Het is altijd flauw om zaken 1 op 1 met elkaar te verbinden als het om overheidsinkomsten en -uitgaven gaat.Philip Ross schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:01:
Uhm, dus je wil dat 1-2x modaal geld ontvangt van 0-1x modaal? Want dat is wel eerlijk?
Dat is hetzelfde als tegen de politieagent zeggen dat IK zijn salaris betaal en hij dus mijn voeten moet kussen.
Waarom alle mensen van 65+ over één kam scheren? Misschien was er wel een flinke minderheid die dit probleem wél zagen aankomen én er iets aan wilden doen.Waarom de kosten van de vergrijzing niet bij de veroorzakers van de vergrijzing neerleggen? Je weet wel, die ene groep die dus wel dit probleem had kunnen zien aankomen?
Klopt. Als ik mijn hele leven bijstand ontvang (op kosten van de werkende burger) en dus geen premie betaal, dan ontvang ik daarna AOW. (Ervan uitgaande dat ik heel mijn leven in Nederland woon)Je bent er al op gewezen dat premie betalen geen voorwaarde is van aow ontvangen toch?
En als ik jaarlijks 10 miljoen verdien, heel veel belasting betaal en ook AOW premie betaal, dan ontvang ik ook AOW.
Zo is dat inderdaad afgesproken. Net zoals grootverdieners en bijstandsontvangers beide dezelfde kinderbijslag krijgen.
Ja, zo is het leven. Je neemt nu wel twee extremen want er zijn niet zoveel mensen met een miljoen overwaarde die nog nooit een dag in hun leven hebben gewerkt. Laten we de extremen even voor wat het is: jouw stelling was volgens mij dat iedereen met een afbetaald huis een lening moet nemen op zijn huis, daarvan moet leven en geen AOW zou moeten ontvangen.Iemand met een miljoen overwaarde die nog nooit een dag in zijn leven gewerkt heeft ontvangt nu geld van iemand die 60 uur in de week voor minimumloon werkt en in een slechte geïsoleerde dure huurwoning woont, tot zijn 68e moet doorwerken en steeds minder AOW gaat krijgen?
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof