[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.263 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kun je ze niet ietwat dichter bij elkaar zetten zodat een standaard afdekraam past :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:41
Ietwat: ca. 0.5cm
@zonoskar: ze zitten al in de specie & muur is al gestuct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Zitten de schroeven in de inbouwdozen op stelringen? Als je ze een kwartslag draait en je schakelmateriaal niet links/rechts maar boven/onder vastzet, kun je er horizontaal een beetje mee schuiven. Werkt natuurlijk alleen als je verticaal niets te compenseren hebt, want die mogelijkheid vervalt dan natuurlijk...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Julian97 schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:11:
Wij gaan binnenkort de muren opnieuw stuccen. Nu zitten er een aantal radiatoren voor de muren die er dus af moeten.

Sommige radiatoren hebben het 'standaard' twee kraantjes systeem welke goed af te sluiten zijn.

Echter, nu hebben we in een nieuw stuk van de woonkamer modernere radiatoren zitten met een andere aansluiting.

Het betreft deze:
[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik de afsluiter in dit koppelstuk dichtdraai, sluit ik dan beide richtingen in een keer af? en kan ik hem boven het koppelstuk gewoon loshalen?
Die koppeling (ook wel onderblok genoemd volgens mij) lijkt behoorlijk op het type wat ik ook op zo'n beetje al mijn radiatoren heb gebruikt en die sluit inderdaad beide kanten af. Is het een Heijmeijer toevallig?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:41
dreamscape schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:38:
Zitten de schroeven in de inbouwdozen op stelringen? Als je ze een kwartslag draait en je schakelmateriaal niet links/rechts maar boven/onder vastzet, kun je er horizontaal een beetje mee schuiven. Werkt natuurlijk alleen als je verticaal niets te compenseren hebt, want die mogelijkheid vervalt dan natuurlijk...
Geprobeerd en lijkt te werken. Alleen even ringetjes plaatsen zodat de onderzijde dan ook vast wordt geschroefd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 16:59
Kleine crosspost, loewie1984 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"
Ben mijn eigen tafelzaag aan het maken, voor het DIY en Showcase gedeelte dus even bovenstaande URL volgen. Uiteindelijk blijft het gereedschap dus daar gepost.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-09 13:47
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Die koppeling (ook wel onderblok genoemd volgens mij) lijkt behoorlijk op het type wat ik ook op zo'n beetje al mijn radiatoren heb gebruikt en die sluit inderdaad beide kanten af. Is het een Heijmeijer toevallig?
Er zit inderdaad meer materiaal van Heijmeijer op de radiatoren! Ik lijkt zo niks op de koppeling te staan.
Enig idee wat voor een sleutel er op past? Lijkt geen standaard imbus, daar heb ik de meeste maten al wel van geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien geen echte klusvraag maar toch :)

Ik hoor en lees overal dat schoonmaakazijn het wondermiddel is tegen onkruid. Gisteren heb ik 2 liter schoonmaakazijn in pure vorm over 1m2 tegels met wat onkruid gegoten. Het resultaat is dat zo'n 50% van het onkruid een beetje geel/dor is geworden, de andere 50% is nog gewoon groen. Ik kan het niet met een bezem direct wegvegen en moet alsnog op mijn knieën met een gereedschap.

Doe ik nu iets verkeerd of is de werking van schoonmaakazijn tegen onkruid minder goed dan ik dacht? Of moet ik een aantal dagen wachten voordat het optimaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Je mist waarschijnlijk zon.

Ik heb ook nog 30L schoonmaakazijn staan, maar wacht daarmee tot het echt een paar dagen goed zonnig is. Al weet ik niet of het prestofantastico ook zo werkt voor onkruid. Voor groene aanslag op tegels werkt het wel.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wat ook helpt is Soda en Groene zeep in heet water, terras goed schrobben, maar das ook voornamelijk voor groene aanslag.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Julian97 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:39:
[...]

Er zit inderdaad meer materiaal van Heijmeijer op de radiatoren! Ik lijkt zo niks op de koppeling te staan.
Enig idee wat voor een sleutel er op past? Lijkt geen standaard imbus, daar heb ik de meeste maten al wel van geprobeerd.
Ik heb deze er bijgekregen:
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/4334_heimeier_1.jpg

Die zijn te vinden onder de naam 'inregelsleutel'.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:38:

Ik hoor en lees overal dat schoonmaakazijn het wondermiddel is tegen onkruid. Gisteren heb ik 2 liter schoonmaakazijn in pure vorm over 1m2 tegels met wat onkruid gegoten. Het resultaat is dat zo'n 50% van het onkruid een beetje geel/dor is geworden, de andere 50% is nog gewoon groen. Ik kan het niet met een bezem direct wegvegen en moet alsnog op mijn knieën met een gereedschap.

Doe ik nu iets verkeerd of is de werking van schoonmaakazijn tegen onkruid minder goed dan ik dacht? Of moet ik een aantal dagen wachten voordat het optimaal werkt?
Maar wat verwachtte je nu dat er precies ging gebeuren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Je kan je onkruid nog altijd wegbranden, hoef je ook niet voor op je knieën.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:04:
[...]

Maar wat verwachtte je nu dat er precies ging gebeuren dan?
Ik las op internet dat het onkruid compleet dor en droog werd en dat je het met een bezem op kon vegen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:57
Was dat een artikel of bericht van een schoonmaakazijn verkoper? :P

Da's wel heel agressief, ik vraag me af of je dat zelfs met zoutzuur oid wel voor elkaar kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:16
Aghanim schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:52:
[...]

Ik las op internet dat het onkruid compleet dor en droog werd en dat je het met een bezem op kon vegen en klaar.
Glyfosaat, dat werkt pas goed, onkruid, mos, aanslag, allemaal binnen een dag weg.

Niet inademen of aanraken :+ geldt ook voor je hond/kat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Raymond schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:15:
Was dat een artikel of bericht van een schoonmaakazijn verkoper? :P

Da's wel heel agressief, ik vraag me af of je dat zelfs met zoutzuur oid wel voor elkaar kan krijgen :)
Omaweetraad etc. Zonder dit effect zie ik geen voordeel van schoonmaakazijn want je moet nog steeds op je knieen die troep uit de grond trekken. Dat kun je dan beter doen zonder die zure damp in je gezicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:30
Helpt vooral tegen groene aanslag, beter dan giftige groene aanslag reiniger.

Tijdje terug die laatste gebruikt. Werkte voor geen meter en na een paar dagen de hogedrukreiniger er alsnog op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Your Grandma schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:55:
Wie heeft de gouden tip voor een driehoekige/schuine lat?
Rechte hoek en minimaal 40x40.
De gamma heeft wel mastiek latten die in de buurt komen, maar die zijn zo krom als een hoepel.
Heb paar keer mastiekrib bij pontmeijer gehaald, dat was goed recht.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:18
Potato42 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:23:
[...]

Glyfosaat, dat werkt pas goed, onkruid, mos, aanslag, allemaal binnen een dag weg.

Niet inademen of aanraken :+ geldt ook voor je hond/kat ;)
Ik denk dat je Glyfosfaat (Roundup) met Paraquat (Gramoxone) verwisseld.
Het tweede is inderdaad bocht, maar wel snel werkzaam (en verboden).
Linkjes:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Glyfosaat
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paraquat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:33

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Your Grandma schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:55:
Wie heeft de gouden tip voor een driehoekige/schuine lat?
Rechte hoek en minimaal 40x40.
De gamma heeft wel mastiek latten die in de buurt komen, maar die zijn zo krom als een hoepel.
Plank kopen en zelf zagen? 40mm onder 45 graad moet met elke invalzaag/cirkelzaag wel te doen zijn.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

jeronimo schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:17:
[...]

Ik denk dat je Glyfosfaat (Roundup) met Paraquat (Gramoxone) verwisseld.
Het tweede is inderdaad bocht, maar wel snel werkzaam (en verboden).
Linkjes:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Glyfosaat
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paraquat
Gramoxone werkt goed ja, maar vind je nergens meer helaas :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC

BCC

Glyfosfaat (Roundup) wordt steeds meer in verband gebracht met te massale bijensterfte wereldwijd, dus imho ook troep. Gewoon lekker krabben of branden!

[ Voor 22% gewijzigd door BCC op 02-05-2017 10:30 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

BCC schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:29:
Glyfosfaat (Roundup) wordt steeds meer in verband gebracht met te massale bijensterfte wereldwijd, dus imho ook troep. Gewoon lekker krabben of branden!
Veel succes bij klaverzuring...

Afbeeldingslocatie: http://www.hovenierroelzuidema.nl/bestanden/afbeelding/Tuinproblemen/767-klaverzuring-onkruid-tuin.png

Wat een troep is dat :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02
^^Hear, hear. Zit bij ons tussen het kunstgras en de muur van de schuur. Ellendig spul.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:38:

Ik gebruik ook altijd schoonmaakazijn voor de tegels, op de volgende manier:

- Onverdund (schoonmaak)azijn
- Klein beetje afwasmiddel
- Zout (+/- 100 gram per 5 liter)

Ik gebruik hiervoor zo'n drukspuit van 5 liter. Sproei op een droge dag, liefst met zon. Onkruid droogt uit vanwege de Azijn (door de afwasmiddel 'plakt' het beter op de onkruid.) Zout voorkomt dat er wat terugkomt later.

Duurt wel een dag of drie voordat alles dood is, groene alg verdwijnt ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:27
Weet iemand hoe en of je een verdiepingsvloer het beste kan isoleren?

Het betreft een houten vloer in een huis uit begin 1900
De houten balken hebben hoogte van zo'n 150mm, daaroverheen liggen vuren planken en daarover heen nog 18mm OSB

Nu wil ik graag het plafond isoleren tegen geluid van boven (slaapkamers), gaat ook hier Steenwol helpen of is dit eigenlijk totaal overbodig en niets aan te doen

Voorbeeld fotootje:
Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/250A35F5-2310-4482-BC6D-62DF2EB89266_zpszqwwanuu.jpg

Het plafond wordt sowieso verlaagd en v.v. stucplaten en stucwerk
Nou zat ik als isolatie te denken aan steenwol of misschien nog makkelijker, spijkerflensdeken

Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8949315534878-424-424.jpg

Zou het helpen, of heeft het allemaal geen zin, stil zal het niet worden (contactgeluid krijg je niet weg), maar wat minder geluid zou wel wenselijk zijn ?!

Kozijnen van de woonkamer zijn inmiddels allemaal vervangen, morgen komt het glas eindelijk binnen, en zondag ga ik het nieuwe glas plaatsen
Dan nog 3 kleine ramen te gaan (gang en bijkeuken), en dan is het volledige huis van enkelglas naar dubbelglas en nieuwe kozijnen :Y

Totale kosten: ~2200 euro voor glas + kozijnen (hele huis, 11 kozijnen, 14 glasplaten + toebehoren) :*)

[ Voor 15% gewijzigd door FabianGTI op 03-05-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het isoleren zal zeker wel helpen, maar ik denk dat een betere oplossing is door het volgende te doen:
Het plafond zwevend monteren, dus niet op een frame dat strak op de balken is gemonteerd. Hierna via de bovenzijde de tussenruimtes inblazen met cellulose vlokken inblazen
Contact geluid van de slaapkamers kun je alleen verminderen door: huidige vloer verwijderen en een zwevende vloer te monteren of een extra vloer over de bestaande te leggen. Dan kun je denken aan Estrich Vloerelementen van Fermacell.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 03-05-2017 11:16 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Fietsbel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:12:
Het isoleren zal zeker wel helpen, maar ik denk dat een betere oplossing is door het volgende te doen:
Het plafond zwevend monteren, dus niet op een frame dat strak op de balken is gemonteerd. Hierna via de bovenzijde de tussenruimtes inblazen met vlokken (kom even niet op de exacte naam)
Contact geluid van de slaapkamers kun je alleen verminderen door: huidige vloer verwijderen en een zwevende vloer te monteren of een extra vloer over de bestaande te leggen. Dan kun je denken aan Estrich Vloerelementen van Fermacell.
Voor die isolatie vlokken kun je denken aan Insulsafe (al is dit van Saint-Gobain Isover, en die zijn niet goedkoop, zullen vast meer merken zijn)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Fietsbel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:12:
Het plafond zwevend monteren, dus niet op een frame dat strak op de balken is gemonteerd. Hierna via de bovenzijde de tussenruimtes inblazen met cellulose vlokken inblazen
Hmm, maar hoe maak je een zwevend plafond, dat is nog niet zo makkelijk als je rondom moet zorgen dat het vrij is van de balken / muren, dan zou je met trillingsdempers moeten werken
Daarnaast loopt het leidingwerk (elektra en CV) ook nog eens tussen de balken door, en misschien nog inbouwspots
Cellulose is daarbij wel oppassen en ook zoals @PaRaDoX4 al zegt, redelijk prijzig

In eerste instantie had ik het op deze manier bedacht
Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/Naamloos_zpsokmute1t.jpg

Dat is eigenlijk de gangbare manier van plafond, enkel isolatie ertussen (80 of 100mm Spijkerflensdeken), dan panlatten onder de balken en gips/stucplaten erop schroeven

Aan de ene kant is het geluidisolatie (met het spijkerflensdeken los je het luchtgeluid wel gedeeltelijk op, maar contactgeluid niet) maar aan de andere kant natuurlijk ook nog een beetje warmte isolatie, ik hoef niet de warmte van de woonkamer in de slaapkamers :+

Wanneer ik een zwevend plafond moet maken zou ik eigenlijk niet weten hoe ik dat het beste aan kan pakken, en een systeemplafond is niet bepaald mijn smaak
Uiteraard al wel gegoogled en op youtube gekeken, maar tot op heden nog maar weinig kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Ik heb 10 cm Rockwool geplaatst, maar heb er spijt van. Veel te weinig isolatie. Voor een volgende keer zou ik zelf voor de cellulosevlokken gaan.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik wil een werkblad gaan gebruiken in ons campertje, maar het kleinste wat ik (naar smaak) kan vinden is 26mm dik. Ziet er wel leuk uit, maar ook allemaal weer extra gewicht.
Als ik de plank substantieel dunner zou willen maken maar op de randen niet, dan zou ik hem waarschijnlijk helemaal uit moeten frezen?
Elektrische schaafmachine lijkt me niet erg praktisch maar misschien heb ik het mis? Als ik dan net voorbij de randen begin en dan drie maal 5mm schaven ofzo?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
FabianGTI schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Hmm, maar hoe maak je een zwevend plafond, dat is nog niet zo makkelijk als je rondom moet zorgen dat het vrij is van de balken / muren, dan zou je met trillingsdempers moeten werken
Daarnaast loopt het leidingwerk (elektra en CV) ook nog eens tussen de balken door, en misschien nog inbouwspots
Cellulose is daarbij wel oppassen en ook zoals @PaRaDoX4 al zegt, redelijk prijzig

