[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.283 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 18:33

Jelte,89

Woodworking

Hoewel geen eigen klus, en voor velen voor allicht ten overvloede, maar voor de liefhebben voor vakwerk:

Ook zijn producten op: www.northmen.com mogen er zijn!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 07:39
Argh.... loop enorm te klooien om de wasmachine waterpas te zetten. Halve huis rammelt nu mee als hij aan het centrifugeren is. Probleem is dat het apparaat in een soort van inbouwkast staat. Links/rechts/achter ongeveer 5cm ruimte, aan de voorzijde een opstaand randje van 2cm. Hierdoor kom je met geen mogelijkheid bij de stelpoten. Mocht iemand nog een goed idee hebben dan houd ik mij aanbevolen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:39
Niek_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:15:
Argh.... loop enorm te klooien om de wasmachine waterpas te zetten. Halve huis rammelt nu mee als hij aan het centrifugeren is. Probleem is dat het apparaat in een soort van inbouwkast staat. Links/rechts/achter ongeveer 5cm ruimte, aan de voorzijde een opstaand randje van 2cm. Hierdoor kom je met geen mogelijkheid bij de stelpoten. Mocht iemand nog een goed idee hebben dan houd ik mij aanbevolen..
Hem voor de kast proberen te stellen en dan erin te zetten?
Rubber doppen onder de poten? Of een rubber mat?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Geen optie om daar een zwevend vloertje in te storten?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n mat er onder (staat hij ook iets hoger zodat je misschien wel bij de stelpoten kunt): https://www.wasmachinesto...canpart-trillingsmat.html
Een stille wasmachine kopen (direct drive): https://www.wasmachinesto.../654120/lg-fh496qda3.html
Op een lager (800rpm) toerental centriguren
Met die combinatie kan ik ook gewoon 's nachts wassen omdat het totaal onhoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
1. Dikke plaat OSB oid kopen, op maat zagen en die met goede, grote schroeven vastmaken aan de balken in de vloerbalken (ik ga er even vanuit dat het een houten vloer is, anders kan je de schoeven overslaan
2. 4 betontegels kopen bij de lokale bouwmarkt en die erop leggen (van die 40x40 dingen)
3. Waterpas stellen
(4. je kan ook 4 van die rubberen schokdempers kopen in een DHZ zaak voor de extra maar in de regel is het niet vaak nodig)

En dan moet het goed komen. Heb ik hier ook gedaan en draai in de nacht gewoon wasjes op 1400 toeren. Dat terwijl de machine op zolder staat (dus direct boven ons hoofd) in een ombouw.

Opzich zou je prima uit de voeten kunnen met 4 van die betontegels trouwens. Zo verhoog je de machine om er beter bij te kunnen én maak je de ondervloer stabiel/trillingsvrij
zonoskar schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:07:
[...]

Als het om soortgelijke gaat: https://www.deschouwwitgo...-geluid-van-uw-wasmachine

Alles doen behalve dat. Bij mij ging de machine hoervan enorm dansen, zo erg dat hij een deuk in de wasdroger geslagen heeft. Normaal staat hij als een huis zo vast. DUs ik heb die dempers er maar weer onderuit gehaald en liggen werkeloos in de kelder.
Die dingen ja. Ik heb ze ook niet nodig gehad en uiteindelijk onder de (condens)droger gezet om het 'brommen' te verminderen. Maar de wasmachine ging niet van die dingen aan de wandel (dat deden de transportbouten wel :+ :$ )

[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 10-05-2017 17:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
miicker schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:57:
Thanks voor de reacties :)
Ik vind een LED dimmer vrij prijzig, ik ga er binnenkort eens naar kijken. Voor nu maar gewoon even een gloeilamp erin draaien :P
Er is een heel LED topic op GoT, aware? Ervaringen met LED-verlichting - deel III

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Notna schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:47:

(4. je kan ook 4 van die rubberen schokdempers kopen in een DHZ zaak voor de extra maar in de regel is het niet vaak nodig)
Als het om soortgelijke gaat: https://www.deschouwwitgo...-geluid-van-uw-wasmachine

Alles doen behalve dat. Bij mij ging de machine hoervan enorm dansen, zo erg dat hij een deuk in de wasdroger geslagen heeft. Normaal staat hij als een huis zo vast. DUs ik heb die dempers er maar weer onderuit gehaald en liggen werkeloos in de kelder.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 07:39
Bedankt voor de tips.
Dat voor de kast zetten en afstellen al een paar keer gedaan, maar dat heeft helaas niet geholpen.
Ga de variant met betontegels eens proberen, kan er vast nog wel een paar ergens in de buurt ophalen.
Dan staat hij inderdaad hoog genoeg om in ieder geval bij de voorste 2 te komen. Die achterste 2 zijn dan met een beetje geklooi ook nog wel binnen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 11:56
Niek_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:35:
Bedankt voor de tips.
Dat voor de kast zetten en afstellen al een paar keer gedaan, maar dat heeft helaas niet geholpen.
Ga de variant met betontegels eens proberen, kan er vast nog wel een paar ergens in de buurt ophalen.
Dan staat hij inderdaad hoog genoeg om in ieder geval bij de voorste 2 te komen. Die achterste 2 zijn dan met een beetje geklooi ook nog wel binnen bereik.
Ik zou toch eerst voor een rubberen mat gaan
https://www.bol.com/nl/p/...0-x-60cm/9200000071486919
Kost weinig en je ziet er niks van. Anders kijk je tegen die tegels aan.

Ik heb het zelf ook tijdje gebruikt. Nu met m'n nieuwe vloer gelukkig niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Niek_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:35:
Bedankt voor de tips.
Ze kosten bij de DHZ zaak iets van 1.20 per stuk:
https://www.karwei.nl/ass...rijs-30x30x4-cm/p/B133094

Mocht je niets in de buurt vinden ;)
mathy_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:42:
[...]

Ik zou toch eerst voor een rubberen mat gaan
https://www.bol.com/nl/p/...0-x-60cm/9200000071486919
Kost weinig en je ziet er niks van. Anders kijk je tegen die tegels aan.

Ik heb het zelf ook tijdje gebruikt. Nu met m'n nieuwe vloer gelukkig niet meer nodig.
Mwa, het is net aan 2 cm dat je ziet aangezien er al een opstaande rand is van 2 cm. Dat red je niet met die mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Door proberen je wasmachine vershillende richtingen op te kantelen, merk je in de regel snel genoeg welk pootje bijgedraaid moet worden.
Daarna eerst eens proberen met een paar viltjes onder de pootjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:00
Wat raden jullie aan om te doen als je over een glasvliesmuur wilt behangen?

In de woning van mijn zusje wil ze in de slaapkamer een nieuw behang op de muur plakken, alleen zit er op dit moment glasvezel op. Ik heb begrepen dat glasvezel lastig te verwijderen is, waardoor ik overweeg om het te gaan stucen.

Kan ik dit gewoon met gips doen zoals je een normale muur stuct, of is een product als Albastine muurglad een betere optie?

