Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11:11
Ben benieuwd of Google Pay binnenkort ook komt _/-\o_

• Nss
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-10 17:22

Nss

The Dude Abides

Yes! Ook weer toegevoegd (nadat die vorige keer na een paar uur eruit gegooid was)

De Maestro zullen ze wel niet toevoegen, omdat ze alleen aan Nederlandse klanten deze kaart aanbieden.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Nss schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:06:
De Maestro zullen ze wel niet toevoegen, omdat ze alleen aan Nederlandse klanten deze kaart aanbieden.
Dat is niet juist, de Maestro wordt ook aangeboden aan klanten uit Duitsland en Oostenrijk.

Daarmee geef ik het duidelijk meer kans dan indien het alleen in Nederland (of Nederland en Oostenrijk) aangeboden zou worden, ik denk toch wel dat N26 ook streeft naar de maximale share-of-wallet.

Veel klanten van N26 zullen namelijk kunnen kiezen uit verschillende banken, en de kans dat de gemiddelde N26 alternatieven kent en/of overstapt op alternatieven lijkt me behoorlijk groot (want je moest sowieso al moeite doen om je N26 rekening te openen).

• Nss
  • Laatst online: 13-10 17:22

Nss

The Dude Abides

Siask schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:37:
[...]

Dat is niet juist, de Maestro wordt ook aangeboden aan klanten uit Duitsland en Oostenrijk.

Daarmee geef ik het duidelijk meer kans dan indien het alleen in Nederland (of Nederland en Oostenrijk) aangeboden zou worden, ik denk toch wel dat N26 ook streeft naar de maximale share-of-wallet.

Veel klanten van N26 zullen namelijk kunnen kiezen uit verschillende banken, en de kans dat de gemiddelde N26 alternatieven kent en/of overstapt op alternatieven lijkt me behoorlijk groot (want je moest sowieso al moeite doen om je N26 rekening te openen).
Ah je hebt gelijk.
De kans is daarmee inderdaad groter dat ze het introduceren, alleen is het in Duitsland waar Apple Pay al tijdje werkt ook nog niet geactiveerd. We zullen zien... :)

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09:04
J0kerNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:03:
Ben benieuwd of Google Pay binnenkort ook komt _/-\o_
Google pay bestaat toch al? ;)

xbox: pvanst1p

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Sofort kan nu met N26. Komt iDeal er dan ook aan?

Lekker!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 06:22
Napsju schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:19:
Sofort kan nu met N26. Komt iDeal er dan ook aan?

[Afbeelding]
Ik dacht dat SOFORT al met N26 werkte. Volgens reports eerder in het topic wel. Of gaat het om top up naar N26?

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:46
oohh schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:29:
[...]

Ik dacht dat SOFORT al met N26 werkte. Volgens reports eerder in het topic wel. Of gaat het om top up naar N26?
Kan inderdaad al een lange tijd.

Ideal zou wel een mooie toevoeging zijn want dan was ik volledig naar N26 gegaan.
AMEX en ICS gaan toch niet de DE Iban accepteren.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14-10 12:24
Sofort werkte in 2017 al, dit is niet nieuw. Het staat alleen niet op de N26 website.

Als je Duitsland als land invult en de bankcode uit je IBAN-nummer (1001 1001) heb je N26 zo gevonden.

AlbertJP wijzigde deze reactie 03-09-2019 20:55 (38%)

• Iemt
ICS over de IBAN discriminatie:

Klopt het dat jullie ook internationale Ibans gaan ondersteunen?

Zag namelijk in het aanvraagformulier dat Belgische en Duitse IBANS wel herkend worden maar dat het aanvraagformulier een storing geeft aan het einde

Reactie van ICS

Hoi, IBAN is de Europese vorm voor het bankrekeningnummer. Het aanvraagformulier herkent een geldig IBAN. De aanvraag kan vanuit de wetgeving echter alleen in behandeling worden genomen met een Nederlandse IBAN. Weet je zo voldoende?

Mijn reactie

Wat bedoel je met wetgeving? Aangezien er juist sprake is van IBAN discriminatie nu.

ICS

Soms zijn financiële wet- en regelgeving tegenstrijdig. Het belang is groter dat we je betalingen ontvangen vanaf een NL’se IBAN. Alleen via een NL’se bank kunnen we controleren of je betaling afkomstig is van een IBAN op je naam en adres.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Ik denk dat ze willen voorkomen dat (het saldo van jouw CC) gevoed wordt door iemand anders dan jij.

• Iemt
Vinnienerd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:46:
Ik denk dat ze willen voorkomen dat (het saldo van jouw CC) gevoed wordt door iemand anders dan jij.
Kan ik me wat bij voorstellen, maar als zelfs de fiscus in staat is om (na aanleveren bewijzen) om op N26 uit te betalen dan kan ICS dat ook zou je zeggen.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:11
Iemt schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:40:
ICS over de IBAN discriminatie:

Klopt het dat jullie ook internationale Ibans gaan ondersteunen?

Zag namelijk in het aanvraagformulier dat Belgische en Duitse IBANS wel herkend worden maar dat het aanvraagformulier een storing geeft aan het einde

Reactie van ICS

Hoi, IBAN is de Europese vorm voor het bankrekeningnummer. Het aanvraagformulier herkent een geldig IBAN. De aanvraag kan vanuit de wetgeving echter alleen in behandeling worden genomen met een Nederlandse IBAN. Weet je zo voldoende?

Mijn reactie

Wat bedoel je met wetgeving? Aangezien er juist sprake is van IBAN discriminatie nu.

ICS

Soms zijn financiële wet- en regelgeving tegenstrijdig. Het belang is groter dat we je betalingen ontvangen vanaf een NL’se IBAN. Alleen via een NL’se bank kunnen we controleren of je betaling afkomstig is van een IBAN op je naam en adres.
Ik ben wel heel benieuwd welke wetgeving ze bedoelen. Het blijft nu nog vaag. Lijkt in het kader van mogelijk witwassen te zijn?

• Brent
  • Nu online
FYI: dit is de wet die het verhaal garandeerd: http://wetten.overheid.nl/BWBR0032230/2016-07-03

Je kunt ze in gebreke stellen, en vragen om een formele uitleg en oplossing (daartoe is men in elk geval verplicht) en een kopie naar meldpuntIBANdiscriminatie@dnb.nl sturen.

