"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het Gameplay element is maar circa 20 tot 30 minuten opgevuld met scenes rechtstreeks van de film. € 20 euro is daarvoor echt veel teveel. Het is eerder een soort interactieve trailer die ze gratis hadden moeten uitbrengen ter promotie van de film.Boobybandit schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:38:
[...]
The Martian leek mij echt vet. Zie echter tot nu toe dat hij op basis van 20 stemmen maar 2 sterren heeft toegekend gekregen. Kijk dus nog ff de kat uit de boom. Space Rift lijkt me wel interessant, even onderzoeken maar.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
The Martian schijnt echt kort te zijn als je de reviews leest. Daarbij tracking problemen..GoO schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:47:
En ik zie dat The Martian: VR Experience en Space Rift: Episode 1 online staan. Iemand al geprobeerd?
De conclusie, voor dat geld zijn er leukere Games te kopen.
Vooral cool wanneer je even van view verwisseld en vanuit HIGS perspectief de wereld ziet.
Die view vanuit HIGS perspectief vond ik ook geweldig. Ik zou wel vaker spellen op die manier willen spelen.GoO schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:54:
Net voor het eerst Robinson: The Journey gespeeld. Leuke en mooie game, ik vind de besturing eigenlijk wel heel prima met controller. Werkt beter dan met Moves denk ik.
Vooral cool wanneer je even van view verwisseld en vanuit HIGS perspectief de wereld ziet.
PSN id: NL_SToRM
Jammer, deze wilde ik ook wel graag proberen (what's in a name?). Je kan dus niet zelf rondlopen dus en Mars verkennen?Myedvyed schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:00:
Net the Martian VR gedaan, is idd een half uurtje in totaal, voelt als steeds een minuutje spelen, minuutje video, minuutje spelen, etc. etc., je komt er niet echt helemaal in, hoewel de losse momenten wel okee zijn. En je hebt armen, maar in mijn geval klapperden die alle kanten op, dus dat deed de immersie ook geen goed. Mijn nieuwsgierigheid bleek jammer van de centen dus.
Dan maar wachten tot de NASA met hun Mars VR komen...
http://www.xgn.nl/ps4/game/16653/the-mars-2030-experience
[ Voor 8% gewijzigd door Marselaar op 16-11-2016 11:30 ]
PSN: Marselaar
Ik hoor er alleen maar negatieve dingen over, jammer.Myedvyed schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:00:
Net the Martian VR gedaan, is idd een half uurtje in totaal, voelt als steeds een minuutje spelen, minuutje video, minuutje spelen, etc. etc., je komt er niet echt helemaal in, hoewel de losse momenten wel okee zijn. En je hebt armen, maar in mijn geval klapperden die alle kanten op, dus dat deed de immersie ook geen goed. Mijn nieuwsgierigheid bleek jammer van de centen dus.
Nee, de meeste scenes zijn vanuit een vaste positie. Er zijn 2 uitzonderingen:Marselaar schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:21:
[...]
..
Je kan dus niet zelf rondlopen dus en Mars verkennen?
..
Er is een scene waarin je je ruimtepak kunt sturen naar je redders dmv. je hand te bewegen.
In beide gevallen is de bewegingsvrijheid redelijk ingeperkt.
Ook zijn de graphics van Mars over het algemeen vrij slecht. De rest valt mee, en er zijn genoeg scenes waar je je wel een beetje 'daar' voelt, maar zodra het wat meer 'open' werd had ik nieteens de neiging om te willen verkennen (terwijl ik dat normaal in vrijwel alle games juist wèl heb).
Het is dan ook niet zozeer een game maar letterlijk een reconstructie van de Apollo 11 missie. Soort interactive documentaire voorzien van mooie muziek etc.
[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 16-11-2016 11:38 ]
Ziet er ook gaaf uit. Huilen in mijn VR bril geeft weer zoveel vlekken.ThaBEN schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:38:
Hopelijk wordt de 'Apollo 11 VR Experience' beter. Die komt ook naar de PS VR en duurt ongeveer een uurtje. Heb al verschillende youtube filmpjes gezien waarin volwassen kerels begin te huilen van hoe mooi die ervaring is
Van de Mars 2030 experience lees ik niet veel nieuws meer. Laatste berichten zijn van april 2016. Zal wel vertraging hebben opgelopen.
Verkeerde topic denk ik?C00P schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:08:
Ik game Aan mijn bureau met keybord en mouse.
Gisteren de pro gekocht, maar nu is het tijd voor een nieuwe monitor, iemand die ook gamed achter zijn bureau en mij een scherm en een grootte kan aanraden?
Ik dacht minimaal 30 inch te nemen.
Een reactie op twitter van de developer Phosphor Games:ThaBEN schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:13:
Iemand al 'The Brookhaven Experiment' gespot op de PS Store? Deze zou 8 november in Europa uitkomen maar in NL is die nog altijd niet te vinden, wel in andere delen van Europa.
'For @BrookhavenVr in the Netherlands: we found a setting issue. It's been fixed, and in about a week you'll have it. Sorry for the wait!'
Ook op twitter aangegeven:
'We have our PS Pro kit and are working on the update for Brookhaven!'
Tevens is de studio met nog een andere VR game bezig die er vet uitziet. Al is nog niet aangekondigd of deze ook op Playstation VR zal verschijnen.
Raw Data Trailer
De game bevat ook co-op multiplayer
[ Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 16-11-2016 16:08 ]
Ik doe hetzelfde en ben ook op zoek naar een vervanging van mijn 27" FHD scherm. Het liefst wil ik 30"+ UHD + HDR, maar op het moment is er niks geschikts onder de 800 euro. Wat er te koop is aan UHD is 50hz en zonder HDR. Ik zou dus lekker nog even genieten van FHD en een dergelijke koop uitstellen tot er 'betaalbare' opties zijn, althans dat is wat ik doe.C00P schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:08:
Ik game Aan mijn bureau met keybord en mouse.
