Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Grazder
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-11 20:30
Ik weet dat de Maestro kaart van N26 momenteel (helaas) geen Apple Pay ondersteunt. Wat zou voor N26 de reden zijn om dit momenteel niet aan te bieden? Het aantal gebruikers zal in Nederland relatief beperkt zijn maar zou het technisch gezien moeilijk te implementeren zijn? De Maestro kaart van Revolut ondersteunt wel Apple Pay in Nederland.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:04
Grazder schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:12:
Ik weet dat de Maestro kaart van N26 momenteel (helaas) geen Apple Pay ondersteunt. Wat zou voor N26 de reden zijn om dit momenteel niet aan te bieden? Het aantal gebruikers zal in Nederland relatief beperkt zijn maar zou het technisch gezien moeilijk te implementeren zijn? De Maestro kaart van Revolut ondersteunt wel Apple Pay in Nederland.
Zal wel iets met kosten en technische redenen te maken hebben.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:05
[b]De Maestro kaart van Revolut ondersteunt wel Apple Pay in Nederland.
Sommige, die van mij absoluut niet.

Als je even terug leest zie je de eerdere discussie van vorige week over dit onderwerp.

Siask wijzigde deze reactie 17-09-2019 22:31 (8%)

• Grazder
@Tartarus, ik heb het gezien ja, blijf stiekem hopen :)

@Siask, je kan de hele Maestro pas niet toevoegen aan de wallet?

• Siask
Grazder schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:20:
@Siask, je kan de hele Maestro pas niet toevoegen aan de wallet?
Klopt, bijvoorbeeld de Rainbow MasterCard van Revolut kan ik zonder problemen toevoegen, maar de Maestro absoluut niet.

Nu heeft Revolut wel vaak problemen gehad met het towezijen van BIN-series aan landen, dus het kan natuurlijk zijn dat anecdotisch Nederlandse klanten van Revolut de kaart kunnen toevoegen aan Apple Pay, maar de bedoeling is het volgens mij niet.

• Grazder
@Siask, wel balen, ik moet zeggen dat het echt super chill werkt!

Waarom zou Revolut het toevoegen van een Maestro kaart tegenwerken?

• Tano
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-09 09:52
Ik kreeg vanochtend in de app een pop-up dat Google pay nu wordt ondersteund. Ik zie ook een optie bij cards om het te activeren. Ik heb liever niet dat mijn betalingen via een third party lopen, dus ga het zelf niet activeren.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Tano schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:52:
Ik kreeg vanochtend in de app een pop-up dat Google pay nu wordt ondersteund. Ik zie ook een optie bij cards om het te activeren. Ik heb liever niet dat mijn betalingen via een third party lopen, dus ga het zelf niet activeren.
Kreeg 'm ook maar na instellen krijg je de melding dat je er niet mee in winkels kan betalen. Werkt dus nog steeds niet.

Staat overigens ook bij de Maestro card in de N26 app: "Add to G Pay" maar dat werkt al überhaupt niet.

Xabre wijzigde deze reactie 20-09-2019 11:07 (10%)

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• Nickk93
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:05
Ook hier dezelfde pop-up. Ook de optie om toe te voegen aan G Pay, zowel voor Maestro als voor Mastercard, maar krijg bij beiden dezelfde melding dat de kaart niet geschikt is om mee in winkels te betalen.

Ik zou het wel een fijn vinden als dit betekent dat G Pay officieel naar Nederland komt, bunq is toch best duur elke maand.

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:50

Uffje

THT: Zie signature

Xabre schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:49:
[...]

Kreeg 'm ook maar na instellen krijg je de melding dat je er niet mee in winkels kan betalen. Werkt dus nog steeds niet.

Staat overigens ook bij de Maestro card in de N26 app: "Add to G Pay" maar dat werkt al überhaupt niet.
in de iOS app heb je de twee kaarten staan, maar de opties die eronder zitten geldt geloof ik voorbeide kaarten. Zo staat er add to apple pay, maar is alleen de mastercard toe te voegen.

... na de zomer

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-11 14:55
Wat heeft het dan voor zin als het niet werkt, ik krijg de pop up vandaag ook binnen.
Ga er niet mee aan de slag, want het werkt schijnbaar niet. dus......

• Nickk93
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:05
Bij mij is inmiddels in de app de button om een kaart toe te voegen aan Google Play weer verdwenen

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17:49
Wellicht om te testen, zou dan misschien spoedig komen 8)7

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 19-11 19:56
Ik heb zelf ook een N26 rekening en heb begrepen dat er toch nog zo'n 10.000 gebruikers zijn in NL met een N26 rekening. Die markt is voor deze Duitse bank te klein, om nu al Apple Pay en Maestro te kunnen gebruiken.
Ik denk er zelf over om N26 alleen maar aan te houden voor betalingen in bijvoorbeeld dollar of ponden landen, en verder niets mee te doen. In de praktijk heb ik zelf niet zoveel aan N26 hier in Nederland merk ik, want ik kan ook niet met Ideal betalen. Ze focussen meer op Duitstalige landen en nu ook vooral op de USA, we zijn maar een klein landje heh. Ik houd mijn huidige ING bank aan om volledig te gebruiken, daar doet Apple Pay en Maestro het.

