[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:
  • 999.828 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Netjes gedaan! M'n vriendin wil ook graag een kat, ik heb niks met katten. Dit is nog een reden om er niet eentje te nemen, ga toch niet zo'n lomp gat in m'n buitendeur zagen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Petje af! mooi zoetschaafje ook!

Maar als je dit kunt, dan kun je toch ook wel zelf schilderen? (no offence uiteraard)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik denk dat het schilderen kadert in het grotere project, als in "alle schrijnwerk of misschien zelfs heel het huis wordt gedaan door de schilder". Maar dat gat is inderdaad heel netjes dichtgemaakt!

[ Voor 15% gewijzigd door ppFreddy op 05-06-2017 11:41 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-07 12:51

PoweRoy

funky!

zonoskar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Ik ga je voorspellen dat dit ding vrijwel nooit aanstaat. Het duurt gewoon te lang voordat de vloer comfortabel warm is (een uur ofzo). Wij hadden dit ook on mijn ouderlijk huis. Het stond nooit aan.
Hier idem, 500 euro voor vloerverwarming op badkamer. Ook een grote designradiator (aka 'kleren en handdoek op hang ding' ). Van deze radiator heb ik hem 2mm opgedraaid. Badkamer lekker warm.

9 jaar hebben we de badkamer, nog nooit dus vloerverwarming gebruikt. Wel gezeik gehad met plaatsen. We hadden voor 5m2 matten, maar de leidingen op deze matten zaten te ruim en daardoor voor meer m2 gekregen. Kon niet inkorten en dus savond maar de slangetjes losmaken van de matten en dichter op elkaar leggen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:03
zonoskar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Ik ga je voorspellen dat dit ding vrijwel nooit aanstaat. Het duurt gewoon te lang voordat de vloer comfortabel warm is (een uur ofzo). Wij hadden dit ook on mijn ouderlijk huis. Het stond nooit aan.
Hier staat het met een tijdklok elke ochtend en elke avond voor 2 uurtjes aan. Is net genoeg om de hele badkamer aangenaam te stoken. Er hangt een 500W handdoekradiator aan de muur, die kan het redelijk warm houden, maar opstoken is een ander verhaal.
Voordat vloer goed warm is ben je inderdaad een uur verder.

Overigens hier afgelopen weekend een projectje opgestart dat al veel eerder had gemoeten: het opruimen van de garage. Ik woon hier nu 7 jaar, al die tijd is gewoon alles wat uit het zicht moest bij klusprojecten en dergelijke naar de garage gebracht. Zo nu en dan is er een kar met zooi naar het stort gegaan, maar niet makkelijk op te rapen puinzooi bleef gewoon op de grond liggen.
Volgende project is de berging strippen en betonvloer vervangen door een geisoleerde vloer die niet in een kuil loopt. Als ik dan toch aan het betondraaien ben pak ik ook de garage mee, ben de verzakte tegelvloer daar ook meer dan zat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:58
tweede klusje, een vergelijkbaar probleem als @Muncher

een open put waar wat rioolluchtjes uit komen:
Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/q1CgT.jpg

Maten opgenomen, putje gekocht een malletje gemaakt om beton in te storten:
Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/q1mXP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/M3W4O.jpg

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/6eJJzx.jpg

Het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/KPdFvv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://feek.d.pr/PHko1.jpg

alleen de randen nog afkitten

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07 22:07
Mooi geworden! Hoe heb je de afvoer weer beton vrij gekregen? Wat voor type afvoer heb je gebruikt? En hoe krijg je die mal weer uit elkaar als er beton in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:58
Putje heb ik gewoon bij de Praxis gekocht. Een, zoals eerder genoemd, schrobputje.

Ik had het putje tijdens het storten goed ingetaped (kan met goede schilderstape of ducktape). Ik heb ook de naden dichtgetaped om te voorkomen dat het zou gaan lekken,

In de onderplank heb ik een aantal zaagsneden gemaakt (stervorm rondom uitsparing voor putje). De sneden heb ik gemaakt om de onderplaat makkelijker los te maken (ook dicht getaped) voor het geval dat dat de onderplaat zou gaan klemmen om de afvoer ik en ik zou moeten breken. Maar alles ging zo los :)

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 20:20

Koppensneller

winterrrrrr

Vraagje! Ik ben de eerste bewoner van een huurappartement met balkon. Op het balkon zit dit in de muur:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MUeYhKy.jpg

Daar wil ik een stopcontact (waterdicht, want hoewel overdekt, het blijft buiten) van maken. Echter, de buitenstopcontacten die ik in de bouwmarkt zie hebben geen schroeven of schroefgaten die overeenkomen met mijn gat in de muur. Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 09:10
Koppensneller schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:59:
Vraagje! Ik ben de eerste bewoner van een huurappartement met balkon. Op het balkon zit dit in de muur:

[afbeelding]

Daar wil ik een stopcontact (waterdicht, want hoewel overdekt, het blijft buiten) van maken. Echter, de buitenstopcontacten die ik in de bouwmarkt zie hebben geen schroeven of schroefgaten die overeenkomen met mijn gat in de muur. Hoe doe ik dit?
Ziet er uit als een doosje met kabels voor je buitenverlichting. Met schakeldraad, dus waarschijnlijk aangesloten op een schakelaar binnen in je woning. Ik ben geen "kenner", maar ik zou eens Googlen op "buiten inbouw stopcontact".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

TravockMD schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:20:
[...]

Ziet er uit als een doosje met kabels voor je buitenverlichting. Met schakeldraad, dus waarschijnlijk aangesloten op een schakelaar binnen in je woning. Ik ben geen "kenner", maar ik zou eens Googlen op "buiten inbouw stopcontact".
Dat klopt, hij wordt inderdaad geschakeld met een schakelaar in de woning. Heel stom, maar in al mijn ge-Google heb ik het woordje 'inbouw' steeds weggelaten |:( Bedankt, ik denk dat ik er zo wel uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 14:47
Ik wil zo'n rond luchttankje (voor compressors e.d.) gebruiken (misbruiken?) om geheel drukloos water (of glycol) in op te slaan. Er gaat dus geen drukopbouw plaatsvinden.
Maar wat ik me afvraag, zijn de vaatjes goed genoeg beschermd tegen vocht? Ze zijn in principe niet gemaakt als boilervat natuurlijk, maar het lijkt alsof dezelfde materialen worden gebruikt.

Edit: Dan heb ik het dus over zwarte of rode gelakte tankjes. Een RVS vat zal sowieso wel goed gaan.

Ik kijk naar deze vaatjes omdat ze handige afmetingen en aansluitingen hebben, en omdat ze van staal zijn ook tegen hoge temperaturen kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door !null op 06-06-2017 11:40 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:58
!null schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:28:
Maar wat ik me afvraag, zijn de vaatjes goed genoeg beschermd tegen vocht?
Nope, doorgaans zijn compressor tanken niet beschermd tegen water (gewoon staal, geen coating)

Kan je ook vaak terug zien in compressor die te lang niet zijn afgetapt, komt er roestwater uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
FabianGTI schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:46:
[...]

Nope, doorgaans zijn compressor tanken niet beschermd tegen water (gewoon staal, geen coating)

Kan je ook vaak terug zien in compressor die te lang niet zijn afgetapt, komt er roestwater uit
Duidelijk. Daar was ik al bang voor.
Moet het toch wat van RVS of aluminium worden.

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 06-06-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Koppensneller schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:24:
[...]

