[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

breinonline

Are you afraid to be known?

'79 is vermoedelijk gewoon een open spouw. De rondjes waar je naar verwijst zeggen mij niets. Als de bewoners niet hebben na-geisoleerd, dan heb je waarschijnlijk alleen lucht in de spouw.
Zijn er gaten of roosters in de muur aanwezig, hoe zien die eruit?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 19:19

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik had nog een stapel steigerhout planken liggen na mijn werkplek make-over en het bankje voor was na 13 jaar wel op. (slecht onderhouden). Even op internet een plaatje opgezochtvan een steigerhouten bank en dat min of meer nagemaakt. Alles is opgegaan tot de laatste plank en ook mijn laatste schroeven uit mijn rommelschroeven bakje. Ik kwam eigenlijk net iets te kort maar dat heb ik opgelost door de afdeklat op de leuningen iets minder breed te maken dan wellicht mooier was geweest. Daarna wat hybride beits gebruikt om het af te maken. Van de week even een kussentje kopen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W0piS0FG6sbypE9vIm4Alq4r/medium.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Zuluman op 18-05-2017 00:23 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:04:
Hoe weet ik of ik spouwmuur isolatie heb? Heb gelezen dat je dan kleine rondjes in de voegen of bakstenen ziet zitten. Dat is bij ons maar op 2 plekken te zien en het gaat om een groot vrijstaand huis uit 1979. Dikte muren is ongeveer 25cm, dat zou pleiten voor een spouw. Mij lijkt dat er dan wel wat meer rondjes te zien zouden moeten zijn?
2 rondjes is waarschijnlijk van een eerdere inspectie.

Hoe zijn je luchtroosters voor kruipruimte ventilatie, zijn dat roostertjes met kokers, of kieren tussen de stenen?

Mijn huis is van 78, hier zat glaswol in de spouw. Uiteraard uitgezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
_JGC_ schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:16:
[...]

2 rondjes is waarschijnlijk van een eerdere inspectie.

Hoe zijn je luchtroosters voor kruipruimte ventilatie, zijn dat roostertjes met kokers, of kieren tussen de stenen?

breinonline schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:12:
'79 is vermoedelijk gewoon een open spouw. De rondjes waar je naar verwijst zeggen mij niets. Als de bewoners niet hebben na-geisoleerd, dan heb je waarschijnlijk alleen lucht in de spouw.
Zijn er gaten of roosters in de muur aanwezig, hoe zien die eruit?
Heb geen kruipruimte in dit huis en zie ook nergens luchtroosters in de muur. Al zie ik in de voegen waar de muur de grond raakt wel kieren zitten. Is de enige manier om iemand te laten komen inspecteren?

[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 18-05-2017 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52

Exigence

dnkroz

_JGC_ schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:16:
[...]

Heb je hier nog iets aan gedaan? Op een of andere manier hersteld of na laten isoleren?

Ik heb zelf namelijk een woning uit '79 die ook is voorzien van een paar centimeter glaswol in de spouw. Nu weet ik verder niet of het bovenin wat uitgezakt is.

Ik zou graag ter verbetering van het comfort mijn zijgevel (noord/oost) beter isoleren echter lijkt dit vrij onmogelijk als de spouw al is voorzien van isolatie, in dit geval glaswol. Enkele bedrijven die ik benader geven aan dit niet te doen omdat ze geen garantie kunnen geven (gaat wel op isolatie met parels).

Heb jij hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Iemand een idee hoe je een haak/beugel noemt die je kunt verstellen?
Je ziet het weleens bij plantenbakken aan de schutting, zit er een sleuf in de haak, waarmee je met een vleugelmoer de haak kunt uitschuiven (groter/kleiner maken).

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.plantenbakonline.nl/media/catalog/product/v/e/verstelbare_steun.jpg

Dan alleen het L- vormige gedeelte met die sleuven erin...

[ Voor 26% gewijzigd door Martinusz op 18-05-2017 09:42 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Exigence schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:19:
[...]

Heb je hier nog iets aan gedaan? Op een of andere manier hersteld of na laten isoleren?

Ik heb zelf namelijk een woning uit '79 die ook is voorzien van een paar centimeter glaswol in de spouw. Nu weet ik verder niet of het bovenin wat uitgezakt is.

Ik zou graag ter verbetering van het comfort mijn zijgevel (noord/oost) beter isoleren echter lijkt dit vrij onmogelijk als de spouw al is voorzien van isolatie, in dit geval glaswol. Enkele bedrijven die ik benader geven aan dit niet te doen omdat ze geen garantie kunnen geven (gaat wel op isolatie met parels).

Heb jij hier ervaring mee?
Hier is destijds een EPS isolatiebedrijf geweest die zonder verdere inspectie de hele zooi heeft volgeblazen. Pas toen ze bij de noordkant kwamen waar het steenwol niet verzakt was kwam ik erachter dat er daadwerkelijk steenwol in zat omdat ik het kon zien zitten.

Gasverbruik is ook nagenoeg niet gedaald na isolatie, comfort nagenoeg niks aan veranderd en gelukkig geen schimmelplekken of vochtdoorslag. Al met al gewoon 1200 euro voor niks uitgegeven aan een paar hobby bob cowboys die pretenderen dat ze jaren ervaring hebben en heel professioneel te werk gaan.

Bij het vervangen van de kozijnen heb ik nog even deels in de spouw kunnen kijken, de EPS zat her en der gewoon voor het steenwol, maar lang niet overal. Onder het kozijn was de steenwol een centimeter of 5 uitgezakt en stond de binnenmuur en de natuurstenen vensterbank gewoon in contact met de buitenlucht. Er is door de kozijnzetter een streep PUR in de spouw gespoten en daarna is een stelkozijn over de spouw gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:45
Ik zit met een praktisch dingetje; de plaatsing van een hor voor het velux raam op de zolderkamer van mijn zoontje.
De betimmering loopt aan alle 4 de kanten wijd uit waardoor er geen standaard Velux hor op past; die leveren de benodigde breedte niet. Ik heb op horren.com een alternatief gevonden wat wel de benodigde breedte levert. Die kunnen zowel op het kozijn als in het kozijn gemonteerd worden. So far, so good.

Echter: Door allerlei randjes is op het kozijn eigenlijk niet praktisch mogelijk zonder al die randjes weg te werken. In het kozijn lijkt daarom praktischer. Daarvoor moet ik (natte vinger) zo'n 50-60° compenseren aan de bovenkant om de cassette goed te kunnen plaatsen aangezien de betimmering aan de bovenzijde zo goed als waterpas is en het dakraam natuurlijk schuin staat. Ik heb daarvoor dus een vlak nodig van 4 cm wat een hoek maakt van pakweg 55° om alles goed te kunnen bevestigen.

De grote vraag is nu dus: hoe ga ik dat voor elkaar krijgen? Ik zit te denken aan een glaslat, maar zou dat praktisch werken? Sowieso hoef ik er denk ik niet op te rekenen dat de hoek precies uitkomt...

Heeft iemand daar ervaring mee?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:05
Martinusz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:36:
Iemand een idee hoe je een haak/beugel noemt die je kunt verstellen?
Je ziet het weleens bij plantenbakken aan de schutting, zit er een sleuf in de haak, waarmee je met een vleugelmoer de haak kunt uitschuiven (groter/kleiner maken).

edit:
[afbeelding]

Dan alleen het L- vormige gedeelte met die sleuven erin...
Een balkonhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ger schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:00:
Ik zit met een praktisch dingetje; de plaatsing van een hor voor het velux raam op de zolderkamer van mijn zoontje.
De betimmering loopt aan alle 4 de kanten wijd uit waardoor er geen standaard Velux hor op past; die leveren de benodigde breedte niet. Ik heb op horren.com een alternatief gevonden wat wel de benodigde breedte levert. Die kunnen zowel op het kozijn als in het kozijn gemonteerd worden. So far, so good.

Echter: Door allerlei randjes is op het kozijn eigenlijk niet praktisch mogelijk zonder al die randjes weg te werken. In het kozijn lijkt daarom praktischer. Daarvoor moet ik (natte vinger) zo'n 50-60° compenseren aan de bovenkant om de cassette goed te kunnen plaatsen aangezien de betimmering aan de bovenzijde zo goed als waterpas is en het dakraam natuurlijk schuin staat. Ik heb daarvoor dus een vlak nodig van 4 cm wat een hoek maakt van pakweg 55° om alles goed te kunnen bevestigen.

De grote vraag is nu dus: hoe ga ik dat voor elkaar krijgen? Ik zit te denken aan een glaslat, maar zou dat praktisch werken? Sowieso hoef ik er denk ik niet op te rekenen dat de hoek precies uitkomt...

Heeft iemand daar ervaring mee?
Kun je niet gewoon een houten balk (bijvoorbeeld simpel vuren) onder de juiste hoek schulpen met een cirkelzaag? Dat lijkt mij de mooiste oplossing. En volgens mij komt het nou ook niet op 1 graad aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Dat zou ongetwijfeld het gemakkelijkste zijn, ware het niet dat ik geen cirkelzaag heb. Ik ben in het gelukkige bezit van 2 handzagen, een kleine zaagbeugel en een decoupeerzaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Die hebben vaak net een bocht te veel, kom er denk ik niet onderuit om gewoon een steun voor plantenbak te kopen en dan de twee L-vormige profielen los te gebruiken, zoals deze.

Afbeeldingslocatie: https://haxo.nl/uploads/webshop/812919ab5df5289ae23dbacbf0d898a8.jpg

Ach zitten de vleugelmoertjes er ook meteen bij :)

[ Voor 28% gewijzigd door Martinusz op 19-05-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Exigence

Als je niet bang bent voor beetje werk er zijn voor 50,- 10m endoscoop's (waterdicht zou ik nemen) die je soms net dat beetje meer zicht geven..
Als je tussen je stenen een groot genoeg gat boort + voegkit (iets waarmee je het gat weer opvult naderhand..)
kan je snel genoeg achterhalen of het handig/noodzakelijk is met de endoscoop. (daarna lekker op MP zetten)

Bij ons huis was de schuifpui (aluminium) van 20 jaar oud met 1 kapot glas aan vervanging toe.
Alleen een vliering maken (niet geisoleerd) was ook voordelig.

Maar als het in een vertrek(ken) warmer / kouder is dan in andere vertrekken is dat zeker wel een aanwijzing dat je moet isoleren. maar kijk eerst eens of je bv naden en voegen eerst kan doen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb een buisnippel (met schroefdraad) M10, hiervoor moet ik een gat boren waarin deze vastdraait, wat voor boor moet ik dan pakken, 8,5? (Kom ik tegen via Google klopt dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:53:
Ik heb een vraagje en misschien dat hier iemand me kan helpen, ik zit met het volgende probleem:
Boven onze eettafel hangt een lamp, die lamp werkt op een dimmer. In eerste instantie gebruikte ik goedkope AliExpress dimbare led lampen (2 verschillende geprobeerd). Maar die gaan, als ze even aan zijn, enorm knipperen. Nu zit er een relatief dure Philips LED dimbare E27 lamp in, maar die heeft precies hetzelfde probleem, op bepaalde standen knippert hij minder, maar na verloop van tijd begint hij te knipperen. Soms knippert hij een uur niet, maar dan ineens 10 minuten weer wel.

Hij knippert niet als een stroboscoop, maar wel soms een paar keer per minuut. Enig idee waar dit aan kan liggen? Aan de dimmer, toch aan de lamp, of aan de bekabeling o.i.d.?
Een tijd geleden postte ik bovenstaande vraag, waarbij iemand me erop wees dat ik een LED dimmer nodig had. Aangezien ik LED dimmers van de bouwmarkt en zo erg duur vond heb ik besloten dat niet te doen. Toevallig had een vriend (Ali) er nog een liggen die ik over kon nemen voor ongeveer €5,-. Prima bedrag. Had hem vandaag binnen direct geïnstalleerd en het werkt super! :)

Oh die vriend verkoopt ze ook aan anderen :+ https://www.aliexpress.co...Spotlight/1859531182.html

Jullie zullen me niet goed wijs vinden, maar het werkt, dus ik vind het prima :+

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar de achterkant van de dimmer (waar de aansluitingen zitten) was iets groter dan de achterkant van de vorige dimmer, waardoor hij niet in het gat van de muur paste, hij kwam namelijk tegen de schroeven van een of ander plastic ding aan in de muur, dus toen heb ik de schroeven er uit gesloot en de dingen waar de schroeven in gaan gesloopt, nu past het wel en heb het wel vast kunnen zetten :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
miicker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:39:
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar de achterkant van de dimmer (waar de aansluitingen zitten) was iets groter dan de achterkant van de vorige dimmer, waardoor hij niet in het gat van de muur paste, hij kwam namelijk tegen de schroeven van een of ander plastic ding aan in de muur, dus toen heb ik de schroeven er uit gesloot en de dingen waar de schroeven in gaan gesloopt, nu past het wel en heb het wel vast kunnen zetten :+
Dat klinkt - hoewel niet geheel duidelijk - een beetje alsof dingen nu misschien niet helemaal veilig meer zijn...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
dreamscape schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:05:
[...]

Dat klinkt - hoewel niet geheel duidelijk - een beetje alsof dingen nu misschien niet helemaal veilig meer zijn...
Zo klinkt het, maar in de werkelijkheid heb ik alleen wat plastic weggehaald waar schroefdraad inzit zodat de dimmer, of wat voor outlet dan ook, op zijn plek blijft zitten, de schroefdraad is een stuk korter, maar de schroeven zitten er wel nog in, anders zat de dimmer gewoon los in de muur :P
Maar doordat het korter is, paste de dimmer er wel helemaal in, anders stak hij een halve centimeter uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

miicker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:39:
[...]

Jullie zullen me niet goed wijs vinden, maar het werkt, dus ik vind het prima :+
If it's stupid but it works, it ain't stupid. :)

[ Voor 49% gewijzigd door max op 19-05-2017 23:08 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Na al dat geklus van van de week, vandaag de boel maar eens op zijn kop gezet hier binnen. 2 jaar geleden hier komen wonen, alles laten stucen, geschilderd en opgeknapt, nu nog profijt van. :)

Alles weer lekker fris, alles leuk ingericht zo wat eigenlijk mijn 1e idee was. :P Tijd voor een knoepert van een tv nu. >:)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-20-14.55.07-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-20-14.36.54-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-20-14.36.29-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-20-14.36.36-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-20-14.54.53-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-20-14.54.47-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-20-14.37.27-Medium-800x449.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kleine Joopie's worden groot.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja dat is, en mijn kleine broertje liep al een tijdje mij voor de gek te houden dat ik minder haar begon te krijgen, waarschuwde hem al, maar nu is hij ook langzaam aan de beurt. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 20-05-2017 15:55 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:01
Even polsen hoe jullie hier tegenaan kijken.
We hebben een trampoline met een doorsnede van 3,60cm ingegraven in de tuin. Daar omheen van die rubberen tegels. Nu verzakken de tegels (logisch) omdat de grond naar onder de trampoline verschuift. Ik wil hier een soort van damwand plaatsen om dit te voorkomen. Zit erover te denken om golfplaat op rol te kopen van 1 meter hoog en deze rondom de trampoline in te graven, zal dit gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet paaltjes rondom slaan om de meter en dan kan je die rol er tegenaan spijkeren. Ik zie mensen ook weleens kippengaas gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 18:33

Jelte,89

Woodworking

Of gewoon paaltjes op de rol... hoef je daarna ook niks meer te bevestigen

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

Martinusz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:33:
Ik heb een buisnippel (met schroefdraad) M10, hiervoor moet ik een gat boren waarin deze vastdraait, wat voor boor moet ik dan pakken, 8,5? (Kom ik tegen via Google klopt dat)
Klopt, dit is voor de 'normale' tapset (1,2 en 3 tap) hoe groot je moet boren voor een machinetap weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 07:25
Tijdens mijn verbouwing wil ik een aantal radiatoren afkoppelen, omdat er gedeeltelijk vloerverwarming komt. Ik wil eigenlijk het cv systeem dan een paar maanden leeglaten en de ketel uit. Ik woon er niet dus ik kan zonder warm water. Ik vraag me af of dit slecht is voor de ketel en of ik me zorgen moet maken om roest? Of valt dat voor 2 a 3 maanden wel mee? Het gaat om een Nefit ketel uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:49
Stilstaan is redelijk funest voor de pomp van je ketel, met name als deze wat ouder is.
Met zo'n nieuwe zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Heb je ook geen warm water nodig voor de kraan tijdens de verbouwing?
Kan toch verrekte makkelijk zijn om iets uit te kunnen spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Laatst online: 26-09 07:25
Heb een waterkoker ;) maar misschien dat ik het circuit verklein tot 1 verwarming zodat ik nog wel warm water heb en geen pomp problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje..
Iemand ervaring met cheap-ass thermostaat kranen?
Tijdens de badkamer renovatie 2 jaar geleden hebben we vanuit budget oogpunt even een cheap-ass kraan erop gezet + cheap-ass douchekop.. totale set koste 99 euro.. :+ (met oogpunt dat een kraan altijd vervangen kan worden)

Echter is de waterstraal altijd al zeer beperkt geweest, alle waterbesparende rotzooi heb ik er al uitgesloopt.
Maar langzamerhand begin ik me toch te storen dat ik geen harde straal heb die ik eerder wel had.

10 Liter watertappen in de keuken (heet) duurt iets meer dan een minuut, precies volgens specs van de ketel.
Maar in de douche heb ik net 4-5 liter per minuut (warm en koud gecombineerd)..

Nu had ik ook geen hoge verwachtingen van deze kraan, maar vraag me af of een dure kraan een oplossing zal bieden..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:15
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:18:
Vraagje..
Tijdens de badkamer renovatie 2 jaar geleden hebben we vanuit budget oogpunt even een cheap-ass kraan erop gezet + cheap-ass douchekop.. totale set koste 99 euro.. :+ (met oogpunt dat een kraan altijd vervangen kan worden)

Echter is de waterstraal altijd al zeer beperkt geweest, alle waterbesparende rotzooi heb ik er al uitgesloopt.
Maar langzamerhand begin ik me toch te storen dat ik geen harde straal heb die ik eerder wel had.

10 Liter watertappen in de keuken (heet) duurt iets meer dan een minuut, precies volgens specs van de ketel.

Nu had ik ook geen hoge verwachtingen van deze kraan, maar vraag me af of een dure kraan een oplossing zal bieden..
Als je voor de renovatie wel een hardere straal had en tijdens de renovatie zijn er geen dunnere leidingen gelegd (bijv. van 15mm naar 10mm), dan zou een nieuwe kraan een oplossing kunnen zijn. Maar: is de slang van de douchekop niet de belemmerende factor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 08:09
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:18:
Vraagje..

Ervaring hier met Aquavive van de Praxis. Thermostaat van de oude Grohe kraan was kapot en reparatie zou redelijk prijzig zijn voor een 20+ jaar oude kraan. Dus een goedkope Aquavive (90 euro oid) bad/douchekraan (combi) gekocht ter vervanging. En het vullen van het bad duurde bijna ineens dubbel zo lang.. Dus bij de verbouwing gekozen voor een Grohe kraan ;)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leidingen zijn niet veranderd qua diameter..
Vermoed toch echt de kraan.. Maarja wil wel iets meer zekerheid wanneer ik er 200 euro tegenaan gooi.
Meer mensen dezelfde ervaringen als mij en TankiEEE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Als je nu gewoon eens de slang van de kraan afhaalt en dan direct vanuit de kraan de doorstroming meet, dan kun je in ieder geval bepalen of het bij de kraan of de slang/douchekop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ger schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:40:
Als je nu gewoon eens de slang van de kraan afhaalt en dan direct vanuit de kraan de doorstroming meet, dan kun je in ieder geval bepalen of het bij de kraan of de slang/douchekop ligt.
Zo heb ik het ook getest. zelfde verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
Volgens mij staat de doorstroming redelijk los van de prijs. Dus het is imho niet gezegd dat een duurdere kraan meer doorstroming zal gaan bieden. Maar wellicht is er bij duurdere kranen wel betere documentatie te vinden (die aangeeft wat de max flow van die kraan is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Als de leidingen niet veranderd zijn, dan kun je er dus wel vanuit gaan dat het aan de kraan ligt. Je kunt eventueel nog een testje doen met een andere kraan als je die hebt liggen (of indien beschikbaar die van het bad erop schroeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:15
Als je de specs van de huidige kraan nog kan vinden dan kan je nog op volumestroomklasse vergelijken. Op deze site staat halverwege de pagina een tabelletje.

Als je de specs niet hebt, dan zou je het kunnen meten zoals Ger voorstelt. Dan weet je iig waar je mee moet vergelijken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door freggel op 22-05-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Laatst online: 22:15

DSK

boeiend...

We hebben een terras met kleinere tegeltjes aan het einde. Allemaal mooi maar nu beginnen die kleinere tegeltjes zo goed als allemaal los te zitten.
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/tegel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/tegel2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/tegel3.jpg

Is er een eenvoudige manier om dat terug vast te zetten/herstellen? Het lijkt me, misschien moeilijk te zien op de foto, dat er een probleem is met de ondergrond.
Wat zou de beste aanpak hiervoor zijn?

Alvast bedankt voor een nuttige tip :)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:26
DSK schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:56:
We hebben een terras met kleinere tegeltjes aan het einde. Allemaal mooi maar nu beginnen die kleinere tegeltjes zo goed als allemaal los te zitten.
...
Ik heb er niet zoveel verstand van als anderen misschien, maar mogelijk bied een meer flexibele tegellijm oplossing. het lijkt erop dat door het werken van de ondergrond de huidige lijm geknapt is door zijn broze structuur. Ik heb zo geen voorbeelden welke lijm dan het beste is, maar Google is je beste vriend.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
mutsje schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:16:
[...]