Mijn ervaring is dat ze formeel in gebreke stellen in de helft van de gevallen al genoeg is (kan het toch opeens). Anders een telefoontje van DNB, en als men dan nog weigert, ja, dan wordt het lastig, dan moet je kiezen of het de moeite van de rechtsgang waard is of niet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Siask
  • Nu online
Het leuke is ook nog dat ICS B.V. voor Duitsland gewoon een vestiging in Düsseldorf heeft, in plaats van een andere rechtspersoon.

Daar bovenop bankieren ze in Duitsland bij BNP Paribas in plaats van bij hun moederbedrijf, ABNAMRO.

Met andere woorden: het is niet een heel fantastisch verhaal, en dan kunnen ze namelijk sowieso ook Duitse bankrekeningen controleren, als dat een vereiste is.

Als je het zelf nakijken wilt: https://www.icscards.de/uber-ics/impressum

• AlbertJP
Probeer eens een bewijs mee te sturen dat de rekening op jouw naam staat. N26 klantenservice kan je dat zo geven. Maakt het misschien makkelijker voor hen om dit te accepteren.

• Iemt
AlbertJP schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:33:
Probeer eens een bewijs mee te sturen dat de rekening op jouw naam staat. N26 klantenservice kan je dat zo geven. Maakt het misschien makkelijker voor hen om dit te accepteren.
Helpt niet, men wil dat wr een NL IBAN word gezet als tegenrekening. Wel mag ik handmatig overboeken van een buitenlandse rekening, zolang de tegenrekening NL is.

En een gang naar de rechter/in gebreke stellen is ook niet handig want dan krijg je een “verstoorde” relatie met ze. Jammer dat ze zo moeilijk doen.

Mocht er iemand zijn die met succes ze N26 rekening heeft gekoppeld laat het maar weten :)

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:25
piripi schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:19:
[...]

Google pay bestaat toch al? ;)
Ik hoop juist op Android Tap&Pay, ofwel directe toegang tot je NFC chip voor banking apps. Dan hoeft er geen derde partij tussen te zitten en lopen je transacties dus niet via Google.

• mldot.be
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 09:53
Ik kwam er gisteren pas achter dat Apple Pay via N26 nu ook in Nederland werkt! Ik had de aankondiging volledig gemist of het moet wat stiller geintroduceerd zijn. Heeft iemand het al getest?

• Iemt
mldot.be schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:59:
Ik kwam er gisteren pas achter dat Apple Pay via N26 nu ook in Nederland werkt! Ik had de aankondiging volledig gemist of het moet wat stiller geintroduceerd zijn. Heeft iemand het al getest?
Werkt vooralsnog met de MC en werkt prima vind ik

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11:08
Laatst mijn debitcard ontvangen en geactiveerd en code ingesteld. Vorige week in het buitenland geweest en kreeg steeds te zien dat mijn pincode incorrect was. Deze heb ik opnieuw ingesteld in de app en nog steeds kreeg ik de melding. De hele vakantie heb ik dus geen gebruik kunnen maken van de kaart... Iemand een idee hoe dit kan? Activeren heb ik al gedaan en ik weet dat de pincode correct was.

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09:04
Heb je al eens ergens betaald in de winkel bij je thuis in de buurt?

xbox: pvanst1p

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 21:50
Dit is bijna 3 jaar geleden al eens beantwoord.

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11:08
Was ik vergeten te melden, dat heb ik ook geprobeerd. Dit moest ik de eerste keer dt ik hem ontving ook doen, maar ditmaal werkte dit helaas niet.

Krekatos wijzigde deze reactie 06-09-2019 15:16 (23%)

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 21:50
Dan zou ik maar eens een chat beginnen met de klantenservice. Ergens is het fout gegaan, misschien kunnen zij zien waar.

• Oceanview
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:53
Krekatos schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:00:
Laatst mijn debitcard ontvangen en geactiveerd en code ingesteld. Vorige week in het buitenland geweest en kreeg steeds te zien dat mijn pincode incorrect was. Deze heb ik opnieuw ingesteld in de app en nog steeds kreeg ik de melding. De hele vakantie heb ik dus geen gebruik kunnen maken van de kaart... Iemand een idee hoe dit kan? Activeren heb ik al gedaan en ik weet dat de pincode correct was.
Ik had eergisteren iets soortgelijks, heb de pas al gebruikt in Turkije en daar werkte hij. Maar om mijn hotel te betalen in Egypte kreeg ik inderdaad de melding incorrect pin gelukkig heb ik nog mijn ING creditcard.

• SAICRJMPM
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-09 17:30
Ik heb sinds gisteren de N26 debit mastercard (zag geen optie voor maestro anders had ik die besteld), maar hij wordt in de winkels waar ik ga niet geaccepteerd. Ik las in dit topic dat velen er geen moeite mee hebben. Kan het dat die personen in Amsterdam wonen waar veel toeristen komen? Daar kan ik me voorstellen dat de meeste winkels het accepteren. Pinnen uit geldautomaat werkt wel.

Overigens kun je buiten Europe met een maestro card bij betaalterminals betalen? Ik las buiten Europa wordt debit mastercard veel meer geaccepteerd, dat je aan maestro kaarten alleen wat hebt bij geldautomaten. Maestro is heel groot in Europa maar niet erbuiten.

• SAICRJMPM
Oceanview schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:06:
[...]

Ik had eergisteren iets soortgelijks, heb de pas al gebruikt in Turkije en daar werkte hij. Maar om mijn hotel te betalen in Egypte kreeg ik inderdaad de melding incorrect pin gelukkig heb ik nog mijn ING creditcard.
Ik heb een vermoeden. Bij de meeste EMV chips staat de PIN ook op de chip opgeslagen en sommige betaalterminals maken geen verbinding met de issuer bank (via het Mastercard netwerk) om de pin te controleren maar vragen het aan de card zelf. Dit heet offline autorisatie. Sinds die N26 card waarschijnlijk de PIN niet opgeslagen heeft op de EMV chip kun je op die terminals er dus niet mee betalen.

• Oceanview
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:53
SAICRJMPM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:36:
[...]