Dat klopt, hij wordt inderdaad geschakeld met een schakelaar in de woning. Heel stom, maar in al mijn ge-Google heb ik het woordje 'inbouw' steeds weggelaten |:( Bedankt, ik denk dat ik er zo wel uit kom.
Wat ben je van plan om er op aan te gaan sluiten? De zwarte schakeldraad is in veel gevallen maar 1,5mm2 ipv de gebruikelijke bruine 2,5mm2 die naar een stopcontact loopt. Ook een schakelaar mag vaak maar 10A (==2300W) hebben ipv de 16A die een stopcontact mag hebben.

Een lampje ofzo gaat dus prima, maar let op met frituurpan e.d., dat kan teveel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wij willen in ons nieuwe huis graag een inloopkast (wie niet :+ ) en in de 2 hoeken graag een carroussel voor schoenen en andere zooi. Met hout is dat vrij goed te doen, alleen ik vraag me af of er betere opties zijn om het geheel rond te draaien.

Ik ben nu dit draaiplateau tegengekomen: https://www.probeslag.nl/.../draaiplateau-groot-450kg
Als ik er hier 4 van bestel dan ben ik er lijkt me. Het enige wat ik nog niet helemaal weet is hoe ik 2 MDF planken (waar het geheel overheen draait) hieraan bevestig...

Of hebben jullie nog betere ideeen hoe ik ervoor zorg dat het geheel makkelijk rond kan draaien :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

ThinkPadd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Wat ben je van plan om er op aan te gaan sluiten? De zwarte schakeldraad is in veel gevallen maar 1,5mm2 ipv de gebruikelijke bruine 2,5mm2 die naar een stopcontact loopt. Ook een schakelaar mag vaak maar 10A (==2300W) hebben ipv de 16A die een stopcontact mag hebben.

Een lampje ofzo gaat dus prima, maar let op met frituurpan e.d., dat kan teveel zijn.
Thanks voor de waarschuwing, maar het wordt inderdaad gewoon verlichting of een laptoplader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Stel ik wil een zeecontainer om een garage van te maken, maar ik moet die zelf gaan ophalen. Hoe zou je dan te werk gaan? Je kan niet even DHL bellen neem ik aan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:29
zonoskar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:19:
Stel ik wil een zeecontainer om een garage van te maken, maar ik moet die zelf gaan ophalen. Hoe zou je dan te werk gaan? Je kan niet even DHL bellen neem ik aan?
Transportbedrijf neem ik aan :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-07 19:07
Als je het via een bedrijf koopt, bezorgen ze vaak op je erf.

/Edit: Op Marktplaats zie je ze vaak voor gunstige prijzen langskomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jordymt op 06-06-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jordymt schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:25:
[...]

Als je het via een bedrijf koopt, bezorgen ze vaak op je erf.

/Edit: Op Marktplaats zie je ze vaak voor gunstige prijzen langskomen.
Ja, en op marktplaats is het meestal "zelf ophalen". Ik kan daar niet aankomen met mijn ongeremde aanhanger natuurlijk. Een transport bedrijf is het meest logische, maar doen die zaken met particulieren? Vervolgens moet dat ding op mijn erf gezet worden, ik neem aan met een kraan? Je pakt zo'n container ook niet ff met een paar man op natuurlijk. Heeft iemand zoiets al eens ondernomen?

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 06-06-2017 17:39 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-07 19:07
zonoskar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:37:
[...]

Ja, en op marktplaats is het meestal "zelf ophalen". Ik kan daar niet aankomen met mijn ongeremde aanhanger natuurlijk. Een transport bedrijf is het meest logische, maar doen die zaken met particulieren? Vervolgens moet dat ding op mijn erf gezet worden, ik neem aan met een kraan? Je pakt zo'n container ook niet ff met een paar man op natuurlijk. Heeft iemand zoiets al eens ondernomen?
Je moet het ook niet zoeken bij echte particulieren, er zijn genoeg bedrijven die hier een handel in hebben. De een beter geprijsd dan de ander, maar dat is een kwestie van goed zoeken;
https://www.marktplaats.n...c97823XUnDLKWsNh-ZlK1poXA
https://www.marktplaats.n...y_C-g4NBjNpyLjNDp8wtYUj-Q
https://www.marktplaats.n...j9erXQLg4OBd9odfdk4F1vE6A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jordymt schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:54:
Je moet het ook niet zoeken bij echte particulieren, er zijn genoeg bedrijven die hier een handel in hebben. De een beter geprijsd dan de ander, maar dat is een kwestie van goed zoeken
Thanks. Maar het is ook voor als ik wil (mogelijk) weer van die container af wil. Die komt dan ook op marktplaats, met "zelf afhalen" erbij. Komt geen hond kijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
[...]

Waarom zou een transport bedrijf geen zaken doen met particulieren :P volgens mij is de concurrentie best hoog in die sector dus het lijkt me raar als bedrijven dan ineens gaan roepen "wij doen geen zaken met particulieren" - geld is geld, en elke klant is er een :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
zonoskar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:02:
[...]

Thanks. Maar het is ook voor als ik wil (mogelijk) weer van die container af wil. Die komt dan ook op marktplaats, met "zelf afhalen" erbij. Komt geen hond kijken natuurlijk.
Oud ijzer mannetje komt hem wel gratis ophalen ;)
ThinkPadd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Kroonsteentje is in deze een groter probleem dan de draaddikte of schakelaar. Kroonsteentjes hebben een slechte overgangsweerstand en worden bij grotere belastingen warm. Om draad in een vaste installatie door te koppelen gebruik je
Bij vaste kern Afbeeldingslocatie: http://images.elektrototaalmarkt.nl/pimg/135366_productfoto_vergroting_product4135366/0/vergroting/wago-273-klassiek-lasklem-135366.jpg

Als een van de draden soepele kern heeft Afbeeldingslocatie: https://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/W/A/WAGO_222_413_Lasklem_met_hendel_3v__2.jpg

Afhankelijk van je precies stopcontact is het zelfs mogelijk dat je de draad helemaal niet hoeft te verlengen en rechtstreeks in de klemmen van je stopcontact past. In elk geval geen kroonsteentje gebruiken.

Voor lasdozen ken ik wel stopcontacten als deze :
Afbeeldingslocatie: http://images.elektrototaalmarkt.nl/pimg/134960_productfoto_vergroting_product4134960/0/vergroting/attema-ak2-deksel-met-stopcontact-134960.jpg

Maar deze zijn overduidelijk niet waterdicht. Daarbij moet je het merk van je lasdoos weten om een passende deksel te vinden.

Indien je geen passend deksel kan vinden is misschien je enige optie om een gat in je deksel te maken en met 4 schroeven / popnagels een stopcontact als deze te plaatsen :Afbeeldingslocatie: https://djdj.nl/cat/s/90413b.jpg

De laatste optie zou ik alleen doen indien je niks anders kunt vinden, en er ook geen directe neerslag op het stopcontact kan vallen.

[ Voor 75% gewijzigd door Sgrovert op 06-06-2017 19:28 ]

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik wil een stijgerhouten hoogslaper voor mijn zoon maken, maar geen idee waar ik moet beginnen. Iemand een idee of je ergens bouwtekeningen vandaan kunt halen? Ik kan niet echt iets vinden.

Toevallig iemand met ervaring?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Sgrovert schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:57:
[...]

Oud ijzer mannetje komt hem wel gratis ophalen ;)

[...]