Klopt, dit is voor de 'normale' tapset (1,2 en 3 tap) hoe groot je moet boren voor een machinetap weet ik niet.
Het is gelukt, 8,5mm was perfect voor de M10 buisnippel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mrApw7GXRtQWUE6onaNjkp67/medium.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Martinusz op 23-05-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Martinusz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:08:
[...]

Het is gelukt, 8,5mm was perfect voor de M10 buisnippel :)

[afbeelding]
Mooie WGA ;)
Had je er niet beter 1 kunnen pakken met schroefdraad binnenin zodat je dit luchtgat kunt dichtmaken met een simpele bout?
(Ik neem aan dat je hem wilt gebruiken als doorvoer voor je probes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
TravockMD schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:18:
[...]

Mooie WGA ;)
Had je er niet beter 1 kunnen pakken met schroefdraad binnenin zodat je dit luchtgat kunt dichtmaken met een simpele bout?
(Ik neem aan dat je hem wilt gebruiken als doorvoer voor je probes?)
Mwa zoveel warmte zal er niet uit ontsnappen, hij zit op de korte zijde, maar anders zou ik altijd nog zoiets erop kunnen draaien:

Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1VRTuPVXXXXbiXpXXq6xXFXXXc/DIN1587-ROHS-Quality-Acorn-font-b-Nuts-b-font-M3-M4-M5-M6-M8-M10-M12.jpg
iemand die de Nederlandse term weet? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 23-05-2017 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:05
Martinusz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:28:
[...]

Mwa zoveel warmte zal er niet uit ontsnappen, hij zit op de korte zijde, maar anders zou ik altijd nog zoiets erop kunnen draaien:

[afbeelding]
iemand die de Nederlandse term weet? :P
Dopmoer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
DSK schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:56:

Is er een eenvoudige manier om dat terug vast te zetten/herstellen? Het lijkt me, misschien moeilijk te zien op de foto, dat er een probleem is met de ondergrond.
Wat zou de beste aanpak hiervoor zijn?

Alvast bedankt voor een nuttige tip :)
Wat zit er precies onder het tegeltje ?
Is dat een betonlaag of zand ? Met zand kun je namelijk niet zoveel doen, daar valt niets aan vast te plakken.
Als het beton is zou ik kijken of je ze met tegellijm (voor buiten, als dat bestaat) opnieuw vast kunt zetten. Daarna goed voegen met een waterdichte voeg (als dat bestaat), als er vocht onder de tegel zit, en die bevriest dan klapt je tegel er komende winter weer uit.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Weet iemand waar je opvulringen kan bestellen om 12 mm te overbruggen?

Ik kan deze vinden maar die zijn 6mm dik
De gipsplaten die ik gebruik zijn 12,5 mm, of is die laatste 6mm niet noodzakelijk en kan is het alsnog wel vastschroeven? (of 2x 6mm, maar dat lijkt me niet stevig)

Ik zit er aan te denken om tussen de gipsplaten en houtenframes, nog een laag 9mm OSB te plaatsen
Het zou dan makkelijk zijn als ik de WCD's in de OSB platen vast kan zetten

Of zou die 9mm laag helemaal zinloos zijn, lijkt mij wel handig om kleine dingen direct aan te kunnen schroeven :P

De wanden waar echt zwaarder spul aan komt te hangen (TV etc) wil ik sowieso voorzien van 18mm OSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
Die opvulringen zijn zo gemaakt dat je er meerdere op elkaar kan leggen, ze vallen in elkaar.

Dus je kan gewoon 2x6mm doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:18
FabianGTI schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:48:

De gipsplaten die ik gebruik zijn 12,5 mm, of is die laatste 6mm niet noodzakelijk en kan is het alsnog wel vastschroeven? (of 2x 6mm, maar dat lijkt me niet stevig)

Ik zit er aan te denken om tussen de gipsplaten en houtenframes, nog een laag 9mm OSB te plaatsen

Of zou die 9mm laag helemaal zinloos zijn, lijkt mij wel handig om kleine dingen direct aan te kunnen schroeven :P

De wanden waar echt zwaarder spul aan komt te hangen (TV etc) wil ik sowieso voorzien van 18mm OSB
Kun je de inbouwdozen niet gewoon ondieper inbouwen? Ik heb ook 12.5 mm gipsplaten thuis gebruikt maar dat probleem niet gehad. Of heb je een aparte constructie waardoor dat niet mogelijk is?

ik vond dit nog: http://www.elektrototaalm...TYLdUESV5ZRhCWRoCsnHw_wcB

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
Ik heb destijds gewoon holle wand inbouwdozen gebruikt van ABB voor mijn voorzetwandjes met gipsplaat. Deze kun je gewoon in de gipsplaat monteren (evt tot 2 platen dik) dus met een 9mm OSB erachter zal ook wel lukken.

http://www.hornbach.nl/sh...-5-8/8389262/artikel.html

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online

want?
Je kunt toch gewoon een hollewanddoos pakken van bijvoorbeeld attema er van voren in drukken? Die doos kan klemmen in wanden van 27,5mm. je wcd schroef je weer vast aan de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Ik heb zelf van Attema

Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/493/327/91/DV_8_4178433_01_4c_NL_20141110164134.jpg

Misschien dat het bij 9mm nog nét gaat (buisjes die naar boven steken hebben niet mega veel ruimte), maar bij de 18mm wand ging het sowieso niet passen

Leek mij zelf makkelijk om ze te monteren op de 9mm osb, dan weet je namelijk zeker dat de haakjes die alles vast moeten houden, ook daadwerkelijk vastzitten

Blijft alsnog een waardeloos systeem :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
Vraagje.

heb een Faber Moederhaard, een CV Select B11BS
Vanochtend met CV bezig geweest, dus leeg laten lopen her en der.
Nu bijgevuld, ik start op en de pomp maakt plots een zooi herrie, een soort schurend geluid. Zou je denken lucht. Hoogste punt ontlucht, haard heeft ook een ontluchtingspunt en overal komt water uit.

Wat zou het nog kunnen zijn? Vuil in de pomp?

Edit ; CV vlam gaat uit na een klein minuutje fikken. Las de pomp uitslaat, kan ik hem weer aandoen, daarvoor niet. Ergo, ik denk dat er een beveiliging aanschiet. En dat zou dan toch wijzen op lucht in de CV-reservoir dat te warm wordt. En daarmee toch de herrie verklaart. Nu dus op zoek naar een andere ontluchting op mijn haard.

Edit 2 ; Wat ik dacht dat een toerentalschroef was van mijn pomp, bleek de ontluchtingsschroef te zijn. Oftewel, het werkt bijna.

[ Voor 42% gewijzigd door maartend op 23-05-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:04
Vorige week eindelijk de sleutel van ons huis gekregen, en nu tijd om het een en ander aan te pakken.
Ook alvast een tweetal vragen aan jullie.

In de bijbouw zitten er van deze platen tegen de muur en plafonds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fxx5eUmObdMpHHRCgkSGpOeQ/thumb.jpg
Om deze te verven (of latexen?) moet er eerst iets gebeuren met de ondergrond of een bepaalde hechtlaag neem ik aan?
Kan iemand mij vertellen wat ik daarmee het beste kan doen?

En de andere vraag gaat om de muren boven.
Daar zit/zat latex, verf, stuc, behang... Van alles wat.
Wat zijn mijn opties met die muren als ik het zelf wil doen en niet kan stuccen.

Alles glad maken met alabastine?
Structuurverf?
Vliesbehang?

Makkelijkste en beste (op termijn) is geloof ik structuurverf?
Of wat is jullie kijk daar op.

