Goede tip, thnx!
Maar dan moet ik wel een kabel aan laten leggen met 2x16A groep, toch?
Dus in ons geval als we dat twee keer willen 4x16A, zodat we 2x 24/25A kunnen gaan vragen als we tegelijk opladen?
Ondertussen zijn we aan het kijken of we wellicht twee van deze paaltjes kunnen laten plaatsen......https://www.evcompany.eu/laadpaal/laadpalen/icu-compact/

Tot 3x40A is te doen, meest rechtse kolom zijn de maandelijkse kosten en de drie *** staan voor t/m 40A.
(35A of 40A is hetzelfde tarief)
hmmmmmmmm, goed punt ook, kwestie van doorrekenen.......
JeroenK schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:49:
[...]
Ik zou dan zeker overwegen om een zwaardere aansluiting te nemen. Zeker met 2 auto's. Verder weet ik niet hoe je stroomverbruik is. Zeker als je s'avonds tegelijk je auto's wil laden en. Nog even weg wil. Wasmachine en droger aan zet.
Kook je ook elektrisch?
Ja, inductie (mbv twee apart aangelegde groepen) en we hebben ook nog een loei van een inbouwoven, Quooker, grote afzuigkap en vaatwasser..........
Echter, we kunnen de auto's ook aansluiten en pas om 23.00 beginnen met laden, dan liggen wij op een oor en gebruiken we bijna geen stroom.
(vaatwasser/wasmachine op een aparte fase....? vaatwasser gaat 's-avonds soms aan, vaker 's-ochtends als we weg zijn, wasmachine op timer 's-ochtends)
Vwb weg willen, punt. Maar een van de twee auto's heeft dan vast wel genoeg stroom......
(hoop ik iig

)
aip schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:42:
[...]
Alleen koken we niet op elektra. Dat zou nog kunnen schelen.
Opladen doen we elke avond wel, zelfs soms 2 auto's tegelijk, een op 11kwh, een op 1-fase dus 3,6. zelfs dan nooit een probleem gehad.
Ik zeg niet dat t altijd kan, maar het luistert in de praktijk een stuk minder nauw dan theoretisch.
Nou, die inductieplaat en de Quooker kunnen samen met de oven behoorlijk wat vragen......, ik begreep zelfs dat de Quooker een soort piekstroom heeft die best heftig kan zijn....., vaatwasser erbij aan..........
Al zei een elektricien ook wel weer, als de hoofdzekering (schakelaar) eruit klapt weet je dat je op die fase teveel vraagt

Ben ik toch benieuwd......., bankfrezen? Plasmasnijder in huis.....?
Wat voor hobby's zijn dat?