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik doe Apple Pay met de master card, belg in België. Ik hoop eigenlijk op een andere partij die gratis ideal gaat doen dan kan bunq er uit. Want nu gebruik ik n26 voor vreemde valuta / cash back / apple pay. Bunq enkel voor ideal, het probleem is dat bunq iedere week wel andere voorwaarden / condities krijgt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• slabetje
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:12
Iemand enig idee of het inmiddels al mogelijk is om een N26 en een Business kaart aan te vragen ?
Ik wil graag 1 zakelijke prepaid creditkaart en een persoonlijke creditkaart van N26.

Dit was in 2018 nog niet mogelijk, iemand enig idee of dit inmiddels wel kan ?

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Datisraar schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:14:
Ik heb zelf ook een N26 rekening en heb begrepen dat er toch nog zo'n 10.000 gebruikers zijn in NL met een N26 rekening. Die markt is voor deze Duitse bank te klein, om nu al Apple Pay en Maestro te kunnen gebruiken.
Ik denk er zelf over om N26 alleen maar aan te houden voor betalingen in bijvoorbeeld dollar of ponden landen, en verder niets mee te doen. In de praktijk heb ik zelf niet zoveel aan N26 hier in Nederland merk ik, want ik kan ook niet met Ideal betalen. Ze focussen meer op Duitstalige landen en nu ook vooral op de USA, we zijn maar een klein landje heh. Ik houd mijn huidige ING bank aan om volledig te gebruiken, daar doet Apple Pay en Maestro het.
Spijker op z'n kop. Ze richten zich ook op Spanje aangezien ze tegenwoordig ook Spaanse IBANs uitgeven, de IBAN-discriminatie schijnt daar nog enorm te zijn.
Anderzijds, doordat iDeal zo groot is in NL is het (helaas) wel een must have voor een volwaardige bankrekening. Eigenlijk een kip-ei dus, doordat het geen goed alternatief is blijft het gebruik in NL beperkt, de meeste NL gebruikers zullen het waarschijnlijk vooral gebruiken voor vreemde valuta.

• Nss
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-11 21:56

Nss

The Dude Abides

slabetje schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:16:
Iemand enig idee of het inmiddels al mogelijk is om een N26 en een Business kaart aan te vragen ?
Ik wil graag 1 zakelijke prepaid creditkaart en een persoonlijke creditkaart van N26.

Dit was in 2018 nog niet mogelijk, iemand enig idee of dit inmiddels wel kan ?
Nee nog steeds niet, zie de FAQ op: https://n26.com/en-eu/business-account
What are Eligibility Requirements?
  • You will use the account primarily for business purposes.
  • You’re not already an N26 user.
.......
Business is dus alleen beschikbaar als je niet al klant bent bij N26.

• Uffje

Uffje

Wally2002 schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:41:
[...]

Spijker op z'n kop. Ze richten zich ook op Spanje aangezien ze tegenwoordig ook Spaanse IBANs uitgeven, de IBAN-discriminatie schijnt daar nog enorm te zijn.
Anderzijds, doordat iDeal zo groot is in NL is het (helaas) wel een must have voor een volwaardige bankrekening. Eigenlijk een kip-ei dus, doordat het geen goed alternatief is blijft het gebruik in NL beperkt, de meeste NL gebruikers zullen het waarschijnlijk vooral gebruiken voor vreemde valuta.
Ik denk dat het vooral komt door het gebrek aan exposure. In Frankrijk zag ik posters van N26, die heb ik hier nog niet gezien.

Misschien hebben ze Nederland nooit als echte afzet markt gezien.

Uffje wijzigde deze reactie 23-09-2019 11:21 (4%)

... na de zomer

• J0kerNL
Uffje schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat het vooral komt door het gebrek aan exposure. In Frankrijk zag ik posters van N26, die heb ik hier nog niet gezien.

Misschien hebben ze Nederland nooit als echte afzet markt gezien.
Ik heb ze wel gezien in de Amsterdamse metro, dus dat lijkt me wel sterk :9

• Uffje

Uffje

J0kerNL schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:37:
[...]

Ah excuseer, :o

... na de zomer

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19:04
J0kerNL schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:37:
[...]

In verhouding met andere landen is de reclame hier vrij klein. Misschien dat N26 dit gaat veranderen dan zou het klantenaanbod zomaar kunnen stijgen

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:28
Vanochtend werkte contactloos niet meer op mijn blauwe Maestro-kaart. Ik dacht even dat mijn saldo te laag was maar dat bleek niet zo te zijn, dus de klantenservice heeft mijn kaart gereset. Daarna werkte het nog steeds niet, dus ik krijg een transparante Maestro :9.

• Uffje

Uffje

AlbertJP schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:38:
Vanochtend werkte contactloos niet meer op mijn blauwe Maestro-kaart. Ik dacht even dat mijn saldo te laag was maar dat bleek niet zo te zijn, dus de klantenservice heeft mijn kaart gereset. Daarna werkte het nog steeds niet, dus ik krijg een transparante Maestro :9.
Ik mis de blauwe wel een beetje. Het had wel wat om twee verschillende te hebben.

