[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.342 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 19:19

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik verveelde me zondag en heb mijn kluslijst erbij gepakt. Moest niet te groot zijn en heb ervoor gekozen de draingoot voor de schuifpui af te werken met een stukje "gras". Even naar de hornbach gefietst. Ik had 4,65m*0,20m nodig en de rollen bij de horbach gingen tot 4m. dus 2x20cm gehaald. Had nog een stukje over. samen met reststuk multplex en restjes alu hoeklijn een ingelijst stuk gras gemaakt. Ik ga daar nog wat tilantias erbij zetten en dan ga ik m misschien boven mijn bureau ophangen met daarachter wat indirecte verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8TaAZX1qTgrvXOfqeSMBTwgl/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UqYkKVoALLjkZMtMNMtZ6DJS/medium.jpg

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05

krietjur

Where am I?

Leuk idee dat kunstgras voor de schuifpui langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zuluman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:57:
Ik verveelde me zondag en heb mijn kluslijst erbij gepakt. Moest niet te groot zijn en heb ervoor gekozen de draingoot voor de schuifpui af te werken met een stukje "gras". Even naar de hornbach gefietst. Ik had 4,65m*0,20m nodig en de rollen bij de horbach gingen tot 4m. dus 2x20cm gehaald. Had nog een stukje over. samen met reststuk multplex en restjes alu hoeklijn een ingelijst stuk gras gemaakt. Ik ga daar nog wat tilantias erbij zetten en dan ga ik m misschien boven mijn bureau ophangen met daarachter wat indirecte verlichting.

[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk gedaan!

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-09 19:10
Idanue schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:29:
Ik heb mijn nieuwe TV (LG OLED B6) en soundbar (Sony HT-RT5) ook maar even een mooi plekje gegeven.
Nieuwe TV, nieuwe soundbar en oud tvkastje kon echt niet meer dus gisteren maar besloten om een TV wand te maken.
Zo veel mogelijk er achter weggewerkt zoals alle bedrading, modem, router met PI-Hole, Wifi access point.

[afbeelding]

Nog te doen: Kabels wegwerken naar en in de plint en een LED stip er achter maken voor de sfeerverlichting. :Y

Wel blij dat alles gelukt is want op het moment dat je grote gaten in de muur begint te boren kun je niet meer terug. :P
Ben zeer benieuwd nu naar het totaalplaatje, misschien als je klaar bent nog een totaalfoto maken? :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09 09:55
Jordymt schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:19:
[...]
Ben zeer benieuwd nu naar het totaalplaatje, misschien als je klaar bent nog een totaalfoto maken? :9~ :9~
Ik heb nog even wat dingen nodig voor de led strips maar als het klaar is komt er een nieuwe foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vraagje; m'n buurman heeft een aantal schroeven door de schutting geboord en die steken nu aan mijn kant uit. Nu heb ik een dochter, dus ik wil ze graag afknippen. Is er een tang of knipper die hier voor in aanmerking komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:53
Flexibele ijzerzaag. Desnoods alleen het blad als het er niet te veel zijn. Knippen krijg je nooit glad en dan hou de kleine scheermesjes over.

Maar misschien even aan de buurman vragen of hij er wat kortere schroeven indraait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20
Dat laatste inderdaad, de buurman had dat zelf ook kunnen bedenken natuurlijk..

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schroeven breken snel af dus je kan het uiteinde er ook met de hamer af slaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 13:26

PoweRoy

funky!

Sbakker1982 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:59:
Vraagje; m'n buurman heeft een aantal schroeven door de schutting geboord en die steken nu aan mijn kant uit. Nu heb ik een dochter, dus ik wil ze graag afknippen. Is er een tang of knipper die hier voor in aanmerking komt?
Vragen of de buurman ze even vervangt door kortere ;)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Slijptol helpt ook wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Dremel :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:52
Het is toch gewoon veel sneller, simpeler en beter om gewoon even de schroeven te vervangen door een juiste maat? :?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:52
Heeft iemand ervaring met houtkachel ombouwen of houtkachels in het algemeen? (Je zou er niet aan moeten denken met deze temperaturen)

Ik heb nu een vrijstaande houtkachel maar wil graag een inbouw houtkachel hebben
De kachel is wel te vinden, maar het materiaal om de omkasting te maken wat lastiger

Ik kom uiteindelijk op Promatect uit, maar betwijfel of het wel geschikt is voor houtkachels?
In eerste instantie heb ik een Krakti kachel op het oog, die zijn tenminste nog een beetje betaalbaar

Afbeeldingslocatie: https://tenhovekachels.nl/wp-content/uploads/2014/02/Jas.jpg

Bij het overgrote deel van de kachels heb ik een idee dat je gewoon genaaid wordt waar je bij staat :P
Daarnaast blijf ik het bijzonder vinden dat inbouwkachels duurder zijn dan vrijstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:31
Wellicht de meest domme vraag hier, maar hoe smeer je het beste sleuven/inbouwdozen dicht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k9AmRREQ5KJ9Sj3RuDG0fKEy/thumb.jpg

Voor het gemak had ik zo'n pot Alabastine genomen om de dozen vast te zetten en het eerste stuk pijp.
De sleuf is blijkbaar veel te diep en dan moet je met lagen gaan werken.

Volgens de bouwmarkt moet ik eerst cement smeren en daarna afsmeren met Alabastine oid.

Maar is er niet een goedje wat ik meteen erin kan smeren?
Ik dacht iets van gips/roodband, maar volgens die medewerker was dat allemaal niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-09 22:08
NeutraleTeun schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:28:
Wellicht de meest domme vraag hier, maar hoe smeer je het beste sleuven/inbouwdozen dicht?

[afbeelding]

Voor het gemak had ik zo'n pot Alabastine genomen om de dozen vast te zetten en het eerste stuk pijp.
De sleuf is blijkbaar veel te diep en dan moet je met lagen gaan werken.

Volgens de bouwmarkt moet ik eerst cement smeren en daarna afsmeren met Alabastine oid.

Maar is er niet een goedje wat ik meteen erin kan smeren?
Ik dacht iets van gips/roodband, maar volgens die medewerker was dat allemaal niet zo makkelijk.
Roodband is prima als het niet nat wordt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MP75

http://knauf.nl/systemen-en-producten/mp-75

Voor lagen van 10mm - 30mm.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:54
Mensen hier ervaring met houten schuren en dan met name om van een stenen schuur naar een houten schuur te gaan?