Gisteren de pro gekocht, maar nu is het tijd voor een nieuwe monitor, iemand die ook gamed achter zijn bureau en mij een scherm en een grootte kan aanraden?
Ik dacht minimaal 30 inch te nemen.
Maar idd niet echt goede topic
Ziet er zeer nice uit! En je kan samen met vrienden films kijken in een virtuele bioscoop
Nee.. Maar wil hier aan toevoegen dat de unit ook geen DTS doorstuurt naar mijn receiver.beezjeh schreef op donderdag 17 november 2016 @ 00:28:
Heeft iemand hier al een oplossing met de HDR passthrough probleem van de VR processor unit en deze er dus tussenuit moet om gebruik van HDR te maken met een PS4 Pro?
Ik hoop dat dit soort apps ook voor de PSVR gaan komen.
Daarnaast hoop ik ook dat de YouTube app op de PS4 VR gaat ondersteunen. Wordt wel tijd voor een update.
[ Voor 40% gewijzigd door .GoO op 17-11-2016 08:00 ]
Op de GEAR VR heb je Viso places. Dat lijkt er een beetje op en was zeer leuk om zo alvast mijn vakantieadres te bezoeken..GoO schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:00:
Daar hoop ik ook heel erg op. Google Earth in VR schijnt echt geweldig te zijn.
O, doet hij dat nog niet? Zo ver was ik nog niet gekomen. En via de browser op facebook 360 foto's enzo? Lukt dat al wel?[b][message=49155871,noline]
Daarnaast hoop ik ook dat de YouTube app op de PS4 VR gaat ondersteunen. Wordt wel tijd voor een update.
Notitie: Alle demos gespeeld met de move controllers.
Ace Banana:
Met pijl en Boog op apen schieten die banen jatten - Niet de moeite waard
Mortal Blitz:
Coole sci-fi shooter met cartoony stijl. Je hebt verschillende over the top guns (zoals een minigun in elke hand) en kunt tevens met een soort force powers voorwerpen oppakken en naar de vijand gooien. Zo dien je o.a. granaten die de vijand naar je gooit terug naar ze toe te smijten. Graphics zijn helaas een beetje low budget en de impact van de kogels voelt niet zo bevredigend maar ondanks dat vond ik het wel een vette ervaring, Vooral dat je echt moest bukken of opzij stappen om achter een muurtje te schuilen en weer terug om op de vijand te schieten.
O! My Genesis:
De game waar ik het minst van verwachte maar eigenlijk heel erg vet is uitgewerkt. Het lijkt op Tethered. Je bent hier ook een god en moet wezentjes op een planeet verzorgen. De hele wereld zweeft als een bolletje voor je en als je om je heen kijkt zie je andere planeten en de zon in de ruimte zweven. De planeten draaien echt om hun eigen as en rondom de zon en dit geeft een heel cool effect! Als de zon bijvoorbeeld achter je planeet staat en jij jouw handen langs de planeet beweegt zie je op jouw handen echt verschil tussen schaduw en waar de zonnestralen jouw handen raken. Op verschillende momenten dreigen er meteorieten op jouw planeet neer te storten. Je hort dan een alarm en ziet lijnen waar de verwachting is dat de meteorieten gaan inslaan. Als je je omdraait zie je de meteorieten echt vanuit de verte dichterbij komen en moet jij als een soort keeper met je handen de meteorieten blokkeren zodat ze niet op je planeet storten. Dit was een erg leuk uniek uitgewerkt idee en gaf mij dan ook direct een glimlach.
P.s.
Onderstaand een link naar het meest complete overzicht van alle bestaande en aankomende VR games inclusief trailer, of ze met move controllers te spelen zijn en of ze voorzien zijn van een Pro Patch
Reddit: Confirmed PlaystationVR Games
[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 17-11-2016 09:33 ]
Cool en waarom brengen ze die demo's en games niet overal uit ze willen toch zo veel mogelijk PSVR's en Games verkopen?ThaBEN schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:27:
Gisteren de unieke Demo's gespeeld van de Hong Kong Demo Disc. Onderstaand een kleine beschrijving.
Notitie: Alle demos gespeeld met de move controllers.
Ace Banana:
[video]
Met pijl en Boog op apen schieten die banen jatten - Niet de moeite waard
Mortal Blitz:
[video]
Coole sci-fi shooter met cartoony stijl. Je hebt verschillende over the top guns (zoals een minigun in elke hand) en kunt tevens met een soort force powers voorwerpen oppakken en naar de vijand gooien. Zo dien je o.a. granaten die de vijand naar je gooit terug naar ze toe te smijten. Graphics zijn helaas een beetje low budget en de impact van de kogels voelt niet zo bevredigend maar ondanks dat vond ik het wel een vette ervaring, Vooral dat je echt moest bukken of opzij stappen om achter een muurtje te schuilen en weer terug om op de vijand te schieten.
O! My Genesis:
[video]
De game waar ik het minst van verwachte maar eigenlijk heel erg vet is uitgewerkt. Het lijkt op Tethered. Je bent hier ook een god en moet wezentjes op een planeet verzorgen. De hele wereld zweeft als een bolletje voor je en als je om je heen kijkt zie je andere planeten en de zon in de ruimte zweven. De planeten draaien echt om hun eigen as en rondom de zon en dit geeft een heel cool effect! Als de zon bijvoorbeeld achter je planeet staat en jij jouw handen langs de planeet beweegt zie je op jouw handen echt verschil tussen schaduw en waar de zonnestralen jouw handen raken. Op verschillende momenten dreigen er meteorieten op jouw planeet neer te storten. Je hort dan een alarm en ziet lijnen waar de verwachting is dat de meteorieten gaan inslaan. Als je je omdraait zie je de meteorieten echt vanuit de verte dichterbij komen en moet jij als een soort keeper met je handen de meteorieten blokkeren zodat ze niet op je planeet storten. Dit was een erg leuk uniek uitgewerkt idee en gaf mij dan ook direct een glimlach.
