MrScratch schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:52:
Tsja, ik ben bang dat je gelijk hebt. Er zijn een hoop PHEV'ers die het alleen voor de lage bijtelling hebben gedaan. Ikzelf heb zelf ook een PHEV, maar probeer altijd plaats te maken zodra mijn auto vol is. En parkeer een paar blokjes verder, als ik daar aan de laadpaal kan. Ik vind het juist weer een sport om zoveel mogelijk electrisch te rijden. Het kost inderdaad extra moeite en wordt regelmatig meewarig aangekeken als ik in de lunchpauze zeg dat ik "even" mijn auto ga verplaatsen zodat de laadplek weer vrij is. Het zij zo.
Ik weiger de handdoek in de ring te gooien, omdat er mensen zijn die de boel willen verpesten. Dat hou je toch met alles.
Ik weet zeker dat er ook meer zijn zoals jij hoor, die zoveel mogelijk elektrisch rijden.
Ik rijd echter rond met een eerste generatie Leaf met '1 streepje kwijt', dus een degradatie van 15%. In de praktijk kom het er op neer dat ik bijna na elke rit wel MOET laden, ook een korte, omdat ik de volgende ochtend weer naar het werk moet b.v.
Heb gebrek aan bereik op zich is niet zo heel erg, maar wel het gevolg dat je constant MOET laden en soms ook niet het risico kunt nemen om ermee te wachten omdat als het dan niet lukt, je ECHT een probleem hebt.
Met lange range EV's speelt dit veel minder, je hebt meer keuzes, maar deze zijn er niet en/of onbetaalbaar. Zeker nu aankoopsubsidie van de baan is.
Een PHEV wil ik zeker niet aan omdat je dan zeker elke 40km aan de paal mag, wil je elektisch rijden.
Een gewone hybride (Prius

, Auris, Ioniq hybrid) lijkt nu de meest betaalbare en praktische optie.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4