Is het verstandig? Zijn er voor- / nadelen aan houten schuur tov stenen schuur?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik denk alleen... why?

Meest mensen zouden graag andersom willen.

[edit]
Voordelen steen: onderhoudsvrij, betere isolatie, steviger (dus ook voor evt zaken ophangen aan muren).

[ Voor 46% gewijzigd door Roeligan op 30-05-2017 21:49 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Roeligan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:46:
Ik denk alleen... why?

Meest mensen zouden graag andersom willen.
Willen graag zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.wentebouw.nl/upload/Fjqksxe9b9kipx7qqkuMgg.jpg

Onze huidige stenen schuur, staat verkeerd gedraaid hiervoor. Vandaar de vraag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Mijn oplossing zou dan zijn:

Deur maken in andere zijde, buitenkant bekleden met rabatdelen.

Houten look en stenen eigenschap.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Roeligan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:57:
Mijn oplossing zou dan zijn:

Deur maken in andere zijde, buitenkant bekleden met rabatdelen.

Houten look en stenen eigenschap.
Gaat niet om de houtlook van de schuur :) de huidige schuur zou alleen een kwartslag gedraaid moeten worden.

Optie: bestaande schuur laten afbreken en opbouwen kwartslag gedraaid, veranda eraan bouwen. Geen idee wat dat zou kosten afbreken en opnieuw opbouwen...?

Optie2: afbreken en houten schuur met veranda laten plaatsen, kant en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Waarom afbreken?

Deur in de andere kant zagen, andere kant (eventueel) dichtmetselen. Indien niet handig genoeg laten doen, cheaper eb simpeler dan opnieuw.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Roeligan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:11:
Waarom afbreken?

Deur in de andere kant zagen, andere kant (eventueel) dichtmetselen. Indien niet handig genoeg laten doen, cheaper eb simpeler dan opnieuw.
Zoals ik zei, de schuur moet kwartslag draaien om dit te realiseren :)
De deur verplaatsen heeft niet zoveel nut, dan is de ruimte niet ineens voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Fototje anders? Op het voorbeeld is het schuurtje vierkant vandaar.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Roeligan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:16:
Fototje anders? Op het voorbeeld is het schuurtje vierkant vandaar.
Onze schuur is 3x2m

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/23vi1rq.png
Links huidige situatie, blauw is schuur.
Rechts idee, schuur kan natuurlijk ook gewoon links staan.

Maar gaat meer om het idee steen versus hout. Heeft steen echt veel meerwaarde? Zou je dat ook merken bij eventuele verkoop? (Stel je haalt hem weg voor hout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Dat heeft zeker meerwaarde, om bovengenoemde eigenschappen.

Er is nog een tussenoplossing, zal morgenochtend even tekeningetje posten. Maar blijf erbij dat je de stenen schuur gewoon moet laten staan, indien gewenst dan aanpassen naar wens.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een vraag over het herstellen van spuitstuc op plafonds. In onze inpandige badkamer laten kleine stukjes spuitstuc los. Dit komt waarschijnlijk door te weinig ventilatie. Daar ga ik wat aan veranderen, maar hoe kan je deze beschadigingen het meest eenvoudig herstellen?

Werkt dit spul van Alabastine bijvoorbeeld een beetje en droogt dat een beetje hetzelfde qua kleur op als het standaard witte plafondstuc? (zodat ik niet het hele plafond moet witten).
http://www.alabastine.nl/product/spackspray/

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:43
PaT schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:14:
Ik heb een vraag over het herstellen van spuitstuc op plafonds. In onze inpandige badkamer laten kleine stukjes spuitstuc los. Dit komt waarschijnlijk door te weinig ventilatie. Daar ga ik wat aan veranderen, maar hoe kan je deze beschadigingen het meest eenvoudig herstellen?

Werkt dit spul van Alabastine bijvoorbeeld een beetje en droogt dat een beetje hetzelfde qua kleur op als het standaard witte plafondstuc? (zodat ik niet het hele plafond moet witten).
Afgelopen winter zowel de pasta als de spray gebruikt. De pasta blijft gelig t.o.v. het standaard spuit werk, de spray is qua kleur beter. Je ziet wel dat deze iets meer glimt als de ondergrond maar valt alleen op als je 'langs' de plek heen kijkt.

Denk er met die spray om dat je een stuk karton naast de te repareren plek houdt. Daar begin je op met sprayen. Er komt altijd eerst een klodder/brok uit en die wil je niet op je plafond. Daarnaast kan je daarmee ook even controleren hoever je met die spuitbus van het plafond af moet zijn voor dezelfde korelgrootte.

Het is dus te doen maar even een secuur werkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

PaT schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:14:

Is al een paar keer in dit topic voorbij gekomen ;)
Ik heb de tube gebruikt en zei eerder dat ik had verwacht dat het onzichtbaar zou zijn. Na schilderen valt toch op dat de gerepareerde plekkken een andere structuur hebben. Kleinere, scherpere korrels. Heb het ook op een muur met spachtelputz gebruikt en dat ziet er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
FabianGTI schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:12:
Heeft iemand ervaring met houtkachel ombouwen of houtkachels in het algemeen? (Je zou er niet aan moeten denken met deze temperaturen)

Ik heb nu een vrijstaande houtkachel maar wil graag een inbouw houtkachel hebben
De kachel is wel te vinden, maar het materiaal om de omkasting te maken wat lastiger

Ik kom uiteindelijk op Promatect uit, maar betwijfel of het wel geschikt is voor houtkachels?
In eerste instantie heb ik een Krakti kachel op het oog, die zijn tenminste nog een beetje betaalbaar

[afbeelding]

Bij het overgrote deel van de kachels heb ik een idee dat je gewoon genaaid wordt waar je bij staat :P
Daarnaast blijf ik het bijzonder vinden dat inbouwkachels duurder zijn dan vrijstaande
Promatect is geschikt voor houtkachels. Ik heb er afgelopen winter ook een ingebouwd.
Mijn kachel is een Kal-fire. Hier zit een heel convectiesysteem bij waardoor ik er 2 ruimtes mee kan verwarmen. (Kosten voor de kachel zijn evengoed belachelijk hoog)
Inbouwen stelt niet veel voor maar het is wel handig als er iemand bij is die er ervaren mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Martinusz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:30:
[...]

Maar gaat meer om het idee steen versus hout. Heeft steen echt veel meerwaarde? Zou je dat ook merken bij eventuele verkoop? (Stel je haalt hem weg voor hout)
Steen kan rustig 100 jaar staan. Met hout is alles boven de 10 jaar onzeker en zeer afhankelijk van je onderhoud. Alles na 20 jaar is een utopie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ger schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:27:
[...]

Steen kan rustig 100 jaar staan. Met hout is alles boven de 10 jaar onzeker en zeer afhankelijk van je onderhoud. Alles na 20 jaar is een utopie.
Totale onzin. Met juiste detaillering en onderhoud kan je die 100 jaar prima halen met een constructie van hout.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 28-09 18:33

Jelte,89

Woodworking

Waarom hout?

Hout is :9~

Hout is veel makkelijker te verwerken, en inderdaad met de juiste behandeling goed houdbaar, Ook de stevigheid en het ophangen van diverse materialen lijkt me niet zo'n probleem.

Isoleren van hout gaat net zo goed als met steen, als je het hout behandeld is het zelfs minder poreus als steen.

Let op horizontale delen waar water op blijft staan en optrekkend vocht vanuit het laagste punt. Maar dit is redelijk eenvoudig op te lossen met wat DPC.

Ik baal er wel een beetje van dat ik nog niet begonnen ben, maar er liggen nog eerst wat andere klussen te wachten... :(

Plaatje wat ik voor ogen heb (al eens voorbijgekomen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZlrpVO22WTX8Aiew76NJWbGQ/full.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Jelte,89 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:34:
Waarom hout?

Hout is :9~

Hout is veel makkelijker te verwerken, en inderdaad met de juiste behandeling goed houdbaar, Ook de stevigheid en het ophangen van diverse materialen lijkt me niet zo'n probleem.

Isoleren van hout gaat net zo goed als met steen, als je het hout behandeld is het zelfs minder poreus als steen.

Let op horizontale delen waar water op blijft staan en optrekkend vocht vanuit het laagste punt. Maar dit is redelijk eenvoudig op te lossen met wat DPC.

Ik baal er wel een beetje van dat ik nog niet begonnen ben, maar er liggen nog eerst wat andere klussen te wachten... :(

Plaatje wat ik voor ogen heb (al eens voorbijgekomen)

[afbeelding]
Doe best veel met hout, dus deels eens, maar een stenen schuur afbreken om dan vervolgens een houten neer te zetten is de plank (pun intended) misslaan.

RatPack #814

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 28-09 18:33

Jelte,89

Woodworking

Je moest eens weten ;)

Rechts staat mijn stenen schuur, die breek ik af en waar nu die (witte) overkapping staat bouw ik bovenstaande weer op,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LBbircOR4tnNt7euzd0sYysS/full.jpg

De foto is genomen vanuit de slaapkamer, hieronder zit de keuken en deze wil ik tzt voorzien van mooie tuindeuren, Nu heb ik niks aan mijn tuin want die lelijke (stenen) schuur staat ervoor...

[ Voor 10% gewijzigd door Jelte,89 op 31-05-2017 12:20 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MTBreak schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:57:
[...]

Promatect is geschikt voor houtkachels. Ik heb er afgelopen winter ook een ingebouwd.
Mijn kachel is een Kal-fire. Hier zit een heel convectiesysteem bij waardoor ik er 2 ruimtes mee kan verwarmen. (Kosten voor de kachel zijn evengoed belachelijk hoog)
Inbouwen stelt niet veel voor maar het is wel handig als er iemand bij is die er ervaren mee is.
Top, ook met Promatect 100 gewerkt? Of een andere variant?
Ik zit inmiddels ook een beetje te kijken naar een nette 2e hands kachel, dan halveren de prijzen meteen, en na een keer branden zien ze er allemaal hetzelfde weer uit

Uiteraard ga ik wel eerst verder nog info inwinnen bij een winkel, alleen wil wel wat voorbereidend werk hebben gedaan voordat zo'n pipo meteen van alles wil aansmeren }:|
Ook qua schoorsteen, groot gedeelte was al dubbelwandig pijp, alleen het onderste deel is nog enkelwandig (nu zichtwerk)

De schoorsteen ombouw op de bovenverdieping heb ik gemaakt met metal stud en gipsvezelplaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 06:51

breinonline

Are you afraid to be known?

leecher schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Totale onzin. Met juiste detaillering en onderhoud kan je die 100 jaar prima halen met een constructie van hout.
En als je minder onderhoud wilt, dan is steen dus wél een aanrader.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Roeligan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:57:
[...]

Doe best veel met hout, dus deels eens, maar een stenen schuur afbreken om dan vervolgens een houten neer te zetten is de plank (pun intended) misslaan.
Feit blijft, bestaande stenen schuur moet of deels afgebroken worden of helemaal....die kwartslag draaien is nodig. Vandaar de mogelijke optie naar overstap van houten schuur als de stenen schuur toch afgebroken moet worden. Geen idee wat de kosten zouden zijn van afbreken stenen schuur en opnieuw laten opbouwen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Voor het afbreken: 1 moker en een sixpack Jupiler. Eventueel een heel krat, 3 mokers en een stel vrienden.

Opnieuw laten opbouwen is wat meer werk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Het draaien is geen optie, in de zin van afbreken en met het oude materiaal opbouwen.

Dus dan is het slopen en een nieuwe bouwen. Dan is het kostentechnisch met hout een betere optie.

[edit]
Een stenen schuur laten metselen (zonder fundering, die kosten komen er ook nog eens bij) was bij mij de goedkoopste offerte 1800 euro. Zwartklusser zal het misschien voor iets minder doen, maar metselaars vinden die willen klussen blijkt lastiger dan ik (toen) dacht :P

[ Voor 43% gewijzigd door Roeligan op 31-05-2017 17:08 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:32
In verband met een airco-installatie gaan er wat leidingen getrokken worden (helaas).
Hiervoor moet er een stuk kozijn + glas uit de weg gehaald worden.

Het gaat dan dus om het stuk boven de horizontale balk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h3vRbXb.jpg

Dit is dus een stalen kozijn. In mijn hoofd had ik het allemaal mooi bedacht dat dit niet zo veel voorsteld maar dat kon nog wel eens tegenvallen aangezien het één geheel is naar het plafond toe. Onder het kozijn zit neem ik aan een sub-frame waar het op gemonteerd is (nog niet losgehaald).

Ook al haal ik het er af en zaag het door dan wordt dat lastig om mooi af te werken. Volgens mij kan ik het beste gewoon het kozijn weghalen en een nieuwe plaatsen en die netjes af te werken rondom de te komen leidinggoot.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je dan een leiding gaat plaatsen kun je beter ook aan een verlaagd plafond... Plaat kun je eruit halen en dan afwerken met een nieuwe plaat uit hout erin waar dan de uitsparing voor de leidingen uit gehaald zijn.

Maar waarom eigenlijk een airco voor die 10 hete dagen in het jaar?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Joopieboy schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:59:
Maar waarom eigenlijk een airco voor die 10 hete dagen in het jaar?
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen maar van jou had ik beter verwacht ;)
Zie laatste alinea:
Alexji in "Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp"

Maar iets als een koof er om heen met verlichting of een verlaagd plafond kan op den duur nog. Ik denk dat ik het hele kozijn ga verwijderen en na het plaatsen van de leidinggoot de boel er weer netjes omheen werk, desnoods met nieuwe kozijnen op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol, die eerste opmerking had je beter kunnen laten en ik zit hier ook niet dagelijks alles te volgen hoor. :P

Een kozijn aanpassen ga je wel zien en is zonde, dan zou je gelijk alles moeten doen imho. Maar dat gaat wel lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Joopieboy schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:14:
Lol, die eerste opmerking had je beter kunnen laten, ik zit hier ook niet dagelijks alles te volgen hoor. :P
Een moderne airco is echt geweldig spul. Lucht/Lucht warmtepompen die ook zeer efficiënt kunnen verwarmen. Inverter technologie maakt ze lekker zuinig ook tijdens het koelen. Allemaal zeer stil! Binnen- en buitenunit.

Bij mij is het vanaf mei tot september warm in huis. Hij zal dus zelfs maanden achter elkaar gaan koelen :)
zit ik mijzelf toch nog te verdedigen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is isoleren dan geen mogelijkheid misschien? Ik zelf heb een vrij modern appartement, alles hoog rendement en goed geïsoleerd en ik heb de mogelijkheid om de vloerkoeling op de enkele hete dagen in het jaar deze om te schakelen naar vloerkoeling. Ook een heel mooi systeem. Maar goed de boel dichthouden, ook met goeie gordijnen, en speciale luchtroosters houdt ik het iig onder controle.

Wel leuk om te lezen dat airco's tegenwoordig een stuk 'moderner' zijn, zal mij er eens inlezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Joopieboy schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:22:
Is isoleren dan geen mogelijkheid misschien? Ik zelf heb een vrij modern appartement, alles hoog rendement en goed geïsoleerd en ik heb de mogelijkheid om de vloerkoeling op de enkele hete dagen in het jaar deze om te schakelen naar vloerkoeling. Ook een heel mooi systeem. Maar goed de boel dichthouden, ook met goeie gordijnen, en speciale luchtroosters houdt ik het iig onder controle.
Die airco komt er sowieso. Ik hou gewoon echt niet van warmte. De thermostaat staat hier in de winter op 16 á 17 graden. Ik stook nauwelijks.

Mijn appartement is goed geisoleerd hoor, 2008 gebouwd. Maar hoekappartement op de bovenste verdieping met veel glas dus uiteindelijk wordt het warm en die warmte krijg je niet goed weg.

Foto vorige bewoners die ik nog online vond:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5nl8ThH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfde bouwjaar ongeveer als hier (2007), en hier een grote pui van 6x2,60. Daarom dus die goeie dikke gordijnen. Maar kan mij voorstellen dat het uiteindelijk warm wordt ja. Ik heb er hier minder last van gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Alexji schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:28:
[...]

Die airco komt er sowieso. Ik hou gewoon echt niet van warmte. De thermostaat staat hier in de winter op 16 á 17 graden. Ik stook nauwelijks.

Mijn appartement is goed geisoleerd hoor, 2008 gebouwd. Maar hoekappartement op de bovenste verdieping met veel glas dus uiteindelijk wordt het warm en die warmte krijg je niet goed weg.

Foto vorige bewoners die ik nog online vond:

[afbeelding]
Dat je een airco wens hebt ,, tja ok ..

Maar zou je niet beter aan passive isolatie zoals
- screens (temp/zon gestuurd)
- elektrische gordijnen (temp/zon gestuurd)
- hitte werende folie
- isolatie (hoewel vermoedelijk dit wel snor zit)
de gedachte achter "passief' eerst en erna actief .. is dat je het gewoon op termijn kosten scheelt. hoewel temp/zon gestuurd over kan twisten of het passief/actief is .. is het een fractie van de kosten die een airco kost. ps waarom ga je niet voor een warmte pomp ?

Wegwerken van de buizen vind ik persoonlijk wel een must zeker als het netjes gebeurd.. daarnaast kan je de buizen gelijk "isoleren" en extra bekabeling door het huis aan leggen (netwerk)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
vso schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:48:
[...]

Dat je een airco wens hebt ,, tja ok ..

Maar zou je niet beter aan passive isolatie zoals
- screens (temp/zon gestuurd)
- elektrische gordijnen (temp/zon gestuurd)
- hitte werende folie
- isolatie (hoewel vermoedelijk dit wel snor zit)
de gedachte achter "passief' eerst en erna actief .. is dat je het gewoon op termijn kosten scheelt. hoewel temp/zon gestuurd over kan twisten of het passief/actief is .. is het een fractie van de kosten die een airco kost. ps waarom ga je niet voor een warmte pomp ?

Wegwerken van de buizen vind ik persoonlijk wel een must zeker als het netjes gebeurd.. daarnaast kan je de buizen gelijk "isoleren" en extra bekabeling door het huis aan leggen (netwerk)
Zoals ik hier boven al zei, de goede moderne airco's zijn tegenwoordig allemaal L/L warmtepompen.