En dan gaten vullen. Schuren? Primer en dan de structuurverf.
Daarna nog latexen of is dat dan niet meer nodig.
1 kamer is geheel donkergroen. Weet niet of structuurverf direct dekkend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 22:52

BCC

De gipsplaten die ik gebruik zijn 12,5 mm, of is die laatste 6mm niet noodzakelijk en kan is het alsnog wel vastschroeven? (of 2x 6mm, maar dat lijkt me
Je kan ook gewoon de goede dozen plaatsen :) https://www.elektroshop.n...x16mm-2x19mm-hw50-nl.html

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 16:48
NeutraleTeun schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:37:
[afbeelding]
Om deze te verven (of latexen?) moet er eerst iets gebeuren met de ondergrond of een bepaalde hechtlaag neem ik aan?
Het ziet eruit als een systeemwand. Is de toplaag van plastic?

Je kan er in ieder geval niet zoveel mee doen qua schilderen of behangen dan...
Wat zijn mijn opties met die muren als ik het zelf wil doen en niet kan stuccen.

Structuurverf?
Vliesbehang?

Eerst zo goed als mogelijk alle behang eraf, gaten vullen met alabastine, glad schuren, dan eventueel donkere onderlagen wit latexen, en daarna structuurverf. De structuurverf zorgt ervoor dat je inderdaad niet alle beschadigingen meer ziet, maar een zo glad mogelijke ondergrond is wel handig.

Dus eerst glad, dan wit, dan structuurverf op kleur gemengd.

Bij donkere structuurverfkleuren kan je de onderlaag grijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Top!

Het zijn inderdaad van die geperst papier/hout geplastificeerde panelen/schroten met structuur.

Om die fris te krijgen moet er dus gepoetst worden?
Bij de laatste ronde door het huis werd ons verteld/wijsgemaakt dat dat te verven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik wil in onze tuin een muurtje maken van 15x15x80cm stapelblokken in halfsteens verband over de gehele breedte (9m) van de tuin. Ongeveer 25cm hoog. Dus 2 lagen stapelblokken waarvan de eerste 5cm onder maaiveld ligt.
Ben van plan het als volgt aan te pakken:

- Geul graven.
- 15cm ophoogzand storten.
- Als fundering 10x20x100 opsluitbanden waterpas plaatsen.
- Stapelblokken plaatsen. Verlijmen aan de opsluitbanden en onderling met elkaar m.b.v een steenlijm/kit.

Kan iemand bevestigen of ik dit zo goed aanpak? Wat is een goede steenlijm/kit hiervoor? Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

NeutraleTeun schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:11:
Top!

Het zijn inderdaad van die geperst papier/hout geplastificeerde panelen/schroten met structuur.

Om die fris te krijgen moet er dus gepoetst worden?
Bij de laatste ronde door het huis werd ons verteld/wijsgemaakt dat dat te verven was.
Met een kunstofprimer (dun!) is het prima te schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vorige week eindelijk de sleutel van ons huis gekregen, en nu tijd om het een en ander aan te pakken.

[afbeelding]

Structuurverf?
Vliesbehang?

Zou die platen eruit trekken en gipsplaat met afgeschuinde kanten ervoor in de plaats zetten. In die kanten kan dan stucgaas, daarna vullen met fix n finish en sausen in de gewenste kleur. Goed zelf te doen en mooi resultaat.

Die platen zijn voor in een goedkoop kantoor, niet voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Chic schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:16:
Ik wil in onze tuin een muurtje maken van 15x15x80cm stapelblokken in halfsteens verband over de gehele breedte (9m) van de tuin. Ongeveer 25cm hoog. Dus 2 lagen stapelblokken waarvan de eerste 5cm onder maaiveld ligt.

- Geul graven.
- Stapelblokken plaatsen. Verlijmen aan de opsluitbanden en onderling met elkaar m.b.v een steenlijm/kit.

Kan iemand bevestigen of ik dit zo goed aanpak? Wat is een goede steenlijm/kit hiervoor? Tips zijn welkom :)
Heb hier niet zoveel vertrouwen in als je een breder blok op een smallere (opsluitband)fundering plaatst.
Je kunt beter een bredere fundering hebben. Koop bijvoorbeeld wat goedkope 30x30 trottoirtegels of grindtegels en doe die er onder. De grond niet roeren en een waterpas gebruiken.

Ik vraag bij af of lijmen van te muur met de fundering wel zin heeft. Er is te weinig verband (maar 2 a 3 lagen om een sterk geheel te vormen. De blokken zou ik wel onderling verlijmen want die zijn behoorlijk smal en met verlijmen verklein je de kans van omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Zag bij een bouwtoko gipsplaten van 120cm ipv 60cm breed
iemand ervaring met deze .. ?

ik zag ze en ik denk makkelijk minder platen voor mijn klus projecten .. totdat ik realiseerde dat ik ze wellicht wel eens te zwaar en iets met hoe krijg ik ze door het trapgat heen :)

[ Voor 66% gewijzigd door vso op 24-05-2017 21:47 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Chic schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:16:

- Geul graven.

Laatst bij een vriend een muurtje aangepast waar de hoveniers deze zelfde constructie hadden toegepast. (bakken) met 40x20x15 stenen .. 4 laags en ook opsluitbanden als "fundering"

Als lijm hadden ze PUR gebruikt , de vriend heeft nu montage kit er tussen gespoten ..

Achteraf gedacht:
Pur is denk ik beter dan lijm/kit omdat het goed genoeg hecht en lijm/kit is lastiger te verwijderen (lees je breekt stenen) terwijl het pur met een beitel/wig beter te verwijderen was .. even schoonschrapen met een spatel en je kan weer hergebruiken. Met lijm / montage kit vermoed ik dat je hier een uitdaging krijgt..

ps als je dit doet zou ik gelijk 2 dingen meenemen
1) leiding voor bv elektra
2) grindkoffer (grind in worteldoek) 1cm per meter verval
Graaf wat dieper, leg worteldoek neer van voor naar achter.. laagje van 10/20cm grind (of kapot geslagen steen) sla het worteldoek er overheen .. eventueel leidingwerk of grondkabel. en dan laagje zand om je banden op te leggen..

Grindkoffer is ideaal om het water snel weg te krijgen.. je kan kiezen om op strategische plaatsen een diepe put te maken en met steen dergelijke oplossing te doen.. zo heb ik het in mijn tuin gedaan. (was gelijk van overschot steen af)
worteldoek had ik bij de action gescoord voor minder dan 2 euro per rol .. het is wat minder stevig .. maar /care zit toch onder de grond.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Sethro schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:31:
[...]

Zou die platen eruit trekken en gipsplaat met afgeschuinde kanten ervoor in de plaats zetten. In die kanten kan dan stucgaas, daarna vullen met fix n finish en sausen in de gewenste kleur. Goed zelf te doen en mooi resultaat.

Die platen zijn voor in een goedkoop kantoor, niet voor thuis.
Dat wordt dan wel meteen weer een iets grotere klus.
Woon je in de buurt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
NeutraleTeun schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:09:
[...]

Dat snap ik, ik vind het altijd zo zonde als er in huizen de afwerking net niet klopt.

Kost vaak de wereld niet maar maakt het wel af. Ik zou het dus altijd doen.

