Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Nog steeds minder dan1,7% ;)

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 00:14
Via Twitter laat N26 doorschemeren dat er een functie gaat komen voor het”opwaarderen” van je rekening met je Debit card.

Ideaal voor de Bunq gebruikers onder ons die een debit card hebben

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-11 15:51
Kun je eigenlijk naar iedereen een betaalverzoek sturen met N26? Of alleen vrienden die ook N26 rekening hebben.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:07
Alleen N26-rekeningen.

Ik heb voor mezelf een bunq.me-link gemaakt, gekoppeld aan mijn N26-rekeningnummer, maar het lijkt erop dat die links nu niet meer aangemaakt kunnen worden voor mensen die geen Bunq hebben.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:24
Iemt schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:18:
Via Twitter laat N26 doorschemeren dat er een functie gaat komen voor het”opwaarderen” van je rekening met je Debit card.

Ideaal voor de Bunq gebruikers onder ons die een debit card hebben
Heb je ook een link naar dat bericht? Kon hem zelf helaas niet zo gauw vinden.

• Iemt
Tartarus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:04:
[...]

Heb je ook een link naar dat bericht? Kon hem zelf helaas niet zo gauw vinden.
https://mobile.twitter.com/N26US/status/1189256141513150464

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:15
Het is wel een bericht van n26 USA. Dat is wel een 'n hele andere tak dan N26 EU.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:18
menzo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:16:
[...]

Het is wel een bericht van n26 USA. Dat is wel een 'n hele andere tak dan N26 EU.
Je moet even door scrollen: https://twitter.com/N26_S.../1189265274408701952?s=20

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 09:42
AlbertJP schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:42:
Alleen N26-rekeningen.

Ik heb voor mezelf een bunq.me-link gemaakt, gekoppeld aan mijn N26-rekeningnummer, maar het lijkt erop dat die links nu niet meer aangemaakt kunnen worden voor mensen die geen Bunq hebben.
Ik begrijp je bericht niet. Sowieso kan je toch alleen bunq.me links aanmaken als je Bunq klant bent?

En ik heb Bunq van het eerste uur maar heb nog nooit de mogelijkheid gehad om een bunq.me link aan een andere rekening te koppelen dan 1 van je eigen Bunq rekeningen.. kan jij dat nog steeds doen?

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:51
Jazco2nd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:56:
Ik begrijp je bericht niet. Sowieso kan je toch alleen bunq.me links aanmaken als je Bunq klant bent?
Kon kennelijk wel: https://www.rtlnieuws.nl/...voor-iedereen-beschikbaar

• AlbertJP
Het kon wel inderdaad, en mijn link werkt nog. Ik ben wel "(UNVERIFIED)" geworden.

AlbertJP wijzigde deze reactie 02-11-2019 15:54 (28%)

• Purejet
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:06
Voordat ik een rekening aan vraag: Werkt het betalen met Apple Pay (MasterCard) icm N26 bij Albert Heijn etc in NL nu wel of niet?

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:58
Purejet schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:45:
Voordat ik een rekening aan vraag: Werkt het betalen met Apple Pay (MasterCard) icm N26 bij Albert Heijn etc in NL nu wel of niet?
Nee

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone 8 64GB

• Crasheeee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17:22
Hoezo denk je dat dit niet werkt? Apple Pay werkt overal in Nederland waar contactloos betalen mogelijk is. Dit staat duidelijk op het apparaat aangegeven. Ik heb iig met Apple Pay bij o.a de AH via N26 betaald.

Zie -> https://n26.com/en-eu/apple-pay

Crasheeee wijzigde deze reactie 13-11-2019 21:28 (7%)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:45
Crasheeee schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:25:
[...]

Hoezo denk je dat dit niet werkt? Apple Pay werkt overal in Nederland waar contactloos betalen mogelijk is. Dit staat duidelijk op het apparaat aangegeven. Ik heb iig met Apple Pay bij o.a de AH via N26 betaald.

