Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-11 22:52
Ik zie dat ik dat toen niet uitgelegd heb. Het wordt naar je gemaild, niet gepost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:59

Uffje

THT: Zie signature

reviews: Niet alleen ING bestudeert transacties - Ook andere banken tonen rec...

Dit artikeltje is wel erg interessant, weet iemand hoe het met de privacy zit bij N26?

... na de zomer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:37
Uffje schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:27:
weet iemand hoe het met de privacy zit bij N26?
Privacy Policy
If necessary, we process your personal data beyond our contractual obligations in order to protect our legitimate interests or the legitimate interests of a third party, e.g.:
Data access and data transfer to credit agencies (e.g. Schufa) to determine credit risks
● Examination and Optimization of processes concerning requirement analysis and customer
approach including customer segmentation and calculation of probability of closure
● Marketing or market and opinion analysis
● Enforcement of claims and defence within legal disputes
● To ensure IT security
● To prevent criminal acts
● For business management and the development of services and products
● Risk management within the N26 Group
wat niet helemaal duidelijk wordt is de definitie van 'personal data' (of daar transactiegegevens ook bij horen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11:14
Ik ben in de markt voor een creditcard en nu is mijn oog gevallen op N26 Black of een Bijenkorf kaart. Nu klinkt N26 erg goed, maar is deze in verhouding niet veel duurder dan een Bijenkorf kaart?

Ik ga de creditcard voornamelijk gebruiken op vakantie in euro landen. Denk aan het boeken van een vakantie en auto. Verder kan ik wel af met mijn Maestro kaart lijkt me. Of behaal ik veel voordeel met een N26 kaart als ik veel/vaak cash geld moet opnemen in het buiteland?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:54
Frank!in schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:44:
Ik ben in de markt voor een creditcard en nu is mijn oog gevallen op N26 Black of een Bijenkorf kaart. Nu klinkt N26 erg goed, maar is deze in verhouding niet veel duurder dan een Bijenkorf kaart?

Ik ga de creditcard voornamelijk gebruiken op vakantie in euro landen. Denk aan het boeken van een vakantie en auto. Verder kan ik wel af met mijn Maestro kaart lijkt me. Of behaal ik veel voordeel met een N26 kaart als ik veel/vaak cash geld moet opnemen in het buiteland?
Lees je goed in op dit topic!

Grootste verschil tussen N26 en Bijenkorf card is dat N26 geen krediet heeft en je dus alles zelf betaalt/voorschiet. Bij het huren van dingen kan dit een groot deel van je budget pakken.

N26 Black is ideaal als je veel in het buitenland (niet Eurolanden) geld opneemt.

Verder is het een fijne bankrekening voor naast je NL rekening. Doordat het geen NL Iban heeft en geen iDeal ondersteunt is het te beperkt om als hoofdrekening te gebruiken, voor de meesten.

Iemt wijzigde deze reactie 08-07-2019 21:58 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Enit
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 11:55
Frank!in schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:44:

Dit lijkt me een vrij makkelijke keuze... Ik heb zelf de Bijenkorf card en de N26 gratis rekening. De Bijenkorf is aanzienlijk goedkoper dan N26 Black. N26 Black kost € 9,90 per maand, de Bijenkorf card kost € 18,50 per jaar. Met de Bijenkorf card spaar je bovendien punten waarmee je shoptegoed voor de Bijenkorf krijgt. Op die manier kan je zelfs gemakkelijk de kosten van de Bijenkorf card terugverdienen.

Ik gebruik zelf de gratis N26 creditcard voor betalingen in niet-Euro landen. Je zou die kaart ook kunnen nemen voor als je eens naar een niet-Euro land gaat (waarom zou je gelijk N26 Black nemen als je het maar incidenteel gebruikt?). Voor al je Euro betalingen is de Bijenkorf card en de maestro kaart van je eigen bankrekening voldoende.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
@Frank!in Zoals @Iemt al aangeeft is N26 (black) geen creditcard. Het is een debit MasterCard. Dat is m.i. een wezenlijk verschil waardoor je de beide producten eigenlijk niet kunt vergelijken. Verder richt N26 Black zich, met de reisverzekering en gratis ATM opnames, dus vooral op de reiziger. Als je wel in vreemde valuta gaat betalen en de koersopslag die je bank rekent wilt vermijden kun je ook de gratis variant van N26 nemen.
Verder is N26 vooral een bankrekening (zonder iDeal).
De Bijenkorf Card kent verder een ander soort verzekering (aankoopverzekering).

Omdat je aangeeft een auto te willen huren, zou ik de debit Mastercard afraden (doen verhuurbedrijven ivm borg vaak moeilijk over, of je moet veel geld erop hebben staan om de borg te betalen), en dus gaan voor een 'echte' creditcard.
De Bijenkorfcard is wat dat betreft een prima keuze, gezien de relatief lage jaarlijkse bijdrage en het sparen van punten. Het ontbreken van een gekoppelde reisverzekering is op te lossen door hiervoor iets aparts af te sluiten, vaak ook goedkoper dan creditcards met gekoppelde reisverzekeringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11:14
Thanks voor de info! Daar kan ik wat mee :)
Voor deze situatie dus maar voor de Bijenkorf kaart gaan en mocht er weer een keer een reis naar Azie of Zuid America in zitten dan kan ik opnieuw een keer kijken naar N26.

Frank!in wijzigde deze reactie 09-07-2019 08:08 (66%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 19:24
Hi, weet iemand of wij als 'Nederlanders' ook in Duitsland cash kunnen storten (via Cash26), of moet je dan ook echt zelf woonachtig zijn in Duitsland.
Scheelt namelijk nogal in kosten als je het stort via Travelex..., 1,5% tov 3%.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:48

Ik ga de creditcard voornamelijk gebruiken op vakantie in euro landen. Denk aan het boeken van een vakantie en auto. Verder kan ik wel af met mijn Maestro kaart lijkt me. Of behaal ik veel voordeel met een N26 kaart als ik veel/vaak cash geld moet opnemen in het buitenland?
Neem deze https://www.euroclixmastercard.nl/ eerste jaar gratis en ook van ics goeie service.
Of deze ook gratis eerste jaar https://www.yourmastercar...281186c1d2eace166b45e92bd.

En als je visacard wil deze https://www.worldcard.nl/...95e1aec5f38bec7210b58f2bc.
en amex https://www.americanexpre...lver-card/?cpid=100324414

Waarom betalen als gratis kan. :). En pinnen is binnen Europa gratis met je normale Nederlandse pinpas alleen moet je blokkering eraf halen.
bron https://financieel.infonu...n-eu-landen-mag-niet.html

saharoen wijzigde deze reactie 10-07-2019 11:59 (45%)

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
ANWB Visa, die is 16 euro per jaar (eerste jaar gratis)

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:43
saharoen schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:49:
Neem deze https://www.euroclixmastercard.nl/ eerste jaar gratis en ook van ics goeie service.
Wat een beroerde voorwaarden:
Betalingen en geldopnames in vreemde valuta rekenen wij om naar euro’s op basis van de Wisselkoers. De opslag is 2% (1,5% voor Gold, Platinum en Black Cards).
Dat is nu juist een van de redenen waarom we het hier over N26 hebben (die hanteren gewoon de Mastercard rates).