Daarbij heb je twee opties; de duurdere 4AK gipsplaten gebruiken en afwerken met vuller of de allergoedkoopste stucplaat kopen en (vb via werkspot) een stucadoor zoeken die de afwerking gaat doen. Met beetje zoeken kost dat 10e / m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NeutraleTeun schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:09:
[...]

je kan met kunstof primer de platen verven .. maar aangezien het een bijbouw betreft .. zou ik ermee wachten als de temperatuur te sterk schommelt zomer/winter kan je wellicht gelijk tussen het gips en muur wat met isolatie doen.

Huurhuis zou ik niet teveel werk doen, en is gaten vullen met vulmiddel en eroverheen behangen.. (glad behang kan je altijd verven)
Koophuis, tja trek gewoon alles van de muur en pak het kamer voor kamer aan.

stucen ligt een beetje aan de muur hoe "recht' deze is .. en je gewenste afwerking.
Op tv zie je dat ze een paar cm dikke laag aanbrengen en gladstrijken, daar betaal je de vakman voor.
Zelf maak ik een klein beetje aan in "pindasaus" dikte .. en een grote vlaksppaan en grote spatel en in 2 of 3x 99% van de gaten dicht. als je wilt schuren beetje natsproeien (verminderd stof) ..
als je daarna structuur verf pakt zie je niks meer :)

Reken op minimaal 2 lagen verf, Ben je vaak goedkoper uit dan dure super dekkende verf. afhankelijk van de ondergrond (vliesbehang bv) will het nogal erg zuigen .. en dan is voorstrijkmiddel zeker niet onverstandig.
We hadden (karwei merk OK latex) in de aanbieding gebruikt om een paarse muur in 2x wit te krijgen.
1ste laag was ff dunne laag, 12 uur later 2de laag.. (was paars geverft behang)

ps let wel op .. behang verven moet je niet te nat laten worden .. want dan trek je met de roller het behang eraf.. en met een 2de laag heb je hier minder last van en kan je het iets dikker doen.
tussentijds je vachtroller ff in een plasticzak doen dicht tapen en op een koude donkere plek bewaren.. kan je die gewoon weer gebruiken .. langere tijd .. even afspoelen en dan "nat" in de zak ..

Als je rook/vette muren hebt .. is bv een plantenspuit die je op druk brengt met water en met (wibra) dasty schoonmaak middel .. en even afneemt met oude doeken .. dan hecht je verf beter ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 22:01
nokiaan958GB schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:42:
[...]

Heb hier niet zoveel vertrouwen in als je een breder blok op een smallere (opsluitband)fundering plaatst.
Je kunt beter een bredere fundering hebben. Koop bijvoorbeeld wat goedkope 30x30 trottoirtegels of grindtegels en doe die er onder. De grond niet roeren en een waterpas gebruiken.

Ik vraag bij af of lijmen van te muur met de fundering wel zin heeft. Er is te weinig verband (maar 2 a 3 lagen om een sterk geheel te vormen. De blokken zou ik wel onderling verlijmen want die zijn behoorlijk smal en met verlijmen verklein je de kans van omvallen.
Ik wil de opsluitbanden op de zij leggen. Dus de stapelblokken komen op het 20cm brede vlak. Is nog niet zo breed als grindtegels, maar ik heb ze liggen en door hun lengte en gewicht lijkt het me een goede basis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Random
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dal8P4m60UEeEl4mIJe64Kf5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zr2JUbwEQfgAptnKQEYB7XC8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BLjNBZUUSgq7iV3q5sLGodDX/thumb.jpg

Zo zien de kamers er boven momenteel uit.
Alles is al kaal. Vandaag alles vullen, bijschuren en voorwerken.

De bijbouw zijn 3 ruimtes, totaal 30m2.
Zal vandaag ook eens kijken wat achter de platen zit.
Werkspot had ik al een oproep geplaatst voor een stukadoor.
Ik woon zelf in Limburg en de enige reactie die ik kreeg was van iemand uit Amsterdam.
Ik zal dus iets actiever moeten zoeken en benaderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Mijn ervaring is dat de goede stucadoors echt niet zelf hoeven te zoeken om werk. De meesten zitten 3 tot 4 maanden vooruit al volgepland, constant :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:22
Vandaag even bezig geweest om laminaat op een muur te plaatsen.
Ik had van te voren niet verwacht dat het zo lastig zou zijn. Als ik de planken horizontaal had gedaan was het waarschijnlijk relatief makkelijk geweest, maar zo verticaal is toch wel knap vervelend.

Al met al erg tevreden met het resultaat, bij de laatste rij met planken aan de rechterkant zit een kleine kier. Dit omdat het niet anders kon en omdat mogelijk het laminaat nog gaat werken?
Morgen moet ik dat touwplankding weer even ophangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f1VA2KXgIRUkqwT236JhnLIQ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CnqJBfi8RTvO605hwUgis9Hb/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/byR753oexUBTZ3LhGiAhxnOC/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JTpTTrtA3AKK8koe5dN0H6nZ/medium.jpg

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:00
Chic schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:40:
[...]

Ik wil de opsluitbanden op de zij leggen. Dus de stapelblokken komen op het 20cm brede vlak. Is nog niet zo breed als grindtegels, maar ik heb ze liggen en door hun lengte en gewicht lijkt het me een goede basis. :)
Werkt prima, hier ook gedaan, goed zandbed wat goed aangestampt is, eerst de oude grindtegels opgemaakt, (waren er nogal wat) en de rest met gewone opsluitbandjes op z'n kant gedaan, staat hier al jaren als een huis.

Ik weet niet of je er ook langs loopt/fietst oid. maar hier alle blokken verlijmd met flexibele montage kit. De tuinboer adviseerde zijn lijm maar die wordt hard, en als je er dan eens een x te hard tegen aan tikt knapt je de steen los van je muurtje (bij de buren al meermalig gezien).

kleine tip: leg eerst de stenen uit in het verband (of iig per laag) en ga ze dan pas lijmen, want het is wel zo wat @vso zegt, die kit krijg je lastig van je stenen af als je het verkeerd hebt gedaan..
Let ook goed op of er een boven/onder/zijkant aan zit met het verlijmen.

P.S. wij hebben hier de stenen wel verlijmd aan de fundering..

vb tuin
vb stenenvb kit

Links hoe het er hier uit ziet globaal, en rechts een detail foto van het OPLETTEN met waar je kit smeert

[ Voor 21% gewijzigd door Annuk op 25-05-2017 20:00 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Annuk schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:40:
[...]

Werkt prima, hier ook gedaan, goed zandbed wat goed aangestampt is, eerst de oude grindtegels opgemaakt, (waren er nogal wat) en de rest met gewone opsluitbandjes op z'n kant gedaan, staat hier al jaren als een huis.

Ik weet niet of je er ook langs loopt/fietst oid. maar hier alle blokken verlijmd met flexibele montage kit. De tuinboer adviseerde zijn lijm maar die wordt hard, en als je er dan eens een x te hard tegen aan tikt knapt je de steen los van je muurtje (bij de buren al meermalig gezien).

kleine tip: leg eerst de stenen uit in het verband (of iig per laag) en ga ze dan pas lijmen, want het is wel zo wat @vso zegt, die kit krijg je lastig van je stenen af als je het verkeerd hebt gedaan..
Let ook goed op of er een boven/onder/zijkant aan zit met het verlijmen.

P.S. wij hebben hier de stenen wel verlijmd aan de fundering..

vb tuin
[afbeelding][afbeelding]

Links hoe het er hier uit ziet globaal, en rechts een detail foto van het OPLETTEN met waar je kit smeert
Aantrillen +1 ja doen ..

