[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 999.963 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Er stond vanochtend een klein vies klusje op de agenda.
Wasbak en vaatwasser vanaf de keuken spoelden niet meer door. Water bleef staan en kwam terug de vaatwasser in.
Dus even samen met m'n pa de kruipruimte in.

Riool verstopt

Vorige bewoners (wij wonen er 2,5jaar en het huis is 11jaar oud) hebben vet en andere rommel door de gootsteen gespoeld ofzo.... We hebben 4meter aan riolering vervangen. Wat een stinkende!!

Gelukkig spoelt alles weer lekker door :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29

Felyrion

goodgoan!

zonoskar schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:52:
Vandaag een tijdelijke poort gemaakt van spul wat ik nog had liggen (ooit komt hier een garage). Maar ik kon geen sluiting vinden om de poort dicht te houden. Het hoeft niet inbreker-veilig te zijn, gewoon zodat de poort dicht blijft. En aan beide kanten te openen. Ik heb zoiets gevonden:

[afbeelding]
of
[afbeelding]

Poort:
[afbeelding]
Voor zulke hekken zie je meestal zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qYAwlXdYD1N8ErIwdS7rk8Wx/full.jpg

Ik kan zo snel even geen betere afbeelding vinden, maar een soort open U profiel, vaak zie je dan aan beide zijkanten ook nog een handvat erop gelast om hem makkelijker open en dicht te doen.

edit:
zoiets of zoiets dus. De term is blijkbaar poort overslag.

[ Voor 8% gewijzigd door Felyrion op 22-04-2017 17:07 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Felyrion schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:35:
Voor zulke hekken zie je meestal zoiets:

[afbeelding]
Dat was ik in eerste instantie van plan, maar mijn hek is een beetje te hoog daarvoor. Ik heb nu een slotje bij de Hornbach gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-BpfDZyxIxRg/WPujSj1xHfI/AAAAAAAAG1s/XjsxszhIOSITzFnrWvq41QGhdAP0avotgCLcB/s700/IMG_8425.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:58
Ik ben m'n WC aan het verbouwen en ik wil graag wat meer licht binnen hebben. Daarom wil ik het WC-raampje eruit doen en er vast glas inzetten.

Ik wil wel graag nog ventileren en daarom wil ik een gat in het kozijn maken en dit netjes afdekken met een rooster.
Ik kan alleen nergens een rooster vinden dat klein genoeg is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
harmageddon schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:01:
Wasbak en vaatwasser vanaf de keuken spoelden niet meer door. Water bleef staan en kwam terug de vaatwasser in.

[afbeelding]

Vorige bewoners (wij wonen er 2,5jaar en het huis is 11jaar oud) hebben vet en andere rommel door de gootsteen gespoeld ofzo.... We hebben 4meter aan riolering vervangen. Wat een stinkende!!

Ah, zoiets hebben wij ook al eens meegemaakt. Deels ook eigen schuld omdat ik tijdens de verbouwing roodband door de gootsteen had gedaan 8)7
Kans is ook groot dat het afschot niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:40

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Potato42 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:22:
Ik ben m'n WC aan het verbouwen en ik wil graag wat meer licht binnen hebben. Daarom wil ik het WC-raampje eruit doen en er vast glas inzetten.

Ik wil wel graag nog ventileren en daarom wil ik een gat in het kozijn maken en dit netjes afdekken met een rooster.
Ik kan alleen nergens een rooster vinden dat klein genoeg is.

Iemand een idee?
Welke afmetingen zoek je ongeveer?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

[afbeelding]

Valt dat door een beetje rioolreinigingsservice niet te fixen?
nokiaan958GB schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:41:
[...]

Ah, zoiets hebben wij ook al eens meegemaakt. Deels ook eigen schuld omdat ik tijdens de verbouwing roodband door de gootsteen had gedaan 8)7
[...]
D'r is bij ons de afgelopen 2 jaar i.v.m. klussen ook wel e.e.a. aan zooi doorgespoeld... Misschien toch maar eens preventief die buizen laten checken / reinigen. Kluswerk is inmiddels wel gedaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ethnocentrix schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:27:
[...]

Een ventilatiestrip van een cm of 15 tot 20 bij 3-4 cm hoog.

Een idee om zelf iets te maken mag ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappel op 23-04-2017 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[afbeelding]

Ik heb bij mijn hogedrukreiniger een rioolslang gekregen. Snap nou ineens waarom die handig kan zijn :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik ben opzoek naar houten kozijnen die gelijk zijn aan de muurdikte. Dus niet de standaard kozijnen die om de muur heen klemmen. Iemand een idee waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn broertje kan ze voor je maken zoals je wilt. Moet wel uit Joure komen.
Ethnocentrix schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:27:
[...]

Groter gat maken zodat het kleinste rooster wél past?

Wat ook kan, wat vaak gedaan wordt, is de deur aan de onderkant wat inkorten. Ook dat wordt als overstroom gebruikt.

[ Voor 69% gewijzigd door sypie op 23-04-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sypie op 23-04-2017 20:02 . Reden: Dubbelpost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 21:07
Tehh schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:25:
[...]

Valt dat door een beetje rioolreinigingsservice niet te fixen?

[...]

D'r is bij ons de afgelopen 2 jaar i.v.m. klussen ook wel e.e.a. aan zooi doorgespoeld... Misschien toch maar eens preventief die buizen laten checken / reinigen. Kluswerk is inmiddels wel gedaan namelijk.
Jawel, maar dat kost al snel 200+ euro. Zelf fixen 2uurtjes werk en maar 50euro aan materialen.
The Eagle schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:43:
[...]

Ik heb bij mijn hogedrukreiniger een rioolslang gekregen. Snap nou ineens waarom die handig kan zijn :D
Ik moest hier de boel sowieso open zagen om überhaupt erbij te kunnen.
En dan nog is alles weghalen beter in dit geval dan proberen alles weg te spuiten.

[ Voor 27% gewijzigd door harmageddon op 23-04-2017 22:05 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

console schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:50:
Ik ben opzoek naar houten kozijnen die gelijk zijn aan de muurdikte. Dus niet de standaard kozijnen die om de muur heen klemmen. Iemand een idee waar?
Muur dikker maken?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
sypie schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:58:
Mijn broertje kan ze voor je maken zoals je wilt. Moet wel uit Joure komen.

[...]

Groter gat maken zodat het kleinste rooster wél past?

Wat ook kan, wat vaak gedaan wordt, is de deur aan de onderkant wat inkorten. Ook dat wordt als overstroom gebruikt.
Ik denk dat je de verkeerde quote.
Maar een gat van 50 cm maken in iets van 30 cm valt niet mee.

Bovendien heb ik het als het kan deze week nodig, hooguit volgende week, dus de voorkeur gaat uit naar een standaard rooster.

Het gaat niet om een deur, maar een WC-raampje.

