Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:31
N26 Metal is er nu ook in Nederland en Belgie

https://n26.com/en-eu/blo...m=metalroe&flags=noscript

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20:12

Uffje

THT: Zie signature

Nu nog apple pay :P Iemand die metal overweegt?

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Nu online
Uffje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:40:
[...]

Nu nog apple pay :P Iemand die metal overweegt?
Te duur en weet niet of het van toegevoegde waarde is een metalen kaart. Bij Black heb je verzekeringen, bij Metal alln een metalen kaart en “aanbiedingen”

• Uffje

Uffje

Iemt schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:35:
[...]

Te duur en weet niet of het van toegevoegde waarde is een metalen kaart. Bij Black heb je verzekeringen, bij Metal alln een metalen kaart en “aanbiedingen”
Heb je Black? Ik vind het jammer dat ze de prijs van Black laatst hebben verdubbeld.

Je krijgt bij metal ook telefonische support.

En wat is dat personaliseren?

Uffje wijzigde deze reactie 18-06-2019 19:45 (10%)

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:56
Vandaag erg goed door de support geholpen. Ik heb een ander iPhone toestel in gebruik genomen, met behoud van zelfde SIM en telefoonnummer. Hierbij kreeg ik geen verificatie-SMS binnen om met het nieuwe toestel te koppelen. Ik kon in de app op het nieuwe toestel wel inloggen in mijn account, je krijgt dan het transactieoverzicht te zien plus de optie om te koppelen. Hierbij moet je een aantal stappen doorlopen (10-cijferig nummer overnemen van je kaart, telefoonnummer verifiëren, en als laatste stap de code uit de SMS overnemen).
Die kreeg ik echter niet binnen, ook niet via de 'opnieuw versturen' optie. Als je dit een paar keer doet blokkeert hij voor 24 uur.
Na nogmaals tevergeefs proberen via de chat contact opgenomen. Dit was vanochtend en er werd direct geantwoord. Omdat ik op het oude toestel nog gekoppeld stond kon ik via de app op dat toestel een verificatie doen bij het opstarten van de chat, waardoor ik snel geholpen kon worden. Na controlevraag of ik misschien een nieuw nummer had, werd aangegeven dat ik binnen een uur gebeld zou worden.
Dit gebeurde daadwerkelijk binnen een uur, waarbij na korte verificatie gevraagd werd om het pairing proces nogmaals te doorlopen. Op het moment dat ik de SMS zou ontvangen, werd de code via de telefoon mondeling doorgegeven, en kon ik het proces afronden.

Al met al een goede ervaring met de support, binnen een paar seconden een medewerker beschikbaar via de chat en conform afspraak netjes gebeld.

Het is wel jammer dat de SMS'jes niet aankomen, in dit geval heb ik T-mobile als provider en ik begreep min of meer dat het een bekend probleem is waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 17:31
Wally2002 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:53:
Vandaag erg goed door de support geholpen. Ik heb een ander iPhone toestel in gebruik genomen, met behoud van zelfde SIM en telefoonnummer. Hierbij kreeg ik geen verificatie-SMS binnen om met het nieuwe toestel te koppelen. Ik kon in de app op het nieuwe toestel wel inloggen in mijn account, je krijgt dan het transactieoverzicht te zien plus de optie om te koppelen. Hierbij moet je een aantal stappen doorlopen (10-cijferig nummer overnemen van je kaart, telefoonnummer verifiëren, en als laatste stap de code uit de SMS overnemen).
Die kreeg ik echter niet binnen, ook niet via de 'opnieuw versturen' optie. Als je dit een paar keer doet blokkeert hij voor 24 uur.
Na nogmaals tevergeefs proberen via de chat contact opgenomen. Dit was vanochtend en er werd direct geantwoord. Omdat ik op het oude toestel nog gekoppeld stond kon ik via de app op dat toestel een verificatie doen bij het opstarten van de chat, waardoor ik snel geholpen kon worden. Na controlevraag of ik misschien een nieuw nummer had, werd aangegeven dat ik binnen een uur gebeld zou worden.
Dit gebeurde daadwerkelijk binnen een uur, waarbij na korte verificatie gevraagd werd om het pairing proces nogmaals te doorlopen. Op het moment dat ik de SMS zou ontvangen, werd de code via de telefoon mondeling doorgegeven, en kon ik het proces afronden.

Al met al een goede ervaring met de support, binnen een paar seconden een medewerker beschikbaar via de chat en conform afspraak netjes gebeld.

Het is wel jammer dat de SMS'jes niet aankomen, in dit geval heb ik T-mobile als provider en ik begreep min of meer dat het een bekend probleem is waar ze mee bezig zijn.
Mijn vriendin heeft met het zelfde probleem gehad, ze heeft ook t-mobile. Het is ook op de zelfde manier opgelost.

• Mozzy
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Is er nu hier al iemand die de N26 Metal card heeft en precies weet wat je nu allemaal voor benefits krijgt? Ik heb contact gehad met N26 support, maar daar krijg ik allemaal verschillende verhalen als uitleg en ik weet niet meer wat ik moet geloven...

De N26 Metal zou een zgn. World Elite Mastercard zijn. Dit is een exclusievere Mastercard met allerlei extra voordelen. Zo kennen World Elite Mastercard kaarten de mogelijkheid gebruik te maken van LoungeKey privileges (toegang tot airport lounges). Toen ik hiernaar vroeg bij N26 beweerde de supportmedewerker dat volgens haar dit niet voor Nederlandse Metal houders geldt, maar bijvoorbeeld wel voor Britten... Best een dealbreaker als het waar is. Maar is het waar want haar collega beweerde weer anders?

Dan zijn er nog Partner Offers, maar ook daarover is geen duidelijkheid. Zo zou je recht hebben op wat hier is opgesomd: https://n26.com/en-de/metal-partner-offerings

Toen ik vroeg hoe je je voordelen of kortingen dan kon innen kreeg ik ook geen antwoord... Iemand die het weet?

Mozzy wijzigde deze reactie 18-06-2019 22:08 (5%)

• Iemt
  • Nu online
Mozzy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:07:
Is er nu hier al iemand die de N26 Metal card heeft en precies weet wat je nu allemaal voor benefits krijgt? Ik heb contact gehad met N26 support, maar daar krijg ik allemaal verschillende verhalen als uitleg en ik weet niet meer wat ik moet geloven...

De N26 Metal zou een zgn. World Elite Mastercard zijn. Dit is een exclusievere Mastercard met allerlei extra voordelen. Zo kennen World Elite Mastercard kaarten de mogelijkheid gebruik te maken van LoungeKey privileges (toegang tot airport lounges). Toen ik hiernaar vroeg bij N26 beweerde de supportmedewerker dat volgens haar dit niet voor Nederlandse Metal houders geldt, maar bijvoorbeeld wel voor Britten... Best een dealbreaker als het waar is. Maar is het waar want haar collega beweerde weer anders?

Dan zijn er nog Partner Offers, maar ook daarover is geen duidelijkheid. Zo zou je recht hebben op wat hier is opgesomd: https://n26.com/en-de/metal-partner-offerings

Toen ik vroeg hoe je je voordelen of kortingen dan kon innen kreeg ik ook geen antwoord... Iemand die het weet?
MC World Elite is ook de Black kaart je hebt zero extra voordelen, wel kunnje gebruik maken van het Emergency Cash systeem kost wel €130,-.

De aankoopverzekering functioneert wel, loopt alleen via Allianz.

Het is inderdaad een mysterie dat Metal gebeuren, en de extra voordelen.

Als ik N26 als hoofdbank kon gebruiken (wat niet kan door missen vsn NL iban) zou ik het serieus hebben overwogen omdat je dan de MC volop gebruikt en dus eerder aanspraak kan maken op de verzekeringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:10
Mozzy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:07:

Je linkt de site voor Duitsland, de pagina die je wilt hebben om te weten hoe Metal bij ons werkt is deze op de site voor de rest van Europa. Partners zijn er wel, alleen de link ernaartoe is helaas dood dus je kunt niet zien welke.

• Iemt
  • Nu online
AlbertJP schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:33:
[...]