Wat overigens wél een recent interessant alternatief lijkt voor N26 is de kaart van Bunq. Die kost eenmalig(!) een tientje, Nederlandse bank én hanteren ook geen koersopslag.

Bovendien zeggen ze hem te issuen als creditcard (maar feitelijk is hij alsnog prepaid) waardoor hij overal zou moeten werken.

Je krijgt er alleen geen IBAN bij (daar moet je voor betalen), maar bij N26 kun je 'm toch niet echt handig als primaire rekening gebruiken (gezien de Duitse BIC).

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14-11 20:24
Ik ga binnenkort naar Zweden, IJsland en Sint Maarten en heb vorige week mijn N26 kaart ontvangen. Gezien de locaties zal ik betalen met een andere valuta dan de euro. Geldopnames kosten 1,7% van het bedrag, dus dat ga ik niet doen, alleen directe betalingen in een niet-euro valuta. Heeft iemand toevallig ervaring met de acceptatie in deze drie landen? Van een collega begreep ik dat voornamelijk Curacao lastig kan doen met het accepteren. Voor de zekerheid neem ik de creditcard van mijn huisbank mee, maar gezien de kostenbesparing wil ik het liefste alles met N26 gaan betalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 09:48
Wat een beroerde voorwaarden:
ik ga de creditcard voornamelijk gebruiken op vakantie in euro landen zei
Frank!in

saharoen wijzigde deze reactie 10-07-2019 20:06 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Krekatos schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:51:
Heeft iemand toevallig ervaring met de acceptatie in deze drie landen?
Over Zweden kan ik melden dat de acceptatie uitstekend is. Ze zijn sowieso erg ingesteld op cashless. Banken daar geven ook debit Mastercard uit.

Verder zou je mogelijk tegen een betaalterminal kunnen aanlopen die een pincode-verificatie offline (op de chip) wil doen. Ik weet niet of dit nu nog steeds zo is, maar het kan zijn dat de pincode nog niet weggeschreven is op de chip bij ontvangst van de betaalkaart. door een geldopname bij een ATM te doen (bij voorkeur in euro om opslag te voorkomen) wordt alsnog de pincode weggeschreven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08:06
Binnenkort ga ik op vakantie, en las hier en daar over lounge access. Nu heb ik de metaal kaart en zag op Twitter van N26 dat het ondersteunt wordt om een loungekey aan te maken. Hier is het niet gelukt, iemand wel? Zo ja hoe :)

• atomix9
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 11:47
Aangemeld bij N26 en dan een video van jezelf maken voor verificatie? Zijn ze niet goed wijs bij N26 ofzo?

"Links en rechts over de schouders kijken" .... ja video mislukt, klik terug.....en dan weer hetzelfde in de app doorlopen wat niet werkt... kan ik meteen ook weer ID en / of paspoort opnieuw scannen... :(

Agressiefactor 10! Waar kan ik de hele aanmelding annuleren? Wat een troep. Dit is niet mijn idee van een nieuwe vooruitstrevende internet bank.

Wat een domper.

atomix9 wijzigde deze reactie 12-07-2019 11:34 (28%)

• Iemt
atomix9 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:32:
Aangemeld bij N26 en dan een video van jezelf maken voor verificatie? Zijn ze niet goed wijs bij N26 ofzo?

"Links en rechts over de schouders kijken" .... ja video mislukt, klik terug.....en dan weer hetzelfde in de app doorlopen wat niet werkt... kan ik meteen ook weer ID en / of paspoort opnieuw scannen... :(

Agressiefactor 10! Waar kan ik de hele aanmelding annuleren? Wat een troep. Dit is niet mijn idee van een nieuwe vooruitstrevende internet bank.

Wat een domper.
Zat je in een kamer waar genoeg licht is en je ook goed zichtbaar bent voor de verificatie. Overigens heeft Bunq ook een soortgelijke identificatie check om zeker te weten dat jij jij bent.

• Maaark
  • Laatst online: 14-11 23:55
atomix9 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:32:

Wat een domper.
Ik had dezelfde issue.. Wanneer je ze contact via de chat dan passen ze je aanmelding aan en kun je de verificatie met een medewerker van hun doen.

• atomix9
Maaark schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:38:
[...]

Ik had dezelfde issue.. Wanneer je ze contact via de chat dan passen ze je aanmelding aan en kun je de verificatie met een medewerker van hun doen.
Bedankt voor je tip. Ik ga de aanmelding annuleren (of gewoon niet afronden) en ga opzoek naar wat anders.
Ik pas hiervoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:27
Iemt schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:37:
[...]

Zat je in een kamer waar genoeg licht is en je ook goed zichtbaar bent voor de verificatie. Overigens heeft Bunq ook een soortgelijke identificatie check om zeker te weten dat jij jij bent.
Herinner me idd dat ik voor bunq een cijfer moest uitspreken en over een schouder moest kijken. Kennelijk is dat superveilig :+

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Iemt
Pukson schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:43:
Binnenkort ga ik op vakantie, en las hier en daar over lounge access. Nu heb ik de metaal kaart en zag op Twitter van N26 dat het ondersteunt wordt om een loungekey aan te maken. Hier is het niet gelukt, iemand wel? Zo ja hoe :)
Samenwerking met Loungekey is momenteel alleen nog voor N26 UK klanten! Er zouden volgens support wel plannen zijn dit uit te breiden maar wanneer is onbekend(het welbekende houd Social Media in de gaten verhaal).

Dit probleem komt vanuit de kant van LoungeKey die het product nog niet beschikbaar heeft gemaakt voor EU klanten.

Iemt wijzigde deze reactie 12-07-2019 11:45 (9%)

• atomix9
Livechat benaderd, gezegd dat ik van de aanmelding af wil. Regelt het voor me via een mail? Door e.e.a. in gang te zetten...

Livechat vraagt niet eens waarom? (die kunnen toch ook zien dat ik in een halve aanmelding zit?) Gaat ook meteen offline na 1 vraag. Bedankt, doei, daag.

Nee hier krijg ik geen warme gevoelens van. Ik vind dit gewoon slecht, slechte service.
Dit was het N26 verhaal voor mij, kan topic nu ook uit de bookmarks gooien. :>

Succes aan een ieder hier met zijn of haar N26.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14-11 22:36
LeonJ69 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:45:
Hi, weet iemand of wij als 'Nederlanders' ook in Duitsland cash kunnen storten (via Cash26), of moet je dan ook echt zelf woonachtig zijn in Duitsland.
Scheelt namelijk nogal in kosten als je het stort via Travelex..., 1,5% tov 3%.
Nee, helaas. Je kunt het alleen als je woonachtig bent in Duitsland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iemt
Sinds gisteren heeft N26 het Black pakket veranderd naar 'N26 You' naast het verschil in naam kun je nu als klant kiezen uit 5 verschillende kaartkleuren. Qua prijs en service verandert er niks. Wel zijn de kleuren erg divers, daar waar Black zo standaard kleur was voor dat pakket.