Zit je broer in de metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Nee, dat van mijn broertje ging over het kozijn in de post daarboven.

En excuses, had gemist dat het om het raampje ging, ik zat met de deur in mijn gedachten. Daar zou het makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:24
Praktisch dingetje: sinds kort hebben we vloerverwarming en tegels in huis. De vloer is in het geheel ongeveer een halve centimeter hoger als eerder, behalve in de hal; daar bleek de vloer wat lager en is die nu totaal ongeveer 1cm hoger gekomen.

De voordeur moest hiervoor o.a. iets ingekort worden. Geen probleem, is gefixed. Echter: nu kan er niet meer fatsoenlijk een deurmat liggen, want dan klemt de voordeur daarop. Dan kun je natuurlijk zeggen: haal er nog een paar mm af. Maar dan krijgen we dus een flink tochtgat waar we in de winter niet vrolijk van gaan worden.
Heeft iemand vaker met dit bijltje gehakt? Ik zat haast te denken om dan de dorpel maar iets te verhogen met bijvoorbeeld een stuk hout, maar dat wordt waarschijnlijk ook foeilelijk.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:04
^^ plattere deurmat (die van de action zijn nog geen 5mm hoog en kosten nog geen 10tje) of grote tochtstrip, of deurmat verzinken in je vloer

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07 11:52

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Of de deurmat aan de afdraaiende kant leggen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 11:22
Jelte,89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:39:
[...]

Nee, maar vermoedelijk doe je ook geen 12 jaar over een badkamer ;)

Ik kan je wel vertellen, dat wanneer ik morgen thuis kom rond de klok van 5, en mijn vrouw je heeft gebeld en jij: het gras hebt gemaaid, de overkapping zomerklaar hebt gemaakt, de schutting opnieuw hebt gebeitst en nieuwe spullen incluis styling in de woonkamer, ik je hartelijk bedank en onder het genot van een flesje bier vertel wat voor een fijne vent je bent!

Toch wel even een ander ontvangst toch? ;)
Ik ken het programma, het werkt iets anders maar ik zal het voo rje samenvatten:

Je komt morgen thuis rond de klok van 5, nadat die John Williams je op je werk heeft vernederd met zijn cameraploeg. Al je collega's zien je nu als stumper. Je komt ook niet alleen thuis rond de klok van 5, de TV crew is uiteraard met je mee gegaan om je relatie met je vrouw even flink onder druk te zetten.
Dan mag je samen met het klus team je klusjes gaan doen, waarbij je wordt afgeschilderd als iemand die te lui en te dom is om een beetje te klussen, iemand die zijn best doet om het werk te ontlopen.
Dan na alle vernedering wordt je er nog een keer op gewezen dat je niet goed bezig was en daarna mag je pas iemand bedanken die dan vervolgens een poos later nog even komt kijken of hij je nogmaal voor l*l kan zetten. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 22:15
Fr33z schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:34:
beste mede-klussers,
ik wil een hangstoel ophangen aan mijn plafond. Plafond is gemaakt van beton (oud appartment uit jaren '60). Plan is een boorhamer te huren en dan 1 van deze twee opties:

1. gat boren van 10 of 12 mm (denk 12) en dan een keiloog M6 erin http://www.hornbach.nl/sh...ml?varCat=S4744##v4502047

2. naar ikea en deze ophanghaak kopen ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80041049/ ) en dan 4 gaten van 8 of 10 mm boren en daar pluggen met houtdraadbouten in (bijv. deze https://www.karwei.nl/ass...t-kraag-5-stuks/p/B527167 )

wat is aan te raden voor een enigzins dynamische belasting zoals een hangstoel?

edit: de hangstoel in kwestie http://www.sissy-boy.com/...-chair-2000005491047.html
Spuit 11: Ik heb een hangstoel in een betonnen plafond hangen d.m.v. optie 1, maar dan met een M8 oog. Het hangt al bijna 2 jaar, dus ga er van uit dat het sterk genoeg is. :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:42
Zo, afgelopen weekend nog een geluidswand V2 gemaakt :+
Deze geluidswand moest anders worden omdat dit de aangrenzing is tussen 2 woonkamers, de overige geluidswanden zitten in de hal boven en beneden

Het frame van de wand bestaat wederom weer uit 5x7 balken, gemonteerd met veerregels
Achter het frame zitten geluidsisolatieplaten van 35mm en tussen de balken zit 70mm steenwol
Daarvoor is 18mm OSB gekomen zodat ik dingen fatsoenlijk op kan hangen en hiervoor komt nog een laag gipsplaten :P

Tussendoor zijn alle 'naden' nog voorzien van een laag kit

Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/2FD7829A-CF66-430C-A239-C9317725BB17_zpsrcaqswt1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/42D54918-CB94-4EE5-8454-7DC510CC47C4_zpsenc62ajv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/1DAF264B-9F0B-4140-AF94-56FE50E47A05_zpsoqzd3ccx.jpg
Toch handig zo'n lijnlaser :+

Hopelijk nu een stuk minder geluid tussen de woningen :)

Hopelijk krijg ik de komende weken geen argwaan van de politie, inmiddels zijn 2 van de 3 kozijnen vervangen, maar het glas is er nog niet
Nu zijn ze dus tijdelijk afgetimmerd met platen tot het glas er is, en met een beetje pech wordt het glas pas 4 mei geleverd 8)7

Lijkt nu net een kraakpand en/of wietplantage :/

[ Voor 11% gewijzigd door FabianGTI op 24-04-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:10

TommyGun

Stik er maar in!

FabianGTI schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:38:
Hopelijk nu een stuk minder geluid tussen de woningen :)
Ik weet niet of je last hebt van contact- of luchtgeluid maar bij eerstgenoemde 'moet' je ontkoppelen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:42
TommyGun schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:48:
[...]

Ik weet niet of je last hebt van contact- of luchtgeluid maar bij eerstgenoemde 'moet' je ontkoppelen.
Gewoon een waardeloos dunne muur tussen de woningen (halfsteens lijkt het), gaat in dit geval voornamelijk over luchtgeluid (praten, muziek, tv etc)
Maar de veerregels zitten er tussen om eventueel contactgeluid ook te verminderen, hoewel dat is zo'n oude woning bijna niet te voorkomen is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 08:24
urk_forever schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:02:
[...]

[...]

Bedankt voor het meten allemaal, ik heb net nog even goed de breedte gemeten en kom dan toch wel op 300cm. Als de kasten dus die paar mm smaller zijn zou het allemaal moeten passen.

[...]

Ik ben het met je eens dat het krap wordt, maar ik kom nu in de breedte net iets meer uit dus waarschijnlijk gaat het net goed. Als het de hele breedte vult is dat wel net wat mooier vanzelf.

[...]