... na de zomer

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:26
De acceptatie van de N26 debit kaart is wel flink laag hier in Nederland. Waar ik in Scandinavië werkelijk 1 keer met mijn bankpas moest betalen, werd het verder overal geaccepteerd, inclusief marktkramen, afgelegen tankstations etc. Eens uitzoeken of de acceptatie hier beter is van de Maestro kaart.

• AlbertJP
@Krekatos in Scandinavië heb ik het omgekeerde meegemaakt, een kaartjesautomaat op een veerboot in Zweden die 'om technische redenen' tijdelijk geen Maestro accepteerde, en ergens in de laatste paar dagen heeft iemand in Denemarken ook zo iets meegemaakt, zag ik op de N26 subreddit. Ik was bij die boot toch wel blij toen dat ik N26 had.
J0kerNL schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:12:
[...]

[...]

Kan dit in de openingspost worden gezet? Ik merk dat mensen telkens naar de bekende weg vragen :O
Helemaal mee eens, zou @Whatson dit kunnen aanpassen of moeten we hiervoor een mod vragen?

AlbertJP wijzigde deze reactie 24-09-2019 16:25 (35%)

• Tartarus
Krekatos schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:14:
De acceptatie van de N26 debit kaart is wel flink laag hier in Nederland. Waar ik in Scandinavië werkelijk 1 keer met mijn bankpas moest betalen, werd het verder overal geaccepteerd, inclusief marktkramen, afgelegen tankstations etc. Eens uitzoeken of de acceptatie hier beter is van de Maestro kaart.
Maestro werkt overal in Nederland waar je een betaalterminal hebt. MasterCard daarentegen werkt niet overal. Dit is echter specifiek voor Nederland en enkele andere landen. In alle andere landen wordt juist Maestro minder snel dan MasterCard geaccepteerd.

• Uffje

Uffje

Dat kan ik je zo ook wel vertellen. Er is een rede dat N26 de maestro niet overal aanbiedt en geen enkel Duits-talig land behalve Nederland ;). Maestro werkt net als alle andere bank kaarten in nederland van Maestro: Goede acceptatie.

... na de zomer

• J0kerNL
Uffje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:43:
[...]

Ik mis de blauwe wel een beetje. Het had wel wat om twee verschillende te hebben.
Met die transparante kaarten is het altijd even gokken of ik de goede heb gepakt haha, of je moet Metal/You hebben om ze goed uit elkaar te houden 8)7

• Xabre
  • Niet online
AlbertJP schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:38:
Ook eens gehad. Gratis een nieuwe gehad. :)

• Datisraar
Ik vrees dat N26 niet zo heel hard gaat groeien in NL hoe graag men het ook wil. Veel Nederlanders interesseert het niet om van bank te veranderen, laat staan een buitenlandse bank erbij te nemen. Ook al ga je reclame maken. Het gros zit bij ING, Rabo en ABN AMRO. En dat gaat voorlopig niet veranderen. N26 is weliswaar gratis maar ING bijvoorbeeld biedt maar 1,55 euro per maand voor een volwaardige betaalrekening en daar gaan mensen niet voor overstappen.

Datisraar wijzigde deze reactie 25-09-2019 19:13 (4%)

• Grazder
@Datisraar dat, plus het feit dat N26 geen iDeal ondersteund maakt het denk ik voor veel mensen nog een lastiger verhaal.

• Iemt
Grazder schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:42:
@Datisraar dat, plus het feit dat N26 geen iDeal ondersteund maakt het denk ik voor veel mensen nog een lastiger verhaal.
Nou zal er vast een deel zijn dat zonder iDeal door wilt(of naja dat wel kan hebben).

Ander valkuil is dat de DE Iban niet altijd word geaccepteerd. Vaak kan een klacht of schrijven naar DNB helpen maar helaas niet altijd.

Ook dat maakt N26 geen bank om als enige bank aan te houden.

• Grazder
@Iemt, ja eens door het Duitse IBAN nummer en het gebrek aan iDeal gaat N26 hier nooit echt groot worden waarschijnlijk.

Wel jammer want Bunq is eigenlijk het enige ‘volwaardige alternatief’ maar de (relatieve) hoge prijs zal veel mensen hier ook wel vandaan houden.

• Iemt
Grazder schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:27:
@Iemt, ja eens door het Duitse IBAN nummer en het gebrek aan iDeal gaat N26 hier nooit echt groot worden waarschijnlijk.

Wel jammer want Bunq is eigenlijk het enige ‘volwaardige alternatief’ maar de (relatieve) hoge prijs zal veel mensen hier ook wel vandaan houden.
Klopt, het probleem is dat je bij N26 altijd een alternatief nodig hebt. Moneyou Go zou ideaal zijn maar die loopt op veel dingen achter en kun je ook niet als "enige" NL bank houden.

Wel jammer omdat N26 een vrij goed product is en toch wel een serieuze bank is als concurrent, als we iDeal en de DE Ibans buiten beschouwing laten.

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-11 14:55
Aan de andere kant, goed = goed en de rest een beetje jammer, en wat iedereen wild GRATIS.
Het is eigenlijk maar net welk doel je wilt bereiken met de kaart, en voor mij is het perfect.
Belangrijke instanties storten geld op de rekening zonder problemen, alle betalingen die ik wil doen lukken gewoon, Portugal bijv. als een speer.
Daarbij nog de Revolut, en moet je haast wel onder de pannen zitten. ;)

Vergeet niet de negatieve rente komt eraan en dan zijn die Nederlandse banken toch niet meer zo lief.