Nu nog wachten op NL Ibans :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 14:06
Ik heb N26 al een jaar, goedkoper dan een credit card voor niet euro transacties, alsmede voor pinnen in NL/EU, heel veel beter dan Transferwise of Revolut.

Echter N26 als hoofdrekening is voor mij nog steeds niet geschikt om de volgende redenen: IBAN discriminatie door een aantal banken en verzekeringen, voor online incasso identificatie gebruiken NL bedrijven Ideal.

Ik dacht daarom aan Bunq free als NL hoofdrekening, zdd ik mijn ABN rekening kan opzeggen.

Waarom de stap nog niet gemaakt; als je telefoon of Bunq app het niet doet, wil je tijdelijk naar een backup, zoals een desktop versie, echter deze is helaas niet gratis. Bunq maakt nog steeds geen winst, N26 ook niet, maar N26 heeft rijkere sponsors op dit moment, die het langer kan volhouden voordat ze winstgevend worden.

Is er toch iemand die het gedurfd heeft; alleen Bunq free en N26 free en heel tevreden is?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• miikit
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 26-10 09:56
4myra schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:27:

Ik dacht daarom aan Bunq free als NL hoofdrekening, zdd ik mijn ABN rekening kan opzeggen.

Waarom de stap nog niet gemaakt; als je telefoon of Bunq app het niet doet, wil je tijdelijk naar een backup, zoals een desktop versie, echter deze is helaas niet gratis. Bunq maakt nog steeds geen winst, N26 ook niet, maar N26 heeft rijkere sponsors op dit moment, die het langer kan volhouden voordat ze winstgevend worden.

Is er toch iemand die het gedurfd heeft; alleen Bunq free en N26 free en heel tevreden is?
Knab als hoofdrekening nemen. Deze heeft een gratis rekening verstopt zitten (neem een abonnement voor 5 euro pm en zeg deze vervolgens meteen op via de website.) Deze werkt helemaal prima via de computer en is in mijn ogen een bank die meer volwassen is dan Bunq.

• Iemt
Sinds de komst van Bunq Travel Card is Bunq Free er niet meer. Dit houd in dat je als bestaande Free klant dit nog kan behouden(kwestie van tijd voor ze je dwingen Premium af te nemen), maar huidige Premium klanten kunnen het niet meer omzetten naar de gratis variant.

Ik zit zelf exact met hetzelfde probleem, en vind het wel jammer want het is best een goed product. Misschien dat ze in de toekomst ook met NL Ibans komen zoals in Spanje bijvoorbeeld.

Iemt wijzigde deze reactie 17-07-2019 10:10 (14%)

• 4myra
miikit schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:54:
[...]

Knab als hoofdrekening nemen. Deze heeft een gratis rekening verstopt zitten (neem een abonnement voor 5 euro pm en zeg deze vervolgens meteen op via de website.) Deze werkt helemaal prima via de computer en is in mijn ogen een bank die meer volwassen is dan Bunq.
Bedankt voor de tip! Niet aan gedacht. Ik heb zelf KNAB zakelijk. Mee eens, KNAB is van Aegon en maakt een bescheiden winst.

Helaas niet als hoofdrekening te gebruiken vanwege dit gemis te lezen in de voorwaarden: "1.3 Je mag geen overboekingen doen via acceptgiro’s met je betaalrekening. Ook mag je geen incassomachtiging afgeven."

N26 heeft wel incasso's maar in NL beperkt door IBAN discriminatie en het ontbreken van Ideal voor incasso identificatie.

4myra wijzigde deze reactie 17-07-2019 11:51 (30%)

• Iemt
4myra schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:33:
[...]

Bedankt voor de tip! Niet aan gedacht. Ik heb zelf KNAB zakelijk. Mee eens, KNAB is van Aegon en maakt een bescheiden winst.

Helaas niet als hoofdrekening te gebruiken vanwege dit gemis te lezen in de voorwaarden: "1.3 Je mag geen overboekingen doen via acceptgiro’s met je betaalrekening. Ook mag je geen incassomachtiging afgeven."

N26 heeft wel incasso's maar in NL beperkt door IBAN discriminatie en het ontbreken van Ideal voor incasso identificatie.
Het incassosysteem van N26 is ook vervelend, mocht je namelijk geen geld hebben en dit niet aanvullen voor 18:00 dezelfde dag kost de incasso je ook nog eens €3,- als ie mislukt :| . Daar kan N26 nog veel leren van andere banken die 3-5 dagen de incasso bewaren voor ie word geweigerd.

Je zou Moneyou kunnen overwegen die is (voorlopig) gratis, maar hoe goed die functioneert laat ik maar even in het midden.. Of ING (waar je per 1 oktober korting kan krijgen als je geen geld uit de muur mee trekt) en Rabobank Directpakket (1,55 kost dat als ik het goed heb per maand)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Dit is totaal irrelevant, reageer ontopic s.v.p.

defiant wijzigde deze reactie 06-08-2019 00:41 (93%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4myra
Iemt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:10:
[...]

Je zou Moneyou kunnen overwegen die is (voorlopig) gratis, maar hoe goed die functioneert laat ik maar even in het midden.. Of ING (waar je per 1 oktober korting kan krijgen als je geen geld uit de muur mee trekt) en Rabobank Directpakket (1,55 kost dat als ik het goed heb per maand)
Ik blijf voorlopig bij ABN. MY go vorig jaar geprobeerd, wat een hoop ellende, basale zaken die niet werken. Pas een paar maanden hebben ze incasso's. Je hebt altijd een NL betaalrekening nodig om een rekening te openen. Deze kun je achteraf niet wijzigen en heb je altijd nodig als je van telefoon wijzigt voor Ideal identificatie. Zou de architect die dit heeft bedacht nog werken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
Het vergelijken van de diverse (fintech) bedrijven kan wellicht beter in dit draadje.

Zijn ook de nodige ervaringen over het combineren van diverse producten om zo ook iDeal e.d. te hebben.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:22
4myra schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:27:
Ik heb N26 al een jaar, goedkoper dan een credit card voor niet euro transacties, alsmede voor pinnen in NL/EU, heel veel beter dan Transferwise of Revolut.

Echter N26 als hoofdrekening is voor mij nog steeds niet geschikt om de volgende redenen: IBAN discriminatie door een aantal banken en verzekeringen, voor online incasso identificatie gebruiken NL bedrijven Ideal.

Ik heb ING als hoofdrekening, maar betaal dagelijks met bunq. Ik zet er gewoon een paar honderd euro op en vul dat aan als het op is. Het heeft wel een bijkomend voordeel: je hebt echt veel strakker inzicht op je uitgaven.

Wellicht dat je zoiets ook bij N26 kan? ING kost 1,45 euro in de maand tegen bijna het dubbele bij ABN. Nadeel van N26 is dat je alleen instant top ups met een creditcard kan doen.

