en zo ja wanneer, ik tegen onoverkomelijke problemen ga aanlopen. Mocht dat gebeuren dan zal ik ze hier melden.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20-02 21:21
Mijn voorspelling:
Ergens een automatische incasso moeten authoriseren met iDEAL, waarna de incasso op de bijbehorende rekening gaat lopen. Lijkt me niet dat je dat op je zakelijke rekening wilt voor privé uitgaven.
Of ergens met iDIN moeten identificeren - iets dat ook Knab niet ondersteunt.

• Vette73
ShitHappens schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:26:
Mijn voorspelling:
Ergens een automatische incasso moeten authoriseren met iDEAL, waarna de incasso op de bijbehorende rekening gaat lopen. Lijkt me niet dat je dat op je zakelijke rekening wilt voor privé uitgaven.
Of ergens met iDIN moeten identificeren - iets dat ook Knab niet ondersteunt.
Een automatische incasso alleen kunnen authoriseren met iDeal valt onder iban-discriminatie en is dus niet toegestaan (omdat iDeal alleen ondersteund wordt door NL-banken sluit je op die manier buitenlandse bankrekeningen buiten en dat is verboden).
Hierover uitgebreide discussie gehad met Simpel en die zagen uiteindelijk in dat ze fout zaten.

iDIN kwam ik idd laatst een keer tegen bij een bedrijf dat mij gegevens per email wilde aanleveren i.p.v. per post. Die mogen hun post blijven sturen.

Vette73 wijzigde deze reactie 24-12-2019 11:17 (6%)

• Iemt
Vette73 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:09:
[...]

Een automatische incasso alleen kunnen authoriseren met iDeal valt onder iban-discriminatie en is dus niet toegestaan (omdat iDeal alleen ondersteund wordt door NL-banken sluit je op die manier buitenlandse bankrekeningen buiten en dat is verboden).
Hierover uitgebreide discussie gehad met Simpel en die zagen uiteindelijk in dat ze fout zaten.

iDIN kwam ik idd laatst een keer tegen bij een bedrijf dat mij gegevens per email wilde aanleveren i.p.v. per post. Die mogen hun post blijven sturen.
Laat maar weten hoe het loopt met alleen een N26 rekening in Nederland. Ik loop tegen enkele problemen aan waardoor ik nog niet volledig over kan op N26. Waaronder IBAN discriminatie en iDeal support, al kan ik iDeal oplossen als het een NL IBAN was maar wie weet verandert het in de toekomst en gaan partijen minder moeilijk doen over je rekening.

• Vette73
Zoals ik al eerder geschreven heb, heb ik alle automatische incasso's over kunnen zetten naar mijn N26 rekening m.u.v. de Staatsloterij, de Bank-giro-loterij en één goed doel.
Bij de meesten ging dat eenvoudig, bij sommige kon het niet online (omdat het invoerveld te klein was of omdat het invoerveld 'NL' als eerste karakters verwachtte), maar dan wel via de mail of per telefoon.

Simpel was lastig omdat die een iDeal betaling van de nieuwe rekening eiste als check. Na een stevige discussie op hun eigen gebruikersforum zagen ze in dat ze fout zaten (iDeal betaling eisen = IBAN-discriminatie) en boden ze aan het nummer handmatig aan te passen. Vervolgens verloopt incasso zonder problemen.

De Staatsloterij los ik nu maar even op door zelf een lot te kopen in de winkel en naar dat goede doel zal ik in 2020 zelf een donatie overmaken.
De Bank-giro-loterij kan mij gestolen worden, maar mijn vrouw is dol op die VIP kaart. Oplossing is dat ze zelf lid wordt. Beide loterijen wel even aangemeld bij het meldpunt IBAN-discriminatie. Die gaan er achteraan.

Hypotheek, gas-water-licht, verzekeringen, abonnementen, lijfrentes, ICS (voor de Visa kaart) zijn allemaal zonder problemen overgegaan.

Wat het voor mij makkelijker maakt is dat ik zakelijk nog een Knab-rekening heb. Als het echt niet anders kan, kan ik daarvan met iDeal betalen.
Waar loop jij tegenaan dan (behalve het niet met iDeal kunnen betalen)?

• emdeejee
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:18
Ik heb recent ook een rekening geopend bij N26. Was zeer benieuwd naar een digitale bank, naast mijn Rabobank rekening die ik al sinds mijn jeugd heb.

Ik wil de N26 vooral gebruiken als "blinde" spaar, zodat ik hier geen/nauwelijks omkijken naar heb.
In de toekomst wil ik misschien meer zaken overzetten naar deze rekening, maar ik gebruik erg vaak iDeal en ben daar momenteel een beetje huiverig voor. De enige manier om daar écht achter te komen is door het gewoon te proberen natuurlijk, dus mijn voornemen is om per heden alle online aankopen te proberen te betalen met Sofort en kijken wanneer dit niet gaat lukken.