Ik heb een vermoeden. Bij de meeste EMV chips staat de PIN ook op de chip opgeslagen en sommige betaalterminals maken geen verbinding met de issuer bank (via het Mastercard netwerk) om de pin te controleren maar vragen het aan de card zelf. Dit heet offline autorisatie. Sinds die N26 card waarschijnlijk de PIN niet opgeslagen heeft op de EMV chip kun je op die terminals er dus niet mee betalen.
Dat zou heel goed kunnen. Ik herinner me vaag dat tijdens het betalen met mijn N26 kaart die om mijn pin vroeg maar met mijn andere kaart was het ineens een offline pin die gevraagd werd.
Voor de rest niet inhoudelijk gekeken wat de betaalterminal allemaal deed. :P

• SAICRJMPM
Oceanview schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:53:
[...]

Dat zou heel goed kunnen. Ik herinner me vaag dat tijdens het betalen met mijn N26 kaart die om mijn pin vroeg maar met mijn andere kaart was het ineens een offline pin die gevraagd werd.
Voor de rest niet inhoudelijk gekeken wat de betaalterminal allemaal deed. :P
Vraag me dan wel af waaom die terminals niet online autorisatie doen, want je hebt sowieso verbinding met de Issuer nodig om te checken of er wel genoeg geld op de rekening staat lijkt me.

• J0kerNL
SAICRJMPM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:33:
Ik heb sinds gisteren de N26 debit mastercard (zag geen optie voor maestro anders had ik die besteld), maar hij wordt in de winkels waar ik ga niet geaccepteerd. Ik las in dit topic dat velen er geen moeite mee hebben. Kan het dat die personen in Amsterdam wonen waar veel toeristen komen? Daar kan ik me voorstellen dat de meeste winkels het accepteren. Pinnen uit geldautomaat werkt wel.

Overigens kun je buiten Europe met een maestro card bij betaalterminals betalen? Ik las buiten Europa wordt debit mastercard veel meer geaccepteerd, dat je aan maestro kaarten alleen wat hebt bij geldautomaten. Maestro is heel groot in Europa maar niet erbuiten.
Zoals eerder vermeld in dit topic kun je die vanaf 100 EUR op je rekening bestellen :P. Voor de kosten kun je naar de sheet kijken, Maestro is niet zo gunstig om die buiten EU te gebruiken.

• Wally2002
SAICRJMPM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:36:
[...]

Dit klopt en is hier al eerder in het topic gemeld.
Je kunt de PIN naar de chip laten wegschrijven door een geldopname bij een ATM te doen (hou wel eventuele fees in de gaten).

• SAICRJMPM
J0kerNL schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:40:
[...]

Zoals eerder vermeld in dit topic kun je die vanaf 100 EUR op je rekening bestellen :P. Voor de kosten kun je naar de sheet kijken, Maestro is niet zo gunstig om die buiten EU te gebruiken.
Heb er inderdaad maar 50 EUR opgezet intieel als eerste top up.

Maar toch las ik hier dat velen helemaal geen moeite hebben in Nederland met een debit masrtercard te betalen. Het kan dan toch niet anders dan dat ze in steden wonen waar veel toerisen komen lijkt me.

• SAICRJMPM
Ik heb inmiddels rekeningen bij meerdere online banken (Revolut, Transferwise, N26) - puur om te testen, kijken wat het allemaal inhoud, niet omdat ik het per se nodig heb, en heb dus vele kaarten.

Weet iemand of een kaart automatisch geblokkeerd wordt als je die een paar maanden niet gebruikt? Ik denk bijv dat ik de Visa Prepaid van Revolut niet veel zal gaan gebruiken,

• Siask
  • Nu online
SAICRJMPM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:31:
Weet iemand of een kaart automatisch geblokkeerd wordt als je die een paar maanden niet gebruikt? Ik denk bijv dat ik de Visa Prepaid van Revolut niet veel zal gaan gebruiken,
Nee, dat is geen probleem. Zo lang de rekening zelf actief blijft (ik zou er niet maanden lang € 0,00 op laten staan) blijven de kaarten ook actief.

Mijn N26 rekening is heel lang slapend geweest (bijna een jaar) en deed het zonder problem weer.

Da's ook logisch, want die fintech-bedrijven tellen iedere klant, of-ie nou actief of niet, voor hun Venture Capital.

Siask wijzigde deze reactie 07-09-2019 10:37 (9%)

• SAICRJMPM
Ik lees op N26 website dat het Google Pay ondersteund.
Helaas kan ik Google Pay in de Nederlandse Play Store niet downloaden. Ik vermoed omdat de grote banken hier het niet ondersteunen. Maar N26 - als issuer bank - ondersteunt het, dus als we de Google Pay app konden installeren kun je je N26 kaart registreren en kun je gewoon in heel Nederland met Google Pay betalen, zolang de merchant maar een contactloze betaalterminaal heeft (en dat heeft iedereen tegenwoordig wel). Merchants hoeven nl niks apart te doen om Google Pay te ondersteunen, ze moeten alleen zo een draadloze terminal hebben.

Nu N26 dus Google Pay aanbiedt zou Google in de NL Play Store Google Pay beschikbaar moeten stellen.

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 10:06

Uffje

THT: Zie signature

SAICRJMPM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:50:
Ik lees op N26 website dat het Google Pay ondersteund.
Helaas kan ik Google Pay in de Mederlandse Play Store niet downloaden. Ik vermoed omdat de grote banken hier het niet ondersteunen. Maar N26 - als issuer bank - ondersteunt het, dus als we de Google Pay app konden installeren kun je je N26 kaart registreren en kun je gewoon in heel Nederland met Google Pay betalen, zolang de merchant maar een contactloze betaalterminaal heeft (en dat heeft iedereen tegenwoordig wel). Merchants hoeven nl niks apart te doen om Google Pay te ondersteunen, ze moeten alleen zo een draadloze terminal hebben.

Nu N26 dus Google Pay aanbiedt zou Google in de NL Play Store Google Pay beschikbaar moeten stellen.
Onder aan de pagina staat het volgende.
Notice

Google Pay is only available in the United Kingdom, Denmark, Finland, France, Belgium, Germany, Ireland, Italy, Norway, Poland, Slovakia, Spain and Sweden.

... na de zomer

• SAICRJMPM
Uffje schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:56:
[...]

Onder aan de pagina staat het volgende.

[...]
Ja, maar dat klopt dus formeel niet. N26 ondersteunt het, dus als wij de app konden downloaden konden we met de N26 kaart via Google Pay in heel Nederlanden betalen. Maar we kunnen de Google Pay app niet downloaden.