Alleen de N26 Mastercard kun je toevoegen aan de Wallet app. En helaas wordt Mastercard niet geaccepteerd bij de Albert Heijn, met uitzondering van een aantal filialen (twee in Amsterdam, een op Schiphol en Albert Heijn To Go).

Dus, of jij hebt bij een van deze filialen wat gekocht, of Albert Heijn accepteert vanaf nu op andere plekken ook Mastercard. :)

• Purejet
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:06
oohh schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:38:
[...]

Alleen de N26 Mastercard kun je toevoegen aan de Wallet app. En helaas wordt Mastercard niet geaccepteerd bij de Albert Heijn, met uitzondering van een aantal filialen (twee in Amsterdam, een op Schiphol en Albert Heijn To Go).

Dus, of jij hebt bij een van deze filialen wat gekocht, of Albert Heijn accepteert vanaf nu op andere plekken ook Mastercard. :)
Ok helder, ligt in lijn met mijn vermoeden :)
Wel jammer

• Tartarus
[...]

Apple Pay is een technologie om te betalen, namelijk: een stukje software en hardware van Apple dat contactloos betalen mogelijk maakt op Apple apparaten.
En dan is er aan de andere kant de achterliggende betaalwijze, namelijk je bankpas.

Dat Apple Pay ergens geaccepteerd wordt, betekend niet automatisch dat de betaalkaart gekoppeld aan Apple Pay (in jouw specifieke geval) ook wordt ondersteund.

Vandaar de misverstand.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:22
Je betaald dus eigenlijk niet met Apple Pay maar met je Maestrokaart via Apple Pay.

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:58
[...]

Antwoord staat hierboven, mss nog maar een keer lezen wat Apple Pay precies is.

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone 8 64GB

• Vette73
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-11 10:02
Ik ben bezig om van mijn N26 rekening mijn enige betaalrekening te maken en dit zijn de 'problemen' waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen:
- Telecomprovider Simpel wilde niet aan buitenlandse IBAN's. Na enige druk via hun gebruikersforum gaat dat nu goed.
- Niet alle goede doelen waar ik aan geef willen of kunnen overweg met een buitenlandse IBAN. Diegene die dat niet willen of kunnen hebben zichzelf opgezegd.
- Diverse loterijen willen of kunnen niet met een buitenlandse IBAN overweg. De Postcodeloterij en de BankGiro loterij lijken niet eens een verklaring te willen geven, de Staatsloterij geeft telefonisch aan 'er mee bezig te zijn, maar nog niet te kunnen aangeven wanneer ze dat wel zijn.'. Dus allemaal opgezegd en een klacht ingediend bij het meldpunt van DNB.
- De spaarrekeningen die ik had willen een NL-tegenrekening. Gezien de huidige rente heb ik die allemaal opgezegd.
- Soms is het lastig voor mensen die geld naar je willen overmaken omdat zij eerst 'buitenlandbetalingen' moeten activeren.

Maar verder gaat het goed; hypotheek, gas/water/licht, lijfrentes, koppeling met credit card en Paypal etc. lijken er verder geen probleem mee te hebben, dus einde van het jaar wordt de NL-betaalrekening opgezegd.
Dan heb ik alleen nog een zakelijke rekening bij Knab en een privé-betaalrekening bij N26.

[edit 12:41] Ik krijg net een email van de Postcodeloterij dat ze mijn nieuwe IBAN wel accepteren. Dit nadat ik telefonisch om wijziging had gevraagd om dat je het langere IBAN-nummer niet online kan aanpassen en het antwoord toen was dat het niet kon :? :?

Vette73 wijzigde deze reactie 15-11-2019 12:44 (11%)

• Crasheeee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17:22
KW25 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:23:
[...]

Antwoord staat hierboven, mss nog maar een keer lezen wat Apple Pay precies is.
Is niet nodig! Ik stond er idd niet bij stil dat het op basis van de MasterCard is bij N26.

• raven22
Ik wil graag naast mijn zakelijke N26 business ook een prive rekening openen bij N26, maar dat gaat helaas niet.