Kroonsteentje is in deze een groter probleem dan de draaddikte of schakelaar. Kroonsteentjes hebben een slechte overgangsweerstand en worden bij grotere belastingen warm. Om draad in een vaste installatie door te koppelen gebruik je
Bij vaste kern [afbeelding]

Als een van de draden soepele kern heeft [afbeelding]

Afhankelijk van je precies stopcontact is het zelfs mogelijk dat je de draad helemaal niet hoeft te verlengen en rechtstreeks in de klemmen van je stopcontact past. In elk geval geen kroonsteentje gebruiken.

Voor lasdozen ken ik wel stopcontacten als deze :
[afbeelding]

Maar deze zijn overduidelijk niet waterdicht. Daarbij moet je het merk van je lasdoos weten om een passende deksel te vinden.

Indien je geen passend deksel kan vinden is misschien je enige optie om een gat in je deksel te maken en met 4 schroeven / popnagels een stopcontact als deze te plaatsen :[afbeelding]

De laatste optie zou ik alleen doen indien je niks anders kunt vinden, en er ook geen directe neerslag op het stopcontact kan vallen.
Interessant. Ik heb boven alle elektra vervangen (stopcontacten, draden door leidingen, etc) omdat het daar nog groen/rood was, maar heb overal nu die met die oranje hengels gebruikt. Wat is het verschil tussen soepele en harde kern? Gewoon blauw/bruin installatiedraad, is dat soepel?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:41
dfrenner schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:48:
Ik wil een stijgerhouten hoogslaper voor mijn zoon maken, maar geen idee waar ik moet beginnen. Iemand een idee of je ergens bouwtekeningen vandaan kunt halen? Ik kan niet echt iets vinden.

Zelf geen ervaring met een hoogslaper maken, maar misschien is dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
bonzz.netninja schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:53:
[...]

Interessant. Ik heb boven alle elektra vervangen (stopcontacten, draden door leidingen, etc) omdat het daar nog groen/rood was, maar heb overal nu die met die oranje hengels gebruikt. Wat is het verschil tussen soepele en harde kern? Gewoon blauw/bruin installatiedraad, is dat soepel?
Nee, dat standaard installatiedraad is niet soepel. Soepel draad is met meerdere dunne kerntjes in plaats van een enkele stugge kern, bijvoorbeeld de draden van een hanglamp. Maar die lasklemmen die jij gebruikt hebt zijn ook voor dat doel prima, ze zijn alleen wat duurder dan de hierboven getoonde grijze steeklasdop. Daar staat wel tegenover dat ze herbruikbaar zijn. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

bonzz.netninja

Niente baffi

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:50:
[...]

Nee, dat standaard installatiedraad is niet soepel. Soepel draad is met meerdere dunne kerntjes in plaats van een enkele stugge kern, bijvoorbeeld de draden van een hanglamp. Maar die lasklemmen die jij gebruikt hebt zijn ook voor dat doel prima, ze zijn alleen wat duurder dan de hierboven getoonde grijze steeklasdop. Daar staat wel tegenover dat ze herbruikbaar zijn. :)
dan begreep ik het toch goed :) Het zijn trouwens mega fijne lasdoppen, en niet zo gek duur bij de hornbach

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wil een steigerhouten hoogslaper voor mijn zoon maken, maar geen idee waar ik moet beginnen. Iemand een idee of je ergens bouwtekeningen vandaan kunt halen? Ik kan niet echt iets vinden.

Ik google altijd wat ik wil en selecteer dan afbeeldingen. Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen, vond ik wel mooi. De maten moet je even zelf bepalen. Die is waarschijnlijk afhankelijk van je matras en wat je nog onder het bed wilt doen.

Afbeeldingslocatie: http://woonwinkelwaalwijk.nl/wp-content/uploads/2015/12/halfhoogslaper-steigerhout.jpg

Of met steigerpijp:
Afbeeldingslocatie: https://img.tweedehands.nl/f/normal/227016481-bed-halfhoogslaper-steigerhout-steigerbuis-nieuw.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 06-06-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tsja, wat mij betreft is een zeecontainer ongeschikt als garage.
Een fatsoenlijke garage in inwendig minimaal 3 meter breed, die maat heeft een zeecontainer niet.

Heb hier ook een zeecontainer op het erf gehad. Heb gemerkt dat je veel last van condens hebt. Ik vermoed daarom dat je auto sneller roest dan dat als je hem buiten zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:42

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Tip, kijk eens op Pinterest. Bron van inspiratie voor vrijwel alles wat je je maar kunt bedenken.
[...]

Weet waar je aan begint, het lijkt mij niet geschikt als garage. Smal, vochtig, luidruchtig. Als je daar iets aan gaat doen wordt hij nog smaller..
Waarom een kraan eigenlijk? Kan ie niet gewoon van de vrachtwagen afrollen?

[ Voor 45% gewijzigd door frankwopereis op 07-06-2017 08:08 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

I see what you did there ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Reinier schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:22:
[...]

I see what you did there ;)
:)

Zeecontainer is niet bedoeld om de auto er in te zetten, maar voor opslag. Condens is dan alsnog een probleem daar had ik zelf ook al aan gedacht. Maar er zijn ook containers met isolatie. Alleen die zullen wel een stuk duurder zijn. Ik heb een paar offertes open staan, dan zien we wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zou even @Roeligan een PM sturen ofzo. _/-\o_

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
zonoskar schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:35:
[...]

Zeecontainer is niet bedoeld om de auto er in te zetten, maar voor opslag. Condens is dan alsnog een probleem daar had ik zelf ook al aan gedacht. Maar er zijn ook containers met isolatie. Alleen die zullen wel een stuk duurder zijn. Ik heb een paar offertes open staan, dan zien we wel.
Isolatie staat echt geheel los van luchtvochtigheid. Je kan dat ding beter isoleren dan je huis, maar dan nog moet je ventileren. Dat moet je gewoon goed regelen. Als je er stroom naar toe doet, zou je zo'n ventilator kunnen nemen die zelf luchtvochtigheid detecteert. Maar als het zo'n badkamerding is dan slaat ie wellicht pas aan bij een te hoge luchtvochtigheid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Overzichtje van productie van mijn 1e steigerhouten bed.

Steigerhouten bed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FI2Ny31rP9XdSd7FsqVloz9Q/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7RLesp5reFi2UEkk16eklH9n/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9jgbUgFGkPa80z6QZ41YTnav/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XHKRCEiYIAq5j9bTpzn7gZEB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q1faQpJWx9dOcjMH0ZYK6PEH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SbTwTFXI9efDLC8TwDqjuwuS/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JWUSGHHCPN0bMcHQfIC4vu8X/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zG1rHucN5BZzu9qn2b86yuRO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5BBoHmfVUPfxjS3vJWCrOiDv/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qt7KSjJ1abn6BIQvv4112BiV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OU9mkFCaev4UyZJa3msKkKID/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tnn6H6phteX1t8TyI8vtnt0r/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kIiAY3ULVcuLYltLYXVpygU7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lS7dSiQulf5OLtOjGPOkofk2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QC6TKRr7L6UQmiyEvwNin2RY/thumb.jpg

Heb laatst een aantal gemaakt met steigerbuis, ook mooi, kijken of ik daar nog een foto van heb. Voordeel daarvan is dat je niet zoveel hoeft na te denken over de constructie/verbindingen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
chapie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Zelf geen ervaring met een hoogslaper maken, maar misschien is dit iets?
zonoskar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:37:
[...]