Het is niet een geheel van 3 meter, maar zoals we hem nu samengesteld hebben 2 stukken van 1 meter en 2 stukken van 50cm. Ik ben dan van plan om eerst beide stukken van 1 meter in de hoeken te zetten en vervolgens de stukken van 50 cm er tussen te schuiven.Dat lijkt me wel wat beter te doen dan idd 1 stuk van 3 meter.
Vorige week vrijdag hebben we de Pax kasten binnengekregen en zaterdag ze neergezet. Paste gelukkig allemaal precies, aan beide kanten nog een half centimetertje over.

Voorlopig resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://fi4kta-ch3302.files.1drv.com/y4mH0cPB771EN7N9fKM5I74ba5I2R5aCOu3tT7JeJuEJxvmArbvtOhzr2GhpabxDr_HaIXPKhUZF38MuOO04WpChzrbEgix3CigEl5Lx-tqE0Ox6Unz84SMEz02A1e7anUqwGJH8Y_QsODxhbYhit_Jv9r_Y84fHCbfQ_3CU13JjOkafKuqlatcMwtx4jt0R73ig3HbqobUY41hHD1v8wjGMA?width=1024&height=576&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://vtneyq-ch3302.files.1drv.com/y4m-4m04wdc748_3_GZZ64jlqR63TlydpmZQ2tD7rN7Z0b8JuWq_sASF2ZCC4UK9BRMSx6R0L3pgR0bVEBS52F5ptRKO-4Sz_lvBVojorvoeu0gwDG3-e76HcnD0WJX3mWWHuxzp5Y7t-7cjPdi0Wf6kRytIqf_tsy0gBohKDbyvyAt5o28ix-I1wqf_2Tsgehatl9Yaaf2TvM4bpYl4mMgaQ?width=800&height=1422&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://8ufsaw-ch3302.files.1drv.com/y4m7UHIxO-WaNg99nRJLeOrdx2aK_-yzK_23WUTYyrwaRv3-4y2LlNndDNXBxybTOTkdbWeWMSH1_AAN7-54SnSva7zAMKErDimmGM5DqowJs6lQ37U_SZ0zCjyOo8-MtChwUaBkSoWKxL-W3GgIqCzNw4S3gr6jpECfo9ofPtNiYSVCcXxYknr1Ppa_r4GhOsqnwJ5-hjD1y2R_r66h0TWxQ?width=800&height=1422&cropmode=none

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik zou wel even opletten met het monteren van de deuren. Mogelijkerwijs krijg je de 2 buitenste deuren niet open als je de scharnieren links bij de linkerkast plaats en rechts bij de rechterkast. Als je ze omdraait en de deuren dus de andere kant op open gaan, moet je nog ff opletten met je vensterbank rechts. Anders maar een stukje uit de deur zagen? :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-07 17:10
Ik ben zelf eens aan het kijken om wat verwarming naar mijn garage te gaan brengen (wil de garage als werkplek/magazijn gaan gebruiken voor eenmanszaakje).

Heeft er hier iemand ervaring mee, of bruikbare tips? Ik zou mijn cv kunnen doortrekken, maar ik moet wel een paar meter door de tuin heen dan voordat ik in de garage aankom (4 meter, niets schokkend, maar wel buiten onderdoor bestrating).

Een ander idee was een pelletkachel in de garage zetten, maar is misschien een beetje overkill voor zo'n kleine ruimte (ongeveer 20m2).

Ik wil sowieso gaan isoleren, maar ben momenteel nog aan het kijken omdat er een klein vochtprobleempje is (weet nog niet helemaal zeker of het optrekken of doorslaand is, maar lijkt het laatste)

De stalen garagedeur gaat er waarschijnlijk ook uit en wordt vervangen door een beter afsluitende dubbel openslaande houten deuren (overwoog om het helemaal dicht te maken, maar wil toch mn motor en de vrouw haar electrische fiets nog binnen kunnen zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:24
Die CV leidingen moet je dan wel heel goed isoleren, anders krijg je wel veel verlies denk ik. Anders misschien een oliekachel neerzetten?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Ger schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:45:
Die CV leidingen moet je dan wel heel goed isoleren, anders krijg je wel veel verlies denk ik. Anders misschien een oliekachel neerzetten?
Zie het niet echt zitten om met flessen olie of gas te moeten gaan zeulen elke keer. Zal deze ruimte toch wel elke dag gaan gebruiken, en zeker in de winter wordt het dan geen goedkoop grapje.

Ik had al wel van dit soort speciaal voorgeisoleerde buiten leidingen gevonden (kan je natuurlijk ook genwoon zelf doen door zulke leidingen in een pvc buis te duwen en dan op te vullen met isolatie)

Afbeeldingslocatie: http://www.voorgeisoleerdegrondleiding.nl/23-64-large/h-3232.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ger schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:19:
Praktisch dingetje: sinds kort hebben we vloerverwarming en tegels in huis. De vloer is in het geheel ongeveer een halve centimeter hoger als eerder, behalve in de hal; daar bleek de vloer wat lager en is die nu totaal ongeveer 1cm hoger gekomen.

De voordeur moest hiervoor o.a. iets ingekort worden. Geen probleem, is gefixed. Echter: nu kan er niet meer fatsoenlijk een deurmat liggen, want dan klemt de voordeur daarop. Dan kun je natuurlijk zeggen: haal er nog een paar mm af. Maar dan krijgen we dus een flink tochtgat waar we in de winter niet vrolijk van gaan worden.
Heeft iemand vaker met dit bijltje gehakt? Ik zat haast te denken om dan de dorpel maar iets te verhogen met bijvoorbeeld een stuk hout, maar dat wordt waarschijnlijk ook foeilelijk.
Automatische valdorpel in je deur maken?
Of vloerbedekking ter plaatse van de deurmat verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
@Wannial Pelletkachels zit subsidie op, kan de aanschaf mogelijk een stuk interessanter maken.
Zie ook Het pelletkachel topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wannial schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:15:
De stalen garagedeur gaat er waarschijnlijk ook uit en wordt vervangen door een beter afsluitende dubbel openslaande houten deuren (overwoog om het helemaal dicht te maken, maar wil toch mn motor en de vrouw haar electrische fiets nog binnen kunnen zetten)
Isoleren en zelfs verwarmen heeft weinig zin als je nog zo'n blikken deur hebt.

Waarom ga je niet voor een sectionaaldeur? Die zijn er blijkbaar zelfs (extra) geïsoleerd;

http://www.differentdoors...ectionaaldeur-geisoleerd/

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 24-04-2017 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
@TommyGun dat is een heel leuk idee zo'n deur, maar dat is net weer even boven budget (had het zeker overwogen).

edit: dit is waar ik momenteel naar aan het kijken ben, houd ook behoorlijk wat kou tegen en sluit veel beter af.
http://www.differentdoors...openslaande-garagedeuren/

@ThinkPad Daarom overweeg ik ook zeker een pelletkachel! Zal het daar ook eens posten, ik ben alleen bang dat voor de kleine ruimte die het is het nogal overkill gaat zijn of ik heel erg inefficient ga stoken.