(volgens mij is het toch glasvezel, bij het aftrekken trok ik elke keer maar een enkele vezel eruit)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Als het sparen een beetje lukt, willen we volgend jaar onze badkamer aanpakken. We overwegen daarbij de wasmachine en droger naar de badkamer te verplaatsen om zo effectief het huidige washok op zolder voor andere doeleinden kunnen gebruiken.

Nu vraag ik me af hoeveel ruimte we daarbij moeten moeten vrijhouden rondom de droger. Het is een warmtepompdroger. Volgens mij moet die wel wat ventilatiemogelijkheid hebben, maar is een centimeter of 2-3 dan voldoende, of moet ik echt rekenen op pakweg een centimeter of 10?

Liefst willen we het ook een beetje uit het zicht houden, dus iets met een deur ervoor o.i.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjolk op 11-05-2017 10:35 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
Stufferdt schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:07:

In de woning van mijn zusje wil ze in de slaapkamer een nieuw behang op de muur plakken, alleen zit er op dit moment glasvezel op. Ik heb begrepen dat glasvezel lastig te verwijderen is, waardoor ik overweeg om het te gaan stucen.

Kan ik dit gewoon met gips doen zoals je een normale muur stuct, of is een product als Albastine muurglad een betere optie?

(volgens mij is het toch glasvezel, bij het aftrekken trok ik elke keer maar een enkele vezel eruit)
Als je de muur wil gaan stuccen het behang verwijderen, zorgt alleen maar voor problemen als je het laat zitten.

Een behangstomer al geprobeerd? Voor die 15 euro per dag is het het proberen waard.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stufferdt schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:07:

behangverwijderaar van HG _/-\o_
Samen met een goede behangschraper vloog het er af. Stomen werkte niet en gaf alleen veel natte drek. niet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasplank op 11-05-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
KillaZ schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:37:
[...]

Als je de muur wil gaan stuccen het behang verwijderen, zorgt alleen maar voor problemen als je het laat zitten.

Een behangstomer al geprobeerd? Voor die 15 euro per dag is het het proberen waard.
Het moet er echt af? Simpelweg dichtsmeren is geen optie?
Het doel is een vlakke muur hebben waarover behangen kan worden. Stuccen heeft niet m'n voorkeur aangezien het relatief moelijk is als ik internet moet geloven. Dus als dat lukt met stomen/behangverwijderaar is dat helemaal mooi.
Kaasplank schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:43:
[...]

behangverwijderaar van HG _/-\o_
Samen met een goede behangschraper vloog het er af. Stomen werkte niet en gaf alleen veel natte drek. niet doen.
Haha, nu krijg ik verschillend advies. Ik heb dat behangverwijderaar gebruikt voor bouwbehang, werkt best netjes inderdaad. Neemt het ook de lijmresten goed mee? Hier had ik bij het bouwbehang op sommige plekken best wel moeite mee.

Ik denk dat het behangverwijderaar wordt en anders rij ik om een behangverwijderaar! Danku, mocht het niet lukken meld ik mij hier gewoon opnieuw :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Stufferdt schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:50:
[...]
Stuccen heeft niet m'n voorkeur aangezien het relatief moelijk is als ik internet moet geloven.
Als je nooit (regelmatig) wandjes hebt gesmeerd zou ik er in ieder geval niet aan beginnen. (behang)glad stuccen is een kunst op zich...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Roeligan schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:04:
[...]

Als je nooit (regelmatig) wandjes hebt gesmeerd zou ik er in ieder geval niet aan beginnen. (behang)glad stuccen is een kunst op zich...
Dan ga ik het stomen/verwijderen met spul. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:04
Een tijdje geleden ging het hier over een ombouw van de leidingen bij de Cv-Ketel.

Intussen heb ik de ombouw bij ons zelf ook afgerond. Zie hier het resultaat:
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2uo1if7.jpg

Tijdens:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2lk70co.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/345buir.jpg

Een hele vooruitgang, al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46
Ik heb een aardige hoeveelheid Jung spul nodig (schakelaars, stopcontacten etc) en ik vroeg me af wat nou de goedkoopste sites daarvoor zijn.
Ik had al sandervunderink.nl gevonden, maar ik meen gelezen te hebben dat er ook goedkope Duitse adressen zijn. Heeft iemand die zo bij de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:59
Julian97 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:08:
Een tijdje geleden ging het hier over een ombouw van de leidingen bij de Cv-Ketel.

Intussen heb ik de ombouw bij ons zelf ook afgerond. Zie hier het resultaat:
Voor:
[afbeelding]

Tijdens:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Een hele vooruitgang, al zeg ik het zelf :)
Ziet er netjes uit, waar heb je dat mee gemaakt? Ik moet nog een ombouwtje voor een vloerverwarming verdeler maken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:04
urk_forever schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:33:
[...]

Ziet er netjes uit, waar heb je dat mee gemaakt? Ik moet nog een ombouwtje voor een vloerverwarming verdeler maken.
Thanks!

Bijna alles is gemaakt van spaanplaat (licht & goedkoop). Een vriend van mij werkt bij een interieurbouwer waar we alles met een CNC op maat hebben laten maken en daar ook direct de kopse kanten laten beplakken.

Enkel het haaklattensysteem om de panelen in en uit te kunnen halen is van MDF aangezien je hier makkelijker groeven in kunt frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:56

BCC

Ik moet een inbouwkast maken op zolder, maar de ruimte tot het bed is nogal krap (50cm), dus openslaande deuren leken me niet handig. Nou kwam schuif deuren tegen die naar buiten komen en opzij schuiven (https://www.ijzerwarenwin...enkasten-tot-1200-mm-hoog) . Zijn er meer van dit soort systemen? En waar kan ik ze wat goedkoper kopen? Als het 500 euro per deurtje wordt, kan ik altijd nog klapdeurtjes maken :)

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 12-05-2017 20:07 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:33
Mijn vrouw en ik zitten met een dillema wat betreft een omgevingsvergunning voor een dakkapel aan de achterzijde. Wij wonen in Hilversum in een dudok woning van 11jaar oud wat valt onder beschermd stadsaanzicht.
Volgens de omgevingscheck moeten wij een vergunning aanvragen omdat het verschil tussen de dakvoet en het dakkapel meer is dan een meter. Echter hebben wij bij de koop van ons huis gedetailleerde tekeningen ontvangen waar het dakkapel aan moet voldoen volgens het beschermd stadsaanzicht.

Een eerste aannemer die wij spraken zei dat een vergunning aan de achterkant van het huis niet nodig is.

Een tweede aannemer die we vandaag spraken, verteld ons dat hij het aan ons overlaat en dat de consequenties niet groot zijn. Hooguit achteraf nog een vergunningaanvraag doen.

