PSN id: NL_SToRM
Tenminste dit dacht ik totdat ik zojuist de Call of Duty: Infinite Warfare - Jackal Assault VR-Experience demo opnieuw speelde en wow! Die demo ziet er echt ineens retestrak uit! Het beeld was op mijn oude PS4 echt een stuk minder strak en scherp!
Direct hierna nogmaals de demo van EVE opgestart en die ziet echt in vergelijking met COD nu ineens heel erg blurry uit. Dit terwijl ze voor mijn gevoel eerst bijna gelijk waren qua graphics.
Je ziet in de CoD demo ineens veel meer details en teksten zijn ineens heel scherp en sterk verbeterde draw distance (eigenlijk is alles ineens heel scherp). Op de oude PS4 zag ik ik in de cockpit en een paar meter voor me alles goed en leek alles in de verte een soort blurry muur te worden waarbij het lastiger was om diepte in te schatten.
Op de Pro is dit bij mij helemaal verdwenen en zie ik eindelijk echt diepte met een verbeterde draw distance en alle details goed!
Ik vermoed dat de meeste (VR) games die reeds gereleased zijn en achteraf een 'Pro patch' hebben gekregen maar marginaal iets toevoegen (op Rise of the Tomb Raider na) omdat de ontwikkeling waarschijnlijk al compleet was voordat ze met de Pro rekening hielden.
Ik weet dat COD gelijk vanaf begin af aan met Pro in het achterhoofd is opgebouwd en dat merk je duidelijk in de demo. Dit geeft mij volle vertrouwen dat alle toekomstige (VR) games op de Pro aanzienlijk beter gaan uitzien.
Iedereen met een Pro en VR raad ik aan om de COD demo nogmaals te spelen en daarna nogmaals de EVE demo ter vergelijking.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Klopt, Playroom VR staat ook in de officiële lijst met PS4 Pro optimized games. Ook Driveclub VR, Playstation VR Worlds, Rez Infinite, Rigs Mechanized Combat League en Robinson staan daarin, trouwens.Qweridee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:44:
De Playroom VR, dat Mario spelletje, ik heb het idee dat alles een stuk scherper is, zeker op wat grotere afstanden, wat bij de PS4 voor mijn idee toch een stuk minder was.
[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 11-11-2016 11:20 ]
Ook in die scene als je als batman voor de spiegel staat nadat je je pak hebt aangedaan ziet er nu zo scherp uit dat ik gewoon kleine krasjes en vlekken in het glas van de spiegel zie!
In het begin was ik redelijk getemperd, maar ik zie nu echt dat per game de verschillen op de Pro in vergelijking met de reguliere PS4 enorm kunnen verschillen!
VR was al gaaf op de reguliere PS4 maar het beeld op de PRO heeft zeker meerwaarde
-edit
Jammer genoeg hebben bijna alle demo's (op CoD Jackal Assault na) geen Pro ondersteuning ondanks de volledige game wel een Pro update heeft ontvangen.
Dit betekend dat indien je een Pro bezit de VR demo niet representatief is voor hoe het op je PS4 Pro komt uit te zien
[ Voor 17% gewijzigd door ThaBEN op 11-11-2016 11:58 ]
Nee zit er niet meer op. Anders had je het lipje wel gezien.lubbertkramer schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:41:
Oke een vraag of ik lees eroverheen in de handleidingen maar zit er nog een beschermfolie over de glazen aan de binnenkant van de VR? Daar lijkt het namelijk wel op, zit een lipje aan om eraf te trekken?
Zit er standaard wel op hoor...Wootism schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:56:
[...]
Nee zit er niet meer op. Anders had je het lipje wel gezien.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Klopt, alleen bij hem niet anders had hij de lipjes wel gezien die duidelijk aanwezig zijn.
nee, dat beeld je je niet in, driveclub ziet er stukken beter uit op de ps pro dan op de ps4 standard.KlaasjeNL schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 01:17:
[...]
Heb je dat idee ook bij Driveclub VR? Vanavond m'n Pro opgehaald en Driveclub VR al een week of 2 niet meer gespeeld. Oude PS4 vorige week verkocht, dus kan niet direct vergelijken. Maar het lijkt er allemaal een stuk beter uit te zien. Maar ik twijfel of ik me dat inbeeld. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of de Pro patch voor Driveclub nou al beschikbaar en gedownload is. Ik kreeg wel een update, maar volgens mij was dat een oude.
Ik heb driveclub meer dan 20 uur gespeeld op de ps4 standard en zie overduidelijk de verschillen. Maar ook zie ik wel dat driveclub niet optimaal gebruik maakt van de pro en dat hij een update nodig heeft.
Wat er veranderd is in driveclub op de pro:
- De game oogt scherper. Ik twijfel of dit door de game komt, ik vermoed dat alle games (want elke vr game ziet er scherper uit) op de pro met een grotere Foveated cirkel werken. Op de standaard ps4 wordt alleen een redelijk kleine cirkel scherp gerenderd, de rest eromheen is meer blurry. Op de ps4 Pro is dit overduidelijk niet meer het geval, je hoeft je hoofd niet meer naar rechts te bewegenom ook teksten rechts scherp te kunnen lezen. Dat is echt een zeer opvallend wezenlijk verschil. Daar profiteert Driveclub absoluut van.
- Er worden scherpere textures gegenereerd. Ook dit is overduidelijk te zien tijdens het racen. Maar hier valt nog veel winst te behalen. Check bijvoorbeeld maar eens de tekst op de vlaggen in de bochten, op de PS4 bleven deze blurry. Nu op de Pro zie je een POP in waarbij de teksten op de vlaggen scherper worden. Soms heb je de pop in niet en is het direct scherp, maar meestal zie je nog net die textures laden / verscherpen. Zodra je dat eenmaal doorhebt zie je dit overal gebeuren. Rij je bijvoorbeeld een sneeuw track dan zie je de textures in de verte op de bergen steeds scherper worden (pop in). Dit was pertinent op de ps4 standaard niet zo, daar bleven de textures blurry. Ondanks de pop-in oogst hierdoor de game tijdens de drukke races veel scherper en ik ervaar het als minder vermoeiend voor de ogen om te rijden doordat je nu niet meer zo hoeft te focussen op die blurry lijntjes.
- de teksten op het dashboard en de klokken zijn nu bij de meeste autos scherp. Nu zie je gewoond de kilometer teller en is de tekst gewoon goed te lezen.