Ik google altijd wat ik wil en selecteer dan afbeeldingen. Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen, vond ik wel mooi. De maten moet je even zelf bepalen. Die is waarschijnlijk afhankelijk van je matras en wat je nog onder het bed wilt doen.

[afbeelding]

Of met steigerpijp:
[afbeelding]
frankwopereis schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:04:
[...]

Tip, kijk eens op Pinterest. Bron van inspiratie voor vrijwel alles wat je je maar kunt bedenken.
Dank voor de tips, het probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe ik de verbindingen moet maken zodat het ook wel een beetje stevig wordt.

Deze zien er gaaf uit:
https://nl.pinterest.com/pin/385972630543573861/

Of zoiets, maar dat wordt wel een hele klus denk ik:
https://nl.pinterest.com/pin/95490454574791634/
max schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:07:
[...]

Ik zou even @Roeligan een PM sturen ofzo. _/-\o_
Zal ik doen, dank je wel!
Roeligan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:29:
Overzichtje van productie van mijn 1e steigerhouten bed.

Steigerhouten bed
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Heb laatst een aantal gemaakt met steigerbuis, ook mooi, kijken of ik daar nog een foto van heb. Voordeel daarvan is dat je niet zoveel hoeft na te denken over de constructie/verbindingen.
Ziet er mooi uit d:)b
Maar hoe zorg je er voor dat het stevig genoeg is?
Hoe maak je bepaalde verbindingen tussen het hout? De hoeken, draagpunten voor de lattenbodem en de pilaren die het bed dragen.

Ik wil ook wel een veilige constructie maar heb er geen verstand van ;)

[ Voor 43% gewijzigd door BlakHawk op 07-06-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Maak als ik tijd heb vanavond wel een fotootje, bed doet nu dienst als bed voor mijn jongste, en staat al in ons nieuwe huis.

Als het vanavond niet is, dan morgen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Roeligan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:43:
Maak als ik tijd heb vanavond wel een fotootje, bed doet nu dienst als bed voor mijn jongste, en staat al in ons nieuwe huis.

Als het vanavond niet is, dan morgen.
Dank je wel, rustig aan, geen haast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

dfrenner schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:31:

Hoe maak je bepaalde verbindingen tussen het hout? De hoeken, draagpunten voor de lattenbodem en de pilaren die het bed dragen.
Steigerhout is 2.5cm dik. Daar kun je best een nette schroef in draaien. Alles met 80mm schroeven vastzetten lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Steigerhout is 2,8-3,2 cm. Ik gebruik meestal voor 2 platte verbindingen Spax volderschroeven (rvs, torx 25, 50mm) omdat deze een kleine verzinkende kop hebben en zo weinig "footprint" achterlaten. Als ik in een kopse kant moet gebruik ik of 100mm of 120mm (al zou 80mm ook voldoende moeten zijn in meeste gevallen).

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 18:49
Ik voel me simpel, schroef al jaren dit soort bouwwerken met 45mm schroeven :p En die staan gelukkig allemaal nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:02
Ik heb de palen ingefreesd zodat de planken ook "op" de palen rusten. Daarna uiteraard ook alles met vijzen vast gezet. Bij de trap was dat niet nodig want daar klemmen de planken meer dan voldoende. De planken ter ondersteuning van de lattenbodem zijn trouwens niet ingefreesd maar gewoon met 6 cm vijzen vast gevezen. Ik had geen zin meer in frezen :P Volgens mijn vrouw kan er een olifant in slapen (palen zijn 8x8cm) en dat terwijl mijn dochter met moeite 20kg weegt O+
Afbeeldingslocatie: https://5m4fog-ch3302.files.1drv.com/y4myjRLTeKTI5L2n4_IKDPeogluvgdqDpYdpdvX6CfHbgfF7ozqfQXqmM4bHi0QCuCzdHZDuoI6mdr8saSNQuVtNrvfquGN7PQgvsMtWoBzXJirUPbQDl_FDgxTxNeWkNYY_UW8RQH2KLiU72yeCfhaJruwmoC-HYoNi0BFgYgTm3BAjWwYpgsNiK2Scgs5Km2zXTHL0AndxQGOKSsZGPO16Q?width=660&height=371&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Nu online
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:50:
[...]

Klopt helemaal. Punt is vooral dat de grijze niet geschikt zijn voor soepele draad. Op de foto van Thinkpad kon ik niet zien of de draad soepel was, vandaar dit ik beide opties beschreven heb.

Lost In Music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
Klussers,

Ik zit met een lastige kwestie, mijn zwager heeft een huis(je) gekocht en deze is nu helemaal gestript. De badkamer zit (zat) beneden in een stukje uitbreiding van de woning. Deze uitbreiding is slechts enkel steens.

De vorige badkamer was erg vochtig en het was er ook wat muf. Nu alles gestript is moet natuurlijk ook de boel geisoleerd worden en opnieuw uitgezet worden voor het tegelwerk. Echter bij de isolatie gaat het fout.

* Enkelsteense muur zonder spouw.
* Badkamer

Moet er nu eerst tegen de muur ( stenen ) een dampremmende folie, dan rachelwerk en isolatie, en dan dampwerende folie en als laatste gipsplaat?

Of moeten er hier andere folies gebruikt worden? Iemand tips ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Latjes van 1-1,5cm, dampopen folie, balken met (PIR) isolatie, dampdichte folie en dan badkamergips.

Latjes kan je misschien achterwege laten, maar zou persoonlijk een kleine ruimte tussen buitenmuur en folie houden.

Edit: dampdichte folie zou niet hoeven als je de balken en naden van de PIR afplakt met aluminiumtape, maar dan moet je er wel 100% zeker van zijn dat je dampdichte PIR hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door _JGC_ op 08-06-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:45
zonoskar schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:35:
[...]

Ik heb in januari een stacaravan laten ophalen door een transportbedrijf. Die heeft ongeveer dezelfde afmetingen. Ik heb toen een aantal transportbedrijven aangeschreven en de goedkoopste gekozen. Was toendertijd voor 400 euro klaar.

(was een ritje van Ede naar Didam)

Verder OT:

Afgelopen week een koof gemaakt voor kachelpijp in huis. Gelijk een 3tal schapjes gemaakt zodat het niet zo op een koof lijkt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/155dKdYXLTalSZN2JnbJkYRu/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I4kHwTU9vgjn4nZmqBSg7xgg/medium.jpg

Zijn al sinds januari aan het verbouwen... voor de geinteresseerden is er een album beschikbaar O+ https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=43555

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:43
YaaD schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:51:
[...]
Zijn al sinds januari aan het verbouwen... voor de geinteresseerden is er een album beschikbaar O+ https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=43555
Bij mij linkt hij naar mijn eigen albums ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Jochemd13 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:47:
[...]

Bij mij linkt hij naar mijn eigen albums ;)
gallery: YaaD :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 05-07 09:10
@YaaD Als je een (klein beetje) gesteld bent op je (online) privacy, zou ik de straatnaam + huisnummer weghalen uit je fotoalbum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Ik heb in januari een stacaravan laten ophalen door een transportbedrijf. Die heeft ongeveer dezelfde afmetingen. Ik heb toen een aantal transportbedrijven aangeschreven en de goedkoopste gekozen. Was toendertijd voor 400 euro klaar.

(was een ritje van Ede naar Didam)

Verder OT:

Afgelopen week een koof gemaakt voor kachelpijp in huis. Gelijk een 3tal schapjes gemaakt zodat het niet zo op een koof lijkt...