Ik lees dus aandachtig mee hier!

• emdeejee
Dubbelpost

emdeejee wijzigde deze reactie 28-12-2019 23:38 (98%)

• Iemt
Vette73 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:27:
Zoals ik al eerder geschreven heb, heb ik alle automatische incasso's over kunnen zetten naar mijn N26 rekening m.u.v. de Staatsloterij, de Bank-giro-loterij en één goed doel.
Bij de meesten ging dat eenvoudig, bij sommige kon het niet online (omdat het invoerveld te klein was of omdat het invoerveld 'NL' als eerste karakters verwachtte), maar dan wel via de mail of per telefoon.

Simpel was lastig omdat die een iDeal betaling van de nieuwe rekening eiste als check. Na een stevige discussie op hun eigen gebruikersforum zagen ze in dat ze fout zaten (iDeal betaling eisen = IBAN-discriminatie) en boden ze aan het nummer handmatig aan te passen. Vervolgens verloopt incasso zonder problemen.

De Staatsloterij los ik nu maar even op door zelf een lot te kopen in de winkel en naar dat goede doel zal ik in 2020 zelf een donatie overmaken.
De Bank-giro-loterij kan mij gestolen worden, maar mijn vrouw is dol op die VIP kaart. Oplossing is dat ze zelf lid wordt. Beide loterijen wel even aangemeld bij het meldpunt IBAN-discriminatie. Die gaan er achteraan.

Hypotheek, gas-water-licht, verzekeringen, abonnementen, lijfrentes, ICS (voor de Visa kaart) zijn allemaal zonder problemen overgegaan.

Wat het voor mij makkelijker maakt is dat ik zakelijk nog een Knab-rekening heb. Als het echt niet anders kan, kan ik daarvan met iDeal betalen.
Waar loop jij tegenaan dan (behalve het niet met iDeal kunnen betalen)?
Het vervelende is dat Amex niet meewerkt die zegt Duits IBAN is Duitse kaart en NL is NL kaart, verder hier en daar wat problemen met webwinkels. En enkele verzekeraars willen het rekeningnummer niet wijzigen (dus heb ze vriendelijk gevraagd om een accept-giro zonder extra kosten vanwege IBAN discriminatie)

Voor iDin heb ik een oplossing gevonden, de Digipas van ASN/SNS/Regio blijft werken ondanks als je je rekening sluit. Zolang je Digipas het doet kun je ermee inloggen bij je zorgverzekeraar en BKR bijv. :P

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 15:35
Mijn N26 pas wordt op Schiphol bij het afrekenen van het parkeren geweigerd. En zo kom ik zo nu en dan nog wel meer dingetjes tegen, maar over het algemeen werkt de kaart prima.

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
De MasterCard zal geweigerd zijn. De maestro zal werken bij Schiphol.

• Yzord
internet4me schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:49:
De MasterCard zal geweigerd zijn. De maestro zal werken bij Schiphol.
Het was mijn debit kaart.

• internet4me
Zijn beide debit kaarten.....vertel meer.

• Yzord
internet4me schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:00:
Zijn beide debit kaarten.....vertel meer.
De kaart waarop staat Debit heb ik gebruikt en niet de kaart waarop staat Credit ;)

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:59
Yzord schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:36:
Mijn N26 pas wordt op Schiphol bij het afrekenen van het parkeren geweigerd. En zo kom ik zo nu en dan nog wel meer dingetjes tegen, maar over het algemeen werkt de kaart prima.
Je kunt een maestro kaartje aanvragen, lees de voorwaarden, die moet het wel doen, ook bij de AH heb je het soms.

• Yzord
KDL schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:04:
[...]

Je kunt een maestro kaartje aanvragen, lees de voorwaarden, die moet het wel doen, ook bij de AH heb je het soms.
Ik heb een Maestro kaart. Zoals gezegd, een debit en credit kaart.

• Eärendil
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:32
Als je een rekening hebt bij N26 zijn het allebei debitkaarten:
  • Debit MasterCard, of
  • Debit Maestro
Het gaat dus altijd af van het saldo dat je op de N26 rekening hebt gestort, en is niet op krediet met betaling achteraf.

Eärendil wijzigde deze reactie 29-12-2019 14:17 (31%)

• Yzord
Eärendil schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:16:
Als je een rekening hebt bij N26 zijn het allebei debitkaarten:
  • Debit MasterCard, of
  • Debit Maestro
Snap ik, maar op de een staat Debit en op de ander staat Credit op de kaart geprint.

EDIT: mijn excuses, op de CC staat inderdaad ook vaag Debit. Maar ik gebruik altijd de kaart waar Maestro op staat en Debit op het zwarte gedeelte van de kaart. Bij de CC staat Debit in een hologram.