- Op een scherm in midden van je auto wordt nu een map van de route getoond plus de positie waar je bent. (dit heb ik niet op de standard ps4 gezien, altans het is me nooit opgevallen, nu wel)
- de auto's ogen scherper, ook in de verte. Wel blijft het zo dat auto's die heel ver voor je rijden enigzins blurry blijven door de beperkte resolutie van de bril. Een auto op 50 pixels zals er nooit scherp uitzien. Maar het is zeker een vooruitgang ten opzichte van de standard.
En zo zijn er wel meer aanpassingen op de pro voor driveclub. Maar ik moet wel zeggen dat het allemaal details zijn en vermoedelijk valt het de meeste mensen niet eens op. Er zijn beter uitziende games op VR en ik ben ervan overtuigd dat als er echt een PRO patch zou komen voor driveclub (met name die texture popin streaming) dit de game nog vele malen beter zou maken. Maar ik ben in ieder geval megablij met de pro upgrade. De dingen die ik noem hierboven zijn niet subjectief. Als je dit lijstje pakt en het zelf controleert dan zul je het ook wel ervaren dat dit de hoofdverschillen zijn die merkbaar zijn.
Voor de rest heb ik de nodige testtijd besteed aan de andere games:
Until Dawn - Rush of Blood
Ik vind het verschil enorm groot, de game is vele malen scherper, de omgevingen zijn veel lichter en de textures hoger (bijvoorbeeld heel goed te zien bij die grote clownface in het clown level).
Eve Valkerie
Het is wat scherper, maar verschil is verwaarloosbaar ten opzichte van de standard ps4 versie
Batman VR
ook een groot verschil, wat voornamelijk komt door de grotere scherpte cirkel op de pro. Alle teksten staan in hoge resulutie nu spatzuiver op het hele scherm
Rigs VR
Deze heeft een officiele Pro patch gekregen en dat geeft direct aan wat we kunnen gaan verwachten. Dit verschil is bizar, het lijkt wel of je van een SD scherm naar een HD scherm gaat. Ik had geen moment meer het idee dat ik op een beperkte resolutie zat te gamen in deze game. Zeeeeeer indrukwekkend wat ze hier op het scherm toveren.
Sportsbar VR
Het is voornamelijk merkbaar tijdens het poolen, op de standard ps4 zie je de witte bal op afstand een beetje blurren en het wit wat uitsmeren in het biljartlaken. Op de Pro blijft de bal megastrak. Echt detail geneuzel waarbij in de praktijk je geen verschil ziet tussen de standard en de pro.
Robinson The Journey
Deze heb ik niet op de standard gespeeld dus ik kan niet vergelijken, maar zoals ik hem op de pro heb gespeeld heb ik er maar 1 woord voor: WOW !
Als dit de toekomst wordt van VR gaming kwa graphics dan staat ons nog heel wat te wachten. Deze game heeft met afstand de beste VR graphics van dit moment.
In het algemeen:
op de ps4 standard heb ik sinds de release elke dag wel zo'n 2 uur VR gaming gedaan op praktisch alle games die er beschikbaar zijn. Ik moet eerlijk zijn, ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die voor de meeste VR games niet direct de verschillen zien. Toch zijn die er wel degelijk naar mijn mening. Alle games die ik getest heb zijn zonder twijfel scherper. Het lijkt of standaard er op een hogere resolutie wordt gegenereerd en deze gedownscaled wordt naar de VR resolutie wat simpelweg scherpere randen om de objecten heen oplevert. Dit zit ongetwijfeld standaard ingebakken in de engines die de games gebruiken, waardoor er naar mijn mening een merkbaar verschil is op de PRO. Ook zijn bij alle games die ik geprobeerd heb de omgevingen lichter waardoor er meer details opvallen. Het meest opvallend was dit in de van oorsprong donkere game Rush of Blood.
Anders wordt het als de game een Pro patch heeft gehad, Rigs had zo'n Pro patch en dat verschil ziet echt iedereen, daar kan geen twijfel over mogelijk zijn. Het hele beeld is haardscherp en het lijkt of je in HD zit te gamen op je VR bril. Erg indrukwekkend.
Die zaten er dus nog wel op haha, ik zei daarom ook dat het daar wel op leek, zit een lipje aan om eraf te trekken maar dan weet ik dat dat eraf kanWootism schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:12:
[...]
Klopt, alleen bij hem niet anders had hij de lipjes wel gezien die duidelijk aanwezig zijn.
Haha ik ging er al vanuit dat ze eraf waren bij je aangezien er twee enorme blauwe lipjes te zien zijnlubbertkramer schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:19:
[...]
Die zaten er dus nog wel op haha, ik zei daarom ook dat het daar wel op leek, zit een lipje aan om eraf te trekken maar dan weet ik dat dat eraf kanThanks!
Had ik net ook gezien, voor die prijs wil ik m wel.BamSlam_ schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:15:
Robinson the Journey is bij Bart Smit weer te bestellen voor 29,99 inc. verzending. Goedkoopste in Pricewatch is 55 Euro.
Ik ook, heb hem net besteld.Sovereign schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:17:
Had ik net ook gezien, voor die prijs wil ik m wel.
De game krijgt overal slechte reviews met name vanwege de controls.
Je ziet gewoon aan alles dat deze game gebouwd is voor move controller support en dit om onbekende reden er (nog) niet in zit.
Ook al is de prijs nu laag ben ik bang dat ik mezelf beroof van een vette ervaring door hem nu met de DS4 controller te spelen. Er is aangegeven dat er op later moment move controller support komt. Dat lijkt me een veel betere ervaring die veel zal toevoegen aan de 'immersion' van de game.
Kijk onderstaande review en je snapt wat ik bedoel.
[ Voor 24% gewijzigd door ThaBEN op 11-11-2016 14:31 ]
Dan leg je de game toch opzij totdat de update er is?ThaBEN schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:24:
Totdat de move controller support er is laat ik deze links liggen.
Je ziet gewoon aan alles dat deze game gebouwd is voor move controller support en dit om onbekende reden er (nog) niet in zit.
Ook al is de prijs nu laag ben ik bang dat ik mezelf beroof van een vette ervaring door hem nu met de DS4 controller te spelen. Er is aangegeven dat er op later moment move controller support komt. Dat lijkt me een veel betere ervaring die veel zal toevoegen aan de 'immersion' van de game.
[video]

Ik ken mezelf en dat ga ik niet volhouden.Sovereign schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:39:
[...]
Dan leg je de game toch opzij totdat de update er is?
Tegen de tijd dat move controller support er is zal die ook wel goedkoper te krijgen zijn. En anders verwacht ik dat er genoeg 2e hands exemplaren bij Game Mania liggen gezien de game maar 3 uurtjes duurt.