In eerste instantie had ik het op deze manier bedacht
[afbeelding]

Dat is eigenlijk de gangbare manier van plafond, enkel isolatie ertussen (80 of 100mm Spijkerflensdeken), dan panlatten onder de balken en gips/stucplaten erop schroeven

Aan de ene kant is het geluidisolatie (met het spijkerflensdeken los je het luchtgeluid wel gedeeltelijk op, maar contactgeluid niet) maar aan de andere kant natuurlijk ook nog een beetje warmte isolatie, ik hoef niet de warmte van de woonkamer in de slaapkamers :+

Wanneer ik een zwevend plafond moet maken zou ik eigenlijk niet weten hoe ik dat het beste aan kan pakken, en een systeemplafond is niet bepaald mijn smaak
Uiteraard al wel gegoogled en op youtube gekeken, maar tot op heden nog maar weinig kunnen vinden
Je kunt metalstud profielen gebruiken in plaats van de latten die in je tekening staan. Deze heb je met speciaal verende constructie waardoor je effectief een zwevend plafond hebt. Dan steenwol ertussen zou goed genoeg moeten zijn.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueZero
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:45
!null schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:03:
Ik wil een werkblad gaan gebruiken in ons campertje, maar het kleinste wat ik (naar smaak) kan vinden is 26mm dik. Ziet er wel leuk uit, maar ook allemaal weer extra gewicht.
Als ik de plank substantieel dunner zou willen maken maar op de randen niet, dan zou ik hem waarschijnlijk helemaal uit moeten frezen?
Elektrische schaafmachine lijkt me niet erg praktisch maar misschien heb ik het mis? Als ik dan net voorbij de randen begin en dan drie maal 5mm schaven ofzo?
Ik weet niet of je een tafelzaag of cirkelzaag heb die je op diepte kan zetten? Dan gewoon flink wat sleuven zagen en uitbeitelen dat gaat vlot zat. Dan even met een handschaaf of elektrische schaaf mooi glad maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 15:44
Geachte mede tweakers,

Ik zit met kleine verbeteringen van men appartement. Er komt namelijk zeer veel lawaai door men ramen heen. Niet door het glaswerk maar door de aluminium omlijsting Na onderzoek ben ik tot het probleem gekomen, per kan zijn namelijk twee stalen blokjes geïnstalleerd. Hierdoor sluit de rubber niet goed af. Ik heb alleeen geen idee waarom deze stalen blokjes dienen. (zie foto)

Mag ik deze blokjes verwijderen? Of is er een Work around zodat ik men raam wel geluiddicht kan maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wVgKDspSAw5I2YFJ5nccZdak/thumb.jpg

Ik heb op het internet naar het antwoord zitten zoeken maar kan niets terug vinden. De naam van de fabrikant staat ook niet op de omlijsting dus kan daar ook niet naar bellen of opzoek gaan.

Indien je met hulp komt het zal zeer zeer gewaardeerd worden!

[ Voor 3% gewijzigd door hanssen op 03-05-2017 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Vandaag met de aannemer het dak van de bijkeuken voor zover klaargemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mLyfa2B.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/F868M2K.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GDLd2UO.jpg

Morgen maakt hij de rest van de boeidelen en de daktrim af en dan hoeven we hier het komende decennia niet naar om te kijken :D

[ Voor 66% gewijzigd door MartijnAbel op 03-05-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

FabianGTI schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:03:

De houten balken hebben hoogte van zo'n 150mm, daaroverheen liggen vuren planken en daarover heen nog 18mm OSB

Nu wil ik graag het plafond isoleren tegen geluid van boven (slaapkamers), gaat ook hier Steenwol helpen of is dit eigenlijk totaal overbodig en niets aan te doen
Ik heb dit gedaan met 12cm steenwol platen aan de onderkant (dat verwerkt VEEL makkelijker dan rollen en blijft ook veel langer vorm vast). Het beste hielp bij ons om boven de naden met de wand goed dicht te purren en OP de OSB een -10db ondervloer te leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 03-05-2017 19:42 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FabianGTI schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:03:

Voorbeeld fotootje:
[afbeelding]

Het plafond wordt sowieso verlaagd en v.v. stucplaten en stucwerk
Nou zat ik als isolatie te denken aan steenwol of misschien nog makkelijker, spijkerflensdeken

[afbeelding]

Zou het helpen, of heeft het allemaal geen zin, stil zal het niet worden (contactgeluid krijg je niet weg), maar wat minder geluid zou wel wenselijk zijn ?!

Kozijnen van de woonkamer zijn inmiddels allemaal vervangen, morgen komt het glas eindelijk binnen, en zondag ga ik het nieuwe glas plaatsen
Dan nog 3 kleine ramen te gaan (gang en bijkeuken), en dan is het volledige huis van enkelglas naar dubbelglas en nieuwe kozijnen :Y

Totale kosten: ~2200 euro voor glas + kozijnen (hele huis, 11 kozijnen, 14 glasplaten + toebehoren) :*)
Ik zou eerst een herberekening maken van de balklaag, 150mm is behoorlijk licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:10:
[...]

Je kunt metalstud profielen gebruiken in plaats van de latten die in je tekening staan. Deze heb je met speciaal verende constructie waardoor je effectief een zwevend plafond hebt. Dan steenwol ertussen zou goed genoeg moeten zijn.
Goeie! Even aan het zoeken geweest en ondanks dat ik een pleuris hekel heb aan metal stud ( sorry, meer van de hout kant :P ) is dat wel een systeem met mooie oplossingen

Daar kunnen zulke dempers tussen gezet worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.lawaaidemper.nl/data/upload/Shop/images/lwd-pontkop-0.jpg

Al met al is het dan wel een flink plafond als het op deze manier opgebouwd moet worden, ik zal dan sowieso moeten nameten of ik ook zoveel kan zakken

Afbeeldingslocatie: https://www.pontmeyer.nl/img/products/large/E500902410-plafond-overzicht.jpg
BCC schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:37:
[...]

Ik heb dit gedaan met 12cm steenwol platen aan de onderkant (dat verwerkt VEEL makkelijker dan rollen en blijft ook veel langer vorm vast). Het beste hielp bij ons om boven de naden met de wand goed dicht te purren en OP de OSB een -10db ondervloer te leggen.
Bedoel je dat je de panlatten nog eens 12 cm lager hebt gemonteerd? Of wel gewoon tussen de balken gedrukt
Uiteraard komt er nog op de OSB platen een ondervloer te liggen, daar zijn verschillende dingen voor
Fermacell platen gaat niet lukken, dan komt de vloer weer te hoog te liggen, maar er zijn ook alternatieven van 3 á 4 mm dik, daarnaast is dat Fermacell me gewoon te duur :')

Purren/afkitten is inderdaad wel nodig, dat heb ik ook gedaan met die geluidswanden
nokiaan958GB schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:14:
[...]

Ik zou eerst een herberekening maken van de balklaag, 150mm is behoorlijk licht
Hier ben ik niet zo bang voor, het huis staat inmiddels 110 jaar en er is nooit wat mee aan de hand geweest, de ondersteuning van de balken is ook prima, woonkamer is 6 meter breed, maar halverwege worden de balken alweer ondersteunt door een HEA 200

Enige nadeel is dat ze geen waterpas hadden tijdens het bouwen :+

De vorige bovenverdieping was ook nog eens opgebouwd uit stenen muren, dit zijn nu gipswanden geworden
KillaZ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:11:
Ik heb 10 cm Rockwool geplaatst, maar heb er spijt van. Veel te weinig isolatie. Voor een volgende keer zou ik zelf voor de cellulosevlokken gaan.
Hmm, je kan letterlijk iedereen horen op de bovenverdieping? :/
Inmiddels nog even gezocht over hoe en wat met die Cellulosevlokken

Hier kan ik de vlokken kopen, en bij Boels is zo'n inblaas machine te huur voor 80 euro per dag
In principe moet het zelf te doen zijn, wanneer je het laat doen ben je al snel 1500 euro kwijt

Nadeel:
Inbouwspots kunnen dan simpelweg niet meer (was al geen vereiste), tenzij je dure kapjes daarvoor koop á 30 euro per stuk :')
Je hebt alsnog een zwevend plafond nodig, lijkt me dat je anders alsnog last hebt van contactgeluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FabianGTI schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Hmm, je kan letterlijk iedereen horen op de bovenverdieping? :/
Inmiddels nog even gezocht over hoe en wat met die Cellulosevlokken

Hier kan ik de vlokken kopen, en bij Boels is zo'n inblaas machine te huur voor 80 euro per dag
In principe moet het zelf te doen zijn, wanneer je het laat doen ben je al snel 1500 euro kwijt

Nadeel:
Inbouwspots kunnen dan simpelweg niet meer (was al geen vereiste), tenzij je dure kapjes daarvoor koop á 30 euro per stuk :')
Je hebt alsnog een zwevend plafond nodig, lijkt me dat je anders alsnog last hebt van contactgeluid
Nee, een normaal gesprek hoor je niet, maar er is meer geluid dan ik zelf zou wensen.
Mooie "test" was mijn nichtje van 2, die in een bedje moest gaan tukken met een verjaardag. Ik hield een klein beetje rekening met een drama qua slapen, maar dat kind sliep meteen. Ik heb er zelf ook weinig last van, maar mijn vriendin, een slechte slaper, kan niet in slaap komen als ik beneden een film op zet. :X

Mijn opbouw is overigens wel anders dan die van jou vermoed ik, ik heb bijvoorbeeld voor weinig een partij stucplaten kunnen kopen. Dan zit je op 9 mm. Al had ik dit geweten, had ik zeker 2 x 12mm geplaatst.

Kan natuurlijk altijd nog, maar dan moet de hele bende weer gestuct worden. Geen zin in. :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

FabianGTI schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Bedoel je dat je de panlatten nog eens 12 cm lager hebt gemonteerd? Of wel gewoon tussen de balken gedrukt.
Nee, de 12cm steenwolplaten zitten uiteraard TUSSEN de balken :) Maar je krijgt een houten vloer natuurlijk nooit zo geluidsdicht als een nieuwbouw betonplaat. En qua ondervloer bedoel ik zoiets: https://www.vloervoordeel...ber+7+5m+sup2+per+rol-536 Met laminaat erop levert dat een "zwevende vloer" op :)

[ Voor 50% gewijzigd door BCC op 04-05-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 16:46
Korte vraag: Nieuwbouwwoning, 2 x standaard nieuwbouwtrap in u-vorm. Vanuit fabriek al in grondverf, zacht houten trap.

Er zitten na klussen in de woning enkele verf spetters en andere vlekken op, op de randen waar je voet tegen aanzet al beetje door de grondlaag heen gesleten.

Helemaal opschuren met korrel 80 en nieuwe grondlaag of licht opschuren 120 of 180? en 1 a 2 nieuwe grondverflagen aanbrengen?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
MartijnAbel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:34:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Morgen maakt hij de rest van de boeidelen en de daktrim af en dan hoeven we hier het komende decennia niet naar om te kijken :D
Ziet er strak uit!

Geen idee hoe de orientatie is, maar er is ook plek zat voor een lading zonnepanelen zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Even een vraag over deuren en kozijnen, ik wil binnenkort starten met het maken van een wand op zolder, zodat er een kamer ontstaat.

Nu zie ik losse kozijnen met verschillende maten:

45x90 x 211,5
45x114 x211,5
56x90 x 211,5
56x114 x 211,5

Ik snap dat de hoogte 2,11m is, maar hoe moet ik die andere maten precies zien? Wat is die 45/56 of 90/114?
Is dat 4,5 cm dik en 9cm breed? :?
Wanneer uw muur maximaal 70mm dik is, kunt u dit kozijn gebruiken. Is de muur dikker? Dan plaatst u een vullat tussen het kozijn en de muur.
De muur wordt inclusief gipsplaten iets van 10cm dik, met een vullat bedoelen ze dan neem ik aan een soort afwerklijst?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
martinusz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:44:
Even een vraag over deuren en kozijnen, ik wil binnenkort starten met het maken van een wand op zolder, zodat er een kamer ontstaat.

Nu zie ik losse kozijnen met verschillende maten:

45x90 x 211,5
45x114 x211,5
56x90 x 211,5
56x114 x 211,5

Ik snap dat de hoogte 2,11m is, maar hoe moet ik die andere maten precies zien? Wat is die 45/56 of 90/114?
Is dat 4,5 cm dik en 9cm breed? :?

[...]

De muur wordt inclusief gipsplaten iets van 10cm dik, met een vullat bedoelen ze dan neem ik aan een soort afwerklijst?
Een kozijn van 56x114mm is inderdaad de balkmaat (deze heb je nodig):

Afbeeldingslocatie: https://www.pontmeyer.nl/img/products/large/D341500125m.jpg

Aangezien je muur 100mm dik wordt past de wand niet in de sponning en zal je dus rondom een plint moeten maken om de kieren op te vullen

Maar als je met gipsplaten gaat werken en geen plint erom heen wil hebben, maak dan het frame van 69x44mm balken (in de volksmond 5x7 of regel genoemd)
Dan aan de voor en achterzijde voorzien van 12,5 mm gipsplaten, dan heb je een totale dikte van 94mm
Als je dan A-AK gipsplaten neemt valt de afgeschuinde kant van een volle plaat precies in de sponning van het kozijn
Dan is het nog een kwestie van aansmeren met gips en afkitten, en dan heb je een strak kozijn er in zonder lelijke plinten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
FabianGTI schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:56:
[...]

[afbeelding]

Aangezien je muur 100mm dik wordt past de wand niet in de sponning en zal je dus rondom een plint moeten maken om de kieren op te vullen

Maar als je met gipsplaten gaat werken en geen plint erom heen wil hebben, maak dan het frame van 69x44mm balken (in de volksmond 5x7 of regel genoemd)
Dan aan de voor en achterzijde voorzien van 12,5 mm gipsplaten, dan heb je een totale dikte van 94mm
Als je dan A-AK gipsplaten neemt valt de afgeschuinde kant van een volle plaat precies in de sponning van het kozijn
Dan is het nog een kwestie van aansmeren met gips en afkitten, en dan heb je een strak kozijn er in zonder lelijke plinten :)
Bedankt voor de uitleg en tip!
Sowieso verstandig om een 114mm te pakken in mijn geval ivm de dikte van de wand.
Ff kijken hoe het precies uitkomt met de schuine balken van het dak, als het daartussen al klem komt te staan en dan met latten eromheen vastzetten.