Yzord wijzigde deze reactie 29-12-2019 14:32 (23%)

• Iemt
Yzord schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:16:
[...]

Snap ik, maar op de een staat Debit en op de ander staat Credit op de kaart geprint.

EDIT: mijn excuses, op de CC staat inderdaad ook vaag Debit. Maar ik gebruik altijd de kaart waar Maestro op staat en Debit op het zwarte gedeelte van de kaart. Bij de CC staat Debit in een hologram.
Heb je de kaart eerder in een ATM geprobeerd, soms wil dat nog wel eens helpen. Verder zou de Maestro moeten werken namelijk (tenzij je contactloos probeerde zonder eerst fysiek)

• Yzord
Iemt schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:43:
[...]

Heb je de kaart eerder in een ATM geprobeerd, soms wil dat nog wel eens helpen. Verder zou de Maestro moeten werken namelijk (tenzij je contactloos probeerde zonder eerst fysiek)
Ja heb er al eens geld mee opgenomen, maar ik gebruikte inderdaad contactloos betalen op Schiphol. Helemaal niet bij nagedacht om hem erin te steken daarna.

• m2011
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:16
Yzord schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:28:
[...]
Ja heb er al eens geld mee opgenomen, maar ik gebruikte inderdaad contactloos betalen op Schiphol. Helemaal niet bij nagedacht om hem erin te steken daarna.
Moet je ook niet meteen doen na zo'n lange reis. Gewoon eerst naar je vrouw thuis rijden.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-02 22:17
Had vanmorgen ook een weigering van de Maestro... Wonder boven wonder werkte de Mastercard wel (tankstation).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Iemt
Mijn kaarten zijn ingeslikt door de ATM, vreemd want bij ATM1 ging mijn MC erin en kwam niet meer uit. mijn NL bankpas geprobeerd(welke het wel deed), en toen de Maestro erin en die bleef er ook in. en kwam niet meer terug.

Zou er iets aan de hand zijn met de kaarten van N26 of is dit gewoon pech..

• Vette73
emdeejee schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:38:
dus mijn voornemen is om per heden alle online aankopen te proberen te betalen met Sofort en kijken wanneer dit niet gaat lukken.

Ik lees dus aandachtig mee hier!
De meeste webshops accepteren ook de MasterCard. Wanneer dat niet gaat zijn PayPal of 'vooraf betalen middels een bankoverschrijving' vaak ook nog alternatieven.
Iemt schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:25:
[...]

Het vervelende is dat Amex niet meewerkt die zegt Duits IBAN is Duitse kaart en NL is NL kaart, verder hier en daar wat problemen met webwinkels. En enkele verzekeraars willen het rekeningnummer niet wijzigen (dus heb ze vriendelijk gevraagd om een accept-giro zonder extra kosten vanwege IBAN discriminatie)

Voor iDin heb ik een oplossing gevonden, de Digipas van ASN/SNS/Regio blijft werken ondanks als je je rekening sluit. Zolang je Digipas het doet kun je ermee inloggen bij je zorgverzekeraar en BKR bijv. :P
En gelijk even melden bij het meldpunt IBAN-discriminatie: https://www.dnb.nl/binari...ndseIBAN_tcm46-314713.pdf
Yzord schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:16:
[...]

Daarom dus juiste benamingen gebruiken: N26 Maestro card of N26 MasterCard. Dan begrijpt iedereen waar je het over hebt.
En, de Mastercard card van N26 is geen CC, maar een debitcard (net als de N26 Meastro card).
Wellicht heb jij een andere versie N26 MasterCard dan ik want bij mij staat er geen Credit op die kaart.

• Iemt
Vette73 schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:57:

[...]

Daarom dus juiste benamingen gebruiken: N26 Maestro card of N26 MasterCard. Dan begrijpt iedereen waar je het over hebt.
En, de Mastercard card van N26 is geen CC, maar een debitcard (net als de N26 Meastro card).
Wellicht heb jij een andere versie N26 MasterCard dan ik want bij mij staat er geen Credit op die kaart.
N26 levert geen CCs alln debit!

• Wingie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:52
Vraagje mijn Amerikaanse vriendin wil graag een debit kaart omdat haar Amex hier bijna nergens geaccepteerd wordt en nu zit ik te kijken naar N26 voor haar maar vraag me af of ze ook geld vanuit haar Amerikaanse bank account naar N26 kan overboeken?

Is de N26 rekening ook te gebruiken met Ideal of is dit aan NL rekeningen gekoppeld?