Rolluik gaat er sowieso komen bij mijn slaapkamer (zeker niet goedkoop ivm hoogwerker)

En het is vast allemaal goed bedoeld maar die lucht/lucht warmtepomp die kan koelen én verwarmen (:+) gaat er komen! Ik hecht enorm veel waarde aan een stabiele temperatuur én luchtvochtigheid in huis ook al zou mij dat tientallen euro's per maand wegbloeden. Gelukkig kan het tegenwoordig efficiënt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Alexji

En als je nou gewoon door het kozijn heen gaat? Lijkt me een kozijn dat vlees genoeg heeft om een 1/4 tot 3/4 leiding doorheen te laten lopen. Fatsoenlijke conische/trapse boor nemen en gaan met die banaan. Leidinggoot tot tegen het kozijn laten lopen, niemand die ziet dat er in het kozijn geboord is.

Kun je ook de glasplaat naderhand weer terug zetten. Die zou ik wel eruit halen wanneer je gaat boren.

[ Voor 46% gewijzigd door max op 31-05-2017 21:14 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:40
Ik ben bezig met het maken van een Dust Cyclone Cart:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BVtf73Tt.jpg

Nu kwam ik op internet een voorbeeld tegen van een "pressure release valve". Wanneer de zuigslang wordt geblokkeerd dan zorgt de klep ervoor dat de opvangton niet in elkaar klapt. Wie weet hoe het horizontale stuk ijzer heet wat boven het gat is gemonteerd?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D12jraVl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door amauer op 31-05-2017 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Gewoon, "stuk ijzer"?

Ziet er nogal uit alsof het gewoon zelf uit een plaat gezaagd is. Ik verwacht niet dat het een standaard verkrijgbaar onderdeel is...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Op de boiler van mijn espressoapparaat zit zoiets en daar heet het vacuüm breaker. Anders zou je kunnen zoeken op overdrukventiel of hier juist een onderdrukventiel. Zo te zien is het ook prima zelf te maken. Enige dat van belang is, is de kracht op die veer, maar dat is met die moer nog wel bij te regelen.

Ik bedenk me net dat de binnenhuisbeluchters die we in de badkamer op de afvoeren hebben gezet ook zo'n functie hebben. Maar dan moet je wel een exemplaar hebben dat ver genoeg dichtgedraaid kan worden qua druk. Anders gaat hij continu open als je je afzuiging aanzet.

[ Voor 30% gewijzigd door dreamscape op 31-05-2017 23:48 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:07
amauer schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:51:

Nu kwam ik op internet een voorbeeld tegen van een "pressure release valve". Wanneer de zuigslang wordt geblokkeerd dan zorgt de klep ervoor dat de opvangton niet in elkaar klapt. Wie weet hoe het horizontale stuk ijzer heet wat boven het gat is gemonteerd?
Ik heb zelf een stalen ton in mijn opstelling, dan heb je geen onderdrukventiel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:32
Alexji schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:38:
In verband met een airco-installatie gaan er wat leidingen getrokken worden (helaas).
Hiervoor moet er een stuk kozijn + glas uit de weg gehaald worden.

Het gaat dan dus om het stuk boven de horizontale balk.

[afbeelding]

Dit is dus een stalen kozijn. In mijn hoofd had ik het allemaal mooi bedacht dat dit niet zo veel voorsteld maar dat kon nog wel eens tegenvallen aangezien het één geheel is naar het plafond toe. Onder het kozijn zit neem ik aan een sub-frame waar het op gemonteerd is (nog niet losgehaald).

Ook al haal ik het er af en zaag het door dan wordt dat lastig om mooi af te werken. Volgens mij kan ik het beste gewoon het kozijn weghalen en een nieuwe plaatsen en die netjes af te werken rondom de te komen leidinggoot.

Iemand hier ervaring mee?
Ik zou het glaspaneel eruit halen, en vervangen door een houten plaat.
Deze kan je gemakkelijk er uithalen doordat de bovenste lijst middels klemveren geklemd wordt tegen het plafond op het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:44

BCC

Dan wordt je gang wel erg donker. Volgens mij kun je bij deze kozijnen idd bovenste latje losmaken en een stukje lager weer vastzetten. Dan heb je wel een nieuw raampje nodig, maar dan heb je wel licht en buizen.

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 01-06-2017 10:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Voor het nette heb ik doorgestraat tot de steeg achter. Echter heb ik een paal nodig waar het slot in kan vallen voor de tuindeur. Voorheen heb ik die paal in een emmer beton gezet in de grond, Dit was tijdelijk en zag er i.m.o. niet uit, vandaar dat ik doorgestraat heb.

Iemand een idee/ervaring met ankers op tegels? de paal is aan de bovenkant ook nog vastgezet aan de overige palen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:41
amauer schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:51:
Ik ben bezig met het maken van een Dust Cyclone Cart:
Ik heb deze ton voor mijn Cyclone: https://www.witgoedhandel...-liter-tonnen-met-deksel/
Sterk genoeg dat je geen onderdrukventiel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik ben in mijn mini zolderbadkamer wil ik vloerverwarming. De douche heeft een houten vloer, dus na veel zoeken kwam ik op https://www.bouwmaat.nl/s...22-m2/product/0000588172# Deze ontkoppelt en verwarmd: ideaal! Maar deze kun je niet inkorten :( Of bestaan er kleinere versies? Alternatief is een Magnum mat, maar deze is niet geschikt voor direct op hout. Nou kan ikw el een schluter plaat en daar een Magnum verwarmingskabel in leggen, maar dan ben ik wel heel creabea bezig :X? Weet iemand een mooie oplossing?

[ Voor 32% gewijzigd door BCC op 02-06-2017 10:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
Afgelopen weekend met de hogedrukspuit aan de gang in de tuin. Een van de zaken die ik wilde uitzoeken was de 'put' die onder de regenpijp zit. Deze put is eigenlijk een tegel met een paar gaatjes erin. Na de spuit erop te hebben gezet, zijn de gaatjes niet meer verstopt en loopt het regenwater weer weg. Maar...

Ik vermoed dat er een open verbinding onder de tegel zit. Want nu de gaten open staan, komt er af en toe een behoorlijke rioollucht naar boven. Ik krijg de tegel zelf niet los, die zit te vast in de grond. Ik denk dat het handig is om deze tegel door een echte afvoer/put te vervangen. Maar wat voor een? En moet ik dan ook denken aan een siphon oid?