Je linkt de site voor Duitsland, de pagina die je wilt hebben om te weten hoe Metal bij ons werkt is deze op de site voor de rest van Europa. Partners zijn er wel, alleen de link ernaartoe is helaas dood dus je kunt niet zien welke.
Volgens Support word er per land gekeken naar relevante aanbiedingen. En dit kan verschillen van kortingen bij webshops tot reizen.

Maar details kreeg ik niet. Wel heb je een soort van partnerkaart (als je upgrade blijft je oorspronkelijke kaart geldig), al weet ik niet of je het ook zo mag gebruiken.

Verder is met 16,90 de kaart niet bepaald een goedkope de ICS Visa Platinum en MC Black bieden meer voor die prijs.

Iemt wijzigde deze reactie 18-06-2019 23:00 (9%)

• Mozzy
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
AlbertJP schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:33:
[...]

Dat dacht ik zelf ook al, maar support gaf me deze link (zelfs na ze tot twee maal toe verteld te hebben dat ik toch echt uit NL kom). En wat je al aangeeft is de link vervolgens dood en weet je dus nog niks.

Mozzy wijzigde deze reactie 18-06-2019 23:25 (7%)

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
Zojuist ook de mail ontvangen. Omdat ik zelf geen andere CC heb toch maar gekozen voor Metal. Ga het gewoon even proberen. Na contact met de klantenservice werd mij ook verteld dat mocht ik in de toekomst downgraden dat ik die pas gewoon kan blijven gebruiken!

Heb 3 vakanties te gaan in een korte periode dus het gratis geld opnemen in elke wisselkoers is dan ook ff mooi meegenomen!

Btw: via de chat kreeg ik een korting. Eerste 2 maanden gratis metal. Op wat aandringen na, maar zit hier ook al sinds het begin zo wat!

Pukson wijzigde deze reactie 19-06-2019 18:39 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• craperik
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 21-06 09:14
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met wat zekerheid in het volgende:

Ik ga over een paar weken naar de US en ga daar een auto huren. In de voorwaarden van de verhuurmaatschappij staat het volgende:

Debit cards are also accepted at the time of rental with a roundtrip travel ticket, e-ticket, or travel itinerary that shows the renters name and discloses a return date and port of entry. Renters using a debit card or money order as a deposit may rent the following vehicle classes: Economy through Full Size cars and Minivans. DEPOSIT AMOUNT A deposit of either an additional 100 USD more than the cost of the rental or 300 USD total, whichever is greater, will be taken at the time of rental pickup. The deposit funds will not be available for use until after the vehicle has been returned. Cash and prepaid cards are not an acceptable forms of rental deposit. Enterprise is not responsible for any overdraft fees incurred.

Ik lees dus dat debit cards goed zijn, prepaid cards niet. Ik begrijp toch goed dat de N26 mastercard hiervoor gebruikt kan worden? Wat zijn jullie ervaringen met dit soort verhuurbedrijven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
craperik schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:38:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met wat zekerheid in het volgende:

Ik ga over een paar weken naar de US en ga daar een auto huren. In de voorwaarden van de verhuurmaatschappij staat het volgende:

Debit cards are also accepted at the time of rental with a roundtrip travel ticket, e-ticket, or travel itinerary that shows the renters name and discloses a return date and port of entry. Renters using a debit card or money order as a deposit may rent the following vehicle classes: Economy through Full Size cars and Minivans. DEPOSIT AMOUNT A deposit of either an additional 100 USD more than the cost of the rental or 300 USD total, whichever is greater, will be taken at the time of rental pickup. The deposit funds will not be available for use until after the vehicle has been returned. Cash and prepaid cards are not an acceptable forms of rental deposit. Enterprise is not responsible for any overdraft fees incurred.

Ik lees dus dat debit cards goed zijn, prepaid cards niet. Ik begrijp toch goed dat de N26 mastercard hiervoor gebruikt kan worden? Wat zijn jullie ervaringen met dit soort verhuurbedrijven?
Volgens de voorwaarden zou het moeten moeten lukken. Je moet dan alleen wel wat extra geld op je rekening zetten, omdat de verhuurmaatschappij (extra) geld reserveert.

• Uffje

Uffje

Pukson schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:38:
Zojuist ook de mail ontvangen. Omdat ik zelf geen andere CC heb toch maar gekozen voor Metal. Ga het gewoon even proberen. Na contact met de klantenservice werd mij ook verteld dat mocht ik in de toekomst downgraden dat ik die pas gewoon kan blijven gebruiken!

Heb 3 vakanties te gaan in een korte periode dus het gratis geld opnemen in elke wisselkoers is dan ook ff mooi meegenomen!

Btw: via de chat kreeg ik een korting. Eerste 2 maanden gratis metal. Op wat aandringen na, maar zit hier ook al sinds het begin zo wat!
Haha gratis proberen is nooit verkeerd natuurlijk!

Edit: Toch maar eens geprobeerd onder het motto niet geschoten is altijd mis, maar helaas de roos niet geraakt haha

Uffje wijzigde deze reactie 19-06-2019 21:22 (7%)

... na de zomer

• Dennisjehz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-11 18:14
Black gebruiker hier, al lid bij n26 sinds hun start, nu overgegaan op Metal, heb de Metal kaart al mogen vasthouden, en kan meegeven dat het wel luxe uitstraalt hoor... zeker weten dat mensen het gewicht merken, hij is twee keer zo zwaar als een reguliere pas.

En dit klinkt negatief maar is juist positief, dit weegt mee in het denken van luxe/gevoel van luxe, laat ik zeggen de kaart maakt een statement.

Landen waar het gebruikelijk is dat je hem afgeeft aan de casshiere waar ze hem ter plekke voor je ogen swipen laat mensen wel twee keer er naar kijken uit ervaring.

Waarom al zo lang n26 gebruiker? Om de zeroFX, lekker geld uitgeven in een ander land met de koers dat het op dat moment is met geen hidden fees, of kosten van de bank zelf, ben vaak in het buitenland elk jaar, en gebruik n26 dan ook als hoofdbank ideaal!

Geen enkel probleem overigens als Nederlander met een Duits IBAN, geen enkel bedrijf doet hier moeilijk over voor mij, webshops, abonnementen, belastingdienst.

Dennisjehz wijzigde deze reactie 20-06-2019 08:18 (51%)

• maaknietuitjoh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15:50
barrymossel schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:49:
Nu heb ik dus een N26 kaart aangevraagd, maar ik vraag me ten zeerste af hoe ze nu in hemelsnaam aan mij, als sporadisch mastercard gebruiker (online of in het buitenland), aan verdienen. Vrijwel alles lijkt gratis te zijn...
Belangrijk punt. Ik denk (hoop) dat ze blijven vasthouden aan het huidige freemium-model, waarbij ze bestaande (en nieuwe) klanten proberen te werven voor de betaalde diensten en dat ze niet zoals BUNQ de gratis rekeningen uitfaseren.

Ik hoop dat het lukt zolang er mensen zijn die dit soort gevoelsmatigheden blijven koesteren:
Dennisjehz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:10:
Black gebruiker hier, al lid bij n26 sinds hun start, nu overgegaan op Metal, heb de Metal kaart al mogen vasthouden, en kan meegeven dat het wel luxe uitstraalt hoor... zeker weten dat mensen het gewicht merken, hij is twee keer zo zwaar als een reguliere pas.

En dit klinkt negatief maar is juist positief, dit weegt mee in het denken van luxe/gevoel van luxe, laat ik zeggen de kaart maakt een statement.

Landen waar het gebruikelijk is dat je hem afgeeft aan de casshiere waar ze hem ter plekke voor je ogen swipen laat mensen wel twee keer er naar kijken uit ervaring.
Voor mij persoonlijk een volkomen waanzinnige overweging om ruim €200 per jaar te betalen voor een pasje omdat je je verkneukelt over het idee dat mensen 'oeh, ooh' zullen fluisteren als jij een betaling doet.

