Net 'The Brookhaven Experiment' gekocht. Wil die met name zaterdag samen met een vriend van mij testen dus nog niet teveel spelen van tevoren.
Net even het eerste level van de campaign getest. Je begint in een donkere lange smalle hal. Het voordeel hiervan is dat de vijanden alleen van voor of achter je kunnen komen. Hierdoor leek het niet zo eng. Totdat ineens aan het einde van wave one een monster door de muur naast je breekt en recht in je gezicht zit. Toen toch maar weer gestopt (ben alleen thuis haha

)
Het richten vond ik heel realistisch overkomen. Je kunt over de loop van je pistool kijken om precies te mikken. En net als in het echt kun je 1 oog dichtknijpen om beter te mikken.
Indien je je ogen om de beurt dicht doet zie je ook, dat wanneer je je arm gestrekt hebt om te mikken, dat het pistool van links naar rechts verspringt afhankelijk met welk oog je ernaar kijkt, net zoals in het echt maar had dit niet verwacht in een game. Dit zorgde ervoor dat ik nog meer het gevoel had daadwerkelijk op die locatie aanwezig te zijn.
(Strek maar eens je arm richting je monitor en wijs met je wijsvinger naar een icoontje op je scherm en doe dan om de beurt een oog dicht om dit effect na te bootsen)
Wat ik ook heel handig vind is dat je je zaklamp normaal kan schijnen (met je duim naar voren toe) of dat je hem boven je hoofd kan vasthouden (met je duim naar achter toe) en je via het driehoekje ingame de zaklamp kan omdraaien. Dit betekend dat je makkelijk snel je licht ergens op kan schijnen in de game en je niet fysiek de move controller hoeft om te draaien in je hand als je wisselt van houding.
Tevens is er en slider aanwezig om je gun af te stellen ten opzicht van je move controller. Je kunt hem zo instellen dat om perfect recht naar voren te schieten je met de bovenkant van je move controller recht naar voren moet wijzen naar je doelen (denk aan de Wii-mote) of dat je je move controller rechtop kunt houden en het gevoel hebt het handvat van een pistool vast te houden (en alle standen ertussenin).
Zo kun je makkelijk een perfecte realistische maar toch ontspannen houding voor je hand instellen.
Grafisch zag de game er goed uit al waren sommige kleine teksten wat lastiger te lezen. Heb begrepen dat er nog een Pro Patch zal uitkomen die de resolutie/graphics omhoog zal krikken waarmee dat vast opgelost zal zijn.
Al met al lijkt het een ontzettend leuke game, maar heb nu nog te weinig gespeeld om daar een goed oordeel over te geven.
Bron:
The Brookhaven Experiment for PSVR Will Get a PS4 Pro Patch/