• AlbertJP
Vette73 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:48:
- De spaarrekeningen die ik had willen een NL-tegenrekening. Gezien de huidige rente heb ik die allemaal opgezegd.
ASN Bank accepteert N26 wel als tegenrekening.

• Vette73
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-11 10:02
raven22 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:12:
Ik wil graag naast mijn zakelijke N26 business ook een prive rekening openen bij N26, maar dat gaat helaas niet.
Als je zakelijk (eenmanszaak net als ik neem ik aan) en privé samen meer dan €100000 bezit is het niet handig om alles bij één bank onder te brengen.

@AlbertJP Dank, maar 0,03% rente.......

Vette73 wijzigde deze reactie 15-11-2019 14:00 (7%)

• raven22
Vette73 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:57:
[...]

Als je zakelijk (eenmanszaak net als ik neem ik aan) en privé samen meer dan €100000 bezit is het niet handig om alles bij één bank onder te brengen.

@AlbertJP Dank, maar 0,03% rente.......
zo'n rijke zzp er ben ik niet helaas..

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:50
Hoi,
Mijn Revolut card loopt binnekort af, er wordt door Revolut steeds gezegd 'kosteloos nieuwe kaart aanvragen'. Maar als ik dan alles heb ingevuld en ook het adres, krijg ik het niet kosteloos verzonden.

De kaart moet naar Kaapverdië verstuurd worden, zou het daarmee te maken hebben. Maar dan heb ik geen opties om een nieuwe standaard kaart aan te vragen.

Iemand die mij raad of instructie kan geven?

Grt. Atlas,

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:18
atlas1302 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:41:
Hoi,
Mijn Revolut card loopt binnekort af, er wordt door Revolut steeds gezegd 'kosteloos nieuwe kaart aanvragen'. Maar als ik dan alles heb ingevuld en ook het adres, krijg ik het niet kosteloos verzonden.

De kaart moet naar Kaapverdië verstuurd worden, zou het daarmee te maken hebben. Maar dan heb ik geen opties om een nieuwe standaard kaart aan te vragen.

Grt. Atlas,
Krijg je niet vanzelf een kaart? En wat zei de support chat?

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:22
atlas1302 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:41:
Hoi,

Grt. Atlas,
Tip 1 is om je vraag in het Revolut topic te stellen ;)
Verder zou ik gewoon contact opnemen met hun helpdesk.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 19-11 19:56
Weet iemand wanneer je bij N26 nu eens eindelijk met je Maestro en Apple Pay kan betalen?

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:12

Uffje

THT: Zie signature

Datisraar schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:57:
Weet iemand wanneer je bij N26 nu eens eindelijk met je Maestro en Apple Pay kan betalen?
Wellicht nooit. Ik denk ook niet dat ze er mee bezig zijn, er zijn maar 3/4 landen die Maestro kaarten kunnen bestellen.

... na de zomer

• Datisraar
Nau, dat schiet ook niet op dan inderdaad bij deze toch wat ietwat overhypte Duitse bank.

• Uffje

Uffje

@Datisraar hoe zo overhypt? Natuurlijk is het jammer dat het geen maestro ondersteunt, maar ik ben blij dat betalen in het buitenland makkelijk gaat en goedkoper is dan een Nederlandse bank.

... na de zomer

• Datisraar
Precies, je slaat de spijker op zijn kop. Bij vakanties in niet euro landen is N26 inderdaad perfect geschikt als extra rekening. Maar niet als gewone bankrekening wat ik zelf nu een tijdje heb uit geprobeerd. Geen Ideal kunnen betalen, geen instant payment overboekingen mogelijkheden, niet rood kunnen staan, geen stortingen mogelijk, geen instant top op van je rekening, een boete krijgen van 3€ als je bij automatische incasso niet op tijd invult, geen Nederlandse ondersteuning. Echt, ik heb het geprobeerd maar ik betaal toch liever 1,55 € per maand voor een normale bankrekening dan gratis bij N26. Gratis heeft blijkbaar zo zijn prijs.