[afbeelding]

[afbeelding]

Ai, heb je asbest als dakbeschot of lijkt de kleur op de foto anders dan in werkelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 20:01

BCC

Galaxis schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:23:
Klussers,

Ik zit met een lastige kwestie, mijn zwager heeft een huis(je) gekocht en deze is nu helemaal gestript. De badkamer zit (zat) beneden in een stukje uitbreiding van de woning. Deze uitbreiding is slechts enkel steens.

De vorige badkamer was erg vochtig en het was er ook wat muf. Nu alles gestript is moet natuurlijk ook de boel geisoleerd worden en opnieuw uitgezet worden voor het tegelwerk. Echter bij de isolatie gaat het fout.

* Enkelsteense muur zonder spouw.
* Badkamer

Moet er nu eerst tegen de muur ( stenen ) een dampremmende folie, dan rachelwerk en isolatie, en dan dampwerende folie en als laatste gipsplaat?

Of moeten er hier andere folies gebruikt worden? Iemand tips ?
Ik zou een renovatiewand zetten. Bijvoorbeeld zoiets: YouTube: Voorzetwand W'all-in-one

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 22:12
[...]

Verder OT:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zie geen isolatie om de pijp? Beetje steenwol doet wonderen voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
[...]

Verder OT:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is toch niet voor een houtkachel hoop ik? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:27
Ik heb de volgende vraag, bij onze beide dakramen wil ik graag verduistering aanbrengen. Echter zit in beide dakramen bovenin een plastic onderdeel waar ik de bevestiging wil maken. Ik dacht en denk nog steeds dat deze hier juist voor zijn gemaakt? Echter krijg ik ze niet los.. Met schroevendraaier etc er al achter zitten drukken? Wie o wie kan me helpen?
Raam

[ Voor 18% gewijzigd door nii3k op 09-06-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Van het raam afschuiven? of juist naar het raam toe?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:09
niek87 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:28:
Ik heb de volgende vraag, bij onze beide dakramen wil ik graag verduistering aanbrengen. Echter zit in beide dakramen bovenin een plastic onderdeel waar ik de bevestiging wil maken. Ik dacht en denk nog steeds dat deze hier juist voor zijn gemaakt? Echter krijg ik ze niet los.. Met schroevendraaier etc er al achter zitten drukken? Wie o wie kan me helpen?
[afbeelding]
Ik had een jaar geleden hetzelfde probleem. Twee dakramen, eentje met een 15 jaar oude Velux en eentje met een 5 jaar oude Velux. In de meest recente Velux paste het verduisteringsgordijntje perfect in de reeds bestaaande plastieken bevestiging. In de oudere Velux ging dat echter niet. De plastieken stukken waren anders.
Ik heb dit nagevraagd bij een familielid die er wat meer ervaring mee heeft en hij heeft die plastieken stukken er uit getrokken. Normaal gezien zijn die dingen genageld. Zoals je zelf al zegt gaan ze er niet eenvoudig uit en de kans is ook groot dat je het hout wat indrukt, maar nadien komt de behuizing van het verduisteringsgordijntje toch op die plek en zie je daar niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:26
[afbeelding]
Standaard Velux maat? In dat geval zou ik gewoon zulke pakken: https://www.karwei.nl/ass...7004-78-x-98-cm/p/B311870

Passen perfect en je hoeft niets te verwijderen van je raam. Wij hebben er 4 van in huis hangen, waarvan 2 al sinds 2012. Rolt allemaal nog soepel en kan nog steeds halverwege vastgezet worden.

Voor de buitenzonwering hebben we deze: https://www.karwei.nl/ass...raciet-5060-c00/p/B117460
Wel origneel Velux dus. Moet je 1 onderdeel voor verwijderen van je raam waarin je de opgerolde unit plaatst en verder is het een kwestie van 4 schroeven. Appeltje-eitje.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ger schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:17:
[...]

Standaard Velux maat? In dat geval zou ik gewoon zulke pakken: https://www.karwei.nl/ass...7004-78-x-98-cm/p/B311870

Passen perfect en je hoeft niets te verwijderen van je raam. Wij hebben er 4 van in huis hangen, waarvan 2 al sinds 2012. Rolt allemaal nog soepel en kan nog steeds halverwege vastgezet worden.

Voor de buitenzonwering hebben we deze: https://www.karwei.nl/ass...raciet-5060-c00/p/B117460
Wel origneel Velux dus. Moet je 1 onderdeel voor verwijderen van je raam waarin je de opgerolde unit plaatst en verder is het een kwestie van 4 schroeven. Appeltje-eitje.
Met alle respect, maar die Karwei rolgordijnen zijn, als ik naar mijn S08 Velux maat kijk, gewoon nog duurder dan de originele Velux rolgordijnen. (99 euro online origineel van Velux via een gordijnenboer vs 115 bij Karwei).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmenkveld
  • Laatst online: 12-07 19:20
[afbeelding]
Ik heb zelf ook 2 velux dakramen, 1 daarvan heb ik een eigen merk bouwmarkt rolgordijn in gehangen, de andere een rolgordijn van Velux. Ik moet zeggen dat beide prima zijn maar die van Velux zelf past mooier en voelt degelijker aan.
Die plastic onderdelen zijn er voor om de kasette van Velux in te hangen, deze hoeven niet los gemaakt te worden, zie ook de website van Velux met montage instructies http://www.velux.nl/produ...rolgordijnen#installation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Laatst online: 18:26
PaT schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Met alle respect, maar die Karwei rolgordijnen zijn, als ik naar mijn S08 Velux maat kijk, gewoon nog duurder dan de originele Velux rolgordijnen. (99 euro online origineel van Velux via een gordijnenboer vs 115 bij Karwei).
Oh, geen idee. Ik heb ze destijds in de aanbieding gekocht voor een tientje of 6 per stuk.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 07:37

TommyGun

Stik er maar in!

Echter krijg ik ze niet los.. Met schroevendraaier etc er al achter zitten drukken? Wie o wie kan me helpen?
[afbeelding]
Dat is te zien ja 8)7
rmenkveld schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:30:
[...]

Ik heb zelf ook 2 velux dakramen, 1 daarvan heb ik een eigen merk bouwmarkt rolgordijn in gehangen, de andere een rolgordijn van Velux. Ik moet zeggen dat beide prima zijn maar die van Velux zelf past mooier en voelt degelijker aan.
Die plastic onderdelen zijn er voor om de kasette van Velux in te hangen, deze hoeven niet los gemaakt te worden, zie ook de website van Velux met montage instructies http://www.velux.nl/produ...rolgordijnen#installation.
Inderdaad, die rolgordijnen van Velux zijn kwalitatief erg goed.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Wij gaan onze net aangekochte huis (bungalow, verbouwing op begane grond) binnenkort flink verbouwen. Nu moet er ook wat gebeuren wat betreft binnenmuren,
- de deur naar de woonkamer moet een halve meter verplaatst worden
- een deur naar de keuken vanuit de hal wordt dichtgemaakt
- de badkamer wordt groter qua oppervlakte

De binnenmuren zijn nu gewoon ouderwets metselwerk met bakstenen van ongeveer 10cm.
Nu zou ik graag gewoon liefst kalkzandsteenblokken willen, maar mijn aannemer wil daar niet aan.
Hij zegt, Ytong blokken of metalstud. Dat laatste heeft zijn voorkeur.