** Edit: ff echte thumbnail gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/d8yhdF/IMG_0661.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Muncher op 02-06-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:35
Ik zou eens googlen op 'schrobput'. Volgens mij heb je daar geen sifon voor nodig, maar zit de 'afsluiting' geintegreerd in de deksel.

Standaard sluit je die wel op het riool aan. Als dat niet kan zul je wellicht een infiltratieput moeten plaatsen.

[ Voor 30% gewijzigd door maussert op 02-06-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
BCC schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:35:
Ik ben in mijn mini zolderbadkamer wil ik vloerverwarming. De douche heeft een houten vloer, dus na veel zoeken kwam ik op https://www.bouwmaat.nl/s...22-m2/product/0000588172# Deze ontkoppelt en verwarmd: ideaal! Maar deze kun je niet inkorten :( Of bestaan er kleinere versies? Alternatief is een Magnum mat, maar deze is niet geschikt voor direct op hout. Nou kan ikw el een schluter plaat en daar een Magnum verwarmingskabel in leggen, maar dan ben ik wel heel creabea bezig :X? Weet iemand een mooie oplossing?
Is er wel in meerdere formaten ;)

Andere oplossing is dunne Wedi platen (6mm) en daar de Magnum mat op leggen, maar dan moet je die alsnog wel gaan programmeren op 'houten vloer'
Over hoeveel M² hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

De badkamer is 4m2, 2m2 is vloer waarvan ik 1 verwarmd wel hebben. Kun je ook een linkje van een webshop vinden? En ik wil echt die schluter platen ivm de ontkoppeling en de geringe opbouw hoogte

[ Voor 104% gewijzigd door BCC op 02-06-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
BCC schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:56:
De badkamer is 4m2, 2m2 is vloer waarvan ik 1 verwarmd wel hebben. Kun je ook een linkje van een webshop vinden? En ik wil echt die schluter platen ivm de ontkoppeling en de geringe opbouw hoogte
Wel eens bij de Bouwmaat zien liggen, ze hebben sommige dingen niet op de site staan die er wel zijn
Ik ben er geregeld, zou wel eens kunnen kijken wat ze hebben liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

In mijn appartement zitten overal van dit soort muurplinten; https://www.praxis.nl/bou...55x12mm-wit-240cm/0758490
Nu weet ik niet of het MDF is, maar van oorsprong waren ze bruin en de vorige bewoner heeft een groot deel wit geverfd. Dit ziet er echter niet uit, mede omdat er waarschijnlijk geen (goede) voorbereidingen getroffen zijn destijds maar ook omdat de lak her en der los laat (bijv. door tegenaan stoten). Nu heb ik eigenlijk weinig zin om alles wederom te gaan verven; zijn er misschien andere oplossingen? Bijvoorbeeld folie plakken? Of misschien een andere plint erover? Ik heb laminaat liggen en naast deze plinten liggen er ook nog plakplinten (helaas), dus misschien is er iets om beide 1 in klap te verhelpen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
maussert schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:00:
Ik zou eens googlen op 'schrobput'. Volgens mij heb je daar geen sifon voor nodig, maar zit de 'afsluiting' geintegreerd in de deksel.

Standaard sluit je die wel op het riool aan. Als dat niet kan zul je wellicht een infiltratieput moeten plaatsen.
Ik zou sowieso met deze klacht de huidige put gaan ontkoppelen en er een infiltratieput leggen: waarom zou je regenwater op het riool willen lozen?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
Hmmbob schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Ik zou sowieso met deze klacht de huidige put gaan ontkoppelen en er een infiltratieput leggen: waarom zou je regenwater op het riool willen lozen?
Dunno. Huis is in 1938 op die manier gebouwd. En ik heb er 0 verstand van. Dus. Vandaar. :'(

Die infiltratieputten lijken me echt gigantisch groot. Heb ik dat echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
Muncher schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Dunno. Huis is in 1938 op die manier gebouwd. En ik heb er 0 verstand van. Dus. Vandaar. :'(

Volgens mij is een infiltratieput zo groot omdat je een beetje buffer qua regenwater moet kunnen opbouwen. Voor het geval er meer water in komt dan dat in de grond kan wegzakken.

Er wordt tegenwoordig bij nieuwbouw vaker gebruik gemaakt van infiltratieputten om zo het riool te ontlasten. Is opzich ook niet onlogisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:49:
In mijn appartement zitten overal van dit soort muurplinten; https://www.praxis.nl/bou...55x12mm-wit-240cm/0758490
Nu weet ik niet of het MDF is, maar van oorsprong waren ze bruin en de vorige bewoner heeft een groot deel wit geverfd. Dit ziet er echter niet uit, mede omdat er waarschijnlijk geen (goede) voorbereidingen getroffen zijn destijds maar ook omdat de lak her en der los laat (bijv. door tegenaan stoten). Nu heb ik eigenlijk weinig zin om alles wederom te gaan verven; zijn er misschien andere oplossingen? Bijvoorbeeld folie plakken? Of misschien een andere plint erover? Ik heb laminaat liggen en naast deze plinten liggen er ook nog plakplinten (helaas), dus misschien is er iets om beide 1 in klap te verhelpen?
Lekker eraf halen en nieuwe plinten plaatsen? Je hebt ze ook gewoon al wit afgelakt ipv alleen gegrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Muncher schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Ik dacht dat daar ook 30x30 stoeptegel varianten van waren? Met een buis die je een eindje de grond in graaft? Kan zo snel even niet zoeken, ben onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 23:54
Muncher schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:55:
Afgelopen weekend met de hogedrukspuit aan de gang in de tuin. Een van de zaken die ik wilde uitzoeken was de 'put' die onder de regenpijp zit. Deze put is eigenlijk een tegel met een paar gaatjes erin. Na de spuit erop te hebben gezet, zijn de gaatjes niet meer verstopt en loopt het regenwater weer weg. Maar...

Ik vermoed dat er een open verbinding onder de tegel zit. Want nu de gaten open staan, komt er af en toe een behoorlijke rioollucht naar boven. Ik krijg de tegel zelf niet los, die zit te vast in de grond. Ik denk dat het handig is om deze tegel door een echte afvoer/put te vervangen. Maar wat voor een? En moet ik dan ook denken aan een siphon oid?

** Edit: ff echte thumbnail gemaakt :)

[afbeelding]
Wat jij zoekt is een straatkolk :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Martinusz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:35:
[...]