• Uffje

Uffje

@Datisraar ik heb het zelf N26 ook een jaar als enige bank gehad en heb iDeal niet gemist, apple pay was toen nog niet in NL en ook niet gemist. Het enige dat vervelend was is dat je na vrijdag een weekend moet wachten op geld. Verder nergens last van gehad en gezorgd dat ik niet rood kwam te staan.

Maar het is inderdaad niet voor iedereen en dat hoeft ook niet, maar overhypt vind ik het ook niet. En als je gewoon oplet kan je het gratis gebruiken. Ook weet je van te voren dat er geen iDeal is.

De rede dat ik een asn rekening ben gaan gebruiken is omdat de NS alleen iDeal accepteert en dat is de enige partij die ik ben tegen gekomen (zullen er vast wat meer zijn). Ben asn meer gaan gebruiken omdat ik hun waarde en normen waardeer, maar gebruik N26 nog altijd het meeste. Sinds kort woon ik in het buitenland en kan nog geen lokale rekening openen, N26 (of revolut, bunq etc) is dan een geweldige oplossing. Dus nee als je altijd in Nederland bent is het niet direct van toegevoegde waarde behalve dat je gratis een bank kan hebben, maar voor mij heeft het heel wat geholpen. Dus overhypt: nee.

... na de zomer

• Iemt
Het is vooral net waar je N26 voor wilt gebruiken.

Als "hoofdbank" voor in Nederland zit je zeker niet goed bij N26, je mist een en ander waarvoor je echt wel een NL betaalrekening hebt. De Debit Mastercard (niet te verwarren met Prepaid) en de Maestro kaart werken beide goed en je komt er best wel mee uit de voeten. Persoonlijk vind ik het heel fijn dat je bijv met 1 saldo zowel je pinbetalingen als CC betalingen kan doen. Echter wegen de voordelen niet op tegen de beperkingen, dus moet je ten alle tijde een NL rekening ernaast houden.

Overigens valt me op dat Transferwise ook een prima alternatief is voor N26, maar het is maar net wat je wenst.

Op het moment dat N26 iDeal zou aanbieden maar ook geld storten zoals ze in enkele andere landen aanbied. Dan zou het een hele serieuze concurrent worden.

Iemt wijzigde deze reactie 16-11-2019 21:00 (11%)

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:49
Tip 2 is gewoon de centen neer te tellen en verder niets te zeggen, aangezien Revolut niet open staat voor inwoners van Kaapverdië. Aangezien ze als eens eerder binnen een paar uur de rekeningen van hele landen tegelijkertijd afgesloten hebben, denk ik niet dat ze veel clementie zullen tonen.

De landen waar je wél Revolut rekening hebben kunt staan hier.

(oh, niet gezien dat dit het N26 topic is, sorry!)

Siask wijzigde deze reactie 16-11-2019 22:00 (12%)

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21:18
Iemt schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:52:
Het is vooral net waar je N26 voor wilt gebruiken.

Als "hoofdbank" voor in Nederland zit je zeker niet goed bij N26, je mist een en ander waarvoor je echt wel een NL betaalrekening hebt. De Debit Mastercard (niet te verwarren met Prepaid) en de Maestro kaart werken beide goed en je komt er best wel mee uit de voeten. Persoonlijk vind ik het heel fijn dat je bijv met 1 saldo zowel je pinbetalingen als CC betalingen kan doen. Echter wegen de voordelen niet op tegen de beperkingen, dus moet je ten alle tijde een NL rekening ernaast houden.

Overigens valt me op dat Transferwise ook een prima alternatief is voor N26, maar het is maar net wat je wenst.

Op het moment dat N26 iDeal zou aanbieden maar ook geld storten zoals ze in enkele andere landen aanbied. Dan zou het een hele serieuze concurrent worden.
Als je vlakbij de grens met Duitsland woont, is CASH26 nog wel een goede optie om toch nog contant geld te kunnen storten. :o

• atlas1302
Ik begrijp het en heb beiden, tot dusver ook geen enkel probleem ondervonden.

N26 gebruik ik voor mijn uitkering te ontvangen, en voor vakantie in Portugal. Werkt perfect en wordt overal geaccepteerd. ATM 5 x 200 is ook niet slecht.