[ Voor 22% gewijzigd door Wannial op 24-04-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ En anders een paar elektrische panelen aan de muur is dat niets? Kost je meer stroom, maarja. En in het ergste geval moet je 1 of 2 groepen naar je garage toe trekken. Niet heel erg als je ook nog wat elektrische apparatuur gaat aansluiten.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
@loewie1984 extra prik moet er sowieso bij gelegd gaan worden, stroom is een optie, maar als het in gebruik goedkoper kan dan pak ik natuurlijk liever die optie

@TommyGun
Even op die site aan het neuzen geweest die jij linkt, ik zit momenteel meer naar zoiets te kijken

[ Voor 54% gewijzigd door Wannial op 24-04-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wannial schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:21:
@TommyGun
Even op die site aan het neuzen geweest die jij linkt, ik zit momenteel meer naar zoiets te kijken
Prima toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wannial schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:13:
@TommyGun dat is een heel leuk idee zo'n deur, maar dat is net weer even boven budget (had het zeker overwogen).
Ik denk dat die openslaande deuren echt wel een stuk duurder zullen zijn dan een sectionaaldeur. Ik heb bij Agara.nl eens een offerte laten maken, deur van 3m breed en 2.5m hoog, 40mm isolatie incl electrische bediening en aansturing voor telefoon app kwam op 900 euro (basis model was 719,-). Geen idee van de kwaliteit overigens. Zo'n openslaande houten deur incl kozijn kan best 1500-2000 euro zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 24-04-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
@zonoskar

hmm, toch maar eens opnieuw gaan kijken dan naar mijn opties, Ik had niet gedacht dat een simpele openslaand ehouten deur duurder zou zijn dan een electrische op afstand bedienbare deur was.
dankjewel iniedergeval voor de link!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29

Felyrion

goodgoan!

urk_forever schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:03:
[...]

Vorige week vrijdag hebben we de Pax kasten binnengekregen en zaterdag ze neergezet. Paste gelukkig allemaal precies, aan beide kanten nog een half centimetertje over.

Voorlopig resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Het is er voor gemaakt! :*)
loewie1984 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:12:
Ik zou wel even opletten met het monteren van de deuren. Mogelijkerwijs krijg je de 2 buitenste deuren niet open als je de scharnieren links bij de linkerkast plaats en rechts bij de rechterkast. Als je ze omdraait en de deuren dus de andere kant op open gaan, moet je nog ff opletten met je vensterbank rechts. Anders maar een stukje uit de deur zagen? :P
Uit ervaring weet ik dat dat prima gaat. Ik heb dezelfde kastserie ook ingeklemd staan en de scharnieren zijn zo ontworpen dat ze binnen de kastrand vallen. Je kunt ook twee kasten tegen elkaar zetten en de deuren tegen elkaar open laten gaan zonder problemen.
Ik zelf heb de middelste twee voorzien van schuifdeuren met de buitenste delen scharnierend, zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q6aPM3pgVIcvExeoakeSGbux/full.jpg

Dat gaat uitstekend :*)

Ik zal binnenkort ook eens wat foto's posten van het hele project, begint erop te lijken :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Hier ook weer wat verder met de schuttingdeur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CONzld7T2nghjMzv5SMJvFKF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uNFJTZriQ9F5DL0Lz87XeGN9/full.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

zonoskar schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:15:
[...]

Ik denk dat die openslaande deuren echt wel een stuk duurder zullen zijn dan een sectionaaldeur. Ik heb bij Agara.nl eens een offerte laten maken, deur van 3m breed en 2.5m hoog, 40mm isolatie incl electrische bediening en aansturing voor telefoon app kwam op 900 euro (basis model was 719,-). Geen idee van de kwaliteit overigens. Zo'n openslaande houten deur incl kozijn kan best 1500-2000 euro zijn.
Om hier even op in te haken. Wij laten ook de stalen garagedeur vervangen door een deel vast (dicht) en een grote openslaande deur. Garage is namelijk in gebruik als opslag/schuur en auto's staan op de oprit.

Houdt dus in dat er een kozijn gemaakt wordt met een grote opslaande deur (1.20 breed dan past de motor er ook door) Zowel de deur als het vaste deel worden voorzien van isolatie. Zodoende is de garage eindelijk helemaal geïsoleerd. De stalen deur was echt een enorm tochtgat.

Kosten voor dit grapje is 1600 euro. Kozijn van meranti en deur en vaste deel van red ceder.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:01
Wannial schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:15:
Ik ben zelf eens aan het kijken om wat verwarming naar mijn garage te gaan brengen (wil de garage als werkplek/magazijn gaan gebruiken voor eenmanszaakje).

Heeft er hier iemand ervaring mee, of bruikbare tips? Ik zou mijn cv kunnen doortrekken, maar ik moet wel een paar meter door de tuin heen dan voordat ik in de garage aankom (4 meter, niets schokkend, maar wel buiten onderdoor bestrating).

Een ander idee was een pelletkachel in de garage zetten, maar is misschien een beetje overkill voor zo'n kleine ruimte (ongeveer 20m2).

Ik wil sowieso gaan isoleren, maar ben momenteel nog aan het kijken omdat er een klein vochtprobleempje is (weet nog niet helemaal zeker of het optrekken of doorslaand is, maar lijkt het laatste)

Ik zou de aanschaf van een airco ook overwegen. Zijn niet zo duur en redelijk zuinig in gebruik. Je hebt alleen stroom nodig en het ding regelt zelfstandig de temperatuur in de garage. Met een cv zijn er vast wel mogelijkheden, maar die van ons heeft maar 1 thermostaat en die hangt in de woonkamer. Geen die hoe dat met een pelletkachel zit overigens.

Ik weet niet hoe warm je het wil hebben in de garage, maar let op dat bij sommige types het instelbereik voor verwarmen pas bij 16 (of 18?) graden begint. Er zijn echter ook types die bij 10 graden beginnen.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
decipherer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:14:
[...]
Ik zou de aanschaf van een airco ook overwegen.
Dit is natuurlijk ook wel een idee waar ik nog niet aan gedacht had, zou dan alleen even moeten verdiepen in de juiste soorten want wil dan t liefst wel iets wat gewoon op mn dak kan staan of netjes aan mn plafond hangt als zo'n balkje met afvoer naar buiten toe ofzo...

Temperatuur hoeft niet heel bijzonder, denk basis 15 graden ofzo om de kou/vocht er uit te houden en dan als ik er aan het werk ben 18 graden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

oeps verplaatst naar Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3

[ Voor 93% gewijzigd door vso op 25-04-2017 21:37 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 23:01

Wish

ingwell

Geheel belangeloos een vraag om creatieve ideeën... Verleden jaar mijn huis grondig verbouwd en alles open, licht en hoog gemaakt. Wat heel mooi is, maar ik heb nu wel 1 groot tochtgat groter gemaakt: het trapgat naar de 2e verdieping. Hier zaten al geen deuren meer in, dus de vorige bewoner moet er ook al last van hebben gehad, maar soit. Het gaat mij erom dat alle warmte die ik op de 1e verstook niet meteen naar boven verdwijnt, dus ik zoek een oplossing om dat gat te dichten :)

Wat zouden jullie doen? Ik heb zitten kijken naar die grote en zware tochtgordijnen die ze ook in cafés hebben, wat op zich een laagdrempelige oplossing zou zijn, maar wellicht niet "handelbaar".