Lekker eraf halen en nieuwe plinten plaatsen? Je hebt ze ook gewoon al wit afgelakt ipv alleen gegrond :)
Die dingen zitten volgens mij ontzettend vast tegen de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
Hmmbob schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:37:
[...]

Ik dacht dat daar ook 30x30 stoeptegel varianten van waren? Met een buis die je een eindje de grond in graaft? Kan zo snel even niet zoeken, ben onderweg.
Zoiets als dit dus; https://www.karwei.nl/ass...put-infiltratie/p/B296047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jep. Ik weet alleen niet hoeveel water er van je dak komt, als dat een flinke hoeveelheid is (bijvoorbeeld omdat het de enige afvoer is ofzo) dan kan het misschien wel eens te snel gaan voor zo'n put. Aan de andere kant: het is toch al nat buiten als er een plasje ontstaat en met de verstopte gaten van de huidige oplossing zal het water er vast ook op zijn blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Met Montagekit waarschijnlijk, platte schroevendraaier ertussen en wrikken, komen ze vast wel los.
Maar als je er geen moeite in wilt steken, wordt het lastig, een plint eroverheen wordt ook lastig lijkt mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Martinusz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:44:
[...]

Met Montagekit waarschijnlijk, platte schroevendraaier ertussen en wrikken, komen ze vast wel los.
Maar als je er geen moeite in wilt steken, wordt het lastig, een plint eroverheen wordt ook lastig lijkt mij.....
Het is huur, dus ik wil wel moeite doen maar alle muurplinten vervangen is ook wel weer een flinke klus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Het is huur, dus ik wil wel moeite doen maar alle muurplinten vervangen is ook wel weer een flinke klus!
Maar je wilt niet schilderen en niet vervangen :) andere kant opkijken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Martinusz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Maar je wilt niet schilderen en niet vervangen :) andere kant opkijken? :+
Dan liever schilderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 16:20
Iemand anders het laten doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Als je ze niet los wil halen wordt folie (goed) plakken ook lastig. Folie plakken wordt normaliter gedaan met de naad aan de achterzijde, om te voorkomen dat het op de hoeken los gaat laten en natuurlijk voor het zicht.
Mijn advies: goed poetsen met St. Marc, potje verf met kwast en rollertje erbij pakken en veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dank heren, ga het overwegen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Er zijn zeker opties, maar geen van allen met minder moeite dan ze opnieuw schilderen lijkt me. Als je gewoon zorgt dat je een beetje goed materiaal koopt is dat een fluitje van een cent. Papieren afplaktape van de bouwmarkt lekker laten liggen en iets als dit gebruiken scheelt al enorm veel ergernis:

https://www.schilderenkan...Prj_7arn9QCFVdAGwodZZ8DIw

Even goed schoonmaken en ontvetten, dan plak je boven en onder de plint langs 1 rechte lijn tape. Daarna met een klein rollertje en goede lak een keertje eroverheen en als het dekkend is meteen de tape er vanaf. Dan kun je best meters maken, zeker meer dan demonteren en folie plakken of nieuwe plinten op maat zagen en monteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:44

Exigence

dnkroz

Als je ook meteen van je plakplinten af wilt zou je twee dingen kunnen doen: de huidige plinten verwijderen en er nieuwe tegenaan zetten (die dikker zijn en de oude kier tussen het laminaat en de huidige plint ook overbruggen).

Daarnaast zou je ook overzetplinten over de bestaande plinten kunnen zetten. Haal je eerst de plakplinten er af en vervolgens kit je de overzetplinten over de bestaande plinten en over de kier tussen het laminaat en de bestaande plint.

Bijvoorbeeld: https://www.gekophout.com...l4NN2OHmzRgOMEaAnuh8P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

FabianGTI schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:25:
[...]

Wel eens bij de Bouwmaat zien liggen, ze hebben sommige dingen niet op de site staan die er wel zijn
Ik ben er geregeld, zou wel eens kunnen kijken wat ze hebben liggen ;)
Ik heb ze gemailed en ze kwamen met een net antwoord!
Ditra Heat matten, 0,8x1 meter
€ 19,- / mat

Verwarmingskabel, lengte 12,07 m1 / ca. 1.1 m2 / 150 watt
€ 153,- / stuk

Set digitale vloerverwarmingsthermostaat, met externe sensor
€ 222,- / set

Extra externe sensor, als reserve-voeler of als er zonder bescherming in dunbedlijm verwerkt wordt
€ 54,- / stuk

Alle prijzen zijn exclusief BTW.
550 euries.. maarja, de vrouw wil warme voetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

BCC schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:25:
550 euries.. maarja, de vrouw wil warme voetjes!
Ik ga je voorspellen dat dit ding vrijwel nooit aanstaat. Het duurt gewoon te lang voordat de vloer comfortabel warm is (een uur ofzo). Wij hadden dit ook on mijn ouderlijk huis. Het stond nooit aan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Klinkt als een goede voor Home Automation / smart home :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Laatst online: 11:20

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik heb een 2e hands tuinhuisje van 3,5x2m gekocht, met een luifel van 1,1m.

Deze ga ik waarschijnlijk over 2 weken af reken en ophalen, iemand tips om rekening mee te houden?

Vervolgens met opbouwen is de basis een vraagstuk. Er zitten stoepranden bij waar de hut op rust, ook de houten vloer. Maar wat moet ik onder die vloer nog plaatsen om te voorkomen dat het onkruid uiteindelijk door de vloer groeit? Anti worteldoek of iets?

De huidige bodem is gras, ongeveer 3 maand geleden gezaaid. Onze grond is rijk aan onkruid daar waar been gras zit.

Het hutje heeft ook nooit vast gestaan, maar bij ons vangt hij een stuk meer wind. Iemand tips om zo'n "schuif het in elkaar" tuinhuisje op z'n plek te laten staan? Een betonnen fundering is GEEN optie (het is maar voor een paar jaar totdat er een kapschuur komt). Lees; ik overweeg ook echt geen volledig betonnen fundering..

Alvast bedankt boor het meedenken.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:26
Ergens een stel gratis beton/grindtegels ophalen en eronder leggen? Zo heb ik vorig jaar in ieder geval 120 grindtegels kunnen slijten. Ging de beste man een fundering van bouwen voor een tuinhuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

frankwopereis schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:21:
Ik heb een 2e hands tuinhuisje van 3,5x2m gekocht, met een luifel van 1,1m.

