mananddog schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:15:
[...]
Ze zijn bezig met een nieuw follow camera systeem gaven ze aan. Dit komt binnenkort en moet de onduidelijke besturing verhelpen.
*ik heb hem ook maar meteen aangeschaft voor die prijs.
Daarnaast ook meteen Holoball aangeschaft vanaf de online store en alvast laten downloaden naar mijn playstation thuis. Ook wel handig dat dat kan. Op Reddit gaat het al twee weken in tig toppics over Holoball en dat dit wel een hele mooie titel is

Holy shit Holoball is vet
Ik denk dat deze wellicht mijn nieuwe favoriete game is!
Er zit dan geen verhaal in maar ik kan heel goed begrijpen waarom men op Reddit er zo enthousiast over is.
Het is echt letterlijk alsof je een potje zit te squashen in een Tron-achtige wereld terwijl dikke techno-trance beats in je oor pompen. Ik ben verbaasd hoe goed hier het diepte effect gebruikt wordt. Voor mijn gevoel sta ik echt in een grote lange kamer.
De tracking van de move controllers voelen ook ontzettend goed aan. Je kunt echt keihard smashen en snelle bewegingen maken en ik heb tot nu toe geen enkel keer het idee gehad dat de controls niet 100% deden wat ik deed. De physics van de bal lijken zeer natuurgetrouw vergeleken met welke hoek en kracht ik de bal raak.
Ook is het grappig hoe de AI je zit te taunten als je iets fout doet en hoe hij van streek raakt als je hem bent aan het inmaken. De game is zeer stylistisch gemaakt waardoor het waarschijnlijk relatief niet zo veel rekenkracht kost als bijvoorbeeld Batman VR, maar de wereld ziet er (in ieder geval op de PS4 Pro) ondanks de minimalistische stijl net zo strak uit!
Ook is het handig dat de tegenstander af en toe de bal vasthoudt na een lange rally. Dan laadt hij vervolgens een seconde of 2 op om met een dikke smash de bal naar je terug te kaatsen. Dit is net genoeg om je even terug te positioneren na een heftige rally maar tegelijk ook spannend omdat je weet dat je een snelle bal mag verwachten.
Het spel laadt ook super snel waardoor je in tegenstelling tot andere VR games niet doelloos naar een zwarte leegte zit te staren tijdens het laden wat je een beetje uit de ervairng haalt. Dit vind ik erg prettig werken voor mijn ogen en heb hierdoor constant het gevoel aanwezig te zijn in een andere wereld.
Kleine details in het level design zijn ook goed gedaan. Je zit in een soort transparante squash zaal, echter kijk je naar het plafond dan zie je daar de score staan (en andere belangrijke gegevens afhankelijk van de game mode die je speelt). Kijk je naar de muur rechts naast je dan zie je achter de muur een score lijst zweven met de top 10 lokale scores.
Dit zorgt ervoor dat je 'immersion' niet wordt onderbroken doordat je direct alle info in de VR wereld bij de hand hebt in plaats dat je in menuutjes moet gaan zoeken. Vele van jullie zal het waarschijnlijk niet boeien maar ik vond het erg slim hoe ze dit hebben aangepakt.
Met name door de muziek ging ik echt helemaal op in de game en voelde me bijna een professionele tennisser.
Ik denk dat zodra de multiplayer patch uit is dit een zeer geliefde VR game gaat zijn die gegarandeerd voor lachkicks zal zorgen.