Cellenbeton vind ik maar matig (ben 7cm gewend). Wellicht dat ik 10 cm net stevig genoeg vind en dat dit ook genoeg isoleert qua geluid.
Maar metalstud is gewoon metaal regelwerk met gipsplaten?
Dat vind ik nou niet echt een geweldig alternatief. Niet stevig (hoe hang je daar bijvoorbeeld een TV aan op), en weinig geluidswerend.

Volgens mij is het enige echte voordeel de kosten en de snelheid waarmee je dat opzet.

Wie kan mij even wat advies geven. Wellicht denk ik wel ouderwets.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb een nieuwbouwhuis met van die Cellenbeton blokken van 7 of 8 centimeter, misschien is het Ytong, ik weet het eigenlijk niet. Het voldoet, maar ik vind het niet veel voorstellen en een beetje gehorig.

Ik zou dan voor je eerste optie gaan. Of als het de metalstud wordt, dan kan deze gevuld worden met isolatie wat ook geluid tegenhoudt. Dan heb je van die standaard dingen zoals steenwol, maar je hebt ook wat gezondere varianten zoals Metisse (katoen) en vlaswol etc.

Maar misschien moet je maar lekker een andere aannemer zoeken, of daarmee dreigen. Klant is toch koning?
Hij kan je best van advies voorzien etc, maar hij wil alleen naar die andere methodes omdat dat makkelijker en goedkoper is, terwijl het niet is wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Laatst online: 14:33
Nu lees ik hier een hoop, en ga nu eindelijk zelf eens wat posten, jammer genoeg meer een vraag dan echt iets showen :(

Ik heb een aantal jaar geleden een huis gekocht, en ben nu de zolder aan het aanpakken.
Nu heeft een (van de) voorgaande bewoner(s) een muurtje geplaatst op zolder (bij deze huizen staan op de zolders standaard geen muren) ter hoogte van de steunbalken van het dak.
Deze balken staan op +/- 2/3 van de woning.
Het huis heeft een houten zoldervloer, waarvan de balken haaks op de steunbalken lopen

In deze muur heeft de klussert een deur met kozijn geplaatst, maar aangezien ik deze muur weg wil hebben, moet het kozijn ook weg :+
Wat deze klussert ook heeft gedaan, is in plaats van de ligger van het kozijn afzagen, 2 hoekjes uit deze balken gezaagd! (zie fotos)
Kan dit kwaad? En zo ja, zou ik hier iemand verantwoordelijk kunnen stellen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/skjQWdvm.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xfa6I3it.jpg

Daarnaast nog een tweede vraag:
Om de ruimte op onze zolder zoveel mogelijk te willen benutten als grote kamer, staan 2 verticale steunbalken een beetje in de weg (blauwe balken).
Kan ik deze zondermeer vervangen voor balken op de groene positie?
Misschien eventueel met een extra horizontale balk ter hoogte van de horizontale ligger van het deurkozijn?
Of moet hiervoor expertise ingehuurd worden?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/48vWcIHl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4ANTAT6m.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0JTFUUJm.jpg

En heeft iemand enig idee waar de balk op de grond een stuk naar het midden doorloopt voorbij de verticale steunbalken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je gaat van ondersteuning halverwege naar ondersteuning op 1/3. Dan krijgt het deel met 2/3 restant van de lengte dus zo'n 16% meer krachten te verwerken. Zonder te weten hoe dik de rest van de constructie is, is niet te zeggen of dat erg is. Mijn gevoel zegt nee. Mijn sporenkap heeft maar dunne balkjes en daar staan de dragende knieschotten nog veel verder richting buitengevel.

Die 2 hapjes zijn niet zo'n ramp. De meeste belasting op die balk zit niet ter plaatse van die happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
De balken zijn elk 145x55mm, zowel de diagonale als verticale.
Bij mij zijn de knieschotten niet dragend, enkel hetgeen op de illustratie.

[ Voor 38% gewijzigd door ArcticTiger op 09-06-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bij mijn huis hangt het hele dak op een stel 5x7 balken. Als ik jouw foto's zo zie was dat bij jou ook zo maar heeft bob de klusser de boel aangepast voor een kozijn.

Hier in de straat heeft iemand geprobeerd de 5x7 balken door te zagen omdat ie dacht dat het niet dragend was. De eerste ging prima, bij de 2e kreeg ie de zaag er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Zoals deze balken zijn is het bij elk huis in de wijk zo.
Hier is later een muurtje in gebeund.
Deze driehoek staat bovenop een draagmuur welke van voor naar achter door de woning loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
Maar was de balk op de vloer niet origineel 1 geheel om de trekkracht van de spant op te vangen (maw de 2 benen van de driehoek worden door deze balk bij elkaar gehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Nee ook niet.
Wij hebben voor we dit huis kochten meerdere huizen bekeken hier in de wijk. Allemaal deze opstelling, ook met een opening tussen de 2 balken op de vloer.
Het is raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik zit al anderhalf jaar met een defecte afzuigkap, wat best wel hinderlijk is, want alleen raampje open doen tijdens koken is toch echt niet voldoende. Zeker met wokken (en dan heb ik nog niet eens een echte wokpit) en roerbakken van groente/vlees komen er bakken met natte en vette damp vanaf natuurlijk.

Het is een huurwoning en destijds ook al aan huurbaas aangegeven, maar die stuurde me door naar een lokale leverancier om het met hen verder af te handelen. Dat laatste is er alleen nooit van gekomen, omdat dat al vrij snel vastliep omdat er daar gewoon een stel eikels werken. Ik ben daarom van plan om het zelf maar te regelen, weet ik tenminste dat het goed gedaan wordt. Afspraak met huurbaas over budget heb ik al zwart op zit, dus dat is issue niet.

Waar ik eigenlijk alleen mee zit is het soort afzuigkap. Er hangt nu een vlakschermafzuigkap van het merk Itho (tegenwoordig Novy), maar ik wil eigenlijk helemaal geen vlakschermafzuigkap, omdat dat naar mijn ervaring altijd waardeloze dingen zijn. Ik ben er meerdere tegengekomen in renovatieprojecten van m'n oom (huis opkopen, renoveren en weer doorverkopen) waar ik meerdere keren mee heb geholpen als tijdelijk werk of vakantiebaantje, en altijd waren er problemen met die dingen: ze zogen slecht af en vaak kortsluiting door condensvorming.

Onderbouw is gezien de hoogte onder het kastje ook niks, maar ik vroeg me af waarom ik niet gewoon een schouwafzuigkap met vlakke bovenkant onder een kastje kan monteren. Het gat om een combinatie van afzuigkapkast/kruidenkastje (waar zo'n tussenwand in zit) van 90 cm breed en 35 cm diep (37 cm inclusief deurtjes). Achter het tussenschot in het kastje is 25 cm vrije ruimte in de diepte en over de gehele breedte. In de hoogte is ook alles vrij tot aan de bovenkant van het kastje (daar zit alleen gat in voor de afvoerpijp).

Relevante afmetingen:

Buitenafmetingen kastje: 90 x 86,5 x 34,5 cm (BxHxD) (boven-, onder- en zijkanten 16 mm dik)
Afmetingen opening in bodem kastje: 86,8 x 25 cm (BxD)
Hoogte verschil bodem middelste kastje met kastjes aan weerszijde: 14,5 cm
Hoogte vanaf inductiekookplaat tot bodem kastje: 64,5 cm (gaat hoogte afzuigkap dus nog vanaf)
Diepte aanrecht: 60 cm
Afvoerpijp: 110 mm dia x ca. 230 cm totale lengte (2x 30° en 1x 90° bocht)

Verder is het waarschijnlijk wel relevant dat de inductiekookplaat een maximaal vermogen heeft van 5900 W verdeeld over 4 zones.