-edit
Indien je bij Game Mania een 2e hands game koopt mag je die binnen 7 dagen terug inleveren en krijg je volledige aankoopbedrag terug in de vorm van een waardebon.
Gezien de korte speeltijd van Robinson ga ik te zijner tijd dat doen bij Robinson: The Journey wanneer ik toch al van plan ben een andere game te kopen. Dan heb ik de game gratis 7 dagen kunnen spelen, lang genoeg om alles te doen in die game wat er te doen valt
[ Voor 27% gewijzigd door ThaBEN op 11-11-2016 14:49 ]
Mooie heldere en uitgebreide uitleg. Ook wel blij met dit soort berichten aangezien ik de PS4 PRO voornamelijk heb aangeschaft ivm de PS VR die ik hopelijk voor het einde van het jaar in huis heb.robinez schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:15:
[...]
Anders wordt het als de game een Pro patch heeft gehad, Rigs had zo'n Pro patch en dat verschil ziet echt iedereen, daar kan geen twijfel over mogelijk zijn. Het hele beeld is haardscherp en het lijkt of je in HD zit te gamen op je VR bril. Erg indrukwekkend.
Tevens heb ik jullie hulp nodig.
Ben aan het denken om Eve Valkyrie aan te schaffen voor PS VR.
Maar voor datzelfde geld kan ik ook Job Simulator + Thumper + Tumble kopen.
Nou weet ik niet wat ik moet doen. Iemand ervaring met de volledige versies van deze games?
Hier ook zonder folie. Overduidelijk een splinternieuw apparaat, met alles strak ingepakt zoals het uit de fabriek komt, maar dus geen folie op de lenzen. Alles in orde en geen dode pixels, dus ik ben heel tevredenbreagor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:55:
mbt de folie: er zijn inderdaad batches zonder de folie geleverd, op reddit zijn er velen die hem ook zonder folie hebben ontvangen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Thnx! Had hem afgelopen week bij BS gereserveerd via de website en zou een update krijgen als hij te bestellen was. Maar die update is tot op heden niet gekomen. Nu meteen maar besteld.BamSlam_ schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:15:
Robinson the Journey is bij Bart Smit weer te bestellen voor 29,99 inc. verzending. Goedkoopste in Pricewatch is 55 Euro.
Moet zeggen dat BS erg slordig omgaat met reserveringen. Bij de OG PS4 was het ook al zo'n gedoe met bestellinkjes die hier op tweakers werden geplaatst terwijl nog lang niet iedereen met een reservering bericht had ontvangen.
Ik zie zelf in de meeste titels geen echt verschil met de Pro.Geteisem schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:10:
[...]
Mooie heldere en uitgebreide uitleg. Ook wel blij met dit soort berichten aangezien ik de PS4 PRO voornamelijk heb aangeschaft ivm de PS VR die ik hopelijk voor het einde van het jaar in huis heb.
Weet iemand of de controllers in die twinpack anders zijn dan de "oude" controllers? Ik had begrepen dat de twinpack micro USB heeft ipv mini usb?
Twinpack heeft ook nog mini. Zijn exact dezelfde oude controllers.Gotiniens schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:51:
Ik ben al een tijdje aan het wachten tot het move twin pack beschikbaar is. Maar voorlopig lijkt het niet dat hij beschikbaar komt.
Weet iemand of de controllers in die twinpack anders zijn dan de "oude" controllers? Ik had begrepen dat de twinpack micro USB heeft ipv mini usb?
Overal inderdaad pre-order of 7-8 dagen wachten met de vraag of dat echt maar 7-8 dagen gaat zijn.Gotiniens schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:51:
Ik ben al een tijdje aan het wachten tot het move twin pack beschikbaar is. Maar voorlopig lijkt het niet dat hij beschikbaar komt.
dat verbaast me echt. welke games vind jij hetzelfde er uit zien?Sovereign schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:11:
[...]
Ik zie zelf in de meeste titels geen echt verschil met de Pro.
Nou ja, net toch even Call of Duty: Infinite Warfare - Jackal Assault VR-Experience gespeeld, en die heeft echt wel scherpe graphics. Als ze er allemaal zo uit gaan zien dan zit het wel goed.Menace_1981 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:39:
Ik heb de pro en rigs. Heb gelezen dat er een heel duidelijk verschil is tussen OG en pro. Ik hoop dat ik dit weekend tijd heb en zal dan mijn bevindingen delen.
Laat ik dat met een wedervraag beantwoorden, welke games zie je wel een goed verschil?robinez schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:01:
[...]
dat verbaast me echt. welke games vind jij hetzelfde er uit zien?
Overigens zie ik ook wel dat er aanpassingen zijn gedaan, maar ik vond het verschil in bijv. VR worlds erg klein. Bij Batman zie je al iets meer een verschil, maar ook daar vond ik het niet enorm veel uitmaken.
dat heb ik eerder op deze pagina al uitgebreid beschreven waar i k dat verschil zie. VR worlds heb ik niet, daar kan ik niet over oordelen. Batman welSovereign schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:29:
[...]
Laat ik dat met een wedervraag beantwoorden, welke games zie je wel een goed verschil?
Overigens zie ik ook wel dat er aanpassingen zijn gedaan, maar ik vond het verschil in bijv. VR worlds erg klein. Bij Batman zie je al iets meer een verschil, maar ook daar vond ik het niet enorm veel uitmaken.
Ja vooral driveclub las ik. Die en Until Dawn zal ik morgen eens proberen.robinez schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:33:
[...]
dat heb ik eerder op deze pagina al uitgebreid beschreven waar i k dat verschil zie. VR worlds heb ik niet, daar kan ik niet over oordelen. Batman wel
mja, driveclub is iets uitgebreider beschreven waar ik de verschillen zag omdat veel mensen niet zeker weten of die graphics beter zijn.Sovereign schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:40:
[...]
Ja vooral driveclub las ik. Die en Until Dawn zal ik morgen eens proberen.
jij hebt het over batman en vr worlds.
ik heb nu een stuk of 12 VR games bekeken en zie echt wel veel verschil. Daarom was ik benieuwd naar welke games jij gespeeld had omdat die verschillen niet echt subjectief zijn en naar mijn mening door de meesten toch wel gezien kunnen worden.
Er zit wel verschil tussen de games overigens, Eve Valkerie en sports bar zie je niet zo heel veel verschil ten opzichte van de pro.