Muur wordt trouwens dikker dan 10cm bedenk ik mij nu, inclusief gipsplaten zal het iets van 12,5cm worden. (balk dak is 7cm, hier tegenaan latten van 1,5cm dik, + gipsplaat van 1,25 cm)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Note to self en een reminder voor iedereen: als je de oude ijzeren standleiding in het toilet wilt verwijderen, zet dan een stofmasker op...

Het betreft hier een oude buis van ca. 12cm doorsnede. Wand is zo'n 4mm metaal. Mijn loodgieter dacht eerst dat het gietijzer was dus dat ik hem zo kon losslaan, maar niets bleek minder waar.

Ik begon onderaan met de haakse slijper en dat ging nog goed, maar toen ik aan de bovenkant bezig was dacht ik al bij mezelf 'goh, ik had een stofmasker moeten pakken'. Uiteindelijk wel gedaan, maar na de klus zat ik een half uurtje in de tuin te hoesten en proesten en me af te vragen of ik vanochtend nog wel wakker zou worden.

Mijn lichaam ging onmiddellijk in de modus 'ik ben verkouden en ga snot aanmaken om gore zooi eruit te krijgen'.

Ik proef en ruik nog steeds af en toe ijzerdeeltjes, dus dat was echt niet verstandig. Volgens mij kun je beter een heel jaar zware shag roken dan dat werk dat ik gisteren heb gedaan.

(om nog te zwijgen over hoe verantwoord het is om de beschermkap van mijn 125mm haakse slijper te verwijderen en er een 180mm schijf op te zetten zodat je beter tot aan de achterkant van de pijp kunt komen).

Ter referentie, het gaat dus om de oude standleiding rechts in beeld:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/NDdb1ZB.jpg

Derhalve ter leering ende vermaeck een reminder voor mezelf en anderen: gebruik altijd PBM. Gewoon altijd. :)

De oplettende kijker gniffelt overigens bij illustere naam van mijn toiletpapier...

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 04-05-2017 11:43 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ThinkPadd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Ziet er strak uit!

Geen idee hoe de orientatie is, maar er is ook plek zat voor een lading zonnepanelen zo te zien ;)
Thanks, zat ik ook al aan te denken. Tuin ligt op het zuiden :D
We verwachten alleen binnen 5 a 7 jaar te verhuizen en gezien die situatie verdienen we dat no way terug.
De meerwaarde qua verkoop is helaas ook minimaal gezien de huizenprijzen bij ons in de wijk

[ Voor 16% gewijzigd door MartijnAbel op 04-05-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 15:24
MartijnAbel schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:57:
[...]

Thanks, zat ik ook al aan te denken. Tuin ligt op het zuiden :D
We verwachten alleen binnen 5 a 7 jaar te verhuizen en gezien die situatie verdienen we dat no way terug.
De meerwaarde qua verkoop is helaas ook minimaal gezien de huizenprijzen bij ons in de wijk
Met een beetje geluk heb je ze in 7 jaar terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
CappieL schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Met een beetje geluk heb je ze in 7 jaar terugverdiend.
I know, maar is helaas geen enkele subsidie in de gemeente en het oppervlak is helaas ook te klein om een goeie deuk te slaan in het verbruik. Het dak is gedeeld over 2 huizen, dus het hele dak volzetten voor mij alleen kan de buurman niet echt waarderen denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Kan wel schelen in de totaalprijs als je het samen met de buren in één keer regelt. Plus dat je de meerwaarde ook echt wel op pakweg tweeduizend kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

Jelte,89

Woodworking

Ja, en als ik het als potentiële koper stuk laat lopen (Als in niet meer hypotheek kunnen krijgen) op de laatste 2000 euro laat je het als verkoper ook niet schieten,

Ik begrijp MartijnAbel wel

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Op dit moment zie ik er erg weinig goede businesscases voor pannelen op je huis. Of er moet weer meer subsidie komen, de energieprijs omhoog of de kosten van de panelen omlaag. In 7 jaar kan er veel teveel gebeuren met je installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Ger schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:47:
Kan wel schelen in de totaalprijs als je het samen met de buren in één keer regelt. Plus dat je de meerwaarde ook echt wel op pakweg tweeduizend kunt zetten.
We hebben het wel over een huis in de prijsklasse 125000 tot 135000.
De meerwaarde is dan niet heel erg hoog, zeker gezien de prijsklasse waarin ik opereer en welk publiek ik aanspreek met de verkoop van mijn huis.
Ik heb er zeker wel naar gekeken, maar in dit geval zal ik als ik geluk heb net wat winst maken aan het einde van de rit.
Volgende huis zal ik het zeker meenemen in de aanschaf en het voordeel dat daar wel subsidies zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 16:10

PoweRoy

funky!

MartijnAbel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:34:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zie dat je EPDM hebt gebruikt. Wij zijn van plan om een aanbouw te realiseren en krijg van aannemers steeds verschillende voorkeuren. Een geeft aan bitumen andere EPDM. Waarom heb jij voor EPDM gekozen

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
PoweRoy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Ik zie dat je EPDM hebt gebruikt. Wij zijn van plan om een aanbouw te realiseren en krijg van aannemers steeds verschillende voorkeuren. Een geeft aan bitumen andere EPDM. Waarom heb jij voor EPDM gekozen
Het prijsverschil vonden wij minimaal en de levensduur is een stuk langer. Sowieso is de verwerking een stuk makkelijker.
Ik vind persoonlijk het aanzicht(kan voor anderen van ondergeschikt belang zijn) een stuk mooier en strakker.
Sowieso is en blijft het flexibel en heeft het geen enkele last van verschillende weersinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
KillaZ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:04:
[...]

Mijn opbouw is overigens wel anders dan die van jou vermoed ik, ik heb bijvoorbeeld voor weinig een partij stucplaten kunnen kopen. Dan zit je op 9 mm. Al had ik dit geweten, had ik zeker 2 x 12mm geplaatst.

Kan natuurlijk altijd nog, maar dan moet de hele bende weer gestuct worden. Geen zin in. :+
Naja, doorgaans is een plafond natuurlijk maar een enkele laag 9 of 12 mm gips
Gewoon rechtstreeks op panlatten gemonteerd, of wel met metal stud gewerkt?

En opnieuw stucen is wel een werkje inderdaad, kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt :P
BCC schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:54:
[...]

Nee, de 12cm steenwolplaten zitten uiteraard TUSSEN de balken :) Maar je krijgt een houten vloer natuurlijk nooit zo geluidsdicht als een nieuwbouw betonplaat. En qua ondervloer bedoel ik zoiets: https://www.vloervoordeel...ber+7+5m+sup2+per+rol-536 Met laminaat erop levert dat een "zwevende vloer" op :)
Ah toch wel, gaat me ook voornamelijk om geluid, contact geluid eruit krijgen gaat niet lukken, dat is een illusie die waarschijnlijk niet haalbaar is, tenzij ik er duizenden euro's tegenaan gooi
Inderdaad wil ik wel zo'n rubberen ondervloer, zou ook al een hoop schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FabianGTI schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Naja, doorgaans is een plafond natuurlijk maar een enkele laag 9 of 12 mm gips
Gewoon rechtstreeks op panlatten gemonteerd, of wel met metal stud gewerkt?

En opnieuw stucen is wel een werkje inderdaad, kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt :P

[...]