Revolut gebruik ik voor Alie en zijn rakkers, overschrijving naar Kaapverdië bank kosteloos. Bij nood kan ik hem gebruiken als back up, Visa wordt ondersteund.

Maar ik had het gevonden hoor, beter lezen van mezelf in dit geval. Opsturen kost 19 eurries en dat doen we gewoon.

ABNAMRO en RABO zijn in ieder geval weer een klantje kwijt, en dat willen ze eigenlijk ook.

• AlbertJP
Ik heb net een boeking bij Booking.com gedaan met cashback van N26, eens zien hoe dat gaat.

De website vertelde mij dat ik € 40 terug zou krijgen op mijn N26-kaart, maar de bevestiging van de boeking heeft het over € 47. Ik ben benieuwd wat het dan wordt. Het vervelende is dat ik het pas 2 maanden na het verblijf krijg.

• Iemt
J0kerNL schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:03:
[...]

Als je vlakbij de grens met Duitsland woont, is CASH26 nog wel een goede optie om toch nog contant geld te kunnen storten. :o
Werkt djt ook voor Nederlandse kaarthouders overigens?

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21:18
Iemt schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:28:
[...]

Werkt djt ook voor Nederlandse kaarthouders overigens?
Jup, ik had dit uitgeprobeerd, moet wel via de ATM kaart locator gebeuren, krijg je opties te zien voor "deposit" en 'withdrawal', overigens kun je hiermee 100€ per maand gratis storten, daarboven betaal je 1,5% extra.

J0kerNL wijzigde deze reactie 19-11-2019 12:27 (12%)

• atlas1302
Voor expat of pensioen gerechtigden die buiten Europa wonen is Revolut en N26 een zeer welkome ervaring. Pensioen, uitkering ...alles kan je strorten op N26 en van daaruit betalingen doen in Europa cash of via app.
Met Revolut gratis verzenden over zo`n beetje heel de wereld met een IBAN nummer.

Woon je in Nederland en weinig op reis zou ik ook een Nld. bank aanhouden, waarom niet?

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:30
Zucht... N26 wil mij niet, omdat mijn roepnaam anders is dan mijn naam op mijn paspoort. Al een id check gedaan via de chat. Die man vertrouwde het niet en zou de boel resetten. Not dus. De app zit nu al een week vast op die ID check. Ik kan ook niet opnieuw aanvragen. Wat een bud bank!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Tartarus
rimave schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:31:
Zucht... N26 wil mij niet, omdat mijn roepnaam anders is dan mijn naam op mijn paspoort. Al een id check gedaan via de chat. Die man vertrouwde het niet en zou de boel resetten. Not dus. De app zit nu al een week vast op die ID check. Ik kan ook niet opnieuw aanvragen. Wat een bud bank!
Ik zou voortaan je roepnaam helemaal achterwege laten als ik jou was, in de toekomst.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:30
Tartarus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:51:
[...]

Ik zou voortaan je roepnaam helemaal achterwege laten als ik jou was, in de toekomst.
True, maar door dit geneuzel kan ik niet alsnog een rekening aanvragen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
rimave schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:29:
[...]

True, maar door dit geneuzel kan ik niet alsnog een rekening aanvragen.
Hoezo vul je ook je roepnaam in bij het aanvragen van iets officieels? Of had je verwacht dat de N26 je zou roepen als de bankpas klaar zou liggen?

• AlbertJP
Ik heb mijn doopnaam gebruikt bij het aanvragen en die later bij de support aangepast naar mijn roepnaam. Ik heb dus de ene op de Mastercard staan en de andere op de Maestro.

Als je je volledige naam gebruikt verschijnt die dus op de pas én op afschriften van anderen als je iets overmaakt - Nederlandse banken gebruiken voorletters op beide plekken. Het wekt de suggestie dat het wel de bedoeling is je roepnaam op te geven en dat ze je volledige naam van je ID aflezen.

AlbertJP wijzigde deze reactie 20-11-2019 22:33 (28%)

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True