De grootste verschillen waren zichtbaar in Rigs, COD Jack Assault VR (deze is echt een heeeeel stuk scherper en gratis, dus door iedereen te vergelijken) en Until Dawn die veel scherper oogt, de levels lichter waardoor details nu naar voren komen die voorheen niet zichtbaar waren.
Robinson zal ik morgen ook eens testen op de ps4 standard, ik heb ze beide naast elkaar staan dus kan simpel vergelijken.
Maar ik ben benieuwd naar je mening, ook als je het verschil niet ziet
[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 11-11-2016 21:08 ]
Ik weet dat wanneer je het beeld captured op de PS4 deze het beeld pakt van het social screen (je tv) en dit enkel bestaat uit het beeld wat op je rechteroog geprojecteerd wordt in de VR bril.
Als ik de vergelijkingsvideo's zie zou het mij niks verbazen dat Sony voor het social screen een non Pro bron gebruikt, of in ieder geval een low res versie om rekenkracht te besparen ofzo.
Je moet het echt zelf meemaken. En het beste voorbeeld is de gratis COD Jackal Assault demo.
Ik heb ook een aantal gameplay video's gezien was eigenlijk verbaast toen ik hoorde dat het alleen met de dualshock gespeeld kon worden.ThaBEN schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:24:
Totdat de move controller support er is laat ik deze links liggen.
[video]
Als hij een move update krijgt koop ik hem waarschijnlijk wel.
Wat ik verder kan zeggen over ps4 pro is dat het idd veel scherper is. Met Thumper is alles veel scherper dan verwacht! En met hun nieuwe play+ feature genoeg reden om nog een keer te spelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Fijne instelling, op die manier worden ontwikkelaars vast wel gemotiveerd om (meer) grote VR games te maken. Ik vind dat je ontwikkelaars die het risico nemen en de investering doen in VR juist moet steunen, zeker nu de markt nog zo relatief klein is.ThaBEN schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:43:
[...]
Gezien de korte speeltijd van Robinson ga ik te zijner tijd dat doen bij Robinson: The Journey wanneer ik toch al van plan ben een andere game te kopen. Dan heb ik de game gratis 7 dagen kunnen spelen, lang genoeg om alles te doen in die game wat er te doen valt
Vandaag de PS4 Pro opgehaald en aangesloten. Eerste indruk is dat alles inderdaad een stuk soepeler en scherper is. Ik heb tot nu toe getest met The Playroom, Batman VR en de Call of Duty VR experience.
The Playroom leek iets scherper, maar ik vond het verschil daar meevallen. Batman VR was het verschil groter. Een goede graadmeter vond ik het Mortuarium, waar ik voorheen de bordjes echt niet kon lezen. Nu oogt de tekst een stuk scherper en is het goed leesbaar. Hetzelfde geldt voor de omgevingen, allemaal duidelijk wat strakker. Verder is de waas aan de zijkanten weg, het hele scherm is nu scherp in plaats van alleen het midden. Dat ziet er echt een stuk beter en veel rustiger uit. Ik heb ook het idee dat de laadtijden iets verbeterd zijn.
Call of Duty VR Experience ziet er echt heel scherp en indrukwekkend uit. Dat toont wel aan dat we van de PSVR zeker in combinatie met de PS4 Pro hele mooie dingen kunnen verwachten, zodra er games uit gaan komen die de extra kracht van de PS4 Pro echt gaan benutten.
Ik heb Robinson ook besteld. Tumble is ook wel geinig trouwens.
[ Voor 49% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2016 23:50 ]
Grappig. Heb net nog Playroom gespeeld, maar vond de verbetering in scherpte daar aanmerkelijk meer aanwezig dan in Batman VR. In Rush of Blood merk ik ook goede verbeteringen..GoO schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:29:
The Playroom leek iets scherper, maar ik vond het verschil daar meevallen. Batman VR was het verschil groter.
De COD Jackal Assault VR-Experience is inderdaad geinig en ziet er indrukwekkend uit ja.
[ Voor 31% gewijzigd door ThaBEN op 12-11-2016 08:23 ]
en ik neem aan dat ik dat moet zien als een firmware update?
The Playroom vond ik al heel scherp, het valt me gewoon minder op. Batman zag er ook goed uit, maar bij teksten en in de hoeken was het altijd wazig. Daar valt het verschil me veel meer op, dat het nu wel overal scherp is.Sovereign schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:14:
[...]
Grappig. Heb net nog Playroom gespeeld, maar vond de verbetering in scherpte daar aanmerkelijk meer aanwezig dan in Batman VR. In Rush of Blood merk ik ook goede verbeteringen.
De COD Jackal Assault VR-Experience is inderdaad geinig en ziet er indrukwekkend uit ja.
Ziet er wel interessant uit.
Ik snap nog altijd niet waarom die bij Bart Smit zoveel goedkoper is, maar mij hoor je niet klagen
[ Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 12-11-2016 14:57 ]
Same here. Gisteren besteld, zojuist binnengekomen. Ik vind het prijsverschil ook maar vreemd, wel gunstig natuurlijk.SToRM666 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:55:
Gisteren laat Robinson besteld en nu al binnen! Zometeen maar eens testen.
Ik snap nog altijd niet waarom die bij Bart Smit zoveel goedkoper is, maar mij hoor je niet klagen
Zit nu te twijfelen of ik zal wachten op de Move controller support...
Ik heb het spel even kort geprobeerd, maar ben niet onder de indruk ervan. Vind de graphics ook helemaal niet zo bijzonder..GoO schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:13:
[...]
Same here. Gisteren besteld, zojuist binnengekomen. Ik vind het prijsverschil ook maar vreemd, wel gunstig natuurlijk.
Zit nu te twijfelen of ik zal wachten op de Move controller support...

Ik heb 'm ook besteldSToRM666 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:55:
Het spel ziet er inderdaad wel uit alsof het voor de move gemaakt is. Ik had ook dat het af en toe leek of het geluid even in moest laden ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 12-11-2016 23:45 ]
Verwijderd
Misschien moet je eens even wat meer tijd spenderen met de bril op te zetten? Check nog eens de tips hoe je de bril moet opzetten. Daarbij kan de bril echt wel kort bij aangeschoven worden.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 07:32:
Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen. Ik heb al een tijd de ps vr bril maar als ik hem normaal opzet vind ik de beelden wazig maar als ik de bril met mijn handen tegen mijn gezicht duw een stuk scherper. Is hier iets aan te doen heb soms mijn handen ook nodig voor controller of move 😀
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 07:32:
Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen. Ik heb al een tijd de ps vr bril maar als ik hem normaal opzet vind ik de beelden wazig maar als ik de bril met mijn handen tegen mijn gezicht duw een stuk scherper. Is hier iets aan te doen heb soms mijn handen ook nodig voor controller of move 😀
Hoe bedoel je? Move controller support voor wat? Voor Robinson? Dat is dan gewoon een game update.Ragnar9999 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:21:
Die move controller support; is er gezegd wanneer die kwam?
en ik neem aan dat ik dat moet zien als een firmware update?