• AlbertJP
Xabre schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:37:
[...]

Ook eens gehad. Gratis een nieuwe gehad. :)
De verzending van vervangende passen is erg snel. Dinsdag besteld, vandaag gekregen.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17:37
Algemene kortingslink bij Booking.com voor N26 klanten. Actie loopt van 30-09-2019 tot 10-01-2020.
Booking.com is giving N26 customers up to 10% cashback when you book a place to stay through their website.

To enjoy this N26 x Booking.com offer as an existing customer, just head over to Booking.com/N26offer and pay for your chosen accommodation with your N26 Mastercard. After you complete your stay and check-out, you’ll receive your cashback from Booking.com within 64 days.
Link: https://n26.com/en-eu/blog/n26-and-booking-com-partnership

• Tartarus
Zojuist in twee verschillende kroegen met succes met mijn Watch afgerekend met Apple Pay. Op enkele winkels na, vind ik dit echt een groot succes.

• Datisraar
Was dat met je Maestro of Mastercard?

• Tartarus
Datisraar schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:08:
Was dat met je Maestro of Mastercard?
N26 ondersteund geen Maestro in ApplePay, dus was met MasterCard.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:28
Tartarus schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:37:
Zojuist in twee verschillende kroegen met succes met mijn Watch afgerekend met Apple Pay. Op enkele winkels na, vind ik dit echt een groot succes.
Hoe "veilig" is dat? Zou iemand in theorie naast je kunnen staan met een mobiel pinapparaat en zo geld van je rekening kunnen halen? Mijn telefoon hoef ik namelijk niet eens te ontgrendelen (alleen scherm aan, wat alsnog een handeling is die een ander niet voor elkaar krijgt al de telefoon in mijn broek zit) om contactloos te betalen via ING.

• Tartarus
barrymossel schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Hoe "veilig" is dat? Zou iemand in theorie naast je kunnen staan met een mobiel pinapparaat en zo geld van je rekening kunnen halen? Mijn telefoon hoef ik namelijk niet eens te ontgrendelen (alleen scherm aan, wat alsnog een handeling is die een ander niet voor elkaar krijgt al de telefoon in mijn broek zit) om contactloos te betalen via ING.
Je dient wel degelijk te ontgrendelen bij Apple Pay betalingen.
Zolang ik niet de zijknop dubbelklik op mijn Watch, kan niemand wat doen. En de lees afstand is vrij minimaal, 2-3 cm Max van betaalterminal af. Dus je bedenkingen bij de veiligheid van Apple Pay is niets anders dan onwetendheid.

• Xabre
  • Niet online
Nogmaals geprobeerd om de laatste twee incasso's via N26 te laten verlopen bij bedrijven die eerst moeilijk deden en intussen is ook dat gelukt (afschrijving hypotheek en abonnement cv-ketel onderhoud). Lijkt erop dat het wel langzaam aan beter gaat. :)

ASN kan ik nu opzeggen.

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:20
Xabre schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:30:
Lijkt erop dat het wel langzaam aan beter gaat. :)
Nog niet mijn ervaring. Van de week nog Flatex, notabene zelf Duits, willen geen DE IBAN 8)7

• Xabre
  • Niet online
eggda schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:38:
[...]

Nog niet mijn ervaring. Van de week nog Flatex, notabene zelf Duits, willen geen DE IBAN 8)7
Das raar, ik heb ook Flatex en gekoppeld aan N26.

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:20
Inderdaad erg raar. Support geeft aan dat dat de reden is dat mijn aanvraag 2 weken blijft steken... 7(8)7

• J0kerNL
eggda schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:17:
Inderdaad erg raar. Support geeft aan dat dat de reden is dat mijn aanvraag 2 weken blijft steken... 7(8)7
eggda schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:38:
[...]

Raar, ik had voor Flatex ook N26 gebruikt, maar dat is al enkele weken geleden, wellicht dat er tussentijds iet veranderd is.

• Krekatos
Nu ik mijn N26 ook steeds actiever gebruik (voornamelijk dagelijkse boodschappen om hier meer controle op te houden, want toffe statistieken), merk ik op dat veel mensen toch verbaasd zijn door de doorzichtige kaart met zwarte rand. Ik heb nu een stuk of vier keer gehad dat mensen achter de kassa vroegen wat voor kaart het was. Misschien eens een visitekaartje afgeven met mijn persoonlijke code erop voor de gratis €15,- :P

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:20

nlboy

Alles kitz?

Laatste paar dagen had ik Uber gebruikt en een fooi gegeven. Uber doet de fooi als aparte transactie, maar omdat ik niet genoeg geld op mijn N26 rekening krijg ik nu naast de fooi van 2 euro een boete van 3 euro. Kortom voor 3x ritjes + 3x fooi moet ik nu € 18 euro boete betalen. Ik was even vergeten dat Uber via PayPal nog gekoppeld was aan mijn N26 rekening.