Een schuifdeur heb ik ook in gedachten gehad, maar dat kan niet omdat de rechterwand op de foto's ongeveer 20 cm verder naar voren staat dan de linkermuur. Bovendien komt rechts in die wand tzt een deur naar het toilet, die zou er dan de hele tijd voor schuiven.

Een schuifdeur naar links zou kunnen, maar dan komt de deur de hele tijd zo de kamer in, bovendien vermoed ik dat ik dan ook rails op de vloer moet monteren vanwege het gewicht van de deur, wat ik niet wil.

Een deur wordt hoe dan ook maatwerk (en zwaar) - de afmetingen van het gat zijn namelijk 287 x 88 cm.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2839/34125462152_19dfb015df_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3935/34242171396_f48761cca1_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2859/33440773844_0ba06d96a7_c.jpg

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:58
Muur 20 cm doortrekken en schuifdeur naar rechts?

Edit: waar komt precies die toekomstige deur naar toilet?

[ Voor 38% gewijzigd door Martinusz op 26-04-2017 16:08 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Deur bovenaan de trap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

2 klapdeuren?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 14:27

Amafi

Amafi

Wish schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:01:
Geheel belangeloos een vraag om creatieve ideeën...
Wat dacht je van een snelroldeur.
Voorbeeldje: http://www.beetech.nl/overzicht-snelroldeuren

Je maakt er op die manier echt een uniek huis van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

martinusz schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:07:
Muur 20 cm doortrekken en schuifdeur naar rechts?

Edit: waar komt precies die toekomstige deur naar toilet?
Dat gaat niet passen, de nog te plaatsen deur komt ongeveer 10 cm uit de kant, rechts van de huidige opening.
Dat gaat ook niet passen, je komt boven op een open overloop terecht en er zijn geen wanden aanpalend aan de trap.
Amafi schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:29:
[...]

Heh - dat is wel heel creatief, maar dat lijkt me behoorlijk prijzig en niet heel huiselijk. Dat is niet helemaal mijn smaak vrees ik.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:35

Rmg

Geheel belangeloos een vraag om creatieve ideeën... Verleden jaar mijn huis grondig verbouwd en alles open, licht en hoog gemaakt. Wat heel mooi is, maar ik heb nu wel 1 groot tochtgat groter gemaakt: het trapgat naar de 2e verdieping. Hier zaten al geen deuren meer in, dus de vorige bewoner moet er ook al last van hebben gehad, maar soit. Het gaat mij erom dat alle warmte die ik op de 1e verstook niet meteen naar boven verdwijnt, dus ik zoek een oplossing om dat gat te dichten :)

Wat zouden jullie doen? Ik heb zitten kijken naar die grote en zware tochtgordijnen die ze ook in cafés hebben, wat op zich een laagdrempelige oplossing zou zijn, maar wellicht niet "handelbaar".

Een schuifdeur heb ik ook in gedachten gehad, maar dat kan niet omdat de rechterwand op de foto's ongeveer 20 cm verder naar voren staat dan de linkermuur. Bovendien komt rechts in die wand tzt een deur naar het toilet, die zou er dan de hele tijd voor schuiven.

Een schuifdeur naar links zou kunnen, maar dan komt de deur de hele tijd zo de kamer in, bovendien vermoed ik dat ik dan ook rails op de vloer moet monteren vanwege het gewicht van de deur, wat ik niet wil.

Een deur wordt hoe dan ook maatwerk (en zwaar) - de afmetingen van het gat zijn namelijk 287 x 88 cm.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vouwdeur is ook niet echt mooi denk ik en je zit ook nog met t stopcontact..

Een draai-schuifdeur zou opzich wel tof zijn imo, alleen dat word wel een heel erg custom constructie ( open draaien naar links en dan over de muur schuiven zegmaar ) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Vouwdeur?

Afbeeldingslocatie: http://www.timsoutlet.nl/files/images/2486.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik denk dat je uiteindelijk toch gewoon op gordijn uitkomt van dikke kwaliteit.
Als schuifdeuren en/of vouwdeuren geen optie is, dan kun je dus simpelweg geen kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

martinusz schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:00:
Als schuifdeuren en/of vouwdeuren geen optie is, dan kun je dus simpelweg geen kant uit.
Nou ja - een deur gemonteerd op de rechter muur (en ook daar scharnierend) zou wellicht een optie zijn, maar ik denk dat die constructie knetterzwaar wordt.

Vouwdeuren had ik nog niet over nagedacht, maar vind ik ondingen en niet mooi.

No drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:16
Simpele doch creatieve oplossing (en goedkoop!).

Afbeeldingslocatie: https://blijmetkleur.files.wordpress.com/2014/04/blog-fam-2360.jpg

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Remy!!!! schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:27:
Simpele doch creatieve oplossing (en goedkoop!).

[afbeelding]
En tochtwerend en het fleurt de boel lekker op :>

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Wish schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:23:
[...]

Nou ja - een deur gemonteerd op de rechter muur (en ook daar scharnierend) zou wellicht een optie zijn, maar ik denk dat die constructie knetterzwaar wordt.

Ik zou inderdaad een deur aan de rechterkant monteren en de muur doortrekken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-07 11:08
Ik heb ook wel eens ergens gezien dat er boven een luik was gemaakt die het trapgat afsloot. Met een katrol systeem met een gewicht eraan waardoor het echt super licht te bedienen was. Dit hadden zij ook zo gedaan tegen warmteverlies (trap in woonkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou een standaard deur plaatsen en de muur aan de zijkant / boven aanhelen met gasbetonblokken. Stucwerk aanhelen en elektra verleggen. Andere oplossingen blijven prutswerk.

[ Voor 48% gewijzigd door Kaasplank op 26-04-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik heb schroefmoeren gekocht voor het fixeren van m6 bouten. De diameter van de buitenkant van de schroefmoer is 12mm, de diameter min de wikkeling van de moer aan de buitenkant is 9mm. Met welke maat kan ik het beste voor boren?

Ik dacht zelf aan 10mm. Iemand anders ervaring hier mee? Materiaal waar de moer in gaat 18mm multiplex.

Bvd!