• Iemt
Dennisweb schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:47:
[...]

Ik heb ING als hoofdrekening, maar betaal dagelijks met bunq. Ik zet er gewoon een paar honderd euro op en vul dat aan als het op is. Het heeft wel een bijkomend voordeel: je hebt echt veel strakker inzicht op je uitgaven.

Wellicht dat je zoiets ook bij N26 kan? ING kost 1,45 euro in de maand tegen bijna het dubbele bij ABN. Nadeel van N26 is dat je alleen instant top ups met een creditcard kan doen.
Misschien heb ik wat gemist, maar sinds wanneer heeft N26 instant top up? Alleen Revolut had dit dacht ik

• Dennisweb
Iemt schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 00:19:
[...]

Misschien heb ik wat gemist, maar sinds wanneer heeft N26 instant top up? Alleen Revolut had dit dacht ik
I stand corrected. Je hebt gelijk. Dat is wel erg jammer aan N26.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
Ik was in afwachting van een binnenkomende transfer in euro van ING Luxembourg (direct van de bank zelf, dus niet een klant bij die bank). Omdat hij na een week nog niet bijgeschreven was twee keer contact gehad met de verzendende bank en twee keer de live chat van N26 (twee verschillende personen).

In beide gevallen wordt je direct te woord gestaan, geen wachttijd dus, dus dat is erg positief.
Contact verliep verder vriendelijk, maar uiteindelijk kon men niet de vinger op de zere plek leggen.

De eerste keer werd geadviseerd om contact op te nemen met de verzendende bank. Op zich logisch en het verhaal was dat N26 geen inzage zegt te hebben in binnenkomende transfers (totdat deze geboekt zijn). Er werd gevraagd of de verzendende partij een bedrijf is (?) omdat een private account geen bedrijfsmatige transacties mag hebben. wazig verhaal en al snel volgde erachter aan dat dit waarschijnlijk niet de reden is...

Na contact met ING gehad te hebben kreeg ik een transcript/bewijs van de transactie.
Dit heb ik weer voorgelegd aan N26 support. Ook vrijwel instant een (andere) medewerker in de live chat, maar niet echt geholpen. Men bevestigde dat ze geen inkomende transacties kunnen zien. Vervolgens werd nog een vermoeden uitgesproken dat de verzendende partij de ontvanger niet goed had aangegeven, omdat er 'Receiver: TARGET2" in het transcript stond.
Er werd dus wederom geadviseerd de verzendende bank te contacten.

Ben zelf even gaan zoeken. Het bedrag in EUR blijkt via een SWIFT transactie aangeboden te zijn (dat loopt via Target2 dus logisch dat het bericht ontvangen wordt door dat systeem).
Nu accepteert N26 dus geen EUR transacties via SWIFT maar moet dit via SEPA lopen. Dit staat gewoon op de N26 website.

Conclusie:
- Vrijwel instant contact met supportmedewerker via chat, prettig te woord gestaan
- N26 zegt geen inzage te hebben in binnenkomende transfers: ofwel het komt goed aan, en zo niet dan krijgt de verzender daar vroeg of laat bericht van, en moet je het met de verzender uitzoeken.
- SWIFT transacties in EUR worden geweigerd
- Support is hiervan onvoldoende op de hoogte, SWIFT-berichten worden ook niet herkend door support

Acties:
  • +1Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-09 09:15
Voor degene die N26 ook wil gebruiken voor UWV uitkering te laten overmaken, is dat geen enkel probleem.
Revolut dus absoluut niet doen! want dan krijg je ponden overgemaakt, geloof me het is waar.
Voor mij zijn deze twee gewoon doorgeefluiken, ontvangen en gratis overmaken over heel de wereld en daar is Revolut weer goed in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
atlas1302 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:23:
Voor degene die N26 ook wil gebruiken voor UWV uitkering te laten overmaken, is dat geen enkel probleem.
Revolut dus absoluut niet doen! want dan krijg je ponden overgemaakt, geloof me het is waar.
Voor mij zijn deze twee gewoon doorgeefluiken, ontvangen en gratis overmaken over heel de wereld en daar is Revolut weer goed in.
Het enige wat je met N26 wel kan hebben is dat je eerst moet bewijzen dat het rekeningnummer wel bij jouw naam hoort.

Sowieso zou ik sneller geld bij N26 zetten dan bij Revolut. N26 valt onder het Europese DGS en Revolut (nog) niet.

• 4myra
HeldereM schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:15:
Ik heb vandaag geld overgemaakt van mijn Rabobank rekening naar mijn N26 rekening, beide banken zouden nu SEPA instant payments moeten ondersteunen als ik in onderstaande lijst kijk:
https://www.europeanpayme...transfer.pdf?v=1552295452

NETHERLANDS RABOBANK RABONL2UXXX 2019-01-07
GERMANY N26 NTSBDEB1XXX 2019-04-01

Het geld staat er echter na 10 minuten nog steeds niet, is het ook jullie ervaring dat dit nog niet werkt?
Helaas werkt N26 instant payments nog steeds niet. Opnieuw naar de lijst gekeken, volgens die lijst staat N26 nu gepland op 4-11-2019. Weet niet hoe betrouwbaar deze lijst is.

De wereld van instant payments is blijkbaar ingewikkelder dan alleen volgens die lijst. Bijvoorbeeld Bunq, ABN, en Knab (Aegon) staan op de lijst. Echter tussen Bunq en Knab werkt het nog niet, wel tussen Bunq-ABN en Knab-ABN. Reden is volgens mij dat Bunq niet aangesloten is op EquensWorldline platform voor instant payments, terwijl ABN en Knab wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
4myra schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:39:
[...]

Helaas werkt N26 instant payments nog steeds niet. Opnieuw naar de lijst gekeken, volgens die lijst staat N26 nu gepland op 4-11-2019. Weet niet hoe betrouwbaar deze lijst is.

De wereld van instant payments is blijkbaar ingewikkelder dan alleen volgens die lijst. Bijvoorbeeld Bunq, ABN, en Knab (Aegon) staan op de lijst. Echter tussen Bunq en Knab werkt het nog niet, wel tussen Bunq-ABN en Knab-ABN. Reden is volgens mij dat Bunq niet aangesloten is op EquensWorldline platform voor instant payments, terwijl ABN en Knab wel.
Klopt!
Het probleem is dat er (vooralsnog) verschillende implementaties zijn van Instant Payments (IP). In Nederland zijn de grootbanken zelf begonnen met ontwikkelen (2015), toen er nog geen 100% duidelijkheid was over de EU implementatie (dat is althans de uitleg die Betaalvereniging Nederland eerder heeft gegeven).
Daardoor is er nu een NL-systeem die max 5 seconden garandeert en een hogere limiet heeft per transfer, t.o.v. de EU-implementatie van max 10 seconden en een limiet van dacht ik 10.000 euro per transactie.