Ik ga N26 opzeggen (ook al is het mijn schuld), omdat ik dit zwaar frustrerend vind ondanks dat de betaling mislukt is. Als N26 de bedragen voor had geschoten, dan snap ik op zich de boete nog wel.

nlboy wijzigde deze reactie 08-10-2019 19:13 (14%)

• Tartarus
nlboy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:54:
Laatste paar dagen had ik Uber gebruikt en een fooi gegeven. Uber doet de fooi als aparte transactie, maar omdat ik niet genoeg geld op mijn N26 rekening krijg ik nu naast de fooi van 2 euro een boete van 3 euro. Kortom voor 3x ritjes + 3x fooi moet ik nu € 18 euro boete betalen. Ik was even vergeten dat Uber via PayPal nog gekoppeld was aan mijn N26 rekening.

Ik ga N26 opzeggen (ook al is het mijn schuld), omdat ik dit zwaar frustrerend vind ondanks dat de betaling mislukt is. Als N26 de bedragen voor had geschoten, dan snap ik op zich de boete nog wel.
3*2 = 6 en 3*3 = 9, 6 + 9 = 15.
Ik wist niet eens dat N26 je een boete gaf als je niet genoeg geld op je rekening had voor een automatische incasso.
Edit: laat maar, ik snap ‘m al. Je hebt totaal 6 afgekeurde incasso’s met elk een boete van €3

Tartarus wijzigde deze reactie 08-10-2019 19:20 (6%)

• Tartarus
edit : foutje

Tartarus wijzigde deze reactie 08-10-2019 19:20 (93%)
Reden: Foutje

• Xabre
  • Niet online
Krekatos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:45:
Nu ik mijn N26 ook steeds actiever gebruik (voornamelijk dagelijkse boodschappen om hier meer controle op te houden, want toffe statistieken), merk ik op dat veel mensen toch verbaasd zijn door de doorzichtige kaart met zwarte rand. Ik heb nu een stuk of vier keer gehad dat mensen achter de kassa vroegen wat voor kaart het was. Misschien eens een visitekaartje afgeven met mijn persoonlijke code erop voor de gratis €15,- :P
Bij de Albert Heijn denken ze vaak dat de transparante Maestro een creditcard is :P

• Tartarus
Xabre schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:31:
[...]

Bij de Albert Heijn denken ze vaak dat de transparante Maestro een creditcard is :P
Ik vind wel dat de doorzichtige kaart van N26 meer nieuwsgierig blikken trekt dan betalen met mijn Apple Watch doet 🙈

• Iemt
Waren er al NL banken die instant payments ondersteunen met N26?

• Tartarus
Iemt schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:33:
Ik kan je nu alvast vertellen dat ABN AMRO dat niet doet. Tussen 10-12 uur in de ochtend en tussen 14-16 uur op werkdagen worden overmakingen verwerkt tussen de twee banken. Ik kan niet wachten totdat realtime transacties ingevoerd wordt.

• Siask
Iemt schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:33:
Dat lijkt me sterk, als N26 het zelf niet ondersteunt.

Zie ook: https://support.n26.com/e...ow-long-do-transfers-take

• Datisraar
Ja, ik word wel steeds minder vrolijk van die N26. Heb nu al weer een boete van 3 € gehad wegens onvoldoende saldo voor mijn incasso. Dit kunnen ze toch niet maken? Zeer frustrerend. Instant Payment doet het ook nog niet en ook nog geen IDeal betaling. N26 pas dat eerst nog maar eens aan!

• Xabre
  • Niet online
Zorg gewoon voor voldoende saldo dan :?

• Datisraar
Ja, maar instant payment doet het nog niet en een gewone overboeking duurt wel een aantal uren tot bijna een dag. Ik denk toch dat ik deze bankrekening minder ga gebruiken, want ik wil ook graag met iDeal willen betalen en N26 reageert niet wanneer dat komt.

• Iemt
Xabre schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:39:
Zorg gewoon voor voldoende saldo dan :?
Niet vergeten dat in NL de banken je 3-5 dagen de tijd bieden om genoeg saldo te hebben op je rekening voor de incasso, en zelfs dan als ie mislukt kost het je niks. Dat is wel een dingetje bij N26, die chargen je als je niet diezelfde dag voor 1800 het geld op je rekening hebt staan.

• Datisraar
@ lemt: precies! En omdat Instant Payment niet werkt lukt vaak een overboeking niet meer voor 18.00 en krijg je dus die 3€ boete.

• Iemt
Datisraar schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:43:
Ja, maar instant payment doet het nog niet en een gewone overboeking duurt wel een aantal uren tot bijna een dag. Ik denk toch dat ik deze bankrekening minder ga gebruiken, want ik wil ook graag met iDeal willen betalen en N26 reageert niet wanneer dat komt.
iDeal zie ik niet komen, al zou NL IBAN al zorgen dat ze heel praktisch worden. iDeal kun je nog best omzeilen (al is het wel moeilijk omdat het de norm is in NL). Bedrijven die alleen van NL IBANs afschrijven zijn wat lastiger (en dan vooral AMEX en ICS)

• Siask
Ik denk toch dat ik deze bankrekening minder ga gebruiken, want ik wil ook graag met iDeal willen betalen en N26 reageert niet wanneer dat komt.
Nou, dat kan ik je wel vertellen: dat komt niet. Hier stond laatst dat ze 10.000 klanten zouden hebben in NL (dat ligt niet zover van mijn eigen schatting), in Frankrijk hebben ze een miljoen, ze gaan IMHO eerder papieren cheques uitgeven voor Frankrijk dan iDEAL ondersteunen.

• Xabre
  • Niet online
Zoals Siask al zei, iDeal gaat er niet komen. Persoonlijk red ik het wel zonder iDeal, veel webshop accepteren ook wel Mastercard of Paypal tegenwoordig en anders schrijf ik het gewoon over. Enigste waar ik iDeal voor mis is de RDW. (online auto schorsen.. maar zou ik ook bij het postkantoor kunnen doen :P )

• Uffje

Uffje

Xabre schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:39:
[...]

Zoals Siask al zei, iDeal gaat er niet komen. Persoonlijk red ik het wel zonder iDeal, veel webshop accepteren ook wel Mastercard of Paypal tegenwoordig en anders schrijf ik het gewoon over. Enigste waar ik iDeal voor mis is de RDW. (online auto schorsen.. maar zou ik ook bij het postkantoor kunnen doen :P )
En nog een grote waarbij alleen iDeal werkt: NS. Abonnement moet met iDeal worden verwerkt.

... na de zomer

• gebakken peer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-11 13:58
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
@gebakken peer
Ik weet niet of N26 hier veel te verwijten valt. Zij moeten zich aan wet- en regelgeving houden.

Members only:

• gebakken peer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-11 13:58
@Wally2002 Alleen de transactie op hold. Bedrag is uiteindelijk om maandag om 11u binnengekomen. Wel na aardig wat in support te hebben gehangen, misschien heeft dit nog iets geholpen. Ze zijn inderdaad verplicht erop te letten maar naar wat ik begrijp zijn ze niet verplicht om transacties tegen te houden. Enekl verdachte zaken moeten gerapporteerd worden.

• J0kerNL
Spannend, krijg een refund terug van Paypal in JPY. Ben benieuwd of N26 dit gaat accepteren of declinen.

• Tartarus
J0kerNL schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:59:
Spannend, krijg een refund terug van Paypal in JPY. Ben benieuwd of N26 dit gaat accepteren of declinen.
Volgens mij doet Paypal dat gewoon in euro’s overmaken.
Maar houd ons zeker op de hoogte.

• Nieeels_
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 30-10 15:11
Hallo! Sinds kort heb ik ook een N26 rekening en de pas ontvangen. Nou heb ik hem geactiveerd en getest bij een ATM en er kwam geld uit. Alleen ik zit met een probleem dat de pas wordt geweigerd bij de Jumbo en bij de Albert Heijn. Ook wordt hij geweigerd bij de Blokker. Doe ik wat verkeerd en moet ik nog wat anders doen om het voormekaar te krijgen?

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16:35
100 euro storten naar je nieuwe rekening en dan een Maestro pas aanvragen. Standaard krijg je een Mastercard en die accepteren veel winkels hier in NL niet.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | V&A Advertenties | AlpenCams

• Iemt
Siask schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:13:
[...]

Nou, dat kan ik je wel vertellen: dat komt niet. Hier stond laatst dat ze 10.000 klanten zouden hebben in NL (dat ligt niet zover van mijn eigen schatting), in Frankrijk hebben ze een miljoen, ze gaan IMHO eerder papieren cheques uitgeven voor Frankrijk dan iDEAL ondersteunen.
Als ik Support mag geloven zouden ze wel willen kijken naar Nederlandse IBANS, mits hier genoeg vraag voor is.

Dus eigk moeten NL klanten massaal een mailtje naar ze sturen, welliht dst ze er dan naar kijken. Want in Spanje is t gelukt

• Tartarus
Iemt schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:27:
[...]

Als ik Support mag geloven zouden ze wel willen kijken naar Nederlandse IBANS, mits hier genoeg vraag voor is.

Dus eigk moeten NL klanten massaal een mailtje naar ze sturen, welliht dst ze er dan naar kijken. Want in Spanje is t gelukt
Eigenlijk vind ik dat DNB dat van begin af aan moest afdwingen, toen N26 kenbaar maakte dat ze ook in Nederland wilden opereren.

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:07
gebakken peer schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:14:
Members only:
De reden dat dit "zo lang" duurt is natuurlijk dat er dan rente ervan getrokken kan worden. Dat je tig keer bij support hebt gehangen zal het wel ietswat versneld hebben, maar de rente is waar het ze om gaat.

Dat je drie euro boete krijgt omdat je bij een auto incasso het geld er niet op hebt staan is natuurlijk vervelend, maar ook weer hun verdienmodel.Het is een gratis account, dan moet je daar gewoon rekening mee houden en vooral de voorwaarden lezen.

• Tartarus
Yzord schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:05:
[...]

De reden dat dit "zo lang" duurt is natuurlijk dat er dan rente ervan getrokken kan worden. Dat je tig keer bij support hebt gehangen zal het wel ietswat versneld hebben, maar de rente is waar het ze om gaat.