• lasche
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:31
maaknietuitjoh schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:30:
Voor mij persoonlijk een volkomen waanzinnige overweging om ruim €200 €84 per jaar te betalen voor een pasje omdat je je verkneukelt over het idee dat mensen 'oeh, ooh' zullen fluisteren als jij een betaling doet.
Kleine correctie. :+ Overigens hoop ik met je mee dat de premium gebruikers genoeg bijdragen voor de overige gebruikers.

• ApexAlpha
  • Laatst online: 09:51
Ja zie het nu ook staan in de app. Black heb ik nog overwogen aangezien ik vaak vlieg en in het buitenland ben. Paar keer per jaar. Maar om nou €7 * 12 per jaar te betalen voor een zwaarder pasje is mij wat overdreven.

Klinkt als die normale CC's waar mensen met een hoger limiet een 'stoerder' passen krijgen.

• Iemt
  • Nu online
Pukson schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:38:

Het is inderdaad mogelijk via de support chat om te “onderhandelen” over een korting, ik mag de eerste vier maanden voor Black prijs Metal gebruiken. Komt ook omdat ik 5mensen via Referal heb binnengehaald afgeopen maand misschien dat dat hielp met onderhandelen :)

Ben benieuwd hoe de Metal kaart eruit ziet en wat de “exclusieve” aanbiedingen inhouden. Als de acceptatie hoog genoeg js overweeg ik me Visa kaart op te zeggen en behoud ik N26 samen met Amex.

• maaknietuitjoh
Je hebt gelijk, ik vergeleek natuurlijk met het gratis account.
ApexAlpha schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:53:
Black heb ik nog overwogen aangezien ik vaak vlieg en in het buitenland ben. Paar keer per jaar.
Het Allianz-verzekeringenpakket buiten beschouwing latende, is alleen de gratis geldopname in het buitenland nog van toegevoegde waarde met Black, nietwaar? Maarja, dan moet je dus per jaar een kleine €7000 euro aan contanten (anders dan euro's) opnemen wil je dat 'terugverdienen' (€118,80 / 0,017). Dat doet niemand.

Mijns inziens is Black het alleen waard als het Allianz-pakket je op de een of andere manier bijzonder aanspreekt. Ik zie niet in waarom, want voor een slordige €5 p/maand ben je volgens mij al redelijk gedekt met een standaard (doorlopend) reisverzekeringspakket (incl. annuleren) bij concurrerende verzekeraars.

Maar goed, laat anderen zich maar zoveel en zo vaak mogelijk abonneren, dan zijn de gratis accounthouders (voorlopig nog) de lachende derden.

• Iemt
  • Nu online
maaknietuitjoh schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:25:
[...]

Je hebt gelijk, ik vergeleek natuurlijk met het gratis account.

[...]

Het Allianz-verzekeringenpakket buiten beschouwing latende, is alleen de gratis geldopname in het buitenland nog van toegevoegde waarde met Black, nietwaar? Maarja, dan moet je dus per jaar een kleine €7000 euro aan contanten (anders dan euro's) opnemen wil je dat 'terugverdienen' (€118,80 / 0,017). Dat doet niemand.

Mijns inziens is Black het alleen waard als het Allianz-pakket je op de een of andere manier bijzonder aanspreekt. Ik zie niet in waarom, want voor een slordige €5 p/maand ben je volgens mij al redelijk gedekt met een standaard (doorlopend) reisverzekeringspakket (incl. annuleren) bij concurrerende verzekeraars.

Maar goed, laat anderen zich maar zoveel en zo vaak mogelijk abonneren, dan zijn de gratis accounthouders (voorlopig nog) de lachende derden.
Het voordeel van het Allianz pakket maakt dat je de N26 debit kaart als bijna volwaardige creditcard kan gebruiken op veel plekken.
Bij reserveringen moet je wel een hoger saldo hebben maar goed, de verzekeringen zijn niet heel slecht vind ik en tonen gelijkenissen met veel creditcards.

Daarnaast heb je een bankrekening (mocht er ooit NL IBAN komen) dan zou je in theorie N26 je volledige bank account kunnen maken voor alle zaken.

Black was 5,90 daarna 7,90( herfstaanbieding) en sinds kort 9,90 per maand. Waarschijnlijk was het niet rendabel toen het goedkoper was, maar dst ga je nooit weten.

• Dennisjehz
maaknietuitjoh schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:30:
[...]

Belangrijk punt. Ik denk (hoop) dat ze blijven vasthouden aan het huidige freemium-model, waarbij ze bestaande (en nieuwe) klanten proberen te werven voor de betaalde diensten en dat ze niet zoals BUNQ de gratis rekeningen uitfaseren.

Ik hoop dat het lukt zolang er mensen zijn die dit soort gevoelsmatigheden blijven koesteren:

[...]

Voor mij persoonlijk een volkomen waanzinnige overweging om ruim €200 per jaar te betalen voor een pasje omdat je je verkneukelt over het idee dat mensen 'oeh, ooh' zullen fluisteren als jij een betaling doet.
Ach ieder zijn ding, sommige mensen hebben ook een telefoon van 1500, terwijl een van 500 ook voldoet in 90% van use cases, voor een klein beetje luxe betaal je ook snel een smak meer, dit is in elke categorieën wel het geval.

Ben er zelf tevreden mee
Iemt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:32:
[...]

Het voordeel van het Allianz pakket maakt dat je de N26 debit kaart als bijna volwaardige creditcard kan gebruiken op veel plekken.
Bij reserveringen moet je wel een hoger saldo hebben maar goed, de verzekeringen zijn niet heel slecht vind ik en tonen gelijkenissen met veel creditcards.

Daarnaast heb je een bankrekening (mocht er ooit NL IBAN komen) dan zou je in theorie N26 je volledige bank account kunnen maken voor alle zaken.

Black was 5,90 daarna 7,90( herfstaanbieding) en sinds kort 9,90 per maand. Waarschijnlijk was het niet rendabel toen het goedkoper was, maar dst ga je nooit weten.
Gebruik het nu als volledige hoofdbank al, geen probleem mee in NL, ondanks dat ik een DE IBAN heb, geen dienst of bedrijf nog tegengekomen die er een probleem van maakt

Dennisjehz wijzigde deze reactie 20-06-2019 11:05 (32%)

• maaknietuitjoh
[...]
Sigaar uit eigen doos, want dit 'voordeel' bestaat in feite al als je je elders verzekert en opteert voor N26 free. Dat is goedkoper.
[...]
Dat is wat mij betreft, gezien de prijs, nadelig.
[...]
In theorie wel...

• Iemt
  • Nu online
Dennisjehz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:03:

[...]

Gebruik het nu als volledige hoofdbank al, geen probleem mee in NL, ondanks dat ik een DE IBAN heb, geen dienst of bedrijf nog tegengekomen die er een probleem van maakt
Ik loop in de knoop met Amex en ICS hierover, en die weigeren. Beweren dat ze recht hebben om een buitenlands rekeningnummer te weigeren wegens de wet? Er is al een klacht bij de DNB gestuurd.

• Iemt
  • Nu online
maaknietuitjoh schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Sigaar uit eigen doos, want dit 'voordeel' bestaat in feite al als je je elders verzekert en opteert voor N26 free. Dat is goedkoper.
Ik heb geen verzekering gevonden die mijn contant geld verzekert als ik word bestolen in het buitenland. Verder is dit voordeel afhankelijk van de gebruiker. Ik vind de verzekeringen in ieder geval handig en prima.
[...]

Dat is wat mij betreft, gezien de prijs, nadelig.
Ik zie het als een voordeel, zo heb je geen gedoe met BKR .En geef je nooit meer geld uit dan je hebt. Tuurlijk zijn er momenten dat het onhandig kan zijn, maar tot nu toe heb ik hier geen last van gehad

Uiteindelijk hangt het van de persoon af of je zo een product het geld waard vind of niet, maar er is vraag naar anders zouden ze het niet aanbieden.