Wij hebben tevens de gemeente gebeld en via email contact gehad, maar ze geven geen antwoord over wat wij moeten doen. Enige wat ze zeggen is doe de Vergunning check.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
De gemeente informeren dat wij een dakkapel gaan bouwen volgens voorgeschreven tekeningen (die overigens destijds goedgekeurd is door burgemeester en wethouders) of niks doen?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik denk dat langs het gemeentehuis gaan nog wel het slimste is en daar met iemand praten die er vertand van heeft. Je kan het zonder vergunning doen, maar je loopt dan uiteraard een risico. Of je dat wilt of niet is aan jou.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
breinonline schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:34:
Ik denk dat langs het gemeentehuis gaan nog wel het slimste is en daar met iemand praten die er vertand van heeft. Je kan het zonder vergunning doen, maar je loopt dan uiteraard een risico. Of je dat wilt of niet is aan jou.
Dat hebben we dus gedaan, hij vertelde ons dat het waarschijnlijk iet nodig is. Echter collega's van hem (via email) verwijzen ons dan weer door.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-09 23:16
BCC schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:00:
Ik moet een inbouwkast maken op zolder, maar de ruimte tot het bed is nogal krap (50cm), dus openslaande deuren leken me niet handig. Nou kwam schuif deuren tegen die naar buiten komen en opzij schuiven (https://www.ijzerwarenwin...enkasten-tot-1200-mm-hoog) . Zijn er meer van dit soort systemen? En waar kan ik ze wat goedkoper kopen? Als het 500 euro per deurtje wordt, kan ik altijd nog klapdeurtjes maken :)
Schuifdeuren die over elkaar heen rollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-09 20:40
datadevil schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:36:
Ik heb een aardige hoeveelheid Jung spul nodig (schakelaars, stopcontacten etc) en ik vroeg me af wat nou de goedkoopste sites daarvoor zijn.
Ik had al sandervunderink.nl gevonden, maar ik meen gelezen te hebben dat er ook goedkope Duitse adressen zijn. Heeft iemand die zo bij de hand?
Tijd terug mijn schakelmateriaal gekoch bij https://www.voltus.de/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

datadevil schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:36:
Ik heb zelf net een shitload aan Gira spul weer besteld via Elektrototaalmarkt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

harmageddon schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:36:
[...]

Dat hebben we dus gedaan, hij vertelde ons dat het waarschijnlijk iet nodig is. Echter collega's van hem (via email) verwijzen ons dan weer door.
Terug gaan, de 'waarschijnlijk' eraf praten, en de handel officieel zwart op wit laten zetten.

En gemeenteambtenaren die verwijzen naar een "vergunningcheck" i.p.v. op een deugdelijke manier een uitspraak te doen en hun verantwoordelijkheid te nemen zouden ze per direct moeten ontslaan. Maar goed, dan blijft er waarschijnlijk geen gemeenteambtenaar over. :X

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Eens met Max, laat diegene die wel mee wil denken wat op papier zetten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
max schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:39:
[...]

Terug gaan, de 'waarschijnlijk' eraf praten, en de handel officieel zwart op wit laten zetten.

En gemeenteambtenaren die verwijzen naar een "vergunningcheck" i.p.v. op een deugdelijke manier een uitspraak te doen en hun verantwoordelijkheid te nemen zouden ze per direct moeten ontslaan. Maar goed, dan blijft er waarschijnlijk geen gemeenteambtenaar over. :X
In het gesprek met de ambtenaar in het gemeentehuis hebben we dat gevraagd en is ons gevraagd om te mailen. Uit de email werden we verwezen naar de omgevingscheck.
Ons idee nu is: alle papieren die we nu hebben, in een email zetten, om op die manier zwart op wit een antwoord te krijgen (hopelijk met het antwoord geen vergunning nodig).

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Kan ik als ik een reguliere knop wil vervangen door een dinmer beter de Jung 266 GDE 225 NVDE nemen?

In de woning zitten al enkele van de 266, maar we willen wel LED lamoen ophangen. Van die filament dingen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Led (ook dimbaar) kun je niet goed dimmen met een standaard dimmer. Ik heb van Gira een gewone standaard dimmer erin zitten voor een enkele lamp (100W) en alleen op het laatste stuk van het bereik kun je in een paar tikjes de lamp dimmen.

Daarvoor moet je dus een elektrische (led) dimmer halen. Nadeel, wel 2x zo duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:35
Hoe noem je een lamp die je in een hoek kunt monteren?
Ik dacht een hoeklamp. Maar met die term kom ik eigenlijk alleen maar op 1 site uit:
https://www.bloqq.nl/wandlamp-kula-22cm-gips-cleoni-bloqq/

Ik ga er toch vanuit dat er veel meer te vinden moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:24
Wandlamp hoek geeft mij daarvoor meer resultaten;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou van klussen, maar fuck zeg, wat haat ik behangen

Dat moest er even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:35
Binkie88 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 18:06:
Wandlamp hoek geeft mij daarvoor meer resultaten;)
Klopt. Die had ik ook al geprobeerd.
Maar dan nog krijg ik maar zeer weinig resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Vandaag 19 rollen rd4.0 (16cm dik) gehaald voor zolder isolatie
Zal ik de zijwanden zoveel mogelijk mee isoleren ? ..de zijwanden wil ik toch hier en daar naar voren halen zodat ik leiding werk en een tv scherm netjes weg kan werken .. dus waarom niet gelijk isolatie er achter plaatsen ..

Nu wil ik een aparte wand bouwen voor een "wasmachine/cv ruimte", hoe kan ik het beste de wand zodanig monteren (hout op hout en betonnen vloer) dat een draaiende wasmachine "stil" is.. ?

we zitten alleen nog hard te bedenken of we zeil of laminaat gaan kiezen als vloer bedekking..
zeker omdat ik rol kasten wil gebruiken (meerdere wiellen) ben ik bang dat het zwaar en lastig word met zeil .. alleen zeil is wel lekker als de kinderen erop willen spelen ..
breinonline schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:34:
Ik denk dat langs het gemeentehuis gaan nog wel het slimste is en daar met iemand praten die er vertand van heeft. Je kan het zonder vergunning doen, maar je loopt dan uiteraard een risico. Of je dat wilt of niet is aan jou
wij kregen het advies om los te praten met de gemeente ambtenaar .. die kan je aangeven of het "zin" heeft .. als je kans klein is of aantal tips krijgt dan weet je in elk geval een richting .. zo te horen is er bij deze vraag een relatief positief antwoord.. ik zou ervoor gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 13-05-2017 20:35 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

harmageddon schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:25:
Mijn vrouw en ik zitten met een dillema wat betreft een omgevingsvergunning voor een dakkapel aan de achterzijde. Wij wonen in Hilversum in een dudok woning van 11jaar oud wat valt onder beschermd stadsaanzicht.
Volgens de omgevingscheck moeten wij een vergunning aanvragen omdat het verschil tussen de dakvoet en het dakkapel meer is dan een meter. Echter hebben wij bij de koop van ons huis gedetailleerde tekeningen ontvangen waar het dakkapel aan moet voldoen volgens het beschermd stadsaanzicht.

Een eerste aannemer die wij spraken zei dat een vergunning aan de achterkant van het huis niet nodig is.

Een tweede aannemer die we vandaag spraken, verteld ons dat hij het aan ons overlaat en dat de consequenties niet groot zijn. Hooguit achteraf nog een vergunningaanvraag doen.