Dat je drie euro boete krijgt omdat je bij een auto incasso het geld er niet op hebt staan is natuurlijk vervelend, maar ook weer hun verdienmodel.Het is een gratis account, dan moet je daar gewoon rekening mee houden en vooral de voorwaarden lezen.
N26 is mijn secundaire bank. Dat wil zeggen dat er alleen geld op staat als ik dat wil.
Ik ben dan voorlopig helemaal niet van plan automatische incasso’s of PayPal er aan te koppelen. Ik heb met regelmaat dat ik weinig geld op N26 heb staan, daar heb ik mijn ABN AMRO rekening voor.

• Iemt
[...]

Die 3 euro innen ze ook bij de Metal en You abonnementen, ze weten gewoon dat als je niet op tijd bent er veel geld te halen valt

• Yzord
Tartarus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:07:
[...]

N26 is mijn secundaire bank. Dat wil zeggen dat er alleen geld op staat als ik dat wil.
Ik ben dan voorlopig helemaal niet van plan automatische incasso’s of PayPal er aan te koppelen. Ik heb met regelmaat dat ik weinig geld op N26 heb staan, daar heb ik mijn ABN AMRO rekening voor.
Het is ook mijn secundaire bank, maar als je hem dan gebruikt dan moet je ook zorgen dat er geld op staat ;)

Want ze zullen alles aanpakken om je geld afhandig te maken omdat het een gratis account is.
Iemt schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:09:
[...]

Die 3 euro innen ze ook bij de Metal en You abonnementen, ze weten gewoon dat als je niet op tijd bent er veel geld te halen valt
Ow, dat wist ik niet. Lekker dan. Dan is N26 helemaal niet zo handy als je een betaalde account neemt.

Yzord wijzigde deze reactie 15-10-2019 19:11 (22%)

• Siask
Iemt schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:27:
[...]
Dus eigk moeten NL klanten massaal een mailtje naar ze sturen, welliht dst ze er dan naar kijken.
Ja, massaal mailen, maar dan naar de DNB over IBAN-discriminatie!

En dan nog, ze hebben in Spanje meer dan 250.000 klanten, en daar is de IBAN-discriminatie nog van een iets ander niveau als in Nederland. Zelfde verhaal: van die 10.000 tot 20.000 klanten in Nederland zijn ze echt niet onder de indruk.
[...]
En waar denk jij dat een bank op dit moment enige rente trekt? N26 verdient veel meer door compliance zo karig mogelijk uit te voeren en zo weinig mogelijk mensen te woord te staan, dat is veel meer kosten besparen dan dat ze ooit aan rente kunnen trekken.

Siask wijzigde deze reactie 15-10-2019 20:02 (36%)

• J0kerNL
Tartarus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:16:
[...]

Volgens mij doet Paypal dat gewoon in euro’s overmaken.
Maar houd ons zeker op de hoogte.
Heb mijn refund netjes teruggekregen! N26 heeft ook hun koers gebruikt dus alles is prima _/-\o_

• Mozzy
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Nieeels_ schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:18:
...Alleen ik zit met een probleem dat de pas wordt geweigerd bij de Jumbo en bij de Albert Heijn. Ook wordt hij geweigerd bij de Blokker. Doe ik wat verkeerd en moet ik nog wat anders doen om het voormekaar te krijgen?
AH en Blokker zijn bekend, maar bij steeds meer Jumbo's kan je met Mastercard, Visa én American Express betalen. Waarschijnlijk heb jij nog een filiaal te pakken waar het niet geaccepteerd wordt. Bij mij hier maakt het niet uit welke kaart ik trek, ze doen het allemaal.

• J0kerNL
@Whatson Kan er een FAQ worden aangemaakt in de header :+

• Nieeels_
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 30-10 15:11
Nog een vraagje, klopt het dat de meastro pas van N26 niet geschikt is voor Apple Pay?
En als het wel zo is hoe stel ik het in? Want hij pakt steeds me MasterCard

• Tartarus
Nieeels_ schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:49:
Nog een vraagje, klopt het dat de meastro pas van N26 niet geschikt is voor Apple Pay?
En als het wel zo is hoe stel ik het in? Want hij pakt steeds me MasterCard
Dat klopt. Enkel de MasterCard kan je toevoegen aan Apple Pay.

• Xabre
  • Niet online
Klopt, zoals hierboven als gemeld, enkel MasterCard. Wel stom want juist ook voor Nederland hebben ze een Maestro omdat de acceptatie van MasterCard in winkels hier stukken minder is.. maar vervolgens ondersteunen ze 'm niet in Apple Pay. |:(

• Iemt
Shared Spaces is in beta momenteel bij N26, volgens support zou shared accounts op het verlanglijstje staan maar zodra er meer over bekend is word dit gedeeld op Social Media :(

Zijn welke leuke uitbreidingen voor N26, maar helaas blijft het een bank voor "erbij"

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:01
Als ik een account open bij N26, dan krijg ik een betaalrekening en een aparte rekening voor de creditcard? Creditcard wordt automatisch na x dagen thuisgestuurd. Maestro pas wordt pas thuisgestuurd nadat je €100 op die rekening heb gezet?

• Tartarus
GioStyle schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:03:
Als ik een account open bij N26, dan krijg ik een betaalrekening en een aparte rekening voor de creditcard? Creditcard wordt automatisch na x dagen thuisgestuurd. Maestro pas wordt pas thuisgestuurd nadat je €100 op die rekening heb gezet?
Je krijgt 1 rekening. Daar krijg je automatisch een CreditCard voor opgestuurd. Vervolgens kan je na aan enkele voorwaarden voldaan te hebben zelf een Maestro kaart aanvragen.