P.s.
Onderstaand een link naar het meest complete overzicht van alle bestaande en aankomende VR games inclusief trailer, of ze met move controllers te spelen zijn en of ze voorzien zijn van een Pro Patch
Reddit: Confirmed PlaystationVR Games
PSN: FreakGIB
[video]https://www.youtube.com/watch?v=2wCPOTK587o"]YouTube: Obduction Launch Trailer[/video]
http://www.eurogamer.net/...-to-ps4-with-psvr-support
[ Voor 7% gewijzigd door .GoO op 17-11-2016 14:44 ]
Bril vooraf verwarmen. Bril verder van je hoofd. Gezicht droogmaken voor je hem opzet?emiel74 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:44:
Heeft iemand nog tips om beslagen lenzen tegen te gaan? En dan bedoel ik met name voor het spelen tijdens de eerste minuten. Meestal verdwijnt de condens na een minuut of 10.
Allemaal uit het hoofd, dus niet uit eigen ervaring
Ja, een minuutje in de magnetron doet vast wonderenMarselaar schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:48:
Bril vooraf verwarmen.
Maar ik denk dat je weinig tegen condens kunt doen. Je adem is warm en vochtig, en zolang die bril koeler is dan je adem blijft er vocht neerslaan op de lenzen. Naarmate de bril warmer wordt, valt dat minder op. Zelf heb ik er geen last van. Een kwestie van dicht genoeg op je gezicht zetten, maar ik kan me voorstellen dat het met bril niet anders kan. Ik draag lenzen en heb het met bril eigenlijk nog niet geprobeerd.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Of Au bain marie.Exirion schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:51:
[...]
Ja, een minuutje in de magnetron doet vast wonderen
Maar zonder gekheid, dat is wel de manier. Net als in het tropische deel van de dierentuin er altijd van die föhns hangen voor brildragers. Ik heb het probleem met de Gear VR ook , maar niet met de PS VR. Het is best wel irritant en kan veel te lang duren. Maar wordt wel lastig om het echt tegen te gaan.
Ik heb trouwens ook lenzen en merk dat ze al na korte speelperiodes behoorlijk droog worden (harde lenzen).
[ Voor 9% gewijzigd door Marselaar op 17-11-2016 20:01 ]
De bril een half uurtje voordat je gaat gamen al aanzetten helpt. Dan warmt die zichzelf al opemiel74 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:44:
Heeft iemand nog tips om beslagen lenzen tegen te gaan? En dan bedoel ik met name voor het spelen tijdens de eerste minuten. Meestal verdwijnt de condens na een minuut of 10.
Komt inderdaad door het verschil van je lichaamstemperatuur en de temperatuur van de lenzen. Ik heb er maar heel zelden last van. Als ik merk dat de lenzen beginnen te beslaan dan gebruik hem even 10 minuten niet maar laat hem wel aan staan. Als je vervolgens verder gaat spelen zal je merken dat je hier geen last meer van hebt.
Bedankt voor je uitleg! (verschil in lichaamstemperatuur vs de temperatuur van de lenzen). Voel me een beetje dom dat ik er zelf niet op had kunnen komen.ThaBEN schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:04:
[...]
De bril een half uurtje voordat je gaat gamen al aanzetten helpt. Dan warmt die zichzelf al op![]()
Komt inderdaad door het verschil van je lichaamstemperatuur en de temperatuur van de lenzen. Ik heb er maar heel zelden last van. Als ik merk dat de lenzen beginnen te beslaan dan gebruik hem even 10 minuten niet maar laat hem wel aan staan. Als je vervolgens verder gaat spelen zal je merken dat je hier geen last meer van hebt.
[ Voor 83% gewijzigd door BM op 18-11-2016 08:15 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb helaas de game niet, maar lijkt me wel gaaf!Also arriving on December 6 is the Star Wars™ Battlefront™ Rogue One: X-Wing VR Mission for PlayStation VR. This free** DLC gives you control of your very own X-wing in fully immersive virtual reality – brush up on your piloting skills, stay on target, and prepare to jump through hyperspace as you carry out an important mission for the Rebellion.
Ook een gratis RIGS update in december met nieuwe Rigs en arena.
http://blog.us.playstatio...oming-in-december-update/
[ Voor 17% gewijzigd door .GoO op 17-11-2016 20:53 ]
Kan je die DLC alleen gebruiken als je ook Battlefront niet hebt of moet je het spel hebben..GoO schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:51:
[...]
Ik heb helaas de game niet, maar lijkt me wel gaaf!
Ook een gratis RIGS update in december met nieuwe Rigs en arena.
http://blog.us.playstatio...oming-in-december-update/
En werkt het ook als je bv.. Battlefront 2de hands koopt.
Heb bijna alleen maar digitale versie's van games vandaar dat ik het vraag.
Je moet de game hebben. Ik denk dat het tweedehands wel werkt aangezien het gratis DLC is.FreakGIB schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:15:
[...]
Kan je die DLC alleen gebruiken als je ook Battlefront niet hebt of moet je het spel hebben.
En werkt het ook als je bv.. Battlefront 2de hands koopt.
Heb bijna alleen maar digitale versie's van games vandaar dat ik het vraag.