Wij hebben tevens de gemeente gebeld en via email contact gehad, maar ze geven geen antwoord over wat wij moeten doen. Enige wat ze zeggen is doe de Vergunning check.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
De gemeente informeren dat wij een dakkapel gaan bouwen volgens voorgeschreven tekeningen (die overigens destijds goedgekeurd is door burgemeester en wethouders) of niks doen?
Wijs is 'gewoon' een vergunning aanvragen. Zo te horen een formaliteit. Kost je wel wat, maar dan heb je geen gedonder achteraf.

In beschermde stadsgezichten heb je altijd van die lui die dat met hand en tand verdedigen. 1 buurman die klikt richting gemeente en je ben alsnog de sjaak.

Wat aannemer 2 zegt klopt overigens wel. Mocht je het zonder vergunning doen en gesnapt worden, dan krijg je altijd nog de kans het te legaliseren middels een vergunning. En dat je die krijgt is dus vrij waarschijnlijk.

Aan jou de keus waar je op wil gokken. Een beetje leges betalen vooraf, of wat gezeur achteraf.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:12
Waar kan ik nou van dat isolatie hardschuim vinden? Heb wel eens van die thermische isolatie gezien die hard van zichzelf is ipv de gebruikelijke zachte materialen. En het was 20mm wat ik nu ook nodig heb.
Hmm misschien moet ik bij camper zaken gaan kijken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
Zoek eens op pir platen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:12
Ik zag nu in de bouwmarkt dat ze ook EPS schuim in 2cm hebben. Dat is al prima voor mij, hopen dat het niet teveel verpulverd.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Weet iemand waarom we hier in NL van dat gaas hebben voor gips naden, er zijn ook (speciale????) papieren rollen die men kan gebruiken ..

ik ga straks mijn zolder met gips bekleden en het lijkt me dat het papier makkelijk strak is af te werken dan dat gaas (krijg ik nooit strak) en met gips en latex alleen lijkt me dat niet de meest ideale oplossing.

andere vraag, is er een online webshop die bouw materiaal (binnen) aflevert ? ik kan niet voor de deur parkeren en moet dus aardig slepen met bouw materiaalen .. erg vervelend.. (wel overleefbaar .. maar scheelt gewoon tijd )

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afgeschuinde gipsplaten (2AK, 4AK) zijn perfect glad en scheurbestendig te verwerken met gaasband :)

Afbeeldingslocatie: http://bouwmaterialenaanhuis.nl/media/catalog/product/cache/1/image/340x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/e/5/e500200065_4k.jpg

De profi handels zoals bouwcenter en bouwmaat leveren thuis, wel meestal met een grote vrachtwagen, dus je huis moet wel bereikbaar daarvoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tele schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:25:
Afgeschuinde gipsplaten (2AK, 4AK) zijn perfect glad en scheurbestendig te verwerken met gaasband :)

[afbeelding]

De profi handels zoals bouwcenter en bouwmaat leveren thuis, wel meestal met een grote vrachtwagen, dus je huis moet wel bereikbaar daarvoor zijn.
maar dan moet je extra betalen :P waarom gewoon niet van dat papier ipv gaas in de handel .. wat is de achterliggende gedachte.

hmm zal ze eens onderzoeken thx

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:29
harmageddon schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:04:
[...]

In het gesprek met de ambtenaar in het gemeentehuis hebben we dat gevraagd en is ons gevraagd om te mailen. Uit de email werden we verwezen naar de omgevingscheck.
Ons idee nu is: alle papieren die we nu hebben, in een email zetten, om op die manier zwart op wit een antwoord te krijgen (hopelijk met het antwoord geen vergunning nodig).
Dit is de tekst uit het Besluit omgevingsrecht (bijlage II artikel 2 lid 4). dit zijn de voorwaarde waaraan je moet voldoen om vergunningvrij een dakkapel te kunnen plaatsen, daarbij moet je voor wat betreft het stadsgezicht nog rekening houden met de bescherming van het stadgezicht uit artikel 4a lid 2. voldoe je niet aan 1 van deze punten wat in jou geval dus zo lijkt te zijn heb je een vergunning nodig. Deze regelgeving heeft hierin geen grijs gebied. of je de vergunning aanvraagt is dan aan jou.

Kijk voor de zekerheid voor je de afweging maakt een vergunning aan te vragen nog even naar de legesverordening van de gemeente, het kan zijn dat er een boeteleges in rekening gebracht wordt bij handhaving.

artikel 2 lid 4
een dakkapel in het achterdakvlak of een niet naar openbaar toegankelijk gebied gekeerd zijdakvlak, mits wordt voldaan aan de volgende eisen:
a. voorzien van een plat dak,
b. gemeten vanaf de voet van de dakkapel niet hoger dan 1,75 m,
c. onderzijde meer dan 0,5 m en minder dan 1 m boven de dakvoet,
d. bovenzijde meer dan 0,5 m onder de daknok,
e. zijkanten meer dan 0,5 m van de zijkanten van het dakvlak, en
f. niet op:
1°. een woonwagen,
2°. een gebouw waarvoor in de omgevingsvergunning voor het bouwen daarvan is bepaald dat het slechts voor een bepaalde periode in stand mag worden gehouden, of
3°. een bouwwerk ten behoeve van recreatief nachtverblijf door één huishouden;

artikel 4a lid 2
Onverminderd artikel 5, zijn de artikelen 2 en 3 slechts van toepassing op een activiteit die plaatsvindt in een beschermd stads- of dorpsgezicht, voor zover het een activiteit betreft als bedoeld in:
a. artikel 2, onderdelen 1 en 2, of
b. artikel 2, onderdelen 4 tot en met 21, of artikel 3 voor zover het betreft:
1°. inpandige veranderingen,
2°. een verandering van een achtergevel of achterdakvlak, mits die gevel of dat dakvlak niet naar openbaar toegankelijk gebied is gekeerd,
3°. een bouwwerk op erf aan de achterkant van een hoofdgebouw, mits dat erf niet ook deel uitmaakt van het erf aan de zijkant van dat gebouw en niet naar openbaar toegankelijk gebied is gekeerd, of
4°. een bouwwerk op gronden die onderdeel zijn van openbaar toegankelijk gebied.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57
Tele schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:25:
Afgeschuinde wandplaten 12,5mm verkopen ze ook gewoon bij de bouwmarkten hoor. €3,99 per stuk. En die kun je perfect dichtsmeren met gaasband erin.

Gewoon gaasband op de naad plakken en dan met een 20cm spackmes de naad volsmeren met Fix & Finish of voegenvuller, zie je niks meer van dat gaas. Dat papier verkoopt Knauf onder andere bij de profi handels maar dat wordt vooral gebruikt om binnenkoeken strak haaks af te kunnen werken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:17
vso schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:39:
[...]

maar dan moet je extra betalen :P waarom gewoon niet van dat papier ipv gaas in de handel .. wat is de achterliggende gedachte.

hmm zal ze eens onderzoeken thx
Ik zou toch echt voor dat gaas kiezen, dat papier is de grootste bagger :/
Heel gevoelig voor luchtbellen...

Ik gebruik zelf gaas voor voor rechte verbindingen en papier voor hoekverbindingen, daar werkt het wel prima

Heeft er iemand hier een metalstud plafond met schuifhangers? En is dat gelukt met stuccen?