(En die N26 kaart is formeel een Nederlandse kaart.)

• Siask
  • Nu online
SAICRJMPM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:23:
[...]
Ja, maar dat klopt dus formeel niet. N26 ondersteunt het, dus als wij de app konden downloaden konden we met de N26 kaart via Google Pay in heel Nederlanden betalen. Maar we kunnen de Google Pay app niet downloaden.

(En die N26 kaart is formeel een Nederlandse kaart.)
En juist omdat die N26 kaart een Nederlandse kaart is werkt het niet. Ze hebben gewoon geen toestemming om het aan te bieden aan klanten in Nederland. Dat is standaard zo voor multi-nationale fintech-bedrijven: ze krijgen voor Apple Pay en Google Pay licenties voor klanten per land.

Je kunt proberen om die kaart toe te voegen als je toch Google Pay geïnstalleerd hebt (bijvoorbeeld door een losse APK te downloaden). Daar kan ik mijn Duitse DKB-kaart prima toevoegen, en ook een Revolut-kaart die schijnbaar niet goed geregistreerd is, maar een recentere MasterCard en Maestro van Revolut niet.

• SAICRJMPM
Siask schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:27:
[...]

En juist omdat die N26 kaart een Nederlandse kaart is werkt het niet. Ze hebben gewoon geen toestemming om het aan te bieden aan klanten in Nederland. Dat is standaard zo voor multi-nationale fintech-bedrijven: ze krijgen voor Apple Pay en Google Pay licenties voor klanten per land.
Ah ha. Dan ligt het dus aan Google dat wij hier geen Google Pay kunnen gebruiken en niet aan onze banken. Waarom zou Google willen dat Nederlanders niet van Google Pay gebruik kunnen maken?

• Vinnienerd
  • Nu online
SAICRJMPM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:23:
[...]

Ah ha. Dan ligt het dus aan Google dat wij hier geen Google Pay kunnen gebruiken en niet aan onze banken. Waarom zou Google willen dat Nederlanders niet van Google Pay gebruik kunnen maken?
Omdat de card issuer (je bank) ook GPay moet ondersteunen. En dat doen de NLse banken dus blijkbaar nog niet, waardoor Google het hier ook nog niet lanceert.

• SAICRJMPM
Vinnienerd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:33:
[...]

Omdat de card issuer (je bank) ook GPay moet ondersteunen. En dat doen de NLse banken dus blijkbaar nog niet, waardoor Google het hier ook nog niet lanceert.
N26 met zijn NL kaart ondersteunt het wel en toch lanceert Google het niet

• Uffje

Uffje

SAICRJMPM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:38:
[...]

N26 ondersteunt Google Pay niet met z'n Nederlandse kaart, want in Nederland valt geen Google te ondersteunen.

... na de zomer

• Vinnienerd
  • Nu online
SAICRJMPM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:38:
[...]

N26 is geen Nederlandse bank.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:06
Vinnienerd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:02:
[...]

N26 is geen Nederlandse bank.
De MasterCard en Maestro card worden wel als zodanig beschouwd.
Daarom kon je als Nederlander Apple Pay niet activeren toen het in Duitsland of Frankrijk beschikbaar werd bij N26.

• J0kerNL
Siask schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:27:
[...]

Je kunt proberen om die kaart toe te voegen als je toch Google Pay geïnstalleerd hebt (bijvoorbeeld door een losse APK te downloaden). Daar kan ik mijn Duitse DKB-kaart prima toevoegen, en ook een Revolut-kaart die schijnbaar niet goed geregistreerd is, maar een recentere MasterCard en Maestro van Revolut niet.
Beetje offtopic eigenlijk: heb jij die DKB geopend voor die restrictie dat alleen mensen wonend in D-A-CH die aan kunnen vragen? :O

• Siask
  • Nu online
J0kerNL schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:45:
[...]
Beetje offtopic eigenlijk: heb jij die DKB geopend voor die restrictie dat alleen mensen wonend in D-A-CH die aan kunnen vragen? :O
Jazeker, geopend eind 2010 volgens mij. Mijn N26 op de dag dat het kon in Nederland :)

Siask wijzigde deze reactie 07-09-2019 21:52 (7%)

• J0kerNL
Siask schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:51:
[...]

Jazeker, geopend eind 2010 volgens mij. Mijn N26 op de dag dat het kon in Nederland :)
Helaas, ik zou er eentje willen openen alleen dat kan nu helaas niet meer. De VISA die hun hebben sprak mij wel aan..

• Henk van Dijk
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 12-10 14:57
Nu N26 ook Apple Pay in Nederland heeft. Weet iemand of het mogelijk is om te betalen bij bijvoorbeeld de AH (die geen creditkaarten accepteert) via Apple Pay?

• Chimsie78
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14-10 22:43
Ik krijg Apple Pay alleen geactiveerd op de N26 MC kaart en niet op de N25 Maestro, acceptatie van MC blijft laag in NL, jammer.

• SAICRJMPM
Henk van Dijk schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:07:
Nu N26 ook Apple Pay in Nederland heeft. Weet iemand of het mogelijk is om te betalen bij bijvoorbeeld de AH (die geen creditkaarten accepteert) via Apple Pay?
Als je je Maestro card of V-Pay card toevoegd aan Apple Pay dan zal het werken. Niet met Mastercard.
Merchants (zoals Albert Heijn) hoeven niks te doen om Apple Pay te ondersteunen (alleen maar een moderne contactloze terminal hebben en dat heeft zowat iedereen). Als je bank het ondersteunt kun je ermee betalen zolang AH de kaart maar ondersteunt. AH ondersteunt Maestro en V-Pay dus het moet werken, AH ondersteunt geen mastercard, ook niet als je hem gewoon in de gleuf steekt van de terminal. Dus werkt dat laatste met Apple Pay ook niet.

Edit: ik ga toch twijfelen. Omdat met Apple Pay de terminal van AH je PAN niet ziet (hij ziet alleen een token) hoe is het dan voor die terminal herkenbaar als een mastercard? Dus misschien dat het wel werkt!!

SAICRJMPM wijzigde deze reactie 08-09-2019 16:37 (20%)

• AlbertJP
Er is niet zo veel over te vinden, maar https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x suggereert dat de token net zo goed naar een betaalnetwerk wijst. Anders moesten winkels namelijk apart Apple Pay gaan ondersteunen.