PSVR beeld viel een halve seconde weg, kwam terug, hoop groene strepen in beeld en flikkeringen, kabels lopshalen en er weer in, PSVR uit en aan, geen effect...PS4 Pro uit en aan en toen gelukkig weer goed beeld.
Het beeld op tv had de strepen niet.
Hoop toch dat dit eenmalig was!
Ik had dit van de week al met Trackmania VR en dacht toen dat het eenmalig was. Had vanavond weer iemand op bezoek en deden Eagle Flight, en hetzelfde probleem trad op; ineens verlies van audio/video, boel pixels door het beeld en weg alles. Toen de Box van de VR unit power off/power on gedaan en alles OK. Dit heb ik nooit met mijn gewone PS4 gehad maar is pas sinds de combi PSVR.PS4 Pro (voor de beeldvorming, heb hier wel een 4k compatible versterker maar geen TV).Qweridee schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:14:
Net even een halve hartverzakking...En dan niet door een schrikmoment...
PSVR beeld viel een halve seconde weg, kwam terug, hoop groene strepen in beeld en flikkeringen, kabels lopshalen en er weer in, PSVR uit en aan, geen effect...PS4 Pro uit en aan en toen gelukkig weer goed beeld.
Het beeld op tv had de strepen niet.
Hoop toch dat dit eenmalig was!
Nav dit: http://community.eu.plays...SVR/m-p/24688245/tab/html
Beeld ipv automatisch op 1080p gezet en geen problemen meer gezien. Nu zegt het het niet al te veel maar kan een indicatie zijn. Het lijkt sowieso meer op een generiek probleem dan op een geïsoleerd issue. Was eerst bang dat de Pro en/of VR niet goed waren.
Als ik het goed heb doet die beveiliging om de zoveel minuten een soort steekproef om te controleren of je instellingen goed staan en als die op automatisch staat raakt die even in de war en blokkeert die je beeld om daarna te zien dat het wel goed staat. Hierdoor kun je beter handmatig invoeren wat je setup is.
Indien je een 1080P tv hebt dien je het beeld inderdaad i.p.v. automatisch op 1080p te zetten in het menu. Tevens kun je het beste ook het volgende doen.
- Zet je Playstation uit
- Druk de powerknop in en houd deze vast totdat je voor de 2e keer een piep hoort (circa 7 seconde)
Je playstation start nu in save mode
- Kies bij 'HDCP' voor 1.4 (Deze staat standaard op automatisch).
Dit lost het probleem volledig op.
Om een of andere reden verliest de Playstation soms het beeld indien die instellingen op automatisch laat staan. Ook kon ik bepaalde apps niet openen zolang als HDCP op automatisch stond zoals de Headset Companion app. Kreeg dan telkens een error.
Nadat ik alles had ingesteld zoals hierboven werkt alles weer perfect
[ Voor 23% gewijzigd door ThaBEN op 18-11-2016 08:10 ]
Ik had dit ook altijd. Op den duur is het zo erg dat je bijna niets meer ziet.emiel74 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:44:
Wat voor mij heel goed helpt is om de bril de eerste minuten iets minder dicht tegen mijn gezicht te zetten, waardoor er dus een kleine ruimte is en het glas niet meer zal beslaan.
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 18-11-2016 09:04 ]
Ik ben met het schoonmaken van beeldschernen, brillen en lenzen altijd al erg voorzichtig, maar dit schijnt gewoon erg praktisch en goed te werken
Oke ziet er goed uit houd ons op de hoogte of het ook makelijk te doen is de pen bewegen in de bril.Exirion schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:21:
Na wat rondlezen over de PSVR lenscoating en klachten over krassen die heel snel kunnen optreden, ga ik deze maar eens kopen: pricewatch: Lenspen Elite Original
Ik ben met het schoonmaken van beeldschernen, brillen en lenzen altijd al erg voorzichtig, maar dit schijnt gewoon erg praktisch en goed te werken
Het schijnt wel erg leuk te zijn om te spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 18-11-2016 09:08 ]
Ja dat is nog een te overziende prijs ook al is het misschien een demo meteen maar gekocht vanavond even uitproberen en hopelijk komen er in de toekomst nog uitbreidingen.ThaBEN schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:04:
Sinds vandaag ook in de NL Store voor € 2,99
O! My Genesis VR - Playstation Store NL
Het ziet er wel leuk uit.
Tot nu toe is bekend dat er sowieso nog 2 DLC pakketten komen met nieuwe planeten.
Ik had gehoord dat de versie die nu te koop is in de NL store even lang is als de gratis demo van de Hong Kong store alleen dan inclusief trophies. Dit heb ik echter nog niet kunnen bevestigen en ik weet ook niet hoeveel je moet betalen voor de aankomende DLC pakketten.
De Demo van de Hong Kong Store eindigt zodra je een T-Rex moet temmen. Dat punt bereik je in een kwartiertje en lijkt het einde van de tutorial te zijn. Het lijkt me sterk dat de betaalde versie hier ook eindigd.
Iemand die dit kan bevestigen?
De Hong Kong Demo:
[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 18-11-2016 09:25 ]
En of daar ooit een VR versie van komt ik heb de spellen niet gekocht zou wel graag van mensen willen horen of het goed is.
Heb wel de Serie gekeken en zou perfect zijn voor VR.
En waarmee kan je het vergelijken ik heb heel veel The Witcher 3 Gespeeld en ook Dark Souls.
En in het verleden ook wel wat MMORPG's gedaan kan je het daar ergens mee vergelijken.
Maar dit staat genoemd als VRMMORPG ?
[ Voor 5% gewijzigd door FreakGIB op 18-11-2016 10:26 ]
https://www.reddit.com/r/...rmed_playstationvr_games/
Sword Art Online staat hier niet bij.