• lucash
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11-11 23:51
Tartarus schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:10:
[...]

Je krijgt 1 rekening. Daar krijg je automatisch een CreditCard voor opgestuurd. Vervolgens kan je na aan enkele voorwaarden voldaan te hebben zelf een Maestro kaart aanvragen.
Debit MasterCard ;)

• Tartarus
Inderdaad. Dit is correct.

• Krekatos
Ik heb sinds kort dat beide kaarten (debit en Maestro) niet meer geaccepteerd worden bij enkele winkels, terwijl ik daar wel met in iedere geval de Maestro kaart eerder wel heb betaald. Hebben andere mensen hier ook problemen mee?

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-11 12:02
Zijn de regels van contante geldopname voor bestaand eklanten ook aangepast bij N26? Ik ga binnenkort naar Costa Rica en wil gebruik maken van zowel Revolut als N26 maar dacht iets begrepen te hebben dat (beide) de regels voor geldopname veranderd hebben.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Yzord
Krekatos schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:28:
Ik heb sinds kort dat beide kaarten (debit en Maestro) niet meer geaccepteerd worden bij enkele winkels, terwijl ik daar wel met in iedere geval de Maestro kaart eerder wel heb betaald. Hebben andere mensen hier ook problemen mee?
Heb dit ook eerder gehoord. Beetje vreemd is het wel, want ze moeten vooraf geladen worden.

• U123456
icecreamfarmer schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:13:
Zijn de regels van contante geldopname voor bestaand eklanten ook aangepast bij N26? Ik ga binnenkort naar Costa Rica en wil gebruik maken van zowel Revolut als N26 maar dacht iets begrepen te hebben dat (beide) de regels voor geldopname veranderd hebben.
Volgens de prijslijst nog steeds hetzelfde met de N26 Mastercard. In Euro maximaal 5x gratis, daarna 2 euro kosten. In andere valuta altijd 1,7% koersopslag.

Zie prijslijst: https://docs.n26.com/lega...3account-pricelist-en.pdf (Version 2.1., Date: 01.09.2019)

Opmerkelijk: geldopnames met de N26 Maestro staan niet als mogelijkheid vermeld op de prijslijst. Foutje? Moet je trouwens toch niet doen, standaard altijd 2 piek kosten ....

• icecreamfarmer
U123456 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:21:
[...]
Volgens de prijslijst nog steeds hetzelfde met de N26 Mastercard. In Euro maximaal 5x gratis, daarna 2 euro kosten. In andere valuta altijd 1,7% koersopslag.

Zie prijslijst: https://docs.n26.com/lega...3account-pricelist-en.pdf (Version 2.1., Date: 01.09.2019)

Opmerkelijk: geldopnames met de N26 Maestro staan niet als mogelijkheid vermeld op de prijslijst. Foutje? Moet je trouwens toch niet doen, standaard altijd 2 piek kosten ....
Hmm dat is wel echt een verslechtering toen ik de kaart aanvroeg was geldopname in buitenlandse valuta voor niets (met een max van 1x per maand).

• U123456
icecreamfarmer schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:27:
Hmm dat is wel echt een verslechtering toen ik de kaart aanvroeg was geldopname in buitenlandse valuta voor niets (met een max van 1x per maand).
In de tijd van Number26 is het zelfs onbeperkt gratis geweest. En dat hebben ze toen geweten.
Maar die 1,7% opslag bij ATM transacties in vreemde valuta is er al sinds de start van N26 buiten Duitsland, dus sinds eind 2016.

Misschien is de Maestropas van Moneyou Go dan een alternatief? Geen kosten of koersopslag bij ATM geldopnamen buiten de Eurozone. Max. 500 EUR per dag. Link: Discussie over & Ervaringen met Moneyou Go

U123456 wijzigde deze reactie 24-10-2019 17:11 (41%)

• icecreamfarmer
U123456 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

In de tijd van Number26 is het zelfs onbeperkt gratis geweest. En dat hebben ze toen geweten.
Maar die 1,7% opslag bij ATM transacties in vreemde valuta is er al sinds de start van N26 buiten Duitsland, dus sinds eind 2016.

Misschien is de Maestropas van Moneyou Go dan een alternatief? Geen kosten of koersopslag bij ATM geldopnamen buiten de Eurozone. Max. 500 EUR per dag. Link: Discussie over & Ervaringen met Moneyou Go
Dank je, dat ziet er interessant uit.

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Zijn de regels van contante geldopname voor bestaand klanten ook aangepast bij N26? Ik ga binnenkort naar Costa Rica en wil gebruik maken van zowel Revolut als N26 maar dacht iets begrepen te hebben dat (beide) de regels voor geldopname veranderd hebben
Je kan ook naar knab kijken die hebben ook lagere toeslag bij opname maar de betaalrekening is niet gratis

saharoen wijzigde deze reactie 25-10-2019 21:56 (19%)

• U123456
saharoen schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:49:
Je kan ook naar knab kijken die hebben ook geen toeslag bij opname maar de betaalrekening is niet gratis
Buiten de eurozone is de koersopslag bij Knab 0,5%, dus niet gratis.
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True