Daarom PUR ipv kit niet alleen hecht dat beter maar het is makkelijker schoon te maken..
De stenen die ik weggehaald had bij die vriend lagen er enige tijd (meer dan 7 jaar) de vorige bewoners hebben de 7 jaar er gewoond en de tuin zo overgenomen. vertelde de buurman.
we kregen het niet los"getrapt" met een wig was het simpel echter los te halen .. spatel was ff schoonschrapen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Annuk schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:40:
[...]Links hoe het er hier uit ziet globaal, en rechts een detail foto van het OPLETTEN met waar je kit smeert
Idem hier, achteraf gezien had ik zwarte kit moeten pakken |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:00
vso schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:23:
[...]

Aantrillen +1 ja doen ..

Daarom PUR ipv kit niet alleen hecht dat beter maar het is makkelijker schoon te maken..
De stenen die ik weggehaald had bij die vriend lagen er enige tijd (meer dan 7 jaar) de vorige bewoners hebben de 7 jaar er gewoond en de tuin zo overgenomen. vertelde de buurman.
we kregen het niet los"getrapt" met een wig was het simpel echter los te halen .. spatel was ff schoonschrapen.
Ben het er niet mee eens dat PUR beter hecht in dit geval ;) wat schoonmaken betreft mee eens.
Maar hier ben ik al meer malig tegenop gefietst met m'n bezopen kop en staat nog steeds. Bij de buren, zelfde blokken maar soort bruislijm of pur achtig iets en die hebben al meer malig moeten her-lijmen omdat de blokken los komen.
(M'n pa zat in het wereldje en volgens hem was de gebruikte kit beter dan die van de steen/tuin boer en stukken goedkoper ;)
Erwin schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:41:
[...]

Idem hier, achteraf gezien had ik zwarte kit moeten pakken |:( .
Inderdaad bij voorkeur zwart of grijs gebruiken en opletten dat je echt in het midden lijmt dan komt het er ook niet tussen vandaan.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online

[afbeelding]

Structuurverf?
Vliesbehang?

Kunststofprimer of een 2-componenten primer gebruiken. Heb hier een paar cementvezelaten met glad oppervlak, eerste keer schilderen lag het er in een paar maand af. Zit nu epoxy primer op, lijkt veel beter te hechten. Is alleen niet fijn voor binnengebruik.

Weet niet wat er achter die platen zit, als het tegen een buitenmuur zit is de kans groot dat je PIR isolatieplaten met afwerklaag hebt. In dat geval zou ik er eerder gips overheen schroeven dan de hele zooi verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 18:33:
Vandaag even bezig geweest om laminaat op een muur te plaatsen.
Ik had van te voren niet verwacht dat het zo lastig zou zijn. Als ik de planken horizontaal had gedaan was het waarschijnlijk relatief makkelijk geweest, maar zo verticaal is toch wel knap vervelend.

Al met al erg tevreden met het resultaat, bij de laatste rij met planken aan de rechterkant zit een kleine kier. Dit omdat het niet anders kon en omdat mogelijk het laminaat nog gaat werken?
Morgen moet ik dat touwplankding weer even ophangen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij mijn oma zit er vloerbedekking tegen de muur, maar ik zie nu dat dingen die bedoeld zijn voor de vloer op de muur plakken weer helemaal in is :+
Nee ziet er gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
miicker schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:46:
[...]

Bij mijn oma zit er vloerbedekking tegen de muur, maar ik zie nu dat dingen die bedoeld zijn voor de vloer op de muur plakken weer helemaal in is :+
Nee ziet er gaaf uit!
Je oma heeft er een knuffelmuur van gemaakt? :+
Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:56:
[...]

Je oma heeft er een knuffelmuur van gemaakt? :+
Thnx!
Ja waarschijnlijk :+ Nee geen idee, heb het wel vaker gezien bij oude huizen :P Weet ook niet of ze het zelf gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
Wat is jullie ervaring met dergelijke kits? Word gek van de vorige bewoner en al zijn dolgedraaide schroeven.

https://www.hbm-machines....n-removerset-model-grabit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Muncher schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:45:
Wat is jullie ervaring met dergelijke kits? Word gek van de vorige bewoner en al zijn dolgedraaide schroeven.

Schijnt dat als je er een elastiek overheen doet en dan je schroevendraaier gebruikt ze redelijk makkelijk weer los komen, geen idee of het werkt tho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:58
miicker schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:32:
[...]

Schijnt dat als je er een elastiek overheen doet en dan je schroevendraaier gebruikt ze redelijk makkelijk weer los komen, geen idee of het werkt tho.
Geprobeerd met compleet verroeste schroeven, werkte niet echt (al kwam dat waarschijnlijk meer omdat de schroeven al 60 jaar op die plek zaten). Met redelijk nieuwe schroeven werkt het vaak wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

De keren dat ik ze nodig had heb ik staan vloeken .. ik denk dat je ze in unieke gevallen kan gebruiken ..
(bij mij 0 keer van de 10 keer succes)

- met een dremel en snijblad om een gleuf te slijpen werkt denk beter
- rubberband schijnt te werken
-

Overgens iets wat ik in het begin deed is met 1 bitje alles los schroeven .. en rot kwaliteit bitjes ..
duur setje van merk x gekocht en bij twijfel meerdere bitjes proberen .. er is er altijd wel 1 die zeer goed past. dit scheelt heel veel gevloek .. en noodzaak voor gezeur met truukjes.
bitjes met slechte kop vreten ze snel het beetje grip wat je had weg ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:31
De best passende bit vinden en de schroefmachine op z'n langzaamst zetten, en voldoende druk erop uitoefenen.
Maar goed, als ze al helemaal kapot gedraaid zijn met het monteren, dan wordt het lastig.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44

B2

wa' seggie?

Ik had een stuk of 10 oude veiligheidsschroeven in van die lelijke opzet sloten. Ongeveer 5 gingen goed, 5 'boorde' ik dwars door de schroef heen.. Bij nieuwe schroeven werkt het idd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47
!null schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:12:
De best passende bit vinden en de schroefmachine op z'n langzaamst zetten, en voldoende druk erop uitoefenen.
Maar goed, als ze al helemaal kapot gedraaid zijn met het monteren, dan wordt het lastig.
Inderdaad :) Het grootste probleem met verroeste schroeven is (bij onze schutting bijvoorbeeld... ik snap niet waarom ze daar geen RVS voor hebben gebruikt, inmiddels heb ik het grootste deel dus ook vervangen) dat ik moet de juiste bits wel grip heb, maar dat vervolgens de kop van de rest van de schroef afbreekt... dan ben je dus nog net zo ver als waar je begon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:48
vso schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:43:
Zag bij een bouwtoko gipsplaten van 120cm ipv 60cm breed
iemand ervaring met deze .. ?

ik zag ze en ik denk makkelijk minder platen voor mijn klus projecten .. totdat ik realiseerde dat ik ze wellicht wel eens te zwaar en iets met hoe krijg ik ze door het trapgat heen :)
Platen van 120 zijn top; veel minder afsmeer werk. Natuurlijk zijn ze ook 2 keer zo zwaar, maar als je ze met z'n twee-en zet, gaat het prima. Het gaat natuurlijk ook 2 keer zo snel!
Overigens heb ik ze door het raam naar boven getild (was 130 breed), dat paste prima! 8)

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

jckw schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Platen van 120 zijn top; veel minder afsmeer werk. Natuurlijk zijn ze ook 2 keer zo zwaar, maar als je ze met z'n twee-en zet, gaat het prima. Het gaat natuurlijk ook 2 keer zo snel!
Overigens heb ik ze door het raam naar boven getild (was 130 breed), dat paste prima! 8)
lol het verbaasde me eigenlijk hoe "zwaar" die krengen zijn .. het is inderdaad geen 1 mans klus.
maar dat gezegd .. wat ik ga doen moet er minimaal 2 man zijn.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
_JGC_ schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:17:
[...]