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 26-04-2017 20:02 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 18:56
martinusz schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:00:
Een gordijn voor je trap is echt mega kut en ook gewoon gevaarlijk. En ja daar heb ik ervaring mee :+
Doe het gewoon niet want je krijgt er spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial

Wat zouden jullie doen?
Ik had een vergelijkbare situatie, ik heb er gewoon een deur in gehangen, onderste traptrede stak wat uit dus daar heb ik een bak omheen getimmerd zodat de deur daar bovenop dicht valt (als een soort dorpel dus), heb daarna een hoog model deur gepakt, en nog maar een kier van zo'n 8cm aan de bovenkant over nu, die dalijk even netjes aftimmeren, en presto, geen warmte meer die naar zolder ontsnapt.

Deur van de gamma, zo'n board ding, weegt maar een paar kilo, stelt echt weinig voor. Maar je kan t natuurlijk zo gek maken als je wilt
zonoskar schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:15:
[...]

Wat is die app besturing die jij daar had? Ik ben nu naar deze aan het kijken, maar kan de optie voor telefonie besturing niet vinden.

Modelletje bevalt ons wel, gewoon witte deur, prijs is ook erg goed te doen, ben echt positief verbaasd.

[ Voor 40% gewijzigd door Wannial op 26-04-2017 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:44

orf

loewie1984 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:02:
Ik heb schroefmoeren gekocht voor het fixeren van m6 bouten. De diameter van de buitenkant van de schroefmoer is 12mm, de diameter min de wikkeling van de moer aan de buitenkant is 9mm. Met welke maat kan ik het beste voor boren?

Ik dacht zelf aan 10mm. Iemand anders ervaring hier mee? Materiaal waar de moer in gaat 18mm multiplex.

Bvd!
10 mm zal prima werken. Het is goed/handig om de gaten met een boorstandaard te boren. Dan voorkom je dat je het gat te ruim boort omdat je je boormachine beweegt. Kan eventueel ook met een bovenfrees.

Ik heb in bureaubladen (spaanplaat met melamine) flink wat schroefmoeren geschroefd met een simpele boorstandaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Thanks, en ik zit ff te kijken of het qua gewicht allemaal wel kan. De cirkelzaag weegt 7,8 kg, verdeeld over 6 schroefmoeren (2 schroefmoeren en bouten per beugel, 3 beugels totaal) in 18mm dik MDF.

Tis het standaard ophang systeem van de zaag, dus ik heb geen andere keus dan dit te gebruiken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-07 09:25
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2642v7m.jpg

Deze 2 ramen worden vervangen met 1 raam waarbij het middenstuk wordt weggehaald. De balk die nu tegen dat middenstuk is bevestigd zal ik moeten vervangen met iets. Ik dacht aan een liggende balk (steekt dan minder over het raam) en dan tussen de 2 balken die overblijven in. Dus 90 graden gedraaid tov huidige ligging en plat ipv staand. Is dat wat?

Verder bezig met de benedenverdieping, ben transparante 2-componenten lak (trae lyx natural finish) aan het verven over de muurverf op de wand die in de keuken doorloopt. Liet vanmiddag al mooi een bak met dat spul pleure waardoor ik net niet genoeg had voor de 2e laag. Dit weekend de 3e laag doen en het stuk waar maar 2 lagen zit is toch ver van de keuken af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:58
Als ik dit topic doorblader word ik soms ook een beetje moedeloos van "originele architect" ideetjes..hierboven dat schuine raam en trappen die in de woonkamer uitkomen...
Man... tijdens een bezichtiging ben ik woningen tegengekomen waar het toilethokje in de zitkamer zat...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:30
Bestaan er sloten waar je mechanisch kan instellen dat de draaikop of deurklink aan de buitenkant de deur open kan doen of juist niet.

Ik wil de mogelijkheid hebben dat de voordeur(soms) te openen is aan de buitenzijde.

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wannial schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:51:
Wat is die app besturing die jij daar had? Ik ben nu naar deze aan het kijken, maar kan de optie voor telefonie besturing niet vinden.
Kon ik ook niet vinden op hun website. Maar ik had bij de Hornbach een Hörmann deur gevonden (ook niet echt duur, echter slechts 2cm isolatie) waarbij de motor een smartphone app besturing had, ik had bij de offerte naar Agara gevraagd of ze de deur ook los verkochten zonder motor, dan kon ik die motor van Chamberlain erbij kopen + app bediening. Toen kreeg ik een offerte met een module voor een smartphone bediening erbij. Ik weet eigenlijk niet wat je er allemaal precies mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 25-07 09:25
Cobb schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:53:
Als ik dit topic doorblader word ik soms ook een beetje moedeloos van "originele architect" ideetjes..hierboven dat schuine raam en trappen die in de woonkamer uitkomen...
Man... tijdens een bezichtiging ben ik woningen tegengekomen waar het toilethokje in de zitkamer zat...
Dat schuine raam bij mij is de scheiding tussen bijkeuken (cv ketel ruimte) en badkamer. Op zich niet heel gek dat ze het in die tijd zo hebben gedaan. Nu breid ik echter mijn badkamer uit en daarnaast is het dak isoleren zo ook lastig.

Het perfecte huis bestaat niet en hoe dichter je er bij wil komen hoe duurder. Ik kon dit nog net betalen in mijn eentje. (Maandelijke kosten stellen weinig voor maar een hogere hypotheek was met mijn 'schrale' inkomen niet mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Wish schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:23:
[...]

Waarom denk je dat het 'knetterzwaar' wordt?
Ik denk dat een normale deur daar prima kan hoor, je gaat 'm toch aan scharnieren hangen en niet eruit tillen als je erdoor moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
zonoskar schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:01:
[...]

Kon ik ook niet vinden op hun website. Maar ik had bij de Hornbach een Hörmann deur gevonden (ook niet echt duur, echter slechts 2cm isolatie) waarbij de motor een smartphone app besturing had, ik had bij de offerte naar Agara gevraagd of ze de deur ook los verkochten zonder motor, dan kon ik die motor van Chamberlain erbij kopen + app bediening. Toen kreeg ik een offerte met een module voor een smartphone bediening erbij. Ik weet eigenlijk niet wat je er allemaal precies mee kunt.
Hm, dan ga ik ze ook maar eens een mailtje doen met een offertevraag en de opties voor telefoonbesturing, toch wel fijn/makkelijk, als je dan eens een keer je zapper niet mee hebt, een telefoon heb ik eigelijk altijd wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:58
warcow schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:46:
[...]

Dat schuine raam bij mij is de scheiding tussen bijkeuken (cv ketel ruimte) en badkamer. Op zich niet heel gek dat ze het in die tijd zo hebben gedaan. Nu breid ik echter mijn badkamer uit en daarnaast is het dak isoleren zo ook lastig.