• SAICRJMPM
AlbertJP schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:51:
Er is niet zo veel over te vinden, maar https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x suggereert dat de token net zo goed naar een betaalnetwerk wijst. Anders moesten winkels namelijk apart Apple Pay gaan ondersteunen.
Dank. Het valt me ook op hoe weinig betrouwbare diegaande informatie er te vinden is. Hoe meer je leest online, hoe meer je ziet hoe vaak men zich tegenspreekt op bepaalde punten (het gaat pas opvallen als je echt je best doet het te begrijpen). Er staat zoveel onzin online.

• AlbertJP
Als het goed is zou je met een 2e telefoon met NFC het 'kaartnummer' moeten kunnen uitlezen. Er is vast wel een Tweaker te vinden met Apple Pay die dat kan doen en kan vinden wat de BIN (eerste 6 cijfers) is.

• SAICRJMPM
AlbertJP schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:57:
Als het goed is zou je met een 2e telefoon met NFC het 'kaartnummer' moeten kunnen uitlezen. Er is vast wel een Tweaker te vinden met Apple Pay die dat kan doen en kan vinden wat de BIN (eerste 6 cijfers) is.
De BIN van het token is de BIN van de Token provider die het token genereerde. Zo weet het kaartnetwerk als het die encrypte informatie krijgt waar hij het packet naar toe moet routen voor de-cryptie. Na de-cryptie stuurt het kaartnetwerk het dan op dezelfde manier als elk andere betaaltransactie, naar de Issuer bank. Zo begrijp ik het.

Dus het feit of het Mastercard is of niet zou dan ergens anders aangegeven moeten worden,

• Wally2002
@SAICRJMPM De token hoort bij een bepaald betaalkaartschema (dus Maestro, MasterCard, VISA etc), want bij het toevoegen van een kaart aan Apple Pay wordt de token door het betaalschema uitgegeven.

Ik weet niet waar je de tekst uit quote maar in de BIN zit per definitie het betreffende schema verwerkt.

• SAICRJMPM
Wally2002 schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:03:
@SAICRJMPM De token hoort bij een bepaald betaalkaartschema (dus Maestro, MasterCard, VISA etc), want bij het toevoegen van een kaart aan Apple Pay wordt de token door het betaalschema uitgegeven.

Ik weet niet waar je de tekst uit quote maar in de BIN zit per definitie het betreffende schema verwerkt.
Ik kan hier geen plaatje toevoegen, maar ik heb een pdf uit April 2018 met de titel "Apple Pay: How different is it from other Pay solutions, what role does tokenisation play, and to what degree can Card not Present Payment benefit from Apple Pay in future". Door Marcel Fehr

Ik denk als je hier op Googled zul je de pdf wel vinden.

Op blz 9 staat een flow waarin duidelijk blijkt dat je Wallet app (of de Apple server) het token genereert via een 'call' naar een Token Service Provider. In de tekst staat vermeldt dat de BIN van het token wijst naar de Token Service Provider. Ook blijkt uit die flow dat het kaartnetwerk (Mastercard bijv) door middel van die BIN weet aan welke Token Service Provider hij het moet aanbieden, waarna het de PAN terugkrijgt van die provider en de PAN in het bericht zet en aan de issuer stuurt.

Maar zoals eerder gezegd op andere sites staat het weer anders, maar deze pdf maakt een heel betrouwbare indruk. Ik denk er zijn niet veel mensen die echt een goed beeld hebben. Goede informatie is moeilijk te vinden. Meeste is te highlevel, mijn interesse gaat een beetje dieper en dan wordt het moeilijk die informatie te vinden.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:19
Chimsie78 schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:19:
Ik krijg Apple Pay alleen geactiveerd op de N26 MC kaart en niet op de N25 Maestro, acceptatie van MC blijft laag in NL, jammer.
Ik krijg het vooralsnog ook niet geactiveerd met de N26 Maestro Card.. Beiden kaarten vandaag binnengekomen, via de Apple Wallet kan ik de N26 app openen en dan staat de Maestro Card wel in beeld. Als ik dan op activeer kaart klik dan zie je alleen het nummer van de MasterCard in beeld..

Is het iemand al gelukt de Maestro te activeren?

• Uffje

Uffje

D-Ed schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:49:
[...]

Ik krijg het vooralsnog ook niet geactiveerd met de N26 Maestro Card.. Beiden kaarten vandaag binnengekomen, via de Apple Wallet kan ik de N26 app openen en dan staat de Maestro Card wel in beeld. Als ik dan op activeer kaart klik dan zie je alleen het nummer van de MasterCard in beeld..

Is het iemand al gelukt de Maestro te activeren?
Dit wordt (nog) niet ondersteund door N26. Ik heb nagevraagd of dit er aan zit te komen, maar staat niet op de planning. Ik heb het als feature request aangevraagd, maar betwijfel of het er ooit gaat komen. Ik heb het idee (niet onderbouwd gewoon gevoel) dat de Nederlandse markt niet erg interessant voor ze is om heel veel tijd in te steken.

... na de zomer

• Wally2002
SAICRJMPM schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:26:
[...]

Maar zoals eerder gezegd op andere sites staat het weer anders, maar deze pdf maakt een heel betrouwbare indruk. Ik denk er zijn niet veel mensen die echt een goed beeld hebben. Goede informatie is moeilijk te vinden. Meeste is te highlevel, mijn interesse gaat een beetje dieper en dan wordt het moeilijk die informatie te vinden.
EMVco.com is de officiële website m.b.t. de EMV standaard.

Maar om terug te komen op de oorspronkelijke discussie: N26 laat het (vooralsnog) niet toe om de Maestrokaart aan Apple Pay toe te voegen, alleen de Mastercard.
En los van de officiële documentatie en andere bronnen, de ervaringen die ook in het Apple Pay topic staan laten wel zien dat als de merchant geen MC ondersteund het simpelweg niet werkt. En bijvoorbeeld de ING Maestro niet of amper in de USA.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:19
Uffje schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:53:
[...]

Dit wordt (nog) niet ondersteund door N26. Ik heb nagevraagd of dit er aan zit te komen, maar staat niet op de planning. Ik heb het als feature request aangevraagd, maar betwijfel of het er ooit gaat komen. Ik heb het idee (niet onderbouwd gewoon gevoel) dat de Nederlandse markt niet erg interessant voor ze is om heel veel tijd in te steken.
Ah dat is erg jammer.. Dacht paar dagen gelezen te hebben dat het wel gewoon kan.. Afijn, Dan maar kijken hoever we komen met de MasterCard

• Iemt
D-Ed schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:14:
[...]