Bunq heeft zich bewust niet bij de NL-implementatie aangesloten (meer info in de Bunq community te vinden) maar heeft gekozen voor de EU implementatie.
ABN is vooralsnog als enige legacy bank aangesloten op het EU-systeem.
Het schijnt wel te zijn dat uiteindelijk alle NL banken ook aangesloten worden op het EU - systeem.

Van de EU lijst heb ik begrepen dat hier banken op staan die aan het testen zijn met IP, maar dat nog niet aanbieden voor de klant.

Overigens is IP nog niet verplicht binnen SEPA en zijn banken vrij om extra fees te berekenen voor IP.

• miikit
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 26-10 09:56
Ik heb via knab geld overgeboekt naar N26 en wacht nu al 3 werkdagen op mijn geld. Iemand anders ook problemen ervaren??

• Xabre
  • Niet online
Nee, wel andersom en met Moneyou, 's morgens vroeg om 7:00 uur iets overgemaakt van Moneyou naar N26 pas twee dagen later komt dit aan.

Een keer eerder kwam het helemaal niet aan en stond het ineens weer teruggeboekt om mijn Moneyou rekening met de mededeling "terugboeking technische storing". Of dit nu aan Moneyou of N26 ligt weet ik niet. Met andere banken icm N26 nooit problemen, ABN en ING zijn de snelste met N26, bijna altijd dezelfde dag binnen een paar uur. ASN één dag.

• Noahlvb
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:54

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Dit zou kunnen komen door de tijden waarop banken hun onderlingen overboeking doen ofwel clearings. Sommige banken als ING, ABN en bunq doen dit meermaals per dag. Andere banken doen dit slecht 1 keer per dag. Dat betekend dat als je iets wil overmaken of ontvangen van een bank die minder frequent cleared dst je de clearing net mis loopt en een dag extra mag wachten.

• Iemt
Na een lang gesprek met Support over de vele beperkingen door het missen van een NL Iban, kan ik mijn korting met nog 1 maand verlengd zien waardoor ik 4 maanden Black betaal voor een Metal abbo :D

Ook zei Support dat bij genoeg vraag (moest een mail sturen naar ideas@n26.com met dit "idee") zij dit serieus zullen oppakken.

Het zou namelijk erg mooi zijn als er NL Ibans komen waardoor ik geheel over kan naar N26. Misschien moeten de mede N26 gebruikers ook een mail sturen met het idee voor NL Ibans vanwege beperkingen :P

• Siask
  • Laatst online: 11:53
Iemt schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:20:
Het zou namelijk erg mooi zijn als er NL Ibans komen waardoor ik geheel over kan naar N26. Misschien moeten de mede N26 gebruikers ook een mail sturen met het idee voor NL Ibans vanwege beperkingen :P
De omgekeerde wereld!

De EU zorgt er voor dat de de Vier Vrijheden hebben en dat we kunnen bankieren waar we maar willen.

Dat er nu organisaties zijn die zich hier niet naar wensen te schikken moet aangepakt worden, en dan niet middels dit soort symptoombestrijding!

N.B. Het hebben van een NL-IBAN zorgt er niet automatisch voor dat je van nationale lapmiddelen als iDIN of iDEAL gebruik kunt maken.

• Iemt
Siask schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

De omgekeerde wereld!

De EU zorgt er voor dat de de Vier Vrijheden hebben en dat we kunnen bankieren waar we maar willen.

Dat er nu organisaties zijn die zich hier niet naar wensen te schikken moet aangepakt worden, en dan niet middels dit soort symptoombestrijding!

N.B. Het hebben van een NL-IBAN zorgt er niet automatisch voor dat je van nationale lapmiddelen als iDIN of iDEAL gebruik kunt maken.
Nee dat is waar, wel zorgt het voor mogelijkheid tot het incasseren van je hypotheek/creditcard/leningen voor zover van toepassing.

Amex zegt of je hebt een NL kaart en NL rekening of een DE kaart met N26 als rekening. Uiteraard zal de Duitse Amex je weigeren want je woont niet daar/geen inkomensrelatie met dat land.

ICS zegt wij willen een NL rekenkng vanwege checks.

En andere banken/financiele bedrijven willen ook een NL rekening. Want mocht je je rekeningen niet betalen dan kunnen ze via de rechter beslag leggen. Met een Duits bankrekening moet je eerst in NL de rechter overtuigen en dan met det vonnis naar de Duitse rechter. Kost ze te veel moeite en zorgt voor onzekerheid naar de bedrijven toe denk ik.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Kreeg zonet een app melding over een geweigerde betaling, omdat ik "payments abroad" uit heb staan in de app.. Ik heb die setting idd uit staan, aangezien ik toch in NL ben, maar ik weet niks over een betaling. Dit moet denk ik om een fysieke kaart betaling gaan? Dus wellicht ben ik weer slachtoffer van creditcard fraude? Of het is gewoon een verkeerde melding.

/edit
Even navraag gedaan in de N26 chat. Het gaat blijkbaar om mijn YouTube Premium subscription. Gek dat daarvoor payments abroad aan voor moet staan. Voor Netflix en andere online betalingen was de optie "online payments" namelijk altijd voldoende. Payments abroad had ik altijd standaard uit staan voor de zekerheid omdat het toch niet nodig was als ik niet op vakantie ben.

xileS wijzigde deze reactie 06-08-2019 00:21 (34%)

• Slickk
  • Laatst online: 11:32
Ik zat erover na te denken om een debit card bij N26 af te nemen. Nu wil ik graag in de toekomst een auto gaan huren, waarbij je een credit card nodig hebt. Een partij zoals Hertz zegt dat ze wel debit cards accepteren, maar dat je er ook altijd nog een credit card bij moet tonen. Aangezien ik die niet heb, vervalt voor mij de waarde van een N26-kaart.

Heeft iemand ervaring met het huren van een auto, met een N26? Is het wel of niet mogelijk? Googlen levert mij niet echt geweldig betrouwbare info op. Als ik nu duidelijk weet dat het niet kan, ga ik wel voor een traditionele Mastercard of iets vergelijkbaars.

• Iemt
Slickk schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:22:
Ik zat erover na te denken om een debit card bij N26 af te nemen. Nu wil ik graag in de toekomst een auto gaan huren, waarbij je een credit card nodig hebt. Een partij zoals Hertz zegt dat ze wel debit cards accepteren, maar dat je er ook altijd nog een credit card bij moet tonen. Aangezien ik die niet heb, vervalt voor mij de waarde van een N26-kaart.

Heeft iemand ervaring met het huren van een auto, met een N26? Is het wel of niet mogelijk? Googlen levert mij niet echt geweldig betrouwbare info op. Als ik nu duidelijk weet dat het niet kan, ga ik wel voor een traditionele Mastercard of iets vergelijkbaars.
Hangt volgens mij van de verhuurder af, maar in principe word dan je hele borg afgeschreven van de debit card en dat zorgt dus dat je saldo tijdelijk veel minder is.