Klopt inderdaad, lees het ook terug op Reddit.ThaBEN schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:23:
De game wordt episodisch uitgegeven zoals bijvoorbeeld 'The Walking Dead' van Telltale.
Tot nu toe is bekend dat er sowieso nog 2 DLC pakketten komen met nieuwe planeten.
Ik had gehoord dat de versie die nu te koop is in de NL store even lang is als de gratis demo van de Hong Kong store alleen dan inclusief trophies. Dit heb ik echter nog niet kunnen bevestigen en ik weet ook niet hoeveel je moet betalen voor de aankomende DLC pakketten.
Er zitten wel enkele verschillen tussen. Bij de koop-versie begin je met een tutorial, daarna ga je eigenlijk dezelfde game spelen als die op de HK demo-disc. De koop-versie heeft wel trophies en betere voice-acting.
Nieuwe planeten schijnen iets van $3/stuk te kosten.
Klopt het dat deze alleen met de Move controllers te spelen is? Die wou ik voorlopig nog even niet aanschaffen...Wootism schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:47:
[...]
Nieuwe planeten schijnen iets van $3/stuk te kosten.
Heb hem net aangeschaft; wat een geniaal en vooral mooi spelThaBEN schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:23:
De game wordt episodisch uitgegeven zoals bijvoorbeeld 'The Walking Dead' van Telltale.
De Demo van de Hong Kong Store eindigt zodra je een T-Rex moet temmen. Dat punt bereik je in een kwartiertje en lijkt het einde van de tutorial te zijn. Het lijkt me sterk dat de betaalde versie hier ook eindigd.
Iemand die dit kan bevestigen?
Het stopt inderdaad bij de T-Rex. Daarna kan je nog doorspelen om alle objectives te halen en zo een nieuwe spelmodus vrij te spelen.
Kort spelletje, maar de €3,- absoluut waard
Ja klopt!Marselaar schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:19:
[...]
Klopt het dat deze alleen met de Move controllers te spelen is? Die wou ik voorlopig nog even niet aanschaffen...
Dat zijn precies dezelfdecaptainpeun schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:46:
Welke Move controllers zijn het meest geschikt voor PSVR ? Doen die oude PS3 Move dingen het net zo goed als de nieuwere ?
ik heb hier twee move van die ps3 nog werken perfectcaptainpeun schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:46:
Welke Move controllers zijn het meest geschikt voor PSVR ? Doen die oude PS3 Move dingen het net zo goed als de nieuwere ?
Edit: Typo
[ Voor 11% gewijzigd door FreakGIB op 19-11-2016 18:12 ]
En er zit ook geen verschil in de twee onderling? Oftewel, 2 losse oude op de kop tikken werkt ook?
Ik heb ook nog zo'n navigator controller, maar die wordt bijna nooit gebruikt.
Superleuk spel inderdaad! Jammer dat er nog niet meer levels zijn.Wootism schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:31:
[...]
Heb hem net aangeschaft; wat een geniaal en vooral mooi spel
Het stopt inderdaad bij de T-Rex. Daarna kan je nog doorspelen om alle objectives te halen en zo een nieuwe spelmodus vrij te spelen.
Kort spelletje, maar de €3,- absoluut waard![]()
[...]
Ja klopt!
En hier zou Sony handschoenen voor moeten maken
Haters everywhere but I don’t really care
Toevallig net in een Bart Smit in Nijmegen geweest, daar lag Robinson gewoon voor 29,99 in de schappen.Exirion schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:06:
[...]
Ik heb 'm ook besteldDe winkels hebben 'm helemaal niet in het assortiment, dus dit is echt een webshop-aanbieding.
Uitstekende prijs voor die game. Blijft wel vreemd dat ie alleen bij Bart Smit zo goedkoop is.Sovereign schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:08:
[...]
Toevallig net in een Bart Smit in Nijmegen geweest, daar lag Robinson gewoon voor 29,99 in de schappen.
hij is alleen al 4 uur bezig met copy'en van de PS4 naar de PS4 Pro heb dus nog niks kunnen proberen
Maar al klaar mag ik hopen ? Bij mij deed ie over 800 GB ruim 3 uur. Altijd beter dan alles weer handmatig installeren en nog erger via PSN (traag....).FreakGIB schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:43:
Vandaag de PS4 Pro gekocht
hij is alleen al 4 uur bezig met copy'en van de PS4 naar de PS4 Pro heb dus nog niks kunnen proberen
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nee, Sony is erg lui. Zelfde model als in de PS3 tijd (2010) en je mag 80 euro aftikken voor 2 van die dingen. Nog steeds micro USB en laden niet met een USB adapter.Marselaar schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:57:
[...]
En er zit ook geen verschil in de twee onderling? Oftewel, 2 losse oude op de kop tikken werkt ook?
Tweede hands kan veel goedkoper zijn. De mijne en de lader komen van Amazon.co.uk voor fractie van de prijs. Had helaas in 2013 alle PS3 spullen opgeruimd/verkocht.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ja, daarom wilde ik eigenlijk wachten. Ik vind het prima om met de Dualshock te spelen, maar als sommige games het gaan vereisen wordt het lastig natuurlijk. Ik zie ook heel veel verschillende soorten. Die met een grote bol bovenop, maar ook met een andere vorm waarin het bolletje wat kleiner is en dus niet rondom zichtbaar, lijkt me. Tweedehands stijgen ze ook hard in prijsloekf2 schreef op zondag 20 november 2016 @ 02:09:
[...]
Nee, Sony is erg lui. Zelfde model als in de PS3 tijd (2010) en je mag 80 euro aftikken voor 2 van die dingen. Nog steeds micro USB en laden niet met een USB adapter.