De afzuigkap die ik op het oog heb is de Siemens LC98BH542 / LC98BE542. Alf ik kijk naar de afmetingentekening zie ik geen enkele afmeting die conflicterend is. Misschien dat er nog een stuk achterwand van het kastje er uit moet en het gat in de bovenkant zal groter moeten (want dikkere afvoerpijp nodig), maar verder zie ik geen enkel probleem. Doordat de afzuigkap toch onder/in een kastje zit hoeft de kap om de motor/afvoer er ook niet omheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/89MzhdrfaRHmv9dpzkB8lCq6/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/racVH6qG19tULpafkbJsrgru/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zu8kd8ncg5DhAIEoivi4aMrY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6RMv0eHZnM3NQSFchjHRA41m/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qNwKpop6OcBxAf0lNjPWhnBZ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KcL2GTWB4MWlsV7USGLWkRH4/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 20:13

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen, enige nadeel is denk ik dat je hoogte verliest boven je kookplaat.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat is alleen het verschil in dikte tussen de nieuwe kap en de oude (die is 3,5 cm), zal hooguit 2,5 cm verschil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 19-07 17:08

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Denk dat je ook even na moet denken over dat je de huidige kap zo te zien nog in kan schuiven waar dat met wat je op het oog hebt niet gaat.

Nu weet ik de verdere situatie niet, dus misschien zit het niet in de weg. Maar continu je hoofd stoten o.i.d. tegen zo'n kap gaat ook vervelen ;)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Hij steekt dan inderdaad 13 cm uit voorbij het kastje als ik daar de deurtjes van meereken, maar dat is nog altijd 10 cm minder ver dan het aanrecht. Dat is namelijk 60 cm diep en die afzuigkap 50 cm.

Tijdens het koken kan dat nog wel handig zijn om lichte dingen tijdelijk op te zetten (permanent kan natuurlijk niet, want dan kunnen de deurtje van het kruidenkastje niet meer open).

[ Voor 31% gewijzigd door Kid Jansen op 11-06-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
nokiaan958GB schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:24:
[...]

Ai, heb je asbest als dakbeschot of lijkt de kleur op de foto anders dan in werkelijkheid?
Is asbest inderdaad ja. Wordt met de volgende renovatie aangepakt van buitenaf. Was dit keer helaas te duur om aan te pakken. Volgende keer beter :)
Als je een (klein beetje) gesteld bent op je (online) privacy, zou ik de straatnaam + huisnummer weghalen uit je fotoalbum. ;)
@TravockMD Thanks, aangepast :)
Ik zie geen isolatie om de pijp? Beetje steenwol doet wonderen voor het geluid.
@nokiaan958GB gebruik gemaakt van steenwol. Zit al in de koof verwerkt.
Dat is toch niet voor een houtkachel hoop ik? :X
@FabianGTI Is er iets mis met de manier waarop het is opgebouwd? Hoor graag wat er mis mee is...

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben bezig een gesloten aanhanger in te richten. Daarbij komen dwarsbalken in de bak waarop ik een bootje van mijn zoon, maar ook mijn modelspoormodule wil vervoeren. Voor die laatste zou het heel mooi zijn als ik die dwarsbalken op de een of andere manier gedempt zou kunnen uitvoeren. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik dat zou kunnen doen. Blokjes rubber tussen de dwarsbalk en het hoekijzer waar het op bevestigd moet gaan worden lijkt mij niet ideaal.

Heeft er hier iemand nog briljante ideeën hoe ik zoveel als mogelijk demping in zou kunnen krijgen?

Voor het beeld, ik heb slechts aan weerszijden twee latten die van boven naar onder lopen waar ik iets aan zou kunnen maken. De wanden van de aanhanger zelf zijn daar te zwak voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Oude loungebank was kapot, dus even nieuwe in elkaar flansen. Kussens hergebruikt van de oude bank.

Kom ik er tijdens het schuren achter dat ik een DTS150 heb en vandaag komt er een zooi Ecotools schijven aan voor een 125 :+

Loungebank
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O8IrENN44q07eAChsKQtYje5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nm1IgIicublRxpPXEaaJAiMe/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uK54KcXEHCzoU91xgojjUWWR/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7QgYeQo3hVowPkfSyDr26L4d/thumb.jpg

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 18:51
YaaD schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:40:
[...]

@FabianGTI Is er iets mis met de manier waarop het is opgebouwd? Hoor graag wat er mis mee is...
Ik denk dat hij wil aangeven dat de koof om het rookkanaal niet brandvrij is uitgevoerd. Zie bijv. hier.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
YaaD schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:40:
Gebruik van materialen is niet top ;)

Nu heb je vuren en MDF gebruikt zo te zien
Bij het normaal stoken heb je daar geen last van, bij een dubbelwandige pijp zal het zo'n 40 graden worden

Maar mocht je ooit een beginnende schoorsteenbrand krijgen heeft dat vuren en MDF helemaal niets om tegen te houden, met als gevolg dat je hele mantel meteen begint te branden

In mijn huis was het ook op deze manier gedaan, maar je zag al wel dat het hout flink uitgedroogd was
Ik heb het nu vervangen voor metalstud en brandwerende platen, onder aan de streep ben je hetzelfde kwijt maar de mantel houdt het wel 30 minuten in geval van nood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
FabianGTI schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Gebruik van materialen is niet top ;)

Nu heb je vuren en MDF gebruikt zo te zien
Bij het normaal stoken heb je daar geen last van, bij een dubbelwandige pijp zal het zo'n 40 graden worden

Maar mocht je ooit een beginnende schoorsteenbrand krijgen heeft dat vuren en MDF helemaal niets om tegen te houden, met als gevolg dat je hele mantel meteen begint te branden

In mijn huis was het ook op deze manier gedaan, maar je zag al wel dat het hout flink uitgedroogd was
Ik heb het nu vervangen voor metalstud en brandwerende platen, onder aan de streep ben je hetzelfde kwijt maar de mantel houdt het wel 30 minuten in geval van nood
Thanks voor je comment! Tussen het vuren zit een brandwerend materiaal genaamd "no brando" en de platen die je ziet zijn van Rigidur. Het lijkt idd op MDF maar is het niet. Daarnaast zit er steenwol omheen tegen uitslaande brand.

Is ook vastgelegd in het bouwbesluit dat je dat soort materiaal moet gebruiken. Ben t met je eens dat t niet helemaal voldoet, maar heb mn best gedaan zullen we maar zeggen :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Horla schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:25:
Ik heb de palen ingefreesd zodat de planken ook "op" de palen rusten. Daarna uiteraard ook alles met vijzen vast gezet. Bij de trap was dat niet nodig want daar klemmen de planken meer dan voldoende. De planken ter ondersteuning van de lattenbodem zijn trouwens niet ingefreesd maar gewoon met 6 cm vijzen vast gevezen. Ik had geen zin meer in frezen :P Volgens mijn vrouw kan er een olifant in slapen (palen zijn 8x8cm) en dat terwijl mijn dochter met moeite 20kg weegt O+
Nee maar alle kids die er ook op klimmen en in bed gaan springen .. hmm die produceren wel wat gewicht :)

Oftewel het is alleen maar beter dat je het stevig maakt ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 17:27
Roeligan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:45:
Oude loungebank was kapot, dus even nieuwe in elkaar flansen. Kussens hergebruikt van de oude bank.