Zijn er nog andere zaken waar we rekening mee dienen te houden bijv. voor koppelen met betalen van zorgverzekering e.d.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:30
Wingie schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:45:
Vraagje mijn Amerikaanse vriendin wil graag een debit kaart omdat haar Amex hier bijna nergens geaccepteerd wordt en nu zit ik te kijken naar N26 voor haar maar vraag me af of ze ook geld vanuit haar Amerikaanse bank account naar N26 kan overboeken?
Niet rechtstreeks, wel via een tussenstap.
Ik lees dat o.a. hier: https://www.reddit.com/r/...ey_from_the_usa_if_im_in/
Is de N26 rekening ook te gebruiken met Ideal of is dit aan NL rekeningen gekoppeld?
iDeal werkt alleen bij bankrekeningen van NL banken.
Zijn er nog andere zaken waar we rekening mee dienen te houden bijv. voor koppelen met betalen van zorgverzekering e.d.
Sommige organisaties doen moeilijk (zie hierboven: IBAN discriminatie), maar de meeste automatische incasso's gaan tegenwoordig wel goed.

• Datisraar
Wat je Amerikaanse vriendin kan doen is een gratis rekening bij Transferwise openen, met een USA, en Europese bank account rekening. Daar zit ook een gratis Master debit card bij. Ze kan eventueel dus overmaken vanuit USA op haar dollarsTransferwise rekening in en dan omzetten bij Transferwise naar haar Europese IBAN rekening. Vandaar uit kan zij haar Mastercard debit gebruiken. Transferwise accepteert overigens ook automatische incasso´s van Europese IBAN´s tegenwoordig.

• Woopdedooo

Woopdedooo

Datisraar schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:12:
Wat je Amerikaanse vriendin kan doen is een gratis rekening bij Transferwise openen, met een USA, en Europese bank account rekening. Daar zit ook een gratis Master debit card bij. Ze kan eventueel dus overmaken vanuit USA op haar dollarsTransferwise rekening in en dan omzetten bij Transferwise naar haar Europese IBAN rekening. Vandaar uit kan zij haar Mastercard debit gebruiken. Transferwise accepteert overigens ook automatische incasso´s van Europese IBAN´s tegenwoordig.
Maar dan zit ze nog steeds met een minder geaccepteerde mastercard (dus geen Maestro). En volgens mij is de Mastercard van TW minder voordelige dan de N26, maar dat weet ik niet precies, heb 'm al lang niet meer gebruikt.

... na de zomer

• Datisraar
Een N26 rekening kan alleen vanuit Europa en/of voor Europese burgers geopend worden, dus is voor die Amerikaanse vriendin TransferWise handig. En de MasterCard bij TransferWise werkt hetzelfde met omwisseling en koers als bij N26. Als zij overigens een Maestro kaart wil hebben en eventueel met iDeal wil betalen, kan zij als zij in Nederland komt wonen bij alle banken terecht.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:28
Datisraar schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:12:
Een N26 rekening kan alleen vanuit Europa en/of voor Europese burgers geopend worden, dus is voor die Amerikaanse vriendin TransferWise handig. En de MasterCard bij TransferWise werkt hetzelfde met omwisseling en koers als bij N26. Als zij overigens een Maestro kaart wil hebben en eventueel met iDeal wil betalen, kan zij als zij in Nederland komt wonen bij alle banken terecht.
N26 is ook beschikbaar in de VS. Daar zou zij ook een rekening kunnen aanvragen. Moet je alleen wel het pasje ophalen ;)

Kijk ook eens naar Revolut, aangezien zij onder andere opladen met MasterCard/Visa en instant kunt wisselen tussen valuta

• Iemt
Weet iemand hoe snel een overboeking van ABN AMRO naar N26 gaat?

• AlbertJP
  • Nu online
Net als iedere andere betaling die niet instant is. Op een werkdag in de ochtend overgemaakt (voor welke tijd dit precies moet staat niet op de ABN website helaas, maar is tussen 2 en 4 uur bij andere banken), dezelfde dag. Anders komt het de volgende werkdag in de ochtend (10 a 11 uur) binnen.

Edit: soms krijg ik betalingen van ING of ABN (niet van andere banken) al om half 9 binnen in de ochtend, maar wanneer dat wel/niet gebeurt heb ik nog geen logica in kunnen ontdekken.

AlbertJP wijzigde deze reactie 02-01-2020 15:10 (32%)

• Iemt
Vandaag mijn nieuwe passen gekregen (gratis) zowel Metalen MC als de Maestro. Beide kaarten doen het bij de ATM en in de Lidl.

• Iemt
AlbertJP schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:37:

Edit: soms krijg ik betalingen van ING of ABN (niet van andere banken) al om half 9 binnen in de ochtend, maar wanneer dat wel/niet gebeurt heb ik nog geen logica in kunnen ontdekken.
Die logica probeer ik ook uit te vinden maar het zou kunnen zijn vanwege de verwerkende bank (dus ABN/ING/SNS). Zou ideaal zijn als Instant Payments werkte met N26 maar dat is nog voor de toekomst.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:06
Iemt schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:57:
Vandaag mijn nieuwe passen gekregen (gratis) zowel Metalen MC als de Maestro. Beide kaarten doen het bij de ATM en in de Lidl.
Hoezo kreeg je de metalen MC gratis dan?