• Dennisjehz
Iemt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Ik loop in de knoop met Amex en ICS hierover, en die weigeren. Beweren dat ze recht hebben om een buitenlands rekeningnummer te weigeren wegens de wet? Er is al een klacht bij de DNB gestuurd.
Onzin dit is 100% niet kloppend dat ze buitenlandse mogen weigeren, wettelijk gezien moeten ze elk EU iban accepteren zelfs, wat hun volledig tegenspreekt... komt omdat dit fraude gevoelig is voor hun, dit zijn creditcard aanbieders, deze willen niet het risico lopen geen gelden te kunnen innen,

dit is wat ze jou vertellen als je een helpdesk medewerker krijgt omdat de echte reden natuurlijk niet te overleggen is, ze gaan echt niet tegen jou zeggen, luister eens, sorry maar we veranderen niet want we vinden een buitenlands iban teveel risico, als jij dan zegt dat dit wettelijk wel moet, tja dan loopt die helpdesk medewerker vast, want hij moet jou nee verkopen van zijn manager die ook weer opdracht krijgt dit te doen, omdat ze dus dit teveel fraude/risico vinden.

Mag dit? Nee... maar je hebt weinig keus als hun jou nee verkopen, anders dan een klacht indienen, en uit ervaring 100% niks gaat uitkomen, enige manier van dwingen zal rechtelijke wegen zijn, je zal dan je gelijk krijgen, want de wet zegt dan ook dat wat uw situatie ook is ze een EU iban moeten accepteren.

Dennisjehz wijzigde deze reactie 20-06-2019 11:27 (40%)

• maaknietuitjoh
Iemt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:11:
[...]
Ik heb geen verzekering gevonden die mijn contant geld verzekert als ik word bestolen in het buitenland. Verder is dit voordeel afhankelijk van de gebruiker. Ik vind de verzekeringen in ieder geval handig en prima.
Heb je wel gezocht dan? Het is niet mijn bedoeling om te blijven drammen, hoor, maar ik wil je nog even meegeven dat het verzekeren (tegen verlies of diefstal van) contanten een vrij courante verzekeringsvoorwaarde is. Zie bijvoorbeeld de voorwaarden van Ohra. En vergelijk daarbij dan even de beperkende voorwaarden van Allianz/N26:
Indien de Houder van het Account bedreigd is en het geld dat de Houder van het Account heeft gepind uit een Geldautomaat met de kaart die aan het N26 Black Account gekoppeld is, van de Houder van het Account wordt ontnomen binnen 4 uur na de pinactie, vergoedt de Verzekeraar het gepinde bedrag tot € 500 (rekeningoverzicht) per verzekeringsclaim. Maximaal 2 claims per jaar.
Let op dat je hier uitsluitend tegen verlies van contanten bent verzekerd bij een overval (ik citeer N26: mugging) en dus niet bij zakkenrollerij of diefstal uit je bagage of hotelkamer.
Iemt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:11:
[...]
Uiteindelijk hangt het van de persoon af of je zo een product het geld waard vind of niet, maar er is vraag naar anders zouden ze het niet aanbieden.
Dat ben ik helemaal met je eens.

maaknietuitjoh wijzigde deze reactie 20-06-2019 11:40 (3%)
Reden: Link naar voorwaarden ingevoegd.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:16
Dennisjehz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:10:

En dat vind jij belangrijk? :?

Maar goed ik snap het wel hoor. Ik zou er alleen geen geld voor overhebben.

Kleine anekdote: jaren geleden werkte ik bij een online marketing bureau en de Amerikaanse eigenaar kwam naar Nederland. In die tijd werden Google AdWords campagnes in Amerika met een credit card betaald (misschien nu nog). Door de hoge uitgaven richting Google had meneer dus een Amex Centurion (Black) Card welke gemaakt is van titanium. Ziet er natuurlijk best stoer uit, maar toen hij ons wilde trakteren op een etentje werd keer op keer zijn pas geweigerd door het pin apparaat. En dat terwijl een plastic Amex het wel gewoon deed.
Stond ie toch wel een beetje voor lul (nadat hij erover op had lopen scheppen)...

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17:48
Waarom zou een buitenlands Iban risico vol zijn voor crediteurs? ASR betaalt mij gewoon bij Revolut ondanks dat het nog steeds een GB Iban nummer is.

• Iemt
  • Nu online
maaknietuitjoh schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Heb je wel gezocht dan? Het is niet mijn bedoeling om te blijven drammen, hoor, maar ik wil je nog even meegeven dat het verzekeren (tegen verlies of diefstal van) contanten een vrij courante verzekeringsvoorwaarde is. Zie bijvoorbeeld de voorwaarden van Ohra. En vergelijk daarbij dan even de beperkende voorwaarden van Allianz/N26:

[...]

Let op dat je hier uitsluitend tegen verlies van contanten bent verzekerd bij een overval (ik citeer N26: mugging) en dus niet bij zakkenrollerij of diefstal uit je bagage of hotelkamer.

[...]

Dat ben ik helemaal met je eens.
Daar was ik niet van op de hoogte omdat ik in principe mijn CC altijd gebruik voor vakanties en de daaraan gekoppelde reisverzekering.

Maar inderdaad zoek en je vind een hoop alternatieven.

• Iemt
  • Nu online
Dennisjehz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Onzin dit is 100% niet kloppend dat ze buitenlandse mogen weigeren, wettelijk gezien moeten ze elk EU iban accepteren zelfs, wat hun volledig tegenspreekt... komt omdat dit fraude gevoelig is voor hun, dit zijn creditcard aanbieders, deze willen niet het risico lopen geen gelden te kunnen innen,

dit is wat ze jou vertellen als je een helpdesk medewerker krijgt omdat de echte reden natuurlijk niet te overleggen is, ze gaan echt niet tegen jou zeggen, luister eens, sorry maar we veranderen niet want we vinden een buitenlands iban teveel risico, als jij dan zegt dat dit wettelijk wel moet, tja dan loopt die helpdesk medewerker vast, want hij moet jou nee verkopen van zijn manager die ook weer opdracht krijgt dit te doen, omdat ze dus dit teveel fraude/risico vinden.

Mag dit? Nee... maar je hebt weinig keus als hun jou nee verkopen, anders dan een klacht indienen, en uit ervaring 100% niks gaat uitkomen, enige manier van dwingen zal rechtelijke wegen zijn, je zal dan je gelijk krijgen, want de wet zegt dan ook dat wat uw situatie ook is ze een EU iban moeten accepteren.
Het probleem is dat een gang naar de rechter aardig prijzig word, dit kan opgelost worden vanuit N26 door NL IBANS uit te geven zoals ze nu in Spanje gaan doen.

Dan word Bunq en Moneyou direct geconcurreerd omdat N26 wel een gratis product leveren met betaalpassen.

Iemt wijzigde deze reactie 20-06-2019 12:02 (3%)

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:33
Dennisjehz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Dit is wat ik dan zeg aan de lijn. "U accepteerd mijn IBAN niet? Begrepen. Weet dat ik van deze weigering aangifte doe, daar deze de Nederlandse wet overtreedt, bij de Nederlandse Bank. Een goedendag." Ik mail het verhaal even aan het meldpunt, meestal zonder terugbericht van de DNB krijg ik bericht van het weigerende bedrijf dat het toch opeens kan.

Heb dat nu een keer of 5 gedaan, en vier keer werkte het.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Iemt
  • Nu online
Brent schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:02:
[...]

Dit is wat ik dan zeg aan de lijn. "U accepteerd mijn IBAN niet? Begrepen. Weet dat ik van deze weigering aangifte doe van de overtreding van de Nederlandse wet bij de Nederlandse Bank. Een goedendag." Ik mail het verhaal even aan het meldpunt, meestal zonder terugbericht van de DNB krijg ik bericht van het weigerende bedrijf dat het toch opeens kan.

Van Amex kreeg ik (ook na een klacht bij DNB) te horen dat ik met een Duits IBAN een Duitse Amex kaart moet aanvragen..

• Brent
Iemt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:03:
[...]

Van Amex kreeg ik (ook na een klacht bij DNB) te horen dat ik met een Duits IBAN een Duitse Amex kaart moet aanvragen..
Kijk, soms is het aan jou je recht te halen. Ik heb bij de OHRA onlangs ook iets vaags gehad: die beweerden dat het via hun eigen voorwaarden niet mocht. Waar dat zou staan gaven ze niet aan. Na doorpluizen stond echter helemaal niets in de voorwaarden daarover, dus kunnen ze ook niet weigeren.