Kom ik er tijdens het schuren achter dat ik een DTS150 heb en vandaag komt er een zooi Ecotools schijven aan voor een 125 :+

Loungebank
[afbeelding]
Tof, Ik heb vrouwlief beloofd iets dergelijks te bouwen op het (kleine) balkon, een hoekbank uit pallethout. Nu nog van mijn reet afkomen en de pallets van mijn werk naar huis halen en de Makita's uit de mottenballen trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Hoe bevestig je eigenlijk het hout een de stellingbuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Verschillende methodes. Voor mijn buitenkeuken:

Buitenkeuken
roeligan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VYNcLBv7pbgjgzr8Dz9ICLco/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PeD3ro17hIYynBy6byPm4t50/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JedYj0FumHqu6U6oiSO7zG9J/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p7ZXMDPj4okExWFMq2rfpt2q/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vJyTLZHvF16kyXy2B3nzRhJB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pENKiV0DiB51ZQR8lg3xGDAF/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eacGlIfpcEH1OSNWu3xub0a4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pv2txn9ccNZMsOTe1K7Db5p7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TIjYaBZD9lRdhcJG0zjEZPPk/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rm1tMUgN4yuP9hga9o0W22Ue/thumb.jpg

heb ik leuningdragers gebruikt.

Bij de loungebank ligt het hout op de uiteindes, verbindingslat aan de onderkant zoveel mogellijk aan de zijkant zodat het niet heen en weer schuift. Straks even een buis halen voor het middenstuk, buigt nu iets te ver door.

Verder heb je ook lipdelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hvPHjWYCTXWsRsPy6geWwEmb/full.jpg

of een kapbeugel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0po3CmGndqX01AQ2vbMBHmgX/full.jpg

Hier btw de "oude" buitenkeuken die ik aan een collega heb gegeven:
Oude buitenkeuken
roeligan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZawLjJCSFrNS2IxnpaIB44zW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GclP91xAHDB6mnWh7u7OWHnN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A9ud5lizLq1XRmjj5wu5VLBX/thumb.jpg

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Even geen flauw idee waar ik deze vraag kwijt moet dus maar hier.

Wilde mijn bedframe eens aandraaien want hij kraakte nogal, dus alles er af. Met het hoofdeind staat hij tegen een gipsmuur (niet direct er tegenaan overigens), en onder het frame zag ik het volgende;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/96gZGxwAoPdbauAb4skrii4G/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cd8HFNB0XJ92pTKDZtdsSS7P/medium.jpg

Lijkt een laagje los te raken. Muur is niet vochtig maar er lopen wel leidingen door. Iemand enig idee waar dit door komt en hoe dit op te lossen is? Op zich niet erg want m'n bed staat er voor, maar het is huur dus als ik weg wil moet het wel in oorspronkelijke staat zijn, al zal ik kijken of de beheerder het niet gewoon zelf op kan lossen want dit is volgens mij niet mijn schuld.

E: Kan ook de verflaag zijn. Zitten meerdere lagen op. Anyway, kan dit kwaad?

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 13-06-2017 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 19-07 17:08

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Uncle Mel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:47:
[...]

Tof, Ik heb vrouwlief beloofd iets dergelijks te bouwen op het (kleine) balkon, een hoekbank uit pallethout. Nu nog van mijn reet afkomen en de pallets van mijn werk naar huis halen en de Makita's uit de mottenballen trekken :+
Opschieten dan joh en als je dan toch de smaak te pakken hebt kan je er hier ook een knutselen :+

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Op zich ziet het er wel uit als vochtschade. Hoe weet je dat je muur niet vochtig is? Met een vochtmeter gemeten of met de hand gevoeld? Als dit op het gelijkvloers is zou het opstijgend vocht kunnen zijn en is het logisch dat het onderaan begint. Ik zou sowieso melding maken naar de verhuurder en hem het laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Kan er al tijden hebben gezeten. Kan ook gewoon slecht hechtende stuclaag zijn die gewoon loskomt. Ook wel gehad bij het sauzen van een gestuct wandje, het vocht in de latex weekt de stuclaag los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Horla schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:20:
[...]

Op zich ziet het er wel uit als vochtschade. Hoe weet je dat je muur niet vochtig is? Met een vochtmeter gemeten of met de hand gevoeld? Als dit op het gelijkvloers is zou het opstijgend vocht kunnen zijn en is het logisch dat het onderaan begint. Ik zou sowieso melding maken naar de verhuurder en hem het laten oplossen.
Gevoeld. Ik ga het inderdaad maar gewoon melden.
_JGC_ schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:25:
Kan er al tijden hebben gezeten. Kan ook gewoon slecht hechtende stuclaag zijn die gewoon loskomt. Ook wel gehad bij het sauzen van een gestuct wandje, het vocht in de latex weekt de stuclaag los.
Het zit er hooguit 5 maanden, heb toen nog eens het bed verschoven tijdens een grote schoonmaak en toen zat het er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Ik vind niet dat het op het loslaten van plamuur/stuclaag lijkt omdat het blaasvormig is. In theorie zou het ook een reactie kunnen zijn van de verschillende verflagen maar dan zou het meer op je muur moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Roeligan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:10:
Verschillende methodes. Voor mijn buitenkeuken:

Buitenkeuken
roeligan
[afbeelding]

heb ik leuningdragers gebruikt.

Bij de loungebank ligt het hout op de uiteindes, verbindingslat aan de onderkant zoveel mogellijk aan de zijkant zodat het niet heen en weer schuift. Straks even een buis halen voor het middenstuk, buigt nu iets te ver door.

Verder heb je ook lipdelen:
[afbeelding]

of een kapbeugel:
[afbeelding]

Hier btw de "oude" buitenkeuken die ik aan een collega heb gegeven:
Oude buitenkeuken
roeligan
Gaaf! maar als ik kon kiezen was zou ik sowieso voor je oude buitenkeuken kiezen, in mijn ogen echt nog 10x mooier :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
ArcticTiger schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:59:
Nee ook niet.
Wij hebben voor we dit huis kochten meerdere huizen bekeken hier in de wijk. Allemaal deze opstelling, ook met een opening tussen de 2 balken op de vloer.
Het is raar maar waar.
Ik heb met een timmerman een huis uit 2008 bekeken die dit ook heeft. Hij vertelde me dat veel huizen uit die periode dit hebben en dat deze niet verwijderd mogen worden.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
-DarkShadow- schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Ik heb met een timmerman een huis uit 2008 bekeken die dit ook heeft. Hij vertelde me dat veel huizen uit die periode dit hebben en dat deze niet verwijderd mogen worden.
Duidelijk :)
Het ging me ook niet om verwijderen maar meer om verplaatsen, en wellicht het "te lange/overtollige" horizontale deel wel verwijderen.
Ons huis dateert uit 1971 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

miicker schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Gaaf! maar als ik kon kiezen was zou ik sowieso voor je oude buitenkeuken kiezen, in mijn ogen echt nog 10x mooier :)
Die was nogal aan de maat (3.30 X 1.25) en wilde prototype maken voor nieuwe lijn buitenkeukens (verkoop die shizzle ook :+ )

Hopelijk mijn oude huis snel verkocht, dan komen er foto's van nieuwe buitenkeuken met bar :P

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Roeligan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:53:
[...]
foto's van nieuwe buitenkeuken met bar :P
+1

Revive the guild!

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.