(zelf gelukkig, bijna, nooit last van, woon en werk in Amsterdam en tegen de files in

)
Nou....., dat hangt een beetje van je perspectief af denk ik.....
Ik reed dus voor de Leaf in een Citroen C1, Operational Lease voor 500,- per maand, 40k km/jaar inclusief benzine.
Samen met onze boekhouder berekende ik dat rijden in de Leaf, financial lease dat dan wel, vwb de kosten voor mijn werkgever +- net zo hoog zijn tov rijden in een C1.
(Ik betaal iets meer prive bij, maar onder aan de streep nog steeds 50,- minder bijtelling dan de C1, dus ik hou ook prive geld over)
YoshiBignose schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:41:
Met de Tesla is het leuk omdat (los van het feit dat het een comfortabele auto is met auto pilot e.d.) je range relatief groot is en het laden snel gaat en gratis is. Maar je moet het ook wel leuk vinden. Met de Ampera zal het ook te doen moeten zijn uiteraard, maar je moet nog meer op je snelheid letten met zo'n cw-waarde.
En dan is de Leaf, vergeleken met een C1, ineens een zo veel meer comfortabele auto (betere stoelen, betere zitpositie), met climate control, ingebouwde nav (die het tot nu toe prima doet overigens......, lijkt een standaard nissan navigatie met laadpalenoptie?), stoel/stuurlverwarming, van te voren verwarmbaar en een gigantische hoeveelheid meer ruimte, etc, enz.
En vwb range, de C1 had een range van 500 km en dan moest ik echt tanken, nu is mijn range 170/200 km.
Als je een diesel neem van 1075,- per maand (3/5-serie Touring?) of je least een Model S60 voor hetzelfde bedrag per maand dan 'keldert' je bereik van 1000km(?) naar 408 nedc (320 echte km).
Net zoals bij mij.
Maar bovenal is het leuk!

, het rijdt heerlijk en vwb opladen dat bij Tesla gratis is, dat zit bij mij in mijn privebijdrage, dus daar merk ik eigenlijk niets van........, ik ben gewoon in loondienst en zie een bedrag gestort worden waar ik prima van kan leven en ook nog eens een fatsoenlijke (wat een C1 eigenlijk niet is) auto rij
Hebben we het even niet over het milieu, waar we het eigenlijk allemaal voor doen