Het perfecte huis bestaat niet en hoe dichter je er bij wil komen hoe duurder. Ik kon dit nog net betalen in mijn eentje. (Maandelijke kosten stellen weinig voor maar een hogere hypotheek was met mijn 'schrale' inkomen niet mogelijk)
Ik doelde ook niet op het perfecte huis, maar meer op een woning met grotendeels standaard maten voor vensters en ruiten (scheelt zoveel geld bij het verangen ervan!) en een architect die rekening houdt met een tochtstroom/koudestroom. Wat je ook tegenkomt soms zijn schuine daken met een afwijkend aantal graden. Het hele blok van mijn schoonouders had lekkages bij stuifsneeuw en bepaalde regenval. Of een regengoot die daardoor niet zoveel meer opvangt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Potato42 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:36:
[...]

Waarom denk je dat het 'knetterzwaar' wordt?
Ik denk dat een normale deur daar prima kan hoor, je gaat 'm toch aan scharnieren hangen en niet eruit tillen als je erdoor moet?
Omdat ik me in mijn naiviteit bedacht had dat dit soort formaat deuren niet bestaan, waardoor je altijd naar een custom en solide oplossing moet kijken. En dus niet deuren met een holle (en dus lichtere) binnenkant. Maar als ik hier kijk, zijn er waarschijnlijk maakbare oplossingen: http://2shift.nl/producten/deuren

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Je zou trouwens natuurlijk ook een glazendeur kunnen nemen (normaal formaat) en daarboven dichtmaken met ook bijvoorbeeld glas, zodat het alsnog geheel afsluit, maar licht doorlatend blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

martinusz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:10:
Je zou trouwens natuurlijk ook een glazendeur kunnen nemen (normaal formaat) en daarboven dichtmaken met ook bijvoorbeeld glas, zodat het alsnog geheel afsluit, maar licht doorlatend blijft.
Dat is ook een idee natuurlijk. Met een bovenlicht bedoel je, of hoe heet zo'n ding ook alweer? Dus eigenlijk een sponning met 2 delen, waarvan de onderste voor een deur.

Zo'n ding heet dus inderdaad bovenlicht...

[ Voor 10% gewijzigd door Wish op 28-04-2017 11:18 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een glazendeur, net alsof je bij de tandarts zit :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
MacFeek schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:33:
Bestaan er sloten waar je mechanisch kan instellen dat de draaikop of deurklink aan de buitenkant de deur open kan doen of juist niet.

Ik wil de mogelijkheid hebben dat de voordeur(soms) te openen is aan de buitenzijde.
Dat heet een slot of niet dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Wish schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:07:
[...]

Omdat ik me in mijn naiviteit bedacht had dat dit soort formaat deuren niet bestaan, waardoor je altijd naar een custom en solide oplossing moet kijken. En dus niet deuren met een holle (en dus lichtere) binnenkant. Maar als ik hier kijk, zijn er waarschijnlijk maakbare oplossingen: http://2shift.nl/producten/deuren
Als je het geheel met een deur af wilt kunnen sluiten wel, maar je kunt toch ook nog een bovenlicht plaatsen?
Of een stukje wand naast de deur (naar mijn idee niet heel mooi maar goed het zijn wel oplossingen voor je probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
leecher schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:17:
[...]
Dat heet een slot of niet dan :P
@leecher dat is mij natuurlijk duidelijk en niet de bedoeling.

Ik zal proberen mijn vraag duidelijker te omschrijven. Ik wil mensen (lees voornamelijk thuiszorg en andere hulp) toegang verlenen tot mijn (nieuwe) huis. Ik wil (en kan) dat niet doen door een sleutelkluisje.

Uiteraard kan ik aan twee zijden een deurklink plaatsen en te toegang beperken door het nachtslot er op te draaien. Maar constante toegang (zonder nachtslot) is natuurlijk niet de bedoeling bij de voordeur / cq wenselijk.

Maar wat ik zou willen is aan de buitenkant een (draai-)knop die als er geen toegang mogelijk is steeds 'doordraait' en als er toegang mag zijn de deur opent. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een 'flexibele' deurkrukstift. Maar zoiets heb ik nog niet gevonden.

Een andere optie zou zijn een elektrische opener waarbij de deurbel ofwel geschakeld is naar de opener (in de periode dat er toegang is) ofwel naar de originele deurbel.

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MacFeek schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:53:
[...]

Ik zal proberen mijn vraag duidelijker te omschrijven. Ik wil mensen (lees voornamelijk thuiszorg en andere hulp) toegang verlenen tot mijn (nieuwe) huis. Ik wil (en kan) dat niet doen door een sleutelkluisje.

Uiteraard kan ik aan twee zijden een deurklink plaatsen en te toegang beperken door het nachtslot er op te draaien. Maar constante toegang (zonder nachtslot) is natuurlijk niet de bedoeling bij de voordeur / cq wenselijk.

Maar wat ik zou willen is aan de buitenkant een (draai-)knop die als er geen toegang mogelijk is steeds 'doordraait' en als er toegang mag zijn de deur opent. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een 'flexibele' deurkrukstift. Maar zoiets heb ik nog niet gevonden.

Een andere optie zou zijn een elektrische opener waarbij de deurbel ofwel geschakeld is naar de opener (in de periode dat er toegang is) ofwel naar de originele deurbel.
Moet iemand er ook in kunnen zonder dat jij 'akkoord' geeft dat diegene binnen mag?
Er zijn namelijk wat alternatieven op de markt zoals een deurbel met camera en elektronisch slot, gaat de bel, kijk je even en geef je toegang, maar dat is dan wel afhankelijk van jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
Thnx @martinusz
een camera oplossing is niet de bedoeling. Ze moeten zonder 'akkoord' naar binnen kunnen!

Vandaar mijn alternatieve oplossing met de deurbel.

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
MacFeek schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:53:
[...]

Ik snap hem nog steeds niet helemaal denk ik. Als er toegang mag zijn moeten er mensen naar binnen kunnen, anders niet, en je wil geen deurklink plaatsen aan beide zijden. Veel voordeuren hebben en slot en geen deurklink. Wil je dat mensen met de sleutel op sommige momenten niet naar binnen kunnen dan kan je er toch een bijzetslot naast zetten? Ik lees het probleem en het enige wat ik kan bedenken is: zet er gewoon een slot op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
@leecher mensen moeten zonder sleutel binnen kunnen komen. Vooraf is vaak niet bekend wie het is, maar wel welk tijdstip. Gedurende dat tijdstip mogen mensen naar binnen komen. De rest van de tijd wil ik dus niet dat de deur zomaar te open is (maar er hoeft dan geen nachtslot op te zitten). En uiteraard er zit gewoon een slot op de deur.

[ Voor 15% gewijzigd door MacFeek op 28-04-2017 15:31 ]

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
MacFeek schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:27:
@leecher mensen moeten zonder sleutel binnen kunnen komen. Vooraf is vaak niet bekend wie het is, maar wel welk tijdstip. Gedurende dat tijdstip mogen mensen naar binnen komen. De rest van de tijd wil ik dus niet dat de deur zomaar te open is (maar er hoeft dan geen nachtslot op te zitten). En uiteraard er zit gewoon een slot op de deur.
ik laat het verder over aan de andere tweakers want mijn IQ reikt in dit geval niet verder dan mijn schoenmaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26

samo

yo/wassup

@MacFeek zoek je een "slim deurslot" misschien? Eentje die je dus kan programmeren, bijvoorbeeld om tussen 14 en 15u open te zijn, maar je ook van een afstand kan openen. Dat vond ik in ieder geval als feature bij een random google-hit.