Ik bedoel deze in combinatie met deze

Geen idee hoe stevig het is, maar je krijgt er wel een zwevend plafond mee en lijkt me makkelijk stellen
Maar drukt een stukadoor niet alles kapot? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Een paar maanden geleden is ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Nu het wat mooier weer begint te worden gaan de openslaande deuren uiteraard open :)

Helaas was het plaatsen van windhaken (heten die dingen zo?) kennelijk niet standaard, waardoor de beide deuren nu steeds dicht waaien. Nu is dit op zich geen probleem, die dingen kosten 3 Euro per set en hoewel ik zeker niet 2 rechter handen heb durf ik kleine klussen als dit nog wel aan :P

Alleen, ik merk dat ik niet veel ruimte heb, aangezien de deurkozijnen bij een open stand precies op de grens van het metselwerk / kozijn komt. Dit is aan beide kanten zo in verband met een raam naast beide deuren. Onderstaand een foto van de situatie.

Hoe kan ik die haken nu het beste bevestigen? In het metselwerk, of in het kozijn? Ik vind het eerlijk gezegd sowieso een beetje zonde om in zulk nieuw houtwerk te gaan schroeven, maar bij de deur ontkom ik er hoe dan ook niet aan. Alle overige tips voor het monteren van windhaken zijn overigens ook welkom :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ocWr0AO9WmaBBaenJWL3ZJqS/full.jpg?nohitcount=1

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:39
Denman schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:04:
Een paar maanden geleden is ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Nu het wat mooier weer begint te worden gaan de openslaande deuren uiteraard open :)

Helaas was het plaatsen van windhaken (heten die dingen zo?) kennelijk niet standaard, waardoor de beide deuren nu steeds dicht waaien. Nu is dit op zich geen probleem, die dingen kosten 3 Euro per set en hoewel ik zeker niet 2 rechter handen heb durf ik kleine klussen als dit nog wel aan :P

Alleen, ik merk dat ik niet veel ruimte heb, aangezien de deurkozijnen bij een open stand precies op de grens van het metselwerk / kozijn komt. Dit is aan beide kanten zo in verband met een raam naast beide deuren. Onderstaand een foto van de situatie.

Hoe kan ik die haken nu het beste bevestigen? In het metselwerk, of in het kozijn? Ik vind het eerlijk gezegd sowieso een beetje zonde om in zulk nieuw houtwerk te gaan schroeven, maar bij de deur ontkom ik er hoe dan ook niet aan. Alle overige tips voor het monteren van windhaken zijn overigens ook welkom :P

[afbeelding]
Of zonder haken, maar met deurstoppers?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-09 23:16
je kunt ook nog voor een iets chiquere oplossing gaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.tuinbeslag-online.nl/sites/default/files/imagecache/product_full/411763.jpg

Kan eventueel ook op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij hebben iets vergelijkbaars en hebben dergelijke dingen (standaard) gekregen

Afbeeldingslocatie: https://www.klushandel.nl/images/thr/1034460_1.jpg

Zit je gegarandeerd niet met je deur ergens anders tegenaan te klepperen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 15:30
In mijn nieuwe badkamer ga ik de wasmachine plaatsen in een nis. Deze nis wordt uiteindelijk een kast.

Boven de wasmachine wil ik planken plaatsen waarvan ik nog de hoogte wil kunnen veranderen.

De nis zal nog volledig rondom betegeld worden. En omdat ik voor het plankenophangsysteem zo min mogelijk ruimte wil verliezen, wil ik vier rvs strips in / tussen de tegels laten verwerken. Vergelijk het met de methode van planken in een keukenkast of kleerkast. Daar zitten dan in de wanden voorgeboorde gaten waar je plankendragers kan plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/Ra0F0.jpg

In mijn zoektocht heb ik deze strips echter nog helemaal niet kunnen vinden.... heeft iemand een suggestie? Of moet ik de strip maar op maat laten maken door de aannemer / een metaalbewerker.

[ Voor 0% gewijzigd door MacFeek op 15-05-2017 12:49 . Reden: verduidelijking tekst ]

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:31
MacFeek schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:32:
In mijn nieuwe badkamer ga ik de wasmachine plaatsen in een nis. Deze nis wordt uiteindelijk een kast.

Boven de wasmachine wil ik planken plaatsen waarvan ik nog de hoogte wil kunnen veranderen.

De nis zal nog volledig rondom betegeld worden. En omdat ik voor het plankenophangsysteem zo min mogelijk ruimte wil verliezen, wil ik vier rvs strips in / tussen de tegels laten verwerken. Vergelijk het met de methode van planken in een keukenkast of kleerkast. Daar zitten dan in de wanden voorgeboorde gaten waar je plankendragers kan plaatsen:

[afbeelding]

In mijn zoektocht heb ik echter nog helemaal niets kunnen vinden.... heeft iemand een suggestie? Of moet ik de strip maar op maat laten maken door de aannemer / een metaalbewerker.
De Hornbach verkoopt deze per stuk.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 15:30
@Vitamine Ik bedoel niet de dragers maar de strips...... die heb ik nog niet gevonden

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Het boormalletje zoek je?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Kan niet meer helder nadenken... :+ (ziek/griep + kater + klussen valt niet mee :P)

Heb in de woning een paneel radiator welke ik wil vervangen door een handdoek radiator. De aanvoer en afvoer/retour leiding zitten als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mvj1JgQRUOovoq62FjPZvd0w/full.jpg

kan iemand vertellen hoe ik moet connecten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mJ8nVkjdBudJuLU89BMRuMop/full.jpg

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Roeligan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:52:
Kan niet meer helder nadenken... :+ (ziek/griep + kater + klussen valt niet mee :P)

Heb in de woning een paneel radiator welke ik wil vervangen door een handdoek radiator. De aanvoer en afvoer/retour leiding zitten als volgt:
[afbeelding]

kan iemand vertellen hoe ik moet connecten:
[afbeelding]
Niet de radiator in je leidingen ztten. Dan stroomt dus ál het CV water door die radiator. Dat wil je niet.
Op één plek naar binnen en op één plek naar buiten
Logischerwijs onderin. Maar dat ligt compleet aan je radiator. Mogelijk linksonder (3) erin en rechtsonder (4) eruit?

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 15-05-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

ketel staat boven, kan de koppeling wel aan de ondekant doen, maar dan moet ik sowieso beide buizen achter de radiator langs laten lopen, onder de vloer lopen de leidingen naar een aftappunt en de andere kant van de muur en daar bij de laatste radiator in het huis.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Vandaag even alle tochtstrips(of hoe heten die rotdingen in je raam en buitendeur :p)
vervangen op de bovenste verdieping. Wat een pokkewerk zeg! Gelukkig hoeven we nooit weer in de tijd dat we hier wonen :)

Morgen nog even de slijtstrips vervangen boven en onder en dan kunnen we er weer tegenaan de komende tijd

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnAbel op 15-05-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MacFeek schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:32:

[afbeelding]

In mijn zoektocht heb ik deze strips echter nog helemaal niet kunnen vinden.... heeft iemand een suggestie? Of moet ik de strip maar op maat laten maken door de aannemer / een metaalbewerker.
na je verhaal te lezen dacht ik gelijk aan -->
Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8819275857950-424-424.jpg

Ik vind het systeem ideaal je kan er een olifant + nijlpaard aan hangen ;) (een schroef elke ~5 centimeter is standaard)
je hebt de rails in enkel en dubbel uitvoering en het is niet "maat" gevoelig .. dus ideaal om je tegelwerk eromheen te doen.. ps .. en het is ijzer dus je kan wat magneetjes op je steenstrips lijmen voor een clean look :)
FabianGTI schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Ik zou toch echt voor dat gaas kiezen, dat papier is de grootste bagger :/
Heel gevoelig voor luchtbellen...