• Slickk
Iemt schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Hangt volgens mij van de verhuurder af, maar in principe word dan je hele borg afgeschreven van de debit card en dat zorgt dus dat je saldo tijdelijk veel minder is.
Ja precies, dat zou niet zo heel erg zijn gezien we de credit card niet zo veel nodig zouden hebben.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:38

Ik wil je van harte adviseren om niet te gaan gokken op een debit card en een normale creditcard te nemen. Voor minder dan 20 euro heb je al een goeie van bijvoorbeeld ICS.

Sowieso, waarom zou je de borg ten laste willen laten komen van je betaalrekening? Dat geld is gewoon weg en alhoewel het altijd wel goed gaat, is het niet zo dat je meteen het geld weer teruggestort krijgt als je de auto weer inlevert. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich daar fijn bij voelt.

• Slickk
kwon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:11:
[...]
Ik wil je van harte adviseren om niet te gaan gokken op een debit card en een normale creditcard te nemen. Voor minder dan 20 euro heb je al een goeie van bijvoorbeeld ICS.

Sowieso, waarom zou je de borg ten laste willen laten komen van je betaalrekening? Dat geld is gewoon weg en alhoewel het altijd wel goed gaat, is het niet zo dat je meteen het geld weer teruggestort krijgt als je de auto weer inlevert. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich daar fijn bij voelt.
Klopt, ik heb nog even wat verder gezocht en gezien er altijd wel horrorverhalen zijn over borg die rustig 90 dagen vast gezet blijft, vind ik dat ook niet zo prettig.

Bedankt voor de bevestiging in ieder geval, dan ga ik het daar ook niet op gokken. Dat waren dezelfde gevoelens die ik inderdaad had. Wil niet hebben dat het uiteindelijk aan de balie niet zo blijkt te zijn en we geen auto mee krijgen. Heb nu inderdaad al een normale creditcard aangevraagd. Komt vast vaker van pas en tijdens de reis zelf ook wel handig om een cc te hebben.

• Wally2002
Iemt schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:54:
[...]

Nee dat is waar, wel zorgt het voor mogelijkheid tot het incasseren van je hypotheek/creditcard/leningen voor zover van toepassing.

Amex zegt of je hebt een NL kaart en NL rekening of een DE kaart met N26 als rekening. Uiteraard zal de Duitse Amex je weigeren want je woont niet daar/geen inkomensrelatie met dat land.

ICS zegt wij willen een NL rekenkng vanwege checks.

En andere banken/financiele bedrijven willen ook een NL rekening. Want mocht je je rekeningen niet betalen dan kunnen ze via de rechter beslag leggen. Met een Duits bankrekening moet je eerst in NL de rechter overtuigen en dan met det vonnis naar de Duitse rechter. Kost ze te veel moeite en zorgt voor onzekerheid naar de bedrijven toe denk ik.
Zoals @Siask al aangeeft is het inderdaad de omgekeerde wereld dat N26 (of een andere EU-bank) speciaal NL IBAN's zou moeten invoeren omdat bedrijven zich niet aan de EU verordening houden.

Wel lijkt het vooral een probleem te zijn bij financiële instellingen. Waar ik nog niet achter ben is of de wetgeving nu de ruimte biedt aan financiële instellingen om buitenlandse IBAN's te weigeren. Heb je wellicht nog meer onderbouwing gehad waarom ze perse een NL rekening willen en/of heb je verwezen naar de EU verordening?
Heb je nog contact gehad met het meldpunt IBAN discriminatie van de Nederlandse Bank?

• Xabre
  • Niet online

Die gok zou ik niet nemen. Gewoon een ANWB Visa kaartje erbij nemen, 15 euro per jaar.

• atlas1302
Wally2002 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:37:
[...]Als het IBAN gewoon op jouw naam staat zou het toch geen enkel probleem kunnen zijn, pensionado`s bijv. Als het goed is werkt UWV gelukkig wel mee en maakt geld over naar N26.
Ik ben dan ook wel benieuwd op welke gronden het rechtmatig wordt afgewezen?

Zoals @Siask al aangeeft is het inderdaad de omgekeerde wereld dat N26 (of een andere EU-bank) speciaal NL IBAN's zou moeten invoeren omdat bedrijven zich niet aan de EU verordening houden.

Wel lijkt het vooral een probleem te zijn bij financiële instellingen. Waar ik nog niet achter ben is of de wetgeving nu de ruimte biedt aan financiële instellingen om buitenlandse IBAN's te weigeren. Heb je wellicht nog meer onderbouwing gehad waarom ze perse een NL rekening willen en/of heb je verwezen naar de EU verordening?
Heb je nog contact gehad met het meldpunt IBAN discriminatie van de Nederlandse Bank?

• Verkoper1000
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14-11 20:11
Ik begrijp net dat een periodieke (lees:maandelijks) betaling aan de belastingdienst niet kan bij rabobank. Dit door het betalingskenmerk.

Ik zie dat dit bij N26 wel kan, iemand ervaring hiermee? De belastingdienst zal niet gek opkijken dat het een Duitse IBAN betreft neem ik aan.

• Xabre
  • Niet online
Verkoper1000 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:00:
Ik begrijp net dat een periodieke (lees:maandelijks) betaling aan de belastingdienst niet kan bij rabobank. Dit door het betalingskenmerk.

Ik zie dat dit bij N26 wel kan, iemand ervaring hiermee? De belastingdienst zal niet gek opkijken dat het een Duitse IBAN betreft neem ik aan.
Wegenbelasting wordt elke maand afgeschreven en de hypotheekrente-aftrek wordt elke maand bijgeschreven door de belastingdienst hier, werkt dus prima.

• Verkoper1000
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14-11 20:11
Xabre schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:16:
[...]

Wegenbelasting wordt elke maand afgeschreven en de hypotheekrente-aftrek wordt elke maand bijgeschreven door de belastingdienst hier, werkt dus prima.
Goed om te weten! Dank.

• Dennisweb
Ik zie bizar veel reacties op Twitter richting N26 over gesloten accounts en geld dat zomaar drie maanden geblokkeerd wordt. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? Of zijn dit gewoon van die phishing figuren die betrapt zijn en nu gaan klagen?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:46
N26 komt mogelijk binnenkort met gedeelde Spaces:

The best banking experience around the world
(...) We’re fast approaching the release of Shared Spaces. Building on our popular sub-accounts feature that already lets you set aside and save money, we’ll soon let you share Spaces with up to 10 people to easily split bills, work towards common goals with family and friends, and much more.
Op Reddit heeft iemand al wat aanwijzingen in de app gevonden:

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:09
Dennisweb schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:11:
Ik zie bizar veel reacties op Twitter richting N26 over gesloten accounts en geld dat zomaar drie maanden geblokkeerd wordt. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? Of zijn dit gewoon van die phishing figuren die betrapt zijn en nu gaan klagen?
Ik moet het misschien afkloppen, maar N26 heeft nog nooit mijn rekening geblokkeerd. Dit ondanks mijn enigszins ‘grillige’ gebruik van mijn rekening. Dit in tegenstelling tot Revolut.