Wat ik uit jouw verhaal niet helemaal begrijp is of je wilt dat de deur automatisch van het slot af gaat op een bepaald moment, of dat je dat steeds met de hand wilt doen. Automatisch lijkt bovenstaand een oplossing. Handmatig kom je met een slot uberhaupt al ver.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:48
@MacFeek Wij gebruiken op het werk een toegangssysteem van Salto (http://www.saltosystems.com/nl-nl/), dit is natuurlijk een bedrijfssysteem met toegangscontrole e.d. maar ik weet dat deze sloten (wordt bij ons op het werk ook toegepast) in te stellen zijn dat ze bijv. tijdens kantooruren vanaf buiten ook gewoon te openen zijn, en vanaf stipt 17u moeten wij een deurpasje (druppel) gebruiken om binnen te komen bij die deur.
Ik denk/verwacht dat je zoiets zoekt of niet?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:13

PoweRoy

funky!

@MacFeek Mijn oma heeft een voordeur slot met afstandsbediening. Als je aan de voorzijde aan de deurknop draait, draait hij door. Maar als je de afstandbediening gebruikt, kan je deurknop draaien zodat hij open gaat. Bedoel je zoiets: https://www.slimmedeursloten.nl/afstandsbediening/ ?

(In de bejaardenflat bij mijn oma is in 3 weken tijd 21 inbraken geweest dmv sleutelkastjes openbreken, gelukkig heeft mijn oma een afstandbediening)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:13

PoweRoy

funky!

[...]

Daar ging mijn koffie over mijn toetsenbord 8)7 Geloof dat het woord uniek hier terecht is inderdaad. Wie zou dit uberhaubt ooit in een niet-fabriekshal willen hebben.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 17:58
@MacFeek Een smart lock zoals op een aantal airbnb's hier in de VS te vinden is iets voor je?

http://august.com/products/august-smart-lock/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFeek
@PoweRoy de gevoeligheid van sleutelkastjes is inderdaad ook mijn reden om niet voor die oplossing te kiezen.

@samo , @Annuk en @Hmmbob thnx voor de suggestie voor de smart locks. Daar heb ik uiteraard ook al naar gekeken, maar dan moet je altijd vooraf weten wie en bv welke telefoon er komt. En dat is nl niet altijd vooraf bekend. Daarom werkt een pasjessysteem dus ook niet.

Ook een systeem waarbij je bv van binnen uit de deur opent (bv met een knop aan een ketting om de nek), valt af omdat ook de deur open gedaan moet worden als niet op de knop gedrukt kan worden (bij calamiteiten).

In mijn huidige huis gebruik ik gewoon "het touwtje uit de brievenbus" en dat werkt perfect. Maar ons nieuwe (bestaande) huis heeft geen oplegslot (en brievenbus). Bovendien denk ik niet dat het slot zo soepel gaat dat een smartlock op de cylinder krachtig genoeg is om de deur te openen. Vandaar mijn wens voor een mechanische oplossing.

Mijn oplossing met een wisselschakelaar tussen de werkelijke bel en een elektrische opener (en de deurbel) lijkt me nog de beste oplossing. Eventueel in combinatie met deze gsm-module (misschien ook een tip voor @Wannial voor zijn garagedeur )

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

martinusz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:10:
Gebruik dan gestraald / melkwit glas. Werkt heel mooi strak af. Kan zo op zijn plek draaien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:44

orf

Net een vlondervloertje gelegd op m'n balkon. Leuk dealtje gevonden op marktplaats. Een bedrijf had vlonders een dag gebruikt op een evenement en bood ze nu te koop aan. Mooi hardhout en een leuk klusje om even te leggen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BhBlgdeGdJ5Ex4foTaVJI8gR/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-07 15:21
Wij gaan binnenkort de muren opnieuw stuccen. Nu zitten er een aantal radiatoren voor de muren die er dus af moeten.

Sommige radiatoren hebben het 'standaard' twee kraantjes systeem welke goed af te sluiten zijn.

Echter, nu hebben we in een nieuw stuk van de woonkamer modernere radiatoren zitten met een andere aansluiting.

Het betreft deze:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/21cdvmc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/wvpnbs.jpg

Als ik de afsluiter in dit koppelstuk dichtdraai, sluit ik dan beide richtingen in een keer af? en kan ik hem boven het koppelstuk gewoon loshalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Laatst online: 19:48
Wie heeft de gouden tip voor een driehoekige/schuine lat?
Rechte hoek en minimaal 40x40.
De gamma heeft wel mastiek latten die in de buurt komen, maar die zijn zo krom als een hoepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:05
Julian97 schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:11:
Wij gaan binnenkort de muren opnieuw stuccen. Nu zitten er een aantal radiatoren voor de muren die er dus af moeten.

Sommige radiatoren hebben het 'standaard' twee kraantjes systeem welke goed af te sluiten zijn.

Echter, nu hebben we in een nieuw stuk van de woonkamer modernere radiatoren zitten met een andere aansluiting.

Het betreft deze:
[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik de afsluiter in dit koppelstuk dichtdraai, sluit ik dan beide richtingen in een keer af? en kan ik hem boven het koppelstuk gewoon loshalen?
Ja dat klopt, wel moet je de radiator zelf eerst leeg laten lopen voordat je hem los koppelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Julian97 schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:11:
Mijn ervaring is dat je dan slechts 1 kant afsluit. Zelf heb ik de radiator in de gang verwijderd, en daar een dopje opgezet

Dus eerst dichtdraaien, druk eraf halen, leeg laten lopen waar nodig en dan 1 van de 2 aansluitingen afdoppen. De andere aansluiting gaat met 't kraantje dicht.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik wil een afdakje maken voor mijn bbq tafel. Ik heb een idee hoe ik het ga doen, maar ik zit alleen met het de voorste balken. M'n tuin is betegeld dus ik kan ze niet ingraven. Iemand suggesties voor paalhouders die op betontegels gemonteerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 19:58
Probleem: tijdens de overhaul van de keuken een muurtje doorgeflext en (bedoeld) 2 attema inbouwdozen laten vervallen. Er zijn er nog twee blijven zitten.
Om de schakelaars op te vangen twee nieuwe inbouwdozen aan de linkerzijde van de twee bestaande inbouwdozen geboord en geplaatst, maar er zit nu ietwat ruimte tussen beiden waardoor ik niet met 1 afdekraam kan werken.

Iemand een idee of en hoe er adapters beschikbaar zijn om zo dozen "uit t lood" aan te laten sluiten op de twee zittende dozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
definieer "ietwat" :P
Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.