Ik gebruik zelf gaas voor voor rechte verbindingen en papier voor hoekverbindingen, daar werkt het wel prima
Als ik het zo zie is het ff een dun laagje vulmiddel dan papier en even laten drogen en dan weer dun smeersel eroverheen .. en verf klaar.. met gaas heb ik deze ervaring nog niet gehad dat het glad genoeg naar mijn zin is.

Met gaas ben ik "verplicht" om het eerder genoemde gipsplaat uit Tele in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showc..." te gebruiken ..

Het gaas vind ik gemakkelijk voor plekken waar scheuren kunnen ontstaan.. maar juist deze keer wil ik dat anders oplossen .. ik maak namelijk een waskamer (voor cv,wasmachine en droger) en de wanden en deur wil ik "trillings vrij" monteren zodat contact geluid geminimaliseerd word.

[ Voor 26% gewijzigd door vso op 15-05-2017 19:48 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
Ik wil m'n schuur gaan isoleren, dit wil ik door isolatie er bovenop en daar bovenop een bitum/epdm laag.

Nu vraag ik me af om het nodig is om de huidige dakbedekking te verwijderen en een nieuwe dampdichte onderlaag te creeeren. Opzich is het dak nu geheel lekdicht, alleen is het wat aan het verweren.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:19
Ik zou het lekker laten zitten. Het functioneert prima als dampdichte laag. Zo hebben we het hier ook gedaan: Ons plat dak was in vrij slechte staat, maar wel dicht. In overleg met dakdekker gewoon het oude materiaal laten zitten en daar bovenop isolatie en epdm.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Roeligan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:45:
ketel staat boven, kan de koppeling wel aan de ondekant doen, maar dan moet ik sowieso beide buizen achter de radiator langs laten lopen, onder de vloer lopen de leidingen naar een aftappunt en de andere kant van de muur en daar bij de laatste radiator in het huis.
Water hoort diagonaal door een radiator te lopen. Dus linksonder en rechtsboven aansluiten. Of linksboven en rechtsonder.
Een workaround is dat sommige designradiatoren een pijp in een standaard krijgen geschoven wat hetzelfde effect heeft als diagnonaal aansluiten. Wel zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:49:
[...]

Water hoort diagonaal door een radiator te lopen. Dus linksonder en rechtsboven aansluiten. Of linksboven en rechtsonder.
Een workaround is dat sommige designradiatoren een pijp in een standaard krijgen geschoven wat hetzelfde effect heeft als diagnonaal aansluiten. Wel zo mooi.
omdat diagonaal aansluiten meestal niet zo handig is, kun je eigenlijk alle radiatoren aan één kant aansluiten (links/rechts). Dat werkt prima.
Deze handdoek radiatoren zijn vaak geschikt om onderaan aan te sluiten. Met waarschijnlijk zo'n buis ja.

Maar dat weten we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
vso schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:39:
[...]

Als ik het zo zie is het ff een dun laagje vulmiddel dan papier en even laten drogen en dan weer dun smeersel eroverheen .. en verf klaar.. met gaas heb ik deze ervaring nog niet gehad dat het glad genoeg naar mijn zin is.

Met gaas ben ik "verplicht" om het eerder genoemde gipsplaat uit Tele in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showc..." te gebruiken ..

Het gaas vind ik gemakkelijk voor plekken waar scheuren kunnen ontstaan.. maar juist deze keer wil ik dat anders oplossen .. ik maak namelijk een waskamer (voor cv,wasmachine en droger) en de wanden en deur wil ik "trillings vrij" monteren zodat contact geluid geminimaliseerd word.
Je moet het uiteraard ook zelf bepalen, maar zoals ik al zei, dat spul is heel gevoelig voor luchtbellen
En je theorie klopt, maar even typen is makkelijker dan het gesmeer met gips ;)
Overigens kan je met papier ook nog steeds beter de platen gebruiken met afgeschuinde kant als je een mooi vlak geheel wil

Overigens doet een goede gips ook veel als het om scheuren voorkomen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Keiichi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:30:
Ik wil m'n schuur gaan isoleren, dit wil ik door isolatie er bovenop en daar bovenop een bitum/epdm laag.

Nu vraag ik me af om het nodig is om de huidige dakbedekking te verwijderen en een nieuwe dampdichte onderlaag te creeeren. Opzich is het dak nu geheel lekdicht, alleen is het wat aan het verweren.
Interessant... maar dan wordt je dak toch hoger? Of zie ik dat verkeerd?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Heeft er iemand hier een metalstud plafond met schuifhangers? En is dat gelukt met stuccen?

Ik bedoel deze in combinatie met deze

Geen idee hoe stevig het is, maar je krijgt er wel een zwevend plafond mee en lijkt me makkelijk stellen
Maar drukt een stukadoor niet alles kapot? :P
Ja, ervaring mee. Een deel van onze plafonds is hiermee gemaakt.

Maar veruit het grootste deel met deze: https://www.bouwmaat.nl/k...fielen/product/0000556786
Als je die kwijt kunt (tegen houten balken aan schroeven), werkt dat sneller en goedkoper.
Met deze ophanging kun je niets naar boven drukken. Het puntje zet de profielen namelijk helemaal klem.

Maar als het hele plafond er in stucplaten in zit, wordt het al zo stijf en zwaar dat je het niet meer omhoog drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Jelte schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 06:30:
[...]
omdat diagonaal aansluiten meestal niet zo handig is, kun je eigenlijk alle radiatoren aan één kant aansluiten (links/rechts). Dat werkt prima.
Deze handdoek radiatoren zijn vaak geschikt om onderaan aan te sluiten. Met waarschijnlijk zo'n buis ja.

Maar dat weten we niet.
Ik zou dus aanvoer door 1 kunnen laten lopen en door 3 naar buiten/door de vloer, en de retour achter de radiator langs en 4 onderaan aan de retour aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rv7mHhbxRl2QrAHqmP7enMpw/full.jpg

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Bij de aanvoer staat de radiator dan in serie met de rest van de installatie en bij de afvoer staat hij parallel. Dat lijkt me echt heel erg onlogisch.

Qua doorstroming klopt er in ieder geval niets meer van.

[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 16-05-2017 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Dus dan de leidingen van boven achter de radiator langs naar de vloer en onderin aftakken naar de radiator (3 en 4)?