Ben sinds de start van N26 in NL klant met een Free account en kan eigenlijk niets bedenken waarover ik ontevreden ben of klachten heb. Okay, misschien het ontbreken van iDeal of Sofort Topup?
Maar verder: So far, so good! :)

U123456 wijzigde deze reactie 20-08-2019 08:09 (5%)

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-11 08:54
Dennisweb schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:11:
geen ervaring mee, zit er nu een jaar bij en alles loopt vlekkeloos
het enige wat ik mis is ideal, maar dat is bekend en heb ik opgelost door mijn N26 account te koppelen aan paypal.

• Iemt
oohh schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:30:
N26 komt mogelijk binnenkort met gedeelde Spaces:

The best banking experience around the world

[...]

Op Reddit heeft iemand al wat aanwijzingen in de app gevonden:
[Afbeelding]
https://bit.ly/2KLpIXQ

Het is nog in de beta

• Iemt
-

Iemt wijzigde deze reactie 20-08-2019 11:09 (99%)

• oohh
Helaas komen Shared Spaces volgens dat artikel alleen beschikbaar voor betalende N26 klanten.

• Jeroen-B
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 13-11 12:20
raven22 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

geen ervaring mee, zit er nu een jaar bij en alles loopt vlekkeloos
het enige wat ik mis is ideal, maar dat is bekend en heb ik opgelost door mijn N26 account te koppelen aan paypal.
Hoe gaat dat precies in z'n werk dan? Moet je je Duitse IBAN koppelen aan PayPal en kan je dan sneller (instant net zoals Ideal) Funds maar n26 overmaken?

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-11 22:52
Hij heeft het over een alternatief voor iDeal, dus dat betekent je Mastercard toevoegen aan PayPal zodat je in webshops kunt betalen met PayPal.

De IBAN toevoegen kan ook, maar dan worden alle betalingen door PayPal in euro's omgerekend (voor 3% koersopslag bij betalingen in buitenlandse valuta), als je de Mastercard gebruikt kun je in je PayPal-instellingen kiezen dat N26 de omrekening doet.

• raven22
AlbertJP schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:35:
Hij heeft het over een alternatief voor iDeal, dus dat betekent je Mastercard toevoegen aan PayPal zodat je in webshops kunt betalen met PayPal.

De IBAN toevoegen kan ook, maar dan worden alle betalingen door PayPal in euro's omgerekend (voor 3% koersopslag bij betalingen in buitenlandse valuta), als je de Mastercard gebruikt kun je in je PayPal-instellingen kiezen dat N26 de omrekening doet.
Klopt inderdaad, en die laatste opmerking van je is een goede tip. Dat wist ik niet.

• raven22
AlbertJP schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:35:

Waar stel je dat laatste trouwens in? Kan nergens zo'n setting vinden.

• J0kerNL
raven22 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:42:
[...]

Waar stel je dat laatste trouwens in? Kan nergens zo'n setting vinden.
Hij is wel verstopt omdat Paypal natuurlijk wilt dat je hun functie gebruikt.

Instellingen > Betalingen > Onder Automatische betalingen 'Weergeven' > Automatische betalingen beheren > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties 8)7

• atlas1302
Dus Paypal is dan alleen een doorgeefluik en rekent daar niets voor? De meeste webshops die Paypal accepteren..... mastercard toch ook.

Vind het omslachtig.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:27
Klopt, echter, meestal is het makkelijker een Paypal betaling terug te draaien dan een CC betaling. Ook kun je met een CC nummer meer dan een Paypal sessie cookie. Dus een klein veiligheidsvoordeel voor Paypal. Maar tenzij je heel vaak online koopt, maakt het wss niet echt uit.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• raven22
J0kerNL schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:53:
[...]

Hij is wel verstopt omdat Paypal natuurlijk wilt dat je hun functie gebruikt.

Instellingen > Betalingen > Onder Automatische betalingen 'Weergeven' > Automatische betalingen beheren > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties 8)7
Dank, dat had ik nooit zelf gevonden.....

• Iemt
Ondersteunt N26 alleen SEPA betalingen of ook Swift?

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-11 16:17
Alleen met SEPA top ups kunnen doen is wel echt een dingetje. Maakte laatst op vrijdag een bedrag over, stond pas maandag op m'n rekening. Niet handig als je in het buitenland zit en iets om van te voren rekening mee te houden.

• Dennisweb
gop1 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:06:
Alleen met SEPA top ups kunnen doen is wel echt een dingetje. Maakte laatst op vrijdag een bedrag over, stond pas maandag op m'n rekening. Niet handig als je in het buitenland zit en iets om van te voren rekening mee te houden.
Ik heb ook een N26 account en die is nu idle omdat dit gewoon niet fijn werken is. N26 is alleen bruikbaar als straks de Nederlandse banken en N26 op het Europese Instant Payments systeem zijn aangesloten.

• RoNoS
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:41
Nederlandse banken hebben pas sinds dit jaar 'instant' overmaken. Daarvoor kon je ook gerust 1-2 werkdagen wachten voor je geld er was. Als ik 's ochtends rond 9 uur van ABN geld overmaak naar N26 staat het er rond 11 uur op. Vorige week op donderdag rond 14 uur geld overgemaakt, stond er om 17:15 op.
Maar als dat voor jou nu niet bruikbaar is, doe je het toch lekker niet. Niemand verplicht je :)

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:55
RoNoS schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:08:
Nederlandse banken hebben pas sinds dit jaar 'instant' overmaken. Daarvoor kon je ook gerust 1-2 werkdagen wachten voor je geld er was. Als ik 's ochtends rond 9 uur van ABN geld overmaak naar N26 staat het er rond 11 uur op. Vorige week op donderdag rond 14 uur geld overgemaakt, stond er om 17:15 op.
Maar als dat voor jou nu niet bruikbaar is, doe je het toch lekker niet. Niemand verplicht je :)
De meeste NLse banken zijn nu aangesloten op een binnenlands instant payment systeem. Later dit jaar volgt ook SEPA Instant Credit Transfer, maar ook N26 zit daar nog niet op.

• J0kerNL
Iemt schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:46:
Ja, en ja

• atlas1302
Mijn vrouw, Kaapverdiaanse, gaat voor het eerst naar Portugal. Ze neemt de card mee om daar betalingen te doen.
Ik wil wel de regie houden over haar uitgaven, ze is niet of nauwelijks bekend met het gebruik van de card.

Heb het daglimiet op 250 euro gezet en zo kan ik verder zien om indien nodig bij te stellen.

Kan je de kaart ook direct blokkeren en ook makkelijk weer de-blokkeren? aan/uit.

Misschien nog iemand een andere tip om de boel een beetje onder controle te houden, klinkt alsof ze onbetrouwbaar is maar dat is absoluut niet het probleem. Ze moet met centjes leren omgaan, maar de card kan ook gejat worden natuurlijk.

• J0kerNL
atlas1302 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:32:
Mijn vrouw, Kaapverdiaanse, gaat voor het eerst naar Portugal. Ze neemt de card mee om daar betalingen te doen.
Ik wil wel de regie houden over haar uitgaven, ze is niet of nauwelijks bekend met het gebruik van de card.