Overigens denk ik dat hun grootste probleem met Move support was dat het niet zo maar gaat. Eigenlijk heb je 2 Moves nodig voor de klim delen in Robinson, maar om te lopen en rond te kijken heb je dus wel een analog stick nodig. Zo 1 is er wel, maar daar zit geen licht bolletje op dus is het geen Move.
Misschien dat Sony bezig is om een combo te maken van die 2?
Zoiets als deze mockup:

Had 'm ook vrijdag besteld bij Bart Smit. Overigens had ik 'm ook al bij BOL besteld maar nog niet open gemaakt dus die gaat vrolijk terug naar BOLSToRM666 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:55:
[ Voor 21% gewijzigd door Aenea op 13-11-2016 09:40 ]
[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 13-11-2016 10:40 ]
Die mockup zou perfect zijn. Ze hadden de oude moves niet opnieuw moeten uitbrengen, maar meteen zoiets op de markt moeten brengen. Met micro usb...Aenea schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:38:
[...]
Hoe bedoel je? Move controller support voor wat? Voor Robinson? Dat is dan gewoon een game update.
Overigens denk ik dat hun grootste probleem met Move support was dat het niet zo maar gaat. Eigenlijk heb je 2 Moves nodig voor de klim delen in Robinson, maar om te lopen en rond te kijken heb je dus wel een analog stick nodig. Zo 1 is er wel, maar daar zit geen licht bolletje op dus is het geen Move.
Zoiets als deze mockup:
[afbeelding]
[...]
Had 'm ook vrijdag besteld bij Bart Smit. Overigens had ik 'm ook al bij BOL besteld maar nog niet open gemaakt dus die gaat vrolijk terug naar BOL
Gisteravond trouwens kotsmisselijk van Robinson binnen 10 minuten. Besturing op smooth gezet, maar dat lijkt dus zijn tol te eisen. Misselijkheid was overigens ook weer heel snel weg als ik eenmaal stop. Vanmiddag en vanavond nog maar even 'trainen'.
Ik vraag mij trouwens af: iedereen zegt wel steeds misselijkheid zal afnemen naarmate je meer speelt. Nou heb ik de afgelopen weken nog niet heel veel met de psvr gespeeld, maar in hoeverre zou het ook anders kunnen uitvallen? Zou het in bepaalde gevallen kunnen zijn dat je juist bewegingsziekte of wagenziekte ontwikkelt door vr?
[ Voor 21% gewijzigd door KlaasjeNL op 13-11-2016 12:01 ]
Dan ben ik dus niet de enige die misselijk wordt van dat spel. Bij de eerste keer bewegen voelde het direct al vreemd aan. Ik heb de besturing ook aangepast naar vloeiend draaien, dat draaien in stappen vond ik maar niks. Het vreemde is wel dat ik al redelijk uren met PSVR gespeeld heb en van niets misselijk geworden ben, maar bij een relatief rustig spel als Robinson heb ik het wel. Alhoewel, bij dat spel met die robots vangen had ik dat gevoel ook heel licht in het begin. Als ik erover nadenk dan heb ik die misselijkheid dus enkel bij spellen waarbij je loopt met de controller.KlaasjeNL schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:56:
Gisteravond trouwens kotsmisselijk van Robinson binnen 10 minuten. Besturing op smooth gezet, maar dat lijkt dus zijn tol te eisen. Misselijkheid was overigens ook weer heel snel weg als ik eenmaal stop. Vanmiddag en vanavond nog maar even 'trainen'.
Ik vraag mij trouwens af: iedereen zegt wel steeds misselijkheid zal afnemen naarmate je meer speelt. Nou heb ik de afgelopen weken nog niet heel veel met de psvr gespeeld, maar in hoeverre zou het ook anders kunnen uitvallen? Zou het in bepaalde gevallen kunnen zijn dat je juist bewegingsziekte of wagenziekte ontwikkelt door vr?
[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 13-11-2016 12:45 ]
Bij mij precies hetzelfde bij Robinson. Bij rondkijken door met je hoofd te bewegen en rondlopen m.b.v. de linkerstick is er niets aan de hand, maar zet je de optie voor de rechterstick van "piechart" naar "smooth" dan raak je inderdaad heel snel misselijk. Ik heb de rechterstickbesturing maar op "piechart continuous" gezet.SToRM666 schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:44:
Dan ben ik dus niet de enige die misselijk wordt van dat spel. Bij de eerste keer bewegen voelde het direct al vreemd aan. Ik heb de besturing ook aangepast naar vloeiend draaien, dat draaien in stappen vond ik maar niks.
Ontwikkelaars moeten de investeringskosten toch terugverdienen ondanks een nog relatief kleine afzetmarkt. Ik vind het dus niet vreemd dat die games gemiddeld iets duurder zijn.Recon24 schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:26:
Robinson is zo'n game die je lekker in december een keer moet aanschaffen voor een prijs onder de 20 euro. Al die games die nu 60 euro zijn, zijn het gewoon niet waard (zelfs RIGS niet). Ik wil niet zeggen dat de VR games slecht zijn, maar ik heb gewoon zoiets dat VR games gewoon niet voor hoge prijzen verkocht moeten worden.
Even ter vergelijking heb je een game als Adr1ft, wat op de PS4 helaas geen VR support heeft maar ook niet full priced is. Naar mijn mening kan je die 2 games makkelijk met elkaar vergelijken en dan is Robinson gewoon te duur voor wat je werkelijk krijgt..GoO schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:30:
[...]
Ontwikkelaars moeten de investeringskosten toch terugverdienen ondanks een nog relatief kleine afzetmarkt. Ik vind het dus niet vreemd dat die games gemiddeld iets duurder zijn.
RIGS, Battlezone, Robinson zijn allemaal games die prima onder de 40 of zelfs 30 euro verkocht konden worden.
Adr1ft heeft een afzetmarkt van 40+ miljoen en de games die jij noemt een afzetmarkt van misschien 1 miljoen, niet echt vergelijkbaar.Recon24 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:19:
[...]
Even ter vergelijking heb je een game als Adr1ft, wat op de PS4 helaas geen VR support heeft maar ook niet full priced is. Naar mijn mening kan je die 2 games makkelijk met elkaar vergelijken en dan is Robinson gewoon te duur voor wat je werkelijk krijgt.