• Iemt
Tartarus schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Hoezo kreeg je de metalen MC gratis dan?
Normaal betaal je voor een nieuwe kaart en dat kost 45 voor metal(omdat ik de kaart kwijt raakte), maar omdat de ATM hem inslikte maakte ze een uitzondering :)

PS ik heb een Metal abonnement

Iemt wijzigde deze reactie 04-01-2020 11:20 (6%)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:34
Naast Revolut heb ik nu ook een N26 account, omdat Revolut niet werkt icm Netflix.
Ik probeer nu mijn gegevens van mijn N26 kaart in te vullen bij Netflix, maar deze wordt ook niet geaccepteerd. Er staat geld op de rekening, maar toch pakt hij hem niet. De foutmelding die ik krijg is dat er iets is met de kaart, maar wat staat er niet bij. Ik heb wel Netflix via Turkije trouwens.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Iemt
rimave schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:38:
Naast Revolut heb ik nu ook een N26 account, omdat Revolut niet werkt icm Netflix.
Ik probeer nu mijn gegevens van mijn N26 kaart in te vullen bij Netflix, maar deze wordt ook niet geaccepteerd. Er staat geld op de rekening, maar toch pakt hij hem niet. De foutmelding die ik krijg is dat er iets is met de kaart, maar wat staat er niet bij. Ik heb wel Netflix via Turkije trouwens.
Misschien matcht de kaart niet. Dus land van uitgifte en de persoon/locatie.

Mijn kaart werkt wel met Netflix in NL.

Ik zou Support vragen of zij wat kunnen vinden.

Iemt wijzigde deze reactie 06-01-2020 12:56 (4%)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
Iemt schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:55:
[...]

Misschien matcht de kaart niet. Dus land van uitgifte en de persoon/locatie.

Mijn kaart werkt wel met Netflix in NL.

Ik zou Support vragen of zij wat kunnen vinden.
Opgelost. Even weer ingelogd via VPN op Turkije en daarna aangepast op de Netflix site.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:43
heeft er iemand ervaring met het overboeken van je N26 IBAN naar een andere Duitse IBAN? hoe snel gaat dit. in NL hebben we SEPA instant payments. het staat er tegenwoordig direct op..

waarom vraag ik dit?
Ik ben van plan om volgende week een auto te kopen in DE. Ik ga natuurlijk geen cash meenemen en bij de dealer zeiden ze dat je kan betalen met bankoverschrijving. wil de auto meteen meenemen met export platen, maar dan moet de betaling wel direct overgezet worden. spoedoverboeking van ABN naar DE IBAN is geen optie. Klanstenservice zegt dat dit geen nut heeft. Toen bedacht ik me, hee, je hebt ook een N26.. what if....

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:37
ik zou zeggen doe een test betaling van 1 euro aan die dealer en vraag of hij het snel heeft

• Iemt
Inmiddels ook volledig over op N26, enkele partijen die nog niet meewerken laat ik op mijn NL bank zitten. Die ga ik ook niet sluiten vanwege iDeal support welke ik nog vaak gebruik.

Mocht N26 ooit iDeal aanbieden dan verandert het verhaal :P

• Xabre
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:02:
heeft er iemand ervaring met het overboeken van je N26 IBAN naar een andere Duitse IBAN? hoe snel gaat dit. in NL hebben we SEPA instant payments. het staat er tegenwoordig direct op..

waarom vraag ik dit?
Ik ben van plan om volgende week een auto te kopen in DE. Ik ga natuurlijk geen cash meenemen en bij de dealer zeiden ze dat je kan betalen met bankoverschrijving. wil de auto meteen meenemen met export platen, maar dan moet de betaling wel direct overgezet worden. spoedoverboeking van ABN naar DE IBAN is geen optie. Klanstenservice zegt dat dit geen nut heeft. Toen bedacht ik me, hee, je hebt ook een N26.. what if....
Flatex heeft ook een DE nummer dit ging vrij rap maar niet direct, dwz een paar uurtjes tussen N26 en Flatex, die zelfde middag nog.

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:43
Xabre schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:28:
[...]

Flatex heeft ook een DE nummer dit ging vrij rap maar niet direct, dwz een paar uurtjes tussen N26 en Flatex, die zelfde middag nog.
heb net ook klantenservice gesproken. ze zeggen dat het in theorie max 3 werkdagen kan duren. ik heb laatste in de ochtend geld overgemaakt van mn ABN naar N26 en in de middag stond het er al op. Dan kan ik net zo goed van ABN naar een andere DE IBAN sturen. geen nut om het via N26 te doen. bedankt voor het meedenken.