Ah dat is erg jammer.. Dacht paar dagen gelezen te hebben dat het wel gewoon kan.. Afijn, Dan maar kijken hoever we komen met de MasterCard
Helaas weten we niet hoeveel klanten er in NL zijn, dat zal namelijk wel bepalen of het jnteressant is of niet.

Kijk naar geld storten bijvoorbeeld, bieden ze in 3landen aan dacht ik NL hoort er nie bij

• Wally2002
De Maestrokaart wordt aangeboden in Duitsland, Oosterlijk en Nederland. Weet iemand hoe het in de andere landen zit wat betreft de Maestro kaart en Apple Pay?

• Siask
  • Nu online
Wally2002 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:58:
De Maestrokaart wordt aangeboden in Duitsland, Oosterlijk en Nederland. Weet iemand hoe het in de andere landen zit wat betreft de Maestro kaart en Apple Pay?
Als je bedoelt of je in Duitsland en Oostenrijk wél met de Maestro-kaart via Apple Pay kunt betalen, dan is het antwoord daarop negatief.

Als je wat anders bedoelt, dan verzoek ik je originele vraag minder dubbelzinnig te formuleren :)

• Wally2002
Siask schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:02:
[...]

Als je bedoelt of je in Duitsland en Oostenrijk wél met de Maestro-kaart via Apple Pay kunt betalen, dan is het antwoord daarop negatief.

Als je wat anders bedoelt, dan verzoek ik je originele vraag minder dubbelzinnig te formuleren :)
Ik bedoelde het eerste inderdaad :) en om specifieker te zijn en niet kunnen toevoegen van een DE of AT Maestro kaart (en/of het niet kunnen toevoegen als inwoner van DE/AT).

Maar het is dus niet een specifiek NL iets, is op zich wel opvallend omdat thuismarkt DE volgens mij best groot is.

• Siask
  • Nu online
Wally2002 schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:24:
[...]
Maar het is dus niet een specifiek NL iets, is op zich wel opvallend omdat thuismarkt DE volgens mij best groot is.
Ja, maar daar is de behoefte aan een Maestro-kaart relatief klein. Veel bedrijven nemen sowieso geen kaarten voor kleine bedragen (of helemaal niet), en als ze dan wel kaarten namen, dan vaak alléén Girocard. Dat is een debetkaart die alleen in Duitsland wordt uitgegeven (kan wel co-branded met een Maestro of V PAY zijn).

Zodra ze wél Maestro of V PAY nemen, dan meestal ook creditcards, en dan kan de Duitser dus sowieso al uit de voeten met de MC die hij/zij sowieso al had.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:51
Inderdaad. Dat maestro Apple Pay nog niet ondersteund wordt door N26 en wel door bijvoorbeeld bunq heeft ermee te maken dat N26 een Duitse partij is.

Ik denk dat men bij N26 meer denkt aan Mastercard die toch wereldwijd veel meer gebruikt wordt dan maestro. maestro is echt zo’n kaart die we vooral hier in Nederland gebruiken. Weer eens een goed voorbeeld van hoe we hier altijd zelf alternatieven verzinnen. Dan ben je vanzelf een keer (niet) aan de beurt.

• Siask
  • Nu online
Dennisweb schreef op maandag 9 september 2019 @ 00:10:
maestro is echt zo’n kaart die we vooral hier in Nederland gebruiken. Weer eens een goed voorbeeld van hoe we hier altijd zelf alternatieven verzinnen. Dan ben je vanzelf een keer (niet) aan de beurt.
Ik denk dat je het iets te bout stelt. Er zijn heel veel landen waar Maestro of V PAY, of in ieder geval een debit-only kaart het meest populaire "kaart"betaalmiddel is.

En dan zijn dat nog gewoon internationale netwerken, geen eilandoplossingen zoals Bancontact of Girocard.

Dat de debit-only varianten niet zo snel in Apple Pay worden ingevoerd heeft er naar mijn idee ook mee te maken dat het bij banken met relatief kleine volumes zoals N26 gewoon niet haalbaar is om uit een debit-only scheme genoeg interchange te halen om de kosten van de invoering terug te verdienen. Bij bunq kunnen ze dat nog halen uit de maandelijkse bijdrage, bij N26 is er weinig te halen als je alleen naar het betalingsverkeer kijkt.

Voor de grote vier in Nederland zal dat anders zijn: ze hebben historisch een zeer goed georganiseerde en extreem goedkope manier om hun betalingsverkeer af te wikkelen, een kostenstructuur waarover ze de kosten kunnen afwentelen en natuurlijk een inherent belang om iedereen zoveel mogelijk op debit-only schemes te laten blijven. Je kunt namelijk zeer gemakkelijk van kreditkaart wisselen, maar bij een debit-only scheme zit je vast aan een onderliggende bankrekening waaraf direct kan worden afgerekend.

• Vinn1985
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 14-10 12:18
Goedemiddag,

vraagje; ik las ergens terug in dit forum dat het IBAN nummer op de kaart(en) zou staan.

Ik heb vorige week de CC en Maestro binnengekregen maar op beide staat geen IBAN.

Wel staat op de Maestro een 16 cijferige code waarvan ik mij afvraag wat ik daarmee kan/ moet.

Alvast bedankt voor diegene die mij iets wijzer kan maken!

• Vinnienerd
  • Nu online
Vinn1985 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:32:
Goedemiddag,

vraagje; ik las ergens terug in dit forum dat het IBAN nummer op de kaart(en) zou staan.

Ik heb vorige week de CC en Maestro binnengekregen maar op beide staat geen IBAN.

Wel staat op de Maestro een 16 cijferige code waarvan ik mij afvraag wat ik daarmee kan/ moet.

Alvast bedankt voor diegene die mij iets wijzer kan maken!
IBAN staat in je app

• AlbertJP
Het IBAN staat/stond in kleine letters op de achterkant boven de magneetstrip.

• Vinnienerd
  • Nu online
Vinn1985 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:32:
Ik denk dat je een Mastercard binnen hebt gekregen, geen Maestro. :)

• Vinn1985
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 14-10 12:18
Vinnienerd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat je een Mastercard binnen hebt gekregen, geen Maestro. :)
Nee, het is echt een Maestro..