RIGS, Battlezone, Robinson zijn allemaal games die prima onder de 40 of zelfs 30 euro verkocht konden worden.
Zo'n move controller zou het beste geweest zijn, maar ik zou het in de tussentijd niet erg vinden als ze andere knoppen gaan gebruiken om te bewegen, als dat dan minder comfortabel is, jammer dan.Aenea schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:38:
[...]
Hoe bedoel je? Move controller support voor wat? Voor Robinson? Dat is dan gewoon een game update.
Zoiets als deze mockup:
[afbeelding]
[...]
Had 'm ook vrijdag besteld bij Bart Smit. Overigens had ik 'm ook al bij BOL besteld maar nog niet open gemaakt dus die gaat vrolijk terug naar BOL
Bijv de knop op de achterkant voor vooruit, x/o voor links/rechts en de middelste knop voor achteruit.
Dan kun je gewoon beide moves gebruiken, en dan is 1 van de moves maar een wat mindere navigation+move controller.
Je zou ook met 1 controller de look-direction kunnen veranderen door de achterste knop in te drukken en vervolgens de move controller te bewegen. (Vergelijkbaar aan hoe je nu door het menu kan gaan via een move controller.)
Met een beetje fantasie nog genoeg opties. Een perfecte controller kunnen ze dan wel maken voor de PS5.
Met als risico dat je product maar op 1 platform aanwezig is met zo'n hoge prijs, wat er dan voor zorgt dat het sneller flopt dan scoort..GoO schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:48:
[...]
Adr1ft heeft een afzetmarkt van 40+ miljoen en de games die jij noemt een afzetmarkt van misschien 1 miljoen, niet echt vergelijkbaar.
De gameplay is een soort spiderman/parkour hybride in een minecraft achtige wereld. De wereld bestaat uit grote free roam levels die je via een portal kan benaderen. Ik heb nog geen vijanden gezien, al zijn er wel reusachtige Titans die door het level lopen. Je moet hierin allemaal een soort tablets en kristallen verzamelen om verder te komen in het verhaal.
Ik had totaal geen last van motion sickness in de game al had ik wel onverwachts last van hoogtevrees toen ik eenmaal helemaal naar het hoogste punt van het level was geklommen. Sound design is ook cool. Je hebt vrolijke muziek in de game maar op momenten dat je echt hoog klimt verdwijnt de muziek en hoor je enkel de wind als extra indicatie dat je hoog zit.
Je kunt je met je grapplehooks enkel aan de groene bladeren van bomen vastpakken. Hoog bovenin de levels zijn minder plekken waar je je kan vastpakken met je grapplehooks waardoor je best wel riscovolle jumps moet maken en je hart echt in je keel zit. Dit is heel intens om mee te maken in VR. Je kunt gelukkig niet 'Game Over' en spawnt direct terug op je laatste checkpoint wanneer je naar beneden valt. Dit gebeurd instant en zonder laadscherm. De physics zijn echt ontzettend goed gedaan waardoor je echt beter wordt in de game door te leren met je momentum om te gaan.
De game heeft mij in elk geval positief verrast en ziet er op de Pro fantastisch uit.
Naast de storymode heb je nog verschillende challenges die je kunt doen.
Zie onderstaande video met een voorbeeld van een ervaren Windlands speler.
Ik neem aan dat je Windlands bedoelt?ThaBEN schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:24:
Vandaag Tethered gekocht. Die game heeft een simpele art style maar in VR ziet alles er zo ontzettend scherp uit en de draw distance is het grootste als in elke VR game die ik tot nu toe heb gespeeld.
Ja klopt heb het aangepast.
Ik had beide gekocht maar tot nu toe alleen Windlands gespeeld. Net ook even Tethered gedaan en die game ziet er ook geweldig uit. Als je van real time strategy houd is dit bijna verplichte kost.
Met stuk of 15 levels waar je toch wel bijna een uur per level over doet krijg je echt waar voor je geld
Ben even te uitgeput om een lange beschrijving te geven van de game nadat ik Windlands en Tethered achter elkaar heb gespeeld.
Zie onderstaande video voor meer info.
Nu heb ik de pro met name gekocht om futureproof te zijn, maar had stiekem gehoopt om nu al verschil te zien.
Dan raad ik je aan om die op de Pro te spelen. Daar zie je wel degelijk verschil. Dit is zover ik weet ook de enige game in VR beschikbaar die specifiek vanaf het begin af aan ontwikkeld is voor PS4 Pro. Er is dus ook geen aparte patch die je moet downloaden maar direct betere resultaten op de Pro.
Als je de demo niet op de gewone PS4 gespeeld heb raad ik je aan om hem alsnog te spelen en daarna direct de demo van EVE Valkyrie te spelen. Die graphics waren nagenoeg hetzelfde als CoD Jackal Assault op de gewone PS4.
Vd week een andere PS4 koppelen om te zien of ik met de VR bril hetzelfde ervaar.
Ik had t bij tomb raider vr heel erg TOT ik met m'n benen fake loop bewegingen ging maken (met de voeten gewoon op de grond de knieën om en om een beetje naar voren en weer terug terwijl je staat). Als ik dan na een kwartier nog steeds misselijk werd bewoog ik mn hoofd ook nog een beetje op en neer, dat helpt enorm en t voelt nog echter ookSToRM666 schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:44:
[...]
Dan ben ik dus niet de enige die misselijk wordt van dat spel. Bij de eerste keer bewegen voelde het direct al vreemd aan. Ik heb de besturing ook aangepast naar vloeiend draaien, dat draaien in stappen vond ik maar niks. Het vreemde is wel dat ik al redelijk uren met PSVR gespeeld heb en van niets misselijk geworden ben, maar bij een relatief rustig spel als Robinson heb ik het wel. Alhoewel, bij dat spel met die robots vangen had ik dat gevoel ook heel licht in het begin. Als ik erover nadenk dan heb ik die misselijkheid dus enkel bij spellen waarbij je loopt met de controller.
T ziet er voor buitenstaanders niet uit maar ja... Ik game toch met de gordijnen dicht en over t algemeen ligt m'n vrouw dan ook al te slapen dusse... boeien!
Laat je vrouw hier eens een filmpje van maken!remcheese schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:32:
[...]
Ik had t bij tomb raider vr heel erg TOT ik met m'n benen fake loop bewegingen ging maken (met de voeten gewoon op de grond de knieën om en om een beetje naar voren en weer terug terwijl je staat).