Vraag maar op basis van welk artikel in welk document er dan geweigerd wordt. Als men dat niet duidelijk beantwoord, mag je niet geweigerd worden.

Kost wel wat energie soms ja helaas.

Brent wijzigde deze reactie 20-06-2019 12:06 (3%)

• Uffje

Uffje

Iemt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Het probleem is dat een gang naar de rechter aardig prijzig word, dit kan opgelost worden vanuit N26 door NL IBANS uit te geven zoals ze nu in Spanje gaan doen.

Dan word Bunq en Moneyou direct geconcurreerd omdat N26 wel een gratis product leveren met betaalpassen.
Ik vraag me af hoe groot het aandeel Nederlandse klanten is van N26, als dat niet al te groot is denk ik ook niet dat je het snel/ooit kan verwachten. Ik ben nog niemand anders in het wild tegen gekomen die N26 gebruikt. En zelfs in dit topic zijn er niet heel veel die N26 als hoofdbank gebruiken.

... na de zomer

• Iemt
  • Nu online
Uffje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Ik vraag me af hoe groot het aandeel Nederlandse klanten is van N26, als dat niet al te groot is denk ik ook niet dat je het snel/ooit kan verwachten. Ik ben nog niemand anders in het wild tegen gekomen die N26 gebruikt. En zelfs in dit topic zijn er niet heel veel die N26 als hoofdbank gebruiken.
Klopt, ik wil N26 al langer als hoofdbank gaan gebruiken maar loop tegen te veel “beperkingen” aan waaronder iDeal ondersteuning.

• Uffje

Uffje

Iemt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Klopt, ik wil N26 al langer als hoofdbank gaan gebruiken maar loop tegen te veel “beperkingen” aan waaronder iDeal ondersteuning.
Enige waar ik iDeal voor nodig heb zijn tikkies, daar heb ik dan ASN voor. Ik ben wel blij met N26 als hoofdbank. En in het begin keken vrienden wel eens raar op dat ik ze vroeg om het over te maken naar een DE nummer. Zelfs een gehad die het naar mijn Rabo account had gestuurd terwijl ik die op gezegd had en meermaals duidelijk had gemaakt dat ik die niet meer had haha.

Wat ik wel mis is een spaarrekening van N26 al gebruik ik daar nu een ASN rekening voor. Dit vind ik eigenlijk wel prettig werken, vorige week naar WK vrouwen wedstrijd geweest en had een betaal verzoek gedaan en kon met dat geld andere verzoeken weer betalen. Dus denk dat dat mijn moneyflow account wordt 8) Dus verzoeken daarmee sturen en ontvangen.

Edit: Hebben jullie overigens al mensen geworven voor N26? Ik praat er wel eens over, maar heb altijd het gevoel dat mensen niet echt behoeft hebben om over te stappen.

Uffje wijzigde deze reactie 20-06-2019 12:50 (8%)

... na de zomer

• Dennisjehz
Brent schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:02:
[...]

Dit is wat ik dan zeg aan de lijn. "U accepteerd mijn IBAN niet? Begrepen. Weet dat ik van deze weigering aangifte doe, daar deze de Nederlandse wet overtreedt, bij de Nederlandse Bank. Een goedendag." Ik mail het verhaal even aan het meldpunt, meestal zonder terugbericht van de DNB krijg ik bericht van het weigerende bedrijf dat het toch opeens kan.

Lees soms wel eens dat ondanks dat ze een klacht gemaakt hebben bij de DNB dat er alsnog niks gedaan wordt door het bedrijf, of vanuit DNB geen contact komt op klacht

Maar mooi om te horen dat dit wel lukken kan, dan zou @Iemt dit moeten proberen.

• Iemt
  • Nu online
Uffje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:49:
[...]

Enige waar ik iDeal voor nodig heb zijn tikkies, daar heb ik dan ASN voor. Ik ben wel blij met N26 als hoofdbank. En in het begin keken vrienden wel eens raar op dat ik ze vroeg om het over te maken naar een DE nummer. Zelfs een gehad die het naar mijn Rabo account had gestuurd terwijl ik die op gezegd had en meermaals duidelijk had gemaakt dat ik die niet meer had haha.

Wat ik wel mis is een spaarrekening van N26 al gebruik ik daar nu een ASN rekening voor. Dit vind ik eigenlijk wel prettig werken, vorige week naar WK vrouwen wedstrijd geweest en had een betaal verzoek gedaan en kon met dat geld andere verzoeken weer betalen. Dus denk dat dat mijn moneyflow account wordt 8) Dus verzoeken daarmee sturen en ontvangen.

Edit: Hebben jullie overigens al mensen geworven voor N26? Ik praat er wel eens over, maar heb altijd het gevoel dat mensen niet echt behoeft hebben om over te stappen.
Ik heb meerdere mensen al kunnen overhalen, vooral als je op vakantie gaat naar Non € landen kan N26 van meerwaarde zijn omdat het aardig kosten scheelt.
Dennisjehz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Lees soms wel eens dat ondanks dat ze een klacht gemaakt hebben bij de DNB dat er alsnog niks gedaan wordt door het bedrijf, of vanuit DNB geen contact komt op klacht

Maar mooi om te horen dat dit wel lukken kan, dan zou @Iemt dit moeten proberen.
Zal het proberen en ben benieuwd wat ze me gaan vertellen

Iemt wijzigde deze reactie 20-06-2019 13:05 (15%)

• Nss
  • Laatst online: 19-11 21:56

Nss

The Dude Abides

Uffje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:49:
[...]

N26 heeft wel een spaarrekening (Spaces), of bedoel je een rentedragende spaarrekening (voorzover je daarvan in deze tijden nog echt van kan spreken)? :)

En ik heb best wat mensen overgehaald. De 'referral fee' van (meestal) 15euro is mooi meegenomen.

• Uffje

Uffje

Nss schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:55:
[...]

N26 heeft wel een spaarrekening (Spaces), of bedoel je een rentedragende spaarrekening (voorzover je daarvan in deze tijden nog echt van kan spreken)? :)
Ik vind die spaces niet zo chill, ik weet niet precies waarom.
En ik heb best wat mensen overgehaald. De 'referral fee' van (meestal) 15euro is mooi meegenomen.
Ja zeker weten, maar ga niet willekeurig een uitnodiging sturen haha wil eerst weten of ze het echt willen.

... na de zomer

• Iemt
  • Nu online
https://n26.com/en-eu/metal-partner-offerings

Link doet het nu wel, maar de aanbiedingen zijn exact hetzelfde als de andere landen. Hoop dat ze dit snel gaan aanpassen met betere dingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisjehz
Sinds upgrade naar Metal werkt mijn help pagina in de app ook niet meer... waar de chat staat

"Support" onder de opties dus.

Dennisjehz wijzigde deze reactie 21-06-2019 09:20 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iemt
  • Nu online
Dennisjehz schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:19:
Sinds upgrade naar Metal werkt mijn help pagina in de app ook niet meer... waar de chat staat

"Support" onder de opties dus.
Volgens support telefoon unpairen dan de app verwijderen en telefoon 2 min uit zetten en daarna weer installeren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisjehz
Iemt schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:53:
[...]

Volgens support telefoon unpairen dan de app verwijderen en telefoon 2 min uit zetten en daarna weer installeren
Raar dat dit nodig is, doe ik wel weer wanneer ik thuis ben, dit soort acties hou ik niet van banken, ABN ook onlangs, elk Android 9 toestel moest bij nieuwe update de app opnieuw installeren, maar dan heb je die e.identifier nodig, zwaar irritant helaas.

• Iemt
  • Nu online
Dennisjehz schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:06:
[...]

Raar dat dit nodig is, doe ik wel weer wanneer ik thuis ben, dit soort acties hou ik niet van banken, ABN ook onlangs, elk Android 9 toestel moest bij nieuwe update de app opnieuw installeren, maar dan heb je die e.identifier nodig, zwaar irritant helaas.
Nou het gekke is dat die stappen noet werken bij mij, en Support heeft er nog geen antwoord op maar zijn er naar aan het kijken.