Als je op de site hieronder kijkt zie je ergens ook een Maestro met 16 cijferige code alleen is die pas blauw en ik heb de transparante kaart.

https://www.geldburger.nl/n26-review-bankrekening/

• Uffje

Uffje

Vinn1985 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:09:
[...]

Nee, het is echt een Maestro..

Als je op de site hieronder kijkt zie je ergens ook een Maestro met 16 cijferige code alleen is die pas blauw en ik heb de transparante kaart.

[Afbeelding]
In principe doet die code het zelfde als die wat op een mastercard staat en is het mogelijk om er online betalingen mee te doen. Maar ik heb 'm inderdaad nog niet nodig gehad.

Geloof zelfs ergens gelezen te hebben dat zo'n code ook aan de Nederlandse passen is gekoppeld, maar dat die er niet opgedrukt zijn omdat wij die nooit echt gebruiken.
i7x schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:59:
[...]

Bij ING is er ook wel een 16 cijferig nummer, maar die staat niet op de pas 💳 (en tevens is deze ook geblokkeerd voor betalingen waarbij deze handmatig is ingevuld). Hoe dan ook, het hoort hetzelfde te werken als met de MasterCard. De plek waar je het invult moet wel expliciet ook Maestro toestaan (meestel zie je dan het logootje ergens op de pagina). Als het niet werkt kun je even controleren of online payments aanstaan in de app. Dat kan namelijk per kaart verschillen.

Uffje wijzigde deze reactie 10-09-2019 11:36 (42%)

... na de zomer

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-10 21:33
Uffje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:32:
[...]

In principe doet die code het zelfde als die wat op een mastercard staat en is het mogelijk om er online betalingen mee te doen. Maar ik heb 'm inderdaad nog niet nodig gehad.

Geloof zelfs ergens gelezen te hebben dat zo'n code ook aan de Nederlandse passen is gekoppeld, maar dat die er niet opgedrukt zijn omdat wij die nooit echt gebruiken.

[...]
Als je je Nederlandse bankpas scant met nfc kun je ook de hele code zien, leuk weetje ;). Maar zoals gezegd, je kunt er alsnog niets mee (wat ook de rede is dat hij er niet op is geprint). Geen idee waarom, met Belgische maestro kaarten bijvoorbeeld (of die van N26 in Nederland) werkt het prima.

• J0kerNL
i7x schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:56:
[...]

Als je je Nederlandse bankpas scant met nfc kun je ook de hele code zien, leuk weetje ;). Maar zoals gezegd, je kunt er alsnog niets mee (wat ook de rede is dat hij er niet op is geprint). Geen idee waarom, met Belgische maestro kaarten bijvoorbeeld (of die van N26 in Nederland) werkt het prima.
Voor zover ik nu weet staan die nummers nu ook in de Rabobank app, heb er verder nog niks meegeprobeerd. De CVC code staat er ook bij.

• Wally2002
Uffje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:32:
[...]

[...]
N26 heeft voor Maestro-kaarten de mogelijkheid voor online betalingen uitstaan.

En het klopt inderdaad dat alle Maestro-kaarten een PAN nummer hebben, maar inderdaad niet opgedrukt omdat dit niet gebruikt wordt.

@J0kerNL de reden dat Rabobank deze info in de app (en website) laat zien is dat ze contactloze betalingen via sommige wearables ondersteunen (o.a. Fitbit). Je hebt dan deze info nodig om je kaart toe te voegen.

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-09 09:15
OK, In Portugal beland en de N26 card in de gleuf van een ATM geduwd. CARD INVALID.

Ik had de kaart geactiveerd via de app. en een code toegevoegd als activering. De kaart is verstuurd naar Nederland.

Wat zou de oorzaak zijn van deze melding? Zou de ATM in Portugal geen Maestro lusten, of meer Visa? Heb geen flauw benul en mijn vrouw wil de kaart daar gebruiken voor vakantie en uitproberen van de kaart eveneens.

Iemand ervaring met dit?

• Iemt
atlas1302 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:08:
OK, In Portugal beland en de N26 card in de gleuf van een ATM geduwd. CARD INVALID.

Ik had de kaart geactiveerd via de app. en een code toegevoegd als activering. De kaart is verstuurd naar Nederland.

Wat zou de oorzaak zijn van deze melding? Zou de ATM in Portugal geen Maestro lusten, of meer Visa? Heb geen flauw benul en mijn vrouw wil de kaart daar gebruiken voor vakantie en uitproberen van de kaart eveneens.

Iemand ervaring met dit?
Heb je de kaart hiervoor al gebruikt bij een gewone pin terminal en je pincode ingevoerd? Soms zijn er problemen met de kaarten als je hem "brand new" op vakantie gebruikt.

• Wally2002
atlas1302 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:08:

Iemand ervaring met dit?
Kan simpelweg een defecte kaart zijn. Probeer hem eens op andere plekken.
Maestro zou normaal gesproken wel geacccepteerd moeten worden in ATMs.
Of heb je de MasterCard gebruikt?

Is de pas wel juist ingevoerd? Bij de doorzichtige kaart heb ik wel eens gehad dat ik door een verkoper werd aangesproken dat ik de kaart ondersteboven had. Was niet het geval maar doordat de magstripe zichtbaar was leek het daar wel op.

• atlas1302
Ik had de kaart zelf nog nooit gebruikt en mijn pincode gebruikt. Volgens mij is het Maestro mijn vrouw heeft de kaart nu....dus.

Moet ze nog maar eens proberen of vragen bij zo`n bank.

• Siask
  • Nu online
atlas1302 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:06:
Ik had de kaart zelf nog nooit gebruikt en mijn pincode gebruikt. Volgens mij is het Maestro mijn vrouw heeft de kaart nu....dus.
Let erop dat een opname met de Maestro van N26 € 2 per opname kost, en het zou mij niets verbazen als er ook eerst een opname in Nederland, Duitsland of Oostenrijk, danwel dat opnames helemaal geblokkeerd zijn voor de Maestro.

Mocht je toch cash geld willen hebben, volgens mij doen de grote supermarkten aan cashback (dus 'bijpinnen'), maar daar ben ik niet 100% zeker van.