Ah toch wel, gaat me ook voornamelijk om geluid, contact geluid eruit krijgen gaat niet lukken, dat is een illusie die waarschijnlijk niet haalbaar is, tenzij ik er duizenden euro's tegenaan gooi
Inderdaad wil ik wel zo'n rubberen ondervloer, zou ook al een hoop schelen
Er kwam dus 2 x 12 vanaf, dus ik had het kunnen weten 8)7 .

Overigens rechtstreeks op de latten gemonteerd. Daarnaast vloerbedekking op de slaapkamer, dat kan ik ook nog aanpassen dmv een extra ondervloer mocht de baas daar op uitgekeken zijn :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 15:51
[...]

[afbeelding]

Een alternatief is het gebruik van een 'nastel' kozijn.
dan hoef je maar aan 1 zijde een lat er op te maken.
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/96113_kozijn_bewerkt_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een (betonnen?) binnenmuur waar ik het oude behang van verwijderd heb en al het stucwerk meegekomen is. Nu is de muur kaal maar zit er zeer veel gruis op. Als ik er met een vergertje overheen ga dan komt er een hele wolk af zegmaar, en als ik licht probeer te schuren komt er geen einde aan. Ik wil het eigenlijk behangen met glasvezelbehang en dan verven. Wat is nu verstandig? Eerst een laag roodband overheen smeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:51:
Ik heb hier een (betonnen?) binnenmuur waar ik het oude behang van verwijderd heb en al het stucwerk meegekomen is. Nu is de muur kaal maar zit er zeer veel gruis op. Als ik er met een vergertje overheen ga dan komt er een hele wolk af zegmaar, en als ik licht probeer te schuren komt er geen einde aan. Ik wil het eigenlijk behangen met glasvezelbehang en dan verven. Wat is nu verstandig? Eerst een laag roodband overheen smeren?
Het mooiste is om het helemaal kaal te halen, maar dat is echt wel onbegonnen werk. Ik had hier in het huis hetzelfde en ik heb een laag roodbamd gebruikt om het af te werken. Dat heeft hechting genoeg op de ondergrond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ja en eerst voorstrijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
[...]
Even inhaken op onduidelijkheid. Sorry voor mijn bedweterigheid.
44x69 mm is 2"x3" (of 2 duims bij 3 duims genoemd).
Duims is gerelateerd aan de inches. 44x69 wordt gehaald uit ruig hout van 50x75 (1 duim is 25 mm).
Dat ruige hout wordt teruggeschaafd naar 44x69

[ Voor 0% gewijzigd door Kalevandaal op 06-05-2017 09:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:16
sbruynis schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 06:57:
[...]

Duims is gerelateerd aan de inches. 44x69 wordt gehaald uit ruig hout van 50x75 (1 duim is 25 mm).
Dut ruige hout wordt teruggeschaafd naar 44x69
Bedweter :')

:+

[ Voor 91% gewijzigd door Aardappel op 06-05-2017 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sbruynis schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 06:57:
[...]

Dat ruige hout wordt teruggeschaafd naar 44x69
Eensch: Wij noemen dat dan ook 2-bij-3's. Die worden erg vaak gebruikt. Net als 2-bij-4 tjes (die zijn ca. 44x88).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Ach. Het gehele numerieke toetsenbord wordt bij ons gebruikt in de machinale timmerfabriek.
1 3/4"x12" is de bijzonderste maat die we hanteren om leuningen te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 11:27
Ik heb gisteren een badkamerventilator op het toilet geinstalleerd maar vind hem wat aan de rumoerige kant. Heeft iemand een tip/idee hoe ik dat kan aanpakken? Het toerental verlagen?

Er zat eerst een open pijp in zonder terugslagklep dus het was altijd ijskoud op het toilet en er kwam tocht binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Terugbrengen en een andere halen.
Die dingen zijn altijd wel rumoerig door het kleine formaat ventilator wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Rondom onze open haard is een zitgedeelte gemaakt van tegeltjes met een voeg ertussen. De tegels zijn vrij glad van structuur. Nu willen we deze, inclusief de voeg, verven zodat het een wat modernere uitstraling krijgt. Ik heb nog muurverf over in de juiste kleur. Zou ik die hiervoor kunnen gebruiken of gaat dat niet matchen qua ondergrond en structuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Aghanim schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:42:
Rondom onze open haard is een zitgedeelte gemaakt van tegeltjes met een voeg ertussen. De tegels zijn vrij glad van structuur. Nu willen we deze, inclusief de voeg, verven zodat het een wat modernere uitstraling krijgt. Ik heb nog muurverf over in de juiste kleur. Zou ik die hiervoor kunnen gebruiken of gaat dat niet matchen qua ondergrond en structuur?
Nee, muurverf gaat niet over tegels, omdat de tegels te glad zijn. Er is speciale tegelverf om tegels te verven. Misschien dat je met een goede primer de tegels kunt voorbehandelen en dat het dan wel lukt, maar ik betwijfel het. Let er wel op dat je geen watergedragen muurverf (als je dat hebt) over een alkyd-primer zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:46:
Ik heb gisteren een badkamerventilator op het toilet geinstalleerd maar vind hem wat aan de rumoerige kant. Heeft iemand een tip/idee hoe ik dat kan aanpakken? Het toerental verlagen?

Er zat eerst een open pijp in zonder terugslagklep dus het was altijd ijskoud op het toilet en er kwam tocht binnen.
Ik heb hier al eens mee geexperimenteerd :+
Bij mij blijkt het geluid vooral te worden veroorzaakt door een bocht in de flexibele buis die meteen achter de ventilator zit. Als je kanaal wat meer gestroomlijnd is zou het geluid een stuk lager kunnen zijn.
Maar tussen ventilatoren onderling kunnen ook grote verschillen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mijn stenen buitenmuren zijn niet meer echt strak, dit komt omdat de inpandige regengoten deze waren voorheen plastic (nu vervangen zijn door zink). lek waren en dit gelekt heeft.. dit heeft zijn effect gehad op de muur. :( bj 1975

ik weet niet de complete status, maar ik merkte dat 1 steen los zat .. nu zit ik zelf te denken om waar ik makkelijk bij kan te starten en kijken hoeveel werk het is om voegen te krabben en daarna eventueel te voegen. nadeel is er zit een schoorsteen in het verhaal en daar ga ik zelf mijn handen niet aan branden ;)

de oppervlakkte minnus schoorsteen is ongeveer 10m2tot 42m2 waarvan de 10 steen reparatie is en de rest voegen krabben om 1 geheel te behouden.

Jullie een advies voor mij ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hier nog een extra project in de planning, denk dat ik ze deels tegelijk ga doen.

Berging staat op de planning voor over 2-3 weken, alles eruit slopen, beton eruit, goed isoleren en weer een fatsoenlijke berging van maken.
Verder verwachten wij een kleintje rond de kerst dus moet ik tegen die tijd mijn kantoor afstaan. Ik heb een houten schuur van 10x4.5 meter waar op dit moment alleen maar zooi in staat. Doel is om in de achterkant een betonplaat van ~4.5x2.5 meter te storten, wandje plaatsen, isoleren en 2 verrotte "kozijnen" met enkelglas vervangen. Kantoor is dan groter dan wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 27-09 19:11
Waarom korte mijn een tijdelijke huur woning bewonen maar in een kamer voor bewoners iets van Vliesbehang en op de muur hebben geplakt. Dat hebben ze er afgetrokken en de vuur zit vol gaatjes (tot 5mm breed en ) en beschadigingen.

Gewoon aansmeren met iets dan rotband was mijn idee , iemand een andere suggestie ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tjolk
Afbeeldingslocatie: http://media.giphy.com/media/91fEJqgdsnu4E/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 11:27
nokiaan958GB schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:28:
[...]