Weet niet wat er achter die platen zit, als het tegen een buitenmuur zit is de kans groot dat je PIR isolatieplaten met afwerklaag hebt. In dat geval zou ik er eerder gips overheen schroeven dan de hele zooi verwijderen.
Voor degene die nog nieuwsgierig is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0DxiokbRNalM2qNGiJalf1Ca/thumb.jpg
Lijken me een soort stuc platen? Zit zo'n 10cm glas/steenwol tussen.
Platen zitten wel overal goed vastgekit. Als ik dit los ga halen dan wordt het wel echt een sloopklus.
Denk dat ik dan gewoon op zoek ga naar een geschikte primer en een leuk kleurtje.

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-05-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
NeutraleTeun schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:15:
[...]

Voor degene die nog nieuwsgierig is.
[afbeelding]
Lijken me een soort stuc platen? Zit zo'n 10cm glas/steenwol tussen.
Platen zitten wel overal goed vastgekit. Als ik dit los ga halen dan wordt het wel echt een sloopklus.
Denk dat ik dan gewoon op zoek ga naar een geschikte primer en een leuk kleurtje.
Of er gewoon nog een laag gipsplaat tegenaan schroeven. Beter geïsoleerd, extra brandwerend en mooier afgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Sethro schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:47:
[...]

Of er gewoon nog een laag gipsplaat tegenaan schroeven. Beter geïsoleerd, extra brandwerend en mooier afgewerkt!
het lijkt net op de foto of er al gipsplaat tegenaan zit..

@NeutraleTeun Zoals ik zei tegen Sethro, welicht ben je sneller klaar door de als er houten platen zijn die eraf te rukken. Ja je trekt wellicht gips weg .. maar niet te dik gips vulmiddel en een paar keer smeren en ze zitten dicht. dan kan je meteen latex eroverheen doen. is het te erg kan je altijd nog een laag gips platen eroverheen schroeven en heb je minder smeer werknodig .. .

maar dit scheelt bergen werk vermoed ik .. de isolatie als die tot bovenaan zit .. lekker laten zitten .. niet wegslopen ..

ps als je dubbel gipsplaat doet .. en je wilt dingen aan de wand hangen ... doe dan OSB plaat ipv gips op strategische plekken voordat je smeert & verft .. je ziet er niks van na het verven .. Maar als je wat ophangt ben je blij dat hout ipv gips hebt.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gipsvinyl plaat volgens wat zoekwerk.

De ruimtes zijn dus al geïsoleerd en er zitten al gipswandjes op, en geen houten platen?

Als ik er nog eens gipsplaten voor moet gaan zetten dan krijgt alles ook weer een extra afstandje.
Zoals schakelmateriaal, kranen, spotjes, kozijnen/lichtkoepels.
In elke ruimte staat ook al een radiator.

Enige wat nu niet zo netjes is is de afwerking van de lijstjes. Wellicht dat ik daar gewoon iets mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:05

breinonline

Are you afraid to be known?

Er zitten metalen profielen in aan je foto van de binnenkant te zien dus geen hout nee. Kan je de strips in de naden niet verwijderen en die met gaas en jointfiller afwerken? Daarna schilderen of behangen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 10:10
Ik heb recent een huis gekocht en wil daar alle stopcontacten verlagen. Alle stopcontacten zijn ongeaard, en aangezien ik dan toch nieuwe draden van de centraaldozen moet trekken wou ik gelijk alles geaard maken.

Nu gaan er van alle groepen in mijn groepenkast aarde-draden de buizen in, maar zie ik in slecht één centraaldoos ook een aardedraad. Iemand een handige tip om alle andere aardedraden op te sporen, of zit er niets anders op dan nieuwe draden van de groepenkast te trekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
Aangezien het heerlijk warm klusweer was vandaag, vond ik het wel een goed idee om te klussen :')
Ik had eerder al een planktouwhangiets, maar deze vonden we niet zo heel mooi, en aangezien ik laatst al laminaat op de muur had gemaakt, was het nu een goed moment om het planktouwhangiets te vervangen.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f1VA2KXgIRUkqwT236JhnLIQ/medium.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WGZqQZfopkDBRFikIibPewYw/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IgspFVG1kzFu4W03iNq6PQI7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MMy2rDct2lpYrCExqHB6gQ4v/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
BasPH schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:33:
Ik heb recent een huis gekocht en wil daar alle stopcontacten verlagen. Alle stopcontacten zijn ongeaard, en aangezien ik dan toch nieuwe draden van de centraaldozen moet trekken wou ik gelijk alles geaard maken.

Nu gaan er van alle groepen in mijn groepenkast aarde-draden de buizen in, maar zie ik in slecht één centraaldoos ook een aardedraad. Iemand een handige tip om alle andere aardedraden op te sporen, of zit er niets anders op dan nieuwe draden van de groepenkast te trekken?
Heb hier laatst even gekeken toen ik de lamp ging vervangen, hier kwam een aarddraad binnen en ging die direct door in een buis naarboven. Bijna niet te zien.

Kijk dus nog eens goed of je stiekem toch ergens een verdacht draadje ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Remy!!!! schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:34:
Aangezien het heerlijk warm klusweer was vandaag, vond ik het wel een goed idee om te klussen :')
Ik had eerder al een planktouwhangiets, maar deze vonden we niet zo heel mooi, en aangezien ik laatst al laminaat op de muur had gemaakt, was het nu een goed moment om het planktouwhangiets te vervangen.

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes, maar ben je niet bang dat die planken tussen de knopen uit schieten en de hele boel op de grond klettert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

dubbel :X

[ Voor 97% gewijzigd door max op 27-05-2017 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
max schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:40:
[...]

Netjes, maar ben je niet bang dat die planken tussen de knopen uit schieten en de hele boel op de grond klettert?
Nee totaal niet, de touwgleuven in de planken zijn een heel stuk kleiner dan de knopen. En de spullen op de planken zorgen ervoor dat er een goed gewicht op blijft, zodat alles strak blijft staan.

De vorige versie hebben we een kleine 2 jaar gehad, en nooit problemen mee gehad. En nu heb ik er een extra hoofdtouw (die in het midden) erbij gedaan om het gewicht beter te verdelen/ondersteunen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:50
Ik heb mijn nieuwe TV (LG OLED B6) en soundbar (Sony HT-RT5) ook maar even een mooi plekje gegeven.
Nieuwe TV, nieuwe soundbar en oud tvkastje kon echt niet meer dus gisteren maar besloten om een TV wand te maken.
Zo veel mogelijk er achter weggewerkt zoals alle bedrading, modem, router met PI-Hole, Wifi access point.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s7eJPmh.jpg

Nog te doen: Kabels wegwerken naar en in de plint en een LED stip er achter maken voor de sfeerverlichting. :Y

Wel blij dat alles gelukt is want op het moment dat je grote gaten in de muur begint te boren kun je niet meer terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39
Tegels?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Leisteen look laminaat?
Hornbach?
Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.