Wss gewoon een bug in de app en is er een update nodig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisjehz
Iemt schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:22:
[...]

Nou het gekke is dat die stappen noet werken bij mij, en Support heeft er nog geen antwoord op maar zijn er naar aan het kijken.

Wss gewoon een bug in de app en is er een update nodig
net geprobeerd, maar werkt niet.... bedoelde met mijn vorig bericht dat dit gewoon K*T is om uit te voeren.

• Brent
Safety first! 'Apps' op random Android versies zijn sowieso al een veiligheidsdrama, ik ben juist blij dat er dit soort stappen zijn om misbruik te voorkomen.

• Dennisjehz
Brent schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Safety first! 'Apps' op random Android versies zijn sowieso al een veiligheidsdrama, ik ben juist blij dat er dit soort stappen zijn om misbruik te voorkomen.
Niks met misbruik te maken, het is absurd dat je je zelf moet verifiëren bij een "update" van de zelfde app welke je dit al bij gedaan hebt, dit is gewoon onkunde.

Dit gebeurde voorheen ook gewoon goed, en dit gaat goed bij elke bank, behalve dus bij de ABN gaat het ook fout.

• Brent
Dennisjehz schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:02:
[...]

Niks met misbruik te maken, het is absurd dat je je zelf moet verifiëren bij een "update" van de zelfde app welke je dit al bij gedaan hebt, dit is gewoon onkunde.

Dit gebeurde voorheen ook gewoon goed, en dit gaat goed bij elke bank, behalve dus bij de ABN gaat het ook fout.
Maar nu ga je er vanuit dat je weet wat er achter de schermen gebeurd :) Misschien was er een vuln in de oude auth procedure en wilde ze met de update zowel de procedure fixen en er zeker van zijn dat eventuele oude valse auths invalideren.

Safety first.

• Dennisjehz
Brent schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:49:
[...]

Maar nu ga je er vanuit dat je weet wat er achter de schermen gebeurd :) Misschien was er een vuln in de oude auth procedure en wilde ze met de update zowel de procedure fixen en er zeker van zijn dat eventuele oude valse auths invalideren.

Safety first.
jaja, kan van alles geweest zijn, weet inmiddels dat het een bug is door iemand anders zijn reactie, ze gaan dit fixen met een nieuwe update, dus tis toch knullig geweest.

• Brent
Dennisjehz schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:34:
[...]

jaja, kan van alles geweest zijn, weet inmiddels dat het een bug is door iemand anders zijn reactie, ze gaan dit fixen met een nieuwe update, dus tis toch knullig geweest.
Liever knullig en mijn veiligheid is nooit in gevaar geweest dan knullig en opeens rekening leeg.

• Dennisjehz
Brent schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:54:
[...]

Liever knullig en mijn veiligheid is nooit in gevaar geweest dan knullig en opeens rekening leeg.
Ik vertel je net dat het niet gebeurd is om veiligheid, en simpelweg net als bij de ABN hun laasts app, een bug.

Het is dan ook dat support pagina bugged is, en app opnieuw installeren dat bij sommige mensen oplost.

Snap dan ook niet waarom je over veiligheid blijft praten wanneer er met de login or auth of whatever te maken heeft met veiligheid niks mis is, en deze issue ook niet mee is.

Dennisjehz wijzigde deze reactie 22-06-2019 00:51 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17:04
Vandaag een account aangevraagd, krijg de pas en creditcard debetcard binnen twee weken binnen. Dit komt goed uit i.v.m. de vakantie in een niet-euroland. Het huren van een auto betalen we altijd lokaal en kost vaak al tussen de €1.500,- en €2.000,-, alleen dit al is een N26 creditcard debetcard waard.

Nu nog hopen uiteraard dat ze de creditcard debetcard accepteren, ik lees zo af en toe dat dat niet het geval is.

Krekatos wijzigde deze reactie 25-06-2019 13:34 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:10
Krekatos schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:27:
Vandaag een account aangevraagd, krijg de pas en creditcard binnen twee weken binnen. Dit komt goed uit i.v.m. de vakantie in een niet-euroland. Het huren van een auto betalen we altijd lokaal en kost vaak al tussen de €1.500,- en €2.000,-, alleen dit al is een N26 creditcard waard.

Nu nog hopen uiteraard dat ze de creditcard accepteren, ik lees zo af en toe dat dat niet het geval is.
Het is alleen geen creditcard...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krekatos
Tigerblood schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:29:
[...]

Het is alleen geen creditcard...
Ik wist dat de opmerking zou komen toen ik het bericht geplaatst had :) Bedoel inderdaad een debetcard, aangepast.

• Tigerblood
Krekatos schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:33:
[...]

Ik wist dat de opmerking zou komen toen ik het bericht geplaatst had :) Bedoel inderdaad een debetcard, aangepast.
OK, dan weet je ook dat als je borg moet betalen i.v.m. autohuur dit meteen in mindering komt van je besteedbaar saldo (want debitcard)? Het is immers geen creditcard. Belangrijk om rekening mee te houden qua saldo ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krekatos
Tigerblood schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:36:
[...]

OK, dan weet je ook dat als je borg moet betalen i.v.m. autohuur dit meteen in mindering komt van je besteedbaar saldo (want debitcard)? Het is immers geen creditcard. Belangrijk om rekening mee te houden qua saldo ;)
Uiteraard. Waar zie jij overigens verschil in met een creditcard in deze situatie? Wij huren al jaren auto's tijdens de vakantie en daar wordt de borg ook geblokkeerd, wat resulteert in een lager saldo.

• Tigerblood
Krekatos schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:41:
[...]

Uiteraard. Waar zie jij overigens verschil in met een creditcard in deze situatie? Wij huren al jaren auto's tijdens de vakantie en daar wordt de borg ook geblokkeerd, wat resulteert in een lager saldo.
Dat is het verschil tussen bestedingslimiet en rekeningsaldo toch? Ik denk niet dat blokkeringen in mindering worden gebracht op je bestedingslimiet bij een creditcard.

• maaknietuitjoh
Tigerblood schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:44:
[...]
Ik denk niet dat blokkeringen in mindering worden gebracht op je bestedingslimiet bij een creditcard.
Dat is wel zo, een borg is gewoon een reservering die ten laste van je bestedingslimiet gaat.
Krekatos schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:41:
[...]
Het verschil bij autoverhuur zit hem in het feit dat je afhankelijk bent van de bereidheid van de verhuurder om jouw debetkaart te accepteren. Merk daarbij op dat autoverhuurbedrijven een buitengewoon grillige en twijfelachtige reputatie hebben. Zij stellen de voorwaarden en als jouw kaart daar niet aan voldoet, heb je gewoon pech en krijg je de auto niet mee (of je moet fors bijlappen onder het mom van een 'boete').

Met een reguliere creditcard van VISA of MasterCard (en in iets mindere mate ook AMEX: daar zijn ze in sommige landen ook wat minder happig op, meen ik) zit je vrijwel altijd goed. Als het een debetkaart betreft, kan er moeilijk worden gedaan over aanvullende voorwaarden, zoals dat de kaart reliëfcijfers heeft ('gestanst' of in het Engels: 'embossed') zodat het kaartnummer fysiek op het contract kan worden gestreken. Dat heeft N26 gelukkig wel, dus in principe zit je goed.

maaknietuitjoh wijzigde deze reactie 25-06-2019 14:12 (0%)
Reden: typfoutje

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uffje

Uffje

Iemand in het Apple Pay topic gaf aan dat hij N26 MasterCard kon toevoegen, dus proef op de som. It's there. Helaas alleen de mastercard.

... na de zomer

• Iemt
  • Nu online
Uffje schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:17:
Iemand in het Apple Pay topic gaf aan dat hij N26 MasterCard kon toevoegen, dus proef op de som. It's there. Helaas alleen de mastercard.
Mijn kaart werkt niet :( (535590)

• Uffje

Uffje

Iemt schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:24:
[...]

Mijn kaart werkt niet :( (535590)
Zijn dat die eerste 6 cijfers op de kaart?