Dat gezwaai met 2 lichtgevende ballen en een helm op ziet er al niet uit....;-)
[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 14-11-2016 06:25 ]
Eeeeeecht niet!Qweridee schreef op maandag 14 november 2016 @ 05:44:
[...]
Laat je vrouw hier eens een filmpje van maken!
Dat gezwaai met 2 lichtgevende ballen en een helm op ziet er al niet uit....;-)
Ik heb gisteren alles weggewerkt. Ik heb gelukkig een praktisch audiomeubel waar tot nu toe altijd alles in heeft gepast. Er zitten ruimtes achter deurtjes waar ik o.a. stekkerdozen in heb liggen. Er heeft voor m'n vriendin ook jaren lang een Wii in weggewerkt gestaan.JohnHeroHD schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:10:
Even aan praktische vraag aan alle PSVR eigenaren. Waar laten jullie hem na het spelen? Ik vrees dat hij erg groot is en zo veel vrije ruimte heb ik niet. Wellicht zou er iemand een foto kunnen maken van zijn headset in "opberg"-modus? Kan ik wellicht wat inspiratie uit halen.
De VR-bril past perfect in een vak van een Billy kastwand in de werkkamer:

Op de onderste planken staan de PS3 en PS4 Pro. Links boven zie je de Processing Unit met zat ruimte om de VR-kabel losjes in op te bergen zonder te hoeven proppen:

Ben trouwens wel bij dat de Processing Unit achter een deurtje zit, want ik merk dat het fannetje draait zodra de PS4 aan staat. Niet heel luid, maar ik ben allergisch voor alles wat lawaai maakt
De Pro heeft er een 1TB SSD in zitten, en alles draait als een zonnetje
Mooie oplossing. Ik heb de PS4 ook in een (dichte) kast staan maar dat wordt vaak zo warm dat ik het deurtje open moet zetten. Heb jij daar geen last van?Exirion schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:03:
[...]
Ben trouwens wel bij dat de Processing Unit achter een deurtje zit, want ik merk dat het fannetje draait zodra de PS4 aan staat. Niet heel luid, maar ik ben allergisch voor alles wat lawaai maaktProcessing Unit zit met klittenband aan de wand geplakt. Het deurtje kan tijdens het spelen met de VR-bil gewoon dicht en dan zie je de kabel rechts onder achter het deurtje vandaan komen.
De Pro heeft er een 1TB SSD in zitten, en alles draait als een zonnetje
Heb je een tl;dr versie? Zit op kantoor maar ben razend nieuwsgierigThaBEN schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:00:
Leuke blinde test tussen PS4 en PS4 Pro m.b.t. Playstation VR
[video]
De PS4 staat op een plank onderaan hè, niet achter het deurtje. De achterkant van het meubel is open zodat alles genoeg airflow heeft. De Processing Unit wordt amper warm, en ook die heeft zat air flow door de kabeldoorvoeren achter in het meubel..GoO schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:43:
Mooie oplossing. Ik heb de PS4 ook in een (dichte) kast staan maar dat wordt vaak zo warm dat ik het deurtje open moet zetten. Heb jij daar geen last van?
Een quote van het gamespot forum
I do not have a 4K TV yet and noticed certain video apps on the PS4 Pro keep erroring out saying I don't have HDCP 2.2.
The fix I found was to boot into safe mode (shut down the PS4 Pro and turn it on holding the power button till you hear the 2nd beep) and changing the HDCP from Auto to 1.4.
Now the video apps are doing the correct handshakes.
Hier alles ok met een Philips HD tv uit 2013, Onkyo 636 receiver en PS4 Pro. Keurig HDCP 1.4 en 1080p.ThaBEN schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:29:
Voor mensen die de PS4 Pro op een fullHD 1080p tv spelen wel belangrijk
Een quote van het gamespot forum
[...]
Wel blij dat ik nog geen 4k TV heb, mij te veel gedoe met HDCP en HDMI handshakes.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
PSN: Marselaar
Ik had bij veel games in het begin wel eventjes motion sickness maar nu totaal niet meer tot ik misschien weer een nieuw spel speel maar tot nu toe wen ik er redelijk snel aan.Marselaar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:21:
Ik heb sinds het weekend me ook een PS4 Pro met VR aangeschaft. Het was even een gedoe om alles aan te sluiten en netjes neer te zetten, maar dat is uiteindelijk gelukt. Ik zat eerst op 3 meter van de tv. Op zich ging dat wel goed, maar natuurlijk wel wat drift en sommige apps vonden het te ver. Door dichterbij te gaan zitten geen problemen meer. Begonnen met de Playroom VR, met die robotjes. Maar dat leverde vrij snel motion sickness op. Ik heb de set gekocht omdat ik graag Eagle Flight wilde spelen. Gaaf om te doen al vielen de graphics me in eerste instantie wat tegen. Ook hier echter flink last van motion sickness. Vreemd, want daar heb ik in mijn leven pas 1 keer last van gehad, en dat was op een boot. Ik heb het idee dat de geur van het rubber van de bril hier ook niet echt in mee helpt. Ik had in de Gear VR hier niet heel veel last van. Smash Hit kon ik niet heel lang spelen, maar ging over het algemeen wel goed. Gewenningsprocedure dus maar in gang zetten. Hopelijk wordt het (snel) minder.
En van wat ik van anderen hoor is het bij de meesten het zelfde eventjes wennen en dan geen last meer.
Ik denk ook dat je het krijgt als je drifting problemen hebt dan krijg je toch bewegingen die niet kloppen.
PSN: FreakGIB
-edit
Blijkbaar heb je een Hong Kong account nodig om deze versie van de demo disc te kunnen downloaden.
Heb een andere versie gevonden van het filmpje waarbij een Amerikaan de game speelt en tegelijk een beoordeling geeft.
P.s.
Iemand al 'The Brookhaven Experiment' gespot op de PS Store? Deze zou 8 november in Europa uitkomen maar in NL is die nog altijd niet te vinden, wel in andere delen van Europa.