Mmm vaag bij mij rond de 8 uur bezig geweest meet 350GB maar dat ging over lan via 2 switches.loekf2 schreef op zondag 20 november 2016 @ 01:53:
[...]
Maar al klaar mag ik hopen ? Bij mij deed ie over 800 GB ruim 3 uur. Altijd beter dan alles weer handmatig installeren en nog erger via PSN (traag....).
Wel erg traag.
Je moet diegene hebben met die flinke bol erop. Ik was zelf ook te laat en heb ze via een gameshop tweedehands gekochtMarselaar schreef op zondag 20 november 2016 @ 08:27:
[...]
Ja, daarom wilde ik eigenlijk wachten. Ik vind het prima om met de Dualshock te spelen, maar als sommige games het gaan vereisen wordt het lastig natuurlijk. Ik zie ook heel veel verschillende soorten. Die met een grote bol bovenop, maar ook met een andere vorm waarin het bolletje wat kleiner is en dus niet rondom zichtbaar, lijkt me. Tweedehands stijgen ze ook hard in prijs
Ze zijn echt enorm in prijs gestegen; Dixons heeft het pakket (ruim voor VR) met 1 move controller zelfs verkocht voor 5-10 euro
PSN RobinNova
Kan het zijn dat er ergens in de keten een poortje op 100 mbit ipv 1 gigabit stond per ongeluk?FreakGIB schreef op zondag 20 november 2016 @ 08:49:
Mmm vaag bij mij rond de 8 uur bezig geweest meet 350GB maar dat ging over lan via 2 switches.
Wel erg traag.
Bij mij duurde 380GB ongeveer 2,5 uur via gigabit lan.
Mini-usbloekf2 schreef op zondag 20 november 2016 @ 02:09:
[...]
Nee, Sony is erg lui. Zelfde model als in de PS3 tijd (2010) en je mag 80 euro aftikken voor 2 van die dingen. Nog steeds micro USB en laden niet met een USB adapter.
Tweede hands kan veel goedkoper zijn. De mijne en de lader komen van Amazon.co.uk voor fractie van de prijs. Had helaas in 2013 alle PS3 spullen opgeruimd/verkocht.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Voor €7,50? Dat is wel een koopje dan. Is het zo'n dock voor 2 moves?ASNNetworks schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:25:
Mini-usbWas het maar Micro... Naja ik heb een officiële Sony dock gekocht voor €7,50 waar ik de Moves gewoon op kan zetten (zoals de DS4) en met de speciale connector kan laden ipv de mini usb poort.
[ Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 20-11-2016 11:29 ]
Ja, de officiële van Sony. Liep even de UsedProducts shop bij mij in de stad binnen om gewoon beetje te kijken, zag ik die staan een week voordat de PSVR uit kwamSToRM666 schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:28:
Ik was in 50 minuten klaar met het overzetten van 250(?)Gb. Ik heb vooraf wel iets van een 200Gb gewist. Dat waren vooral spellen die ik op disc heb of die ik toch niet meer speel. Het installeren/downloaden gaat tegenwoordig zodanig snel dat ik het nut niet zag om ze erop te houden.
[...]
Voor €7,50? Dat is wel een koopje dan. Is het zo'n dock voor 2 moves?
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Jup boven is maar 100Mbit even niet aan gedacht.BamSlam_ schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:24:
[...]
Kan het zijn dat er ergens in de keten een poortje op 100 mbit ipv 1 gigabit stond per ongeluk?
Bij mij duurde 380GB ongeveer 2,5 uur via gigabit lan.
Heb je een linkje? Ik wil ook graag zo'n dock.ASNNetworks schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:31:
[...]
Ja, de officiële van Sony. Liep even de UsedProducts shop bij mij in de stad binnen om gewoon beetje te kijken, zag ik die staan een week voordat de PSVR uit kwam. De Moves ook overgenomen van iemand hier voor €30 totaal een week voor release. Was dus onder €40 mooi klaar totaal hehe.
Google stuk?.GoO schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:28:
[...]
Heb je een linkje? Ik wil ook graag zo'n dock.
Nee, was gewoon in de winkel. UsedProducts heeft verschillende filialen door Nederland waar 2e handse producten worden aangeboden (in principe gewoon een pawnshop zoals in USA). Ze hadden dus toevallig de Sony dock daar voor €7,50..GoO schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:28:
[...]
Werkt de PS3 dock op de 'nieuwe' move controllers?
Zijn dezelfde controllers....GoO schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:53:
[...]
Werkt de PS3 dock op de 'nieuwe' move controllers?
Ook op Marktplaats te vindenASNNetworks schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:03:
[...]
Nee, was gewoon in de winkel. UsedProducts heeft verschillende filialen door Nederland waar 2e handse producten worden aangeboden (in principe gewoon een pawnshop zoals in USA). Ze hadden dus toevallig de Sony dock daar voor €7,50.
[ Voor 42% gewijzigd door ralph075 op 20-11-2016 18:53 ]
Klopt, maar hij vroeg om een link voor de dock, dat kan ik niet gevenralph075 schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:44:
[...]
Zijn dezelfde controllers...
spoiler:Niet alleen Google lijkt stuk...
[...]
Ook op Marktplaats te vinden
Zag in Eve Valkyrie dat het veraanzicht iets beter was ook de omgeving zag er iets beter uit.
Rigs mechanized combat league zag er net wat strakker uit de Cockpit was minder gekarteld leek en text was beter te lezen en nu ook in de hoeken van het scherm beter.
Batman Arkham VR ja Stuk beter je kan nu al eerder texten lezen op bv.. Tablets en ansicht kaarten.
Ook is het hele scherm nu veel scherper dan alleen op het Focus punt.