Ik heb hier al eens mee geexperimenteerd :+
Bij mij blijkt het geluid vooral te worden veroorzaakt door een bocht in de flexibele buis die meteen achter de ventilator zit. Als je kanaal wat meer gestroomlijnd is zou het geluid een stuk lager kunnen zijn.
Maar tussen ventilatoren onderling kunnen ook grote verschillen zitten.
Die bocht is inderdaad een goede. Er zit nu een flexibele buis met ribbels in. Degene die de wc heeft aangelegd vond het schijnbaar te veel moeite om 2 gaten recht boven elkaar te maken. Dan moet ik het plafond maar gaan modifieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 27-09 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

m3gA schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:07:
[...]

Die bocht is inderdaad een goede. Er zit nu een flexibele buis met ribbels in. Degene die de wc heeft aangelegd vond het schijnbaar te veel moeite om 2 gaten recht boven elkaar te maken. Dan moet ik het plafond maar gaan modifieren.
Die ribbels zijn dus een reden dat er geluit klinkt, daar gaat het toch een soort van rondstromen en herrie maken.
Wij hebben eenzelfde ding uitgezocht voor de afzuiging in de keuken waar we de pijp in het zicht willen hebben. Expliciet voor pijp zonder richels o.i.d. gekozen.

In other news, voor het eerst behangen en moet zeggen zit er best strak op. De foto's doen het alleen niet heel veel eer, want in het echt ziet het er stukken beter uit dan op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cWxmkfJl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eIw4s9Vl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DHKSJQol.jpg

De strepen zijn inmiddels ook weg getrokken na de eerste nacht drogen O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NeoAtomic
  • Laatst online: 25-09 20:42
Tijdje geleden terug een huis gekocht waar het een en ander aan moest gebeuren.

Voorafgaande de verbouwing geen ervaring met klussen, maar toch besloten om het huis te kopen. Samen met wat hulp van familie en vrienden en een klein stukje door een aannemer begonnen met de verbouwing. na veel avonden/weekenden en vakanties te hebben geklust is het huis na 2 jaar verbouwen 99% af :).
De aannemer heeft het dakbeschot vervangen, badkamer betegeld. De rest heb ik/wij zelf gedaan.

En het belangrijkste foto's:
Zoals het was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Orxo7MTwrngqYEviKtaFkW0E/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xMVVKtI5vqZ4A0tBhhXzSICX/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9eW3inMuyfCQQAWeBIJeWjLB/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YI1imJ57CpQBn17KHghmailu/medium.jpg

Zoals het nu is:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Qua inrichting is het lekker simpel en zal in de toekomst wel verder ingericht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@NeoAtomic Ziet er mooi uit! Mooi strak geworden. Vooral de badkamer in de oude situatie was nogal eh, lelijk :D

Vanwaar trouwens die douchekop zo in het verlaagde plafond laten uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:14:
[...]
In other news, voor het eerst behangen en moet zeggen zit er best strak op. De foto's doen het alleen niet heel veel eer, want in het echt ziet het er stukken beter uit dan op de foto.
Netjes geplakt, ik vind alleen het overduidelijk repeterende patroon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
@NeoAtomic Heb je de planken vloer geschuur en zo gebruikt of ligt er wat over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 27-09 21:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

M a r c o schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Netjes geplakt, ik vind alleen het overduidelijk repeterende patroon jammer.
Ja dat is iets wat ik ook anders had gedaan had ik er wat meer ervaring mee gehad. het zijn 3 rollen geweest en die hadden het patroon wel repeterend, maar uiteraard net op een ander stuk waardoor je wat minder alles op dezelfde hoogte zou krijgen.
Had het dan achteraf gezien beter kunnen doen met 3 rollen tegelijk, iedere baan met een nieuwe rol en daardoor wat meer verspringing in het patroon.

Maar ach ben er toch blij mee :). En worden we het wel zat weten we nu dat we het gewoon opnieuw kunnen doen met een ander behangetje o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 09-05-2017 12:10 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:54
NeoAtomic schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:44:

Voorafgaande de verbouwing geen ervaring met klussen, maar toch besloten om het huis te kopen. Samen met wat hulp van familie en vrienden en een klein stukje door een aannemer begonnen met de verbouwing. na veel avonden/weekenden en vakanties te hebben geklust is het huis na 2 jaar verbouwen 99% af :).
De aannemer heeft het dakbeschot vervangen, badkamer betegeld. De rest heb ik/wij zelf gedaan.

Zoals het was:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Zoals het nu is:

***members only***

Qua inrichting is het lekker simpel en zal in de toekomst wel verder ingericht worden.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom je de haard hebt laten staan? Puur decoratief of te veel werk om te verwijderen?
Heb je ook zelf bepleisterd? Dat ziet er erg netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_

Zoals het was:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Zoals het nu is:

***members only***

Erg netjes geworden.

Zo te zien van een stel verstokte rokers geweest. Hopen dat die gore nicotinezooi wegblijft, je zult niet de eerste zijn waarbij de nicotine na enige tijd weer terug komt door de nieuwe laag heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
_JGC_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:37:
[...]

Erg netjes geworden.

Zo te zien van een stel verstokte rokers geweest. Hopen dat die gore nicotinezooi wegblijft, je zult niet de eerste zijn waarbij de nicotine na enige tijd weer terug komt door de nieuwe laag heen.
Isolatieprimertje erover met nieuwe sauslaag en weg gele vlekken :) ;)

Ik neem aan dat Neo dat ook gedaan heeft. :)

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 09-05-2017 13:28 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoAtomic
ThinkPadd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:49:
@NeoAtomic Ziet er mooi uit! Mooi strak geworden. Vooral de badkamer in de oude situatie was nogal eh, lelijk :D

Vanwaar trouwens die douchekop zo in het verlaagde plafond laten uitkomen?
De rest van het plafond is maar ± 2m hoog. En omdat ik een regendouche wilde hebben moest ik een verhoging plaatsen. Anders zit de sproeier direct boven je hoofd.
Markprinsen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:05:
@NeoAtomic Heb je de planken vloer geschuur en zo gebruikt of ligt er wat over heen?
Ja, er zit enkele laag grey wash overheen voor de kleur en daarna 5 lagen blanke parketlak. ( ik kon de planken overnemen via een collega voor een heel schappelijk prijsje. Planken waren daarvoor nog nooit geschuurd. )
KillaZ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:22:
[...]
Ik neem aan dat Neo dat ook gedaan heeft. :)
Plafonds zijn vervangen plus stuc laag verwijderd. Doormiddel van een behang stomer kon ik zo de granol laag verwijderen. (Was echt een ranzig karweitje, je zag de nicotine naar beneden druipen |:( )
SchumiFAST schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:12:
[...]

Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom je de haard hebt laten staan? Puur decoratief of te veel werk om te verwijderen?
Heb je ook zelf bepleisterd? Dat ziet er erg netjes uit.
Haard is nu vanwege decoratie blijven staan. Wilde toen der tijd een houtkachel er voor plaatsen. (achteraf gezien kon de haard beter wel verwijderd worden.)

Alle muren behalve de keuken zijn voorzien van glasvezelbehang. Daarvoor wel alle muren gerepareerd d.m.v. stuc.

Bedankt voor de complimenten _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door NeoAtomic op 09-05-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57

_Ernst_

Mark It Zero!