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Yep. En als de radiator niet al te groot is, moet het binnenin vanzelf goed werken met warm water dat stijgt en koud water dat daalt. Anders kun je dat nog forceren met een stijgbuis. Als die er niet al in zit.

Kun je vrij snel voelen overigens: als je hem aanzet en je voelt eerst de bovenste horizontale buizen warm worden en daarna pas de rest, dan gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
KifArU schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:43:
[...]

Maar veruit het grootste deel met deze: https://www.bouwmaat.nl/k...fielen/product/0000556786
Als je die kwijt kunt (tegen houten balken aan schroeven), werkt dat sneller en goedkoper.
Met deze ophanging kun je niets naar boven drukken. Het puntje zet de profielen namelijk helemaal klem.

Maar als het hele plafond er in stucplaten in zit, wordt het al zo stijf en zwaar dat je het niet meer omhoog drukt.
Klinkt goed :)
Inderdaad ziet die directafhanger er wel steviger uit, enkel wel gevoeliger voor het het waterpas stellen van het plafond
En ik kan juist deze systemen kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
CeesKees schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:35:
[...]

Interessant... maar dan wordt je dak toch hoger? Of zie ik dat verkeerd?
ja, maar alles blijft onder de bestaande rand.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Thx voor de tips :)

Vanavond weer even bikkelen en vullen. Kon vandaag niet douchen omdat de ketel nu geen warm water geeft :+

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Keiichi schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:45:
[...]

ja, maar alles blijft onder de bestaande rand.
Duidelijk.

Maar laat je dan een kier open, zodat het water om de isolatie heen weg kan lopen, of hoog je het volledig op?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Roeligan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:49:
Thx voor de tips :)

Vanavond weer even bikkelen en vullen. Kon vandaag niet douchen omdat de ketel nu geen warm water geeft :+
Ach, ik heb op 25 maart mijn cv-ketel weggesloopt omdat we een nieuw dak gingen bouwen en ik geen gat erin wilde voor de rookgasafvoer. Inmiddels hangt de nieuwe ketel op zijn nieuwe plek, maar nu moet de badkamer nog afgebouwd worden. Dat duurt nog zeker twee weken...

Dus een dag niet kunnen douchen, daar kijk ik niet raar van op.

* dreamscape heeft gelukkig een douche op kantoor en kan in het weekend nog bij vrienden terecht die een straat verderop wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Klinkt goed :)
Inderdaad ziet die directafhanger er wel steviger uit, enkel wel gevoeliger voor het het waterpas stellen van het plafond
En ik kan juist deze systemen kwijt
Gebruik maken van andermans ervaring:

Onze aannemer maakte eerst met een laser de randprofielen op de muren.
Daarna hing hij (weer met de laser) de profielen er tussen met deze bevestigingen.
Dat werkte makkelijk en snel.

En bedenk: 2mm verschil in de profielen zie je na de stucplaten en een laag stuc niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

FabianGTI schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:12:
Overigens doet een goede gips ook veel als het om scheuren voorkomen gaat
Je reactie word gewaardeerd,

Defineer goeie gips ;) ik gebruik over het algemeen knauf roodband ..

ik denk dat het soms ook zeker helpt net iets meer water in de mix en bv meerdere spatels voor diverse doeleinden wel een eind helpt.

Tot nu toe is het wel redelijk mooi resultaat, maar dat puntje net meer zou wel prettig wezen.
KifArU schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:43:
[...]

hoeveel komt je plafond omlaag ? ik zelf zoek naar een oplossing voor max 5 a 10 cm
ik heb in het vorige huis met balken tegen het plafond gewerkt rachels en daarop mdf geplastificeerde platen. na 4 jaar zag je de naden toch wel ..

Ik zoek eigenlijk een systeem voor die mdf platen die iets flexibeler is en waarbij je de platen kan "vervangen" en schoonmaken zonder ze omhoog te drukken.

[ Voor 49% gewijzigd door vso op 16-05-2017 19:52 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:47:
[...]
hoeveel komt je plafond omlaag ? ik zelf zoek naar een oplossing voor max 5 a 10 cm
ik heb in het vorige huis met balken tegen het plafond gewerkt rachels en daarop mdf geplastificeerde platen. na 4 jaar zag je de naden toch wel ..

Ik zoek eigenlijk een systeem voor die mdf platen die iets flexibeler is en waarbij je de platen kan "vervangen" en schoonmaken zonder ze omhoog te drukken.
Opbouw (van boven naar beneden) is:
- Lucht voor ongelijkheid en/of leidingen 2-5cm
- Profielen ca. 3cm
-Stucplaat 1cm
- Stuc + verf 0,5cm

Totaal dus 6-10cm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een klus afgemaakt waar ik toch al enige tijd tegenaan zat te hikken. :) Naar de slaapkamer toe had ik 2 jaar geleden toen ik hier kwam wonen al een CAT 5e ethernetkabel getrokken, die was niet zo dik en maar een. Dat ging redelijk. Maar heel de hut zit hier vol met van die ribbelbuis die ook niet echt goed vastgezet is in de muren hier...

Slaapkamer was dus gedaan maar had geen nette aansluiting in de muur, woonkamer moest nog... Plus dan hadden ze in de badkamer na de bouw voor het gemak maar een paar afdekplaten erop gezet, niet echt netjes. En dan waren 2 van de 3 schakelaars van de screens niet netjes meer. Dus een kapitaal aan Gira spul besteld:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-13-19.51.41-Medium-800x449.jpg
En dan de CAT 6 trekken... :X
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-11-19.59.16-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-11-19.59.31-Custom.jpg
En afgewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-15-20.01.26-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-15-20.01.58-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-15-20.02.21-Medium-800x449.jpg
Alleen dan met het rechtzetten van het dubbele stopcontact en het aandraaien ervan brokkelde een hoekje uit, dus die kan ik nog eens vervangen. |:( ;( Misschien dan maar gelijk een LED dimmer mee bestellen.

Wel erg blij mee met dit soort (kleine) dingen die dan netjes zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

KifArU schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:36:
[...]

Opbouw (van boven naar beneden) is:
- Lucht voor ongelijkheid en/of leidingen 2-5cm
- Profielen ca. 3cm
-Stucplaat 1cm
- Stuc + verf 0,5cm

Totaal dus 6-10cm.
dat valt nog wel mee. en met de verschuifbaarheid ? hoe makkelijk is het de platen te vervangen ?

De reden is eigenlijk:
ik wil eigenlijk met ledstrips en led panelen een vast verlichtings plan maken en dan later met domotica de ledstrips aansturen dus elke "led" individueel aansturen..
Sterker nog ik wil iets met PoE doen, een lekkere robuuste PoE switch en dan via IP de leds aansturen .. en dit door het hele huis heen trekken :) maar hoe en wat zit nog in de bedenk fase :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:04:
[...]

dat valt nog wel mee. en met de verschuifbaarheid ? hoe makkelijk is het de platen te vervangen ?