• Brent
SolarOrbiter schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:02:
In Nederland hebben we geen SEPA instant payments (op bunq na), maar een Nederlandse variant daarvan. Waarom? Joost mag het weten. In elk geval zal die Nederlandse instant overboeking nooit werken met een buitenlandse rekening, daar die (en ik dacht dat N26 daar ook inmiddels aan meedeed) inderdaad de Europese SEPA instant doen.

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-02 16:38
In elk geval zal die Nederlandse instant overboeking nooit werken met een buitenlandse rekening,
Klopt, en omgekeerd ook niet. Er zitten altijd flink wat uren tussen een overboeking van de ene Iban naar een andere Iban, Europees gezien dan. Kan ook nog uitlopen tot dagen... :?

• beekjo
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20-02 18:13
k

beekjo wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:52 (93%)

• AlbertJP
  • Nu online
Klik in de app op de incasso, scroll naar onderen en kies 'initiate refund'.

• Iemt
AlbertJP schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:55:
Klik in de app op de incasso, scroll naar onderen en kies 'initiate refund'.
Vid het jammer dat je geen melding krijgt om een incasso vooraf te kunnen weigeren (zoals Bunq bijv doet) maar überhaupt een melding krijgt.

Sterker nog als je geen geld hebt moet je je saldo voor 18:00 hebben aangevuld anders rekenen ze €3 voor de mislukte incasso.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:39
Brent schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:34:
[...]
In Nederland hebben we geen SEPA instant payments (op bunq na), maar een Nederlandse variant daarvan. Waarom? Joost mag het weten. In elk geval zal die Nederlandse instant overboeking nooit werken met een buitenlandse rekening, daar die (en ik dacht dat N26 daar ook inmiddels aan meedeed) inderdaad de Europese SEPA instant doen.
De Nederlandse versie is uitgebreider (ambitieuzer) dan de Europese variant: géén limiet (EU: € 15.000) en binnen 5 seconden in plaats van de 10 die binnen de EU geldt.

Maar ook ABNAMRO doet de Europese SEPA helemaal prima: geld vanaf de ABN staat binnen een paar seconden op mijn DKB-rekening in Duitsland.

N26 doet (nog steeds) niet aan SEPA Instant.

• Brent
Siask schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:09:
[...]

De Nederlandse versie is uitgebreider (ambitieuzer) dan de Europese variant: géén limiet (EU: € 15.000) en binnen 5 seconden in plaats van de 10 die binnen de EU geldt.
IIRC kent SEPA twee fasen, waarvan de laatste ook iets vann 2 of 10 seconden is.
Maar ook ABNAMRO doet de Europese SEPA helemaal prima: geld vanaf de ABN staat binnen een paar seconden op mijn DKB-rekening in Duitsland.

N26 doet (nog steeds) niet aan SEPA Instant.
Vroeger hield ik die tabel van de ECB zo nu en dan bij, maar dan introductie van de Nederlandse instant ben ik ermee gestopt omdat de horizon toch steeds verder weg kwam te liggen.

Maar mooi dat de ABN met de tijd mee gaat. Is dat met Moneyou dan ook?

• beekjo
waarom kan ik de iban niet koppelen bij paypal?

• AlbertJP
  • Nu online
Je moet even wat beter uitleggen wat er mis gaat, want ik had er geen moeite mee.

Verder raad ik je aan om de mastercard te koppelen om te betalen, dan kun je kiezen dat je N26 het geld laat omrekenen. Scheelt je 3% koersopslag (van PayPal) als je betaalt in buitenlandse valuta.

Je kunt PayPal uiteraard wel met de rekening koppelen om geld te ontvangen.

• Vette73
beekjo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:52:
waarom kan ik de iban niet koppelen bij paypal?
Geen idee waarom dat niet zou werken, maar dan koppel je toch gewoon de MC aan PayPal. Resultaat is gelijk.

• beekjo
ik voer dit in, DE95 1001 1001 2623 **** **,maar hij koppelt niet

• Brent
Paypal doet moeilijk als het IBAN van een ander land is dan dat wat je bij Paypal opgeeft. Heb daar eens over opgebeld naar Paypal: de oplossing was per land een Paypal account aanmaken ...

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:37
Brent schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:22:
Paypal doet moeilijk als het IBAN van een ander land is dan dat wat je bij Paypal opgeeft. Heb daar eens over opgebeld naar Paypal: de oplossing was per land een Paypal account aanmaken ...
bij mij was het geen enkel probleem om het iban nummer van n26 te koppelen aan mijn paypal account

• Brent
raven22 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:45:
[...]

bij mij was het geen enkel probleem om het iban nummer van n26 te koppelen aan mijn paypal account
1 keer lukte het me, een andere keer niet. Paypal givith, Paypal taketh away. Het is niet voor niets een bekend pijnpunt: je weet het nooit met ze ;)

Anoniem: 1322778

Zelf heb ik ook een N26 rekening, maar kan deze niet voor alles gebruiken. Zie dat er meer mensen tegen beperkingen aanlopen.