Zoals het was:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Zoals het nu is:

***members only***

Ziet er goed uit! Wat voor soort tegels heb je gebruik in de badkamer? Ziet er uit als een minder standaard maat (20x50 ofzo?)

Ben zelf ook bezig met het uitzoeken van tegels voor de badkamer, en vind dit er wel strak uitzien.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoAtomic
_Ernst_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:49:
[...]

Ziet er goed uit! Wat voor soort tegels heb je gebruik in de badkamer? Ziet er uit als een minder standaard maat (20x50 ofzo?)

Ben zelf ook bezig met het uitzoeken van tegels voor de badkamer, en vind dit er wel strak uitzien.
Ja dat klopt maat van de tegels zijn 20x50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:45

Youk

Volvo For Life

Heeft er iemand soms nog een goede tip om oude bezetting/bepleistering van muren en plafond te verwijderen. Dan heb ik het over de laatste restjes om de muur klaar te zetten voor nieuwe bepleistering.

Het grove werk heb ik gedaan met een boorhamer met brede beitel en dat ging vrij vlot. Ik zou kunnen een stalen borstel op een boormachine kunnen gebruiken, maar dat is nogal aan de kleine kant. Zijn er betere opties?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een vraagje en misschien dat hier iemand me kan helpen, ik zit met het volgende probleem:
Boven onze eettafel hangt een lamp, die lamp werkt op een dimmer. In eerste instantie gebruikte ik goedkope AliExpress dimbare led lampen (2 verschillende geprobeerd). Maar die gaan, als ze even aan zijn, enorm knipperen. Nu zit er een relatief dure Philips LED dimbare E27 lamp in, maar die heeft precies hetzelfde probleem, op bepaalde standen knippert hij minder, maar na verloop van tijd begint hij te knipperen. Soms knippert hij een uur niet, maar dan ineens 10 minuten weer wel.

Hij knippert niet als een stroboscoop, maar wel soms een paar keer per minuut. Enig idee waar dit aan kan liggen? Aan de dimmer, toch aan de lamp, of aan de bekabeling o.i.d.?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Dimmer wel voor led geschikt?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik wilde net zeggen. Om LED lampen te kunnen dimmen heb je een daarvoor geschikte dimmer nodig. Die hebben ook nog afstelmogelijkheden om de laatste flikkeringen weg te nemen.
Ongetwijfeld dat her daar bij jou fout gaat. LED knippert niet zomaar.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Youk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:40:
Heeft er iemand soms nog een goede tip om oude bezetting/bepleistering van muren en plafond te verwijderen. Dan heb ik het over de laatste restjes om de muur klaar te zetten voor nieuwe bepleistering.

Het grove werk heb ik gedaan met een boorhamer met brede beitel en dat ging vrij vlot. Ik zou kunnen een stalen borstel op een boormachine kunnen gebruiken, maar dat is nogal aan de kleine kant. Zijn er betere opties?
Muurfreesje huren of als het echt heel dun is een muur schuurmachine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:38
miicker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:53:
Ik heb een vraagje en misschien dat hier iemand me kan helpen, ik zit met het volgende probleem:
Boven onze eettafel hangt een lamp, die lamp werkt op een dimmer. In eerste instantie gebruikte ik goedkope AliExpress dimbare led lampen (2 verschillende geprobeerd). Maar die gaan, als ze even aan zijn, enorm knipperen. Nu zit er een relatief dure Philips LED dimbare E27 lamp in, maar die heeft precies hetzelfde probleem, op bepaalde standen knippert hij minder, maar na verloop van tijd begint hij te knipperen. Soms knippert hij een uur niet, maar dan ineens 10 minuten weer wel.

Hij knippert niet als een stroboscoop, maar wel soms een paar keer per minuut. Enig idee waar dit aan kan liggen? Aan de dimmer, toch aan de lamp, of aan de bekabeling o.i.d.?
Ik vermoed zoals hierboven al genoemd ook je dimmer.
Persoonlijk kan ik je deze LED dimmer adviseren (met meerdere merken gewerkt maar deze geeft tot nog toe voor mij het beste resultaat: Busch Jaeger Led dimmer 6523 U-102

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Annuk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:16:
[...]

Ik vermoed zoals hierboven al genoemd ook je dimmer.
Persoonlijk kan ik je deze LED dimmer adviseren (met meerdere merken gewerkt maar deze geeft tot nog toe voor mij het beste resultaat: Busch Jaeger Led dimmer 6523 U-102
Die zijn waardeloos, heb ik er 2 van. Eentje met dimbare led op de slaapkamer die je tijdens romantische bezigheden zo uit het niks in de schijnwerpers zet en eentje met 3x28W halogeen erachter die zo nu en dan als een stroboscoop tekeer gaat.

Bij de LED zou het nog aan combinatie van dimmer en lamp liggen, maar halogeen valt binnen de specs van de dimmer en mag gewoon niet knipperen.

Il ben niet de enige met dit probleem helaas, is algemeen bekend dat die dimmers niet goed werken met kleine schommelingen in het stroomnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:38
_JGC_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:33:
[...]

Die zijn waardeloos, heb ik er 2 van. Eentje met dimbare led op de slaapkamer die je tijdens romantische bezigheden zo uit het niks in de schijnwerpers zet en eentje met 3x28W halogeen erachter die zo nu en dan als een stroboscoop tekeer gaat.

Bij de LED zou het nog aan combinatie van dimmer en lamp liggen, maar halogeen valt binnen de specs van de dimmer en mag gewoon niet knipperen.

Il ben niet de enige met dit probleem helaas, is algemeen bekend dat die dimmers niet goed werken met kleine schommelingen in het stroomnet.
Klopt zijn ook zeker afhankelijk van de combi met welke lampen, maar gebruik (voor wat ik plaats) bijna altijd Philips led lampen en tot zoverre nog geen problemen gehad met deze dimmers, wel met dimmers van Jung en Peha tot zoverre maar ervaringen zijn voor iedereen wisselend natuurlijk ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb zo'n dimmer van Jung en ik moet zeggen dat het in 99,9% van de tijd goed gaat in combinatie met Philips dimbare LED-lampen. Heel soms willen ze heel even flikkeren, maar dat verdwijnt weer net zo snel als dat het komt en is zo beperkt dat je eigenlijk twijfelt of ze nou aan het flikkeren zijn.

Er zit nog een fijnafstelling op die dimmer waarmee je dat ook zou moeten kunnen afregelen, maar daar ben ik nog nooit aan begonnen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Thanks voor de reacties :)
Ik vind een LED dimmer vrij prijzig, ik ga er binnenkort eens naar kijken. Voor nu maar gewoon even een gloeilamp erin draaien :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 16:40
miicker schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:57:
Thanks voor de reacties :)
Ik vind een LED dimmer vrij prijzig, ik ga er binnenkort eens naar kijken. Voor nu maar gewoon even een gloeilamp erin draaien :P
Wij hebben deze, prima prijs en werkt erg goed http://www.elektrototaalm...feYKbdMNazO5HlhoCb3_w_wcB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Omdat onze katten nu vaak in de kattenren zitten, en daar ook hun behoefte doen (niet zo lekker), heb ik een buitentoilet voor ze gemaakt. Een kattenbak in een huisje dus. Er zit voor 20 euro aan materiaal in en wat balkjes, scharnieren, dakbedekking wat ik nog had liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MWuKRRtNdG6Tva4gM9ReY1cs/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IYpfPpdW057sgO7rEckgITJi/medium.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.