[ Voor 51% gewijzigd door ThaBEN op 15-11-2016 09:49 ]
Af en toe heb ik er nog een beetje last van, was bang dat het heel erg zou zijn eigenlijk aangezien ik het al krijg met achteruitrijden en lezen in bus of auto. Soms met nieuwe games wel ff wennen, zo ook inderdaad Eagle Flight en Robinson (was eigenwijs had 'pie movement' uitgezet!), maar wen er vrij snel aan gelukkig.Marselaar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:21:
Ik heb sinds het weekend me ook een PS4 Pro met VR aangeschaft. Het was even een gedoe om alles aan te sluiten en netjes neer te zetten, maar dat is uiteindelijk gelukt. Ik zat eerst op 3 meter van de tv. Op zich ging dat wel goed, maar natuurlijk wel wat drift en sommige apps vonden het te ver. Door dichterbij te gaan zitten geen problemen meer. Begonnen met de Playroom VR, met die robotjes. Maar dat leverde vrij snel motion sickness op. Ik heb de set gekocht omdat ik graag Eagle Flight wilde spelen. Gaaf om te doen al vielen de graphics me in eerste instantie wat tegen. Ook hier echter flink last van motion sickness. Vreemd, want daar heb ik in mijn leven pas 1 keer last van gehad, en dat was op een boot. Ik heb het idee dat de geur van het rubber van de bril hier ook niet echt in mee helpt. Ik had in de Gear VR hier niet heel veel last van. Smash Hit kon ik niet heel lang spelen, maar ging over het algemeen wel goed. Gewenningsprocedure dus maar in gang zetten. Hopelijk wordt het (snel) minder.
Ik hoor overal overigens dat gember werkt tegen motion sickness! Misschien een thee'tje drinken waar het in zit?
Of dit uit Australië importeren:

Het is een beetje zoals autorijden. In je eigen auto gaat alles op automatische piloot. Zodra je in een andere rijdt moet je weer even wennen hoe die schakelt/stuurt/remt etc. maar na een tijdje gaat dit ook zonder na te denken.
En om je een idee te geven van hoe intens Windlands kan zijn moet je even onderstaand filmpje bekijken
[ Voor 10% gewijzigd door ThaBEN op 15-11-2016 10:02 ]
Gisteren heb ik Robinson gespeeld met iets andere instellingen en geen misselijkheid meerSToRM666 schreef op maandag 14 november 2016 @ 06:24:
Ik ga vanavond eerst maar eens een poging doen de misselijkheid te verminderen door het draaien niet meer op smooth te zetten.
Het draaien is nu in stappen en ook het opzij bewegen is aangepast.
Qua gameplay valt het spel tot nu toe wel behoorlijk tegen. De puzzels zijn soms nogal onduidelijk, dus ik hoop dat het later in het spel wat beter wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 15-11-2016 11:17 ]
Je kan gewoon in Nederland ook een drankje tegen motion sickness kopen in de supermarkt: http://www.royalclub.nl/ginger-aleAenea schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:50:
Ik hoor overal overigens dat gember werkt tegen motion sickness! Misschien een thee'tje drinken waar het in zit?
Of dit uit Australië importeren:
[afbeelding]
Ik heb gisteren avond 10 minuten gespeeld en het zweet gutste onder mijn oksels vandaan en werd echt letterlijk kotsmisselijk. Ben meteen mijn bed ingedoken hierna
SToRM666 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:04:
[...]
Gisteren heb ik Robinson gespeeld met iets andere instellingen en geen misselijkheid meer
Het draaien is nu in stappen en ook het opzij bewegen is aangepast.
Qua gameplay valt het spel tot nu toe wel behoorlijk tegen. De puzzels zijn soms nogal onduidelijk, dus ik hoop dat het later in het spel wat beter wordt.
PSN: KeaveXL
Eerst de film kijken of direct het spel spelen?
PSN: Marselaar
Eerst het Spel zou ik zeggen ik zelf heb de Film al gezien en wat je in dit filmpje zag lijkt idd heel veel op wat er in de film gebeurd dus als je het spel niet te veel wil spoilen dan eerst het spel spelen.Marselaar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:43:
[...]
Eerst de film kijken of direct het spel spelen?
PSN: FreakGIB
Het ronddraaien staat nu op Piechart continuous en het strafen staat op limited. De besturing is wel redelijk traag nu, maar het gaat prima.KeaveXL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:38:
Welke settings heb jij gepakt?
Ik heb gisteren avond 10 minuten gespeeld en het zweet gutste onder mijn oksels vandaan en werd echt letterlijk kotsmisselijk. Ben meteen mijn bed ingedoken hierna. Dit terwijl ik normaliter een ijzeren maag heb en tot nu toe met geen een andere game last heb gehad (o.a. Driveclub).
Ha! Ja, dat is waar ook! Alhoewel ik die niet zo lekker vind.... Magoe, heb 't niet zo heel erg nodig gelukkig!ralph075 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:16:
[...]
Je kan gewoon in Nederland ook een drankje tegen motion sickness kopen in de supermarkt: http://www.royalclub.nl/ginger-ale
Ik mag hopen dat je het niet echt serieus bedoeltralph075 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:16:
Je kan gewoon in Nederland ook een drankje tegen motion sickness kopen in de supermarkt: http://www.royalclub.nl/ginger-ale
Met de hoeveelheden pure ingrediënten die daarvoor in dat soort drankjes worden gebruikt, had ik inderdaad geen hoge verwachtingen van de werking ervan. Echter, hier wordt wel geclaimed dat het te gebruiken is tegen motion sickness:Exirion schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:19:
[...]
Ik mag hopen dat je het niet echt serieus bedoelt
Maar ik kan me daarbij voorstellen dat ze dan niet doelen op de fabrieksflessen, maar op meer 'ambachtelijk' bereidde ginger aleGinger ale, as with other ginger products, is often used as a home remedy to alleviate indigestion or motion sickness, or to relieve and to soothe coughs and sore throats.
En ik zie dat The Martian: VR Experience en Space Rift: Episode 1 online staan. Iemand al geprobeerd?Version 1.02
Some general bug fixing
Additional visual enhancements
Tweaked AI, dialog and wildlife system
Tweaked scanning ranges and mechanics
VO volume equalised across languages
Tweaked player proxy
Updates on UI elements (menu icons, text alignments, etc.)
Improvements on UI readability
Tweaked configuration for Playstation4 Pro
[ Voor 10% gewijzigd door .GoO op 15-11-2016 18:48 ]
Gisteren de pro gekocht, maar nu is het tijd voor een nieuwe monitor, iemand die ook gamed achter zijn bureau en mij een scherm en een grootte kan aanraden?
Ik dacht minimaal 30 inch te nemen.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
The Martian leek mij echt vet. Zie echter tot nu toe dat hij op basis van 20 stemmen maar 2 sterren heeft toegekend gekregen. Kijk dus nog ff de kat uit de boom. Space Rift lijkt me wel interessant, even onderzoeken maar..GoO schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:47:
Update voor Robinson: The Journey. Helaas (nog) geen Move support.
[...]
En ik zie dat The Martian: VR Experience en Space Rift: Episode 1 online staan. Iemand al geprobeerd?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.