... na de zomer

• Iemt
  • Nu online
Uffje schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Zijn dat die eerste 6 cijfers op de kaart?
Ja dat klopt, weet niet of een andere combinatie wel succes heeft

• Uffje

Uffje

ik heb 84, in plaats van 90

Uffje wijzigde deze reactie 25-06-2019 16:39 (50%)

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iemt
  • Nu online
Dan is het dus toch een nadeel om Black/Metal te hebben :P
Wel vreemd dat het niet word aangekondigd, of nieuws erover.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uffje

Uffje

Iemt schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Dan is het dus toch een nadeel om Black/Metal te hebben :P
Wel vreemd dat het niet word aangekondigd, of nieuws erover.
foutje misschien, ik zie het ook (nog) niet op de site staan.

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlbertJP
Je moet naar de eerste 8 cijfers kijken:
Wally2002 schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:50:
[...]
Als het goed is worden N26 Mastercards, verstrekt aan houders met een NL adres, gewoon geregistreerd als NL kaart. Overigens zullen de eerste zes getallen waarschijnlijk wel terugkomen als DE, het 7e en 8e getal zijn dan weer een subset voor NL.

AlbertJP wijzigde deze reactie 25-06-2019 16:45 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07 10:47
Mij lijkt het ook fout dat Apple Pay werkt, anders was het toch wel aangekondigd lijkt me...

• Uffje

Uffje

AlbertJP schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:45:
Je moet naar de eerste 8 cijfers kijken:

[...]
En dan ook nog de laatste 8 plus de verloop datum en de drie cijfertjes op de acterkant ;P

Dus... wat hebben jullie?

Uffje wijzigde deze reactie 25-06-2019 16:57 (5%)

... na de zomer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 19-11 21:56

Nss

The Dude Abides

Net ook succesvol N26 Mastercard toegevoegd aan Apple Pay 👍

Nss wijzigde deze reactie 25-06-2019 22:34 (12%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Haha, het was van korte duur. Apple Pay werkt bij mij nu al niet meer. Volgens Wallet heeft N26 de kaart geblokkeerd. Na het verwijderen werkt het toevoegen ook niet meer.

Dit gebeurde overigens nadat ik de kaart in de app had gelocked. Niet proberen dus ;)

oohh wijzigde deze reactie 25-06-2019 23:23 (37%)

• Wally2002
Bij Revolut was het, toen ING het introduceerde, kort mogelijk de MasterCard toe te voegen. Dat werd toen actief de nek omgedraaid, via de Revolutapp en de Wallet app kwamen pushberichten binnen en de kaart werd er actief uitgegooid.
Men kan dat dus doen los van eventuele blokkeringsstatus van de kaart zelf.

• Uffje

Uffje

Wally2002 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 06:56:
Bij Revolut was het, toen ING het introduceerde, kort mogelijk de MasterCard toe te voegen. Dat werd toen actief de nek omgedraaid, via de Revolutapp en de Wallet app kwamen pushberichten binnen en de kaart werd er actief uitgegooid.
Dat is hier dus nu ook gebeurt helaas haha.

... na de zomer

• Uffje

Uffje

Ik zie bij AP support ook Noorwegen staan, kan je in Noorwegen ook een account openen en een kaart daar heen sturen dan? en ze betalen daar met NOK, maar neem aan dat het gewoon een EUR account is aangezien je een ID/werkvergunning moet hebben om een Noorse rekeking te openen.

PS als iemand een goede NOK bank weet hoor ik het graag ;)

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 15:33
Wally2002 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 06:56:
https://i.imgur.com/UZym2HY.png

Het werkte inderdaad wel, tot Apple er een stokje voor stak.

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb een bericht in n26 dat ik kan apple pay activeren maar faalt, ik heb alleen een n26 mastercard. Beetje tegenstrijdige info, ik woon in be trouwens, kaart begint met 53xx support snapt het niet :(

edit 2

support zegt alles herinstalleren geloof er niet in want het is de backend van n26 die niet wil :(

Tomsworld wijzigde deze reactie 27-06-2019 09:58 (34%)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Iemt
  • Nu online
Tomsworld schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:38:
Ik heb een bericht in n26 dat ik kan apple pay activeren maar faalt, ik heb alleen een n26 mastercard. Beetje tegenstrijdige info, ik woon in be trouwens, kaart begint met 53xx support snapt het niet :(

edit 2

support zegt alles herinstalleren geloof er niet in want het is de backend van n26 die niet wil :(
Lijkt me sterk want voor NL is het officieel niet beschikbaar.

• Sandermm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:29
Iemt schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:24:
[...]

Lijkt me sterk want voor NL is het officieel niet beschikbaar.
Hij woont in BE ;)

Ik heb een bericht in n26 dat ik kan apple pay activeren maar faalt, ik heb alleen een n26 mastercard. Beetje tegenstrijdige info, ik woon in be trouwens, kaart begint met 53xx support snapt het niet

• Tomsworld
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Sandermm schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:22:
[...]

Hij woont in BE ;)

Ik heb een bericht in n26 dat ik kan apple pay activeren maar faalt, ik heb alleen een n26 mastercard. Beetje tegenstrijdige info, ik woon in be trouwens, kaart begint met 53xx support snapt het niet
Idem hier mastercard, bericht dat het kan, begint met 53xx, support zegt moet werken, enige suggestie verwijder en herinstalleer maar hun backend geeft de fout. Hopelijk komt het ooit in orde.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• SRich
  • Laatst online: 17:36
Zo vorige week besteld. Hoop dat ie een deze dagen binnen komt

Het grote adblocking topic

• jwtje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:35
Hoe zit het eigenlijk met misbruik van de kaart en de eventuele correctie hiervan? Een goed jaar geleden zijn mijn creditcard (Rabo) gegevens gestolen of gelekt en er zijn toen op 1 dag een paar honderd kleine transacties gedaan in een online casino. Na een belletje met de bank werd dit keurig opgelost, ik kreeg een nieuwe kaart en de transacties werden kwijtgescholden.

Hoe gaat N26 hiermee om?

• Iemt
  • Nu online
jwtje schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:49:
Hoe zit het eigenlijk met misbruik van de kaart en de eventuele correctie hiervan? Een goed jaar geleden zijn mijn creditcard (Rabo) gegevens gestolen of gelekt en er zijn toen op 1 dag een paar honderd kleine transacties gedaan in een online casino. Na een belletje met de bank werd dit keurig opgelost, ik kreeg een nieuwe kaart en de transacties werden kwijtgescholden.

Hoe gaat N26 hiermee om?
Direct je kaart blokkeren en Support informeren, vervolgens krijg je formulieren die je moet invullen en dan bij succes krijg je alles terug. Een aangifte word ook vereist bij fraude trouwens.

Verder hebben de kaarten Mastercard Securecode als extra laag (wat afhankelijk is van de winkelier of ie erom vraagt)

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-11 15:51
Iemt schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Direct je kaart blokkeren en Support informeren, vervolgens krijg je formulieren die je moet invullen en dan bij succes krijg je alles terug. Een aangifte word ook vereist bij fraude trouwens.

Verder hebben de kaarten Mastercard Securecode als extra laag (wat afhankelijk is van de winkelier of ie erom vraagt)
En vaak moet je een overschrijving eerst nog bevestigen op je telefoon.

• Iemt
  • Nu online
raven22 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:30:
[...]

En vaak moet je een overschrijving eerst nog bevestigen op je telefoon.
Dat valt onder Mastercard Securecode, N26 kiest ervoor dat de klant dan via dr app moet bevestige

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 12:57

Phyt_

PSN ID : Phyt_ Steam ID: Phyt

Ik zie dat N26 een gratis plan aanbied met een mastercard debitcard, ik zou dit voor een trial met Microsoft Azure willen gebruiken.

Ik beschik nu niet over een creditcard. Is er hier al iemand die dit al gebruikt voor Azure?
Op de faq van Microsoft geven ze aan dat debitcard van Visa en Mastercard geaccepteerd worden.

Het staat mij namelijk tegen om een creditcard met een jaarlijkse of maandelijkse fee voor aan te schaffen, om gratis Azure te gebruiken :D.