Heb het daglimiet op 250 euro gezet en zo kan ik verder zien om indien nodig bij te stellen.

Kan je de kaart ook direct blokkeren en ook makkelijk weer de-blokkeren? aan/uit.

Misschien nog iemand een andere tip om de boel een beetje onder controle te houden, klinkt alsof ze onbetrouwbaar is maar dat is absoluut niet het probleem. Ze moet met centjes leren omgaan, maar de card kan ook gejat worden natuurlijk.
Via de app is het mogelijk om de kaart aan en uit te zetten op afstand. :9

• atlas1302
Dat zou een goeie zijn denk ik als dat ook daadwerkelijk zo makkelijk werkt.

• Wally2002
Iemt schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:46:
Let op: inkomende Swift transacties in euro worden geweigerd! Staat ook op de site van N26.

@J0kerNL

• Iemt
Wally2002 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:21:
[...]

Let op: inkomende Swift transacties in euro worden geweigerd! Staat ook op de site van N26.

@J0kerNL
Kan dit via Transferwise wel? Dus naar mijn Transferwise account versturen en van daar door naar N26?

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14-11 11:25

SeatRider

Wait, wut?

KDL schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:18:
Klopt het dat je zakelijke rekening niet op bedrijfsnaam / handelsnaam kunt zetten, maar persoonlijk op naam van de eigenaar moet. Ik zoek dan ook een mogelijke workaround tweak :).
Hier is, voor zover ik kon vinden, nog steeds geen antwoord op gekomen toch?

(Ik zit met dezelfde vraag ;) )

Nederlands is makkelijker als je denkt

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:28
KDL schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:52:
[...]

Ja voorlopig is het bedoeld voor zelfstandigen alleen, daar hebben ze bij gedacht dat dat dan maar altijd op voornaam achternaam moet en niks meer en niks minder, dus bruikbaar met deze beperkingen.

Bedragen onder de 1000 euro boeit ze eigenlijk niet onder welke naam het staat als je iban maar goed is, mocht je hogere bedragen ontvangen (per transactie) dan moet het dus ook op correcte naam anders stuitert de opdracht terug. Dit heb ik via supportchat vernomen.
Destijds was dit het antwoord, misschien is het veranderd @SeatRider

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07-11 16:18

DaveFlash

Here's to the crazy ones

iemand enig idee hoeveel nederlanders er bij N26 zitten? zijn daar cijfers van?

• Iemt
DaveFlash schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:50:
iemand enig idee hoeveel nederlanders er bij N26 zitten? zijn daar cijfers van?
Niet bekend, ik schat in de duizenden. Zo groot is het aandeel niet dscht ik.

• Siask
Iemt schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:22:
[...]
Niet bekend, ik schat in de duizenden. Zo groot is het aandeel niet dscht ik.
Mwa. Als je "Nederlanders" definieert als mensen die in Nederland wonen, dan denk ik toch al zeker dat je in de tienduizenden komt.

N26 is ongetwijfeld een populair product bij buitenlandse studenten die in verschillende landen studeren (of sowieso vanuit hun thuisland een N26 rekening hebben), en dan zijn er vast ook nog redelijk wat mensen in de 'fintech' werken die voor onderzoek ook een rekening geopend hebben.

En dan zijn nog wat mensen die gewoon alles meepakken wat ze krijgen kunnen, voor de spielerei. Dat zijn er misschien duizenden, maar dan heb je nog die twee groepen die ik hierboven noemde, dan kom ik toch iets hoger uit.

Maar... ik kon inderdaad geen cijfers vinden per land, da's wel jammer.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:29

Compizfox

I use Arch, btw

Ik heb van de week m'n N26 MasterCard gekregen, maar nu lijkt het alsof de CVC-code niet goed gedrukt is. Het zouden volgens mij 3 cijfers moeten zijn, maar het eerst cijfer staat er helemaal niet op, het middelste is met moeite te lezen, en alleen de laatste is intact...

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Dennisweb
Compizfox schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:10:
Ik heb van de week m'n N26 MasterCard gekregen, maar nu lijkt het alsof de CVC-code niet goed gedrukt is. Het zouden volgens mij 3 cijfers moeten zijn, maar het eerst cijfer staat er helemaal niet op, het middelste is met moeite te lezen, en alleen de laatste is intact...
Dat lijkt er inderdaad op. Ik zou toch even met Support gaan chatten. ;)

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:29

Compizfox

I use Arch, btw

Dennisweb schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:41:
[...]

Dat lijkt er inderdaad op. Ik zou toch even met Support gaan chatten. ;)
Dat is inderdaad wat ik maar gedaan heb. Ze gaan me een nieuwe pas opsturen. :)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Iemt
Volgens support zouden betalingen onder de 100 instant worden verwerkt naar EU accounts.

Iemand ervaringen met N26->ABN/Bunq? Volgens mij zijn alleen zij de banken die IP op EU niveau ondersteunen.

Naar ING/Moneyou/SNS/Rabo gaat het lig niet direct.

• Siask
Iemt schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:33:
Volgens support zouden betalingen onder de 100 instant worden verwerkt naar EU accounts.
Dat zou nieuws voor mij zijn, en die grens van € 100 heb ik ook nog nooit ergens gehoord. Sprookjes van de Klantenservice lijkt mij.

Die klantenservice wordt in de Duitse pers ook behoorlijk besproken. Mocht je bij Revolut aan slechte klantenservice denken, dan lijkt N26 er nog een schepje bovenop te doen, en het was in april ook al niet fantastisch, toen werd beterschap beloofd.

Siask wijzigde deze reactie 31-08-2019 19:47 (10%)

• Iemt
Siask schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:45:
[...]

Dat zou nieuws voor mij zijn, en die grens van € 100 heb ik ook nog nooit ergens gehoord. Sprookjes van de Klantenservice lijkt mij.

Die klantenservice wordt in de Duitse pers ook behoorlijk besproken. Mocht je bij Revolut aan slechte klantenservice denken, dan lijkt N26 er nog een schepje bovenop te doen, en het was in april ook al niet fantastisch, toen werd beterschap beloofd.
Ik heb geen van die banken en an het niet controleren helaas, maar goed het is verre van service als de Klantenservice zo omgaat met dr klanten..

Het is jammer dat er niet een bank zoals Regiobank/SNS producten aanbied zoals N26 levert (goede en betrouwbare klantenservice).

• oohh
N26 MasterCard is nu toe te voegen aan Apple Pay. Helaas werkt de Maestro (nog) niet.

• Iemt
oohh schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:36:
N26 MasterCard is nu toe te voegen aan Apple Pay. Helaas werkt de Maestro (nog) niet.
Vraag mr af of meer banken vandaag dit gaan aanbieden.

Grote kans dat Bunq vnv AP aankondigt

Iemt wijzigde deze reactie 03-09-2019 08:25 (7%)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Bunq staat er ook bij.
monese, Revolut

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True