• emdeejee
Zojuist voor het eerst mijn pas bij de AH gebruikt. Werkte feilloos, het leek wel of de "acceptatie" enkele seconden langer duurde.

Dit is voor mij een eerst stap richting een andere bank.

• Datisraar
Yankee6 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:00:
Zelf heb ik ook een N26 rekening, maar kan deze niet voor alles gebruiken. Zie dat er meer mensen tegen beperkingen aanlopen.
Ja, daarom houd ik ook mijn ING rekening nog aan. N26 is voor mij meer een vakantie buitenland rekening. Geen Apple Pay en maestro mogelijk om te betalen en ook geen iDeal of tijdelijk rood kunnen staan. En instant payment doet het ook nog niet. Meer interessant voor buiten de euro landen eigenlijk.

• internet4me
Volgens mij mis je veel informatie.
Apple pay hadden ze zelfs als 1 van de eerste en maestro hebben ze ook al jaren. Rood staan wil je niet....dus blijft alleen de nederlandse ideal over...wat alleen in nederland werkt.

*lekker kort door de bocht zou ik zeggen.. om zo de zaken negatief neer te zetten.

internet4me wijzigde deze reactie 13-01-2020 10:18 (16%)

• Datisraar
Ik kan met mijn N26 nog niet met mijn Apple Watch en maestro betalen, alleen MasterCard. in NL gebruiken we toch meer maestro.
En het is niet negatief bedoeld, maar dat is waar ik persoonlijk tegen aan loop tegen die dingen zoals ik beschreef.

Datisraar wijzigde deze reactie 13-01-2020 10:40 (46%)

• Iemt
Dat ze alleen Mastercard ondersteunen voor Apple Pay snap ik, Maestro word maar in een paar landen aangeboden en het is de vraag of alle gebruikers in die landen een Maestro pas ook werkelijk hebben. Denk dat de kosten niet opwegen tegen de groep klanten.

• Vette73
Misschien ben ik nog van een andere generatie, maar ik vraag mij af wat het uitmaakt of je met jouw Apple Watch met Maestro of met MasterCard betaalt.

iDeal heb ik nog geen moment gemist. Bij alle webwinkels waar ik tot nu toe heb besteld kan ik ook met de MC betalen en in het aller slechtste geval kan ik vooruit betalen middels een overschrijving, dan duurt het een dag langer.

Dat ik niet rood kan staan is prima; geld wat je niet hebt kan je ook niet uitgeven.

Instant payment heb ik ook nog nooit gemist (maar ik kom nog uit de tijd dat geld overmaken sowieso een paar dagen duurde).

Ik 'stoor' mij juist aan het feit dat ik contactloos betalen niet uit kan zetten en dat ik een mobiele telefoon nodig heb om bij mijn geld te komen. Ook hier zal het verschil in leeftijd een rol spelen.

• emdeejee
Zojuist kom ik er achter dat er "maar" 2 spaarpotjes in de gratis versie zitten.... Geen ramp natuurlijk, maar dacht mijn N26 eens lekker te gaan gebruiken voor doelsparen in verschillende dingen! haha.

• Eärendil
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:32
Vette73 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:40:
Misschien ben ik nog van een andere generatie, maar ik vraag mij af wat het uitmaakt of je met jouw Apple Watch met Maestro of met MasterCard betaalt.
In Nederland is de acceptatie van MasterCard is lager dan die van Maestro. Bij de Albert Heijn kan je bijvoorbeeld niet met MC betalen.

• Iemt
Vette73 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:40:

Ik 'stoor' mij juist aan het feit dat ik contactloos betalen niet uit kan zetten en dat ik een mobiele telefoon nodig heb om bij mijn geld te komen. Ook hier zal het verschil in leeftijd een rol spelen.
Ik gebruik hiervoor een iPad als back-up, mocht me telefoon het begeven heb ik nog altijd een iPad bij de hand voor toegang.

• evmmb
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18-02 23:51
Ik kan niet vinden of het mogelijk is om met een N26 rekening ook wireless met mijn Android telefoon te betalen bij een pin terminal in een winkel. Zoals contactloos met je pinpas. Ik bedoel niet Google Pay, maar gewoon via de NFC chip zoals met de Rabobank wallet of ABN wallet apps.

Iemand ervaring?

evmmb wijzigde deze reactie 13-01-2020 23:43 (17%)

• Vette73
Iemt schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Ik gebruik hiervoor een iPad als back-up, mocht me telefoon het begeven heb ik nog altijd een iPad bij de hand voor toegang.
Ik heb dan geen iPad, maar een Android tablet (alleen WiFi) en daarop kan ik de N26-app niet installeren. In de Play store geeft men aan dat die app niet geschikt is voor mijn device :?
Heb jij dan zowel jouw telefoon als jouw iPad 'gekoppeld'? Ik begreep dat je maat één apparaat per rekening kon koppelen.