• atlas1302
Grote kans dat dat meespeelt of de oorzaak is, de pas is niet gebruikt in Nederland. Was daar al een beetje huiverig voor, maar ook eigenlijk logisch.
Het is volgens mij gewoon een Mastercard zelfde als Revolut.

atlas1302 wijzigde deze reactie 11-09-2019 12:08 (17%)

• Tartarus
Siask schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:11:
[...]

Let erop dat een opname met de Maestro van N26 € 2 per opname kost, en het zou mij niets verbazen als er ook eerst een opname in Nederland, Duitsland of Oostenrijk, danwel dat opnames helemaal geblokkeerd zijn voor de Maestro.

Mocht je toch cash geld willen hebben, volgens mij doen de grote supermarkten aan cashback (dus 'bijpinnen'), maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Je kan toch 5 keer gratis geld opnemen met je Maestro kaart? Of is dat alleen maar geldig in Nederland?

• Uffje

Uffje

yukhalilsel schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:47:
[...]

Je kan toch 5 keer gratis geld opnemen met je Maestro kaart? Of is dat alleen maar geldig in Nederland?
Met de Mastercard. De Maestro kost je 2 eu.

... na de zomer

• Tartarus
Uffje schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:25:
[...]

Met de Mastercard. De Maestro kost je 2 eu.
Bedankt. Weer wat geleerd.

• Uffje

Uffje

I learned the hard way haha

... na de zomer

• atlas1302
ATM in Portugal, op dit moment schijnt het gelukt te zijn met een opname van 200 euro bij een ATM. Dus de kaart werkt ook daar, en niet invalid zoals gemeld.

We gaan eens zien hoe dat ontwikkeld, het zou dus 5 keer gratis opname kunnen en daarna fee. Dat zou dus op 1000 euro gratis p/m pinnen komen en dat vind ik niet slecht. Goede zaken die mastercard, en sorry het was geen maestro ;)

atlas1302 wijzigde deze reactie 12-09-2019 18:01 (9%)

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:04
Vandaag bij een snoep automaat geprobeerd met Apple Pay te betalen maar ik kreeg de melding invalid card met mijn Apple Pay N26 Mastercard. Dit zou toch gewoon moeten werken?

• Vinnienerd
  • Nu online
GrooV schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:24:
Vandaag bij een snoep automaat geprobeerd met Apple Pay te betalen maar ik kreeg de melding invalid card met mijn Apple Pay N26 Mastercard. Dit zou toch gewoon moeten werken?
Als de automaat Mastercard lust wel, zo niet moet je een Maestro of V-Pay kaart produceren.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:04
Vinnienerd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:34:
[...]

Als de automaat Mastercard lust wel, zo niet moet je een Maestro of V-Pay kaart produceren.
Kan dat met de gratis N26?
Ja, net de Maestro aangevraagd :)

GrooV wijzigde deze reactie 12-09-2019 22:39 (7%)

• Vinnienerd
  • Nu online
GrooV schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:37:
[...]

Kan dat met de gratis N26?
Ja, net de Maestro aangevraagd :)
FYI: N26 biedt geen Apple Pay aan met Maestro.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Sinds de laatste update op Android kan ik niet meer inloggen met een patroon. Alleen nog wachtwoord. Meer mensen dit?

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• Iemt
Xabre schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:37:
Sinds de laatste update op Android kan ik niet meer inloggen met een patroon. Alleen nog wachtwoord. Meer mensen dit?
Wellicht te maken met PSD2 en die nieuwe authenticatie regels. Gingen per gisteren in, heb er op iOS nog niks van gemerkt

• Xabre
  • Niet online
Iemt schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:04:
[...]

Wellicht te maken met PSD2 en die nieuwe authenticatie regels. Gingen per gisteren in, heb er op iOS nog niks van gemerkt
Via de chat te horen gekregen dat inloggen met patroon eruit is gehaald vanwege de veiligheid. Alleen nog wachtwoord en vingerafdruk. :(

• atlas1302
Maakt toch verder niet uit, eenmaal ingelogd en klaar. En hoe je inlogt....zou verder mij een biet zijn als het maar veilig is. Vingerafdruk lijkt me toch echt heel safe, dus dat doe ik dan ook.

• Andreas01
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 18:27
Ik heb recentelijk ook een account bij N26 geopend. Ik ben langzaam meer betalingen met mijn N26 MasterCard/Maestro aan het doen. Ik merk wel dat ze bij supermarkten (met name de Albert Heijn) vaak geweigerd worden. Dan gebruik ik gewoon mijn Maestropas van de ASN Bank.

Nog mensen met tips om alles uit m'n N26 account te halen?

• Xabre
  • Niet online
Albert Heijn accepteert alleen Maestro/VPay.

• AlbertJP
De Maestro van N26 doet het in de AH gewoon, als die in de AH wordt geweigerd is er iets met je kaart aan de hand. Heb hooguit meegemaakt dat iemand in de AH aan mij vroeg wat voor pas ik had (en dat was nog met de blauwe Maestro-kaart in plaats van de doorzichtige.) Dat de Mastercard geweigerd wordt klopt, maar je post lijkt aan te geven dat je beide kaarten hebt?

Verder, gebruik vooral je N26-pas als je buiten de eurozone komt of online-betalingen doet die niet in euro's zijn, en gebruik de Mastercard bij geldautomaten (ook in NL) want geld opnemen met Maestro kost € 2.

• J0kerNL
AlbertJP schreef op maandag 16 september 2019 @ 23:22:
De Maestro van N26 doet het in de AH gewoon, als die in de AH wordt geweigerd is er iets met je kaart aan de hand. Heb hooguit meegemaakt dat iemand in de AH aan mij vroeg wat voor pas ik had (en dat was nog met de blauwe Maestro-kaart in plaats van de doorzichtige.) Dat de Mastercard geweigerd wordt klopt, maar je post lijkt aan te geven dat je beide kaarten hebt?

Verder, gebruik vooral je N26-pas als je buiten de eurozone komt of online-betalingen doet die niet in euro's zijn, en gebruik de Mastercard bij geldautomaten (ook in NL) want geld opnemen met Maestro kost € 2.
Xabre schreef op maandag 16 september 2019 @ 23:21:
Albert Heijn accepteert alleen Maestro/VPay.
Kan dit in de openingspost worden gezet? Ik merk dat mensen telkens naar de bekende weg vragen :O
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True