CoD IW Demo ik zag zelf weinig verschil maar heb hem ook niet zo veel gespeeld op de normale PS4 vind trouwens space flight minder goed dan in Eve.
BattleZone VR Tank ziet er iets gedetailleerder uit veraanzicht iets beter verder niet zo heel veel veranderd.
PlayRoom Wow veel scherper hier zag ik echt veel verschil zeker als je het level speeld in die Speelkamer nu zijn de kleine poppetjes ook vanaf een afstand veel scherper veel rustiger voor je ogen.
Had wel meer last van Drifting zeker in Eve was het erg maar de Reset knop werkte wel goed het was elke keer maar een paar graden maar je kon het snel resetten.
Verder totaal geen motion Sickness tot nu toe maar daar had ik op de oude PS4 ook geen last meer van.
Moest toen soms even wennen bij een nieuw spel.
Ik heb de mijne voor 12 euro nieuw besteld bij amazon.de, maar dan komt er nog wel een paar euro verzendkosten bij. In totaal dus iets meer dan 15 euro, wat ik nog altijd wel een goeie prijs vind..GoO schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:28:
[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 21-11-2016 09:43 ]
Heb je de PSVR op de PS4 Pro opnieuw gecalibreerd?FreakGIB schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:38:
Gisteren de PS4Pro samen met de PSVR eindelijk een beetje kunnen testen.
...
Had wel meer last van Drifting zeker in Eve was het erg maar de Reset knop werkte wel goed het was elke keer maar een paar graden maar je kon het snel resetten.
Bij Amazon.de is verzending naar Nederland gratis als je voor 30 Euro of meer besteld. Dus mocht je nog wat anders nodig hebben dan kun je daar wellicht je voordeel mee doen.SToRM666 schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:37:
Ik heb de mijne voor 12 euro nieuw besteld bij amazon.de, maar dan komt er nog wel een paar euro verzendkosten bij. In totaal dus iets meer dan 15 euro, wat ik nog altijd wel een goeie prijs vind.
[ Voor 45% gewijzigd door BamSlam_ op 21-11-2016 09:53 ]
Ik reageer hier even op. Heb zelf ook een Pro gehaald nl.BamSlam_ schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:51:
[...]
Heb je de PSVR op de PS4 Pro opnieuw gecalibreerd?
Inderdaad opnieuw de calibratie doorlopen van zowel de Camera als de VR. Drift is identiek op de normale alsop de Pro PS4.
Sorry had ik er bij moeten zetten eerst zonder calibratie daarna met maar maakte niks uit en ik zet tegenwoordig de PS4 uit inplaats van Standby.b.o.n.s schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:05:
[...]
Ik reageer hier even op. Heb zelf ook een Pro gehaald nl.
Inderdaad opnieuw de calibratie doorlopen van zowel de Camera als de VR. Drift is identiek op de normale alsop de Pro PS4.
Maar waar ik bij Eve op de oude PS4 zogoed als geen Drift had heb ik het nu dus wel maar het is maar een paar graden en denk echt dat het aan het herkennen ligt van de VRBril.
Had ook de calibratie gedaan met de Ledjes patronen en het leek wel of de camera minder goed zag de ledjes waren veel minder duidelijk te zien als op de oude PS4 maar dat zal wel komen door omgevings ligt denk ik.
Ik speel momenteel bij mijn bureau op ongeveer 1 a 1,5m afstand en had de laatste tijd bijna geen drift meer.
tot gisteren dus bij Eve.
Zal vanavond nog eens verder testen.
Een probleem wat ik wel heb en even ga testen ik zit met mijn rug tegen een grote witte kast die weekaatst ook veel licht.
Zal er eens een deken of iets wat iets donkerder is overheen hangen om te kijken of dat helpt.
Meer mensen hier last van? Ik krijg die klote demo met geen mogelijkheid werkend. Echt een mega dikke bug.
Ik had dat probleem ook maar ineens ging die er voorbij weet niet meer hoe maar misschien moet je echt goed gefocust er naar kijken? en dan kijken of de X button wel reageert.Exirion schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:37:
https://community.callofd...-assault-vr/td-p/10061510
Meer mensen hier last van? Ik krijg die klote demo met geen mogelijkheid werkend. Echt een mega dikke bug.
Ik heb dat een klein beetje in Eve waar je echt goed gericht moet kijken naar de menu Icon's voordat de buttons verschijnen.
Hmm.. vanavond nog maar 's proberen dan. ThanksFreakGIB schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:47:
Ik had dat probleem ook maar ineens ging die er voorbij weet niet meer hoe maar misschien moet je echt goed gefocust er naar kijken? en dan kijken of de X button wel reageert.
Ik heb dat een klein beetje in Eve waar je echt goed gericht moet kijken naar de menu Icon's voordat de buttons verschijnen.
Nu leek me dit absoluut niet interessant maar na het zien van de trailer op de HTC Vive ben ik toch wel enigszins enthousiast! Als de physics op PS VR net zo goed werken ga ik deze aanschaffen as de prijs niet te hoog is.
[ Voor 16% gewijzigd door ThaBEN op 21-11-2016 11:45 ]
Ehmmm, ergerde me er ook dood aan, las ergens dat je ergens naar moest kijken oid., weet niet meer precies naar wat, maar uiteindelijk accepteerde hij het... Rond kijken en blijven clicken dus!Exirion schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:37:
https://community.callofd...-assault-vr/td-p/10061510
Echter hoor ik dat dit een van de betere (zo niet beste) VR experience is die je momenteel kunt ervaren op PS VR. Ze noemen het een soort kruising tussen REZ, Thumper & Ico. Het ziet er vet uit en ben benieuwd of iemand hem al heeft gespeeld in VR?
De game heeft onlangs een PS4 Pro patch ontvangen.