• Iemt
Vette73 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:57:
[...]

Ik heb dan geen iPad, maar een Android tablet (alleen WiFi) en daarop kan ik de N26-app niet installeren. In de Play store geeft men aan dat die app niet geschikt is voor mijn device :?
Heb jij dan zowel jouw telefoon als jouw iPad 'gekoppeld'? Ik begreep dat je maat één apparaat per rekening kon koppelen.
Je kan meerdere devices gebruiken voor N26, of naja in ieder geval 2.

• PSP123
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:45
Ik sta op het punt een N26 debit card aan te vragen, ik wil deze creditcard aanvragen om een reservering bij een hotel te bevestigen. Ik begrijp dat de creditcard 2 weken onderweg is naar het huisadres.

Nu is mijn vraag of ik wel al online het creditkaart nummer, maand, jaar en CVV kan inzien om reservering vast te leggen? Alvorens ik de credit card fysiek heb ontvangen.

Graag jullie reactie.

• elpino.rv
  • Registratie: januari 2006
PSP123 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:04:
Ik sta op het punt een N26 debit card aan te vragen, ik wil deze creditcard aanvragen om een reservering bij een hotel te bevestigen. Ik begrijp dat de creditcard 2 weken onderweg is naar het huisadres.

Nu is mijn vraag of ik wel al online het creditkaart nummer, maand, jaar en CVV kan inzien om reservering vast te leggen? Alvorens ik de credit card fysiek heb ontvangen.

Graag jullie reactie.
Nee, niet alle gegevens zijn zichtbaar. CVV bv niet en cardnr heeft een aantal *'tjes. En uit mij hoofd moet je hem ook eerst activeren als je hem fysiek met de post hebt ontvangen. Om te voorkomen dat iemand hem kan gebruiken als hij onderschept wordt.

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003

Graag jullie reactie.
Zijn niet in te zien. Ik heb net even in de app gekeken maar ik zie me kaart nummer zelfs niet volledig. Cvv sowieso niet.

• AlbertJP
  • Nu online
elpino.rv schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:10:
[...]

En uit mij hoofd moet je hem ook eerst activeren als je hem fysiek met de post hebt ontvangen. Om te voorkomen dat iemand hem kan gebruiken als hij onderschept wordt.
Precies, er staat nóg een code op de kaart: de 10-cijferige activeringscode die onder je naam staat. Die moet je in de app invullen voordat de kaart gaat werken.

• Iemt

Graag jullie reactie.
Je kan de gegevens niet in de app zien, daarnaast moet je de kaart activeren.

Ik heb wel eens de kaart in 4dagen thuis gehad, het is maar net hoe druk ze het hebben en of je geluk hebt

• beekjo
waarom accepteert agoda de kaart niet?

• Iemt
beekjo schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:24:
waarom accepteert agoda de kaart niet?
Kunnen meerdere redenen voor zijn, hier is geen antwoord op te geven. Zoek Support maar even op, wellicht kunnen die je helpen

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-02 04:12

Graag jullie reactie.
De N26 Mastercard is een debitcard en geen creditcard.

• Chasin
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-02 21:38
Is het ook mogelijk om Paypal te koppelen aan de N26?
Zou makkelijk zijn als je direct iets wilt betalen met de N26 als je niet genoeg saldo erop heb staan.

• Pyramiden
  • Laatst online: 14:00
Chasin schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:00:
Is het ook mogelijk om Paypal te koppelen aan de N26?
Zou makkelijk zijn als je direct iets wilt betalen met de N26 als je niet genoeg saldo erop heb staan.
Als je niet genoeg saldo op je Paypal hebt staan? Dat kan. Vergeet ook niet N26 voor de currency exchange te gebruiken, aangezien die gunstiger is dan die van Paypal. Die optie zit wel ergens begraven.

• Chasin
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-02 21:38
Pyramiden schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:07:
[...]

Als je niet genoeg saldo op je Paypal hebt staan? Dat kan. Vergeet ook niet N26 voor de currency exchange te gebruiken, aangezien die gunstiger is dan die van Paypal. Die optie zit wel ergens begraven.
Mijn Paypal is gekoppeld aan mijn bankrekening.

- Voorkeur koppeling
N26 ---> Paypal ---> Bankrekening

• Pyramiden
  • Laatst online: 14:00
Chasin schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Mijn Paypal is gekoppeld aan mijn bankrekening.

- Voorkeur koppeling
N26 ---> Paypal ---> Bankrekening
Ik bedoel niet de betaalvoorkeuren maar de wisselkoers voorkeur. Aagzien Paypal redelijk wat opslag rekent.
https://thepointsguy.com/...ncy-setting-for-invoices/
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True