De reden is eigenlijk:
ik wil eigenlijk met ledstrips en led panelen een vast verlichtings plan maken en dan later met domotica de ledstrips aansturen dus elke "led" individueel aansturen..
Sterker nog ik wil iets met PoE doen, een lekkere robuuste PoE switch en dan via IP de leds aansturen .. en dit door het hele huis heen trekken :) maar hoe en wat zit nog in de bedenk fase :)
Misverstand in de vragen en antwoorden: Dit gaat over de profielen voor stucplaten, die je daarna afwerkt met stuc. Dus een plaat vervangen is dan erg lastig.
Je zou er ook mdf tegenaan kunnen schroeven, maar dat lijkt mij niet mooi worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
vso schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:47:
[...]

Je reactie word gewaardeerd,

Defineer goeie gips ;) ik gebruik over het algemeen knauf roodband ..

ik denk dat het soms ook zeker helpt net iets meer water in de mix en bv meerdere spatels voor diverse doeleinden wel een eind helpt.

Tot nu toe is het wel redelijk mooi resultaat, maar dat puntje net meer zou wel prettig wezen.
Ik heb voornamelijk Knauf Uniflott gebruikt
Dat spul is in principe al van zichzelf sterk genoeg zonder voegbanden etc
Uiteraard heb ik alsnog voegband/gaas gebruikt

Het is een heel stuk duurder dan andere gips, maar zou zich in de komende jaren moeten terugverdienen aangezien deze een heel stuk minder snel zal scheuren ;)

Als laatste laagje (om oneffenheden op te vullen) gebruikte ik van die Finish, wat gewoon kant en klaar in een emmer zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@Joopieboy

Wat is de reden dat je voor Cat6 hebt gekozen? ik bedoel voor een beetje internet/tv is dat toch ook behoorlijk overkill...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat spul is zo hard, valt bijna niet weg te schuren. Dus maak niet de fout die ik maakte door te denken dat je overtollig vulsel wel even wegschuurt |:(

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jelte,89 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:49:
@Joopieboy

Wat is de reden dat je voor Cat6 hebt gekozen? ik bedoel voor een beetje internet/tv is dat toch ook behoorlijk overkill...
Toekomst, is het iig mooi voorbereid. :) Plus heb kabel via de baas kunnen regelen dus dat scheelt ook veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:09:
[...]

Toekomst, is het iig mooi voorbereid. :) Plus heb kabel via de baas kunnen regelen dus dat scheelt ook veel.
`
Ik zou zelf ook altijd voor Cat6 kiezen in dit soort situaties. Zeker ook voor verbindingen tussen router en access point(s).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Dat spul is zo hard, valt bijna niet weg te schuren. Dus maak niet de fout die ik maakte door te denken dat je overtollig vulsel wel even wegschuurt |:(
Ik heb daar toch andere ervaringen mee. Ik vind dat spul goed toepasbaar, en goed af te werken. Heb nooit problemen ermee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
zonoskar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Klopt inderdaad, je kan beter meerdere dunne laagjes aanbrengen, het is bikkelhard :+
Moet zeggen dat het met een langnek schuurmachine prima te schuren is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

FabianGTI schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:07:
[...]

Klopt inderdaad, je kan beter meerdere dunne laagjes aanbrengen, het is bikkelhard :+
Moet zeggen dat het met een langnek schuurmachine prima te schuren is
Misschien moet ik zo'n machine dan eens huren, want met de hand en van die speciale gaasjes van Knauf, of met een normale schuurmachine (korrle P60 of Knauf gaasjes, korrle 100 of 180) is het niet te doen. Ik ben 2 uur bezig geweest met een stukje van een meter.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 17-05-2017 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Joopieboy schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:05:
Een klus afgemaakt waar ik toch al enige tijd tegenaan zat te hikken. :) Naar de slaapkamer toe had ik 2 jaar geleden toen ik hier kwam wonen al een CAT 5e ethernetkabel getrokken, die was niet zo dik en maar een. Dat ging redelijk. Maar heel de hut zit hier vol met van die ribbelbuis die ook niet echt goed vastgezet is in de muren hier...

Slaapkamer was dus gedaan maar had geen nette aansluiting in de muur, woonkamer moest nog... Plus dan hadden ze in de badkamer na de bouw voor het gemak maar een paar afdekplaten erop gezet, niet echt netjes. En dan waren 2 van de 3 schakelaars van de screens niet netjes meer. Dus een kapitaal aan Gira spul besteld:
[afbeelding]
En dan de CAT 6 trekken... :X
[afbeelding]
[afbeelding]
En afgewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen dan met het rechtzetten van het dubbele stopcontact en het aandraaien ervan brokkelde een hoekje uit, dus die kan ik nog eens vervangen. |:( ;( Misschien dan maar gelijk een LED dimmer mee bestellen.

Wel erg blij mee met dit soort (kleine) dingen die dan netjes zijn. :)
Ik heb ook coax (Koka 799) en Cat6 kabel (2 outlets per kamer) getrokken door het hele huis toen we het net gekocht hadden en de boel gingen verbouwen. Beste investering ooit. Alle kabels in de muur c.q vloeren gefreesd, alles komt ui in de meter kast, alwaar er een patchpanel hangt, de modem + router + switch. Kwestie van inpluggen als je iets nodig hebt en gaan met die banaan.

En het is gewoon sexy dat je gigabit snelheden thuis hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja, maar Gigabit is toch ook crossed te halen met Cat 5?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Jelte,89 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:10:
Ja, maar Gigabit is toch ook crossed te halen met Cat 5?
Cat5e vs Cat6 vs Cat7

3de post. Zeker als je langere afstanden in je huis gaat overbruggen 'en je het in muren gaat verwerken, is Cat6 toch wat meer failsafe :)

Zie ook

http://www.diffen.com/difference/Cat5e_vs_Cat6

Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten overigens

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 17-05-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

^ Jup dus dat, naar de slaapkamer ging nog wel. Woonkamer was beduidend meer dan 10mtr, dus dit was wel zo handig. :) Cat 7 is gewoon overkill en veel te dik, niet bruikbaar. Cat 5e is tegenwoordig voor veel dingen prima, Cat 5 moet je niet eens meer willen gebruiken. En zorgen dat je goeie volkoperen kabel haalt en niet die goedkope muk van veel internetaanbieders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja, Ik had 4 jaar geleden de keus tussen gratis cat5e of cat6 aanschaffen, dus de keus was toen wel snel gemaakt, De langste is hooguit 20m en gebruik het eigenlijk alleen voor surfen, beetje gamen en tv

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

KifArU schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:19:
[...]

Misverstand in de vragen en antwoorden: Dit gaat over de profielen voor stucplaten, die je daarna afwerkt met stuc. Dus een plaat vervangen is dan erg lastig.
Je zou er ook mdf tegenaan kunnen schroeven, maar dat lijkt mij niet mooi worden.
ach + 1 you tried :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hoe weet ik of ik spouwmuur isolatie heb? Heb gelezen dat je dan kleine rondjes in de voegen of bakstenen ziet zitten. Dat is bij ons maar op 2 plekken te zien en het gaat om een groot vrijstaand huis uit 1979. Dikte muren is ongeveer 25cm, dat zou pleiten voor een spouw. Mij lijkt dat er dan wel wat meer rondjes te zien zouden moeten zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 17-05-2017 19:04 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.