Alvast bedankt.

Microsoft only accepts debit cards issued by Visa and Mastercard.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
Phyt_ schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:08:
ik zou dit voor een trial met Microsoft Azure willen gebruiken.
Ik gebruik zelf geen Azure maar waarom de twijfel, terwijl Microsoft zelf aangeeft de debetcard van Mastercard te accepteren?
Alle Mastercard kaarten van N26 zijn debit cards.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 12:57

Phyt_

PSN ID : Phyt_ Steam ID: Phyt

Wally2002 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:24:
[...]

Ik gebruik zelf geen Azure maar waarom de twijfel, terwijl Microsoft zelf aangeeft de debetcard van Mastercard te accepteren?
Alle Mastercard kaarten van N26 zijn debit cards.
De twijfel is oa. omdat het gratis is vanuit n26 ik vraag mij dan af wat de “catch” is in deze.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
Phyt_ schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:28:
[...]

De twijfel is oa. omdat het gratis is vanuit n26 ik vraag mij dan af wat de “catch” is in deze.
Lees even terug, niet lang geleden hier ook de vraag waar N26 nu geld mee verdiend. Schijnt dat ze nu redelijke omzet hebben.
komt neer op klanten die een betaald plan hebben, plus ze krijgen een deel van de transactie fees die merchants betalen. zijn misschien kleine bedragen maar met veel klanten en veel transacties mogelijk toch wel leuke omzet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• atlas1302
Hoi N26 ers,

Even een vraag tussen door, ik wil mijn UWV uitkering op N26 laten overmaken. Theoretisch zou het allemaal kunnen maar ik ondervind lichte wrijving bij UWV.

Heeft iemand ervaring ermee of een onderbouwing dat het gewoon moet lukken, dan hoor ik dat graag.

Bij Revolut was het geen probleem, alleen daar maakten ze ponden over waarover een heel schrijven is geweest. Omdat het land de valuta GBP heeft, dus volgens mij moet het bij N26 dan wel goed gaan met Euro`s.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:26
Hoi N26 ers,

Even een vraag tussen door, ik wil mijn UWV uitkering op N26 laten overmaken. Theoretisch zou het allemaal kunnen maar ik ondervind lichte wrijving bij UWV.

Heeft iemand ervaring ermee of een onderbouwing dat het gewoon moet lukken, dan hoor ik dat graag.

Bij Revolut was het geen probleem, alleen daar maakten ze ponden over waarover een heel schrijven is geweest. Omdat het land de valuta GBP heeft, dus volgens mij moet het bij N26 dan wel goed gaan met Euro`s.
https://www.betaalverenig...dpunt-iban-discriminatie/
DNB klacht indienen ;)

Buitenlandse IBAN’s worden nog niet door alle Nederlandse bedrijven geaccepteerd Op 1 augustus 2014 is Nederland over op IBAN. De overgang naar een uniforme Europese betaalmarkt (SEPA) is dan wettelijk een feit. Met dit internationale bankrekeningnummer is het mogelijk zowel betalingen binnen Nederland, als naar verschillende Europese landen te doen. Het is een belangrijke stap in de harmonisatie van het eurobetalingsverkeer binnen Europa. Het komt soms voor dat een buitenlandse IBAN door een Nederlands bedrijf of organisatie niet wordt geaccepteerd. Bijvoorbeeld op een machtingsformulier voor een automatische incasso. De opbouw van IBAN verschilt van land tot land. Dat sommige bedrijven in Nederland en het buitenland een IBAN uit een ander land niet accepteren kan verschillende redenen hebben. Zo zijn nog niet alle bedrijven voldoende op de hoogte van de Europese wetgeving ten aanzien van IBAN, of is bedrijfssoftware nog niet aangepast om buitenlandse IBAN’s te verwerken. Ook moeten in sommige gevallen de voorwaarden worden aangepast om buitenlandse IBAN’s te kunnen accepteren. De Nederlandsche Bank (DNB) vindt het belangrijk dat er voldoende aandacht is voor dit onderwerp, en zal dit op Europees niveau adresseren. DNB wil daarbij meer inzicht in de daadwerkelijke omvang van het probleem dat buitenlandse IBAN’s worden geweigerd. In Nederland is hiervoor het meldpunt IBAN-discriminatie ingericht. Dit meldpunt zal informatie over het weigeren van buitenlandse IBAN’s verzamelen. Daarnaast zal zij bedrijven, instellingen en organisaties informeren over de verplichting tot het accepteren van IBAN’s uit alle EU-lidstaten. Heeft u een klacht over de weigering van buitenlandse IBAN’s in Nederland of in een van de andere lidstaten, laat u dit dan weten via meldpuntIBANdiscriminatie@dnb.nl.

saharoen wijzigde deze reactie 02-07-2019 14:45 (135%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• atlas1302
Interessant, wacht eerst nog even of UWV het accepteert het lijkt er wel op maar mijn gevoel zegt iets anders. We laten het zeker weten hier op het forum voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeonJ69
  • Laatst online: 19-08 19:24
Morgen is het precies 14 werkdagen geleden dat ik de Master- en Maestro kaart heb aangevraagd. Nog steeds niet binnen en morgen kan ik dus via de chat nieuwe aanvragen.
Iemand ook ervaring met het niet ontvangen? Vind het wat spannend dat er dan dus schijnbaar wel passen zijn verstuurd maar 'elders' terecht zijn gekomen...

• AlbertJP
atlas1302 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:44:
Interessant, wacht eerst nog even of UWV het accepteert het lijkt er wel op maar mijn gevoel zegt iets anders. We laten het zeker weten hier op het forum voor de liefhebbers.
Voor de Belastingdienst moest ik een bewijs leveren dat de rekening op mijn naam staat. N26 heeft mij een ondertekend document gegeven en dat werd geaccepteerd. Mogelijk helpt dat met UWV.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Krekatos
LeonJ69 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:30:
Morgen is het precies 14 werkdagen geleden dat ik de Master- en Maestro kaart heb aangevraagd. Nog steeds niet binnen en morgen kan ik dus via de chat nieuwe aanvragen.
Iemand ook ervaring met het niet ontvangen? Vind het wat spannend dat er dan dus schijnbaar wel passen zijn verstuurd maar 'elders' terecht zijn gekomen...
Ik heb rond dezelfde periode de kaart besteld en hem vanochtend al binnen gekregen. Hopelijk krijg jij hem ook één dezer dagen.

Bestelproces verliep soepel, fijn om te zien dat een partij als N26 laat zien dat bankzaken organiseren ook op een 2019-manier kan :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LeonJ69
  • Laatst online: 19-08 19:24
Krekatos schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:25:
[...]
Ik heb rond dezelfde periode de kaart besteld en hem vanochtend al binnen gekregen. Hopelijk krijg jij hem ook één dezer dagen.
Beide passen lagen vandaag in de bus. Zorgen om niets :)

• atlas1302
AlbertJP schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Voor de Belastingdienst moest ik een bewijs leveren dat de rekening op mijn naam staat. N26 heeft mij een ondertekend document gegeven en dat werd geaccepteerd. Mogelijk helpt dat met UWV.
Daar zal best eens de schoen kunnen gaan wringen, de rekening staat op mijn naam dus dat zou geen probleem kunnen zijn. Hoe vraag je zoiets aan?

Het is allemaal om dat witwasmachine gedoe hè, je raakt er gewoon een beetje de weg ervan kwijt. Dit wel, dat weer niet maar zus en zo....meegaan met de tijd.

Bedankt mate,

Acties:
  • +2Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:22
atlas1302 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:19:
[...]
Daar zal best eens de schoen kunnen gaan wringen, de rekening staat op mijn naam dus dat zou geen probleem kunnen zijn. Hoe vraag je zoiets aan?
Die vraag heb je toch al eerder gesteld?
En een antwoord heb je toen ook gekregen: AlbertJP in "Discussie over & Ervaringen met N26"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• atlas1302
Je hebt gelijk bij N26 klantenservice, vroeg me alleen af of dat document wordt opgestuurd naar adres. Dan moet ik dat nog even aanpassen als dat zo is.
Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True