Deze ga ik waarschijnlijk over 2 weken af reken en ophalen, iemand tips om rekening mee te houden?

Vervolgens met opbouwen is de basis een vraagstuk. Er zitten stoepranden bij waar de hut op rust, ook de houten vloer. Maar wat moet ik onder die vloer nog plaatsen om te voorkomen dat het onkruid uiteindelijk door de vloer groeit? Anti worteldoek of iets?
ik zou funderingsbalk Kunststof (gerecycled) overwegen, ipv direct op steen. zeker omdat ze ook aflopend zijn.

ik heb mijn schuur (interflex 6732) gebouwd op 20cm tempex, laag zand en daarna 40x40stenen, daarna de funderingsbalk. het zand is ingesloten in "betonen rand .. tegen wegspoelen.
- het zand is meer als ik iets "mors" dat het tussen te stenen lekker de grond in kan trekken.

Onder de tempex is het aangetrild + klein laagje zand --> tempex --> daarna laag zand dat goed ingewaterd en aangetrild

ik zou zeker zorgen dat je grote stenen pakt voor gewicht verdeling en de poten/balken midden op plaatst.
bv onder de steen opsluit banden (4,- per stuk)

Zorg dat je afwatering (regenpijp) niet te dicht bij je bouwwerk zit of dat het water zeer makkelijk wegkan.

je kan goedkoop plastic paar euro bij de doe het zelf zaak, scoren 4x5m voor afdekken van verf alleen dit leg je onder je beton voordat je gaat "gieten" dit voorkomt dat het te snel uithard (meer te vinden op internet)

op het dak kan je verschillende opties doen, zoals shingels (vast plakken met een dotje kit,zodat het later niet omhoog waait)

Maar je doet jezelf een plezier om zeker de randen goed te beschermen (shingels paar cm eroverheen) / rubber verf ofzo .. en laag isolatie tussen dak bedekking binnen/buiten.

ik heb nog met het idee zitten spelen om een slang over het dak te zigzaggen (2 lagen isolatie .. kanaal voor slang uit 1 laag isolatie en dan eerst vijverfolie, slang en daarbovenop de zwarte dak bedekking.
Echter ik heb 2 extra planken besteld rondom en zit nu aan de max hoogte (3m) en doe nu de isolatie aan de binnenzijde.

Ook heb ik buizen gebruikt voor elektra aanvoer en regenbuizen links + rechts met T stuk met dop voor "afvoer van water" met een klein stukje graven waren ze zo aangesloten toen de schuur geplaatst werd.
De huidige bodem is gras, ongeveer 3 maand geleden gezaaid. Onze grond is rijk aan onkruid daar waar been gras zit.

Het hutje heeft ook nooit vast gestaan, maar bij ons vangt hij een stuk meer wind. Iemand tips om zo'n "schuif het in elkaar" tuinhuisje op z'n plek te laten staan? Een betonnen fundering is GEEN optie (het is maar voor een paar jaar totdat er een kapschuur komt). Lees; ik overweeg ook echt geen volledig betonnen fundering..

Alvast bedankt boor het meedenken.
oke veel tips kan je bij je kapschuur gebruiken .. ;)
Maar ik zou de fundering nu al "goed" doen ..en beetje in calculeert hoe /wat / waar voor je kapschuur later (bv onder de grond) en een markeringslocatie gebruikt om alles even goed op te schrijven (bewaar in je meterkast) zal je bij het plaatsen van deze en later (wat altijd later is dan je gepland hebt..wegens onverziene omstandigheden) .. zal je later blij zijn dat je het nu gewoon goed hebt aangepakt.

ik heb 100m elektra kabel en 100m netwerk kabel :P om straks aan te leggen. van te voren had ik al grondkabel ingegraven op strategische plekken. scheelt me een boel gehannis met aanleggen.

o en onkruid .. lijkt me sterk .. eerder last van wisselende temperatuur (te heet en te koud ..) dus isolatie is zeker nodig (4cm dik hout 8)7 )

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Bedankt voor je reactie, echter is het hutje compleet met alles, dus hoef ik in die zin niets aan te schaffen. Het enige wat ik wil is geen "groen" door de vloer laten groeien en het hutje goed vast zetten.

Beton etc blijft geen optie, dat is over x aantal jaar als het hutje wordt vervangen door een 6x grotere kapschuur (nu de fundering vast "goed" maken is dan dus ook helemaal geen optie).

Stroom etc zit er al via een loze pijp naar de meterkast, aangelegd tijdens de bouw.

Iemand nog een andere tip dan tegels tegen "groen"?
Iemand nog suggesties voor het verankeren van het hutje?

Bedankt :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Als de tegels binnen in het schuurtje liggen en er dus geen (regen)water bij komt en weinig licht dan zal er echt niet zomaar onkruid gaan groeien hoor. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:01
Terwijl de aannemer druk bezig is met een grootse verbouwing, wil ik ook nog wat te klussen hebben naast de bouwplaats schoon houden ;)

Mijn projectje is het kattenluik dichtmaken:

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/bDPJKW.jpg

Dikte aanpassen van de balken en een hoekje maken:

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/pa2kGs.jpg

Balken met deuvels aan elkaar lijmen. Extra bakje om kromtrekken tijdens het lijmen te voorkomen:

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/4l3iBH.jpg

Ja hij past en meteen maar lijmen (balk om te zorgen dat hij op zijn plaats blijft tijdens het lijmen)

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/orPrkK.jpg

Plamuren en schuren:

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/3D5gTZ.jpg

Eindresultaat na een keer gronden..... nu mag de schilder zijn werk gaan doen :)

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/uH1M5.jpg

best wel tevreden :)

[ Voor 28% gewijzigd door MacFeek op 03-06-2017 21:38 ]

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat mag ook - dat ziet er keurig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Laatst online: 13:32
Netjes gedaan inderdaad! Wat is dat precies voor lijm? Volgens mij geen gewone witte houtlijm toch? Ik zie het volgens mij vaker als er grotere kieren opgevuld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Constructielijm / bruislijm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:01
idd bruis lijm

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Nice :-)
Ik moet er juist eentje gaan maken binnenkort. Er dit al ergens een groot ventilatierooster die ik daarvoor mooi kan misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is heel erg netjes gelukt, mooi om te zien!

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.