Changelog 1.02
Main features:
PlayStation®4 Pro support - 4K resolution in 2D mode, twice as many pixels rendered and additional effects added to PlayStation®VR
Other new features:
Native 4K support in Photo Mode
Six new colour filters in Photo Mode
New category of post processing filters in Photo Mode containing Oil Paint, Contour, Halftone and Relief
Automatic cutscene skip option in Speedrun Mode (turned on by default)
Camera rotation angle and distance at which the camera snaps automatically in VR can now be adjusted in Options Menu
Description of some options in Options Menu
Fixes:
All shortcuts and sequence breaks revisited and fixed if necessary with support of the speedrun community.
Ook zal er binnenkort (binnen 3 weken) een camera update komen zodat de camera vloeiend het karakter volgt in VR. Zoals in Robot Rescue in Playroom VR. Momenteel zijn er vaste camerapunten in VR modus.
Hi,
European Playstation has asked us to answer some questions coming out from Community. Here are those answers if you are interested:
BOUND Community Q&A with Plastic
I'll use this opportunity to answer 2 most frequent questions that we are being asked:
1. What is the status on the new 'follow' camera system?
We have almost finished it! It's going to be pretty similar to Robot Rescue. Also we will enable options to:
remove camera blinks,
choose continuous rotation around the character
disable variable height from the ground
It's going to be nice for those experienced VR users. If we will polish it quick, then we will enter into heavy QA's and expect the patch not sooner than 3 weeks from now ( yep
)
2. Where the hell is the demo?
We decided to put it on hold because of forementioned camera changes. We don't want to push some people away. Basically we want to release it together with new patch.
Of course those who have problems with nausea can check on Bound's comfort camera system right now.
Thanks and I hope you'll enjoy the Q&A answers!
Michal Staniszewski Creative Director @plasticdemo
[ Voor 39% gewijzigd door ThaBEN op 21-11-2016 14:42 ]
http://blog.us.playstatio...the-walking-dead-pinball/
Klopt, het is alsof je vooraan en bioscoop scherm zit. Qua resolutie is het wel minder dan op tv, dat is logisch. Maar ik vind het prima te doen. Ook Netflix kijken vind ik super op PSVR.Nilltris schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:23:
Wat zijn jullie ervaringen met het spelen van een normaal spel op de Playstation VR? Ik had begrepen dat het dan een beetje lijkt alsof je in een bioscoop zit, dus dat het spel getoond wordt op een groot scherm. Is dit een beetje scherp? Of lever je echt een hoop in qua scherpte?
Beeld is veel te groot.
Dan kies je voor een kleiner beeld.matthijst schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:37:
Ik vind het ook super. Super lame.
Beeld is veel te groot.
Kan, maar dan net zo goed gewoon op TV kijken, zit jet niet met die headset op je kop
Maar dan zit je niet in een geïsoleerde omgeving zonder afleiding, is toch anders. Ik vind de Medium view perfect, bijna beeldvullend en niet te groot zoals het Large scherm. Dat is echt alsof je vanaf de eerste rij naar een bioscoopscherm zit te kijken.matthijst schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:00:
[...]
Kan, maar dan net zo goed gewoon op TV kijken, zit jet niet met die headset op je kop
Eindelijk ook in NL te downloaden! Houd er wel rekening mee dat de PSN Black Friday Sale donderdagnacht om 01:00 begint. Dus wellicht dan goedkoper.
Update:
Pinball FX2 VR is coming to PlayStation VR, along with The Walking Dead Pinball
[ Voor 21% gewijzigd door ThaBEN op 22-11-2016 09:58 ]
Thanks!.GoO schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:29:
[...]
Klopt, het is alsof je vooraan en bioscoop scherm zit. Qua resolutie is het wel minder dan op tv, dat is logisch. Maar ik vind het prima te doen. Ook Netflix kijken vind ik super op PSVR.
Als je een vergelijking zou moeten maken met gewoon Full HD (1080p) op een scherm en de PSVR zou je dan zeggen dat het:
- Eruit ziet als SD (480p)
- Eruit ziet als 720p
- Eruit ziet als iets tussen 720p en Full HD maar dan met gekartelde randjes?
Als ik de trailer kijk dan denk ik meteen: Half Life. Zelfs hoe het begint is exact hetzelfde, met een mislukt lab-experiment.ThaBEN schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:11:
€ 17,99 The Brookhaven Experiment
Eindelijk ook in NL te downloaden! Houd er wel rekening mee dat de PSN Black Friday Sale donderdagnacht om 01:00 begint. Dus wellicht dan goedkoper.
Qua scherpte zou ik zeggen tussen 480p en 720p in , maar dat is als je er echt op let. Een normaal 720p scherm ziet er al scherper uit (vooral objecten in de diepte). Toch stoort mij dit persoonlijk niet. Ik let niet op scherpe randjes, maar ben bezig met de beleving.Nilltris schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:15:
[...]
Thanks!
Als je een vergelijking zou moeten maken met gewoon Full HD (1080p) op een scherm en de PSVR zou je dan zeggen dat het:Ik probeer me een beetje voor de geest te halen wat ik eventueel zou kunnen verwachten. Ik heb bijvoorbeeld de oculus rift DK1 en DK2, is de 2D view bijvoorbeeld met een van deze te vergelijken?
- Eruit ziet als SD (480p)
- Eruit ziet als 720p
- Eruit ziet als iets tussen 720p en Full HD maar dan met gekartelde randjes?
Ik heb alleen de consumenten versie van de Rift geprobeerd. Dat is alleen wel een tijdje geleden. Ik denk als je er echt op let je kan zien dat de Rift net iets scherper is. In praktijk heb ik niet het gevoel dat het verschil groot is.
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.